abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:12:42 #271
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_70427858
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook bij veel winkels (zelfs in Nederland) werkt de nieuwe pinpas niet, omdat de ondernemer hier een nieuwe machine voor moet aanschaffen. Deze moet maar net genegen zijn dit te doen. Ik hoor nu van veel mensen dat zij bijna nergers kunnen betalen met de nieuwe pas. Zelfs bij supermarkten. Als ze me een nieuwe pas willen n EMV chpgeven , geven ze me maar een pas zonder zo'n EMV Chip!!! Ik snij die chip er anders hoogstpersoonlijk uit, zodat hij in ieder geval in alle winkels wel werkt.
Wat een bullshit
pi_70428597
*gaap*

BHFH verwacht dat de ING hem een brief gestuurd zou hebben met heel groot "PAS OP! WE GAAN JE EEN NIEUWE PINPAS TOESTUREN" op de brief en op de envelop.

Ja, je hebt wel post gehad. Een grote, milieuvervuilende A4-envelop met daarin een algemene aankondiging dat de Postbank door ING is overgenomen blabla, enzo, en terloops is daar ook in vermeld dat je een nieuwe pas krijgt. Met, zo staat er ook in die brief, dezelfde foto als op je oude postbankpas indien je die had.

Ik heb in Nederland trouwens nog nooit gehad dat m'n nieuwe ing-pas niet werkte, dit in tegenstelling tot m'n postbankpas die echt te vaak gewoon niet herkend werd.

Wat mij betreft petje af, ING!
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:43:22 #273
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70428842
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoezo? als ik die EMV chip eruit knip, of onklaar maak, dan werkt de aloude magneetstrip nog wel gewoon lijkt mij.
Uiteraard, daar is niets op af te dingen. Wederom een voorbeeld van jouw scherpzinnig intellect dat velen hier niet kunnen waarderen. Het is dat zij niet zo slim zijn als jij, en daarom maar, uit schaamte, bij laag en hoog volhouden dat bij hen de kaart wel werkt. Laat je daar echter niet door foppen, want ze zijn heel slinks. Het is alleen maar logisch dat jij, die nog nooit zo'n pas gebruikt heeft, weet hoe het wél zit.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:36:31 #274
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_70433430
quote:
ook bij veel winkels (zelfs in Nederland) werkt de nieuwe pinpas niet, omdat de ondernemer hier een nieuwe machine voor moet aanschaffen. Deze moet maar net genegen zijn dit te doen. Ik hoor nu van veel mensen dat zij bijna nergers kunnen betalen met de nieuwe pas. Zelfs bij supermarkten. Als ze me een nieuwe pas willen n EMV chpgeven , geven ze me maar een pas zonder zo'n EMV Chip!!! Ik snij die chip er anders hoogstpersoonlijk uit, zodat hij in ieder geval in alle winkels wel werkt.
Ben je zelf al een winkel tegengekomen waar hij niet werkt? Of ga je weer lekker blind uit van obscure jankverhalen op internet? Ik heb de pas nu zelf een tijdje en ben nog geen enkele weigering tegengekomen
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  Redactie Frontpage zondag 28 juni 2009 @ 01:16:16 #275
38148 crew  Innisdemon
pi_70439514
quote:
Als je die EMV chip eruit haalt, wil dat niet zeggen dat je pas het weer op ouwe machines doet.
Winkeliers moeten gewoon die ouwe troep vervangen, ze zijn hopeloos achterhaalt, en nodigen uit tot skimming.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_70441555
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:35 schreef Vloris het volgende:

BHFH verwacht dat de ING hem een brief gestuurd zou hebben met heel groot "PAS OP! WE GAAN JE EEN NIEUWE PINPAS TOESTUREN" op de brief en op de envelop.

Ja, je hebt wel post gehad. Een grote, milieuvervuilende A4-envelop met daarin een algemene aankondiging dat de Postbank door ING is overgenomen blabla, enzo, en terloops is daar ook in vermeld dat je een nieuwe pas krijgt. Met, zo staat er ook in die brief, dezelfde foto als op je oude postbankpas indien je die had.

Ik heb in Nederland trouwens nog nooit gehad dat m'n nieuwe ing-pas niet werkte, dit in tegenstelling tot m'n postbankpas die echt te vaak gewoon niet herkend werd.

Wat mij betreft petje af, ING!
En de ING heeft ook een mailtje gestuurd met de vraag of je je foto (uit mijn hoofd gezegd) kosteloos wil aanpassen, want het zou kunnen dat door de chip op je nieuwe pasje je afbeelding niet goed zichtbaar zou zijn. Er zat zelfs een tooltje/linkje bij om dit te controleren. Volgens mij kon je dan een nieuwe afbeelding gebruiken voor je pasje. Ik kan het helaas nu niet na kijken én ik heb er geen gebruik van gemaakt, want ik wilde mijn afbeelding niet wijzigen. Maar die optie was er wel degelijk.

Dus de ING heeft mij benaderd via de post én de mail. Wel apart dat je beide niet ontvangen/ gelezen hebt.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  zondag 28 juni 2009 @ 09:40:56 #277
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_70441798
zal wel in zijn spambox zijn terechtgekomen of hij leest mail niet waar ING boven staat. Want dat is bij voorbaat verdacht. Het zou me niet verbazen als hij een apart filter voor ING mail heeft. want ING = evil.

Wat ik me ook nog af zit te vragen is dat deze fort verdediger zich nog aan zijn rots in de branding, het 7 cijferige nummer kan blijven vasthouden. Is het niet zo dat we binnenkort allemaal een veelcijferig Europees banknummer krijgen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 28 juni 2009 @ 09:42:56 #278
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_70441813
Zouden we met dat nieuwe rekeningnummer weer allemaal een nieuwe pas krijgen??
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_70445524
quote:
Op zondag 28 juni 2009 08:59 schreef loezzie het volgende:
Dus de ING heeft mij benaderd via de post én de mail. Wel apart dat je beide niet ontvangen/ gelezen hebt.
Dat BHFH de mail niet gehad heeft geloof ik wel. De postbank / ING hebben van mij helemaal geen mailadres, dus mij mailen ze ook niet. Ik neem aan dat BHFH ze ook nooit een mailadres gegeven heeft.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  zondag 28 juni 2009 @ 13:52:28 #280
258028 3nhsCnds
zeg maar erwin :)
pi_70445960
quote:
Op zondag 28 juni 2009 09:42 schreef E.T. het volgende:
.. aangezien je rekeningnr.nu eenmaal op je pas staat...
If there was nothing wrong, there'd be nothing right...
pi_70446302
quote:
Ik vind dat toch ook, net als BHFH, op zijn minst allemaal niet zo handig. Ik vind het ook interessant dat de reacties hier aangeven dat veel mensen praktijken die mijlenver zijn doorgeschoten kennelijk al helemaal normaal zijn gaan vinden. Kijk dat het nu eenmaal zo is, en dat je daar als simpel individu niet tegenin kunt gaan, okee, maar dat betekent niet dat het allemaal niet eigenlijk totaal bizar is.

Gisteren was Youp op tv, met de gebruikelijke Youp-thematiek natuurlijk, en de bekende rode draad dat het zo verbazend is dat niemand zich meer over bepaalde dingen verbaast. Ik moest daaraan denken toen ik dit topic las.
pi_70446662
quote:
Krijgen we een nieuw reekeningnummer dan?
pi_70446777
Alleen de Postbankklanten, want die hebben nog een kort rekeningnummer met vaak 7 cijfers.
pi_70447370
Ja dat ben ik. Ik krijg dus een echt banknummer van ING straks? Jammer mijn gironummer was juist zo mooi
pi_70447384
Ik wil geen nieuw rekeningnummer. Deze is supermakkelijk te onthouden.
pi_70447906
Maak je borst maar nat dan, er komt nl. ook een achtcijferige pincode, omdat dat veiliger is. Meer combinaties mogelijk enzo.
  zondag 28 juni 2009 @ 15:28:16 #287
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70448204
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoezo? als ik die EMV chip eruit knip, of onklaar maak, dan werkt de aloude magneetstrip nog wel gewoon lijkt mij.
Gewoon proberen zou ik zeggen.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 28 juni 2009 @ 15:28:45 #288
152789 karr-1
pi_70448216
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:06 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik vind dat toch ook, net als BHFH, op zijn minst allemaal niet zo handig. Ik vind het ook interessant dat de reacties hier aangeven dat veel mensen praktijken die mijlenver zijn doorgeschoten kennelijk al helemaal normaal zijn gaan vinden. Kijk dat het nu eenmaal zo is, en dat je daar als simpel individu niet tegenin kunt gaan, okee, maar dat betekent niet dat het allemaal niet eigenlijk totaal bizar is.

Gisteren was Youp op tv, met de gebruikelijke Youp-thematiek natuurlijk, en de bekende rode draad dat het zo verbazend is dat niemand zich meer over bepaalde dingen verbaast. Ik moest daaraan denken toen ik dit topic las.
Tsja sommige mensen hebben wat meer moeite met vooruitgang dan anderen.....
pi_70448521
Voor mij zijn vooruitgang en verspilling toch wel twee verschillende dingen.
  zondag 28 juni 2009 @ 16:46:47 #290
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_70450064
precies, waarom 7 miljoen pasen versturen, terwijl dat het totaal niet nodig is! Laat die mensen leker hun postbank pas gebruiken tot 2011 en vervang ze dan. Het is totaal ridicuul!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 28 juni 2009 @ 16:56:54 #291
152789 karr-1
pi_70450409
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:42 schreef ShadyLane het volgende:
Jij mag het verspilling vinden en dat ben ik geheel met je eens, maar de ING vind dat niet, die zal er een reden voor gehad hebben om het zo te doen.
  zondag 28 juni 2009 @ 16:57:33 #292
152789 karr-1
pi_70450426
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
precies, waarom 7 miljoen pasen versturen, terwijl dat het totaal niet nodig is! Laat die mensen leker hun postbank pas gebruiken tot 2011 en vervang ze dan. Het is totaal ridicuul!!!
Want 7 miljoen passen in 2011 is minder erg dan 7 miljoen passen in 2009?
  zondag 28 juni 2009 @ 17:34:27 #293
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_70451539
+al die extra brieven die sommigen gehad zouden moeten hebben??+media campagne+nergie die erin gestopt moet worden. Het zou veel minder ergenis opleveren als de pasjes gewoon op de natuurlijke datum worden vervangen!! +al die verspilling! Net als die sloopregeling voor auto's, je gaat nu perfecte producten eerder van demarkt halen, dit levert een enorme extra belasting op voor het milieu!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_70451612
het ombouwen van Postbank naar ING heeft 2 miljard gekost geloof ik...
Gelukkig heeft ING dat geld helemaal niet nodig verder
pi_70451779
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:14 schreef ShadyLane het volgende:
Maak je borst maar nat dan, er komt nl. ook een achtcijferige pincode, omdat dat veiliger is. Meer combinaties mogelijk enzo.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
  zondag 28 juni 2009 @ 17:47:48 #296
152789 karr-1
pi_70451868
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
+al die extra brieven die sommigen gehad zouden moeten hebben??+media campagne+nergie die erin gestopt moet worden. Het zou veel minder ergenis opleveren als de pasjes gewoon op de natuurlijke datum worden vervangen!! +al die verspilling! Net als die sloopregeling voor auto's, je gaat nu perfecte producten eerder van demarkt halen, dit levert een enorme extra belasting op voor het milieu!
Die brieven die jij ook gehad hebt en die campagne die je gemist hebt bedoel je?
pi_70460510
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:51 schreef Noortje. het volgende:
Ik wil geen nieuw rekeningnummer. Deze is supermakkelijk te onthouden.
Je rekeningnummer blijft ook in principe hetzelfde. Er komt alleen een hele sliert vóór.
Zie je BIC of IBAN nummer, als je een internationale betaling wil doen; dat is wat het wordt.
Er komt dus een landcode voor (NL dus, valt wel te onthouden denk ik), een code die aangeeft welke bank het is (3 of 4 karakters geloof ik), en eventueel bij korte rekeningnummers wat extra cijfers (waarschijnlijk nullen). Maar het uitgangspunt blijft je eigen rekeningnummer.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 28 juni 2009 @ 22:29:01 #298
152789 karr-1
pi_70460642
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:26 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Je rekeningnummer blijft ook in principe hetzelfde. Er komt alleen een hele sliert vóór.
Zie je BIC of IBAN nummer, als je een internationale betaling wil doen; dat is wat het wordt.
Er komt dus een landcode voor (NL dus, valt wel te onthouden denk ik), een code die aangeeft welke bank het is (3 of 4 karakters geloof ik), en eventueel bij korte rekeningnummers wat extra cijfers (waarschijnlijk nullen). Maar het uitgangspunt blijft je eigen rekeningnummer.
Je kunt het hier "uitrekenen"

http://www.ibancalculator.com/?L=3
pi_70460770
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:26 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Komt die hele sliert dus straks op je pas?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 juni 2009 @ 22:37:11 #300
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70460974
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:42 schreef ShadyLane het volgende:
chippassen zijn moeilijker te skimmen dan magneetpassen. Postbankpassen hadden geen chip.

(let op, niet gelijk aan de chipknip en chipper dus!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')