quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De rook ook hoor.
Waar komt die geur dan vandaan?
Maar wat ga je nu doen dan? Want blijkbaar vind hij het belangrijker om sigaretten in de slaapkamer te hebben dan zn vrouw in de slaapkamer te hebben. Dus met op de bank slapen cq. pikstraf ga je niet tot hem doordringen blijkbaarquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:07 schreef Reva het volgende:
Trouwens, ik heb al eens een paar dagen niet naast hem geslapen, om hem duidelijk te maken dat ik het echt vind stinken. Na drie nachten drong het nog niet tot hem door. AAAARRRGGH. Het is duidelijk dat ik te maken heb met iemand die pas wakker wordt als het al te laat is.
Ik heb echt geen flauw idee meer. En dat heb ik ook al eens tegen hem gezegd. (Dat zijn peuken blijkbaar belangrijker zijn dan ik in de slaapkamer). Normaal tegen hem zeggen helpt niet, want dan dringt het niet door en lijkt hij de ernst van de zaak - de ernst van mijn ergernis - erg te onderschatten. Kwaad worden helpt ook niet, want naar mijn getier luisteren doet hij al helemaal niet. Hij is gewoon onmogelijk. Volgens mij moet ik eerst echt mijn koffers pakken voor hij het inziet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar wat ga je nu doen dan? Want blijkbaar vind hij het belangrijker om sigaretten in de slaapkamer te hebben dan zn vrouw in de slaapkamer te hebben. Dus met op de bank slapen cq. pikstraf ga je niet tot hem doordringen blijkbaar
Dat is niet de juiste conclusie. Het is meer dat je niet moet onderhandelen met terroristen. Dat legitimeert hun handelswijze.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:08 schreef Dipkip het volgende:
blijkbaar vind hij het belangrijker om sigaretten in de slaapkamer te hebben dan zn vrouw in de slaapkamer te hebben.
Heeft hij andere punten waarop jij voor hem erg belangrijk bent? De een hecht natuurlijk meer aan samen slapen dan de ander.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:15 schreef Reva het volgende:
Ik heb echt geen flauw idee meer. En dat heb ik ook al eens tegen hem gezegd. (Dat zijn peuken blijkbaar belangrijker zijn dan ik in de slaapkamer). Normaal tegen hem zeggen helpt niet, want dan dringt het niet door en lijkt hij de ernst van de zaak - de ernst van mijn ergernis - erg te onderschatten. Kwaad worden helpt ook niet, want naar mijn getier luisteren doet hij al helemaal niet. Hij is gewoon onmogelijk. Volgens mij moet ik eerst echt mijn koffers pakken voor hij het inziet.
Hij mag gewoon roken in de woonkamer hoor. Hij mag alleen niet roken in de slaapkamers.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:20 schreef eleusis het volgende:
Dat is niet de juiste conclusie. Het is meer dat je niet moet onderhandelen met terroristen. Dat legitimeert hun handelswijze.
En in acht genomen dat er geen kamer is waar de man rustig kan roken (zonder onrust te stoken), wordt het maar eens tijd voor een groter huis.
Hier heb ik ook al aan gedacht en tegen hem gezegd, dus gewoon zijn was niet meer doen, maar misschien moet ik het dan ook eens echt niet meer doen. Maar ik ken hem, hij zal dan inderdaad vervolgens weer iets doen om mij 'terug te pakken', als hij in een strijdlustige bui is. Hij zal dan wel weer met andere dingen gaan komen en proberen het bij mij neer te leggen. Als ik het allemaal zo eens lees: wat heb ik toch een egoitische man. Maar goed, hij heeft ook veel leuke en goede kanten, dus om dat hiervoor mijn koffers te pakken terwijl we kinderen hebben....maar ik vrees wel dat dit als enige zal werken. Het is al heel wat dat hij niet meer rookt waar de kinderen bij zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:22 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Bijv. (en ja het is extreem kinderachtig, maar wat moet je dan) zijn was niet meer doen, dingen niet in huis halen met boodschappen doen waar hij gek op is. Als hij wat te klagen heeft daarover zeggen dat je alleen dingen voor hem over hebt als hij ook dingen voor jou over heeft, en dat je tot hij ophoudt met dat kinderachtige weigeren jullie probleem uit te praten geen reden meer ziet zelf volwassen te doen. Als jij kinderachtig wil, kun je kinderachtig krijgen...
Ik weet alleen niet of dit niet van kwaad tot erger leidt, bij mijn vriend zou dit binnen 24 uur tot een gesprek leiden, maar je hebt natuurlijk ook mannen die liever een soort huishoudelijke guerilla voeren en de boiler uit gaan zetten als je onder de douche staat etc. om jou weer terug te pakkenen dan ben je nog verder verwijderd van het uitpraten dan ervoor. Kun jij inschatten hoe jouw vriend reageert op zulke dingen?
Nou zeg dat is toch al heel wat he ,quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:34 schreef Reva het volgende:
[..]
Het is al heel wat dat hij niet meer rookt waar de kinderen bij zijn.
Dat zeg ik toch niet. Ik zoek het eerst in de praktische hoek. Aangenomen dat het verder wel goed zit met de relatie (je kan het je bijna niet voorstellen maar dit is natuurlijk ook maar één aspect): hij oppert wel volop dingen (het washok, de schuur) die minder praktisch zijn. De schuur is eigenlijk te klein? Nou, laat hem het maar eens uitproberen, zou ik zeggen. Hij heeft het zelf voorgesteld dus gewoon doorzetten!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:23 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hij mag gewoon roken in de woonkamer hoor. Hij mag alleen niet roken in de slaapkamers.
Wat vind jij dan, dat ze zich er maar bij neer moet leggen dat ze als niet-roker in de rook moet slapen omdat haar man weigert er zelfs maar over te práten met haar?
Zolang je de afzuiging gewoon goed in de buurt doet, desnoods daar waar hij in kan blazen, zit het wel goed hoor.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:31 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Wij hadden zo'n afzuigkap op het werk, dat werkt inderdaad niet goed genoeg volgens mij voor op een slaapkamer, je blijft het ruiken. En voor op een slaapkamer is dat niet fris, dat ben ik het eens met TS.
Misschien heb je over het gedeelte heen gelezen waar ze uitlegt dat hij weigert te praten en haar straal negeert als ze probeert de dialoog aan te gaan?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:43 schreef eleusis het volgende:
Praten, ja desnoods nooooooog een keer, desnoods bij een relatiepsycholoog die de lastige vragen kan stellen.
Ik zie daarin dus wat tegenstrijdigheden, want ik heb ook gelezen dat hij het washok en de schuur voorstelde. Wat erg moeilijk is als je niet praat. Ook lees ik dat hij al niet meer rookt met de kinderen erbij. Dus hij zal heus wel eens terugpraten. Ik zie daar dus best wel mogelijkheden in voor een (de zoveelste) discussie.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:14 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Misschien heb je over het gedeelte heen gelezen waar ze uitlegt dat hij weigert te praten en haar straal negeert als ze probeert de dialoog aan te gaan?
Ik vrees dat het dan een relatietherapeut wordt.....maar voor ik hem zover heb? En het is toch eigenlijk wel belachelijk...een therapeut voor zoiets 'onbenulligs'. Althans, het rookgedrag op zolder is niet onbenullig, maar het zou zoveel simpeler zijn als hij zich gewoon zou willen/kunnen aanpassen. Is het dan voor hem dan echt zo moeilijk om gewoon niet op zolder te roken? Ik kan dat ook gewoon niet begrijpen, naast het feit dat ik het vreselijk vind stinken boven en respectloos vind.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:14 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Misschien heb je over het gedeelte heen gelezen waar ze uitlegt dat hij weigert te praten en haar straal negeert als ze probeert de dialoog aan te gaan?
Klopt, tijdens de discussie of mijn 'gezeur' op het moment zelf valt er niet met hem te praten, dan negeert hij me gewoon, maar later, als we het er (even) niet meer over hebben en de boel is gesust, dan kan hij ineens met een compromis aankomen. De schuur heeft hij zelf voorgesteld, maar meteen erachteraan gezegd dat dit gewoon te klein is. Dus eigenlijk kon hij het net zo goed helemaal niet voorstellen. Zo komt het over alsof hij dan denkt: zo, ik heb een compromis voorgesteld maar het kan niet, dus ik kan weer roken boven. Zoethoudertjes dus. Ik ben het ook met hem eens daarin, eerlijk gezegd, de schuur is echt te klein. Er staan fietsen e.d. Onze schuur is al zo opgeruimd, menigeen zou jaloers zijn op zo'n opgeruimde schuur, maar het past gewoon niet. Anders had ik dat meteen ingevoerd.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:19 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik zie daarin dus wat tegenstrijdigheden, want ik heb ook gelezen dat hij het washok en de schuur voorstelde. Wat erg moeilijk is als je niet praat. Ook lees ik dat hij al niet meer rookt met de kinderen erbij. Dus hij zal heus wel eens terugpraten. Ik zie daar dus best wel mogelijkheden in voor een (de zoveelste) discussie.
Dat is de optie die ik noem die werd besproken en verworpen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:25 schreef eleusis het volgende:
En wat psychologische oorlogvoering zoals niet meer zijn hemden wassen en zijn favoriete chips kopen werd verwijderd.
Je gaat niet voor iets onbenulligs. Je gaat niet eens voor het roken. Je gaat omdat jullie een communicatieprobleem hebben. En dat is dus alles behalve onbenullig.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:30 schreef Reva het volgende:
Ik vrees dat het dan een relatietherapeut wordt.....maar voor ik hem zover heb? En het is toch eigenlijk wel belachelijk...een therapeut voor zoiets 'onbenulligs'.
Hij denkt er dus wel over na blijkbaar, alleen wat langzamer dan jij misschien, of hij is allergisch voor de manier van discussiëren of hij is een conflictvermijdertje.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:38 schreef Reva het volgende:
Klopt, tijdens de discussie of mijn 'gezeur' op het moment zelf valt er niet met hem te praten, dan negeert hij me gewoon, maar later, als we het er (even) niet meer over hebben en de boel is gesust, dan kan hij ineens met een compromis aankomen. De schuur heeft hij zelf voorgesteld, maar meteen erachteraan gezegd dat dit gewoon te klein is. Dus eigenlijk kon hij het net zo goed helemaal niet voorstellen. Zo komt het over alsof hij dan denkt: zo, ik heb een compromis voorgesteld maar het kan niet, dus ik kan weer roken boven. Zoethoudertjes dus. Ik ben het ook met hem eens daarin, eerlijk gezegd, de schuur is echt te klein. Er staan fietsen e.d. Onze schuur is al zo opgeruimd, menigeen zou jaloers zijn op zo'n opgeruimde schuur, maar het past gewoon niet. Anders had ik dat meteen ingevoerd.
Hij kan toch gewoon in de woonkamer rokenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:48 schreef eleusis het volgende:
Maar goed, als er echt geen plek in huis is waar er met goed fatsoen gerookt kan worden, dan houdt het op.
Dat vind ik dan wel weer een leuke actie. Maar het is wel van een ander kaliber: het is niet passief-aggressief iets "terugdoen", je stelt actief iemands gedrag aan de kaak en je doet het ook op een niet-destructieve manier. Het doel is om een discussie uit te lokken. En achteraf kan je er samen om lachen. Als je drie dagen lang allerlei van zijn spullen zou weggooien en met kwade blikken door het huis zou stampen, zou het pathetisch zijn. Word niet die vrouw, dan vind ik het bestquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:39 schreef Dipkip het volgende:
Je kunt er na 276 gesprekken hierover ook voor kiezen wat van zíjn spullen 'weg te gooien' (ik ben dan zo'n watje dat ik ze gewoon verstop en doe alsof) zodat het tot hem doordringt hoe onwijs kut het is als een ander jouw spullen weggooit. Hij kwam sindsdien zelfs aan me vragen of de lége envelop van mijn giro afschriften weg mocht![]()
In de woonkamer werd toch niet meer gewerkt vanwege de rommel...quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:51 schreef Dipkip het volgende:
Hij kan toch gewoon in de woonkamer roken![]()
Je doet steeds net alsof die arme man in de tuin staat te blauwbekken, terwijl hij gewoon binnen kan roken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |