abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69688442
Dit is een topic voor degene die ook bezig zijn met afvallen, van slank naar superslank!
Natuurlijk is maatje 36 mooi maar voor mijn werk (fotomodel) moet ik nog een aantal kilootjes kwijt, wie doet er mee?
Hier kunnen we tips uitwisselen en elkaar steunen!
  donderdag 4 juni 2009 @ 00:58:58 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_69688465
Maatje 32? Hoe oud ben je? Hoe lang ben je? Wat weeg je?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_69688518
Ben 21, 1.73m en op het moment tussen de 54-55 kilo. 52 is mijn doel op dit moment. Want heb nu maat 34 en soms 36.
  donderdag 4 juni 2009 @ 01:06:37 #4
33954 ElisaB
pi_69688562
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 01:02 schreef KaVo het volgende:
Ben 21, 1.73m en op het moment tussen de 54-55 kilo. 52 is mijn doel op dit moment. Want heb nu maat 34 en soms 36.
Volgens de BMI-meter ben je al te licht. Maar dat ligt in jullie vak wat anders geloof ik. Heb je ook een plan om de 52 te bereiken en weet je zeker dat dat een gezond idee is?
pi_69688647
Damn, kom wat kilo's aan... wat om vast te houden kan ook geen kwaad!
Achterlijke bedoelingen en ongezonde BMI is toch zonde van je lichaam (helemaal op de lange duur)
All management is Strategic Management.
  donderdag 4 juni 2009 @ 01:13:02 #7
33954 ElisaB
pi_69688651
quote:
Ben je een aanhanger of een tegenstander?
pi_69688662
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 01:02 schreef KaVo het volgende:
Wow, 1.73 en 54-55 kilo? Wow.
An apple a day keeps the doctor away. But if the doctor is cute, screw the fruit!
pi_69688687
Vrijwel ieder model is te licht volgens die BMI meter
52 kilo is niet perse mijn streven aangezien ik niet weet hoe ik er dan uitzie, maar ik schat dat 52 wel oke is. Dat is overigens nog aan de zware kant als ik veel modellen om mij heen zie met mijn lengte hoor, maar graatmager wil ik niet worden. Maar van die lovehandels enzo op de foto kan gewoon niet!

En die link zegt meer over jouw denkwijze dan de mijne
pi_69688714
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 01:15 schreef KaVo het volgende:
52 kilo is niet perse mijn streven aangezien ik niet weet hoe ik er dan uitzie, maar ik schat dat 52 wel oke is. Dat is overigens nog aan de zware kant als ik veel modellen om mij heen zie met mijn lengte hoor, maar graatmager wil ik niet worden. Maar van die lovehandels enzo op de foto kan gewoon niet!

Maar je moet toch ook wat hebben om vast te kunnen pakken? Ik snap wel dat je graag een goede model wil zijn, maar 52 kilo?!
An apple a day keeps the doctor away. But if the doctor is cute, screw the fruit!
  donderdag 4 juni 2009 @ 01:19:16 #11
33954 ElisaB
pi_69688735
quote:
Yups, het zij zo. Maar heb je ook een gezond plan?
quote:
Heb je het verhaal gelezen? Volgens mij staat achter de link een redelijk objectief verhaal over pro-ana-sites. Enigszins gekleurd, want er worden wel wat waarschuwingen gegeven. Maar toch; geen propaganda in elk geval en volgens mij ook geen onderbuik-veroordeling. Of heb ik het fout gelezen?
pi_69688775
Ik denk dat je hier alleen maar op een boel tegenstand zult stuiten.. Misschien kun je het proberen op een forum voor modellen? En kijk alsjeblieft uit dat het afvallen geen obsessie gaat worden, je zult zeker niet het eerste model zijn dat een eetstoornis ontwikkelt..
pi_69688785
Ben je niet sowieso te klein om model te zijn?
pi_69688939
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 01:23 schreef Xennia het volgende:
Zeg dat nou niet, TS lijkt me ertoe in staat om wat centimeters weg te werken.
pi_69688951
Dacht dat de meeste vrouwen al blij waren met n maatje 36.. Maar dan ook nog verder willen vermageren naar maatje 32 deed mij aan anorexia denken, vandaar die link..
Toen ik die link aanklikte las ik als eerste "Tips om zoveel mogelijk en zo snel mogelijk af te vallen"..
leek mij wel wat voor je, vandaar, ook niet verder gelezen..
pi_69689033
http://www.cz.nl/bmimeter... 1,73mtr 53 kg U bent veel te licht voor uw lengte..
pi_69689122
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 01:23 schreef Xennia het volgende:
Voor vrouw is dit standaard hoor.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_69689194
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 02:00 schreef ssebass het volgende:

[..]

Voor vrouw is dit standaard hoor.
Ja maat 40 ook, maar niet als je de catwalk op wilt
pi_69689299
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 02:11 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ja maat 40 ook, maar niet als je de catwalk op wilt
Ja dat is het dus wel. Tussen de 1,72 en 1,78 als ik het mij goed herinner.
  donderdag 4 juni 2009 @ 08:43:18 #20
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_69690756
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 02:24 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja dat is het dus wel. Tussen de 1,72 en 1,78 als ik het mij goed herinner.
1.73 is de 'grens' als ik het goed heb. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen, kijk maar naar Kate Moss
pi_69690895
gewoon weer iemand die interessant doet, zich net aanmeld, 1 topic start en hierna waarschijnlijk niets meer van zich laat horen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_69692238
1.73m kan inderdaad net, bij het bureau ben ik zogenaamd iets langer
Beetje kortzichtig dat je als model meteen anorexia zou hebben??
Tja ik verdien geld met m'n lichaam niet zo vreemd toch dat ik het er dan voor over heb om af te vallen.
Maargoed blijkbaar inderdaad het verkeerde forum voor dit onderwerp.
pi_69692508
Ik verdien ook geld met mijn lichaam, daar heb je hersens voor gekregen... afvallen is nergens voor nodig!
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:19:51 #24
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69694940
Foto ?
In me Burberry......
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 11:22:06 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_69695037
52 kilo is wel heel erg weinig hoor, niet gezond bij jouw lengte (of ben je een troll).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_69695879
Doe eens een foto plaatsen dan?
pi_69696265
Succes
Jij liever dan ik
pi_69696411
quote:

ik denk dat je dan erg ongezond eet als je bij die lengte en dat gewicht over love handels spreekt, zeker op die jonge leeftijd en als vrouw zijnde.

ik ben 174 en 57 kg en in de 30 en ik ben slank en gespierd.
Als ik al wat dikker wordt is dat bij mijn dijen/billen. Als je bij je buik dik wordt eet je ongezond imho
Misschien moet je eens overwegen (wat meer) te gaan sporten/ bewegen en anders te eten.

Google maar.

Niet te weinig gaan eten iig, daar word je niet mooier/ sterker van en doe je je zelf schade mee op lange termijn.

Je gewicht moet ook bij je passen, dus het kan zijn dat je niet geschikt bent voor model...hoe dun je ook wordt.

Succes
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:36:20 #29
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_69699454
# ees altijd de etikketen voordat je iets neemt. In sommige dingen zitten meer calorieen dan andere. Kijk vooral uit voor vet want dat is de ergste boosdoener.
# Slaap minstens 6 uur. Als je minder dan 6 uur slaapt dan gaat je stofwisseling 15% langzamer werken.
# Hou een eetdagboek bij. Dit zorgt ervoor dat je je proces kan volgen en dat je verandering kan aanbrengen en weet waar je op moet letten
# Beloon jezelf in plaats van jezelf te straffen. Denk aan de goede dingen die je hebt gedaan. Stop voor elke kg die je bent verloren een euro in je zak en koop daar iets leuks van voor jezelf
# Eet heel langzaam. Neem na elke (kleine) hap 3 slokken water en wacht dan eventjes voordat je weer doorgaat. Hierdoor raak je sneller vol
# Voordat je moet eten zoek je op internet een plaatje op wat je onzettend goor vind. Dwing jezelf om er naar te blijven kijken net zolang totdat je moet eten. Wedden dat alles wat je op je bord ziet je aan dat plaatje herrinerd.
# Saboteer je eten. Strooi er teveel zout of peper overeen zodat je het niet meer lekker vind
# Neem een douche. Koud water zorgt ervoor dat je lichaam meer moeite moet doen om zich op te warmen en dat je dus meer kcal verbrand.
# Ga niet elke dag op de weegschaal staan. In sommige situaties kan je lichaam meer vocht vasthouden waardoor je meer weegt. Je kan beter jezelf elke week meten. Bind een touw om je middel ( of iets anders) en zet een streepje waar je nu bent. Doe dit elke week en je ziet de verschillen
# Koop kleren waar je niet inpast. Zorg ervoor dat je er wel in kan. Dit is goede thinspiration
# Drink elke dag 4 koppen groene thee. Dit zorgt ervoor dat je stofwisseling sneller gaat
# Als je het kan wordt dan vegetarieer
# Kijk naar andere mensen die eten. Je zal dit zo vies vinden dat je geen zin meer hebt om te eten.
# Eet naakt voor de spiegel (als het kan) Als je naar jezelf moet kijken heb je echt geen trek meer
# Leg je bestek neer nadat je een hap hebt genomen
# De vriezer is je beste vriend. Vries iets in wat je lekker vind en eet het op. Het duurt heel lang voordat je het ophebt en het eet heel moeilijk
# Maak jezelf misselijk. Draai 20 rondjes als je honger hebt. We zullen dan zien of je daarna nog wil eten
# Drink elk half uur een glas water. Dit druk je hongergevoel
# Hang niet op je stoel maar ga rechtop zitten. Zo verbrand je meer kcal
# Blijf altijd in beweging. Als je op je stoel zit ga met je voet bewegen. Mensen die dit doen verbranden per uur 36 kcal meer.
# Eet als mensen erbij zijn. Zo zal niemand je verdenken.
# Vertel aan je vrienden dat je kate moss en al die andere topmodellen veel te dun vind
Vermijd het eten

# Maak het huis schoon als je honger hebt
# Surf op internet en bekijk allemaal pro-ana sites (dit helpt mij)
# Zet je favoriete muziek aan en begin met dansen. Niet alleen vergeet je dat je geen honger hebt maar je wordt er ook blijer van en je verbrand kcal
# Maak de wc schoon. Wie heeft er nou nog trek als hij boven een wc hangt?
# Ga winkelen! Ga op zoek naar the smalle kleding. Heup broeken doen het goed
# Koop de cosmogirl,elle girl,fancy,glamour,cosmopolitin en je bent uren zoet met je kijken naar de modellen en lezen van artikelen
# Maak een eigen site dat is een goede afleiding (ik kan het weten)
# Bel een vriend(in) als je honger hebt. Je wilt toch niet dat je vrienden je aan de telefoon horen kauwen?
# Ga scrappen. Maak een mooi boekje waarin je al je thinspiration en droomdoelen en vorderingen inzet.
# Maakt een lijst van de redenen waarom je dun wilt zijn. Als je honger hebt lees je deze allemaal door
# Speel met je huisdier of ga met je hond lopen
# Ga lekker een stuk hardlopen. Dit houdt je van eten af
# Praat op msn met andere ana's
Weetjes
# Koffie zorgt ervoor dat je minder honger hebt
# Als je rechtop zit verbrand je 10% kcal meer
# Als je minder dan 6 uur slaapt gaat je stofwisseling met 15% langzamer
# Je maag kan groter worden. Eet nooit iets groter dan een bekertje
# Je hersens merken pas na 20 minuten dat je vol zit. Eet dus langzaam
# Eet niet voor de tv, als je eet. Je hersens hebben dan niet in de gaten dat je vol zit

Alstu
pi_69700585
ik zag de titel van het topic en dat echt "Waarom?"

Waarschijnlijk eet je al weinig en sport je veel. En met de lengte die je hebt zul je toch geen catwalkmodel kunnen worden, dus hoef je ook niet een maatje 0 te hebben.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:04:58 #31
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69705317
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:36 schreef zwartemarktplaats het volgende:
# ees altijd de etikketen voordat je iets neemt. In sommige dingen zitten meer calorieen dan andere. Kijk vooral uit voor vet want dat is de ergste boosdoener.
# Slaap minstens 6 uur. Als je minder dan 6 uur slaapt dan gaat je stofwisseling 15% langzamer werken.
# Hou een eetdagboek bij. Dit zorgt ervoor dat je je proces kan volgen en dat je verandering kan aanbrengen en weet waar je op moet letten
# Beloon jezelf in plaats van jezelf te straffen. Denk aan de goede dingen die je hebt gedaan. Stop voor elke kg die je bent verloren een euro in je zak en koop daar iets leuks van voor jezelf
# Eet heel langzaam. Neem na elke (kleine) hap 3 slokken water en wacht dan eventjes voordat je weer doorgaat. Hierdoor raak je sneller vol
# Voordat je moet eten zoek je op internet een plaatje op wat je onzettend goor vind. Dwing jezelf om er naar te blijven kijken net zolang totdat je moet eten. Wedden dat alles wat je op je bord ziet je aan dat plaatje herrinerd.
# Saboteer je eten. Strooi er teveel zout of peper overeen zodat je het niet meer lekker vind
# Neem een douche. Koud water zorgt ervoor dat je lichaam meer moeite moet doen om zich op te warmen en dat je dus meer kcal verbrand.
# Ga niet elke dag op de weegschaal staan. In sommige situaties kan je lichaam meer vocht vasthouden waardoor je meer weegt. Je kan beter jezelf elke week meten. Bind een touw om je middel ( of iets anders) en zet een streepje waar je nu bent. Doe dit elke week en je ziet de verschillen
# Koop kleren waar je niet inpast. Zorg ervoor dat je er wel in kan. Dit is goede thinspiration
# Drink elke dag 4 koppen groene thee. Dit zorgt ervoor dat je stofwisseling sneller gaat
# Als je het kan wordt dan vegetarieer
# Kijk naar andere mensen die eten. Je zal dit zo vies vinden dat je geen zin meer hebt om te eten.
# Eet naakt voor de spiegel (als het kan) Als je naar jezelf moet kijken heb je echt geen trek meer
# Leg je bestek neer nadat je een hap hebt genomen
# De vriezer is je beste vriend. Vries iets in wat je lekker vind en eet het op. Het duurt heel lang voordat je het ophebt en het eet heel moeilijk
# Maak jezelf misselijk. Draai 20 rondjes als je honger hebt. We zullen dan zien of je daarna nog wil eten
# Drink elk half uur een glas water. Dit druk je hongergevoel
# Hang niet op je stoel maar ga rechtop zitten. Zo verbrand je meer kcal
# Blijf altijd in beweging. Als je op je stoel zit ga met je voet bewegen. Mensen die dit doen verbranden per uur 36 kcal meer.
# Vertel aan je vrienden dat je kate moss en al die andere topmodellen veel te dun vind
Vermijd het eten

# Maak het huis schoon als je honger hebt
# Surf op internet en bekijk allemaal pro-ana sites (dit helpt mij)
# Zet je favoriete muziek aan en begin met dansen. Niet alleen vergeet je dat je geen honger hebt maar je wordt er ook blijer van en je verbrand kcal
# Ga winkelen! Ga op zoek naar the smalle kleding. Heup broeken doen het goed
# Koop de cosmogirl,elle girl,fancy,glamour,cosmopolitin en je bent uren zoet met je kijken naar de modellen en lezen van artikelen
# Maak een eigen site dat is een goede afleiding (ik kan het weten)
# Bel een vriend(in) als je honger hebt. Je wilt toch niet dat je vrienden je aan de telefoon horen kauwen?
# Ga scrappen. Maak een mooi boekje waarin je al je thinspiration en droomdoelen en vorderingen inzet.
# Maakt een lijst van de redenen waarom je dun wilt zijn. Als je honger hebt lees je deze allemaal door
# Speel met je huisdier of ga met je hond lopen
# Ga lekker een stuk hardlopen. Dit houdt je van eten af
# Praat op msn met andere ana's
Weetjes
# Koffie zorgt ervoor dat je minder honger hebt
# Als je rechtop zit verbrand je 10% kcal meer
# Als je minder dan 6 uur slaapt gaat je stofwisseling met 15% langzamer
# Je maag kan groter worden. Eet nooit iets groter dan een bekertje
# Je hersens merken pas na 20 minuten dat je vol zit. Eet dus langzaam
# Eet niet voor de tv, als je eet. Je hersens hebben dan niet in de gaten dat je vol zit

Alstu
* Chav neemt nog een chocolaatje twee chocolaatjes
In me Burberry......
pi_69706068
-Wacht op het vervolg "afvallen van maatje 32 naar maatje 28" -
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:31:07 #33
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_69706390
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:03 schreef Julie. het volgende:

[..]

ik denk dat je dan erg ongezond eet als je bij die lengte en dat gewicht over love handels spreekt, zeker op die jonge leeftijd en als vrouw zijnde.

ik ben 174 en 57 kg en in de 30 en ik ben slank en gespierd.
Als ik al wat dikker wordt is dat bij mijn dijen/billen. Als je bij je buik dik wordt eet je ongezond imho
Misschien moet je eens overwegen (wat meer) te gaan sporten/ bewegen en anders te eten.

Google maar.

Niet te weinig gaan eten iig, daar word je niet mooier/ sterker van en doe je je zelf schade mee op lange termijn.

Je gewicht moet ook bij je passen, dus het kan zijn dat je niet geschikt bent voor model...hoe dun je ook wordt.

Succes
Voor iemand met zoveel babbels doe je een paar achterlijke uitspraken.

Love Handles is NIKS mis mee? Dat is een veel voorkomende plek voor vrouwen om vet op te slaan. Het ene lichaam slaat nu eenmaal makkelijker vet op/ geeft het moeilijker op dan het andere. Dat ligt genetisch vast. (dit geef je ook aan in je laatste zin)

Waar vet opgeslagen word heeft NIKS met je dieet te maken. Dat is wederom genetisch bepaald. Bij jou gaat het naar billen/dijen (normale plek voor een vrouw) bij mij naar mn buik (dat komt vaak voor bij mannen). Al deze dingen zijn genetisch vast gelegd, kun je NIKS aan doen!

Ik kan dus alle nuttige dingen uit jouw post samen vatten in 3 zinnen (van jou)

:-)
pi_69707418
Bedankt voor de mensen die wel nuttige posts plaatsen!

Alsof weinig eten ongezond is en veel niet... sterker nog, hoe ik nu eet krijg ik veel meer voedingstoffen binnen dan ik eerst at..
Ben niet zo''n grote eter dus eerst (toen ik niet op mn gewicht lette) at ik ook maar 1 boterham en avondeten ofzo en de rest van de calorieen bestond uit koekjes en snoepjes. Nu eet ik vooral veel fruit en salades, vis, eitje etc. Avondeten geniet ik gewoon van dus een bord pasta oid ga ik niet schrappen.
Ik let wel op dat ik op een dag rond de 1200 kcal zit. tot nu toe voel ik mij daar goed en fit bij en val ong een kilo per week af. en ik loop meer en ga soms joggen.
Maarja, mensen met domme reacties, niet zo jaloers doen ik weet wel beter!

en lovehandels op mijn gewicht is echt niet gek hoor.. ben gewoon heel smal gebouwd dus ik krijg vetrolletjes ipv dat ik breed wordt. iedereen is anders gebouwd en dat is indd genetisch bepaald.
  donderdag 4 juni 2009 @ 17:05:46 #35
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_69707684
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:59 schreef KaVo het volgende:

Alsof weinig eten ongezond is en veel niet... sterker nog, hoe ik nu eet krijg ik veel meer voedingstoffen binnen dan ik eerst at..
Ben niet zo''n grote eter dus eerst (toen ik niet op mn gewicht lette) at ik ook maar 1 boterham en avondeten ofzo en de rest van de calorieen bestond uit koekjes en snoepjes. Nu eet ik vooral veel fruit en salades, vis, eitje etc. Avondeten geniet ik gewoon van dus een bord pasta oid ga ik niet schrappen.
Ik let wel op dat ik op een dag rond de 1200 kcal zit. tot nu toe voel ik mij daar goed en fit bij en val ong een kilo per week af. en ik loop meer en ga soms joggen.

en lovehandels op mijn gewicht is echt niet gek hoor.. ben gewoon heel smal gebouwd dus ik krijg vetrolletjes ipv dat ik breed wordt. iedereen is anders gebouwd en dat is indd genetisch bepaald.
Ik moet er niet aan denken zo weinig te eten, moet ik niet proberen ook want dan val ik af als een gek!

Maar is het geen idee om een keer naar een (goede) dietist te gaan? Zeker als je op het gewicht bent wat je wil behalen. Hoe je dat dan kan behouden?
:-)
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:26:17 #36
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69709956
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:59 schreef KaVo het volgende:

In me Burberry......
  FOK!fotograaf donderdag 4 juni 2009 @ 19:08:09 #37
148247 taxibabe
pi_69711155
Ik vind het allemaal een beetje te ongeloofwaardig...
Als je zegt dat je smal gebouwd bent bij 173 cm en rond de 55 kilo zit kan ik me niet voorstellen dat je maat 34 hebt. Je zou al meer in de kindermaatjes zitten.

Helaas ben ik door omstandigheden afgevallen, ik ben hard bezig om juist weer wat kilo's er bij op te krijgen (ik ben 178 cm en weeg nu 55 kg). Ik heb laatst een legging gekocht in maat 156 . Regelmatig moet ik bij de kindermaatjes shoppen . En dat is echt niet leuk.

Daarbij krijg je bij zo'n laag gewicht wat jij wilt ook nog te maken met lichameijke klachten, zoals lage bloeddruk, het snel koud hebben, en futloos zijn en nog wel meerdere dingen. Wat je ook beweert, het is echt niet gezond om zo'n laag gewicht te hebben.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 4 juni 2009 @ 19:53:13 #38
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69712799
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:08 schreef taxibabe het volgende:
Als je zegt dat je smal gebouwd bent bij 173 cm en rond de 55 kilo zit kan ik me niet voorstellen dat je maat 34 hebt. Je zou al meer in de kindermaatjes zitten.

Helaas ben ik door omstandigheden afgevallen, ik ben hard bezig om juist weer wat kilo's er bij op te krijgen (ik ben 178 cm en weeg nu 55 kg). Ik heb laatst een legging gekocht in maat 156 . Regelmatig moet ik bij de kindermaatjes shoppen . En dat is echt niet leuk.

Daarbij krijg je bij zo'n laag gewicht wat jij wilt ook nog te maken met lichameijke klachten, zoals lage bloeddruk, het snel koud hebben, en futloos zijn en nog wel meerdere dingen. Wat je ook beweert, het is echt niet gezond om zo'n laag gewicht te hebben.
Dat is nou ook weer niet per se waar. Ik ben zelf 1.75 en weeg 55/56 kilo en heb bij leggings echt geen maat 156. Ik heb daar gewoon S/M [en soms nog groter, vanwege de lange benen.]
Zelfde geld voor andere kledingstukken. Vaak S, M of S/M.

Maatje 32 lijkt me ook niet echt gezond, en voor een model ook totaal niet nodig. 34 en 'zelfs' 36 worden ook gewoon goedgekeurd.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_69712894
@ Zwartemarktplaats

Ziekelijke lijst, dat klinkt me echt ongezond in de oren.
Beste manier om af te vallen is een combinatie van bewegen én gezond eten.
Jezelf uithongeren lijkt me onverstandig en bovenal ongezond.
pi_69713449
quote:
Ik denk dat maat 34 of 36 daar heel aardig bij past hoor...
  donderdag 4 juni 2009 @ 20:19:01 #41
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_69713855
quote:
Dat zal hard aantikken met die twee kilo die ze kwijt wil.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  donderdag 4 juni 2009 @ 20:23:48 #42
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_69714041
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:09 schreef grizegrijn het volgende:

[..]

Kan inderdaad goed kloppen hoor, mijn vriendin heeft zelf ook maat 34 met dezelfde lengte/gewicht.
pi_69714164
quote:

Ik zeg het misschien wat bot, maar waarom moet mode voor vrouwen getoond worden door het over een kapstok te hangen? Is het niet handiger om damesmode te laten showen door dames? Ik zie liever een model met lovehandles, een leuke uitstraling en leuke kleding dan iemand die zichzelf uithongert voor geld.

Jammer dat je carriere en geld boven je lichamelijke gezondheid stelt. Ik hoop voor je dat je er geen spijt van krijgt.

Kijk je weleens naar superdik, superdun? Dan kun je zien wat ondergewicht doet met je lichaam. Het is slecht voor je huid en haar (ook belangrijk voor een model, toch?) en loopt meer risico op osteoporose. Bovendien kun je met een dieet als het jouwe nooit genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen, onmogelijk. 1200 kcal en dan nog sporten is ook echt te weinig!

Ik zou je adviseren om op z'n minst een dokter of dietist te raadplegen die je kan helpen nog enigszins verantwoord af te vallen (voor zover mogelijk).

[ Bericht 16% gewijzigd door Maeghan op 04-06-2009 20:32:31 ]
Sanity is (not) statistical
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 4 juni 2009 @ 20:33:56 #44
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69714441
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:26 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik zeg het misschien wat bot, maar waarom moet mode voor vrouwen getoond worden door het over een kapstok te hangen? Is het niet handiger om damesmode te laten showen door dames? Ik zie liever een model met lovehandles, een leuke uitstraling en leuke kleding dan iemand die zichzelf uithongert voor geld.

Jammer dat je carriere en geld boven je lichamelijke gezondheid stelt. Ik hoop voor je dat je er geen spijt van krijgt.
Dat doen ze omdat kleding op lange, dunne dames mooier valt, het komt beter uit --> beter voor foto's/catwalkshows. [niet per se mijn mening, maar dat is wat ik ooit gehoord heb.]
Overigens kunnen lange, dunne dames ook een leuke uitstraling en leuke kleding hebben. Ook niet ieder model hongert zich uit, er zijn genoeg vrouwen die nou eenmaal meer zo'n bouw hebben.
Maar dat is weer een heel andere discussie, natuurlijk.

Zoals ik al zei; maat 32 lijkt me wel ongezond en is totaal niet nodig voor een modellencarierre.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_69714506
quote:
pi_69714603
Ik vind het zo overdreven allemaal dat een laag gewicht ongezond zal zijn... als ik 48 zou wegen ja dat zal niet meer goed zijn, maar met 54 kilo ben ik lang niet te mager! ik heb absoluut geen kindermaten!
54-55 klinkt in jullie oren misschien minder dan het is?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 4 juni 2009 @ 20:42:27 #47
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69714776
Ik denk dat ook veel mensen verbaasd zijn over het maatje 32 wat je wilt bereiken.
Vooral omdat dit totaal niet nodig is voor een modellencarriere. Daar wordt 34 en 36 ook goedgekeurd.
pi_69714875
quote:

Ik ben 1.75 en ik weeg 64 en ik heb zo vaak shirtjes en broeken in maat 1.64. Dus zo bijzonder of klein is het niet. En als je wil weten hoe mijn figuur er uitziet moet je even kijken in het wat draag je vandaag topic.
pi_69714925
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:42 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik denk dat ook veel mensen verbaasd zijn over het maatje 32 wat je wilt bereiken.
Vooral omdat dit totaal niet nodig is voor een modellencarriere. Daar wordt 34 en 36 ook goedgekeurd.
Dat + 52 kilo is weinig! Met een kilo of 55 is het mijns inziens goed genoeg... lager is echt niet nodig (zonder foto's natuurlijk lastig te beoordelen omdat mensen heel wat verschillen. Maar maatje 32 lijkt mij echt te
pi_69714934
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:38 schreef KaVo het volgende:
Ik vind het zo overdreven allemaal dat een laag gewicht ongezond zal zijn... als ik 48 zou wegen ja dat zal niet meer goed zijn, maar met 54 kilo ben ik lang niet te mager! ik heb absoluut geen kindermaten!
Stel dat je overgewicht zou hebben. Iedereen weet tegenwoordig wel dat dat ongezond is.
Dat kan je zien aan je BMI.
Een te laag gewicht is ook ongezond. Je loopt dan ook kans op allerlei kwalen. Als je dat niet gelooft, is volgens mij de stap nar anorexia niet zo groot.
Het lijkt me niet zo'n groot probleem voor je dat je menstruatie uitblijft als je te mager bent. Als je zoveel over hebt voor je beroep, kan je toch geen kind hebben. Ht ordt pas lastig als er overal haar begint te groeien waarschijnlijk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_69714962
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:46 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Stel dat je overgewicht zou hebben. Iedereen weet tegenwoordig wel dat dat ongezond is.
Dat kan je zien aan je BMI.
Een te laag gewicht is ook ongezond. Je loopt dan ook kans op allerlei kwalen. Als je dat niet gelooft, is volgens mij de stap naar anorexia niet zo groot.
Het lijkt me niet zo'n groot probleem voor je dat je menstruatie uitblijft als je te mager bent. Als je zoveel over hebt voor je beroep, kan je toch geen kind hebben. Het wordt pas lastig als er overal haar begint te groeien waarschijnlijk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_69715140
Ik geloof er helemaal niets van. Vooral na die opmerking dat mensen hier 'jaloers' zouden zijn en jij 'het wel beter zou weten'

Plaats eens wat foto's waarbij je je hoofd onherkenbaar maakt?
pi_69715159
Nouja, dat maatje 32 is ook niet letterlijk wat ik wil bereiken. vond het wel een duidelijke topictitel
in mijn posts staat 52 kilo dus hoef waarschijnlijk nog maar zo'n 2 kilo. het gaat me er niet om in welke maat kleding ik pas, maar hoe het eruit ziet. geloof mij die benen en dat buikje mag echt wel wat van af.
en anorexia heb ik niet ik hou van lekker eten
maargoed heb eigenlijk geen zin om hier te gaan bewijzen dat er voor een model wel wat af kan en ik geen anorexia heb.. want het slaat natuurlijk nergens op.

dus geen mensen hier verder die al slank zijn maar superslank willen zijn?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 4 juni 2009 @ 20:53:06 #54
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69715194
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Nouja, dat maatje 32 is ook niet letterlijk wat ik wil bereiken. vond het wel een duidelijke topictitel
in mijn posts staat 52 kilo dus hoef waarschijnlijk nog maar zo'n 2 kilo. het gaat me er niet om in welke maat kleding ik pas, maar hoe het eruit ziet. geloof mij die benen en dat buikje mag echt wel wat van af.
maargoed heb eigenlijk geen zin om hier te gaan bewijzen dat er voor een model wel wat af kan en ik geen anorexia heb.. want het slaat natuurlijk nergens op.

Ik ben al hot genoeg, .
pi_69715261
Echt lachen hoe mensen zich blindstaren op iets wat men ooit heeft bedacht, zo'n bmi meter

volgens zon programma is mijn ideale gewicht 67 kilo. nou lach me dood zeg, ideaal gewicht voor een varken ja!
pi_69715305
quote:
nee sorry

knor knor
pi_69715340
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:54 schreef KaVo het volgende:
Echt lachen hoe mensen zich blindstaren op iets wat men ooit heeft bedacht, zo'n bmi meter

volgens zon programma is mijn ideale gewicht 67 kilo. nou lach me dood zeg, ideaal gewicht voor een varken ja!
Ok en toen was ik overtuigd. Hier zit iemand te trollen
  donderdag 4 juni 2009 @ 20:56:30 #58
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_69715356
quote:
Vast wel, ik alleen niet.
Het enige waar je echt op moet letten met je dieet is het aantal kcal dat je binnen krijgt, 1200 is echt veel te weinig al zie je via Google voldoende 1200 kcal diëten voorbij komen.
Zeker wanneer je ook nog sport en amper carbs naar binnen werkt verziek je de werking van je lijf nogal en tuurlijk zie je vrij snel resultaat, kan ook niet anders doordat je lichaam nogal dehydrateerd.
pi_69715428
quote:

Nee. Ik zie liever vrouwelijke vormen en mijn vriendje volgens mij ook
  FOK!fotograaf donderdag 4 juni 2009 @ 20:58:22 #60
148247 taxibabe
pi_69715434
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:44 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik ben 1.75 en ik weeg 64 en ik heb zo vaak shirtjes en broeken in maat 1.64. Dus zo bijzonder of klein is het niet. En als je wil weten hoe mijn figuur er uitziet moet je even kijken in het wat draag je vandaag topic.
Dat is dan ook een net gewicht. En als jij daar al mee in maat 164 past, wat voor maat heeft TS dan met 10 kilo minder gewicht.....
pi_69715517
Mensen.. trap er toch niet zo in..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 4 juni 2009 @ 21:00:55 #62
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69715539
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:58 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Dat is dan ook een net gewicht. En als jij daar al mee in maat 164 past, wat voor maat heeft TS dan met 10 kilo minder gewicht.....
Ik zou met mijn 56 kilo [bij 1.75 cm] echt níet in maat 164 passen. Dus dat geld zeker niet voor iedereen.
pi_69715576
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:00 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik zou met mijn 56 kilo [bij 1.75 cm] echt níet in maat 164 passen. Dus dat geld zeker niet voor iedereen.
Vast wel als je bij de juiste merken kijkt. Ik pas met mijn 168cm en 72 kilo zelfs in maat 164 van shirtjes.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 4 juni 2009 @ 21:04:49 #64
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69715704
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:01 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Vast wel als je bij de juiste merken kijkt. Ik pas met mijn 168cm en 72 kilo zelfs in maat 164 van shirtjes.
Niet ieder lijf is hetzelfde, .
Ik krijg me daar echt niet in.
Van shirtjes heb ik sowieso vaak maat M.
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:07:04 #65
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69715789
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:58 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik pas met 1.65 en 58 kg ook in maat 164. Dat is niet zo vreemd. Maar volgens mij is TS gewoon aan het trollen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_69715895
Ik snap dat hele modellengebeuren niet.
Ik wil weten hoe kleren met mijn maat mij staan en ik ga echt geen kleren kopen omdat die bij een dun iemand leuk zijn. Ik heb gewoon een echte vrouwelijke buik. Dus ga ik echt niet die satijnen jurk kopen, omdat hij zo mooi is op dat model met maat 32.

1200 Kcal? Dan ga je vast ook alle vet schrappen? Als je dat doet, ben je ongezond bezig.
Verder ben ik het eens met Kaasstengel!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 4 juni 2009 @ 21:14:49 #67
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69716133
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:09 schreef krakkemieke het volgende:
Ik snap dat hele modellengebeuren niet.
Ik wil weten hoe kleren met mijn maat mij staan en ik ga echt geen kleren kopen omdat die bij een dun iemand leuk zijn. Ik heb gewoon een echte vrouwelijke buik. Dus ga ik echt niet die satijnen jurk kopen, omdat hij zo mooi is op dat model met maat 32.

1200 Kcal? Dan ga je vast ook alle vet schrappen? Als je dat doet, ben je ongezond bezig.
Verder ben ik het eens met Kaasstengel!
Hoeveel soorten kleren kan je dan wel niet gaan maken, . Er zijn zoveel vormen, maten, etc.
En er bestaan ook dunne mensen dus voor hen is dat wel 'hun maat.'
pi_69716412
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:14 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Hoeveel soorten kleren kan je dan wel niet gaan maken, . Er zijn zoveel vormen, maten, etc.
En er bestaan ook dunne mensen dus voor hen is dat wel 'hun maat.'
Het gaat niet om de kleren, die worden toch wel gemaakt. Het gaat mij om de modellen.
Als ik met mijn maat een mooie jurk/whatever zie, wil ik die kopen. Maar die wordt geshowed door een dun model. Grote kans dat het ding me totaal niet staat.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_69716604
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:54 schreef KaVo het volgende:

Of voor een man. Ik heb een bmi van 24 maar geen vet.
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:25:49 #70
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_69716650
TS, naast dat je te dik bent, ben je ook te kort om model te worden. Dus kijk anders ook eens naar een beenverlening
My mama didn't raise no fool
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 4 juni 2009 @ 21:33:32 #71
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69716963
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:20 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Het gaat niet om de kleren, die worden toch wel gemaakt. Het gaat mij om de modellen.
Als ik met mijn maat een mooie jurk/whatever zie, wil ik die kopen. Maar die wordt geshowed door een dun model. Grote kans dat het ding me totaal niet staat.
Dat houdt je toch. Dat geld voor alle maten. Je ziet net zo goed dingen op de catwalk die een 'normale' maat vrouw beter zou staan. Denk bijvoorbeeld aan strapless jurkjes etc.
pi_69717280
Ik ben 1:80 lang en woog tot ongeveer mijn 19e 56 kilo. Ook erg dun dus.
Ik at heel normaal, bij mij was het gewoon aanleg. Het is écht niet zo dat iedereen die weinig weegt, ongezond is. Ik was zo gezond als een vis.

Tegenwoordig zijn we 10 jaar verder en weeg ik 61 kilo. Nog niet veel voor iemand van mijn lengte, maar ik vind mezelf wel mooier dan toen. Ik heb nu een kont . Maar dikker wil ik ook niet worden. Wat KaVo zegt over BMI, ik zou volgens mij ook een vet varken zijn als middenin het groene vlak zou zitten. Dan zou ik nog 10 kilo aan moeten komen, nou, dank je feestelijk.
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:05:37 #73
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69718485
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:25 schreef La_Vita het volgende:
TS, naast dat je te dik bent, ben je ook te kort om model te worden. Dus kijk anders ook eens naar een beenverlening
Kreng
In me Burberry......
pi_69718580
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:25 schreef La_Vita het volgende:
pi_69728051
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:41 schreef MaLo het volgende:
Tegenwoordig zijn we 10 jaar verder en weeg ik 61 kilo. Nog niet veel voor iemand van mijn lengte, maar ik vind mezelf wel mooier dan toen. Ik heb nu een kont . Maar dikker wil ik ook niet worden. Wat KaVo zegt over BMI, ik zou volgens mij ook een vet varken zijn als middenin het groene vlak zou zitten. Dan zou ik nog 10 kilo aan moeten komen, nou, dank je feestelijk.
Dat je geen 10 kilo wilt aankomen en dat je blij bent dat je zo dun bent, goed.
Maar dat je met 10 kilo erbij dan maar meteen "een vet varken" zou zijn is natuurlijk belachelijk (die term alleen al, sorry hoor )
pi_69728184
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:38 schreef KaVo het volgende:
Als je dalijk 52 weegt en je bent eens een weekje goed ziek dan zit je zo aan de 48 kilo en dat is ongezond.

Bovendien heb je die kilo's er ook niet weer zo bij.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69728258
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 06:55 schreef lily het volgende:

[..]

Maar dat je met 10 kilo erbij dan maar meteen "een vet varken" zou zijn is natuurlijk belachelijk (die term alleen al, sorry hoor )
In MIJN beleving ben ik dan vet ja. Ik ben heel tenger gebouwd, heb dunne polsen enzo, en als ik dan zwaarder zou worden, wordt het een heel raar gezicht.
Als je van jezelf al wat breder gebouwd bent, dus bredere schouders en steviger botten hebt, staan die extra kilo's helemaal niet verkeerd.
  † In Memoriam † vrijdag 5 juni 2009 @ 07:48:55 #78
34726 Fratz
Max
pi_69728284
quote:

52 kilo en lovehandles?

There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_69728780
quote:

[..]

Wie heeft hier nou de issues?

Als je al jaren in een bepaald lichaam zit waarin je jezelf goed voelt, en ook gezond bent. Daar gaan we dan vanuit natuurlijk. Als je dan ziet dat je "eigenlijk" 10 kilo zwaarder had moeten zijn volgens een meetinstrument wat op de massa (hehe) is afgestemd, en niet op het individu, dan kan ik me best voorstellen dat je je daarna een vet varken voelt. Zo'n BMI zegt ook niet veel, ik denk dat die meer in het leven is geroepen voor mensen die te zwaar zijn (het gros van de samenleving momenteel...) dan voor mensen die te dun zijn.

Maar voor beiden is belangerijk dat je je goed voelt met het lichaam dat je hebt, en is je over- ondergewicht niet te groot, dan is er niks aan de hand.
Fingerspitzgefühl
pi_69729429
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:36 schreef ForumGek het volgende:

[..]

quote:

Maar voor beiden is belangerijk dat je je goed voelt met het lichaam dat je hebt, en is je over- ondergewicht niet te groot, dan is er niks aan de hand.

juist
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 juni 2009 @ 10:19:48 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69731069
Even over de kindermaten, die gaan uit van de lengte van het kind. Vrij logisch dus dat niet iedereen die dunner is in kindermaten past, soms ben je er gewoon te lang voor

En verder wil ik TS veel succes wensen in haar zoektocht naar superslank...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:11:38 #82
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_69732616
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:48 schreef Fratz het volgende:

[..]

52 kilo en lovehandles?

Dat kan gelukkig niet.
pi_69734067
quote:

[..]

Dat zei ik extra zo, een dun iemand wordt ook makkelijk skelet genoemd of "ohh wat ben je dun"
ik vind het belachelijk dat dat wel altijd maar moet kunnen en iemand dik noemen dat is wel heel erg
Er zijn ook mensen (alleen in mn familie al een aantal) die dun zijn en juist willen aankomen omdat ze het helemaal niet leuk vinden om zo dun te zijn....
en trouwens, bij 67 kilo, wat volgens zo'n site mijn ideale gewicht is, zie ik er ook uit als een varkentje... zo'n dikke kop enzo Ik ken mensen bij wie dat gewicht prima staat hoor, maar niet bij miJ!
pi_69734918
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:33 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dat doen ze omdat kleding op lange, dunne dames mooier valt, het komt beter uit --> beter voor foto's/catwalkshows. [niet per se mijn mening, maar dat is wat ik ooit gehoord heb.]
Overigens kunnen lange, dunne dames ook een leuke uitstraling en leuke kleding hebben. Ook niet ieder model hongert zich uit, er zijn genoeg vrouwen die nou eenmaal meer zo'n bouw hebben.
Maar dat is weer een heel andere discussie, natuurlijk.

Zoals ik al zei; maat 32 lijkt me wel ongezond en is totaal niet nodig voor een modellencarierre.
Tja, ten eerste vind ik dat ook niet. Het hangt er als losse lappen omheen en zelf kun je dan nooit zien hoe het zit bij een 'echte' vrouw (eentje met borsten en heupen, die je maar zelden ziet bij modellen). Het is dus niet representatief voor hoe zoiets staat bij niet-modellen (die de kleding uiteindelijk moeten kopen). Ik zie de logica er dus niet van in.

En voor wie zegt dat er tig verschillende mensen zijn met een verschillend model: ik denk dat er iets meer mensen zijn met maat 40 en cup C bijvoorbeeld, dan mensen met maat 32 die geen BH nodig hebben (en ouder zijn dan 18). Kortom, meer mensen kunnen dan zien hoe het staat.

Maar goed, lange dunne dames kunnen wel uitstraling hebben, ik zeg nergens van niet. Maar iemand van TS' lengte en gewicht valt m.i. echt niet meer onder gewoon dun. Ik had een klasgenoot vroeger van minder dan 1m70 die rond de 50 woog en die droeg kledingmaatjes. Kan me niet voorstellen dat als TS een paar centimeter langer is en een paar kilo zwaarder en dus eigenlijk dezelfde 'verhouding' heeft er dan nog gezond uit ziet.

Overigens hoeven mensen met zo'n bouw er over het algemeen ook niet zo weinig voor te eten. 1200 kcal is gewoon ondervoeding, heeft niets te maken met bouw. TS maakt gewoon haar lichaam kapot en tegen de tijd dat ze oud genoeg is dat te beseffen is het ws. te laat.
pi_69735056
quote:

[..]

Als je al jaren in een bepaald lichaam zit waarin je jezelf goed voelt, en ook gezond bent. Daar gaan we dan vanuit natuurlijk. Als je dan ziet dat je "eigenlijk" 10 kilo zwaarder had moeten zijn volgens een meetinstrument wat op de massa (hehe) is afgestemd, en niet op het individu, dan kan ik me best voorstellen dat je je daarna een vet varken voelt. Zo'n BMI zegt ook niet veel, ik denk dat die meer in het leven is geroepen voor mensen die te zwaar zijn (het gros van de samenleving momenteel...) dan voor mensen die te dun zijn.

Deels wel met je eens. Ik zou volgens de BMI maximaal 69 kilo mogen wegen, terwijl ik niet eens denk dat ik dat gewicht ooit haal. Als ik 75 of 80 zou wegen, zou ik heel tevreden zijn. Het is mijn bouw gewoon niet om bijv. 65 kilo te wegen. Ik kan alles, maar ik ben ook gewoon gezond. Geen problemen met cholesterol, geen diabetes, geen bloeddrukproblemen, etc. Ik eet ook gewoon gezond, ik kan trappen lopen zonder te hijgen, ik kan sporten als het moet (ik vind het niet leuk, maar ik kan het wel gewoon zonder lichamelijke problemen).

Maar dat is wel het verschil met TS. Ik kan me best voorstellen dat ze geen tien kilo aan zou willen komen omdat ze dit gewicht gewend is, maar iedereen met meer dan drie hersencellen kan toch wel bedenken dat het niet gezond is als je structureel 800 kcal per dag te weinig eet en er dan ook nog op sport. Je lichaam moet ergens energie vandaan halen en als het niet uit je voeding is, dan is het dus uit je lichaam zelf. En gezien daar al een zeer beperkte massa van aanwezig is in dit geval...
pi_69735542
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:57 schreef KaVo het volgende:

Dat zei ik extra zo, een dun iemand wordt ook makkelijk skelet genoemd of "ohh wat ben je dun"
ik vind het belachelijk dat dat wel altijd maar moet kunnen en iemand dik noemen dat is wel heel erg
je mist mijn punt compleet

maar laat maar, veel succes in ieder geval verder
pi_69735880
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:23 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Tja, ten eerste vind ik dat ook niet. Het hangt er als losse lappen omheen en zelf kun je dan nooit zien hoe het zit bij een 'echte' vrouw (eentje met borsten en heupen, die je maar zelden ziet bij modellen). Het is dus niet representatief voor hoe zoiets staat bij niet-modellen (die de kleding uiteindelijk moeten kopen). Ik zie de logica er dus niet van in.

En voor wie zegt dat er tig verschillende mensen zijn met een verschillend model: ik denk dat er iets meer mensen zijn met maat 40 en cup C bijvoorbeeld, dan mensen met maat 32 die geen BH nodig hebben (en ouder zijn dan 18). Kortom, meer mensen kunnen dan zien hoe het staat.

Maar goed, lange dunne dames kunnen wel uitstraling hebben, ik zeg nergens van niet. Maar iemand van TS' lengte en gewicht valt m.i. echt niet meer onder gewoon dun. Ik had een klasgenoot vroeger van minder dan 1m70 die rond de 50 woog en die droeg kledingmaatjes. Kan me niet voorstellen dat als TS een paar centimeter langer is en een paar kilo zwaarder en dus eigenlijk dezelfde 'verhouding' heeft er dan nog gezond uit ziet.

Overigens hoeven mensen met zo'n bouw er over het algemeen ook niet zo weinig voor te eten. 1200 kcal is gewoon ondervoeding, heeft niets te maken met bouw. TS maakt gewoon haar lichaam kapot en tegen de tijd dat ze oud genoeg is dat te beseffen is het ws. te laat.
De catwalkshows met extreem dunne modellen waar we het over hebben zijn haute couture shows. Die kleding is niet gemaakt om zo op straat te worden gedragen, maar als inspiratiebron voor de pret a porter lijnen. Haute couture is eerder kunst en niet bedoeld om door de 'gewone vrouw' (of man) te worden gedragen.
pi_69739152
quote:

[..]

Kijk je weleens naar superdik, superdun? Dan kun je zien wat ondergewicht doet met je lichaam. Het is slecht voor je huid en haar (ook belangrijk voor een model, toch?) en loopt meer risico op osteoporose. Bovendien kun je met een dieet als het jouwe nooit genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen, onmogelijk. 1200 kcal en dan nog sporten is ook echt te weinig!

Ik zou je adviseren om op z'n minst een dokter of dietist te raadplegen die je kan helpen nog enigszins verantwoord af te vallen (voor zover mogelijk).
Eigenlijk is het best erg. Ik kijk zelf ook niet graag naar graatmagere modellen, zeker niet die catwalk/ echte modewereldmodellen, absoluut niet graag zelfs. Maar kijk toch WEL liever naar slank.....en ook al denk ik dan zelf dat dat een 'normaal' postuurtje 36/38 is waar ik tegenaan zit te kijken, ik kijk toch aan tegen een maatje 34.
De vrouwen van die Dove reclame zijn maatje 38/40 en dus 'normaal' en toch vind ik die vrouwen altijd walgelijk dik en niet lekker om naar te kijken Terwijl ze ws nog dunner zijn dan ikzelf en de meeste Nederlandse vrouwen er zo uitzien Ik ben al zo geindoctrineerd dat ik dat dikke papzakjes vind
pi_69742838
Weet je, als je het meent ga je toch lekker naar het slanktopic, en als je zit te trollen rot je toch lekker op. Ik begrijp niet waarom dit topic openblijft.
pi_69742981
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:56 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

De catwalkshows met extreem dunne modellen waar we het over hebben zijn haute couture shows. Die kleding is niet gemaakt om zo op straat te worden gedragen, maar als inspiratiebron voor de pret a porter lijnen. Haute couture is eerder kunst en niet bedoeld om door de 'gewone vrouw' (of man) te worden gedragen.
Dat dus, en daarbij komt dat de kleding die bij catwalks wordt gedragen gemaakt is voor die maat. Qua verhoudingen enzo, dat 99% van de wereldbevolking geen maatje 34/32 heeft, is de reden dat sommige kleding tot in maat 40 (en soms meer, maar dat is veelal geen designer kleding)geproduceerd wordt. Dat is echt niet omdat de ontwerpers dat graag willen, dat is om ervoor te zorgen dat ook de rest van de wereld ermee rond kan lopen.

En aan Maeghan: 1200kcal per dag wil niet zeggen dat je jezelf 800 kcal ondervoed. Er is ook nog zoiets als een basaalmetabolisme, dus dat wat je lichaam verbruikt zonder ook maar een stap gezet te hebben . Dat is lager dan de 2000 kcal norm en zelf te berekenen d.m.v. onderstaande formule:

kcal/etmaal=655.1+(9.563xG)+(1.850xH)-(4.676xL)
G= gewicht(kg), H= hoogte(cm), L=leeftijd(jaren)

Zorg natuurlijk dat je meer binnenkrijgt dan je basaalmetabolisme, aangezien je niet de hele dag op bed ligt. Maar dit is allemaal erg persoonlijk.

Ik zou me als TS alleen niet blindstaren op kilograms maar op centimeters, je hebt het immmers over de "love handles" die je weg wilt hebben (voor zover aanwezig natuurlijk). Als je intensiever gaat sporten en minder eten zal je lichaam zijn energie uit zijn reserves halen, je vet dus. Maar je bouwt natuurlijk ook spiermassa op. En zoals bij velen bekend is spiermassa zwaarder dan vetmassa. Kans bestaat dus dat als TS veel gaat sporten ze niet zal afvallen maar zelfs zal aankomen.

Waarom zou je je blindstaren op je gewicht terwijl je juist je omvang wilt veranderen, ik zou als ik haar was toch naar een dietist en sportinstructeur gaan voor specifiek voeding- en sportadvies !
Fingerspitzgefühl
pi_69755321
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:14 schreef ForumGek het volgende:

En aan Maeghan: 1200kcal per dag wil niet zeggen dat je jezelf 800 kcal ondervoed. Er is ook nog zoiets als een basaalmetabolisme, dus dat wat je lichaam verbruikt zonder ook maar een stap gezet te hebben . Dat is lager dan de 2000 kcal norm en zelf te berekenen d.m.v. onderstaande formule:
2000 is een grove stelregel voor vrouwen, dat is zo. Maar ken jij mensen die zelfs als ze werken, veel lopen en soms sporten 1200 kcal of minder nodig hebben? Ik heb er nog nooit van gehoord. [/quote]
pi_69755566
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:28 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Eigenlijk is het best erg. Ik kijk zelf ook niet graag naar graatmagere modellen, zeker niet die catwalk/ echte modewereldmodellen, absoluut niet graag zelfs. Maar kijk toch WEL liever naar slank.....en ook al denk ik dan zelf dat dat een 'normaal' postuurtje 36/38 is waar ik tegenaan zit te kijken, ik kijk toch aan tegen een maatje 34.
De vrouwen van die Dove reclame zijn maatje 38/40 en dus 'normaal' en toch vind ik die vrouwen altijd walgelijk dik en niet lekker om naar te kijken Terwijl ze ws nog dunner zijn dan ikzelf en de meeste Nederlandse vrouwen er zo uitzien Ik ben al zo geindoctrineerd dat ik dat dikke papzakjes vind
Tja, dat begrijp ik dus ook echt niet en ik vind het idd best ernstig. Ik kijk liever naar iemand die er gewoon gezond uitziet en m.i. is dat als iemand in verhouding is (dus iemand met smalle polsjes en heupen zal wat lichter zijn, iemand met een brede bouw zal wat zwaarder zijn), gezonde huid en mooi haar heeft, heldere ogen, etc. Pas als iemand echt moeite krijgt met lopen, een gigantische onderkin heeft of een slechte huid van het slechte eten, dan vind ik iemand lelijk dik.

En dan nog boeit het me niet zo enorm waar ik tegenaan moet kijken. Of ik op tv nou een dikke vrouw of een dunne vrouw reclame zie maken voor tandpasta, dat zal me echt niet uitmaken. En met kleding zie ik liever iemand met een gemiddelde maat (in het westen is dat maat 40/42 volgens mij) dan iemand die zo dun is dat je niet normaal kunt vergelijken hoe iets staat. Fijn dat iemand met maat 32 hotpants draagt op een catwalk, maar de 'gemiddelde' vrouw met maatje 40 en cellulitis heeft daar weinig mee denk ik.

Iemand hierboven zei nog dat het meer 'kunst' is dan kleding, daar kan ik niet in meegaan. Er is geen enkele vorm van kunst waar zo weinig gedachte achter zit en zo veel geld in om gaat.
pi_69756449
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:17 schreef Maeghan het volgende:
En dan nog boeit het me niet zo enorm waar ik tegenaan moet kijken. Of ik op tv nou een dikke vrouw of een dunne vrouw reclame zie maken voor tandpasta, dat zal me echt niet uitmaken. En met kleding zie ik liever iemand met een gemiddelde maat (in het westen is dat maat 40/42 volgens mij) dan iemand die zo dun is dat je niet normaal kunt vergelijken hoe iets staat. Fijn dat iemand met maat 32 hotpants draagt op een catwalk, maar de 'gemiddelde' vrouw met maatje 40 en cellulitis heeft daar weinig mee denk ik.
Tja, maar ik denk dat de gemiddelde vrouw met cellulitis ook gewoon geen hotpants aan moet doen. Net zoals sommige mode gewoon ook niet geschikt is voor vrouwen van een gemiddelde leeftijd is ook niet alles gemaakt voor vrouwen met een gemiddelde maat.

Ik zou zelf wel liever modellen maat 36/38 zien dan dat maatje nul gedoe. Ook omdat die hele magere vaak geen borsten hebben en dan moet je er zo veel onderdelen bij denken om te kunnen zien hoe het bij jezelf valt. Ik snap best dat erg slank mooier oogt dan wat gemiddeld is, maar maat 36/38 met tieten kan ook gewoon hartstikke slank zijn. En bij tandpasta enzo zou ik het ook fijn vinden als er ook wat normale maten tussen zaten. Maar aan de andere kant heb ik ook niet zo'n behoefte aan naast excuusnegers excuusdikkerds te gaan zien.
pi_69757029
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:45 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Tja, maar ik denk dat de gemiddelde vrouw met cellulitis ook gewoon geen hotpants aan moet doen. Net zoals sommige mode gewoon ook niet geschikt is voor vrouwen van een gemiddelde leeftijd is ook niet alles gemaakt voor vrouwen met een gemiddelde maat.

Ik zou zelf wel liever modellen maat 36/38 zien dan dat maatje nul gedoe. Ook omdat die hele magere vaak geen borsten hebben en dan moet je er zo veel onderdelen bij denken om te kunnen zien hoe het bij jezelf valt. Ik snap best dat erg slank mooier oogt dan wat gemiddeld is, maar maat 36/38 met tieten kan ook gewoon hartstikke slank zijn. En bij tandpasta enzo zou ik het ook fijn vinden als er ook wat normale maten tussen zaten. Maar aan de andere kant heb ik ook niet zo'n behoefte aan naast excuusnegers excuusdikkerds te gaan zien.
Nee, dat is dus het probleem. Dikke mensen gaan gebruiken 'omdat dat ook moet', dan gaan we nog steeds net zo hard de verkeerde kant op. Het zou gewoon normaal moeten zijn dat mensen er verschillend uit zien, of dat nu op het gebied is van gewicht, huidskleur, haarkleur, grootte van de neus of wat dan ook.
pi_69765092
quote:

[..]

Tja, dat begrijp ik dus ook echt niet en ik vind het idd best ernstig. Ik kijk liever naar iemand die er gewoon gezond uitziet en m.i. is dat als iemand in verhouding is (dus iemand met smalle polsjes en heupen zal wat lichter zijn, iemand met een brede bouw zal wat zwaarder zijn), gezonde huid en mooi haar heeft, heldere ogen, etc. Pas als iemand echt moeite krijgt met lopen, een gigantische onderkin heeft of een slechte huid van het slechte eten, dan vind ik iemand lelijk dik.

Iemand hierboven zei nog dat het meer 'kunst' is dan kleding, daar kan ik niet in meegaan. Er is geen enkele vorm van kunst waar zo weinig gedachte achter zit en zo veel geld in om gaat.
Dat 40/42 de gemiddelde maat in het westen is dat is jou juist het probleem. Dat wordt normaal gevonden en iemand met maat 34 heeft volgens velen al meteen anorexia... of is ongezond.
Ik weet niet of je wel eens in Frankrijk of Italië komt, maar die mensen daar zijn volgens velen dus ongezond of eng dun? Vooral in steden als Milaan of Parijs is maat 32/34 eerder regel dan uitzondering....
Ik vind meeste mensen in Nederland gewoon te dik, IK vind dat lelijk, naar mijn mening is een mens veel soberder dan wij denken, en dan nog niet gesproken of de dieren (vooral honden) in Nederland die allemaal vetgemest worden...

En 2000 is indd natuurlijk niet wat alle mensen "nodig" hebben, iemand van 52 verbruikt VEEL minder calorieen dan iemand van 80 kilo. Als ik iedere dag 2000 kcal zou eten zou ik alleen maar dikker worden.
En om af te vallen moet je juist minder nemen dan je verbruikt want het is JUIST de bedoeling dat je lichaam dan energie ergens anders vanaf haalt, je lichaam dus. Van je vet, en spieren.
pi_69765315
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:47 schreef KaVo het volgende:

[..]

Dat 40/42 de gemiddelde maat in het westen is dat is jou juist het probleem. Dat wordt normaal gevonden en iemand met maat 34 heeft volgens velen al meteen anorexia... of is ongezond.
Ik weet niet of je wel eens in Frankrijk of Italië komt, maar die mensen daar zijn volgens velen dus ongezond of eng dun? Vooral in steden als Milaan of Parijs is maat 32/34 eerder regel dan uitzondering....
Ik vind meeste mensen in Nederland gewoon te dik, IK vind dat lelijk, naar mijn mening is een mens veel soberder dan wij denken, en dan nog niet gesproken of de dieren (vooral honden) in Nederland die allemaal vetgemest worden...
Helemaal mee eens. Als je in andere landen kijkt dan zijn de vrouwen zoveel dunner. Hier zijn gezonde mensen een uitzondering. Bijna iedereen in NL heeft overgewicht en om dan de mensen met een gezond gewicht eng dun te noemen vind ik schandalig. Het is ook niet vreemd dat er zo ontzettend veel hart en vaatziekten en diabetes is de laatste jaren. Mensen eten ongezond en bewegen veel te weinig. Daarbij wordt gezet nu als normaalwaarde gezien. Erg jammer.

Ik moet wel zeggen dat ik een trend zie. Er wordt gezonder gegeten en meer bewogen dus hopelijk gaat het de goede kant op. Beetje het idee zoals in California, waar iedereen goed in vorm is. Denk alleen dat dat hier nooit zo extreem zal gebeuren want hier loop je niet het hele jaar door op het strand. Geloof mij maar als je daar woont ga je vanzelf wel aan je figuur werken, zowel mannen als vrouwen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 6 juni 2009 @ 12:21:07 #97
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69765843
quote:

[..]

Haute couture mag zeker wel kunst genoemd worden. Kleding Mode kan heus een kunstvorm genoemd worden, zeker de haute couture.
Klik.
Klik.
Klik.

Daar ga je toch zeker niet in rondlopen? Haute couture, waarbij je dus zulke slanke modellen hebt, is niet bedoeld voor de 'gewone' man of vrouw.
En achter die kleding zit nog altijd meer gedachte dan achter een schilderij wat bestaat uit alleen maar wit met een rode stip in het midden, naar mijn mening.

In zeer commerciële bladen zijn de modellen vaak niet eens zo heel dun, en hebben ze gewoon maat 38. Echter willen veel modellen verder komen, dus richting haute couture, en daarbij zijn de modellen veel slanker.

Overigens vind ik niks mis met de modellen in de haute couture plaatjes die ik gepost heb.
pi_69766092
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:21 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Haute couture mag zeker wel kunst genoemd worden. Kleding Mode kan heus een kunstvorm genoemd worden, zeker de haute couture.
Klik.
Klik.
Klik.

Daar ga je toch zeker niet in rondlopen? Haute couture, waarbij je dus zulke slanke modellen hebt, is niet bedoeld voor de 'gewone' man of vrouw.
En achter die kleding zit nog altijd meer gedachte dan achter een schilderij wat bestaat uit alleen maar wit met een rode stip in het midden, naar mijn mening.

In zeer commerciële bladen zijn de modellen vaak niet eens zo heel dun, en hebben ze gewoon maat 38. Echter willen veel modellen verder komen, dus richting haute couture, en daarbij zijn de modellen veel slanker.

Overigens vind ik niks mis met de modellen in de haute couture plaatjes die ik gepost heb.

Precies mijn gedachte!
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:48:23 #99
257702 Daisass
Don't say a word.
pi_69766568
Waarom als iemand dik is, word daar niks van gezegd. En als iemand dun is heeft die persoon een eetprobleem? Niet iedereen heeft zo'n honger om zichzelf vol te vreten.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 6 juni 2009 @ 12:58:38 #100
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69766799
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:29 schreef KaVo het volgende:

[..]

Precies mijn gedachte!
Nouja, bij maatje 32 vraag ik me dan wel weer af of het gezond is, maargoed.
Bezoek een voedingsdeskundige zou ik zeggen.
pi_69767315
Dat is niet nodig hoor om een voedingsdeskundige te bezoeken.
Zoals ik nu eet val ik af en eet ik gezond, dus. Ik heb geen hongergevoel en heb niet minder energie ofzo.
pi_69767390
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:47 schreef KaVo het volgende:

[..]

[..]

En 2000 is indd natuurlijk niet wat alle mensen "nodig" hebben, iemand van 52 verbruikt VEEL minder calorieen dan iemand van 80 kilo. Als ik iedere dag 2000 kcal zou eten zou ik alleen maar dikker worden.
En om af te vallen moet je juist minder nemen dan je verbruikt want het is JUIST de bedoeling dat je lichaam dan energie ergens anders vanaf haalt, je lichaam dus. Van je vet, en spieren.
Nou leef je uit Ik hoop alleen dat je hart het houdt (is ook een spier...)

Bedenk wel dat als straks je 'vet' en spieren aan het verdwijnen zijn, je van 1200 naar 1100 moet om op gewicht te blijven, en dan naar 1000, 900, 800 etc..

Afvallen doe je in mijn ogen door meer te verbruiken dan dat je binnen krijgt, niet door minder binnen te krijgen dan je verbruikt.

Doe echter gewoon lekker wat je prettig vindt Het is niet dat wij je tegen kunnen houden
Viagra (vi-ag'-ruh) n. A chemical which increases the flow of blood to a man's brain
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:25:02 #103
257702 Daisass
Don't say a word.
pi_69767391
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:58 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Nouja, bij maatje 32 vraag ik me dan wel weer af of het gezond is, maargoed.
Bezoek een voedingsdeskundige zou ik zeggen.
Maatje 44 is beter
pi_69782657
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:48 schreef Daisass het volgende:
Waarom als iemand dik is, word daar niks van gezegd. En als iemand dun is heeft die persoon een eetprobleem? Niet iedereen heeft zo'n honger om zichzelf vol te vreten.
Pardon? Ik ben dik en ik word daar regelmatig op aangesproken hoor. Ook als ik bijv. gewoon op de fiets boodschappen doe kunnen mensen het niet laten om daar dingen over te roepen. En dat dikke mensen geen kritiek krijgen op hun eten, geen onbedoelde adviezen oid is ook echt niet zo.

Nog afgezien van alle domme reclamespotjes over afvallen, slechte adviezen in tijdschriften, nare opmerkingen op verjaardagen en de hele maatschappij die gericht is op dun (waardoor je bijv. moeilijk kleding kunt kopen - moeilijker dan iemand met een BMI van 16, wat net zo ongezond is als een BMI van 32 oid...).
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 7 juni 2009 @ 10:08:54 #105
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69788029
Er is op dat gebied echt al verandering bezig, hoor. Er komt ook steeds meer in de spotlights dat modellen te dun zijn - sommigen dan - etc.
Mensen die als 'te dun' worden gezien krijgen net zo goed kritiek als mensen die als 'te dik' worden gezien, of ze nou echt te dun/te dik zijn daargelaten. Voor beide 'soorten' mensen niet leuk.
En waarom men er toch altijd dat BMI erbij haalt is me een raadsel, daarvoor kan men beter naar de huisarts gaan ipv een internet testje te doen.
pi_69789301
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:48 schreef Daisass het volgende:
Waarom als iemand dik is, word daar niks van gezegd.
Ge. Lul.

Neem nou maar aan van iemand die zowel maat 32 als maat 44 heeft gehad;
- als je dun bent heb je een eetprobleem en ben je arrogant
- als je dik bent ben je lui en geef je niets om je uiterlijk
- als je 'normaal' bent heb je een eetprobleem, ben je arrogant, lui én geef je niks om je uiterlijk, afhankelijk van hoe dik degene is die je beoordeelt

Iedereen heeft áltijd kritiek op álles. Die eeuwige discussie over wie er nou het zieligst is slaat helemaal nergens op. Iedereen zou gewoon zn mond moeten houden, of iemand nou 50 kilo weegt of 100.
pi_69789507
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:41 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ge. Lul.

Neem nou maar aan van iemand die zowel maat 32 als maat 44 heeft gehad;
- als je dun bent heb je een eetprobleem en ben je arrogant
- als je dik bent ben je lui en geef je niets om je uiterlijk
- als je 'normaal' bent heb je een eetprobleem, ben je arrogant, lui én geef je niks om je uiterlijk, afhankelijk van hoe dik degene is die je beoordeelt

Iedereen heeft áltijd kritiek op álles. Die eeuwige discussie over wie er nou het zieligst is slaat helemaal nergens op. Iedereen zou gewoon zn mond moeten houden, of iemand nou 50 kilo weegt of 100.

Amen!
  zondag 7 juni 2009 @ 13:38:32 #108
257702 Daisass
Don't say a word.
pi_69792374
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 23:03 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Pardon? Ik ben dik en ik word daar regelmatig op aangesproken hoor. Ook als ik bijv. gewoon op de fiets boodschappen doe kunnen mensen het niet laten om daar dingen over te roepen. En dat dikke mensen geen kritiek krijgen op hun eten, geen onbedoelde adviezen oid is ook echt niet zo.

Nog afgezien van alle domme reclamespotjes over afvallen, slechte adviezen in tijdschriften, nare opmerkingen op verjaardagen en de hele maatschappij die gericht is op dun (waardoor je bijv. moeilijk kleding kunt kopen - moeilijker dan iemand met een BMI van 16, wat net zo ongezond is als een BMI van 32 oid...).
Een bmi van 16 net zo ongezond als dat van 32? Dat maak je mij niet wijs. Ondergewicht is niet goed, maar overgewicht tast ook je hele lichaam aan!
pi_69792402
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:38 schreef Daisass het volgende:

[..]

Een bmi van 16 net zo ongezond als dat van 32? Dat maak je mij niet wijs. Ondergewicht is niet goed, maar overgewicht tast ook je hele lichaam aan!
Net zoals ondergewicht, dus is beide even slecht
pi_69803414
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:25 schreef verregentmeisje het volgende:

[..]

Afvallen doe je in mijn ogen door meer te verbruiken dan dat je binnen krijgt, niet door minder binnen te krijgen dan je verbruikt.

Is dat niet hetzelfde? Als je 2000 kcal binnen krijgt en 2300 verbruikt, is het precies hetzelfde als dat je 1200 kcal binnenkrijgt en 1500 kcal verbruikt. In beide gevallen verbruik je maar dan dat je binnen krijgt.
pi_69804322
quote:

[..]

Dat dus. En waarom noemen ze het eigenlijk modellen? Voor wie staan ze model? De gemiddelde vrouw heeft (godzijdank) echt niet zo'n bonenstaakfiguur.
  Licht Ontvlambaar zondag 7 juni 2009 @ 20:34:44 #112
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69805801
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:28 schreef Opheliac het volgende:

[..]

Is dat niet hetzelfde? Als je 2000 kcal binnen krijgt en 2300 verbruikt, is het precies hetzelfde als dat je 1200 kcal binnenkrijgt en 1500 kcal verbruikt. In beide gevallen verbruik je maar dan dat je binnen krijgt.
Je lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid kcal nodig om te kunnen functioneren. Dat is uiteraard voor iedereen verschillend... Daarnaast heeft het kcal nodig om dingen te doen: werken, sporten etc. Het is voor je lichaam verstandig om niet te gaan beperken op je basisbehoefte, maar beter om te zorgen dat je meer gaat verbranden. Zo ongeveer
pi_69811547
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid kcal nodig om te kunnen functioneren. Dat is uiteraard voor iedereen verschillend... Daarnaast heeft het kcal nodig om dingen te doen: werken, sporten etc. Het is voor je lichaam verstandig om niet te gaan beperken op je basisbehoefte, maar beter om te zorgen dat je meer gaat verbranden. Zo ongeveer
Ja in die zin bedoelde ik het Het uitgangspunt is net anders bij de 2.
Viagra (vi-ag'-ruh) n. A chemical which increases the flow of blood to a man's brain
pi_69833356
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:38 schreef Daisass het volgende:

[..]

Met het kleine verschil dat bij een BMI van 16 je geen reserves hebt voor als je ziek wordt, je lichaam dusdanig weinig reserves heeft dat het (in het geval van een vrouw) zorgt dat je niet meer zwanger kan raken (iemand met een bmi van 32 wel, blijkbaar vindt het eigen lichaam je met een BMI van 32 dus beter in staat een kind te voldragen dan met een BMI van 16). Iemand met een BMI van 32 hoeft ten eerste niet zo ongezond te zijn (ligt aan wat je eet - overgewicht is geen garantie voor hoog cholesterol en diabetes, al wordt het zo wel afgedaan). Daarnaast is wat wij 'overgewicht' noemen, BMI 25 tot 30, juist een BMI waarbij mensen gemiddeld langer leven dan met een 'gezond' gewicht. 32 zit daar dus dichter bij dan 16. En iemand met een hoge BMI die afvalt, heeft meteen minder risico op overgewichtsgerelateerde aandoeningen en zelfs diabetes wordt minder erg als je afvalt. De problemen die je krijgt bij ondergewicht duren veel langer, zoals bijv. osteoporose. Dat is niet zomaar op te lossen door een paar kilo aan te komen, maar vraagt jarenlang medicijngebruik om de situatie te herstellen.

Kortom, liever een paar kilo zwaarder dan een paar kilo lichter.
  maandag 8 juni 2009 @ 18:43:56 #115
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_69833951
Typisch Fok! dit.

Verder weinig toe te voegen, ik werk nog een pizza naar binnen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_69834000
Dat gezeur over BMI. Je kunt ook met een BMI van 32 een enorm gespierde healthfreak zijn.
  maandag 8 juni 2009 @ 18:52:44 #117
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_69834265
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dat dus. En waarom noemen ze het eigenlijk modellen? Voor wie staan ze model? De gemiddelde vrouw heeft (godzijdank) echt niet zo'n bonenstaakfiguur.
Ze staan model voor het merk waar ze model voor staan. Daar staan ze model voor.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_69839297
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 23:03 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Toen ik nog dunner was dan nu kreeg ik ook vaak commentaar over mijn gewicht en figuur. Heel kwetsend vond ik dat. Ik snap dat ook niet, waar die mensen zich druk om maken. Je weet toch zelf ook wel dat je te dun of te dik bent, daar heb je echt hun commentaar niet bij nodig .

En kleding kopen als je lang en dun bent is erg lastig. Ik vond nooit passende broeken. Ze waren altijd of te wijd, of te kort. Met een BMI van 16 is het écht niet makkelijker kleren kopen als je lang bent, dan voor iemand die een BMI van 32 heeft.

Als je klein en dun bent is het wel makkelijker. Maar dat komt dus ook omdat je dan in kindermaatjes past (en iedereen is ooit kind geweest). En pubermeisjes zijn wel vaker slank (al wel in de lengte gegroeid maar nog niet in de breedte) en merken als Coolcat, Only en Miss Sixty spelen daar handig op in.
pi_69839448
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat modellen zo dun waren omdat de ontwerpers dan minder stof nodig hebben en het dus goedkoper is. Een jurk bezet met Swarovski-kristallen is in maat 34 een stuk goedkoper om te maken dan in maat 44
pi_69839674
Sorry TS maar ik geloof geen fuck van je verhaal. Ten eerste, met je 1m73 ben je te klein voor haute couture. Je zou dan meer commercieel werken, en sample size voor de commercielere merken is géén 32. Daarnaast, je lult over kilo's, terwijl modellen eigenlijk altijd met centimeters bezig zijn.

verkapte ana
pi_69840115
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:51 schreef MaLo het volgende:

[..]

Toen ik nog dunner was dan nu kreeg ik ook vaak commentaar over mijn gewicht en figuur. Heel kwetsend vond ik dat. Ik snap dat ook niet, waar die mensen zich druk om maken. Je weet toch zelf ook wel dat je te dun of te dik bent, daar heb je echt hun commentaar niet bij nodig .
Nou ja, echt kwetsend vind ik het niet. Tenminste, ik vind het vervelend omdat ik weet dat het respectloos en kwetsend is bedoeld en ik niet begrijp wat de lol ervan is om mensen zomaar uit te schelden, maar het doet me geen pijn of zo. Ik weet zelf ook wel dat ik dik ben en ik vind het niet zo'n probleem. Beter dik dan respectloos.
pi_69840506
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:06 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nou ja, echt kwetsend vind ik het niet. Tenminste, ik vind het vervelend omdat ik weet dat het respectloos en kwetsend is bedoeld en ik niet begrijp wat de lol ervan is om mensen zomaar uit te schelden, maar het doet me geen pijn of zo. Ik weet zelf ook wel dat ik dik ben en ik vind het niet zo'n probleem. Beter dik dan respectloos.
Ik was toen een stuk jonger dan nu en toen vond ik het wel erg kwetsend. Ik was al zo onzeker over mijn uiterlijk en als er dan ook nog soms keiharde opmerkingen over mijn figuur kwamen dan deed me dat heel veel. Ik werd er echt ongelukkig van en lag er 's nachts gewoon wakker van.

Ook nu met mijn 1m80 en 61 kilo komen er soms nog opmerkingen over dat ik (te) dun ben. Maar nu doet het me weinig meer, omdat ik zelf inmiddels heel tevreden ben over mijn lijf. Want tegenwoordig heb ik een kont en kan ik fietsen zonder dat mijn stuitje zeer gaat doen .
pi_69840859
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:14 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik was toen een stuk jonger dan nu en toen vond ik het wel erg kwetsend. Ik was al zo onzeker over mijn uiterlijk en als er dan ook nog soms keiharde opmerkingen over mijn figuur kwamen dan deed me dat heel veel. Ik werd er echt ongelukkig van en lag er 's nachts gewoon wakker van.

Ook nu met mijn 1m80 en 61 kilo komen er soms nog opmerkingen over dat ik (te) dun ben. Maar nu doet het me weinig meer, omdat ik zelf inmiddels heel tevreden ben over mijn lijf. Want tegenwoordig heb ik een kont en kan ik fietsen zonder dat mijn stuitje zeer gaat doen .
Mjah ok, toen ik jonger was had ik er ook wel last van. Toen is het juist mis gegaan, door al het gepest had ik geen zelfvertrouwen over en dacht ik echt dat ik dik was, terwijl ik dat toen nog niet was. Ging lijnen, dat ging flink mis en toen zat er uiteindelijk zo'n 30 kilo bij. Yay. Misschien dat ik daarom dus wel geen waarde meer hecht aan wat een ander zegt - kheb m'n lesje wel geleerd wat dat betreft. Andere mensen hebben niet bepaald het beste met je voor over het algemeen.

Daar zeg je wat trouwens, over fietsen. Op een gegeven moment was ik in relatief korte tijd 8 kilo afgevallen en zeer dat het deed om op een houten bankje te zitten!
pi_69904675
nog 1,6 kilo
pi_69905896
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:40 schreef KaVo het volgende:
nog 1,6 kilo
Pas je op dat je geen glas water drinkt? Anders is het ineens nog 1,8 kilo!!!

pi_69909572
quote:
nog 1,6 kilo
het ging je toch niet om het gewicht, maar om je zwembandjes
pi_69916298
quote:
nog 1,6 kilo
Dat is er binnen 2 weken weer aan, crash-dieeten werken nou eenmaal niet. En het heet niet voor niets crash-dieet
Fingerspitzgefühl
pi_69917271
TS, doe je al pilates of iets in die trant? Wordt je lijf mooi strak van. Ik zou eerder naar dat soort middelen grijpen dan naar een streng dieet - op de lange termijn een veel beter resultaat.
pi_69919974
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:27 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dat is er binnen 2 weken weer aan, crash-dieeten werken nou eenmaal niet. En het heet niet voor niets crash-dieet

Hoe kom jij bij crash dieeten? halve kilo per week afvallen is niet ongezond hoor. en heb er niet eens gekke dingen voor gedaan, sterker nog als ik uitga, een x per week dan gaat er altijd wel een broodje kebab of pizza in, of meer
en dan heb ik het nog niet eens over alle alcohol en red bull 2 dagen per week. en elke zondag frietje sate + snack. Niks crash dieeten aan..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 11 juni 2009 @ 10:31:27 #130
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69926923
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 23:56 schreef KaVo het volgende:

[..]

Hoe kom jij bij crash dieeten? halve kilo per week afvallen is niet ongezond hoor. en heb er niet eens gekke dingen voor gedaan, sterker nog als ik uitga, een x per week dan gaat er altijd wel een broodje kebab of pizza in, of meer
en dan heb ik het nog niet eens over alle alcohol en red bull 2 dagen per week. en elke zondag frietje sate + snack. Niks crash dieeten aan..
Pas maar op met je alcohol en red bull dan. Krijg je niet bepaald een betere huid van.
pi_69927196
quote:
nog 1,6 kilo
Even schijten dan nog maar 1.1 kilo.
Live out of your imagination, not your history.
pi_69927252
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 23:56 schreef KaVo het volgende:

[..]

Je bent best raar bezig, als je echt een bepaald gewicht wil bereiken en je serieus met modellenwerk bezig zou zijn zou je echt de kebab, pizza, alle alcohol, red bull, frietjes sate, snacks laten staan en gewoon gezond eten. Ik ga niet oordelen over of je te licht wil worden. Dat moet iedereen zelf weten. Wat je al zegt, iedereen is anders gebouwd, zolang je maar de juiste voedingsstoffen binnen krijgt. Ik ben altijd wel verrast over de felle reacties op dit soort topics terwijl NL nu niet bepaald bekend staat om zn slanke inwoners. Er zal (zeker bij de vrouwen) een hoop jaloezie meespelen...
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:45:11 #133
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69929566
Zou dat het zijn Samson? Of het feit dat ze het toch zogenaamd wel beter weet en wij jaloers zijn?
In me Burberry......
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:48:42 #134
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_69929714
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:45 schreef Chav het volgende:
Zou dat het zijn Samson? Of het feit dat ze het toch zogenaamd wel beter weet en wij jaloers zijn?
Jaloers op een anorexiafiguur?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:51:33 #135
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69929847
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:48 schreef mazaru het volgende:

[..]

Jaloers op een anorexiafiguur?
Foei, dat mag je niet zeggen anders ben je dik en jaloers Snap het dan
In me Burberry......
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:52:25 #136
38396 mazaru
pi_69929877
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:51 schreef Chav het volgende:

[..]

Anorexia werkt dan blijkbaar ook op de hersenfunctie
pi_69929952
Eigenlijk wel triest om telkens weer te lezen hoe vrouwen met afgunst op elkaar reageren .
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:55:46 #138
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69930000
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:52 schreef mazaru het volgende:

[..]

Anorexia werkt dan blijkbaar ook op de hersenfunctie
In me Burberry......
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:56:33 #139
38396 mazaru
pi_69930029
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:54 schreef Desmonkey het volgende:
Eigenlijk wel lollig om telkens weer te lezen hoe vrouwen met afgunst op elkaar reageren .
Waarom zou het in hemelsnaam afgunst zijn als je het raar vind dat iemand met ondergewicht nog meer wilt afvallen?
Ik heb een BMI van 21, dus ik heb niets te klagen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 11 juni 2009 @ 11:59:03 #140
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69930138
Ik snap niet waarom het altijd 'ik ben het met haar eens' moet zijn of anders ben je een dik varken dat jaloers is?
Het lijkt me heel ongezond wat ze doet, want
a) ze kan beter commercieel werken, want ze is te klein.
b) Ook bij haute couture volstaat een maat 36
c) Je verder volstoppen met vet voedsel en alcohol is slecht voor je hart en huid, ze kan dan beter gezond eten en op die manier een beter lijf krijgen.
pi_69930187
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:56 schreef mazaru het volgende:

[..]

Waarom zou het in hemelsnaam afgunst zijn als je het raar vind dat iemand met ondergewicht nog meer wilt afvallen?
Ik heb een BMI van 21, dus ik heb niets te klagen.
Je geeft zelf je afgunst al aan door je eigen BMI-waarde neer te zetten .
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:12:10 #142
38396 mazaru
pi_69930670
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:00 schreef Desmonkey het volgende:

[..]

Dan had ik mijn cupmaat wel gepost
pi_69930684
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:00 schreef Desmonkey het volgende:

[..]

nee schat, je verwart afgunst met sociale druk tot conformeren aan een idiote norm. En bedankt dat jij deel uitmaakt van die sociale druk.
pi_69930820
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:12 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

En bedankt dat jij deel uitmaakt van die sociale druk.
Graag gedaan .

Maar wat ik me afvroeg, bestaat er wel zoiets als een maatje 32 in de winkels? Volgens mij gaat het hier tot minimaal 34-36 en maximaal 52?
pi_69930832
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:12 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dan had ik mijn cupmaat wel gepost

Chipszak heeft natuurlijk wel gelijk! Als model zou je beter moeten weten; veel en gezond eten, hardlopen, pilates: daarvan krijg je een mooi lijf
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:25:57 #146
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69931217
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:15 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Chipszak heeft natuurlijk wel gelijk! Als model zou je beter moeten weten; veel en gezond eten, hardlopen, pilates: daarvan krijg je een mooi lijf
En wat patatmetfriet zei, modellen meten in cm, niet in maten.
In me Burberry......
pi_69931335
Wat een vooroordelen. Ben helemaal niet te klein om model te zijn!
Tuurlijk, ze zien liever iemand van 1.78m en ik ben een van de kleinere en moet mezelf meer bewijzen dan een langer iemand, maar loop evengoed catwalk hoor.
Grappig vooroordeel ook dat alle modellen anorexia zouden hebben. Ik zie dat meer als onwetendheid. Achja niemand is perfect

En die alcohol en kebab enzo.. ik blijf ook maar een mens he.. beetje genieten moet kunnen, zolang ik blijf afvallen zie ik er geen probleem in.
Dat jullie mij te dun vinden a la, maar beginnen jullie je nu ook al zorgen te maken om mijn huid enzo?
pi_69931462
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:59 schreef ChipsZak. het volgende:

b) Ook bij haute couture volstaat een maat 36
c) Je verder volstoppen met vet voedsel en alcohol is slecht voor je hart en huid, ze kan dan beter gezond eten en op die manier een beter lijf krijgen.
b) als proffesioneel fashionmodel ben je nooit te dun

c) 1 a 2x per week zondigen noem jij volstoppen?
Volstoppen noem ik wat de meeste (dikke) mensen doen... en dan gek vinden dat te te dik zijn!
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:38:50 #149
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_69931603
Dunne vs. Dikke mensen topics

*popcorn pakt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_69931608
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:29 schreef KaVo het volgende:
En die alcohol en kebab enzo.. ik blijf ook maar een mens he.. beetje genieten moet kunnen, zolang ik blijf afvallen zie ik er geen probleem in.
Ik vind het nogal vreemd hoe je de ene keer gaat zitten roepen dat het anders is voor modellen en de andere keer weer roept dat je maar een mens bent.

Juist als je extreem slank moet zijn voor je werk, zou je beter op jezelf moeten letten. Het gaat niet alleen om extreem slank zijn, anders had ik destijds ook wel model kunnen worden. Dan kan iedereen wel model worden, gewoon niet meer eten et voila. Je huid en haar zijn juist zó belangrijk, evenals in shape zijn. Alleen mager zijn is niet voldoende. Waar wij hier over vallen is dat je je prioriteiten zo verkeerd lijkt te hebben. Als je dan zo nodig voor je beroep ultraslank wil zijn, dan zou je dus
- op centimeters en hoe het er uit ziet moeten letten ipv op kilo's, want kilo's zie je niet op de foto en spieren en centimeters wel
- gezond moeten eten om de levensstijl goed vol te kunnen houden en er goed uit te zien, en dus niet 3x in de week een vette bek moeten halen

En nee, dat zeggen we niet uit jaloezie. Niet iedereen wil zo dun zijn en niet iedereen stáát het om zo dun te zijn. Dat zeggen we omdat ook vrouwen gewoon een mening kunnen hebben over een andere vrouw zonder dat dat uit concurrentietrijd voortkomt
pi_69931686
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:33 schreef KaVo het volgende:

Volstoppen noem ik wat de meeste (dikke) mensen doen... en dan gek vinden dat te te dik zijn!
Ja, ok, duidelijk.

pi_69933310
quote:
Tuurlijk, ze zien liever iemand van 1.78m en ik ben een van de kleinere en moet mezelf meer bewijzen dan een langer iemand, maar loop evengoed catwalk hoor.
Grappig vooroordeel ook dat alle modellen anorexia zouden hebben. Ik zie dat meer als onwetendheid. Achja niemand is perfect

Dat jullie mij te dun vinden a la, maar beginnen jullie je nu ook al zorgen te maken om mijn huid enzo?
Post eens wat foto's uit je portfolio?
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:32:37 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69933701
quote:

Zie hier, je probleem in tien woorden....

Enne, als niemand perfect is, waarom zou jij dan wel een "perfectie" nastreven die niet alleen amper haalbaar is, maar ook nog eens ongezond?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_69934839
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:41 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja, ok, duidelijk.

[ afbeelding ]
Dat was al duidelijk vanaf de eerste post, niet dan?
pi_69935355
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:02 schreef veuve_amiot het volgende:
Dat was al duidelijk vanaf de eerste post, niet dan?
Mwah. Ze had ook nog gewoon heel dom kunnen zijn. Voor trollen is de intentie tot trollen een functie vereiste geloof ik. Dat is nu tenminste duidelijk
pi_69935666
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:51 schreef Chav het volgende:

[..]

Wat ik al aangaf, laat haar maat 32 willen hebben als ze dat nastreeft. Er gaan meer mensen dood aan overgewicht dan mensen die maat 32 hebben. Wat ik zo typisch vind is dat ze gewoon een vraag stelt ivm tips en er alleen maar ingehakt wordt op het feit dat zij iets anders wil bereiken dan de gemiddelde Nederlander. Ik vind ook niet dat ze het op de juiste/gezonde manier doet. Maar je kunt beter gezond zijn met maat 32 dan het idee hebben dat je gezond bent met maat 40 of zo, want heel veel mensen zijn dat nl niet.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 11 juni 2009 @ 14:26:31 #157
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69935720
quote:

[..]

b) Jawel, dat kun je wel.

c) Als jij dan blijkbaar 2x per week ontzettend veel tot je neemt [wat je wel probeert te zeggen, want je wilt natuurlijk níet dat wij denken dat je echt ongezond bezig bent] dan, ja, noem ik dat 2x per week je volstoppen.

Je kan natuurlijk ook gewoon een gezond dieet nemen en niet dan 2x per week allerlei vet voedsel tot je nemen, maar ook dat verspreiden over de week, en sowieso ietsjes minderen.

Nee, wij maken ons geen zorgen om je huid. Maar als jij zo graag model wilt zijn, zou jij dat wel moeten doen. Je huid en haar zijn minstens net zo belangrijk als je gewicht centimeters.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 11 juni 2009 @ 14:27:33 #158
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69935753
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:25 schreef Samson het volgende:

[..]

Wat ik al aangaf, laat haar maat 32 willen hebben als ze dat nastreeft. Er gaan meer mensen dood aan overgewicht dan mensen die maat 32 hebben. Wat ik zo typisch vind is dat ze gewoon een vraag stelt ivm tips en er alleen maar ingehakt wordt op het feit dat zij iets anders wil bereiken dan de gemiddelde Nederlander. Ik vind ook niet dat ze het op de juiste/gezonde manier doet. Maar je kunt beter gezond zijn met maat 32 dan het idee hebben dat je gezond bent met maat 40 of zo, want heel veel mensen zijn dat nl niet.
Tuurlijk, máár, punt is; is zij wel gezond met haar maat 32? Je zegt net zelf dat ze het ook niet op de gezonde manier doet, dus zij is ook niet gezond bezig met haar maat 32.
pi_69935842
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:25 schreef Samson het volgende:
Ik vind ook niet dat ze het op de juiste/gezonde manier doet. Maar je kunt beter gezond zijn met maat 32 dan het idee hebben dat je gezond bent met maat 40 of zo, want heel veel mensen zijn dat nl niet.
Maar wie zegt dat zij gezond is? En waarom zou je met maat 40 niet gezond zijn? Volgens mij zijn er zat vrouwen met maat 40 die gezonder eten dan 2x in de week frituur eten en 2x in de week aan de drank en de red bull.

Niet dat ik er daar een van ben hoor, maar ik vind het onzin dat we niets zouden mogen zeggen over haar ongezonde en niet effectieve (gezien haar doelen) gedrag enkel omdat ze slank is. Gezond zijn en slank zijn zijn wel met elkaar verbonden maar het een is geen garantie voor het ander.
pi_69935864
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:15 schreef Desmonkey het volgende:

[..]

Graag gedaan .

Maar wat ik me afvroeg, bestaat er wel zoiets als een maatje 32 in de winkels? Volgens mij gaat het hier tot minimaal 34-36 en maximaal 52?
Bij de H&M verkopen ze gewoon maat 32. Gelukkig maar, aangezien kleine tengere dames ook kleding nodig hebben. In Amsterdam heb je zelfs een winkel met alleen maar kleine maten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_69935872
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Tuurlijk, máár, punt is; is zij wel gezond met haar maat 32? Je zegt net zelf dat ze het ook niet op de gezonde manier doet, dus zij is ook niet gezond bezig met haar maat 32.
Klopt, dat ben ik ook met je eens, ik denk ook niet dat ze slim bezig is.
pi_69936052
Ligt het trouwens aan mij of is het dikke onzin om door 2,5 kg. af te vallen 2 kledingmaten kleiner te krijgen?

Ik kan me niet precies herinneren hoeveel het bij mij scheelde tussen 36 en 32 maar ik denk toch eerder een kilo of 7?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 11 juni 2009 @ 14:36:24 #163
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69936080
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Bij de H&M verkopen ze gewoon maat 32. Gelukkig maar, aangezien kleine tengere dames ook kleding nodig hebben. In Amsterdam heb je zelfs een winkel met alleen maar kleine maten.
Maar TS is relatief lang.
pi_69936728
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:36 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Maar TS is relatief lang.
Ik had het ook niet over de TS.
ROBODEMONS..................|:(
pi_69936967
Nu hebben we het al over dat ik niet gezond leef omdat ik een keer per week een frietje eet ipv ander avondeten en 1x per week snachts een vette pizza. en 2x per week alcohol en red bull.
Haha laat me niet lachen zeg, dit is altijd nog minder kwa ongezond eten dan wat de gemiddelde nederlander naar binnen schuift

En maatje 32 is heel makkelijk te vinden hoor.. misschien in de goedkopere winkels niet maar gelukkig hou ik van designerkleding

Zit hier echt met verbazing te lezen hoe de maatschappij het westen zich aanpast aan het veel voorkomende probleem: vetzucht. Slank zijn is zogenaamd al niet gezond meer...en maat 40 is normaal...
Hoe ongezond zullen Franse en Italiaanse vrouwen wel niet zijn?

O en mijn huid en haar zijn prima hoor.... nee als je slank bent betekent het niet automatisch dat je dof haar en huid en ogen krijgt, niet meer ongesteld wordt en niet gelukkig bent

Want slank ben ik maar ben bij lange na niet mager, als jullie denken van wel dan is het nog triester met de maatschappij gesteld dan ik al dacht......
pi_69937155
Al die jaloerse, moddervette wijven met maatje 38, zeker
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 11 juni 2009 @ 15:08:15 #167
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69937225
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:00 schreef KaVo het volgende:
Nu hebben we het al over dat ik niet gezond leef omdat ik een keer per week een frietje eet ipv ander avondeten en 1x per week snachts een vette pizza. en 2x per week alcohol en red bull.
Haha laat me niet lachen zeg, dit is altijd nog minder kwa ongezond eten dan wat de gemiddelde nederlander naar binnen schuift

En maatje 32 is heel makkelijk te vinden hoor.. misschien in de goedkopere winkels niet maar gelukkig hou ik van designerkleding

Zit hier echt met verbazing te lezen hoe de maatschappij het westen zich aanpast aan het veel voorkomende probleem: vetzucht. Slank zijn is zogenaamd al niet gezond meer...en maat 40 is normaal...

O en mijn huid en haar zijn prima hoor.... nee als je slank bent betekent het niet automatisch dat je dof haar en huid en ogen krijgt, niet meer ongesteld wordt en niet gelukkig bent

Want slank ben ik maar ben bij lange na niet mager, als jullie denken van wel dan is het nog triester met de maatschappij gesteld dan ik al dacht......
Je verzint de rest er gewoon bij.
De helft van wat je hier zegt heeft niemand hier ooit beweerd.
Nu eet jij ineens 'een keertje' friet. Zonet at je, om ons te overtuigen of iets dergelijks, ook heus wel friet en pizza en wel méér hoor! En je nam 'veel alcohol en redbull'. Dat je nog 'altijd gezonder eet dan de gemiddelde Nederlander' heeft daar natuurlijk geen flikker mee te maken. Je wil toch ook iets anders dan de gemiddelde Nederlander? Dan moet je geen vergelijkingen trekken met de gemiddelde Nederlander.

Niemand zit hier nu nog te zeiken over je maat, maar meer over het feit dat je het totaal verkeerd schijnt aan te pakken, maar nee, dat kan toch niet! Nu zijn we plots allemaal dik en pro-vetzucht. Dat slaat nergens op. Je ziet toch dat mensen hier juist tips geven [wat je zelf wou] dat je gezonder moet doen, dat gaat je alleen maar helpen hoor. Maar nee, je bent het er niet mee eens -vraag dan geen tips- en omdat je niet hoort wat je wilt horen - dat je ohzo geweldig en gezond eet - zijn we dik.

Niemand zegt 'oh jij bent slank, je hebt dús dof haar en een slechte huid'. Men zegt; als je al dat vet eet en alcohol drinkt [wat je zostraks zelf zei] kan je waarschijnlijk een veel mooiere huid krijgen door dat te minderen en gezonder te eten, er in ieder geval regelmaat en alles in aan te nemen.
De wereld is niet zo dom als jij denkt, want niemand die hier beweerd dat je door slank zijn dof haar krijgt.
Niemand zegt dat jij ineens niet meer ongesteld wordt -hoogstens in het begin van het topic, maar dat is nu al een tijdje niet meer-. Niemand zegt dat jij doodongelukkig bent.
pi_69937245
Je kunt wel ophouden hoor. Iedereen hier heeft door dat je tegen de 90 kg. weegt en een penis hebt.
pi_69937300
Jij snapt duidelijk mijn post niet
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 11 juni 2009 @ 15:10:52 #170
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69937308
Jawel.
pi_69937321
53,0 vandaag
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 11 juni 2009 @ 15:14:27 #172
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69937430
En morgen weer 53,5.
Jij hebt zo je prioriteiten verkeerd he.
Je kan beter jezelf opmeten etc.
Je weet toch ook wel dat veel góede modellen een voedingsdeskundige en fitness-instructeur achter zich hebben?
Maargoed, ik zou zeggen. Pak dat centimeterlint erbij, meet jezelf op en houd dat in de gaten.
Waarschijnlijk ben je toch gedoemd tot de Wehkamp. Er zijn er maar weinig die het tot de echte haute couture redden.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:17:10 #173
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69937518
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:35 schreef Dipkip het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of is het dikke onzin om door 2,5 kg. af te vallen 2 kledingmaten kleiner te krijgen?

Ik kan me niet precies herinneren hoeveel het bij mij scheelde tussen 36 en 32 maar ik denk toch eerder een kilo of 7?
Nee, volgens mij is 1 kledingmaat 4 a 5 kilo.
In me Burberry......
pi_69937580
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:14 schreef ChipsZak. het volgende:
En morgen weer 53,5.
Jij hebt zo je prioriteiten verkeerd he.
Je kan beter jezelf opmeten etc.
Je weet toch ook wel dat veel góede modellen een voedingsdeskundige en fitness-instructeur achter zich hebben?
Maargoed, ik zou zeggen. Pak dat centimeterlint erbij, meet jezelf op en houd dat in de gaten.
Waarschijnlijk ben je toch gedoemd tot de Wehkamp. Er zijn er maar weinig die het tot de echte haute couture redden.
dat dus
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:21:17 #175
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69937660
quote:

Zit je nou echt de Franse en Italiaanse dames met Nederlandse dames te vergelijken?

Zij zijn ten eerste veel meer petite dan de NL`s (en de bv Duitse) dames (en dat heeft niks met vet te maken maar met bouw) en ten tweede zijn ze gemiddeld ook 25 a 30cm kleiner.
In me Burberry......
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:31:39 #176
157922 fathank
pi_69938009
Waar maakt iedereen zich eigenlijk druk om? Dit is echt weer uitgedraaid op een typisch Fok! topic.

"Ik weet het beter"
-"Echt niet, wat ik zeg is waar"
"Lul niet, je weet helemaal niks"
"Lul zelf niet, jij bent dik/dun, dus je weet niet hoe het werkt bij dunne/dikke mensen"
pi_69938087
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:31 schreef fathank het volgende:
Waar maakt iedereen zich eigenlijk druk om? Dit is echt weer uitgedraaid op een typisch Fok! topic.

"Ik weet het beter"
"Lul zelf niet, jij bent dik/dun, dus je weet niet hoe het werkt bij dunne/dikke mensen"
Ik vind het wel meevallen. Het is meer onverstandige TS tegen de rest

En jij mag sowieso niet meepraten, fathank. Jij ongedisciplineerde
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:38:43 #178
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69938292
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:31 schreef fathank het volgende:

"Ik weet het beter"
Zeg Frits, waar blijft mn zoute popcorn?
In me Burberry......
pi_69938914
Praten tegen TS heeft toch weinig zin, maar Chipszak, ik wil ff zeggen dat ik je posts volledig steun, jij snapt wél waar het om gaat.

Daarbij, sinds wanneer ben je ongezond met maatje 40? Volgens mij is 40 een heel normale, gemiddelde maat die veel gezonde vrouwen met een goede conditie hebben. Zeker als je wat ouder bent, misschien zwanger bent geweest en je een stevige, brede lichaamsbouw hebt dan is maat 40 iets om hartstikke trots op te zijn! Kijk, als we gaan zeggen dat maat 60 vaak (en dan nog lang niet altijd) gepaard gaat met ongezond zijn, dan ben ik het daar mee eens, maar maat 40, kom op heej.....

(en nee, totaal geen jaloezie, heb maat 36/S en ben daar volledig tevreden mee)
I had a signature once. It was awful.
pi_69939280
Misschien moet je eens de docu: "the truth about size zero" gaan kijken.
Of heb je die al gezien?
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 juni 2009 @ 16:02:23 #181
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69939328
TS, je bent echt een voorbeeld voor me! Zo mooi mager en dan toch in het weekend losgaan met drank en fastfood... *zucht* ik wilde dat ik jou was
pi_69939388
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Praten tegen TS heeft toch weinig zin, maar Chipszak, ik wil ff zeggen dat ik je posts volledig steun, jij snapt wél waar het om gaat.

Daarbij, sinds wanneer ben je ongezond met maatje 40? Volgens mij is 40 een heel normale, gemiddelde maat die veel gezonde vrouwen met een goede conditie hebben. Zeker als je wat ouder bent, misschien zwanger bent geweest en je een stevige, brede lichaamsbouw hebt dan is maat 40 iets om hartstikke trots op te zijn! Kijk, als we gaan zeggen dat maat 60 vaak (en dan nog lang niet altijd) gepaard gaat met ongezond zijn, dan ben ik het daar mee eens, maar maat 40, kom op heej.....

Gezondheid is in de middenmoot (van 38 tot 42 ofzo) niet zozeer af te lezen van het gewicht/BMI/etc.

Dat wordt bepaald door hoeveel je beweegt, wat je eet, etc.
Genoeg mensen met maat 40 die die maat houden ondanks dat ze veel crap binnenkrijgen zeg maar..
Ja doei.
pi_69939430
Even voor de duidelijkheid. Gewicht zegt in deze nauwelijks wat. 10 kilo aankomen zou een ramp zijn, want dat betekend dat je voortaan met een pens en een dikke kop door het leven moet. Die mogelijkheid bestaat inderdaad als je die 10 kilo aankomt door teveel te eten en te weinig te bewegen. BMI verteld die meiden dat ze hartstikke gezond zijn terwijl ze voor het oog duidelijk te dik zijn. Op het moment dat je door sporten en dus door spiermassa een aantal kilo aankomt ziet het er al veel natuurlijker uit. Hetzelfde gewicht, maar een totaal ander voorkomen.

Aan een model worden geen eisen gesteld wat betreft spieren dus die zijn overbodig. Daar kan je ook erg veel gewicht mee besparen. Kan me dan ook heel goed voorstellen dat de BMI op tilt slaat terwijl er eigenlijk niet heel veel aan de hand is.

Op de foto zien modellen er vaak erg goed uit terwijl je op straat eerder naar haar wat gespierdere/vollere zus zou kijken. Zolang de kleren er maar goed uitzien op de foto of de catwalk. Het model is niet meer dan een lopende kapstok.

Iedereen zijn of haar ding. Als TS nog af wil vallen moet ze dat vooral lekker zelf weten. Zolang ze gewoon blijft eten is er niets aan de hand. Zonder spiermassa weeg je toch al snel vrij weinig.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_69939502
quote:

QFT. Ik denk dat veel vrouwen met maat 40 gewoon een gezond BMI hebben (hoewel die BMI-schaal ook weer niet zo'n belangrijke indicator van gezondheid is).
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:13:07 #185
157922 fathank
pi_69939821
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen. Het is meer onverstandige TS tegen de rest

En jij mag sowieso niet meepraten, fathank. Jij ongedisciplineerde
Menig mens is jaloers op mijn afgetrainde lichaam. Het resultaat van hard trainen, goed eten en veel rusten. .
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:38 schreef Chav het volgende:

[..]

Zeg Frits, waar blijft mn zoute popcorn?
Zout maakt dik .
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:17:37 #186
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_69940025
Wat een briljant topic. De ene helft van de vrouwen is stikjaloers en laat dat merken door de topicstarter af te zeiken, en de ander helft van de vrouwen is stikjaloers en laat dat merken door het eens te zijn met die eerste helft.

Dit moet ik gewoon volgen. Elke FOK!-vrouw laat zich zo ontzettend kennen hier. Leuk leesvoer voor later.
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:18:46 #187
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_69940073
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Zout maakt dik .
Bedankt voor de tip, voortaan maar niet meer over de patat heen doen dan.
pi_69940143
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:17 schreef Sander het volgende:
Wat een briljant topic. De ene helft van de vrouwen is stikjaloers en laat dat merken door de topicstarter af te zeiken, en de ander helft van de vrouwen is stikjaloers en laat dat merken door het eens te zijn met die eerste helft.

Dit moet ik gewoon volgen. Elke FOK!-vrouw laat zich zo ontzettend kennen hier. Leuk leesvoer voor later.
dude
Ja doei.
pi_69940171
quote:

Ik moet voor het wielrennen goed op gewicht zijn. Ik ben 1.66m en ik weeg nu 58.5kg voor het mooie zou het 57kg moeten zijn maar ik ga mijzelf niet hongeren en dat is ook niet mogeljik als ik zoveel moet trainen. Dan val ik van mijn fiets. Ik heb zelf maatje 36 en dat vind ik wel goed zo.

Ik denk dat je als catwalkmodel wel mager moet zijn en dat je met een uitgebalanceerd dieet die 2kg wel eraf kan krijgen en je op gewicht kan blijven. Maar ik wil er wel 1 ding bij zeggen. Ik las hier ergens dat je wel wat vet van buik en nog iets anders af wil hebben. Die 2kg hoeft er niet perse daar af te gaan he!
Haters gonna hate.
pi_69940271
quote:

OK, hier moet ik gewoon even op inhaken. Ten eerste is maat 40 nu niet meer de maat 40 van jaren terug, eerder 42 of 44. Vrouwen willen gewoon graag in een bepaalde maat passen en de confectie industrie past zich hierop aan. Ten tweede is maat 40 echt niet een ideale vrouwenmaat hoor. Omdat veel vrouwen in NL wel die maat hebben maakt dat niet meteen dat het ook goed is. Zo lust ik er nog wel een paar. Overgewicht is een toenemend probleem in NL en het begint altijd met een maatje meer. Ten derde wurmen vrouwen zich alsnog in een bepaalde maat waar ze in de meeste gevallen te dik voor zijn dus hebben veelal zowiezo een grotere maat nodig dan ze kopen.....
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:24:17 #191
157922 fathank
pi_69940304
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:18 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, voortaan maar niet meer over de patat heen doen dan.
Vergeet de Frites Lijn saus niet van Remia . En de Hela Curry light .
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:24:36 #192
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_69940311
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dude
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat dus
pi_69940327
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:28 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Deels wel met je eens. Ik zou volgens de BMI maximaal 69 kilo mogen wegen, terwijl ik niet eens denk dat ik dat gewicht ooit haal. Als ik 75 of 80 zou wegen, zou ik heel tevreden zijn. Het is mijn bouw gewoon niet om bijv. 65 kilo te wegen. Ik kan alles, maar ik ben ook gewoon gezond. Geen problemen met cholesterol, geen diabetes, geen bloeddrukproblemen, etc. Ik eet ook gewoon gezond, ik kan trappen lopen zonder te hijgen, ik kan sporten als het moet (ik vind het niet leuk, maar ik kan het wel gewoon zonder lichamelijke problemen).

Maar dat is wel het verschil met TS. Ik kan me best voorstellen dat ze geen tien kilo aan zou willen komen omdat ze dit gewicht gewend is, maar iedereen met meer dan drie hersencellen kan toch wel bedenken dat het niet gezond is als je structureel 800 kcal per dag te weinig eet en er dan ook nog op sport. Je lichaam moet ergens energie vandaan halen en als het niet uit je voeding is, dan is het dus uit je lichaam zelf. En gezien daar al een zeer beperkte massa van aanwezig is in dit geval...
Hier wil ik wel even op inhaken. Het is nu idd 2000cal voor vrouwen maar een aantal jaren geleden stond er 1500cal op de verpakking. Het is dus aan de maatschappij aangepast. TS is dus niet aan het ondervoeden.
Buiten dat. Op trainingsdagen met het wielrennen train ik wel eens 150km op 1 dag. Ik neem dan 2000cal tot mij en op niet trainingsdagen kom ik ook niet over de 1500cal heen hoor. En ik ben 1.66m en 58.5kg.
Haters gonna hate.
pi_69940328
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:24 schreef Sander het volgende:

[..]

[..]
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dude
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:29:14 #195
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69940488
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:24 schreef fathank het volgende:

[..]

Vergeet de Frites Lijn saus niet van Remia . En de Hela Curry light .
Ik denk dat ik maar op lucht ga leven...
In me Burberry......
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:30:01 #196
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_69940517
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:29 schreef Chav het volgende:

[..]

Ik denk dat ik maar op lucht ga leven...
Daar krijg je zo'n opgeblazen buik van.
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 juni 2009 @ 16:30:47 #197
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69940549
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:17 schreef Sander het volgende:

Geloof me, ik ben best wel eens jaloers op andere vrouwen... Maar niet op deze mevrouw, want volgens mij heeft ze geen tieten
pi_69940558
Hela Curry Light? Hoe durven ze!!!!!
Ja doei.
pi_69940560
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben best wel eens jaloers op andere vrouwen... Maar niet op deze mevrouw, want volgens mij heeft ze geen tieten
Ja doei.
pi_69940578
oh wacht.. ik heb zelf ook geen tieten
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:35:35 #201
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69940755
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Daar krijg je zo'n opgeblazen buik van.
Die ruft ik er weer zalig uit, ruik je toch niks van als ik alleen maar lucht eet.
In me Burberry......
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 juni 2009 @ 16:36:23 #202
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69940796
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
oh wacht.. ik heb zelf ook geen tieten
Sjit! Echt niet?

Ik wel
pi_69940813
Nog een opmerking voor TS.

Je noemt jezelf slank maar dat ben je niet je bent dun. En als je idd serieus dat modellenwerk wil gaan doen moet je die vette bek beperken tot het minimum laten we zeggen 1x per maand. Het is met sporten hetzelfde je kan dan ook niet alles eten als je daar serieus mee bent.

Een halve kilo per week is niet veel maar in jouw geval wel. Ik zou toch proberen meer te gaan bewegen. Als je lange trainingen doet op licht niveau dan kom je niet aan in spier en raak je wellicht ook die lovehandles kwijt.

Nog een opmerking in het algemeen.

Je ziet de mensen steeds dikker worden. SOS Sonja, gisteren van die dikke kinderen bij Dr Phil ja cyclinggirl kijkt naar Dr. Phil. dan komt er een dik/dun programma op tv. Ook bij de bushalte zie ik meiden van 12/18 staan waar ik 3x in pas. En dan kan je wel zeggen ik ben tevreden met mijn uiterlijk dat is bullshit. Je ziet dan net die leuke jongen naar je slanke klasgenootje gaan en dat lijkt mij niet dat dat leuk is. Buiten dat stel dat je naar het strand gaat, kom op zeg.

Niemand is perfect, elk individu heeft zijn eigen vorm en dingen maar dik zijn doordat je jezelf volpropt is niet goed te praten. Dat vind ik althans. Dik zijn is slecht voor je uiterlijk maar ook voor je innerlijk denk aan diabetes ofzo. En dik is niet maatje 40 laten we daar eerlijk over zijn.
Haters gonna hate.
pi_69940852
quote:

[..]

Ik heb ook weinig tiet wat is daar mis mee
Haters gonna hate.
pi_69940897
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Sjit! Echt niet?

Ik wel
ik heb voorgevormde cups! en ik kan zonder problemen op mn buik slapen, hardlopen en mn lingerie is niet duur

het heeft voordelen, heus!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_69940910
quote:
Al heeft ze wel tieten, wat dan nog. Waarom zou je jaloers moeten zijn op vrouwen die slanker of mooier zijn

Vind het meer een suf spelletje van mannen, zodra een vrouw iets zegt over een andere vrouw is het OMG JE BENT JALOERS HAHAHA LEESVOER BLABLA je haalt simpele zielen er zo uit.
pi_69940989
@Dipkip

Dat ben ik met je eens. Mannen smullen hiervan terwijl ze zelf ook de mannen met spierballen afzeiken.
Haters gonna hate.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 11 juni 2009 @ 16:41:05 #208
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69941010
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:38 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Al heeft ze wel tieten, wat dan nog. Waarom zou je jaloers moeten zijn op vrouwen die slanker of mooier zijn

Vind het meer een suf spelletje van mannen, zodra een vrouw iets zegt over een andere vrouw is het OMG JE BENT JALOERS HAHAHA LEESVOER BLABLA je haalt simpele zielen er zo uit.
Volgens mannen zijn vrouwen altijd jaloers, maar zodra ze TS voor zich krijgen gaan ze zeuren dat ze te dun is en dat ze liever iets hebben om vast te pakken.
Wat dat betreft zijn ze zelf net zo hypocriet.
Verder zie ik hier weinig mensen TS afzeiken, hoogstens tips geven en zeggen dat ze het nogal verkeerd aanpakt als dit puur is om model worden.
pi_69941016
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:40 schreef CyclingGirl het volgende:
@Dipkip

Dat ben ik met je eens. Mannen smullen hiervan terwijl ze zelf ook de mannen met spierballen afzeiken.
Hersenloze sportschoolgorilla's
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 juni 2009 @ 16:41:50 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69941039
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:37 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik heb ook weinig tiet wat is daar mis mee
Helemaal niets, maar dan kan ik niet jaloers op je zijn
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb voorgevormde cups! en ik kan zonder problemen op mn buik slapen, hardlopen en mn lingerie is niet duur

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik zou de mijne toch echt niet willen missen
SPOILER
pi_69941134
Ben nou toch wel benieuwd welke cup je hebt dan LOL
Haters gonna hate.
pi_69941158
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:40 schreef CyclingGirl het volgende:
@Dipkip

Mannen kunnen eindeloos zwammen over de nadelen van mercedes ten opzichte van porsche, of de nadelen van Van der Vaart ten opzichte van Sneijder, en dat is dan niet jaloezie maar een intelligent gesprek. Maar als een vrouw iets zegt over de nadelen van maat 32 ten opzichte van maat 38 dan is ze ineens een jaloers hangbuikzwijn

Internethelden en ondertussen hebben ze thuis óók gewoon een vriendin met vet op dr lichaam en zitten ze te koeren dat het haar gewoon stáát, popje. Flikker toch op
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:47:01 #213
157922 fathank
pi_69941274
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:24 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Hier wil ik wel even op inhaken. Het is nu idd 2000cal voor vrouwen maar een aantal jaren geleden stond er 1500cal op de verpakking. Het is dus aan de maatschappij aangepast. TS is dus niet aan het ondervoeden.
Buiten dat. Op trainingsdagen met het wielrennen train ik wel eens 150km op 1 dag. Ik neem dan 2000cal tot mij en op niet trainingsdagen kom ik ook niet over de 1500cal heen hoor. En ik ben 1.66m en 58.5kg.
WTF hoe kun je in vredesnaam 150 kilometer wielrennen op 2000 kcal...
pi_69941310
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:47 schreef fathank het volgende:

[..]

ik zou dan na 30km al neervallen
Ja doei.
pi_69941363
Dipkip, lekker bezig
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:51:27 #216
157922 fathank
pi_69941467
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik zou dan na 30km al neervallen
Ik ben dan wel een man, maar op een normale kantoordag prop ik al tussen de 2500 en 3000 naar binnen.
pi_69941511
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik ben dan wel een man, maar op een normale kantoordag prop ik al tussen de 2500 en 3000 naar binnen.
als ik 150km motorrijd ben ik al zo intensief bezig dat ik bij minder dan 2000 omval wil niet weten wat een 150km tochtje door de Ardennen met je lichaam doet als je minder dan 2000 eet
Ja doei.
pi_69941558
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:47 schreef fathank het volgende:

[..]

Kwestie van verdelen en ik ben maar een klein meisje.

Smorgens voor het fietsen neem ik Brinta of Kelloggs met melk.
In de tussenstop vaak een fles Gatorade en Sultana of Ontbijtkoek
Soms zelfs appeltaart

En s'avonds eet ik pasta met kaas en olijfolie. Of iets met rijst.
Pannenkoeken gaan er ook altijd in.
Voor mij is dit echt genoeg hoor.

Verder drink ik veel water.
Haters gonna hate.
pi_69941668
Oja ik vergeet soms nog wat sorbetijs. Dat is ook weinig cal en lekker.
Haters gonna hate.
pi_69941707
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:53 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Kwestie van verdelen en ik ben maar een klein meisje.

Smorgens voor het fietsen neem ik Brinta of Kelloggs met melk.
In de tussenstop vaak een fles Gatorade en Sultana of Ontbijtkoek
Soms zelfs appeltaart

En s'avonds eet ik pasta met kaas en olijfolie. Of iets met rijst.
Pannenkoeken gaan er ook altijd in.
Voor mij is dit echt genoeg hoor.

Verder drink ik veel water.
Goed bezig, ik herken dat wel, doe zelf intensief aan hardlopen, competities en zo. De algemene reacties geven meteen wel aan dat veel mensen toch wel overconsumeren....
pi_69941849
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:56 schreef Samson het volgende:

[..]

Goed bezig, ik herken dat wel, doe zelf intensief aan hardlopen, competities en zo. De algemene reacties geven meteen wel aan dat veel mensen toch wel overconsumeren....
Ik rijd dus ook wedstrijden en je hoeft echt niet veel te eten. Gewoon 3 uur van tevoren pasta of pannenkoeken is genoeg. Vaak na een wedstrijd heb ik dan nog geen honger Wel dorst.

Natuurlijk ga ik ook wel eens uit eten (eigenlijk regelmatig) maar dan drink ik geen alcohol. Ik drink zowiezo erg weinig. En ik neem dan gewoon waar ik trek in heb.
Haters gonna hate.
pi_69941974
Ik snap niet waarom iedereen hier net doet alsof je ook best model kan zijn met wat vet op je buik. Het hoort er, als je model bent, nou eenmaal bij om mager te zijn. En ja, veel modellen hebben zelfs een beetje ondergewicht. Zo ontzettend slecht voor je gezondheid is dat toch ook weer niet?

Ter vergelijking:

Gisele Bundchen
Lengte : 1,80m
Gewicht : 55 kg
BMI = 16,9

Adriana Lima
Lengte : 1,78m
Gewicht : 46 kg
BMI = 14,5

Kate moss
Lengte : 1,68m
Gewicht : 48 kg
BMI = 17

Yfke Sturm
Gewicht : 51 kg
BMI = 15,7

Doutzen Kroes
Gewicht : 54 kg
BMI = 17

(http://everythingstylish.web-log.nl/everything_stylish/2007/05/index.html)
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:04:40 #223
157922 fathank
pi_69942097
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:56 schreef Samson het volgende:

[..]

Defineer overconsumeren eens voor mij.
pi_69942126
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:59 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik rijd dus ook wedstrijden en je hoeft echt niet veel te eten. Gewoon 3 uur van tevoren pasta of pannenkoeken is genoeg. Vaak na een wedstrijd heb ik dan nog geen honger Wel dorst.

Natuurlijk ga ik ook wel eens uit eten (eigenlijk regelmatig) maar dan drink ik geen alcohol. Ik drink zowiezo erg weinig. En ik neem dan gewoon waar ik trek in heb.
Klopt, ik moet altijd wel lachen als meer onervaren mensen bv een 5km gaan hardlopen, arsenaal aan eten mee, flesjes drinken, drinkgordels etc etc. Terwijl je dat voor zoiets korts helemaal niet nodig hebt.
pi_69942152
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:04 schreef fathank het volgende:

[..]

Defineer overconsumeren eens voor mij.
En waarom zou ik dat doen?
pi_69942264
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:02 schreef -Elanor- het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen hier net doet alsof je ook best model kan zijn met wat vet op je buik. Het hoort er, als je model bent, nou eenmaal bij om mager te zijn. En ja, veel modellen hebben zelfs een beetje ondergewicht. Zo ontzettend slecht voor je gezondheid is dat toch ook weer niet?

Ter vergelijking:

Gisele Bundchen
BMI = 16,9

Adriana Lima
BMI = 14,5

Kate moss
BMI = 17

Yfke Sturm
BMI = 15,7

Doutzen Kroes
BMI = 17

Ik heb de site gecheckt maar daar staat al op dat het weer van andere sites komt en niet echt zeker is. Beetje raar om nu al die data als correct te beschouwen. Voor hetzelfde geld klopt er geen hout van.
pi_69942344
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:08 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik heb de site gecheckt maar daar staat al op dat het weer van andere sites komt en niet echt zeker is. Beetje raar om nu al die data als correct te beschouwen. Voor hetzelfde geld klopt er geen hout van.
Die van Doutzen Kroes staat ook op Wikipedia. Vind je haar eng mager? Haar BMI is zelfs nog lager dan dat wat TS als doel heeft.

Edit: volgens de waarden die op Wikipedia staan, zou Doutzen's BMI zelf nog onder de 17 zijn.
pi_69942357
quote:
Het gaat ook meer om de manier waarop TS dat wil bewerkstelligen. IMHO (en ervaring) zijn kebab en alcohol niet de handigste middelen voor een slanke taille. Pilates en veel groente en magere eiwitten zullen allicht effectiever zijn (en gezonder! veel gezonder). Maar dat lijkt niet echt door te dringen tot TS.
pi_69942624
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:11 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Het gaat ook meer om de manier waarop TS dat wil bewerkstelligen. IMHO (en ervaring) zijn kebab en alcohol niet de handigste middelen voor een slanke taille. Pilates en veel groente en magere eiwitten zullen allicht effectiever zijn (en gezonder! veel gezonder). Maar dat lijkt niet echt door te dringen tot TS.
Oh ja, daar ben ik het ook wel mee eens. Maar ik viel meer over de mensen die haar voor gek verklaarden omdat ze 52 kilo wilde wegen.

Maar daarbij: is een keer in de week friet, een keer in de week kebab/pizza en twee dagen alcohol/red bull nou echt zo slecht? Dat valt toch wel mee?

(Dan ga ik er dus vanuit dat ze de ovige dagen wel gezond eet.)
pi_69942813
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:11 schreef -Elanor- het volgende:

[..]

Die van Doutzen Kroes staat ook op Wikipedia. Vind je haar eng mager? Haar BMI is zelfs nog lager dan dat wat TS als doel heeft.

Edit: volgens de waarden die op Wikipedia staan, zou Doutzen's BMI zelf nog onder de 17 zijn.
Nee, zeker niet eng mager Maar zij doet het wel op een gezonde manier schat ik zo in, ze sport heel veel en eet vast ook gezond. Dus een laag bmi wil volgens mij niet per definitie zeggen dat je gezondheid in gevaar is. Ik vind zowiezo de BMI schaal wel heeeel erg ruim. De marge voor gezond gewicht is volgens mij veel te groot, en wat al meer gezegd wordt, het gaat er meer om waar je gewicht uit bestaat. Dus misschien tijd voor een exit van de BMI
pi_69942950
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:21 schreef Samson het volgende:

[..]

Nee, zeker niet eng mager Maar zij doet het wel op een gezonde manier schat ik zo in, ze sport heel veel en eet vast ook gezond. Dus een laag bmi wil volgens mij niet per definitie zeggen dat je gezondheid in gevaar is. Ik vind zowiezo de BMI schaal wel heeeel erg ruim. De marge voor gezond gewicht is volgens mij veel te groot, en wat al meer gezegd wordt, het gaat er meer om waar je gewicht uit bestaat. Dus misschien tijd voor een exit van de BMI
Taille-omvang is toch de belangrijkste indicator?

@Eleanor, ik vind 2x per week een vette bek halen wel veel, ja. En Red Bull is absolute rotzooi. Alcohol mag ik zelf graag drinken Maar ik ben me ervan bewust dat dat voor je lijn geen beste keuze is. Noch voor je huid. En dan heb ik geen enkele modellenaspiratie
pi_69942979
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:21 schreef Samson het volgende:

[..]

Ja, ik vind het eigenlijk ook een vrij onzinnig maat. Voor sporters werkt ie volgens mij ook niet. Bodybuilders zouden dan al heel snel overgewicht hebben, terwijl het extra gewicht alleen uit spieren bestaat.
pi_69943070
Wat een gezeur over dat BMI van die topmodellen. Hallo, ze zijn niet voor niets topmodel hoor. Dat Doutzen met een heel laag BMI er nog goed uitziet wil niet zeggen dat het voor iedere vrouw een goed idee is. Bij mij stopte mn menstruatie met een BMI van 19. Dat lijkt me toch een teken dat het in ieder geval in mijn geval niet gezond was. Het maakt nogal wat uit hoe je bouw is en hoe gespierd je bent, wat je vetpercentage is bij een bepaald BMI. Daarom is BMI ook zo nutteloos - bodybuilders hebben overgewicht volgens BMI, en of iemand met mijn bouw een BMI van 23 heeft of iemand met de bouw van Doutzen, maakt ook nogal wat uit.
pi_69943132
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Taille-omvang is toch de belangrijkste indicator?

@Eleanor, ik vind 2x per week een vette bek halen wel veel, ja. En Red Bull is absolute rotzooi. Alcohol mag ik zelf graag drinken Maar ik ben me ervan bewust dat dat voor je lijn geen beste keuze is. Noch voor je huid. En dan heb ik geen enkele modellenaspiratie
Hehe, ja ok. Ik denk ook niet dat Doutzen Kroes vaak patat eet .

Maar dan nog vind ik het niet heel erg hoe ze eet. Er zijn natuurlijk betere manieren, maar ze blijft er slank bij, dus kennelijk heeft ze geluk gehad met haar metabolisme.
pi_69943176
Of een vette bek halen gezond is heeft niet alleen te maken met of je er van aankomt...
pi_69943242
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:28 schreef Dipkip het volgende:
Wat een gezeur over dat BMI van die topmodellen. Hallo, ze zijn niet voor niets topmodel hoor. Dat Doutzen met een heel laag BMI er nog goed uitziet wil niet zeggen dat het voor iedere vrouw een goed idee is. Bij mij stopte mn menstruatie met een BMI van 19. Dat lijkt me toch een teken dat het in ieder geval in mijn geval niet gezond was. Het maakt nogal wat uit hoe je bouw is en hoe gespierd je bent, wat je vetpercentage is bij een bepaald BMI. Daarom is BMI ook zo nutteloos - bodybuilders hebben overgewicht volgens BMI, en of iemand met mijn bouw een BMI van 23 heeft of iemand met de bouw van Doutzen, maakt ook nogal wat uit.
Ik liet het zien om aan te tonen dat een BMI van 17 niet per se slecht hoeft te zijn (BMI zegt niets, dat schrijf je zelf ook), en dat het vreemd is om TS hierop aan te vallen. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het voor elke vrouw een goed idee is om een laag BMI te hebben.
pi_69943815
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:33 schreef -Elanor- het volgende:
Ik liet het zien om aan te tonen dat een BMI van 17 niet per se slecht hoeft te zijn (BMI zegt niets, dat schrijf je zelf ook), en dat het vreemd is om TS hierop aan te vallen. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het voor elke vrouw een goed idee is om een laag BMI te hebben.
Waar wordt TS op haar BMI aangevallen dan?

Volgens mij gaat het iedereen om de manier waarop en de focus op de kilo's ipv op de centimeters.
pi_69944541
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:48 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Waar wordt TS op haar BMI aangevallen dan?

Volgens mij gaat het iedereen om de manier waarop en de focus op de kilo's ipv op de centimeters.
Nou ja, ik ben toch best een aantal posts over haar te lage bmi dan wel gewicht tegengekomen op de eerste pagina:
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 01:12 schreef GodsSon het volgende:
Damn, kom wat kilo's aan... wat om vast te houden kan ook geen kwaad!
Achterlijke bedoelingen en ongezonde BMI is toch zonde van je lichaam (helemaal op de lange duur)
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:22 schreef Karina het volgende:
52 kilo is wel heel erg weinig hoor, niet gezond bij jouw lengte (of ben je een troll).
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 01:48 schreef ANTAM het volgende:
http://www.cz.nl/bmimeter... 1,73mtr 53 kg U bent veel te licht voor uw lengte..
Maar nu ik verder lees zie ik inderdaad dat de discussie een andere richting is op gegaan. Ik blijf het alleen wat overdreven vinden hoe mensen op haar reageren.
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:56:32 #239
157922 fathank
pi_69946195
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:06 schreef Samson het volgende:

[..]

En waarom zou ik dat doen?
Omdat ik graag inzicht krijg in jouw idee van "overconsumeren".
pi_69946540
Natuurlijk is een patatje niet goed, en pizza ook niet. maar soms ga ik bij iemand anders eten en als ik dan zie in hoeveel boter alles gebakken is , dan is dat aardappeltje-groentje-vleesje net zo vet als mij patatje sate
Natuurlijk is het beter het te laten maarja ik zie de ernst er niet van in zolang ik het niet aan m'n uiterlijk zie.
En die modellen die genoemd werden die krijgen hun slanke lijntje ook niet vanzelf hoor... die zijn echt niet met slanke genen geboren oid... als die net zoveel eten als anderen (niet modellen) dan waren hun ook niet zo slank geweest!

BTW.... heb wel tieten. ben blij met mijn 70C die aan het veranderen is in 70B
achja ik vind kleine borsten niet erg de vorm vind ik belangrijker, ronde pronte tietjes
pi_69947496
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:06 schreef KaVo het volgende:
ronde pronte tietjes
*proest*

gebruikt iemand die porno-term écht voor haar tetten?
Ja doei.
pi_69947743
Tvp
pi_69951492
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:56 schreef fathank het volgende:

[..]

Omdat ik graag inzicht krijg in jouw idee van "overconsumeren".
Meer eten dan dat je lichaam nodig heeft.... steeds grotere porties als normaal beschouwen, super sizen, vul maar in..
pi_69951865
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:06 schreef KaVo het volgende:
Natuurlijk is een patatje niet goed, en pizza ook niet. maar soms ga ik bij iemand anders eten en als ik dan zie in hoeveel boter alles gebakken is , dan is dat aardappeltje-groentje-vleesje net zo vet als mij patatje sate

Eigenlijk ben ik daar wel mee eens. Sommigen serveren wekelijks stamppot met rookworst/gehaktbal en jus en dan nog beweren dat het ook nog gezond is .
pi_69953630
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

SPOILER
Ja van die hangtieten bedoel je he.
Live out of your imagination, not your history.
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:31:13 #246
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_69955741
quote:

Ter vergelijking:

Gisele Bundchen
BMI = 16,9

Adriana Lima
BMI = 14,5

Kate moss
BMI = 17

Yfke Sturm
BMI = 15,7

Doutzen Kroes
BMI = 17

What the facking hell, hier klopt echt geen snars van. Heb je die modellen wel eens gezien? Het zijn allemaal, op Kate na, Victoria's Angels, dus die zijn wat voluptueuzer dan de gewoonlijke kleerhangers die je op de catwalk ziet lopen. Adriana Lima bijvoorbeeld: echt geen 46 kg. 57 kg hoogstens. En Doutzen Kroes is dan wel heel licht aangezien ze veel spiermassa heeft (blokjesbuik, bilspieren). Dit zijn trouwens wel de slechtste voorbeelden.

Hier de momenteel meest succesvolle catwalk modellen:

Vlada Roslyakova

Olga Sherer

Chanel Iman

En Gemma Ward hoort helaas niet meer in dit rijtje thuis
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_69959932
Hoe kan het eigenlijk dat ik bijna net zo lang ben, 10 kilo meer weeg maar ook maat 36 heb ! Weet je zeker dat je niet al maat 32 hebt?
pi_69964956
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:11 schreef -Elanor- het volgende:

[..]

BMI is wel wat anders dan gewicht. Je BMI kan laag zijn maar je gewicht kan standaard zijn.
Het gaat hier eigenlijk om een vetpercentage.
Haters gonna hate.
pi_69965109
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 00:25 schreef P.F het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat ik bijna net zo lang ben, 10 kilo meer weeg maar ook maat 36 heb ! Weet je zeker dat je niet al maat 32 hebt?
Die maten kloppen ook niet. Bij Esprit heb ik 36 bij Gstar weer 34 dus dat is ook maar relatief. Als TS echt van de taille af wil moet ze minstens 1x per week die vette bek laten staan. Want 2x is echt teveel laten we wel wezen. En ze zal dan met een meetlint moeten meten of haar taille kleiner wordt.

Het is wat al eerder in dit topic gezegd wordt. Ik wordt nu steeds dunner door het vele fietsen. Maar als ik in de winter naar de sportschool ga dan blijft mijn vetpercentage hetzelfde maar wordt ik wel zwaarder omdat ikd an anders train en meer spieren opbouw.
Haters gonna hate.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:23:15 #250
237737 Vraghwaguh_Sjouwfeur
Altijd onderweg..
pi_69965152
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 00:25 schreef P.F het volgende:

Het hoeft toch niet zo te zijn dat iedereen die even lang is en hetzelfde weegt allemaal hetzelfde lichaam hebben en dezelfde maat?

Ik ben 1,94, weeg 90 kg en heb een vetpercentage van 14,5. Ik een behoorlijk buikje en zwembandjes... (ik kom trouwens van de 120 kg en 30% vet).

Een maat van mij is 1,80. Die weegt 93 met een vetpercentage van 20% maar die draagt kleinere maat broeken als ik. Maat 32, ik 34 of 36..

Is nu eenmaal zo .
Representing Gorinchem-Oost,,
"Hier heeft de politie alles onder controle.."
pi_69965641
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:47 schreef Sj0rs het volgende:

[..]

Ja van die hangtieten bedoel je he.
nee
Ja doei.
pi_69966962
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:23 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:

[..]

Het hoeft toch niet zo te zijn dat iedereen die even lang is en hetzelfde weegt allemaal hetzelfde lichaam hebben en dezelfde maat?

Ik ben 1,94, weeg 90 kg en heb een vetpercentage van 14,5. Ik een behoorlijk buikje en zwembandjes... (ik kom trouwens van de 120 kg en 30% vet).

Een maat van mij is 1,80. Die weegt 93 met een vetpercentage van 20% maar die draagt kleinere maat broeken als ik. Maat 32, ik 34 of 36..

Is nu eenmaal zo .
Ok, 1.80 en 93 kg wegen? Of hij is ontzettend gespierd en het gewicht zit daar, maar als daar geen sprake van is kan hij never nooit maat 32 van spijkerbroeken hebben, ik ben 1.80 en weeg 68 kg en heb maat 31/32 van spijkerbroeken Of hij krijgt de hele dag geen lucht omdat zn broeken veel te strak zitten.
pi_69967826
Volgens mij is het wel mogelijk hoor. Ligt gewoon aan iemands lichaamsbouw. Men kan ook gewoon een wespentaille hebben (en nee niet zoals sommige vrouwen het via een corset proberen te realiseren) en toch veel wegen.
pi_69969675
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:21 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Die maten kloppen ook niet. Bij Esprit heb ik 36 bij Gstar weer 34 dus dat is ook maar relatief. Als TS echt van de taille af wil moet ze minstens 1x per week die vette bek laten staan. Want 2x is echt teveel laten we wel wezen. En ze zal dan met een meetlint moeten meten of haar taille kleiner wordt.

Het is wat al eerder in dit topic gezegd wordt. Ik wordt nu steeds dunner door het vele fietsen. Maar als ik in de winter naar de sportschool ga dan blijft mijn vetpercentage hetzelfde maar wordt ik wel zwaarder omdat ikd an anders train en meer spieren opbouw.
Inderdaad... en de ene draagt de kleren wat strakker dan de ander
En ik schreef dat ik 34-36 heb, meestal heb ik truitjes in 34 en broeken 36. Maar maten wil inderdaad niet veel zeggen... heb een paar 32-34 in mn kast van H&M die veel te wijd zijn.. en heb 36 die soms maar precies passen.

Van de taille wil ik juist niets vanaf want die is al heel smal... wil het het vooral van m'n onderbuik, "lovehandles", benen en bovenarmen. En m'n gezicht een beetje.

Ik ga proberen wat meer te sporten(laatste week niet 1x van gekomen..) en niet zo vaak meer te snacken.... gisternacht ineens allerlei snoep enzo gegeten waar ik al die tijd netjes langs ben gelopen
pi_69972505
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:19 schreef Samson het volgende:
Ok, 1.80 en 93 kg wegen? Of hij is ontzettend gespierd en het gewicht zit daar, maar als daar geen sprake van is kan hij never nooit maat 32 van spijkerbroeken hebben, ik ben 1.80 en weeg 68 kg en heb maat 31/32 van spijkerbroeken Of hij krijgt de hele dag geen lucht omdat zn broeken veel te strak zitten.
Ligt er ook aan waar je vet gaat zitten, zeker bij mannen. Mijn vriend kan de broeken die ik draag aan, maar heeft toch echt een enorm veel hoger BMI. Bij hem zit de bierbuik net boven de broekband hij komt nauwelijks aan op benen en armen, alles gaat naar de buik.
pi_69973049
Dan heb ik wel een beetje slecht nieuws voor je. Ik ben vorig jaar ziek uit Peking terug gekomen en ik woog nog maar 56kg. Alle vet was weg behalve mijn lovehandles. Die gaan er het lastigst af.
Haters gonna hate.
pi_69973108
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Dan heb ik wel een beetje slecht nieuws voor je. Ik ben vorig jaar ziek uit Peking terug gekomen en ik woog nog maar 56kg. Alle vet was weg behalve mijn lovehandles. Die gaan er het lastigst af.
Voor lovehandles werkt afvallen ook niet, dat is louter trainen
pi_69973120
Die van mij gingen weg door keihard te trainen (muay thai 2.5 uur per week met de gevorderden meedoen, hardlopen, veel eiwitten eten)

Maar dan krijg je ook wel weer spieren
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:27:58 #259
Altijd onderweg..
pi_69974993
Dat vind ik zo klote: ik heb mijn vet juist om de 'lovehandles' zitten.

Voornamelijk op vrouwelijke plekken: billen; dijen etc.

Benen en hele bovenlichaam is behoorlijk gespierd (en zo goed als vetvrij) bij mij, maar mijn middel is echt nog één en al vet of vel..
Terwijl ik elke dag 1,5 uur intensief cardio doe..

Iemand die hier misschien tips voor heeft of moet ik gewoon veel buikspier oefeningen doen??
pi_69976748
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:34 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ze zijn al een heel stuk kleiner geworden hoor, dus daar ben ik niet zo bang voor eigenlijk.
Maar ik ga zowiezo sporten... ook beetje krachttraining enzo, want mn onderlichaam moet echt strakker.. en wat spieren op die ribbenkast , of kan dat niet?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:40:53 #261
157922 fathank
pi_69977691
Ik zal nog even een fabeltje de wereld uithelpen. Je kan niet op 1 bepaalde plek vet verliezen door alleen die spiergroep te trainen.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:55:43 #262
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_69978147
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:13 schreef KaVo het volgende:

[..]

Ze zijn al een heel stuk kleiner geworden hoor, dus daar ben ik niet zo bang voor eigenlijk.
Maar ik ga zowiezo sporten... ook beetje krachttraining enzo, want mn onderlichaam moet echt strakker.. en wat spieren op die ribbenkast , of kan dat niet?
Ja hoor, hele volksstammen trainen zich helemaal de pleuris om lovehandles weg te krijgen wat niet lukt, en bij jou zijn ze al minder binnen een paar dagen
In me Burberry......
pi_69978261
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
Echt niet. Je kunt niet plaatselijk vet verbranden. Vet krijg je alleen weg door af te vallen.
pi_69978390
Oefeningen helpen wel om plaatselijk slanker te worden, heb ik uit betrouwbare bron !
pi_69978474
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:06 schreef P.F het volgende:
Oefeningen helpen wel om plaatselijk slanker te worden, heb ik uit betrouwbare bron !
Nee. Alleen bij je taille omdat je buikspieren dan als een soort corsetje werken. Maar van bijv. je bovenbeenspieren trainen krijg je echt niet specifiek slankere bovenbenen terwijl de rest gelijk blijft. Eerder zullen ze dikker worden door extra spierweefsel

Het is gewoon fysiek compleet onlogisch dat het zo zou werken. Vet wat verbrandt wordt levert niet plaatselijk energie, dat gaat het hele systeem in (bloed). Waar je vet zit is genetisch vastgelegd. Dus waar het verdwijnt bij extra verbranding ook. Het enige wat je plaatselijk kunt doen is spieren opbouwen.
pi_69978635
Ik bedoelde ook meer armen eigenlijk., die ogen dunner als ze gespierder zijn.
pi_69978695
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:14 schreef P.F het volgende:
Ik bedoelde ook meer armen eigenlijk., die ogen dunner als ze gespierder zijn.
Tja dingen kunnen anders ogen maar dan nog heb je niet plaatselijk vet verbrandt.
pi_69992839
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:55 schreef Chav het volgende:

[..]

Ja hoor, hele volksstammen trainen zich helemaal de pleuris om lovehandles weg te krijgen wat niet lukt, en bij jou zijn ze al minder binnen een paar dagen
Right.. ben al langer dan een paar dagen bezig met afvallen
en logisch toch ben al wat gewicht kwijt dus ook op m'n lovehandles?
pi_69995716
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:00 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Echt niet. Je kunt niet plaatselijk vet verbranden. Vet krijg je alleen weg door af te vallen.
Om te voorkomen uiteraard. Ik heb ze niet in ieder geval
  zaterdag 13 juni 2009 @ 11:10:27 #270
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69996156
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:09 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Nee. Alleen bij je taille omdat je buikspieren dan als een soort corsetje werken. Maar van bijv. je bovenbeenspieren trainen krijg je echt niet specifiek slankere bovenbenen terwijl de rest gelijk blijft. Eerder zullen ze dikker worden door extra spierweefsel

Het is gewoon fysiek compleet onlogisch dat het zo zou werken. Vet wat verbrandt wordt levert niet plaatselijk energie, dat gaat het hele systeem in (bloed). Waar je vet zit is genetisch vastgelegd. Dus waar het verdwijnt bij extra verbranding ook. Het enige wat je plaatselijk kunt doen is spieren opbouwen.
Goh, vertel je dit mijn lichaam dan ook even? Ik merk wel degelijk verschil bij training en niet-training.
pi_69996169
En je verbrandt natuurlijk geen kcal tijdens die oefeningen, dus dáár zal het niet aan liggen
  zaterdag 13 juni 2009 @ 11:15:52 #272
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69996254
Nou, als ik afval val ik over het algemeen meer af op de plaatsen die ik ook train. Ik denk bijvoorbeeld aan mijn bovenarmen en schouders, die pas echt slank zijn geworden sinds ik die regelmatig train. Ze zijn ook zeker niet dikker geworden, wel beter gevormd. Mijn benen zijn ook slanker geworden, net als mijn buik.
Maar misschien ligt het er ook aan dat vet zich eigenlijk vrij gelijkmatig over mijn lichaam lijkt te verdelen.

Als ik een tijdje alleen mijn bovenlichaam train, dan val ik daar af (lees=word ik daar dunner) en blijft mijn onderlichaam gelijk. Andersom als ik me op mijn benen concentreer.
pi_69996575
Tja, ik geloof het niet. Ik ben blij voor jou dat het voor jou werkt, maar ik zie biologisch gezien geen enkele reden waarom het zou kunnen. Ik denk dat het in jouw geval zo lijkt omdat je vet goed verdeelt is zoals je zegt. Maar als je bijv. zo'n figuur hebt als ik waarbij een groot deel van het vet op tieten en kont gaat zitten dan krijg je volgens mij als je specifiek borstspieren en bilspieren gaat trainen (en extra kcal inneemt zodat je geen vet verliest door kcal te verbranden) echt geen kleinere T&A. Hooguit groter.
pi_69997047
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:21 schreef KaVo het volgende:
Dat is niet nodig hoor om een voedingsdeskundige te bezoeken.
Zoals ik nu eet val ik af en eet ik gezond, dus. Ik heb geen hongergevoel en heb niet minder energie ofzo.
En jij hebt er verstand van omdat..? Ik wil niet lullig doen, maar je komt niet over als iemand die er een hoop over weet, en het lijkt me absoluut niet onverstandig om, als je serieus verder wilt met modellenwerk, een personal trainer en/of diëtiste achter je te hebben staan.
quote:

b) zoals Chipszak. (toepasselijk ) zei: dat kan wel. Zie Ana Carolina Reston.
c) Dat zondigen moet j elaten als je echt serieus bent. Niet alleen maten zijn belangrijk als model, ook je huid en uitstraling. Denk niet dat stappen, alcohol en vette shit dan handig zijn.
quote:
Je wil jezelf nergens vergelijken met de gemiddelde Nederlander qua eten, dan moet je dat ook niet gaan doen als het op jouw 'zondigen' aankomt. Als je echt zo gemotiveerd bent als je aangeeft, dan moet je dat dus ook laten.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 12:06:11 #275
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69997577
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:01 schreef Linnie20v het volgende:
Misschien moet je eens de docu: "the truth about size zero" gaan kijken.
Of heb je die al gezien?
Zit ik nu te kijken. Schokkend dat mensen zo met hun gezondheid omgaan.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 13 juni 2009 @ 12:06:27 #276
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69997586
Overigens wil ik aan deze hele discussie toevoegen dat ik het woord zondigen als het om eten gaat echt raar vind. Eten is nooit zondigen. Wel kan je verkeerd eten, of ongezond eten. Maar teveel of te vet eten is gelijk aan zondigen? LIjkt me niet.

Daarnaast geloof ik best dat KaVo er goed uit kan zien, ook als ze leeft op patat en bier. Of het gezond is op lange termijn is een tweede natuurlijk Daarnaast zal ze er hoe dan ook béter uitzien als ze over het algemeen gezond eet, waarbij iets niet zo gezonds op zijn tijd moet kunnen. Maar goed, ik ben dan ook gezondheidsfundi.
pi_70002817
Ik vind 1200 cal. nou eerlijk gezegd niet echt laag ofzo....

Zelf eet ik denk ik ook rond dat nummer per dag..... Eet lekker ontbijt.... dan ga ik werken... dan lunch ik met een sandwich of wat overgebleven pasta en s'avonds heb ik een gewone maaltijd.... En als ik zin heb eet ik chocolade ofzo..... IK ben gewoon opgevoed met 3 maaltijden per dag en eet tussendoor een appel of een koekje als ik honger heb..maar vaak ben ik daar te druk voor

Maar ik kom dagelijks echt niet boven de 1500 cal hoor. en dan laat ik dan echt niet speciaal iets voor staan, maar pas wel op dat ik niet overdadig vet eet..... Hoewel ik wel moet toegeven dat ik geen fan ben van pizza / patat of sausen ergens over.... en dat ik van nature een 'gezonde' keus maak....O ik ben even groot als TS en weeg zo'n 12-14 kilo meer
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_70044622
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:27 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:
Dat vind ik zo klote: ik heb mijn vet juist om de 'lovehandles' zitten.

Voornamelijk op vrouwelijke plekken: billen; dijen etc.

Benen en hele bovenlichaam is behoorlijk gespierd (en zo goed als vetvrij) bij mij, maar mijn middel is echt nog één en al vet of vel..
Terwijl ik elke dag 1,5 uur intensief cardio doe..

Iemand die hier misschien tips voor heeft of moet ik gewoon veel buikspier oefeningen doen??
Ik heb misschien een tip, ik heb jaaarenlang gefitnesst en zag er best goed gespierd uit, maar mn buikje wegkrijgen? Ho maar, niet dus. Nu fitness ik er nog wel bij, maar mijn voornaamste sport is hardlopen en geloof het of niet, ik heb (bijna) een sixpack. Voor mij is intensief hardlopen dus de manier om dit wel voor elkaar te krijgen. Met andere sporten is het me nooit gelukt. Buikspieroefeningen is leuk voor de definitie van je spieren maar het gaat er meer om om het vet wat ervoor ligt weg te krijgen, en dat lukt niet met buikspieroefeningen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:51:52 #279
157922 fathank
pi_70051562
Nog een leuk feitje trouwens. Als je te weinig kcal binnen krijgt gaat je lichaam in een soort van spaarstand. En al het extra's wat je dan eet (dus een keer zondigen met patat mayo + frikandel speciaal ofzo) wordt dan direct opgeslagen als reserve (in de vorm van vet..). Minder eten heeft dus alleen op korte termijn zin. Want zodra je weer normaal gaat eten vliegen de kilo's er weer aan.

Zie hier het Jojo-effect uitgelegd in Jip&Janneke taal.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:58:49 #280
Altijd onderweg..
pi_70051739
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:04 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik heb misschien een tip, ik heb jaaarenlang gefitnesst en zag er best goed gespierd uit, maar mn buikje wegkrijgen? Ho maar, niet dus. Nu fitness ik er nog wel bij, maar mijn voornaamste sport is hardlopen en geloof het of niet, ik heb (bijna) een sixpack. Voor mij is intensief hardlopen dus de manier om dit wel voor elkaar te krijgen. Met andere sporten is het me nooit gelukt. Buikspieroefeningen is leuk voor de definitie van je spieren maar het gaat er meer om om het vet wat ervoor ligt weg te krijgen, en dat lukt niet met buikspieroefeningen.
THx, wellicht dat ik weer ga proberen hard te lopen!

Vorig jaar heb ik het 3 weken volgehouden om om de dag te lopen toen ik in Engeland woonde voor een tijdje (geen fitness in de buurt). Maar dat was wel pittig in 'heuvelachtig' terrein daar op het platteland..
Maar ik moet zeggen dat ik wel altijd mijn buik voelde erna; alsof die strak stond..
pi_72540856
Hoi iedereen.

ik zou graag zo snel mogelijk een 10 kilo afvallen beter gezegt ik wil van mijn maatje 40 naar een maatje 36 terug.

maar ik weet niet snel wat ik daarvoor allemaal moet doen ? heeft er iemand tips voor me eender welke tips,

daarna kan ik nog kijken wat ik wil toepassen.

voor de rest ben ik 19 jaar ben 1.80 groot en weeg nu 74 kilo ik zou het liefst 62-65 kilo willen wegen.
ook omdat ik terug modellenopdrachten en catwalks en missverkiezingen wil doen.
zolang ik mijn maatje 36 maar terug heb.
ik ben absoluut geen anorexia, wil enkel goeie tips die ik zou kunnen toepassen.
ben ook een supergezonde persoon.
pi_72542392
Gezonde dingen eten en regelmatig bewegen.
I had a signature once. It was awful.
pi_72542426
Ja doei.
  dinsdag 8 september 2009 @ 08:20:03 #284
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72542446
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 08:15 schreef zoeperzazke het volgende:
Gezonde dingen eten en regelmatig bewegen.
Zo simpel is het inderdaad.
Gezonder eten (dus ook niet éen keer in de week patat), meer regelmaat (tussendoortjes), meer bewegen/sporten/dingen doen, een goed slaapritme en niet op de weegschaal staan.
Dat is het toch wel zo'n beetje hoor.
pi_72585554
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:09 schreef grizegrijn het volgende:

[..]

dat denk ik ook. ik ben 1.78 en weeg 62/63 kilo en heb maat 38 bij broeken en 36 bij shirts. Dus dan denk ik dat bij een paar kilo minder best een 34/36 past.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')