quote:
Het is zeker een lieffie, al is ze natuurlijk soms ook stronteigenwijs, het blijft een jack russelquote:Op maandag 15 juni 2009 22:48 schreef ElisaB het volgende:
Wat een lieffie
Wat sneu voor je dat je afscheid moet nemen, maar ik hoop dat er zich een goed nieuw baasje meldt
Hahaquote:Op maandag 22 juni 2009 10:44 schreef pulletje het volgende:
Als ik een huisje had gehad met een flinke tuin ipv een flatje met een klein balkon, had ik r zo willen adopteren.. Maar helaas.. Binnenkort verhuizen zit er niet in..
Je bent het perfecte baasje...quote:Op maandag 22 juni 2009 12:57 schreef Klonk het volgende:
damn een jack russel die met katten om kan gaan, precies wat ik zoek, maar financieel op dit moment niet kan hebben, nondeju waarom komen dit soort dingen altijd op de verkeerde moment voorbij...
Moet wel zeggen dat ik me soms afvraag of Drib door heeft dat het katten zijn en niet gewoon een stel gekke hondenquote:Op maandag 22 juni 2009 12:57 schreef Klonk het volgende:
damn een jack russel die met katten om kan gaan, precies wat ik zoek, maar financieel op dit moment niet kan hebben, nondeju waarom komen dit soort dingen altijd op de verkeerde moment voorbij...
Kunnen jullie niet tot een soort (tijdelijke) overeenkomst komen? De huidige baasjes blijven bv een tijdje meebetalen aan de da kosten? Het is al heel bijzonder als een volwassen hond een goede nieuwe baas vindt (ipv in het asiel te belanden of van huis tot huis gaat), ik als huidige baas zou dan wel bereid zijn hier het 1 en ander voor over te hebben......quote:Op maandag 22 juni 2009 12:57 schreef Klonk het volgende:
Ben ik wel met je eens, als Klonk daarover wil praten kan dat natuurlijk altijdquote:Op maandag 22 juni 2009 13:18 schreef childintime het volgende:
[..]
Kunnen jullie niet tot een soort (tijdelijke) overeenkomst komen? De huidige baasjes blijven bv een tijdje meebetalen aan de da kosten? Het is al heel bijzonder als een volwassen hond een goede nieuwe baas vindt (ipv in het asiel te belanden of van huis tot huis gaat), ik als huidige baas zou dan wel bereid zijn hier het 1 en ander voor over te hebben......
Ik wilde het niet zeggen, want waar bemoei ik me mee, maar ik dacht er ook aanquote:Op maandag 22 juni 2009 13:18 schreef childintime het volgende:
Kunnen jullie niet tot een soort (tijdelijke) overeenkomst komen? De huidige baasjes blijven bv een tijdje meebetalen aan de da kosten? Het is al heel bijzonder als een volwassen hond een goede nieuwe baas vindt (ipv in het asiel te belanden of van huis tot huis gaat), ik als huidige baas zou dan wel bereid zijn hier het 1 en ander voor over te hebben......
Foto laten zienquote:Op maandag 22 juni 2009 13:47 schreef Klonk het volgende:
kut hoe ga ik dit nu uitleggen aan mijn vriendin, schat ik heb op FOK! gezegd dat ik een hondje heb gezien wat me briljant lijkt maar verder nog niets aan jou het gezegd, huwelijkstherapie iemand...
"Schat, ik kwam toevallig online een hondje tegen dat dringend een nieuw baasje zoekt... precies wat we zouden willen.. Kijk es wat een schatje?" en dan laat je foto's zienquote:Op maandag 22 juni 2009 13:47 schreef Klonk het volgende:
kut hoe ga ik dit nu uitleggen aan mijn vriendin, schat ik heb op FOK! gezegd dat ik een hondje heb gezien wat me briljant lijkt maar verder nog niets aan jou het gezegd, huwelijkstherapie iemand...
en er dan zelf ook heel lief bij kijken.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:56 schreef innepin het volgende:
[..]
"Schat, ik kwam toevallig online een hondje tegen dat dringend een nieuw baasje zoekt... precies wat we zouden willen.. Kijk es wat een schatje?" en dan laat je foto's zien
Jammer, maar bij twijfel kun je het beter latenquote:Op maandag 22 juni 2009 14:17 schreef Klonk het volgende:
bijna huilend ga ik toch nee zeggen, sommige dingen moet je niet te lang laten doorzieken, voorzie toch wat problemen met de aanwezige poezen, mijn huisraad en waar ik de bench moet laten in ons huisje.
ik hoop heel erg dat dribbel een plekkie vind en ik hoop dat ik niemand ineens al te veel hoop heb gegeven...
Jamaar! Waar een wil is is een weg hoor!quote:Op maandag 22 juni 2009 14:17 schreef Klonk het volgende:
bijna huilend ga ik toch nee zeggen, sommige dingen moet je niet te lang laten doorzieken, voorzie toch wat problemen met de aanwezige poezen, mijn huisraad en waar ik de bench moet laten in ons huisje.
ik hoop heel erg dat dribbel een plekkie vind en ik hoop dat ik niemand ineens al te veel hoop heb gegeven...
Jammer! Maar bedankt voor het meedenken!quote:Op maandag 22 juni 2009 14:17 schreef Klonk het volgende:
En dan neemt iemand haar die haar eigenlijk liever niet wil? Nee, bedanktquote:Op maandag 22 juni 2009 15:49 schreef RioolSpook het volgende:
Als je er nou gewoon bij vertelt dat je het beestje een spuitje geeft als je binnen een week niemand hebt gevonden dan heb je binnen no-time 10 gegadigden gevonden.
Raissa, dat had laatst iemand hier gedaan. En dan moet je bedenken dat zo'n opmerking in F&F ongeveer hetzelfde is als in OUD zeggen dat kinderen klotemormels zijn en verboden zouden moeten worden.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:02 schreef Raissa het volgende:
[..]
En dan neemt iemand haar die haar eigenlijk liever niet wil? Nee, bedankt
Is al over nagedacht en is geen optie, helaasquote:Op maandag 22 juni 2009 17:24 schreef anboni het volgende:
Raissa, zomaar 'n ideetje: is er misschien iets van 'n hondenuitlaatservice bij jou in de buurt? Daarmee zou Dribble haar energie kwijt kunnen en houdt ze toch 'n goed huis: het jouwe
Het ligt ook een beetje aan de andere jack, het klikt of het klikt niet zeg maar. Is denk ik een kwestie van proberen of het gaat, met de jack van de buren kan ze écht niet maar dat komt denk ik ook een beetje omdat ze nooit echt kennis hebben gemaakt.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef ymme het volgende:
Jammer dat het niet met andere kleine honden kan.
Wij hebben een jack russel, die heel rustig is. En een graag spelende boxer.
Was leuk geweest, daar nog een actieve jack russel bij te hebben.
Die periode heeft Drib gelukkig niet gehadquote:Op maandag 22 juni 2009 17:47 schreef childintime het volgende:
Ik heb dat niet gelezen dus weet niet waar het heeft gestaan.Ik kreeg destijds mijn JR als 2 jarige. Ideaal, want de puppie sloopperiode hebben ze dan achter zich.
Gevonden, maar lees net dat ze het toch niet met haar eigen Jack aandurfde. Ik help dus ook weer vrij weinigquote:Op maandag 22 juni 2009 17:47 schreef childintime het volgende:
Ik heb dat niet gelezen dus weet niet waar het heeft gestaan.Ik kreeg destijds mijn JR als 2 jarige. Ideaal, want de puppie sloopperiode hebben ze dan achter zich.
Het is natuurlijk ook maar net hoe de rangverdeling is.. Voorheen namen we haar weleens mee naar mijn ouders, die hebben ook een jack. Ging een jaar goed, maar toen werd de jack van mijn ouders jaloers als Dribble bij mijn vader ging zitten. Wat dus vechten tot gevolg had. Eigenlijk ligt dat meer aan de jack van mijn ouders maar toch, ik wil niet zeggen dat ze met iedere hond samen kanquote:Op maandag 22 juni 2009 17:48 schreef Raissa het volgende:
Het ligt ook een beetje aan de andere jack, het klikt of het klikt niet zeg maar. Is denk ik een kwestie van proberen of het gaat, met de jack van de buren kan ze écht niet maar dat komt denk ik ook een beetje omdat ze nooit echt kennis hebben gemaakt.
Nou ja, als iedereen een beetje zijn ogen en oren open houdt kan dat altijd helpen. Ik zal als ik straks met de hond ga lopen eens aan m'n moeder vragen; die kent nogal veel mensen met kleine hondjes. Waaronder ook 1 iemand die altijd volwassen hondjes "neemt" die niet meer thuis kunnen wonen.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Gevonden, maar lees net dat ze het toch niet met haar eigen Jack aandurfde. Ik help dus ook weer vrij weinig
Mede doordat ze ook vaak hele dagen alleen zit en ik dat niet eerlijk vind, ook niet als ze dan een uurtje uitgelaten wordt.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:26 schreef Greys het volgende:
Mag ik vragen waarom een hondenuitlaatservice geen oplossing is Raissa?
(En je hoeft je niet te verdedigen ofzo, het is puur nieuwsgierigheid).
Als er geen uitlaatservice in de buurt is, is het dan een idee om iemand in de buurt te vinden (een gepensioneerd iemand bv) die wel dagelijks een fijn rondje wil wandelen met het hondje?
quote:Op maandag 22 juni 2009 21:47 schreef Klonk het volgende:
ehmmm, zal ik eens iets grappigs zeggen, vriendinlief zit hier naast me en is ook verliefd geworden op Dribble en zegt net dat het haar stiekem erg leuk lijkt.
maar we vroegen ons af, wat kost een hond zo per jaar maand, aan eten en de hele mikmak. tijd hebben we genoeg ga elke dag zeker 20 km fietsen dus moe kan ie worden. leuke wending toch
quote:Op maandag 22 juni 2009 21:47 schreef Klonk het volgende:
ehmmm, zal ik eens iets grappigs zeggen, vriendinlief zit hier naast me en is ook verliefd geworden op Dribble en zegt net dat het haar stiekem erg leuk lijkt.
maar we vroegen ons af, wat kost een hond zo per jaar maand, aan eten en de hele mikmak. tijd hebben we genoeg ga elke dag zeker 20 km fietsen dus moe kan ie worden. leuke wending toch
Die krijgt ze inderdaad nog gewoon van ons!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:38 schreef childintime het volgende:
Dribble is gesteriliseerd, dus die kosten heb je niet. Het inenten dan, maar volgens mij zou Raissa dat nog laten doen (wat ik uit haar post begreep).
Btw, ik laat mijn hond maar eens in de 3 jaar een cocktailenting geven (dit om principiele redenen); wel krijgt hij ieder jaar Weil enting.
Ja, Drib is nu een weekje logerenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:41 schreef Klonk het volgende:
Veel plezier en we krijgen zo wel heel erg veel bedenktijd
Dit stukje dringt nu pas tot me door en moest er even smakelijk om lachenquote:Op maandag 22 juni 2009 22:00 schreef Klonk het volgende:
maar ik heb geen flauw idee wat een jack russel afgezien van eekhoorns eigenlijk eet enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Wij zetten zelf geen geld opzij voor verzekering/onvoorziene dierenartskosten maar ik denk dat je wel redelijk in de buurt zit qua voer en overige kosten. Je kunt het natuurlijk ook zo duur maken als je zelf wilt. (afgezien van de onvoorziene kosten natuurlijk)quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:56 schreef Tezz het volgende:
Ik ga het ook even volgen, ik hoop dat het allemaal goed komt!
Met betrekking tot de kosten (ongeveer, bij benadering en zeker onder voorbehoud) hier even wat dingen op een rijtje:
* brokken en hondensnacks: ik zou gokken zo'n 15 euro per maand
* Dierenarts kosten: voor een verzekering betaal je ongeveer 15 euro per maand. Anders zou ik zelf zeker zo'n zelfde bedrag per maand apart zetten, zodat je onverwachte kosten altijd kunt betalen.
* overig: inenten, ontwormen, anti-vlooienspul, speeltjes etc: gemiddeld 5 euro per maand.
Ik gok dus dat de vaste kosten per maand ongeveer 35 euro zijn. (maar dat is volgens mij redelijk ruim genomen).
Daarnaast eventueel nog onkosten wanneer je met vakantie gaat (een kennel kost al snel 8 euro per dag), maar daar kan het huidige baasje wellicht iets in betekenen.
Of een Jack Russel ook naar een trimsalon moet weet ik niet. Daar betaal je voor een volledige behandeling (knippen, oortjes schoonmaken, nagels knippen, anaalklieren uitduwen etc.) toch wel al snel 45 euro per keer.
Hebben jij en je partner geen bedenkingen? vragen? Dan kunnen we misschien een meet met de katten regelen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:24 schreef Klonk het volgende:
toch nog even melden dat we er nog steeds zijn
quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:30 schreef Klonk het volgende:
mijn lieve schat is een week bezig geweest met het voorbereiden van een soligesprek voor vandaag, maandag hoort ze of ze het is geworden, tot die tijd ga ik haar even niet lastig vallen, als ik dat wel doe wordt mijn kop er af gebeten
Het is helaas wel normaal en helaas ook helemaal niet lekker. Sterker nog, gewoon GOOR dus.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:10 schreef pulletje het volgende:
[..]
Klinkt lekker.. Is dat normaal? Heb er namelijk nog nooit van gehoord..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen met zelfspot kun je overleven...
quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:04 schreef Raissa het volgende:
Jammer Klonk!
Nee nog niet, wilde het eerst op fok proberen omdat ik dan het idee heb dat ik de mensen beter 'ken'quote:Op donderdag 2 juli 2009 07:13 schreef Tezz het volgende:
Heb je ook een advertentie bij de Dierenarts hangen? Dat is namelijk de plek waar ikzelf ook zou gaan informeren als ik op zoek was naar een herplaatser!
We wonen in Lelystadquote:Op donderdag 2 juli 2009 13:03 schreef simmu het volgende:
ok, ik doe een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtige tvp. dus niet erg hopen.
we hebben hier 2 katten en een baby, dus dat moet allemaal maar goed vallen. en een sangdrax die zegt wel akkoord te gaan met een hondje maar hier en daar zeker zn bedenkingen heeft. ik ga hem snel dit topic door laten lezen. raissa, waar in nederland zitten julli ergens? voor eventueel gewoon een bezoekje omte kijken?
Wat mij betreft mag dat, alleen ik ga zondag voor minimaal een week het ziekenhuis inquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:10 schreef simmu het volgende:
ok, sangdrax en ik hebben weer uitgebreid gepraat over het idee "hondje" in huis. deze loopt al een tijdje. een hondje blijft tenslotte minstens 10 jaar, dus ik (en hij) vind dat we er allebei achter moeten staan. sangdrax vindt het erg moeilijk. ik ben opgegroeid met honden (en katten) hij niet met honden. hij weet gewoon niet wat het allermaal inhoudt, wat er bij komt kijken. zowel emotioneel als praktisch.
raissa, mogen we anders niet een keertje langskomen? dan kan sangdrax kennismaken met het idee hondje en Dribble zonder al te veel druk.
Wat lief van jequote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:26 schreef Xebber het volgende:
Raissa, ik ken je wel van het Lelystad-topic. Het lijkt mij zeer pijnlijk om een hond die je als pup al hebt, weg te moeten doen. Ik kan me ook nooit voorstellen dat mensen dat vrijwillig doen, ook al is dat misschien vaak beter voor de hond in kwestie.
Nu weet je dat ik zelf ook wel in Lelystad woon. Is er misschien een optie dat ik Dribbel doordeweeks in huis neem, en jij het weekend of zo? Heeft mijn hond (kruising Maltezer / Shitzu, 1 jaar) ook een vriendje.
Lief ideequote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:26 schreef Xebber het volgende:
Raissa, ik ken je wel van het Lelystad-topic. Het lijkt mij zeer pijnlijk om een hond die je als pup al hebt, weg te moeten doen. Ik kan me ook nooit voorstellen dat mensen dat vrijwillig doen, ook al is dat misschien vaak beter voor de hond in kwestie.
Nu weet je dat ik zelf ook wel in Lelystad woon. Is er misschien een optie dat ik Dribbel doordeweeks in huis neem, en jij het weekend of zo? Heeft mijn hond (kruising Maltezer / Shitzu, 1 jaar) ook een vriendje.
Wegens chronische ziekte mag ik niet werken (niks ernstigs of zo), en ben ik dus extreem veel thuis. Ik ben hooguit weg voor boodschappen, familiebezoek in Lelystad e.d.. Ik ben nooit langer weg dan 3 uur, ook vanwege mijn eigen hond, laat d'r niet graag alleen. Ik kan de boel dus heel goed in de gaten houden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:50 schreef Raissa het volgende:
[..]
Lief idee![]()
Alleen ik twijfel een beetje aan de combi maltezer en Dribble....
Vanmorgen uiteraard wat minder, maar sinds een uur of 3, na de regen, was het prima te doen hier buiten.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:07 schreef Harajuku. het volgende:
Huh, zeker in de hitte ga je 3 uur lopen met t beest?
Als je van 10 tot 18 de deur uit bent zou ik niet aan een hond beginnen hoor!quote:Op maandag 6 juli 2009 23:17 schreef Sjowhan het volgende:
Voorzichtige TVP, las dit topic op mijn mobiel, maar wil toch even reageren dus heb de laptop maar weer aangezet. Ik vind Jack Russels helemaal geweldig, maar heb er nog geen moeite/tijd in gestoken om meer informatie over dit ras te weten te komen..
Ik woon zelf in een 5k-appartement waar hij zeker wel de ruimte heeft. Enkel heb ik zelf nog een cavia, en daarnaast ben ik overdag niet thuis (ben ~10u van huis, 07u deur uit, 17:45 thuis). Ik heb daarom altijd gedacht dat (omdat ook honden 3x per dag uitgelaten moeten worden) dit geen goede combo is. Als dit geen probleem is, wil ik er over nadenken mocht Xebber's idee om wat van reden dan ook niet de voorkeur genieten..
Wat vind je van Xebber zijn idee danquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:08 schreef Raissa het volgende:
[..]
Als je van 10 tot 18 de deur uit bent zou ik niet aan een hond beginnen hoor!
Ik heb met Xebber even GePMed, dat ik ook nog even in afwachting ben van iemand anders in de PM. Denk dat Xebber's oplossing niet een oplossing is voor de lange termijn.. Hoe lullig het nu ook klinkt, we kunnen Dribble gewoon écht niet hebben, hoe vervelend ook.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:37 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat vind je van Xebber zijn idee dan
Het is ect een lief idee van Xebber maar zoals ik net al schreef voor ons niet de oplossing. Als Xebber haar gewoon 'fulltime' wil hebben mag dat, maar ik neem aan dat hij het niet-in-het-weekend-plan ook een reden had?quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:44 schreef Harajuku. het volgende:
Kan Xebber hem niet helemaal hebben dan, als 't toch al 5 dagen per week zou kunnen
Ik gok dat die niet-in-het-weekend-reden is dat jij je hondje dan zelf ook nog hebt, dat je Dribble niet helemaal kwijt bent....quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:25 schreef Raissa het volgende:
[..]
Het is ect een lief idee van Xebber maar zoals ik net al schreef voor ons niet de oplossing. Als Xebber haar gewoon 'fulltime' wil hebben mag dat, maar ik neem aan dat hij het niet-in-het-weekend-plan ook een reden had?
Dat bedoelde ik ook inderdaadquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:25 schreef Raissa het volgende:
[..]
Het is ect een lief idee van Xebber maar zoals ik net al schreef voor ons niet de oplossing. Als Xebber haar gewoon 'fulltime' wil hebben mag dat, maar ik neem aan dat hij het niet-in-het-weekend-plan ook een reden had?
Nouja, ik ben van 07:00-17:45 ongeveer weg (1u15min reistijd naar mijn werkgever), en had eigenlijk ook de dag erna het gevoel dat 't toch geen goed idee is omdat er altijd wel iemand thuis moet zijn om de hond uit te laten of mee te spelen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:08 schreef Raissa het volgende:
[..]
Als je van 10 tot 18 de deur uit bent zou ik niet aan een hond beginnen hoor!
Thanks!quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:31 schreef oh-oh het volgende:
Tvp en ik zal oren en ogen open houden , mensen vragen vaak aan mij of ik hondjes weet en zo
Pssst dat staat hierboven al!quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:52 schreef Greys het volgende:
Raissa, zou dat voor jou een optie zijn dan, als Xebber het hondje doordeweeks zou hebben en jij in het weekend, zodat je Dribble toch niet helemaal kwijt bent?
Het lijkt mij de ideale oplossing eigenlijk, dan hoef je hem niet helemaal te missen!
Oh ik zie het, sorry. Mag ik vragen waarom dat dan geen oplossing is?quote:
Maar dan zit ze hier in het weekend nog alleen thuis...quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ik zie het, sorry. Mag ik vragen waarom dat dan geen oplossing is?
Dan krijgt ie aandacht en beweging genoeg toch?
Geeft niks, kan jij niet weten. Weet ook eigenlijk niet of ik het al geschreven had ergensquote:Op donderdag 9 juli 2009 18:19 schreef Greys het volgende:
Ah oke. Sorry. Ik had niet begrepen dat je partner in het weekend ook nog werkt.
Dat dus.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik gok dat die niet-in-het-weekend-reden is dat jij je hondje dan zelf ook nog hebt, dat je Dribble niet helemaal kwijt bent....
Ik ook!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:27 schreef Greys het volgende:
Xebber, ik vond het echt supersupersuperlief aangeboden van je!
Ik ook; geweldigquote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:36 schreef Raissa het volgende:
Ik ook!
Ikke ook!!! En een tvpeetje op een happy end!!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:24 schreef Ingetje79 het volgende:
Dit topic helemaal gemist!![]()
TVP voor hopelijk mooie afloop dan maar![]()
En Xebber
Nou, gebeuren, gebeuren is een groot woord. We gaan bij Simmu en husband op bezoek met Drib. Simmu's husband weet niet zo goed wat ie zich moet voorstellen bij het hebben van een hond, misschien bedenkt hij straks wel dat het helemaal niet leuk isquote:
Hoe kun je een hond hebben nou niet leuk vinden?quote:Op zondag 19 juli 2009 10:50 schreef Raissa het volgende:
[..]
Nou, gebeuren, gebeuren is een groot woord. We gaan bij Simmu en husband op bezoek met Drib. Simmu's husband weet niet zo goed wat ie zich moet voorstellen bij het hebben van een hond, misschien bedenkt hij straks wel dat het helemaal niet leuk isHet is meer een soort van kennismaken denk ik
psiesquote:Op zondag 19 juli 2009 10:50 schreef Raissa het volgende:
[..]
Nou, gebeuren, gebeuren is een groot woord. We gaan bij Simmu en husband op bezoek met Drib. Simmu's husband weet niet zo goed wat ie zich moet voorstellen bij het hebben van een hond, misschien bedenkt hij straks wel dat het helemaal niet leuk isHet is meer een soort van kennismaken denk ik
We zijn zelfs alweer thuisquote:
Cakequote:Op zondag 19 juli 2009 16:51 schreef Raissa het volgende:
[..]
We zijn zelfs alweer thuisWe hebben afgesproken dat beide partijen nog even goed nadenken en dat we contact houden, binnenkort meer nieuws dus!
Oh en cake
Goed! Drib ligt nu uitgeput in de kattenmand (kennelijk ligt een kleine mand fijner) van het onderzoeken van de tuinquote:
Beviel het een beetje? Vonden ze elkaar liev? Vertel, vertel!quote:Op zondag 19 juli 2009 16:58 schreef Raissa het volgende:
Goed! Drib ligt nu uitgeput in de kattenmand (kennelijk ligt een kleine mand fijner) van het onderzoeken van de tuin![]()
[ afbeelding ]
Dribble sprong gelijk bij Sangdrax op schootquote:Op zondag 19 juli 2009 17:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Beviel het een beetje? Vonden ze elkaar liev? Vertel, vertel!
Dus we hebben een match!quote:Op zondag 19 juli 2009 19:31 schreef simmu het volgende:
hoihoi,
Dribble had selene's geheime rozijntjesstash (die uit de krentenbollengeplukte) gevondende katjes vonden het niks, maar daar stoor ik me niet zo aan. die hebben vaker een hond in de buurt gehad en toen wende het ook na wat gedoe
selene is niet bang, een likje van Dribble leverde een lachje. Dribble lijkt prima bij ons te passen. sangdrax zegt: "als dit hem niet is, wat dan wel?" en geeft aan dat hij het nu wel ziet zitten. ivm de katjes zou hij wel graag een proeftijd zien, dat moet ook goed gaan na een propere introductie!
Proeftijd hadden wij ook al bedacht, mocht het toch niet werken dan komt ze gewoon terugquote:Op zondag 19 juli 2009 19:31 schreef simmu het volgende:
hoihoi,
Dribble had selene's geheime rozijntjesstash (die uit de krentenbollengeplukte) gevondende katjes vonden het niks, maar daar stoor ik me niet zo aan. die hebben vaker een hond in de buurt gehad en toen wende het ook na wat gedoe
selene is niet bang, een likje van Dribble leverde een lachje. Dribble lijkt prima bij ons te passen. sangdrax zegt: "als dit hem niet is, wat dan wel?" en geeft aan dat hij het nu wel ziet zitten. ivm de katjes zou hij wel graag een proeftijd zien, dat moet ook goed gaan na een propere introductie!
Verkeerde smilie is het dan....moet deze zijnquote:
En druiven met pit.quote:Op zondag 19 juli 2009 21:50 schreef oh-oh het volgende:Wat ongelooflijk goed en gaaf zeg
![]()
We willen Dribbeltje wel blijven volgen hier he!
Oh even een tipje wel, rozijnen zijn niet goed voor honden, het kan vast geen kwaad dat ze die opgegeten heeft , maar probeer het voortaan te voorkomen, net als chocolade
Woensdagavond hebben we een afspraak!quote:Op zondag 19 juli 2009 21:17 schreef Raissa het volgende:
-edit- Ohja, ik ga morgenochtend even kijken of we morgenavond terecht kunnen bij de dierenarts voor inenting.
Drib heeft eens in een onbewaakt ogenblik bijna een halve kilo chocolade van tafel gejat, ze heeft er geen centje pijn van gehad. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat het geen kwaad kan. Maar ik denk dat simmu zelf ook wel weet dat je een hond geen chocolade/druiven etc. moet gaan voeren...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:45 schreef MarjoleinA het volgende:
Simmu,
Ik las over de rozjinen. Let op deze zijn gevaarlijk voor een hond.
Net zoals druiven dus. Dit is zelfs dodelijk heb ik vernomen.
Net zoals chocola overigens.
Er staat een lijst online van dingen die ze niet mogen eten![]()
Succes ermee en ik hoop dat het wat wordt!
quote:Op zondag 19 juli 2009 22:54 schreef simmu het volgende:
ik ben gemeen met mijn dieren: die mogen sowieso geen menseneten, tot grote frustatie van zowel selene (de baby) als shin shin (de kat) omdat selene steeds probeert shin shin stukjes kaas te voeren. wel leren ze nu allebei goed met elkaar om te gaan door de pogingen
quote:Op zondag 19 juli 2009 22:54 schreef simmu het volgende:
ik ben gemeen met mijn dieren: die mogen sowieso geen menseneten, tot grote frustatie van zowel selene (de baby) als shin shin (de kat) omdat selene steeds probeert shin shin stukjes kaas te voeren. wel leren ze nu allebei goed met elkaar om te gaan door de pogingen
en ik wil wel iedereen op de hoogte houden hoor![]()
ik ga eerst ff slapen, dan bespreken we later psies hoe en wat. trusten allemaal!
is prima. we hebben deze en volgende week vakantie. dus dan hebben we anderhalve week om het hele spul iig ietsje aan elkaar te laten wennen onder onze begeleidingquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:55 schreef Raissa het volgende:
Milanese is donderdag en vrijdag vrij dus eventueel zouden we haar dan kunnen brengen?
Ik denk dat dat een hele goed manier is! Denk alleen wel dat als Drib in de bench zit en ze ziet de katten dat ze er heen wil en dat die herrie (de nageltjes op dat metaal) de katten wel kan afschrikken, daarom is het denk ik wel zaak om streng tegen Dribble te zijn dat ze rustig moet blijven. Ze heeft sowieso een duidelijke hand nodig.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:46 schreef simmu het volgende:
we hyadden trouwens zelf in gedachten om Dribble op soortgelijke wijze te introduceren als selene toen die geboren werd![]()
stap 1: duidelijk de nieuwe bewoner laten zien en daarna weghalen en apart houden van elkaar (eigen kamers).
stap 2: de nieuwe bewoner in een afgesloten binnenruimte (bij selene was dat de box, voor Dribble denk ik de grote benche), aankijken hoe dat gaat. enkel onder toezicht.
stap 3: de boel loslaten, wederom enkel onder toezicht. afwachten hoe dat gaat.
hebben jullie hier ideeen over?
Dat is alleen maar goed zo'n houding, als ze bij voorbaat al bang wegrennen dan kunnen ze ook nooit aan elkaar wennenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:47 schreef simmu het volgende:
die aan de rechterkant (richting de klompendragende kattenhatende buurman) moet eventjes wat kleiner gemaakt wordenijzerdraad en wat extra gaas aan de bovenkant doet het hem wel
vroeguh maakten we zo altijd het balkon katveilig!
Als Drib eenmaal in de bench zit komt shin toch wel in no-time kijken (zeg, 30 seconden ofzo). die gaat mooi niet opzij voor andere dieren. ook niet op straat trouwens. ze doet niet lelijk, maar heeft wel een houding waar veel honden van schrikken. op 'wonderlijke' wijze kan ze prima overweg met hondenmensen. die gaan niet aan haar plukken en dan gaat het goed.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:07 schreef simmu het volgende:
dit kon ik dan weer niet weerstaan trouwens![]()
[ afbeelding ]
Even een opsomming:quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:34 schreef simmu het volgende:
we hebben trouwens wel nog een paar vraagjes van praktische aard
wat hebben we allemaal nodig? benches hebben we zelf al (in 2 maten). wat voor spulletjes gebruikt ze verder? mandje, speeltjes? welk eten vindt ze lekker, hoevaak krijgt ze eten? waar halen jullie dat? welke hondensnoepjes vindt ze lekker? hoe staat Dribble tegenover katjes in haar benche? kunnen we dingen van jullie overkopen?
(vraag a) spel ik 'benche' nu goed?/ vraag b) nav katjes en benche; die mormeltjes van mij gaan daar zeker proberen dribb mee te zieken... enig uitdagerij zal zeker wel gebeuren)
we hebben het tot nu toe enkel over de emotionele dingen gehad, tijd voor de praktische kant
en even voor de duidelijkheid: de regels mbt het wennen gelden ook voor selene. dus Dribble krijgt niet gelijk een baby aan haar staart!
bah Kissaa, wat een natrap-post ook zeg... wees nou eens gewoon blij dat hier een passende oplossing wordt gevonden. Raissa had Dribble ook kunnen dumpen bij een asiel of in het bos. maar ze doet hier echt haar best voor.quote:Op woensdag 22 juli 2009 00:07 schreef kissaa het volgende:
Raissa: Korte samenvatting:
Door ziekte kan ik Dribble niet bieden wat zij verdient, in de nabije toekomst zal dit niet veranderen. Hierdoor zijn wij op zoek naar een lief baasje voor Dribble dat de tijd heeft voor haar.
Sorry Raissa, maar door je ziekte (?) kun je Dribble niet bieden wat zij verdient maar je kind wel? Ik word zo moe van uitvluchten van mensen die hun dieren dumpen. Kind komt, huisdier moet weg![]()
Misschien moet je 't eens anders bekijken. Raissa probeert nu 't beste te vinden voor Dribble. Dit is toch alleen maar in 't belang van Dribble?quote:Op woensdag 22 juli 2009 00:07 schreef kissaa het volgende:
Raissa: Korte samenvatting:
Door ziekte kan ik Dribble niet bieden wat zij verdient, in de nabije toekomst zal dit niet veranderen. Hierdoor zijn wij op zoek naar een lief baasje voor Dribble dat de tijd heeft voor haar.
Sorry Raissa, maar door je ziekte (?) kun je Dribble niet bieden wat zij verdient maar je kind wel? Ik word zo moe van uitvluchten van mensen die hun dieren dumpen. Kind komt, huisdier moet weg![]()
Same herequote:
Yes, zeker een fijne oplossing!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:05 schreef Ml-etje het volgende:uit lurkstand.. dat is ook een fijne oplossing als dat gaat?
Fijn hoor! en fijn dat Simmu begripvol is
Ja, spannend topic dit hè?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:15 schreef Brittie het volgende:
[..]
Same here. Het blijft wel spannend zo
maar inderdaad, voordeel is natuurlijk dat Dribble je schoonouders kent, misschien minder hoeft te wennen én bij jou in de buurt kan blijven...
En Simmu
![]()
Eind goed al goed, I hope!
niet doen joh!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:19 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ja, spannend topic dit hè?Dribble is daar heel veel geweest dus wennen hoeft ze daar eigenlijk niet, ze is er nu ook trouwens. Heb er wel even wakker van gelegen dat we simmu moesten afzeggen maar ik heb begrepen dat ze nu in ieder geval zeker weten dat ze graag een hondje willen!
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:36 schreef simmu het volgende:
niet doen joh!
jullie hebben ons duidelijkheid gegeven en lekker cake gegeten![]()
zie het als een minimeetje
Minimeetquote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:36 schreef simmu het volgende:
[..]
niet doen joh!
jullie hebben ons duidelijkheid gegeven en lekker cake gegeten![]()
zie het als een minimeetje
Dat weet ik zeker!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:41 schreef Cat22 het volgende:
Al waren Simmu en Sangdrax ongetwijfeld ook goede honde-ouders geweest.
heh, ik glim van trots hierquote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:58 schreef Raissa het volgende:
[..]
Minimeet![]()
Stiekem ben ik nu wel verliefd op Selene, wat een leuk meisje is dat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |