Verder gaan we het steeds meer krijgen dat je een pincode nodig hebt bij je creditcard in het kader van hogere veiligheid enzo.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf wat je er mee wilt doen. Geld opnemen uit een automaat vereist meestal wel een code. Verder kun je in het buitenland vaak genoeg ook met je pinpas betalen door alleen je handtekening te zetten.
dat is een oud exemplaar. er zit geen chip opquote:Op zondag 21 juni 2009 13:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
is dit een scan van jouw CC?
ja want het staat ook echt op je bankafschrift dat je een pak yoghurt en wat mariakaakjes hebt aangeschaft.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik betaal overigens toch meestal met cash, omdat de bank er niets mee te maken heeft wat ik koop.
Ha ha me tooquote:Op zondag 21 juni 2009 13:11 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Geen idee, maar daar zou ik wel ¤ 7,50 aan geven om die foto te vervangen.
interessant dat je dat zegt. Met al die informatie kun je een aardige profielschets maken van iemand. Dit kan nog een groot probleem voor velen hier worden.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:10 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Natuurlijk, de medewerkers die de afschriften inpakken lezen eerst alles door en schrijven het op in hun 'wanneer koopt Noortje toiletrollen?'-boekje.
Lijkt me wel waarschijnlijk, want een nep-kaart zou nooit tot de 0-e maand van 2000 geldig zijn!quote:Op zondag 21 juni 2009 13:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ziet het eruit als een scan?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 juni 2009 13:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
ja want het staat ook echt op je bankafschrift dat je een pak yoghurt en wat mariakaakjes hebt aangeschaft.
die van mij werkt tot 2011 en anders hebben ze toch echt een probleem.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:11 schreef 3nhsCnds het volgende:
Ik heb de ING laatst gebeld, vanwege wat andere problemen... de helpdeskmedewerkster wist mij te vertellen dat de oude pinpas (van de Postbank) nog zo'n 4 maanden werkt...
Over een paar jaar kun je alleen nog maar pinnen in supermarkt.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik betaal overigens toch meestal met cash, omdat de bank er niets mee te maken heeft wat ik koop.
Ik bén interessant.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
interessant dat je dat zegt. Met al die informatie kun je een aardige profielschets maken van iemand. Dit kan nog een groot probleem voor velen hier worden.
Wrong. Jíj hebt dan een probleem. Jij moet dan ¤ 7,50 betalen om een nieuwe pas aan te vragen met een andere foto erop.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
die van mij werkt tot 2011 en anders hebben ze toch echt een probleem.
Omdat ze niet mogen weten dat ik groente en de Playboy koop in de supermarkt?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
interessant dat je dat zegt. Met al die informatie kun je een aardige profielschets maken van iemand. Dit kan nog een groot probleem voor velen hier worden.
Door de overname van de Postbank door de ING niet...quote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat denk ik niet. Ze moeten wel geld accepteren, Ten eerste heeft niet iedereen een pinpas en ten tweede is het gewoon een geldig betaalmiddel. Hoe meer je betaalt met cash hoe beter het is.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef Mylene het volgende:
[..]
Over een paar jaar kun je alleen nog maar pinnen in supermarkt.
Nee dan heb jij een probleem, want je pas werkt niet meer.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Die van mij zou dat ook moeten doen maar die doet het inmiddels niet meer hoor. Doch, jij wilt boodschappen doen en gaat van te voren even geld pinnen – omdat ze anders natuurlijk zien dat jij alweer voor de derde keer deze maand een tube vaseline en een courgette koopt – en de automaat zegt: 'jammer, pas doet het niet'. Wie heeft er dan precies een probleem? Jij, omdat je geen eten hebt of de bank die je een nieuwe pas gestuurd heeft die je weggegooid hebt?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Klinkt als bullshit, bron?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:13 schreef Mylene het volgende:
[..]
Over een paar jaar kun je alleen nog maar pinnen in supermarkt.
Er zijn steeds meer supermarkten die willen dat er alleen nog maar gepint kan worden. Scheelt in het overvalrisico en het gaat een stuk sneller bij de kassa.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat denk ik niet. Ze moeten wel geld accepteren, Ten eerste heeft niet iedereen een pinpas en ten tweede is het gewoon een geldig betaalmiddel. Hoe meer je betaalt met cash hoe beter het is.
Dat roep ik ook altijd bij de NS pinautomaten zonder muntgleuf. G*dver de g*dver je MOET geld accepteren, en dan roep ik net zo lang totdat de automaat zwicht. En het werkt, heus!quote:Op zondag 21 juni 2009 13:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ze moeten wel geld accepteren, Ten eerste heeft niet iedereen een pinpas en ten tweede is het gewoon een geldig betaalmiddel. Hoe meer je betaalt met cash hoe beter het is.
quote:
Bronquote:In 2014 alleen nog pinnen in supermarkt
Supermarkten willen dat klanten in 2014 alleen nog maar met hun pinpas kunnen betalen. Daarmee hopen ze het aantal overvallen terug te dringen.
Betalingen
Volgens het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) kan het aantal contante betalingen in supermarkten nog verder teruggedrongen worden. Nu wordt 33% van de betalingen in supermarkten gepind. Betalingen met pin vertegenwoordigen 50% van de omzet.
Contant
Om ervoor te zorgen dat mensen in 2014 alleen nog met pin betalen, moeten er volgens het CBL wel oplossingen komen voor klanten met een fysieke beperking, klanten die hun uitgaven nauwkeurig onder controle willen houden, jonge kinderen en andere klanten die niet rechtstreeks vanaf hun rekening kunnen betalen. In het buitenland bestaan verschillende mogelijkheden om deze groepen op een andere manier dan contant te laten betalen, maar die moeten in Nederland nog ingevoerd worden.
Haalbaar
Volgens onderzoek van het CBL vindt 87% van de Nederlanders het een goed idee om het betalen met pin te stimuleren. In steeds meer supermarkten komen daarvoor pin-only kassa's. In 2010 wordt besloten of het haalbaar is om supermarkten op korte termijn alleen op dit soort kassa's te laten draaien.
http://rtl.nl/(/actueel/r(...)upermarkt_pinnen.xmlquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |