quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:54 schreef Tinuviel het volgende:Sterkte Vicky en Frankey.
Gefeliciteerd DJMO.
Hoe lang slaapt/ sliep jullie baby met rond de 5 maanden overdag en s'nachts. Bij ons is het s'nachts zo'n acht a negen uur. Overdag verschilt het. Op het kinderdagverblijf is het 3 a maximaal 4 uur. Thuis heb ik het idee dat het soms toch nog wat meer is, maar ook niet altijd. Laatst had ik gelezen, dat een kind van 4 maanden zo'n 16 uur per dag zou moeten slapen. Dat is natuurlijk wel gemiddeld. S'avonds tussen de twee laatste voedingen half acht/ acht uur en tien uur/ half elf slaapt hij haast nooit. S'nachts slaapt die dan wel vrij goed. Soms wordt die s'nachts wakker en vraagt om de speen. Grappig: overdag neemt hij dan gewoon zijn duim maar s'nachts niet altijd.
Met welke leeftijd zijn jullie begonnen met groente/fruithap. Hebben jullie eerst geprakte/ gepureerd gedaan en later pas stukken fruit? Met welke leeftijd was dat dan of hangt dat af van het soort fruit?
Tinuviel, denk je dat Jair te weinig slaapt, of beter gezegd heb je het gevoel dat hij te weinig slaapt of is hij vervelend als hij wakker is? Zo niet dan slaapt Jair genoeg
Ruben slaapt soms 11 uur op een nacht en soms 8 á 9 uur, hij is dan meestal 's avondsaan het rommelen of is gewoon gezellig wakker tot wat later op de avond. (zoals nu) Hoe lang hij overdag precies slaapt weet ik eigenlijk niet want ik hou het niet bij

Op het kdv slaapt hij wel beduidend minder dan thuis, hij doet dan meer hazeslaapjes. Vandaag had hij eindelijk twee keer langer dan een uur geslapen en een keer bijna een uur maar dat was omdat we hem op kwamen halen.
Het algemene advies is pas met 6 maanden met bijvoeding te beginnen. Ik heb bij Emma en zal bij Ruben beginnen met stukjes(of hele) groente en daana met stukjes (of heel)fruit, kijk maar in
dit topicRuben is mobiel! Hij beweegt zich in een rondje al liggend op zijn rug, hij gooit steedszijn billen omhoog en draait zo rond. Hij doet ookecht zijn best om iets te pakken dat net buiten zijn bereik ligt.
De zalf ,(Dermel, ik weet niet meer wie het vroeg) werkt erg goed, Ruben zijn huid is veel,veel beter dan het was, alleen zijn knieholtes en zijn nek zijn bij warm weer nog wat rood maar iig niet meer open.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.