klopt mn oude pas is een postbank pas, ik wil niet tot 2014 wachten voordat ik de gratis de foto kan wijzigen op de pas. Ik heb niet gevraagd om een andere pas die tot 2014 geldig is..quote:
ik heb hier nooit een brief over gehad, wat stond er in die brief?quote:Op zondag 21 juni 2009 12:32 schreef Noortje. het volgende:
Misschien is het handig ze op te bellen. Ik heb namelijk wel een brief daarover gehad, dus misschien is het een fout van hun en hoef je alsnog niet te betalen.
dan hoort het gewoon zo, daar heb je brieven over gekregen bhfh.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
klopt mn oude pas is een postbank pas, ik wil niet tot 2014 wachten voordat ik de gratis de foto kan wijzigen op de pas. Ik heb niet gevraagd om een andere pas die tot 2014 geldig is..
ik heb hier geen brief over gehad. Ik wil de foto die er nu op staat niet op. En coulance?? Ik heb niet om een klote ING pas gevraagd!!!quote:Op zondag 21 juni 2009 12:35 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dan hoort het gewoon zo, daar heb je brieven over gekregen bhfh.
die had je misschien moeten lezen.
je had een pas zonder chip, nu een pas mét chip.
uit coulance hebben ze dezelfde afbeelding erop gezet.
vooral doen bhfh, vooral doenquote:Op zondag 21 juni 2009 12:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik knip de nieuwe pas gewoon door, als het goed is sturen ze me een nieuwe als mn postbankpas verloopt in 2011
dan had je die brieven moeten lezen, en niet ongelezen wegflikkeren. je hebt zelfs een aanbod gekregen om de afbeelding te veranderenquote:Op zondag 21 juni 2009 12:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik heb hier geen brief over gehad. Ik wil de foto die er nu op staat niet op. En coulance?? Ik heb niet om een klote ING pas gevraagd!!!
Je hoeft er ook niet om te vragen. Alle Postbank rekeninghouders zijn nu klant van ING geworden en dus krijg je ook een ING pas. De ING heeft er voor gekozen om alle rekeninghouders ook een ING pas te geven in plaats van de oude passen te houden. Grote kans dat de oude pas dus binnenkort gewoon niet meer werkt.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik heb hier geen brief over gehad. Ik wil de foto die er nu op staat niet op. En coulance?? Ik heb niet om een klote ING pas gevraagd!!!
ik heb ook eindelijk m'n nieuwe pas, 2 weken nadat ik m'n rekening heb opgezegdquote:Op zondag 21 juni 2009 12:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet om te vragen. Alle Postbank rekeninghouders zijn nu klant van ING geworden en dus krijg je ook een ING pas. De ING heeft er voor gekozen om alle rekeninghouders ook een ING pas te geven in plaats van de oude passen te houden. Grote kans dat de oude pas dus binnenkort gewoon niet meer werkt.
ik heb hier dus echt geen brief over gehad!quote:Op zondag 21 juni 2009 12:37 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dan had je die brieven moeten lezen, en niet ongelezen wegflikkeren. je hebt zelfs een aanbod gekregen om de afbeelding te veranderen
Ja.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gaan ze je oude pas disabelen?
Bel ze dan op, hoe moeilijk is dat?quote:Op zondag 21 juni 2009 12:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik heb hier dus echt geen brief over gehad!
Dat weet niemand.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vanaf wanneer gaan ze dat doen dan?
Lijkt mij een vrij logisch gevolg, anders heb je 2 passen voor dezelfde rekening en dat is ook niet de bedoeling. Meestal loopt je oude pas nog een paar maanden door en dan wordt ie gedeactiveerd.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gaan ze je oude pas disabelen?
obvious troll... is obviousquote:Op zondag 21 juni 2009 12:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
reken maar dat die klantenservice een boos telefoontje krijgt. Laatst wilden ze me ook al geen postzegels verkopen op het ING kantoor. De service en klantvriendelijkheid bij ING is echt beneden alle peil!!
Nou nou, poeh hee. Eén foutje en de hele service is meteen enorm slecht.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
reken maar dat die klantenservice een boos telefoontje krijgt. Laatst wilden ze me ook al geen postzegels verkopen op het ING kantoor. De service en klantvriendelijkheid bij ING is echt beneden alle peil!!
Geen idee, ik ben geen ING klant. Maar ik weet dat bv de ABN wel zo werkt.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je kunt ze altijd bellen, maar of het iets uitmaakt....quote:Op zondag 21 juni 2009 12:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Paar maanden nadat ze je een nieuwe pas hebben gestuurd.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
natuurlijk kan dat, kost een paar euro en dat is het wel waard.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:42 schreef Noortje. het volgende:
Kan je sowieso niet op elk moment een nieuwe foto op je pas aanvragen? Volgens mij hoef je namelijk helemaal niet te wachten tot je oude pas verlopen is.
[..]
Nou nou, poeh hee. Eén foutje en de hele service is meteen enorm slecht.
Volgens mij kun je gewoon een nieuwe pas met nieuw plaatje aanvragen, het zal je dan alleen wel geld gaan kosten.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:42 schreef Noortje. het volgende:
Kan je sowieso niet op elk moment een nieuwe foto op je pas aanvragen? Volgens mij hoef je namelijk helemaal niet te wachten tot je oude pas verlopen is.
[..]
Nou nou, poeh hee. Eén foutje en de hele service is meteen enorm slecht.
Precies, zo werken de meeste banken volgens mij.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Paar maanden nadat ze je een nieuwe pas hebben gestuurd.
reken maar van niet, het is hun fout.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je gewoon een nieuwe pas met nieuw plaatje aanvragen, het zal je dan alleen wel geld gaan kosten.
Maak een statement, vraag een overstappakket aan en verkas al je centen naar de Rabo/ABN/SNS/Whatever.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
reken maar van niet, het is hun fout.
Jawel. 120 dagen na ontvangst van de nieuwe pas vervalt de oude. Toevallig heb ik I(NG juist gemaild omdat ik nog steeds geen nieuwe heb en dus ivm vakantie heb gevraagd wanneer die komt, zodat ik niet in Frankrijk sta met een niet-werkende pas. Keurig mailtje terug, dat de oude passen nog 120 dagen na ontvangst van de nieuwe pas blijven werken.quote:
Het is de fout van de bank dat jij je brieven niet leest? Ik wens je veel succes, maar geef je weinig kans. Volgens de ING site kost een nieuwe pas je iets van 10 euro.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
reken maar van niet, het is hun fout.
Moet je doen ! Tot je ergens aan de andere kant van de wereld staat met een pas die niet meer werkt.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik knip te pas kapot en zeg dat ik er nooit 1 gehad heb als ze moeilijk gaan doen. Ik wacht wel tot het moment dat mn oude pas niet meer werkt.
het is niet aangetekend verstuurd, dus hoe kunnen ze nu weten dat je hem gehad hebt.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel. 120 dagen na ontvangst van de nieuwe pas vervalt de oude. Toevallig heb ik I(NG juist gemaild omdat ik nog steeds geen nieuwe heb en dus ivm vakantie heb gevraagd wanneer die komt, zodat ik niet in Frankrijk sta met een niet-werkende pas. Keurig mailtje terug, dat de oude passen nog 120 dagen na ontvangst van de nieuwe pas blijven werken.
Het is aan jou om te bewijzen dat je hem niet gehad hebt.....quote:Op zondag 21 juni 2009 12:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het is niet aangetekend verstuurd, dus hoe kunnen ze nu weten dat je hem gehad hebt.
Uitzonderingen daargelaten gebeurt het vrijwel altijd automatisch. Als ik een nieuwe pas krijg van de ABN zit er een keurige brief bij waarin staat wat ik moet doen om de nieuwe pas te activeren en per wanneer de oude niet meer bruikbaar is.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:46 schreef _LotT het volgende:
ik heb hetzelfde gehad
heb langer dan een jaar 2 passen voor dezelfde rekening gehad en ik verstond niet waarom of wat er verschilde tussen de 2
uiteindelijk bleek het om een kaart te gaan die een hoger limiet had (ik had toen een leeftijdsgrens gepasseerd ofzo)
en dan heb ik de oude maar vernietigd
naar mijn ervaring disabelen ze de oude kaart dus niet zelf
er is nog niets afgeschreven, wel lullig als je net een nieuwe postbankpas hebt, dat je nu 10 euro wordt genaaid voor een ING pas. Verder moeten ze mensen informeren. Als men mij fatsoenlijk geinformeerd had had ik in ieder geval iets aan de foto kunnen doen. verder weiger ik een cent te betalen. De tarieven zijn bij ING al flink hoger dan bij de postbank.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is de fout van de bank dat jij je brieven niet leest? Ik wens je veel succes, maar geef je weinig kans. Volgens de ING site kost een nieuwe pas je iets van 10 euro.
Ze sturen je een brief met aankondiging en de pas zelf. Post komt in Nederland in 99,9% van de gevallen aan. Dat betekent dat er naar verwachting per miljoen klanten eentje is die beide niet gehad heeft. Ik denk dat dat risico voor hen wel opweegt tegen alles aangetekend versturen.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is niet aangetekend verstuurd, dus hoe kunnen ze nu weten dat je hem gehad hebt.
Nu wordt er ook niets afgeschreven omdat het gewoon een normale vervanging is door de bank. Maar als jij nu zelf een nieuwe aanvraagt gaat het je wel geld kosten omdat dat een vervanging is die eigenlijk overbodig is.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
er is nog niets afgeschreven, wel lullig als je net een nieuwe postbankpas hebt, dat je nu 10 euro wordt genaaid voor een ING pas. Verder moeten ze mensen informeren. Als men mij fatsoenlijk geinformeerd had had ik in ieder geval iets aan de foto kunnen doen. verder weiger ik een cent te betalen. De tarieven zijn bij ING al flink hoger dan bij de postbank.
er zit in de envelope dus alleen een nieuwe pas met voorwaarden. Er staat niets over de oude pas en wanneer die eventueel gedeactiveerd wordt. Geen brief, of informatie. Echt waardeloos dat je als postbankklant zo in de kou wordt gezet!quote:Op zondag 21 juni 2009 12:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uitzonderingen daargelaten gebeurt het vrijwel altijd automatisch. Als ik een nieuwe pas krijg van de ABN zit er een keurige brief bij waarin staat wat ik moet doen om de nieuwe pas te activeren en per wanneer de oude niet meer bruikbaar is.
En dat dusquote:Op zondag 21 juni 2009 12:50 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ze sturen je een brief met aankondiging en de pas zelf. Post komt in Nederland in 99,9% van de gevallen aan. Dat betekent dat er naar verwachting per miljoen klanten eentje is die beide niet gehad heeft. Ik denk dat dat risico voor hen wel opweegt tegen alles aangetekend versturen.
Zie het antwoord van Lord Veterinari enkele postings terug. Je hebt 120 dagen voor je oude pas niet meer werkt dus. Je hebt een brief gehad en alle informatie die je maar wenst, dat jij het niet leest is niet aan de bank te wijten. En anders kun je ze gewoon bellen en dan vertellen ze je alles wat je weten wilt.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
er zit in de envelope dus alleen een nieuwe pas met voorwaarden. Er staat niets over de oude pas en wanneer die eventueel gedeactiveerd wordt. Geen brief, of informatie. Echt waardeloos dat je als postbankklant zo in de kou wordt gezet!
hoe komt iedereen hier toch bij. Ik heb die post niet gehad. Ik krijg m'n afschriften toch ook gewoon. Zou wel raar zijn als ik nu juist die brieven gemist heb. mail krijg ik nooit van de ING. Ik heb hier laatst nog woorden over gehad bij de helpdesk toen ze mn wachtwoord van internetbankieren dat ik kwijt was niet gewoon per mail konden vervangen. "nee meneer, wij mailen niets bij de ING, we hebben niets meer te maken met de postbank"quote:Op zondag 21 juni 2009 12:53 schreef Cheiron het volgende:
Je hebt hier een mail en een brief over gehad man. Jank niet zo.
Je zwetst uit je nek, maar dat is al langer bekend. Ten eerste betaal je niks voor die nieuwe pas, pas als je deze weer laat veranderen om een of andere domme kutfoto, ga je betalen. Ten tweede heb je er gewoon een brief over gehad. Ten derde zijn de tarieven voor oud-Postbankklanten gelijk aan die bij de Postbank. Als jij een Postbank hypotheek hebt met 5% rente, betaal je nog steeds 5% rente. De rente op je Internetspaarrekening is precies gelijk aan die van de Postbank. Je betaalt nog steeds geen drol voor geldopname en ga zo maar door.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
er is nog niets afgeschreven, wel lullig als je net een nieuwe postbankpas hebt, dat je nu 10 euro wordt genaaid voor een ING pas. Verder moeten ze mensen informeren. Als men mij fatsoenlijk geinformeerd had had ik in ieder geval iets aan de foto kunnen doen. verder weiger ik een cent te betalen. De tarieven zijn bij ING al flink hoger dan bij de postbank.
Al die miljoenen mensen krijgen het wel en jij niet?quote:Op zondag 21 juni 2009 12:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
hoe komt iedereen hier toch bij. Ik heb die post niet gehad. Ik krijg m'n afschriften toch ook gewoon. Zou wel raar zijn als ik nu juist die brieven gemist heb. mail krijg ik nooit van de ING.
Precies, dat lijkt mij ook vrij logischquote:Op zondag 21 juni 2009 12:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je zwetst uit je nek, maar dat is al langer bekend. Ten eerste betaal je niks voor die nieuwe pas, pas als je deze weer laat veranderen om een of andere domme kutfoto, ga je betalen. Ten tweede heb je er gewoon een brief over gehad. Ten derde zijn de tarieven voor oud-Postbankklanten gelijk aan die bij de Postbank. Als jij een Postbank hypotheek hebt met 5% rente, betaal je nog steeds 5% rente. De rente op je Internetspaarrekening is precies gelijk aan die van de Postbank. Je betaalt nog steeds geen drol voor geldopname en ga zo maar door.
tarieven voor buitenlands betalingsverkeer zijn stukken hoger bij ING.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je zwetst uit je nek, maar dat is al langer bekend. Ten eerste betaal je niks voor die nieuwe pas, pas als je deze weer laat veranderen om een of andere domme kutfoto, ga je betalen. Ten tweede heb je er gewoon een brief over gehad. Ten derde zijn de tarieven voor oud-Postbankklanten gelijk aan die bij de Postbank. Als jij een Postbank hypotheek hebt met 5% rente, betaal je nog steeds 5% rente. De rente op je Internetspaarrekening is precies gelijk aan die van de Postbank. Je betaalt nog steeds geen drol voor geldopname en ga zo maar door.
Bij nader inzien denk ik dat het toch onderdeel is van een haatcampagne die vanuit de ING tegen jouw persoon gevoerd wordt. Al met al lijkt me dat een stuk waarschijnlijker. Ze verduisteren opzettelijk automatisch gegenereerde poststukken die voor jou bestemd zijn om je in verwarring achter te laten en je uiteindelijk een oor te kunnen aannaaien.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoe komt iedereen hier toch bij. Ik heb die post niet gehad. Ik krijg m'n afschriften toch ook gewoon. Zou wel raar zijn als ik nu juist die brieven gemist heb. mail krijg ik nooit van de ING.
quote:Op zondag 21 juni 2009 12:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Bij nader inzien denk ik dat het toch onderdeel is van een haatcampagne die vanuit de ING tegen jouw persoon gevoerd wordt. Al met al lijkt me dat een stuk waarschijnlijker. Ze verduisteren opzettelijk automatisch gegenereerde poststukken die voor jou bestemd zijn om je in verwarring achter te laten en je uiteindelijk een oor te kunnen aannaaien.
Ha ha ha dat is waar ja. Ik heb een Gold Card van de ABN, maar Platinum klinkt ook wel spannend.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vind het overigens wel oke. Bij de Postbank had ik een Gold Mastercard. Bij de ING een Platinum. Limiet en zo is hetzelfde, maar het staat wel veeeeeeel poeneriger en rijker en zo
Niet voor Postbankklanjten. Nog afgezien van het feit, dat Postbank OOK ING was, alleen niet zo heette...quote:Op zondag 21 juni 2009 12:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
tarieven voor buitenlands betalingsverkeer zijn stukken hoger bij ING.
op de pas staat dat hij tot 2011 geldig is, dit is vooralsnog de enige officiele informatie die ik heb. Ik moet hier dan ook vanuit gaan.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:57 schreef kirsten. het volgende:
mijn oude pas zou na 2 weken gedeactiveerd worden.
Je oude pas is vervangen door een nieuwe, plus dat je een brief en mail hebt gehad volgens de informatie van anderen. Ik zou er dus vanuit gaan dat je oude pas er mee op houd binnenkort.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
op de pas staat dat hij tot 2011 geldig is, dit is vooralsnog de enige officiele informatie die ik heb. Ik moet hier dan ook vanuit gaan.
Ik zou dat vooral doen. Gewoon stug volhouden. Kun je over 120 dagen mooi klagen dat je in de supermarkt stond en dat de pinautomaat ‘transactie geweigerd’ weergaf en je te kijk gezet werd als een sloeber die geen geld had en die stuk voor stuk boodschappen weer moest teruggeven totdat hij nog net de euroshopper stroopwafels kon betalen met de laatste centjes uit z'n portemonnee voor avondmaaltijd.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
op de pas staat dat hij tot 2011 geldig is, dit is vooralsnog de enige officiele informatie die ik heb. Ik moet hier dan ook vanuit gaan.
de wisselkoers die men hanteert bij niet EU betalingen is slechter.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet voor Postbankklanjten. Nog afgezien van het feit, dat Postbank OOK ING was, alleen niet zo heette...
Ach als je regelmatig dezelfde balie medewerkers treft, zullen ze hooguit denken: kijk daar hebben we onze dorpsgek weer.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
we houden de postzegels er buiten, ik gebreep al dat ze die niet meer verkopen op de nieuwe ING kantoren. (wat ik ook waardeloos vind, maar dat is een ander onderwerp) om de baliemedewerkers te irriteren vraag ik elke keer steevast om postzegels, of pakketpost bij het ING kantoor.
Niet dus aapquote:Op zondag 21 juni 2009 12:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik knip de nieuwe pas gewoon door, als het goed is sturen ze me een nieuwe als mn postbankpas verloopt in 2011
Hier sluit ik me bij aan....quote:Op zondag 21 juni 2009 13:01 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik zou dat vooral doen. Gewoon stug volhouden. Kun je over 120 dagen mooi klagen dat je in de supermarkt stond en dat de pinautomaat ‘transactie geweigerd’ weergaf en je te kijk gezet werd als een sloeber die geen geld had en die stuk voor stuk boodschappen weer moest teruggeven totdat hij nog net de euroshopper stroopwafels kon betalen met de laatste centjes uit z'n portemonnee voor avondmaaltijd.
Dat lijkt me inderdaad de beste koers om te varen.
ik heb altijd nog een creditcard , die overigens ook van de postbank is!quote:Op zondag 21 juni 2009 13:01 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik zou dat vooral doen. Gewoon stug volhouden. Kun je over 120 dagen mooi klagen dat je in de supermarkt stond en dat de pinautomaat ‘transactie geweigerd’ weergaf en je te kijk gezet werd als een sloeber die geen geld had en die stuk voor stuk boodschappen weer moest teruggeven totdat hij nog net de euroshopper stroopwafels kon betalen met de laatste centjes uit z'n portemonnee voor avondmaaltijd.
Dat lijkt me inderdaad de beste koers om te varen.
Was....quote:Op zondag 21 juni 2009 13:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik heb altijd nog een creditcard , die overigens ook van de postbank is!
Niet schrikken, maar daar krijg je binnenkort ook een oranje ING-pas voor in de plaats.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
En die supermarkten over het algemeen in Nederland niet aannemen...quote:Op zondag 21 juni 2009 13:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Nou, dan zie ik al helemáál geen probleem. Ja toch, niet dan?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
die vervangen ze dan blijkbaar niet, want hier heb geen nieuwe pas voor ontvangenquote:
Ik vind die zwarte ook veel mooier dan die blauwequote:Op zondag 21 juni 2009 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vind het overigens wel oke. Bij de Postbank had ik een Gold Mastercard. Bij de ING een Platinum. Limiet en zo is hetzelfde, maar het staat wel veeeeeeel poeneriger en rijker en zo
Nee die is zwart.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet schrikken, maar daar krijg je binnenkort ook een oranje ING-pas voor in de plaats.
DAT KOMT NOG WEL!11quote:Op zondag 21 juni 2009 13:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
die vervangen ze dan blijkbaar niet, want hier heb geen nieuwe pas voor ontvangen
Komt vanzelf maak je geen zorgen. Alle passen worden vervangen, maar ik neem aan dat ze beginnen met de bankpassen, aangezien er meer mensen met een bankpas dan mensen met een creditcard zijn.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
die vervangen ze dan blijkbaar niet, want hier heb geen nieuwe pas voor ontvangen
ik betaal overigens toch meestal met cash, omdat de bank er niets mee te maken heeft wat ik koop.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En die supermarkten over het algemeen in Nederland niet aannemen...
Ik denk dat je die dan gemist hebt! Want de ING heeft namelijk alle passen van iedereen op dezelfde dag vervangen. Heus. Dat was logistiek het gemakkelijkst. Heb je destijds de postbezorgers niet met de zakken vol passen door de straten zien lopen?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Cool ! Een zwarte creditcard lijkt mij ook wel wat.quote:
Nee ik heb al maanden een zwarte ING creditcard ondertussen. Dus zal wel op alfabet gaan.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Komt vanzelf maak je geen zorgen. Alle passen worden vervangen, maar ik neem aan dat ze beginnen met de bankpassen, aangezien er meer mensen met een bankpas dan mensen met een creditcard zijn.
Denk je dat bank het boeit waar jij je geld aan uitgeeft?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik betaal overigens toch meestal met cash, omdat de bank er niets mee te maken heeft wat ik koop.
Neejoh! Hij krijgt een pas met die foto die hij niet meer wil.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet schrikken, maar daar krijg je binnenkort ook een oranje ING-pas voor in de plaats.
quote:Op zondag 21 juni 2009 13:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Cool ! Een zwarte creditcard lijkt mij ook wel wat.
ik heb laatst nog iets betaald met de postbankcard, die werkte nog prima. Ik vind de postbankcard zo fijn odat er geen pincode opzit. (itt tot sommige andere creditcards) gewoon swipen en tekenen en niet nog meer codes onthouden!quote:Op zondag 21 juni 2009 13:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik denk dat je die dan gemist hebt! Want de ING heeft namelijk alle passen van iedereen op dezelfde dag vervangen. Heus. Dat was logistiek het gemakkelijkst. Heb je destijds de postbezorgers niet met de zakken vol passen door de straten zien lopen?
Maar waarom wil hij die foto niet meer? Staat zijn ex er op?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:07 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Neejoh! Hij krijgt een pas met die foto die hij niet meer wil.
Nog wel ja.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik heb laatst nog iets betaald met de postbankcard, die werkte nog prima.
Een Platinum is zilverkleurig en mijn Gold was goudkleurig. Een blauwe heb ik al jaaaaaaaren niet meerquote:Op zondag 21 juni 2009 13:05 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik vind die zwarte ook veel mooier dan die blauwe
Nee hoor. Mijn creditcard werd heel snel vervangen na de overgang naar ING, maar ik heb nog steeds een Postbank pinpas. Vandaar mijn mail naar de ING ivm vakantie en zo.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Komt vanzelf maak je geen zorgen. Alle passen worden vervangen, maar ik neem aan dat ze beginnen met de bankpassen, aangezien er meer mensen met een bankpas dan mensen met een creditcard zijn.
Natuurlijk, de medewerkers die de afschriften inpakken lezen eerst alles door en schrijven het op in hun 'wanneer koopt Noortje toiletrollen?'-boekje.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Denk je dat bank het boeit waar jij je geld aan uitgeeft?
Dat hangt er maar net vanaf wat je er mee wilt doen. Geld opnemen uit een automaat vereist meestal wel een code. Verder kun je in het buitenland vaak genoeg ook met je pinpas betalen door alleen je handtekening te zetten.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb laatst nog iets betaald met de postbankcard, die werkte nog prima. Ik vind de postbankcard zo fijn odat er geen pincode opzit. (itt tot sommige andere creditcards) gewoon swipen en tekenen en niet nog meer codes onthouden!
Ah dus dat was het....quote:Op zondag 21 juni 2009 13:10 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Natuurlijk, de medewerkers die de afschriften inpakken lezen eerst alles door en schrijven het op in hun 'wanneer koopt Noortje toiletrollen?'-boekje.
Geen idee, maar daar zou ik wel ¤ 7,50 aan geven om die foto te vervangen.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar waarom wil hij die foto niet meer? Staat zijn ex er op?
Verder gaan we het steeds meer krijgen dat je een pincode nodig hebt bij je creditcard in het kader van hogere veiligheid enzo.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf wat je er mee wilt doen. Geld opnemen uit een automaat vereist meestal wel een code. Verder kun je in het buitenland vaak genoeg ook met je pinpas betalen door alleen je handtekening te zetten.
dat is een oud exemplaar. er zit geen chip opquote:Op zondag 21 juni 2009 13:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
is dit een scan van jouw CC?
ja want het staat ook echt op je bankafschrift dat je een pak yoghurt en wat mariakaakjes hebt aangeschaft.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik betaal overigens toch meestal met cash, omdat de bank er niets mee te maken heeft wat ik koop.
Ha ha me tooquote:Op zondag 21 juni 2009 13:11 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Geen idee, maar daar zou ik wel ¤ 7,50 aan geven om die foto te vervangen.
interessant dat je dat zegt. Met al die informatie kun je een aardige profielschets maken van iemand. Dit kan nog een groot probleem voor velen hier worden.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:10 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Natuurlijk, de medewerkers die de afschriften inpakken lezen eerst alles door en schrijven het op in hun 'wanneer koopt Noortje toiletrollen?'-boekje.
Lijkt me wel waarschijnlijk, want een nep-kaart zou nooit tot de 0-e maand van 2000 geldig zijn!quote:Op zondag 21 juni 2009 13:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ziet het eruit als een scan?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 juni 2009 13:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
ja want het staat ook echt op je bankafschrift dat je een pak yoghurt en wat mariakaakjes hebt aangeschaft.
die van mij werkt tot 2011 en anders hebben ze toch echt een probleem.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:11 schreef 3nhsCnds het volgende:
Ik heb de ING laatst gebeld, vanwege wat andere problemen... de helpdeskmedewerkster wist mij te vertellen dat de oude pinpas (van de Postbank) nog zo'n 4 maanden werkt...
Over een paar jaar kun je alleen nog maar pinnen in supermarkt.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ik bén interessant.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
interessant dat je dat zegt. Met al die informatie kun je een aardige profielschets maken van iemand. Dit kan nog een groot probleem voor velen hier worden.
Wrong. Jíj hebt dan een probleem. Jij moet dan ¤ 7,50 betalen om een nieuwe pas aan te vragen met een andere foto erop.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
die van mij werkt tot 2011 en anders hebben ze toch echt een probleem.
Omdat ze niet mogen weten dat ik groente en de Playboy koop in de supermarkt?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
interessant dat je dat zegt. Met al die informatie kun je een aardige profielschets maken van iemand. Dit kan nog een groot probleem voor velen hier worden.
Door de overname van de Postbank door de ING niet...quote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat denk ik niet. Ze moeten wel geld accepteren, Ten eerste heeft niet iedereen een pinpas en ten tweede is het gewoon een geldig betaalmiddel. Hoe meer je betaalt met cash hoe beter het is.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef Mylene het volgende:
[..]
Over een paar jaar kun je alleen nog maar pinnen in supermarkt.
Nee dan heb jij een probleem, want je pas werkt niet meer.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Die van mij zou dat ook moeten doen maar die doet het inmiddels niet meer hoor. Doch, jij wilt boodschappen doen en gaat van te voren even geld pinnen – omdat ze anders natuurlijk zien dat jij alweer voor de derde keer deze maand een tube vaseline en een courgette koopt – en de automaat zegt: 'jammer, pas doet het niet'. Wie heeft er dan precies een probleem? Jij, omdat je geen eten hebt of de bank die je een nieuwe pas gestuurd heeft die je weggegooid hebt?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Klinkt als bullshit, bron?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef Mylene het volgende:
[..]
Over een paar jaar kun je alleen nog maar pinnen in supermarkt.
Er zijn steeds meer supermarkten die willen dat er alleen nog maar gepint kan worden. Scheelt in het overvalrisico en het gaat een stuk sneller bij de kassa.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat denk ik niet. Ze moeten wel geld accepteren, Ten eerste heeft niet iedereen een pinpas en ten tweede is het gewoon een geldig betaalmiddel. Hoe meer je betaalt met cash hoe beter het is.
Dat roep ik ook altijd bij de NS pinautomaten zonder muntgleuf. G*dver de g*dver je MOET geld accepteren, en dan roep ik net zo lang totdat de automaat zwicht. En het werkt, heus!quote:Op zondag 21 juni 2009 13:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ze moeten wel geld accepteren, Ten eerste heeft niet iedereen een pinpas en ten tweede is het gewoon een geldig betaalmiddel. Hoe meer je betaalt met cash hoe beter het is.
quote:
Bronquote:In 2014 alleen nog pinnen in supermarkt
Supermarkten willen dat klanten in 2014 alleen nog maar met hun pinpas kunnen betalen. Daarmee hopen ze het aantal overvallen terug te dringen.
Betalingen
Volgens het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) kan het aantal contante betalingen in supermarkten nog verder teruggedrongen worden. Nu wordt 33% van de betalingen in supermarkten gepind. Betalingen met pin vertegenwoordigen 50% van de omzet.
Contant
Om ervoor te zorgen dat mensen in 2014 alleen nog met pin betalen, moeten er volgens het CBL wel oplossingen komen voor klanten met een fysieke beperking, klanten die hun uitgaven nauwkeurig onder controle willen houden, jonge kinderen en andere klanten die niet rechtstreeks vanaf hun rekening kunnen betalen. In het buitenland bestaan verschillende mogelijkheden om deze groepen op een andere manier dan contant te laten betalen, maar die moeten in Nederland nog ingevoerd worden.
Haalbaar
Volgens onderzoek van het CBL vindt 87% van de Nederlanders het een goed idee om het betalen met pin te stimuleren. In steeds meer supermarkten komen daarvoor pin-only kassa's. In 2010 wordt besloten of het haalbaar is om supermarkten op korte termijn alleen op dit soort kassa's te laten draaien.
http://rtl.nl/(/actueel/r(...)upermarkt_pinnen.xmlquote:
quote:Op zondag 21 juni 2009 13:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat roep ik ook altijd bij de NS pinautomaten zonder muntgleuf. G*dver de g*dver je MOET geld accepteren, en dan roep ik net zo lang totdat de automaat zwicht. En het werkt, heus!
Dat ben ik dan wel weer met je eens....quote:Op zondag 21 juni 2009 13:19 schreef Iblis het volgende:
Ik denk trouwens dat het niet zo'n vaart loopt als creditcards ook niet geaccepteerd worden. Wat ik b.v. achterlijk vind is dat de meeste NS-automaten, met uitzondering van die op Schiphol, geen creditcard accepteren én geen briefgeld. Als je als buitenlander dus met de trein wilt moet je of genoeg muntgeld bij je hebben (30 euro of zo voor twee kaartjes vol tarief), of het feest gaat niet door.
In supermarkten natuurlijk idem, als je dan wat wilt kopen als toerist moet je maar een Nederlandse pinpas regelen? Dat wordt 'm natuurlijk nooit.
Nope, de oude blijft het ook doen.quote:
Daar zullen ze ongetwijfeld wat op verzinnen. Misschien wel passen die overal gelden, zodat TS weer een nieuwe pas krijgt zonder aankondiging.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:19 schreef Iblis het volgende:
Ik denk trouwens dat het niet zo'n vaart loopt als creditcards ook niet geaccepteerd worden. Wat ik b.v. achterlijk vind is dat de meeste NS-automaten, met uitzondering van die op Schiphol, geen creditcard accepteren én geen briefgeld. Als je als buitenlander dus met de trein wilt moet je of genoeg muntgeld bij je hebben (30 euro of zo voor twee kaartjes vol tarief), of het feest gaat niet door.
In supermarkten natuurlijk idem, als je dan wat wilt kopen als toerist moet je maar een Nederlandse pinpas regelen? Dat wordt 'm natuurlijk nooit.
4 maanden, en dan niet meer. Mijn oude pas wordt niet meer geaccepteerd hoor.quote:
Valt toch wel mee? Wij als hollanders kunnen toch ook gewoon pinnen met elke willekeurige bankpas in het buitenland?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:19 schreef Iblis het volgende:
En nog een nadeel is (vind ik) dat het je erg afhankelijk maakt van één betaalmogelijkheid. Als je pas beschadigd raakt, als je hem verliest (of als-ie gejat wordt), dan kun je nu nog met je id-bewijs geld opnemen, en alsnog spullen kopen. Als pas echter de enige betaal mogelijkheid is, dan wordt een ongelukkige situatie nog ongelukkiger.quote:[b]Op zondag 21 juni 2009 13:24 schreef Noortje. het volgende:[/
Daar zullen ze ongetwijfeld wat op verzinnen. Misschien wel passen die overal gelden, zodat TS weer een nieuwe pas krijgt zonder aankondiging.
Of als er een storing is in het hele land.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
En nog een nadeel is (vind ik) dat het je erg afhankelijk maakt van één betaalmogelijkheid. Als je pas beschadigd raakt, als je hem verliest (of als-ie gejat wordt), dan kun je nu nog met je id-bewijs geld opnemen, en alsnog spullen kopen. Als pas echter de enige betaal mogelijkheid is, dan wordt een ongelukkige situatie nog ongelukkiger.
Meestal wel, maar de NS-automaten zijn niet zo algemeen hoor. Volgens mij accepteren die op veel stations geen mastercard en Visa (alleen Chipknip, Pin en Maestro). Ik heb in ieder geval weleens gepind voor buitenlanders die mij dan maar cash betaalden omdat die automaat echt niets wilde met hun creditcard (zowel op Deventer als op Hengelo, beide stations waar de internationale trein naar Berlijn langskomt). Het was weliswaar niet voor een internationale reis, maar ik zou verwachten dat die stations in ieder geval met betere automaten uitgerust zouden zijn.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:25 schreef Gunner het volgende:
Valt toch wel mee? Wij als hollanders kunnen toch ook gewoon pinnen met elke willekeurige bankpas in het buitenland?
Waarom zou je in jezusnaam met het blauwe pasje verder gaan en de oranje laten verstoffen. Wat de neuk maakt het uit wat die kutpas voor een kleur heeft, als het kreng maar werkt. Wat is jouwn probleem!quote:Op zondag 21 juni 2009 13:35 schreef geevee het volgende:
Ik heb hier ook al een tijdje een oranje pas maar de postbank pas blijft nog gewoon werken en is formeel tot 2012 geldig dus ik blijf zolang mogelijk "giroblauw" gebruiken en het Oranje monster blijft in de kast opgeborgen ( ik gebruik trouwens alleen mijn chippas intensief)
Verder heb ik voor noodgevallen nog altijd wat contant geld bij me,de kleine zelfstandigen hier op het dorp gebruiken nog niet allemaal electronisch betalen.
Dat brengt me op de kwetsbaarheid van electronisch betalen,bij een storing kan je niets meer betalen en dat is fijn als je met een kar vol boodschappen bij de kassa staa of net je tank hebt volgegooid
Nou, stop uiterlijk 120 dagen nadat je die nieuwe pas hebt gekregen hem in ieder geval in je portemonnee want je oude stopt er, ondanks de opdruk, echt mee.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:35 schreef geevee het volgende:
Ik heb hier ook al een tijdje een oranje pas maar de postbank pas blijft nog gewoon werken en is formeel tot 2012 geldig dus ik blijf zolang mogelijk "giroblauw" gebruiken en het Oranje monster blijft in de kast opgeborgen ( ik gebruik trouwens alleen mijn chippas intensief)
jij ben echt grappigquote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
alle rompslomp die dat met zich meebrengt. Bovendien wil ik mijn 7 cijferig gironummer houden. Als ze me dat laatste houvast afpakken ben ik weg.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
wat let je om naar een andere bank te gaan?
Dan moet je niet zeuren.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
alle rompslomp die dat met zich meebrengt. Bovendien wil ik mijn 7 cijferig gironummer houden.
ik had er ook 1 met 7 cijfersquote:Op zondag 21 juni 2009 13:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
alle rompslomp die dat met zich meebrengt. Bovendien wil ik mijn 7 cijferig gironummer houden.
Ik heb het bij de AH wel eens meegemaakt dat er een storing was en je niet kon pinnen. Je kunt dan een eenmalige machtiging afgeven voor het bedrag.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:35 schreef geevee het volgende:
Dat brengt me op de kwetsbaarheid van electronisch betalen,bij een storing kan je niets meer betalen en dat is fijn als je met een kar vol boodschappen bij de kassa staa of net je tank hebt volgegooid
Ja moet je vooral doen, zullen ze leuk vinden. Je kunt het ook moeilijker maken dan nodig zeg....quote:Op zondag 21 juni 2009 14:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zal de vraag aan de klantenservice beginnen met: "hoe lang is je bankpas geldig?" en dan "waraankun je dat zien" Als ze het dan over "5 jaar" en "de einddatum op de pas" hebben , heb ik ze tuk. Dit gesprek neem ik op op band en stuur ik naar de ING als eventueel bewijs dat ze onterecht mijn pas hebben geblokkeerd, mochten ze dit onverhoopt doen.
Ach ja. Ik neem aan dat hij de post vroeger ook belde dat er op de bus ‘buslichting om 17:00’ stond en dat ze er niet stipt om 17:00 waren. Of hij op het station staat en 'vertraging 5 minuten' staat aangegeven, maar de trein komt slechts 3 minuten te laat. Ik neem aan dat hij niet instapt omdat de zojuist binnengekomen trein natuurlijk absoluut niet de goede kan zijn.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:08 schreef karr-1 het volgende:
Ja moet je vooral doen, zullen ze leuk vinden. Je kunt het ook moeilijker maken dan nodig zeg....
Het zal me niets verbazen in ieder gevalquote:Op zondag 21 juni 2009 14:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ach ja. Ik neem aan dat hij de post vroeger ook belde dat er op de bus ‘buslichting om 17:00’ stond en dat ze er niet stipt om 17:00 waren. Of hij op het station staat en 'vertraging 5 minuten' staat aangegeven, maar de trein komt slechts 3 minuten te laat. Ik neem aan dat hij niet instapt omdat de zojuist binnengekomen trein natuurlijk absoluut niet de goede kan zijn.
Een overname kost altijd geld, dus ik neem aan dat ze dit ingecalculeerd hebben. Verder weet ik het verschil niet tussen een Postbank pas en een ING pas, maar ik kan me voorstellen dat het makkelijker is om alles op 1 systeem te zetten enzo.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:11 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb me ook wel afgevraagd waar het allemaal goed voor is. Overname okee, maar wat kost dat wel niet allemaal om AL die passen en creditcards van AL die mensen op stel en sprong te vervangen? Is het nou echt zo ingewikkeld om een pas waar 'Postbank' op staat gewoon een tijdlang als ING-pas te laten werken (nee, want ze werken nu ook) en om zo'n pas gewoon te vervangen op het moment dat ie verloopt, in plaats van allemaal tegelijk?
Ik ben momenteel het postadres voor een vriendin van me die op wereldreis is. Een paar maanden terug moest ik haar nieuwe creditcard activeren en aangetekend opsturen. Is dat net allemaal geregeld, komt er WEER een nieuwe creditcard vanwege die overname. Ik blijf aan de gang.
precies! Waar is het voor nodig. Het is een grote idiote geldverspilling!!! Waarom moeten die passen vervangen worden, dis pas van mij werkt en is nog prima.Iedereen houdt er rekening mee dat zijn pas moet vervangen worden op de datum die op de pas staat. Nu is deze operatie 1 grote ellende, die ook nog eens de getrouwe klant met postbankhart onnodig tegen zich in het harnas jaagt. Ik hoef geen poenerige ING pas voordat mijn trouwe postbankpas verlopen is. Het geld dat deze actie kost zal ook wel weer verhaald worden op de klant.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:11 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb me ook wel afgevraagd waar het allemaal goed voor is. Overname okee, maar wat kost dat wel niet allemaal om AL die passen en creditcards van AL die mensen op stel en sprong te vervangen? Is het nou echt zo ingewikkeld om een pas waar 'Postbank' op staat gewoon een tijdlang als ING-pas te laten werken (nee, want ze werken nu ook) en om zo'n pas gewoon te vervangen op het moment dat ie verloopt, in plaats van allemaal tegelijk?
Ik ben momenteel het postadres voor een vriendin van me die op wereldreis is. Een paar maanden terug moest ik haar nieuwe creditcard activeren en aangetekend opsturen. Is dat net allemaal geregeld, komt er WEER een nieuwe creditcard vanwege die overname. Ik blijf aan de gang.
Het was dan ook alleen bedoeld voor Tokkies enzo.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:15 schreef rsmits het volgende:
Misschien vreemde opmerking, maar waarom wil iemand een plaatje/foto op z'n bankpas ?![]()
dat ding zit alleen in je portomonnee, of je schuift hem in een gleuf...
Beetje onzin allemaal.
Jij denkt nog steeds dat het leven gratis is?quote:Op zondag 21 juni 2009 14:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
precies! Waar is het voor nodig. Het is een grote idiote geldverspilling!!! Waarom moeten die passen vervangen worden, dis pas van mij werkt en is nog prima.Iedereen houdt er rekening mee dat zijn pas moet vervangen worden op de datum die op de pas staat. Nu is deze operatie 1 grote ellende, die ook nog eens de getrouwe klant met postbankhart onnodig tegen zich in het harnas jaagt. Ik hoef geen poenerige ING pas voordat mijn trouwe postbankpas verlopen is. Het geld dat deze actie kost zal ook wel weer verhaald worden op de klant.
sommige mensen met weinig realiteitszin denken datquote:Op zondag 21 juni 2009 14:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij denkt nog steeds dat het leven gratis is?
Zij verlenen diensten aan jou, zij zorgen ervoor dat jij kan betalen met je pinpas/chipknip/creditcard, zij moeten personeel betalen die dit mogelijk maakt, zij moeten ervoor zorgen dat alles goed werkt. Vrij logisch dat je daarvoor betaalt, niet? Niet de hele wereld draait om jou.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik snap inderdaad niet waarom ik moet betalen voor het feit dat zij met mijn mijn geld speculeren. Het is de omgekeerde wereld, zij zouden mij moeten betalen voor mn "betaal"rekening
Bedankt.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het was dan ook alleen bedoeld voor Tokkies enzo.
als ruil daarvoor mogen ze met mn geld spelen. (dat dus al bijna mis ging) lijkt me wel voldoende compensatie.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:26 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Zij verlenen diensten aan jou, zij zorgen ervoor dat jij kan betalen met je pinpas/chipknip/creditcard, zij moeten personeel betalen die dit mogelijk maakt, zij moeten ervoor zorgen dat alles goed werkt. Vrij logisch dat je daarvoor betaalt, niet? Niet de hele wereld draait om jou.
jij = beetje wereldvreemdquote:Op zondag 21 juni 2009 14:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als ruil daarvoor mogen ze met mn geld spelen. (dat dus al bijna mis ging) lijkt me wel voldoende compensatie.
Wat nou met je geld spelen? Ik denk dat je een bepaald boek van George Orwell iets te vaak gelezen hebt.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als ruil daarvoor mogen ze met mn geld spelen. (dat dus al bijna mis ging) lijkt me wel voldoende compensatie.
Ik denk dat je het effectiefst dwarsboomt door je rekening te verkassen.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en het dwarsbomen van arrogante organisaties als ING.
Wellicht is hij vanzelf kapot gegaan.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het kapotmaken van de chip in je paspoort is strafbaar.
dan ben ik mn 7 cijferige gironummer kwijt, dat wil ik dus niet. Ik heb in ieder geval al wel al mn spaargeld weggehaald als sanctie.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik denk dat je het effectiefst dwarsboomt door je rekening te verkassen.
[edit]
Oh, dat had je zelf vast ook bedacht, en daarom had je je statement maar wat afgezwakt.
Want waarom is dat precies zo belangrijk?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan ben ik mn 7 cijferige gironummer kwijt, dat wil ik dus niet. Ik heb in ieder geval al wel al mn spaargeld weggehaald als sanctie.
ik ben hier aan gehecht. Ik heb dit nummer al sinds mijn vroege jeugd.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:08 schreef Iblis het volgende:
[..]
Want waarom is dat precies zo belangrijk?
En je hebt er samen toffe tijden mee beleefd? Net zoals met je eerste fiets, of je eerste skelter? God, wat een tijd was dat, jij en je gironummer, ik kan me inderdaad voorstellen dat je daar wat emotioneel van raakt.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben hier aan gehecht. Ik heb dit nummer al sinds mijn vroege jeugd.
En die afschriften, met hun herinneringen, verdwijnen in een puff of smoke, als jij van rekening verandert? Of komen ze je 's nachts aanvallen uit wraak?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb alle afschriften nog, zoals die van mn zuurverdiende krantengeld dat erop gestort werd.
Jij bracht al kranten rond in je vroege jeugd? Toe maar. Maar ik snap het wel, als je dan een ander nummer kiest, dan rebelleren die afschriften, die gaan over in spontane zelfverbranding, of maken zichzelf op andere wijze onleesbaar. Die afschriften zijn verloren inderdaad als je opeens een ander nummer neemt.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb alle afschriften nog, zoals die van mn zuurverdiende krantengeld dat erop gestort werd.
Want een bank werkt gratis? Al die gebouwen, mensen en apparatuur kosten helemaal niets? En ze zijn zo vreselijk blij dat jij je geld daar komt storten, dat ze er nog geld bijleggen ook?quote:Op zondag 21 juni 2009 14:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik snap inderdaad niet waarom ik moet betalen voor het feit dat zij met mijn mijn geld speculeren. Het is de omgekeerde wereld, zij zouden mij moeten betalen voor mn "betaal"rekening
Uitzonderingen daargelaten natuurlijkquote:
Je weigert te pinnen, maar je betaald wel cash? Waar haal je dat geld vandaan dan? Hoe betaal je je rekeningen? En waarom heb je dan een creditcard?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
aardig actueel en dat zonder dat de meeste mensen het in de gaten hebben, of interesseert. Dit gaan nog wel veranderen, let maar op. EPD, facebook, rekeningrijden, verplicht pinnen, body en irisscans, van afstand afleesbaar chip in je paspoort. schokkend dat niemand hier iets tegen onderneemt. Als ik ze kan dwarsbomen doe ik het en het begint met simpele zaken als weigeren te pinnen en cash zoveel mogelijk betalen, geen machtigingen afgeven, de chip in je paspoort kapot maken, geen persoonlijke gegevens in facebook. Arrogante organisaties als ING moet je in ieder geval laten weten dat ze fout bezig zijn! Als je nu over je heen laat lopen , ben je straks als eerste de pineut!
als ik mn vertrouwde nummer zie, denk ik vaak terug aan al die mooie (en minder mooie) tijden die ik heb beleefd. Als dit ineens een ander nummer wordt, wordt bankieren zoiets onpersoonlijks. Dit nummer is toch iets van mij. Een nummer dat je koestert als het ware. Je hebt er je eerste kleding bij de crums mee gekocht, allemaal nostaligische zaken, je eerste salaris, etc... Blader jij niet af en toe je oude afschriften door?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En die afschriften, met hun herinneringen, verdwijnen in een puff of smoke, als jij van rekening verandert? Of komen ze je 's nachts aanvallen uit wraak?
You're one sick puppy...
Ik heb al mijn oude afschriften verbrand, je hebt er toch niets aan. En ik heb geen bankrekeningnummer nodig om herinneringen op te halen....quote:Op zondag 21 juni 2009 16:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als ik mn vertrouwde nummer zie, denk ik vaak terug aan al die mooie (en minder mooie) tijden die ik heb beleefd. Als dit ineens een ander nummer wordt, wordt bankieren zoiets onpersoonlijks. Dit nummer is toch iets van mij. Een nummer dat je koestert als het ware. Je hebt er je eerste kleding bij de crums mee gekocht, allemaal nostaligische zaken, je eerste salaris, etc... Blader jij niet af en toe je oude afschriften door?
Die bewaar je serieus langer dan nodig is voor belasting e.d.? Ik gooi dat op den duur weg. Bovendien staat jouw kleding bij de crums er helemaal niet op want je betaalde contant, weet je nog!quote:Op zondag 21 juni 2009 16:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Blader jij niet af en toe je oude afschriften door?
je moet ze bewaren voor de belastingdienst. Zo kwam ik er laatst al bladerend achter dat ik nooit een T- biljet had ingevuld van de tijd toen ik kranten liep. Dit kan ik nog steeds doen dus.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb al mijn oude afschriften verbrand, je hebt er toch niets aan. En ik heb geen bankrekeningnummer nodig om herinneringen op te halen....
Maximaal 5 jaar, daarna kunnen ze de prullenbak in en dat gaan ze bij mij ook. En als jij contant betaald staat die kleding helemaal niet op je afschrift.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je moet ze bewaren voor de belastingdienst.
Yep je T-biljet van 20 jaar geleden gaan ze nu nog accepteren. Veel plezier ermee.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je moet ze bewaren voor de belastingdienst. Zo kwam ik er laatst al bladerend achter dat ik nooit een T- biljet had ingevuld van de tijd toen ik kranten liep. Dit kan ik nog steeds doen dus.
Koop jij de Playboy?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat ze niet mogen weten dat ik groente en de Playboy koop in de supermarkt?
quote:Op zondag 21 juni 2009 16:54 schreef Tja... het volgende:
[..]
Koop jij de Playboy?Dus toch voor de artikelen...
Ik moest hardop lachen.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
En je hebt er samen toffe tijden mee beleefd? Net zoals met je eerste fiets, of je eerste skelter? God, wat een tijd was dat, jij en je gironummer, ik kan me inderdaad voorstellen dat je daar wat emotioneel van raakt.
Graag gedaan, heb ik toch nog iets nuttigs gedaan vandaag!quote:Op zondag 21 juni 2009 17:49 schreef Tja... het volgende:
Ging eigenlijk een filmpje kijken, maar de popcorn smaakte ook prima bij dit topic. Dank, BHFH voor eindelijk weer een origineel topic. En dank aan Karr-1, Noortje en Lord V die het nóg leuker maakten. :-)
Inderdaad, eerst knippen, dan vragen. Dat is de juiste volgorde! Ik denk dat je jezelf zojuist het bedrag van een nieuwe pas armer hebt gemaakt.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb de nieuwe pas doorgeknipt. ik ga morgen melding maken van phishing bij de klantenservice omdat ik ongevraagd een nieuwe pas had gekregen. Het zou me niet verbazen dat ze mn pincode willen aftroggelen hiermee. Dit ga ik in ieder geval melden.
Hoe dan? Boefjes sturen jou een nieuwe, valse ING pas en dan? Op het moment dat jij dat ding in een apparaat stopt (PIN of andersoortig), spuugt ie hem gelijk uit.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb de nieuwe pas doorgeknipt. ik ga morgen melding maken van phishing bij de klantenservice omdat ik ongevraagd een nieuwe pas had gekregen. Het zou me niet verbazen dat ze mn pincode willen aftroggelen hiermee. Dit ga ik in ieder geval melden.
Dankzij ING heeft phishing de stap van de digitale naar de analoge wereld gemaakt. Help!!quote:Op zondag 21 juni 2009 19:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Juist. Keihard bewijs graag. Of in ieder geval plat en van plastic.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:12 schreef Lienekien het volgende:
Pics or it didn't happen.
Goed zo eerst knippen en dan zeuren. En over een paar maanden weer posten dat je pas plotseling niet meer werkt en de ING dus tegen je is.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je loopt achter. De ING ís al tegen hem. Anders zouden ze nooit zo'n vervloekte oranje pas gestuurd hebben die hij tot 2014 moet gebruiken.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Goed zo eerst knippen en dan zeuren. En over een paar maanden weer posten dat je pas plotseling niet meer werkt en de ING dus tegen je is.
O ja das waar ook, mijn fout.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:52 schreef Tja... het volgende:
[..]
Je loopt achter. De ING ís al tegen hem. Anders zouden ze nooit zo'n vervloekte oranje pas gestuurd hebben die hij tot 2014 moet gebruiken.
Wel een goede film en een goed boek !quote:Op zondag 21 juni 2009 22:00 schreef Noortje. het volgende:
TS leeft in 1984.
Ze hebben 'm een nieuwe pinpas gestuurd terwijl z'n oude nog geldig was tot 2011 en hij eigenlijk de foto die op z'n oude zat er niet meer op wilde hebben, maar er nu alsnog tot 2014 aan vastzit. En ze hebben hem geen brief gestuurd voordat ze de pas stuurden.quote:Op maandag 22 juni 2009 00:44 schreef rsmits het volgende:
Wat mij nu nog steeds niet duidelijk is... was is nu eigenlijk het probleem ?
Subtiel gebracht dus,kon je makkelijk missen natuurlijkquote:Op maandag 22 juni 2009 21:26 schreef MamsX het volgende:
Inderdaad, ik ben ook wel benieuwd.
Ik heb mijn pas wel met nieuwe fotoGratis precies zoals in alle brieven stond.
Oh en natuurlijk ook mega groot bij het inloggen bij mijn ING.
quote:Op maandag 22 juni 2009 21:36 schreef o.us het volgende:
Huil je de oogballen er uit en ga er mee naar ING en zeg dat het door hun komt. Als ze alsnog niks willen doen, moet je ze gaan aanklagen voor mishandeling omdat jij je ogen door hun moest uithuilen!
quote:Op maandag 22 juni 2009 21:36 schreef o.us het volgende:
Huil je de oogballen er uit en ga er mee naar ING en zeg dat het door hun komt. Als ze alsnog niks willen doen, moet je ze gaan aanklagen voor mishandeling omdat jij je ogen door hun moest uithuilen!
Ik heb daar ook geen brief over gehad naar ik weet, maar wel een nieuwe pas, van een rekening die ik al jaren niet gebruik, ik moet hem nog steeds opzeggenquote:Op zondag 21 juni 2009 12:35 schreef karr-1 het volgende:
Alle voormalige postbankhouders kregen toch vanzelf een ING pas toegestuurd? Zoals Noortje al zegt, zou je daar een brief over gehad moeten hebben.
Heb ik ook gelezen ja. Lijkt me erg onhandig zo'n heel lang nummer, maar ach daar wennen we ook wel weer aan.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:26 schreef Pandora73 het volgende:
Misschien is BHFH er ondertussen achter dat hij volgend jaar ook zijn geliefde 7-cijferige rekeningnummer kwijt zal raken... Alle betaalrekeningnummers worden volgend jaar 16 karakters lang (Cijfers en letters)
Is geen grapje van Postbank/ING trouwens, zelfs niet van de Nederlandse banken, maar van Europa.
Zo, kan BHFH daar lekker tegen gaan protesteren. "Weg met Europa!" gok ik?
quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:20 schreef karr-1 het volgende:
Heb ik ook gelezen ja. Lijkt me erg onhandig zo'n heel lang nummer, maar ach daar wennen we ook wel weer aan.
Uh-huh. De reactie van ING op mijn vraag over mijn nieuwe pas:quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de helpdesk persoon zei dat ik waarschijnlijk gewoon mn oude pas tot de einddatum kon gebruiken.
Maar jij kunt hem natuurlijk gewoon tot 2011 blijven gebruiken, ook al heb je al een nieuwe.quote:Geachte heer,
Wanneer u in het bezit bent van een Giropas en/of Chippas wordt deze automatisch vervangen door een Betaalpas met chip. De losse Chippas komt daarmee te vervallen.
Door de grote hoeveelheden Betaalpassen die de ING moet aanmaken en verzenden is het echter niet mogelijk om aan te geven wanneer u uw Betaalpas ontvangt. U hoeft niets te doen, want u ontvangt vanzelf een nieuwe Betaalpas. Tot die tijd kunt u gewoon uw oude pas blijven gebruiken.
Na ontvangst van de nieuwe ING Betaalpas kunt u uw ouwe Betaalpas nog 120 dagen gebruiken voordat deze komt te vervallen.
Met vriendelijke groet,
ING Klantenservice
Mw. drs. I.M. van der Wal
Manager Verkoop en Service
Gastquote:Op donderdag 25 juni 2009 07:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de helpdesk persoon zei dat ik waarschijnlijk gewoon mn oude pas tot de einddatum kon gebruiken. Waar ik van baal is dat die helpdesk lui niks mogen toezeggen. Ik vroeg hem dat ik nu of straks wel een nieuwe pas wil maar er niet voor wil betalen. Waarom zegt hij dat niet gewoon niet toe, het gaat om 10 euro! ze kunnen mij toch gewoon en nieuwe pas toesturen met de foto sie ik wil?? "dat mag ik niet meneer" was het antwoord, ik zei toen dat ik de directeur wilde spreken, maar dat wilde hij ook al niet.
Hoe kom je in gesprek met iemand die dit wel kan beslissen?? Bij het lokale filiaal?? Waarom laten ze dit die helpdesk lui niet zelf beslissen voor die kleine bedragen, be-lach-e-lijk! Waarom laten ze iemand de telefoon opnemen die toch niks weet, kan, of mag!!
Dat betekent dat die helpdeskpersoon het niet weet. Want mijn pas, die tot 2011 geldig was, werkt nu gewoon niet meer. Transacties worden geweigerd als ik die pas gebruik.quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de helpdesk persoon zei dat ik waarschijnlijk gewoon mn oude pas tot de einddatum kon gebruiken.
Helpdeskpersonen mogen dit soort beslissingen niet nemen juist om te voorkomen dat mensen zoals jij wegkomen met dit soort onzin. Ik zou zeggen blijf je oude pas lekker gebruiken, hij stopt er vanzelf wel mee en dan kom je weer terug om te klagen over het feit dat je pas niet meer werkt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de helpdesk persoon zei dat ik waarschijnlijk gewoon mn oude pas tot de einddatum kon gebruiken. Waar ik van baal is dat die helpdesk lui niks mogen toezeggen. Ik vroeg hem dat ik nu of straks wel een nieuwe pas wil maar er niet voor wil betalen. Waarom zegt hij dat niet gewoon niet toe, het gaat om 10 euro! ze kunnen mij toch gewoon en nieuwe pas toesturen met de foto sie ik wil?? "dat mag ik niet meneer" was het antwoord, ik zei toen dat ik de directeur wilde spreken, maar dat wilde hij ook al niet.
Hoe kom je in gesprek met iemand die dit wel kan beslissen?? Bij het lokale filiaal?? Waarom laten ze dit die helpdesk lui niet zelf beslissen voor die kleine bedragen, be-lach-e-lijk! Waarom laten ze iemand de telefoon opnemen die toch niks weet, kan, of mag!!
Als je geen geld hebt: Je kunt met je ID altijd geld opnemen bij een ING-kantoor (dus niet postkantoor, maar ING-kantoor). Neem je pas iig mee, en je identiteitsbewijs. Je kunt hier zoeken. Even kantoor aanvinken, en dan heb je 't (kantoren zijn oranje).quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:03 schreef tinoburg het volgende:
ik heb ook een nieuwe pas gehad, oude doorgeknipt en nieuwe in gebruik genomen.
kom ik bij de pinautomaat, krijg ik de melding ''neem contact op met uw bank''.
Ik bellen, blijk ik een van de 2000 klanten te zijn die ze een verkeerde pas hebben toegestuurd. nieuwe komt binnen enkele dagen , tot de tijd kan ik dus niet pinnnen/geld opnemen.
ongeloofelijk zeg gvd,
Tsja op zoveel miljoen passen zal er wel eens wat fout gaan.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:03 schreef tinoburg het volgende:
ik heb ook een nieuwe pas gehad, oude doorgeknipt en nieuwe in gebruik genomen.
kom ik bij de pinautomaat, krijg ik de melding ''neem contact op met uw bank''.
Ik bellen, blijk ik een van de 2000 klanten te zijn die ze een verkeerde pas hebben toegestuurd. nieuwe komt binnen enkele dagen , tot de tijd kan ik dus niet pinnnen/geld opnemen.
ongeloofelijk zeg gvd,
Klopt, maar het is natuurlijk irritant genoeg.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:08 schreef karr-1 het volgende:
Tsja op zoveel miljoen passen zal er wel eens wat fout gaan.
Dat is helemaal waarquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, maar het is natuurlijk irritant genoeg.
dan dient hij mij dus door te verbinden met de directeur, of iemand die dat wel mag beslissen Als ik in Belgie hier de KBC bank bel, word ik wel gewoon met de directeur doorgeschakeld!quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Helpdeskpersonen mogen dit soort beslissingen niet nemen juist om te voorkomen dat mensen zoals jij wegkomen met dit soort onzin. Ik zou zeggen blijf je oude pas lekker gebruiken, hij stopt er vanzelf wel mee en dan kom je weer terug om te klagen over het feit dat je pas niet meer werkt.
En jij denkt dat je de enige bent die dat wil? En dat al die mensen ook daadwerkelijk de directeur spreken en niet de persoon die er naast zit en de directeur speelt?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 07:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dan dient hij mij dus door te verbinden met de directeur, of iemand die dat wel mag beslissen Als ik in Belgie hier de KBC bank bel, word ik wel gewoon met de directeur doorgeschakeld!
Antwoord: nee dat gaat niet, je pasje is al geproduceerd en wordt vandaag verzonden.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 07:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb nu een brief in de bus gekregen dat de nieuwe pas wegens "een technisch probleem" niet geactiveerd kan worden en dat ik weer een andere pas krijg. Volgens de brief moet ik de pas "vernietigen" . Dit had ik dus al gedaan, maargoed dat wist men nog niet waarschijnlijk. Ik zal vandaag bellen of ik nu wel een andere foto erop kan zetten! Ik ben ben benieuwd!
Denk je dat een directeur uberhaupt weet hoe de gang van zaken is met het vervangen van pasjes e.d.?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 07:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dan dient hij mij dus door te verbinden met de directeur, of iemand die dat wel mag beslissen Als ik in Belgie hier de KBC bank bel, word ik wel gewoon met de directeur doorgeschakeld!
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:14 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Antwoord: nee dat gaat niet, je pasje is al geproduceerd en wordt vandaag verzonden.
Mocht een helpdeskmedewerker wel een pasje voor je aanvragen zal je waarschijnlijk een pasje krijgen met als plaatje een tekst, die luidt: 'Aandachtshoer!' En betaal je alsnog 9.75 kosten.
Zelfde probleem hier, compleet debiel zo'n nieuwe pas. Ik heb em in februari al gehad.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hallo,
Ik heb een nieuwe pinpas gekregen van de ING terwijl mijn oude pas nog geldig was tot 2011. Ze hebben er de oude foto opgezet en de nieuwe pas is geldig tot eind 2014. Ik wil die nieuwe pas dus niet, want ik wilde als mijn oude pas zou vervallen een andere foto erop. Ik heb hier geen enkele waarschuwing voor gehad. Bovendien heb ik nu 2 pinpassen die ik niet wil.
Krijg ik nu in 2011 weer een andere pas als mn eerste pas is verlopen? Ik ben niet van plan die nieuwe pas te gebruiken als het niet nodig is, bovendien wil ik dan een andere foto erop! Of gaan ze me dan weer geld in rekening brengen? Ik vind het belachelijk dat ik ongevraagd zomaar een andere pas krijg toegestuurd! Ze zeggen niet dat de oude straks niet meer werkt.
Ik heb die brieven niet gelezen, want ik zit niet bij de ING maar ik kan me niet voorstellen dat ze geen enkele aankondiging doen van het blokkeren van je pas. Ik heb onlangs een nieuwe ABN pas gehad en in die brief stond keurig een datum vermeld waarop de oude pas het niet meer zou doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zelfde probleem hier, compleet debiel zo'n nieuwe pas. Ik heb em in februari al gehad.
Echter, ze hebben zonder vooraankondiging wel vorige week m'n Postbank pas geblokkeerd (stond ik dus mooi in de winkel)
Heb de brieven erbij gepakt, maar dat is een en al vrijwilligheid; U kunt, U mag etc. etc. en ook nergens wordt vermeld dat de oude pas geblokkeerd zou worden
Blijkbaar, aangezien hij om de een of andere reden iets tegen de ING heeft.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:37 schreef Cheiron het volgende:
`"nergens in de wereld werkt". Wat een nonsens. Ga je INg er nu op aankijken dat andere banken hun pinautomaten niet laten voldoen aan de algemeen afgesproken standaarden?
de oude postbankpas werkt overigens wel overal op de wereld, dus nu krijg ik een inferieur product ervoor terug en moet ik nog blij zijn ook??!?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:37 schreef Cheiron het volgende:
`"nergens in de wereld werkt". Wat een nonsens. Ga je INg er nu op aankijken dat andere banken hun pinautomaten niet laten voldoen aan de algemeen afgesproken standaarden?
De ING pas werkt ook overal, alleen de automaten zijn nog niet overal ter wereld aangepast. Daar kan de ING niets aan doen, dan moet je bij de bank wezen die de automaat ter beschikking stelt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de oude postbankpas werkt overigens wel overal op de wereld, dus nu krijg ik een inferieur product ervoor terug en moet ik nog blij zijn ook??!?
Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk (to say the least) dat de ING passen verstrekt die niet werken, als diezelfde ING (maar dan onder de naam Postbank) passen verstrekte die wel werkten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de oude postbankpas werkt overigens wel overal op de wereld, dus nu krijg ik een inferieur product ervoor terug en moet ik nog blij zijn ook??!?
ik heb niets tegen de ING, maar wel tegen hun handelswijze om zonder enige waarschuwing ineens je prima pas te wisselen tegen een pas die je nergens kunt gebruiken en waar je ook nog eens vast zit aan een foto tot 2014 die ik er niet op wil. en als ik dan mn oude prima pas wil behouden gan ze die ongeldig maken!!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Blijkbaar, aangezien hij om de een of andere reden iets tegen de ING heeft.
Ja dat heb je met banken die overgenomen worden. Jij had een Postbankpas, de postbank bestaat niet meer en dus krijg je een ING pas. Lijkt me vrij logisch. Dat jij alle brieven en andere uitingen niet ziet daar valt weinig aan te doen, maar de ING heeft alles gedaan wat ze moeten doen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik heb niets tegen de ING, maar wel tegen hun handelswijze om zonder enige waarschuwing ineens je prima pas te wisselen tegen een pas die je nergens kunt gebruiken en waar je ook nog eens vast zit aan een foto tot 2014 die ik er niet op wil. en als ik dan mn oude prima pas wil behouden gan ze die ongeldig maken!!
’t Is wat ja. Het leven is geen krentenbol.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb niets tegen de ING, maar wel tegen hun handelswijze om zonder enige waarschuwing ineens je prima pas te wisselen tegen een pas die je nergens kunt gebruiken en waar je ook nog eens vast zit aan een foto tot 2014 die ik er niet op wil. en als ik dan mn oude prima pas wil behouden gan ze die ongeldig maken!!
http://www.geldenrecht.nl/consumenten/betalen/article3242667.ecequote:Pinpas te modern voor buitenland
De nieuwe Nederlandse betaalpassen met chip werken niet altijd in het buitenland. Geld- en betaalautomaten die niet op de nieuwe chip zijn ingesteld spuwen de pas uit.
Het probleem speelt nu nog vooral bij de ING Bank. Door de fusie met de Postbank krijgen de negen miljoen klanten in snel tempo een nieuwe bankpas. ,,Op die pas zit een EMV-chip, de nieuwe Europese betalingsstandaard,’’ verklaart een woordvoerster van ING Bank.
Niet alle banken en bedrijven in Europa hebben hun apparatuur al geschikt gemaakt voor die nieuwe chip. Daarom herkennen sommige automaten de nieuwe pas niet.
,,We kennen het probleem,’’ meldt de ING-woordvoerster. ,,Binnenkort zetten we op onze website zoveel mogelijk informatie over waar de passen wel en niet werken. Ook geven we tips over wat onze klanten het beste kunnen doen als ze naar het buitenland gaan.’’
ING roept mensen ook op te melden waar de pas niet werkt, want dan kan die informatie worden meegenomen. ,,Bovendien kunnen we de banken of bedrijven dan aansporen de apparatuur snel geschikt te maken voor het accepteren van de nieuwe pas.’’
Ook de Nederlandse Vereniging van Banken kent het probleem. ,,Het speelt incidenteel in Europa. Er zijn geen landen die er uitspringen. Als het pasje bij de ene geldautomaat niet werkt moet je de automaat van een andere bank proberen,’’ geeft een woordvoerder van de NVB als tip.
Van een aantal landen zoals Bangladesh en Costa Rica is bekend dat de nieuwe pas daar niet werkt.
Grutjes, wat een onfortuinlijke situatie.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
http://www.geldenrecht.nl/consumenten/betalen/article3242667.ece
Ik bewonder je voortvarendheid. Als iedereen zo doortastend was, was de wereld een betere plaats!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik snij die chip er anders hoogstpersoonlijk uit
Ja dan zal hij het opeens wel gaan doenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik snij die chip er anders hoogstpersoonlijk uit, zodat hij in ieder geval in alle winkels wel werkt.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook bij veel winkels (zelfs in Nederland) werkt de nieuwe pinpas niet, omdat de ondernemer hier een nieuwe machine voor moet aanschaffen. Deze moet maar net genegen zijn dit te doen. Ik hoor nu van veel mensen dat zij bijna nergers kunnen betalen met de nieuwe pas. Zelfs bij supermarkten. Als ze me een nieuwe pas willen n EMV chpgeven , geven ze me maar een pas zonder zo'n EMV Chip!!! Ik snij die chip er anders hoogstpersoonlijk uit, zodat hij in ieder geval in alle winkels wel werkt.
MOet je doen, dan weet je zeker dat ie niet meer werkt, nergens niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook bij veel winkels (zelfs in Nederland) werkt de nieuwe pinpas niet, omdat de ondernemer hier een nieuwe machine voor moet aanschaffen. Deze moet maar net genegen zijn dit te doen. Ik hoor nu van veel mensen dat zij bijna nergers kunnen betalen met de nieuwe pas. Zelfs bij supermarkten. Als ze me een nieuwe pas willen n EMV chpgeven , geven ze me maar een pas zonder zo'n EMV Chip!!! Ik snij die chip er anders hoogstpersoonlijk uit, zodat hij in ieder geval in alle winkels wel werkt.
Wat een bullshitquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Uiteraard, daar is niets op af te dingen. Wederom een voorbeeld van jouw scherpzinnig intellect dat velen hier niet kunnen waarderen. Het is dat zij niet zo slim zijn als jij, en daarom maar, uit schaamte, bij laag en hoog volhouden dat bij hen de kaart wel werkt. Laat je daar echter niet door foppen, want ze zijn heel slinks. Het is alleen maar logisch dat jij, die nog nooit zo'n pas gebruikt heeft, weet hoe het wél zit.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoezo? als ik die EMV chip eruit knip, of onklaar maak, dan werkt de aloude magneetstrip nog wel gewoon lijkt mij.
Ben je zelf al een winkel tegengekomen waar hij niet werkt? Of ga je weer lekker blind uit van obscure jankverhalen op internet? Ik heb de pas nu zelf een tijdje en ben nog geen enkele weigering tegengekomenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je die EMV chip eruit haalt, wil dat niet zeggen dat je pas het weer op ouwe machines doet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
En de ING heeft ook een mailtje gestuurd met de vraag of je je foto (uit mijn hoofd gezegd) kosteloos wil aanpassen, want het zou kunnen dat door de chip op je nieuwe pasje je afbeelding niet goed zichtbaar zou zijn. Er zat zelfs een tooltje/linkje bij om dit te controleren. Volgens mij kon je dan een nieuwe afbeelding gebruiken voor je pasje. Ik kan het helaas nu niet na kijken én ik heb er geen gebruik van gemaakt, want ik wilde mijn afbeelding niet wijzigen. Maar die optie was er wel degelijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:35 schreef Vloris het volgende:
BHFH verwacht dat de ING hem een brief gestuurd zou hebben met heel groot "PAS OP! WE GAAN JE EEN NIEUWE PINPAS TOESTUREN" op de brief en op de envelop.
Ja, je hebt wel post gehad. Een grote, milieuvervuilende A4-envelop met daarin een algemene aankondiging dat de Postbank door ING is overgenomen blabla, enzo, en terloops is daar ook in vermeld dat je een nieuwe pas krijgt. Met, zo staat er ook in die brief, dezelfde foto als op je oude postbankpas indien je die had.
Ik heb in Nederland trouwens nog nooit gehad dat m'n nieuwe ing-pas niet werkte, dit in tegenstelling tot m'n postbankpas die echt te vaak gewoon niet herkend werd.
Wat mij betreftpetje af, ING!
Dat BHFH de mail niet gehad heeft geloof ik wel. De postbank / ING hebben van mij helemaal geen mailadres, dus mij mailen ze ook niet. Ik neem aan dat BHFH ze ook nooit een mailadres gegeven heeft.quote:Op zondag 28 juni 2009 08:59 schreef loezzie het volgende:
Dus de ING heeft mij benaderd via de post én de mail. Wel apart dat je beide niet ontvangen/ gelezen hebt.
quote:Op zondag 28 juni 2009 09:42 schreef E.T. het volgende:
Zouden we met dat nieuwe rekeningnummer weer allemaal een nieuwe pas krijgen??
Ik vind dat toch ook, net als BHFH, op zijn minst allemaal niet zo handig. Ik vind het ook interessant dat de reacties hier aangeven dat veel mensen praktijken die mijlenver zijn doorgeschoten kennelijk al helemaal normaal zijn gaan vinden. Kijk dat het nu eenmaal zo is, en dat je daar als simpel individu niet tegenin kunt gaan, okee, maar dat betekent niet dat het allemaal niet eigenlijk totaal bizar is.quote:Op zondag 28 juni 2009 09:42 schreef E.T. het volgende:
Krijgen we een nieuw reekeningnummer dan?quote:Op zondag 28 juni 2009 09:42 schreef E.T. het volgende:
Gewoon proberen zou ik zeggen.....quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoezo? als ik die EMV chip eruit knip, of onklaar maak, dan werkt de aloude magneetstrip nog wel gewoon lijkt mij.
Tsja sommige mensen hebben wat meer moeite met vooruitgang dan anderen.....quote:Op zondag 28 juni 2009 14:06 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik vind dat toch ook, net als BHFH, op zijn minst allemaal niet zo handig. Ik vind het ook interessant dat de reacties hier aangeven dat veel mensen praktijken die mijlenver zijn doorgeschoten kennelijk al helemaal normaal zijn gaan vinden. Kijk dat het nu eenmaal zo is, en dat je daar als simpel individu niet tegenin kunt gaan, okee, maar dat betekent niet dat het allemaal niet eigenlijk totaal bizar is.
Gisteren was Youp op tv, met de gebruikelijke Youp-thematiek natuurlijk, en de bekende rode draad dat het zo verbazend is dat niemand zich meer over bepaalde dingen verbaast. Ik moest daaraan denken toen ik dit topic las.
Jij mag het verspilling vinden en dat ben ik geheel met je eens, maar de ING vind dat niet, die zal er een reden voor gehad hebben om het zo te doen.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:42 schreef ShadyLane het volgende:
Voor mij zijn vooruitgang en verspilling toch wel twee verschillende dingen.
Want 7 miljoen passen in 2011 is minder erg dan 7 miljoen passen in 2009?quote:Op zondag 28 juni 2009 16:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
precies, waarom 7 miljoen pasen versturen, terwijl dat het totaal niet nodig is! Laat die mensen leker hun postbank pas gebruiken tot 2011 en vervang ze dan. Het is totaal ridicuul!!!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!quote:Op zondag 28 juni 2009 15:14 schreef ShadyLane het volgende:
Maak je borst maar nat dan, er komt nl. ook een achtcijferige pincode, omdat dat veiliger is. Meer combinaties mogelijk enzo.
Die brieven die jij ook gehad hebt en die campagne die je gemist hebt bedoel je?quote:Op zondag 28 juni 2009 17:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
+al die extra brieven die sommigen gehad zouden moeten hebben??+media campagne+nergie die erin gestopt moet worden. Het zou veel minder ergenis opleveren als de pasjes gewoon op de natuurlijke datum worden vervangen!! +al die verspilling! Net als die sloopregeling voor auto's, je gaat nu perfecte producten eerder van demarkt halen, dit levert een enorme extra belasting op voor het milieu!
Je rekeningnummer blijft ook in principe hetzelfde. Er komt alleen een hele sliert vóór.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:51 schreef Noortje. het volgende:
Ik wil geen nieuw rekeningnummer. Deze is supermakkelijk te onthouden.
Je kunt het hier "uitrekenen"quote:Op zondag 28 juni 2009 22:26 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Je rekeningnummer blijft ook in principe hetzelfde. Er komt alleen een hele sliert vóór.
Zie je BIC of IBAN nummer, als je een internationale betaling wil doen; dat is wat het wordt.
Er komt dus een landcode voor (NL dus, valt wel te onthouden denk ik), een code die aangeeft welke bank het is (3 of 4 karakters geloof ik), en eventueel bij korte rekeningnummers wat extra cijfers (waarschijnlijk nullen). Maar het uitgangspunt blijft je eigen rekeningnummer.
Komt die hele sliert dus straks op je pas?quote:Op zondag 28 juni 2009 22:26 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Je rekeningnummer blijft ook in principe hetzelfde. Er komt alleen een hele sliert vóór.
Zie je BIC of IBAN nummer, als je een internationale betaling wil doen; dat is wat het wordt.
Er komt dus een landcode voor (NL dus, valt wel te onthouden denk ik), een code die aangeeft welke bank het is (3 of 4 karakters geloof ik), en eventueel bij korte rekeningnummers wat extra cijfers (waarschijnlijk nullen). Maar het uitgangspunt blijft je eigen rekeningnummer.
chippassen zijn moeilijker te skimmen dan magneetpassen. Postbankpassen hadden geen chip.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:42 schreef ShadyLane het volgende:
Voor mij zijn vooruitgang en verspilling toch wel twee verschillende dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |