Blijkbaar, aangezien hij om de een of andere reden iets tegen de ING heeft.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:37 schreef Cheiron het volgende:
`"nergens in de wereld werkt". Wat een nonsens. Ga je INg er nu op aankijken dat andere banken hun pinautomaten niet laten voldoen aan de algemeen afgesproken standaarden?
de oude postbankpas werkt overigens wel overal op de wereld, dus nu krijg ik een inferieur product ervoor terug en moet ik nog blij zijn ook??!?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:37 schreef Cheiron het volgende:
`"nergens in de wereld werkt". Wat een nonsens. Ga je INg er nu op aankijken dat andere banken hun pinautomaten niet laten voldoen aan de algemeen afgesproken standaarden?
De ING pas werkt ook overal, alleen de automaten zijn nog niet overal ter wereld aangepast. Daar kan de ING niets aan doen, dan moet je bij de bank wezen die de automaat ter beschikking stelt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de oude postbankpas werkt overigens wel overal op de wereld, dus nu krijg ik een inferieur product ervoor terug en moet ik nog blij zijn ook??!?
Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk (to say the least) dat de ING passen verstrekt die niet werken, als diezelfde ING (maar dan onder de naam Postbank) passen verstrekte die wel werkten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de oude postbankpas werkt overigens wel overal op de wereld, dus nu krijg ik een inferieur product ervoor terug en moet ik nog blij zijn ook??!?
ik heb niets tegen de ING, maar wel tegen hun handelswijze om zonder enige waarschuwing ineens je prima pas te wisselen tegen een pas die je nergens kunt gebruiken en waar je ook nog eens vast zit aan een foto tot 2014 die ik er niet op wil. en als ik dan mn oude prima pas wil behouden gan ze die ongeldig maken!!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Blijkbaar, aangezien hij om de een of andere reden iets tegen de ING heeft.
Ja dat heb je met banken die overgenomen worden. Jij had een Postbankpas, de postbank bestaat niet meer en dus krijg je een ING pas. Lijkt me vrij logisch. Dat jij alle brieven en andere uitingen niet ziet daar valt weinig aan te doen, maar de ING heeft alles gedaan wat ze moeten doen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik heb niets tegen de ING, maar wel tegen hun handelswijze om zonder enige waarschuwing ineens je prima pas te wisselen tegen een pas die je nergens kunt gebruiken en waar je ook nog eens vast zit aan een foto tot 2014 die ik er niet op wil. en als ik dan mn oude prima pas wil behouden gan ze die ongeldig maken!!
’t Is wat ja. Het leven is geen krentenbol.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb niets tegen de ING, maar wel tegen hun handelswijze om zonder enige waarschuwing ineens je prima pas te wisselen tegen een pas die je nergens kunt gebruiken en waar je ook nog eens vast zit aan een foto tot 2014 die ik er niet op wil. en als ik dan mn oude prima pas wil behouden gan ze die ongeldig maken!!
http://www.geldenrecht.nl/consumenten/betalen/article3242667.ecequote:Pinpas te modern voor buitenland
De nieuwe Nederlandse betaalpassen met chip werken niet altijd in het buitenland. Geld- en betaalautomaten die niet op de nieuwe chip zijn ingesteld spuwen de pas uit.
Het probleem speelt nu nog vooral bij de ING Bank. Door de fusie met de Postbank krijgen de negen miljoen klanten in snel tempo een nieuwe bankpas. ,,Op die pas zit een EMV-chip, de nieuwe Europese betalingsstandaard,’’ verklaart een woordvoerster van ING Bank.
Niet alle banken en bedrijven in Europa hebben hun apparatuur al geschikt gemaakt voor die nieuwe chip. Daarom herkennen sommige automaten de nieuwe pas niet.
,,We kennen het probleem,’’ meldt de ING-woordvoerster. ,,Binnenkort zetten we op onze website zoveel mogelijk informatie over waar de passen wel en niet werken. Ook geven we tips over wat onze klanten het beste kunnen doen als ze naar het buitenland gaan.’’
ING roept mensen ook op te melden waar de pas niet werkt, want dan kan die informatie worden meegenomen. ,,Bovendien kunnen we de banken of bedrijven dan aansporen de apparatuur snel geschikt te maken voor het accepteren van de nieuwe pas.’’
Ook de Nederlandse Vereniging van Banken kent het probleem. ,,Het speelt incidenteel in Europa. Er zijn geen landen die er uitspringen. Als het pasje bij de ene geldautomaat niet werkt moet je de automaat van een andere bank proberen,’’ geeft een woordvoerder van de NVB als tip.
Van een aantal landen zoals Bangladesh en Costa Rica is bekend dat de nieuwe pas daar niet werkt.
Grutjes, wat een onfortuinlijke situatie.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
http://www.geldenrecht.nl/consumenten/betalen/article3242667.ece
Ik bewonder je voortvarendheid. Als iedereen zo doortastend was, was de wereld een betere plaats!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik snij die chip er anders hoogstpersoonlijk uit
Ja dan zal hij het opeens wel gaan doenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik snij die chip er anders hoogstpersoonlijk uit, zodat hij in ieder geval in alle winkels wel werkt.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook bij veel winkels (zelfs in Nederland) werkt de nieuwe pinpas niet, omdat de ondernemer hier een nieuwe machine voor moet aanschaffen. Deze moet maar net genegen zijn dit te doen. Ik hoor nu van veel mensen dat zij bijna nergers kunnen betalen met de nieuwe pas. Zelfs bij supermarkten. Als ze me een nieuwe pas willen n EMV chpgeven , geven ze me maar een pas zonder zo'n EMV Chip!!! Ik snij die chip er anders hoogstpersoonlijk uit, zodat hij in ieder geval in alle winkels wel werkt.
MOet je doen, dan weet je zeker dat ie niet meer werkt, nergens niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook bij veel winkels (zelfs in Nederland) werkt de nieuwe pinpas niet, omdat de ondernemer hier een nieuwe machine voor moet aanschaffen. Deze moet maar net genegen zijn dit te doen. Ik hoor nu van veel mensen dat zij bijna nergers kunnen betalen met de nieuwe pas. Zelfs bij supermarkten. Als ze me een nieuwe pas willen n EMV chpgeven , geven ze me maar een pas zonder zo'n EMV Chip!!! Ik snij die chip er anders hoogstpersoonlijk uit, zodat hij in ieder geval in alle winkels wel werkt.
Wat een bullshitquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Uiteraard, daar is niets op af te dingen. Wederom een voorbeeld van jouw scherpzinnig intellect dat velen hier niet kunnen waarderen. Het is dat zij niet zo slim zijn als jij, en daarom maar, uit schaamte, bij laag en hoog volhouden dat bij hen de kaart wel werkt. Laat je daar echter niet door foppen, want ze zijn heel slinks. Het is alleen maar logisch dat jij, die nog nooit zo'n pas gebruikt heeft, weet hoe het wél zit.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoezo? als ik die EMV chip eruit knip, of onklaar maak, dan werkt de aloude magneetstrip nog wel gewoon lijkt mij.
Ben je zelf al een winkel tegengekomen waar hij niet werkt? Of ga je weer lekker blind uit van obscure jankverhalen op internet? Ik heb de pas nu zelf een tijdje en ben nog geen enkele weigering tegengekomenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je die EMV chip eruit haalt, wil dat niet zeggen dat je pas het weer op ouwe machines doet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |