En de ING heeft ook een mailtje gestuurd met de vraag of je je foto (uit mijn hoofd gezegd) kosteloos wil aanpassen, want het zou kunnen dat door de chip op je nieuwe pasje je afbeelding niet goed zichtbaar zou zijn. Er zat zelfs een tooltje/linkje bij om dit te controleren. Volgens mij kon je dan een nieuwe afbeelding gebruiken voor je pasje. Ik kan het helaas nu niet na kijken én ik heb er geen gebruik van gemaakt, want ik wilde mijn afbeelding niet wijzigen. Maar die optie was er wel degelijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:35 schreef Vloris het volgende:
BHFH verwacht dat de ING hem een brief gestuurd zou hebben met heel groot "PAS OP! WE GAAN JE EEN NIEUWE PINPAS TOESTUREN" op de brief en op de envelop.
Ja, je hebt wel post gehad. Een grote, milieuvervuilende A4-envelop met daarin een algemene aankondiging dat de Postbank door ING is overgenomen blabla, enzo, en terloops is daar ook in vermeld dat je een nieuwe pas krijgt. Met, zo staat er ook in die brief, dezelfde foto als op je oude postbankpas indien je die had.
Ik heb in Nederland trouwens nog nooit gehad dat m'n nieuwe ing-pas niet werkte, dit in tegenstelling tot m'n postbankpas die echt te vaak gewoon niet herkend werd.
Wat mij betreftpetje af, ING!
Dat BHFH de mail niet gehad heeft geloof ik wel. De postbank / ING hebben van mij helemaal geen mailadres, dus mij mailen ze ook niet. Ik neem aan dat BHFH ze ook nooit een mailadres gegeven heeft.quote:Op zondag 28 juni 2009 08:59 schreef loezzie het volgende:
Dus de ING heeft mij benaderd via de post én de mail. Wel apart dat je beide niet ontvangen/ gelezen hebt.
quote:Op zondag 28 juni 2009 09:42 schreef E.T. het volgende:
Zouden we met dat nieuwe rekeningnummer weer allemaal een nieuwe pas krijgen??
Ik vind dat toch ook, net als BHFH, op zijn minst allemaal niet zo handig. Ik vind het ook interessant dat de reacties hier aangeven dat veel mensen praktijken die mijlenver zijn doorgeschoten kennelijk al helemaal normaal zijn gaan vinden. Kijk dat het nu eenmaal zo is, en dat je daar als simpel individu niet tegenin kunt gaan, okee, maar dat betekent niet dat het allemaal niet eigenlijk totaal bizar is.quote:Op zondag 28 juni 2009 09:42 schreef E.T. het volgende:
Krijgen we een nieuw reekeningnummer dan?quote:Op zondag 28 juni 2009 09:42 schreef E.T. het volgende:
Gewoon proberen zou ik zeggen.....quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoezo? als ik die EMV chip eruit knip, of onklaar maak, dan werkt de aloude magneetstrip nog wel gewoon lijkt mij.
Tsja sommige mensen hebben wat meer moeite met vooruitgang dan anderen.....quote:Op zondag 28 juni 2009 14:06 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik vind dat toch ook, net als BHFH, op zijn minst allemaal niet zo handig. Ik vind het ook interessant dat de reacties hier aangeven dat veel mensen praktijken die mijlenver zijn doorgeschoten kennelijk al helemaal normaal zijn gaan vinden. Kijk dat het nu eenmaal zo is, en dat je daar als simpel individu niet tegenin kunt gaan, okee, maar dat betekent niet dat het allemaal niet eigenlijk totaal bizar is.
Gisteren was Youp op tv, met de gebruikelijke Youp-thematiek natuurlijk, en de bekende rode draad dat het zo verbazend is dat niemand zich meer over bepaalde dingen verbaast. Ik moest daaraan denken toen ik dit topic las.
Jij mag het verspilling vinden en dat ben ik geheel met je eens, maar de ING vind dat niet, die zal er een reden voor gehad hebben om het zo te doen.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:42 schreef ShadyLane het volgende:
Voor mij zijn vooruitgang en verspilling toch wel twee verschillende dingen.
Want 7 miljoen passen in 2011 is minder erg dan 7 miljoen passen in 2009?quote:Op zondag 28 juni 2009 16:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
precies, waarom 7 miljoen pasen versturen, terwijl dat het totaal niet nodig is! Laat die mensen leker hun postbank pas gebruiken tot 2011 en vervang ze dan. Het is totaal ridicuul!!!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!quote:Op zondag 28 juni 2009 15:14 schreef ShadyLane het volgende:
Maak je borst maar nat dan, er komt nl. ook een achtcijferige pincode, omdat dat veiliger is. Meer combinaties mogelijk enzo.
Die brieven die jij ook gehad hebt en die campagne die je gemist hebt bedoel je?quote:Op zondag 28 juni 2009 17:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
+al die extra brieven die sommigen gehad zouden moeten hebben??+media campagne+nergie die erin gestopt moet worden. Het zou veel minder ergenis opleveren als de pasjes gewoon op de natuurlijke datum worden vervangen!! +al die verspilling! Net als die sloopregeling voor auto's, je gaat nu perfecte producten eerder van demarkt halen, dit levert een enorme extra belasting op voor het milieu!
Je rekeningnummer blijft ook in principe hetzelfde. Er komt alleen een hele sliert vóór.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:51 schreef Noortje. het volgende:
Ik wil geen nieuw rekeningnummer. Deze is supermakkelijk te onthouden.
Je kunt het hier "uitrekenen"quote:Op zondag 28 juni 2009 22:26 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Je rekeningnummer blijft ook in principe hetzelfde. Er komt alleen een hele sliert vóór.
Zie je BIC of IBAN nummer, als je een internationale betaling wil doen; dat is wat het wordt.
Er komt dus een landcode voor (NL dus, valt wel te onthouden denk ik), een code die aangeeft welke bank het is (3 of 4 karakters geloof ik), en eventueel bij korte rekeningnummers wat extra cijfers (waarschijnlijk nullen). Maar het uitgangspunt blijft je eigen rekeningnummer.
Komt die hele sliert dus straks op je pas?quote:Op zondag 28 juni 2009 22:26 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Je rekeningnummer blijft ook in principe hetzelfde. Er komt alleen een hele sliert vóór.
Zie je BIC of IBAN nummer, als je een internationale betaling wil doen; dat is wat het wordt.
Er komt dus een landcode voor (NL dus, valt wel te onthouden denk ik), een code die aangeeft welke bank het is (3 of 4 karakters geloof ik), en eventueel bij korte rekeningnummers wat extra cijfers (waarschijnlijk nullen). Maar het uitgangspunt blijft je eigen rekeningnummer.
chippassen zijn moeilijker te skimmen dan magneetpassen. Postbankpassen hadden geen chip.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:42 schreef ShadyLane het volgende:
Voor mij zijn vooruitgang en verspilling toch wel twee verschillende dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |