abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 12:10:18 #201
5428 crew  miss_sly
pi_70161711
Inderdaad, owlet, die zelfstandigheid mbt het eten was erg belangrijk. Ik had er nooit zo over nagedacht, tot de lactatiekundige dat zei, dat borstvoeding een heel zelfstandige manier van eten is, meer dan via de fles. Eten opdringen wil ik sowieso niet, dus ik vond wat ze gisteren vertelde wel erg prettig allemaal.

Ik heb met schaap ook, na veel discussieren, kunnen afspreken dat we het eerste jaar zelf streng de hand houden in wat ze allemaal binnenkrijgt aan voeding, vooral dus ook van anderen. Daarna zullen we dan wat soepeler worden, maar het blijft imo een moeilijk iets, zeker als er andere mensen bij betrokken zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70161753
er zijn altijd mensen bij betrokken. naar maar waar
als je mazzel hebt wordt senna net als selene: mensen kunnen haar wel een lange vinger geven maar ze moet het toch niet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 juni 2009 @ 12:16:24 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70161891
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

niet gezien gister
drogisterijen (DA) heeft ze ook als het goed is
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 12:17:08 #204
5428 crew  miss_sly
pi_70161918
Ik bedoel meer andere mensen als in regelmatige oppas. Als er andere mensen zijn en ik ben erbij, reken maar dat er niets in gaat wat niet op ons lijstje staat
Maar ja, als ik er niet bij ben (oppasoma om de week) dan wordt het lastiger...
pi_70162047
Ik geloof niet dat ik zo streng ga doen hoor. Denk dat ik daar alleen maar irritatie mee opwek bij mijzelf vooral dan.

En wat betreft de manier van voeden borstvoeding, flesvoeding, rapley methode, what ever. Als ze maar eten binnen krijgen denk ik. Wij zeggen gewoon: als het niet gaat zoals het 'moet'...dan moet het maar zoals het gaat. Ik wil dat eten op een relaxte manier gaat, een manier die voor Seb maar ook voor onszelf relaxed is. Je moet jezelf niet teveel druk opleggen ben ik van mening. en zo wil iedereen het beste en kiest iedereen hetgeen wat bij hen en vooral de baby past.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_70162238
Ik wilde tijdens mijn zwangerschap ook heel streng zijn maar inmiddels ben ik dat bij lange na niet
Nou scheelt het dat ik alleen familieleden heb met in mijn ogen een normale kijk op voeding en een gezond respect voor de wens van de ouders.
Ik hoef dus niet bang te zijn voor vingers slagroom met vier maanden of een boterham met hagelslag met zes maanden.

Maar ik vind het heerlijk om helemaal niet na te denken over wat anderen moeten en mogen. We doen het thuis zoals we het willen en wat op oppasadressen gebeurt laten we los.
Ronja komt steevast met veels te veel suikers en zouten op terug van mijn Oma. Nou voor die paar keer per jaar maakt me dat weinig uit en vind ik het leuk voor haar en mijn Oma dat ze een fijne tijd hebben gehad en dat Ronja dezelfde leuke herinneringen van tot je neus toe vol zitten met zoetigheid krijgt als ik aan mijn oma heb
pi_70163730
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:26 schreef owlet het volgende:
Ik wilde tijdens mijn zwangerschap ook heel streng zijn maar inmiddels ben ik dat bij lange na niet
herkenbaar
Maar toen ik naar buiten kwam lopen en een van de oma's Dana die toen 10 maanden was aan een cornetto liet likken schoot ik toch wel even uit mijn slof
t ergste was dat vriendlief en bijstond en er vrolijk foto's van stond te maken
pi_70164086
er zijn grenzen natuurlijk Bla

Manlief zou er hier ook bij staan kijken, die heeft ook geeeen idee trouwens wat normaal is en wat niet wat betreft eten geven. Geeft niets, want hij vraagt het wel aan me.
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 13:22:20 #209
5428 crew  miss_sly
pi_70164095
Ik wil niet per se heel streng zijn, integendeel. Alleen de eerste periode wil ik wel dat er geen slechte dingen ingaan, en daarin zal ik wel streng zijn. Slagroom, likken aan een magnum, toetjes met heul veul suiker gaat ze gewoon niet krijgen voor ze minstens 1 jaar is, alleen moet ik dat wel goed in de gaten houden bij de schoonfamilie. Dat weet ik uit ervaring, dus dat ga ik ook doen.
pi_70164142
Zo gaf opa hier Mila met 3 maanden een likje ijs, een klein likje, maar toch. Ik dacht dat ik gek werd, het is verdorie nog een baby!!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:25:07 #211
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70164181
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:23 schreef Raissa het volgende:
Zo gaf opa hier Mila met 3 maanden een likje ijs, een klein likje, maar toch. Ik dacht dat ik gek werd, het is verdorie nog een baby!!
Dat zou ik ook echt niet kunnen waarderen denk ik... doe es normaal, dat vraag je toch eerst? Ik duw toch ook geen eten bij jou ongevraagd in je mond. (dat zou een beetje mijn reactie zijn denk ik).
Niet mieten! Door gieten!
pi_70164201
tsja. bij mijn schoonfamilie ben ik bang dat het gewoon onbegonnen werk is. die hebben gewoon sch*** aan wat ik (of sangdrax) zegt. echt, ik ben zooooo blij dat selene het allemaal toch niet moet!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70164259
Ik heb pas geleden Seb zijn lipje met een raketje aangeraakt (niet laten likken) vond hij erg grappig dat koude.
pi_70164297
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:25 schreef seilram het volgende:

[..]

Dat zou ik ook echt niet kunnen waarderen denk ik... doe es normaal, dat vraag je toch eerst? Ik duw toch ook geen eten bij jou ongevraagd in je mond. (dat zou een beetje mijn reactie zijn denk ik).
Wacht maar tot dat opa in een verzorgingshuis zit
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:33:00 #215
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70164457
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:21 schreef Estrys het volgende:
Ik geloof niet dat ik zo streng ga doen hoor. Denk dat ik daar alleen maar irritatie mee opwek bij mijzelf vooral dan.

En wat betreft de manier van voeden borstvoeding, flesvoeding, rapley methode, what ever. Als ze maar eten binnen krijgen denk ik. Wij zeggen gewoon: als het niet gaat zoals het 'moet'...dan moet het maar zoals het gaat. Ik wil dat eten op een relaxte manier gaat, een manier die voor Seb maar ook voor onszelf relaxed is. Je moet jezelf niet teveel druk opleggen ben ik van mening. en zo wil iedereen het beste en kiest iedereen hetgeen wat bij hen en vooral de baby past.
Zo denk ik er ook een beetje over hoor en ik heb nooit problemen gehad met Twan. Het is zelfs zo dat hij bijna helemaal niet snoept en dat ik het vaker aanbied dan dat hij het zelf wil. Ik heb altijd het gevoel dat hoe meer je dingen verbiedt, hoe meer dat interessant is voor kinderen om te krijgen... Ik kan me voorstellen dat je kind allergisch is, dat je veel strenger wordt, maar dat is ook logisch. Ik ga er ook van uit dat mn ouders verantwoord omgaan met wat de kinderen krijgen. Gekke dingen zoals ik hier gelezen heb, heb ik nog nooit meegemaakt.

Fruppel, duidelijk....
Make love, not war ☮
pi_70164577
Hier is de familie juist heel voorzichtig, mijn schoonmoeder vraagt denk ik in de toekomst eerst schriftelijk aan of ze Lieuwe iets mag geven . In drievoud. Mijn eigen moeder zou heel misschien nog eens iets kunnen geven wat ik liever niet wil maar niks extreems.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:37:37 #217
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70164616
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:28 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wacht maar tot dat opa in een verzorgingshuis zit
Hahahaha dan zullen we eens ff ijsjes derin gaan rammen!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:40:22 #218
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70164714
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:36 schreef Jore het volgende:
Hier is de familie juist heel voorzichtig, mijn schoonmoeder vraagt denk ik in de toekomst eerst schriftelijk aan of ze Lieuwe iets mag geven . In drievoud. Mijn eigen moeder zou heel misschien nog eens iets kunnen geven wat ik liever niet wil maar niks extreems.
Eerlijk gezegd denk ik dat mijn familie en schoonfamilie dat ook gaan zijn. Maar dat komt omdat ze weten hoe ik kan zijn
pi_70164743
Over bijvoeding gesproken: ik hoorde net vanuit de huiskamer "goed zo grote baby, dat is heel lekker hè?"
En toen ik keek kon ik nog net zien hoe Ronja vrolijk Avalon liet meedrinken van har halfvolle melk. Ik denk dat er zeker 50 cc in Avalon verdwenen was voor ik in kon grijpen

nu maar hopen dat ze er niet al te veel last van krijgt, maar dat zal met zeven maanden wel los lopen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:48:27 #220
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_70165029
Hier een kleine Annicka die plotseling op haar buik lag toen ik even niet keek. Het was vast een ongelukje, maar zo krijgt ze het hopelijk wel door hoe het moet. Per ongeluk van buik naar rug heeft ze al een paar keer gedaan.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:50:04 #221
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70165105
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:41 schreef owlet het volgende:
Over bijvoeding gesproken: ik hoorde net vanuit de huiskamer "goed zo grote baby, dat is heel lekker hè?"
En toen ik keek kon ik nog net zien hoe Ronja vrolijk Avalon liet meedrinken van har halfvolle melk. Ik denk dat er zeker 50 cc in Avalon verdwenen was voor ik in kon grijpen

nu maar hopen dat ze er niet al te veel last van krijgt, maar dat zal met zeven maanden wel los lopen.
lol

Wat goed van Annicka!
pi_70165157
Wat goed van Annicka!
pi_70165191
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:37 schreef seilram het volgende:

[..]

Hahahaha dan zullen we eens ff ijsjes derin gaan rammen!
pakken we zijn kunstgebit af en geven we hem een lekker pistoletje of zo
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:52:15 #224
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70165194
Die Ronja

wat goed van Annicka!!
Make love, not war ☮
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:53:51 #225
80319 seilram
Mijn Sickje!