abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70015980
Jubileum!

Het vorige deel: Het grote kleine babietjes topic deel 199

Babietjes

23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet
26 juli 2008: Sewdou, zoon van Janena
02 augustus 2008: Caitlin, dochter van Lionheaad
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
06 augustus 2008: Evalynn Feline Kaidy, dochter van Mibos
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
11 september 2008: Ben Maarten Lode, zoon van OooLizaooO
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
05 oktober 2008: Thijmen Jordin, zoon van Miffy1984
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
2 november 2008: Manouk, dochter van Jepali
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
06 december 2008: Thomas Pieter Jan Maurits Alexander, zoon van Reinhilde en nixxx
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van DolleMina
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweegvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Marien Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 15-06-2009 19:59:03 ]
pi_70015984
Zo dan
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 juni 2009 @ 08:37:38 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70016020
het is babietjes
matige tvp vanmiddag meer te melden na afspraak bij cb-arts
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_70016039
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:35 schreef freecell het volgende:
Zo dan
Ben benieuwd hoe de lijst is over 9 maanden...!
pi_70016075
mogguh.

en ik snap er ook niks van hoor. eerst paniekgedoe dat je direct naar de hap moet en dan sta je na 3 minuten kijken in heur keeltje weer buiten met de mededeling "niks aan de hand"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 15 juni 2009 @ 08:42:12 #6
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_70016099

pi_70016285
Whehe Hallo armabeeb

Vertel me dat nog meer baby's een ochtendhumeur hebben Die van mij wordt regelmatig heel chagrijnig wakker, wel uitgerust en pas na 5 of 10 minuten piepen, brullen en huilen is het weer goed
Dit geldt ook voor de middagslaapjes.
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:37 schreef DJMO het volgende:
het is babietjes
matige tvp vanmiddag meer te melden na afspraak bij cb-arts
ba·by [beebie] de; m,v -’s; -’tje zuigeling, klein kindje

Niet waar.
pi_70016360
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:54 schreef freecell het volgende:
Whehe Hallo armabeeb

Vertel me dat nog meer baby's een ochtendhumeur hebben Die van mij wordt regelmatig heel chagrijnig wakker, wel uitgerust en pas na 5 of 10 minuten piepen, brullen en huilen is het weer goed
ja. de mijne heeft een gigantisch ochtendhumeur.
selene moet je echt even zelf (alleen in haar bedje!) wakker laten worden anders komt het gewoon niet meer goed. heeft ze van der vader
pi_70016396
In bedje wakker laten worden doe ik hier ook al inderdaad. Maar dan nog komt het niet altijd goed
pi_70016404
oe sorry zit op mn werk dus ben wat sneller met sluiten van t forum na het plaatsen van een post..had niet gezien dat ik m sloot.

En ja hier ook soms een ochterndhumeurtje. Dan moet ik dr echt even met rust laten en zit ze heel duf voor zich uit te staren ghihi
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 juni 2009 @ 09:06:48 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70016466
de mijne wordt liefst in mijn armen, koppie tegen mijn schouder/borst, wakker. lekker veilig ofzo?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_70016488
oh, gaaf. ik zit er net op te kijken dat selene zich op kan trekken. ik bedoel dan dus dat ze de bovenrand van de box pakt en dan haar hele lijfje omhoog trekt. je weet wel: wat die sporters weleens doen.....
pi_70016646
Tess zat gister gewoon al 50 gram boven haar geboortegewicht!!
Alleen nu is ze verkouden.. zo zielig hoe ze ademhaalt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70016690
Hoppa voor Tess!

En verkouden is inderdaad heel sneu (en lastig met drinken) Succes er mee!
pi_70016794
goedemorgen Het was me weer het weekend zeg.
Seb vrijdag dus ziek opgehaald van het KDV. Zaterdagochtend negen uur begint de buurman met een vloer of iets eruit slopen. Met zo'n kango-ding Niet handig met ziek kind. Dus gevlucht naar mijn ouders. Seb heeft de hele dag koorts gehad 39,3 steeds ongeveer. maximale dosis paracetamol in ieder geval. Mijn moeder heeft 's avonds nog opgepast omdat we ergens heen moesten, en hij was echt heeeeel zielig op een gegeven moment zei mijn moeder.

Gisteren ging hij van 37,8 naar 36,4 en toen weer naar 38,8. Gisteravond tegen 12 uur was hij ontroostbaar, gekrijst heeft het arme mannetje wel meer dan een uur. Dat doet hij eigenlijk nooit, en het was ook een ander huiltje dan normaal, in combinatie met de drie dagen koorts toch maar de huisartsenpost gebeld en daar zaten we dus vannacht om half 2 met een 'ontroostbaar' kind.. die prinsheerlijk lag te slapen in de maxi cosi en daarna vrolijk tegen de dokter begon te brabbelen en lachen. Maar goed, alles was oke, wij weer gerustgesteld en nu hoef ik vandaag niet meer want ik wilde vandaag even naar de huisarts gaan De koorts kon geen kwaad. Alleen even neusspray gebruiken voor zijn verstopte neus. En manlief is ook ziek
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_70016823
Wat vervelend Estrys en wat zielig voor Seb!
Het is ook echt weer een baby-actie om dan te gaan pitten bij de HAP
pi_70016845
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:23 schreef freecell het volgende:
Wat vervelend Estrys en wat zielig voor Seb!
Het is ook echt weer een baby-actie om dan te gaan pitten bij de HAP
Hij sliep al in de auto en we moesten een uur wachten
  maandag 15 juni 2009 @ 09:40:38 #18
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70017187
voor Selena en Tess!

Ruben is zo leuk, hij probeert alles wat in zijn bereik zit te pakken en als hij het dan vast heeft belandt het steevast in zijn mond
Hij heeft ook door dat hij zijn lichaam in de richting van wat hij ziet kan bewegen, zo zie je hem duidelijk zijn romp voorover buigen als hij bij Mike op schoot ziten naar mij toe wil.
Afgelopen vrijdag ben ik nog maar een keer naar de dokter geweest voor zijn huid. Het is niet beter geworden en soms heeft hij er pijn van. Ik was al zo ver dat we 'dan maar' met een hormoonzalf moeten gaan smeren.
Maar de huisarts had net iets gelezen over nieuwe creme met alleen natuurlijke ingrediënten.De creme is uitvoerig getest in het AMC en daar waren er goede resultaten mee behaald. Vandaag dus even ophalen bij de apotheek.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_70017238
oh, Jelief. kan je als het aanslaat ff zeggen welke creme dat is (niet voor selene maar voor mij )
  maandag 15 juni 2009 @ 09:43:42 #20
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70017265
Ohja huisartsen(post) bezoeken. Ben je eindelijk zo ver dat je denkt én nu ga ik - gaat het ineens véél beter met je kleine spruit. Sterkte met Seb en man Estrys.
  maandag 15 juni 2009 @ 09:45:39 #21
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70017307
Doe ik Simmu, ik kan je straks vanmiddag iig de naam even doorgeven.
Voordeel van dat testen in het amc is dat het helemaal vergoed wordt.
pi_70017433
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:43 schreef Jelief het volgende:
Ohja huisartsen(post) bezoeken. Ben je eindelijk zo ver dat je denkt én nu ga ik - gaat het ineens véél beter met je kleine spruit. Sterkte met Seb en man Estrys.
Ja echt en de arts was visite rijden dus kon pas om half twee komen. Dus eerst drie kwartier thuis nog en net voor we gingen was hij al stil. Nou ja die arts zei ook het is niet erg al kom je tien keer voor niks. Als je gevoel dat zegt dan gewoon bellen en komen. Maar je zit toch een beetje in die wachtkamer van tja...
  maandag 15 juni 2009 @ 10:00:01 #23
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70017624
Een dikke knuffel voor ziekige baby'tjes en papa's/mama's.

Vicky, wat fijn dat het zo goed gaat met Tess!!

Fuente, welkom terug en wat super dat het zo goed ging met Merel tijdens de vakantie. Ik heb al een deel van je foto's bekeken op Hyves erg leuk.

Koen die staat

Lennon heeft het afgelopen het rollen echt ontdekt. Nadat hij 1x had gerold bij de cb-arts, deed hij het dit weekend meerdere malen in de box, hij was erg vrolijk. We hadden het gevoel dat hij nog niet genoeg had aan alleen rijstebloem 's avonds, dus doen we nu 's morgens ook 1 eetlepel rijstebloem in de fles erbij... en hij lijkt nu voldoende te hebben. Hij was in 1,5 week 300 gram aangekomen ruw gemeten dmv WII-fit
Make love, not war ☮
pi_70017876
Volgens mij krijg ik weer een snelle dame..
Als ze bij me ligt tilt ze haar hoofd op, gooit m naar links of rechts en rolt dan zo je arm af... gek kind..

Vannacht heeft ze weer tussen ons ingelegen op het aankleedkussen. Had haar in dr wieg gelegd maar dat was meteen piepen. Aankleedkussen gepakt, deken eromheen en ze sliep zo...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70019006
Miss Elin meets Miss Amber Mae

Amber is vorige week helemaal goedgekeurd bij het CB, groei lekker volgens het gemiddelde, qua ontwikkeling loopt ze wat voor (klauteren, eerste woordjes).

Verder heeft ze vorige week 4 prikjes gehad maar liefst! 2 vaccinaties, en 2 van de bij waar ze mee zat te spelen op een draagdoekenmeet
Ze is dan ook niet helemaal lekker geweest daarvan, maar gelukkig herstelt ze heel snel mijn dappere meisje.

Vicky; hier was Amber ook zo snel sterk in d'r nek. Ik hoorde altijd hele andere verhalen van nekjes van kleine babies, dus als kersverse nieuwe moeder was dat wel even apart. Maar hier dus ook een redelijk vlotte dame.

En hier dus ook een dame me afentoe een ochtendhumeurtje, dan is ze gewoon even te abrupt wakker geworden en dat valt dan niet zo goed. Maar vaak genoeg ook een hele vrolijke meid.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_70019040
En Elin zit! Los Niet meer 10 seconden maar ze kan nu op zijn langst 3 minuten blijven zitten ! Ik had gisteren een foto gemaakt en verzonden naar freecell maar nu ben ik m kwijt

Fijn dat t zo goed gaat met alle kindjes (lennon en tess zo goed aangekomen!)

En arme Seb
pi_70019094
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:52 schreef Llewella het volgende:
Miss Elin meets Miss Amber Mae

[ afbeelding ]

Amber is vorige week helemaal goedgekeurd bij het CB, groei lekker volgens het gemiddelde, qua ontwikkeling loopt ze wat voor (klauteren, eerste woordjes).

Verder heeft ze vorige week 4 prikjes gehad maar liefst! 2 vaccinaties, en 2 van de bij waar ze mee zat te spelen op een draagdoekenmeet
Ze is dan ook niet helemaal lekker geweest daarvan, maar gelukkig herstelt ze heel snel mijn dappere meisje.

Vicky; hier was Amber ook zo snel sterk in d'r nek. Ik hoorde altijd hele andere verhalen van nekjes van kleine babies, dus als kersverse nieuwe moeder was dat wel even apart. Maar hier dus ook een redelijk vlotte dame.

En hier dus ook een dame me afentoe een ochtendhumeurtje, dan is ze gewoon even te abrupt wakker geworden en dat valt dan niet zo goed. Maar vaak genoeg ook een hele vrolijke meid.
jaaaah haha Amber zat even te kijken van 'hey dat had ik vast 'en begon toen heel hard te lachen naar Elin
pi_70019108
Zit ze al? Jeej. En ze lijkt ook al zo groot op die foto met Amber.

Seb is niet zo zielig meer vandaag Papa nog wel
pi_70019210
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:56 schreef Estrys het volgende:
Zit ze al? Jeej. En ze lijkt ook al zo groot op die foto met Amber.

Seb is niet zo zielig meer vandaag Papa nog wel
Ja! Snel he ik denk zelf dat het misschien komt door het dragen!
Op die meet was nog een baby, even oud als Elin maar die deed nog helemaal niets .. wel apart om te zien dat kindjes zich zo anders ontwikkelen
(llewella en ik zijn nog voor een bank gaan staan omdat de moeder van t kindje haar op de bank had gelegd en wegliep onder t mom van 'ja ze rolt toch niet' doodeng..wat nou als je kind opeens wel rolt?
  maandag 15 juni 2009 @ 11:00:13 #30
114177 Diaan73
pi_70019219
KLeurdoos hoe bedoel je met zitten? Lennon zit ook al een tijdje, maar helemaal alleen kan hij nog niet zo goed, maar als ik hem neerzet in de hoek van de bank of op schoot, houdt hij het best lang vol. En wil hij ook heel erg graag. Hij heeft zaterdag even in de kinderstoel bij mn ouders gezeten, wel ondersteund door een deken in de rug en dat vindt hij geweldig

Lennon heeft (nog) geen last van ochtenhumeur, elke morgen als je op zn kamer komt, begint hij breeduit te lachen. Slapen bij ons in bed wil hij niet. Zaterdag was hij weer om 6:10 uur wakker en heb hem tussen ons in gelegd, maar meneer wilde de hele tijd rechtop en dan is het ook goed.
Make love, not war ☮
pi_70019317
Als ik Seb neerzet dan holt hij zijn rug en wringt net zolang tot hij weer ligt en dan rolt hij op zijn buik. Op schoot doet hij dat ook. En terugrollen doet hij nog steeds (expres) niet, terwijl hij het wel kan want ik heb hem meerdere malen betrapt.
pi_70019645
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:00 schreef Diaan73 het volgende:
KLeurdoos hoe bedoel je met zitten? Lennon zit ook al een tijdje, maar helemaal alleen kan hij nog niet zo goed, maar als ik hem neerzet in de hoek van de bank of op schoot, houdt hij het best lang vol. En wil hij ook heel erg graag. Hij heeft zaterdag even in de kinderstoel bij mn ouders gezeten, wel ondersteund door een deken in de rug en dat vindt hij geweldig

Lennon heeft (nog) geen last van ochtenhumeur, elke morgen als je op zn kamer komt, begint hij breeduit te lachen. Slapen bij ons in bed wil hij niet. Zaterdag was hij weer om 6:10 uur wakker en heb hem tussen ons in gelegd, maar meneer wilde de hele tijd rechtop en dan is het ook goed.
los op de grond
pi_70019763

zo

straks als ik terug ben van de stad maak ik wel een filmpje
  maandag 15 juni 2009 @ 11:23:53 #34
114177 Diaan73
pi_70019909
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:15 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

los op de grond
Ga ik ook eens proberen Volgens mij kan hij dat wel....

Lennon heeft voor zover ik kan zien, dezelfde haarkleur als Elin. Ik zal vandeweek eens een fotootje plaatsen. Hij heeft wel minder haar.
Make love, not war ☮
  maandag 15 juni 2009 @ 11:35:53 #35
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70020276
Ruben rolt nog niet van rug naar zij, maar zitten op schoot of in de bumbo is het helemaal en als je hem omhoog helpt strekt hij zijn benen om te gaan staan dat is natuurlijk het allermooiste! Niks rustig op je rug liggen! En op schoot zorgt hij er wel voor dat hij niet tegen ons aanleunt maar zichzelf ondersteunt. -weg minibaby!-
  maandag 15 juni 2009 @ 12:05:51 #36
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_70021156
Hier begint het echte brabbelen te komen. Gagaga, mamama, bababa, dat soort dingen. Eerste wat ze zei was 'mama', dat was wel leuk. Ook al was het nog geen bewuste mama.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_70021178
Ze staat er wel kleurrijk op die Elin
pi_70021283
Elin

Hier smeert er één appelstroop in z'n haar
pi_70021299
Ow en die krengen van boventanden zijn nog niet door. Enorme bobbels, helemaal wit en strakgetrokken. Je kan zelfs de groefjes van de voortand al zien, maar doorbreken ho maar
pi_70021496
lekker appelstroop!
Hopelijk komen de tandjes snel door
pi_70023036
Ik was jullie kwijt Kga even bijlezen... (en poepbroek van Koen verschonen... *kokhals*)
pi_70023217
Lotte zegt echt duidelijk papa en mama, zo lief
Ik ben ondertussen al bezig met de voorbereidingen voor haar verjaardag, ook omdat we zaterdag voor een weekje op vakantie gaan. Leuk allemaal hoor!
Daarstraks ging ze er met de buggy vandoor, een lol dat ze had
pi_70023478
papa en mama zeggen is hip

Hier is alles loopauto... de bureaustoelen, de gewone stoelen, de stofzuiger....
pi_70023511
De kinderstoel is hier ook gewild slachtoffer
En met je vinger in een klein gat in een stoel gaan zitten frunniken en dan verbaasd zijn dat het gat groter wordt ook (gelukkig een oude stoel die nog vervangen moet worden)
pi_70023736
Haha Lotte
pi_70024509
Lotte, papa en mama zeggen is tof! En mrien, het schiet alweer op, nog eventjes en dan is je kleine grote meid alweer 1
Zittende Elin goedzo vlot meiske!!

Beterschap voor Seb, hopelijk knapt hij snel op. Hier ook een ziekenboeg trouwens...
Koen is helemaal van zijn ritme af. Nou heeft hij zaterdag ook ontzettend veel geslapen met de koorts die hij toen had. Zondag was de koorts gelukkig weer wat minder.

Er moet meer visite komen want Koen slooft zich uit. Sinds het bezoek van mijn moeder en mijn oma zaterdag, kan hij in zijn handjes klappen. En vanmorgen kwam er een vriendin koffie drinken en deed Koen zijn 1e (en enige ) stapje

Ook hier gaat hij er met de stoel vandoor

En ik ga meneer maar uit bed halen want blijkbaar is hij nog niet zo moe

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2009 14:15:16 ]
pi_70024665
Haha koen met de stoel
pi_70025026
Koen
1e stapje

Lotte kan nu af en toe zo'n 30 seconden los staan, hihi
Ja gaat echt snel nu! Traktaties van de week gemaakt, slingers gehaald, gisteren de taart besteld
Straks heb ik geen baby meer
pi_70027828
Goed bezig koen!!
In de handjes klappen ziet er lief uit he

Wat heb je voor traktaties gemaakt mrien? Foto's in het traktatie topic?

Ik heb ook de taart al besteld, slingers haal ik volgende week (we vieren het de 28e aangezien de 24e op een woensdag valt)
pi_70030893
Wat goed dat Elin al zo lang kan zitten! Merel zit ook graag, maar die kan zo ineens besluiten dat ze moe is en dan dondert ze om, dus helemaal los laat ik d'r nog maar niet

Ze heeft gisteren haar eerste hapje gehad! Ik had worteltjes voor d'r gekookt. Ze vond het wel lekker Ze keek er heel vies bij, maar likte m'n vingers erbij af Na 3 lepeltjes zijn we gestopt, morgen maar weer eens.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70030908
Ik ga ook al langzamerhand beginnen met de voorbereidingen voor Amber haar verjaardag. Deze week al een drukke week; mijn vader jarig, vriendlief jarig, vaderdag. Volgende week weekendje maastricht, en dan is het nog maar kort tot Amber haar verjaardag!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_70031503
Koen die staat

En Lotte zegt mama en papa!

Elin en Amber wat een mooie dametjes.

Freecell wat zielig dat die tandjes niet willen doorbreken.

Vicky, wat gaat Tess goed

En voor alle andere babietjes!

Kobus doet het allemaal ook heel lekker!
Hij zit nog niet op zijn geboortegewicht maar is wel lekker sterk.
Als we met zijn drieen in bed tegen de rugleuning liggen, ligt hij bij P. op de borst maar wil hij naar mij toe, dan rolt, draait en werkt hij zich van P.'s borst af tot hij tussen ons in ligt.
Hoe hij dan op mijn borst moet komen is de volgend uitdaging!

En vandaag zijn we voor het eerst naar buiten gegaan!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_70031796
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:14 schreef Fuente het volgende:
Wat goed dat Elin al zo lang kan zitten! Merel zit ook graag, maar die kan zo ineens besluiten dat ze moe is en dan dondert ze om, dus helemaal los laat ik d'r nog maar niet

Ze heeft gisteren haar eerste hapje gehad! Ik had worteltjes voor d'r gekookt. Ze vond het wel lekker Ze keek er heel vies bij, maar likte m'n vingers erbij af Na 3 lepeltjes zijn we gestopt, morgen maar weer eens.
hier ook hoor..ik blijf er wel bij want af en toe snapt ze het niet meer en dan kukelt ze
heb je foto's gemaakt van het eten?
pi_70032356
Kobus lekker naar buiten... Vond je het niet raar, Oeke, om te zien hoe de hele wereld gewoon door gedraaid heeft terwijl jullie een kind kregen?
pi_70033036
Best wel, zat ik daar op dat bankje, en de jeugd stond achter ons met brommertjes te jongeren en het verkeer ging ineens zo snel en ik dacht: kijk dit is een nieuw mensje! Hij heet Kobus!
Zo gek dat niemand stil stond!
Gelukkig had ik leuk oogcontact met een zwangere die voorbij fietste en een pubermeisje die in de doek gluurde.
pi_70033488
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:42 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

hier ook hoor..ik blijf er wel bij want af en toe snapt ze het niet meer en dan kukelt ze
heb je foto's gemaakt van het eten?
Jazekers

Yekkes, wa's dat?

Humzz, toch maar iets proeven..

Meer!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70033718
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:21 schreef oeke het volgende:
Best wel, zat ik daar op dat bankje, en de jeugd stond achter ons met brommertjes te jongeren en het verkeer ging ineens zo snel en ik dacht: kijk dit is een nieuw mensje! Hij heet Kobus! Zo gek dat niemand stil stond!
Gelukkig had ik leuk oogcontact met een zwangere die voorbij fietste en een pubermeisje die in de doek gluurde.
Zo herkenbaar , mooi beschreven. Een nieuw mensje.

Merel aan het eten, leuk lijkt me dat. Lekker grietje is het ook.

Wij zijn vandaag weer naar het CB geweest, voor de statistieken: 7080 gram (geboortegewicht verdubbeld! Echt wel even slikken hoor) en 66 centimeter. Prikken gehad en meneer verbeet z'n pijn met een knauw in mijn vinger. Ik ben zo trots op hem! Nu ligt 'ie al bijna vier uur te slapen, dus zometeen haal ik 'm er maar even uit om te voeden en te verschonen. Laif jonkje.

We moesten ook nog voor een heupecho vanmiddag, lekker hectisch. Alles zag er gelukkig goed uit en L. vond het hartstikke leuk, hij wrong zich in allerlei bochten om de monitor te kunnen zien . Je kunt hem echt overal mee heen nemen, hij is echt gek op nieuwe situaties/mensen/omgevingen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 juni 2009 @ 18:48:51 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70033842
wat gaat het ineens snel hebben jullie wat in te halen van de downtime??

mereltje die eet fijn dat het goed ging fuente! en oeke, was het lekker weer buiten? hier hele dag drab, en nu het avond wordt; gaat de zon schijnen

Jan is vandaag weer op het consultatiebureau geweest: 7180 gram en voorlopig moet ik mezelf bedwingen om niet volgende week al weer te gaan want: ze vinden het best gaan, en die wekelijkse controle's beginnen overbodig te worden jan doet het prima (en ik ook ), dus over vier weken pas weer terug op groeiafspraak.

morgen naar de fyrio, zal ook niet al te lang meer duren voor dat dat is afgelopen, en dán ga ik onszelf trakeren op zwemmen ik heb al een zwembroek gescoord voor jan, maatje 74.

nu alleen nog de evaluatieperiode op het mkd doorstaan, en ik ben over een half jaar van jeugdzorg af

pi_70034517
Mereltje hoppa

En Jore fijn dat de echo goed was! En jonkje zo noem ik de mijne ook vaak

Oeh, dat is wennen DJMO, niet meer elke week CB
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 juni 2009 @ 19:26:32 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70035095
ik zal mezelf ook in moeten houden freecell volgende week gaat het wel lukken, dan zit ik in rotterdam, maar of ik het een hele maand volhoud niet te gaan

pi_70036095
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:37 schreef Fuente het volgende:

[..]

Jazekers

Yekkes, wa's dat?
[ afbeelding ]
Humzz, toch maar iets proeven..
[ afbeelding ]
Meer!
[ afbeelding ]

HAB
pi_70036369
Tess heeft volgens mij zo rond 20.00 uur d'r huil/prutteluurtje.. TOt nu toe elke avond rond het zelfde tijdstip is er ff niks goed...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70036485
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:58 schreef Vicky het volgende:
Tess heeft volgens mij zo rond 20.00 uur d'r huil/prutteluurtje.. TOt nu toe elke avond rond het zelfde tijdstip is er ff niks goed...
Das lekker laat Hier was dat altijd rond etenstijd (en het paste zich aan bij wanneer we echt net zouden gaan eten )
Maar wel vervelend als echt alles brullen is
pi_70036592
tis niet echt brullen.... tis dat lekkere zeurderige huilen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70038990
Ah, hier zijn jullie
  maandag 15 juni 2009 @ 21:34:13 #66
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70040567
Wat leuk om al die ontwikkelingen van de grote kleine babytjes te lezen! En dan te bedenken dat ons menneke dat ook allemaal moet gaan doen!

Voorlopig zat hij afgelopen donderdag al ruim boven zijn geboortegewicht (4020 gram!) en drinkt hij inmiddels al flessen van 120 cc. Het gaat zo snel.

Vanmorgen is hij meegeweest zijn grote zus naar de creche te brengen en had hij natuurlijk alle bekijks en aandacht van de juffen en groepsgenootjes van Anna daar! "Heeeeejjjjjjj een beeeeeeeebiiiiiiieeeeeieieie!!!!!"
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70041016
Fijn dat je van de wekelijkse controles af bent DJMO, ik kan me voorstellen dat je daar niet goed van wordt. Ik vind elke twee maanden al te veell
pi_70041099
zozo Memmel, hongerlapje dus!
Tess is ook een hongerlap hoor. Die zit nu op 80/90 cc... sommige flessen zijn afgedund omdat ze nog wat moeite heeft met poepen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70042145
Even een tvp. Tyler is weer goedgekeurd door de chirurgen/kinderarts van umcg vandaag. Weegt 6750gr. Alles gaat goed! Hoeven pas over 3 maanden terug te komen. We krijgen nog te horen of hij nu wel weer zetpillen mag indien nodig natuurlijk en rectaal getemperatuurd mag worden.
Hij was zich lekker aan het uitsloven en ubervrolijk.
pi_70049691

L. eet een broodje, ik leg wat stukjes voor hem neer en hij eet ze allemaal op.... behalve die ene met het korstje. Die laat hij sneaky op de grond vallen. En dan vervolgens mij aankijken zo van: krijg ik nu nieuwe?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:11:04 #71
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_70050665
Eindelijk even een keer tijd om me in dit topic te melden.
Ben alweer bijna een maand geleden bevallen van Robin en Viggo maar de tijd vliegt.
Vandaag is de oudste naar de creche, en ligt de tweeling even te slapen. Dus even fok time.

Met de jongens alles goed, groeien als kool. Bij geboorte 2884 en 2700 en gister op controle op het neonatologie spreekuur en daar waren ze 3525 en 3350 pfff dat in 3 1/2 week tijd.
Ze drinken nu flesjes van 80 cc maar gister hebben ze gezegd geef ze om 11 uur lekker 100cc en dan zie je wel hoelang ze slapen. Goed plan vonden wij aangezien de nachten ook om de 3 3 1/2 uur waren. En wat bleek op 100cc hebben we bijna 5 uur kunnen slapen. HEERLIJK!!! Dat deed ons wel even goed.
Volgende week hopelijk de laatste controle bij de kinderarts. We genieten volop van onze 3 jongens.

Memmel wat een hongerlapje heb je zeg.. 120 cc al of zou die nog wel meer lusten??
pi_70051048
Memmel wat goed van Morris. En hoe vind Anna het om grote zus te zijn?

DJMO fijn dat je nu niet elke week meer heen hoeft, het vergt allemaal weer tijd die je eigenlijk beter kan benutten vind ik.

Tyler doet het ook goed Ongelofelijk wat een ellende die allemaal heeft meegemaakt en dat hih het nu zo goed doet. Blijft toch een wondertje vind ik!!!

MamaNik fijn dat het ook zo goed gaat met je jongens en dan is 5 uurtjes slaap best wel lekker he? Hoe vind je het zelf gaan met zo'n tweeling? Is het niet druk? Kom je handen te kort of wordt je zelf handy overal in?

[edit] 2e tandje dient zich aan hier....

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2009 09:53:23 ]
pi_70051632
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:54 schreef freecell het volgende:
Whehe Hallo armabeeb

[..]

ba·by [beebie] de; m,v -’s; -’tje zuigeling, klein kindje

Niet waar.
Sorry, geen last van. Als Arma of ik de slaapkamer binnenkomen dan ligt Celine met een big smile ons
op te wachten
Ehm.......
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:27:50 #74
248986 MamaNik
pi_70052574
quote:
MamaNik fijn dat het ook zo goed gaat met je jongens en dan is 5 uurtjes slaap best wel lekker he? Hoe vind je het zelf gaan met zo'n tweeling? Is het niet druk? Kom je handen te kort of wordt je zelf handy overal in?
Ja heerlijk 5 uurtjes slaap, vind het heerlijk 2 van die kleine mini mensjes maar die nachten daar wen je nooit aan volgens mij. Vind het zelf heel erg goed gaan met de tweeling, we hebben ook al een zoontje van net 2 dus de handigheid hadden we al, maar je wordt nu nog vindingrijker en sneller overal in en je hebt maar 2 handen dus soms moet er wel gewoon 1 even huilen, balen maar het is niet anders, en Milan moet ook wel eens op zijn beurt wachten nu..
pi_70056637
Zo, nog eens proberen met google chrome ...heb al 3 keer een bericht getypt en als ik op invoeren klik loopt mijn IE vast...weg bericht

Tyler, fijn dat je weer goedgekeurd bent
Merel lekker aan t happen
Lotte die al mama en papa zegt
DJMO lijkt me erg fijn dat je niet meer zo vaak op hoeft te komen draven

Wij konden het niet laten en hebben Dana gisteravond alvast de Wheelybug gegeven
Ze vind het geweldig Echt een grijns van oor tot oor als je met dr rondrijd ghihi
Alleen ze wilt er niet meer vanaf....want dan word mevrouw enorm boos
pi_70057886
Hahaha Dana dus je hebt nu al je kadootje gehad bofkont!
Blabla heb je nou geen spijt dat je hem al eerder gegeven heb... ik vind het echt een giller en er ook niet meer af willen he. Girlpower
  dinsdag 16 juni 2009 @ 13:51:45 #77
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70058727
MamaNik, ik denk dat hij wel genoeg heeft aan die 120 cc voorlopig. Hij slaapt alweer voordat ie zijn fles goed en wel op heeft. Hij komt wel netjes elke 3,5-4 uur voor een flesje hoor!

Ik ben vanmorgen bij de ha geweest, had echt weer buikkrampen en ik vond het vloeien een beetje ruiken. De ha constateerde gelukkig geen ontsteking en ik krijg nu pillen om de baarmoeder sneller te laten krimpen, om het risico op ontstekingen te minimaliseren.
En 29 juni wordt er wat hekwerk geplaatst, zodat we de komende 5 jaar waarschijnlijk geen broertjes of zusjes zullen kweken. En stiekem jubel ik van binnen, omdat J. ook niet volledig afwijzend ten opzichte van een derde staat. Voorlopig zeker niet, maar dat de deur niet dicht is wat hem betreft doet me echt zo goed!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70058791
Memmel is een spiraaltje zetten niet wat snel? (en dit hoort misschien meer in het hoe gaat het met de (nieuwe) moeders topic thuis)

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2009 13:54:46 ]
pi_70058951
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:24 schreef LovelyLady het volgende:
Hahaha Dana dus je hebt nu al je kadootje gehad bofkont!
Blabla heb je nou geen spijt dat je hem al eerder gegeven heb... ik vind het echt een giller en er ook niet meer af willen he. Girlpower
Spijt niet echt nee. Ze krijgt op dr verjaardag genoeg kadootjes van oa 3 paar opa's en oma's dus ik denk niet dat ze t zal merken
Mischien dat ze nog een kleinigheidje krijgt op de dag zelf

Ja het is een pittige tante die precies weet wat ze wilt

@Memmel, gelukkig maar dat het geen baarmoeder onsteking was in elk geval
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:24:34 #80
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70059776
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:11 schreef MamaNik het volgende:
Eindelijk even een keer tijd om me in dit topic te melden.
Ben alweer bijna een maand geleden bevallen van Robin en Viggo maar de tijd vliegt.
Vandaag is de oudste naar de creche, en ligt de tweeling even te slapen. Dus even fok time.

Met de jongens alles goed, groeien als kool. Bij geboorte 2884 en 2700 en gister op controle op het neonatologie spreekuur en daar waren ze 3525 en 3350 pfff dat in 3 1/2 week tijd.
Ze drinken nu flesjes van 80 cc maar gister hebben ze gezegd geef ze om 11 uur lekker 100cc en dan zie je wel hoelang ze slapen. Goed plan vonden wij aangezien de nachten ook om de 3 3 1/2 uur waren. En wat bleek op 100cc hebben we bijna 5 uur kunnen slapen. HEERLIJK!!! Dat deed ons wel even goed.
Volgende week hopelijk de laatste controle bij de kinderarts. We genieten volop van onze 3 jongens.

Memmel wat een hongerlapje heb je zeg.. 120 cc al of zou die nog wel meer lusten??
Wat lekker he 5 uur slaap! Dat doet Joep nu ook soms. Heerlijk. Die zit nu op 6 x 100 cc en woog de laatste keer 2750 (dat was vorige week maandag).
Mag je nog niet naar de 6 x 100 MamaNik?
Niet mieten! Door gieten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 juni 2009 @ 15:48:47 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70062685
lekker dat je bij hebt kunnen slapen mamanik!

Dana, je moet toch ook eens slapen en dat kan niet op je wheelybug hoor meis

slimme leander

memmel; wat een opluchting dat het geen ontsteking was, hopen dat je snel opknapt!

dat ik niet meer zo vaak op hoef komen te draven is wel fijn idd, maar er komt wel twee ker per week mkd voor in de plaats ...

enfin; ook bij de fysio hoeven we pas over drie weken terug te komen, en dan daarna pas weer na vier weken. hij gaat nu dingen pakken als hij op zijn buik ligt, en voorover hangen als hij zit om dingen te pakken. en mijn arme mannetje is lekgeprikt (ik had hem in een rompertje met korte mouwtjes in zijn slaapzak gelegd, omdat het zo warm en benauwd was, maar afgelopen nacht maar weer met lange mouwtjes) ik smeer met estosyl tegen de jeuk, en hij heeft er weinig last van lijkt het:

hij krijgt nu zijn fles, maar die zal volgens het cb langzaam maar zeker gaan verdwijnen, nu hij en zijn fruit en groente voldoende eet. over tien dagen gaan we (smorgens) starten met fijne granen groeiontbijt; eens kijken of hij dat dan lekker vind

dinsdag 16 juni 2009 @ 22:13:33 #82
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70076454
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:54 schreef LovelyLady het volgende:
Memmel is een spiraaltje zetten niet wat snel? (en dit hoort misschien meer in het hoe gaat het met de (nieuwe) moeders topic thuis)
Dan verkassen we daar effe heen!
pi_70078036
Wat is het stil hier! Fysio was er weer en heel tevreden. Hij vertoont duidelijk elke week vooruitgang.
Hij kan nu van buik naar rug. Een paar keer gedaan.
En op de zij liggen gaat nu goed, je moet hem wel lokken. Maar alles gaat veel soepeler.
Vandaag had hij niet veel zin in de flessen. Fruithapje ging wel goed.
pi_70078080
Memmel, je hebt je ticker nog in je sig staan trouwens.
  woensdag 17 juni 2009 @ 07:31:31 #85
248986 MamaNik
pi_70083913
Memmel: Was afgelopen maandag bij het prematuren spreekuur en ze willen eigenlijk niet dat je te snel ophoogt omdat ze zo vroeg geboren waren. Maar het tegenstrijdige was wel dat ze zeiden geef de laatste voeding dan 20cc extra en dan zie je wel wat ze opdrinken, maar die hongerlappen van ons die drinken gewoon alles op en komen dan wel een uurtje later dus dat is wel lekker.
Maandag voor het eerste naar het consternatie bureau met deze 2 mini's dan ga ik het nog eens vragen naar mijn idee maakt het niet uit of ze nou 6x 80 en 1x 100 of 6x100. Alleen dat het beter is voor onze nachtrust hahaha
pi_70084914
Dana heeft gister maar heel weinig gedronken en voor haar doen ook maar weinig gegeten.
Ze had ook erg weinig plasluiers...
Heb het vanmorgen op het KDV doorgegeven dat ze dr wat vaker drinken aan mogen bieden en in de gaten houden of ze vandaah wel wat meer plasluiers heeft.

Ze was ook een beetje mieperig ...maar geen idee waar ze last van had
pi_70084998
Beetje nachtrust kan je ook vast wel gebruiken met 2 van die hummels!

Mijn hummel is vandaag precies 10 maanden alweer.
Favoriet: LOOPAUTO! En één of ander raar bolletje aan een touwtje? Ik snap niet wat hij daarin ziet eigenlijk
pi_70085137
Te lang open!
Raar van Dana, verder ook geen koorts oid? Dan zou je willen dat ze kunnen praten hè?
pi_70085264
Nee geen koorts, alleen maandag avond een klein beetje verhoging.
Gister ook een beetje aan de diaree, maar dat kwam volgens mij van de kiwi die mn moeder dr had gegeven.
Ze heeft wel sinds maandagavond 5 of 6 rode plekjes ( ter grootte van speldenprikjes) verspreid over dr hoofdje en gezicht, maar dat was gister niet ineens erger.

Mischien alweer last van dr tandjes ofzo.. even kijken wat ze vandaag doet...vaak blijkt ze op het KDV ineens weer helemaal "normaal"
Ik zei nl ook vanmorgen dat ze niet zo goed had gegeten en zelfd de banaan niet echt hoefde...geeft de leidster dr een stukje banaan en die verdween dus helemaal in dr snaveltje
sta je dan met je goed fatsoen
pi_70085639
Haha, zal je altijd zien Eigenwijs grut Misschien een tand of kies oid?

En plekjes en vlekjes... Hier ook ineens een soort pukkeltjes/vlekjes? Al een paar dagen. Typisch.
pi_70085786
Leander 10 maanden die gaat ook hard. En leuk die loopauto, en dat hij er zo wijs mee is

Arme Dana, hopelijk trekt ze snel bij. Je weet het soms niet, kan een virusje zijn wat ze op het KDV opgelopen heeft (hier heerst de buikgriep weer erg en diarree) Of idd tandjes. Het is af en toe zo moeilijk.

Koen was gister, toen hij uit bed kwam, ook mieperig. Even zijn broek vol gescheten, en hij was weer helemaal het mannetje
En dan vertel ik er nog even bij dat hij alleen zijn romper en luier nog aan had, en dat meneer ging staan en toen op zijn kont viel... 3 keer raden wat er dan gebeurt met een dunne luier...... dus
pi_70085789
Een tand of kies zou idd goed kunnen...maar normaal drinkt ze dan evengoed redelijk veel...
Hmm typisch ja....mischien heerst er iets.

Straks het KDV maar eens bellen om te kijken hoe het gaat. Niet zo goed eten vind ik niet zo'n ramp voor een paar daagjes. maar slecht drinken word ik een beetje zenuwachtig van.
pi_70085806
LL ghihi ik kan t me levendig voorstellen
pi_70085830
Drinken is idd het belangrijkst, en dan ook die plasluiers in de gaten houden.
pi_70086026
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:36 schreef LovelyLady het volgende:

Koen was gister, toen hij uit bed kwam, ook mieperig. Even zijn broek vol gescheten, en hij was weer helemaal het mannetje
En dan vertel ik er nog even bij dat hij alleen zijn romper en luier nog aan had, en dat meneer ging staan en toen op zijn kont viel... 3 keer raden wat er dan gebeurt met een dunne luier...... dus
Mental image
pi_70087861
Ik heb net maar even het KDV gebeld Dana heeft gelukkig gewoon gedronken daar en een hele bak fruit op...dus ik ben weer gerust gesteld
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 juni 2009 @ 11:04:09 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70088606
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:43 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb net maar even het KDV gebeld Dana heeft gelukkig gewoon gedronken daar en een hele bak fruit op...dus ik ben weer gerust gesteld
is toch meestal zo thuis willen ze niet, en ergens anders vaak wel? hoor ik zovaak, ook met slapen bv. fijn iig dat ze weer goed gedronken heeft!

LL: wees dan blij dat hij alleen zijn luier en rompertje aanhad, anders had al zijn kleding ook ondergezeten

alweer een kindjes bijna een jaar .. de tijd gaat zo hard. over elf dagen is dat kleine hummeltje hier al weer een half jaar

pi_70088755
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:04 schreef DJMO het volgende:
LL: wees dan blij dat hij alleen zijn luier en rompertje aanhad, anders had al zijn kleding ook ondergezeten
Dan heb ik liever dat. Nu moest ik het tapijt schrobben

Fijn dat het met Dana goed gaat
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 juni 2009 @ 11:11:22 #99
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70088879
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:07 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Dan heb ik liever dat. Nu moest ik het tapijt schrobben

Fijn dat het met Dana goed gaat
oops, dat is niet handig idd ja ik heb hier laminaat, wel zo makkelijk in dit soort gevallen

woensdag 17 juni 2009 @ 12:06:04 #100
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70091059
Wat groeit Morris hard

Joep zat gisteren op 3200 gram. In 8 dagen tijd 450 gram aangekomen!

Wat een heerlijke foto's. Ik hou van eet foto's die ga ik straks ook zoveel maken.

Joep is trouwens helemaal dol op rockababy muziek Hij zit nu naar de Rolling Stones te luisteren. Ook Metallica en Tool vallen goed in de smaak geloof ik
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:48:20 #101
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70096843
jeetje jullie gaan zo snel! Ik kan het niet eens meer bijlezen allemaal haha
sinds ik weer werk kom ik tijd te kort!

Danique haar waterpokken zijn gelukkig weer zo goed als over, ze heeft er niet al te veel last van gehad over het algemeen maar ze was absoluut niet haar gezellige zelf.
Verder doet ze het lekker, ze groeit heel erg hard en is druk bezig met dingen pakken.
Ook is ze helemaal gek op groente en fruithapjes die we langzaam aan het introduceren zijn!
pi_70097178
Fruppel fijn dat het goed gaat!

Wat zijn ook alweer de krampjes tips? cinababy en kruik weet i zo.
pi_70100910
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:48 schreef Fruppel het volgende:
jeetje jullie gaan zo snel! Ik kan het niet eens meer bijlezen allemaal haha
sinds ik weer werk kom ik tijd te kort!

Danique haar waterpokken zijn gelukkig weer zo goed als over, ze heeft er niet al te veel last van gehad over het algemeen maar ze was absoluut niet haar gezellige zelf.
Verder doet ze het lekker, ze groeit heel erg hard en is druk bezig met dingen pakken.
Ook is ze helemaal gek op groente en fruithapjes die we langzaam aan het introduceren zijn!
Vind ze het lekker?
Ik durf nog geen fruithapje te introduceren, bang dat ik dr stuk maak
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:43:48 #104
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70101191
Ja ze vind het heerlijk! Mond gaat al open als ze alleen maar de lepel ziet
En gillen als ik ik niet snel genoeg ben met de volgende hap....klein stuk ongeduld haha.

je maakt haar heus niet stuk hoor! Gewoon rustig aan beginnen!
pi_70102716
Leuk he Fruppel

Merel eet nog steeds niet echt veel, en ze had gister uitslag in haar gezicht kort na het groentehapje. Vanmorgen was haar eczeem ook wat erger. Ze moest vanmiddag naar het CB, de arts zei dat we rustig door moeten gaan en als het echt erger wordt dan kijken we verder. Merel heeft tot nu toe alleen nog maar worteltjes gehad, morgen nog een laatste portie (nah ja, 3 lepeltjes) en dan gaan we over op broccoli.

Ze weegt nu 7765 gram en is 65 cm lang. Met haar lengte duikt ze onder de middenlijn, maar goed, ze is ook echt niet lang. Haar gewicht zit net iets boven de lijn, lekkere spekkies
Qua ontwikkeling doet ze het verder allemaal goed
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:10:42 #106
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70105957
Geweldig leuk en zo gezellig ook!

Wat vervelend dat Merel zo'n last van haar eczeem heeft! Hopelijk word het niet erger door de hapjes!
Ze doet het lekker he zo te lezen!
pi_70106371
Ja ze gaat echt prima Ze is over het algemeen echt een gezellig, lui kind. Ze kan rustig een tijd in de box liggen 'kletsen' tegen haar knuffels en als je dan langsloopt moet ze heel hard lachen.
Ze heeft wel sinds kort dat ze gaat huilen bij vreemden en vooral bij andere mannen. Als 1 van de opa's haar maar aankijkt zet ze het op een gillen, best sneu voor ze, maar ook wel weer schattig. Komt vanzelf wel goed
En ze houdt van knuffelen Dan graait ze met haar handjes achter m'n hoofd en dan drukt ze haar wang tegen die van mij
Sara
Merel
Ukje
pi_70106801
dat knuffelen is wel heel schattig Fuente

Hier gaat het goed met de kleine man, weer helemaal beter. Kwijlen als een gek en overal op kauwen, misschien tandjes maar zie nog niks.
Seb doet op het kdv niet onder voor de oudere kindjes. Als hij iets in zijn hand heeft en een ander kindje wil het afpakken dan gaat hij er met twee handen aan vasthouden tot hij er zowat aan hangt En dan zo'n frons erbij Hij trekt ook steeds zijn wenkbrauwen op, alsof ie aan het flirten is: 'heeej how are you doing?' Zo grappig die hele duidelijke gezichtsuitdrukkingen.
pi_70106958
Seb de flirt Gaat 'ie later vast veel mee naar huis nemen
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:03:48 #110
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70107937
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:21 schreef Fuente het volgende:
Ja ze gaat echt prima Ze is over het algemeen echt een gezellig, lui kind. Ze kan rustig een tijd in de box liggen 'kletsen' tegen haar knuffels en als je dan langsloopt moet ze heel hard lachen.
Ze heeft wel sinds kort dat ze gaat huilen bij vreemden en vooral bij andere mannen. Als 1 van de opa's haar maar aankijkt zet ze het op een gillen, best sneu voor ze, maar ook wel weer schattig. Komt vanzelf wel goed
En ze houdt van knuffelen Dan graait ze met haar handjes achter m'n hoofd en dan drukt ze haar wang tegen die van mij
Heerlijk om te lezen dat ze zo lekker gaat, leuk moppie!
En wat heerlijk dat ze zo lekker wilt knuffelen
En hoe vind ze het met haar grote zus? Heeft ze daar al een beetje oog voor of niet echt?

Danique huilde sinds deze week ook bij voor haar vreemde mensen, heel grappig want voorheen wilde ze best bij iedereen zitten.
Ach wat je zegt het gaat vanzelf over!
  donderdag 18 juni 2009 @ 07:00:17 #111
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70119749
Ingrid: in een warm badje buikje masseren, dragen in een draagzak en venkel thee (bij etos verkopen ze speciale thee voor baby's).
pi_70119810
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:03 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Heerlijk om te lezen dat ze zo lekker gaat, leuk moppie!
En wat heerlijk dat ze zo lekker wilt knuffelen
En hoe vind ze het met haar grote zus? Heeft ze daar al een beetje oog voor of niet echt?

Danique huilde sinds deze week ook bij voor haar vreemde mensen, heel grappig want voorheen wilde ze best bij iedereen zitten.
Ach wat je zegt het gaat vanzelf over!
Ja het zal echt wel zo'n fase zijn Sara heeft dat nooit gehad, die vond (en vindt) alles en iedereen leuk.
Merel is echt gek op haar grote zus Sara komt regelmatig even met haar spelen (op de grond of naast de box) en dan giert Merel van het lachen, zo hard lacht ze bij ons nooit Lief om te zien
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 18 juni 2009 @ 07:45:47 #113
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70119908
Ow en Ingrid: de 1-2-3 speen van dodie!

Fuente en Fruppel, wat doen jullie kindjes het toch lekker Fijn zeg!
pi_70119984
Fijn dat Danique weer van de waterpokken af is

Hihi Flirtende Seb "how are u doing"

Fijn dat rockende Joep het zo goed doet

Dana kruipt nu echt supergoed en gaat als een speer door de hele kamer heen...ik vind het zo leuk

Vanmorgen zette ik dr af op het KDV en ze wou direct op de grond spelen met een of andere muziek slinger die daar lag. Ze was direct helemaal afgeleid...dus ik geef dr een kus en zag "dag poppetje" kijkt ze op en zwaait heel vrolijk...*smelt*
Ze zwaait wel al een hele tijd, maar dit was echt zo gericht
pi_70120269
Seb aan het flirten Zie het helemaal voor me, hier in de omgeving ook een baby die dat doet.

Over in de box: L kan heel lang rustig lol hebben in de box, maar als ik dan langs loop gaat hij juist huilen
Dan wil hij er uit en achter me aan.

Dana gewoon even zwaaien en verder spelen
pi_70121335
Hier gaat het prima.. mevrouw gooit alleen haar hele slaappatroon weer om waardoor ze soms om 22:30 nog steeds ligt te spelen op het kleed.
Wel slaapt ze uit.. meestal tot een uur of 10. maf kind.
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:29:56 #117
114177 Diaan73
pi_70121434
Hier gaat ook alles prima... ik lees hier ook nog wel mee maar heb het de laatste dagen erg druk en komt er vn het posten helaas niet veel.

Alle nieuwe mama's en kindjes welkom Leuk dat jullie hier ook posten.

Lennon lacht heel veel, maar nooit echt goed op de foto kunnen krijgen.. tot deze:

A.s. dinsdag weer naar cb.

@Kleurdoos, check de kleur van het haar, lijkt op die van Elin of niet?
Make love, not war ☮
pi_70121676
Lennon blijhoofd
pi_70121811
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:29 schreef Diaan73 het volgende:
Hier gaat ook alles prima... ik lees hier ook nog wel mee maar heb het de laatste dagen erg druk en komt er vn het posten helaas niet veel.

Alle nieuwe mama's en kindjes welkom Leuk dat jullie hier ook posten.

Lennon lacht heel veel, maar nooit echt goed op de foto kunnen krijgen.. tot deze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
A.s. dinsdag weer naar cb.

@Kleurdoos, check de kleur van het haar, lijkt op die van Elin of niet?
lennon

Klopt idd..al wordt Elin steeds blonder
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:56:13 #120
114177 Diaan73
pi_70122083
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:45 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

lennon

Klopt idd..al wordt Elin steeds blonder
In het fototopic trouwens meer foto's, wilde het hier niet "bevuilen".

Wij denken dat Lennon donkerder gaat worden Zn haar begint nu ook heel snel te groeien..
Make love, not war ☮
pi_70123254
Ik ga een Puckababy zoeken op MP. Tess wappert te veel met haar handjes, maakt zichzelf wakker..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:15:38 #122
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70124356
Vraagje aan de mama's over slapen...

Hoe doen jullie dat? Vanaf wanneer gaat je kindje om een bepaalde tijd naar bed? Moe of niet moe?

Joep slaapt nu overdag beneden in de kinderwagen en vaak is hij na de voeding van 18.30/19.00 klaar wakker. Dus blijft hij lekker beneden bij ons. Beetje spelen, beetje papa en mama bekijken. Om 22.30 gaan we dan met zijn allen naar boven en gaat hij bij ons in de slaapkamer in zijn wiegje.
Vanaf wanneer breng je je kindje om 19.30 naar boven, naar zijn eigen bedje?
pi_70124407
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:44 schreef Vicky het volgende:
Ik ga een Puckababy zoeken op MP. Tess wappert te veel met haar handjes, maakt zichzelf wakker..
Ik heb er nog één!
pi_70124496
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:15 schreef seilram het volgende:

Hoe doen jullie dat? Vanaf wanneer gaat je kindje om een bepaalde tijd naar bed? Moe of niet moe?

Joep slaapt nu overdag beneden in de kinderwagen en vaak is hij na de voeding van 18.30/19.00 klaar wakker. Dus blijft hij lekker beneden bij ons. Beetje spelen, beetje papa en mama bekijken. Om 22.30 gaan we dan met zijn allen naar boven en gaat hij bij ons in de slaapkamer in zijn wiegje.
Mila gaat sinds een week of 2 denk ik rond half 8 naar haar eigen bedje. Soms duurt het dan wel een uur voor ze slaapt (steeds dr speen kwijt enzo) soms is ze binnen 2 minuten vertrokken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 juni 2009 @ 11:21:34 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70124584
hier is dat er een beetje ingeslopen seilram, hoewel het ritme nu weer aan het veranderen is. voorheen sliep hij tussen de vier uur fles en het avondeten nog wat, maar nu meestal is hij wakker, en slaapt hij na het avond eten, tot een uur of 8. dan gaat hij in bad en krijgt de laatste fles en naar bed. dat gaat straks ook weer veranderen als die vier uur fles er af is, en we om zeg half zes eten. dan gaat hij om half zeven in bad, krijgt om 7 uur, half 8, zijn fles en dan naar bed. maar dat duurt nog wel even

pi_70124660
quote:

wij deden al van begin af aan dat 7 uur kinderbedtijd is en dat kindjes dan moeten slapen (of spelen in bed, mag ook ). er staat op selene's kamertje een stoel voor de avondvoeding en/of troostacties. ik laat haar nooit (lang) huilen. desnoods sta ik of sangdrax er elk kwartier naast om te troosten, maar wel op haar kamertje (of toen ze bij ons sliep bij ons op bed). eigenlijk ging het daarmee van begin af ook best goed. papa en mama moeten 's avonds namelijk ook huishouden doen, soms werken, en soms willen deze papa en mama ook weleens samen spelen

ik heb met broertje toen zulke slaapdrama's gehad dat ik dacht: "beter van begin af uberduidelijk". maar goed; toevallig werkt dit bij ons prima, ik denk dat het ook van het kindje afhangt hoor. selene is erg druk. die doet het het beste op lekker veel structuur en daar vpast deze houding prima in
pi_70124688
Hij wilde neit dat ik weg ging Ik bracht hem naar bed, gaf hem een aai over zijn koppie en hij pakte mijn hand en deed die tegen zijn wangetje
En ik moest even blijven. Na een minuutje was het goed en pakte hij z'n knuffel en toen ging hij naar me zwaaien en 'dadada' zeggen en nu slaaptie lekker
pi_70125185
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:24 schreef freecell het volgende:
Hij wilde neit dat ik weg ging Ik bracht hem naar bed, gaf hem een aai over zijn koppie en hij pakte mijn hand en deed die tegen zijn wangetje
En ik moest even blijven. Na een minuutje was het goed en pakte hij z'n knuffel en toen ging hij naar me zwaaien en 'dadada' zeggen en nu slaaptie lekker
aahw
pi_70126579
Thomas trekt zich op tot staan!

In de box en in zn bedje.
pi_70127007
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:18 schreef Reinhilde het volgende:

Thomas
pi_70127042
quote:

yay!
pi_70127319
Thomas ook al zo'n vluggert!
pi_70128051
quote:

w00t! Thomas ftw
pi_70128106
Wat goed van Thomas
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:58:46 #135
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70129991
Go Thomas!

Kee, er is dus geen standaard vuist regel voor het naar bed gaan. Zelf beetje kijken wat het beste bij jou en je kind past Dan zal het hier nog wel even een beetje aankijken blijven ivm de voedingen, want sinds gisteren heeft ie dat ook ineens om gegooid (weer ).
pi_70130330
Freecell wat lief
Wat een vlugge kindjes in dit topic zeg!! voor Thomas

Over naar bed gaan, op een gegeven moment weet je/zie je dat je kindje moe is. Ik heb vanaf een maand of 3 Koen gewoon in zijn bed gelegd als hij moe werd. Ook al sliep hij misschien een half uurtje of een uurtje. Nu merk ik het veel beter wanneer hij moe is. Meestal gaat hij 's ochtends een uurtje en 'smiddags een uurtje tot anderhalf uur. Maar hij is 9 vd 10 keer bekaf om 18.00/18.30 en dan gaat hij gewoon in bad en naar bed. (of gelijk naar bed. Rekken heeft geen zin, daar wordt hij alleen maar jengeliger van.
pi_70131531
Wat gebeurt er hier weer veel zeg! En inderdaad, wat een vluggerds allemaal! Leander als een gek achter die loopauto aan, Thomas die zich al optrekt, die van mij is 11 maanden en doet dat allebei nog niet!

En wat een heerlijke foto's van Lennon!
DJMO, wat fijn dat je straks wat minder op controle hoeft, volgens mij doe je het ook hartstikke goed!

Seilram, we deden het eerst ook zoals jullie, zoon bij ons houden totdat we zelf naar bed gingen. Ik geloof dat we na een maand of 3/4 de bedtijd om een uur of zeven/half acht hebben ingesteld.
En hoe kom jij aan rockababy muziek van de Stones? Ben dringend op zoek naar zo'n cdtje als kraamcadeau dus als je een goede tip hebt...
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:17:10 #138
114177 Diaan73
pi_70135908
Lennon had vrij snel wel een beetje ritme... in het begin ging hij overdag tussen de voedingen gewoon naar bed. Hij had alleen een jengelig uurtje na de fles van rond 16:00 uur. Dan hield ik hem beneden en sliep hij eventjes in de kinderwagen. Na de fles van 19:00/19:30 uur ging hij gewoon naar bed. In het begin kreeg hij nog een fles om 23:00 uur, toen die eraf was, sliep hij gewoon vanaf dat tijdstip tot de volgende morgen.

Sinds we zijn overgegaan naar 4 voedingen per dag ga hij ong. een half uurtje tot een uurtje na de fles naar bed ook na de fles van 15:00 uuren slaapt dan ± 1,5 tot 2 uurtjes. Dan is hij weer even op tot de volgende fles. Er zit nu ong. 4 uur tussen de flessen wat inhoudt dat hij rond 19:00 uur de laatste fles krijgt en dan naar bed gaat tot de volgende morgen.

Thomas wat goed zeg

Fruppel, ik heb nog een vraagje. Danique is jonger dan Lennon en krijgt al bijvoeding. Is dat geadviseerd door cb of zijn jullie dat gewoon zelf gaan doen?
Make love, not war ☮
pi_70136632
Tess is al de hele dag aan het jammeren. Als ze niet slaapt huilt ze. ze heeft ook steeds een heel vies oog, heb het schoonhemaakt maar het is rood en beetje gezwollen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70137264
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:33 schreef Vicky het volgende:
Tess is al de hele dag aan het jammeren. Als ze niet slaapt huilt ze. ze heeft ook steeds een heel vies oog, heb het schoonhemaakt maar het is rood en beetje gezwollen.
ow arme Tess....
pi_70138691
quote:
arme jullie
dat het maar snel overgaat hoor!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 juni 2009 @ 18:55:30 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70141294
dank je peterfan

arme Tess misschien even langs de huisarts vicky?

lopende leander en snelle thomas volgens mij had ik leander eerder gemist

jan zijn muggenbeten, zijn nu nog kleine rode plekjes met een hard puntje erop, jeuken doet het m hiet, maar ik blijf wel smeren tot het weg is. hij heeft wél ontdekt dat je met dingen kunt gooien speelgoed maar ook spenen lenen zich daar goed voor en vanmiddag kwam hij twee centimeter ofzo vooruit door een soort van te tijgeren .. was per ongeluk, en gebeurde niet weer. hij probeert nu overigens een boxspeeltje weg te gooien, maar dat lukt niet, omdat het aan de box vastzit en dat maakt een herrie speeltjes overpakken doet hij nu wel steeds vaker zag ik vandaag.

pi_70141497
Spenen weggooien, het begin van het einde
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:00:58 #144
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70141505
Diaan73, maar sliep lennon dan wel s'avonds? Ik kan Joep wel om 19.00 in zijn bed leggen, maar dan is ie nog klaar wakker hoor en wil hij nog helemaal niet slapen.
Ik denk dat ik dat over een maandje eens ga proberen. Ik wacht eerst even deze veranderingen die nog komen in voeding af (vanaf volgende week 5 x 135 ml), want dan past hij toch weer zijn ritme aan.

Agossi, arme Tess en wat vervelend voor jou Vicky. Bij Joep was vandaag ook niet veel goed, ja, lekker bij mama hangen, die had zo heerlijk warm kreeg van die jongen. Pff wat een benauwd weer.
pi_70141981
Oh begin niet over spenen weggooien. Madam hier gooit ze standaard achter de box (tussen muur en box) en gister presteerde ze om het ding in de luieremmer te gooien

Wat naar Vicky, huilt ze erg veel? Heb je ook enig idee waardoor het zou kunnen komen?
Sara
Merel
Ukje
pi_70142136
quote:
geef je bv? anders druppie moedermelk erin? werkt hier iig als een tiet

elin slaapt alweer (vanmiddag al 5 x een half uur )..die begint nu moe te worden van r opblijfavondjes geloof ik
pi_70142231
De spenen liggen hier altijd onder het bedje. best knap
En een lol als mama op de knieën (pufkreun) voor het bedje ligt... Dan kan je namelijk kiekeboe met haar spelen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 juni 2009 @ 19:30:59 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70142514
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:15 schreef Fuente het volgende:
Oh begin niet over spenen weggooien. Madam hier gooit ze standaard achter de box (tussen muur en box) en gister presteerde ze om het ding in de luieremmer te gooien

zo ben ik dus al een speen kwijt geraakt in het winkelcentrum .. begon hij te krijsen in een speelgoedwinkel (of all places to be) waar ik hem uiteindelijk maar op mijn arm genomen heb tot ik gevonden had wat ik zocht, afgerekend had, en toen als een speer naar de prenatal om een nieuwe te halen + een extra speenkoordje (want die had ik natuurlijk ook niet bij me)
ohja:

foto is nog steeds wazig want van dichtbij genomen

donderdag 18 juni 2009 @ 19:55:47 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_70143247
Jaha, ik zie het DJMO!

Jay voor Thomas!

Ah Tess, wat naar.

Fee gaat nu net sinds een paar weken gelijk met Ive naar bed. Daarvoor ging ze eerst nog met ons mee naar beneden.
Fee is niet zo lekker. Ze spookt 's nachts, huilt meer dan anders en heeft groene poep. Arm meisje.

[ Bericht 0% gewijzigd door cattie op 18-06-2009 20:01:27 ]
pi_70143275
Kleurdoos, nee geef flesvoeding..dus helaas..
Fuente, ik vind dat ze best wel veel huilt, al sze niet slaap tis ze 9 van de 10 keer aan het jengelen...
Heb ook het idee dat ze na d'r fles niet voldaan is...
VInd het lastig want ze zit op hypoallergene voeding i.v.m. allergieen van M. en Amber. Durf ook niet over te stappen op hongerige babiesvoeding.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70143477
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:56 schreef Vicky het volgende:
Kleurdoos, nee geef flesvoeding..dus helaas..
Fuente, ik vind dat ze best wel veel huilt, al sze niet slaap tis ze 9 van de 10 keer aan het jengelen...
Heb ook het idee dat ze na d'r fles niet voldaan is...
VInd het lastig want ze zit op hypoallergene voeding i.v.m. allergieen van M. en Amber. Durf ook niet over te stappen op hongerige babiesvoeding.
missch beter in het flessentopic, maar misschien nog een kleinere speen? er zijn zelfs dichte spenen waar je dan zelf met een hete naald een heel klein gaatje in kan maken. en als het je echt niet lekker zit misschien tussentijds naar de arts van het cb, die lui zijn er voor dit soort dingen juist hoor.
pi_70144050
ik heb volgens mij al het kleinste gaatje in de speen Simmu..
De kers ging te snel, heb nu de slowflow van Medela.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70144506
hoeveel drinkt ze nu? kan me voorstellen dat je niet op eigen houtje ander spul wil gebruiken, missch net wat meer verspreid over de voedingen?
pi_70144609
ze krijgt nu ongeveer elke 3 uur een fles met 90 voeding en dan 10 cc extra water omdat ze moeite heeft met poepen. De ene keer gaat de fles wel leeg, de andere keer blijft er ietsje inzitten.
's Nachts gaat het wel goed, dan zit er soms 5/6 uur tussen de voeding, maar overdag soms net 2,5 uur..
Vandaag was het 4.30, 7.15, 10.15, 13.15, 15.45, 18.45
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70144692
geef me ff een kwartier en ik kijk ff wat selene op die leeftijd kreeg dat staat in ons kraamboek en dat ligt op haar kamertje. maar ze krijgt nu der avondflesje (met oh, luxe: vanille nutrix want de gewone was op bij de supermarkt)
pi_70144765
Bij Amber zaten weop dag 10 op 3.50, 6.50, 11.00, 14.30, 17.30 en 21.00
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:40:46 #157
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_70144802
Hoi hoi... heb helemaal nog niks bijgelezen, alleen wat updates gelezen, er zijn wat baby'tjes bijgekomen!
We zijn op vakantie geweest, een weekje Center Parcs gedaan, het was heel erg lekker en goed uitgerust, daarna een paar errug drukke dagen gehad, heb mijn verjaardag geviert en daarna weer werken, maar nu heb ik weekend en de tijd om even rustig dit topic bij te gaan lezen!
Heb ik erg veel gemist? dat ga ik natuurlijk zo lezen
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_70145182
selene kreeg op dag 10:
03.00; 07.00; 10.30; 13.30; 16.30; 20.00; 23.30. allemaal flesjes van 100 cc en toen dronk ze daarvan totaal 640 cc op. er zat dan een flesje bij wat maar half opging.
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:57:45 #159
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_70150206
Zo, wat een topics heb ik gelezen (ik geloof wel 4 topics bij moeten lezen van 2 weken)...
Dus zoveel gelezen en zoveel alweer vergeten...

Een heleboel nieuwe baby's, tandjes, lopende kindjes en kindjes die staan, zieke kindjes en nog veel meer ben ook moe dus vandaar dat ik het gewoon even niet meer weet

Even over onze vakantie, Maarten heeft het hardstikke goed gedaan op vakantie. We zijn elke dag uit eten geweest, alleen de eerste dag heeft Maarten een potje eten gehad (wat mij betreft zal dat niet meer zo snel herhaald worden, we hadden een potje broccoli en daar zit gewoon appelsap in verwerkt, hoe bedoel je, het wordt zoet gemaakt?) en de rest van de week heb ik eten gekookt, in porties verdeeld en in de vriezer gedaan. Elke dag een portie mee naar het restaurant, daar opwarmen en geven... Meneertje maakte er daar dus een spelletje van, niet z'n mond willen open doen, heel vies eten etc. Terwijl hij thuis gewoon goed at... en we waren nog niet thuis of hij deed weer blij zijn mondje open voor een hap!
Verder heb ik (eindelijk) een beetje een ritme in zijn slaapjes ontdekt op de dag (7.00-7.30 wakker - M. kan het dus heel lang volhouden om wakker te worden en zonder geluid rustig te gaan liggen wachten - rond 9.00-9.30 weer naar bed voor een uurtje of anderhalf. Daarna om een uur of 11.30-12.00 tot hij wakker wordt en dan om 16.00 ongeveer weer naar bed voor een uurtje. Dan houdt hij het zo'n beetje vol tot 18.30-19.00 en gaat hij naar bed.
We hebben met Maarten 3x gezwommen, hij vond het geweldig! We hebben 1x een lesje babyzwemmen gevolgd en voor de rest zelf gezwommen met hem. HIj heeft ook onder water gezwommen en verder op zijn buik en op zijn rug en hij heeft flink gespetterd in het water!
Het gaat alleen veel te hard voorbij, zo'n week!
  donderdag 18 juni 2009 @ 23:39:25 #160
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70151754
Vicky, krijgt Tess 6 voedingen per dag? Morris zit op 7 voedingen van 120 cc per fles.

En het oogje schoonmaken met een gaasje met water, waarschijnlijk een tochtoogje, ofwel een nog niet volledig ontwikkeld traanbuisje. Morris z'n oog zit ook de hele dag dicht met prut. Het moet gewoon even op gang komen met de tranen.

Thomas! Grote vent! Laat je nog even weten hoe laat je komt zaterdag met mama en papa?
pi_70153683
Ze zit soms zelfsnop 8 flessem. Geen 6 hoor

Ze heeft er om 22.15 een gehad en ligt nu weerte lurken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Vicky op 19-06-2009 01:26:28 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70155245
Marie wat fijn dat jullie zo'n leuke week hebben gehad. En wat een bijdehandje is Maarten. Niet willen eten, maar thuis wel

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2009 07:06:39 ]
pi_70155529
Vicky ik heb niet alles teruggelezen, maar helpt een fopspeentje niet? Mischien dat ze ipv honger gewoon zuigbehoefte heeft?
pi_70155557
we priberen wel een fopspeen, maar die pakt ze niet, ze zuigt er een paar keer op en laat dan los.
Ze wil wel graag de pink... maar ja, die kan je ook neit de hele dag geven..

Overdag slaapt ze op zich wel goed, maar 's nachts maakt ze er een potje van. Na de fles van 1 uur ging ze pas om 3 uur slapen ofzo, en dan niet in haar eigen bed, maar op het aankleedkussen. Ook na de fles van half 5 wilde ze niet in haar bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70155595
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 07:57 schreef Vicky het volgende:
we priberen wel een fopspeen, maar die pakt ze niet, ze zuigt er een paar keer op en laat dan los.
Ze wil wel graag de pink... maar ja, die kan je ook neit de hele dag geven..

Overdag slaapt ze op zich wel goed, maar 's nachts maakt ze er een potje van. Na de fles van 1 uur ging ze pas om 3 uur slapen ofzo, en dan niet in haar eigen bed, maar op het aankleedkussen. Ook na de fles van half 5 wilde ze niet in haar bed.
een bibi?
Er zijn heel veel baby's die alleen maar bibispenen willen
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:04:12 #166
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70155606
quote:

Zodra jij je er goed bij voelt. Ik heb nog heel lang de behoefte gehad om Ruben constant vlak bij mij/ons te houden. Sinds hij doorslaapt (maand of 3 oud) gaat hij wel vaak tegelijk met Emma naar bed maar als hij dan niet gaat slapen gaat hij mee naar beneden tot ik zie dat hij wel moe is. itt tot Emma toen ze een baby was gaat Ruben 9 van de 10 keer wel wakker zijn bed in. Dat gedoe met in slaap vallen aan de borst zoals bij Emma willen we niet weer. Gelukkig is Ruben heel makkelijk.
pi_70155619
En t monster hier is vannacht 5 keer wakker geworden.. om te

spelen
kwaaaaaaaakkwaaaaaaaak bububbbububub
pi_70155636
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:03 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

een bibi?
Er zijn heel veel baby's die alleen maar bibispenen willen
heb bibi, nuby, difrax combi en difrax dental.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 juni 2009 @ 08:28:28 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70155922
sterkte vicky

meneer hier heeft tegenwoordig één of twee keer per nacht dat hij in zijn slaap huilt dan pak ik zelf halfslapend zijn handje, en dan is het weer goed/stil.. hij zou komende maandag 26 weken zijn (uitgerekende datum) en volgende week zondag is hij 26 weken. ik merk verder nog weinig van een sprongetje, behalve als ik hem neerleg in de box of op de grond, dat hij begint te huilen ... hij wil liever dat ik hem vasthou. als ik dan even met hem speel en zijn fopspeen geef is het wel weer goed. oh en soms huilen als ik voorbijloop en dan uit zicht verdwijn...

pi_70155989
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

heb bibi, nuby, difrax combi en difrax dental.
En avent al geprobeert?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70156069
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:32 schreef MeNicole het volgende:

[..]

En avent al geprobeert?
hebben die fopspenen dan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:37:43 #172
105850 Fuente
mamamuts
pi_70156095
Vicky, Merel wou in de eerste weken ook geen fopspeen. Ik heb echt uren staan 'pinken' naast haar bed of met haar op mijn buik.
Vervelend is dit he? Ik kan me indenken dat het energie vreet. Is Tess een snelle drinken? Hier werkte uiteindelijk de kerspeen maat S met een difrax fles het beste.
Als Tess zoveel blijft huilen, kaart het dan vooral aan op het CB.

En: na een week of 6 wou Merel ineens wel een speen! Dus blijven proberen
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 juni 2009 @ 08:38:14 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70156108
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja

pi_70156180
Fuente, ze drinkt haar fles in 15 a 20 minuten leeg, niet overdreven snel dus. We zin al overgestapt van speen. Hadden eerst ook de kersspeen maat S maar die ging veel te snel. Heb nu de Slow Flow van Medela en die gaat een stuk beter.
Dat p;inken is idd behoorlijk vermoeiend. Tess slaapt dus oo het liefst op haar buik tegen mij of M. aan.
Ze ligt nu in bed, ben benieuwd.

Tja qua huilen, ik vind dat ze veel huilt, maar dat kan ook aan mij liggen. Als ze niet slaapt dan ligt ze te piepen en te huilen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70156185
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:38 schreef DJMO het volgende:

[..]

ja
niet gezien gister
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:52:55 #176
105850 Fuente
mamamuts
pi_70156347
Merel sliep ook alleen bij ons (vooral 's avonds). Tess krijgt hypoallergene voeding he? Ik zou zeker niet overstappen op andere voeding (wij dachten ook dat dat de oplossing zou zijn, zijn dus overgegaan op voeding tegen krampjes en vervolgens op hongerige babyvoeding, toen bleek ze dus toch een kma te ontwikkelen). Lastig is dat. Heeft ze veel last van krampjes? Je zou nog ABC dophilus kunnen proberen, bij Sara hielp dat enorm, bij Merel niet zo (hoewel ze het nog steeds krijgt ivm veel lucht in haar buikje).
Als je denkt dat het echt de krampjes zijn en als ze daar zoveel van huilt, zou je een bezoek aan de osteopaat kunnen overwegen.
Op hoeveel uur huilen zit ze ongeveer per dag?
Sterkte, ik leef echt met je mee, het is gewoon slopend zoiets
Sara
Merel
Ukje
pi_70156423
Tess krijgt idd hypoallergeen i.v.m. de allergieen van M.
Ze heeft behoorlijk last van krampjes. Had al Cinababy maar dat hielp niet echt naar mijn zin. ABC hebben we bij Amber geprobeerd en dat hielp helemaal niet. Heb nu Infacol gehaald en heb wel het idee dat dat meer helpt. Ze laat iig flinke winden.
's Avonds huilt ze zeker 1,5 uur, dan is echt niets goed. Tussendoor huilt ze als ze niet vastgehouden wordt. M. vindt het wel meevallen qua huilen.
Zal er eens op letten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70156524
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

En die hebben niet zo;n vorm als bv de bibi spenen. Maar zijn "gewoon" rond. Boven en onderkant van de speen is hetzlefde zeg maar. Net zoals je vinger
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70156828
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:42 schreef Vicky het volgende:
Fuente, ze drinkt haar fles in 15 a 20 minuten leeg, niet overdreven snel dus. We zin al overgestapt van speen. Hadden eerst ook de kersspeen maat S maar die ging veel te snel. Heb nu de Slow Flow van Medela en die gaat een stuk beter.
Dat p;inken is idd behoorlijk vermoeiend. Tess slaapt dus oo het liefst op haar buik tegen mij of M. aan.
Ze ligt nu in bed, ben benieuwd.

Tja qua huilen, ik vind dat ze veel huilt, maar dat kan ook aan mij liggen. Als ze niet slaapt dan ligt ze te piepen en te huilen.
als jij vindt dat ze veel huilt dan is dat toch zo! gewoon aankaarten bij het cb dan. desnoods ga je een keertje extra. probeer het anders eens op te schrijven precies hoeveel ze huilt. dan heb je er ook wat meer zicht op. dan kan je van daaruit ook aan de slag bij het cb, misschien een osteopaat (zo een was het toch?). naar wat ik hier lees kan dat ook vaak goed helpen.

edit: duh! eerst lezen fuente kwam er al mee
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 juni 2009 @ 09:16:14 #180
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70156832
ik ben gewoon misselijk van een luier verschonen zojuist .. wat een stank kunnen baby's produceren zeg

vrijdag 19 juni 2009 @ 09:16:50 #181
105850 Fuente
mamamuts
pi_70156841
Of hou het anders een tijdje bij in een soort huildagboekje. Kijk dan naar de momenten waarop ze huilt, hoe ze huilt, hoe lang etc. Dan heb je voor jezelf ook een duidelijk beeld en dan kun je daar ook naar verwijzen eventueel.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 19 juni 2009 @ 09:44:13 #182
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70157430
Vicky wat lastig he dat ze zo ontroostbaar lijkt te zijn, ik heb geen tips voor je maar wilde toch even wat laten horen

Kleurdoos, was Elin met Danique aan het spelen vannacht die draak hier was ook mega vaak wakker en aan het spelen....
pi_70157793
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:44 schreef Fruppel het volgende:
Vicky wat lastig he dat ze zo ontroostbaar lijkt te zijn, ik heb geen tips voor je maar wilde toch even wat laten horen

Kleurdoos, was Elin met Danique aan het spelen vannacht die draak hier was ook mega vaak wakker en aan het spelen....
stiekem afspraken aan het maken per pm natuurlijk

Mja t was echt heel erg..die geluiden die nu uit haar komen zijn niet lief schattig en snoezig..het is net een bouwvakker die net in zijn ballen is getrapt
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:00:12 #184
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70157884
De baby's van tegenwoordig

Bij D is het ook niet "lief" ze begint te brabbelen maar hoe enthousiaster zij word hoe meer ze gaat gillen, en dan echt voluit!
Ben zo blij dat madam bijna haar eigen kamer heeft!

[ Bericht 20% gewijzigd door Fruppel op 19-06-2009 10:20:45 ]
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:40:30 #185
114177 Diaan73
pi_70158989
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:00 schreef seilram het volgende:
Diaan73, maar sliep lennon dan wel s'avonds? Ik kan Joep wel om 19.00 in zijn bed leggen, maar dan is ie nog klaar wakker hoor en wil hij nog helemaal niet slapen.
Ik denk dat ik dat over een maandje eens ga proberen. Ik wacht eerst even deze veranderingen die nog komen in voeding af (vanaf volgende week 5 x 135 ml), want dan past hij toch weer zijn ritme aan.

Agossi, arme Tess en wat vervelend voor jou Vicky. Bij Joep was vandaag ook niet veel goed, ja, lekker bij mama hangen, die had zo heerlijk warm kreeg van die jongen. Pff wat een benauwd weer.
Ja hij sliep 's avonds wel. Maar hij is ook een echte slaapkop. Al vanaf het begin. Hij heeft ook al vanaf het begin een soort van ritme gehad, wel af en toe aangepast aan het aantal voedingen.

Groot gelijk dat je over een maandje weer gaat proberen.

DJMO dat is echt een tandje

Lennon heeft sinds gisteren steeds wat verhoging, tussen 37.7 en 38.2, maar is verder wel vrolijk... hij drinkt ook wat minder goed... misschien iets onder de leden.

Arme Tess en Vicky

Fruppel, heb je mn vraag nog gelezen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Diaan73 op 19-06-2009 10:47:01 ]
Make love, not war ☮
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:57:45 #186
12913 GreatWhiteSilence
pi_70159481
Ik vond hier Annicka vanmorgen met haar hoofd bij het voeteneind van het ledikantje.
En ik maar bang zijn dat ze door de slaapzak minder bewegingsvrijheid heeft. Ze slaapt tegenwoordig op haar zij en dat vond ik toch een beetje eng... Nergens voor nodig dus.

Ik heb gelukkig nog geen last van kletsende baby's in de nacht. Ze vind het nog steeds leuk om veel lawaai te maken met haar tong.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 11:01:36 #187
5428 crew  miss_sly
pi_70159602
Ik zag toevallig je vraag aan Fruppel, Diaan (ik begin hier wat te lurken, zodat ik over een aantal weken al een beetje erin zit ). wij hadden gisteren borstvoedingscursus van het borstvoedingscentrum in Amsterdam, door een lactatiekundige, en die geven ook als advies voor bijvoeding 4-6 maanden. Het moment van starten laten ze dan afhangen van het kind, wanneer het eraan toe lijkt te zijn. Dus ook volgens hen niet pas strikt vanaf 6 maanden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:12:34 #188
114177 Diaan73
pi_70159907
miss, leuk dat je hier begint te lurken, nog een paar weken en "mag" je meeposten, leuk!!

Okay, duidelijk.. zo hoor je overal weer wat anders. Ik wacht wel even af wat ze dinsdag op cb zeggen.
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 11:26:59 #189
5428 crew  miss_sly
pi_70160299
Ow ja, kleine toevoeging over die bijvoeding, volgens onze lactatiekundige dus:

ze raadde dan wel eigenlijk min of meer de rapley methode aan. Borstvoeding is een heel zelfstandige manier van eten voor je kind. Als de bijvoeding aan bod komt, is het dan ook juist eigenlijk niet goed om de bijvoeding in geprakte vorm te doen en via een lepeltje aan te gaan bieden, omdat je daarmee de zelfstandigheid van je kind weer terugschroeft.
Met de rapley methode laat je wat eten (een stuk groente ofzo) zo liggen dat het kind erbij kan, maar je dringt het niet op. Het kind zal het pakken en in de mond steken, want dat is wat kinderen doen. Is het nog niet toe aan bijvoeding, dan zal het het niet opeten. I shet wel toe aan bijvoeding, dan zal het sabbelen enzo en het (gedeeltelijk) opeten.
pi_70160409
t jammere is wel dat het CB dus geen snars van rapley weet

ik ga rapleyen

'wat??!!'

zucht
pi_70160503
Hehe, bij Fons kreeg ik toen de reactie dat ik het met hem best mocht proberen, hij was toch zwaar genoeg.
''Maar je doet dat toch niet met je oppaskindjes, he?"
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:37:43 #192
12913 GreatWhiteSilence
pi_70160636
Het viel me mee dat ons CB er wel vanaf wist. Vind het alleen nog steeds jammer van dat 'je mag haar tot een half uur laten huilen'-advies met twee maanden...
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:41:11 #193
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70160751
Diaan, sorry ik had je vraag wel gelezen maar helemaal vergeten te antwoorden!
Wij zijn zelf begonnen met bijvoeding geven, niet ter vervanging van een fles oid maar om te wennen.
Wij ermee begonnen omdat Danique echt het eten uit onze monden keek.
Het CB vind het geen probleem zolang we maar goed in de gaten houden of ze geen alergische reakties oid krijgt.
Ze krjigt trouwens niet dagelijks fruit/groente, ongeveer 3x in de week. Beetje hoe het uitkomt met haar slaapjes en haar fles want ik wil natuurlijk wel genoeg tijd tussen haar fles en een eventuele fruit of groente hap hebben.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:44:57 #194
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70160891
Miss Sly, Danique krijgt inderdaad ook stukken. Stukje peer bijvoorbeeld en daar word dan heel druk op gesabbeld. Ze vind het op die manier ook heel erg leuk volgens mij!
Ik wissel het af met geprakte hapjes.

Idd Kleurdoos, het CB lijkt ook hier niet helemaal op de hoogte te zijn van Rapley maar het verschilt geloof ik wel bij welke CB arts je bent... straks eens vragen of het KDV er eigenlijk wel wat mee doet!
pi_70160903
Volgens mij heeft miss Sly daar ook het belangrijkste te pakken wat mevr. Rapley heeft gezegd (het is trouwens geen methode hè, er is alleen een onderzoekster die het allemaal even op een rijtje heeft gezet ): het kind heeft de leiding over hoe, hoeveel en wat het eet.
Da's denk ik nog belangrijker dan het aanbieden van stukjes, al sluiten die twee dingen wel heel mooi op elkaar aan.

Het kind de leiding geven zou je ook prima kunnen combineren met geprakt eten, bijvoorbeeld door eens goed te observeren wat je nou eigenlijk doet als je voert. Biedt je alleen het lepeltje aan en laat je het kind er zelf van af happen of smeer je het naar binnen in je eigen tempo? Ben je tevreden als je kind maar één hapje eet of moet het halve potje op?

Ik vind het vooral erg makkelijk en ik vind het een prettig idee dat Avalon nu nog meer heel kleine beetjes naar binnen krijgt zodat ze er optimaal aan kan wennen op haar eigen tempo.
De ervaring met Ronja is dat het eten vanzelf wel komt en dat leuk voor een kind is om overal zonder druk een stukje van mee te kunnen pikken. Veel leuker dan elke dag hetzelfde eenheidsworstpotje of dezelfde structuur.
pi_70160952
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, kleine toevoeging over die bijvoeding, volgens onze lactatiekundige dus:

ze raadde dan wel eigenlijk min of meer de rapley methode aan. Borstvoeding is een heel zelfstandige manier van eten voor je kind. Als de bijvoeding aan bod komt, is het dan ook juist eigenlijk niet goed om de bijvoeding in geprakte vorm te doen en via een lepeltje aan te gaan bieden, omdat je daarmee de zelfstandigheid van je kind weer terugschroeft.
Met de rapley methode laat je wat eten (een stuk groente ofzo) zo liggen dat het kind erbij kan, maar je dringt het niet op. Het kind zal het pakken en in de mond steken, want dat is wat kinderen doen. Is het nog niet toe aan bijvoeding, dan zal het het niet opeten. I shet wel toe aan bijvoeding, dan zal het sabbelen enzo en het (gedeeltelijk) opeten.
zelfs al geef je wel met een lepeltje, dan nog moet je niet opdringen hoor. kindje weet prima zelf of het al dan niet wil eten. dat moet je om te beginnen niet afdwingen. daar schiet je ook niks mee op, kweek je enkel machtsstrijd mee dan.
pi_70160967
hihi, wat owlet zegt dus
ging tegelijk
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:51:39 #198
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70161116
DJMO, lekker!

Dat is wel fijn Diaan, dat Lennon meteen een ritme had en een goed ritme ook nog!
Jelief, ik denk dat ik het voorlopig ook zo ga doen. Als ik zie dat hij moe is en wil slapen, dan gaat ie gewoon naar boven en als ie wakker is, dan blijft ie gewoon tot zijn voeding van 23.00 nog maar lekker bij ons.

Dat iig liever dan hoe het vannacht ging... om 20.00 naar boven, na de fles van 19.30. Eerst niet willen slapen en wakker in bed liggen. Uiteindelijk om 21.30 in slaap gesukkeld. Om 23.30 zelf wakker geworden om te willen eten en toen niet meer willen slapen . Dus tot 01.30 met mama gemeukeld.

Kleurdoos, wat een gek kind heb jij toch midden in de nacht spelen... ze lijkt Joep wel!

Vicky, wat vervelend.. Hoop dat het cb je kan helpen.
pi_70161222
oh, en in het kader van deze discussie: ik boek matig succes met selene en zelfgemaakt eten. mevrouw wil namelijk graag dingen die ze (nog) niet mag. stokbrood met kruidenboter of boursin, gebakken hamlapjes, dat soort dingen. dus voorlopig beperken we ons tot stukjes tomaat en komkommer (die wil ze wel) en af en toe na haar 'normale' eten een beetje meepikken van ons bord. heel voorzichtig dus, ivm zout. maar ze eet geen tussendoortjes ofzo (wil nog steeds geen koekjes, rijstwafels of liga) en snoep krijgt ze niet, dus een heel klein beetje nu en dan lijkt me weinig kwaad te kunnen nu.

ze wilde laatst zelfs geen zoutloze patatjes.....
pi_70161394
Ze lijkt op Ronja, die at dan wel alleen maar zelfgemaakt eten maar als het een wat steviger smaak had dan vond ze het extra lekker.

En nog steeds eet ze veel liever een toastje met Danish Blue dan een boterham met smeerkaas.

Vanaf zo ongeveer haar eerste verjaardag werd ik er wat makkelijker in. We aten (en eten) wel zo veel mogelijk zonder toegevoegd zout en met zo min mogelijk pakjes en zakjes maar zo mocht toen gerust van mij af en teo als het zo uit kwam iets pittigers of zouters.
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 12:10:18 #201
5428 crew  miss_sly
pi_70161711
Inderdaad, owlet, die zelfstandigheid mbt het eten was erg belangrijk. Ik had er nooit zo over nagedacht, tot de lactatiekundige dat zei, dat borstvoeding een heel zelfstandige manier van eten is, meer dan via de fles. Eten opdringen wil ik sowieso niet, dus ik vond wat ze gisteren vertelde wel erg prettig allemaal.

Ik heb met schaap ook, na veel discussieren, kunnen afspreken dat we het eerste jaar zelf streng de hand houden in wat ze allemaal binnenkrijgt aan voeding, vooral dus ook van anderen. Daarna zullen we dan wat soepeler worden, maar het blijft imo een moeilijk iets, zeker als er andere mensen bij betrokken zijn.
pi_70161753
er zijn altijd mensen bij betrokken. naar maar waar
als je mazzel hebt wordt senna net als selene: mensen kunnen haar wel een lange vinger geven maar ze moet het toch niet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 juni 2009 @ 12:16:24 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70161891
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

niet gezien gister
drogisterijen (DA) heeft ze ook als het goed is

Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 12:17:08 #204
5428 crew  miss_sly
pi_70161918
Ik bedoel meer andere mensen als in regelmatige oppas. Als er andere mensen zijn en ik ben erbij, reken maar dat er niets in gaat wat niet op ons lijstje staat
Maar ja, als ik er niet bij ben (oppasoma om de week) dan wordt het lastiger...
pi_70162047
Ik geloof niet dat ik zo streng ga doen hoor. Denk dat ik daar alleen maar irritatie mee opwek bij mijzelf vooral dan.

En wat betreft de manier van voeden borstvoeding, flesvoeding, rapley methode, what ever. Als ze maar eten binnen krijgen denk ik. Wij zeggen gewoon: als het niet gaat zoals het 'moet'...dan moet het maar zoals het gaat. Ik wil dat eten op een relaxte manier gaat, een manier die voor Seb maar ook voor onszelf relaxed is. Je moet jezelf niet teveel druk opleggen ben ik van mening. en zo wil iedereen het beste en kiest iedereen hetgeen wat bij hen en vooral de baby past.
pi_70162238
Ik wilde tijdens mijn zwangerschap ook heel streng zijn maar inmiddels ben ik dat bij lange na niet
Nou scheelt het dat ik alleen familieleden heb met in mijn ogen een normale kijk op voeding en een gezond respect voor de wens van de ouders.
Ik hoef dus niet bang te zijn voor vingers slagroom met vier maanden of een boterham met hagelslag met zes maanden.

Maar ik vind het heerlijk om helemaal niet na te denken over wat anderen moeten en mogen. We doen het thuis zoals we het willen en wat op oppasadressen gebeurt laten we los.
Ronja komt steevast met veels te veel suikers en zouten op terug van mijn Oma. Nou voor die paar keer per jaar maakt me dat weinig uit en vind ik het leuk voor haar en mijn Oma dat ze een fijne tijd hebben gehad en dat Ronja dezelfde leuke herinneringen van tot je neus toe vol zitten met zoetigheid krijgt als ik aan mijn oma heb
pi_70163730
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:26 schreef owlet het volgende:
Ik wilde tijdens mijn zwangerschap ook heel streng zijn maar inmiddels ben ik dat bij lange na niet
herkenbaar
Maar toen ik naar buiten kwam lopen en een van de oma's Dana die toen 10 maanden was aan een cornetto liet likken schoot ik toch wel even uit mijn slof
t ergste was dat vriendlief en bijstond en er vrolijk foto's van stond te maken
pi_70164086
er zijn grenzen natuurlijk Bla

Manlief zou er hier ook bij staan kijken, die heeft ook geeeen idee trouwens wat normaal is en wat niet wat betreft eten geven. Geeft niets, want hij vraagt het wel aan me.
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 13:22:20 #209
5428 crew  miss_sly
pi_70164095
Ik wil niet per se heel streng zijn, integendeel. Alleen de eerste periode wil ik wel dat er geen slechte dingen ingaan, en daarin zal ik wel streng zijn. Slagroom, likken aan een magnum, toetjes met heul veul suiker gaat ze gewoon niet krijgen voor ze minstens 1 jaar is, alleen moet ik dat wel goed in de gaten houden bij de schoonfamilie. Dat weet ik uit ervaring, dus dat ga ik ook doen.
pi_70164142
Zo gaf opa hier Mila met 3 maanden een likje ijs, een klein likje, maar toch. Ik dacht dat ik gek werd, het is verdorie nog een baby!!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:25:07 #211
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70164181
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:23 schreef Raissa het volgende:
Zo gaf opa hier Mila met 3 maanden een likje ijs, een klein likje, maar toch. Ik dacht dat ik gek werd, het is verdorie nog een baby!!
Dat zou ik ook echt niet kunnen waarderen denk ik... doe es normaal, dat vraag je toch eerst? Ik duw toch ook geen eten bij jou ongevraagd in je mond. (dat zou een beetje mijn reactie zijn denk ik).
pi_70164201
tsja. bij mijn schoonfamilie ben ik bang dat het gewoon onbegonnen werk is. die hebben gewoon sch*** aan wat ik (of sangdrax) zegt. echt, ik ben zooooo blij dat selene het allemaal toch niet moet!
pi_70164259
Ik heb pas geleden Seb zijn lipje met een raketje aangeraakt (niet laten likken) vond hij erg grappig dat koude.
pi_70164297
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:25 schreef seilram het volgende:

[..]

Dat zou ik ook echt niet kunnen waarderen denk ik... doe es normaal, dat vraag je toch eerst? Ik duw toch ook geen eten bij jou ongevraagd in je mond. (dat zou een beetje mijn reactie zijn denk ik).
Wacht maar tot dat opa in een verzorgingshuis zit
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:33:00 #215
114177 Diaan73
pi_70164457
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:21 schreef Estrys het volgende:
Ik geloof niet dat ik zo streng ga doen hoor. Denk dat ik daar alleen maar irritatie mee opwek bij mijzelf vooral dan.

En wat betreft de manier van voeden borstvoeding, flesvoeding, rapley methode, what ever. Als ze maar eten binnen krijgen denk ik. Wij zeggen gewoon: als het niet gaat zoals het 'moet'...dan moet het maar zoals het gaat. Ik wil dat eten op een relaxte manier gaat, een manier die voor Seb maar ook voor onszelf relaxed is. Je moet jezelf niet teveel druk opleggen ben ik van mening. en zo wil iedereen het beste en kiest iedereen hetgeen wat bij hen en vooral de baby past.
Zo denk ik er ook een beetje over hoor en ik heb nooit problemen gehad met Twan. Het is zelfs zo dat hij bijna helemaal niet snoept en dat ik het vaker aanbied dan dat hij het zelf wil. Ik heb altijd het gevoel dat hoe meer je dingen verbiedt, hoe meer dat interessant is voor kinderen om te krijgen... Ik kan me voorstellen dat je kind allergisch is, dat je veel strenger wordt, maar dat is ook logisch. Ik ga er ook van uit dat mn ouders verantwoord omgaan met wat de kinderen krijgen. Gekke dingen zoals ik hier gelezen heb, heb ik nog nooit meegemaakt.

Fruppel, duidelijk....
Make love, not war ☮
pi_70164577
Hier is de familie juist heel voorzichtig, mijn schoonmoeder vraagt denk ik in de toekomst eerst schriftelijk aan of ze Lieuwe iets mag geven . In drievoud. Mijn eigen moeder zou heel misschien nog eens iets kunnen geven wat ik liever niet wil maar niks extreems.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:37:37 #217
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70164616
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:28 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wacht maar tot dat opa in een verzorgingshuis zit
Hahahaha dan zullen we eens ff ijsjes derin gaan rammen!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:40:22 #218
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70164714
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:36 schreef Jore het volgende:
Hier is de familie juist heel voorzichtig, mijn schoonmoeder vraagt denk ik in de toekomst eerst schriftelijk aan of ze Lieuwe iets mag geven . In drievoud. Mijn eigen moeder zou heel misschien nog eens iets kunnen geven wat ik liever niet wil maar niks extreems.
Eerlijk gezegd denk ik dat mijn familie en schoonfamilie dat ook gaan zijn. Maar dat komt omdat ze weten hoe ik kan zijn
pi_70164743
Over bijvoeding gesproken: ik hoorde net vanuit de huiskamer "goed zo grote baby, dat is heel lekker hè?"
En toen ik keek kon ik nog net zien hoe Ronja vrolijk Avalon liet meedrinken van har halfvolle melk. Ik denk dat er zeker 50 cc in Avalon verdwenen was voor ik in kon grijpen

nu maar hopen dat ze er niet al te veel last van krijgt, maar dat zal met zeven maanden wel los lopen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:48:27 #220
12913 GreatWhiteSilence
pi_70165029
Hier een kleine Annicka die plotseling op haar buik lag toen ik even niet keek. Het was vast een ongelukje, maar zo krijgt ze het hopelijk wel door hoe het moet. Per ongeluk van buik naar rug heeft ze al een paar keer gedaan.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:50:04 #221
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70165105
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:41 schreef owlet het volgende:
Over bijvoeding gesproken: ik hoorde net vanuit de huiskamer "goed zo grote baby, dat is heel lekker hè?"
En toen ik keek kon ik nog net zien hoe Ronja vrolijk Avalon liet meedrinken van har halfvolle melk. Ik denk dat er zeker 50 cc in Avalon verdwenen was voor ik in kon grijpen

nu maar hopen dat ze er niet al te veel last van krijgt, maar dat zal met zeven maanden wel los lopen.
lol

Wat goed van Annicka!
pi_70165157
Wat goed van Annicka!
pi_70165191
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:37 schreef seilram het volgende:

[..]

Hahahaha dan zullen we eens ff ijsjes derin gaan rammen!
pakken we zijn kunstgebit af en geven we hem een lekker pistoletje of zo
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:52:15 #224
114177 Diaan73
pi_70165194
Die Ronja

wat goed van Annicka!!
Make love, not war ☮
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:53:51 #225
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70165268
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:52 schreef Estrys het volgende:

[..]

pakken we zijn kunstgebit af en geven we hem een lekker pistoletje of zo
Oe, evil. I like it
pi_70165401
Seb heeft trouwens een vast ritme tegenwoordig. Dat het niet ons ritme is dat staat er even los van. Hij slaapt namelijk van half acht tot.... vijf uur en uiterlijk half zes Het voordeel is dat ik me 's ochtends nooit meer hoef te haasten. Het nadeel is dat we pas om acht uur weg hoeven en half zes dan toch wel wat aan de vroege kant is Hij gaat wel weer meteen slapen na half zes, dus dan trek ik hem rond acht uur zijn bed uit voor het KDV.
pi_70165531
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:36 schreef Jore het volgende:
mijn schoonmoeder vraagt denk ik in de toekomst eerst schriftelijk aan of ze Lieuwe iets mag geven . In drievoud.
dat is hier dus ook het geval sinds het ijsjes incident
pi_70165592
Mijn schoonmoeder krijgt Seb niet te zien zonder ouderlijk toezicht

En bij mijn moeder ben ik er niet zo bang voor, wij kregen vroeger ook noooit iets lekkers
maaaam, ik heb zin in iets lekkers! Neem dan een appel.
pi_70165666
Ronja
Met 7 maanden lijkt me dat ook geen kwaad meer kunnen inderdaad
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:31:58 #230
12913 GreatWhiteSilence
pi_70166673
Okey, net lag ze weer twee keer op haar buik. Een keer in bed, en een keer onder de jungle gym. Ik kijk nu naar poging nr 4...

Ow, mislukt.

Hier nog een paar weekjes voor we aan de bijvoeding beginnen. Eigenlijk geen idee hoe de opa's en oma's daarmee om zullen gaan.
pi_70166997
Hier net de eerste woedeaanval bij een 'nee!'
Hij stond ergens bij waar hij niet aan mocht zitten.
*handje uit*
Nee
*handje voorzichtig weer uit*
Nee!
Handje weer uit, naar mij kijken*
Neehee!

*Stampvoet, pruillip, wuuuuh!*
pi_70167093
ghihi de eerste pas freecell
hier hebben we er al een paar achter de rug
Nee valt op zich wel mee, maar ze kan erg goed nogal dramatisch doen als ze dr zin niet krijgt
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:43:10 #233
12913 GreatWhiteSilence
pi_70167096
Ow ja, die krijgen we ook nog. Hopelijk houdt ze het voorlopig nog even bij draaien...
pi_70167176
Ja, als hij zijn zin niet krijgt of als ik hem ergens bij weg pak wel hoor
Maar nu luisterde hij gewoon echt zelf naar mij, maar baalde intussen stevig Leuke combi

Iets van hem afpakken is dik drama
pi_70167195
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow ja, die krijgen we ook nog. Hopelijk houdt ze het voorlopig nog even bij draaien...
Draaien is eerst meer dan genoeg
pi_70167244
stiekem vind ik het wal schattig zo'n "woedeaanval"
pi_70167405
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
stiekem vind ik het wal schattig zo'n "woedeaanval"
Jaaaa
Nu nog wel
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:00:37 #238
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70167618
Krijgt Seb dan zijn 1ste voeding meteen om half 6?
Danique word tegenwoordig ook rond die tijd wakker maar ik geef haar fles pas veel later, ze lijkt ook nog geen honger te hebben als ze wakker word, ze is gewoon uitgeslapen en wilt ook echt niet meer slapen!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:03:50 #239
12913 GreatWhiteSilence
pi_70167725
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:46 schreef freecell het volgende:

[..]

Draaien is eerst meer dan genoeg
Vind ik ook!

Het verbaast me dat ze nu van rug naar buik gaat. Van buik naar rug heeft ze al een paar keer per ongeluk gedaan, dus ik had verwacht dat ze dat éérst door zou krijgen...
pi_70168588
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:45 schreef freecell het volgende:
Ja, als hij zijn zin niet krijgt of als ik hem ergens bij weg pak wel hoor
Maar nu luisterde hij gewoon echt zelf naar mij, maar baalde intussen stevig Leuke combi

Iets van hem afpakken is dik drama
whehe
de mijne heeft een andere tactiek: die houdt stug vol. hangt elke 2 minuten aan de verwarming. "nee, mag nie!". dan zie je haar denken 'ohja, mag niet', kruipt weg en dan na 1 minuut gewoon weer terug naar de verwarming. en dat dan gerust een uur of wat volhouden. zie het fototopic voor de blik die ik krijg als ik iets afpak
pi_70168999
Dana luisterd soms wel naar nee, maar als ze niet luisterd en blijft ergens aanzitten pak ik dr op en zet dr ergens anders neer. Giftig dan ze dan word en dan komt direct het pruillipje en begint ze heel hard te huilen....som helpt t als je zegt " Zeg stel je eens niet zo aan" maar meestal niet
en dan schud mijn vriend altijd zn hoofd en zegt "daar krijgen we nog wat mee" ghihi
pi_70170238
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:00 schreef Fruppel het volgende:
Krijgt Seb dan zijn 1ste voeding meteen om half 6?
Danique word tegenwoordig ook rond die tijd wakker maar ik geef haar fles pas veel later, ze lijkt ook nog geen honger te hebben als ze wakker word, ze is gewoon uitgeslapen en wilt ook echt niet meer slapen!
Ja, hij krijgt dan ook zijn voeding want hij krijst echt de hele buurt bij elkaar echt oorverdovend. Als hij beneden is slaat de babyfoon uit terwijl die boven op de babykamer staat. En hij drinkt in 1 keer de hele fles leeg, alsof ie al dagen niks gehad heeft. En hij krijgt ook nog rijstebloem door de laatste fles. Ik zei laatst al, eigenlijk moeten we nog een uur wachten, daar zijn we het allebei over eens dan, maar in de praktijk komt daar niks van terecht want je kan echt jezelf niet horen denken. En ik overdrijf niet. Het is niet dat hij niet meer moe is want daarna brabbelt hij nog wat maar slaapt hij al vrij snel weer. Dus geven we hem om half zes, leggen hem weer in bed en slapen zelf ook nog twee uurtjes. Het is nu even niet anders.

Overigens was het voordat hij ziek werd (vorige week vrijdag) een uur later hoor. Vorige keer sliep hij door voordat hij ziek werd en daarna konden we er weer twee keer uit 's nachts, dus ik ben hier al heel blij mee.
pi_70170316
Als jullie nog tips hebben trouwens, ik sta er open voor.
pi_70170421
mijn moeder wilde elin een lik slagroom geven met 2 mnd, woest! was ik. als t r was gelukt had ik haar waarschijnlijk alle haren uit haar hoofd getrokken (ik sta sowieso al niet op goede voet met dat mens)

en toen werd ze nog boos ook, acht wat slagroom kan toch geen kwaad. stomme KOE.

Ik heb net Elins toekomst gezien in t winkelcentrum.. een meiske van 17 mnd..haar moeder sprak me aan.. zo van KIJK dat is net ... toen ze zo klein was..meiske had ook een enorme bos met haar en t zelfde koppie
pi_70170526
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:25 schreef Kleurdoos het volgende:
mijn moeder wilde elin een lik slagroom geven met 2 mnd, woest! was ik. als t r was gelukt had ik haar waarschijnlijk alle haren uit haar hoofd getrokken (ik sta sowieso al niet op goede voet met dat mens)

en toen werd ze nog boos ook, acht wat slagroom kan toch geen kwaad. stomme KOE.

Ik heb net Elins toekomst gezien in t winkelcentrum.. een meiske van 17 mnd..haar moeder sprak me aan.. zo van KIJK dat is net ... toen ze zo klein was..meiske had ook een enorme bos met haar en t zelfde koppie
aha, dat was miss Zeppelin 2008?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 16:29:24 #246
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70170569
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:20 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja, hij krijgt dan ook zijn voeding want hij krijst echt de hele buurt bij elkaar echt oorverdovend. Als hij beneden is slaat de babyfoon uit terwijl die boven op de babykamer staat. En hij drinkt in 1 keer de hele fles leeg, alsof ie al dagen niks gehad heeft. En hij krijgt ook nog rijstebloem door de laatste fles. Ik zei laatst al, eigenlijk moeten we nog een uur wachten, daar zijn we het allebei over eens dan, maar in de praktijk komt daar niks van terecht want je kan echt jezelf niet horen denken. En ik overdrijf niet. Het is niet dat hij niet meer moe is want daarna brabbelt hij nog wat maar slaapt hij al vrij snel weer. Dus geven we hem om half zes, leggen hem weer in bed en slapen zelf ook nog twee uurtjes. Het is nu even niet anders.

Overigens was het voordat hij ziek werd (vorige week vrijdag) een uur later hoor. Vorige keer sliep hij door voordat hij ziek werd en daarna konden we er weer twee keer uit 's nachts, dus ik ben hier al heel blij mee.
Jeutje haha hij wilt het dus echt heel graag!
Danique is rond 6en wakker wil de fles echt nog niet helaas want ik denk dat ze daarna best wel weer verder zou pitten maar madam wil spelen en kletsen en ik heb daar niet altijd zin in om die tijd (haar papa slaapt er heerlijk doorheen ).
Laat haar geregeld liggen in bed en dan ligt ze gerust wakker te zijn todat ik haar uit bed vis ergens tussen 7 en half 8.
pi_70170669
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:29 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Jeutje haha hij wilt het dus echt heel graag!
Danique is rond 6en wakker wil de fles echt nog niet helaas want ik denk dat ze daarna best wel weer verder zou pitten maar madam wil spelen en kletsen en ik heb daar niet altijd zin in om die tijd (haar papa slaapt er heerlijk doorheen ).
Laat haar geregeld liggen in bed en dan ligt ze gerust wakker te zijn todat ik haar uit bed vis ergens tussen 7 en half 8.
Als ik hem niet snel genoeg pak dan draait Seb op zijn buik en gaat als een vis liggen spartelen en proberen te kruipen totdat hij bovenin zijn bed ligt in de meest onmogelijke positie op zijn buik met zijn gezicht in het matras en driftig dat ie dan is
pi_70170762
Elin ook..die kan gillen als je haar niet gelijk aan de tiet hangt
niet huilen maar boos krijsen
pi_70170853
wat seb ook doet idd
ze rolt dan op r buik maar gaat dan liggen happen in t matras met woeste geluiden..of ze rolt naar de zijkant van t ledikant waar ze dan met armen en benen uitsteekt
  vrijdag 19 juni 2009 @ 16:39:32 #250
114177 Diaan73
pi_70170975
Die drift (her)ken ik helemaal niet, Lennon kan weleens krijsen om de fles, maar dat is maar af en toe. Hij is altijd heel geduldig...

Lennon heeft nu wel zn voeten/benen ontdekt... hij ligt vaak op de rug en gaat dan met zn voeten op de vloer/box en zn kont omhoog, zo grappig om te zien.
Make love, not war ☮
pi_70171079
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:39 schreef Diaan73 het volgende:
Die drift (her)ken ik helemaal niet, Lennon kan weleens krijsen om de fles, maar dat is maar af en toe. Hij is altijd heel geduldig...

Lennon heeft nu wel zn voeten/benen ontdekt... hij ligt vaak op de rug en gaat dan met zn voeten op de vloer/box en zn kont omhoog, zo grappig om te zien.
Nou heeft Seb het niet van een vreemde dat ongeduldige
Wij zijn familie ongeduld met zijn drieen vrees ik

Ik zal hem eens filmen...
pi_70171336
aangenaam

de driftkoppen
  vrijdag 19 juni 2009 @ 16:49:11 #253
114177 Diaan73
pi_70171387
Ha daar zit het probleem dus Peaceman en ik zijn allebei best heel geduldig al zeg ik het zelf.
Ik heb vroeger toen ik klein was wel driftbuien gehad, net als Twan maar dat niets met geduld te maken.
Make love, not war ☮
pi_70171531
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:47 schreef Kleurdoos het volgende:
aangenaam

de driftkoppen
Ik voel een kinderboekenserie opkomen: De avonturen van Driftkopje en Ongeduld
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:01:21 #255
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70171803
Wat betreft die driftbuien: het wordt erger...hahaha. Ik mag erom lachen, mijn oudste ligt namelijk regelmatig krijsend en stampvoetend op de grond; thuis, op straat of in een winkel. Die houdt ook niet zo van "nee"

Maar even een vraagje voor de jongste: vannacht is ie niet gekomen om zijn fles, dus kom ik nu met een logisch schema uit op 6 flessen. Dan krijgt ie voldoende binnen (gewicht keer 150 ml). Maar ik mag de flessen nog niet boven de 120 opvoeren voordat de wvk is geweest. Zouden jullie een moeilijk schema op gaan zetten zodat ie toch zeven voedingen krijgt of gewoon maar zo laten dat ie er zes binnen heeft? Dan zie ik wel of ie vannacht wel gewoon weer komt, toch?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:19:33 #256
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_70172288
Ik zou die 6 flessen doen Memmel, als Morris honger krijgt dan komt hij idd wel om een voeding en hij krijgt nu toch hetzelfde qua voeding binnen als met die 7 voedingen???

Maarten is hier ook een heel geduldig ventje, hij ligt nu alweer ruim 3 kwartier te spelen in de box, hij is nu bezig de kip van zijn tractor op de koe (ook uit de tractor) op te slaan...
pi_70173080
zucht. de mijne hing net aan een stoel. letterlijk dus he. stond ertegenaan en vond het lollig om zich omhoog te trekken....

Memmel, als Morris er tevreden mee is, dan is het toch best?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:06:46 #258
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70175261
Oei wat een driftkikkertjes, Danique kan wel heel driftig doen maar niet in dr bedje eigenlijk.
Ze draait ook nog niet dus dat scheelt misschien ook nog, ze ligt op dr rug te spelen dan.

Wat leuk dat Lennon zijn voetjes ontdekt heeft!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 juni 2009 @ 19:45:07 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70176554
leuk he diaan

memmel, ik zou het gewoon zo laten, als hij honger heeft komt hij vanzelf wel voor een voeding toch? maar als hij met zes voedingen binnenkrijgt wat hij mag hebben, dan zou hij met zeven flessen toch teveel krijgen?? of vergis ik me nou???

vrijdag 19 juni 2009 @ 20:08:27 #260
114177 Diaan73
pi_70177354
Memmel, ik zou ook gewoon 6 flessen doen... sterker nog dat heb ik ook met Lennon gedaan. Gewoon kijken hoe hij het doet...

Ja is erg leuk.

Lennon is niet helemaal zichzelf vandaag... net de fles met rijstebloem deels laten staan en huilen... hij ligt nu in bed, maar wil nog niet echt slapen. Peaceman is nu even boven en dat begint hij te lachen....
Make love, not war ☮
pi_70177477
*giechel*

selene was deze week nogal aanhankelijk en ik was wat ziekjes met veel toiletbezoek. dus dat liep hier niet helemaal lekker. ik ben dus ook de hele week in de weer geweest met "dagdag, ik ga even weg en zodadelijk kom ik terug, dagdag!" en dan dagdag zwaaien. dus nu doet selene ook dagdag zwaaien

foei taalgebruik ik weet het maar oea manier gaat het heul vanzelf. en het is ook al volstrekt logisch dat ze dat doet na het een week lang zo'n 300 keer per dag zag
pi_70177528
L. ligt nu wel in bed, maar heeft al wel zijn 2e paracetamol van vandaag binnen. Ongelukkig en koorts. Ik verdenk die stomme boventand die nóg niet door is
pi_70179753
Stomme tand

lekker al die driftkikkertjes hier!

Over vasthouden, ik had er geen moeite mee bij famillie, behalve even bij de vriendin van mijn vader, omdat mijn moeder hem nog niet had vast gehouden en gek genoeg bij mijn moeder, omdat ze net gerookt had en dat vind ik tegenwoordig vies. Kobus rook daarna ook een beetje naar rook.

Maar toen er gister vrienden kwamen van die niet echt van kinderen houden moest ik me echt inhouden om hem niet terug te pakken. En dat belooft wat nu de kaartjes de deur uit zijn...

Trouwens Kobus is een beetje aan het vervellen op zijn handjes en voetjes, is dat normaal?
pi_70180008
Dat is normaal Oeke
Je kunt de handjes en voetjes insmeren met een beetje babyolie (na het badje bijvoorbeeld) of wat bodylotion o.i.d.

Sterkte met alle driftkikkertjes, tandjes, beetje zielige kindjes en iedereen die ik vergeet maar gewoon vrolijk is en iedereen die ik ook vergeet
Wij gaan een weekje van de zon genieten en van Lotte's laatste weekje als baby
pi_70180379
veel plezier mrien en lotte

en idd Oeke, da's helemaal normaal. en arme L. *knufs* voor jullie allebei!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:51:58 #266
12913 GreatWhiteSilence
pi_70180602
Oeke: leg hem gewoon aan de borst.
'Ja sorry, hij heeft volledige toegang tot de borst, dat hoort zo bij borstvoeding... '
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 juni 2009 @ 22:08:21 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70181124
over het 's avonds naar bed brengen, ik heb vanaf dat jan ongeveer een maand oud was denk ik, een vast ritueel opgebouwd van badje, fles, verhaaltje, liedje, kus geven, muziekmobile aan en weglopen .. hij is daar na 'al die tijd' zó aan gewend, dat hij zonder mopperen gaat slapen, ook al is hij nog behoorlijk wakker. hij gaat gewoon slapen omdat hij weet dat het bedtijd is. ik kan het echt iedereen aanraden

Oeke je kunt ook gewoon zeggen dat je _nu_ liever even niet hebt dat ze hem vastpakken, omdat hij (vul zelf maar in, net gedronken heeft, en je niet wil dat hij misselijk wordt door het opgetild worden ofzo) doe ik nog regelmatig als mensen jan vasthouden. Nee laat maar even spelen, want hij gaat zo slapen/eten of laat maar even rustig liggen, want hij is net wakker / heeft net gegeten. werkt prima

vrijdag 19 juni 2009 @ 22:56:22 #268
12913 GreatWhiteSilence
pi_70182509
Hier hebben we nauwelijks ritueel (schone luier door pa, even aan de borst bij mij als ze wil, daarna maffen) , maar ook geen 'slaapproblemen'. Ze heeft net nog een flinke tijd wakker gelegen, maar geen klacht over haar lippen. Meestal valt ze vrij snel in slaap. Je moet gewoon geluk hebben, denk ik. Al kan ik me voorstellen dat een ritueel helpt bij weer andere kindjes dan Annicka. We lopen wel tot ze slaapt af en toe even heen om ons even te laten zien, zodat ze weet dat we er nog zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 juni 2009 @ 23:13:28 #269
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70183153
ik was natuurlijk heel anders gewend bij mijn dochter he GWS. Bij haar had het misschien ook heel goed geholpen, maar ik mocht van haar pa nooit langer dan vijf minuten ofzo op haar kamer blijven, dan moest zij al slapen van hem en had hij meer recht op mij dan zij godzijdank is johan zo heel anders, die gaat rustig zelf met jan op bed liggen als het nodig is bij wijze van spreken.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 juni 2009 @ 23:14:55 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70183208
owja Oeke:

zaterdag 20 juni 2009 @ 00:43:26 #271
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70185950
Oeke, dat vervellen is normaal. Volgens onze kraamzorg was dat een teken dat ie lekker groeit en uit zijn droge velletje knapt!
't is hier zelfs zo erg met vervellen dat Anna, wanneer ik Morris' sokken uitdoe, keihard roept: BAH! mama BAH! oete!

Wat hier goed helpt is Balneum extra vettend in het badwater doen, dat is olie die door het water wordt opgenomen en er niet op blijft drijven. Daarna smeer ik de voetjes en handen in met Bepathem creme. Werkt goed hier.

Wb die voedingen: met 7 voedingen krijgt ie idd iets teveel. Ik mocht tot 7x120 cc ophogen, mocht hij nu een voeding laten vallen zit ik op 6 x 120 en zit hij op wat hij mag hebben (ongeveer).
pi_70186790
Hoe krijg ik het dag en nacht ritme van Tess een beetje redelijk?overdag slaapt ze best goed maar 's nacht is het waardeloos. Ben nu al ruim 1,5 uur aan het proberen om haar in slaap te krijgen... Zit er aardig doorheen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 20 juni 2009 @ 01:38:16 #273
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_70186931
Och Vicky, lastig he?! Die eerste 3 weken met Juul waren ook zo heftig. Weet je niet mee van met Amber? Of sliep zij meteen goed 's nachts? Hier hielp inbakeren, uiteindelijk. Maar in het begin vooral geduld. Het gaat over, echt!!! Consequent blijven is volgens mij toch het toverwoord; voeden, verschonen, knuffeltje... en terug. Meer kun je niet doen nu. Sterkte!
pi_70187012
Bij Amber hadden we ook slaapellende. Krijg als het goed is morgen een bakerzak, hoop dat dat helpt.
Ben naar de bank gebonjourd door M. om te gaan slapen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70187995
Hier was het ook drama tot L bij ons in bed mocht slapen. Bij een eventuele volgende komt er een co-sleeper
Misschien een idee? Of slaapt hij tegen jou aan ook niet?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 juni 2009 @ 07:55:53 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70188033
dan zou ik, als hij er niet om vraagt, die zevende voeding lekker weglaten memmel

nog niet wakker freecell tess is een zij hoor heel veel sterkte vicky, ik hoop dat je op de bank nog wat slaap hebt kunnen pakken, en dat het vanaf vandaag beter gaat

pi_70188048
Oja, natuurlijk
Sorry Tess!

Gister aan het eind van de middag vervelend, begin van de avond vervelend, piepend, miepend en zeurend jongetje. Dus ik was blij dat hij er in lag. Vannacht 4 uur, paniek! (normaal noooit 's nachts) TARA er heen, getroost, klaar. 6:15 wakker voor de voeding. Ook drie kwartier eerder dan normaal. Ik al zuchtend en mopperend mijn bed uit, pak hem uit bedje. Plakkerig, warm, rood jongetje...... Temp 38,5 bij wakker worden
Wat schaaOver L gesproken: gister aan het eind van de middag vervelend, begin van de avond vervelend, piepend, miepend en zeurend jongetje. Dus ik was blij dat hij er in lag. Vannacht 4 uur, paniek! (normaal noooit 's nachts) TARA er heen, getroost, klaar. 6:15 wakker voor de voeding. Ook drie kwartier eerder dan normaal. Ik al zuchtend en mopperend mijn bed uit, pak hem uit bedje. Plakkerig, warm, rood jongetje...... Temp 38,5 bij wakker worden
Wat schaam je je dan over alle voorgaande gedachten hè? zo lullig!

Wel een dilemma trouwens, want we zouden uit logeren gaan vandaag. Schoonpa wordt 60 en geeft een barbecue... Hij slaapt daar altijd wél heel goed... Lastig.
Eetlust is trouwens prima ontdek ik net Meneer is wakker en eet al scheldend een broodje.
pi_70188080
Och vicky, wat een moeilijke nachten zo. Wat we hier doen is overdag gewoon gordijnen open,muziek aan en praten op normaal volume, we zijn wel steeds allemaal in dezelfde ruimte en snachts alles donker en stil. Kobus was er snel aamgewend. En als hij niet lekker slaapt legt een van ons hem op de borst.

Freecell, dat klinkt zielig, zo'n warm lijfje door koorts. Wel weer heerlijk scheldend een broodje eten o+
pi_70188137
Ligt weer in bed, met paracetamol. Deed niks anders dan huilen.
Straks maar eens kijken hoe hij wakker wordt. Als het zo blijft, gaan we niet.
Waarschijnlijk de boventanden toch... Leea ik overal dat ze geen koorts kunnen krijgen van tanden, alleen verhoging. Ga ik met L. naar de huisarts voor een hele tijd koorts, ondertand 1! Ondertand 2 idem. Ik geloof dat ik maar moet aannemen dat die van mij wél koorts krijgt van zijn tanden.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 08:35:57 #280
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_70188171
Sterkte freecell met Leander en zijn tandjes!

Vicky, hopelijk heb je nog wat kunnen slapen...

Ik moet het echt gaan afkloppen, hoor, maar we hebben heerlijk kunnen uitslapen tot kwart voor 8!

Maarten is ondertussen 7 maanden, dus we mogen hem brood gaan geven, ik zit te denken om het eerst te dopen/soppen in de melk en dan zo geven. Hoe hebben jullie (met de oudere kindjes dus) dat gedaan? Ook zo of gelijk kleine stukjes brood met beleg/boter???
pi_70188258
Wij hebben gewoon een korst in handen gegeven eerst.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 09:35:23 #282
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_70188645
Ja, dat doe ik ook (soms), en ook soms een rijstewafeltje, dat eet hij helemaal zelf op! Maar omdat er gezegd wordt dat je echt met brood mag beginnen met 7 maanden... dus een broodkorst is prima... Dan geef ik dat gewoon nu elke dag of een rijstewafeltje om 12 uur.
pi_70188669
Vicky, wij namen Merel de eerste weken lekker bij ons in bed, dan sliep ze wel. Na een paar weken ging ze 's avonds in haar bedje slapen en bleef ze daar ook in de nacht.
Ze is nog zo klein, dat hele slaapritme zit er nog niet zo in als wij dat zouden willen Wat je ook nog kan proberen is haar 's avonds in bad doen. Wij deden Merel (en Sara destijds ook) vlak voor de laatste voeding in bad (tegen 22:45). Ze worden er lekker soezig van en soms gaat slapen dan beter.
Sara
Merel
Ukje
pi_70188726
We hebben Tess gister om 23.15 in bad gedaan en daarna een fles maar dat had weinig resultaat. Hebben vannacht dus afgwwiseld. M. op de bank en ik met Tess in bed. Uiteindelijk in slaap gevallen met haar naast me. Totaal 6 uur slaap gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70188781
Beterschap Leander!

Vicky ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen, dat breekt je echt op he, die gebroken nachten.

Dana heeft aan de onderkant weer een tandje erbij
En ze is vanmorgen van de wheelybug gedonderd Voel ik me even een stomme mama zeg! Heel hard huilen natuurlijk
Maar t was gelukkig zo weer over en nu zit ze lekker een watermeloen te eten
pi_70189032
Vicky, hier was het de eerste weken ook één en al ellende qua slapen. Wat mij hielp was om te bedenken dat Lieuwe nog maar heel piepklein was en echt moest wennen aan het leven buiten de baarmoeder (ik typte baardmoeder ). Dus mijn advies is: niet te consequent zijn (sorry Renzell) maar gewoon zoveel mogelijk bij je nemen, dat slaapritme komt écht vanzelf. Echt, ze is nog maar net op de wereld, verwacht niet teveel van zo'n klein propje mens.
pi_70190056
Vandaag heb je als het goed is de Puck Vicky! Ik hoop dat het jullie net zoveel helpt als het ons geholpen heeft!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 juni 2009 @ 12:15:47 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70191275
Jan mag vanaf zes maanden fijne granen groeiontbijt, nu vraag ik me af, of ik dan moet tellen vanaf de uitgerekende datum, of vanaf zijngeboortedatum. wat zouden jullie doen? hij krijgt al wel sinds een week of anderhalf om de dag een pyamapapje (van nestle of bambix) vind hij heerlijk..

pi_70192262
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:14 schreef Raissa het volgende:
Vandaag heb je als het goed is de Puck Vicky! Ik hoop dat het jullie net zoveel helpt als het ons geholpen heeft!!
Hij is binnen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70192312
Ik zou zelf de geboortedatum doen, DJMO. Give or take a week.
Maar waarom maak je je hierbij druk om de precieze week (zo veel verschil zal er niet zitten tussen uitgerekende datum of geboortedatum neem ik aan?) terwijl dat met al het andere eten niet belangrijk is?
En da's dus niet bedoeld om te zieken ofzo, ik vind het gewoon zo'n groot contrast.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 juni 2009 @ 13:51:38 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70193618
weet ik zelf ook niet owlet die pyamapapjes en groente/fruit hapjes vanaf zes maanden mocht wel van de cbarts, omdat hij ook al opvolgmelk krijgt zonder problemen, maar met die fijne granen raadde ze aan om toch tot zes maanden te wachten omdat er gluten inzitten...

nou maakt het op zich weinig uit, ik ben nog bezig met een pak rijstebloem dat net open is, dus voor dat op is, ben ik al over die grens heen, maar ik had dan het idee gehad om in de ochtend die fijne granen pap te gaan geven, en 's avonds een papfles met rijstebloem of een pyamapaje zoals hij nu ook gewend is

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 juni 2009 @ 13:52:29 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70193640
fijn vicky! ik hoop dat het helpt

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 juni 2009 @ 13:53:40 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70193672
oh en die opvolgmelk moest ik dus gaan geven omdat hij zijn gewone melk heel slecht dronk, alleen de papflessen gingen nog goed daarmee. voor je je dat afvraagt

pi_70198545
DJMO, bij Sara gaven we rond 7 maanden 's morgens pap (van bambix) en dan gaven we 's avonds geen pap meer (omdat ze toen overdag al redelijk wat at).

Even een vraagje over Merel. Ze is nu 6 maanden en 10 dagen oud. Ze krijgt nog nr 1 melk. Nu moet ik zo nieuwe bijhalen en vraag ik me af of ik nu nr 2 moet halen of niet. Ze krijgt nog amper bijvoeding (het gaat moeizaam, ze zit nu op 2 babylepels per dag ).
Wat zouden jullie doen?
Sara
Merel
Ukje
pi_70198741
Als ik niet beter zou weten zou ik overstappen, maar dit is in jouw geval wel even wat anders, Fuente.
De samenstelling zal misschien een beetje anders zijn, maar ik heb eigenlijk daar nooit zo over nagedacht.
Is er niet iemand die je kan bellen (misschien HAP of de apotheek? aangezien ze daar ook hypo-voeding verkopen, of klinkt dit misschien een beetje dom?)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 juni 2009 @ 17:27:01 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70199204
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 16:57 schreef Fuente het volgende:
DJMO, bij Sara gaven we rond 7 maanden 's morgens pap (van bambix) en dan gaven we 's avonds geen pap meer (omdat ze toen overdag al redelijk wat at).

Even een vraagje over Merel. Ze is nu 6 maanden en 10 dagen oud. Ze krijgt nog nr 1 melk. Nu moet ik zo nieuwe bijhalen en vraag ik me af of ik nu nr 2 moet halen of niet. Ze krijgt nog amper bijvoeding (het gaat moeizaam, ze zit nu op 2 babylepels per dag ).
Wat zouden jullie doen?
jan zit nu op twee papflessen met rijstebloem van 200cc waarvan ik de avondfles dan soms vervang door een pyamapapje, twee flessen melk (1 van 200, die van vier uur verschilt qua inhoud, maar gemiddeld nog zo'n 120 tot 150) een potje groente en een potje fruit. soms tussendoor nog wat diksap, ligt eraan hoe laat wakker wordt smiddags, als hij lang slaapt krijgt hij meteen zijn melk, slaapt hij kort, krijgt hij wat diksap tussendoor.

(en het lijkt veel, maar hij groeit er toch echt niet harder van )

wat mereltjes voeding betreft zou ik inderdaad even bellen met een apotheek, of gewoon nog één pak nr 1 halen, en dan maandag met de huisarts/kinderarts bellen.

pi_70199244
Als je al pyjamapap geeft maakt het geen flikker meer uit om te wachten met de groeipap, want in pyjamapap zitten ook gluten.

goed voor je portemonee trouwens, 2 potjes per dag + pyjamapap
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 juni 2009 @ 17:35:45 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70199417
die pyama pap is zo duur niet 1 euro voor twee pakjes en ach als hij die biscuitsmaak lekker vind? hij krijgt het niet elke dag he

oh en ik schrijf wel potjes, maar ik maak ook regelmatig vers fruit voor hem, of laat hem meeeten (als in zoutloos gekookte aardappels en (speciaal voor hem) zoutloos gekookte groente). soms zijn potjes gewoon makkelijk, zoals gisteren (en vandaag) als ik macaroni met gehakt, champignons etc eet)

pi_70200351
Ik heb nu nog een pak nr 1 gehaald, en dan bel ik maandag het CB wel even voor de zekerheid. Thnx!
Sara
Merel
Ukje
pi_70200464
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:35 schreef DJMO het volgende:
en ach als hij die biscuitsmaak lekker vind? hij krijgt het niet elke dag he
het blijven GLUTEN!! voor een kind wat nog geen 6 maanden is...
ik verbaas me zowieso al enorm over wat je JJ al geeft, maar gluten onder de 6 maanden is ook neit voor niets bij wet verboden!!!

flinke kans op darmbeschadigingen en verhoogde kans op coeliakie etc...

maar ja je moet het allemaal zelf weten
  zaterdag 20 juni 2009 @ 18:24:18 #301
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_70200558
Verboden! Bel de politie! Snel! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')