abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:55:36 #51
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70132315
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De rook ook hoor.
Waar komt die geur dan vandaan?
Ja, sigarettenrook blijft de hele dag door het huis ronddwalen. Zeker gelezen in de fabeltjeskrant.
pi_70132357
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:51 schreef Reva het volgende:
Het is alsof ik het zelf heb gezegd. Helemaal mee eens. En het is ook niet zo dat ik hem dat niet zeg, integendeel. Hij steekt voor elk probleem zijn hoofd in het zand. En hij is vreselijk verwend door zijn moeder. Zal ook wel zijn kinderachtige en koppige gedrag verklaren.
Denk dat je hem héél duidelijk moet maken dat je schoon genoeg hebt hiervan en een gelijkwaardige relatie wil of anders maar geen relatie.

Serieus, dit type mannen moet hard wakker geschud worden, anders blijven ze over je heen lopen. Of ze beloven iets en doen het twee dagen en dan is de storm wat hun betreft overgewaaid en gaan ze weer gewoon doen waar ze zin in hebben. In de kern zijn het egocentristen, ze verplaatsen zich niet in een ander, als iets voor hun niet belangrijk is IS het niet belangrijk, als iets hun niet boeit IS het niet boeiend etc.

Als je je blijft focussen op de aanleiding (roken op zolder, andere dingen waarin hij je niet tegemoet komt) wordt het niet beter. Je moet het aanpakken op relatie- en communicatieniveau, en als hij niet bereid is samen aan jullie relatie te werken eens goed gaan nadenken of je zo nog wel 40 jaar door wil... Want je delft altijd het onderspit tegen iemand die gemakshalve niet redelijk wil zijn.
pi_70132387
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:54 schreef Joe-Momma het volgende:
Dat weet jij niet!! Veel mannen kunnen zich als een hond gedragen.
En met hem als een hond behandelen hou je dat alleen maar in stand.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:59:26 #54
122997 zquing
Drama Junk
pi_70132451
sommige mensen hier

Hij werkt daar en hij rookt onder het werken, zou hij iedere keer naar buiten moeten gaan om te roken blijft er weinig tijd over om te werken...... Beste oplossing is of een afzuigsysteem of een aparte kamen voor hem om te werken
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:02:15 #55
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_70132555
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:57 schreef Dipkip het volgende:

[..]

En met hem als een hond behandelen hou je dat alleen maar in stand.
Niet als ze hem africht tot blindengeleiden hond.. Prima beestjes, behulpzaam, luisteren goed. Etc etc..
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:04:25 #56
256575 Joe-Momma
pi_70132650
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:59 schreef zquing het volgende:
een aparte kameR voor hem om te werken
Als er nog een extra kamer was dan zou hij niet op de zolder/slaapkamer zitten.. Toch???
pi_70132655
quote:
sommige mensen hier

Hij werkt daar en hij rookt onder het werken, zou hij iedere keer naar buiten moeten gaan om te roken blijft er weinig tijd over om te werken...... Beste oplossing is of een afzuigsysteem of een aparte kamen voor hem om te werken
Ja de rokers bij ons op de werkvloer zie ik ook alleen maar heen en weer lopen naar de deur .
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Pikstraf is zo lame. En daarmee snij je jezelf ook nog eens in de vingers. Als het goed is, tenminste.
Er is vast een buurman die niet rookt in zijn slaapkamer
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_70132667
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:55 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Ja, sigarettenrook blijft de hele dag door het huis ronddwalen. Zeker gelezen in de fabeltjeskrant.
Nogmaals, partner van TS rookt véél.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:05:37 #59
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70132702
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nogmaals, partner van TS rookt véél.
Wat is veel?
Voor een niet-roker kunnen 5 sigaretten tijdens 2-3 uurtjes werk al veel zijn.
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 15:07:04 #60
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70132754
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:05 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Wat is veel?
Voor een niet-roker kunnen 5 sigaretten tijdens 2 uurtjes werk al veel zijn.
Als hij zelf niet eens door heeft dat hij een sigaret opsteekt, denk ik dat veel iets meer is dan 5 sigaretjes in 2 uur.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:08:42 #61
256575 Joe-Momma
pi_70132828
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:04 schreef Aardwetenschapper het volgende:

Er is vast een buurman die niet rookt in zijn slaapkamer
Gras lijkt altijd groener bij de buren..
pi_70132830
quote:
Hij werkt daar en hij rookt onder het werken, zou hij iedere keer naar buiten moeten gaan om te roken blijft er weinig tijd over om te werken......
Hoe denk je dat rokers dat doen sinds ze niet meer op het werk mogen roken sorry maar als het moet kun je echt wel een uurtje zonder sigaret. Of desnoods loop je elk half uur naar beneden voor een peuk. Kost je 7 minuten op de kop af. Hou je altijd nog meer dan driekwart van je tijd over om te werken.

Lijkt me dat als ze een extra kamer hadden dit probleem er niet was. Volgens mij hebben ze beneden woonkamer + keuken, 1e verdieping badkamer en twee slaapkamers voor de kinderen, en op zolder 1 slaapkamer plus een washok. Zo hebben wij het hier namelijk ook
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:09:07 #63
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70132849
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:07 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Als hij zelf niet eens door heeft dat hij een sigaret opsteekt, denk ik dat veel iets meer is dan 5 sigaretjes in 2 uur.
Niet-rokers hebben nog wel eens de neiging het rookgedrag van anderen ietwat te overdrijven.
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 15:12:33 #64
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70132983
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:09 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Niet-rokers hebben nog wel eens de neiging het rookgedrag van anderen ietwat te overdrijven.
Maar van 5 sigaretjes in 2-3 zal de rook wel wegtrekken toch? Zelfs met een klein zolderraampje lijkt me

Niet dat je geen gelijk hebt hoor, niet-rokers kúnnen overdrijven. Ik denk ook niet dat het punt in dit geval is dat hij rookt, het punt is vooral dat hij 0 rekening houdt met zijn vriendin.
With four other people
And aliens
pi_70133069
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:29 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Nee, het helpt niet. Heel zo'n afzuigsysteem is 1 grote placebo in principe.
Bullshit
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70133072
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:12 schreef Etcetera het volgende:
Maar van 5 sigaretjes in 2-3 zal de rook wel wegtrekken toch? Zelfs met een klein zolderraampje lijkt me
Hij doet het raam soms dicht, dus dan blijft het iig wel hangen.

Maar ik denk niet dat het TS om haar gezondheid gaat, aangezien ze haar vriend ook beneden laat roken waar ze zelf bij zit. Het gaat haar duidelijk om de geur, en de geur trekt echt niet weg. Als niet-roker ruik je dat echt heel sterk, ook al wordt er bij een raam gerookt.
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 15:15:47 #67
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70133123
In onze stamkroeg wordt ook gewoon gerookt, en m'n kleren stinken altijd de dag erna Het enige nadeel van de hele kroeg eigenlijk
With four other people
And aliens
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:15:58 #68
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70133131
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:14 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Bullshit
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:23:17 #69
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70133420
Interessante casus. De washok-optie krijgt in mijn ogen niet de consideratie die hij verdient.

Ik vind het wel een aardig idee van hem om in het washok te gaan zitten. Dat is al best een compromis van zijn kant want het zal wel klein en donker zijn. En dan de was gewoon op de slaapkamer hangen met de deur dicht. Slaapkamer fris, was fris. Als het washok niet afgesloten is richting het trappenhuis, een oud gordijn ervoor hangen waar de zooi in blijft hangen.

Hij mag wel rekening houden, maar als hij ook kromligt voor het huis moet hij toch wel ergens kunnen roken lijkt me. Ik weet ook verder niet wie besloten heeft dat hij beneden niet meer mag werken vanwege de "rommel" dus ik laat me daar niet over uit
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:25:00 #70
27699 Ravage
thinking about you
pi_70133491
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Pikstraf is zo lame. En daarmee snij je jezelf ook nog eens in de vingers. Als het goed is, tenminste.
inderdaad, dan koopt hij zelf een afzuigsysteem
i'm not living, i'm just killing time
pi_70133631
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:23 schreef eleusis het volgende:
Ik vind het wel een aardig idee van hem om in het washok te gaan zitten. Dat is al best een compromis van zijn kant want het zal wel klein en donker zijn. En dan de was gewoon op de slaapkamer hangen met de deur dicht. Slaapkamer fris, was fris.
Was drogen in je slaapkamer is ook niet echt prettig (erg veel vocht) maar ik zou dit wel overwegen inderdaad.
pi_70173420
Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Hij rookt zeker een pakje per dag. Een andere kamer is er niet, dus dat is helaas geen optie. In de wasruimte roken heeft echt geen zin; als je de trap oploopt kom je eerst in de wasruimte en dan loop je meteen tegen de muur waar middenin de schuifdeur zit van de slaapkamer. Schuifdeur staat altijd open en zal wel moeten, anders komt er totaal geen frisse lucht bij de wasruimte. Maar goed, dat komt er toch al niet...;-)

In de schuur opperde hij zelf ook al, maar daar is gewoon echt geen ruimte voor, veel te klein, vind hij ook. Zijn bureau naar buiten slepen van zolder naar beneden in mijn eentje is geen doen, dat ding weegt ik weet niet hoeveel kilo en moet daarvoor uberhaupt, i.v.m. trapgat, uit elkaar gehaald worden.

Eigenlijk is de enige optie, A: buiten of beneden roken tijdens het werk of B: helemaal stoppen met roken of C: gewoon weer beneden aan de keukentafel zijn werk doen. Ik zou gewoon anders echt niet weten wat een goede oplossing is.

Maar dat hij zo nu en dan behoorlijk egoistisch is, dat is zeker! Dat is eigenlijk weer een probleem apart. ;-)
pi_70173515
Trouwens, ik heb al eens een paar dagen niet naast hem geslapen, om hem duidelijk te maken dat ik het echt vind stinken. Na drie nachten drong het nog niet tot hem door. AAAARRRGGH. Het is duidelijk dat ik te maken heb met iemand die pas wakker wordt als het al te laat is.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 18:08:47 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_70173548
Ga op de bank slapen, uit protest. Want de slaapkamer stinkt teveel. Je zal 'm hebben, de schobbejak!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_70173831
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:08 schreef Maanvis het volgende:
Ga op de bank slapen, uit protest. Want de slaapkamer stinkt teveel. Je zal 'm hebben, de schobbejak!
Zie reactie erboven. ;-) Ja, hij is echt een ras-egoist waar het om zijn paffertje gaat. En het ergste is dat hij echt niet door heeft, volgens mij, dat ik gewoon in mijn recht sta, dat het helemaal niet raar is om niet in een slaapkamer te roken. Ik denk echt dat hij vind dat ik overdrijf omdat hij het niet ruikt. Ja, als je er de hele dag middenin zit, ruik je het ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')