Dat is precies het onderscheid wat ik probeerde aan te duiden, alleen moet ik daar dan een lap tekst voor typen want ik heb eierstokkenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:53 schreef eleusis het volgende:
Dat vind ik dan wel weer een leuke actie. Maar het is wel van een ander kaliber: het is niet passief-aggressief iets "terugdoen", je stelt actief iemands gedrag aan de kaak en je doet het ook op een niet-destructieve manier. Het doel is om een discussie uit te lokken. En achteraf kan je er samen om lachen. Als je drie dagen lang allerlei van zijn spullen zou weggooien en met kwade blikken door het huis zou stampen, zou het pathetisch zijn. Word niet die vrouw, dan vind ik het best
Ik zie dat dus anders.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:54 schreef eleusis het volgende:
In de woonkamer werd toch niet meer gewerkt vanwege de rommel...
Er is trouwens nooit helemaal opgehelderd wie er vond dat er teveel rommel was, al klinkt het, eh.. niet erg mannelijk.
Eindstand is hoe dan ook dat er niet echt meer ergens lekker gepaft kan worden!
Dit inderdaad! Een kennis van me heeft het ook in de tuin. De oudste zoon heeft daar zijn kamer.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:29 schreef simmu het volgende:
tuinhuisje in de tuin makenhelemaal voor manlief! kan die werken en roken.
Jawel, hij kan dus gewoon beneden roken, binnen. Maar hij is gewoon te gemakzuchtig om even naar beneden te lopen voor een sigaret, hij is dusdanig verslaafd dat hij tijdens het doen van zijn administratie wil roken. Hij deed dat voorheen aan de keukentafel en omdat we het beide best rommelig vonden (steeds weer alles opzij ruimen voor het eten etc), is hij naar boven verhuisd. Ik was toen alleen even vergeten hoeveel hij rookt...ik had toen al moeten zeggen dat ik niet wilde dat hij dan boven ging roken.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
In de woonkamer werd toch niet meer gewerkt vanwege de rommel...
Er is trouwens nooit helemaal opgehelderd wie er vond dat er teveel rommel was, al klinkt het, eh.. niet erg mannelijk.
Eindstand is hoe dan ook dat er niet echt meer ergens lekker gepaft kan worden!
Dank je wel voor je medeleven en je begrip! En dat van een roker. Ik wou dat hij er ook zo over dacht...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:24 schreef drijfhout het volgende:
Ik ben een kettingroker, ik steek nog net de ene sigaret niet met de andere aan.
Maar fucking bloody christ, dat ik mijn vrouw in de huiskamer en keuken enzo mag plagen met mijn nicotinewalm vind ik al tof genoeg. En ook voor een roker is het toch gewoon lekkerder slapen in een frisse slaapkamer? Is een kwestie van gezondheid en doodsimpele beschaving. Roken op plekken als slaapkamer, badkamer en toilet is werkelijk asociaal.
Oh, en mensen die denken dat je sigarettenrook weg kunt zuigen met een afzuigapparaat geloven in sprookjes. Als dat zo was, dan werkte die oplossing op tallloze werkplekken (en in de horeca!) ook wel, maar niet voor niets wordt dat door geen enkele instantie gezien als een oplossing.
En dat nog volkomen los van het feit dat een normaal mens gewoon liever in een kamer met frisse lucht (van buiten weetjewel) slaapt, dan in een geaircondionede ruimte.
Dank je voor de tip TimTim! Ik ga dat eens voorstellen. En inderdaad, als er geld is voor roken dan is daar ook geld voor. Ik heb trouwens wel al wat voorgesteld, namelijk weer beneden de administratie doen, zoals voorheen. Liever rommel op de keukentafel, achteraf, dan stank in de slaapkamer. ;-)quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:23 schreef TumTum het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon zelf oplossingen aandragen in plaats van alleen te lopen zeiken.
Zoals een luchtfilter ophangen. Even zijn creditcard gebruiken, zelf ophangen (dat kunnen vrouwen best) en de rekening tussen zijn administratie schuiven. Is nog aftrekbaar voor hem ook.
Oja: oplossing: www.rookweg.nl. Goedkoopste is er al voor 250 euro. Niet mopperen dat het te duur is, als hij een pakje per dag kan wegroken is hier ook wel geld voor.
Slotje?
Het gaat nu niet over een werksituatie. Man van TS zit thuis en heeft dus geen rookpauzes nodig. Hij kan nu lekker doorwerken. En TS kan altijd nog scheiden als de relatie zo slecht is.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hoe denk je dat rokers dat doen sinds ze niet meer op het werk mogen roken![]()
oh, ik sta overdag ook gewoon in de keuken onder de afzuigkap of buiten te roken hoor. de meeste rokers zijn denk ik heus wel sociale wezensquote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:25 schreef Reva het volgende:
[..]
Dank je wel voor je medeleven en je begrip! En dat van een roker. Ik wou dat hij er ook zo over dacht...
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:27 schreef Reva het volgende:
[..]
Dank je voor de tip TimTim! Ik ga dat eens voorstellen. En inderdaad, als er geld is voor roken dan is daar ook geld voor. Ik heb trouwens wel al wat voorgesteld, namelijk weer beneden de administratie doen, zoals voorheen. Liever rommel op de keukentafel, achteraf, dan stank in de slaapkamer. ;-)
Heerlijk zo'n typisch simpele mannelijke reactiequote:Op donderdag 18 juni 2009 14:22 schreef Reva het volgende:
Tijdens een ruzie daarover heeft hij wel eens geroepen 'dat ik dan maar sneller de was in de kast moet doen'.
Het tot een scheiding laten komen omdat je niet 5 minuutjes pauze kan nemen voor een peukquote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het gaat nu niet over een werksituatie. Man van TS zit thuis en heeft dus geen rookpauzes nodig. Hij kan nu lekker doorwerken. En TS kan altijd nog scheiden als de relatie zo slecht is.
Mannen moeten altijd verantwoordelijk zijn en vrouwen mogen de prinsesjes spelen. Als je na tien jaar begint te zeiken ben je gewoon een foute vrouw.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Het tot een scheiding laten komen omdat je niet 5 minuutjes pauze kan nemen voor een peuklekkere verantwoordelijke vader ben je dan.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:40 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Mannen moeten altijd verantwoordelijk zijn en vrouwen mogen de prinsesjes spelen. Als je na tien jaar begint te zeiken ben je gewoon een foute vrouw.
Wat een vreemde redenatiequote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:40 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Mannen moeten altijd verantwoordelijk zijn en vrouwen mogen de prinsesjes spelen. Als je na tien jaar begint te zeiken ben je gewoon een foute vrouw.
Niks meer aan toe te voegen. Helemaal goed zo!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:24 schreef drijfhout het volgende:
Ik ben een kettingroker, ik steek nog net de ene sigaret niet met de andere aan.
Maar fucking bloody christ, dat ik mijn vrouw in de huiskamer en keuken enzo mag plagen met mijn nicotinewalm vind ik al tof genoeg. En ook voor een roker is het toch gewoon lekkerder slapen in een frisse slaapkamer? Is een kwestie van gezondheid en doodsimpele beschaving. Roken op plekken als slaapkamer, badkamer en toilet is werkelijk asociaal.
Oh, en mensen die denken dat je sigarettenrook weg kunt zuigen met een afzuigapparaat geloven in sprookjes. Als dat zo was, dan werkte die oplossing op tallloze werkplekken (en in de horeca!) ook wel, maar niet voor niets wordt dat door geen enkele instantie gezien als een oplossing.
En dat nog volkomen los van het feit dat een normaal mens gewoon liever in een kamer met frisse lucht (van buiten weetjewel) slaapt, dan in een geaircondionede ruimte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |