Het is lulliger dat het kan in Nederland. Probeer in Amsterdam maar eens een supermarkt te vinden waar je nog kunt afrekenen zonder een doekjesmiep achter de kassa aan te treffen. Ik vind het een akelig gezicht.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:24 schreef Heerlijkheid het volgende:
DAT DIT KAN IN TEHERAN!!!!
Werken ze, is het ook niet goed.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:33 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het is lulliger dat het kan in Nederland. Probeer in Amsterdam maar eens een supermarkt te vinden waar je nog kunt afrekenen zonder een doekjesmiep achter de kassa aan te treffen. Ik vind het een akelig gezicht.
Dat is niet wat ik zeg.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Werken ze, is het ook niet goed.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Werken ze, is het ook niet goed.
Hoe paradoxaal...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:27 schreef Lkw het volgende:
[..]
Lees het topic eens door, dan zie je dat ik - vanzelfsprekend - vind dat ze zichzelf niet in gevaar moet brengen. Zodra er sprake is van vrije keuze moet ze dat ding afgooien, en anders - jammer maar helaas - moet ze dat ding op haar kop houden.
Het is idd een paradox en geen echte tegenstellingquote:
Jij ziet geen verschil tussen een hoofddoekje tegen wind en regen en een religieus bedoeld schaamdoekje? Dan kom je niet vaak buiten.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
Mijn oma(met hoofddoek) is ook een moslim dus! Ik zal het haar zeggen.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Je laat alleen een inkijkje in je diepzwarte moraal zien.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Gewoon, intimidatie. Het werkte ook met die pro-EU grondwet meute. Voor het referendum stond "Europa" naast God, na het referendum over de grondwet waren de politici te bang om überhaupt positief te zijn over de EU.
Dat succes kan best herhaalt worden met de pro-Palestina meute waar Le Fever duidelijk lid van is. Nu voelen ze zichzelf verheven met hun publieke hoofddoekvertoningen, straks zullen ze te bang zijn om überhaupt nog hoofddoeken aan te raken.
Op welke vent wordt daar een islamitische aanslag gepleegd?quote:
overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik ook nog steeds dacht dat Tel aviv de hoofdstad is van israel of in ieder geval de plaats waar de regering zeteltquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:18 schreef Steeven het volgende:
Ik heb net vier verschillende reacties getypt en weer verwijderd. Eigenlijk volstaat alleen deze:
Kansloos.
Ik heb nog wel wat eisen:quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:41 schreef Lkw het volgende:
Nee hoor, dat lijkt maar zo. Als je uitgaat van een neutrale NOS - wat een terecht uitgangspunt is - moet ze indien mogelijk de hoofddoek afgooien. Dat 'moeten' heeft dus te maken met waar de NOS voor staat en die 'vrije keuze' voor wat er mogelijk is in het land waar sprake van is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alan_Johnstonquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:49 schreef Lkw het volgende:
[..]
Op welke vent wordt daar een islamitische aanslag gepleegd?
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat eisen:
– Liever geen interviews in buitenlandse talen. Germaanse talen kan nog, maar b.v. Saskia Dekkers die buigt voor de Franse terreur, dat kan echt niet. Het is toch niet verboden Nederlands te spreken in Frankrijk? Waarom doet ze dat dan niet?
– In Rusland geen gezeik met warme kleren en zo. B.v. die Peter – of moet ik zeggen Pjotr? – d'Hamecourt, die zag er altijd uit als een Rus! Wat bespottelijk. Sterker nog, hij was zo'n Rus dat hij er zelfs is blijven wonen. Dasvidanja Pjotr!
– Geen op neer gereis en veel van je tijd in Parijs doorbrengen, zoals francofiel Freriks doet. Hij blijft maar lekker in Nederland, hij presenteert toch niet het Franse nieuws? Anders is het vrolijk au revoir!
Ja, dat journaal zit vol met een kliekje mensen die Nederlandse normen en waarden met voeten treden. Nu ik er over nadenk is het überhaupt weerzinwekkend dat er internationaal nieuws wordt uitgezonden. Als het zo belangrijk is, dan komen ze maar naar Nederland om het te vertellen – in het Nederlands.
Wat snap jij niet aan de wens tot religieuze neutraliteit van de NOS. Je hebt flink in je fantasie gegraven voor de punten die je noemt, maar ze hebben totaal niets te maken met de discussie hier.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
– Liever geen interviews in buitenlandse talen. Germaanse talen kan nog, maar b.v. Saskia Dekkers die buigt voor de Franse terreur, dat kan echt niet. Het is toch niet verboden Nederlands te spreken in Frankrijk? Waarom doet ze dat dan niet?
– In Rusland geen gezeik met warme kleren en zo. B.v. die Peter – of moet ik zeggen Pjotr? – d'Hamecourt, die zag er altijd uit als een Rus! Wat bespottelijk. Sterker nog, hij was zo'n Rus dat hij er zelfs is blijven wonen. Dasvidanja Pjotr!
– Geen op neer gereis en veel van je tijd in Parijs doorbrengen, zoals francofiel Freriks doet. Hij blijft maar lekker in Nederland, hij presenteert toch niet het Franse nieuws? Anders is het vrolijk au revoir!
Ja, dat journaal zit vol met een kliekje mensen die Nederlandse normen en waarden met voeten treden. Nu ik er over nadenk is het überhaupt weerzinwekkend dat er internationaal nieuws wordt uitgezonden. Als het zo belangrijk is, dan komen ze maar naar Nederland om het te vertellen – in het Nederlands.
Ah thnx, ik wist niet dat mijn - flauwe - grapje zo dicht bij de werkelijkheid lag..quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:53 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alan_Johnston
Wat snap jij niet aan de verplichting in Iran dat vrouwen in het openbaar een hoofddoek moeten dragen?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:56 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan de wens tot religieuze neutraliteit van de NOS. Je hebt flink in je fantasie gegraven voor de punten die je noemt, maar ze hebben totaal niets te maken met de discussie hier.
Vanuit een Iraanse cel kan le Fever moeilijk een uitzending maken.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:56 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan de wens tot religieuze neutraliteit van de NOS. Je hebt flink in je fantasie gegraven voor de punten die je noemt, maar ze hebben totaal niets te maken met de discussie hier.
Waarom lees jij niet gewoon het topic door, ik heb geen zin in herhaling van zetten.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan de verplichting in Iran dat vrouwen in het openbaar een hoofddoek moeten dragen?
Inderdaad. Kun jij even aanwijzen waar ik beweer dat dat wel kan? Of waar ik beweer dat ze ten koste van alles die hoofddoek af had moeten doen?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:01 schreef JoaC het volgende:
[..]
Vanuit een Iraanse cel kan le Fever moeilijk een uitzending maken.
When in Rome, do as the Romans do. Als een verslaggever in een synagoge staat, en hem verzocht wordt een keppeltje op te doen omdat er een Torah-rol aanwezig is, en hij doet het, als hij in een kerk is, en verzocht wordt geen hoofddeksel te dragen en hij doet het, wat kan het mij schelen? Als een verslaggever in een land is waar men graag heeft dat ze een hoofddoek draagt, dan moet ze dat doen als ze daar geen moeite mee heeft.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:56 schreef Lkw het volgende:
Ik volg het topic al vanaf het begin. Ik snap alleen niets van je opmerking ''de wens tot religieuze neutraliteit van de NOS'' als je zelf net ook al aangeeft dat de verslaggeefster niets te kiezen heeft, omdat ze als vrouw verplicht is een hoofddoek te dragen in Iran.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:01 schreef Lkw het volgende:
[..]
Waarom lees jij niet gewoon het topic door, ik heb geen zin in herhaling van zetten.
Ja, dat is normaal. Als je echter als medewerker met je hoofd op de Nederlandse tv komt, in het NOS Journaal nog wel, moet je indien mogelijk neutraal en a-religieus gekleed gaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
When in Rome, do as the Romans do. Als een verslaggever in een synagoge staat, en hem verzocht wordt een keppeltje op te doen omdat er een Torah-rol aanwezig is, en hij doet het, als hij in een kerk is, en verzocht wordt geen hoofddeksel te dragen en hij doet het, wat kan het mij schelen? Als een verslaggever in een land is waar men graag heeft dat ze een hoofddoek draagt, dan moet ze dat doen als ze daar geen moeite mee heeft.
Als ik op vakantie een synagoge bezoek, en men vraagt mij een keppeltje op te doen, dan kom ik daar lichamelijk en geestelijk geheel ongeschonden uit hoor. M'n voorhuid valt er niet spontaan af, ik begin niet in het Hebreeuws te praten, en mijn ongeloof is nog steeds aanwezig.
Als ik Le Fever met een hoofddoekje zie – wat al vaker is voorgekomen – dan denk ik: ‘Oh, daar zullen ze daar wel prijs op stellen.’ Niets meer, niets minder. Ik vind het enigszins perfide om er direct zoveel achter te zoeken. Zo wantrouwend zijn lijkt me enigszins ziekelijk. Het is toch normaal dat je je aanpast aan de vigerende normen en waarden die in het land waar je bent?
Die wens tot religieuze neutraliteit van de NOS is er, of niet? Indien ja, dan moeten medewerkers van die NOS zich voor de camera niet tooien met religieuze uitingen, BEHALVE als de situatie ter plekke zodanig is dat het niet te voorkomen is. Zoals het dragen van een hoofddoekje op openbare plekken in Iran.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:08 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik volg het topic al vanaf het begin, maar ik snap niets van je opmerking ''de wens tot religieuze neutraliteit van de NOS'' als je net zelf ook al aangeeft dat de verslaggeefster niets te kiezen heeft, maar het hoofddoek verplicht is te dragen.
Van wie moet dat? Van mij hoeft dat helemaal niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:11 schreef Lkw het volgende:
Ja, dat is normaal. Als je echter als medewerker met je hoofd op de Nederlandse tv komt, in het NOS Journaal nog wel, moet je indien mogelijk neutraal en a-religieus gekleed gaan.
zijn dat diezelfde mensen die met hun kampingsmoking aan de costa brava uit een potje calvé pindakaas zitten te eten denk je?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:20 schreef koemleit het volgende:
Het mooiste is dat al die lui die nu huillie huillie doen dat ze een hoofddoek omheeft vaak het hardst schreeuwen: "HULLIE MOETEN ZICH MAAR AAN ONS AAN PASSEN IN PLAATS VAN WIJ AAN HULLIE".
Past le Fever d'r eigen aan in het buitenland aan de daar geldende omgangsvormen is het weer niet goed.
Wil jij niet zo neutraal mogelijk het nieuws voorgeschoteld krijgen? Een overduidelijke keuze voor religie of politieke voorkeur past daar niet bij en dus ook niet bij de NOS. Want de NOS staat - of zou moeten staan - voor objectief, betrouwbaar en onafhankelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Van wie moet dat? Van mij hoeft dat helemaal niet.
ze zitten denk ik wel zomers tot diep in de nacht op hun kratje bier in de voortuin.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:27 schreef Re het volgende:
[..]
zijn dat diezelfde mensen die met hun kampingsmoking aan de costa brava uit een potje calvé pindakaas zitten te eten denk je?
En hoe maakt een hoofddoek het niet-neutraal maar een ontbloot hoofd wel? Gaat het journaal niet om wat je zegt, en niet wat je draagt? Als je zo religiegevoelig bent is het misschien ook wel een schok om te horen dat de vader van Harmen Siezen dominee was en Marga van Praag uit een Joods gezin komt.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:34 schreef Lkw het volgende:
Wil jij niet zo neutraal mogelijk het nieuws voorgeschoteld krijgen? Een overduidelijke keuze voor religie of politieke voorkeur past daar niet bij en dus ook niet bij de NOS. Want de NOS staat - of zou moeten staan - voor objectief, betrouwbaar en onafhankelijk.
Sterker nog, ze krijgen 4 zetels in het Europees Parlementquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Wat een non-onderwerp zeg. Ik begrijp niet dat mensen die zich hier aan ergeren zich kunnen handhaven in het normale leven.
+ wat een geldverspilling door over dergelijke nonsens kamervragen te stellen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:29 schreef OldJeller het volgende:
Is dat niet altijd zo geweest als vrouwelijke journalisten naar streng Islamitische landen gingen om iets te verslaan?
Vanwaar nu deze plotse commotie, alsof het een recente ontwikkeling is?
Ja, Nicole is al vaker gezien met hoofddoek. En die zet ze vervolgens weer af als ze in een niet-Islamitisch land is. Maar de PVV ziet het grote boze Islamiseringsspook overal.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:41 schreef OldJeller het volgende:
Crosspost:
[..]
+ wat een geldverspilling door over dergelijke nonsens kamervragen te stellen.
Het spook in de witte burkaquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:45 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, Nicole is al vaker gezien met hoofddoek. En die zet ze vervolgens weer af als ze in een niet-Islamitisch land is. Maar de PVV ziet het grote boze Islamiseringsspook overal.
Hoe maakt een hoofddoek niet-neutraal? Is dat een serieuze vraag?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
En hoe maakt een hoofddoek het niet-neutraal maar een ontbloot hoofd wel? Gaat het journaal niet om wat je zegt, en niet wat je draagt?
Ja, dat is een serieuze vraag. Hoe maakt het dragen van een hoofddoek door één enkele presentatrice in bepaalde landen het nieuws niet-neutraal? Als alle presentatrices nu overal een hoofddoek droegen, dan had je een misschien een punt. Net zoals je een punt zou hebben wanneer er geen vrouwen of geen mannen bij het journaal zouden werken. Maar er wordt toch ook niet gezeurd dat het seksistisch is dat Sacha de Boer vrouw is en niet half man?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:29 schreef Lkw het volgende:
Hoe maakt een hoofddoek niet-neutraal? Is dat een serieuze vraag?
Neutraal is neutraal, dat wil zeggen dat je noch politiek noch religieus noch seksegerelateerd noch wat dan ook gekleurd het nieuws brengt. Aangezien een hoofddoekje een uiting is van een bepaald geloof, is het (onnodig) dragen daarvan in strijd met het streven zo neutraal mogelijk het nieuws te brengen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:34 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat is een serieuze vraag. Hoe maakt het dragen van een hoofddoek door één enkele presentatrice in bepaalde landen het nieuws niet-neutraal? Als alle presentatrices nu overal een hoofddoek droegen, dan had je een misschien een punt. Net zoals je een punt zou hebben wanneer er geen vrouwen of geen mannen bij het journaal zouden werken. Maar er wordt toch ook niet gezeurd dat het seksistisch is dat Sacha de Boer vrouw is en niet half man?
Maar onnodig oorbellen dragen als vrouw, dat kan wel? Of onderstreept dat ook genderrollen en ondermijnt dat vervolgens de neutraliteit van het journaal?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:39 schreef Lkw het volgende:
Neutraal is neutraal, dat wil zeggen dat je noch politiek noch religieus noch seksegerelateerd noch wat dan ook gekleurd het nieuws brengt. Aangezien een hoofddoekje een uiting is van een bepaald geloof, is het (onnodig) dragen daarvan in strijd met het streven zo neutraal mogelijk het nieuws te brengen.
Oorbellen staan niet voor een bepaalde seksegerelateerde overtuiging, dus geen probleem. Anders wordt het wanneer ze in een t-shirt tegen lesboseks in beeld zou verschijnen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:43 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar onnodig oorbellen dragen als vrouw, dat kan wel? Of onderstreept dat ook genderrollen en ondermijnt dat vervolgens de neutraliteit van het journaal?
Grapjes die meer dan 1000 euro kosten vindt ik niet leuk over het algemeen. De PVV is een erg duur grapje op deze manier.quote:
Sinds wanneer gaat men hier op de centen kijken?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Grapjes die meer dan 1000 euro kosten vindt ik niet leuk over het algemeen. De PVV is een erg duur grapje op deze manier.
Gelukkig doet ze dat niet. Een politiek verslaggever uit het buitenland zal toch ook niet zeggen "het schudde in Amsterdam" zodra er iets politieks in Den Haag gebeurt?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:56 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het is net zo dom als stellen dat Den Haag de hoofdstad van Nederland is.
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!! RECHTEN VOOR IEDEREEN!!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:33 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het is lulliger dat het kan in Nederland. Probeer in Amsterdam maar eens een supermarkt te vinden waar je nog kunt afrekenen zonder een doekjesmiep achter de kassa aan te treffen. Ik vind het een akelig gezicht.
Dat is al gezegd en ik had al aangegeven dat er wat in zit. Sterker nog, zo heeft ze het bedoeld lijkt me.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gelukkig doet ze dat niet. Een politiek verslaggever uit het buitenland zal toch ook niet zeggen "het schudde in Amsterdam" zodra er iets politieks in Den Haag gebeurt?
Wie heeft het over rechten? En waarom die caps?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:01 schreef Tomasso het volgende:
[..]
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!! RECHTEN VOOR IEDEREEN!!
Waarom die neutraliteit beperken tot de religie? Als het dan toch zo nodig en krampachtig moet dan ook maar maximaal.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:56 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan de wens tot religieuze neutraliteit van de NOS.
Hoezo beperken tot religie, wie beweert dat? En verder wat bedoel je met 'zo nodig en krampachtig'? Toegang kunnen hebben tot neutraal en objectief nieuws is een enorm groot goed.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom die neutraliteit beperken tot de religie? Als het dan toch zo nodig en krampachtig moet dan ook maar maximaal.
Het begint goed, maar gaat inderdaad hopeloos fout in de punten 4 en 5quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:15 schreef Leevancleef het volgende:
Die spelfouten in de kamervragen maken de PVV nog belachelijker dan ze al was. Wat een oliedomme kampers.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:15 schreef Leevancleef het volgende:
Die spelfouten in de kamervragen maken de PVV nog belachelijker dan ze al was. Wat een oliedomme kampers.
Je reageert nogal krampachtig, vandaar de vraagquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:27 schreef Lkw het volgende:
[..]
Hoezo beperken tot religie, wie beweert dat? En verder wat bedoel je met 'zo nodig en krampachtig'? Toegang kunnen hebben tot neutraal en objectief nieuws is een enorm groot goed.
Wat ik me afvraag, in hoeverre is het voor mij en voor jou interessant dat le Fever zich aan de daar geldende regels/gebruiken houdt, aangezien de beelden in Nederland worden uitgezonden?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Reageer ik krampachtig? Wel, daar ben ik me niet van bewust en is niet direct de bedoelingquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je reageert nogal krampachtig, vandaar de vraag.
Ik neem aan dat het vooral voor Le Fever zelf interessant is, om geen gezeik te krijgen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:31 schreef vanhal het volgende:
Wat ik me afvraag, in hoeverre is het voor mij en voor jou interessant dat le Fever zich aan de daar geldende regels/gebruiken houdt, aangezien de beelden in Nederland worden uitgezonden?
Ik niet hoor, maar ik protesteer nu ook niet. Als ik echter had gehoord dat ze de daar aanwezigen ernstig geschoffeerd had door het niet dragen van een hoofddoek, had ik wel gedacht ‘had dan een hoofddoek op gedaan’.quote:Laat ik het zo vragen, stel ze had geen hoofddoek om gehad, waren er dan Nederlandse kijkers die hier tegen geprotesteerd hadden?
Shit ja, dat is zo!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:48 schreef Monidique het volgende:
Maar in Jeruzalem zetelt daarentegen het parlement.
Het blijft lastig.quote:Israël: regeringszetel, de facto en de jure hoofdstad is Jeruzalem; door verschillende landen en de Verenigde Naties wordt Tel Aviv als hoofdstad aangeduid, en de meeste ambassades zijn in die stad gevestigd
Nee, want de kosten nemen nauwelijks of niet toe bij iedere vraag die gesteld wordt. Sterker nog, waarschijnlijk kunnen vrijwel alle kosten gerelateerd aan het beantwoorden van de vragen als sunk-costs beschouwd worden (kosten die toch al gemaakt worden en niet meer teruggedraaid kunnen worden) waardoor de gemiddelde kosten per vraag zelfs afnemen bij iedere nieuwe kamervraag.quote:
Je bedoelt denk ik dat wanneer tijdens het vragenuurtje één vraag gesteld is, dat de kosten van nog een vraag zo laag zijn, dat het eigenlijk toch geen reet boeit? Ik durf dat wel te betwijfelen, aangezien de overheid kennende serieus mensen op zulke vragen gezet worden, die allemaal dingen gaan uitpluizen om de vragen te beantwoorden. Het hiermee gemoeide geld (sunk costs is een nogal irrelevante term hier) had overigens aan nuttigere vragen besteed kunnen worden. De gemiddelde nuttig bestede kosten per vraag zou eveneens afnemen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, want de kosten nemen nauwelijks of niet toe bij iedere vraag die gesteld wordt. Sterker nog, waarschijnlijk kunnen vrijwel alle kosten gerelateerd aan het beantwoorden van de vragen als sunk-costs beschouwd worden (kosten die toch al gemaakt worden en niet meer teruggedraaid kunnen worden) waardoor de gemiddelde kosten per vraag zelfs afnemen bij iedere nieuwe kamervraag.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:28 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het begint goed, maar gaat inderdaad hopeloos fout in de punten 4 en 5
- Tussen "uit" en "leggen ontbreekt "te"quote:4)
Is de opmerking van de verslaggever dat de rede van Obama “Tel Aviv nerveus maakt” uit leggen als het volgen van de islam-agenda die Jerusalem niet erkend als hoofdstad van Israel?
Hier zie ik in de gauwigheid niet iets dat fout is, hoewel de zin een beetje krom geformuleerd is. "Haar" lijkt nu te verwijzen naar "Journaal-medewerkers", dat toch echt meervoud is. Ze bedoelen met "haar" waarschijnlijk mevrouw Le Fever.quote:5)
Bent u bereid de topografische kennis van Journaal-medewerkers te verbeteren door haar een atlas toe te zenden?
Nee.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:23 schreef Falco het volgende:
Je bedoelt denk ik dat wanneer tijdens het vragenuurtje één vraag gesteld is, dat de kosten van nog een vraag zo laag zijn, dat het eigenlijk toch geen reet boeit?
Sunk-costs is juist een zeer relevante term, allereerst omdat het een vaak gemaakte fout is kosten als kosten te bestempelen aangaande een keus terwijl deze kosten bij iedere mogelijk keus gemaakt worden. Dan zijn deze kosten niet relevant om mee te nemen in een economische kosten/baten analyse. En zo gaat het ook bij kamervragen, deze vragen worden door de diverse ministeries beantwoord door ambtenaren die vast in dienst zijn, of Wilders nu wel of geen vragen stelt, deze ambtenaren blijven in dienst en deze kosten kunnen zodoende als sunk-costs betiteld worden.quote:Ik durf dat wel te betwijfelen, aangezien de overheid kennende serieus mensen op zulke vragen gezet worden, die allemaal dingen gaan uitpluizen om de vragen te beantwoorden. Het hiermee gemoeide geld (sunk costs is een nogal irrelevante term hier) had overigens aan nuttigere vragen besteed kunnen worden. De gemiddelde nuttig bestede kosten per vraag zou eveneens afnemen.
hahaahaahaquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:41 schreef Wopper1 het volgende:
Het merendeel van Fok! is wel erg links hoor....
Er is ongetwijfeld een deel vaste kosten, maar het aantal vragen doet er zeker aan toe, zie bijvoorbeeld ook: http://www.nu.nl/economie(...)amervragen-pvdd.htmlquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Sunk-costs is juist een zeer relevante term, allereerst omdat het een vaak gemaakte fout is kosten als kosten te bestempelen aangaande een keus terwijl deze kosten bij iedere mogelijk keus gemaakt worden. Dan zijn deze kosten niet relevant om mee te nemen in een economische kosten/baten analyse. En zo gaat het ook bij kamervragen, deze vragen worden door de diverse ministeries beantwoord door ambtenaren die vast in dienst zijn, of Wilders nu wel of geen vragen stelt, deze ambtenaren blijven in dienst en deze kosten kunnen zodoende als sunk-costs betiteld worden.
Pas als er bijna geen kamerlid meer een vraag zou stellen en alleen Wilders nog met spervuur aan vragen kwam, en waarbij dan de keus voor zou liggen in het geheel geen spervuur meer of wel een spervuur, dan zou er inderdaad geen sprake meer zijn van sunk-costs, maar goed die keus ligt niet voor op dit moment. Een ander punt is dat er sprake zou kunnen zijn van opportunity-costs maar dan zou je moeten weten in hoeverre ambtenaren die kamervragen beantwoorden anders andere werkzaamheden gedaan zouden hebben.
Sunk costs of niet, ambtenaren kunnen wel nuttiger en efficiënter ingezet worden ipv dit soort onzin, me dunkt. Het aankaarten van de kosten die met een kamervraag gemoeid zijn, blijft terecht en zeer relevant.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Sunk-costs is juist een zeer relevante term, allereerst omdat het een vaak gemaakte fout is kosten als kosten te bestempelen aangaande een keus terwijl deze kosten bij iedere mogelijk keus gemaakt worden. Dan zijn deze kosten niet relevant om mee te nemen in een economische kosten/baten analyse. En zo gaat het ook bij kamervragen, deze vragen worden door de diverse ministeries beantwoord door ambtenaren die vast in dienst zijn, of Wilders nu wel of geen vragen stelt, deze ambtenaren blijven in dienst en deze kosten kunnen zodoende als sunk-costs betiteld worden.
Oke, dat schreef ik net, toen ik je 1e alinea had gequote en nog niet je 2e alinea had gelezenquote:Pas als er bijna geen kamerlid meer een vraag zou stellen en alleen Wilders nog met spervuur aan vragen kwam, en waarbij dan de keus voor zou liggen in het geheel geen spervuur meer of wel een spervuur, dan zou er inderdaad geen sprake meer zijn van sunk-costs, maar goed die keus ligt niet voor op dit moment. Een ander punt is dat er sprake zou kunnen zijn van opportunity-costs maar dan zou je moeten weten in hoeverre ambtenaren die kamervragen beantwoorden anders andere werkzaamheden gedaan zouden hebben.
Ah, je bent dus links als je deze kamervragen van de PVV belachelijk vind?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:41 schreef Wopper1 het volgende:
Het merendeel van Fok! is wel erg links hoor....
dan nog, laat die ambtenaren lekker iets nuttigs gaan doen ipv die speelttuinführer (die de mond vol heeft van het Haagse red-tape) te moeten beantwoorden.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, want de kosten nemen nauwelijks of niet toe bij iedere vraag die gesteld wordt. Sterker nog, waarschijnlijk kunnen vrijwel alle kosten gerelateerd aan het beantwoorden van de vragen als sunk-costs beschouwd worden (kosten die toch al gemaakt worden en niet meer teruggedraaid kunnen worden) waardoor de gemiddelde kosten per vraag zelfs afnemen bij iedere nieuwe kamervraag.
Lekkere vergelijking.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:20 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als een hoofddoekje het teken van islamisering is, dan gaat het de goede kant op met Nederland want zo'n 50/60 jaar terug was een hoofddoekje helemaal in.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:47 schreef El_Matador het volgende:
Trek een hoofddoekje es af bij zo'n meisje en ze wordt gek.
Hypocriet gelul.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:44 schreef vanhal het volgende:
Zag ik haar een paar dagen terug op het NOS een verslag te doen vanuit Iran zonder hoofddoekje![]()
Ik snap het niet meer, soms wel een hoofddoekje, soms niet een hoofddoekje? Mss kan iemand me uitleggen wanneer wel in Iran een hoofddoekje en wanneer niet een hoofddoekje? Want blijkbaar heeft ze de keuze en is het niet zo dat ze ALTIJD een hoofddoekje om moet...
Of er staat in de Koran dat een vrouw zich gedeeltelijk moet bedekken zodat mannen op het innerlijk vallen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking.Een hoofddoek staat nu symbool voor een religieus fuck-you. Hop, ik ben anders, ik geloof in Allah en jij brandt in de hel. Dat soort gedachten.
En terecht, een hoofddoek is iets anders dan een boerka of een sluier.quote:Bovendien beginnen de moslima's die -net als andere mensen op dat moment- geen hoofddoek mogen dragen, zoals anderen geen petjes of hoeden ofzo, te stampvoeten, te zwaaien met wetboeken en ander gelul.
Definieer gek.quote:Trek een hoofddoekje es af bij zo'n meisje en ze wordt gek.
Op welke manier?quote:Hypocriet gelul.
Arme moslims dan. Blijkbaar niet in staat om zich te richten op het innerlijk van de vrouw zolang ze haar kapsel kunnen zien.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:14 schreef JoaC het volgende:
Of er staat in de Koran dat een vrouw zich gedeeltelijk moet bedekken zodat mannen op het innerlijk vallen.
Een opstapeling van vooroordelen en karakteriseringquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:23 schreef Lkw het volgende:
[..]
Arme moslims dan. Blijkbaar niet in staat om zich te richten op het innerlijk van de vrouw zolang ze haar kapsel kunnen zien.
Effectiever zou Allah geweest zijn als hij zijn volgelingen had opgedragen alle moslimjongetjes direct na hun geboorte de ogen uit te steken. Dan waren ze op latere leeftijd niet in de verleiding gekomen en konden ze niets anders dan zich richten op het innerlijk van de vrouw.
Goed, fijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:31 schreef JoaC het volgende:
[..]
Een opstapeling van vooroordelen en karakterisering![]()
Gefeliciteerd: In mijn ogen kwalificeer je jezelf als idioot
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:23 schreef Lkw het volgende:
[..]
Arme moslims dan. Blijkbaar niet in staat om zich te richten op het innerlijk van de vrouw zolang ze haar kapsel kunnen zien.
Effectiever zou Allah geweest zijn als hij zijn volgelingen had opgedragen alle moslimjongetjes direct na hun geboorte de ogen uit te steken. Dan waren ze op latere leeftijd niet in de verleiding gekomen en konden ze niets anders dan zich richten op het innerlijk van de vrouw.
Je hebt gelijk, komt ze goed mee weg!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:14 schreef JoaC het volgende:
[..]
![]()
Ze is niet meer in Iran, maar ergens anders in die regio. Bijna alle buitenlandse journalisten zijn weggestuurd. Ze zit nu in Jordanië geloof ik.
Maar jij mag je wel even achter de oren krabben!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:21 schreef vanhal het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, komt ze goed mee weg!
Als jij dat ook zou doen zonder sarcastische demoniserende toon richting een minderheid.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:35 schreef Lkw het volgende:
[..]
Goed, fijn.
Reageer nu eens inhoudelijk graag.
Thx!!quote:Op zondag 28 juni 2009 00:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar jij mag je wel even achter de oren krabben!
Je plaatst een achterdochtige post, op een toon alsof de journaliste iets te verwijten valt.
Een en ander blijkt goed te verklaren, een verklaring die je zelf nog wel had kunnen bedenken.
Nu geef je gelijk, je beroepend op een soort van geluk van de aangesprokene.
Het is niet haar geluk, het is jouw te snelle oordeel (= domheid), dat je ongelijk aantoont.
Overigens mijn complimenten. Dit soort domheid is aan de orde van de dag op FOK!, maar jij herkent haar. Ik betuig je mijn oprechte respect.
Lees dit topic maar door.quote:Op zondag 28 juni 2009 03:48 schreef JoaC het volgende:
Waar is jouw reactie die ook werkelijk op de inhoud ingaat?
Het is prima dat dat in de koran staat, maar het is natuurlijk te zot voor woorden.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:14 schreef JoaC het volgende:
Of er staat in de Koran dat een vrouw zich gedeeltelijk moet bedekken zodat mannen op het innerlijk vallen.
quote:Op zondag 28 juni 2009 05:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wat een gedoe om een stukje stof dat 50 jaar geleden gemeengoed was in den lande.....
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:42 schreef Lkw het volgende:
[..]
Jij ziet geen verschil tussen een hoofddoekje tegen wind en regen en een religieus bedoeld schaamdoekje?
Pardon? Jij denkt dat de mensen hier vroeger uit religieuze overtuiging een hoofddoekje omdeden? Dan heb je vast wel een linkje voor me waaruit dat blijkt?quote:Op zondag 28 juni 2009 10:43 schreef Montov het volgende:
Denken dat Christenen een hoofddoekje droegen vanwege wind en regen... En dan het nog herhalen ook. Echt alle domheid wordt uit de kast getrokken hier.
Het valt me trouwens op dat jij en sommige andere types hier in een discussie niet erg veel verder komen dan de ander belachelijk maken. Een (tegen)punt maken is zeker teveel gevraagd?quote:Op zondag 28 juni 2009 10:43 schreef Montov het volgende:
Denken dat Christenen een hoofddoekje droegen vanwege wind en regen... En dan het nog herhalen ook. Echt alle domheid wordt uit de kast getrokken hier.
De hoofddoek werd niet zo extensief gedragen als in de Islam, maar dat deze een religieuze betekenis had, lijkt me duidelijk! De hoed in de kerk is meer een vervanger. Echter, nonnen dragen vaak hoofdbedekking, dat is natuurlijk niet vanwege weer en wind! Mariabeelden tonen Maria ook vaak met een soort van hoofddoek, ook dat is niet omdat Maria altijd op de toch stond! En verder zie je het nog in bijvoorbeeld bruidskleding, de bruidssluiter heeft uiteindelijk ook een religieuze traditie, en heeft met de kuisheid van de vrouw te maken.quote:Op zondag 28 juni 2009 10:50 schreef Lkw het volgende:
Pardon? Jij denkt dat de mensen hier vroeger uit religieuze overtuiging een hoofddoekje omdeden? Dan heb je vast wel een linkje voor me waaruit dat blijkt?
Even voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om een hoedje dat ze op doen als ze naar de kerk gingen of gaan.
En dan nog is de 'christelijke hoofddoek' nu helemaal geen issue en was de hoofdbedekking niet zoals bij moslims hoofdzakelijk bedoeld bij het bidden in de (Rooms-katholieke) kerk.quote:Op zondag 28 juni 2009 10:50 schreef Lkw het volgende:
[..]
Pardon? Jij denkt dat de mensen hier vroeger uit religieuze overtuiging een hoofddoekje omdeden? Dan heb je vast wel een linkje voor me waaruit dat blijkt?
Even voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om een hoedje dat ze op doen als ze naar de kerk gingen of gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |