Is dat een vereiste?quote:2) hondje moet teveel blaffen en tegen mensen opspringen
het hondje waar eventjes sprake van was (die is ook op bezoek geweest) was ook een jack russel. ik heb er positieve en negatieve dingen over gehoord. zelf tot nu toe enkel positief meegemaakt. kennissen hebben laatst die van hun weggedaan wegens "te dominant". ik ben geneigd om dan te denken dat het schort aan de opvoeding. maar in hoeverre ik dat goed beoordeel weet ik natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:09 schreef ColtZ40 het volgende:
Wij hebben een Jack Russel die aan alle voorwaarde voldoet maar de een is de ander niet...
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:14 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
[..]
Is dat een vereiste?
Op Dierz staat een puppytest, misschien dat je daar iets wijzer van wordt.
http://www.dierz.nl/puppytest/
puur uit nieuwsgierigheid, waarom zie je de retriever en de lab niet zitten?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:17 schreef simmu het volgende:
[..]
het hondje waar eventjes sprake van was (die is ook op bezoek geweest) was ook een jack russel. ik heb er positieve en negatieve dingen over gehoord. zelf tot nu toe enkel positief meegemaakt. kennissen hebben laatst die van hun weggedaan wegens "te dominant". ik ben geneigd om dan te denken dat het schort aan de opvoeding. maar in hoeverre ik dat goed beoordeel weet ik natuurlijk niet.
voor de duidelijkheid: hondenrassen die ik niet zie zitten (en die ik goed ken)
rottweiler
doberman
bull mastiff
labrador
goldenretriever
schapendoes
boxer
ik heb niks tegen een vuilnisbakkie
het asiel bij ons in de buurt doet standaard niet aan plaatsing bij kinderen. ik heb er op zitten letten. elke hond die ze aanbieden heeft "niet geschikt voor plaatsing bij kinderen onder de 16 jaat"
sandrax zegt: 'dexter had een lab!'quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
puur uit nieuwsgierigheid, waarom zie je de retriever en de lab niet zitten?
hehehe, maar de ene lab is de andere nietquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:59 schreef simmu het volgende:
[..]
sandrax zegt: 'dexter had een lab!'enfin: die heeft nog nooit een hond gehad. ik wel. mijn ouders hadden vroeger een labrador. leuk beest hoor. ik vond haar vooral erg druk en eigenwijs en verhoudingsgewijs best groot. nou moet ik toegeven dat die erg slecht opgevoed was en tegelijk erg lief voor mijn (toen ook dreumes) broertje. retrievers hetzelfde verhaal, alhoewel die dan bij de buren
hou er rekening mee dat jackrussels "krengen" zijn die je echt flink en strak moet opvoeden.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:03 schreef simmu het volgende:
oh, en mijn neef heeft ook 2 kleine kinderen, waarvan eentje net een maand jonger dan selene. en die heeft een bull mastiff. ook een lief dier. maar wederom: niks voor ons. naar wat ik meekrijg vereist dat gewoon veel training. mijn neef doet ook wedstrijden. had vroeger ook een rottweiler, vandaar dat die ook op de lijst staat![]()
selene vind alle honden geweldig trouwens. die heeft tot nu toe ontmoet: een chihauhau, een bull mastiff, een herder, een jack russel en een vuilnisbakkie of twee
oh, zelfs de katten mogen niet zonder toezicht bij selene. en dieren mogen bij mij ook al geen menseneten. dus selene mag shin shin ook al geen stukjes kaas voeren. *zucht*quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:03 schreef Desunoto het volgende:
Zoals je zelf al zegt ligt het een groot deel aan de opvoeding. Dus ik zou echt een jong hondje nemen en die van jongs af aan laten wennen aan de katten en heel voorzichtig aan de baby.
Met jonge kinderen en baby's moet je sowieso oppassen, en altijd in de buurt zijn als een huisdier en het kind in dezelfde kamer zijn, want je weet maar nooit.
Ik vind het iig al tof dat je er zo goed over nadenktquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:12 schreef simmu het volgende:
naja. een hond gaat deel uitmaken van ons gezin en blijft dan gewoon. punt. uiteraard muv hele rare erge situaties, maar toch. je kan nu eenmaal niet alles voorzien. maar in beginsel hoort de hond bij ons, net zo goed als selene (onze baby) en de katten. dus we nemen de tijd om na te denken wat voor soort hond bij ons past.
een volwassen hond is ook prima, maar alleen onder voorwaarde dus dat de hond gewend is aan kleine kinderen en katten. daar moet je dan maar net tegen aan lopen!
zo lief & schattig als mijn dochtertje is, je noemt nu ook haar kenmerkenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
hou er rekening mee dat jackrussels "krengen" zijn die je echt flink en strak moet opvoeden.
Als je dat niet doet, dan krijg je IMHO niet zulke fijne honden![]()
Het zijn niet de mooiste nee.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |