abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:30:24 #251
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70354998
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

wat bedoel je precies? Welke norm?
Het getuigt van respect dat je jezelf blootgeeft aan degene die met jou converseert.

Respect valt niet in een wet vast te leggen, maar stel dat dit kan: dan zou je dus door de wet verplicht worden mensen te respecteren. Kom op nou .

Respect en fatsoen zijn dingen die algemeen goed zijn, die niet ergens vastgelegd zijn. Er zijn genoeg zaken waar jij ook mee te maken heb, waar je het niet mee eens bent, maar die toch als normaal bestempeld worden. Het is in Nederland fatsoenlijk dat je de dingen waar jij voor staat in je eigen tijd doet. Als er iemand tijd voor jóu maakt gedraag je je volgens die niet vastgelegde norm.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:31:23 #252
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70355030
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:23 schreef Marrije het volgende:

[..]

1) dat lastig vallen ervaar jij zo, Mien om de hoek niet, die vindt het juist prachtig. . . Zoveel mensen zoveel smaken.
Maar Mien om de hoek is geen formele aangelegenheid. Dat is gewoon iemand die in haar sociale leven voorkomt. Prima toch!
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:35:47 #253
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70355197
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:25 schreef Iblis het volgende:

Juist wel. Dat heet rekening houden met elkaar. Ik zie overigens nog steeds niet hoe jij met hoofddoeken lastiggevallen wordt.
Niet-als-je-in-een-formele-situatie-zit. Dan pas je je aan aan die formele situatie. En school is dat. Dus pas je je daar op aan. Communiceren doe je met je hele lichaam. Laf verstoppen onder een hoofddoek werkt dat tegen
quote:
Dat mag je even toelichten.
Als je niet met tegenslagen kunt omgaan.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:37:07 #254
3542 Gia
User under construction
pi_70355239
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:13 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Dan mag een Christelijke school van haar leerlingen verlangen dat ze in plooirokken komen. En een basisschool met normaal onderwijs mag religieus zijde verbieden. Waarom zou je uberhaupt iets leren als alle wijsheid toch al eens beschreven is in de Quran.
Ik stelde de vraag aan Iblis. Ik ben voor een hoofddoekverbod als een school daarvoor kiest en ook een islamitische scholen moet haar eigen eisen kunnen stellen.
Wilde alleen weten hoe Iblis hierover dacht.

Feitelijk ben ik voor afschaffing van al het bijzondere onderwijs. Allemaal dezelfde scholen, met dezelfde grondslag en zonder religieuze uiterlijkheden maar met plaats om over je religie te mogen spreken en feestdagen te kunnen vieren.
Dus, zo'n school viert 3-koningen, suikerfeest en Jom Kippoer

[ Bericht 11% gewijzigd door Gia op 25-06-2009 12:45:47 ]
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:39:19 #255
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70355312
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:35 schreef wallofdolls het volgende:
Niet-als-je-in-een-formele-situatie-zit. Dan pas je je aan aan die formele situatie. En school is dat. Dus pas je je daar op aan. Communiceren doe je met je hele lichaam. Laf verstoppen onder een hoofddoek werkt dat tegen
School is dat maar ten dele.
quote:
Dat is heel wat anders. Dit is gewoon zeggen dat het problematisch is voor je.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:40:30 #256
3542 Gia
User under construction
pi_70355352
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik stel juist expliciet dat dat problematisch kan zijn.
Dus, nogmaals, dan ben jij het ermee eens dat een islamitische school dat niet mag eisen?

Toch zijn daar ook rechtzaken over geweest. Een juf die geen hoofddoek wilde dragen.

Wat is er mis mee als scholen dit lekker zelf bepalen? Een islamitische school mag dan een hoofddoek eisen, een niet islamitische school mag een hoofddoek, bijvoorbeeld, verbieden. Dan heeft iedereen toch de keuze....
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:44:00 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_70355479
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:30 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Het getuigt van respect dat je jezelf blootgeeft aan degene die met jou converseert.

Respect valt niet in een wet vast te leggen, maar stel dat dit kan: dan zou je dus door de wet verplicht worden mensen te respecteren. Kom op nou .

Respect en fatsoen zijn dingen die algemeen goed zijn, die niet ergens vastgelegd zijn. Er zijn genoeg zaken waar jij ook mee te maken heb, waar je het niet mee eens bent, maar die toch als normaal bestempeld worden. Het is in Nederland fatsoenlijk dat je de dingen waar jij voor staat in je eigen tijd doet. Als er iemand tijd voor jóu maakt gedraag je je volgens die niet vastgelegde norm.
Maar dat bloot geven hoeft toch niet letterlijk door je haar te laten zien Dat kan toch door een normaal gesprek.

Respect laat zich niet in een wet vastleggen, toch staat in de wet dat bepaalde uitingen van disrespect niet zijn toegestaan. Discrimineren op grond van religie is niet toegestaan.

Ik vind het van respect en fatsoen getuigen door vrouwen die een hoofddoek willen dragen in hun waarde te laten en ze dat niet af te willen nemen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:44:39 #258
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70355504
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:37 schreef Gia het volgende:
Ik stelde de vraag aan Iblis. Ik ben voor een hoofddoekverbod en ook een islamitische scholen moet haar eigen eisen kunnen stellen.
Wilde alleen weten hoe Iblis hierover dacht.
Ik zou een eis, ook van een Islamitische school, dat leerlingen en docenten per se een hoofddoek moeten dragen, erg onwenselijk vinden. Daarom acht ik het ook onwenselijk dat sommige studentes klaarblijkelijk gedwongen worden (door medeleerlingen) een hoofddoek te dragen. Die vrijheid gaat twee kanten op natuurlijk, het recht de hoofddoek te dragen, maar ook het recht die niet te dragen.

Religieuze scholen in Nederland hebben echter vrij veel mogelijkheden wél zulke eisen te stellen, m.b.t. de identiteit van de school, dus het zou kunnen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:49:31 #259
3542 Gia
User under construction
pi_70355684
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik zou een eis, ook van een Islamitische school, dat leerlingen en docenten per se een hoofddoek moeten dragen, erg onwenselijk vinden. Daarom acht ik het ook onwenselijk dat sommige studentes klaarblijkelijk gedwongen worden (door medeleerlingen) een hoofddoek te dragen. Die vrijheid gaat twee kanten op natuurlijk, het recht de hoofddoek te dragen, maar ook het recht die niet te dragen.

Religieuze scholen in Nederland hebben echter vrij veel mogelijkheden wél zulke eisen te stellen, m.b.t. de identiteit van de school, dus het zou kunnen.
Je kunt toch zelf kiezen naar welke school je wilt of als leerkracht zou willen werken. Als het een school is die een hoofddoek verplicht stelt en jij bent het daarmee niet eens, dan ga je niet naar die school. Dan ga je niet proberen die school op andere gedachten te brengen.
Als je naar een school wilt, waar duidelijk is dat een hoofddoek daar niet mag, en jij wilt dat wel, voor jezelf of je kind, dan ga je daar niet naartoe, maar zoek je een school waar het wel mag.

Wat is daar nou zo moeilijk aan?

Op de basisschool waar mijn kinderen hebben gezeten werd aan islamitische ouders bij aanmelding duidelijk gemaakt dat hoofddoekjes niet mochten. Twee Turkse meisjes en hun broertje zijn van school afgehaald toen het oudste meisje 11 was. Ze gingen toen naar een islamitische school.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:54:02 #260
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70355844
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:49 schreef Gia het volgende:
Je kunt toch zelf kiezen naar welke school je wilt of als leerkracht zou willen werken. Als het een school is die een hoofddoek verplicht stelt en jij bent het daarmee niet eens, dan ga je niet naar die school. Dan ga je niet proberen die school op andere gedachten te brengen.
Als je naar een school wilt, waar duidelijk is dat een hoofddoek daar niet mag, en jij wilt dat wel, voor jezelf of je kind, dan ga je daar niet naartoe, maar zoek je een school waar het wel mag.

Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Daar is niets moeilijk aan, maar je vroeg aan mij wat ik ervan vond.
quote:
Op de basisschool waar mijn kinderen hebben gezeten werd aan islamitische ouders bij aanmelding duidelijk gemaakt dat hoofddoekjes niet mochten. Twee Turkse meisjes en hun broertje zijn van school afgehaald toen het oudste meisje 11 was. Ze gingen toen naar een islamitische school.
En wel om de reden van dit voorbeeld vind ik het onwenselijk, omdat het segregatie in de hand werkt. Ik heb liever dat islamitische meisjes naar een openbare school gaan en een hoofddoek dragen dan dat ze een eigen islamitische school oprichten waar dan net zulke stringente maatregelen worden opgesteld, maar dan omgekeerd. Het doel is toch integratie? Niet iedereen in z'n eigen schooltje met z'n eigen regeltjes en z'n eigen hokje duwen?
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:58:52 #261
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70356018
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:54 schreef Iblis het volgende:

En wel om de reden van dit voorbeeld vind ik het onwenselijk, omdat het segregatie in de hand werkt. Ik heb liever dat islamitische meisjes naar een openbare school gaan en een hoofddoek dragen dan dat ze een eigen islamitische school oprichten waar dan net zulke stringente maatregelen worden opgesteld, maar dan omgekeerd. Het doel is toch integratie? Niet iedereen in z'n eigen schooltje met z'n eigen regeltjes en z'n eigen hokje duwen?
Ik denk juist aan segregatie wanneer de schoolregels worden toegepast met uitzondering op het dragen van een hoofddoek.
Als je tot een gemeenschap van een school wil behoren, dan zul je in die gemeenschap moeten integreren en respect voor die gemeenschap moeten hebben.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:00:40 #262
3542 Gia
User under construction
pi_70356087
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:54 schreef Iblis het volgende:
Persoonlijk ben ik voor eenheidsworst. Heb dit straks ook in een eerdere post geëdit.

Dus: Alleen maar openbaar onderwijs, met een verbod op alle religieuze zichtbare symbolen en kleding. Eventueel invoering van schooluniformen. Allemaal dezelfde leerstof in ongeveer hetzelfde tempo. Eventueel mogen er meer speciale scholen komen voor leerlingen met leermoeilijkheden.
Verder vind ik dat alle scholen wel aandacht moeten besteden aan alle religies. Dus ook alle feestdagen klassikaal vieren. Eventueel de vakantieperiodes aanpassen aan de verschillende feestdagen.

Uiteraard mogen scholen als montesorri, Jenaplan en iederwijs dan ook niet meer.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:02:38 #263
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70356147
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maar dat bloot geven hoeft toch niet letterlijk door je haar te laten zien Dat kan toch door een normaal gesprek.

Respect laat zich niet in een wet vastleggen, toch staat in de wet dat bepaalde uitingen van disrespect niet zijn toegestaan. Discrimineren op grond van religie is niet toegestaan.

Ik vind het van respect en fatsoen getuigen door vrouwen die een hoofddoek willen dragen in hun waarde te laten en ze dat niet af te willen nemen.
Als je die mensen hun gang laat gaan zijn wij de enigen die zich aanpassen . Bovendien vind ik het verachtelijk dat jij je door een sprookjesboek laat voorschrijven wat je moet dragen. Maargoed. Dat is een andere discussie.

Deze discussie komen we niet uit dus ik laat m weer even voor wat t is.

Toedeloe
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:08:01 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_70356298
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:35 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

[..]

Een school is 9 van de 10 keer een overheidsinstantie en in Nederland mag je met een hoofddoek op werken binnen de overheid. Dus ook op school. Daar kan Belgie een voorbeeld aan nemen.

Ik vind jouw toevoeging 'laf verstoppen onder een hoofddoek' een beetje een zwaktebod.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:09:58 #265
3542 Gia
User under construction
pi_70356376
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:44 schreef Marrije het volgende:

Nou, dus vaak niet. Meisjes die hoofddoekjes dragen vinden andere meisjes die hun haar gewoon los dragen, maar niks. Willen ze niks mee te maken hebben. Op schoolpleinen zie je meisjes met hoofddoekjes vaak in groepjes bij elkaar staan, bijvoorbeeld.

Ook in het openbaar leven spreekt zo'n hoofddoekje niet met 'andere' mensen. Wel zie je vaak een misprijzende blik als je met blote armen loopt, bijvoorbeeld.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:12:09 #266
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_70356449
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:02 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Als je die mensen hun gang laat gaan zijn wij de enigen die zich aanpassen . Bovendien vind ik het verachtelijk dat jij je door een sprookjesboek laat voorschrijven wat je moet dragen. Maargoed. Dat is een andere discussie.

Deze discussie komen we niet uit dus ik laat m weer even voor wat t is.

Toedeloe
Hoe kom je er nou toch bij dat 'wij' dan de enigen zijn die zich aanpassen? Er zijn maar weinig moslima's met hoofddoek die een decolleté kunnen waarderen, maar vragen zij aan die mensen om zich aan te passen?

Leven en laten leven. Met hoofddoek of zonder hoofddoek. Formele situatie of informeel.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:15:08 #267
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_70356581
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, dus vaak niet. Meisjes die hoofddoekjes dragen vinden andere meisjes die hun haar gewoon los dragen, maar niks. Willen ze niks mee te maken hebben. Op schoolpleinen zie je meisjes met hoofddoekjes vaak in groepjes bij elkaar staan, bijvoorbeeld.

Ook in het openbaar leven spreekt zo'n hoofddoekje niet met 'andere' mensen. Wel zie je vaak een misprijzende blik als je met blote armen loopt, bijvoorbeeld.
Ik ben niet zo thuis op schoolpleinen, meer van de werkvloer. En wat ik ervan heb gezien zonderen de moslima's met hoofddoek zich niet af van collega's.

Op straat zie ik regelmatig een moslima met een hoofddoek gearmd lopen met een meisje zonder hoofddoek en een strak shirt zonder mouwen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:18:20 #268
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70356718
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Vrij normaal pubergedrag toch? Bij mij op school zonderde iedereen zich ook van iedereen af in subgroepjes..
pi_70357440
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

We hebben het veel breder over een bepaald gedachtegoed.

Jij bent hier degene die stuitend arrogant wel ff bepaald wat een valide 'religie' is, en wat niet.

En een leuke parallel is het VK. Daar hebben ze bij de laatste census mensen de kans gegeven hun religie op te kalken.

Bij een percentage X werd zo'n religie opgewaardeerd tot een 'officiele'.

Ondertussen is het Jedi-geloof in het VK dus een 'officieel' geloof.

Maar jij bent het heerschap dat die mensen wel gaat vertellen 'dat ze het mis hebben! '.

Maar laat ik nu van vrijheid houden, iedereen mag geloven in de sprookjes naar zijn keuze, en wie ben ik om dat ter discussie te stellen.

Niet iemand die een bepaalde religie reflexmatig aan het verdedigen is, dat is wie ik ben.
Als iemand hier in deze discussie even een religie verzint is er niemand die mij kan tegen houden om die "religie" als onzin te bestempelen.

Prima dat jij die verzonnen geloven uitgebreid gaat verdedigen. Maar eenieder met een beetje realiteitsbesef ziet wel in dat dat geen valide argumenten zijn.
pi_70357499
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:05 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Straatbeeld ja. daar zeg je het précies goed. Er is een verschil tussen straatbeeld en een schoolklas waarin discipline centraal staat.

Petten zijn verboden. Hoofddoeken dus ook. Geloven en geloof uiten doe je thuis en in de kerk, of minimaal in je vrije tijd. Punt. Opgelost. Slotje
Dus christelijke scholen moeten we ook maar afschaffen?
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:38:17 #271
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70357505
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:36 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

Als iemand hier in deze discussie even een religie verzint is er niemand die mij kan tegen houden om die "religie" als onzin te bestempelen.

Prima dat jij die verzonnen geloven uitgebreid gaat verdedigen. Maar eenieder met een beetje realiteitsbesef ziet wel in dat dat geen valide argumenten zijn.
Gewoon common sense inderdaad. Daar kom je veel verder mee dan regels rigide toepassen en daar dan absurde uitzonderingen op te verzinnen...
pi_70357557
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat is een echt geloof? Behoren bijv. de natuurreligies van de indianen in noord en zuid amerika daar ook bij, of doe je die ook af als fantasten. Terwijl die wel een stukje ouder zijn als die bij elkaar geroofde sprookjes uit de drie mono-theïstische religies. Waarom hebben die bij jou meer krediet als de veel oudere religies die er op aarde zijn? De meeste verhalen uit de drie grote monoithische vinden immers hun oorsprong in veel oudere overleveringen (Noah en Mozes zijn daar goede voorbeelden van en er zijn ook tig voorbeelden te vinden van personen die dezelfde kenmerken als Jezus vertonen). Voor mij zij de drie grote mono-theïstische religies niet geloofwaardiger als de indianen met hun op de aarde geinspireerde geloof. Zelf mensen die in kabouters geloven krijgen evenveel respect. Ze zijn allemaal niet te bewijzen en daardoor niet af te wijzen. Maar de kans dat ze waar zijn is voore allemaal heel klein
Een geloof dat hier als argument verzonnen wordt vind ik geen echt geloof.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:42:18 #273
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70357648
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:38 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

Dus christelijke scholen moeten we ook maar afschaffen?
Jij snapt het .

Een goede school laat de kinderen proeven aan de major geloofsovertuigingen, maar kiest nooit een zelf standpunt. Walgelijk .
pi_70357772
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:42 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Jij snapt het .

Een goede school laat de kinderen proeven aan de major geloofsovertuigingen, maar kiest nooit een zelf standpunt. Walgelijk .
Prima dat jij dat vind. Maar we leven in een wereld waar christelijke scholen bestaan. Dan kun je wel hard roepen dat die weg moeten maar je kunt zelf ook wel bedenken dat dat nooit (meer) gaat lukken. Dan wordt het tijd om een compromis te zoeken.
pi_70358014
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:19 schreef wallofdolls het volgende:
Dat neemt niet weg dat een gedragscode voor op school bestaat? .
Wow, een gedragscode, is daar de goddelijke wijsheid in vervat of zo? Of de absolute aardse wijsheid? Dan deugt die gedragscode niet, net als dat de Iraanse wet die hoofddoeken verplicht stelt niet deugt, wat voor moois die Iraanse vrouwen daar ook van maken.
quote:
En zolang je niet een bio-industrie leven hebt zie ik ook niet in wat daarover te klagen valt. Je hebt ook een prima leven als je niet alles naar jouw smaak in mag richten
Hou er dan mee op het op te nemen voor figuren die bezig zijn de kleedgewoonten van anderen naar hun smaak in te richten met een verbod.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:52:46 #276
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_70358043
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:36 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

Zoals het ons ook vrij staat om argumenten alsdat een hoofddoek moet van de islam als onzin te bestempelen.
quote:
Waarom is dat geen valide argument?

Er kwam iemand met de natuurgeloven van de indianen. Dat zijn ook geen geloven?
pi_70358175
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zoals het ons ook vrij staat om argumenten alsdat een hoofddoek moet van de islam als onzin te bestempelen.
[..]

Waarom is dat geen valide argument?

Er kwam iemand met de natuurgeloven van de indianen. Dat zijn ook geen geloven?
Ik heb mijn uitspraken gedaan over de in dit topic verzonnen geloven. Volgens mij is dit topic niet bedoeld om alle andere mogelijke geloven te gaan bespreken.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:58:26 #278
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70358266
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:12 schreef Marrije het volgende:

Leven en laten leven.
Jajajaja. Met hun semi-zelfgekozen hoofddoek dus. Die ze is geïndoctrineerd door hun ouders en/of religie, in plaats van dat ze daar zelf een bewuste keuze over hebben gemaakt. Lekker in vrijheid leven en laten leven zoals het bedoeld is . Door die indoctrinatie is hun keuzegebied zo ingeperkt dat er maar éen logische keuze is.

Ik snap niet dat je zulk soort subtiele onderdrukkingen probeert goed te praten en het tekent precies waarom de integratie niet lukt: "oooh die arme mensen, die moeten beschermd worden, want ze zijn zo zielig". Ze zijn helemaal niet zielig want ze hebben waarschijnlijk een land verlaten waar ze het 20 keer zo slecht hadden en waar ze geen keuzevrijheid in hun geloof en dagelijkse kleding hadden.

En nogmaals, ik hou van herhaling: geloven doe je in je vrije tijd. Of ben jij er ook voor dat die mensen elke 2 uur een uur moeten bidden omdat dit moet van hun geloof.

Weet je, wanneer mensen in alle geloofsvormen worden onderwezen, en dan geheel zelfstandig een keuze hebben gemaakt om een hoofddoekje te dragen, dan praten we wel weer verder. Dan is er namelijk zoiets als vrije wil ontstaan. En niet die belachelijke selectieve keuzevrijheid die jij nu verdedigt.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:59:21 #279
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_70358298
Kortom, je komt terug op je eigen woorden.

En je blijft een hypocriet die met liefde discrimineert als het hem uitkomt. Je kan het niet verkroppen dat de "logica" die jij hanteert tegen je gebruikt kan worden, en daarom stel je meteen dat er uitzonderingssituaties moeten worden gemaakt voor specifieke groepen. Vervolgens begint het schuim uit je mondhoeken te druipen als mensen je daarop aanspreken, want je bent daarmee aan het discrimineren, je bent daarmee een hypocriet.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:02:23 #280
6484 ExTec
pi_70358396
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:55 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

Ik heb mijn uitspraken gedaan over de in dit topic verzonnen geloven. Volgens mij is dit topic niet bedoeld om alle andere mogelijke geloven te gaan bespreken.
Het is nu eenmaal relevant als jij denkt te komen met: "Ja, maar hoofddoekje mag, want dat is een echt geloof, en al die andere dingen, die mogen niet, want die 'geloven' zijn niet echt! '.

Dan mag jij uitleggen waarom welk geloof echt is, en waarom weer andere niet.

En je negeert het natuurlijk tactisch, die natuurgeloven, van de indianen, zijn die echt?
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:03:00 #281
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70358422
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:

Hou er dan mee op het op te nemen voor figuren die bezig zijn de kleedgewoonten van anderen naar hun smaak in te richten met een verbod.
Je snapt het klaarblijkelijk nog niet .

Dat gaat niet om smaak. Dat gaat om fat-soen
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:07:19 #282
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70358571
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:59 schreef Cairon het volgende:

En je blijft een hypocriet die met liefde discrimineert als het hem uitkomt. Je kan het niet verkroppen dat de "logica" die jij hanteert tegen je gebruikt kan worden, en daarom stel je meteen dat er uitzonderingssituaties moeten worden gemaakt voor specifieke groepen. Vervolgens begint het schuim uit je mondhoeken te druipen als mensen je daarop aanspreken, want je bent daarmee aan het discrimineren, je bent daarmee een hypocriet.
Ik
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:11:08 #283
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_70358718
nee, was gericht aan YouNaiveHuman
I'm hungry!
pi_70358737
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is nu eenmaal relevant als jij denkt te komen met: "Ja, maar hoofddoekje mag, want dat is een echt geloof, en al die andere dingen, die mogen niet, want die 'geloven' zijn niet echt! '.

Dan mag jij uitleggen waarom welk geloof echt is, en waarom weer andere niet.

En je negeert het natuurlijk tactisch, die natuurgeloven, van de indianen, zijn die echt?
Ik heb me niet verdiept in die geloven dus daar ga ik ook geen uitspraken over doen. Aangezien dit topic niet bedoeld is om te bepalen welke geloven echt zijn en welke niet, ga ik me ook niet in die geloven verdiepen.
Dus ik ga ook niet zeggen "die indianen mogen met hun verentooi" in de klas zitten. Ik zie daar nog geen onrust en verdeeldheid over ontstaan, dus het lijkt me ook weinig zinvol om dat in deze discussie te gaan bespreken.
pi_70358763
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:03 schreef wallofdolls het volgende:
Je snapt het klaarblijkelijk nog niet .

Dat gaat niet om smaak. Dat gaat om fat-soen
Dat zeggen de ayatollahs ook van het dragen van een hoofddoek. Ik heb andere fatsoensnormen dan jij, dan moet jij die van jou niet aan mij proberen op te leggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70358827
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:59 schreef Cairon het volgende:

Ah ik dus.

Het gaat niet goed met je he. Eerst dicht je mij allerlei uitspraken toe die ik niet gedaan heb en nu ben ik ook nog aan het schuimbekken.
Als jij je oordeel over mensen zo snel klaar hebt, laat dat duidelijk zien dat jij weinig moeite doet om tot een goed oordeel te komen. Wat mij betreft diskwalificeer je jezelf daarmee. Ga eerst maar goed lezen en anderen met respect behandelen, dan reageer ik misschien nog wel eens op je.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:15:41 #287
6484 ExTec
pi_70358871
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:11 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

Ik heb me niet verdiept in die geloven dus daar ga ik ook geen uitspraken over doen.
Nou ja, je doet er niet moeilijk over dat als jij dat een verzonnen geloof vind, je dat graag onzin noemt?

Je doet dus wel uitspraken
quote:
Aangezien dit topic niet bedoeld is om te bepalen welke geloven echt zijn en welke niet, ga ik me ook niet in die geloven verdiepen.
Nee, sec genomen niet, maar het is aanpalende materie.

Ik zeg het nog een keer: als jij van mening bent dat e.e.a. wel kan omdat een religie 'echt' is en weer een ander niet, heb jij de deur naar die discussie open gezet.
quote:
Dus ik ga ook niet zeggen "die indianen mogen met hun verentooi" in de klas zitten. Ik zie daar nog geen onrust en verdeeldheid over ontstaan, dus het lijkt me ook weinig zinvol om dat in deze discussie te gaan bespreken.
Ik kan je op een papiertje geven dat indianen dat niet mogen.

Wat vind jij daarvan? Slecht idee? Dat vind je van deze actie immers ook.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:23:15 #288
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_70359159
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:14 schreef YouNaiveHuman het volgende:
Ah ik dus.
heel simpel ja of nee:

- Vind jij dat moslims zich niet aan de regels hoeven te houden?
- Vind jij dat de islam meer rechten heeft dan een ander geloof, een persoonlijk geloof, of geen geloof?
- Vind jij dat Sikhs een ritueel mes mee mogen nemen, verborgen onder hun kledij, zonder dit aan te passen, zonder concessies te doen? (Dus niet een mes met een afgestompte punt)
I'm hungry!
pi_70359193
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nou ja, je doet er niet moeilijk over dat als jij dat een verzonnen geloof vind, je dat graag onzin noemt?

Je doet dus wel uitspraken
[..]

Nee, sec genomen niet, maar het is aanpalende materie.

Ik zeg het nog een keer: als jij van mening bent dat e.e.a. wel kan omdat een religie 'echt' is en weer een ander niet, heb jij de deur naar die discussie open gezet.
[..]

Ik kan je op een papiertje geven dat indianen dat niet mogen.

Wat vind jij daarvan? Slecht idee? Dat vind je van deze actie immers ook.
Waarom ben jij zo uitgebreid bezig om geloven die in deze discussie worden VERZONNEN te verdedigen?
pi_70359219
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:23 schreef Cairon het volgende:

[..]

heel simpel ja of nee:

- Vind jij dat de islam meer rechten heeft dan een ander geloof, een persoonlijk geloof, of geen geloof?
- Vind jij dat Sikhs een ritueel mes mee mogen nemen, verborgen onder hun kledij, zonder dit aan te passen, zonder concessies te doen? (Dus niet een mes met een afgestompte punt)
- Nee, heb ik al uitgelegd.

Oftewel, lees maar maar eens terug wat ik al gezegd heb. Staat er toch echt duidelijk.
pi_70359305
moslims hoeven zich niet aan de regels te houden maar hebben niet meer rechten
pi_70359449
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:27 schreef Chewie het volgende:
moslims hoeven zich niet aan de regels te houden maar hebben niet meer rechten
Vraag:

Antwoord:
- Nee.

Wat is daar moeilijk aan
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:36:13 #293
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_70359619
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:24 schreef YouNaiveHuman het volgende:
Volgende vraag dan.

- Vind jij dat moslims hun hoofd mogen bedekken als in de regels staat dat niemand zijn hoofd mag bedekken?
- Vind jij dat Moslims hun geloof mogen uitdragen als dit in tegenstelling is tot de regels, zonder concessies te doen?
- Vind jij dat als ik een persoonlijk geloof heb waarbij ik mijn hoofd moet bedekken, dat ik dat zou moeten mogen ook al stellen de regels dat hoofdbedekking verboden is?
I'm hungry!
pi_70359831
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:36 schreef Cairon het volgende:

[..]

Volgende vraag dan.

- Vind jij dat moslims hun hoofd mogen bedekken als in de regels staat dat niemand zijn hoofd mag bedekken?
- Vind jij dat Moslims hun geloof mogen uitdragen als dit in tegenstelling is tot de regels, zonder concessies te doen?
- Vind jij dat als ik een persoonlijk geloof heb waarbij ik mijn hoofd moet bedekken, dat ik dat zou moeten mogen ook al stellen de regels dat hoofdbedekking verboden is?
- Ligt aan de reden waarom mensen hun hoofd niet zouden mogen bedekken. Ik ben niet zo van de "mag niet" regeltjes als het geen goede reden heeft. Betuttelende regels zal Wilders toch ook niet willen, Partij van de VRIJHEID toch?
- Als het beleiden van het geloof een gevaar voor omstanders oplevert of tegen wetten ingaat, dan mogen vind ik niet dat gelovigen hun geloof moeten beleiden.
- Als jij goed kunt onderbouwen wat jouw persoonlijk geloof is, wil ik daar best wel naar luisteren. Als je het uit je duim zuigt niet.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:45:44 #295
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_70359933
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:42 schreef YouNaiveHuman het volgende:
- Ligt aan de reden waarom mensen hun hoofd niet zouden mogen bedekken. Ik ben niet zo van de "mag niet" regeltjes als het geen goede reden heeft.
- Als het beleiden van het geloof een gevaar voor omstanders oplevert of tegen wetten ingaat, dan mogen vind ik niet dat gelovigen hun geloof moeten beleiden.
- Als jij goed kunt onderbouwen wat jouw persoonlijk geloof is, wil ik daar best wel naar luisteren. Als je het uit je duim zuigt niet.
Het zijn ja of nee vragen.

Dus als ik stel dat je antwoorden zijn:

- ja
- ja
- nee

Heb ik het dan juist? Ja of nee?
I'm hungry!
pi_70359986
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:45 schreef Cairon het volgende:

[..]

- ja
- ja
- nee

Met ja en nee antwoorden kun je geen regels en wetten maken.
Je moet niet zo simpel denken. Het is niet zwart of wit, daar zit ook grijs tussen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:48:13 #297
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70360018
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:45 schreef Cairon het volgende:

[..]

- ja
- ja
- nee

Dit is natuurlijk een onzinnige methode, aangezien jij vertrekt vanuit een regel dat niemand hoofdbedekking zou mogen hebben. Daar kan je dan wel uitzonderingen op bedenken en dan de ander dwingen ja of nee te zeggen, maar dan sla je een stap over.

De regel zou namelijk net zo goed kunnen zijn: 'Hoofdbedekking mag niet, tenzij daar een goede reden voor is'
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:48:49 #298
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70360036
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:31 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

Vraag:

Antwoord:
- Nee.

Wat is daar moeilijk aan
"Nee, ik vind dat moslims zich niet aan de regels hoeven te houden" :P

donderdag 25 juni 2009 @ 14:56:32 #299
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_70360308
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:47 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

Met ja en nee antwoorden kun je geen regels en wetten maken.
Je moet niet zo simpel denken. Het is niet zwart of wit, daar zit ook grijs tussen.
Met andere woorden, je durft geen antwoord te geven omdat deze tweede reeks vragen je dwingt tot antwoorden die tegen de antwoorden van de eerste drie vragen ingaan?

Je weet net zo goed als iedereen hier dat je vind dat Sikh's hun mes niet mogen dragen als uiting van hun geloof, maar moslima's mogen wel hun hoofddoek dragen als uiting van hun geloof. De ene groep moet zich van jou aan de regels houden, de andere groep mag ze omzeilen. Jij kiest uiteindelijk voor een arbitrair verschil.

De regel is je mag geen hoofddeksel dragen
Jouw eerste antwoord is dat iedereen, ook moslims, zich moeten houden aan de regels.
Je tweede antwoord staat er haaks op, want ineens is de regel niet meer voldoende en moet er een uitzondering worden gemaakt voor moslims.

Mag iemand zijn geloof uitdragen met alle attributen?
Je eerste antwoord is nee. Want Sikh's vallen buiten het systeem volgens jou als ze een ritueel mes onder hun kleding dragen.
Je tweede antwoord stelt dat Moslima's dat wel zouden moeten mogen. Je stelt even voor het gemak dat voor de ene groep de regels wel zouden moeten worden gebogen, terwijl voor de andere groep de regels in stand moeten worden gehouden.

Is het ene geloof meer of minder dan het andere?
Jij zegt eerst nee.
Als tweede antwoord geef je een ja, en laat je blijken dat de ene overtuiging niet echt is, terwijl de ander dat wel is. Jij bent blijkbaar de enige die mag bepalen wat een geloof valide maakt. Want blijkbaar weet jij wanneer iemands overtuigingen gemeend zijn of niet.
I'm hungry!
pi_70360345
quote:
De leerlingen organiseren vanavond ook een betoging tegen het hoofddoekverbod. Nordine Taouil, de Antwerpse imam en voorzitter van de moslimraad, roept de moslimouders op om hun kinderen vanaf 1 september thuis te houden.
Ik roep ook op om alle Moslimkinderen vanaf 1 september thuis te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')