abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70057886
Hahaha Dana dus je hebt nu al je kadootje gehad bofkont!
Blabla heb je nou geen spijt dat je hem al eerder gegeven heb... ik vind het echt een giller en er ook niet meer af willen he. Girlpower
  dinsdag 16 juni 2009 @ 13:51:45 #77
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70058727
MamaNik, ik denk dat hij wel genoeg heeft aan die 120 cc voorlopig. Hij slaapt alweer voordat ie zijn fles goed en wel op heeft. Hij komt wel netjes elke 3,5-4 uur voor een flesje hoor!

Ik ben vanmorgen bij de ha geweest, had echt weer buikkrampen en ik vond het vloeien een beetje ruiken. De ha constateerde gelukkig geen ontsteking en ik krijg nu pillen om de baarmoeder sneller te laten krimpen, om het risico op ontstekingen te minimaliseren.
En 29 juni wordt er wat hekwerk geplaatst, zodat we de komende 5 jaar waarschijnlijk geen broertjes of zusjes zullen kweken. En stiekem jubel ik van binnen, omdat J. ook niet volledig afwijzend ten opzichte van een derde staat. Voorlopig zeker niet, maar dat de deur niet dicht is wat hem betreft doet me echt zo goed!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70058791
Memmel is een spiraaltje zetten niet wat snel? (en dit hoort misschien meer in het hoe gaat het met de (nieuwe) moeders topic thuis)

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2009 13:54:46 ]
pi_70058951
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:24 schreef LovelyLady het volgende:
Hahaha Dana dus je hebt nu al je kadootje gehad bofkont!
Blabla heb je nou geen spijt dat je hem al eerder gegeven heb... ik vind het echt een giller en er ook niet meer af willen he. Girlpower
Spijt niet echt nee. Ze krijgt op dr verjaardag genoeg kadootjes van oa 3 paar opa's en oma's dus ik denk niet dat ze t zal merken
Mischien dat ze nog een kleinigheidje krijgt op de dag zelf

Ja het is een pittige tante die precies weet wat ze wilt

@Memmel, gelukkig maar dat het geen baarmoeder onsteking was in elk geval
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:24:34 #80
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70059776
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:11 schreef MamaNik het volgende:
Eindelijk even een keer tijd om me in dit topic te melden.
Ben alweer bijna een maand geleden bevallen van Robin en Viggo maar de tijd vliegt.
Vandaag is de oudste naar de creche, en ligt de tweeling even te slapen. Dus even fok time.

Met de jongens alles goed, groeien als kool. Bij geboorte 2884 en 2700 en gister op controle op het neonatologie spreekuur en daar waren ze 3525 en 3350 pfff dat in 3 1/2 week tijd.
Ze drinken nu flesjes van 80 cc maar gister hebben ze gezegd geef ze om 11 uur lekker 100cc en dan zie je wel hoelang ze slapen. Goed plan vonden wij aangezien de nachten ook om de 3 3 1/2 uur waren. En wat bleek op 100cc hebben we bijna 5 uur kunnen slapen. HEERLIJK!!! Dat deed ons wel even goed.
Volgende week hopelijk de laatste controle bij de kinderarts. We genieten volop van onze 3 jongens.

Memmel wat een hongerlapje heb je zeg.. 120 cc al of zou die nog wel meer lusten??
Wat lekker he 5 uur slaap! Dat doet Joep nu ook soms. Heerlijk. Die zit nu op 6 x 100 cc en woog de laatste keer 2750 (dat was vorige week maandag).
Mag je nog niet naar de 6 x 100 MamaNik?
Niet mieten! Door gieten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 juni 2009 @ 15:48:47 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70062685
lekker dat je bij hebt kunnen slapen mamanik!

Dana, je moet toch ook eens slapen en dat kan niet op je wheelybug hoor meis

slimme leander

memmel; wat een opluchting dat het geen ontsteking was, hopen dat je snel opknapt!

dat ik niet meer zo vaak op hoef komen te draven is wel fijn idd, maar er komt wel twee ker per week mkd voor in de plaats ...

enfin; ook bij de fysio hoeven we pas over drie weken terug te komen, en dan daarna pas weer na vier weken. hij gaat nu dingen pakken als hij op zijn buik ligt, en voorover hangen als hij zit om dingen te pakken. en mijn arme mannetje is lekgeprikt (ik had hem in een rompertje met korte mouwtjes in zijn slaapzak gelegd, omdat het zo warm en benauwd was, maar afgelopen nacht maar weer met lange mouwtjes) ik smeer met estosyl tegen de jeuk, en hij heeft er weinig last van lijkt het:

hij krijgt nu zijn fles, maar die zal volgens het cb langzaam maar zeker gaan verdwijnen, nu hij en zijn fruit en groente voldoende eet. over tien dagen gaan we (smorgens) starten met fijne granen groeiontbijt; eens kijken of hij dat dan lekker vind
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:13:33 #82
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70076454
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:54 schreef LovelyLady het volgende:
Memmel is een spiraaltje zetten niet wat snel? (en dit hoort misschien meer in het hoe gaat het met de (nieuwe) moeders topic thuis)
Dan verkassen we daar effe heen!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70078036
Wat is het stil hier! Fysio was er weer en heel tevreden. Hij vertoont duidelijk elke week vooruitgang.
Hij kan nu van buik naar rug. Een paar keer gedaan.
En op de zij liggen gaat nu goed, je moet hem wel lokken. Maar alles gaat veel soepeler.
Vandaag had hij niet veel zin in de flessen. Fruithapje ging wel goed.
pi_70078080
Memmel, je hebt je ticker nog in je sig staan trouwens.
  woensdag 17 juni 2009 @ 07:31:31 #85
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_70083913
Memmel: Was afgelopen maandag bij het prematuren spreekuur en ze willen eigenlijk niet dat je te snel ophoogt omdat ze zo vroeg geboren waren. Maar het tegenstrijdige was wel dat ze zeiden geef de laatste voeding dan 20cc extra en dan zie je wel wat ze opdrinken, maar die hongerlappen van ons die drinken gewoon alles op en komen dan wel een uurtje later dus dat is wel lekker.
Maandag voor het eerste naar het consternatie bureau met deze 2 mini's dan ga ik het nog eens vragen naar mijn idee maakt het niet uit of ze nou 6x 80 en 1x 100 of 6x100. Alleen dat het beter is voor onze nachtrust hahaha
pi_70084914
Dana heeft gister maar heel weinig gedronken en voor haar doen ook maar weinig gegeten.
Ze had ook erg weinig plasluiers...
Heb het vanmorgen op het KDV doorgegeven dat ze dr wat vaker drinken aan mogen bieden en in de gaten houden of ze vandaah wel wat meer plasluiers heeft.

Ze was ook een beetje mieperig ...maar geen idee waar ze last van had
pi_70084998
Beetje nachtrust kan je ook vast wel gebruiken met 2 van die hummels!

Mijn hummel is vandaag precies 10 maanden alweer.
Favoriet: LOOPAUTO! En één of ander raar bolletje aan een touwtje? Ik snap niet wat hij daarin ziet eigenlijk
pi_70085137
Te lang open!
Raar van Dana, verder ook geen koorts oid? Dan zou je willen dat ze kunnen praten hè?
pi_70085264
Nee geen koorts, alleen maandag avond een klein beetje verhoging.
Gister ook een beetje aan de diaree, maar dat kwam volgens mij van de kiwi die mn moeder dr had gegeven.
Ze heeft wel sinds maandagavond 5 of 6 rode plekjes ( ter grootte van speldenprikjes) verspreid over dr hoofdje en gezicht, maar dat was gister niet ineens erger.

Mischien alweer last van dr tandjes ofzo.. even kijken wat ze vandaag doet...vaak blijkt ze op het KDV ineens weer helemaal "normaal"
Ik zei nl ook vanmorgen dat ze niet zo goed had gegeten en zelfd de banaan niet echt hoefde...geeft de leidster dr een stukje banaan en die verdween dus helemaal in dr snaveltje
sta je dan met je goed fatsoen
pi_70085639
Haha, zal je altijd zien Eigenwijs grut Misschien een tand of kies oid?

En plekjes en vlekjes... Hier ook ineens een soort pukkeltjes/vlekjes? Al een paar dagen. Typisch.
pi_70085786
Leander 10 maanden die gaat ook hard. En leuk die loopauto, en dat hij er zo wijs mee is

Arme Dana, hopelijk trekt ze snel bij. Je weet het soms niet, kan een virusje zijn wat ze op het KDV opgelopen heeft (hier heerst de buikgriep weer erg en diarree) Of idd tandjes. Het is af en toe zo moeilijk.

Koen was gister, toen hij uit bed kwam, ook mieperig. Even zijn broek vol gescheten, en hij was weer helemaal het mannetje
En dan vertel ik er nog even bij dat hij alleen zijn romper en luier nog aan had, en dat meneer ging staan en toen op zijn kont viel... 3 keer raden wat er dan gebeurt met een dunne luier...... dus
pi_70085789
Een tand of kies zou idd goed kunnen...maar normaal drinkt ze dan evengoed redelijk veel...
Hmm typisch ja....mischien heerst er iets.

Straks het KDV maar eens bellen om te kijken hoe het gaat. Niet zo goed eten vind ik niet zo'n ramp voor een paar daagjes. maar slecht drinken word ik een beetje zenuwachtig van.
pi_70085806
LL ghihi ik kan t me levendig voorstellen
pi_70085830
Drinken is idd het belangrijkst, en dan ook die plasluiers in de gaten houden.
pi_70086026
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:36 schreef LovelyLady het volgende:

Koen was gister, toen hij uit bed kwam, ook mieperig. Even zijn broek vol gescheten, en hij was weer helemaal het mannetje
En dan vertel ik er nog even bij dat hij alleen zijn romper en luier nog aan had, en dat meneer ging staan en toen op zijn kont viel... 3 keer raden wat er dan gebeurt met een dunne luier...... dus
Mental image
pi_70087861
Ik heb net maar even het KDV gebeld Dana heeft gelukkig gewoon gedronken daar en een hele bak fruit op...dus ik ben weer gerust gesteld
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 juni 2009 @ 11:04:09 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70088606
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:43 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb net maar even het KDV gebeld Dana heeft gelukkig gewoon gedronken daar en een hele bak fruit op...dus ik ben weer gerust gesteld
is toch meestal zo thuis willen ze niet, en ergens anders vaak wel? hoor ik zovaak, ook met slapen bv. fijn iig dat ze weer goed gedronken heeft!

LL: wees dan blij dat hij alleen zijn luier en rompertje aanhad, anders had al zijn kleding ook ondergezeten

alweer een kindjes bijna een jaar .. de tijd gaat zo hard. over elf dagen is dat kleine hummeltje hier al weer een half jaar
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_70088755
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:04 schreef DJMO het volgende:
LL: wees dan blij dat hij alleen zijn luier en rompertje aanhad, anders had al zijn kleding ook ondergezeten
Dan heb ik liever dat. Nu moest ik het tapijt schrobben

Fijn dat het met Dana goed gaat
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 juni 2009 @ 11:11:22 #99
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70088879
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:07 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Dan heb ik liever dat. Nu moest ik het tapijt schrobben

Fijn dat het met Dana goed gaat
oops, dat is niet handig idd ja ik heb hier laminaat, wel zo makkelijk in dit soort gevallen

woensdag 17 juni 2009 @ 12:06:04 #100
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70091059
Wat groeit Morris hard

Joep zat gisteren op 3200 gram. In 8 dagen tijd 450 gram aangekomen!

Wat een heerlijke foto's. Ik hou van eet foto's die ga ik straks ook zoveel maken.

Joep is trouwens helemaal dol op rockababy muziek Hij zit nu naar de Rolling Stones te luisteren. Ook Metallica en Tool vallen goed in de smaak geloof ik
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:48:20 #101
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70096843
jeetje jullie gaan zo snel! Ik kan het niet eens meer bijlezen allemaal haha
sinds ik weer werk kom ik tijd te kort!

Danique haar waterpokken zijn gelukkig weer zo goed als over, ze heeft er niet al te veel last van gehad over het algemeen maar ze was absoluut niet haar gezellige zelf.
Verder doet ze het lekker, ze groeit heel erg hard en is druk bezig met dingen pakken.
Ook is ze helemaal gek op groente en fruithapjes die we langzaam aan het introduceren zijn!
pi_70097178
Fruppel fijn dat het goed gaat!

Wat zijn ook alweer de krampjes tips? cinababy en kruik weet i zo.
pi_70100910
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:48 schreef Fruppel het volgende:
jeetje jullie gaan zo snel! Ik kan het niet eens meer bijlezen allemaal haha
sinds ik weer werk kom ik tijd te kort!

Danique haar waterpokken zijn gelukkig weer zo goed als over, ze heeft er niet al te veel last van gehad over het algemeen maar ze was absoluut niet haar gezellige zelf.
Verder doet ze het lekker, ze groeit heel erg hard en is druk bezig met dingen pakken.
Ook is ze helemaal gek op groente en fruithapjes die we langzaam aan het introduceren zijn!
Vind ze het lekker?
Ik durf nog geen fruithapje te introduceren, bang dat ik dr stuk maak
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:43:48 #104
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70101191
Ja ze vind het heerlijk! Mond gaat al open als ze alleen maar de lepel ziet
En gillen als ik ik niet snel genoeg ben met de volgende hap....klein stuk ongeduld haha.

je maakt haar heus niet stuk hoor! Gewoon rustig aan beginnen!
pi_70102716
Leuk he Fruppel

Merel eet nog steeds niet echt veel, en ze had gister uitslag in haar gezicht kort na het groentehapje. Vanmorgen was haar eczeem ook wat erger. Ze moest vanmiddag naar het CB, de arts zei dat we rustig door moeten gaan en als het echt erger wordt dan kijken we verder. Merel heeft tot nu toe alleen nog maar worteltjes gehad, morgen nog een laatste portie (nah ja, 3 lepeltjes) en dan gaan we over op broccoli.

Ze weegt nu 7765 gram en is 65 cm lang. Met haar lengte duikt ze onder de middenlijn, maar goed, ze is ook echt niet lang. Haar gewicht zit net iets boven de lijn, lekkere spekkies
Qua ontwikkeling doet ze het verder allemaal goed
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:10:42 #106
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70105957
Geweldig leuk en zo gezellig ook!

Wat vervelend dat Merel zo'n last van haar eczeem heeft! Hopelijk word het niet erger door de hapjes!
Ze doet het lekker he zo te lezen!
pi_70106371
Ja ze gaat echt prima Ze is over het algemeen echt een gezellig, lui kind. Ze kan rustig een tijd in de box liggen 'kletsen' tegen haar knuffels en als je dan langsloopt moet ze heel hard lachen.
Ze heeft wel sinds kort dat ze gaat huilen bij vreemden en vooral bij andere mannen. Als 1 van de opa's haar maar aankijkt zet ze het op een gillen, best sneu voor ze, maar ook wel weer schattig. Komt vanzelf wel goed
En ze houdt van knuffelen Dan graait ze met haar handjes achter m'n hoofd en dan drukt ze haar wang tegen die van mij
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70106801
dat knuffelen is wel heel schattig Fuente

Hier gaat het goed met de kleine man, weer helemaal beter. Kwijlen als een gek en overal op kauwen, misschien tandjes maar zie nog niks.
Seb doet op het kdv niet onder voor de oudere kindjes. Als hij iets in zijn hand heeft en een ander kindje wil het afpakken dan gaat hij er met twee handen aan vasthouden tot hij er zowat aan hangt En dan zo'n frons erbij Hij trekt ook steeds zijn wenkbrauwen op, alsof ie aan het flirten is: 'heeej how are you doing?' Zo grappig die hele duidelijke gezichtsuitdrukkingen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_70106958
Seb de flirt Gaat 'ie later vast veel mee naar huis nemen
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:03:48 #110
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70107937
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:21 schreef Fuente het volgende:
Ja ze gaat echt prima Ze is over het algemeen echt een gezellig, lui kind. Ze kan rustig een tijd in de box liggen 'kletsen' tegen haar knuffels en als je dan langsloopt moet ze heel hard lachen.
Ze heeft wel sinds kort dat ze gaat huilen bij vreemden en vooral bij andere mannen. Als 1 van de opa's haar maar aankijkt zet ze het op een gillen, best sneu voor ze, maar ook wel weer schattig. Komt vanzelf wel goed
En ze houdt van knuffelen Dan graait ze met haar handjes achter m'n hoofd en dan drukt ze haar wang tegen die van mij
Heerlijk om te lezen dat ze zo lekker gaat, leuk moppie!
En wat heerlijk dat ze zo lekker wilt knuffelen
En hoe vind ze het met haar grote zus? Heeft ze daar al een beetje oog voor of niet echt?

Danique huilde sinds deze week ook bij voor haar vreemde mensen, heel grappig want voorheen wilde ze best bij iedereen zitten.
Ach wat je zegt het gaat vanzelf over!
  donderdag 18 juni 2009 @ 07:00:17 #111
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70119749
Ingrid: in een warm badje buikje masseren, dragen in een draagzak en venkel thee (bij etos verkopen ze speciale thee voor baby's).
pi_70119810
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:03 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Heerlijk om te lezen dat ze zo lekker gaat, leuk moppie!
En wat heerlijk dat ze zo lekker wilt knuffelen
En hoe vind ze het met haar grote zus? Heeft ze daar al een beetje oog voor of niet echt?

Danique huilde sinds deze week ook bij voor haar vreemde mensen, heel grappig want voorheen wilde ze best bij iedereen zitten.
Ach wat je zegt het gaat vanzelf over!
Ja het zal echt wel zo'n fase zijn Sara heeft dat nooit gehad, die vond (en vindt) alles en iedereen leuk.
Merel is echt gek op haar grote zus Sara komt regelmatig even met haar spelen (op de grond of naast de box) en dan giert Merel van het lachen, zo hard lacht ze bij ons nooit Lief om te zien
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 18 juni 2009 @ 07:45:47 #113
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70119908
Ow en Ingrid: de 1-2-3 speen van dodie!

Fuente en Fruppel, wat doen jullie kindjes het toch lekker Fijn zeg!
pi_70119984
Fijn dat Danique weer van de waterpokken af is

Hihi Flirtende Seb "how are u doing"

Fijn dat rockende Joep het zo goed doet

Dana kruipt nu echt supergoed en gaat als een speer door de hele kamer heen...ik vind het zo leuk

Vanmorgen zette ik dr af op het KDV en ze wou direct op de grond spelen met een of andere muziek slinger die daar lag. Ze was direct helemaal afgeleid...dus ik geef dr een kus en zag "dag poppetje" kijkt ze op en zwaait heel vrolijk...*smelt*
Ze zwaait wel al een hele tijd, maar dit was echt zo gericht
pi_70120269
Seb aan het flirten Zie het helemaal voor me, hier in de omgeving ook een baby die dat doet.

Over in de box: L kan heel lang rustig lol hebben in de box, maar als ik dan langs loop gaat hij juist huilen
Dan wil hij er uit en achter me aan.

Dana gewoon even zwaaien en verder spelen
pi_70121335
Hier gaat het prima.. mevrouw gooit alleen haar hele slaappatroon weer om waardoor ze soms om 22:30 nog steeds ligt te spelen op het kleed.
Wel slaapt ze uit.. meestal tot een uur of 10. maf kind.
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:29:56 #117
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70121434
Hier gaat ook alles prima... ik lees hier ook nog wel mee maar heb het de laatste dagen erg druk en komt er vn het posten helaas niet veel.

Alle nieuwe mama's en kindjes welkom Leuk dat jullie hier ook posten.

Lennon lacht heel veel, maar nooit echt goed op de foto kunnen krijgen.. tot deze:

A.s. dinsdag weer naar cb.

@Kleurdoos, check de kleur van het haar, lijkt op die van Elin of niet?
Make love, not war ☮
pi_70121676
Lennon blijhoofd
pi_70121811
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:29 schreef Diaan73 het volgende:
Hier gaat ook alles prima... ik lees hier ook nog wel mee maar heb het de laatste dagen erg druk en komt er vn het posten helaas niet veel.

Alle nieuwe mama's en kindjes welkom Leuk dat jullie hier ook posten.

Lennon lacht heel veel, maar nooit echt goed op de foto kunnen krijgen.. tot deze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
A.s. dinsdag weer naar cb.

@Kleurdoos, check de kleur van het haar, lijkt op die van Elin of niet?
lennon

Klopt idd..al wordt Elin steeds blonder
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:56:13 #120
114177 Diaan73
pi_70122083
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:45 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

lennon

Klopt idd..al wordt Elin steeds blonder
In het fototopic trouwens meer foto's, wilde het hier niet "bevuilen".

Wij denken dat Lennon donkerder gaat worden Zn haar begint nu ook heel snel te groeien..
Make love, not war ☮
pi_70123254
Ik ga een Puckababy zoeken op MP. Tess wappert te veel met haar handjes, maakt zichzelf wakker..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:15:38 #122
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70124356
Vraagje aan de mama's over slapen...

Hoe doen jullie dat? Vanaf wanneer gaat je kindje om een bepaalde tijd naar bed? Moe of niet moe?

Joep slaapt nu overdag beneden in de kinderwagen en vaak is hij na de voeding van 18.30/19.00 klaar wakker. Dus blijft hij lekker beneden bij ons. Beetje spelen, beetje papa en mama bekijken. Om 22.30 gaan we dan met zijn allen naar boven en gaat hij bij ons in de slaapkamer in zijn wiegje.
Vanaf wanneer breng je je kindje om 19.30 naar boven, naar zijn eigen bedje?
pi_70124407
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:44 schreef Vicky het volgende:
Ik ga een Puckababy zoeken op MP. Tess wappert te veel met haar handjes, maakt zichzelf wakker..
Ik heb er nog één!
pi_70124496
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:15 schreef seilram het volgende:

Hoe doen jullie dat? Vanaf wanneer gaat je kindje om een bepaalde tijd naar bed? Moe of niet moe?

Joep slaapt nu overdag beneden in de kinderwagen en vaak is hij na de voeding van 18.30/19.00 klaar wakker. Dus blijft hij lekker beneden bij ons. Beetje spelen, beetje papa en mama bekijken. Om 22.30 gaan we dan met zijn allen naar boven en gaat hij bij ons in de slaapkamer in zijn wiegje.
Mila gaat sinds een week of 2 denk ik rond half 8 naar haar eigen bedje. Soms duurt het dan wel een uur voor ze slaapt (steeds dr speen kwijt enzo) soms is ze binnen 2 minuten vertrokken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 juni 2009 @ 11:21:34 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70124584
hier is dat er een beetje ingeslopen seilram, hoewel het ritme nu weer aan het veranderen is. voorheen sliep hij tussen de vier uur fles en het avondeten nog wat, maar nu meestal is hij wakker, en slaapt hij na het avond eten, tot een uur of 8. dan gaat hij in bad en krijgt de laatste fles en naar bed. dat gaat straks ook weer veranderen als die vier uur fles er af is, en we om zeg half zes eten. dan gaat hij om half zeven in bad, krijgt om 7 uur, half 8, zijn fles en dan naar bed. maar dat duurt nog wel even

pi_70124660
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:15 schreef seilram het volgende:

wij deden al van begin af aan dat 7 uur kinderbedtijd is en dat kindjes dan moeten slapen (of spelen in bed, mag ook ). er staat op selene's kamertje een stoel voor de avondvoeding en/of troostacties. ik laat haar nooit (lang) huilen. desnoods sta ik of sangdrax er elk kwartier naast om te troosten, maar wel op haar kamertje (of toen ze bij ons sliep bij ons op bed). eigenlijk ging het daarmee van begin af ook best goed. papa en mama moeten 's avonds namelijk ook huishouden doen, soms werken, en soms willen deze papa en mama ook weleens samen spelen

ik heb met broertje toen zulke slaapdrama's gehad dat ik dacht: "beter van begin af uberduidelijk". maar goed; toevallig werkt dit bij ons prima, ik denk dat het ook van het kindje afhangt hoor. selene is erg druk. die doet het het beste op lekker veel structuur en daar vpast deze houding prima in
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70124688
Hij wilde neit dat ik weg ging Ik bracht hem naar bed, gaf hem een aai over zijn koppie en hij pakte mijn hand en deed die tegen zijn wangetje
En ik moest even blijven. Na een minuutje was het goed en pakte hij z'n knuffel en toen ging hij naar me zwaaien en 'dadada' zeggen en nu slaaptie lekker
pi_70125185
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:24 schreef freecell het volgende:
Hij wilde neit dat ik weg ging Ik bracht hem naar bed, gaf hem een aai over zijn koppie en hij pakte mijn hand en deed die tegen zijn wangetje
En ik moest even blijven. Na een minuutje was het goed en pakte hij z'n knuffel en toen ging hij naar me zwaaien en 'dadada' zeggen en nu slaaptie lekker
aahw
pi_70126579
Thomas trekt zich op tot staan!

In de box en in zn bedje.
pi_70127007
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:18 schreef Reinhilde het volgende:

Thomas
pi_70127042
quote:

yay!
pi_70127319
Thomas ook al zo'n vluggert!
pi_70128051
quote:

w00t! Thomas ftw
pi_70128106
Wat goed van Thomas
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:58:46 #135
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70129991
Go Thomas!

Kee, er is dus geen standaard vuist regel voor het naar bed gaan. Zelf beetje kijken wat het beste bij jou en je kind past Dan zal het hier nog wel even een beetje aankijken blijven ivm de voedingen, want sinds gisteren heeft ie dat ook ineens om gegooid (weer ).
pi_70130330
Freecell wat lief
Wat een vlugge kindjes in dit topic zeg!! voor Thomas

Over naar bed gaan, op een gegeven moment weet je/zie je dat je kindje moe is. Ik heb vanaf een maand of 3 Koen gewoon in zijn bed gelegd als hij moe werd. Ook al sliep hij misschien een half uurtje of een uurtje. Nu merk ik het veel beter wanneer hij moe is. Meestal gaat hij 's ochtends een uurtje en 'smiddags een uurtje tot anderhalf uur. Maar hij is 9 vd 10 keer bekaf om 18.00/18.30 en dan gaat hij gewoon in bad en naar bed. (of gelijk naar bed. Rekken heeft geen zin, daar wordt hij alleen maar jengeliger van.
pi_70131531
Wat gebeurt er hier weer veel zeg! En inderdaad, wat een vluggerds allemaal! Leander als een gek achter die loopauto aan, Thomas die zich al optrekt, die van mij is 11 maanden en doet dat allebei nog niet!

En wat een heerlijke foto's van Lennon!
DJMO, wat fijn dat je straks wat minder op controle hoeft, volgens mij doe je het ook hartstikke goed!

Seilram, we deden het eerst ook zoals jullie, zoon bij ons houden totdat we zelf naar bed gingen. Ik geloof dat we na een maand of 3/4 de bedtijd om een uur of zeven/half acht hebben ingesteld.
En hoe kom jij aan rockababy muziek van de Stones? Ben dringend op zoek naar zo'n cdtje als kraamcadeau dus als je een goede tip hebt...
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:17:10 #138
114177 Diaan73
pi_70135908
Lennon had vrij snel wel een beetje ritme... in het begin ging hij overdag tussen de voedingen gewoon naar bed. Hij had alleen een jengelig uurtje na de fles van rond 16:00 uur. Dan hield ik hem beneden en sliep hij eventjes in de kinderwagen. Na de fles van 19:00/19:30 uur ging hij gewoon naar bed. In het begin kreeg hij nog een fles om 23:00 uur, toen die eraf was, sliep hij gewoon vanaf dat tijdstip tot de volgende morgen.

Sinds we zijn overgegaan naar 4 voedingen per dag ga hij ong. een half uurtje tot een uurtje na de fles naar bed ook na de fles van 15:00 uuren slaapt dan ± 1,5 tot 2 uurtjes. Dan is hij weer even op tot de volgende fles. Er zit nu ong. 4 uur tussen de flessen wat inhoudt dat hij rond 19:00 uur de laatste fles krijgt en dan naar bed gaat tot de volgende morgen.

Thomas wat goed zeg

Fruppel, ik heb nog een vraagje. Danique is jonger dan Lennon en krijgt al bijvoeding. Is dat geadviseerd door cb of zijn jullie dat gewoon zelf gaan doen?
Make love, not war ☮
pi_70136632
Tess is al de hele dag aan het jammeren. Als ze niet slaapt huilt ze. ze heeft ook steeds een heel vies oog, heb het schoonhemaakt maar het is rood en beetje gezwollen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70137264
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:33 schreef Vicky het volgende:
Tess is al de hele dag aan het jammeren. Als ze niet slaapt huilt ze. ze heeft ook steeds een heel vies oog, heb het schoonhemaakt maar het is rood en beetje gezwollen.
ow arme Tess....
pi_70138691
quote:
arme jullie
dat het maar snel overgaat hoor!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 juni 2009 @ 18:55:30 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70141294
dank je peterfan

arme Tess misschien even langs de huisarts vicky?

lopende leander en snelle thomas volgens mij had ik leander eerder gemist

jan zijn muggenbeten, zijn nu nog kleine rode plekjes met een hard puntje erop, jeuken doet het m hiet, maar ik blijf wel smeren tot het weg is. hij heeft wél ontdekt dat je met dingen kunt gooien speelgoed maar ook spenen lenen zich daar goed voor en vanmiddag kwam hij twee centimeter ofzo vooruit door een soort van te tijgeren .. was per ongeluk, en gebeurde niet weer. hij probeert nu overigens een boxspeeltje weg te gooien, maar dat lukt niet, omdat het aan de box vastzit en dat maakt een herrie speeltjes overpakken doet hij nu wel steeds vaker zag ik vandaag.

pi_70141497
Spenen weggooien, het begin van het einde
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:00:58 #144
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70141505
Diaan73, maar sliep lennon dan wel s'avonds? Ik kan Joep wel om 19.00 in zijn bed leggen, maar dan is ie nog klaar wakker hoor en wil hij nog helemaal niet slapen.
Ik denk dat ik dat over een maandje eens ga proberen. Ik wacht eerst even deze veranderingen die nog komen in voeding af (vanaf volgende week 5 x 135 ml), want dan past hij toch weer zijn ritme aan.

Agossi, arme Tess en wat vervelend voor jou Vicky. Bij Joep was vandaag ook niet veel goed, ja, lekker bij mama hangen, die had zo heerlijk warm kreeg van die jongen. Pff wat een benauwd weer.
pi_70141981
Oh begin niet over spenen weggooien. Madam hier gooit ze standaard achter de box (tussen muur en box) en gister presteerde ze om het ding in de luieremmer te gooien

Wat naar Vicky, huilt ze erg veel? Heb je ook enig idee waardoor het zou kunnen komen?
Sara
Merel
Ukje
pi_70142136
quote:
geef je bv? anders druppie moedermelk erin? werkt hier iig als een tiet

elin slaapt alweer (vanmiddag al 5 x een half uur )..die begint nu moe te worden van r opblijfavondjes geloof ik
pi_70142231
De spenen liggen hier altijd onder het bedje. best knap
En een lol als mama op de knieën (pufkreun) voor het bedje ligt... Dan kan je namelijk kiekeboe met haar spelen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 juni 2009 @ 19:30:59 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70142514
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:15 schreef Fuente het volgende:
Oh begin niet over spenen weggooien. Madam hier gooit ze standaard achter de box (tussen muur en box) en gister presteerde ze om het ding in de luieremmer te gooien

zo ben ik dus al een speen kwijt geraakt in het winkelcentrum .. begon hij te krijsen in een speelgoedwinkel (of all places to be) waar ik hem uiteindelijk maar op mijn arm genomen heb tot ik gevonden had wat ik zocht, afgerekend had, en toen als een speer naar de prenatal om een nieuwe te halen + een extra speenkoordje (want die had ik natuurlijk ook niet bij me)
ohja:

foto is nog steeds wazig want van dichtbij genomen

donderdag 18 juni 2009 @ 19:55:47 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_70143247
Jaha, ik zie het DJMO!

Jay voor Thomas!

Ah Tess, wat naar.

Fee gaat nu net sinds een paar weken gelijk met Ive naar bed. Daarvoor ging ze eerst nog met ons mee naar beneden.
Fee is niet zo lekker. Ze spookt 's nachts, huilt meer dan anders en heeft groene poep. Arm meisje.

[ Bericht 0% gewijzigd door cattie op 18-06-2009 20:01:27 ]
pi_70143275
Kleurdoos, nee geef flesvoeding..dus helaas..
Fuente, ik vind dat ze best wel veel huilt, al sze niet slaap tis ze 9 van de 10 keer aan het jengelen...
Heb ook het idee dat ze na d'r fles niet voldaan is...
VInd het lastig want ze zit op hypoallergene voeding i.v.m. allergieen van M. en Amber. Durf ook niet over te stappen op hongerige babiesvoeding.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')