Er staat ook nog dat de pimpel vanaf december 7x gaat rijdenquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie dat trammetje van Houten nog in de OP staan. Jammer dat het ding nu verschroot is
De fietsenstalling bij Gouda is ook zo netjesquote:Op donderdag 25 juni 2009 16:29 schreef knars het volgende:
Ja, het goudse station is er best wel slecht aan toe. Bewegwijzering is ruk en enig gemak om de perrons op te komen zou ook op prijs worden gesteld (fietsers, rolstoelers, buggy's, hutkoffers: geen roltrap of lift te bekennen). Maar goed, dat gaat binnen een paar jaar allemaal op de schop; het tunneltje wordt breder en er komen uiteindelijk wel roltrappen of liften. Stationsgebied wordt ook (ooit) flink opgeknapt, inclusief het busstation.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan is het gewoon voor de sier denk ik![]()
[ afbeelding ]
Het is niet voor de sier. Dat is het nieuwste model bijenkorf.quote:
Somdaquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:00 schreef Ireyon het volgende:
Zou iemand me willen vertellen waar ik kan vinden of de SLT'tjes ondertussen alweer rijden?
Hoezo dwingen ze je? Je kunt toch gewoon naar Brussel en vanuit Brussel met de MBE naar Maastricht?quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:15 schreef Ireyon het volgende:
Hmm.. dan ben ik dus nog steeds inspiratieloos voor een recreatief rondje morgen..![]()
Rsd - Mt via Brussel Zuid zou ik ook weleens willen doen, maar zowel NS als NSHispeed dwingen me om in NL te blijven.. terwijl ze sowieso niks aan me verdienen![]()
Eigenlijk moet die benaming afgeschaft worden, vanwege bedenkelijke prestaties.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:31 schreef Quyxz_ het volgende:
Van de week deze foto gemaakt bij Arnhem,
[ afbeelding ]
Dat eurailscout geval is serieus vernoemd naar Karla Peijs.Zie deur
Er reed net een ICE langs trouwens
Gewoon de borden volgen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vond Gouda station anders een beetje matigen ik kon de uitgang niet vinden (maar dat kon ook maar aan mij liggen). De bus was wel mooi op tijd en goed te vinden, toen ik de uitgang eenmaal had.
Naja, voor Rsd-Mt via FBMZ heb ik de Duitse planner al moeten gebruiken, maar dat valt dan nog wel mee.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoezo dwingen ze je? Je kunt toch gewoon naar Brussel en vanuit Brussel met de MBE naar Maastricht?
Da's blijkbaar de afkorting voor Station Brussel-Zuid/Midi.. Ik probeer ook maar een beetje hip te doenquote:
quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Da's blijkbaar de afkorting voor Station Brussel-Zuid/Midi.. Ik probeer ook maar een beetje hip te doen
Dat komt uit het Frans, het Franse woord voor station is natuurlijk gare, dan heb je de letter G. En dan 1 letter eerder in het alfabet is de F.quote:
De F staat voor Staatsspoor zeg maar. Is nog van vroegah, toen je allemaal nog regionale clubjes had en zo. FGSP = Gent SInt Pieters bijvoorbeeld.quote:
Deze video is niet beschikbaar.quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:37 schreef patatmetfriet het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Rare trein voor al uw bruiloften.
Chartertje van Herik Rail. Wist niet dat die nog / weer reden. Was een paar jaar geleden vette ruzie daar met fraude en alles erbij. Daarna hebben die rijtuigen jarenlang op Amf gestaan.quote:
Welkom in de wereld van NS Hispeed. Je kan voor je kaartje op Brussel gewoon aanschuiven in de rij. Probeer het maar niet bij de zeldzame kaartautomaat. Dat is een nationalistische aangelegenheid.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Naja, voor Rsd-Mt via FBMZ heb ik de Duitse planner al moeten gebruiken, maar dat valt dan nog wel mee.
De prijs van een kaartje is redelijk in te schatten door resp. Rsd-FBMZ en FBMZ-Mt op de NSHispeed site in te tikken, maar dan snap ik weer niet waarom die vage tarieven ervoor zorgen dat een enkele reis (High-Flex) bijna net zo duur is als een retourtje (dat opeens Mid-Flex is), terwijl je op de kaartautomaat bij de NS weer aan dient te geven of je jonger dan 25 jaar bent.
Verder is het met diezelfde kaartautomaat weer onmogelijk om dergelijk kaartje te kopen.. dus dan zal ik in Brussel zelf wel weer een kaartje moeten zien te regelen wat me een ramp lijkt aangezien België nou niet bekend staat als een land waar dingen makkelijk te vinden en te doen zijn.
Zelfs voor zo'n ogenschijnlijk simpel reisje lijkt elke vorm van logica te ontbreken.. Reis vinden, prijs zien en kaartje kopen, zoveel is dat toch niet gevraagd
We have a Winnerquote:
Tijdens rondje ben je nog op de foto geweest daar, aapquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik geloof dat ik ooit 1 keer in m'n leven op Woerden overgestapt ben, wel over die brug idd
Dat was dus die enige keer, bigquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:53 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Tijdens rondje ben je nog op de foto geweest daar, aap
Exact, dat deden wij toen ook. Alleen Centraal ipv Zuidquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam vanuit Leiden en ging daarna naar Amsterdam Zuid om de Pimpel te onderscheppen
Dit mis ik even. Ik heb plannen voor zaterdag. Hoezo kom je het land niet uit?quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:15 schreef Ireyon het volgende:
Hmm.. dan ben ik dus nog steeds inspiratieloos voor een recreatief rondje morgen..![]()
Rsd - Mt via Brussel Zuid zou ik ook weleens willen doen, maar zowel NS als NSHispeed dwingen me om in NL te blijven.. terwijl ze sowieso niks aan me verdienen![]()
Jou lukt het vast wel, maar zoals ik al eerder toelichtte ben ik niet zo handig met dat reizen naar/in het buitenlandquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit mis ik even. Ik heb plannen voor zaterdag. Hoezo kom je het land niet uit?
Oh datquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jou lukt het vast wel, maar zoals ik al eerder toelichtte ben ik niet zo handig met dat reizen naar/in het buitenland
wat voor ice 3m was dat ?quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:31 schreef Quyxz_ het volgende:
Van de week deze foto gemaakt bij Arnhem,
[ afbeelding ]
Dat eurailscout geval is serieus vernoemd naar Karla Peijs.Zie deur
Er reed net een ICE langs trouwens
Dat is een grap voor ingewijden denk ik?quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:27 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
wat voor ice 3m was dat ?
NS/DB of ns slowspeed ?
Heb vanavond zowel de 4 als 6 baks SLT testritten zien uitvoeren, iets ten oosten van station Goudaquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:00 schreef Ireyon het volgende:
Zou iemand me willen vertellen waar ik kan vinden of de SLT'tjes ondertussen alweer rijden?
Je heb 4 NS stellen, 3 rijden er met NS Highspeed logo's rond en 1 met de echte NS logo (dacht 4652)quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:31 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat is een grap voor ingewijden denk ik?
Ik dacht dat alle ICE's van DB waren.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:34 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Je heb 4 NS stellen, 3 rijden er met NS Highspeed logo's rond en 1 met de echte NS logo (dacht 4652)
en je heb DB stellen....
http://nl.wikipedia.org/wiki/ICE_3#ICE_3Mquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:40 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat alle ICE's van DB waren.
Maar ik kan je niet helpen met een antwoord dan want ik wist niet eens dat er verschil was
In de Pimpelexpress.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:43 schreef Quyxz_ het volgende:
Waa heb ik deze nostalgische foto gemaakt?
Frisfruitige Bruxelles Midi Zuid?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
FBMZ?
Nee, maar de ambulance is wel over een spoorwegovergang geredenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:02 schreef Cothen het volgende:
Huh, die is toch niet voor de trein gesprongen?
zegt mij idd ook niksquote:
tsja, dat is geen treinspoor dus hoort het hier niet thuisquote:
Konden ze dat niet veranderen in Almere Oostvaarders of paste dat niet?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:59 schreef ReisT het volgende:
Sorry begint er een over trams weet ik helemaal niet meer in welke topic ik nu weer zit. Maar goed tvp dan maar.
Edit: nostalgisch plaatje erbij:
[ afbeelding ]
Maar dat zou treinspoor worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
tsja, dat is geen treinspoor dus hoort het hier niet thuis
De werkzaamheden tussen Haarlem en Uitgeest?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:25 schreef RubenK het volgende:
Morgen Alkmaar -> haarlem -> den haag hs -> tilburg en terug ook zoivm werkzaamheden en ik vind die ns bus maar niks (en het scheelt maar 8 minuten) dus dan maar lekker eindje om
Nee, maar hij hield teveel van pijnstillers.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:02 schreef Cothen het volgende:
Huh, die is toch niet voor de trein gesprongen?
Nee, tussen utrecht en den boschquote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De werkzaamheden tussen Haarlem en Uitgeest?
Oké.quote:
Daar was een ..ahum... constructiewijziging voor nodig. Die kwam steeds maar niet en daardoor hebben die DDAR's toch een paar jaar lang met deze vreemde bestemming rondgereden.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Konden ze dat niet veranderen in Almere Oostvaarders of paste dat niet?
Nieuwe IRM's zijn ook nog altijd niet helemaal up-to-date, ik zie daar nog steeds altijd "Leiden" op staan (daar hoort al 13 jaar lang Centraal achter te staan) terwijl ze sinds een tijdje wel gewoon "Utrecht Centraal" kunnen weergeven.quote:Bij de nieuwe IRM's is dat uiteraard geen probleem.
Volgens mij heeft Plan T of V ook zo iets in zijn koersrollen staan, of is dat Almere Oost?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daar was een ..ahum... constructiewijziging voor nodig. Die kwam steeds maar niet en daardoor hebben die DDAR's toch een paar jaar lang met deze vreemde bestemming rondgereden.
[..]
Nieuwe IRM's zijn ook nog altijd niet helemaal up-to-date, ik zie daar nog steeds altijd "Leiden" op staan (daar hoort al 13 jaar lang Centraal achter te staan) terwijl ze sinds een tijdje wel gewoon "Utrecht Centraal" kunnen weergeven.
Foto's of het is niet gebeurd.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:17 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik reis nu een jaar lang elke dag 2 keer onder de Betuwelijn door en ik zag daar vandaag pas voor het eerst een trein rijden. Ik kon mijn ogen niet geloven!
Ik denk Almere Buiten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Plan T of V ook zo iets in zijn koersrollen staan, of is dat Almere Oost?
Op de Betuwelijn rijdt anders genoeg. Is het niet Arriva, dan is het wel de NS of Syntus. Bedoel je niet de Betuweroute?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:17 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik reis nu een jaar lang elke dag 2 keer onder de Betuwelijn door en ik zag daar vandaag pas voor het eerst een trein rijden. Ik kon mijn ogen niet geloven!
Is het een gigantisch gepimpte 1000??quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:06 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit een enge trein
Ze komen wel uit ongeveer dezelfde tijd. Overigens is het dan meer een gepimpte 2600 (Beelen)quote:
Ja zo zal die dan wel heten, vanaf Rotterdam naar Duitsland langs de A15quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op de Betuwelijn rijdt anders genoeg. Is het niet Arriva, dan is het wel de NS of Syntus. Bedoel je niet de Betuweroute?
Die rechter heeft wel wat van die Belgische treinstellen met een deur in het middenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:22 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Bij de linker trein is wel te zien waar de Jappen hun inspiratie vandaan halen...
Die bedoelt hij. Daar is o.a. Veolia actief, zo nu en dan.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op de Betuwelijn rijdt anders genoeg. Is het niet Arriva, dan is het wel de NS of Syntus. Bedoel je niet de Betuweroute?
Je bent een onbemande cabine binnengelopen toen de deur ervan open stond?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Oehhh ik ben stout geweest vandaag![]()
[ afbeelding ]
Wat heb ik gedaan precies?
Lijkt James Bond wel, die bus is flink doormidden.quote:Op zondag 28 juni 2009 09:39 schreef RubenK het volgende:
Die aanrijding bij halfweg
fotos: http://www.michelvanberge(...)et-trein-in-halfweg/
Sowieso wel mooi:quote:Op zondag 28 juni 2009 11:40 schreef knars het volgende:
ik zeg: direct uitzetten naar het land van herkomst!
"Bus half weg na botsing Halfweg"quote:Op zondag 28 juni 2009 11:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Lijkt James Bond wel, die bus is flink doormidden.
quote:Op zondag 28 juni 2009 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Op de kopspoortjes A en B presenteert SNCF u nogmaals het neusje van de zalm van het Franse regionaalspoor
[ afbeelding ]
Holy crap, dat laat de zilvermeeuwen van het GVB er comfortabel en luxe uit zien!quote:Op zondag 28 juni 2009 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook in Lens (op spoor A) stond dit archaïsche stammetje spitsmaterieel. Dit wordt nog steeds ingezet door de week, in de spits. Bijzonder is dat deze stammetjes geen stroomafnemer hebben. Ze worden geduwd door (meestal) een eloc van de (5)16000-serie (waar de NS 1100 ooit van afgeleid was). Om de flexibele inzetbaarheid te vergroten (??) hebben deze stammetjes dus ook maar 1 stuurstand.
Q.e.d.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
![]()
mag ik er even iets bijhalen? Treinentopic #79
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | Antwerpen Centraal Fr, 07.08.09 an 08:26 Antwerpen Centraal Fr, 07.08.09 ab 08:51 Leuven Fr, 07.08.09 an 09:55 Leuven Fr, 07.08.09 ab 10:33 Ottignies Fr, 07.08.09 an 11:10 Ottignies Fr, 07.08.09 ab 11:22 Charleroi Sud Fr, 07.08.09 an 12:03 Charleroi Sud Fr, 07.08.09 ab 12:20 Jeumont Fr, 07.08.09 an 13:01 Jeumont Fr, 07.08.09 ab 15:00 Aulnoye Aymeries Fr, 07.08.09 an 15:21 Aulnoye Aymeries Fr, 07.08.09 ab 15:28 St-Quentin(Aisne) Fr, 07.08.09 an 16:18 St-Quentin(Aisne) Fr, 07.08.09 ab 17:30 Reims Fr, 07.08.09 an 19:25 Reims Fr, 07.08.09 ab 20:00 RE 39821 Dijon Ville Fr, 07.08.09 an 23:24 --- Slaapmomentje --- Dijon Ville Sa, 08.08.09 ab 06:33 RE 17613 Lyon Part Dieu Sa, 08.08.09 an 08:39 Lyon Part Dieu Sa, 08.08.09 ab 09:25 RE 17709 Marseille-St-Charles Sa, 08.08.09 an 12:54 |
Weleens van nachttreinen gehoord?quote:Op zondag 28 juni 2009 16:17 schreef Gutz het volgende:
Hmmm. 29uur treinen naar Marseille, of 2u met het vliegtuig... Twijfels
[ code verwijderd ]
Jep, Luxemburg - Marseille vertrek 18.? aankomst 05.?quote:
Cool, wat zijn dat voor treinen?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:22 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Bij de linker trein is wel te zien waar de Jappen hun inspiratie vandaan halen...
Leuke foto'squote:Op zondag 28 juni 2009 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Na de Ruhrort-Entenfang-Tour van anderhalve week geleden, gisteren opnieuw een herkansing van een eerder niet gelukt tochtje.
(.................................................)
En niet te vergeten de oogst:
[ afbeelding ]
Ryanair naar MRS Provence kan nog veel goedkoper als je de juiste vlucht vindt en op het juiste moment boekt.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:41 schreef Gutz het volgende:
[..]
Jep, Luxemburg - Marseille vertrek 18.? aankomst 05.?
En dat voor slechts 135 euro!
Maar het heeft wel z'n charme constant in de meest vernaggelde treinen zitten om in Marseille te komen.
(Vliegen met Ryanair kost met 80 euro (retourtje))
Heb het al een keer voor ¤20 gehad retour. Maarja, hoogseizoen he.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:46 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ryanair naar MRS Provence kan nog veel goedkoper als je de juiste vlucht vindt en op het juiste moment boekt.
Planmatig 05:56, heb m 2 jaar geleden genomenquote:Op zondag 28 juni 2009 16:41 schreef Gutz het volgende:
[..]
Jep, Luxemburg - Marseille vertrek 18.? aankomst 05.?
En dat voor slechts 135 euro!
Of je pakt de TGV vanaf Brussel-Zuid?quote:Op zondag 28 juni 2009 16:17 schreef Gutz het volgende:
Hmmm. 29uur treinen naar Marseille, of 2u met het vliegtuig... Twijfels
[ code verwijderd ]
Bang dat dat wel het makkelijkst is.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Planmatig 05:56, heb m 2 jaar geleden genomenMaar ja, dat slaapmomentje in Dijon lijkt ook nergens naar natuurlijk
Ga dan idd maar beter vliegen
Nee, tijd is niet van belang (mits fatsoenlijk) Ik wil zo goedkoop mogelijk, zo ver mogelijk komen. Het liefst zonder te vliegen of liften en gewoon enkel treinen.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of je pakt de TGV vanaf Brussel-Zuid?
http://www.nshispeed.nl/n(...)rseille-met-de-trein
Interrail Global pass. Klaarquote:Op zondag 28 juni 2009 17:01 schreef Gutz het volgende:
[..]
Nee, tijd is niet van belang (mits fatsoenlijk) Ik wil zo goedkoop mogelijk, zo ver mogelijk komen. Het liefst zonder te vliegen of liften en gewoon enkel treinen.
TrainGuard is Siemens' ETCS-implementatie: http://www.transportation(...)ra/products/etcs.htmquote:Op zondag 28 juni 2009 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
EUROPEAN Rail Traffic Management System. In China. Vast wel
Theoretisch:quote:Op zondag 28 juni 2009 22:00 schreef Ireyon het volgende:
1) Klopt dit?
2) Hoe kunnen ze zoiets controleren? Als ik een kaartje koop staat er toch alleen een datum en de tijd van aanschaf op, niet m'n vertrek- en verwachte aankomsttijd?
Welk kaartje bedoel je precies? Er staat wel een erg fijn geprijsde dagkaart tussen, maar die is alleen geldig in 't weekend? Maar ik kan natuurlijk ter plekke een kaartje naar de luchthaven kopen, daar had ik inderdaad nog niet aan gedachtquote:Op zondag 28 juni 2009 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan je niet gewoon een kaartje tot Brussel kopen en dan een dagkaart voor het OV, die je ook gebruikt om uiteindelijk mee naar Luchthaven te gaan?
uhquote:
Dat is misschien wel het beste. Dan WEET je tenminste wat je hebt. Het is altijd kunst- en vliegwerk daar. Een gewone NMBS-dagkaart of zo bestaat helemaal nietquote:Op zondag 28 juni 2009 22:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welk kaartje bedoel je precies? Er staat wel een erg fijn geprijsde dagkaart tussen, maar die is alleen geldig in 't weekend? Maar ik kan natuurlijk ter plekke een kaartje naar de luchthaven kopen, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht
Waar in Helsinki dan?quote:Op maandag 29 juni 2009 00:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Probeer is met die roltrappen in helsinki, kan je complete soap in afspelen.
Duidelijk. En die trein rijdt toch ook soms door naar Tsjechië ofniet? kan zo niet op de plaats naam komen...statin glowny ofzo ? Of denk ik nu helemaal verkeerd?quote:Op maandag 29 juni 2009 02:27 schreef James1988 het volgende:
De officiële naam is "Intercity Berlijn" en het is een trein van Deutsche Bahn, i.s.m. NS Hispeed. Daarom hangt er in NL ook een Nederlandse loc voor en is er in Bad Bentheim een locwissel.
Ik denk inderdaad dat dat daaraan ligt - DB heeft natuurlijk een hoop locs die 200 km/h kunnen rijden, maar volgens mij hebben ze daar vrij weinig meerspanningsversies van. En een Traxx MS of EuroSprinter kan natuurlijk wel, maar als die ook in Duitsland maar 140/160 mag wordt de reistijd aanzienlijk langer, en kennelijk is een locwissel in Bad Bentheim dan sneller dan rijden met een tragere meerspanningsloc.quote:Op maandag 29 juni 2009 02:38 schreef KapiteinT het volgende:
Maar het wisselen van loc komt toch gewoon door een tekort aan meerspannings loc's?
Zal wel het logische zijn denk ik zo.quote:Op maandag 29 juni 2009 02:38 schreef KapiteinT het volgende:
Szczecin Główny bedoel je? (Ja, de juiste naam heb ik snel geWikipedia't.) Dat ligt in Polen.
Maar het wisselen van loc komt toch gewoon door een tekort aan meerspannings loc's?
Nee hoor. Op de HSL-Zuid gaat Traxx rijden, en Deutsche Bahn gebruikt ook Traxx (als BR 186, samen met Siemens' BR 189).quote:Op maandag 29 juni 2009 02:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Anders hadden ze er wel een traxx voorgegooid, maar die wordt meestal alleen gebruikt bij het goederenvervoer.
Voor die laatste 10 km? Lijkt me niet. Naar Wwa heb je wel een lokwissel, dat gebeurt in Rzepin.quote:Op maandag 29 juni 2009 02:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En word er ergens op de grens van Duitsland/Polen weer een andere loc voorgegooid dan? Of kan die DB loc in 1x door naar Polen?
zoals james al zei: die mag maar 160 terwijl de trein in duitsland 200 rijdt om sommige stukkenquote:Op maandag 29 juni 2009 02:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zal wel het logische zijn denk ik zo.
Anders hadden ze er wel een traxx voorgegooid, maar die wordt meestal alleen gebruikt bij het goederenvervoer.
Dat 200 rijden duurt uitermate kort, volgens mij kun je net zo goed een loc nemen die 160 kan. De tijd die je zonder de locwissel uitspaart is groter dan de tijdwinst van die 40km/u op dat kleine kutstukje 200.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
zoals james al zei: die mag maar 160 terwijl de trein in duitsland 200 rijdt om sommige stukken
Tss, dat eigen volk eerst gedoe ook.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:46 schreef ReisT het volgende:
Ik denk toch dat de DB een zo snel mogelijke verbinding in eigen land het belangrijkste vindt, en ze daar dus graag 200 rijden. Dat ze die rijtuigen in Bad Bentheim nog even meegeven aan de NS zodat er een internationale verbinding is, da's een leuk extraatjes maar hebben ze zelf weinig aan.
Wwa?quote:Op maandag 29 juni 2009 08:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor die laatste 10 km? Lijkt me niet. Naar Wwa heb je wel een lokwissel, dat gebeurt in Rzepin.
Lokwissel in Berlin Hbf (tief) vanwege wisselen rijrichting. Daarna nogmaals lokwissel in Angermünde op een BR233/234, vanwege het dieselbaanvak Passow(Uckermark) - Sczcecin.quote:Op maandag 29 juni 2009 02:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En word er ergens op de grens van Duitsland/Polen weer een andere loc voorgegooid dan? Of kan die DB loc in 1x door naar Polen?
Dat zou kut zijn. Want je wint er in tijd helemaal geen zak mee (alleen in Bad Bentheim, maar dat heb je met een meerspanningsloc ook) en ik ben m'n ideale fietstrein kwijt.quote:Op maandag 29 juni 2009 02:56 schreef James1988 het volgende:
Er zijn echter ook plannen om de hele pimpel te vervangen door een ICE...
Aangezien je voor de ICE's toeslag moet betalen en voor de pimpel niet, aangezien die gewoon als een IC in Nederland rijdt. Dan lijkt het me sterk dat een ICE als IC word gebruikt.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:23 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat zou kut zijn. Want je wint er in tijd helemaal geen zak mee (alleen in Bad Bentheim, maar dat heb je met een meerspanningsloc ook) en ik ben m'n ideale fietstrein kwijt.
laten we nog geen paniek zaaienquote:Op maandag 29 juni 2009 16:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Aangezien je voor de ICE's toeslag moet betalen en voor de pimpel niet, aangezien die gewoon als een IC in Nederland rijdt. Dan lijkt het me sterk dat een ICE als IC word gebruikt.
Op de wikipedia van ICE 3 staat het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."
Als het gebeurt, dan zal het aantal stations ook afnemen tot Almelo, Deventer, Amersfoort, Amsterdam.quote:
quote:Trein reed niet harder dan 60 km/uur
Halfweg - De trein die in de nacht van zaterdag op zondag op de spoorwegovergang in Halfweg een bus van Arriva ramde reed niet harder dan 50 a 60 kilometer per uur op het moment van de klap.
Dat heeft de machinist van de trein verklaard tegenover de politie.
De machinist drukte, bij het zien van de stilstaande bus op de overgang, de dodemansknop in waarna de trein vol in de remmen ging. Daarop verliet de machinist zijn bestuurdersplek en bracht zichzelf in veiligheid door naar achteren te lopen. Hij handelde daarmee volgens het protocol.
Bij het ongeluk zaterdagnacht raakten zeven mensen licht gewond. De materiële schade was enorm.
Bron: Haarlems Dagblad
Het laatste bericht dat de IC Amserdam CS - Rotterdam CS vanaf de ingebruikname van de HSL (in 2052) via Haarlem gaat, was toch al bekend?quote:Meer Intercity's voor Haarlem
Haarlem - De invoering van de Hoge Snelheidslijn (HSL) heeft positieve gevolgen voor de treinverbindingen vanaf station Haarlem. De intercity Amsterdam CS-Den Haag Holland Spoor-Rotterdam CS wordt met ingang van 2011 omgelegd via Haarlem. Dat betekent acht snelle treinen per uur, en anders dan nu, gedurende de hele dag.
De Nederlandse Spoorwegen gaan tot het 'omklappen van deze dienst regeling over' om het aanbod beter te spreiden. De woordvoerder desgevraagd: ,,Straks kun je per supersnelle trein van A'dam naar Den Haag en Rotterdam vanaf Amsterdam Centraal. Dan kun je die wel laten volgen door een 'normale' Intercity, maar die komt in vergelijking traag over. De bedrijfsleiding vindt dat je die intercity's beter kunt inzetten om reizigers op te pikken in Haarlem.''
Bij de omzetting van de dienstregeling verliest Haarlem de intercity-verbinding met Den Haag Centraal, de stoptrein blijft. De woordvoerder: ,,Bovendien is het overstappen naar Den Haag op Centraal in Leiden vrij eenvoudig, via hetzelfde perron.''
Bron: Haarlems Dagblad
quote:Op maandag 29 juni 2009 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
-iets met episch falen
Aangeven bij Veolia. Die Franse hufters mogen niet wegkomen met dit incident!quote:Op maandag 29 juni 2009 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Aangekomen in Ede-Wageningen nam ik de 85 van 8:10. Deze rit werd gereden met Ambassador 200 nummertje 5009, AKA "de Glasbak", vanwege de erbarmelijke staat van de voorruit. Voorbij de halte Pascalstraat sloeg de bus rechtsaf, in plaats van zijn normale route te vervolgen. Een kilometer verderop bleek waarom: een passagierende chauffeur moest afgezet worden bij het Veolia-kantoortje.
Vervolgens veroorzaakte de chauffeuse nog even een aanrijding met een klusbusje, maar na het uitwisselen van gegevens en het vegen van wat scherven konden we vrij vlot weer doorrijden. Zo maak je nogeens wat mee op maandagochtendDriedubbel episch gefaal Veolia
![]()
![]()
Hoe gaan ze dat managen? Een aantal ICE 3's ombouwen? Of gaan ze toch ICE 2's inzetten.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Aangezien je voor de ICE's toeslag moet betalen en voor de pimpel niet, aangezien die gewoon als een IC in Nederland rijdt. Dan lijkt het me sterk dat een ICE als IC word gebruikt.
Op de wikipedia van ICE 3 staat het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."
Ja dat heeft zinquote:Op maandag 29 juni 2009 18:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Aangeven bij Veolia. Die Franse hufters mogen niet wegkomen met dit incident!
Die Bahn heeft toevallig onlangs een paar nieuwe meersysteems-ICE's besteld. Zouden in 2011 beschikbaar moeten zijn.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hoe gaan ze dat managen? Een aantal ICE 3's ombouwen?
Dat kan nietquote:Op maandag 29 juni 2009 18:53 schreef ReisT het volgende:
Als Amsterdam-Berlijn een ICE wordt kan dat trouwens ook best wel eens via Utrecht-Arnhem-Duisburg worden: zelfde reistijd (kleine omweg maar meer HSL) maar geeft wel meteen een uurdienst Amsterdam-Ruhrgebiet.
Eventueel vergezeld met duizenden verzonnen klachten.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat heeft zinIk meld het wel bij de concessieverlener
Al jááren. Maar...quote:Op maandag 29 juni 2009 17:41 schreef MetalMike het volgende:
[..]
[..]
Het laatste bericht dat de IC Amserdam CS - Rotterdam CS vanaf de ingebruikname van de HSL (in 2052) via Haarlem gaat, was toch al bekend?
Nee hoorquote:Op maandag 29 juni 2009 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Eventueel vergezeld met duizenden verzonnen klachten.
Er is er eentje, maar dan zou het al een spooraannemer moeten zijn geweest ofzo: kilkquote:Op maandag 29 juni 2009 18:26 schreef hooibaal het volgende:
[..]
-edit- Oh, en wat ik me nu ineens bedenk: er zou dus een aanrijding zijn met een bestelbusje. De treinen naar Tiel reden echter wel. Maar tussen de aansluiting bij Elst en station Nijmegen liggen geen overwegen. Kan iemand mij die uitleggen?
Arnhem is slechts een kleine omweg en nog steeds is het maar 1 overstap als je naar Utrecht wiltquote:Op maandag 29 juni 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan nietIk heb niet voor niks net een huis gekocht in Deventer
Kapotte bovenleiding op Utrecht-Geldermalsen.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een gefaal op het spoor vandaag. Nou had ik zelf nergens last van, maar mijn collega'tje heeft over Houten - Utrecht vice versa meer van een uur gedaan. Zowel op de heenweg als de terugweg.
I know. Behoorlijk balen als je het 's ochtends ook al voor je kiezen hebt gehad.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kapotte bovenleiding op Utrecht-Geldermalsen.
Ken wel weze, maar waarom moet Amsterdam een uurdienst met het Ruhrgebiet hebben terwijl Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer en Twente wordt afgesneden, net terwijl ze onlangs de frequentie op die as verdubbeld hebben? Nee hoor, ga maar lekker ICE's rijden over Amf - Hglquote:Op maandag 29 juni 2009 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arnhem is slechts een kleine omweg en nog steeds is het maar 1 overstap als je naar Utrecht wilt
Alzheimer zei je? Hmmmquote:Op maandag 29 juni 2009 20:39 schreef ReisT het volgende:
mooi met een trein, maar wel historisch onverantwoord. Zit er zo'n 7700-dieselloc voorop terwijl het in 1995 speelt. Die dingen bestonden toen helemaal nog niet.
Dat was om Almelo verdiept te billijkenquote:Op maandag 29 juni 2009 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ken wel weze, maar waarom moet Amsterdam een uurdienst met het Ruhrgebiet hebben terwijl Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer en Twente wordt afgesneden, net terwijl ze onlangs de frequentie op die as verdubbeld hebben? Nee hoor, ga maar lekker ICE's rijden over Amf - Hgl
Ik ben eensch, dan koop ik lekker een dozijn toeslag kaartjes in en rijdt ik lekker vanaf Enschede via Deventer naar Zutphen, heb je tenminste nog beenruimte en lekkere stoelen en geen oorverdovend getril van de motoren die onder toeren draaienquote:Op maandag 29 juni 2009 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ken wel weze, maar waarom moet Amsterdam een uurdienst met het Ruhrgebiet hebben terwijl Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer en Twente wordt afgesneden, net terwijl ze onlangs de frequentie op die as verdubbeld hebben? Nee hoor, ga maar lekker ICE's rijden over Amf - Hgl
Lintje Zp - Hgl, morgen weer eens in de planning voor mijn kwartaal-afsluit-avond-rondjequote:Op maandag 29 juni 2009 21:56 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ik ben eensch, dan koop ik lekker een dozijn toeslag kaartjes in en rijdt ik lekker vanaf Enschede via Deventer naar Zutphen, heb je tenminste nog beenruimte en lekkere stoelen en geen oorverdovend getril van de motoren die onder toeren draaien
Als je graag in een bus wilt zitten ...quote:Op maandag 29 juni 2009 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lintje Zp - Hgl, morgen weer eens in de planning voor mijn kwartaal-afsluit-avond-rondje
Geen hakken-en-zagen gepland hoor. En al zijn er wel treinigere treinen, het teltquote:Op maandag 29 juni 2009 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je graag in een bus wilt zitten ...
En dan gewoon NOG voor elkaar krijgen dat je het openen van de beugdeuren niet ziet ookquote:
Welles, nog net in de hoekquote:Op maandag 29 juni 2009 23:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En dan gewoon NOG voor elkaar krijgen dat je het openen van de beugdeuren niet ziet ook
Lol het is alsof je een 16/17/1800 hoort optrekken (jankende fans bij het optrekken)quote:Op maandag 29 juni 2009 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welles, nog net in de hoekJankerd
maar dat was wel jammer ja.Ik wist niet hoe het zou gaan.
Waarom moet ik nou weer aan Michael Jackson denken?quote:
Zelfde bron meldt inmiddels al 13 doden...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 06:26 schreef thats-me het volgende:
Doden door explosie gastrein Italië 30-06-09
Bron: http://www.connexxion.org/ongevalhalfweg.htmlquote:Het IVW en de Spoorwegpolitie doen onderzoek naar de oorzaak. Zoals het er nu uitziet (op basis van de eerste getuigen verslagen) was een aantal bussen bezig de overweg over te steken. Opeens moest de hele rij vol in de remmen omdat een taxi vooraan ineens stil ging staan. Arriva laat uiteraard alle camera beelden uitlezen om de werkelijke toedracht te achterhalen.
Vijftien....quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfde bron meldt inmiddels al 13 doden...
Vlotte IVW hebben ze daarquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:11 schreef Ofyles2 het volgende:
Menselijk falen.
Een aantal faalhazen bij het cargobedrijf was nalatig in het onderhoud van de tankwagons.
Afbeelding werkt nietquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:34 schreef dennistd het volgende:
Iemand nog een 6400-loc nodig?
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p59272464.html
Ik heb liever die e-loc die ervoorhangt...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:34 schreef dennistd het volgende:
Iemand nog een 6400-loc nodig?
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p59272464.html
Gehehe. Zag vorige week ook al 5 64/6500's rijden als LLT door Utrecht richting Rotterdamquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:34 schreef dennistd het volgende:
Iemand nog een 6400-loc nodig?
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p59272464.html
Dan ga je me vast vertellen waar je conclusie "Menselijk falen" WEL op gebaseerd isquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, de IVW is daar nog trager dan stront omhoog of ze houden publicaties geheim.
De Italianen zijn haast failliet om hun materieel accuraat te onderhouden.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ga je me vast vertellen waar je conclusie "Menselijk falen" WEL op gebaseerd is
Correctie: Dordrecht - Leiden Centraal - Schiphol - Hilversum -Utrecht Centraalquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:12 schreef greavy het volgende:
Weet iemand sinds wanneer er sprinters op het traject Dordrecht Centraal - Den Haag centraal en terug rijden?
Sprinters rijden wel beter![]()
Waren altijd die oude treintjes
Gisteren nog de 9591 gezien op de stopper Den Haag Centraal - Roosendaal.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:18 schreef dennistd het volgende:
Ik neem aan dat je de stoptrein bedoelt? Die rijdt met mat'64 en DDAR, geen sprinter in te zien. Als je de stoptrein naar Hollands spoor bedoelt, daar zitten wel sprinters in
Volgens mij zijn al die airco's dood in die dingen. Zaterdag nog onder de douche geweest in een ICMm.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:26 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag 4x ICMm als LM gezien te Gn (kwamen uit Onnen). De 4017 voorop, welke (vermoed ik) gisteren defect is afgevoerd naar Onnen, kwam ook weer terug
Dat mag ook, ik dacht dat ie naar den haag ging, maar naar Leiden kan ook..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Correctie: Dordrecht - Leiden Centraal - Schiphol - Hilversum -Utrecht Centraal
lolwhut? Daarstraks was het nog een aanrijding met een persoon?quote:Tussen Gilze-Rijen en Tilburg West rijden minder treinen door een defecte trein.
Er rijden bussen.
Tijdje terug gaven ze juist meer informatie bij een verstoring. Tegenwoordig heet alles maar gewoon "defecte trein"quote:Oorzaak Tussen Gilze-Rijen en Tilburg West rijden minder treinen door een defecte trein.
Er rijden bussen.
Ik heb ook zo mijn twijfels aan deze creatieve redenen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Vaag.
[..]
Tijdje terug gaven ze juist meer informatie bij een verstoring. Tegenwoordig heet alles maar gewoon "defecte trein"
Het was toch echt een aanrijding met een persoon. Ik zat in die treinquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:41 schreef James1988 het volgende:
Pfft, tussen Tbw en Gz blijft het maar duren - de aanrijding was al voor 12:00, en zou aanvankelijk tegen 14:00 zijn verholpen. Toen tegen 15:30... nu al tegen 16:30.
Edit:
[..]
lolwhut? Daarstraks was het nog een aanrijding met een persoon?
Oeps... wat gebeurde er? Waar gebeurde het? In welke trein zat je (stoptrein/intercity)?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:06 schreef SoeperKoe het volgende:
[..]
Het was toch echt een aanrijding met een persoon. Ik zat in die trein
Een DDM is net iets erger.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:15 schreef knars het volgende:
Ah, airco's. Gisteren nog een dappere poging gewaagd 44 minuten in een DD-AR te zitten in de avondspits met dit broeierige kutweer. Stapte schoon in, stapte plakkerig en bezweet weer uit. Ik meed die krengen altijd al zo veel mogelijk, tot de temperatuur weer onder de 15 graden zakt blijf ik gewoon helemaal weg uit die rommel, al kost het me een half uur omrijden.
Het gebeurde precies tussen Gilze-Rijen en Tilburg Reeshof eigenlijk (heb begrepen dat het daar Lage Madepad in Hulten heet), ik zat in de intercity, moest van Dordrecht naar Tilburg. Opeens gaat de trein vol in de remmen, alleen stof en stenen vlogen in het rond en tegen de ramen, best wel paniek in de trein bij sommige mensen. Na een kwartier ofzo werd er omgeroepen dat het om een aanrijding met een persoon ging. Veel brandweer en technische dienst gezien en ook nog een ambulance. Ik heb in totaal anderhalf uur in de trein gezeten en toen mochten we eruit en moesten een stukje langs het spoor lopen naar de bussen die waren ingezet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oeps... wat gebeurde er? Waar gebeurde het? In welke trein zat je (stoptrein/intercity)?
Waarom bussen laten rijden als alles weer normaal is?quote:Oorzaak De beperkingen tussen Gilze-Rijen en Tilburg West als gevolg van een defecte trein zijn voorbij.
Er rijden bussen.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Nee hoor, je zit ernaastquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:11 schreef Ofyles2 het volgende:
Menselijk falen.
Een aantal faalhazen bij het cargobedrijf was nalatig in het onderhoud van de tankwagons.
quote:Berlusconi zei dat de opruimwerkzaamheden in het rampgebied bij het station woensdagavond afgerond zullen zijn. Ook zei hij dat de ramp is ''veroorzaakt door een passerende scooter'', zonder uitleg te geven.
Tot eind 19 uur heeft de problematiek zeker geduurd, reed vanuit Zl richting Ah DD-AR. Gelukkig zit er marge tussen Ah - Nm om toch nog wat vertraging in te halen. Wat is er precies gebeurd?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
De 3656 (vertrektijd Arnhem 17:10 richting Zwolle) was AFGELADEN en had in Zutphen inmiddels +35 te pakken. Probeerde het pad van de 3658 te houden maar ook dat lukte niet..
Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Aanrjding met persoon staat normaliter ongeveer 2 uur voor. Kan een half uurtje uitlopen okee. Maar de HELE dag? Er moet meer geweest zijn.quote:
Ja eerst stond er aanrijding met persoon en later defecte trein... Maarja of daartussen nog wat gereden heeft weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Aanrjding met persoon staat normaliter ongeveer 2 uur voor. Kan een half uurtje uitlopen okee. Maar de HELE dag? Er moet meer geweest zijn.
Pas ettelijke uren na 16:30 bedoel je.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:39 schreef James1988 het volgende:
Als ik NSvertragingen.nl moet geloven, kwam de eerste melding rond 11.03... pas na 16.30 was de boel weer normaal. Dat is 5,5 uur wat inderdaad absurd lang is t.o.v. de normale 2 - 2,5 uur.
* James1988 was net niet snel genoeg dus
Maar wat is een acp nou weer?
Ik heb ergens gelezen dat er een defect bij de betreffende VIRM optrad, waardoor alles uitliep.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Aanrjding met persoon staat normaliter ongeveer 2 uur voor. Kan een half uurtje uitlopen okee. Maar de HELE dag? Er moet meer geweest zijn.
Dat is met geen enkel weer leuk lijkt me.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Lijken ruimen van het spoor met dit weer
Mijn excuses, ik bedoelde vrijgegeven.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pas ettelijke uren na 16:30 bedoel je.
Dat is al best vlot ook nogquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:59 schreef TommyGun het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)erste+HSL-trein.aspx
In de televaag staat:quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:59 schreef TommyGun het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)erste+HSL-trein.aspx
quote:DEN HAAG - De eerste rechtstreekse treinen op het hsl-traject tussen Amsterdam en Rotterdam gaan, als de laatste testen goed verlopen, op 7 september rijden.
Wellicht problemen met een kruising bij Dld o.i.d.? Ik ken de exacte ligging van de treinen niet op dat traject.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Welke mongool bedacht heeft dat er niet gewacht werd, weet ik niet, maar die mag echt weleens goed gaan nadenken over waar hij in GODSnaam mee bezig is. Spoorcapaciteit was bepaald niet dwingend in Amf, en of je voor het kopmaken richting Gvc in Ut nou 8 of 5 minuten hebt, tijd zat is het toch. Idioot.
Enige ongehoorzaamheid en eigen initiatief is altijd goed.quote:Maar bedankt veldcrew
HC 142 heeft geknokt voor zijn aansluitingen, en de baas van de 570 heeft in weerwil van alles toch wel gewacht. Chapeau!
En drie op een rijquote:Op woensdag 1 juli 2009 09:52 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Overigens ligt de volgende springer intussen bij Boxtel op het spoor.
Mensen die dat doen zijn geen egoïsten maar zijn gewoon heel erg ziek*.quote:
Ben ook geen fan van de Televaag, maar dit klopt gewoon en dat Televaag meer auto fan is dan OV fan lijkt mij duidelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat de Televaag door de autolobby gesteund wordt zal me niet verbazen.
Hoe 'n egoïst moet je zijn, om het leven van een ander verwaarloosbaar te achten vergeleken met het op tijd rijden van jouw trein?quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Kunnen die egoïsten voor de verandering thuisblijven en zichzelf een O.D. toedienen?
Dan wordt het leed alleen geleden binnen de eigen familie, en niet ook door passagiers en personeel.
In een Tweede Wereldland werd er gewoon gebouwd, zonder gezeik. Het was een Vooruitgang voor Het Volk onder inspirerende leiding van de Grote Wijze Leider. Denk dat jij een Derde Wereldland bedoelt?quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:14 schreef sander89 het volgende:
[..]
Het HSL-zuid project in NL is iets waar voor je dood moet schamen, we lijken wel een 2de wereldland.![]()
"Huuuu, ik weet het allemaal veel beter dan die domme ingenieurs!"quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:53 schreef James1988 het volgende:
Nederland regelland, dat is één van de problemen met die hele HSL. We willen teveel te snel, een beveiligingssysteem in beta gebruiken zonder backup is gewoonweg niet slim.
De eigenlijke lijn was in 2006 al opgeleverd, wat een bouwtijd van 6 jaar betekent. Dit is op zich redelijk voor een dergelijk project, ook wanneer je rekening houdt met allerlei protestgroepen enzo.
Dat er daarna nog eens bijna 3 jaar nodig was voor een beveiligingssysteem is gewoon ultieme faal... men had ook het Franse TVM430 of het Duitse LZB ernaast moeten leggen, dan had er nu allang materieel gereden terwijl men rustig de ERTMS kon afronden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |