abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:48:20 #101
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70096843
jeetje jullie gaan zo snel! Ik kan het niet eens meer bijlezen allemaal haha
sinds ik weer werk kom ik tijd te kort!

Danique haar waterpokken zijn gelukkig weer zo goed als over, ze heeft er niet al te veel last van gehad over het algemeen maar ze was absoluut niet haar gezellige zelf.
Verder doet ze het lekker, ze groeit heel erg hard en is druk bezig met dingen pakken.
Ook is ze helemaal gek op groente en fruithapjes die we langzaam aan het introduceren zijn!
pi_70097178
Fruppel fijn dat het goed gaat!

Wat zijn ook alweer de krampjes tips? cinababy en kruik weet i zo.
pi_70100910
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:48 schreef Fruppel het volgende:
jeetje jullie gaan zo snel! Ik kan het niet eens meer bijlezen allemaal haha
sinds ik weer werk kom ik tijd te kort!

Danique haar waterpokken zijn gelukkig weer zo goed als over, ze heeft er niet al te veel last van gehad over het algemeen maar ze was absoluut niet haar gezellige zelf.
Verder doet ze het lekker, ze groeit heel erg hard en is druk bezig met dingen pakken.
Ook is ze helemaal gek op groente en fruithapjes die we langzaam aan het introduceren zijn!
Vind ze het lekker?
Ik durf nog geen fruithapje te introduceren, bang dat ik dr stuk maak
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:43:48 #104
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70101191
Ja ze vind het heerlijk! Mond gaat al open als ze alleen maar de lepel ziet
En gillen als ik ik niet snel genoeg ben met de volgende hap....klein stuk ongeduld haha.

je maakt haar heus niet stuk hoor! Gewoon rustig aan beginnen!
pi_70102716
Leuk he Fruppel

Merel eet nog steeds niet echt veel, en ze had gister uitslag in haar gezicht kort na het groentehapje. Vanmorgen was haar eczeem ook wat erger. Ze moest vanmiddag naar het CB, de arts zei dat we rustig door moeten gaan en als het echt erger wordt dan kijken we verder. Merel heeft tot nu toe alleen nog maar worteltjes gehad, morgen nog een laatste portie (nah ja, 3 lepeltjes) en dan gaan we over op broccoli.

Ze weegt nu 7765 gram en is 65 cm lang. Met haar lengte duikt ze onder de middenlijn, maar goed, ze is ook echt niet lang. Haar gewicht zit net iets boven de lijn, lekkere spekkies
Qua ontwikkeling doet ze het verder allemaal goed
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:10:42 #106
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70105957
Geweldig leuk en zo gezellig ook!

Wat vervelend dat Merel zo'n last van haar eczeem heeft! Hopelijk word het niet erger door de hapjes!
Ze doet het lekker he zo te lezen!
pi_70106371
Ja ze gaat echt prima Ze is over het algemeen echt een gezellig, lui kind. Ze kan rustig een tijd in de box liggen 'kletsen' tegen haar knuffels en als je dan langsloopt moet ze heel hard lachen.
Ze heeft wel sinds kort dat ze gaat huilen bij vreemden en vooral bij andere mannen. Als 1 van de opa's haar maar aankijkt zet ze het op een gillen, best sneu voor ze, maar ook wel weer schattig. Komt vanzelf wel goed
En ze houdt van knuffelen Dan graait ze met haar handjes achter m'n hoofd en dan drukt ze haar wang tegen die van mij
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70106801
dat knuffelen is wel heel schattig Fuente

Hier gaat het goed met de kleine man, weer helemaal beter. Kwijlen als een gek en overal op kauwen, misschien tandjes maar zie nog niks.
Seb doet op het kdv niet onder voor de oudere kindjes. Als hij iets in zijn hand heeft en een ander kindje wil het afpakken dan gaat hij er met twee handen aan vasthouden tot hij er zowat aan hangt En dan zo'n frons erbij Hij trekt ook steeds zijn wenkbrauwen op, alsof ie aan het flirten is: 'heeej how are you doing?' Zo grappig die hele duidelijke gezichtsuitdrukkingen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_70106958
Seb de flirt Gaat 'ie later vast veel mee naar huis nemen
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:03:48 #110
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70107937
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:21 schreef Fuente het volgende:
Ja ze gaat echt prima Ze is over het algemeen echt een gezellig, lui kind. Ze kan rustig een tijd in de box liggen 'kletsen' tegen haar knuffels en als je dan langsloopt moet ze heel hard lachen.
Ze heeft wel sinds kort dat ze gaat huilen bij vreemden en vooral bij andere mannen. Als 1 van de opa's haar maar aankijkt zet ze het op een gillen, best sneu voor ze, maar ook wel weer schattig. Komt vanzelf wel goed
En ze houdt van knuffelen Dan graait ze met haar handjes achter m'n hoofd en dan drukt ze haar wang tegen die van mij
Heerlijk om te lezen dat ze zo lekker gaat, leuk moppie!
En wat heerlijk dat ze zo lekker wilt knuffelen
En hoe vind ze het met haar grote zus? Heeft ze daar al een beetje oog voor of niet echt?

Danique huilde sinds deze week ook bij voor haar vreemde mensen, heel grappig want voorheen wilde ze best bij iedereen zitten.
Ach wat je zegt het gaat vanzelf over!
  donderdag 18 juni 2009 @ 07:00:17 #111
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70119749
Ingrid: in een warm badje buikje masseren, dragen in een draagzak en venkel thee (bij etos verkopen ze speciale thee voor baby's).
Niet mieten! Door gieten!
pi_70119810
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:03 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Heerlijk om te lezen dat ze zo lekker gaat, leuk moppie!
En wat heerlijk dat ze zo lekker wilt knuffelen
En hoe vind ze het met haar grote zus? Heeft ze daar al een beetje oog voor of niet echt?

Danique huilde sinds deze week ook bij voor haar vreemde mensen, heel grappig want voorheen wilde ze best bij iedereen zitten.
Ach wat je zegt het gaat vanzelf over!
Ja het zal echt wel zo'n fase zijn Sara heeft dat nooit gehad, die vond (en vindt) alles en iedereen leuk.
Merel is echt gek op haar grote zus Sara komt regelmatig even met haar spelen (op de grond of naast de box) en dan giert Merel van het lachen, zo hard lacht ze bij ons nooit Lief om te zien
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 18 juni 2009 @ 07:45:47 #113
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70119908
Ow en Ingrid: de 1-2-3 speen van dodie!

Fuente en Fruppel, wat doen jullie kindjes het toch lekker Fijn zeg!
pi_70119984
Fijn dat Danique weer van de waterpokken af is

Hihi Flirtende Seb "how are u doing"

Fijn dat rockende Joep het zo goed doet

Dana kruipt nu echt supergoed en gaat als een speer door de hele kamer heen...ik vind het zo leuk

Vanmorgen zette ik dr af op het KDV en ze wou direct op de grond spelen met een of andere muziek slinger die daar lag. Ze was direct helemaal afgeleid...dus ik geef dr een kus en zag "dag poppetje" kijkt ze op en zwaait heel vrolijk...*smelt*
Ze zwaait wel al een hele tijd, maar dit was echt zo gericht
pi_70120269
Seb aan het flirten Zie het helemaal voor me, hier in de omgeving ook een baby die dat doet.

Over in de box: L kan heel lang rustig lol hebben in de box, maar als ik dan langs loop gaat hij juist huilen
Dan wil hij er uit en achter me aan.

Dana gewoon even zwaaien en verder spelen
pi_70121335
Hier gaat het prima.. mevrouw gooit alleen haar hele slaappatroon weer om waardoor ze soms om 22:30 nog steeds ligt te spelen op het kleed.
Wel slaapt ze uit.. meestal tot een uur of 10. maf kind.
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:29:56 #117
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70121434
Hier gaat ook alles prima... ik lees hier ook nog wel mee maar heb het de laatste dagen erg druk en komt er vn het posten helaas niet veel.

Alle nieuwe mama's en kindjes welkom Leuk dat jullie hier ook posten.

Lennon lacht heel veel, maar nooit echt goed op de foto kunnen krijgen.. tot deze:

A.s. dinsdag weer naar cb.

@Kleurdoos, check de kleur van het haar, lijkt op die van Elin of niet?
Make love, not war ☮
pi_70121676
Lennon blijhoofd
pi_70121811
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:29 schreef Diaan73 het volgende:
Hier gaat ook alles prima... ik lees hier ook nog wel mee maar heb het de laatste dagen erg druk en komt er vn het posten helaas niet veel.

Alle nieuwe mama's en kindjes welkom Leuk dat jullie hier ook posten.

Lennon lacht heel veel, maar nooit echt goed op de foto kunnen krijgen.. tot deze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
A.s. dinsdag weer naar cb.

@Kleurdoos, check de kleur van het haar, lijkt op die van Elin of niet?
lennon

Klopt idd..al wordt Elin steeds blonder
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:56:13 #120
114177 Diaan73
pi_70122083
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:45 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

lennon

Klopt idd..al wordt Elin steeds blonder
In het fototopic trouwens meer foto's, wilde het hier niet "bevuilen".

Wij denken dat Lennon donkerder gaat worden Zn haar begint nu ook heel snel te groeien..
Make love, not war ☮
pi_70123254
Ik ga een Puckababy zoeken op MP. Tess wappert te veel met haar handjes, maakt zichzelf wakker..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:15:38 #122
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70124356
Vraagje aan de mama's over slapen...

Hoe doen jullie dat? Vanaf wanneer gaat je kindje om een bepaalde tijd naar bed? Moe of niet moe?

Joep slaapt nu overdag beneden in de kinderwagen en vaak is hij na de voeding van 18.30/19.00 klaar wakker. Dus blijft hij lekker beneden bij ons. Beetje spelen, beetje papa en mama bekijken. Om 22.30 gaan we dan met zijn allen naar boven en gaat hij bij ons in de slaapkamer in zijn wiegje.
Vanaf wanneer breng je je kindje om 19.30 naar boven, naar zijn eigen bedje?
pi_70124407
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:44 schreef Vicky het volgende:
Ik ga een Puckababy zoeken op MP. Tess wappert te veel met haar handjes, maakt zichzelf wakker..
Ik heb er nog één!
pi_70124496
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:15 schreef seilram het volgende:

Hoe doen jullie dat? Vanaf wanneer gaat je kindje om een bepaalde tijd naar bed? Moe of niet moe?

Joep slaapt nu overdag beneden in de kinderwagen en vaak is hij na de voeding van 18.30/19.00 klaar wakker. Dus blijft hij lekker beneden bij ons. Beetje spelen, beetje papa en mama bekijken. Om 22.30 gaan we dan met zijn allen naar boven en gaat hij bij ons in de slaapkamer in zijn wiegje.
Mila gaat sinds een week of 2 denk ik rond half 8 naar haar eigen bedje. Soms duurt het dan wel een uur voor ze slaapt (steeds dr speen kwijt enzo) soms is ze binnen 2 minuten vertrokken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 juni 2009 @ 11:21:34 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70124584
hier is dat er een beetje ingeslopen seilram, hoewel het ritme nu weer aan het veranderen is. voorheen sliep hij tussen de vier uur fles en het avondeten nog wat, maar nu meestal is hij wakker, en slaapt hij na het avond eten, tot een uur of 8. dan gaat hij in bad en krijgt de laatste fles en naar bed. dat gaat straks ook weer veranderen als die vier uur fles er af is, en we om zeg half zes eten. dan gaat hij om half zeven in bad, krijgt om 7 uur, half 8, zijn fles en dan naar bed. maar dat duurt nog wel even
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_70124660
quote:

wij deden al van begin af aan dat 7 uur kinderbedtijd is en dat kindjes dan moeten slapen (of spelen in bed, mag ook ). er staat op selene's kamertje een stoel voor de avondvoeding en/of troostacties. ik laat haar nooit (lang) huilen. desnoods sta ik of sangdrax er elk kwartier naast om te troosten, maar wel op haar kamertje (of toen ze bij ons sliep bij ons op bed). eigenlijk ging het daarmee van begin af ook best goed. papa en mama moeten 's avonds namelijk ook huishouden doen, soms werken, en soms willen deze papa en mama ook weleens samen spelen

ik heb met broertje toen zulke slaapdrama's gehad dat ik dacht: "beter van begin af uberduidelijk". maar goed; toevallig werkt dit bij ons prima, ik denk dat het ook van het kindje afhangt hoor. selene is erg druk. die doet het het beste op lekker veel structuur en daar vpast deze houding prima in
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70124688
Hij wilde neit dat ik weg ging Ik bracht hem naar bed, gaf hem een aai over zijn koppie en hij pakte mijn hand en deed die tegen zijn wangetje
En ik moest even blijven. Na een minuutje was het goed en pakte hij z'n knuffel en toen ging hij naar me zwaaien en 'dadada' zeggen en nu slaaptie lekker
pi_70125185
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:24 schreef freecell het volgende:
Hij wilde neit dat ik weg ging Ik bracht hem naar bed, gaf hem een aai over zijn koppie en hij pakte mijn hand en deed die tegen zijn wangetje
En ik moest even blijven. Na een minuutje was het goed en pakte hij z'n knuffel en toen ging hij naar me zwaaien en 'dadada' zeggen en nu slaaptie lekker
aahw
pi_70126579
Thomas trekt zich op tot staan!

In de box en in zn bedje.
pi_70127007
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:18 schreef Reinhilde het volgende:

Thomas
pi_70127042
quote:

yay!
pi_70127319
Thomas ook al zo'n vluggert!
pi_70128051
quote:

w00t! Thomas ftw
pi_70128106
Wat goed van Thomas
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:58:46 #135
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70129991
Go Thomas!

Kee, er is dus geen standaard vuist regel voor het naar bed gaan. Zelf beetje kijken wat het beste bij jou en je kind past Dan zal het hier nog wel even een beetje aankijken blijven ivm de voedingen, want sinds gisteren heeft ie dat ook ineens om gegooid (weer ).
pi_70130330
Freecell wat lief
Wat een vlugge kindjes in dit topic zeg!! voor Thomas

Over naar bed gaan, op een gegeven moment weet je/zie je dat je kindje moe is. Ik heb vanaf een maand of 3 Koen gewoon in zijn bed gelegd als hij moe werd. Ook al sliep hij misschien een half uurtje of een uurtje. Nu merk ik het veel beter wanneer hij moe is. Meestal gaat hij 's ochtends een uurtje en 'smiddags een uurtje tot anderhalf uur. Maar hij is 9 vd 10 keer bekaf om 18.00/18.30 en dan gaat hij gewoon in bad en naar bed. (of gelijk naar bed. Rekken heeft geen zin, daar wordt hij alleen maar jengeliger van.
pi_70131531
Wat gebeurt er hier weer veel zeg! En inderdaad, wat een vluggerds allemaal! Leander als een gek achter die loopauto aan, Thomas die zich al optrekt, die van mij is 11 maanden en doet dat allebei nog niet!

En wat een heerlijke foto's van Lennon!
DJMO, wat fijn dat je straks wat minder op controle hoeft, volgens mij doe je het ook hartstikke goed!

Seilram, we deden het eerst ook zoals jullie, zoon bij ons houden totdat we zelf naar bed gingen. Ik geloof dat we na een maand of 3/4 de bedtijd om een uur of zeven/half acht hebben ingesteld.
En hoe kom jij aan rockababy muziek van de Stones? Ben dringend op zoek naar zo'n cdtje als kraamcadeau dus als je een goede tip hebt...
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:17:10 #138
114177 Diaan73
pi_70135908
Lennon had vrij snel wel een beetje ritme... in het begin ging hij overdag tussen de voedingen gewoon naar bed. Hij had alleen een jengelig uurtje na de fles van rond 16:00 uur. Dan hield ik hem beneden en sliep hij eventjes in de kinderwagen. Na de fles van 19:00/19:30 uur ging hij gewoon naar bed. In het begin kreeg hij nog een fles om 23:00 uur, toen die eraf was, sliep hij gewoon vanaf dat tijdstip tot de volgende morgen.

Sinds we zijn overgegaan naar 4 voedingen per dag ga hij ong. een half uurtje tot een uurtje na de fles naar bed ook na de fles van 15:00 uuren slaapt dan ± 1,5 tot 2 uurtjes. Dan is hij weer even op tot de volgende fles. Er zit nu ong. 4 uur tussen de flessen wat inhoudt dat hij rond 19:00 uur de laatste fles krijgt en dan naar bed gaat tot de volgende morgen.

Thomas wat goed zeg

Fruppel, ik heb nog een vraagje. Danique is jonger dan Lennon en krijgt al bijvoeding. Is dat geadviseerd door cb of zijn jullie dat gewoon zelf gaan doen?
Make love, not war ☮
pi_70136632
Tess is al de hele dag aan het jammeren. Als ze niet slaapt huilt ze. ze heeft ook steeds een heel vies oog, heb het schoonhemaakt maar het is rood en beetje gezwollen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70137264
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:33 schreef Vicky het volgende:
Tess is al de hele dag aan het jammeren. Als ze niet slaapt huilt ze. ze heeft ook steeds een heel vies oog, heb het schoonhemaakt maar het is rood en beetje gezwollen.
ow arme Tess....
pi_70138691
quote:
arme jullie
dat het maar snel overgaat hoor!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 juni 2009 @ 18:55:30 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70141294
dank je peterfan

arme Tess misschien even langs de huisarts vicky?

lopende leander en snelle thomas volgens mij had ik leander eerder gemist

jan zijn muggenbeten, zijn nu nog kleine rode plekjes met een hard puntje erop, jeuken doet het m hiet, maar ik blijf wel smeren tot het weg is. hij heeft wél ontdekt dat je met dingen kunt gooien speelgoed maar ook spenen lenen zich daar goed voor en vanmiddag kwam hij twee centimeter ofzo vooruit door een soort van te tijgeren .. was per ongeluk, en gebeurde niet weer. hij probeert nu overigens een boxspeeltje weg te gooien, maar dat lukt niet, omdat het aan de box vastzit en dat maakt een herrie speeltjes overpakken doet hij nu wel steeds vaker zag ik vandaag.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_70141497
Spenen weggooien, het begin van het einde
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:00:58 #144
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70141505
Diaan73, maar sliep lennon dan wel s'avonds? Ik kan Joep wel om 19.00 in zijn bed leggen, maar dan is ie nog klaar wakker hoor en wil hij nog helemaal niet slapen.
Ik denk dat ik dat over een maandje eens ga proberen. Ik wacht eerst even deze veranderingen die nog komen in voeding af (vanaf volgende week 5 x 135 ml), want dan past hij toch weer zijn ritme aan.

Agossi, arme Tess en wat vervelend voor jou Vicky. Bij Joep was vandaag ook niet veel goed, ja, lekker bij mama hangen, die had zo heerlijk warm kreeg van die jongen. Pff wat een benauwd weer.
pi_70141981
Oh begin niet over spenen weggooien. Madam hier gooit ze standaard achter de box (tussen muur en box) en gister presteerde ze om het ding in de luieremmer te gooien

Wat naar Vicky, huilt ze erg veel? Heb je ook enig idee waardoor het zou kunnen komen?
Sara
Merel
Ukje
pi_70142136
quote:
geef je bv? anders druppie moedermelk erin? werkt hier iig als een tiet

elin slaapt alweer (vanmiddag al 5 x een half uur )..die begint nu moe te worden van r opblijfavondjes geloof ik
pi_70142231
De spenen liggen hier altijd onder het bedje. best knap
En een lol als mama op de knieën (pufkreun) voor het bedje ligt... Dan kan je namelijk kiekeboe met haar spelen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 juni 2009 @ 19:30:59 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70142514
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:15 schreef Fuente het volgende:
Oh begin niet over spenen weggooien. Madam hier gooit ze standaard achter de box (tussen muur en box) en gister presteerde ze om het ding in de luieremmer te gooien

zo ben ik dus al een speen kwijt geraakt in het winkelcentrum .. begon hij te krijsen in een speelgoedwinkel (of all places to be) waar ik hem uiteindelijk maar op mijn arm genomen heb tot ik gevonden had wat ik zocht, afgerekend had, en toen als een speer naar de prenatal om een nieuwe te halen + een extra speenkoordje (want die had ik natuurlijk ook niet bij me)
ohja:

foto is nog steeds wazig want van dichtbij genomen

donderdag 18 juni 2009 @ 19:55:47 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_70143247
Jaha, ik zie het DJMO!

Jay voor Thomas!

Ah Tess, wat naar.

Fee gaat nu net sinds een paar weken gelijk met Ive naar bed. Daarvoor ging ze eerst nog met ons mee naar beneden.
Fee is niet zo lekker. Ze spookt 's nachts, huilt meer dan anders en heeft groene poep. Arm meisje.

[ Bericht 0% gewijzigd door cattie op 18-06-2009 20:01:27 ]
pi_70143275
Kleurdoos, nee geef flesvoeding..dus helaas..
Fuente, ik vind dat ze best wel veel huilt, al sze niet slaap tis ze 9 van de 10 keer aan het jengelen...
Heb ook het idee dat ze na d'r fles niet voldaan is...
VInd het lastig want ze zit op hypoallergene voeding i.v.m. allergieen van M. en Amber. Durf ook niet over te stappen op hongerige babiesvoeding.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70143477
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:56 schreef Vicky het volgende:
Kleurdoos, nee geef flesvoeding..dus helaas..
Fuente, ik vind dat ze best wel veel huilt, al sze niet slaap tis ze 9 van de 10 keer aan het jengelen...
Heb ook het idee dat ze na d'r fles niet voldaan is...
VInd het lastig want ze zit op hypoallergene voeding i.v.m. allergieen van M. en Amber. Durf ook niet over te stappen op hongerige babiesvoeding.
missch beter in het flessentopic, maar misschien nog een kleinere speen? er zijn zelfs dichte spenen waar je dan zelf met een hete naald een heel klein gaatje in kan maken. en als het je echt niet lekker zit misschien tussentijds naar de arts van het cb, die lui zijn er voor dit soort dingen juist hoor.
pi_70144050
ik heb volgens mij al het kleinste gaatje in de speen Simmu..
De kers ging te snel, heb nu de slowflow van Medela.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70144506
hoeveel drinkt ze nu? kan me voorstellen dat je niet op eigen houtje ander spul wil gebruiken, missch net wat meer verspreid over de voedingen?
pi_70144609
ze krijgt nu ongeveer elke 3 uur een fles met 90 voeding en dan 10 cc extra water omdat ze moeite heeft met poepen. De ene keer gaat de fles wel leeg, de andere keer blijft er ietsje inzitten.
's Nachts gaat het wel goed, dan zit er soms 5/6 uur tussen de voeding, maar overdag soms net 2,5 uur..
Vandaag was het 4.30, 7.15, 10.15, 13.15, 15.45, 18.45
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70144692
geef me ff een kwartier en ik kijk ff wat selene op die leeftijd kreeg dat staat in ons kraamboek en dat ligt op haar kamertje. maar ze krijgt nu der avondflesje (met oh, luxe: vanille nutrix want de gewone was op bij de supermarkt)
pi_70144765
Bij Amber zaten weop dag 10 op 3.50, 6.50, 11.00, 14.30, 17.30 en 21.00
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:40:46 #157
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_70144802
Hoi hoi... heb helemaal nog niks bijgelezen, alleen wat updates gelezen, er zijn wat baby'tjes bijgekomen!
We zijn op vakantie geweest, een weekje Center Parcs gedaan, het was heel erg lekker en goed uitgerust, daarna een paar errug drukke dagen gehad, heb mijn verjaardag geviert en daarna weer werken, maar nu heb ik weekend en de tijd om even rustig dit topic bij te gaan lezen!
Heb ik erg veel gemist? dat ga ik natuurlijk zo lezen
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_70145182
selene kreeg op dag 10:
03.00; 07.00; 10.30; 13.30; 16.30; 20.00; 23.30. allemaal flesjes van 100 cc en toen dronk ze daarvan totaal 640 cc op. er zat dan een flesje bij wat maar half opging.
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:57:45 #159
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_70150206
Zo, wat een topics heb ik gelezen (ik geloof wel 4 topics bij moeten lezen van 2 weken)...
Dus zoveel gelezen en zoveel alweer vergeten...

Een heleboel nieuwe baby's, tandjes, lopende kindjes en kindjes die staan, zieke kindjes en nog veel meer ben ook moe dus vandaar dat ik het gewoon even niet meer weet

Even over onze vakantie, Maarten heeft het hardstikke goed gedaan op vakantie. We zijn elke dag uit eten geweest, alleen de eerste dag heeft Maarten een potje eten gehad (wat mij betreft zal dat niet meer zo snel herhaald worden, we hadden een potje broccoli en daar zit gewoon appelsap in verwerkt, hoe bedoel je, het wordt zoet gemaakt?) en de rest van de week heb ik eten gekookt, in porties verdeeld en in de vriezer gedaan. Elke dag een portie mee naar het restaurant, daar opwarmen en geven... Meneertje maakte er daar dus een spelletje van, niet z'n mond willen open doen, heel vies eten etc. Terwijl hij thuis gewoon goed at... en we waren nog niet thuis of hij deed weer blij zijn mondje open voor een hap!
Verder heb ik (eindelijk) een beetje een ritme in zijn slaapjes ontdekt op de dag (7.00-7.30 wakker - M. kan het dus heel lang volhouden om wakker te worden en zonder geluid rustig te gaan liggen wachten - rond 9.00-9.30 weer naar bed voor een uurtje of anderhalf. Daarna om een uur of 11.30-12.00 tot hij wakker wordt en dan om 16.00 ongeveer weer naar bed voor een uurtje. Dan houdt hij het zo'n beetje vol tot 18.30-19.00 en gaat hij naar bed.
We hebben met Maarten 3x gezwommen, hij vond het geweldig! We hebben 1x een lesje babyzwemmen gevolgd en voor de rest zelf gezwommen met hem. HIj heeft ook onder water gezwommen en verder op zijn buik en op zijn rug en hij heeft flink gespetterd in het water!
Het gaat alleen veel te hard voorbij, zo'n week!
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 18 juni 2009 @ 23:39:25 #160
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70151754
Vicky, krijgt Tess 6 voedingen per dag? Morris zit op 7 voedingen van 120 cc per fles.

En het oogje schoonmaken met een gaasje met water, waarschijnlijk een tochtoogje, ofwel een nog niet volledig ontwikkeld traanbuisje. Morris z'n oog zit ook de hele dag dicht met prut. Het moet gewoon even op gang komen met de tranen.

Thomas! Grote vent! Laat je nog even weten hoe laat je komt zaterdag met mama en papa?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70153683
Ze zit soms zelfsnop 8 flessem. Geen 6 hoor

Ze heeft er om 22.15 een gehad en ligt nu weerte lurken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Vicky op 19-06-2009 01:26:28 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70155245
Marie wat fijn dat jullie zo'n leuke week hebben gehad. En wat een bijdehandje is Maarten. Niet willen eten, maar thuis wel

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2009 07:06:39 ]
pi_70155529
Vicky ik heb niet alles teruggelezen, maar helpt een fopspeentje niet? Mischien dat ze ipv honger gewoon zuigbehoefte heeft?
pi_70155557
we priberen wel een fopspeen, maar die pakt ze niet, ze zuigt er een paar keer op en laat dan los.
Ze wil wel graag de pink... maar ja, die kan je ook neit de hele dag geven..

Overdag slaapt ze op zich wel goed, maar 's nachts maakt ze er een potje van. Na de fles van 1 uur ging ze pas om 3 uur slapen ofzo, en dan niet in haar eigen bed, maar op het aankleedkussen. Ook na de fles van half 5 wilde ze niet in haar bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70155595
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 07:57 schreef Vicky het volgende:
we priberen wel een fopspeen, maar die pakt ze niet, ze zuigt er een paar keer op en laat dan los.
Ze wil wel graag de pink... maar ja, die kan je ook neit de hele dag geven..

Overdag slaapt ze op zich wel goed, maar 's nachts maakt ze er een potje van. Na de fles van 1 uur ging ze pas om 3 uur slapen ofzo, en dan niet in haar eigen bed, maar op het aankleedkussen. Ook na de fles van half 5 wilde ze niet in haar bed.
een bibi?
Er zijn heel veel baby's die alleen maar bibispenen willen
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:04:12 #166
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70155606
quote:

Zodra jij je er goed bij voelt. Ik heb nog heel lang de behoefte gehad om Ruben constant vlak bij mij/ons te houden. Sinds hij doorslaapt (maand of 3 oud) gaat hij wel vaak tegelijk met Emma naar bed maar als hij dan niet gaat slapen gaat hij mee naar beneden tot ik zie dat hij wel moe is. itt tot Emma toen ze een baby was gaat Ruben 9 van de 10 keer wel wakker zijn bed in. Dat gedoe met in slaap vallen aan de borst zoals bij Emma willen we niet weer. Gelukkig is Ruben heel makkelijk.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_70155619
En t monster hier is vannacht 5 keer wakker geworden.. om te

spelen
kwaaaaaaaakkwaaaaaaaak bububbbububub
pi_70155636
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:03 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

een bibi?
Er zijn heel veel baby's die alleen maar bibispenen willen
heb bibi, nuby, difrax combi en difrax dental.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 juni 2009 @ 08:28:28 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70155922
sterkte vicky

meneer hier heeft tegenwoordig één of twee keer per nacht dat hij in zijn slaap huilt dan pak ik zelf halfslapend zijn handje, en dan is het weer goed/stil.. hij zou komende maandag 26 weken zijn (uitgerekende datum) en volgende week zondag is hij 26 weken. ik merk verder nog weinig van een sprongetje, behalve als ik hem neerleg in de box of op de grond, dat hij begint te huilen ... hij wil liever dat ik hem vasthou. als ik dan even met hem speel en zijn fopspeen geef is het wel weer goed. oh en soms huilen als ik voorbijloop en dan uit zicht verdwijn...

pi_70155989
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

heb bibi, nuby, difrax combi en difrax dental.
En avent al geprobeert?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70156069
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:32 schreef MeNicole het volgende:

[..]

En avent al geprobeert?
hebben die fopspenen dan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:37:43 #172
105850 Fuente
mamamuts
pi_70156095
Vicky, Merel wou in de eerste weken ook geen fopspeen. Ik heb echt uren staan 'pinken' naast haar bed of met haar op mijn buik.
Vervelend is dit he? Ik kan me indenken dat het energie vreet. Is Tess een snelle drinken? Hier werkte uiteindelijk de kerspeen maat S met een difrax fles het beste.
Als Tess zoveel blijft huilen, kaart het dan vooral aan op het CB.

En: na een week of 6 wou Merel ineens wel een speen! Dus blijven proberen
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 juni 2009 @ 08:38:14 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70156108
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja

pi_70156180
Fuente, ze drinkt haar fles in 15 a 20 minuten leeg, niet overdreven snel dus. We zin al overgestapt van speen. Hadden eerst ook de kersspeen maat S maar die ging veel te snel. Heb nu de Slow Flow van Medela en die gaat een stuk beter.
Dat p;inken is idd behoorlijk vermoeiend. Tess slaapt dus oo het liefst op haar buik tegen mij of M. aan.
Ze ligt nu in bed, ben benieuwd.

Tja qua huilen, ik vind dat ze veel huilt, maar dat kan ook aan mij liggen. Als ze niet slaapt dan ligt ze te piepen en te huilen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70156185
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:38 schreef DJMO het volgende:

[..]

ja
niet gezien gister
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:52:55 #176
105850 Fuente
mamamuts
pi_70156347
Merel sliep ook alleen bij ons (vooral 's avonds). Tess krijgt hypoallergene voeding he? Ik zou zeker niet overstappen op andere voeding (wij dachten ook dat dat de oplossing zou zijn, zijn dus overgegaan op voeding tegen krampjes en vervolgens op hongerige babyvoeding, toen bleek ze dus toch een kma te ontwikkelen). Lastig is dat. Heeft ze veel last van krampjes? Je zou nog ABC dophilus kunnen proberen, bij Sara hielp dat enorm, bij Merel niet zo (hoewel ze het nog steeds krijgt ivm veel lucht in haar buikje).
Als je denkt dat het echt de krampjes zijn en als ze daar zoveel van huilt, zou je een bezoek aan de osteopaat kunnen overwegen.
Op hoeveel uur huilen zit ze ongeveer per dag?
Sterkte, ik leef echt met je mee, het is gewoon slopend zoiets
Sara
Merel
Ukje
pi_70156423
Tess krijgt idd hypoallergeen i.v.m. de allergieen van M.
Ze heeft behoorlijk last van krampjes. Had al Cinababy maar dat hielp niet echt naar mijn zin. ABC hebben we bij Amber geprobeerd en dat hielp helemaal niet. Heb nu Infacol gehaald en heb wel het idee dat dat meer helpt. Ze laat iig flinke winden.
's Avonds huilt ze zeker 1,5 uur, dan is echt niets goed. Tussendoor huilt ze als ze niet vastgehouden wordt. M. vindt het wel meevallen qua huilen.
Zal er eens op letten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70156524
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

En die hebben niet zo;n vorm als bv de bibi spenen. Maar zijn "gewoon" rond. Boven en onderkant van de speen is hetzlefde zeg maar. Net zoals je vinger
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70156828
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:42 schreef Vicky het volgende:
Fuente, ze drinkt haar fles in 15 a 20 minuten leeg, niet overdreven snel dus. We zin al overgestapt van speen. Hadden eerst ook de kersspeen maat S maar die ging veel te snel. Heb nu de Slow Flow van Medela en die gaat een stuk beter.
Dat p;inken is idd behoorlijk vermoeiend. Tess slaapt dus oo het liefst op haar buik tegen mij of M. aan.
Ze ligt nu in bed, ben benieuwd.

Tja qua huilen, ik vind dat ze veel huilt, maar dat kan ook aan mij liggen. Als ze niet slaapt dan ligt ze te piepen en te huilen.
als jij vindt dat ze veel huilt dan is dat toch zo! gewoon aankaarten bij het cb dan. desnoods ga je een keertje extra. probeer het anders eens op te schrijven precies hoeveel ze huilt. dan heb je er ook wat meer zicht op. dan kan je van daaruit ook aan de slag bij het cb, misschien een osteopaat (zo een was het toch?). naar wat ik hier lees kan dat ook vaak goed helpen.

edit: duh! eerst lezen fuente kwam er al mee
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 juni 2009 @ 09:16:14 #180
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70156832
ik ben gewoon misselijk van een luier verschonen zojuist .. wat een stank kunnen baby's produceren zeg

vrijdag 19 juni 2009 @ 09:16:50 #181
105850 Fuente
mamamuts
pi_70156841
Of hou het anders een tijdje bij in een soort huildagboekje. Kijk dan naar de momenten waarop ze huilt, hoe ze huilt, hoe lang etc. Dan heb je voor jezelf ook een duidelijk beeld en dan kun je daar ook naar verwijzen eventueel.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 19 juni 2009 @ 09:44:13 #182
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70157430
Vicky wat lastig he dat ze zo ontroostbaar lijkt te zijn, ik heb geen tips voor je maar wilde toch even wat laten horen

Kleurdoos, was Elin met Danique aan het spelen vannacht die draak hier was ook mega vaak wakker en aan het spelen....
pi_70157793
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:44 schreef Fruppel het volgende:
Vicky wat lastig he dat ze zo ontroostbaar lijkt te zijn, ik heb geen tips voor je maar wilde toch even wat laten horen

Kleurdoos, was Elin met Danique aan het spelen vannacht die draak hier was ook mega vaak wakker en aan het spelen....
stiekem afspraken aan het maken per pm natuurlijk

Mja t was echt heel erg..die geluiden die nu uit haar komen zijn niet lief schattig en snoezig..het is net een bouwvakker die net in zijn ballen is getrapt
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:00:12 #184
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70157884
De baby's van tegenwoordig

Bij D is het ook niet "lief" ze begint te brabbelen maar hoe enthousiaster zij word hoe meer ze gaat gillen, en dan echt voluit!
Ben zo blij dat madam bijna haar eigen kamer heeft!

[ Bericht 20% gewijzigd door Fruppel op 19-06-2009 10:20:45 ]
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:40:30 #185
114177 Diaan73
pi_70158989
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:00 schreef seilram het volgende:
Diaan73, maar sliep lennon dan wel s'avonds? Ik kan Joep wel om 19.00 in zijn bed leggen, maar dan is ie nog klaar wakker hoor en wil hij nog helemaal niet slapen.
Ik denk dat ik dat over een maandje eens ga proberen. Ik wacht eerst even deze veranderingen die nog komen in voeding af (vanaf volgende week 5 x 135 ml), want dan past hij toch weer zijn ritme aan.

Agossi, arme Tess en wat vervelend voor jou Vicky. Bij Joep was vandaag ook niet veel goed, ja, lekker bij mama hangen, die had zo heerlijk warm kreeg van die jongen. Pff wat een benauwd weer.
Ja hij sliep 's avonds wel. Maar hij is ook een echte slaapkop. Al vanaf het begin. Hij heeft ook al vanaf het begin een soort van ritme gehad, wel af en toe aangepast aan het aantal voedingen.

Groot gelijk dat je over een maandje weer gaat proberen.

DJMO dat is echt een tandje

Lennon heeft sinds gisteren steeds wat verhoging, tussen 37.7 en 38.2, maar is verder wel vrolijk... hij drinkt ook wat minder goed... misschien iets onder de leden.

Arme Tess en Vicky

Fruppel, heb je mn vraag nog gelezen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Diaan73 op 19-06-2009 10:47:01 ]
Make love, not war ☮
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:57:45 #186
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_70159481
Ik vond hier Annicka vanmorgen met haar hoofd bij het voeteneind van het ledikantje.
En ik maar bang zijn dat ze door de slaapzak minder bewegingsvrijheid heeft. Ze slaapt tegenwoordig op haar zij en dat vond ik toch een beetje eng... Nergens voor nodig dus.

Ik heb gelukkig nog geen last van kletsende baby's in de nacht. Ze vind het nog steeds leuk om veel lawaai te maken met haar tong.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 11:01:36 #187
5428 crew  miss_sly
pi_70159602
Ik zag toevallig je vraag aan Fruppel, Diaan (ik begin hier wat te lurken, zodat ik over een aantal weken al een beetje erin zit ). wij hadden gisteren borstvoedingscursus van het borstvoedingscentrum in Amsterdam, door een lactatiekundige, en die geven ook als advies voor bijvoeding 4-6 maanden. Het moment van starten laten ze dan afhangen van het kind, wanneer het eraan toe lijkt te zijn. Dus ook volgens hen niet pas strikt vanaf 6 maanden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:12:34 #188
114177 Diaan73
pi_70159907
miss, leuk dat je hier begint te lurken, nog een paar weken en "mag" je meeposten, leuk!!

Okay, duidelijk.. zo hoor je overal weer wat anders. Ik wacht wel even af wat ze dinsdag op cb zeggen.
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 11:26:59 #189
5428 crew  miss_sly
pi_70160299
Ow ja, kleine toevoeging over die bijvoeding, volgens onze lactatiekundige dus:

ze raadde dan wel eigenlijk min of meer de rapley methode aan. Borstvoeding is een heel zelfstandige manier van eten voor je kind. Als de bijvoeding aan bod komt, is het dan ook juist eigenlijk niet goed om de bijvoeding in geprakte vorm te doen en via een lepeltje aan te gaan bieden, omdat je daarmee de zelfstandigheid van je kind weer terugschroeft.
Met de rapley methode laat je wat eten (een stuk groente ofzo) zo liggen dat het kind erbij kan, maar je dringt het niet op. Het kind zal het pakken en in de mond steken, want dat is wat kinderen doen. Is het nog niet toe aan bijvoeding, dan zal het het niet opeten. I shet wel toe aan bijvoeding, dan zal het sabbelen enzo en het (gedeeltelijk) opeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70160409
t jammere is wel dat het CB dus geen snars van rapley weet

ik ga rapleyen

'wat??!!'

zucht
pi_70160503
Hehe, bij Fons kreeg ik toen de reactie dat ik het met hem best mocht proberen, hij was toch zwaar genoeg.
''Maar je doet dat toch niet met je oppaskindjes, he?"
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:37:43 #192
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_70160636
Het viel me mee dat ons CB er wel vanaf wist. Vind het alleen nog steeds jammer van dat 'je mag haar tot een half uur laten huilen'-advies met twee maanden...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:41:11 #193
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70160751
Diaan, sorry ik had je vraag wel gelezen maar helemaal vergeten te antwoorden!
Wij zijn zelf begonnen met bijvoeding geven, niet ter vervanging van een fles oid maar om te wennen.
Wij ermee begonnen omdat Danique echt het eten uit onze monden keek.
Het CB vind het geen probleem zolang we maar goed in de gaten houden of ze geen alergische reakties oid krijgt.
Ze krjigt trouwens niet dagelijks fruit/groente, ongeveer 3x in de week. Beetje hoe het uitkomt met haar slaapjes en haar fles want ik wil natuurlijk wel genoeg tijd tussen haar fles en een eventuele fruit of groente hap hebben.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:44:57 #194
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70160891
Miss Sly, Danique krijgt inderdaad ook stukken. Stukje peer bijvoorbeeld en daar word dan heel druk op gesabbeld. Ze vind het op die manier ook heel erg leuk volgens mij!
Ik wissel het af met geprakte hapjes.

Idd Kleurdoos, het CB lijkt ook hier niet helemaal op de hoogte te zijn van Rapley maar het verschilt geloof ik wel bij welke CB arts je bent... straks eens vragen of het KDV er eigenlijk wel wat mee doet!
pi_70160903
Volgens mij heeft miss Sly daar ook het belangrijkste te pakken wat mevr. Rapley heeft gezegd (het is trouwens geen methode hè, er is alleen een onderzoekster die het allemaal even op een rijtje heeft gezet ): het kind heeft de leiding over hoe, hoeveel en wat het eet.
Da's denk ik nog belangrijker dan het aanbieden van stukjes, al sluiten die twee dingen wel heel mooi op elkaar aan.

Het kind de leiding geven zou je ook prima kunnen combineren met geprakt eten, bijvoorbeeld door eens goed te observeren wat je nou eigenlijk doet als je voert. Biedt je alleen het lepeltje aan en laat je het kind er zelf van af happen of smeer je het naar binnen in je eigen tempo? Ben je tevreden als je kind maar één hapje eet of moet het halve potje op?

Ik vind het vooral erg makkelijk en ik vind het een prettig idee dat Avalon nu nog meer heel kleine beetjes naar binnen krijgt zodat ze er optimaal aan kan wennen op haar eigen tempo.
De ervaring met Ronja is dat het eten vanzelf wel komt en dat leuk voor een kind is om overal zonder druk een stukje van mee te kunnen pikken. Veel leuker dan elke dag hetzelfde eenheidsworstpotje of dezelfde structuur.
pi_70160952
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, kleine toevoeging over die bijvoeding, volgens onze lactatiekundige dus:

ze raadde dan wel eigenlijk min of meer de rapley methode aan. Borstvoeding is een heel zelfstandige manier van eten voor je kind. Als de bijvoeding aan bod komt, is het dan ook juist eigenlijk niet goed om de bijvoeding in geprakte vorm te doen en via een lepeltje aan te gaan bieden, omdat je daarmee de zelfstandigheid van je kind weer terugschroeft.
Met de rapley methode laat je wat eten (een stuk groente ofzo) zo liggen dat het kind erbij kan, maar je dringt het niet op. Het kind zal het pakken en in de mond steken, want dat is wat kinderen doen. Is het nog niet toe aan bijvoeding, dan zal het het niet opeten. I shet wel toe aan bijvoeding, dan zal het sabbelen enzo en het (gedeeltelijk) opeten.
zelfs al geef je wel met een lepeltje, dan nog moet je niet opdringen hoor. kindje weet prima zelf of het al dan niet wil eten. dat moet je om te beginnen niet afdwingen. daar schiet je ook niks mee op, kweek je enkel machtsstrijd mee dan.
pi_70160967
hihi, wat owlet zegt dus
ging tegelijk
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:51:39 #198
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70161116
DJMO, lekker!

Dat is wel fijn Diaan, dat Lennon meteen een ritme had en een goed ritme ook nog!
Jelief, ik denk dat ik het voorlopig ook zo ga doen. Als ik zie dat hij moe is en wil slapen, dan gaat ie gewoon naar boven en als ie wakker is, dan blijft ie gewoon tot zijn voeding van 23.00 nog maar lekker bij ons.

Dat iig liever dan hoe het vannacht ging... om 20.00 naar boven, na de fles van 19.30. Eerst niet willen slapen en wakker in bed liggen. Uiteindelijk om 21.30 in slaap gesukkeld. Om 23.30 zelf wakker geworden om te willen eten en toen niet meer willen slapen . Dus tot 01.30 met mama gemeukeld.

Kleurdoos, wat een gek kind heb jij toch midden in de nacht spelen... ze lijkt Joep wel!

Vicky, wat vervelend.. Hoop dat het cb je kan helpen.
pi_70161222
oh, en in het kader van deze discussie: ik boek matig succes met selene en zelfgemaakt eten. mevrouw wil namelijk graag dingen die ze (nog) niet mag. stokbrood met kruidenboter of boursin, gebakken hamlapjes, dat soort dingen. dus voorlopig beperken we ons tot stukjes tomaat en komkommer (die wil ze wel) en af en toe na haar 'normale' eten een beetje meepikken van ons bord. heel voorzichtig dus, ivm zout. maar ze eet geen tussendoortjes ofzo (wil nog steeds geen koekjes, rijstwafels of liga) en snoep krijgt ze niet, dus een heel klein beetje nu en dan lijkt me weinig kwaad te kunnen nu.

ze wilde laatst zelfs geen zoutloze patatjes.....
pi_70161394
Ze lijkt op Ronja, die at dan wel alleen maar zelfgemaakt eten maar als het een wat steviger smaak had dan vond ze het extra lekker.

En nog steeds eet ze veel liever een toastje met Danish Blue dan een boterham met smeerkaas.

Vanaf zo ongeveer haar eerste verjaardag werd ik er wat makkelijker in. We aten (en eten) wel zo veel mogelijk zonder toegevoegd zout en met zo min mogelijk pakjes en zakjes maar zo mocht toen gerust van mij af en teo als het zo uit kwam iets pittigers of zouters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')