Vervelendquote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:51 schreef Vicky het volgende:
Tess heeft beginnende spruw. Gelijk de hap gebeld en er ligt een recept klaar bij de weekendapotheek
Ok, als de vlekjes weg zijn, kan je in ieder geval wel goed testen inderdaadquote:Op zondag 5 juli 2009 08:36 schreef Fuente het volgende:
Waar zijn jullie geweest Kleurdoos? En Elin ook alweer 6 maanden! Wat zielig van d'r buikje
Freecell, Merel heeft de zonnebrandcreme al veel vaker opgehad en daar helemaal geen last van gehad.
De vlekjes zijn nu weer weg, alleen het eczeem zit er nog, dus vandaag maar even kijken of we kunnen vinden wat het was.
richting Waddenquote:Op zondag 5 juli 2009 08:36 schreef Fuente het volgende:
Waar zijn jullie geweest Kleurdoos? En Elin ook alweer 6 maanden! Wat zielig van d'r buikje
Freecell, Merel heeft de zonnebrandcreme al veel vaker opgehad en daar helemaal geen last van gehad.
De vlekjes zijn nu weer weg, alleen het eczeem zit er nog, dus vandaag maar even kijken of we kunnen vinden wat het was.
Trouwens over liga gesproken. Wanneer zijn jullie daarmee begonnen? Ik had net iets gelezen over liga eerste stap vanaf vier maanden. En ook dat je dat in de fruithap kan mengen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vraag me wel af of het de fry=uithap niet een stuk dikker maakt. Misschien niet geschikt voor aan het begin. Meneer is nog niet begonnen met fruithap. Wellicht dat wij over twee weken beginnen. Welke maaltijd deden jullie dan de fruit/groentehap? Begonnen jullie met fruit of met groente? Ook had ik een keertje iets gelezen over bv in de fruit/ groentehap mengen. Dat is denk ik voor de smaak die ze al gewend zijn als ook om het luchtig, vleoibaarder te houde. Hebben jullie daar ervaring mee?Hier nog een handige link trouwens voor vast voedsel:quote:Op zaterdag 4 juli 2009 22:00 schreef Fuente het volgende:
He Vicky, wat naar zeg..
Merel heeft vandaag haar eerste liga gehad, ze vond het heerlijk. Vanmorgen had ze abrikoos in haar fruithap. Of het van de liga of de abrikoos kwam weet ik niet, maar haar koppie zit weer onder de eczeem en rode vlekjes. Morgen maar fruithap zonder abrikoos geven en wel een liga, kijken wat er dan gebeurt. Ze heeft er gelukkig geen last van, maar het ziet er zo naar uit..
Om muggenbultjes voor te buigen willen wij vandaag een klamboe voor boven het bed kopen. Weet iemand of je de muggendingen, die je in de stopcontact plugt in een babykamer mag doen. Daarvan zijn er verschillende soorte, eentje die een hoge toon produceert waar de muggen niet tegen kunnen. De andere geeft een citrus olie in de lucht af, wat de muggen ook weg drijft. Mag er een of allebei doen?quote:Op zondag 5 juli 2009 08:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
richting Wadden
En wat sneu voor merel dat ze weer eczeem heeftMisschien is het vit. E? Daar krijg ik namelijk ontzettende uitslag van (cremes, lotions enzo
)
ik zie net dat mini 2 keer gestoken is .. Ik stormde gisteren op een mug af die ik levend aan de tap zag, op Elin dus en dacht dat ik r had kunnen redden..helaas
Hier weer een klotenacht..ze wordt echt 5 a 6 keer wakker sinds 5 dagen *gaap*
Elin heeft liga eerste stap 4-6 mnd.. en die meng ik door bv zodat het een papje wordt.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:19 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Trouwens over liga gesproken. Wanneer zijn jullie daarmee begonnen? Ik had net iets gelezen over liga eerste stap vanaf vier maanden. En ook dat je dat in de fruithap kan mengen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vraag me wel af of het de fry=uithap niet een stuk dikker maakt. Misschien niet geschikt voor aan het begin. Meneer is nog niet begonnen met fruithap. Wellicht dat wij over twee weken beginnen. Welke maaltijd deden jullie dan de fruit/groentehap? Begonnen jullie met fruit of met groente? Ook had ik een keertje iets gelezen over bv in de fruit/ groentehap mengen. Dat is denk ik voor de smaak die ze al gewend zijn als ook om het luchtig, vleoibaarder te houde. Hebben jullie daar ervaring mee?Hier nog een handige link trouwens voor vast voedsel:
http://www.borstvoeding.com/files/voedselintroductieschema.5.pdf
Beterschap voor Merel Fuente. Hoop dat je kunt vinden waardoor Merel het ekzeem kreeg.
Sterkte Vicky met Tess.
en glucosestroopquote:Op zondag 5 juli 2009 12:40 schreef Marie79 het volgende:
De arts van het cb heeft ons gewaarschuwd om niet elke dag liga te geven. Het is nl. gewoon KOEK met suikers erin enzo... Je kan dan beter een rijstewafeltje of een stukje korst geven om te sabbelen.
hier net zo..elin is voorlopig nog gewoon een sapzuiger want alles wat groter is spuugt ze uit, lachendquote:Op zondag 5 juli 2009 14:16 schreef cattie het volgende:
Ze knaagt onder toezicht. Eten is een te groot woord.
haha Elins eerste broccolihap ging ook zo.. alles kwam eruit..incl. melk.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:27 schreef cattie het volgende:
Zo lang ze lacht bevalt het haar in ieder geval wel! Broccoli was ook grappig trouwens. Die bolletje kwamen in haar mond en daar moest ze aan wennen natuurlijk. Ze begon wat te kokhalzen en opeens spuugde ze haar hele maaginhoud eruit. Maar blijven lachen!De volgende dag had ze wel broccoli poep, dus ze krijgt wel wat binnen.
![]()
Ik hoop ook dat iedereen zijn baby onder toezicht laat eten, maar als ze appel eet, kijk ik geen seconde de andere kant op.
Mja, zou kunnen, maar dan wel behoorlijk explosiefquote:Op zondag 5 juli 2009 20:12 schreef Kleurdoos het volgende:
Misschien dat de verlatingsangstperiode begonnen is?
Jee freecell, het lijkt wel alsof hij hetzelfde had als Maarten... Ik had hem een voeding gegeven, leg hem op bed (want heel erg moe) en alles prima. Ineens begon hij heel hard te huilen (ik was al beneden) en toen lag hij dus op zijn buik. Ik hem op zijn rug gelegd (ja, als hij in bed ligt, kan hij opeens niet meer draaien, op alle andere plekken wel). Hij héél hard huilen en ik pak hem op, stil, ik leg hem weg, weer huilen. Uiteindelijk nog wat melk bijgemaakt en dat gegeven want het bleef gewoon zo. Daarna was het beter, nog niet helemaal stil, tot hij toch wel in slaap viel.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:58 schreef freecell het volgende:
Hier ineens paniek bij het op bed gaan? Ik mocht NIET weg, dan was het echt krijsen en dikke paniek, dus ik even blijven en knuffelen en dergelijke. Komt TARA binnen, vraagt wat, loopt weer weg, ook dikke paniekDus we moesten allebei blijven. Dat gaan we dus niet doen!
L. er uit (niet uit zijn kamertje) , even geknuffeld met z'n drieën, samen TARA uitgezwaaid en weer in bed gelegd.
Als ik wat ging zitten lezen naast hem ook paniek. UIteindelijk na minuutje of 5 over wangetje aaien al snikkend diep in slaap gevallen. Wat dat nu ineens was?
Zou dat niet erg laat zijn voor de verlatingsangstperiode. Ik dacht dat deze zo rond week 30 was? Misschien vergis ik me.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:12 schreef Kleurdoos het volgende:
Misschien dat de verlatingsangstperiode begonnen is?
naar mijn weten juist pas na 8 maandenquote:Op zondag 5 juli 2009 21:58 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Zou dat niet erg laat zijn voor de verlatingsangstperiode. Ik dacht dat deze zo rond week 30 was? Misschien vergis ik me.
of bedoel je meer dit:quote:Rond 26 (soms 25-27) weken krijgt je baby zijn vijfde groeispurt. Meestal voelt hij zo’n sprongetje al een paar dagen (soms weken) op voorhand aankomen en wordt hij hangerig. Hij kan nu voor het eerst relaties waarnemen en uitvoeren. Het ene heeft altijd te maken met het andere. Je baby beseft nu ook dat dingen en mensen zich altijd op een bepaalde afstand van elkaar bevinden. Wordt de afstand met zijn mama/papa te groot, zal hij daarom makkelijker beginnen te huilen.
quote:Ik heb last van scheidingsangst. Ik kan erg beginnen huilen als vertrouwde mensen uit mijn zicht verdwijnen. Ook een vreemde omgeving kan me angstig maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |