Er ligt weinig in mijn keukenkastjes wat jij niet mag zien, hoorquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan waarschijnlijk t/m eind augustus geen weekenden vrij krijgen op m'n werk, dus voor mij het liefst in september. En dan in een enigszins centraal gelegen kookstudio, denk ik. Ik zou me ook niet zo prettig voelen om bij iemand thuis maar in de kastjes te gaan graaien en zo.
Zie editquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:21 schreef P.F het volgende:
Chico, er staat 2,71 niet 1,71
En mijn vraag die niet per paste:
Waar zou ik een tabel kunnen vinden voor Cumulatieve kansen van enkele binominale verdelingen?
Mijne gaat maar tot 40
en ik moet 63 hebben!
(n=63, k=29 π=1/3)
Is het in dat geval niet de bedoeling dat je het uitrekent? Hoewel, cumulatieve kansen...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:21 schreef P.F het volgende:
Chico, er staat 2,71 niet 1,71
En mijn vraag die niet per paste:
Waar zou ik een tabel kunnen vinden voor Cumulatieve kansen van enkele binominale verdelingen?
Mijne gaat maar tot 40
en ik moet 63 hebben!
(n=63, k=29 π=1/3)
Ik regel de HACCP welquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Er ligt weinig in mijn keukenkastjes wat jij niet mag zien, hoor
Ik weet niet of je een kookstudio kunt afhuren zonder kookjuf? Ik heb natuurlijk geen HACCP-certificaten
Nee ik moet het uit een tabel halen maar ik heb een oud boekquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is het in dat geval niet de bedoeling dat je het uitrekent? Hoewel, cumulatieve kansen...
Excelletje?
Dan is het goedkoper om naar Belgie te komenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb even gegoogled op 'huren kookstudio', maar tot nu toe schrik ik nogal van de prijzen.. 600 euro per 4 uur in het weekend.
. En dat is ex. BTW.
Binomiale kansverdelingen weet ik nog wel. Maar dan moet je dus voor k=1 t/m k=28 de kans berekenen en optellen (toch?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:25 schreef P.F het volgende:
[..]
Nee ik moet het uit een tabel halen maar ik heb een oud boek!
Als jij weet hoe je het uitrekent, heel graag!
In het echt ben ik volgens mij een charming combinatie van dwaas en verlegenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En: ahhh, flauw! Het is leuk als je in het echt ook zo dwaas bent, maar ik zou het juist ook grappig vinden als je in het echt veel verlegener bentOnzekerdert
(en ik ben heusch dikker dan jijno worries)
Ja maar dat boek heb ik nietquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:37 schreef Muis006 het volgende:
PF, moet je even in het boek Applied Statistics for the Behavioral Sciences kijken (auteur is Hinkle). Aan het begin van appendix C.
Check google books!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:37 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja maar dat boek heb ik nietIk heb wel twee boeken maar daar staat het niet in.
Heb jij dat boek wel?
Ja!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:37 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja maar dat boek heb ik nietIk heb wel twee boeken maar daar staat het niet in.
Heb jij dat boek wel?
O tofff! Want als jij dat getalletje hier neerzet wat er uit komt. Dan doe ik hem gewoon als bronvermelding. Tsjakaaaaa. Klaarquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Ik ben ook raar en verlegen, dus je bent in elk geval niet de enige.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
In het echt ben ik volgens mij een charming combinatie van dwaas en verlegenWaarbij dat dwaas vaak voortkomt uít dat verlegen
Hendig sjiek. Maar het is niet dat ik bang ben dat men me legendarisch dik vindt hoor! Tis meer euhh andere dingen
Ofzo.
n = steekproefomvang = 63quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:41 schreef Muis006 het volgende:
Wat is je z-waarde? En moet je het gebied tussen X en z of het gebied extremer dan z (dus waar Ho wordt verworpen) hebben?
Dus ik dacht bij de n=63 kijkenquote:P (k>9) = 100% - P (k<8)
P (k<8) = 99,61%
100% - 99,61 = 0,39% = De kans dat er 9 of meer juiste detecties gevonden worden alleen op de basis van gokkans.
Ik reken het wel even voor je uit, zal de berekening erbij zetten. Wil je weten wat de kans is op kleiner dan of gelijk aan 29 antwoorden, of meer dan 29 antwoorden?quote:
Wat lief! Dank je wel.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:49 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik reken het wel even voor je uit, zal de berekening erbij zetten. Wil je weten wat de kans is op kleiner dan of gelijk aan 21 antwoorden, of meer dan 21 antwoorden?
Hey dat kan dus ook in excelquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:56 schreef Muis006 het volgende:
Volgens mij moet je kleiner dan of gelijk aan hebben, aangezien je k-waarde 29 is en je cumulatief moet hebben:
P (k kleiner dan of gelijk aan 29)= 0.98698
Haha ja ik heb met mijn GRM gedaan, binomial. Met de gewone rekenmachine is a bitch vanwege hoofdletter sigma.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:57 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hey dat kan dus ook in excel. Ik kwam op zelfde waarde uit (ook naar PF gestuurd). PF: zie msn
.
Je hebt al heel lang niks gezegdquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:57 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hey dat kan dus ook in excel. Ik kwam op zelfde waarde uit (ook naar PF gestuurd). PF: zie msn
.
Nu voel ik me echt een ouwe lulquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Haha ja ik heb met mijn GRM gedaan, binomial. Met de gewone rekenmachine is a bitch vanwege hoofdletter sigma.
Ghehe mja.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Haha ja ik heb met mijn GRM gedaan, binomial. Met de gewone rekenmachine is a bitch vanwege hoofdletter sigma.
Je staat ook offline, misschien daardoor? Nu wel gekregen?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:00 schreef P.F het volgende:
[..]
Je hebt al heel lang niks gezegdVolgens mij is m'n msn stuk!
Ik kan het ook met de hand hoorquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nu voel ik me echt een ouwe lulNatuurlijk kan dat ook gewoon met de GR, tegenwoordig
Mjah, ik vind ze niet zo mooi.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Doe es een foto van de cc's? Pweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeease?![]()
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Mjah, ik vind ze niet zo mooi..
Ja vast. Maar dat is nogal een klusje om uit te rekenenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:02 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik kan het ook met de hand hoordan is het 29(hoofdletter sigma)n=0 (63n)(1/3)n(2/3)63-n
Kan ik de berekening dan zo in mijn verslag zetten:quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:02 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik kan het ook met de hand hoordan is het 29(hoofdletter sigma)n=0 (63n)(1/3)n(2/3)63-n
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |