Er ligt weinig in mijn keukenkastjes wat jij niet mag zien, hoorquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan waarschijnlijk t/m eind augustus geen weekenden vrij krijgen op m'n werk, dus voor mij het liefst in september. En dan in een enigszins centraal gelegen kookstudio, denk ik. Ik zou me ook niet zo prettig voelen om bij iemand thuis maar in de kastjes te gaan graaien en zo.
Zie editquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:21 schreef P.F het volgende:
Chico, er staat 2,71 niet 1,71
En mijn vraag die niet per paste:
Waar zou ik een tabel kunnen vinden voor Cumulatieve kansen van enkele binominale verdelingen?
Mijne gaat maar tot 40
en ik moet 63 hebben!
(n=63, k=29 π=1/3)
Is het in dat geval niet de bedoeling dat je het uitrekent? Hoewel, cumulatieve kansen...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:21 schreef P.F het volgende:
Chico, er staat 2,71 niet 1,71
En mijn vraag die niet per paste:
Waar zou ik een tabel kunnen vinden voor Cumulatieve kansen van enkele binominale verdelingen?
Mijne gaat maar tot 40
en ik moet 63 hebben!
(n=63, k=29 π=1/3)
Ik regel de HACCP welquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Er ligt weinig in mijn keukenkastjes wat jij niet mag zien, hoor
Ik weet niet of je een kookstudio kunt afhuren zonder kookjuf? Ik heb natuurlijk geen HACCP-certificaten
Nee ik moet het uit een tabel halen maar ik heb een oud boekquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is het in dat geval niet de bedoeling dat je het uitrekent? Hoewel, cumulatieve kansen...
Excelletje?
Dan is het goedkoper om naar Belgie te komenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb even gegoogled op 'huren kookstudio', maar tot nu toe schrik ik nogal van de prijzen.. 600 euro per 4 uur in het weekend.
. En dat is ex. BTW.
Binomiale kansverdelingen weet ik nog wel. Maar dan moet je dus voor k=1 t/m k=28 de kans berekenen en optellen (toch?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:25 schreef P.F het volgende:
[..]
Nee ik moet het uit een tabel halen maar ik heb een oud boek!
Als jij weet hoe je het uitrekent, heel graag!
In het echt ben ik volgens mij een charming combinatie van dwaas en verlegenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En: ahhh, flauw! Het is leuk als je in het echt ook zo dwaas bent, maar ik zou het juist ook grappig vinden als je in het echt veel verlegener bentOnzekerdert
(en ik ben heusch dikker dan jijno worries)
Ja maar dat boek heb ik nietquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:37 schreef Muis006 het volgende:
PF, moet je even in het boek Applied Statistics for the Behavioral Sciences kijken (auteur is Hinkle). Aan het begin van appendix C.
Check google books!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:37 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja maar dat boek heb ik nietIk heb wel twee boeken maar daar staat het niet in.
Heb jij dat boek wel?
Ja!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:37 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja maar dat boek heb ik nietIk heb wel twee boeken maar daar staat het niet in.
Heb jij dat boek wel?
O tofff! Want als jij dat getalletje hier neerzet wat er uit komt. Dan doe ik hem gewoon als bronvermelding. Tsjakaaaaa. Klaarquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Ik ben ook raar en verlegen, dus je bent in elk geval niet de enige.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
In het echt ben ik volgens mij een charming combinatie van dwaas en verlegenWaarbij dat dwaas vaak voortkomt uít dat verlegen
Hendig sjiek. Maar het is niet dat ik bang ben dat men me legendarisch dik vindt hoor! Tis meer euhh andere dingen
Ofzo.
n = steekproefomvang = 63quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:41 schreef Muis006 het volgende:
Wat is je z-waarde? En moet je het gebied tussen X en z of het gebied extremer dan z (dus waar Ho wordt verworpen) hebben?
Dus ik dacht bij de n=63 kijkenquote:P (k>9) = 100% - P (k<8)
P (k<8) = 99,61%
100% - 99,61 = 0,39% = De kans dat er 9 of meer juiste detecties gevonden worden alleen op de basis van gokkans.
Ik reken het wel even voor je uit, zal de berekening erbij zetten. Wil je weten wat de kans is op kleiner dan of gelijk aan 29 antwoorden, of meer dan 29 antwoorden?quote:
Wat lief! Dank je wel.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:49 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik reken het wel even voor je uit, zal de berekening erbij zetten. Wil je weten wat de kans is op kleiner dan of gelijk aan 21 antwoorden, of meer dan 21 antwoorden?
Hey dat kan dus ook in excelquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:56 schreef Muis006 het volgende:
Volgens mij moet je kleiner dan of gelijk aan hebben, aangezien je k-waarde 29 is en je cumulatief moet hebben:
P (k kleiner dan of gelijk aan 29)= 0.98698
Haha ja ik heb met mijn GRM gedaan, binomial. Met de gewone rekenmachine is a bitch vanwege hoofdletter sigma.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:57 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hey dat kan dus ook in excel. Ik kwam op zelfde waarde uit (ook naar PF gestuurd). PF: zie msn
.
Je hebt al heel lang niks gezegdquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:57 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hey dat kan dus ook in excel. Ik kwam op zelfde waarde uit (ook naar PF gestuurd). PF: zie msn
.
Nu voel ik me echt een ouwe lulquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Haha ja ik heb met mijn GRM gedaan, binomial. Met de gewone rekenmachine is a bitch vanwege hoofdletter sigma.
Ghehe mja.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Haha ja ik heb met mijn GRM gedaan, binomial. Met de gewone rekenmachine is a bitch vanwege hoofdletter sigma.
Je staat ook offline, misschien daardoor? Nu wel gekregen?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:00 schreef P.F het volgende:
[..]
Je hebt al heel lang niks gezegdVolgens mij is m'n msn stuk!
Ik kan het ook met de hand hoorquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nu voel ik me echt een ouwe lulNatuurlijk kan dat ook gewoon met de GR, tegenwoordig
Mjah, ik vind ze niet zo mooi.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Doe es een foto van de cc's? Pweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeease?![]()
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Mjah, ik vind ze niet zo mooi..
Ja vast. Maar dat is nogal een klusje om uit te rekenenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:02 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik kan het ook met de hand hoordan is het 29(hoofdletter sigma)n=0 (63n)(1/3)n(2/3)63-n
Kan ik de berekening dan zo in mijn verslag zetten:quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:02 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik kan het ook met de hand hoordan is het 29(hoofdletter sigma)n=0 (63n)(1/3)n(2/3)63-n
Nee, de (63 n) is een combinatie, 63 boven n, dus de 63 moet ook boven de n staan tussen de haakjes. De n en 63-n bij die andere twee moeten in superscript, en bij hoofdletter sigma moet de 29 erboven en de n=0 eronder.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:05 schreef P.F het volgende:
[..]
Kan ik de berekening dan zo in mijn verslag zetten:
29∑n=0 (63n)(1/3)n(2/3)63-n
?
Het staat nog steeds naast elkaar, maar ik weet niet of je dat op fok boven elkaar kan krijgen? Het moet iigquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:11 schreef P.F het volgende:
29∑n=0 (63n)(1/3)n(2/3)63-n
Zo dan?
En voor 28
28∑n=0 (63n)(1/3)n(2/3)63-n
Doet er niet toe, hij moet er correct staan anders klopt het nietquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:14 schreef P.F het volgende:
mja mijn lerares snapt die formule toch niet.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn lief had de reservesleutel die hij heeft gebruikt om rozen en een kaartje in mijn huis neer te zetten
Dat ziet er lekker uit, wat is het?quote:
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:15 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Doet er niet toe, hij moet er correct staan anders klopt het niet
Heel lekker! Echt enorm zacht, en meestal zijn frostings zo vreselijk zoet, maar deze is helemaal in evenwicht met het cakeje. Ik heb het volgende recept gebruikt, van het deleukstetaartenforum (door de helft):quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoe tofEcht heel heel heel rood
Lekker? en if so: heb je 'n recept?
quote:RED VELVET CUPCAKES
Hoeveelheid is goed voor ongeveer 25 CC's
Oven voorverwamen op 175 graden.
300 g fijne suiker
200 gram boter (kamertemperatuur)
2 eieren
300 g cake bloem (krijg je door 30 a 40 g bloem te vervangen door maizena)
2 tbs (30 g) cacao
1 tsp (5 g) baksoda (Natriumbicarbonaat, verkrijgbaar bij oa apotheek)
snufje zout
240 ml karnemelk
rode vloeibare kleurstof (officieel staat 1,5 eetlepel)
1 tsp (5 ml) vanille essence
1 tsp (5 ml) (appel)cider azijn
Bloem zeven en even apart zetten. Boter met de suiker goed luchtig kloppen (5 min). Voeg de eieren toe. Mix apart in een kommetje de kleurstof, vanille essence en de cacao. Voeg dit hierna bij het beslag. Meng het zout met de karnemelk en voeg dit om en om met de bloem in 3 keer bij het beslag. Doe de baksoda en de azijn bij elkaar in een kommetje (gaat bruisen), roer even en ook dit bij beslag voegen. Nu even goed doormixen (ook even de randen met een spatel los maken). Vervolgens een flinke eetlepel per CC en voor ongeveer 18 a 20 minuten in de oven.
CREAM VANILLE FROSTING
Is ruim genoeg voor 30 CC's
90 g bloem
480 ml melk
400 g ongezouten Boter
400 g fijne kristalsuiker
10 ml (2 tsp) vanille essence
Klop de bloem en het melk samen in een steelpannetje. Aan de kook brengen (goed blijven roeren over de bodem) en 10 - 15 minuten laten doorkoken. Hierna afdekken met bakpapier en af laten koelen tot kamertemperatuur.
Boter flink smeuig en luchtig kloppen. Langzaam de suiker toevoegen en tot slot de vanille. Als alles goed is gemengd de afgekoelde melk/bloem-mix erbij en dan 5 minuten op medium/hoog kloppen. Afdekken en 15 minuten (geen minuut langer!!) in de koelkast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eetlijst standaard recept:brinta fietsen 3 boterhammen pindakaas, 2 roggebrood pindakaas 1 haring met ui terugfietsen Avondeten: bami met in schapeworstjessju met sambal, ketjap en wat stemgember gesmoorde groente, op het laatst gebonden met aardappelmeel. Toe: magere vanillekwark met aardbeien, rode & zwarte bessen uit eigen tuin. 1 pils
[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 12-06-2009 19:44:15 ]ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Doe ik ook niet, maar thnxquote:Op vrijdag 12 juni 2009 07:20 schreef kaasplankje het volgende:
Toffe jas PF!
Enne @ The Hives: laat je niks aanpraten hé? Landelijke gemiddelden hebben niet zoveel met jou persoonlijk te maken.Ik heb al 10 jaar een vetpercentage onder de 10% en de laatste meting was ong 7% dit voorjaar. Behalve een flinke verkoudheid nu voel ik me prima
Kijk, die snapt het hele sleutelgebeurenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wil ook van CF's goddelijke eten proeven![]()
Hebben we het nou alweer over wiskunde?![]()
Mijn lief had de reservesleutel die hij heeft gebruikt om rozen en een kaartje in mijn huis neer te zetten
Downtime morgen? Crap.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:08 schreef Goodbye het volgende:
Waar is iedereen? Downtime is pas morgen hoor
Ik weet niet!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:05 schreef ColdFeet het volgende:
Jeetje TinkIk geloof dat ik in jouw geval nog een paar whisky op het toch al kwalijke lijstje zou stapelen...
Maria: plakkerig aan je kiezen?Heb je het ingekookt tot het pure caramel was? Ik had gewoon een laagje siroop over de nog warme muffins gesmaard en er direct amandeltjes opgeplakt; het gros van de siroop trekt er dan in en maakt de bovenkant lekker zacht en zoet.
Haha, dan heb je het iets te ver doorgekookt, denk ik. Nou ja, it's a thin linequote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik weet niet!Eerst was het heeel erg vloeibaar nog, en toen ineens was het stroop?
En toen smeerde ik het op de cupcakes en werd het vrijwel meteen keihard
Waarna de amandelen grotendeels dus niet wilden plakken
![]()
Maar lekker zijn ze wel!
Nou denk dat ik wel wat leukers kan vinden. Wat voor opleiding doe je?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:10 schreef Miss_S het volgende:
En TJ ik heb ook nog wel huiswerk waar je mee mag helpen
Onverwacht is een groot woord. Ik wist wel dat mijn schoonmoeder het niet meer zo lang zou maken en ook de relatie van mijn zus liep m.i. al tijden niet lekker, maar ik had niet echt verwacht dat het nú zou gebeuren.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:07 schreef Laureline het volgende:
He, wat een ellende allemaal op een hoop, Tink! Is het erg onverwacht, van je schoonmoeder en de scheiding van je zus (dat het konijn onverwacht is weggelopen spreekt vanzelf, of hoewel...is ook wel vaak deze tijd van het jaar! )?
Net op het terras nog de laatste zon meegepikt, en o zo braaf koffie gedronken. Nu hadden ze daar alleen maar Heineken, dus het was niet zo'n moeilijke opgave
Better luck next time! Ik heb nog alle ingrediënten geloof ik, dus zou zondag een tweede poging kunnen wagenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Haha, dan heb je het iets te ver doorgekookt, denk ik. Nou ja, it's a thin lineEens zien of je morgen effect ziet op de weegschaal
Ik durf nietquote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:59 schreef ColdFeet het volgende:
Syrena, kom jij ook naar de meet? Volgens mij woon jij ongeveer het dichtst bij
Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskundequote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:12 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Nou denk dat ik wel wat leukers kan vinden. Wat voor opleiding doe je?
Ja, een fijne dag maakt heel veel goed! Dan ga je toch weer je zegeningen tellen, tijdens dit soort situaties. Gaan jullie voor je schoonmoeder zorgen, dat je evt. daarnaartoe verhuist?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Onverwacht is een groot woord. Ik wist wel dat mijn schoonmoeder het niet meer zo lang zou maken en ook de relatie van mijn zus liep m.i. al tijden niet lekker, maar ik had niet echt verwacht dat het nú zou gebeuren.
Het heeft allemaal ook zo veel consequenties. Ik moet er over nadenken of we hier blijven of verhuizen naar het ouderlijkhuis van mijn man (dat laatste is rationeel gezien de beste keus, maar gevoelsmatig heb ik me toch hier geworteld, ondanks de grote nadelen die wonen hier heeft) en waar mijn zus in de toekomst moet wonen is helemaal onduidelijk. En dan is mijn man natuurlijk erg verdrietig en mijn dochter ook ...![]()
*gooit er nog een calvados in.
Daarentegen hebben we vandaag verder wel een hele fijne dag gehad. Dus dat maakt veel goed.
Nee, ze ligt nu in een hspiz. De verzorging van beide ouders van mijn man hebben we jaren gedeeld met zijn broer en zus. Toen ik mijn man leerde kennen was hij net weer in zijn ouderlijk huis getrokken om zijn vader te verplegen en zijn moeder te verzorgen. Nu komt het huis dus leeg te staan en mijn man wil wel verhuizen. Ratineel een goede keuze, want: grote stad, kunst, cultuur, goede opleidingsmogelijkheden voor de kinderen, mooie natuur vlak bij, carrieremogelijkheden, interessante mensen.... Aan de andere kant staat het huis mij totaal niet aan. Ik vind dat er een drukkende sfeer hangt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:17 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, een fijne dag maakt heel veel goed! Dan ga je toch weer je zegeningen tellen, tijdens dit soort situaties. Gaan jullie voor je schoonmoeder zorgen, dat je evt. daarnaartoe verhuist?
Maar ik ben zo benieuwd naar iedereen! En de vorige meet ging ook al niet doorquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:14 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik durf nietZelfde reden als Maria, ik denk altijd dat ik online veeeeeel leuker ben
![]()
Waar woon je trouwens? Mag ook per PM![]()
Tinkbeeb, wat een naar nieuws allemaal!
Typisch, mijn beste vriendin gaat nu ook weer met haar hele gezin terugverhuizen naar haar ouderlijk huis (ouders allebei overleden). Maar ze gaan wel flink verbouwen om een hele andere sfeer te krijgen. Is dat bij jullie ook mogelijk? Dan kan je het toch helemaal in je eigen sfeer maken, of is het casco gewoon niet geschikt?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee, ze ligt nu in een hspiz. De verzorging van beide ouders van mijn man hebben we jaren gedeeld met zijn broer en zus. Toen ik mijn man leerde kennen was hij net weer in zijn ouderlijk huis getrokken om zijn vader te verplegen en zijn moeder te verzorgen. Nu komt het huis dus leeg te staan en mijn man wil wel verhuizen. Ratineel een goede keuze, want: grote stad, kunst, cultuur, goede opleidingsmogelijkheden voor de kinderen, mooie natuur vlak bij, carrieremogelijkheden, interessante mensen.... Aan de andere kant staat het huis mij totaal niet aan. Ik vind dat er een drukkende sfeer hangt.
Mja, en geen auto en redelijk wat rij-angstquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:24 schreef ColdFeet het volgende:
SiTu, heb jij een rijbewijs? Volgens mij kun je uit Eindhoven nog beter hierheen fietsen dan met de trein
Ik weet het niet. Dan zou de gehele tuin op de schop moeten, alle muren doorgebroken, alle wand- en vloertegels eruit, een houtkachel + schoorsteen erin, een andere ruimte voor de keuken moeten worden gekozen.... En dan is het dus niet meer het ouderlijk huis van mijn man.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:26 schreef Laureline het volgende:
[..]
Typisch, mijn beste vriendin gaat nu ook weer met haar hele gezin terugverhuizen naar haar ouderlijk huis (ouders allebei overleden). Maar ze gaan wel flink verbouwen om een hele andere sfeer te krijgen. Is dat bij jullie ook mogelijk? Dan kan je het toch helemaal in je eigen sfeer maken, of is het casco gewoon niet geschikt?
Dan rij je met mij meej, mocht ik ook komen. Ik heb geen rijangst en kom langs EIndhoven op weg naar het Zuiden.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:27 schreef SiTu het volgende:
[..]
Mja, en geen auto en redelijk wat rij-angst![]()
Iets met veel examens en zelfvertrouwen kwijt...
Maar treinen vind ik op zich ook geen probleem, dan moet ik alleen even op Hasselt of Genk station raken, gaat ook wel lukken
Ik geloof dat er al genoeg koks zijnquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:26 schreef Tinkepink het volgende:
@CF: als jullie een datum hebben gepland ed. zou ik dan, als het past, eventueel aan mogen schuiven aan tafel? Meekoken hoef ik niet, dat doe ik iedere dag al, maar meeeten doe ik altijd graag! Ik heb alleen nog geen idee of ik dan kan enzo, vandaar dat ik me niet heb aangemeld.
Ik eventueel ook, dus genoeg optiesquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dan rij je met mij meej, mocht ik ook komen. Ik heb geen rijangst en kom langs EIndhoven op weg naar het Zuiden.
Vanwege de opmerking van Chico over Duitse vrouwen dacht ik even dat 'het ouderlijk huis' misschien in Nederland stond, vandaar de vraagquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:25 schreef Tinkepink het volgende:
@Situ: Duitsland is grootDUs nee, we moeten een paar uur rijden.
Neuh, maar dan doen we gewoon een boel leuke recepten en lekkere verse ingredienten en dan hoef je helemaal niet na te denken of je wel kunt koken - je doet gewoon meequote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik wil op zich wel meekoken, maar ik kom niet veel verder dan macaroni. Het lijkt me wel tof om een aantal van jullie te ontmoeten
.
Ha, een mede-luiwams! Ik heb me ook alleen aangemeld voor het eet/drinkgedeelte. Maar nog geen bevestiging ontvangen van ColdFeetekequote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:26 schreef Tinkepink het volgende:
@CF: als jullie een datum hebben gepland ed. zou ik dan, als het past, eventueel aan mogen schuiven aan tafel? Meekoken hoef ik niet, dat doe ik iedere dag al, maar meeeten doe ik altijd graag! Ik heb alleen nog geen idee of ik dan kan enzo, vandaar dat ik me niet heb aangemeld.
Tof!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Neuh, maar dan doen we gewoon een boel leuke recepten en lekkere verse ingredienten en dan hoef je helemaal niet na te denken of je wel kunt koken - je doet gewoon mee
Ach zoetje, heb je zo'n behoefte aan bevestigingquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:33 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ha, een mede-luiwams! Ik heb me ook alleen aangemeld voor het eet/drinkgedeelte. Maar nog geen bevestiging ontvangen van ColdFeetekeDie Belgen hè, wat meer nazicht zou wel plezant zijn
Juist daarom is het leuk om mee te koken XMquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik wil op zich wel meekoken, maar ik kom niet veel verder dan macaroni. Het lijkt me wel tof om een aantal van jullie te ontmoeten
.
Nou ja, even kijken hoeveel mensen er ook daadwerkelijk kunnen. Maar ik denk dat het wel een optie is als we met bijvoorbeeld een man of 6-8 een middag koken, en dat er dan daarna nog eens zoveel mensen aanschuiven. Beetje proppen enzo en dan mag Tink een paar klapstoeltjes meenemen, maar het zou moeten passen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:35 schreef SiTu het volgende:
CF, kun je ons nog allemaal ergens kwijt dan?
En tofvan Tink en Miss_S
maar ik moet het toch maar weer eens gewoon vaker doen, rijden![]()
Ik ben een ikeageval in elkaar aan het zetten en het past niet in elkaar, hoe stom is dat![]()
Dan laten we ze chocoladetaart bakken. Kunnen wij die samen etenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:33 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ha, een mede-luiwams! Ik heb me ook alleen aangemeld voor het eet/drinkgedeelte. Maar nog geen bevestiging ontvangen van ColdFeetekeDie Belgen hè, wat meer nazicht zou wel plezant zijn
Chocoladetaart zien wij graagquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:39 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dan laten we ze chocoladetaart bakken. Kunnen wij die samen eten
Ja, maar ik ben niet zo goed in Vlaamsquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:43 schreef Laureline het volgende:
[..]
Chocoladetaart zien wij graagKrijgdegij ook alreeds goesting?
Allee, geen schrik hebben, zoeteke! Ik heb vroeger teveel naar de BRT gekeken vrees ikquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:44 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben niet zo goed in Vlaams![]()
Ik ken allen 'Ik moest kloppen want de bel deed het niet'. Niks zoetigs aanquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:46 schreef Laureline het volgende:
[..]
Allee, geen schrik hebben, zoeteke! Ik heb vroeger teveel naar de BRT gekeken vrees ik![]()
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:50 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik ken allen 'Ik moest kloppen want de bel deed doet het niet'. Niks zoetigs aan
Jaaaaa. Avond en laat enzo.quote:
door ons recentelijk nog verbasterd tot "ik moest plassen want de bel doet het niet"quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:50 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik ken allen 'Ik moest kloppen want de bel deed het niet'. Niks zoetigs aan
Het is dat je het zelf onzin noemtquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:56 schreef kwakveense het volgende:
'navond!voor Tink en de ellende die in drieën komt...
net semi-gezongen op repetitie, morgen weer semi zingen en zondag ook... ik móet donderdag en zaterdag en zondag concert-fit zijn dus ik ga érg uitkijken..
had ik al verteld dat ik een galadate heb? een aardige jongen van orkest (niet mijn type, maar wel aardig) gaf na een hint van een bestuursgenoot van hem dat ik vast wel ja ging zeggen, een georigamied dansend paartje met een briefje erin of ik met m naar t gala wilde. erg schattig. ik heb nu keurig een roze briefje terug geschreven dat ik wel wil (de etiquette is: heer vraagt op blauw papier emt zilveren pen. dame antwoordt op roze papier met gouden pen (die had ik niet, ik heb er heel veel kazige lintjes en strikjes opgeplakt ter compensatie). officieel moet ik de heer uitnodigen op de thee als ik naar t gala wil met hem (daar heb ik geen tijd voor, gewoon ja gezegd) en als ik dan koekjes zou serveren dan is t als vrienden, en als ik taartjes zou serveren bij de thee dan ehhh... kan hij galacompensatie verwachten zogezegdstiekem hou ik enorm van dit soort onzin)
en nu ga ik slapies doen...
xx
Juist minder lang kloppen. Veel rijsmiddel gebruiken (bakpoeder en bicarbonaatquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:56 schreef motorbloempje het volgende:
hoi!
Vork en dinnie zijn net onderweg naar huis
erg lekker gegeten, al zeg ik 't zelf, maar de muffins zijn geen mooie echte muffins, eerder cupcakes..
dus misschien volgende keer iets langer kloppen?
Ze zijn iig wel lekker, dát scheelt![]()
Klinkt goedquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:59 schreef motorbloempje het volgende:
Miss_S: als je wilt/durft, gewoon komen. CF bijt niet door en houdt mij wel in bedwang
beide gedaan, en nauwelijks geklopt, gewoon gezorgd dat het een smooth-massa was, lobbig, en daarna niet meer. Zat beide in...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Juist minder lang kloppen. Veel rijsmiddel gebruiken (bakpoeder en bicarbonaat) en heel snel doorroeren, dan krijg je van die luchtige muffins.
ja! jij ook? ik doe alleen de CM nummers mee. we zijn maar met n heel klein koortje van cm trouwens, echt 5 per stemgroep ofzo...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:59 schreef Mini_rulez het volgende:
Hey Kwak, over concert-fit gesproken, deed jij nou nog mee met dat project van Annemiek?
Ja, ik ook. Leuk.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:01 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ja! jij ook? ik doe alleen de CM nummers mee. we zijn maar met n heel klein koortje van cm trouwens, echt 5 per stemgroep ofzo...
we hebben trouwens donderdag concert in de Geertekerk, als je t leuk vindt. wereldpremiére van een heel mooistuk van daan manneke o.a....
doe deze!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:02 schreef Mini_rulez het volgende:
Whehe... ik ging dus vlaaitjes maken met harde wenerbodem, maar ik had alleen maar een heel grote vlaaivorm dus had ik het maar in glazen ovenschaaltjes gedaan. Alleen wilde de bodem daar niet meer uit zonder bikken.Nu is het een soort crumble met pudding en aardbeien geworden.
Wel lekker gelukkig.
Nu samen met vriendje taarten uitzoeken.Ik vond net nog een taarten-kookboekje voor nog meer inspiratie.
Het hoeft niet eens smooth te zijn, klontjes zijn OKquote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
beide gedaan, en nauwelijks geklopt, gewoon gezorgd dat het een smooth-massa was, lobbig, en daarna niet meer. Zat beide in...![]()
maargoed, tijd zat om 't te perfectioneren
misschien toch wat meer bicarbonaat dan volgende keerMisschien heb ik wel te kleine theelepels
Welke, het hele topic?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
doe deze!![]()
[Fok!-kookboek] Brood & Banket
Klinkt goed ja.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
owh, stom..
[Fok!-kookboek] Brood & Banket![]()
O ik ging met iemand naar de filmquote:Op zaterdag 13 juni 2009 02:18 schreef progje het volgende:
Wat heb je eigenlijk gedaan in HIlversumDat heb ik een beetje gemist...
Maar groetjes uit Hilversum(ik woon er...)
Veel plezier Sigmeee!!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 05:38 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Vanmiddag fok plat? Bedankt voor de waarschuwing! Dan zwaai ik nu alvast, na de downtime ben ik de rest van de maand ver weg, buiten bereik van internet.
Vandaag nog alles definitief pakken (in 1 rugzakje, kleren, tent, slaapzak, kookspul etc), de (moes)tuin zo goed mogelijk achterlaten, beesten aaien, laatste boodschappen doen, huis spik&span, druk druk druk.
Was ´t niet koud op ´t strand vanmorgen?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 07:58 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben ook net weer thuis van mijn dagje feest vieren, uiteindelijk naar Arnhem geweest om te shoppen, daarna nog richting Eindhoven waar de nodige muziek optredens waren (cool), uit eten geweest en nog de film gepakt en toen we er achter kwamen dat we dan nooit meer de metro naar huis konden halen zijn we maar gewoon gaan crashen op het strand van Den Haag.
Ik was in goed gezelschap.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 08:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Was ´t niet koud op ´t strand vanmorgen?
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 08:45 schreef Miss_S het volgende:
De officiele uitslag van 1 maand met eetlijstjes werken en veel etenmet de tips van jullie is -2,5 kilo
Hopelijk gaat er komende maand ook nog iets vanaf...
Nog 3,5 tot mijn eerst doel
Super! Het zal vast ook lekkerder voelen, dat je meer mag eten!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 08:45 schreef Miss_S het volgende:
De officiele uitslag van 1 maand met eetlijstjes werken en veel etenmet de tips van jullie is -2,5 kilo
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:20 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Super! Het zal vast ook lekkerder voelen, dat je meer mag eten!
over 9 maanden een kleine lastpost dusquote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:46 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik + M'n vriendin + Flessen wijn + Nacht op t strand / Jaar samen =(en
)
Liever niet, lang leve de prikpil.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:47 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
over 9 maanden een kleine lastpost dus
Zeker weten.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:54 schreef Miss_S het volgende:
Klinkt als een romantisch einde van een leuke dag Lastpost
Welnee, die begint pas om 13:00 uur!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
hè, shit, weer de EO jongeren-dag gemist
Mijn 'ervaring' met konijnen is dat ze niet zo snel écht weg zijnquote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:42 schreef Tinkepink het volgende:
Goedemorgen! Bedankt voor al het medeleven. We proberen het konijn nu te lokken met wortels, dus misschien is dat probleem snel uit de wereld.
Ter afleiding heb ik net even hardgelopen, mét fitnesshorloge. Interessant om te zien hoe je hartslag reageert op negatieve gedachten! Rotgedachte; hartslag schiet omhoog. Fijne gedachte: hartslag komt tot rust.
In de loop van de middag.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:39 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hoe laat begint die downtime?
En hoeveel dagen duurt 'ie?
Oh, dat zie ik nu... Dat is tof, zegquote:Op zaterdag 13 juni 2009 08:45 schreef Miss_S het volgende:
daar heb je helaas in je eentje weinig invloed op. Ik kan je dus ook geen tips geven.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:43 schreef TJDoornbos het volgende:
Dames vlak voor de downtime even een vraag!
Jullie weten (althans de meeste) dat ik verliefd ben. Maar nu is het probleem dat we beide onze vriendschap niet kwijt willen als een relatie niet mocht werken. Hoe kunnen we voorkomen dat als het 1 niet werkt het andere kapot gaat? En ja ik snap dat bijv vreemdgaan niet helpt
Ik weet we hebben een RP-forum maar jullie kennen me een beetje en daar kennen vele me niet
Yeah babyquote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, dat zie ik nu... Dat is tof, zegConstant blijven zou namelijk al best een verbetering zijn geweest, maar blijkbaar went je lichaam er snel aan.
Door voor de volgende 2,5en dan nog eentje!
Ik niet zo zeer maar mn schatje vroeg of we dan wel vrienden kunnen blijven. Maar we moeten het er nog x over hebben. Komt wel goed (wat mij betreft).quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:16 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind het eigenlijk een beetje een rare vraagwaarom denk je in hemelsnaam nu al na over het falen van een relatie
dat soort dingen weet je van te voren gewoon nooit...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:39 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik niet zo zeer maar mn schatje vroeg of we dan wel vrienden kunnen blijven. Maar we moeten het er nog x over hebben. Komt wel goed (wat mij betreft).
Maar als zij daar nu ook al inderdaad over nadenkt.....quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:39 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik niet zo zeer maar mn schatje vroeg of we dan wel vrienden kunnen blijven. Maar we moeten het er nog x over hebben. Komt wel goed (wat mij betreft).
Klopt. Met mijn ex ben ik nog altijd vrienden. Alleen zij heeft zware ruzie met dr ex, en ze wil niet hetzelfde als het tussen ons mis gaat.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:41 schreef progje het volgende:
[..]
dat soort dingen weet je van te voren gewoon nooit...
Ik heb 3 maand een relatie gehad met een vriend van mij, om er daarna achter te komen dat het toch niet ging werken.. en we zijn nog steeds vrienden, maar dat is totaal geen garantie dat jullie dat eventueel straks ook kunnen..
Sterkte!!!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:46 schreef Tinkepink het volgende:Mijn schoonmoeder is net gestorven en mijn auto start niet
Nu kan ik niet naar mijn man.
Tink gecondoleerd...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:46 schreef Tinkepink het volgende:Mijn schoonmoeder is net gestorven en mijn auto start niet
Oh wat enorm fijn zeg .... hopelijk kun je snel onderweg naar je man...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:02 schreef Tinkepink het volgende:
De ADAC is al onderweg. Sterker nog,ze belden net dat ze over 5 minuten voor de deur staan.
Ja. Als start de boel nu weer normaal. Hij had het over oliedrukproblemen en dat ik hoogstens naar de volgende garage mag rijden. Kut (sorry)quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom mag je niet de weg op dan? Auto kaput?![]()
18:00 pas? oooooh! Morgen zit ik (met fok!kers)in de Efteling, dus dan boeit fok me niet zo.
Ahhw shit zeg!! Dat soort dingen gebeuren echt altijd op momenten dat het niet gelegen komt. Zou willen dat ik iets voor je kon doen, maar dat gaat moeilijk zo vanuit hierquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja. Als start de boel nu weer normaal. Hij had het over oliedrukproblemen en dat ik hoogstens naar de volgende garage mag rijden. Kut (sorry)
Jemig Tink. Gecondoleerdquote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:46 schreef Tinkepink het volgende:Mijn schoonmoeder is net gestorven en mijn auto start niet
Ah fijn, morgen ben ik de hele dag thuis ... ik had vandaag als 'hele dag weg' gekozenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:30 schreef Tinkepink het volgende:
Fok gaat 18.00 uur down. En ik geloof dat het zeker tot maandag gaat duren.
De ADAC-man raadt mij overigens af de weg op te gaan
Dus dat!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:27 schreef Merel het volgende:
Gecondoleerd Tink. Kun je niet de auto van een vriendelijke buurvrouw lenen? Als ik een auto had en je buurvrouw was zou ik het zo doen!
gecondoleerdquote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:46 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn schoonmoeder is net gestorven en mijn auto start niet
quote:
Why?quote:Op zondag 14 juni 2009 22:57 schreef motorbloempje het volgende:
de downtime is een reden om mijn lijst niet te posten
Ik ben nu ook veeeel te moe om mijn lijstjes van de afgelopen dagen te postenquote:Op zondag 14 juni 2009 22:57 schreef motorbloempje het volgende:
de downtime is een reden om mijn lijst niet te posten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:00 schreef Greys het volgende:Ik ben er weer.
Samenvatting van de belangrijke gebeurtenissen van afgelopen week, anyone?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
Welkom terugquote:Op zondag 14 juni 2009 23:00 schreef Greys het volgende:Ik ben er weer.
Ja weet ik, maar toen hadden we al een half uur met dat ding zitten kloten en hadden we er wel genoeg van, eigenlijk.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:02 schreef ColdFeet het volgende:
DaD, eventueel kun je ze ook onder een hete grill zetten?
Mijn lijst:
O: yoghurt
T: brownie
L: quinoa-salade
T: stukje van die citroen-maanzaadcake die kwak postte (ik heb dat boek ook, dus kon gewoon bakken tijdens downtime
D: 2 kleine pizza's, zelfgemaakt en niet zo heel ev0l
T: wijntje, chips
Niet gesport, voel me niet helemaal lekker. Morgen dan maar rennen!
Greys!!! Welkom terug!quote:Op zondag 14 juni 2009 23:00 schreef Greys het volgende:
Ik ben er weer.
WB lievvie!quote:Op zondag 14 juni 2009 23:00 schreef Greys het volgende:Ik ben er weer.
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:07 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en Greys, we plannen een kook- en eetmeet en jij mag moet ook komen
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:02 schreef loveli het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Iedereen: sorry, sorry, sorry. Ik ben een sukkel. Ik had nog aan Muis gesmst dinsdag over de uitslagen maar ik heb er niet expliciet bijgezegd dat ze het heus hier mocht neerzetten. Dom van me!Want dat had ze heus mogen doen.
Ik ben dinsdag verblijd met twee héle goede telefoontjes! Eentje van moeders die jubelend opbelde (ipv mailde) dat haar poortwachterklier schoon is en dat ze dus voorlopig 'alleen maar' de bestralingen hoeft! Morgen heeft ze een gesprek bij de radioloog en dan hoort ze meer over hoeveel bestralingen precies, afhankelijk van de agressiviteit van de ziekte. Maar so far, so good!
En ik kreeg een heel leuk telefoontje van de dokter dat ze stikjaloers was dat ik op Madeira zat en ik zei dat ik daar dagelijks aan haar dacht (lees: vervloekte) omdat ik niet mocht zwemmenHet was heel goed dat ze de ingreep had gedaan zei ze omdat de cellen onrustiger bleken (uit hetgeen ze hebben verwijderd) dan in eerste instantie uit de biopt was gekomen. Maar voor 99% heeft ze alles weg kunnen halen en zijn we allebei blij dat het dus zo snel al is gedaan. Over 10 weken op controle, dan na drie maanden weer, en ik geloof dit jaar nog drie keer. Maar dat vind ik alleen maar fijn.
![]()
![]()
![]()
![]()
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
da's wel een goed excuus om niet de hele dag op Fok! te zitten F5-enquote:Op zondag 14 juni 2009 23:11 schreef Lastpost het volgende:
Zucht, vanmiddag in het ziekenhuis doorgebracht nadat ik ineens nokkie ging.
Uiteindelijk niets gevonden, alleen behoorlijk zwakke pols die hele middag.
Beetje slappe hap zeg maar en nogal lek geprikt daar wat behoorlijk gevoelig blijft haha.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jeetje Lapo! Voel je je nu weer goed?
Nee nog nooit, alleen een keertje bijna van m'n stokkie begin dit jaar door hyperventilatie.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat raar Lastpost, gebeurt dat vaker? Enig idee waar het door kwam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yups, ze is weer thuis. De blinde darm was geknapt, dus de wond moet voorlopig nog even open blijven, maar moeders spoelt braaf driemaal daags en redt zich prima. De dok is vanmiddag langsgeweest en die vond het er allemaal goed uitzien, dus ik denk dat ze het ergste weer heeft gehad.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:08 schreef motorbloempje het volgende:
hoe is 't inmiddels met jouw mams? Alweer uit 't ziekenhuis enzo?
Hoe krijg je dat nou voor elkaarquote:Op zondag 14 juni 2009 23:11 schreef Lastpost het volgende:
Zucht, vanmiddag in het ziekenhuis doorgebracht nadat ik ineens nokkie ging.
Uiteindelijk niets gevonden, alleen behoorlijk zwakke pols die hele middag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |