abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70131950
Kanker zou je probleem wel oplossen denk ik zo.
Live out of your imagination, not your history.
pi_70131977
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:43 schreef Reva het volgende:
Nou nee, als ik de eerste trap oploop, maar de eerste verdieping, ruik ik al in de gang dat hij er boven een zit te roken. Maar dat vind ik nog niet eens zo erg, omdat het niet echt in de directe omgeving van de kinderen is. Het stinkt wel.
Ja maar geur is niet echt slecht voor je kinderen, het gaat er om of ze de slechte stoffen in de rook inademen en dat zal niet snel gebeuren met een verdieping er tussen lijkt me.

Ik vind ook niet dat je het op de kinderen moet gooien want je hebt er zélf een probleem mee, omdat je niet in die stank wil slapen. En dat moet genoeg reden zijn - heel veel rokers willen dat óók niet, laat staan jij als niet-roker.

Het is vrij simpel, jouw compromis is dat hij beneden mag roken als de kinderen er niet bij zijn. Zijn compromis moet zijn dat hij niet op zolder rookt. Heel makkelijk. Hij kan niet in alles zijn zin krijgen door irritant te gaan zitten doen en je te negeren.

Ik vind dat hij jou gewoon niet respecteert zo met dit gedrag. Als hij nou bij zn standpunten bleef maar wel normaal met je er over praatte, ok, maar dit slaat helemaal nergens op.
pi_70131993
Bah !
pi_70132013
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:46 schreef Sj0rs het volgende:
Kanker zou je probleem wel oplossen denk ik zo.
Ja, maar dan zou hij nog stug doorroken, dat zou me in elk geval niets verbazen.
pi_70132024
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:41 schreef Reva het volgende:

[..]

Klopt. Maar daar let hij nu wel inmiddels op. Hij heeft beloofd niet meer te roken waar de kinderen bij zijn. Soms steekt hij er dan ongemerkt toch weer een op, waarop de kinderen dan zeggen: dat zou je niet meer doen waar we bij zijn, weet je nog! En dan drukt hij het uit of gat buiten roken. Maar als hij boven zit, is hij echt te lui om naar beneden/buiten te lopen.
Nou ik vind dat als er de gelegenheid is om buiten te roken hij dat dan maar moet doen. Slapen op een slecht geventileerde zolder met z'on rooklucht is echt niet gezond. Als hij te lui is moet hij maar minder roken.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:49:00 #41
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_70132043
Wat een egoist!!
dat hij zich zelf kapot wilt roken dat is zijn zaak. Maar dat hij jou en jullie kids er ook nog eens mee opzaddeld is gewoon niet normaal.
Zoals al eerder werd gezegt doos en mondje opslot!!
En vooral goed blijven praten!
Desnoods zet hij zijn bureau maar in de schuur! Kan hij roken zoveel hij wilt.
MAAR je kan het ook anders aanpakken en hem juist belonen als hij niet rookt in huis. Door de beentjes juist open te doen en het af te maken met een goeie sucki sucki!!
Wie weet werkt dat wel bij meneer aangezien hij slecht tegen kritiek kan over zijn rook gedrag.
pi_70132084
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:49 schreef Joe-Momma het volgende:
Zoals al eerder werd gezegt doos en mondje opslot!!
En vooral goed blijven praten!
Desnoods zet hij zijn bureau maar in de schuur! Kan hij roken zoveel hij wilt.
MAAR je kan het ook anders aanpakken en hem juist belonen als hij niet rookt in huis. Door de beentjes juist open te doen en het af te maken met een goeie sucki sucki!!
Het is geen puppy
pi_70132100
Een rookkamer is geen peeskamer, dus pikstraf geven.
En je houdt voet bij stuk en gooit iedere keer als je in de slaapkamer komt zijn pakje peuken door het zolderraampje naar buiten.

Heb je geen schuur waar hij zijn bureautje in kan zetten?

Voor mij persoonlijk zou het een enorme afknapper zijn als iemand geen rekening houdt met mijn wensen en gevoelens vooral als ik dag in, dag uit met het feit word geconfronteerd.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:51:04 #44
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_70132120
Dit probleem lost zich vanzelf op als hij longkanker krijgt
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_70132122
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:47 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja maar geur is niet echt slecht voor je kinderen, het gaat er om of ze de slechte stoffen in de rook inademen en dat zal niet snel gebeuren met een verdieping er tussen lijkt me.

Ik vind ook niet dat je het op de kinderen moet gooien want je hebt er zélf een probleem mee, omdat je niet in die stank wil slapen. En dat moet genoeg reden zijn - heel veel rokers willen dat óók niet, laat staan jij als niet-roker.

Het is vrij simpel, jouw compromis is dat hij beneden mag roken als de kinderen er niet bij zijn. Zijn compromis moet zijn dat hij niet op zolder rookt. Heel makkelijk. Hij kan niet in alles zijn zin krijgen door irritant te gaan zitten doen en je te negeren.

Ik vind dat hij jou gewoon niet respecteert zo met dit gedrag. Als hij nou bij zn standpunten bleef maar wel normaal met je er over praatte, ok, maar dit slaat helemaal nergens op.
Het is alsof ik het zelf heb gezegd. Helemaal mee eens. En het is ook niet zo dat ik hem dat niet zeg, integendeel. Hij steekt voor elk probleem zijn hoofd in het zand. En hij is vreselijk verwend door zijn moeder. Zal ook wel zijn kinderachtige en koppige gedrag verklaren.

Ik ga nu even kids van school halen. Ik kom nog terug. Alvast allemaal bedankt voor jullie reacties!
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:51:42 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_70132145
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:26 schreef Reva het volgende:
Hahaha, ja de vagina op slot is een goed idee. Geen zin in seks in zo'n stinkhok. ;-) Piept hij vast wel anders.
Pikstraf is zo lame. En daarmee snij je jezelf ook nog eens in de vingers. Als het goed is, tenminste.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_70132173
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:42 schreef Kopbal het volgende:

[..]

De geur blijft inderdaad in het huis hangen, niet de rook.
De rook ook hoor.
Waar komt die geur dan vandaan?
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 14:53:26 #48
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70132218
Wat een egoistische vriend heb jij zeg De mijne rookt ook, maar hij houdt wél rekening met anderen.

Ik weet dat praten het beste is hoor, maar ik zou een keer (als hij niet thuis is) z'n hele bureau + administratie buiten in de tuin parkeren. Kan hij roken wat hij wil

In elk geval succes met 'm
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:54:41 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_70132273
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:53 schreef Etcetera het volgende:
maar ik zou een keer (als hij niet thuis is) z'n hele bureau + administratie buiten in de tuin parkeren. Kan hij roken wat hij wil
Goeie!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:54:51 #50
256575 Joe-Momma
pi_70132280
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:50 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Het is geen puppy
Dat weet jij niet!! Veel mannen kunnen zich als een hond gedragen.
Dat maakt hem natuurlijk nog geen hond. Maar zijn gedrag wel..
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:55:36 #51
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70132315
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De rook ook hoor.
Waar komt die geur dan vandaan?
Ja, sigarettenrook blijft de hele dag door het huis ronddwalen. Zeker gelezen in de fabeltjeskrant.
pi_70132357
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:51 schreef Reva het volgende:
Het is alsof ik het zelf heb gezegd. Helemaal mee eens. En het is ook niet zo dat ik hem dat niet zeg, integendeel. Hij steekt voor elk probleem zijn hoofd in het zand. En hij is vreselijk verwend door zijn moeder. Zal ook wel zijn kinderachtige en koppige gedrag verklaren.
Denk dat je hem héél duidelijk moet maken dat je schoon genoeg hebt hiervan en een gelijkwaardige relatie wil of anders maar geen relatie.

Serieus, dit type mannen moet hard wakker geschud worden, anders blijven ze over je heen lopen. Of ze beloven iets en doen het twee dagen en dan is de storm wat hun betreft overgewaaid en gaan ze weer gewoon doen waar ze zin in hebben. In de kern zijn het egocentristen, ze verplaatsen zich niet in een ander, als iets voor hun niet belangrijk is IS het niet belangrijk, als iets hun niet boeit IS het niet boeiend etc.

Als je je blijft focussen op de aanleiding (roken op zolder, andere dingen waarin hij je niet tegemoet komt) wordt het niet beter. Je moet het aanpakken op relatie- en communicatieniveau, en als hij niet bereid is samen aan jullie relatie te werken eens goed gaan nadenken of je zo nog wel 40 jaar door wil... Want je delft altijd het onderspit tegen iemand die gemakshalve niet redelijk wil zijn.
pi_70132387
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:54 schreef Joe-Momma het volgende:
Dat weet jij niet!! Veel mannen kunnen zich als een hond gedragen.
En met hem als een hond behandelen hou je dat alleen maar in stand.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:59:26 #54
122997 zquing
Drama Junk
pi_70132451
sommige mensen hier

Hij werkt daar en hij rookt onder het werken, zou hij iedere keer naar buiten moeten gaan om te roken blijft er weinig tijd over om te werken...... Beste oplossing is of een afzuigsysteem of een aparte kamen voor hem om te werken
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:02:15 #55
256575 Joe-Momma
pi_70132555
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:57 schreef Dipkip het volgende:

[..]

En met hem als een hond behandelen hou je dat alleen maar in stand.
Niet als ze hem africht tot blindengeleiden hond.. Prima beestjes, behulpzaam, luisteren goed. Etc etc..
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:04:25 #56
256575 Joe-Momma
pi_70132650
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:59 schreef zquing het volgende:
een aparte kameR voor hem om te werken
Als er nog een extra kamer was dan zou hij niet op de zolder/slaapkamer zitten.. Toch???
pi_70132655
quote:
sommige mensen hier

Hij werkt daar en hij rookt onder het werken, zou hij iedere keer naar buiten moeten gaan om te roken blijft er weinig tijd over om te werken...... Beste oplossing is of een afzuigsysteem of een aparte kamen voor hem om te werken
Ja de rokers bij ons op de werkvloer zie ik ook alleen maar heen en weer lopen naar de deur .
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Pikstraf is zo lame. En daarmee snij je jezelf ook nog eens in de vingers. Als het goed is, tenminste.
Er is vast een buurman die niet rookt in zijn slaapkamer
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_70132667
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:55 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Ja, sigarettenrook blijft de hele dag door het huis ronddwalen. Zeker gelezen in de fabeltjeskrant.
Nogmaals, partner van TS rookt véél.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:05:37 #59
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70132702
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nogmaals, partner van TS rookt véél.
Wat is veel?
Voor een niet-roker kunnen 5 sigaretten tijdens 2-3 uurtjes werk al veel zijn.
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 15:07:04 #60
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70132754
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:05 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Wat is veel?
Voor een niet-roker kunnen 5 sigaretten tijdens 2 uurtjes werk al veel zijn.
Als hij zelf niet eens door heeft dat hij een sigaret opsteekt, denk ik dat veel iets meer is dan 5 sigaretjes in 2 uur.
With four other people
And aliens
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:08:42 #61
256575 Joe-Momma
pi_70132828
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:04 schreef Aardwetenschapper het volgende:

Er is vast een buurman die niet rookt in zijn slaapkamer
Gras lijkt altijd groener bij de buren..
pi_70132830
quote:
Hij werkt daar en hij rookt onder het werken, zou hij iedere keer naar buiten moeten gaan om te roken blijft er weinig tijd over om te werken......
Hoe denk je dat rokers dat doen sinds ze niet meer op het werk mogen roken sorry maar als het moet kun je echt wel een uurtje zonder sigaret. Of desnoods loop je elk half uur naar beneden voor een peuk. Kost je 7 minuten op de kop af. Hou je altijd nog meer dan driekwart van je tijd over om te werken.

Lijkt me dat als ze een extra kamer hadden dit probleem er niet was. Volgens mij hebben ze beneden woonkamer + keuken, 1e verdieping badkamer en twee slaapkamers voor de kinderen, en op zolder 1 slaapkamer plus een washok. Zo hebben wij het hier namelijk ook
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:09:07 #63
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70132849
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:07 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Als hij zelf niet eens door heeft dat hij een sigaret opsteekt, denk ik dat veel iets meer is dan 5 sigaretjes in 2 uur.
Niet-rokers hebben nog wel eens de neiging het rookgedrag van anderen ietwat te overdrijven.
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 15:12:33 #64
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70132983
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:09 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Niet-rokers hebben nog wel eens de neiging het rookgedrag van anderen ietwat te overdrijven.
Maar van 5 sigaretjes in 2-3 zal de rook wel wegtrekken toch? Zelfs met een klein zolderraampje lijkt me

Niet dat je geen gelijk hebt hoor, niet-rokers kúnnen overdrijven. Ik denk ook niet dat het punt in dit geval is dat hij rookt, het punt is vooral dat hij 0 rekening houdt met zijn vriendin.
With four other people
And aliens
pi_70133069
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:29 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Nee, het helpt niet. Heel zo'n afzuigsysteem is 1 grote placebo in principe.
Bullshit
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70133072
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:12 schreef Etcetera het volgende:
Maar van 5 sigaretjes in 2-3 zal de rook wel wegtrekken toch? Zelfs met een klein zolderraampje lijkt me
Hij doet het raam soms dicht, dus dan blijft het iig wel hangen.

Maar ik denk niet dat het TS om haar gezondheid gaat, aangezien ze haar vriend ook beneden laat roken waar ze zelf bij zit. Het gaat haar duidelijk om de geur, en de geur trekt echt niet weg. Als niet-roker ruik je dat echt heel sterk, ook al wordt er bij een raam gerookt.
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 15:15:47 #67
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70133123
In onze stamkroeg wordt ook gewoon gerookt, en m'n kleren stinken altijd de dag erna Het enige nadeel van de hele kroeg eigenlijk
With four other people
And aliens
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:15:58 #68
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70133131
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:14 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Bullshit
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:23:17 #69
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70133420
Interessante casus. De washok-optie krijgt in mijn ogen niet de consideratie die hij verdient.

Ik vind het wel een aardig idee van hem om in het washok te gaan zitten. Dat is al best een compromis van zijn kant want het zal wel klein en donker zijn. En dan de was gewoon op de slaapkamer hangen met de deur dicht. Slaapkamer fris, was fris. Als het washok niet afgesloten is richting het trappenhuis, een oud gordijn ervoor hangen waar de zooi in blijft hangen.

Hij mag wel rekening houden, maar als hij ook kromligt voor het huis moet hij toch wel ergens kunnen roken lijkt me. Ik weet ook verder niet wie besloten heeft dat hij beneden niet meer mag werken vanwege de "rommel" dus ik laat me daar niet over uit
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:25:00 #70
27699 Ravage
thinking about you
pi_70133491
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

inderdaad, dan koopt hij zelf een afzuigsysteem
i'm not living, i'm just killing time
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')