abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70181935
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:53 schreef eleusis het volgende:
Dat vind ik dan wel weer een leuke actie. Maar het is wel van een ander kaliber: het is niet passief-aggressief iets "terugdoen", je stelt actief iemands gedrag aan de kaak en je doet het ook op een niet-destructieve manier. Het doel is om een discussie uit te lokken. En achteraf kan je er samen om lachen. Als je drie dagen lang allerlei van zijn spullen zou weggooien en met kwade blikken door het huis zou stampen, zou het pathetisch zijn. Word niet die vrouw, dan vind ik het best
Dat is precies het onderscheid wat ik probeerde aan te duiden, alleen moet ik daar dan een lap tekst voor typen want ik heb eierstokken je moet het met humor doen en niet uit wrok. Een spiegel voorhouden, geen wraak nemen.
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:54 schreef eleusis het volgende:
In de woonkamer werd toch niet meer gewerkt vanwege de rommel...

Er is trouwens nooit helemaal opgehelderd wie er vond dat er teveel rommel was, al klinkt het, eh.. niet erg mannelijk.

Eindstand is hoe dan ook dat er niet echt meer ergens lekker gepaft kan worden!
Ik zie dat dus anders.

In de woonkamer kan hij roken.
In de slaapkamer kan hij werken.

Dat het een vereiste is op je werkplek te kunnen roken vind ik geen gesneden koek eerlijk gezegd. Op je werk moet je toch ook naar een rookruimte of naar buiten? En ze hebben nu eenmaal geen afgesloten werkkamer waar niets anders gebeurt dan werken, dat is niet anders. Lijkt me niet zo gek dat je dan 1 of 2x per uur naar beneden loopt voor een sigaret. Geen overdreven grote opoffering vind ik...

En ik kan me ook goed voorstellen dat je geen stapels administratie op je keukentafel wil hebben liggen, die gebruik je waarschijnlijk ook om te eten. Ik denk dus dat als het om mijn vriend ging (die kerel waar wél mee te praten valt) de discussie zou gaan over deze opties:

1. Boven werken en lekker al je zooi laten liggen, maar dan wel naar beneden lopen om tussendoor te roken.

2. Beneden werken en lekker roken tijdens je werk, maar dan wel van te voren en achteraf je zooi moeten pakken en weer opbergen.

Als het om mij zou gaan, zou ik mn partner niet op de bank laten slapen en zich onwijs klote voelen als er zulke goeie opties beschikbaar zijn. Ik vind het niet onredelijk ofzo. Het is een huwelijk, geen schoolreisje. Soms moet je kiezen uit twee kwaden en als dit de ergste kwaden zijn waar je uit moet kiezen dan heb je het best goed imho.
pi_70184366
Heb niet het hele topic gelezen dus misschien is deze oplossing al geopperd, maar waarom ruil je niet (tijdelijk) van slaapkamer met een van de kinderen. Dan bedoel ik dus een verhuizing, bedden en dergelijke ook verhuizen. Een behoorlijk karwei, maar als je je doel hiermee kan bereiken. Aangezien hij niet rookt waar de kinderen bij zijn neem ik aan dat hij ook niet rookt op de slaapkamer van de kinderen.

Het vervelende is alleen dat een van je kinderen dan de dupe wordt van de problemen, doordat die zijn/haar slaapkamer en privacy (tijdelijk) op moet geven.
;)
  zaterdag 20 juni 2009 @ 00:51:59 #103
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_70186343
Laat hem lekker buiten roken.
Freie Fahrt für freie Bürger
pi_70189331
tuinhuisje in de tuin maken helemaal voor manlief! kan die werken en roken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70189675
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:29 schreef simmu het volgende:
tuinhuisje in de tuin maken helemaal voor manlief! kan die werken en roken.
Dit inderdaad! Een kennis van me heeft het ook in de tuin. De oudste zoon heeft daar zijn kamer.
Stroom e.d. erheen getrokken, draadloos internet, zibro kamin als verwarming.

En je hebt dan nog hele mooie ook:

Een goedkopere oplossing is dit halen voor je man:

Bulgaarse pilletjes op kruidenbasis die de drang naar nicotine wegnemen en er voor zorgen dat je staat te kokhalzen als je toch een peuk opsteekt.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:23:45 #107
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70190238
Je kan natuurlijk ook gewoon zelf oplossingen aandragen in plaats van alleen te lopen zeiken.
Zoals een luchtfilter ophangen. Even zijn creditcard gebruiken, zelf ophangen (dat kunnen vrouwen best) en de rekening tussen zijn administratie schuiven. Is nog aftrekbaar voor hem ook.

Oja: oplossing: www.rookweg.nl. Goedkoopste is er al voor 250 euro. Niet mopperen dat het te duur is, als hij een pakje per dag kan wegroken is hier ook wel geld voor.

Slotje?
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:26:40 #108
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_70190293
Je hebt je maar aan te passen aan het rookgedrag van de man des huizes.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:24:31 #109
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_70191472
Ik ben een kettingroker, ik steek nog net de ene sigaret niet met de andere aan.

Maar fucking bloody christ, dat ik mijn vrouw in de huiskamer en keuken enzo mag plagen met mijn nicotinewalm vind ik al tof genoeg. En ook voor een roker is het toch gewoon lekkerder slapen in een frisse slaapkamer? Is een kwestie van gezondheid en doodsimpele beschaving. Roken op plekken als slaapkamer, badkamer en toilet is werkelijk asociaal.

Oh, en mensen die denken dat je sigarettenrook weg kunt zuigen met een afzuigapparaat geloven in sprookjes. Als dat zo was, dan werkte die oplossing op tallloze werkplekken (en in de horeca!) ook wel, maar niet voor niets wordt dat door geen enkele instantie gezien als een oplossing.
En dat nog volkomen los van het feit dat een normaal mens gewoon liever in een kamer met frisse lucht (van buiten weetjewel) slaapt, dan in een geaircondionede ruimte.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_70192297
Mensen die roken
pi_70199122
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:54 schreef eleusis het volgende:

[..]

In de woonkamer werd toch niet meer gewerkt vanwege de rommel...

Er is trouwens nooit helemaal opgehelderd wie er vond dat er teveel rommel was, al klinkt het, eh.. niet erg mannelijk.

Eindstand is hoe dan ook dat er niet echt meer ergens lekker gepaft kan worden!
Jawel, hij kan dus gewoon beneden roken, binnen. Maar hij is gewoon te gemakzuchtig om even naar beneden te lopen voor een sigaret, hij is dusdanig verslaafd dat hij tijdens het doen van zijn administratie wil roken. Hij deed dat voorheen aan de keukentafel en omdat we het beide best rommelig vonden (steeds weer alles opzij ruimen voor het eten etc), is hij naar boven verhuisd. Ik was toen alleen even vergeten hoeveel hij rookt...ik had toen al moeten zeggen dat ik niet wilde dat hij dan boven ging roken.
pi_70199158
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:24 schreef drijfhout het volgende:
Ik ben een kettingroker, ik steek nog net de ene sigaret niet met de andere aan.

Maar fucking bloody christ, dat ik mijn vrouw in de huiskamer en keuken enzo mag plagen met mijn nicotinewalm vind ik al tof genoeg. En ook voor een roker is het toch gewoon lekkerder slapen in een frisse slaapkamer? Is een kwestie van gezondheid en doodsimpele beschaving. Roken op plekken als slaapkamer, badkamer en toilet is werkelijk asociaal.

Oh, en mensen die denken dat je sigarettenrook weg kunt zuigen met een afzuigapparaat geloven in sprookjes. Als dat zo was, dan werkte die oplossing op tallloze werkplekken (en in de horeca!) ook wel, maar niet voor niets wordt dat door geen enkele instantie gezien als een oplossing.
En dat nog volkomen los van het feit dat een normaal mens gewoon liever in een kamer met frisse lucht (van buiten weetjewel) slaapt, dan in een geaircondionede ruimte.
Dank je wel voor je medeleven en je begrip! En dat van een roker. Ik wou dat hij er ook zo over dacht...
pi_70199214
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:23 schreef TumTum het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon zelf oplossingen aandragen in plaats van alleen te lopen zeiken.
Zoals een luchtfilter ophangen. Even zijn creditcard gebruiken, zelf ophangen (dat kunnen vrouwen best) en de rekening tussen zijn administratie schuiven. Is nog aftrekbaar voor hem ook.

Oja: oplossing: www.rookweg.nl. Goedkoopste is er al voor 250 euro. Niet mopperen dat het te duur is, als hij een pakje per dag kan wegroken is hier ook wel geld voor.

Slotje?
Dank je voor de tip TimTim! Ik ga dat eens voorstellen. En inderdaad, als er geld is voor roken dan is daar ook geld voor. Ik heb trouwens wel al wat voorgesteld, namelijk weer beneden de administratie doen, zoals voorheen. Liever rommel op de keukentafel, achteraf, dan stank in de slaapkamer. ;-)
pi_70199431
Dank je Dipkip, ben het met je eens, zo denk ik er dus ook over.

Trouwens, hij rookt niet op de kinderkamers, hij komt daar zelden, MITS hij daar aan het klussen is voor de kinderkamers. Daar heb toen ook wat van gezegd en hij hoort het dan aan, om hem vervolgens, tijdens een volgende klus in de kinderkamers wat maanden later, daar met een sigaret in zijn mond aan te treffen. GRRRRRR. Hij is zo eentje die tijdens het zagen een peuk in zijn mond heeft.
pi_70199475
Sorry, bedoelde geen tim tim maar tum tum. ;-)
  zaterdag 20 juni 2009 @ 17:40:06 #116
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70199536
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:08 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hoe denk je dat rokers dat doen sinds ze niet meer op het werk mogen roken
Het gaat nu niet over een werksituatie. Man van TS zit thuis en heeft dus geen rookpauzes nodig. Hij kan nu lekker doorwerken. En TS kan altijd nog scheiden als de relatie zo slecht is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_70199791
Ts is gewoon een foute vrouw.
pi_70201847
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:25 schreef Reva het volgende:

[..]

Dank je wel voor je medeleven en je begrip! En dat van een roker. Ik wou dat hij er ook zo over dacht...
oh, ik sta overdag ook gewoon in de keuken onder de afzuigkap of buiten te roken hoor. de meeste rokers zijn denk ik heus wel sociale wezens
als jij niet wil dat er (ook in jouw!) slaapkamer gerookt wordt is dat je goed recht. klaar uit. en zeker als je man een prima alternatief heeft moet hij niet piepen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:13:27 #119
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70201972
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:27 schreef Reva het volgende:

[..]

Dank je voor de tip TimTim! Ik ga dat eens voorstellen. En inderdaad, als er geld is voor roken dan is daar ook geld voor. Ik heb trouwens wel al wat voorgesteld, namelijk weer beneden de administratie doen, zoals voorheen. Liever rommel op de keukentafel, achteraf, dan stank in de slaapkamer. ;-)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70204633
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:22 schreef Reva het volgende:
Tijdens een ruzie daarover heeft hij wel eens geroepen 'dat ik dan maar sneller de was in de kast moet doen'.
Heerlijk zo'n typisch simpele mannelijke reactie
Een groot man met een klein hartje
pi_70206200
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het gaat nu niet over een werksituatie. Man van TS zit thuis en heeft dus geen rookpauzes nodig. Hij kan nu lekker doorwerken. En TS kan altijd nog scheiden als de relatie zo slecht is.
Het tot een scheiding laten komen omdat je niet 5 minuutjes pauze kan nemen voor een peuk lekkere verantwoordelijke vader ben je dan.
pi_70208330
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:20 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Het tot een scheiding laten komen omdat je niet 5 minuutjes pauze kan nemen voor een peuk lekkere verantwoordelijke vader ben je dan.
Mannen moeten altijd verantwoordelijk zijn en vrouwen mogen de prinsesjes spelen. Als je na tien jaar begint te zeiken ben je gewoon een foute vrouw.
  zondag 21 juni 2009 @ 16:02:31 #123
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_70223850
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:40 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Mannen moeten altijd verantwoordelijk zijn en vrouwen mogen de prinsesjes spelen. Als je na tien jaar begint te zeiken ben je gewoon een foute vrouw.
Wat een kneuzenreactie. Ze begint PAS na 10 jaar te klagen.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  Moderator zondag 21 juni 2009 @ 16:12:37 #124
249559 crew  Lavenderr
pi_70224147
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:40 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Wat een vreemde redenatie
  zondag 21 juni 2009 @ 16:18:16 #125
228503 CyCly
Enjoy Life
pi_70224280
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:24 schreef drijfhout het volgende:

Niks meer aan toe te voegen. Helemaal goed zo!
After all, tomorrow is another day.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')