Ikke ook!!! En een tvpeetje op een happy end!!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:24 schreef Ingetje79 het volgende:
Dit topic helemaal gemist!![]()
TVP voor hopelijk mooie afloop dan maar![]()
En Xebber
Nou, gebeuren, gebeuren is een groot woord. We gaan bij Simmu en husband op bezoek met Drib. Simmu's husband weet niet zo goed wat ie zich moet voorstellen bij het hebben van een hond, misschien bedenkt hij straks wel dat het helemaal niet leuk isquote:
Hoe kun je een hond hebben nou niet leuk vinden?quote:Op zondag 19 juli 2009 10:50 schreef Raissa het volgende:
[..]
Nou, gebeuren, gebeuren is een groot woord. We gaan bij Simmu en husband op bezoek met Drib. Simmu's husband weet niet zo goed wat ie zich moet voorstellen bij het hebben van een hond, misschien bedenkt hij straks wel dat het helemaal niet leuk isHet is meer een soort van kennismaken denk ik
psiesquote:Op zondag 19 juli 2009 10:50 schreef Raissa het volgende:
[..]
Nou, gebeuren, gebeuren is een groot woord. We gaan bij Simmu en husband op bezoek met Drib. Simmu's husband weet niet zo goed wat ie zich moet voorstellen bij het hebben van een hond, misschien bedenkt hij straks wel dat het helemaal niet leuk isHet is meer een soort van kennismaken denk ik
We zijn zelfs alweer thuisquote:
Cakequote:Op zondag 19 juli 2009 16:51 schreef Raissa het volgende:
[..]
We zijn zelfs alweer thuisWe hebben afgesproken dat beide partijen nog even goed nadenken en dat we contact houden, binnenkort meer nieuws dus!
Oh en cake
Goed! Drib ligt nu uitgeput in de kattenmand (kennelijk ligt een kleine mand fijner) van het onderzoeken van de tuinquote:
Beviel het een beetje? Vonden ze elkaar liev? Vertel, vertel!quote:Op zondag 19 juli 2009 16:58 schreef Raissa het volgende:
Goed! Drib ligt nu uitgeput in de kattenmand (kennelijk ligt een kleine mand fijner) van het onderzoeken van de tuin![]()
[ afbeelding ]
Dribble sprong gelijk bij Sangdrax op schootquote:Op zondag 19 juli 2009 17:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Beviel het een beetje? Vonden ze elkaar liev? Vertel, vertel!
Dus we hebben een match!quote:Op zondag 19 juli 2009 19:31 schreef simmu het volgende:
hoihoi,
Dribble had selene's geheime rozijntjesstash (die uit de krentenbollengeplukte) gevondende katjes vonden het niks, maar daar stoor ik me niet zo aan. die hebben vaker een hond in de buurt gehad en toen wende het ook na wat gedoe
selene is niet bang, een likje van Dribble leverde een lachje. Dribble lijkt prima bij ons te passen. sangdrax zegt: "als dit hem niet is, wat dan wel?" en geeft aan dat hij het nu wel ziet zitten. ivm de katjes zou hij wel graag een proeftijd zien, dat moet ook goed gaan na een propere introductie!
Proeftijd hadden wij ook al bedacht, mocht het toch niet werken dan komt ze gewoon terugquote:Op zondag 19 juli 2009 19:31 schreef simmu het volgende:
hoihoi,
Dribble had selene's geheime rozijntjesstash (die uit de krentenbollengeplukte) gevondende katjes vonden het niks, maar daar stoor ik me niet zo aan. die hebben vaker een hond in de buurt gehad en toen wende het ook na wat gedoe
selene is niet bang, een likje van Dribble leverde een lachje. Dribble lijkt prima bij ons te passen. sangdrax zegt: "als dit hem niet is, wat dan wel?" en geeft aan dat hij het nu wel ziet zitten. ivm de katjes zou hij wel graag een proeftijd zien, dat moet ook goed gaan na een propere introductie!
Verkeerde smilie is het dan....moet deze zijnquote:
En druiven met pit.quote:Op zondag 19 juli 2009 21:50 schreef oh-oh het volgende:Wat ongelooflijk goed en gaaf zeg
![]()
We willen Dribbeltje wel blijven volgen hier he!
Oh even een tipje wel, rozijnen zijn niet goed voor honden, het kan vast geen kwaad dat ze die opgegeten heeft , maar probeer het voortaan te voorkomen, net als chocolade
Woensdagavond hebben we een afspraak!quote:Op zondag 19 juli 2009 21:17 schreef Raissa het volgende:
-edit- Ohja, ik ga morgenochtend even kijken of we morgenavond terecht kunnen bij de dierenarts voor inenting.
Drib heeft eens in een onbewaakt ogenblik bijna een halve kilo chocolade van tafel gejat, ze heeft er geen centje pijn van gehad. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat het geen kwaad kan. Maar ik denk dat simmu zelf ook wel weet dat je een hond geen chocolade/druiven etc. moet gaan voeren...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:45 schreef MarjoleinA het volgende:
Simmu,
Ik las over de rozjinen. Let op deze zijn gevaarlijk voor een hond.
Net zoals druiven dus. Dit is zelfs dodelijk heb ik vernomen.
Net zoals chocola overigens.
Er staat een lijst online van dingen die ze niet mogen eten![]()
Succes ermee en ik hoop dat het wat wordt!
quote:Op zondag 19 juli 2009 22:54 schreef simmu het volgende:
ik ben gemeen met mijn dieren: die mogen sowieso geen menseneten, tot grote frustatie van zowel selene (de baby) als shin shin (de kat) omdat selene steeds probeert shin shin stukjes kaas te voeren. wel leren ze nu allebei goed met elkaar om te gaan door de pogingen
quote:Op zondag 19 juli 2009 22:54 schreef simmu het volgende:
ik ben gemeen met mijn dieren: die mogen sowieso geen menseneten, tot grote frustatie van zowel selene (de baby) als shin shin (de kat) omdat selene steeds probeert shin shin stukjes kaas te voeren. wel leren ze nu allebei goed met elkaar om te gaan door de pogingen
en ik wil wel iedereen op de hoogte houden hoor![]()
ik ga eerst ff slapen, dan bespreken we later psies hoe en wat. trusten allemaal!
is prima. we hebben deze en volgende week vakantie. dus dan hebben we anderhalve week om het hele spul iig ietsje aan elkaar te laten wennen onder onze begeleidingquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:55 schreef Raissa het volgende:
Milanese is donderdag en vrijdag vrij dus eventueel zouden we haar dan kunnen brengen?
Ik denk dat dat een hele goed manier is! Denk alleen wel dat als Drib in de bench zit en ze ziet de katten dat ze er heen wil en dat die herrie (de nageltjes op dat metaal) de katten wel kan afschrikken, daarom is het denk ik wel zaak om streng tegen Dribble te zijn dat ze rustig moet blijven. Ze heeft sowieso een duidelijke hand nodig.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:46 schreef simmu het volgende:
we hyadden trouwens zelf in gedachten om Dribble op soortgelijke wijze te introduceren als selene toen die geboren werd![]()
stap 1: duidelijk de nieuwe bewoner laten zien en daarna weghalen en apart houden van elkaar (eigen kamers).
stap 2: de nieuwe bewoner in een afgesloten binnenruimte (bij selene was dat de box, voor Dribble denk ik de grote benche), aankijken hoe dat gaat. enkel onder toezicht.
stap 3: de boel loslaten, wederom enkel onder toezicht. afwachten hoe dat gaat.
hebben jullie hier ideeen over?
Dat is alleen maar goed zo'n houding, als ze bij voorbaat al bang wegrennen dan kunnen ze ook nooit aan elkaar wennenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:47 schreef simmu het volgende:
die aan de rechterkant (richting de klompendragende kattenhatende buurman) moet eventjes wat kleiner gemaakt wordenijzerdraad en wat extra gaas aan de bovenkant doet het hem wel
vroeguh maakten we zo altijd het balkon katveilig!
Als Drib eenmaal in de bench zit komt shin toch wel in no-time kijken (zeg, 30 seconden ofzo). die gaat mooi niet opzij voor andere dieren. ook niet op straat trouwens. ze doet niet lelijk, maar heeft wel een houding waar veel honden van schrikken. op 'wonderlijke' wijze kan ze prima overweg met hondenmensen. die gaan niet aan haar plukken en dan gaat het goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |