quote:Op maandag 29 juni 2009 20:22 schreef Fuente het volgende:
Ik vraag het toch even nog een keer, want ik kan het hapjestopic voor baby's niet vinden. Ik wil Merel fruit meegeven naar het kdv, maar dat moet gepureerd/geprakt aangeleverd worden als je kind nog geen stukjes eet.
Hoe kan ik dit het beste doen? Als ik bijv. een banaan prak dan wordt dat toch bruin? Of is dat niet erg?
quote:Op maandag 29 juni 2009 20:23 schreef Memmel het volgende:
Hoi allemaal, even een egopost met een vraagje. Morris heeft spruw en nu moet ie 4 maal daags 2,5 ml Daktarin. dat is best veel van dat spul. Heeft iemand daar ervaring mee? Kan ik dat ook gewoon op zijn speentje smeren (in etappes, want in 1 keer past niet)?
quote:Op maandag 29 juni 2009 21:07 schreef Vicky het volgende:
Memmel, Amber kreeg dat ook en we hebben het bij haar in een spuitje gedaan en dan langzaam in haar mondje laten druppelen, dat ging heel goed.
Vandag weer naar de osteo geweest. Hij weet niet hoeveel behandelingen Tess nog nodig heeft.. We zien het wel.
Tess was vandaag echt nIET te genieten zeg. Alleen maar janken janken janken.. werd er helemaal gek van. Nu ligt ze lekker te slapen
Ze heeft behoorlijk moeite met poepen maar met af en toe een beetje olijfolie door d'r fles gaat het een heel stuk beter.
Ook maar ff hier vragen, hoe gevaarlijk/besmettelijk is een luchtweginfectie. Ik krijg morgen visite van een vriendinnetje en die is ziek geweest en heeft waarschijnlijk een lichte luchtweginf.
En hiermee mikte ik hem dicht:quote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik geloof dat je ook na iedere voeding een bolletje gel op je vinger kunt doen en deze in het mondje van Morris verdelen. Zorg er wel voor dat je niet de maximum dagdosis overschrijdt. Annicka hier heeft ook spruw, maar het is hardnekkig (en ze doet haar mond niet open voor de nystatinespuit), dus ik stap over op gentiaan violet. Dat hoef je maar één maal per etmaal te geven. Ik behandel eerst flink mijn borsten en daarna laat ik Annicka direct drinken. Zijn we beiden wel paars, maar dat boeit verder niet...
Waarom gooi ik een topic dicht waar ik nog niks heb te zoekenquote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het nog smaakt als het bruin is, maar het ziet er iig niet erg smakelijk meer uit. Ook niet als je het gekoeld bewaard vind ik.
Maar wat vreemd dat ze het daar niet pureren zeg! Belachelijk gewoon.
Anders potje fruit meegeven?
Volgens wiens curve? Want als Jair volledig borstgevoed is, kun je beter de curve voor borstvoedingkindjes invullen, in plaats van de curve die ze bij het CB gebruiken. Die curve is namelijk 'vervuild' met flesvoedingskindjes, die een heel ander groeipatroon hebben. Zo rond de vier maanden worden niet goed geinformeerde CB's soms nerveus van de groei(snelheid)afname (ofzoquote:Op maandag 29 juni 2009 21:01 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Nee wij moesten alleen van het cb schepjes kunstvoedingspoeder in mijn gekolfde en meegegeven borstvoeding doen bij het kdv en op de dagen dat hij thuis is met Papa/ Oma, omdat hij niet genoeg aankwam.
Wat lekker zweefvliegje! Hoe vond Lianne het?quote:Op maandag 29 juni 2009 23:02 schreef Zweefvliegje het volgende:
Even een ordinaire TVP.. net (ongeplanned) een maandje op vakantie geweest en ik moet een hoop toics teruglezen, wow!![]()
M'n vriend moest namelijk voor z'n werk naar Roemenië en ik ben samen met Lianne meegevlogen. We hebben daar 2 weken in een hotel gezeten en zijn toen teruggevaren naar Nederland.
Lianne moest op 19 juni naar het CB maar die moest ik afbellen omdat we nog niet terug waren, aankomende donderdag, 2 juli gaan we alsnog.
Morgen kom ik na het bijlezen weer meeposten.
Edit: Ik zie dat ik in de OP ZweeGvliegje heet, kan iemand dat veranderen?
Je gaat echt niet op m liggen..daar 'slaap'je veel te alert voorquote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:30 schreef seilram het volgende:
LL! Wat goed!Wat een feest Koen! Goed bezig menneke!
Mijn Joepje doet zijn eerste slaapje in zijn eigen kamer. Wel de kinderwagenbak in zijn ledikant gezet... maar toch
![]()
DJMO, dat is wel een idee, maar ben je niet bang dat je op hem rolt? Of leg je hem op een groot kussen tussen jullie in?
Heerlijkquote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:36 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Je gaat echt niet op m liggen..daar 'slaap'je veel te alert voorElin ligt ook regelmatig nog een uurtje met mij te snurken.. wel aan mijn kant dus niet aan vaders kant..die is niet zo alert
Koen! \o/ way to go..
en de rest allemaal bedankt voor de vakantiewensen (wij gaan richting de wadden)
Ja, dat dus...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:47 schreef LovelyLady het volgende:
Arme Tess
(kan ook niets zinnigs zeggen eigenlijk, vind het gewoon echt zielig.)
Dat van die reclames waarin gewaarschuwd wordt voor dat soort gevallen is meestal bangmakerij op niets af. Die risico's gelden alleen in afwijkende gevallen. Maar omdat wij Nederlanders te dom worden geacht dat te begrijpen, worden we allemáál maar bang gemaakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:30 schreef seilram het volgende:
Mijn Joepje doet zijn eerste slaapje in zijn eigen kamer. Wel de kinderwagenbak in zijn ledikant gezet... maar toch
![]()
DJMO, dat is wel een idee, maar ben je niet bang dat je op hem rolt? Of leg je hem op een groot kussen tussen jullie in?
niet nodig hoor, hij ligt op hoofdhoogte zeg maar, mijn wang tegen zijn wang aan. en wat KD zegt; je reageeret instinctief op je baby; ook als je slaapt. je bent heus alert genoeg om niet bovenop hem te gaan liggen ook al slaap je.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:30 schreef seilram het volgende:
![]()
Ik leg Mila dan nog even op het aankleedkussen tussen het hoofdkussen van mij en mijn partner, dan vallen we vaak samen nog even in slaapquote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:50 schreef seilram het volgende:
Meurning!
Seb, vervelend met dit warme weer jeuk hebben![]()
Kleurdoos, fijne vakantie!
Joep werd om 03.00 wakker.. wat gegeten. Toen om 04.45 klaar wakker... vogeltjes aan het fluiten, al licht in de kamer. Ik weet niet wat Joep heeft, maar er is maar 1 ding fijn en dat is bij mij hangen. De box is niet meer leuk. De kinderwagen ook niet.
Wat doen jullie als je kindje om 05.00 klaar wakker is? Ik was aan het twijfelen of ik eruit moest gaan... nu heb bijna 1 uur met mijn hand in zijn wieg gehangen om zijn fopspeen vast te houden. Zonder speen vergaat de wereld.
Yayquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:48 schreef Vicky het volgende:
kleine jompel!!
Tess ligt te slapen in haar eigen bedje!!
juhp..daar is hun luchtje ook voor gemaakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:56 schreef seilram het volgende:
Goed zo Tess!
Joep heeft maar een uurtje geslapen op zijn eigen kamer. En wat denk je... tis kei heet en wat wil Joep? In de draakdoekIk ben zeiknat en hij ook, maar hij ligt heerlijk te liggen... gek ding
![]()
![]()
En als ie morgen weer zo vroeg wakker is, dan komt ie lekker even bij mij. Kan ik hem lekker besnuffelenhouden jullie daar ook zo van? van aan je kindje snuffelen?
dat is nog lief.. mijn haren worden er uitgetrokken of ik krijg nagels in mijn oog of wang gedrukt, of ik wordt op mijn oor of wang gepetst ... nee echt lief knuffelen in bed is er even niet meer bij tot hij doorheeft hoe hij zijn handjes moet gebruiken om 'lief' te doen tegen mij of papa (die krijgt er ook regelmatig van langsquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:21 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
juhp..daar is hun luchtje ook voor gemaakt.
En kusjes geven..O+ ..alleen doet ze nu steeds 'HAAAAAAB' in mijn neus of kin.
Jair vanochtend ookquote:
juh dat is hier ook zo..maar ik hou r handjes tegenwoordig vast als ik PFFRRRRT op haar buik doe (lachen geblazen)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat is nog lief.. mijn haren worden er uitgetrokken of ik krijg nagels in mijn oog of wang gedrukt, of ik wordt op mijn oor of wang gepetst ... nee echt lief knuffelen in bed is er even niet meer bij tot hij doorheeft hoe hij zijn handjes moet gebruiken om 'lief' te doen tegen mij of papa (die krijgt er ook regelmatig van langs) als hij moe is en dan naast me ligt doet hij het niet, daarom geniet ik er ook van als hij smorgens te vroeg wakker wordt
Hier dus ook, hij draait wel naar links... als daar licht is of geluid, maar uit zichzelf draait ie naar rechts. Ik vraag het maandag wel even bij het CB. Gisteren zijn mijn schoonmaakster trouwens dat hij een navelbreuk heeft... daar heeft het CB noch de kinderarts iets van gezegd!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:28 schreef Vicky het volgende:
hihi lekker toch Kleurdoos!
Seilram, ik probeer Tess d'r hoofd ook steeds te draaien, maar dat gaat met een hoop gepiep gepaard.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:30 schreef seilram het volgende:
[..]
Hier dus ook, hij draait wel naar links... als daar licht is of geluid, maar uit zichzelf draait ie naar rechts. Ik vraag het maandag wel even bij het CB. Gisteren zijn mijn schoonmaakster trouwens dat hij een navelbreuk heeft... daar heeft het CB noch de kinderarts iets van gezegd!
dat hebben ze me vroeger ook wel eens verteld.. als je een muntje op je navel plakt/legt krijg je een diepe navelquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:32 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
je kan er trouwens 50 cent opplakkenze zeggen dat t werkt
Lianne heeft van het vliegen weinig meegekregen (ze heeft 2,5 van de 3 uren geslapen) en dat andere halfuurtje heeft aan de borst gelegen dus dat ging prima! Het varen vond ze erg leuk, de boot schommelde haar heerlijk in slaap, dus ze sliep daar lekkerder dan thuis!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:20 schreef Raissa het volgende:
Wat lekker zweefvliegje! Hoe vond Lianne het?
Misschien moet je haar smerenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:28 schreef Vicky het volgende:
Seilram, ik probeer Tess d'r hoofd ook steeds te draaien, maar dat gaat met een hoop gepiep gepaard.
zal vanavond de WD40 ff zoekenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Misschien moet je haar smeren
ik mag zo mijn krentenbolletje weer ophalen![]()
dat lukt me wel. We hebben naruurlijkquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:39 schreef Jelief het volgende:
Ennuh hou je poot stijf dat je snel een afspraak wilt hè! Goed aangeven dat je er doorheen zit! Een beetje kinderarts luistert naar de intuitie van een moeder.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:47 schreef freecell het volgende:
LL gefeliciteerd, tof verhaal
Wat zijn ze al weer groot hè?![]()
Dat is wel normaal denk ik hoor, het moet allemaal ook een beetje op gang komen natuurlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:53 schreef tessie het volgende:
Wat lief Estrys![]()
En even een poepvraagje, Graeme lijkt echt wel veel moeite te hebben met poepen, hij is dan echt heel erg aan het persen en hij doet er ook echt wel lang over (een kwartier ofzo), met kreunen en zelfs een beetje huilierig. Is dat normaal voor baby´s, of heeft hij er echt last van? (ben echt een n00b
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |