Hoe gaan ze dat managen? Een aantal ICE 3's ombouwen? Of gaan ze toch ICE 2's inzetten.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Aangezien je voor de ICE's toeslag moet betalen en voor de pimpel niet, aangezien die gewoon als een IC in Nederland rijdt. Dan lijkt het me sterk dat een ICE als IC word gebruikt.
Op de wikipedia van ICE 3 staat het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."
Ja dat heeft zinquote:Op maandag 29 juni 2009 18:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Aangeven bij Veolia. Die Franse hufters mogen niet wegkomen met dit incident!
Die Bahn heeft toevallig onlangs een paar nieuwe meersysteems-ICE's besteld. Zouden in 2011 beschikbaar moeten zijn.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hoe gaan ze dat managen? Een aantal ICE 3's ombouwen?
Dat kan nietquote:Op maandag 29 juni 2009 18:53 schreef ReisT het volgende:
Als Amsterdam-Berlijn een ICE wordt kan dat trouwens ook best wel eens via Utrecht-Arnhem-Duisburg worden: zelfde reistijd (kleine omweg maar meer HSL) maar geeft wel meteen een uurdienst Amsterdam-Ruhrgebiet.
Eventueel vergezeld met duizenden verzonnen klachten.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat heeft zinIk meld het wel bij de concessieverlener
Al jááren. Maar...quote:Op maandag 29 juni 2009 17:41 schreef MetalMike het volgende:
[..]
[..]
Het laatste bericht dat de IC Amserdam CS - Rotterdam CS vanaf de ingebruikname van de HSL (in 2052) via Haarlem gaat, was toch al bekend?
Nee hoorquote:Op maandag 29 juni 2009 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Eventueel vergezeld met duizenden verzonnen klachten.
Er is er eentje, maar dan zou het al een spooraannemer moeten zijn geweest ofzo: kilkquote:Op maandag 29 juni 2009 18:26 schreef hooibaal het volgende:
[..]
-edit- Oh, en wat ik me nu ineens bedenk: er zou dus een aanrijding zijn met een bestelbusje. De treinen naar Tiel reden echter wel. Maar tussen de aansluiting bij Elst en station Nijmegen liggen geen overwegen. Kan iemand mij die uitleggen?
Arnhem is slechts een kleine omweg en nog steeds is het maar 1 overstap als je naar Utrecht wiltquote:Op maandag 29 juni 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan nietIk heb niet voor niks net een huis gekocht in Deventer
Kapotte bovenleiding op Utrecht-Geldermalsen.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een gefaal op het spoor vandaag. Nou had ik zelf nergens last van, maar mijn collega'tje heeft over Houten - Utrecht vice versa meer van een uur gedaan. Zowel op de heenweg als de terugweg.
I know. Behoorlijk balen als je het 's ochtends ook al voor je kiezen hebt gehad.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kapotte bovenleiding op Utrecht-Geldermalsen.
Ken wel weze, maar waarom moet Amsterdam een uurdienst met het Ruhrgebiet hebben terwijl Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer en Twente wordt afgesneden, net terwijl ze onlangs de frequentie op die as verdubbeld hebben? Nee hoor, ga maar lekker ICE's rijden over Amf - Hglquote:Op maandag 29 juni 2009 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arnhem is slechts een kleine omweg en nog steeds is het maar 1 overstap als je naar Utrecht wilt
Alzheimer zei je? Hmmmquote:Op maandag 29 juni 2009 20:39 schreef ReisT het volgende:
mooi met een trein, maar wel historisch onverantwoord. Zit er zo'n 7700-dieselloc voorop terwijl het in 1995 speelt. Die dingen bestonden toen helemaal nog niet.
Dat was om Almelo verdiept te billijkenquote:Op maandag 29 juni 2009 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ken wel weze, maar waarom moet Amsterdam een uurdienst met het Ruhrgebiet hebben terwijl Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer en Twente wordt afgesneden, net terwijl ze onlangs de frequentie op die as verdubbeld hebben? Nee hoor, ga maar lekker ICE's rijden over Amf - Hgl
Ik ben eensch, dan koop ik lekker een dozijn toeslag kaartjes in en rijdt ik lekker vanaf Enschede via Deventer naar Zutphen, heb je tenminste nog beenruimte en lekkere stoelen en geen oorverdovend getril van de motoren die onder toeren draaienquote:Op maandag 29 juni 2009 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ken wel weze, maar waarom moet Amsterdam een uurdienst met het Ruhrgebiet hebben terwijl Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer en Twente wordt afgesneden, net terwijl ze onlangs de frequentie op die as verdubbeld hebben? Nee hoor, ga maar lekker ICE's rijden over Amf - Hgl
Lintje Zp - Hgl, morgen weer eens in de planning voor mijn kwartaal-afsluit-avond-rondjequote:Op maandag 29 juni 2009 21:56 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ik ben eensch, dan koop ik lekker een dozijn toeslag kaartjes in en rijdt ik lekker vanaf Enschede via Deventer naar Zutphen, heb je tenminste nog beenruimte en lekkere stoelen en geen oorverdovend getril van de motoren die onder toeren draaien
Als je graag in een bus wilt zitten ...quote:Op maandag 29 juni 2009 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lintje Zp - Hgl, morgen weer eens in de planning voor mijn kwartaal-afsluit-avond-rondje
Geen hakken-en-zagen gepland hoor. En al zijn er wel treinigere treinen, het teltquote:Op maandag 29 juni 2009 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je graag in een bus wilt zitten ...
En dan gewoon NOG voor elkaar krijgen dat je het openen van de beugdeuren niet ziet ookquote:
Welles, nog net in de hoekquote:Op maandag 29 juni 2009 23:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En dan gewoon NOG voor elkaar krijgen dat je het openen van de beugdeuren niet ziet ook
Lol het is alsof je een 16/17/1800 hoort optrekken (jankende fans bij het optrekken)quote:Op maandag 29 juni 2009 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welles, nog net in de hoekJankerd
maar dat was wel jammer ja.Ik wist niet hoe het zou gaan.
Waarom moet ik nou weer aan Michael Jackson denken?quote:
Zelfde bron meldt inmiddels al 13 doden...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 06:26 schreef thats-me het volgende:
Doden door explosie gastrein Italië 30-06-09
Bron: http://www.connexxion.org/ongevalhalfweg.htmlquote:Het IVW en de Spoorwegpolitie doen onderzoek naar de oorzaak. Zoals het er nu uitziet (op basis van de eerste getuigen verslagen) was een aantal bussen bezig de overweg over te steken. Opeens moest de hele rij vol in de remmen omdat een taxi vooraan ineens stil ging staan. Arriva laat uiteraard alle camera beelden uitlezen om de werkelijke toedracht te achterhalen.
Vijftien....quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfde bron meldt inmiddels al 13 doden...
Vlotte IVW hebben ze daarquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:11 schreef Ofyles2 het volgende:
Menselijk falen.
Een aantal faalhazen bij het cargobedrijf was nalatig in het onderhoud van de tankwagons.
Afbeelding werkt nietquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:34 schreef dennistd het volgende:
Iemand nog een 6400-loc nodig?
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p59272464.html
Ik heb liever die e-loc die ervoorhangt...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:34 schreef dennistd het volgende:
Iemand nog een 6400-loc nodig?
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p59272464.html
Gehehe. Zag vorige week ook al 5 64/6500's rijden als LLT door Utrecht richting Rotterdamquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:34 schreef dennistd het volgende:
Iemand nog een 6400-loc nodig?
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p59272464.html
Dan ga je me vast vertellen waar je conclusie "Menselijk falen" WEL op gebaseerd isquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, de IVW is daar nog trager dan stront omhoog of ze houden publicaties geheim.
De Italianen zijn haast failliet om hun materieel accuraat te onderhouden.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ga je me vast vertellen waar je conclusie "Menselijk falen" WEL op gebaseerd is
Correctie: Dordrecht - Leiden Centraal - Schiphol - Hilversum -Utrecht Centraalquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:12 schreef greavy het volgende:
Weet iemand sinds wanneer er sprinters op het traject Dordrecht Centraal - Den Haag centraal en terug rijden?
Sprinters rijden wel beter![]()
Waren altijd die oude treintjes
Gisteren nog de 9591 gezien op de stopper Den Haag Centraal - Roosendaal.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:18 schreef dennistd het volgende:
Ik neem aan dat je de stoptrein bedoelt? Die rijdt met mat'64 en DDAR, geen sprinter in te zien. Als je de stoptrein naar Hollands spoor bedoelt, daar zitten wel sprinters in
Volgens mij zijn al die airco's dood in die dingen. Zaterdag nog onder de douche geweest in een ICMm.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:26 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag 4x ICMm als LM gezien te Gn (kwamen uit Onnen). De 4017 voorop, welke (vermoed ik) gisteren defect is afgevoerd naar Onnen, kwam ook weer terug
Dat mag ook, ik dacht dat ie naar den haag ging, maar naar Leiden kan ook..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Correctie: Dordrecht - Leiden Centraal - Schiphol - Hilversum -Utrecht Centraal
lolwhut? Daarstraks was het nog een aanrijding met een persoon?quote:Tussen Gilze-Rijen en Tilburg West rijden minder treinen door een defecte trein.
Er rijden bussen.
Tijdje terug gaven ze juist meer informatie bij een verstoring. Tegenwoordig heet alles maar gewoon "defecte trein"quote:Oorzaak Tussen Gilze-Rijen en Tilburg West rijden minder treinen door een defecte trein.
Er rijden bussen.
Ik heb ook zo mijn twijfels aan deze creatieve redenen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Vaag.
[..]
Tijdje terug gaven ze juist meer informatie bij een verstoring. Tegenwoordig heet alles maar gewoon "defecte trein"
Het was toch echt een aanrijding met een persoon. Ik zat in die treinquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:41 schreef James1988 het volgende:
Pfft, tussen Tbw en Gz blijft het maar duren - de aanrijding was al voor 12:00, en zou aanvankelijk tegen 14:00 zijn verholpen. Toen tegen 15:30... nu al tegen 16:30.
Edit:
[..]
lolwhut? Daarstraks was het nog een aanrijding met een persoon?
Oeps... wat gebeurde er? Waar gebeurde het? In welke trein zat je (stoptrein/intercity)?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:06 schreef SoeperKoe het volgende:
[..]
Het was toch echt een aanrijding met een persoon. Ik zat in die trein
Een DDM is net iets erger.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:15 schreef knars het volgende:
Ah, airco's. Gisteren nog een dappere poging gewaagd 44 minuten in een DD-AR te zitten in de avondspits met dit broeierige kutweer. Stapte schoon in, stapte plakkerig en bezweet weer uit. Ik meed die krengen altijd al zo veel mogelijk, tot de temperatuur weer onder de 15 graden zakt blijf ik gewoon helemaal weg uit die rommel, al kost het me een half uur omrijden.
Het gebeurde precies tussen Gilze-Rijen en Tilburg Reeshof eigenlijk (heb begrepen dat het daar Lage Madepad in Hulten heet), ik zat in de intercity, moest van Dordrecht naar Tilburg. Opeens gaat de trein vol in de remmen, alleen stof en stenen vlogen in het rond en tegen de ramen, best wel paniek in de trein bij sommige mensen. Na een kwartier ofzo werd er omgeroepen dat het om een aanrijding met een persoon ging. Veel brandweer en technische dienst gezien en ook nog een ambulance. Ik heb in totaal anderhalf uur in de trein gezeten en toen mochten we eruit en moesten een stukje langs het spoor lopen naar de bussen die waren ingezet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oeps... wat gebeurde er? Waar gebeurde het? In welke trein zat je (stoptrein/intercity)?
Waarom bussen laten rijden als alles weer normaal is?quote:Oorzaak De beperkingen tussen Gilze-Rijen en Tilburg West als gevolg van een defecte trein zijn voorbij.
Er rijden bussen.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Nee hoor, je zit ernaastquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:11 schreef Ofyles2 het volgende:
Menselijk falen.
Een aantal faalhazen bij het cargobedrijf was nalatig in het onderhoud van de tankwagons.
quote:Berlusconi zei dat de opruimwerkzaamheden in het rampgebied bij het station woensdagavond afgerond zullen zijn. Ook zei hij dat de ramp is ''veroorzaakt door een passerende scooter'', zonder uitleg te geven.
Tot eind 19 uur heeft de problematiek zeker geduurd, reed vanuit Zl richting Ah DD-AR. Gelukkig zit er marge tussen Ah - Nm om toch nog wat vertraging in te halen. Wat is er precies gebeurd?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
De 3656 (vertrektijd Arnhem 17:10 richting Zwolle) was AFGELADEN en had in Zutphen inmiddels +35 te pakken. Probeerde het pad van de 3658 te houden maar ook dat lukte niet..
Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Aanrjding met persoon staat normaliter ongeveer 2 uur voor. Kan een half uurtje uitlopen okee. Maar de HELE dag? Er moet meer geweest zijn.quote:
Ja eerst stond er aanrijding met persoon en later defecte trein... Maarja of daartussen nog wat gereden heeft weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Aanrjding met persoon staat normaliter ongeveer 2 uur voor. Kan een half uurtje uitlopen okee. Maar de HELE dag? Er moet meer geweest zijn.
Pas ettelijke uren na 16:30 bedoel je.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:39 schreef James1988 het volgende:
Als ik NSvertragingen.nl moet geloven, kwam de eerste melding rond 11.03... pas na 16.30 was de boel weer normaal. Dat is 5,5 uur wat inderdaad absurd lang is t.o.v. de normale 2 - 2,5 uur.
* James1988 was net niet snel genoeg dus
Maar wat is een acp nou weer?
Ik heb ergens gelezen dat er een defect bij de betreffende VIRM optrad, waardoor alles uitliep.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Aanrjding met persoon staat normaliter ongeveer 2 uur voor. Kan een half uurtje uitlopen okee. Maar de HELE dag? Er moet meer geweest zijn.
Dat is met geen enkel weer leuk lijkt me.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Lijken ruimen van het spoor met dit weer
Mijn excuses, ik bedoelde vrijgegeven.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pas ettelijke uren na 16:30 bedoel je.
Dat is al best vlot ook nogquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:59 schreef TommyGun het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)erste+HSL-trein.aspx
In de televaag staat:quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:59 schreef TommyGun het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)erste+HSL-trein.aspx
quote:DEN HAAG - De eerste rechtstreekse treinen op het hsl-traject tussen Amsterdam en Rotterdam gaan, als de laatste testen goed verlopen, op 7 september rijden.
Wellicht problemen met een kruising bij Dld o.i.d.? Ik ken de exacte ligging van de treinen niet op dat traject.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Welke mongool bedacht heeft dat er niet gewacht werd, weet ik niet, maar die mag echt weleens goed gaan nadenken over waar hij in GODSnaam mee bezig is. Spoorcapaciteit was bepaald niet dwingend in Amf, en of je voor het kopmaken richting Gvc in Ut nou 8 of 5 minuten hebt, tijd zat is het toch. Idioot.
Enige ongehoorzaamheid en eigen initiatief is altijd goed.quote:Maar bedankt veldcrew
HC 142 heeft geknokt voor zijn aansluitingen, en de baas van de 570 heeft in weerwil van alles toch wel gewacht. Chapeau!
En drie op een rijquote:Op woensdag 1 juli 2009 09:52 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Overigens ligt de volgende springer intussen bij Boxtel op het spoor.
Mensen die dat doen zijn geen egoïsten maar zijn gewoon heel erg ziek*.quote:
Ben ook geen fan van de Televaag, maar dit klopt gewoon en dat Televaag meer auto fan is dan OV fan lijkt mij duidelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat de Televaag door de autolobby gesteund wordt zal me niet verbazen.
Hoe 'n egoïst moet je zijn, om het leven van een ander verwaarloosbaar te achten vergeleken met het op tijd rijden van jouw trein?quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Kunnen die egoïsten voor de verandering thuisblijven en zichzelf een O.D. toedienen?
Dan wordt het leed alleen geleden binnen de eigen familie, en niet ook door passagiers en personeel.
In een Tweede Wereldland werd er gewoon gebouwd, zonder gezeik. Het was een Vooruitgang voor Het Volk onder inspirerende leiding van de Grote Wijze Leider. Denk dat jij een Derde Wereldland bedoelt?quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:14 schreef sander89 het volgende:
[..]
Het HSL-zuid project in NL is iets waar voor je dood moet schamen, we lijken wel een 2de wereldland.![]()
"Huuuu, ik weet het allemaal veel beter dan die domme ingenieurs!"quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:53 schreef James1988 het volgende:
Nederland regelland, dat is één van de problemen met die hele HSL. We willen teveel te snel, een beveiligingssysteem in beta gebruiken zonder backup is gewoonweg niet slim.
De eigenlijke lijn was in 2006 al opgeleverd, wat een bouwtijd van 6 jaar betekent. Dit is op zich redelijk voor een dergelijk project, ook wanneer je rekening houdt met allerlei protestgroepen enzo.
Dat er daarna nog eens bijna 3 jaar nodig was voor een beveiligingssysteem is gewoon ultieme faal... men had ook het Franse TVM430 of het Duitse LZB ernaast moeten leggen, dan had er nu allang materieel gereden terwijl men rustig de ERTMS kon afronden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |