Datte. Had je zelf ook nog wel kunnen bedenken..quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:25 schreef Pacmaniac het volgende:
Een afzuigsysteem in het betreffende kamertje monteren?
Jah, zoals buiten bijvoorbeeldquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:28 schreef Reva het volgende:
Zou dat echt helpen dan, zo'n afzuigsysteem? Ik heb dan toch het idee dat de rook altijd wel ergens anders komt.
Je kunt ook wachten tot hij emfyseem heeft. Dan piept hij pas anders.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:26 schreef Reva het volgende:
Hahaha, ja de vagina op slot is een goed idee. Geen zin in seks in zo'n stinkhok. ;-) Piept hij vast wel anders.
Nee, het helpt niet. Heel zo'n afzuigsysteem is 1 grote placebo in principe.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:28 schreef Reva het volgende:
Zou dat echt helpen dan, zo'n afzuigsysteem? Ik heb dan toch het idee dat de rook altijd wel ergens anders komt.
Yup. Je kan er zelfs kringetjes van blazen!quote:
Wij hadden zo'n afzuigkap op het werk, dat werkt inderdaad niet goed genoeg volgens mij voor op een slaapkamer, je blijft het ruiken. En voor op een slaapkamer is dat niet fris, dat ben ik het eens met TS.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:29 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Nee, het helpt niet. Heel zo'n afzuigsysteem is 1 grote placebo in principe.
Nee, dat denk ik dus ook niet. En als het inderdaad niet blijkt te helpen, beetje zonde van het geld lijkt me. Ik vind dat ik al heel coulant ben met het toelaten in huis te roken. Ik vind dat als hij zo nodig even wil roken, dat hij dan maar even beneden moet gaan roken, een rookpauze houden of zo. Maar hij rookt overal bij, hij heeft het niet eens door. En hij ruikt zelf denk ik echt niet hoe erg het daar stinkt. Zo onfris. Logisch ook, hij zit er voortdurend in, dan ruik je het zelf niet meer.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:29 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Nee, het helpt niet. Heel zo'n afzuigsysteem is 1 grote placebo in principe.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:33 schreef Kopbal het volgende:
Roken in je slaapkamer is sowieso enorm smerig. En dat zeg ik als roker.
Maar wat is zijn reactie precies als je (rustig!) vertelt dat het je dwars zit?quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:32 schreef Reva het volgende:
Nee, dat denk ik dus ook niet. En als het inderdaad niet blijkt te helpen, beetje zonde van het geld lijkt me. Ik vind dat ik al heel coulant ben met het toelaten in huis te roken. Ik vind dat als hij zo nodig even wil roken, dat hij dan maar even beneden moet gaan roken, een rookpauze houden of zo. Maar hij rookt overal bij, hij heeft het niet eens door. En hij ruikt zelf denk ik echt niet hoe erg het daar stinkt. Zo onfris. Logisch ook, hij zit er voortdurend in, dan ruik je het zelf niet meer.
Hij is inderdaad wel het kinderachtige type. Hij vindt echt dat hij het recht heeft om daar te roken. Ik vind dat hij egoistisch daarin is, omdat ik vind dat ik recht heb op een rookvrije ruimte in huis. Ik ben het ook helemaal met je eens. De beste manier is dan om maar weer naar beneden te verhuizen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:30 schreef Dipkip het volgende:
Hmmm. Ik denk dat ik eerst zou proberen er rustig over te praten en te benadrukken dat hij helemaal niet kán ruiken hoe vies het voor jou is omdat hij rookt. Als het voor jou zo'n groot probleem is vind ik dat hij het zou moeten respecteren dat je er iig niet in wil slapen en niet wil dat je wasgoed er naar ruikt. Hij hoeft niet naar buiten ofzo, je vraagt alleen of hij naar beneden wil komen om te roken. Ik weet niet hoeveel hij er rookt maar het lijkt me niet raar om als je werkt ieder uur even te onderbreken en dan even beneden te gaan roken. Als hij er zo een is die niet kan werken zonder een sigaret op zijn lip dan zal hij toch zijn administratie weer beneden moeten gaan doen. Misschien kunnen jullie dan nadenken over een oplossing voor de troep die je noemt (bijv. een handige manier om het op te bergen als hij klaar is).
Als je vriend van het kinderachtige type is en praten geen zin heeft zou ik denk ik een loeisterk damesparfum kopen en dat overvloedig in de slaapkamer en op zijn kleding spuitenmisschien krijgt ie dan door hoe vervelend geur kan zijn. Nou ja, of ik dat echt zou doen weet ik niet maar ik zou wel de neiging krijgen
Zwijgen. Gewoon negeren. Doe hij met alles wat in zijn ogen 'gezeur' is. En elk commentaar op hem vindt hij gezeur. Bloedirritant. En kinderachtig ja. (Hij heeft ook wel zijn pluspunten hoor...:-))quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:36 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar wat is zijn reactie precies als je (rustig!) vertelt dat het je dwars zit?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom gaat ie niet buiten roken?
Doe ik ook, heeft m'n zoontje ook geen last van de rook.
Ook al rookt hij in een ruimte waar jullie kinderen niet komen, de rook verspreidt zich toch door het hele huis. Als ouder moet je toch een rookvrije leefomgeving aan je kinderen bieden vind ik. Erg slecht voor hun opgroeiende longetjes.
Daar heeft hij gewoon de discipline niet voor. Als hij bezig is, wil hij roken. Ik schreef het al: een verstokte roker. Beneden roken vind ik niet erg. Maar hij is zo verslaafd, er valt gewoon niet met hem over te praten, totdat dus weer bij mij de bom barst.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom gaat ie niet buiten roken?
Doe ik ook, heeft m'n zoontje ook geen last van de rook.
Ook al rookt hij in een ruimte waar jullie kinderen niet komen, de rook verspreidt zich toch door het hele huis. Als ouder moet je toch een rookvrije leefomgeving aan je kinderen bieden vind ik. Erg slecht voor hun opgroeiende longetjes.
Dat weet ik nog zo net niet. Hij rookt veel geeft TS aan, en neem aan dat de kids ook wel eens op de zolder en de verdieping eronder komen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:38 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Als je op een zolder rookt met het raam open is het effect van meerokende kinderen 1 of 2 verdiepingen lager te verwaarlozen hoor.
Klopt. Maar daar let hij nu wel inmiddels op. Hij heeft beloofd niet meer te roken waar de kinderen bij zijn. Soms steekt hij er dan ongemerkt toch weer een op, waarop de kinderen dan zeggen: dat zou je niet meer doen waar we bij zijn, weet je nog! En dan drukt hij het uit of gat buiten roken. Maar als hij boven zit, is hij echt te lui om naar beneden/buiten te lopen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:39 schreef Chai het volgende:
Kan hij niet buiten roken?
Want ik neem aan dat op de benedenverdieping de kinderen ook veel zijn.
Ik denk dat je hem dan eerst moet aanspreken op zijn kinderachtige vorm van (non)communicatie.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:37 schreef Reva het volgende:
Zwijgen. Gewoon negeren. Doe hij met alles wat in zijn ogen 'gezeur' is. En elk commentaar op hem vindt hij gezeur. Bloedirritant. En kinderachtig ja. (Hij heeft ook wel zijn pluspunten hoor...:-))
De geur blijft inderdaad in het huis hangen, niet de rook.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet. Hij rookt veel geeft TS aan, en neem aan dat de kids ook wel eens op de zolder en de verdieping eronder komen.
Die rook gaat in het hele huis hangen.
Nou nee, als ik de eerste trap oploop, maar de eerste verdieping, ruik ik al in de gang dat hij er boven een zit te roken. Maar dat vind ik nog niet eens zo erg, omdat het niet echt in de directe omgeving van de kinderen is. Het stinkt wel.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:38 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Als je op een zolder rookt met het raam open is het effect van meerokende kinderen 1 of 2 verdiepingen lager te verwaarlozen hoor.
Ja maar geur is niet echt slecht voor je kinderen, het gaat er om of ze de slechte stoffen in de rook inademen en dat zal niet snel gebeuren met een verdieping er tussen lijkt me.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:43 schreef Reva het volgende:
Nou nee, als ik de eerste trap oploop, maar de eerste verdieping, ruik ik al in de gang dat hij er boven een zit te roken. Maar dat vind ik nog niet eens zo erg, omdat het niet echt in de directe omgeving van de kinderen is. Het stinkt wel.
Ja, maar dan zou hij nog stug doorroken, dat zou me in elk geval niets verbazen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:46 schreef Sj0rs het volgende:
Kanker zou je probleem wel oplossen denk ik zo.
Nou ik vind dat als er de gelegenheid is om buiten te roken hij dat dan maar moet doen. Slapen op een slecht geventileerde zolder met z'on rooklucht is echt niet gezond. Als hij te lui is moet hij maar minder roken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:41 schreef Reva het volgende:
[..]
Klopt. Maar daar let hij nu wel inmiddels op. Hij heeft beloofd niet meer te roken waar de kinderen bij zijn. Soms steekt hij er dan ongemerkt toch weer een op, waarop de kinderen dan zeggen: dat zou je niet meer doen waar we bij zijn, weet je nog! En dan drukt hij het uit of gat buiten roken. Maar als hij boven zit, is hij echt te lui om naar beneden/buiten te lopen.
Het is geen puppyquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:49 schreef Joe-Momma het volgende:
Zoals al eerder werd gezegt doos en mondje opslot!!
En vooral goed blijven praten!
Desnoods zet hij zijn bureau maar in de schuur! Kan hij roken zoveel hij wilt.
MAAR je kan het ook anders aanpakken en hem juist belonen als hij niet rookt in huis. Door de beentjes juist open te doen en het af te maken met een goeie sucki sucki!!
Het is alsof ik het zelf heb gezegd. Helemaal mee eens. En het is ook niet zo dat ik hem dat niet zeg, integendeel. Hij steekt voor elk probleem zijn hoofd in het zand. En hij is vreselijk verwend door zijn moeder. Zal ook wel zijn kinderachtige en koppige gedrag verklaren.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:47 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja maar geur is niet echt slecht voor je kinderen, het gaat er om of ze de slechte stoffen in de rook inademen en dat zal niet snel gebeuren met een verdieping er tussen lijkt me.
Ik vind ook niet dat je het op de kinderen moet gooien want je hebt er zélf een probleem mee, omdat je niet in die stank wil slapen. En dat moet genoeg reden zijn - heel veel rokers willen dat óók niet, laat staan jij als niet-roker.
Het is vrij simpel, jouw compromis is dat hij beneden mag roken als de kinderen er niet bij zijn. Zijn compromis moet zijn dat hij niet op zolder rookt. Heel makkelijk. Hij kan niet in alles zijn zin krijgen door irritant te gaan zitten doen en je te negeren.
Ik vind dat hij jou gewoon niet respecteert zo met dit gedrag. Als hij nou bij zn standpunten bleef maar wel normaal met je er over praatte, ok, maar dit slaat helemaal nergens op.
Pikstraf is zo lame. En daarmee snij je jezelf ook nog eens in de vingers. Als het goed is, tenminste.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:26 schreef Reva het volgende:
Hahaha, ja de vagina op slot is een goed idee. Geen zin in seks in zo'n stinkhok. ;-) Piept hij vast wel anders.
De rook ook hoor.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:42 schreef Kopbal het volgende:
[..]
De geur blijft inderdaad in het huis hangen, niet de rook.
Goeie!quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:53 schreef Etcetera het volgende:
maar ik zou een keer (als hij niet thuis is) z'n hele bureau + administratie buiten in de tuin parkeren. Kan hij roken wat hij wil![]()
Dat weet jij niet!! Veel mannen kunnen zich als een hond gedragen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |