ba·by [beebie] de; m,v -’s; -’tje zuigeling, klein kindjequote:Op maandag 15 juni 2009 08:37 schreef DJMO het volgende:
het is babietjes
matige tvp vanmiddag meer te melden na afspraak bij cb-arts
ja. de mijne heeft een gigantisch ochtendhumeur.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:54 schreef freecell het volgende:
WheheHallo armabeeb
Vertel me dat nog meer baby's een ochtendhumeur hebbenDie van mij wordt regelmatig heel chagrijnig wakker, wel uitgerust en pas na 5 of 10 minuten piepen, brullen en huilen is het weer goed
Dit geldt ook voor de middagslaapjes.
Hij sliep al in de autoquote:Op maandag 15 juni 2009 09:23 schreef freecell het volgende:
Wat vervelend Estrysen wat zielig voor Seb!
Het is ook echt weer een baby-actie om dan te gaan pitten bij de HAP
Ja echt en de arts was visite rijden dus kon pas om half twee komen. Dus eerst drie kwartier thuis nog en net voor we gingen was hij al stil. Nou ja die arts zei ook het is niet erg al kom je tien keer voor niks. Als je gevoel dat zegt dan gewoon bellen en komen. Maar je zit toch een beetje in die wachtkamer van tja...quote:Op maandag 15 juni 2009 09:43 schreef Jelief het volgende:
Ohja huisartsen(post) bezoeken. Ben je eindelijk zo ver dat je denkt én nu ga ik - gaat het ineens véél beter met je kleine spruit. Sterkte met Seb en man Estrys.
quote:Op maandag 15 juni 2009 10:52 schreef Llewella het volgende:
Miss Elin meets Miss Amber Mae
[ afbeelding ]
Amber is vorige week helemaal goedgekeurd bij het CB, groei lekker volgens het gemiddelde, qua ontwikkeling loopt ze wat voor (klauteren, eerste woordjes).
Verder heeft ze vorige week 4 prikjes gehad maar liefst! 2 vaccinaties, en 2 van de bij waar ze mee zat te spelen op een draagdoekenmeet
Ze is dan ook niet helemaal lekker geweest daarvan, maar gelukkig herstelt ze heel snel mijn dappere meisje.
Vicky; hier was Amber ook zo snel sterk in d'r nek. Ik hoorde altijd hele andere verhalen van nekjes van kleine babies, dus als kersverse nieuwe moeder was dat wel even apart. Maar hier dus ook een redelijk vlotte dame.
En hier dus ook een dame me afentoe een ochtendhumeurtje, dan is ze gewoon even te abrupt wakker geworden en dat valt dan niet zo goed. Maar vaak genoeg ook een hele vrolijke meid.
Ja! Snel hequote:Op maandag 15 juni 2009 10:56 schreef Estrys het volgende:
Zit ze al?Jeej. En ze lijkt ook al zo groot op die foto met Amber.
Seb is niet zo zielig meer vandaagPapa nog wel
los op de grondquote:Op maandag 15 juni 2009 11:00 schreef Diaan73 het volgende:
KLeurdoos hoe bedoel je met zitten? Lennon zit ook al een tijdje, maar helemaal alleen kan hij nog niet zo goed, maar als ik hem neerzet in de hoek van de bank of op schoot, houdt hij het best lang vol. En wil hij ook heel erg graag. Hij heeft zaterdag even in de kinderstoel bij mn ouders gezeten, wel ondersteund door een deken in de rug en dat vindt hij geweldig
Lennon heeft (nog) geen last van ochtenhumeur, elke morgen als je op zn kamer komt, begint hij breeduit te lachen. Slapen bij ons in bed wil hij niet. Zaterdag was hij weer om 6:10 uur wakker en heb hem tussen ons in gelegd, maar meneer wilde de hele tijd rechtop en dan is het ook goed.
Ga ik ook eens proberenquote:
hier ook hoor..ik blijf er wel bij want af en toe snapt ze het niet meer en dan kukelt zequote:Op maandag 15 juni 2009 17:14 schreef Fuente het volgende:
Wat goed dat Elin al zo lang kan zitten! Merel zit ook graag, maar die kan zo ineens besluiten dat ze moe is en dan dondert ze om, dus helemaal los laat ik d'r nog maar niet
Ze heeft gisteren haar eerste hapje gehad! Ik had worteltjes voor d'r gekookt. Ze vond het wel lekkerZe keek er heel vies bij, maar likte m'n vingers erbij af
Na 3 lepeltjes zijn we gestopt, morgen maar weer eens.
Jazekersquote:Op maandag 15 juni 2009 17:42 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
hier ook hoor..ik blijf er wel bij want af en toe snapt ze het niet meer en dan kukelt ze
heb je foto's gemaakt van het eten?
Zo herkenbaarquote:Op maandag 15 juni 2009 18:21 schreef oeke het volgende:
Best wel, zat ik daar op dat bankje, en de jeugd stond achter ons met brommertjes te jongeren en het verkeer ging ineens zo snel en ik dacht: kijk dit is een nieuw mensje! Hij heet Kobus! Zo gek dat niemand stil stond!![]()
Gelukkig had ik leuk oogcontact met een zwangere die voorbij fietste en een pubermeisje die in de doek gluurde.
quote:Op maandag 15 juni 2009 18:37 schreef Fuente het volgende:
[..]
Jazekers
Yekkes, wa's dat?
[ afbeelding ]
Humzz, toch maar iets proeven..
[ afbeelding ]
Meer!
[ afbeelding ]
Das lekker laatquote:Op maandag 15 juni 2009 19:58 schreef Vicky het volgende:
Tess heeft volgens mij zo rond 20.00 uur d'r huil/prutteluurtje.. TOt nu toe elke avond rond het zelfde tijdstip is er ff niks goed...
Sorry, geen last van. Als Arma of ik de slaapkamer binnenkomen dan ligt Celine met een big smile onsquote:Op maandag 15 juni 2009 08:54 schreef freecell het volgende:
WheheHallo armabeeb
Vertel me dat nog meer baby's een ochtendhumeur hebbenDie van mij wordt regelmatig heel chagrijnig wakker, wel uitgerust en pas na 5 of 10 minuten piepen, brullen en huilen is het weer goed
Dit geldt ook voor de middagslaapjes.
[..]
ba·by [beebie] de; m,v -’s; -’tje zuigeling, klein kindje
Niet waar.
Ja heerlijk 5 uurtjes slaap, vind het heerlijk 2 van die kleine mini mensjes maar die nachten daar wen je nooit aan volgens mij. Vind het zelf heel erg goed gaan met de tweeling, we hebben ook al een zoontje van net 2 dus de handigheid hadden we al, maar je wordt nu nog vindingrijker en sneller overal in en je hebt maar 2 handen dus soms moet er wel gewoon 1 even huilen, balen maar het is niet anders, en Milan moet ook wel eens op zijn beurt wachten nu..quote:MamaNik fijn dat het ook zo goed gaat met je jongens en dan is 5 uurtjes slaap best wel lekker he? Hoe vind je het zelf gaan met zo'n tweeling? Is het niet druk? Kom je handen te kort of wordt je zelf handy overal in?
Spijt niet echt nee. Ze krijgt op dr verjaardag genoeg kadootjes van oa 3 paar opa's en oma's dus ik denk niet dat ze t zal merkenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:24 schreef LovelyLady het volgende:
Hahaha Dana dus je hebt nu al je kadootje gehad![]()
bofkont!
Blabla heb je nou geen spijt dat je hem al eerder gegeven heb... ik vind het echt een gilleren er ook niet meer af willen he. Girlpower
Wat lekker hequote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:11 schreef MamaNik het volgende:
Eindelijk even een keer tijd om me in dit topic te melden.
Ben alweer bijna een maand geleden bevallen van Robin en Viggo maar de tijd vliegt.
Vandaag is de oudste naar de creche, en ligt de tweeling even te slapen. Dus even fok time.
Met de jongens alles goed, groeien als kool. Bij geboorte 2884 en 2700 en gister op controle op het neonatologie spreekuur en daar waren ze 3525 en 3350 pfff dat in 3 1/2 week tijd.
Ze drinken nu flesjes van 80 cc maar gister hebben ze gezegd geef ze om 11 uur lekker 100cc en dan zie je wel hoelang ze slapen. Goed plan vonden wij aangezien de nachten ook om de 3 3 1/2 uur waren. En wat bleek op 100cc hebben we bijna 5 uur kunnen slapen. HEERLIJK!!! Dat deed ons wel even goed.
Volgende week hopelijk de laatste controle bij de kinderarts. We genieten volop van onze 3 jongens.
Memmel wat een hongerlapje heb je zeg.. 120 cc al of zou die nog wel meer lusten??
Dan verkassen we daar effe heen!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:54 schreef LovelyLady het volgende:
Memmelis een spiraaltje zetten niet wat snel? (en dit hoort misschien meer in het hoe gaat het met de (nieuwe) moeders topic thuis)
Mental imagequote:Op woensdag 17 juni 2009 09:36 schreef LovelyLady het volgende:
Koen was gister, toen hij uit bed kwam, ook mieperig. Even zijn broek vol gescheten, en hij was weer helemaal het mannetje![]()
En dan vertel ik er nog even bij dat hij alleen zijn romper en luier nog aan had, en dat meneer ging staan en toen op zijn kont viel... 3 keer raden wat er dan gebeurt met een dunne luier......dus
is toch meestal zoquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:43 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb net maar even het KDV gebeld Dana heeft gelukkig gewoon gedronken daar en een hele bak fruit op...dus ik ben weer gerust gesteld
Dan heb ik liever dat. Nu moest ik het tapijt schrobbenquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:04 schreef DJMO het volgende:
LL: wees dan blij dat hij alleen zijn luier en rompertje aanhad, anders had al zijn kleding ook ondergezeten![]()
oops, dat is niet handig iddquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:07 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dan heb ik liever dat. Nu moest ik het tapijt schrobben![]()
Fijn dat het met Dana goed gaat
Vind ze het lekker?quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:48 schreef Fruppel het volgende:
jeetje jullie gaan zo snel! Ik kan het niet eens meer bijlezen allemaal haha
sinds ik weer werk kom ik tijd te kort!
Danique haar waterpokken zijn gelukkig weer zo goed als over, ze heeft er niet al te veel last van gehad over het algemeen maar ze was absoluut niet haar gezellige zelf.
Verder doet ze het lekker, ze groeit heel erg hard en is druk bezig met dingen pakken.
Ook is ze helemaal gek op groente en fruithapjes die we langzaam aan het introduceren zijn!
Heerlijk om te lezen dat ze zo lekker gaat, leuk moppie!quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:21 schreef Fuente het volgende:
Ja ze gaat echt primaZe is over het algemeen echt een gezellig, lui kind. Ze kan rustig een tijd in de box liggen 'kletsen' tegen haar knuffels en als je dan langsloopt moet ze heel hard lachen.
Ze heeft wel sinds kort dat ze gaat huilen bij vreemden en vooral bij andere mannen. Als 1 van de opa's haar maar aankijkt zet ze het op een gillen, best sneu voor ze, maar ook wel weer schattig. Komt vanzelf wel goed
En ze houdt van knuffelenDan graait ze met haar handjes achter m'n hoofd en dan drukt ze haar wang tegen die van mij
Ja het zal echt wel zo'n fase zijnquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:03 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Heerlijk om te lezen dat ze zo lekker gaat, leuk moppie!
En wat heerlijk dat ze zo lekker wilt knuffelen![]()
En hoe vind ze het met haar grote zus? Heeft ze daar al een beetje oog voor of niet echt?
Danique huilde sinds deze week ook bij voor haar vreemde mensen, heel grappig want voorheen wilde ze best bij iedereen zitten.
Ach wat je zegt het gaat vanzelf over!
lennonquote:Op donderdag 18 juni 2009 09:29 schreef Diaan73 het volgende:
Hier gaat ook alles prima... ik lees hier ook nog wel mee maar heb het de laatste dagen erg druk en komt er vn het posten helaas niet veel.
Alle nieuwe mama's en kindjes welkom![]()
Leuk dat jullie hier ook posten.
Lennon lacht heel veel, maar nooit echt goed op de foto kunnen krijgen.. tot deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
A.s. dinsdag weer naar cb.
@Kleurdoos, check de kleur van het haar, lijkt op die van Elin of niet?
In het fototopic trouwens meer foto's, wilde het hier niet "bevuilen".quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
lennon
Klopt idd..al wordt Elin steeds blonder
Ik heb er nog één!quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:44 schreef Vicky het volgende:
Ik ga een Puckababy zoeken op MP. Tess wappert te veel met haar handjes, maakt zichzelf wakker..
Mila gaat sinds een week of 2 denk ik rond half 8 naar haar eigen bedje. Soms duurt het dan wel een uur voor ze slaapt (steeds dr speen kwijt enzo) soms is ze binnen 2 minuten vertrokken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:15 schreef seilram het volgende:
Vraagje aan de mama's over slapen...
Hoe doen jullie dat? Vanaf wanneer gaat je kindje om een bepaalde tijd naar bed? Moe of niet moe?
Joep slaapt nu overdag beneden in de kinderwagen en vaak is hij na de voeding van 18.30/19.00 klaar wakker. Dus blijft hij lekker beneden bij ons. Beetje spelen, beetje papa en mama bekijken. Om 22.30 gaan we dan met zijn allen naar boven en gaat hij bij ons in de slaapkamer in zijn wiegje.
Vanaf wanneer breng je je kindje om 19.30 naar boven, naar zijn eigen bedje?
wij deden al van begin af aan dat 7 uur kinderbedtijd is en dat kindjes dan moeten slapen (of spelen in bed, mag ookquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:15 schreef seilram het volgende:
Hoe doen jullie dat? Vanaf wanneer gaat je kindje om een bepaalde tijd naar bed? Moe of niet moe?
Joep slaapt nu overdag beneden in de kinderwagen en vaak is hij na de voeding van 18.30/19.00 klaar wakker. Dus blijft hij lekker beneden bij ons. Beetje spelen, beetje papa en mama bekijken. Om 22.30 gaan we dan met zijn allen naar boven en gaat hij bij ons in de slaapkamer in zijn wiegje.
aahwquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:24 schreef freecell het volgende:
Hij wilde neit dat ik weg gingIk bracht hem naar bed, gaf hem een aai over zijn koppie en hij pakte mijn hand en deed die tegen zijn wangetje
En ik moest even blijven. Na een minuutje was het goed en pakte hij z'n knuffel en toen ging hij naar me zwaaien en 'dadada' zeggen en nu slaaptie lekker
Thomasquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:18 schreef Reinhilde het volgende:
Thomas trekt zich op tot staan!![]()
In de box en in zn bedje.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:18 schreef Reinhilde het volgende:
w00t! Thomas ftwquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:18 schreef Reinhilde het volgende:
owquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:33 schreef Vicky het volgende:
Tess is al de hele dag aan het jammeren. Als ze niet slaapt huilt ze. ze heeft ook steeds een heel vies oog, heb het schoonhemaakt maar het is rood en beetje gezwollen.
arme julliequote:Op donderdag 18 juni 2009 16:33 schreef Vicky het volgende:
Tess is al de hele dag aan het jammeren. Als ze niet slaapt huilt ze. ze heeft ook steeds een heel vies oog, heb het schoonhemaakt maar het is rood en beetje gezwollen.
geef je bv? anders druppie moedermelk erin? werkt hier iig als een tietquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:33 schreef Vicky het volgende:
quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:15 schreef Fuente het volgende:
Oh begin niet over spenen weggooien. Madam hier gooit ze standaard achter de box (tussen muur en box) en gister presteerde ze om het ding in de luieremmer te gooien![]()
missch beter in het flessentopic, maar misschien nog een kleinere speen? er zijn zelfs dichte spenen waar je dan zelf met een hete naald een heel klein gaatje in kan maken. en als het je echt niet lekker zit misschien tussentijds naar de arts van het cb, die lui zijn er voor dit soort dingen juist hoor.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:56 schreef Vicky het volgende:
Kleurdoos, nee geef flesvoeding..dus helaas..
Fuente, ik vind dat ze best wel veel huilt, al sze niet slaap tis ze 9 van de 10 keer aan het jengelen...
Heb ook het idee dat ze na d'r fles niet voldaan is...
VInd het lastig want ze zit op hypoallergene voeding i.v.m. allergieen van M. en Amber. Durf ook niet over te stappen op hongerige babiesvoeding.
een bibi?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:57 schreef Vicky het volgende:
we priberen wel een fopspeen, maar die pakt ze niet, ze zuigt er een paar keer op en laat dan los.
Ze wil wel graag de pink... maar ja, die kan je ook neit de hele dag geven..
Overdag slaapt ze op zich wel goed, maar 's nachts maakt ze er een potje van. Na de fles van 1 uur ging ze pas om 3 uur slapen ofzo, en dan niet in haar eigen bed, maar op het aankleedkussen. Ook na de fles van half 5 wilde ze niet in haar bed.
Zodra jij je er goed bij voelt. Ik heb nog heel lang de behoefte gehad om Ruben constant vlak bij mij/ons te houden. Sinds hij doorslaapt (maand of 3 oud) gaat hij wel vaak tegelijk met Emma naar bed maar als hij dan niet gaat slapen gaat hij mee naar beneden tot ik zie dat hij wel moe is. itt tot Emma toen ze een baby was gaat Ruben 9 van de 10 keer wel wakker zijn bed in. Dat gedoe met in slaap vallen aan de borst zoals bij Emma willen we niet weer. Gelukkig is Ruben heel makkelijk.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:15 schreef seilram het volgende:
heb bibi, nuby, difrax combi en difrax dental.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:03 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
een bibi?
Er zijn heel veel baby's die alleen maar bibispenen willen
En avent al geprobeert?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
heb bibi, nuby, difrax combi en difrax dental.
hebben die fopspenen dan?quote:
niet gezien gisterquote:
En die hebben niet zo;n vorm als bv de bibi spenen. Maar zijn "gewoon" rond. Boven en onderkant van de speen is hetzlefde zeg maar. Net zoals je vingerquote:
als jij vindt dat ze veel huilt dan is dat toch zo! gewoon aankaarten bij het cb dan. desnoods ga je een keertje extra. probeer het anders eens op te schrijven precies hoeveel ze huilt. dan heb je er ook wat meer zicht op. dan kan je van daaruit ook aan de slag bij het cb, misschien een osteopaat (zo een was het toch?). naar wat ik hier lees kan dat ook vaak goed helpen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:42 schreef Vicky het volgende:
Fuente, ze drinkt haar fles in 15 a 20 minuten leeg, niet overdreven snel dus. We zin al overgestapt van speen. Hadden eerst ook de kersspeen maat S maar die ging veel te snel. Heb nu de Slow Flow van Medela en die gaat een stuk beter.
Dat p;inken is idd behoorlijk vermoeiend. Tess slaapt dus oo het liefst op haar buik tegen mij of M. aan.
Ze ligt nu in bed, ben benieuwd.
Tja qua huilen, ik vind dat ze veel huilt, maar dat kan ook aan mij liggen. Als ze niet slaapt dan ligt ze te piepen en te huilen.
stiekem afspraken aan het maken per pm natuurlijkquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:44 schreef Fruppel het volgende:
Vicky wat lastig he dat ze zo ontroostbaar lijkt te zijn, ik heb geen tips voor je maar wilde toch even wat laten horen
Kleurdoos, was Elin met Danique aan het spelen vannachtdie draak hier was ook mega vaak wakker en aan het spelen....
Ja hij sliep 's avonds wel. Maar hij is ook een echte slaapkop. Al vanaf het begin. Hij heeft ook al vanaf het begin een soort van ritme gehad, wel af en toe aangepast aan het aantal voedingen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:00 schreef seilram het volgende:
Diaan73, maar sliep lennon dan wel s'avonds? Ik kan Joep wel om 19.00 in zijn bed leggen, maar dan is ie nog klaar wakker hoor en wil hij nog helemaal niet slapen.
Ik denk dat ik dat over een maandje eens ga proberen. Ik wacht eerst even deze veranderingen die nog komen in voeding af (vanaf volgende week 5 x 135 ml), want dan past hij toch weer zijn ritme aan.
Agossi, arme Tess en wat vervelend voor jou Vicky. Bij Joep was vandaag ook niet veel goed, ja, lekker bij mama hangen, die had zo heerlijk warm kreeg van die jongen. Pff wat een benauwd weer.
zelfs al geef je wel met een lepeltje, dan nog moet je niet opdringen hoor. kindje weet prima zelf of het al dan niet wil eten. dat moet je om te beginnen niet afdwingen. daar schiet je ook niks mee op, kweek je enkel machtsstrijd mee dan.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, kleine toevoeging over die bijvoeding, volgens onze lactatiekundige dus:
ze raadde dan wel eigenlijk min of meer de rapley methode aan. Borstvoeding is een heel zelfstandige manier van eten voor je kind. Als de bijvoeding aan bod komt, is het dan ook juist eigenlijk niet goed om de bijvoeding in geprakte vorm te doen en via een lepeltje aan te gaan bieden, omdat je daarmee de zelfstandigheid van je kind weer terugschroeft.
Met de rapley methode laat je wat eten (een stuk groente ofzo) zo liggen dat het kind erbij kan, maar je dringt het niet op. Het kind zal het pakken en in de mond steken, want dat is wat kinderen doen. Is het nog niet toe aan bijvoeding, dan zal het het niet opeten. I shet wel toe aan bijvoeding, dan zal het sabbelen enzo en het (gedeeltelijk) opeten.
drogisterijen (DA) heeft ze ook als het goed isquote:
herkenbaarquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:26 schreef owlet het volgende:
Ik wilde tijdens mijn zwangerschap ook heel streng zijn maar inmiddels ben ik dat bij lange na niet![]()
Dat zou ik ook echt niet kunnen waarderen denk ik... doe es normaal, dat vraag je toch eerst? Ik duw toch ook geen eten bij jou ongevraagd in je mond. (dat zou een beetje mijn reactie zijn denk ik).quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:23 schreef Raissa het volgende:
Zo gaf opa hier Mila met 3 maanden een likje ijs, een klein likje, maar toch. Ik dacht dat ik gek werd, het is verdorie nog een baby!!
Wacht maar tot dat opa in een verzorgingshuis zitquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:25 schreef seilram het volgende:
[..]
Dat zou ik ook echt niet kunnen waarderen denk ik... doe es normaal, dat vraag je toch eerst? Ik duw toch ook geen eten bij jou ongevraagd in je mond. (dat zou een beetje mijn reactie zijn denk ik).
Zo denk ik er ook een beetje over hoor en ik heb nooit problemen gehad met Twan. Het is zelfs zo dat hij bijna helemaal niet snoept en dat ik het vaker aanbied dan dat hij het zelf wil. Ik heb altijd het gevoel dat hoe meer je dingen verbiedt, hoe meer dat interessant is voor kinderen om te krijgen... Ik kan me voorstellen dat je kind allergisch is, dat je veel strenger wordt, maar dat is ook logisch. Ik ga er ook van uit dat mn ouders verantwoord omgaan met wat de kinderen krijgen. Gekke dingen zoals ik hier gelezen heb, heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:21 schreef Estrys het volgende:
Ik geloof niet dat ik zo streng ga doen hoor. Denk dat ik daar alleen maar irritatie mee opwek bij mijzelf vooral dan.
En wat betreft de manier van voeden borstvoeding, flesvoeding, rapley methode, what ever. Als ze maar eten binnen krijgen denk ik. Wij zeggen gewoon: als het niet gaat zoals het 'moet'...dan moet het maar zoals het gaat.Ik wil dat eten op een relaxte manier gaat, een manier die voor Seb maar ook voor onszelf relaxed is. Je moet jezelf niet teveel druk opleggen ben ik van mening. en zo wil iedereen het beste en kiest iedereen hetgeen wat bij hen en vooral de baby past.
Hahahahaquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wacht maar tot dat opa in een verzorgingshuis zit![]()
Eerlijk gezegd denk ik dat mijn familie en schoonfamilie dat ook gaan zijn. Maar dat komt omdat ze weten hoe ik kan zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:36 schreef Jore het volgende:
Hier is de familie juist heel voorzichtig, mijn schoonmoeder vraagt denk ik in de toekomst eerst schriftelijk aan of ze Lieuwe iets mag geven. In drievoud. Mijn eigen moeder zou heel misschien nog eens iets kunnen geven wat ik liever niet wil maar niks extreems.
lolquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:41 schreef owlet het volgende:
Over bijvoeding gesproken: ik hoorde net vanuit de huiskamer "goed zo grote baby, dat is heel lekker hè?"
En toen ik keek kon ik nog net zien hoe Ronja vrolijk Avalon liet meedrinken van har halfvolle melk. Ik denk dat er zeker 50 cc in Avalon verdwenen was voor ik in kon grijpen
nu maar hopen dat ze er niet al te veel last van krijgt, maar dat zal met zeven maanden wel los lopen.
pakken we zijn kunstgebit af en geven we hem een lekker pistoletje of zoquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:37 schreef seilram het volgende:
[..]
Hahahahadan zullen we eens ff ijsjes derin gaan rammen!
Oe, evil. I like itquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:52 schreef Estrys het volgende:
[..]
pakken we zijn kunstgebit af en geven we hem een lekker pistoletje of zo
dat is hier dus ook het geval sinds het ijsjes incidentquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:36 schreef Jore het volgende:
mijn schoonmoeder vraagt denk ik in de toekomst eerst schriftelijk aan of ze Lieuwe iets mag geven. In drievoud.
Draaien is eerst meer dan genoegquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow ja, die krijgen we ook nog.Hopelijk houdt ze het voorlopig nog even bij draaien...
Jaaaaquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
stiekem vind ik het wal schattig zo'n "woedeaanval"
Vind ik ook!quote:
whehequote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:45 schreef freecell het volgende:
Ja, als hij zijn zin niet krijgt of als ik hem ergens bij weg pak wel hoor
Maar nu luisterde hij gewoon echt zelf naar mij, maar baalde intussen stevigLeuke combi
Iets van hem afpakken is dik drama
Ja, hij krijgt dan ook zijn voeding want hij krijst echt de hele buurt bij elkaarquote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:00 schreef Fruppel het volgende:
Krijgt Seb dan zijn 1ste voeding meteen om half 6?
Danique word tegenwoordig ook rond die tijd wakker maar ik geef haar fles pas veel later, ze lijkt ook nog geen honger te hebben als ze wakker word, ze is gewoon uitgeslapen en wilt ook echt niet meer slapen!
aha, dat was miss Zeppelin 2008?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:25 schreef Kleurdoos het volgende:
mijn moeder wilde elin een lik slagroom geven met 2 mnd, woest! was ik. als t r was gelukt had ik haar waarschijnlijk alle haren uit haar hoofd getrokken (ik sta sowieso al niet op goede voet met dat mens)
en toen werd ze nog boos ook, acht wat slagroom kan toch geen kwaad. stomme KOE.
Ik heb net Elins toekomst gezien in t winkelcentrum.. een meiske van 17 mnd..haar moeder sprak me aan.. zo van KIJK dat is net ... toen ze zo klein was..meiske had ook een enorme bos met haar en t zelfde koppie
Jeutje haha hij wilt het dus echt heel graag!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja, hij krijgt dan ook zijn voeding want hij krijst echt de hele buurt bij elkaarecht oorverdovend. Als hij beneden is slaat de babyfoon uit terwijl die boven op de babykamer staat. En hij drinkt in 1 keer de hele fles leeg, alsof ie al dagen niks gehad heeft. En hij krijgt ook nog rijstebloem door de laatste fles. Ik zei laatst al, eigenlijk moeten we nog een uur wachten, daar zijn we het allebei over eens dan, maar in de praktijk komt daar niks van terecht want je kan echt jezelf niet horen denken. En ik overdrijf niet. Het is niet dat hij niet meer moe is want daarna brabbelt hij nog wat maar slaapt hij al vrij snel weer. Dus geven we hem om half zes, leggen hem weer in bed en slapen zelf ook nog twee uurtjes. Het is nu even niet anders.
Overigens was het voordat hij ziek werd (vorige week vrijdag) een uur later hoor. Vorige keer sliep hij door voordat hij ziek werd en daarna konden we er weer twee keer uit 's nachts, dus ik ben hier al heel blij mee.
Als ik hem niet snel genoeg pak dan draait Seb op zijn buik en gaat als een vis liggen spartelen en proberen te kruipen totdat hij bovenin zijn bed ligt in de meest onmogelijke positie op zijn buik met zijn gezicht in het matras en driftig dat ie dan isquote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:29 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Jeutje haha hij wilt het dus echt heel graag!
Danique is rond 6en wakker wil de fles echt nog niet helaas want ik denk dat ze daarna best wel weer verder zou pitten maar madam wil spelen en kletsen en ik heb daar niet altijd zin in om die tijd (haar papa slaapt er heerlijk doorheen).
Laat haar geregeld liggen in bed en dan ligt ze gerust wakker te zijn todat ik haar uit bed vis ergens tussen 7 en half 8.
Nou heeft Seb het niet van een vreemde dat ongeduldigequote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:39 schreef Diaan73 het volgende:
Die drift (her)ken ik helemaal niet, Lennon kan weleens krijsen om de fles, maar dat is maar af en toe. Hij is altijd heel geduldig...
Lennon heeft nu wel zn voeten/benen ontdekt... hij ligt vaak op de rug en gaat dan met zn voeten op de vloer/box en zn kont omhoog, zo grappig om te zien.
Ik voel een kinderboekenserie opkomen: De avonturen van Driftkopje en Ongeduldquote:
Hij is binnenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:14 schreef Raissa het volgende:
Vandaag heb je als het goed is de Puck Vicky! Ik hoop dat het jullie net zoveel helpt als het ons geholpen heeft!!
jan zit nu op twee papflessen met rijstebloem van 200cc waarvan ik de avondfles dan soms vervang door een pyamapapje, twee flessen melk (1 van 200, die van vier uur verschilt qua inhoud, maar gemiddeld nog zo'n 120 tot 150) een potje groente en een potje fruit. soms tussendoor nog wat diksap, ligt eraan hoe laat wakker wordt smiddags, als hij lang slaapt krijgt hij meteen zijn melk, slaapt hij kort, krijgt hij wat diksap tussendoor.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:57 schreef Fuente het volgende:
DJMO, bij Sara gaven we rond 7 maanden 's morgens pap (van bambix) en dan gaven we 's avonds geen pap meer (omdat ze toen overdag al redelijk wat at).
Even een vraagje over Merel. Ze is nu 6 maanden en 10 dagen oud. Ze krijgt nog nr 1 melk. Nu moet ik zo nieuwe bijhalen en vraag ik me af of ik nu nr 2 moet halen of niet. Ze krijgt nog amper bijvoeding (het gaat moeizaam, ze zit nu op 2 babylepels per dag).
Wat zouden jullie doen?
het blijven GLUTEN!! voor een kind wat nog geen 6 maanden is...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:35 schreef DJMO het volgende:
en ach als hij die biscuitsmaak lekker vind? hij krijgt het niet elke dag he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |