Ik heb het bij de AH wel eens meegemaakt dat er een storing was en je niet kon pinnen. Je kunt dan een eenmalige machtiging afgeven voor het bedrag.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:35 schreef geevee het volgende:
Dat brengt me op de kwetsbaarheid van electronisch betalen,bij een storing kan je niets meer betalen en dat is fijn als je met een kar vol boodschappen bij de kassa staa of net je tank hebt volgegooid
Ja moet je vooral doen, zullen ze leuk vinden. Je kunt het ook moeilijker maken dan nodig zeg....quote:Op zondag 21 juni 2009 14:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zal de vraag aan de klantenservice beginnen met: "hoe lang is je bankpas geldig?" en dan "waraankun je dat zien" Als ze het dan over "5 jaar" en "de einddatum op de pas" hebben , heb ik ze tuk. Dit gesprek neem ik op op band en stuur ik naar de ING als eventueel bewijs dat ze onterecht mijn pas hebben geblokkeerd, mochten ze dit onverhoopt doen.
Ach ja. Ik neem aan dat hij de post vroeger ook belde dat er op de bus ‘buslichting om 17:00’ stond en dat ze er niet stipt om 17:00 waren. Of hij op het station staat en 'vertraging 5 minuten' staat aangegeven, maar de trein komt slechts 3 minuten te laat. Ik neem aan dat hij niet instapt omdat de zojuist binnengekomen trein natuurlijk absoluut niet de goede kan zijn.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:08 schreef karr-1 het volgende:
Ja moet je vooral doen, zullen ze leuk vinden. Je kunt het ook moeilijker maken dan nodig zeg....
Het zal me niets verbazen in ieder gevalquote:Op zondag 21 juni 2009 14:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ach ja. Ik neem aan dat hij de post vroeger ook belde dat er op de bus ‘buslichting om 17:00’ stond en dat ze er niet stipt om 17:00 waren. Of hij op het station staat en 'vertraging 5 minuten' staat aangegeven, maar de trein komt slechts 3 minuten te laat. Ik neem aan dat hij niet instapt omdat de zojuist binnengekomen trein natuurlijk absoluut niet de goede kan zijn.
Een overname kost altijd geld, dus ik neem aan dat ze dit ingecalculeerd hebben. Verder weet ik het verschil niet tussen een Postbank pas en een ING pas, maar ik kan me voorstellen dat het makkelijker is om alles op 1 systeem te zetten enzo.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:11 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb me ook wel afgevraagd waar het allemaal goed voor is. Overname okee, maar wat kost dat wel niet allemaal om AL die passen en creditcards van AL die mensen op stel en sprong te vervangen? Is het nou echt zo ingewikkeld om een pas waar 'Postbank' op staat gewoon een tijdlang als ING-pas te laten werken (nee, want ze werken nu ook) en om zo'n pas gewoon te vervangen op het moment dat ie verloopt, in plaats van allemaal tegelijk?
Ik ben momenteel het postadres voor een vriendin van me die op wereldreis is. Een paar maanden terug moest ik haar nieuwe creditcard activeren en aangetekend opsturen. Is dat net allemaal geregeld, komt er WEER een nieuwe creditcard vanwege die overname. Ik blijf aan de gang.
precies! Waar is het voor nodig. Het is een grote idiote geldverspilling!!! Waarom moeten die passen vervangen worden, dis pas van mij werkt en is nog prima.Iedereen houdt er rekening mee dat zijn pas moet vervangen worden op de datum die op de pas staat. Nu is deze operatie 1 grote ellende, die ook nog eens de getrouwe klant met postbankhart onnodig tegen zich in het harnas jaagt. Ik hoef geen poenerige ING pas voordat mijn trouwe postbankpas verlopen is. Het geld dat deze actie kost zal ook wel weer verhaald worden op de klant.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:11 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb me ook wel afgevraagd waar het allemaal goed voor is. Overname okee, maar wat kost dat wel niet allemaal om AL die passen en creditcards van AL die mensen op stel en sprong te vervangen? Is het nou echt zo ingewikkeld om een pas waar 'Postbank' op staat gewoon een tijdlang als ING-pas te laten werken (nee, want ze werken nu ook) en om zo'n pas gewoon te vervangen op het moment dat ie verloopt, in plaats van allemaal tegelijk?
Ik ben momenteel het postadres voor een vriendin van me die op wereldreis is. Een paar maanden terug moest ik haar nieuwe creditcard activeren en aangetekend opsturen. Is dat net allemaal geregeld, komt er WEER een nieuwe creditcard vanwege die overname. Ik blijf aan de gang.
Het was dan ook alleen bedoeld voor Tokkies enzo.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:15 schreef rsmits het volgende:
Misschien vreemde opmerking, maar waarom wil iemand een plaatje/foto op z'n bankpas ?![]()
dat ding zit alleen in je portomonnee, of je schuift hem in een gleuf...
Beetje onzin allemaal.
Jij denkt nog steeds dat het leven gratis is?quote:Op zondag 21 juni 2009 14:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
precies! Waar is het voor nodig. Het is een grote idiote geldverspilling!!! Waarom moeten die passen vervangen worden, dis pas van mij werkt en is nog prima.Iedereen houdt er rekening mee dat zijn pas moet vervangen worden op de datum die op de pas staat. Nu is deze operatie 1 grote ellende, die ook nog eens de getrouwe klant met postbankhart onnodig tegen zich in het harnas jaagt. Ik hoef geen poenerige ING pas voordat mijn trouwe postbankpas verlopen is. Het geld dat deze actie kost zal ook wel weer verhaald worden op de klant.
sommige mensen met weinig realiteitszin denken datquote:Op zondag 21 juni 2009 14:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij denkt nog steeds dat het leven gratis is?
Zij verlenen diensten aan jou, zij zorgen ervoor dat jij kan betalen met je pinpas/chipknip/creditcard, zij moeten personeel betalen die dit mogelijk maakt, zij moeten ervoor zorgen dat alles goed werkt. Vrij logisch dat je daarvoor betaalt, niet? Niet de hele wereld draait om jou.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik snap inderdaad niet waarom ik moet betalen voor het feit dat zij met mijn mijn geld speculeren. Het is de omgekeerde wereld, zij zouden mij moeten betalen voor mn "betaal"rekening
Bedankt.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het was dan ook alleen bedoeld voor Tokkies enzo.
als ruil daarvoor mogen ze met mn geld spelen. (dat dus al bijna mis ging) lijkt me wel voldoende compensatie.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:26 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Zij verlenen diensten aan jou, zij zorgen ervoor dat jij kan betalen met je pinpas/chipknip/creditcard, zij moeten personeel betalen die dit mogelijk maakt, zij moeten ervoor zorgen dat alles goed werkt. Vrij logisch dat je daarvoor betaalt, niet? Niet de hele wereld draait om jou.
jij = beetje wereldvreemdquote:Op zondag 21 juni 2009 14:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als ruil daarvoor mogen ze met mn geld spelen. (dat dus al bijna mis ging) lijkt me wel voldoende compensatie.
Wat nou met je geld spelen? Ik denk dat je een bepaald boek van George Orwell iets te vaak gelezen hebt.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als ruil daarvoor mogen ze met mn geld spelen. (dat dus al bijna mis ging) lijkt me wel voldoende compensatie.
Ik denk dat je het effectiefst dwarsboomt door je rekening te verkassen.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en het dwarsbomen van arrogante organisaties als ING.
Wellicht is hij vanzelf kapot gegaan.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het kapotmaken van de chip in je paspoort is strafbaar.
dan ben ik mn 7 cijferige gironummer kwijt, dat wil ik dus niet. Ik heb in ieder geval al wel al mn spaargeld weggehaald als sanctie.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik denk dat je het effectiefst dwarsboomt door je rekening te verkassen.
[edit]
Oh, dat had je zelf vast ook bedacht, en daarom had je je statement maar wat afgezwakt.
Want waarom is dat precies zo belangrijk?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan ben ik mn 7 cijferige gironummer kwijt, dat wil ik dus niet. Ik heb in ieder geval al wel al mn spaargeld weggehaald als sanctie.
ik ben hier aan gehecht. Ik heb dit nummer al sinds mijn vroege jeugd.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:08 schreef Iblis het volgende:
[..]
Want waarom is dat precies zo belangrijk?
En je hebt er samen toffe tijden mee beleefd? Net zoals met je eerste fiets, of je eerste skelter? God, wat een tijd was dat, jij en je gironummer, ik kan me inderdaad voorstellen dat je daar wat emotioneel van raakt.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben hier aan gehecht. Ik heb dit nummer al sinds mijn vroege jeugd.
En die afschriften, met hun herinneringen, verdwijnen in een puff of smoke, als jij van rekening verandert? Of komen ze je 's nachts aanvallen uit wraak?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb alle afschriften nog, zoals die van mn zuurverdiende krantengeld dat erop gestort werd.
Jij bracht al kranten rond in je vroege jeugd? Toe maar. Maar ik snap het wel, als je dan een ander nummer kiest, dan rebelleren die afschriften, die gaan over in spontane zelfverbranding, of maken zichzelf op andere wijze onleesbaar. Die afschriften zijn verloren inderdaad als je opeens een ander nummer neemt.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb alle afschriften nog, zoals die van mn zuurverdiende krantengeld dat erop gestort werd.
Want een bank werkt gratis? Al die gebouwen, mensen en apparatuur kosten helemaal niets? En ze zijn zo vreselijk blij dat jij je geld daar komt storten, dat ze er nog geld bijleggen ook?quote:Op zondag 21 juni 2009 14:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik snap inderdaad niet waarom ik moet betalen voor het feit dat zij met mijn mijn geld speculeren. Het is de omgekeerde wereld, zij zouden mij moeten betalen voor mn "betaal"rekening
Uitzonderingen daargelaten natuurlijkquote:
Je weigert te pinnen, maar je betaald wel cash? Waar haal je dat geld vandaan dan? Hoe betaal je je rekeningen? En waarom heb je dan een creditcard?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
aardig actueel en dat zonder dat de meeste mensen het in de gaten hebben, of interesseert. Dit gaan nog wel veranderen, let maar op. EPD, facebook, rekeningrijden, verplicht pinnen, body en irisscans, van afstand afleesbaar chip in je paspoort. schokkend dat niemand hier iets tegen onderneemt. Als ik ze kan dwarsbomen doe ik het en het begint met simpele zaken als weigeren te pinnen en cash zoveel mogelijk betalen, geen machtigingen afgeven, de chip in je paspoort kapot maken, geen persoonlijke gegevens in facebook. Arrogante organisaties als ING moet je in ieder geval laten weten dat ze fout bezig zijn! Als je nu over je heen laat lopen , ben je straks als eerste de pineut!
als ik mn vertrouwde nummer zie, denk ik vaak terug aan al die mooie (en minder mooie) tijden die ik heb beleefd. Als dit ineens een ander nummer wordt, wordt bankieren zoiets onpersoonlijks. Dit nummer is toch iets van mij. Een nummer dat je koestert als het ware. Je hebt er je eerste kleding bij de crums mee gekocht, allemaal nostaligische zaken, je eerste salaris, etc... Blader jij niet af en toe je oude afschriften door?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En die afschriften, met hun herinneringen, verdwijnen in een puff of smoke, als jij van rekening verandert? Of komen ze je 's nachts aanvallen uit wraak?
You're one sick puppy...
Ik heb al mijn oude afschriften verbrand, je hebt er toch niets aan. En ik heb geen bankrekeningnummer nodig om herinneringen op te halen....quote:Op zondag 21 juni 2009 16:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als ik mn vertrouwde nummer zie, denk ik vaak terug aan al die mooie (en minder mooie) tijden die ik heb beleefd. Als dit ineens een ander nummer wordt, wordt bankieren zoiets onpersoonlijks. Dit nummer is toch iets van mij. Een nummer dat je koestert als het ware. Je hebt er je eerste kleding bij de crums mee gekocht, allemaal nostaligische zaken, je eerste salaris, etc... Blader jij niet af en toe je oude afschriften door?
Die bewaar je serieus langer dan nodig is voor belasting e.d.? Ik gooi dat op den duur weg. Bovendien staat jouw kleding bij de crums er helemaal niet op want je betaalde contant, weet je nog!quote:Op zondag 21 juni 2009 16:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Blader jij niet af en toe je oude afschriften door?
je moet ze bewaren voor de belastingdienst. Zo kwam ik er laatst al bladerend achter dat ik nooit een T- biljet had ingevuld van de tijd toen ik kranten liep. Dit kan ik nog steeds doen dus.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb al mijn oude afschriften verbrand, je hebt er toch niets aan. En ik heb geen bankrekeningnummer nodig om herinneringen op te halen....
Maximaal 5 jaar, daarna kunnen ze de prullenbak in en dat gaan ze bij mij ook. En als jij contant betaald staat die kleding helemaal niet op je afschrift.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je moet ze bewaren voor de belastingdienst.
Yep je T-biljet van 20 jaar geleden gaan ze nu nog accepteren. Veel plezier ermee.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je moet ze bewaren voor de belastingdienst. Zo kwam ik er laatst al bladerend achter dat ik nooit een T- biljet had ingevuld van de tijd toen ik kranten liep. Dit kan ik nog steeds doen dus.
Koop jij de Playboy?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat ze niet mogen weten dat ik groente en de Playboy koop in de supermarkt?
quote:Op zondag 21 juni 2009 16:54 schreef Tja... het volgende:
[..]
Koop jij de Playboy?Dus toch voor de artikelen...
Ik moest hardop lachen.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
En je hebt er samen toffe tijden mee beleefd? Net zoals met je eerste fiets, of je eerste skelter? God, wat een tijd was dat, jij en je gironummer, ik kan me inderdaad voorstellen dat je daar wat emotioneel van raakt.
Graag gedaan, heb ik toch nog iets nuttigs gedaan vandaag!quote:Op zondag 21 juni 2009 17:49 schreef Tja... het volgende:
Ging eigenlijk een filmpje kijken, maar de popcorn smaakte ook prima bij dit topic. Dank, BHFH voor eindelijk weer een origineel topic. En dank aan Karr-1, Noortje en Lord V die het nóg leuker maakten. :-)
Inderdaad, eerst knippen, dan vragen. Dat is de juiste volgorde! Ik denk dat je jezelf zojuist het bedrag van een nieuwe pas armer hebt gemaakt.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb de nieuwe pas doorgeknipt. ik ga morgen melding maken van phishing bij de klantenservice omdat ik ongevraagd een nieuwe pas had gekregen. Het zou me niet verbazen dat ze mn pincode willen aftroggelen hiermee. Dit ga ik in ieder geval melden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |