abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:11:11 #126
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69868506
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:06 schreef Iblis het volgende:

[..]

When in Rome, do as the Romans do. Als een verslaggever in een synagoge staat, en hem verzocht wordt een keppeltje op te doen omdat er een Torah-rol aanwezig is, en hij doet het, als hij in een kerk is, en verzocht wordt geen hoofddeksel te dragen en hij doet het, wat kan het mij schelen? Als een verslaggever in een land is waar men graag heeft dat ze een hoofddoek draagt, dan moet ze dat doen als ze daar geen moeite mee heeft.

Als ik op vakantie een synagoge bezoek, en men vraagt mij een keppeltje op te doen, dan kom ik daar lichamelijk en geestelijk geheel ongeschonden uit hoor. M'n voorhuid valt er niet spontaan af, ik begin niet in het Hebreeuws te praten, en mijn ongeloof is nog steeds aanwezig.

Als ik Le Fever met een hoofddoekje zie – wat al vaker is voorgekomen – dan denk ik: ‘Oh, daar zullen ze daar wel prijs op stellen.’ Niets meer, niets minder. Ik vind het enigszins perfide om er direct zoveel achter te zoeken. Zo wantrouwend zijn lijkt me enigszins ziekelijk. Het is toch normaal dat je je aanpast aan de vigerende normen en waarden die in het land waar je bent?
Ja, dat is normaal. Als je echter als medewerker met je hoofd op de Nederlandse tv komt, in het NOS Journaal nog wel, moet je indien mogelijk neutraal en a-religieus gekleed gaan.

En ga nou niet zeggen dat in Iran vrouwen verplicht zijn een hoofddoek te dragen, want ik ga niet voor de 4e keer stellen dat ze in dit geval waarschijnlijk geen keus had en dat het daarom niet laakbaar is dat ze een doek om had.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:14:56 #127
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69868651
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:08 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik volg het topic al vanaf het begin, maar ik snap niets van je opmerking ''de wens tot religieuze neutraliteit van de NOS'' als je net zelf ook al aangeeft dat de verslaggeefster niets te kiezen heeft, maar het hoofddoek verplicht is te dragen.
Die wens tot religieuze neutraliteit van de NOS is er, of niet? Indien ja, dan moeten medewerkers van die NOS zich voor de camera niet tooien met religieuze uitingen, BEHALVE als de situatie ter plekke zodanig is dat het niet te voorkomen is. Zoals het dragen van een hoofddoekje op openbare plekken in Iran.

Duidelijker kan ik het niet zeggen, hopelijk begrijp je zo mijn standpunt.
pi_69868845
Het mooiste is dat al die lui die nu huillie huillie doen dat ze een hoofddoek omheeft vaak het hardst schreeuwen: "HULLIE MOETEN ZICH MAAR AAN ONS AAN PASSEN IN PLAATS VAN WIJ AAN HULLIE".

Past le Fever d'r eigen aan in het buitenland aan de daar geldende omgangsvormen is het weer niet goed .
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:24:21 #129
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69868971
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:11 schreef Lkw het volgende:
Ja, dat is normaal. Als je echter als medewerker met je hoofd op de Nederlandse tv komt, in het NOS Journaal nog wel, moet je indien mogelijk neutraal en a-religieus gekleed gaan.
Van wie moet dat? Van mij hoeft dat helemaal niet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:27:27 #130
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69869053
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:20 schreef koemleit het volgende:
Het mooiste is dat al die lui die nu huillie huillie doen dat ze een hoofddoek omheeft vaak het hardst schreeuwen: "HULLIE MOETEN ZICH MAAR AAN ONS AAN PASSEN IN PLAATS VAN WIJ AAN HULLIE".

Past le Fever d'r eigen aan in het buitenland aan de daar geldende omgangsvormen is het weer niet goed .
zijn dat diezelfde mensen die met hun kampingsmoking aan de costa brava uit een potje calvé pindakaas zitten te eten denk je?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:34:31 #131
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69869286
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:24 schreef Iblis het volgende:

[..]

Van wie moet dat? Van mij hoeft dat helemaal niet.
Wil jij niet zo neutraal mogelijk het nieuws voorgeschoteld krijgen? Een overduidelijke keuze voor religie of politieke voorkeur past daar niet bij en dus ook niet bij de NOS. Want de NOS staat - of zou moeten staan - voor objectief, betrouwbaar en onafhankelijk.
pi_69869311
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:27 schreef Re het volgende:

[..]

zijn dat diezelfde mensen die met hun kampingsmoking aan de costa brava uit een potje calvé pindakaas zitten te eten denk je?
ze zitten denk ik wel zomers tot diep in de nacht op hun kratje bier in de voortuin.

iets wat trouwens best gezellig is.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:37:39 #133
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_69869373
Wat een non-onderwerp zeg. Ik begrijp niet dat mensen die zich hier aan ergeren zich kunnen handhaven in het normale leven.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:39:55 #134
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69869437
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:34 schreef Lkw het volgende:
Wil jij niet zo neutraal mogelijk het nieuws voorgeschoteld krijgen? Een overduidelijke keuze voor religie of politieke voorkeur past daar niet bij en dus ook niet bij de NOS. Want de NOS staat - of zou moeten staan - voor objectief, betrouwbaar en onafhankelijk.
En hoe maakt een hoofddoek het niet-neutraal maar een ontbloot hoofd wel? Gaat het journaal niet om wat je zegt, en niet wat je draagt? Als je zo religiegevoelig bent is het misschien ook wel een schok om te horen dat de vader van Harmen Siezen dominee was en Marga van Praag uit een Joods gezin komt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:40:40 #135
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_69869461
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat een non-onderwerp zeg. Ik begrijp niet dat mensen die zich hier aan ergeren zich kunnen handhaven in het normale leven.
Sterker nog, ze krijgen 4 zetels in het Europees Parlement
Ik krijg steeds meer een hekel aan die Wilders..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_69869477
Crosspost:
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:29 schreef OldJeller het volgende:
Is dat niet altijd zo geweest als vrouwelijke journalisten naar streng Islamitische landen gingen om iets te verslaan?
Vanwaar nu deze plotse commotie, alsof het een recente ontwikkeling is?
+ wat een geldverspilling door over dergelijke nonsens kamervragen te stellen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:45:15 #137
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69869576
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:41 schreef OldJeller het volgende:
Crosspost:
[..]

+ wat een geldverspilling door over dergelijke nonsens kamervragen te stellen.
Ja, Nicole is al vaker gezien met hoofddoek. En die zet ze vervolgens weer af als ze in een niet-Islamitisch land is. Maar de PVV ziet het grote boze Islamiseringsspook overal.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:48:14 #138
177885 JoaC
Het is patat
pi_69869679
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:45 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, Nicole is al vaker gezien met hoofddoek. En die zet ze vervolgens weer af als ze in een niet-Islamitisch land is. Maar de PVV ziet het grote boze Islamiseringsspook overal.
Het spook in de witte burka
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_69869865
Ik zag het gisteren live en ik wilde me er niet aan ergeren toen ik het zag, maar ik deed het toch. En die fout over Tel Aviv deed die ergernis zelfs versterken.

Wel vrij kansloos dat er weer door de PVV zo'n stampij over gemaakt moet worden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:29:46 #140
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69870956
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:39 schreef Iblis het volgende:

[..]

En hoe maakt een hoofddoek het niet-neutraal maar een ontbloot hoofd wel? Gaat het journaal niet om wat je zegt, en niet wat je draagt?
Hoe maakt een hoofddoek niet-neutraal? Is dat een serieuze vraag?

Verder: statements maak je niet alleen maar met de mond.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:34:01 #141
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69871059
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:29 schreef Lkw het volgende:
Hoe maakt een hoofddoek niet-neutraal? Is dat een serieuze vraag?
Ja, dat is een serieuze vraag. Hoe maakt het dragen van een hoofddoek door één enkele presentatrice in bepaalde landen het nieuws niet-neutraal? Als alle presentatrices nu overal een hoofddoek droegen, dan had je een misschien een punt. Net zoals je een punt zou hebben wanneer er geen vrouwen of geen mannen bij het journaal zouden werken. Maar er wordt toch ook niet gezeurd dat het seksistisch is dat Sacha de Boer vrouw is en niet half man?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:39:27 #142
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69871193
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:34 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, dat is een serieuze vraag. Hoe maakt het dragen van een hoofddoek door één enkele presentatrice in bepaalde landen het nieuws niet-neutraal? Als alle presentatrices nu overal een hoofddoek droegen, dan had je een misschien een punt. Net zoals je een punt zou hebben wanneer er geen vrouwen of geen mannen bij het journaal zouden werken. Maar er wordt toch ook niet gezeurd dat het seksistisch is dat Sacha de Boer vrouw is en niet half man?
Neutraal is neutraal, dat wil zeggen dat je noch politiek noch religieus noch seksegerelateerd noch wat dan ook gekleurd het nieuws brengt. Aangezien een hoofddoekje een uiting is van een bepaald geloof, is het (onnodig) dragen daarvan in strijd met het streven zo neutraal mogelijk het nieuws te brengen.

Dit specifieke voorbeeld met Le Fever is trouwens niet laakbaar, ik zeg het nog maar even voor de 7e keer voordat er weer iemand over begint.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:43:18 #143
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69871321
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:39 schreef Lkw het volgende:
Neutraal is neutraal, dat wil zeggen dat je noch politiek noch religieus noch seksegerelateerd noch wat dan ook gekleurd het nieuws brengt. Aangezien een hoofddoekje een uiting is van een bepaald geloof, is het (onnodig) dragen daarvan in strijd met het streven zo neutraal mogelijk het nieuws te brengen.
Maar onnodig oorbellen dragen als vrouw, dat kan wel? Of onderstreept dat ook genderrollen en ondermijnt dat vervolgens de neutraliteit van het journaal?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:52:37 #144
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_69871601
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:43 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar onnodig oorbellen dragen als vrouw, dat kan wel? Of onderstreept dat ook genderrollen en ondermijnt dat vervolgens de neutraliteit van het journaal?
Oorbellen staan niet voor een bepaalde seksegerelateerde overtuiging, dus geen probleem. Anders wordt het wanneer ze in een t-shirt tegen lesboseks in beeld zou verschijnen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:53:24 #145
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_69871632
Het is een aardige poging van de PVV, maar ik vind hun kamervragen over halal voedsel in de kantine van de Tweede Kamer toch amusanter.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:06:18 #146
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_69872060
En dan heb je mensen die Wilders gaan verdedigen vanuit het oogpunt van neutraal nieuws. Echt, dan heb je het duidelijk niet begrepen.

Wilders komt er gewoon voor uit dat hij tegen de Islam is en zoveel mogelijk wil weren. Die mening mag hij hebben, maar dat heeft niets, maar dan ook niets met een neutrale instelling te maken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_69872527
Dat de NOS alles behalve neutraal is, ja dat wisten we al .
pi_69872590
Tel Aviv wordt gebruikt zoals we het hier over Den Haag of Washington hebben, in veel landen. Natuurlijk heeft dat ermee te maken dat Israël een stad, die het niet in handen had, als hoofdstad bestempelde, iets waar de rest van de wereld weinig mee kon en dus zit iedereen, inclusief dhimmistan Amerika, in Tel Aviv met z'n ambassade.

Op zich is het een interessante discussie, hoor. In hoeverre is dit nodig? Israël zegt dat Jeruzalem de hoofdstad is. Wie bepaalt wat de hoofdstad is. Ik heb me wel gestoord aan een actie van de BBC die hiermee verband houdt. Twee jaar geleden gingen ze in Myanmar niet lief doen tegen elkaar en besloot de BBC Myanmar weer Birma te noemen, 'want de naam was door een autoritair, niet-democratisch gekozen regime bedacht en veranderd', zoiets. Dat is politiek, van de BBC, niet meer, niet minder. NOS deed snel mee. Maar ja, hoe moet je omgaan met zulke dingen? Lastig.
pi_69872611
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:44 schreef Kopbal het volgende:
Vraag 5 is dan wel weer humor.
Grapjes die meer dan 1000 euro kosten vindt ik niet leuk over het algemeen. De PVV is een erg duur grapje op deze manier.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_69872982
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Grapjes die meer dan 1000 euro kosten vindt ik niet leuk over het algemeen. De PVV is een erg duur grapje op deze manier.
Sinds wanneer gaat men hier op de centen kijken?

De pvda geeft al jaren te veel uit, en dat kan wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')