abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70130938
Hoi,

Ik woon nu zo'n tien jaar samen met mijn vriend en ik stoor me aan zijn rookgedrag. Ik vind het niet erg dát hij rookt, wel wáár hij rookt. We slapen op zolder, de kinderen op de eerste verdieping. In de slaapkamer staat ook een bureautje, waar hij zijn administratie sinds een tijdje elke dag aan doet (zelfstandig ondernemer). Voorheen deed hij dat beneden aan tafel maar dat werd elke keer zo'n rommel. Er is geen plek verder daarvoor beneden. Met als gevolg dat hij daar, nu boven dus, steeds zit te roken, de een na de ander steekt hij op. En ik vind dat zó vies! Als ik boven kom, stinkt de hele slaapkamer naar de rook. Zo muf. We hebben daar ook maar een klein zolderraampje en er is een aparte wasruimte, waar schoon wasgoed hangt.

Hij weet heel goed dat ik me er vreselijk aan erger, maar hij ergert zich op zijn beurt dan weer aan mijn commentaar. Ruzie maken, apart slapen, hoe vaak ik er ook over begin, het maakt niets uit, hij blijft gewoon stug daar doorroken en ik vind dat zo respectloos! Beneden rookt hij ook; ik heb toch zeker wel recht op een rookvrije ruimte in huis, in dit geval de slaapkamer? Vanmorgen stelde hij voor om zijn bureau dan in het wasgedeelte te plaatsen. Alsof dat een oplossing is, omdat de rook dan nog meer de schone was laat stinken en alsof de rook dan niet naar de slaapkamer verplaatst. Of hij nu daar rookt of in de slaapkamer, de zolder is de zolder. Tijdens een ruzie daarover heeft hij wel eens geroepen 'dat ik dan maar sneller de was in de kast moet doen'. Ik werd ZO boos! Moet ik me nog aan zijn hardnekkige gewoonten aanpassen. Het slaat ook helemaal nergens op, want de was is doorgaans pas droog na 24 uur (niet alles mag immers in de droger) en in die tijd heeft hij er al lang een aantal opgerookt. Dat heb ik hem ook allemaal gezegd. Er zit in de wasruimte bovendien ook geen raam.

Wat zouden jullie doen in zo'n geval? HIj onderschat echt hoe erg het mij stoort!
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:24:32 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_70131013
Vagina en mond op slot.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_70131071
Een afzuigsysteem in het betreffende kamertje monteren? Om er nu voor uit elkaar te gaan is ook zoiets...
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70131107
Hahaha, ja de vagina op slot is een goed idee. Geen zin in seks in zo'n stinkhok. ;-) Piept hij vast wel anders.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:27:45 #5
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70131146
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:25 schreef Pacmaniac het volgende:
Een afzuigsysteem in het betreffende kamertje monteren?
Datte. Had je zelf ook nog wel kunnen bedenken..
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_70131155
Zou dat echt helpen dan, zo'n afzuigsysteem? Ik heb dan toch het idee dat de rook altijd wel ergens anders komt.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:28:32 #7
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70131172
Wat ik zou doen is alles wat jij hier vertelt nog eens rustig met hem bespreken. En dan niet boos worden oid, maar gewoon vanuit mezelf vertellen wat het met mij doet, wat het eventueel met onze kinderen doet en dat ik dit eigenlijk anders zou willen zien en dat ik graag met hem opzoek wil naar een werkbare oplossing Maar dat is mijn mening natuurlijk Hebben jullie niet nog een kamertje oid over dat dat zijn werkkamer kan worden?
Hoe dan ook, hopelijk komen jullie er snel samen uit.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:28:36 #8
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_70131178
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:28 schreef Reva het volgende:
Zou dat echt helpen dan, zo'n afzuigsysteem? Ik heb dan toch het idee dat de rook altijd wel ergens anders komt.
Jah, zoals buiten bijvoorbeeld
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_70131201
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:26 schreef Reva het volgende:
Hahaha, ja de vagina op slot is een goed idee. Geen zin in seks in zo'n stinkhok. ;-) Piept hij vast wel anders.
Je kunt ook wachten tot hij emfyseem heeft. Dan piept hij pas anders.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:29:27 #10
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70131213
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:28 schreef Reva het volgende:
Nee, het helpt niet. Heel zo'n afzuigsysteem is 1 grote placebo in principe.
pi_70131215
Dus de rook laat zich sturen?
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:30:15 #12
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_70131236
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:29 schreef Reva het volgende:
Dus de rook laat zich sturen?
Yup. Je kan er zelfs kringetjes van blazen!
LastFM
pi_70131262
Hmmm. Ik denk dat ik eerst zou proberen er rustig over te praten en te benadrukken dat hij helemaal niet kán ruiken hoe vies het voor jou is omdat hij rookt. Als het voor jou zo'n groot probleem is vind ik dat hij het zou moeten respecteren dat je er iig niet in wil slapen en niet wil dat je wasgoed er naar ruikt. Hij hoeft niet naar buiten ofzo, je vraagt alleen of hij naar beneden wil komen om te roken. Ik weet niet hoeveel hij er rookt maar het lijkt me niet raar om als je werkt ieder uur even te onderbreken en dan even beneden te gaan roken. Als hij er zo een is die niet kan werken zonder een sigaret op zijn lip dan zal hij toch zijn administratie weer beneden moeten gaan doen. Misschien kunnen jullie dan nadenken over een oplossing voor de troep die je noemt (bijv. een handige manier om het op te bergen als hij klaar is).

Als je vriend van het kinderachtige type is en praten geen zin heeft zou ik denk ik een loeisterk damesparfum kopen en dat overvloedig in de slaapkamer en op zijn kleding spuiten misschien krijgt ie dan door hoe vervelend geur kan zijn. Nou ja, of ik dat echt zou doen weet ik niet maar ik zou wel de neiging krijgen
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:31:15 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70131275
Vind dit ook niet echt sociaal van hem.

Mijn man en ik roken beide maar niet in huis ivm de kinderen, het is onze verslaving, niet die van hun dus ze hoeven er ook geen last van te hebben.

Afzuigsysteem is een optie maar ik persoonlijk vind dat hij gewoon rekening moet houden met jou en jullie kinderen en buiten moet gaan staan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:31:19 #15
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70131281
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:29 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Wij hadden zo'n afzuigkap op het werk, dat werkt inderdaad niet goed genoeg volgens mij voor op een slaapkamer, je blijft het ruiken. En voor op een slaapkamer is dat niet fris, dat ben ik het eens met TS.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_70131355
quote:

[..]

Nee, dat denk ik dus ook niet. En als het inderdaad niet blijkt te helpen, beetje zonde van het geld lijkt me. Ik vind dat ik al heel coulant ben met het toelaten in huis te roken. Ik vind dat als hij zo nodig even wil roken, dat hij dan maar even beneden moet gaan roken, een rookpauze houden of zo. Maar hij rookt overal bij, hij heeft het niet eens door. En hij ruikt zelf denk ik echt niet hoe erg het daar stinkt. Zo onfris. Logisch ook, hij zit er voortdurend in, dan ruik je het zelf niet meer.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:33:13 #17
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70131369
Roken in je slaapkamer is sowieso enorm smerig. En dat zeg ik als roker.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:34:57 #18
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_70131434
Maaruhh, waarom gaat 'ie niet gewoon weer beneden zitten en dan steeds even naar buiten? (Ook al zuigt buiten je eigen huis moeten roken keihard)
LastFM
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:35:36 #19
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_70131453
laat hem dit topic lezen
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:35:37 #20
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_70131455
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:33 schreef Kopbal het volgende:
Roken in je slaapkamer is sowieso enorm smerig. En dat zeg ik als roker.

Die geur van de dekens enzo, vooral als je wakker wordt
LastFM
pi_70131457
Ik vind sowieso binnenshuis roken waar kinderen zijn not done. Ik sta ook gewoon buiten te paffen. Ik zou het gewoon meer op de gezondheid van jullie kids gooien ipv de was. Ook al kan ik me heel goed indenken dat dát ook rete-irritant is!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_70131483
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:32 schreef Reva het volgende:
Nee, dat denk ik dus ook niet. En als het inderdaad niet blijkt te helpen, beetje zonde van het geld lijkt me. Ik vind dat ik al heel coulant ben met het toelaten in huis te roken. Ik vind dat als hij zo nodig even wil roken, dat hij dan maar even beneden moet gaan roken, een rookpauze houden of zo. Maar hij rookt overal bij, hij heeft het niet eens door. En hij ruikt zelf denk ik echt niet hoe erg het daar stinkt. Zo onfris. Logisch ook, hij zit er voortdurend in, dan ruik je het zelf niet meer.
Maar wat is zijn reactie precies als je (rustig!) vertelt dat het je dwars zit?
pi_70131495
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:30 schreef Dipkip het volgende:
Hmmm. Ik denk dat ik eerst zou proberen er rustig over te praten en te benadrukken dat hij helemaal niet kán ruiken hoe vies het voor jou is omdat hij rookt. Als het voor jou zo'n groot probleem is vind ik dat hij het zou moeten respecteren dat je er iig niet in wil slapen en niet wil dat je wasgoed er naar ruikt. Hij hoeft niet naar buiten ofzo, je vraagt alleen of hij naar beneden wil komen om te roken. Ik weet niet hoeveel hij er rookt maar het lijkt me niet raar om als je werkt ieder uur even te onderbreken en dan even beneden te gaan roken. Als hij er zo een is die niet kan werken zonder een sigaret op zijn lip dan zal hij toch zijn administratie weer beneden moeten gaan doen. Misschien kunnen jullie dan nadenken over een oplossing voor de troep die je noemt (bijv. een handige manier om het op te bergen als hij klaar is).

Als je vriend van het kinderachtige type is en praten geen zin heeft zou ik denk ik een loeisterk damesparfum kopen en dat overvloedig in de slaapkamer en op zijn kleding spuiten misschien krijgt ie dan door hoe vervelend geur kan zijn. Nou ja, of ik dat echt zou doen weet ik niet maar ik zou wel de neiging krijgen
Hij is inderdaad wel het kinderachtige type. Hij vindt echt dat hij het recht heeft om daar te roken. Ik vind dat hij egoistisch daarin is, omdat ik vind dat ik recht heb op een rookvrije ruimte in huis. Ik ben het ook helemaal met je eens. De beste manier is dan om maar weer naar beneden te verhuizen.
pi_70131528
Waarom gaat ie niet buiten roken?
Doe ik ook, heeft m'n zoontje ook geen last van de rook.

Ook al rookt hij in een ruimte waar jullie kinderen niet komen, de rook verspreidt zich toch door het hele huis. Als ouder moet je toch een rookvrije leefomgeving aan je kinderen bieden vind ik. Erg slecht voor hun opgroeiende longetjes.
pi_70131560
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:36 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Maar wat is zijn reactie precies als je (rustig!) vertelt dat het je dwars zit?
Zwijgen. Gewoon negeren. Doe hij met alles wat in zijn ogen 'gezeur' is. En elk commentaar op hem vindt hij gezeur. Bloedirritant. En kinderachtig ja. (Hij heeft ook wel zijn pluspunten hoor...:-))
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:38:22 #26
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70131583
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

Ook al rookt hij in een ruimte waar jullie kinderen niet komen, de rook verspreidt zich toch door het hele huis. Als ouder moet je toch een rookvrije leefomgeving aan je kinderen bieden vind ik. Erg slecht voor hun opgroeiende longetjes.

Als je op een zolder rookt met het raam open is het effect van meerokende kinderen 1 of 2 verdiepingen lager te verwaarlozen hoor.
pi_70131621
Kan hij niet buiten roken?

Want ik neem aan dat op de benedenverdieping de kinderen ook veel zijn.
pi_70131652
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

Daar heeft hij gewoon de discipline niet voor. Als hij bezig is, wil hij roken. Ik schreef het al: een verstokte roker. Beneden roken vind ik niet erg. Maar hij is zo verslaafd, er valt gewoon niet met hem over te praten, totdat dus weer bij mij de bom barst.
pi_70131709
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:38 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Als je op een zolder rookt met het raam open is het effect van meerokende kinderen 1 of 2 verdiepingen lager te verwaarlozen hoor.
Dat weet ik nog zo net niet. Hij rookt veel geeft TS aan, en neem aan dat de kids ook wel eens op de zolder en de verdieping eronder komen.
Die rook gaat in het hele huis hangen.
pi_70131744
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:39 schreef Chai het volgende:
Kan hij niet buiten roken?

Want ik neem aan dat op de benedenverdieping de kinderen ook veel zijn.
Klopt. Maar daar let hij nu wel inmiddels op. Hij heeft beloofd niet meer te roken waar de kinderen bij zijn. Soms steekt hij er dan ongemerkt toch weer een op, waarop de kinderen dan zeggen: dat zou je niet meer doen waar we bij zijn, weet je nog! En dan drukt hij het uit of gat buiten roken. Maar als hij boven zit, is hij echt te lui om naar beneden/buiten te lopen.
pi_70131753
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:37 schreef Reva het volgende:
Zwijgen. Gewoon negeren. Doe hij met alles wat in zijn ogen 'gezeur' is. En elk commentaar op hem vindt hij gezeur. Bloedirritant. En kinderachtig ja. (Hij heeft ook wel zijn pluspunten hoor...:-))
Ik denk dat je hem dan eerst moet aanspreken op zijn kinderachtige vorm van (non)communicatie.

Sorry hoor maar jullie zijn een volwassen stel en jullie hebben kinderen, hij zal wel met je móeten praten, hij is geen puber meer die tegen zn moeder kan schreeuwen dat ze op moet rotten en op zn kamertje misantropisch sigaretjes kan gaan roken.

Ik zou zeggen, neem je verantwoordelijkheid of slaap op de bank je partner negeren als ze op een rustige manier een probleem aan je voorlegt is NIET gezond.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:42:04 #32
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70131761
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat weet ik nog zo net niet. Hij rookt veel geeft TS aan, en neem aan dat de kids ook wel eens op de zolder en de verdieping eronder komen.
Die rook gaat in het hele huis hangen.
De geur blijft inderdaad in het huis hangen, niet de rook.
pi_70131833
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:38 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Nou nee, als ik de eerste trap oploop, maar de eerste verdieping, ruik ik al in de gang dat hij er boven een zit te roken. Maar dat vind ik nog niet eens zo erg, omdat het niet echt in de directe omgeving van de kinderen is. Het stinkt wel.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:44:17 #34
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_70131865
Het is smerig gewoon, alles stinkt en op den duur hangt die gore prutlucht overal en is ook niet meer zomaar weg te krijgen. Ja buiten roken is gewoon de simpelste oplossing. Anders kun je misschien aan een luchtreiniger denken. Hier moet je wel vaak de filters van verversen om een "frisse" lucht te behouden. Doe je dat niet, dan hangt binnen de kortste keren die lucht er gewoon weer. Die filters zijn best prijzig, maar ja, roken ook......
pi_70131921
Kinderen komen zelden op zolder trouwens. Hij rookt inderdaad zoveel, de rook krijgt niet eens de kans om weg te gaan. Het is een vrij ruime zolder met een klein dakraampje, dus het kan bijna nergens heen. Sterker nog, als hij het koud heeft (hij zit onder dat raampje), zet hij wel eens het rampje dícht!
pi_70131950
Kanker zou je probleem wel oplossen denk ik zo.
Live out of your imagination, not your history.
pi_70131977
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:43 schreef Reva het volgende:
Nou nee, als ik de eerste trap oploop, maar de eerste verdieping, ruik ik al in de gang dat hij er boven een zit te roken. Maar dat vind ik nog niet eens zo erg, omdat het niet echt in de directe omgeving van de kinderen is. Het stinkt wel.
Ja maar geur is niet echt slecht voor je kinderen, het gaat er om of ze de slechte stoffen in de rook inademen en dat zal niet snel gebeuren met een verdieping er tussen lijkt me.

Ik vind ook niet dat je het op de kinderen moet gooien want je hebt er zélf een probleem mee, omdat je niet in die stank wil slapen. En dat moet genoeg reden zijn - heel veel rokers willen dat óók niet, laat staan jij als niet-roker.

Het is vrij simpel, jouw compromis is dat hij beneden mag roken als de kinderen er niet bij zijn. Zijn compromis moet zijn dat hij niet op zolder rookt. Heel makkelijk. Hij kan niet in alles zijn zin krijgen door irritant te gaan zitten doen en je te negeren.

Ik vind dat hij jou gewoon niet respecteert zo met dit gedrag. Als hij nou bij zn standpunten bleef maar wel normaal met je er over praatte, ok, maar dit slaat helemaal nergens op.
pi_70131993
Bah !
pi_70132013
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:46 schreef Sj0rs het volgende:
Kanker zou je probleem wel oplossen denk ik zo.
Ja, maar dan zou hij nog stug doorroken, dat zou me in elk geval niets verbazen.
pi_70132024
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:41 schreef Reva het volgende:

[..]

Klopt. Maar daar let hij nu wel inmiddels op. Hij heeft beloofd niet meer te roken waar de kinderen bij zijn. Soms steekt hij er dan ongemerkt toch weer een op, waarop de kinderen dan zeggen: dat zou je niet meer doen waar we bij zijn, weet je nog! En dan drukt hij het uit of gat buiten roken. Maar als hij boven zit, is hij echt te lui om naar beneden/buiten te lopen.
Nou ik vind dat als er de gelegenheid is om buiten te roken hij dat dan maar moet doen. Slapen op een slecht geventileerde zolder met z'on rooklucht is echt niet gezond. Als hij te lui is moet hij maar minder roken.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:49:00 #41
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_70132043
Wat een egoist!!
dat hij zich zelf kapot wilt roken dat is zijn zaak. Maar dat hij jou en jullie kids er ook nog eens mee opzaddeld is gewoon niet normaal.
Zoals al eerder werd gezegt doos en mondje opslot!!
En vooral goed blijven praten!
Desnoods zet hij zijn bureau maar in de schuur! Kan hij roken zoveel hij wilt.
MAAR je kan het ook anders aanpakken en hem juist belonen als hij niet rookt in huis. Door de beentjes juist open te doen en het af te maken met een goeie sucki sucki!!
Wie weet werkt dat wel bij meneer aangezien hij slecht tegen kritiek kan over zijn rook gedrag.
pi_70132084
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:49 schreef Joe-Momma het volgende:
Zoals al eerder werd gezegt doos en mondje opslot!!
En vooral goed blijven praten!
Desnoods zet hij zijn bureau maar in de schuur! Kan hij roken zoveel hij wilt.
MAAR je kan het ook anders aanpakken en hem juist belonen als hij niet rookt in huis. Door de beentjes juist open te doen en het af te maken met een goeie sucki sucki!!
Het is geen puppy
pi_70132100
Een rookkamer is geen peeskamer, dus pikstraf geven.
En je houdt voet bij stuk en gooit iedere keer als je in de slaapkamer komt zijn pakje peuken door het zolderraampje naar buiten.

Heb je geen schuur waar hij zijn bureautje in kan zetten?

Voor mij persoonlijk zou het een enorme afknapper zijn als iemand geen rekening houdt met mijn wensen en gevoelens vooral als ik dag in, dag uit met het feit word geconfronteerd.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:51:04 #44
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_70132120
Dit probleem lost zich vanzelf op als hij longkanker krijgt
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_70132122
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:47 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja maar geur is niet echt slecht voor je kinderen, het gaat er om of ze de slechte stoffen in de rook inademen en dat zal niet snel gebeuren met een verdieping er tussen lijkt me.

Ik vind ook niet dat je het op de kinderen moet gooien want je hebt er zélf een probleem mee, omdat je niet in die stank wil slapen. En dat moet genoeg reden zijn - heel veel rokers willen dat óók niet, laat staan jij als niet-roker.

Het is vrij simpel, jouw compromis is dat hij beneden mag roken als de kinderen er niet bij zijn. Zijn compromis moet zijn dat hij niet op zolder rookt. Heel makkelijk. Hij kan niet in alles zijn zin krijgen door irritant te gaan zitten doen en je te negeren.

Ik vind dat hij jou gewoon niet respecteert zo met dit gedrag. Als hij nou bij zn standpunten bleef maar wel normaal met je er over praatte, ok, maar dit slaat helemaal nergens op.
Het is alsof ik het zelf heb gezegd. Helemaal mee eens. En het is ook niet zo dat ik hem dat niet zeg, integendeel. Hij steekt voor elk probleem zijn hoofd in het zand. En hij is vreselijk verwend door zijn moeder. Zal ook wel zijn kinderachtige en koppige gedrag verklaren.

Ik ga nu even kids van school halen. Ik kom nog terug. Alvast allemaal bedankt voor jullie reacties!
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:51:42 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_70132145
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:26 schreef Reva het volgende:
Pikstraf is zo lame. En daarmee snij je jezelf ook nog eens in de vingers. Als het goed is, tenminste.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_70132173
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:42 schreef Kopbal het volgende:

[..]

De geur blijft inderdaad in het huis hangen, niet de rook.
De rook ook hoor.
Waar komt die geur dan vandaan?
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 14:53:26 #48
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70132218
Wat een egoistische vriend heb jij zeg De mijne rookt ook, maar hij houdt wél rekening met anderen.

Ik weet dat praten het beste is hoor, maar ik zou een keer (als hij niet thuis is) z'n hele bureau + administratie buiten in de tuin parkeren. Kan hij roken wat hij wil

In elk geval succes met 'm
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:54:41 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_70132273
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:53 schreef Etcetera het volgende:
maar ik zou een keer (als hij niet thuis is) z'n hele bureau + administratie buiten in de tuin parkeren. Kan hij roken wat hij wil
Goeie!
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:54:51 #50
256575 Joe-Momma
pi_70132280
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:50 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Het is geen puppy
Dat weet jij niet!! Veel mannen kunnen zich als een hond gedragen.
Dat maakt hem natuurlijk nog geen hond. Maar zijn gedrag wel..
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:55:36 #51
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70132315
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De rook ook hoor.
Ja, sigarettenrook blijft de hele dag door het huis ronddwalen. Zeker gelezen in de fabeltjeskrant.
pi_70132357
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:51 schreef Reva het volgende:
Het is alsof ik het zelf heb gezegd. Helemaal mee eens. En het is ook niet zo dat ik hem dat niet zeg, integendeel. Hij steekt voor elk probleem zijn hoofd in het zand. En hij is vreselijk verwend door zijn moeder. Zal ook wel zijn kinderachtige en koppige gedrag verklaren.
Denk dat je hem héél duidelijk moet maken dat je schoon genoeg hebt hiervan en een gelijkwaardige relatie wil of anders maar geen relatie.

Serieus, dit type mannen moet hard wakker geschud worden, anders blijven ze over je heen lopen. Of ze beloven iets en doen het twee dagen en dan is de storm wat hun betreft overgewaaid en gaan ze weer gewoon doen waar ze zin in hebben. In de kern zijn het egocentristen, ze verplaatsen zich niet in een ander, als iets voor hun niet belangrijk is IS het niet belangrijk, als iets hun niet boeit IS het niet boeiend etc.

Als je je blijft focussen op de aanleiding (roken op zolder, andere dingen waarin hij je niet tegemoet komt) wordt het niet beter. Je moet het aanpakken op relatie- en communicatieniveau, en als hij niet bereid is samen aan jullie relatie te werken eens goed gaan nadenken of je zo nog wel 40 jaar door wil... Want je delft altijd het onderspit tegen iemand die gemakshalve niet redelijk wil zijn.
pi_70132387
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:54 schreef Joe-Momma het volgende:
Dat weet jij niet!! Veel mannen kunnen zich als een hond gedragen.
En met hem als een hond behandelen hou je dat alleen maar in stand.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:59:26 #54
122997 zquing
Drama Junk
pi_70132451
sommige mensen hier

Hij werkt daar en hij rookt onder het werken, zou hij iedere keer naar buiten moeten gaan om te roken blijft er weinig tijd over om te werken...... Beste oplossing is of een afzuigsysteem of een aparte kamen voor hem om te werken
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:02:15 #55
256575 Joe-Momma
pi_70132555
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:57 schreef Dipkip het volgende:

[..]

En met hem als een hond behandelen hou je dat alleen maar in stand.
Niet als ze hem africht tot blindengeleiden hond.. Prima beestjes, behulpzaam, luisteren goed. Etc etc..
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:04:25 #56
256575 Joe-Momma
pi_70132650
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:59 schreef zquing het volgende:
een aparte kameR voor hem om te werken
Als er nog een extra kamer was dan zou hij niet op de zolder/slaapkamer zitten.. Toch???
pi_70132655
quote:
sommige mensen hier

Hij werkt daar en hij rookt onder het werken, zou hij iedere keer naar buiten moeten gaan om te roken blijft er weinig tijd over om te werken...... Beste oplossing is of een afzuigsysteem of een aparte kamen voor hem om te werken
Ja de rokers bij ons op de werkvloer zie ik ook alleen maar heen en weer lopen naar de deur .
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Pikstraf is zo lame. En daarmee snij je jezelf ook nog eens in de vingers. Als het goed is, tenminste.
Er is vast een buurman die niet rookt in zijn slaapkamer
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_70132667
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:55 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Ja, sigarettenrook blijft de hele dag door het huis ronddwalen. Zeker gelezen in de fabeltjeskrant.
Nogmaals, partner van TS rookt véél.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:05:37 #59
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70132702
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nogmaals, partner van TS rookt véél.
Wat is veel?
Voor een niet-roker kunnen 5 sigaretten tijdens 2-3 uurtjes werk al veel zijn.
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 15:07:04 #60
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70132754
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:05 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Wat is veel?
Voor een niet-roker kunnen 5 sigaretten tijdens 2 uurtjes werk al veel zijn.
Als hij zelf niet eens door heeft dat hij een sigaret opsteekt, denk ik dat veel iets meer is dan 5 sigaretjes in 2 uur.
With four other people
And aliens
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:08:42 #61
256575 Joe-Momma
pi_70132828
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:04 schreef Aardwetenschapper het volgende:

Er is vast een buurman die niet rookt in zijn slaapkamer
Gras lijkt altijd groener bij de buren..
pi_70132830
quote:
Hij werkt daar en hij rookt onder het werken, zou hij iedere keer naar buiten moeten gaan om te roken blijft er weinig tijd over om te werken......
Hoe denk je dat rokers dat doen sinds ze niet meer op het werk mogen roken sorry maar als het moet kun je echt wel een uurtje zonder sigaret. Of desnoods loop je elk half uur naar beneden voor een peuk. Kost je 7 minuten op de kop af. Hou je altijd nog meer dan driekwart van je tijd over om te werken.

Lijkt me dat als ze een extra kamer hadden dit probleem er niet was. Volgens mij hebben ze beneden woonkamer + keuken, 1e verdieping badkamer en twee slaapkamers voor de kinderen, en op zolder 1 slaapkamer plus een washok. Zo hebben wij het hier namelijk ook
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:09:07 #63
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70132849
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:07 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Als hij zelf niet eens door heeft dat hij een sigaret opsteekt, denk ik dat veel iets meer is dan 5 sigaretjes in 2 uur.
Niet-rokers hebben nog wel eens de neiging het rookgedrag van anderen ietwat te overdrijven.
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 15:12:33 #64
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70132983
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:09 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Niet-rokers hebben nog wel eens de neiging het rookgedrag van anderen ietwat te overdrijven.
Maar van 5 sigaretjes in 2-3 zal de rook wel wegtrekken toch? Zelfs met een klein zolderraampje lijkt me

Niet dat je geen gelijk hebt hoor, niet-rokers kúnnen overdrijven. Ik denk ook niet dat het punt in dit geval is dat hij rookt, het punt is vooral dat hij 0 rekening houdt met zijn vriendin.
With four other people
And aliens
pi_70133069
quote:

[..]

Bullshit
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70133072
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:12 schreef Etcetera het volgende:
Maar van 5 sigaretjes in 2-3 zal de rook wel wegtrekken toch? Zelfs met een klein zolderraampje lijkt me
Hij doet het raam soms dicht, dus dan blijft het iig wel hangen.

Maar ik denk niet dat het TS om haar gezondheid gaat, aangezien ze haar vriend ook beneden laat roken waar ze zelf bij zit. Het gaat haar duidelijk om de geur, en de geur trekt echt niet weg. Als niet-roker ruik je dat echt heel sterk, ook al wordt er bij een raam gerookt.
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 15:15:47 #67
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70133123
In onze stamkroeg wordt ook gewoon gerookt, en m'n kleren stinken altijd de dag erna Het enige nadeel van de hele kroeg eigenlijk
With four other people
And aliens
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:15:58 #68
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70133131
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:14 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Bullshit
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:23:17 #69
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70133420
Interessante casus. De washok-optie krijgt in mijn ogen niet de consideratie die hij verdient.

Ik vind het wel een aardig idee van hem om in het washok te gaan zitten. Dat is al best een compromis van zijn kant want het zal wel klein en donker zijn. En dan de was gewoon op de slaapkamer hangen met de deur dicht. Slaapkamer fris, was fris. Als het washok niet afgesloten is richting het trappenhuis, een oud gordijn ervoor hangen waar de zooi in blijft hangen.

Hij mag wel rekening houden, maar als hij ook kromligt voor het huis moet hij toch wel ergens kunnen roken lijkt me. Ik weet ook verder niet wie besloten heeft dat hij beneden niet meer mag werken vanwege de "rommel" dus ik laat me daar niet over uit
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:25:00 #70
27699 Ravage
thinking about you
pi_70133491
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

inderdaad, dan koopt hij zelf een afzuigsysteem
i'm not living, i'm just killing time
pi_70133631
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:23 schreef eleusis het volgende:
Ik vind het wel een aardig idee van hem om in het washok te gaan zitten. Dat is al best een compromis van zijn kant want het zal wel klein en donker zijn. En dan de was gewoon op de slaapkamer hangen met de deur dicht. Slaapkamer fris, was fris.
Was drogen in je slaapkamer is ook niet echt prettig (erg veel vocht) maar ik zou dit wel overwegen inderdaad.
pi_70173420
Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Hij rookt zeker een pakje per dag. Een andere kamer is er niet, dus dat is helaas geen optie. In de wasruimte roken heeft echt geen zin; als je de trap oploopt kom je eerst in de wasruimte en dan loop je meteen tegen de muur waar middenin de schuifdeur zit van de slaapkamer. Schuifdeur staat altijd open en zal wel moeten, anders komt er totaal geen frisse lucht bij de wasruimte. Maar goed, dat komt er toch al niet...;-)

In de schuur opperde hij zelf ook al, maar daar is gewoon echt geen ruimte voor, veel te klein, vind hij ook. Zijn bureau naar buiten slepen van zolder naar beneden in mijn eentje is geen doen, dat ding weegt ik weet niet hoeveel kilo en moet daarvoor uberhaupt, i.v.m. trapgat, uit elkaar gehaald worden.

Eigenlijk is de enige optie, A: buiten of beneden roken tijdens het werk of B: helemaal stoppen met roken of C: gewoon weer beneden aan de keukentafel zijn werk doen. Ik zou gewoon anders echt niet weten wat een goede oplossing is.

Maar dat hij zo nu en dan behoorlijk egoistisch is, dat is zeker! Dat is eigenlijk weer een probleem apart. ;-)
pi_70173515
Trouwens, ik heb al eens een paar dagen niet naast hem geslapen, om hem duidelijk te maken dat ik het echt vind stinken. Na drie nachten drong het nog niet tot hem door. AAAARRRGGH. Het is duidelijk dat ik te maken heb met iemand die pas wakker wordt als het al te laat is.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 18:08:47 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_70173548
Ga op de bank slapen, uit protest. Want de slaapkamer stinkt teveel. Je zal 'm hebben, de schobbejak!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_70173831
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:08 schreef Maanvis het volgende:
Ga op de bank slapen, uit protest. Want de slaapkamer stinkt teveel. Je zal 'm hebben, de schobbejak!
Zie reactie erboven. ;-) Ja, hij is echt een ras-egoist waar het om zijn paffertje gaat. En het ergste is dat hij echt niet door heeft, volgens mij, dat ik gewoon in mijn recht sta, dat het helemaal niet raar is om niet in een slaapkamer te roken. Ik denk echt dat hij vind dat ik overdrijf omdat hij het niet ruikt. Ja, als je er de hele dag middenin zit, ruik je het ook niet.
pi_70175208
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De rook ook hoor.
als je hond in je kamer heeft gescheten en je ruimt die stront op, blijft die schijtlucht toch ook nog hangen, ook al is de stront zelf allang weg?
pi_70175324
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:07 schreef Reva het volgende:
Trouwens, ik heb al eens een paar dagen niet naast hem geslapen, om hem duidelijk te maken dat ik het echt vind stinken. Na drie nachten drong het nog niet tot hem door. AAAARRRGGH. Het is duidelijk dat ik te maken heb met iemand die pas wakker wordt als het al te laat is.
Maar wat ga je nu doen dan? Want blijkbaar vind hij het belangrijker om sigaretten in de slaapkamer te hebben dan zn vrouw in de slaapkamer te hebben. Dus met op de bank slapen cq. pikstraf ga je niet tot hem doordringen blijkbaar
pi_70175563
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:08 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Maar wat ga je nu doen dan? Want blijkbaar vind hij het belangrijker om sigaretten in de slaapkamer te hebben dan zn vrouw in de slaapkamer te hebben. Dus met op de bank slapen cq. pikstraf ga je niet tot hem doordringen blijkbaar
Ik heb echt geen flauw idee meer. En dat heb ik ook al eens tegen hem gezegd. (Dat zijn peuken blijkbaar belangrijker zijn dan ik in de slaapkamer). Normaal tegen hem zeggen helpt niet, want dan dringt het niet door en lijkt hij de ernst van de zaak - de ernst van mijn ergernis - erg te onderschatten. Kwaad worden helpt ook niet, want naar mijn getier luisteren doet hij al helemaal niet. Hij is gewoon onmogelijk. Volgens mij moet ik eerst echt mijn koffers pakken voor hij het inziet.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:20:30 #79
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70175716
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:08 schreef Dipkip het volgende:
blijkbaar vind hij het belangrijker om sigaretten in de slaapkamer te hebben dan zn vrouw in de slaapkamer te hebben.
Dat is niet de juiste conclusie. Het is meer dat je niet moet onderhandelen met terroristen. Dat legitimeert hun handelswijze.

En in acht genomen dat er geen kamer is waar de man rustig kan roken (zonder onrust te stoken), wordt het maar eens tijd voor een groter huis.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70175777
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:15 schreef Reva het volgende:
Ik heb echt geen flauw idee meer. En dat heb ik ook al eens tegen hem gezegd. (Dat zijn peuken blijkbaar belangrijker zijn dan ik in de slaapkamer). Normaal tegen hem zeggen helpt niet, want dan dringt het niet door en lijkt hij de ernst van de zaak - de ernst van mijn ergernis - erg te onderschatten. Kwaad worden helpt ook niet, want naar mijn getier luisteren doet hij al helemaal niet. Hij is gewoon onmogelijk. Volgens mij moet ik eerst echt mijn koffers pakken voor hij het inziet.
Heeft hij andere punten waarop jij voor hem erg belangrijk bent? De een hecht natuurlijk meer aan samen slapen dan de ander.

Ik zou zelf in deze situatie inderdaad mijn koffers pakken (met wel in gedachten dat het bedoelt is als een wake-up call, maar ook met het idee dat als het niet dat effect heeft ik weg blijf). Maar jullie hebben kinderen, en dat maakt het (lijkt mij) anders. Dus ik vraag me af of er andere dingen zijn die meer effect op hem hebben dan op de bank slapen.

Bijv. (en ja het is extreem kinderachtig, maar wat moet je dan ) zijn was niet meer doen, dingen niet in huis halen met boodschappen doen waar hij gek op is. Als hij wat te klagen heeft daarover zeggen dat je alleen dingen voor hem over hebt als hij ook dingen voor jou over heeft, en dat je tot hij ophoudt met dat kinderachtige weigeren jullie probleem uit te praten geen reden meer ziet zelf volwassen te doen. Als jij kinderachtig wil, kun je kinderachtig krijgen...

Ik weet alleen niet of dit niet van kwaad tot erger leidt, bij mijn vriend zou dit binnen 24 uur tot een gesprek leiden, maar je hebt natuurlijk ook mannen die liever een soort huishoudelijke guerilla voeren en de boiler uit gaan zetten als je onder de douche staat etc. om jou weer terug te pakken en dan ben je nog verder verwijderd van het uitpraten dan ervoor. Kun jij inschatten hoe jouw vriend reageert op zulke dingen?
pi_70175810
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:20 schreef eleusis het volgende:
Dat is niet de juiste conclusie. Het is meer dat je niet moet onderhandelen met terroristen. Dat legitimeert hun handelswijze.

En in acht genomen dat er geen kamer is waar de man rustig kan roken (zonder onrust te stoken), wordt het maar eens tijd voor een groter huis.
Hij mag gewoon roken in de woonkamer hoor. Hij mag alleen niet roken in de slaapkamers.

Wat vind jij dan, dat ze zich er maar bij neer moet leggen dat ze als niet-roker in de rook moet slapen omdat haar man weigert er zelfs maar over te práten met haar?
pi_70176170
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:22 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Bijv. (en ja het is extreem kinderachtig, maar wat moet je dan ) zijn was niet meer doen, dingen niet in huis halen met boodschappen doen waar hij gek op is. Als hij wat te klagen heeft daarover zeggen dat je alleen dingen voor hem over hebt als hij ook dingen voor jou over heeft, en dat je tot hij ophoudt met dat kinderachtige weigeren jullie probleem uit te praten geen reden meer ziet zelf volwassen te doen. Als jij kinderachtig wil, kun je kinderachtig krijgen...

Ik weet alleen niet of dit niet van kwaad tot erger leidt, bij mijn vriend zou dit binnen 24 uur tot een gesprek leiden, maar je hebt natuurlijk ook mannen die liever een soort huishoudelijke guerilla voeren en de boiler uit gaan zetten als je onder de douche staat etc. om jou weer terug te pakken en dan ben je nog verder verwijderd van het uitpraten dan ervoor. Kun jij inschatten hoe jouw vriend reageert op zulke dingen?
Hier heb ik ook al aan gedacht en tegen hem gezegd, dus gewoon zijn was niet meer doen, maar misschien moet ik het dan ook eens echt niet meer doen. Maar ik ken hem, hij zal dan inderdaad vervolgens weer iets doen om mij 'terug te pakken', als hij in een strijdlustige bui is. Hij zal dan wel weer met andere dingen gaan komen en proberen het bij mij neer te leggen. Als ik het allemaal zo eens lees: wat heb ik toch een egoitische man. Maar goed, hij heeft ook veel leuke en goede kanten, dus om dat hiervoor mijn koffers te pakken terwijl we kinderen hebben....maar ik vrees wel dat dit als enige zal werken. Het is al heel wat dat hij niet meer rookt waar de kinderen bij zijn.
pi_70176374
Als hij liever iets 'terugdoet' dan dat het hem zich laat beseffen dat je er écht een probleem mee hebt en niet gewoon wat hormonaal loopt te mutsen, dan moet je zeker niet dat soort dingen gaan doen.

Ik denk dat je dan de afweging moet maken of je je er bij neer kunt leggen dat je man zijn zin doordrukt en er geen discussie mogelijk is, of dat het voor jou het waard is je relatie op het spel te zetten of zelfs op te geven hierom.

Ik weet wel wat ik zou kiezen, maar ik denk dat niemand voor jou kan kiezen. Als je het niet erg genoeg vindt om er om weg te gaan maar toch moeite blijft hebben je neer te leggen bij hoe hij is, kun je evt. wat gesprekken met een psycholoog voeren hierover, die kan je wat manieren leren om te reageren als hij zo doet of om jezelf te kalmeren als je hem wil schoppen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:43:22 #84
92279 N.icka
Windforce 11
pi_70176490
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:34 schreef Reva het volgende:

[..]
Het is al heel wat dat hij niet meer rookt waar de kinderen bij zijn.
Nou zeg dat is toch al heel wat he ,

Ik vind dat hij moet voorgedragen worden voor een lintje volgend jaar

Ik zou echt eisen dat mijn man niet in de buurt van mijn kinderen zou roken ,wat een onglooflijk egoistische klootzak van een vent heb jij zeg Als hij maar kan roken , dan kan de rest vd familie maar doodvallen...
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:43:47 #85
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70176506
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:23 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hij mag gewoon roken in de woonkamer hoor. Hij mag alleen niet roken in de slaapkamers.

Wat vind jij dan, dat ze zich er maar bij neer moet leggen dat ze als niet-roker in de rook moet slapen omdat haar man weigert er zelfs maar over te práten met haar?
Dat zeg ik toch niet. Ik zoek het eerst in de praktische hoek. Aangenomen dat het verder wel goed zit met de relatie (je kan het je bijna niet voorstellen maar dit is natuurlijk ook maar één aspect): hij oppert wel volop dingen (het washok, de schuur) die minder praktisch zijn. De schuur is eigenlijk te klein? Nou, laat hem het maar eens uitproberen, zou ik zeggen. Hij heeft het zelf voorgesteld dus gewoon doorzetten!

Wat ze vooral niet moet doen is een oorlogsgebied van het huishouden maken. Als een kind een minuut zijn adem inhoudt om zijn zin te krijgen is dat geen reden om hem gelijk te geven. Sterker nog het disqualificeert alleen maar de redelijke argumenten die je wel hebt. Ik zou daar ook nooit op in gaan, dan is het einde zoek. Ga je flauwe zaken uithalen om te laten zien dat ik je serieus moet nemen, that does not compute. De volwassen discussie blijft echt de enige manier om dit aan te pakken!

Als de praktische oplossingen niet werken, dan kun je altijd nog met een filosofische bril gaan kijken naar of hij wel genoeg over heeft voor de relatie. Als het een dealbreaker is voor de relatie (wat ik me best voor kan stellen hoor, als ik zelf een fervente nietroker was zou ik ook niet snel iets beginnen met een kettingroker): spreek dat dan gewoon uit zonder voorbehoud en trek ook je consequenties. Niet gaan lopen zwijgen of klusjes laten liggen. Praten, ja desnoods nooooooog een keer, desnoods bij een relatiepsycholoog die de lastige vragen kan stellen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:50:28 #86
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70176764
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:31 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Wij hadden zo'n afzuigkap op het werk, dat werkt inderdaad niet goed genoeg volgens mij voor op een slaapkamer, je blijft het ruiken. En voor op een slaapkamer is dat niet fris, dat ben ik het eens met TS.
Zolang je de afzuiging gewoon goed in de buurt doet, desnoods daar waar hij in kan blazen, zit het wel goed hoor.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70177558
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:43 schreef eleusis het volgende:
Praten, ja desnoods nooooooog een keer, desnoods bij een relatiepsycholoog die de lastige vragen kan stellen.
Misschien heb je over het gedeelte heen gelezen waar ze uitlegt dat hij weigert te praten en haar straal negeert als ze probeert de dialoog aan te gaan?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:19:22 #88
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70177743
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:14 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Misschien heb je over het gedeelte heen gelezen waar ze uitlegt dat hij weigert te praten en haar straal negeert als ze probeert de dialoog aan te gaan?
Ik zie daarin dus wat tegenstrijdigheden, want ik heb ook gelezen dat hij het washok en de schuur voorstelde. Wat erg moeilijk is als je niet praat. Ook lees ik dat hij al niet meer rookt met de kinderen erbij. Dus hij zal heus wel eens terugpraten. Ik zie daar dus best wel mogelijkheden in voor een (de zoveelste) discussie.

Stel dat hij volledig zou weigeren te praten dan moet ze hem duidelijk maken dat er gepraat zal worden "of anders", waarbij die "anders" dus niet het verzanden is in kinderachtige truken maar het eind van de relatie op de grond dat zij zo niet wil leven (wat haar goed recht is om te vinden). Als het niet opgelost wordt, en een groter huis (met een toffe mannenkamer!) zit er echt niet in, dan moet TS gewoon een niet-roker zoeken (of een rijkere roker die dan een eigen kamer mag).
pi_70177883
Eigenlijk is dat gewoon wat ik zeg, alleen werd er tussendoor een optie tot wakker schudden besproken en verworpen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:25:30 #90
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70177952
En wat psychologische oorlogvoering zoals niet meer zijn hemden wassen en zijn favoriete chips kopen werd verwijderd.
pi_70178020
Wat een waardeloze kerel.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_70178170
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:14 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik vrees dat het dan een relatietherapeut wordt.....maar voor ik hem zover heb? En het is toch eigenlijk wel belachelijk...een therapeut voor zoiets 'onbenulligs'. Althans, het rookgedrag op zolder is niet onbenullig, maar het zou zoveel simpeler zijn als hij zich gewoon zou willen/kunnen aanpassen. Is het dan voor hem dan echt zo moeilijk om gewoon niet op zolder te roken? Ik kan dat ook gewoon niet begrijpen, naast het feit dat ik het vreselijk vind stinken boven en respectloos vind.

Hij is best een prater, maar niet als het om problemen gaat. Hij veegt alle dingen die ik aankaart gewoon onder het vloerkleed. Er moet altijd eerst iets ergs gebeuren of ruzie van komen voor hij door heeft hoe hoog me iets zit. Hij hoort het aan, terwijl hij ondertussen gewoon doorgaat waar hij mee bezig is. Daar kan ik dan zo woest om worden, dat ik dan op een gegeven moment een heel andere toon opzet of gewoon weg loop omdat ik niet meer weet wat ik moet doen en ik de neiging krijg om te ontploffen en te smijten uit woede en onmacht. Echt, je moet zoveel doen om hem te bereiken, om hem duidelijk te maken hoe hoog iets zit. Vervolgens zegt hij dan weer dat als ik zo loop te tieren, hij echt niet luistert, maar dat doet hij uberhaupt niet! Ook niet als ik normaal tegen hem praat. Ik zou willen dat ik normaal met hem kan praten maar dan komt het gewoon niet aan!
Of hij geeft me wel gelijk en pas zich even aan, maar dan begint het weer opnieuw. Ik word er zo moedeloos van.
pi_70178438
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:19 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik zie daarin dus wat tegenstrijdigheden, want ik heb ook gelezen dat hij het washok en de schuur voorstelde. Wat erg moeilijk is als je niet praat. Ook lees ik dat hij al niet meer rookt met de kinderen erbij. Dus hij zal heus wel eens terugpraten. Ik zie daar dus best wel mogelijkheden in voor een (de zoveelste) discussie.

Klopt, tijdens de discussie of mijn 'gezeur' op het moment zelf valt er niet met hem te praten, dan negeert hij me gewoon, maar later, als we het er (even) niet meer over hebben en de boel is gesust, dan kan hij ineens met een compromis aankomen. De schuur heeft hij zelf voorgesteld, maar meteen erachteraan gezegd dat dit gewoon te klein is. Dus eigenlijk kon hij het net zo goed helemaal niet voorstellen. Zo komt het over alsof hij dan denkt: zo, ik heb een compromis voorgesteld maar het kan niet, dus ik kan weer roken boven. Zoethoudertjes dus. Ik ben het ook met hem eens daarin, eerlijk gezegd, de schuur is echt te klein. Er staan fietsen e.d. Onze schuur is al zo opgeruimd, menigeen zou jaloers zijn op zo'n opgeruimde schuur, maar het past gewoon niet. Anders had ik dat meteen ingevoerd.
pi_70178492
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:25 schreef eleusis het volgende:
En wat psychologische oorlogvoering zoals niet meer zijn hemden wassen en zijn favoriete chips kopen werd verwijderd.
Dat is de optie die ik noem die werd besproken en verworpen.

Je kunt er van vinden wat je wil, maar hou in gedachten dat met jou te práten valt, en dat er mannen zijn die anders zijn dan jij bij wie dit werkt (en niets anders werkt). Als er totaal niet met iemand te praten valt moet je toch iets... En het lijkt me beter om dan iets kinderachtigs te proberen dan maar weg te gaan incl. kinderen.

Soms moet je hem voordoen hoe het voor een ander is wat hij doet. Als dat binnen 24 uur voor begrip zorgt en daarna komt het asociale gedrag niet terug dan vind ik dat gewoon een manier van iets duidelijk maken en geen terrorisme.

Om een voorbeeld te geven (want ik denk dat je andere situaties zit te verzinnen dan ik bedoel) mijn exvriend had er altijd een handje van dingen weg te gooien die hij niet nuttig of leuk vond. Inclusief mijn nieuwe zorgverzekeringspolis (want: envelop kwam van een andere verzekeraar dan de zijne en zou dus wel reclame zijn), mijn nieuwe dure sjaal (want: wat een gekke handdoek), mijn collegesheets voor de volgende dag (want: wat een saai gedoe).

Dan kun je dus iedere keer weer gaan uitleggen waarom dat vervelend is, maar bij een nieuw ding wat hij weggooit heeft hij weer een andere reden ('hoe moet ik nou zien dat jij dat was, op die babyfoto' ). Je kunt er na 276 gesprekken hierover ook voor kiezen wat van zíjn spullen 'weg te gooien' (ik ben dan zo'n watje dat ik ze gewoon verstop en doe alsof) zodat het tot hem doordringt hoe onwijs kut het is als een ander jouw spullen weggooit. Hij kwam sindsdien zelfs aan me vragen of de lége envelop van mijn giro afschriften weg mocht

Dus ja, het is misschien kinderachtig, maar in sommige gevallen kan zoiets toch echt werken om tot iemand door te dringen. Het zelfde heb ik gedaan bij mn vriend, die de gewoonte had iedere vraag met een wedervraag te beantwoorden. Na ruim een kwartier te reageren met vragen over de autoradio met 'waarom wil je dat weten dan' begreep hij hoe vervelend dat is en het heeft echt geholpen.

Noem me een terrorist, ik vind het prima, zolang het maar werkt. Uiteraard doe ik dit soort dingen pas als praten écht niet helpt. Als de keuze is tussen vertrekken of op een kinderachtige manier iets duidelijk maken wat het probleem oplost, dan ben ik liever pragmatisch dan principieel
pi_70178631
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:30 schreef Reva het volgende:
Ik vrees dat het dan een relatietherapeut wordt.....maar voor ik hem zover heb? En het is toch eigenlijk wel belachelijk...een therapeut voor zoiets 'onbenulligs'.
Je gaat niet voor iets onbenulligs. Je gaat niet eens voor het roken. Je gaat omdat jullie een communicatieprobleem hebben. En dat is dus alles behalve onbenullig.

Denk je dat je vriend mee wil naar een relatietherapeut dan? Ik had het niet eens als optie neergezet omdat ik dacht als ie al niet met je wil praten en niet reageert als je op de bank gaat slapen zal ie dat ook wel niet willen, maar ik denk wel dat het echt kan helpen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:48:43 #96
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70178790
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:38 schreef Reva het volgende:

Klopt, tijdens de discussie of mijn 'gezeur' op het moment zelf valt er niet met hem te praten, dan negeert hij me gewoon, maar later, als we het er (even) niet meer over hebben en de boel is gesust, dan kan hij ineens met een compromis aankomen. De schuur heeft hij zelf voorgesteld, maar meteen erachteraan gezegd dat dit gewoon te klein is. Dus eigenlijk kon hij het net zo goed helemaal niet voorstellen. Zo komt het over alsof hij dan denkt: zo, ik heb een compromis voorgesteld maar het kan niet, dus ik kan weer roken boven. Zoethoudertjes dus. Ik ben het ook met hem eens daarin, eerlijk gezegd, de schuur is echt te klein. Er staan fietsen e.d. Onze schuur is al zo opgeruimd, menigeen zou jaloers zijn op zo'n opgeruimde schuur, maar het past gewoon niet. Anders had ik dat meteen ingevoerd.
Hij denkt er dus wel over na blijkbaar, alleen wat langzamer dan jij misschien, of hij is allergisch voor de manier van discussiëren of hij is een conflictvermijdertje.

Maar goed, als er echt geen plek in huis is waar er met goed fatsoen gerookt kan worden, dan houdt het op. Dan is het aan jou om te zeggen dat je zo niet wil wonen en leven, en dan is het aan hem om daar wat mee te doen.
pi_70178792
Dipkip, ik ben het met je eens. Aangezien praten niet helpt, ga ik het eens op een andere manier doen. Dat doe ik trouwens ook al eens met andere dingen. Zoals schoenen en rommel die hij steevast achterlaat zodra hij naar zijn werk gaat, en ik die steeds maar weer kan opruimen. Op een gegeven moment was ik het zo zat om steeds maar te zeggen dat hij (bijv.) niet zijn schoenen onder de tafel moet laten slingeren, heb ik zijn schoenen verstopt. Totdat hij dus vroeg waar ze waren. Ik moet zeggen, dat heeft wel geholpen, haha!

Inderdaad, gewoon niets meer van hem wassen. Ik heb hem al eens gezegd dat ik het gevoel heb voor jan l*l te wassen met zijn gerook boven. Dus ik kan het net zo goed helemaal niet wassen. ZIJN kleding dan. Als hij daar dan vervolgens over moppert, dan zal ik hem zeggen dat ik hem toch echt had gewaarschuwd. Wie weet helpt het. Wordt vervolgd...
pi_70178896
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:48 schreef eleusis het volgende:
Maar goed, als er echt geen plek in huis is waar er met goed fatsoen gerookt kan worden, dan houdt het op.
Hij kan toch gewoon in de woonkamer roken

Je doet steeds net alsof die arme man in de tuin staat te blauwbekken, terwijl hij gewoon binnen kan roken.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:53:48 #99
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70178944
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:39 schreef Dipkip het volgende:

Je kunt er na 276 gesprekken hierover ook voor kiezen wat van zíjn spullen 'weg te gooien' (ik ben dan zo'n watje dat ik ze gewoon verstop en doe alsof) zodat het tot hem doordringt hoe onwijs kut het is als een ander jouw spullen weggooit. Hij kwam sindsdien zelfs aan me vragen of de lége envelop van mijn giro afschriften weg mocht
Dat vind ik dan wel weer een leuke actie. Maar het is wel van een ander kaliber: het is niet passief-aggressief iets "terugdoen", je stelt actief iemands gedrag aan de kaak en je doet het ook op een niet-destructieve manier. Het doel is om een discussie uit te lokken. En achteraf kan je er samen om lachen. Als je drie dagen lang allerlei van zijn spullen zou weggooien en met kwade blikken door het huis zou stampen, zou het pathetisch zijn. Word niet die vrouw, dan vind ik het best
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:54:54 #100
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70178981
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:51 schreef Dipkip het volgende:

Hij kan toch gewoon in de woonkamer roken

Je doet steeds net alsof die arme man in de tuin staat te blauwbekken, terwijl hij gewoon binnen kan roken.
In de woonkamer werd toch niet meer gewerkt vanwege de rommel...

Er is trouwens nooit helemaal opgehelderd wie er vond dat er teveel rommel was, al klinkt het, eh.. niet erg mannelijk.

Eindstand is hoe dan ook dat er niet echt meer ergens lekker gepaft kan worden!

[ Bericht 2% gewijzigd door eleusis op 19-06-2009 21:01:28 (TYPFOUT VERBETERD EN ONDERSTREPING TOEGEVOEGD) ]
pi_70181935
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:53 schreef eleusis het volgende:
Dat vind ik dan wel weer een leuke actie. Maar het is wel van een ander kaliber: het is niet passief-aggressief iets "terugdoen", je stelt actief iemands gedrag aan de kaak en je doet het ook op een niet-destructieve manier. Het doel is om een discussie uit te lokken. En achteraf kan je er samen om lachen. Als je drie dagen lang allerlei van zijn spullen zou weggooien en met kwade blikken door het huis zou stampen, zou het pathetisch zijn. Word niet die vrouw, dan vind ik het best
Dat is precies het onderscheid wat ik probeerde aan te duiden, alleen moet ik daar dan een lap tekst voor typen want ik heb eierstokken je moet het met humor doen en niet uit wrok. Een spiegel voorhouden, geen wraak nemen.
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:54 schreef eleusis het volgende:

Er is trouwens nooit helemaal opgehelderd wie er vond dat er teveel rommel was, al klinkt het, eh.. niet erg mannelijk.

Ik zie dat dus anders.

In de woonkamer kan hij roken.
In de slaapkamer kan hij werken.

Dat het een vereiste is op je werkplek te kunnen roken vind ik geen gesneden koek eerlijk gezegd. Op je werk moet je toch ook naar een rookruimte of naar buiten? En ze hebben nu eenmaal geen afgesloten werkkamer waar niets anders gebeurt dan werken, dat is niet anders. Lijkt me niet zo gek dat je dan 1 of 2x per uur naar beneden loopt voor een sigaret. Geen overdreven grote opoffering vind ik...

En ik kan me ook goed voorstellen dat je geen stapels administratie op je keukentafel wil hebben liggen, die gebruik je waarschijnlijk ook om te eten. Ik denk dus dat als het om mijn vriend ging (die kerel waar wél mee te praten valt) de discussie zou gaan over deze opties:

1. Boven werken en lekker al je zooi laten liggen, maar dan wel naar beneden lopen om tussendoor te roken.

2. Beneden werken en lekker roken tijdens je werk, maar dan wel van te voren en achteraf je zooi moeten pakken en weer opbergen.

Als het om mij zou gaan, zou ik mn partner niet op de bank laten slapen en zich onwijs klote voelen als er zulke goeie opties beschikbaar zijn. Ik vind het niet onredelijk ofzo. Het is een huwelijk, geen schoolreisje. Soms moet je kiezen uit twee kwaden en als dit de ergste kwaden zijn waar je uit moet kiezen dan heb je het best goed imho.
pi_70184366
Heb niet het hele topic gelezen dus misschien is deze oplossing al geopperd, maar waarom ruil je niet (tijdelijk) van slaapkamer met een van de kinderen. Dan bedoel ik dus een verhuizing, bedden en dergelijke ook verhuizen. Een behoorlijk karwei, maar als je je doel hiermee kan bereiken. Aangezien hij niet rookt waar de kinderen bij zijn neem ik aan dat hij ook niet rookt op de slaapkamer van de kinderen.

Het vervelende is alleen dat een van je kinderen dan de dupe wordt van de problemen, doordat die zijn/haar slaapkamer en privacy (tijdelijk) op moet geven.
;)
  zaterdag 20 juni 2009 @ 00:51:59 #103
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_70186343
Laat hem lekker buiten roken.
Freie Fahrt für freie Bürger
pi_70189331
tuinhuisje in de tuin maken helemaal voor manlief! kan die werken en roken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70189675
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:29 schreef simmu het volgende:
tuinhuisje in de tuin maken helemaal voor manlief! kan die werken en roken.
Dit inderdaad! Een kennis van me heeft het ook in de tuin. De oudste zoon heeft daar zijn kamer.
Stroom e.d. erheen getrokken, draadloos internet, zibro kamin als verwarming.

En je hebt dan nog hele mooie ook:

Een goedkopere oplossing is dit halen voor je man:

Bulgaarse pilletjes op kruidenbasis die de drang naar nicotine wegnemen en er voor zorgen dat je staat te kokhalzen als je toch een peuk opsteekt.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:23:45 #107
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70190238
Je kan natuurlijk ook gewoon zelf oplossingen aandragen in plaats van alleen te lopen zeiken.
Zoals een luchtfilter ophangen. Even zijn creditcard gebruiken, zelf ophangen (dat kunnen vrouwen best) en de rekening tussen zijn administratie schuiven. Is nog aftrekbaar voor hem ook.

Oja: oplossing: www.rookweg.nl. Goedkoopste is er al voor 250 euro. Niet mopperen dat het te duur is, als hij een pakje per dag kan wegroken is hier ook wel geld voor.

Slotje?
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:26:40 #108
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_70190293
Je hebt je maar aan te passen aan het rookgedrag van de man des huizes.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:24:31 #109
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_70191472
Ik ben een kettingroker, ik steek nog net de ene sigaret niet met de andere aan.

Maar fucking bloody christ, dat ik mijn vrouw in de huiskamer en keuken enzo mag plagen met mijn nicotinewalm vind ik al tof genoeg. En ook voor een roker is het toch gewoon lekkerder slapen in een frisse slaapkamer? Is een kwestie van gezondheid en doodsimpele beschaving. Roken op plekken als slaapkamer, badkamer en toilet is werkelijk asociaal.

Oh, en mensen die denken dat je sigarettenrook weg kunt zuigen met een afzuigapparaat geloven in sprookjes. Als dat zo was, dan werkte die oplossing op tallloze werkplekken (en in de horeca!) ook wel, maar niet voor niets wordt dat door geen enkele instantie gezien als een oplossing.
En dat nog volkomen los van het feit dat een normaal mens gewoon liever in een kamer met frisse lucht (van buiten weetjewel) slaapt, dan in een geaircondionede ruimte.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_70192297
Mensen die roken
pi_70199122
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:54 schreef eleusis het volgende:

[..]

Jawel, hij kan dus gewoon beneden roken, binnen. Maar hij is gewoon te gemakzuchtig om even naar beneden te lopen voor een sigaret, hij is dusdanig verslaafd dat hij tijdens het doen van zijn administratie wil roken. Hij deed dat voorheen aan de keukentafel en omdat we het beide best rommelig vonden (steeds weer alles opzij ruimen voor het eten etc), is hij naar boven verhuisd. Ik was toen alleen even vergeten hoeveel hij rookt...ik had toen al moeten zeggen dat ik niet wilde dat hij dan boven ging roken.
pi_70199158
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:24 schreef drijfhout het volgende:
Ik ben een kettingroker, ik steek nog net de ene sigaret niet met de andere aan.

Maar fucking bloody christ, dat ik mijn vrouw in de huiskamer en keuken enzo mag plagen met mijn nicotinewalm vind ik al tof genoeg. En ook voor een roker is het toch gewoon lekkerder slapen in een frisse slaapkamer? Is een kwestie van gezondheid en doodsimpele beschaving. Roken op plekken als slaapkamer, badkamer en toilet is werkelijk asociaal.

Oh, en mensen die denken dat je sigarettenrook weg kunt zuigen met een afzuigapparaat geloven in sprookjes. Als dat zo was, dan werkte die oplossing op tallloze werkplekken (en in de horeca!) ook wel, maar niet voor niets wordt dat door geen enkele instantie gezien als een oplossing.
En dat nog volkomen los van het feit dat een normaal mens gewoon liever in een kamer met frisse lucht (van buiten weetjewel) slaapt, dan in een geaircondionede ruimte.
Dank je wel voor je medeleven en je begrip! En dat van een roker. Ik wou dat hij er ook zo over dacht...
pi_70199214
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:23 schreef TumTum het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon zelf oplossingen aandragen in plaats van alleen te lopen zeiken.
Zoals een luchtfilter ophangen. Even zijn creditcard gebruiken, zelf ophangen (dat kunnen vrouwen best) en de rekening tussen zijn administratie schuiven. Is nog aftrekbaar voor hem ook.

Oja: oplossing: www.rookweg.nl. Goedkoopste is er al voor 250 euro. Niet mopperen dat het te duur is, als hij een pakje per dag kan wegroken is hier ook wel geld voor.

Slotje?
Dank je voor de tip TimTim! Ik ga dat eens voorstellen. En inderdaad, als er geld is voor roken dan is daar ook geld voor. Ik heb trouwens wel al wat voorgesteld, namelijk weer beneden de administratie doen, zoals voorheen. Liever rommel op de keukentafel, achteraf, dan stank in de slaapkamer. ;-)
pi_70199431
Dank je Dipkip, ben het met je eens, zo denk ik er dus ook over.

Trouwens, hij rookt niet op de kinderkamers, hij komt daar zelden, MITS hij daar aan het klussen is voor de kinderkamers. Daar heb toen ook wat van gezegd en hij hoort het dan aan, om hem vervolgens, tijdens een volgende klus in de kinderkamers wat maanden later, daar met een sigaret in zijn mond aan te treffen. GRRRRRR. Hij is zo eentje die tijdens het zagen een peuk in zijn mond heeft.
pi_70199475
Sorry, bedoelde geen tim tim maar tum tum. ;-)
  zaterdag 20 juni 2009 @ 17:40:06 #116
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70199536
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:08 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hoe denk je dat rokers dat doen sinds ze niet meer op het werk mogen roken
Het gaat nu niet over een werksituatie. Man van TS zit thuis en heeft dus geen rookpauzes nodig. Hij kan nu lekker doorwerken. En TS kan altijd nog scheiden als de relatie zo slecht is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_70199791
Ts is gewoon een foute vrouw.
pi_70201847
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:25 schreef Reva het volgende:

[..]

Dank je wel voor je medeleven en je begrip! En dat van een roker. Ik wou dat hij er ook zo over dacht...
oh, ik sta overdag ook gewoon in de keuken onder de afzuigkap of buiten te roken hoor. de meeste rokers zijn denk ik heus wel sociale wezens
als jij niet wil dat er (ook in jouw!) slaapkamer gerookt wordt is dat je goed recht. klaar uit. en zeker als je man een prima alternatief heeft moet hij niet piepen
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:13:27 #119
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70201972
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:27 schreef Reva het volgende:

[..]

Dank je voor de tip TimTim! Ik ga dat eens voorstellen. En inderdaad, als er geld is voor roken dan is daar ook geld voor. Ik heb trouwens wel al wat voorgesteld, namelijk weer beneden de administratie doen, zoals voorheen. Liever rommel op de keukentafel, achteraf, dan stank in de slaapkamer. ;-)
pi_70204633
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:22 schreef Reva het volgende:
Tijdens een ruzie daarover heeft hij wel eens geroepen 'dat ik dan maar sneller de was in de kast moet doen'.
Heerlijk zo'n typisch simpele mannelijke reactie
Een groot man met een klein hartje
pi_70206200
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het gaat nu niet over een werksituatie. Man van TS zit thuis en heeft dus geen rookpauzes nodig. Hij kan nu lekker doorwerken. En TS kan altijd nog scheiden als de relatie zo slecht is.
Het tot een scheiding laten komen omdat je niet 5 minuutjes pauze kan nemen voor een peuk lekkere verantwoordelijke vader ben je dan.
pi_70208330
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:20 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Het tot een scheiding laten komen omdat je niet 5 minuutjes pauze kan nemen voor een peuk lekkere verantwoordelijke vader ben je dan.
Mannen moeten altijd verantwoordelijk zijn en vrouwen mogen de prinsesjes spelen. Als je na tien jaar begint te zeiken ben je gewoon een foute vrouw.
  zondag 21 juni 2009 @ 16:02:31 #123
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_70223850
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:40 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Mannen moeten altijd verantwoordelijk zijn en vrouwen mogen de prinsesjes spelen. Als je na tien jaar begint te zeiken ben je gewoon een foute vrouw.
Wat een kneuzenreactie. Ze begint PAS na 10 jaar te klagen.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  Moderator zondag 21 juni 2009 @ 16:12:37 #124
249559 crew  Lavenderr
pi_70224147
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:40 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Wat een vreemde redenatie
  zondag 21 juni 2009 @ 16:18:16 #125
228503 CyCly
Enjoy Life
pi_70224280
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:24 schreef drijfhout het volgende:

Niks meer aan toe te voegen. Helemaal goed zo!
After all, tomorrow is another day.
pi_70226464
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:02 schreef Cat_Tank het volgende:
Wat een kneuzenreactie. Ze begint PAS na 10 jaar te klagen.
Volgens mij begint hij PAS na 10 jaar in de slaapkamer te roken en kon ze er dus niet eerder over klagen
  maandag 22 juni 2009 @ 10:06:42 #127
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70244878
quote:
sommige mensen hier

Of je stopt gewoon met roken.. Nóg makkelijker.. Nog gezonder ook..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 22 juni 2009 @ 10:44:40 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70245746
quote:
Op zondag 21 juni 2009 17:41 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Volgens mij begint hij PAS na 10 jaar in de slaapkamer te roken en kon ze er dus niet eerder over klagen
Ze heeft hem zelf op de slaapkamer gezet (en ga mij nou niet uitleggen hoe erg hij het daar mee eens was. Ik weet heel goed hoe vrouwen je ideeën kunnen opdringen. En gezien het stugge doorroken van manlief snapt hij het ook )
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_70249718
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze heeft hem zelf op de slaapkamer gezet (en ga mij nou niet uitleggen hoe erg hij het daar mee eens was. Ik weet heel goed hoe vrouwen je ideeën kunnen opdringen. En gezien het stugge doorroken van manlief snapt hij het ook )
"We waren het er samen over eens dat het beneden teveel troep gaf" betekend inderdaad waarschijnlijk dat zij het er over eens was dat het teveel troep gaf en dat hij het er mee eens was om boven te gaan zitten om van het gezeur over de troep af te zijn.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 22 juni 2009 @ 13:08:52 #130
122997 zquing
Drama Junk
pi_70249897
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:06 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Of je stopt gewoon met roken.. Nóg makkelijker.. Nog gezonder ook..
Niet iedereen heeft de behoefte om te stoppen
pi_70250549
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:08 schreef zquing het volgende:

[..]

Nee, maar zou jij stoppen voor je echtgeno(o)t(e)... Als die er last van zou hebben (en sowieso voor de kinderen) ??
Have fun...
  maandag 22 juni 2009 @ 13:33:26 #132
122997 zquing
Drama Junk
pi_70250694
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:28 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Nee, maar zou jij stoppen voor je echtgeno(o)t(e)... Als die er last van zou hebben (en sowieso voor de kinderen) ??
ik weet niet, ik rook niet
pi_70252154
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:28 schreef Handschoen het volgende:

[..]

jaja, die discussie is al jaren geleden uitgekauwd. rokers zijn vies, stinken en zijn egoistisch. blablabla. zelfs als je buiten staat te roken. enfin: hier in dit topic is dat het issue niet. ga maar naar het anti-roken topic. of het pro roken topic. weinig verschil tussen beiden.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:20:42 #134
184568 elilim
videre nec videri
pi_70254528

maandag 22 juni 2009 @ 15:47:01 #135
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70255471
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:08 schreef zquing het volgende:

[..]

Ik kan zelfs enig begrip tonen voor mensen die zeggen dat ouders die roken bij hun kinderen ontheven moeten worden van hun ouderlijk gezag. Voor de mensen die gelijk willen hakken op mij; ik zeg enig begrip.

Waarom hoor je ex-rokers vaak ook van "tering, wat stinken mn kleren naar de rook joh!"? Niet omdat het zo lekker ruikt..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:53:19 #136
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70318635
TS, nog een update?
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:33:40 #137
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_70320185
Ghe. Wat een eikel is de vriend van TS. Ik zou het trouwens absoluut niet pikken. Ik zou hem met alle humor die ik heb naar de tuin bonjouren met die administratie van hem.
Resistance is futile
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:35:25 #138
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_70320242
na 10 jaar kan je nog niet eerlijk tegenelkaar zeggen wat je denkt?

ik zou een ander zoeken, dit is niet echt een goede relatie. spijtig voor de kinderen. Neem vantevoren even contact op met je ouders dat je er aan komt met de kids, dan is het niet onverwacht.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:01:50 #139
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70337670
quote:

[..]

Precies, het is een hoax van de afzuigmaffia
pi_70345379
Herkenbaar als roker zijnde

Ik rook zelf 1.5 a 2 pakjes per dag, ik weet wat het is om sigaretten te moeten laten staan.
1 tip kom NIET tussen een roker en zn sigaretten, dan heb je een probleem.

Wat wel een optie is om hem voor om helemaal te stoppen, stuur hem maar naar een cursus van allen carr. Dat heb ik zelf gedaan, heeft een maand geholpen, alleen omdat ik nogal wat persoonlijke shit voor mn kiezen kreeg toch weer gaan roken.

Het is misschien een oplossing. Ik snap heel goed wat hij bedoelt, als mijn huisgenoten klagen over rookoverlast denk ik ook van, whatever. Pas als je stopt ruik je het.
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
pi_70837782
Dipkip, hij heeft niet altijd in de slaapkamer gerookt. Zoals ik al in mijn eerste post schreef: hij deed dat eerst gewoon beneden aan tafel, waar hij toen dus aan werkte.

Ferrox, inderdaad, pas als je stopt ruik je het.

MAAR: HET PROBLEEM IS OPGELOST INMIDDELS!

Hij stelde voor om van kamers te wisselen, en van 1 grote kamer (beneden op de eerste verdieping) twee kamers te maken, dus een kleine, en een grotere. Oftewel een extra kamer erbij! Hij gebruikt nu de kleine waar hij kan werken. Hij heeft er nu een bureau staan, waar hij kan paffen wat ie wil, en ik heb een schone, nieuwe, frisse slaapkamer!! Dus alle 3 de slaapkamers zijn verhuisd en opgeknapt, allemaal nieuw. En we hebben er zo dus een extra kamer bij gecreeerd. Iedereen blij! Kinderen ook blij, want die krijgen een compleet nieuwe slaapkamer. Mooie bijkomstigheid is dat alles meteen veel logischer is ingericht eigenlijk en alles is opgeruimd.

Hij heeft zich de afgelopen week rot gewerkt om alle kamers af te krijgen. Kortom: eind goed al goed!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 08:49:48 #142
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_70837895

Mooi voorbeeld van 'Roken? Dat lossen we samen wel op'.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:11:35 #143
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_70838353
Netjes, prima opgelost samen
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:48:23 #144
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70845293
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:36 schreef Reva het volgende:

[..]

Hij is inderdaad wel het kinderachtige type. Hij vindt echt dat hij het recht heeft om daar te roken. Ik vind dat hij egoistisch daarin is, omdat ik vind dat ik recht heb op een rookvrije ruimte in huis. Ik ben het ook helemaal met je eens. De beste manier is dan om maar weer naar beneden te verhuizen.
Ik kan het toch niet laten om te reageren.

Ik zou hem mn huis uit gooien.

Maar goed, ik heb een grafhekel aan mensen die roken, en dan in mijn bijzijn. Dus ik ben niet echt objectief
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:54:05 #145
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_70845452
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:40 schreef Reva het volgende:
...Kortom: eind goed al goed!
Onverwacht. Very nice!

Al was een echtscheiding een spectaculairder ontknoping van het topic geweest natuurlijk.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_70846391
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:40 schreef Reva het volgende:
MAAR: HET PROBLEEM IS OPGELOST INMIDDELS!
Symptoombestrijding als je het mij vraagt. Wat wordt er gedaan aan jullie communicatieprobleem?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:36:45 #147
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70846918
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:21 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Symptoombestrijding als je het mij vraagt. Wat wordt er gedaan aan jullie communicatieprobleem?
Zit wat in..
Leer spaties gebruiken!
pi_70847630
Wat fijn!!! Wat zul jij lekker slapen nu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')