abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71300461
we zijn er uit, er is in ons gezin nog wel een plekje voor een hondje (zie ook het Dribble topic ). leuk! maar nu? wat voor hond dan? ik probeer het eventjes een beetje schematisch op te zetten hoor, lange op dus!

onze gezinssituatie: simmu, sangdrax en selene (ongeveer 1 jaar en al mobiel!) en twee katjes. ik heb al eerder hondjes bij de katten gehad. ik zal niet zeggen dat ze er heel kapot van zijn maar ook niet heel erg agressief ofzo. ik heb er goed vertrouwen in dat het uit die hoek wel went met wat tijd en propere introducties. we wonen in een klein dorpje in diever in een leuk huis met tuin en vlakbij het bos (het drents friese wold en het dwingelerveld). de hond moet dus overweg kunnen met baby/kind en katten. dit is erg belangrijk.

nu hadden we zelf het volgende bedacht:
1) hondje moet niet te groot zijn. menskniehoogte zo ongeveer.
2) hondje moet niet teveel blaffen en tegen mensen opspringen (is opvoedbaar weet ik. zie puntje, puppy of volwassen)
3) hondje mag best wat behoeftig zijn (is onderdeel van het gezin tenslotte) maar niet de hele dag op schoot willen (gaat niet, de baby en de katten willen ook)
4) geen lang haar
5) ivm kindje: niet te dominant (alhoerwel ook dat een opvoedkwestie is in mijn ervaring)

welk ras zou dan voor ons geschikt zijn? de voornaamste eis (die is echt noodzakelijk) is dus dat de hond met de baby en de katten overweg kan. de genummerde items zijn wensen
en we hebben een beetje een dilemma: gaan we voor een puppy of een volwassen hondje.

game on, advies gewenst

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 24-07-2009 22:18:15 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71300581
Rottweiler.
pi_71300657
Wij hebben een Jack Russel die aan alle voorwaarde voldoet maar de een is de ander niet...
pi_71300806
quote:
2) hondje moet teveel blaffen en tegen mensen opspringen
Is dat een vereiste?

Op Dierz staat een puppytest, misschien dat je daar iets wijzer van wordt.
http://www.dierz.nl/puppytest/
pi_71300937
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:09 schreef ColtZ40 het volgende:
Wij hebben een Jack Russel die aan alle voorwaarde voldoet maar de een is de ander niet...
het hondje waar eventjes sprake van was (die is ook op bezoek geweest) was ook een jack russel. ik heb er positieve en negatieve dingen over gehoord. zelf tot nu toe enkel positief meegemaakt. kennissen hebben laatst die van hun weggedaan wegens "te dominant". ik ben geneigd om dan te denken dat het schort aan de opvoeding. maar in hoeverre ik dat goed beoordeel weet ik natuurlijk niet.

voor de duidelijkheid: hondenrassen die ik niet zie zitten (en die ik goed ken)

rottweiler
doberman
bull mastiff
labrador
goldenretriever
schapendoes
boxer

ik heb niks tegen een vuilnisbakkie
het asiel bij ons in de buurt doet standaard niet aan plaatsing bij kinderen. ik heb er op zitten letten. elke hond die ze aanbieden heeft "niet geschikt voor plaatsing bij kinderen onder de 16 jaat"
pi_71300973
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:14 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Is dat een vereiste?

Op Dierz staat een puppytest, misschien dat je daar iets wijzer van wordt.
http://www.dierz.nl/puppytest/

gefixt, dank je. ik ga die test ff doen
pi_71301705
en hier de uitslag van de test:

pi_71301791
Een Malthezer Leeuwtje?

Zo'n hondje hebben wij vroeger thuis gehad. Blijft klein, haren kunnen wel lang worden maar zo nu en dan naar de hondenkapper verhelpt dat probleem, en het zijn schatjes. Heel knuffelbaar en (mits goed opgevoed natuurlijk maar zo'n probleem is dat niet ) doen geen vlieg kwaad.

pi_71301935
En ik zou sowieso voor een puppy gaan. Vooral omdat je ook katten hebt. Dan kunnen ze daar tijdens de opvoeding en het opgroeien ook al aan wennen.

Of anders moet je zeker een hondje nemen die al ervaring met katten heeft.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:51:57 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71302053
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:17 schreef simmu het volgende:

[..]

het hondje waar eventjes sprake van was (die is ook op bezoek geweest) was ook een jack russel. ik heb er positieve en negatieve dingen over gehoord. zelf tot nu toe enkel positief meegemaakt. kennissen hebben laatst die van hun weggedaan wegens "te dominant". ik ben geneigd om dan te denken dat het schort aan de opvoeding. maar in hoeverre ik dat goed beoordeel weet ik natuurlijk niet.

voor de duidelijkheid: hondenrassen die ik niet zie zitten (en die ik goed ken)

rottweiler
doberman
bull mastiff
labrador
goldenretriever
schapendoes
boxer

ik heb niks tegen een vuilnisbakkie
het asiel bij ons in de buurt doet standaard niet aan plaatsing bij kinderen. ik heb er op zitten letten. elke hond die ze aanbieden heeft "niet geschikt voor plaatsing bij kinderen onder de 16 jaat"
puur uit nieuwsgierigheid, waarom zie je de retriever en de lab niet zitten?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_71302344
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

puur uit nieuwsgierigheid, waarom zie je de retriever en de lab niet zitten?
sandrax zegt: 'dexter had een lab!' enfin: die heeft nog nooit een hond gehad. ik wel. mijn ouders hadden vroeger een labrador. leuk beest hoor. ik vond haar vooral erg druk en eigenwijs en verhoudingsgewijs best groot. nou moet ik toegeven dat die erg slecht opgevoed was en tegelijk erg lief voor mijn (toen ook dreumes) broertje. retrievers hetzelfde verhaal, alhoewel die dan bij de buren
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:02:01 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71302438
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:59 schreef simmu het volgende:

[..]

sandrax zegt: 'dexter had een lab!' enfin: die heeft nog nooit een hond gehad. ik wel. mijn ouders hadden vroeger een labrador. leuk beest hoor. ik vond haar vooral erg druk en eigenwijs en verhoudingsgewijs best groot. nou moet ik toegeven dat die erg slecht opgevoed was en tegelijk erg lief voor mijn (toen ook dreumes) broertje. retrievers hetzelfde verhaal, alhoewel die dan bij de buren
hehehe, maar de ene lab is de andere niet idem dito met de retriever

Ik dacht eerst dat het om de lange haren van met name de retriever ging

Maar mijn nieuwsgierigheid is gevoed hoor
pi_71302484
oh, en mijn neef heeft ook 2 kleine kinderen, waarvan eentje net een maand jonger dan selene. en die heeft een bull mastiff. ook een lief dier. maar wederom: niks voor ons. naar wat ik meekrijg vereist dat gewoon veel training. mijn neef doet ook wedstrijden. had vroeger ook een rottweiler, vandaar dat die ook op de lijst staat

selene vind alle honden geweldig trouwens. die heeft tot nu toe ontmoet: een chihauhau, een bull mastiff, een herder, een jack russel en een vuilnisbakkie of twee
pi_71302492
Zoals je zelf al zegt ligt het een groot deel aan de opvoeding. Dus ik zou echt een jong hondje nemen en die van jongs af aan laten wennen aan de katten en heel voorzichtig aan de baby.

Met jonge kinderen en baby's moet je sowieso oppassen, en altijd in de buurt zijn als een huisdier en het kind in dezelfde kamer zijn, want je weet maar nooit.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:09:59 #15
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_71302812
Mopshond!!!!
It's all a blur!!!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:11:55 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71302896
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:03 schreef simmu het volgende:
oh, en mijn neef heeft ook 2 kleine kinderen, waarvan eentje net een maand jonger dan selene. en die heeft een bull mastiff. ook een lief dier. maar wederom: niks voor ons. naar wat ik meekrijg vereist dat gewoon veel training. mijn neef doet ook wedstrijden. had vroeger ook een rottweiler, vandaar dat die ook op de lijst staat

selene vind alle honden geweldig trouwens. die heeft tot nu toe ontmoet: een chihauhau, een bull mastiff, een herder, een jack russel en een vuilnisbakkie of twee
hou er rekening mee dat jackrussels "krengen" zijn die je echt flink en strak moet opvoeden.

Als je dat niet doet, dan krijg je IMHO niet zulke fijne honden
pi_71302923
naja. een hond gaat deel uitmaken van ons gezin en blijft dan gewoon. punt. uiteraard muv hele rare erge situaties, maar toch. je kan nu eenmaal niet alles voorzien. maar in beginsel hoort de hond bij ons, net zo goed als selene (onze baby) en de katten. dus we nemen de tijd om na te denken wat voor soort hond bij ons past.

een volwassen hond is ook prima, maar alleen onder voorwaarde dus dat de hond gewend is aan kleine kinderen en katten. daar moet je dan maar net tegen aan lopen!
pi_71302971
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:03 schreef Desunoto het volgende:
Zoals je zelf al zegt ligt het een groot deel aan de opvoeding. Dus ik zou echt een jong hondje nemen en die van jongs af aan laten wennen aan de katten en heel voorzichtig aan de baby.

Met jonge kinderen en baby's moet je sowieso oppassen, en altijd in de buurt zijn als een huisdier en het kind in dezelfde kamer zijn, want je weet maar nooit.
oh, zelfs de katten mogen niet zonder toezicht bij selene. en dieren mogen bij mij ook al geen menseneten. dus selene mag shin shin ook al geen stukjes kaas voeren. *zucht*
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:14:14 #19
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_71302983
klinkt als een mopshond....
It's all a blur!!!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:15:25 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71303020
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:12 schreef simmu het volgende:
naja. een hond gaat deel uitmaken van ons gezin en blijft dan gewoon. punt. uiteraard muv hele rare erge situaties, maar toch. je kan nu eenmaal niet alles voorzien. maar in beginsel hoort de hond bij ons, net zo goed als selene (onze baby) en de katten. dus we nemen de tijd om na te denken wat voor soort hond bij ons past.

een volwassen hond is ook prima, maar alleen onder voorwaarde dus dat de hond gewend is aan kleine kinderen en katten. daar moet je dan maar net tegen aan lopen!
Ik vind het iig al tof dat je er zo goed over nadenkt

Nu wil ik toch even miepen, mag dat? Jullie hebben nooit hondjes gehad, wel katten bedenk ik me net. Hou je er rekening mee dat een hondje heel veel kan kosten?

Neem mijn hond. 1 operatie van 700, 1 van 1200, binnenkort weer 1 van 200.. om van de gewone dierenarts kosten nog maar niet te spreken
pi_71303070
Selene hoeft de staart van de kat maar interessant te vinden, er een ruk aan te geven en ze kan als het tegenzit een paar gemene uithalen verwachten. Dat is een risico met huisdieren. Helaas.
pi_71303086
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:09 schreef xxjosjex het volgende:
Mopshond!!!!
Die vind ik zo lelijk
pi_71303097
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

hou er rekening mee dat jackrussels "krengen" zijn die je echt flink en strak moet opvoeden.

Als je dat niet doet, dan krijg je IMHO niet zulke fijne honden
zo lief & schattig als mijn dochtertje is, je noemt nu ook haar kenmerken
pi_71303128
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:14 schreef xxjosjex het volgende:
klinkt als een mopshond....
Zijn ook lieve hondjes ja.
pi_71303171
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:17 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Die vind ik zo lelijk
Het zijn niet de mooiste nee. Maar meestal wel lief.
En past wel heel goed bij de beschrijving van het hondje dat je zoekt.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:19:46 #26
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_71303183
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:17 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Die vind ik zo lelijk
Ja dat mag.....vond ik ook wel tot ik het "karakter" van de beestjes meer leerde kennen....zijn hele lieve trouwe en eigenwijze beestjes. Wij willen er hier een in april volgend jaar in huis nemen....Duurt helaas nog lang, maar heb geduld!
It's all a blur!!!
pi_71303219
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:16 schreef Desunoto het volgende:
Selene hoeft de staart van de kat maar interessant te vinden, er een ruk aan te geven en ze kan als het tegenzit een paar gemene uithalen verwachten. Dat is een risico met huisdieren. Helaas.
psies

overigens hebben we selene heel voorzichtig geintroduceerd. nooit afgedwongen, als poes niet wil spelen/snuffelen met haar is dat ok en als poes wel wil komen is dat ook ok (en blijven we erbij). en selene moet leren omgaan met poes. gaat vanzelf, want als selene te ruw doet loopt poes weg. selene poes. selene's eerste (en tot nu toe enige) woordje is "pozzsss"
pi_71303250

Lijkt me duidelijk. Niet te groot, maar tenminste wel een echte hond. Een markies dus.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:25:52 #29
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_71303367
Markiesjes zijn leuk ja, en niet al te langharig, niet te klein en lief en leuk.
Italiaanse windhondjes moet je niet nemen, die zijn hartstikke kwetsbaar.
Mopsen zijn wel lief en leuk maar worden niet oud en hebben heel veel veelvoorkomende gezondheidsproblemen.
Bovendien zijn ze ook niet heel erg lang heel actief, dus dat is niet leuk naarmate de kleine ouder wordt en zelf meer leuke dingen met de hond kan doen. En ze verharen echt als de ziekte.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_71303469
ik zit te kijken naar die mopshondjes, maar dat lijkt idd wel iets voor ons. ik zal morgen eens aan mijn moeder vragen, er staat me een hondje bij wat ik kende in mijn jeugd.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:36:43 #31
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_71303732
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:25 schreef oh-oh het volgende:
Mopsen zijn wel lief en leuk maar worden niet oud en hebben heel veel veelvoorkomende gezondheidsproblemen.
Bovendien zijn ze ook niet heel erg lang heel actief, dus dat is niet leuk naarmate de kleine ouder wordt en zelf meer leuke dingen met de hond kan doen. En ze verharen echt als de ziekte.
je hoort het wel dat ze toch 12 jaar kunnen worden, maar ze zijn (door de korte snuit) bekend om hun gezondheidsproblemen. Daar kan je wel rekening mee houden door een juiste fokker te vinden die er op let dat de kans op aangeboren afwijkingen minimaal zijn.

wij vinden het zelf wel fijn dat het juist geen wildebras is die uren druk is, misschien als hij/zij nog jong is wel. Maar ik vind het prima als die wat rustiger is, hij/zij gaat ook mee naar kantoor dus dan kan het wel fijn zijn juist...
Maar is maar net wat je zoekt in het karakter van een hondje... Succes met je zoektocht!!
De officiele vereniging is commedia
It's all a blur!!!
pi_71303830
Deze zijn ook wel leuk:

Karakter van de Cavalier King Charles Spaniel

De cavalier is sportief aanhankelijk kent weinig angst.Hij is vrolijk vriendelijk niet agressief en geen enkele neiging tot nerveusheid.Ze willen je behagen zijn intelligent om te begrijpen wat u wilt gemakkelijk om een gehoorzaamheidstraining te krijgen.
Ze komen goed overeenmet andere honden en huisdieren.Ze hebben graag gezelschap een aanrader voor kinderen.Hij heeft een opmerkelijk ruikvermogen.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:41:53 #33
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_71303912
Ja de Cavelier is ook leuk!!!!
Gezinshond nummer 1 in Engeland geloof ik...(tot het zieke doorgefokte aan toe, dus niet in engeland halen!)
It's all a blur!!!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:43:54 #34
176471 oh-oh
pi_71303983
Mn moeder heeft een mops en ik ken er nog een paar heel erg goed.
Die waren allemaal ontieglijk drukke doordouwers de eerste paar jaren, en nu lopen ze amper nog tot het eind van de straat en terug.
Tis niet een hond die je in elk weertype lekker met de kids meeneemt naar het bos en naar het strand en zo, je moet er echt rekening mee houden dat je ze met warm weer tegen zichzelf in bescherming neemt, anders gaan ze gewoon neer.
Als je nu een hond wil waar je als je kind straks op een leuke leeftijd is om er veel op uit wil trekken lekker veel mee wil doen kun je daar beter rekening mee houden. Met 6 jaar is een mopsje al op leeftijd, terwijl veel andere kleine rassen pas met een jaar of 12 merkbaar ouder worden.
Markiesjes zijn leuk, en bv kooikerhondjes , maar die zijn mss beide te langharig?
Wel onderhoudsvrije vachten hoor, vergis je niet, juist die kortharige honden als jr's, beagles, mopsen verharen vaak het hardste en het is van dat vervelende korte haar dat overal insteekt en je niet ff ergens af klopt. Die iets langere haren klop je zo weg, die blijven niet in al je spullen / kleren steken.
Ik heb zelf een korthaar en een langhaar chihuahua, en vind de korthaar veel mooier, maar er komt dr bij mij geen meer in.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:46:29 #35
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_71304073
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:43 schreef oh-oh het volgende:
Mn moeder heeft een mops en ik ken er nog een paar heel erg goed.
Die waren allemaal ontieglijk drukke doordouwers de eerste paar jaren, en nu lopen ze amper nog tot het eind van de straat en terug.
Tis niet een hond die je in elk weertype lekker met de kids meeneemt naar het bos en naar het strand en zo, je moet er echt rekening mee houden dat je ze met warm weer tegen zichzelf in bescherming neemt, anders gaan ze gewoon neer.
Als je nu een hond wil waar je als je kind straks op een leuke leeftijd is om er veel op uit wil trekken lekker veel mee wil doen kun je daar beter rekening mee houden. Met 6 jaar is een mopsje al op leeftijd, terwijl veel andere kleine rassen pas met een jaar of 12 merkbaar ouder worden.
Is wel waar idd.... misschien voor de kids niet zo handig.
It's all a blur!!!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:46:29 #36
176471 oh-oh
pi_71304074
Een kleine of middenslagpoedel is trouwens ook echt erg leuk, en heel erg slim , en qua vacht kun je er alle kanten mee op!
( Groucho Marx )
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:47:39 #37
176471 oh-oh
pi_71304111
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:46 schreef xxjosjex het volgende:

[..]

Is wel waar idd.... misschien voor de kids niet zo handig.
Mn ouders hebben bewust voor een mops gekozen nu ze wat ouder zijn. Alle mensen die ik ken met mopsen zijn al wat op leeftijd ook, daar zijn het ideale hondjes voor.
( Groucho Marx )
pi_71304276
ok, wij doen nog wel eens wandelingen van 10 km ofzo, van een paar uurtjes. dat moet ook voor de hond leuk zijn, ook over een paar jaar. verharen vind ik niet erg, doen de katten ook

en trusten, tot morgen, dank voor het meedenken
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:53:02 #39
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_71304285
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Mn ouders hebben bewust voor een mops gekozen nu ze wat ouder zijn. Alle mensen die ik ken met mopsen zijn al wat op leeftijd ook, daar zijn het ideale hondjes voor.
Hehehe , mijn vriend (33) en ik (29) hebben geen kinderwens, maar vinden het wel leuk om huiselijk samen op de bank te hangen met gezelschap erbij!
Trouwens, op het forum waar ik vaak kom zitten wel veel 30-ers ook...Dus op zich is het toch wel wisselend...
It's all a blur!!!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:57:01 #40
176471 oh-oh
pi_71304399
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:52 schreef simmu het volgende:
ok, wij doen nog wel eens wandelingen van 10 km ofzo, van een paar uurtjes. dat moet ook voor de hond leuk zijn, ook over een paar jaar. verharen vind ik niet erg, doen de katten ook

en trusten, tot morgen, dank voor het meedenken
Leuk dat jullie actieve wandelaars zijn, maar dan zou ik wel de mops vast schrappen van de lijst, want wandelen met een hond is natuurlijk veel leuker en mopsen trekken dat niet, of ieg niet veel jaren En ook niet met lekker warm weer, die van mn moeder ligt dan in de kelder te puffen
( Groucho Marx )
pi_71304588
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:09 schreef ColtZ40 het volgende:
Heeft inderdaad veel met de opvoeding te maken.
Dame hier is erg eenkennig en dat heeft met haar voormalig opvoeder te maken.
Is wel bij te leren overigens en een schat met kinderen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:14:35 #42
176471 oh-oh
pi_71304884
Ik denk trouwens wel ook dat jullie nu mss net in de moeilijkste periode zitten met de leeftijd van jullie dochter voor een hond. Kleine babietjes die nog niet zo mobiel zijn wennen ze snel en makkelijk aan, maar zo tot een jaar of 2/3 zijn kinderen net weer iets te onvoorspelbaar en moeilijk in de roedel te plaatsen voor honden.
Maar het zal ongetwijfeld wel gewoon goed gaan hoor, ik merk dat jullie goed weten wat jullie willen.
Ik heb zelf geen kinderen maar mijn 4 honden zijn echt super kind proof dankzij de dochter van vrienden die hier meerdere keren per week over de vloer komt. Zij is nu 2 en ze weet precies wat welke hond wel en niet wil.
De dochters van mijn zusje zijn 2 en 4 en die kunnen alles met ze, maar ik merk dat mn kleinste hondjes , de chihuahua's , duidelijk meer naar de oudere toetrekken, omdat die hun wat rustiger en voorspelbaarder benadert.
Zij kan ze ook gewoon tillen en zo, omdat ze al goed weet hoe dat moet.
De meisjes van 2 mogen dat echt niet zelf en dat weten ze ook heel goed.
De chineesjes zijn een stuk groter en ook rustiger en die laten de kleine meisjes echt hun gang gaan, die kunnen er alles mee doen. Mijn jongste hond is even oud als die twee jongste meisjes en die kan het echt niet wild en gek genoeg gaan met ze, die vindt dat geweldig en hij is supervoorzichtig met ze!
( Groucho Marx )
pi_71310013
Ben benieuwd wat het gaat worden
pi_71310535
selene is goed gewend aan de poesjes hoor. dat scheelt. ze mag niet zomaar zelf aan poes gaan plukken, ze mag poes niet voeren (zowel zij als poes proberen om die regel heen te komen trouwens). ik heb de poezen nooit bij selene weggehouden, maar tegelijk steeds wel alleen onder onze supervisie. ik heb daar veel commentaar op gehad, maar nu wel het resultaat dat de poezen en selene prima met elkaar overweg kunnen. die houding gaat ook bij een hondje volgehouden worden.
pi_71312912
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:51 schreef simmu het volgende:
selene is goed gewend aan de poesjes hoor. dat scheelt. ze mag niet zomaar zelf aan poes gaan plukken, ze mag poes niet voeren (zowel zij als poes proberen om die regel heen te komen trouwens). ik heb de poezen nooit bij selene weggehouden, maar tegelijk steeds wel alleen onder onze supervisie. ik heb daar veel commentaar op gehad, maar nu wel het resultaat dat de poezen en selene prima met elkaar overweg kunnen. die houding gaat ook bij een hondje volgehouden worden.
Heb ik hier in huis ook zo gedaan met de tweeling van inmiddels bijna 4. Ze weten dondersgoed wat wel en niet mag want poezel straft ze keurig af (zonder nagels) en inmiddels kunnen ze ook behoorlijk met honden overweg. Ik heb ze wel geleerd beesten met rust te laten en naar honden toe op een afstandje te blijven tot gezegd wordt dat ze mogen aaien. Dit zit er zo ingebakken dat ze dat ook echt uit zichzelf zo doen.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:47:53 #46
176471 oh-oh
pi_71312940
Is er een speciale reden dat ze de poes niet mag voeren trouwens?
Hier zijn de honden juist vanwege al dat eten de beste vriendjes van de kindjes
( Groucho Marx )
pi_71314157
http://www.nederlandseshe(...)tie/sheltieframe.htm
Het enige nadeel is het lange haar maar das een kwestie van elke dag even borstelen
pi_71314363
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:39 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Deze zijn ook wel leuk:
[ afbeelding ]

Karakter van de Cavalier King Charles Spaniel

De cavalier is sportief aanhankelijk kent weinig angst.Hij is vrolijk vriendelijk niet agressief en geen enkele neiging tot nerveusheid.Ze willen je behagen zijn intelligent om te begrijpen wat u wilt gemakkelijk om een gehoorzaamheidstraining te krijgen.
Ze komen goed overeenmet andere honden en huisdieren.Ze hebben graag gezelschap een aanrader voor kinderen.Hij heeft een opmerkelijk ruikvermogen.
Ja die zijn erg leuk!
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:39 schreef Sorella het volgende:
http://www.nederlandseshe(...)tie/sheltieframe.htm
Het enige nadeel is het lange haar maar das een kwestie van elke dag even borstelen
Ik vind het hele lieve honden, maar god wat zijn het een angsthazen
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:47:19 #49
176471 oh-oh
pi_71314395
Zenuwpezen die shelties....
( Groucho Marx )
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:12:48 #50
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_71315131
een jack russel
Bla Bla Bla :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')