Volgens de BMI-meter ben je al te licht. Maar dat ligt in jullie vak wat anders geloof ik. Heb je ook een plan om de 52 te bereiken en weet je zeker dat dat een gezond idee is?quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:02 schreef KaVo het volgende:
Ben 21, 1.73m en op het moment tussen de 54-55 kilo. 52 is mijn doel op dit moment. Want heb nu maat 34 en soms 36.
Ben je een aanhanger of een tegenstander?quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:08 schreef ANTAM het volgende:http://www.ze.nl/beauty/De-wereld-van-pro-ana/615/
Wow, 1.73 en 54-55 kilo? Wow.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:02 schreef KaVo het volgende:
Ben 21, 1.73m en op het moment tussen de 54-55 kilo. 52 is mijn doel op dit moment. Want heb nu maat 34 en soms 36.
Maar je moet toch ook wat hebben om vast te kunnen pakken? Ik snap wel dat je graag een goede model wil zijn, maar 52 kilo?!quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:15 schreef KaVo het volgende:
Vrijwel ieder model is te licht volgens die BMI meter![]()
52 kilo is niet perse mijn streven aangezien ik niet weet hoe ik er dan uitzie, maar ik schat dat 52 wel oke is. Dat is overigens nog aan de zware kant als ik veel modellen om mij heen zie met mijn lengte hoor, maar graatmager wil ik niet worden. Maar van die lovehandels enzo op de foto kan gewoon niet!
En die link zegt meer over jouw denkwijze dan de mijne
Yups, het zij zo. Maar heb je ook een gezond plan?quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:15 schreef KaVo het volgende:
52 kilo is niet perse mijn streven aangezien ik niet weet hoe ik er dan uitzie, maar ik schat dat 52 wel oke is. Dat is overigens nog aan de zware kant als ik veel modellen om mij heen zie met mijn lengte hoor, maar graatmager wil ik niet worden. Maar van die lovehandels enzo op de foto kan gewoon niet!
Heb je het verhaal gelezen? Volgens mij staat achter de link een redelijk objectief verhaal over pro-ana-sites. Enigszins gekleurd, want er worden wel wat waarschuwingen gegeven. Maar toch; geen propaganda in elk geval en volgens mij ook geen onderbuik-veroordeling. Of heb ik het fout gelezen?quote:En die link zegt meer over jouw denkwijze dan de mijne
Zeg dat nou niet, TS lijkt me ertoe in staat om wat centimeters weg te werken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:23 schreef Xennia het volgende:
Ben je niet sowieso te klein om model te zijn?
Voor vrouw is dit standaard hoor.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:23 schreef Xennia het volgende:
Ben je niet sowieso te klein om model te zijn?
Ja dat is het dus wel. Tussen de 1,72 en 1,78 als ik het mij goed herinner.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:11 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja maat 40 ook, maar niet als je de catwalk op wilt
1.73 is de 'grens' als ik het goed heb. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen, kijk maar naar Kate Mossquote:Op donderdag 4 juni 2009 02:24 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja dat is het dus wel. Tussen de 1,72 en 1,78 als ik het mij goed herinner.
ik denk dat je dan erg ongezond eet als je bij die lengte en dat gewicht over love handels spreekt, zeker op die jonge leeftijd en als vrouw zijnde.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:15 schreef KaVo het volgende:
* Chav neemt nog een chocolaatje twee chocolaatjesquote:Op donderdag 4 juni 2009 13:36 schreef zwartemarktplaats het volgende:
# ees altijd de etikketen voordat je iets neemt. In sommige dingen zitten meer calorieen dan andere. Kijk vooral uit voor vet want dat is de ergste boosdoener.
# Slaap minstens 6 uur. Als je minder dan 6 uur slaapt dan gaat je stofwisseling 15% langzamer werken.
# Hou een eetdagboek bij. Dit zorgt ervoor dat je je proces kan volgen en dat je verandering kan aanbrengen en weet waar je op moet letten
# Beloon jezelf in plaats van jezelf te straffen. Denk aan de goede dingen die je hebt gedaan. Stop voor elke kg die je bent verloren een euro in je zak en koop daar iets leuks van voor jezelf
# Eet heel langzaam. Neem na elke (kleine) hap 3 slokken water en wacht dan eventjes voordat je weer doorgaat. Hierdoor raak je sneller vol
# Voordat je moet eten zoek je op internet een plaatje op wat je onzettend goor vind. Dwing jezelf om er naar te blijven kijken net zolang totdat je moet eten. Wedden dat alles wat je op je bord ziet je aan dat plaatje herrinerd.
# Saboteer je eten. Strooi er teveel zout of peper overeen zodat je het niet meer lekker vind
# Neem een douche. Koud water zorgt ervoor dat je lichaam meer moeite moet doen om zich op te warmen en dat je dus meer kcal verbrand.
# Ga niet elke dag op de weegschaal staan. In sommige situaties kan je lichaam meer vocht vasthouden waardoor je meer weegt. Je kan beter jezelf elke week meten. Bind een touw om je middel ( of iets anders) en zet een streepje waar je nu bent. Doe dit elke week en je ziet de verschillen
# Koop kleren waar je niet inpast. Zorg ervoor dat je er wel in kan. Dit is goede thinspiration
# Drink elke dag 4 koppen groene thee. Dit zorgt ervoor dat je stofwisseling sneller gaat
# Als je het kan wordt dan vegetarieer
# Kijk naar andere mensen die eten. Je zal dit zo vies vinden dat je geen zin meer hebt om te eten.
# Eet naakt voor de spiegel (als het kan) Als je naar jezelf moet kijken heb je echt geen trek meer
# Leg je bestek neer nadat je een hap hebt genomen
# De vriezer is je beste vriend. Vries iets in wat je lekker vind en eet het op. Het duurt heel lang voordat je het ophebt en het eet heel moeilijk
# Maak jezelf misselijk. Draai 20 rondjes als je honger hebt. We zullen dan zien of je daarna nog wil eten
# Drink elk half uur een glas water. Dit druk je hongergevoel
# Hang niet op je stoel maar ga rechtop zitten. Zo verbrand je meer kcal
# Blijf altijd in beweging. Als je op je stoel zit ga met je voet bewegen. Mensen die dit doen verbranden per uur 36 kcal meer.
# Eet als mensen erbij zijn. Zo zal niemand je verdenken.
# Vertel aan je vrienden dat je kate moss en al die andere topmodellen veel te dun vind
Vermijd het eten
# Maak het huis schoon als je honger hebt
# Surf op internet en bekijk allemaal pro-ana sites (dit helpt mij)
# Zet je favoriete muziek aan en begin met dansen. Niet alleen vergeet je dat je geen honger hebt maar je wordt er ook blijer van en je verbrand kcal
# Maak de wc schoon. Wie heeft er nou nog trek als hij boven een wc hangt?
# Ga winkelen! Ga op zoek naar the smalle kleding. Heup broeken doen het goed
# Koop de cosmogirl,elle girl,fancy,glamour,cosmopolitin en je bent uren zoet met je kijken naar de modellen en lezen van artikelen
# Maak een eigen site dat is een goede afleiding (ik kan het weten)
# Bel een vriend(in) als je honger hebt. Je wilt toch niet dat je vrienden je aan de telefoon horen kauwen?
# Ga scrappen. Maak een mooi boekje waarin je al je thinspiration en droomdoelen en vorderingen inzet.
# Maakt een lijst van de redenen waarom je dun wilt zijn. Als je honger hebt lees je deze allemaal door
# Speel met je huisdier of ga met je hond lopen
# Ga lekker een stuk hardlopen. Dit houdt je van eten af
# Praat op msn met andere ana's
Weetjes
# Koffie zorgt ervoor dat je minder honger hebt
# Als je rechtop zit verbrand je 10% kcal meer
# Als je minder dan 6 uur slaapt gaat je stofwisseling met 15% langzamer
# Je maag kan groter worden. Eet nooit iets groter dan een bekertje
# Je hersens merken pas na 20 minuten dat je vol zit. Eet dus langzaam
# Eet niet voor de tv, als je eet. Je hersens hebben dan niet in de gaten dat je vol zit
Alstu
Voor iemand met zoveel babbels doe je een paar achterlijke uitspraken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:03 schreef Julie. het volgende:
[..]
ik denk dat je dan erg ongezond eet als je bij die lengte en dat gewicht over love handels spreekt, zeker op die jonge leeftijd en als vrouw zijnde.
ik ben 174 en 57 kg en in de 30 en ik ben slank en gespierd.
Als ik al wat dikker wordt is dat bij mijn dijen/billen. Als je bij je buik dik wordt eet je ongezond imho
Misschien moet je eens overwegen (wat meer) te gaan sporten/ bewegen en anders te eten.
Google maar.
Niet te weinig gaan eten iig, daar word je niet mooier/ sterker van en doe je je zelf schade mee op lange termijn.
Je gewicht moet ook bij je passen, dus het kan zijn dat je niet geschikt bent voor model...hoe dun je ook wordt.
Succes
Ik moet er niet aan denken zo weinig te eten, moet ik niet proberen ook want dan val ik af als een gek!quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:59 schreef KaVo het volgende:
Bedankt voor de mensen die wel nuttige posts plaatsen!
Alsof weinig eten ongezond is en veel niet... sterker nog, hoe ik nu eet krijg ik veel meer voedingstoffen binnen dan ik eerst at..
Ben niet zo''n grote eter dus eerst (toen ik niet op mn gewicht lette) at ik ook maar 1 boterham en avondeten ofzo en de rest van de calorieen bestond uit koekjes en snoepjes. Nu eet ik vooral veel fruit en salades, vis, eitje etc. Avondeten geniet ik gewoon van dus een bord pasta oid ga ik niet schrappen.
Ik let wel op dat ik op een dag rond de 1200 kcal zit. tot nu toe voel ik mij daar goed en fit bij en val ong een kilo per week af. en ik loop meer en ga soms joggen.
Maarja, mensen met domme reacties, niet zo jaloers doen ik weet wel beter!
en lovehandels op mijn gewicht is echt niet gek hoor.. ben gewoon heel smal gebouwd dus ik krijg vetrolletjes ipv dat ik breed wordt. iedereen is anders gebouwd en dat is indd genetisch bepaald.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:59 schreef KaVo het volgende:
Bedankt voor de mensen die wel nuttige posts plaatsen!
Alsof weinig eten ongezond is en veel niet... sterker nog, hoe ik nu eet krijg ik veel meer voedingstoffen binnen dan ik eerst at..
Ben niet zo''n grote eter dus eerst (toen ik niet op mn gewicht lette) at ik ook maar 1 boterham en avondeten ofzo en de rest van de calorieen bestond uit koekjes en snoepjes. Nu eet ik vooral veel fruit en salades, vis, eitje etc. Avondeten geniet ik gewoon van dus een bord pasta oid ga ik niet schrappen.
Ik let wel op dat ik op een dag rond de 1200 kcal zit. tot nu toe voel ik mij daar goed en fit bij en val ong een kilo per week af. en ik loop meer en ga soms joggen.
Maarja, mensen met domme reacties, niet zo jaloers doen ik weet wel beter!
en lovehandels op mijn gewicht is echt niet gek hoor.. ben gewoon heel smal gebouwd dus ik krijg vetrolletjes ipv dat ik breed wordt. iedereen is anders gebouwd en dat is indd genetisch bepaald.
Dat is nou ook weer niet per se waar. Ik ben zelf 1.75 en weeg 55/56 kilo en heb bij leggings echt geen maat 156.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:08 schreef taxibabe het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje te ongeloofwaardig...
Als je zegt dat je smal gebouwd bent bij 173 cm en rond de 55 kilo zit kan ik me niet voorstellen dat je maat 34 hebt. Je zou al meer in de kindermaatjes zitten.
Helaas ben ik door omstandigheden afgevallen, ik ben hard bezig om juist weer wat kilo's er bij op te krijgen (ik ben 178 cm en weeg nu 55 kg). Ik heb laatst een legging gekocht in maat 156. Regelmatig moet ik bij de kindermaatjes shoppen
. En dat is echt niet leuk.
Daarbij krijg je bij zo'n laag gewicht wat jij wilt ook nog te maken met lichameijke klachten, zoals lage bloeddruk, het snel koud hebben, en futloos zijn en nog wel meerdere dingen. Wat je ook beweert, het is echt niet gezond om zo'n laag gewicht te hebben.
Ik denk dat maat 34 of 36 daar heel aardig bij past hoor...quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:08 schreef taxibabe het volgende:
Als je zegt dat je smal gebouwd bent bij 173 cm en rond de 55 kilo zit kan ik me niet voorstellen dat je maat 34 hebt. Je zou al meer in de kindermaatjes zitten.
Dat zal hard aantikken met die twee kilo die ze kwijt wil.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:36 schreef zwartemarktplaats het volgende:
# Beloon jezelf in plaats van jezelf te straffen. Denk aan de goede dingen die je hebt gedaan. Stop voor elke kg die je bent verloren een euro in je zak en koop daar iets leuks van voor jezelf
Kan inderdaad goed kloppen hoor, mijn vriendin heeft zelf ook maat 34 met dezelfde lengte/gewicht.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:09 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Ik denk dat maat 34 of 36 daar heel aardig bij past hoor...
Ik zeg het misschien wat bot, maar waarom moet mode voor vrouwen getoond worden door het over een kapstok te hangen? Is het niet handiger om damesmode te laten showen door dames? Ik zie liever een model met lovehandles, een leuke uitstraling en leuke kleding dan iemand die zichzelf uithongert voor geld.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:15 schreef KaVo het volgende:
Dat doen ze omdat kleding op lange, dunne dames mooier valt, het komt beter uit --> beter voor foto's/catwalkshows. [niet per se mijn mening, maar dat is wat ik ooit gehoord heb.]quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik zeg het misschien wat bot, maar waarom moet mode voor vrouwen getoond worden door het over een kapstok te hangen? Is het niet handiger om damesmode te laten showen door dames? Ik zie liever een model met lovehandles, een leuke uitstraling en leuke kleding dan iemand die zichzelf uithongert voor geld.
Jammer dat je carriere en geld boven je lichamelijke gezondheid stelt. Ik hoop voor je dat je er geen spijt van krijgt.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:36 schreef zwartemarktplaats het volgende:
# Voordat je moet eten zoek je op internet een plaatje op wat je onzettend goor vind. Dwing jezelf om er naar te blijven kijken net zolang totdat je moet eten. Wedden dat alles wat je op je bord ziet je aan dat plaatje herrinerd.
# Saboteer je eten. Strooi er teveel zout of peper overeen zodat je het niet meer lekker vind
# Kijk naar andere mensen die eten. Je zal dit zo vies vinden dat je geen zin meer hebt om te eten.
# Eet naakt voor de spiegel (als het kan) Als je naar jezelf moet kijken heb je echt geen trek meer
# De vriezer is je beste vriend. Vries iets in wat je lekker vind en eet het op. Het duurt heel lang voordat je het ophebt en het eet heel moeilijk
# Maak jezelf misselijk. Draai 20 rondjes als je honger hebt. We zullen dan zien of je daarna nog wil eten
# Blijf altijd in beweging. Als je op je stoel zit ga met je voet bewegen. Mensen die dit doen verbranden per uur 36 kcal meer.
# Eet als mensen erbij zijn. Zo zal niemand je verdenken.
# Maak de wc schoon. Wie heeft er nou nog trek als hij boven een wc hangt?
Ik ben 1.75 en ik weeg 64 en ik heb zo vaak shirtjes en broeken in maat 1.64. Dus zo bijzonder of klein is het niet. En als je wil weten hoe mijn figuur er uitziet moet je even kijken in het wat draag je vandaag topic.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:08 schreef taxibabe het volgende:
Helaas ben ik door omstandigheden afgevallen, ik ben hard bezig om juist weer wat kilo's er bij op te krijgen (ik ben 178 cm en weeg nu 55 kg). Ik heb laatst een legging gekocht in maat 156. Regelmatig moet ik bij de kindermaatjes shoppen
. En dat is echt niet leuk.
Daarbij krijg je bij zo'n laag gewicht wat jij wilt ook nog te maken met lichameijke klachten, zoals lage bloeddruk, het snel koud hebben, en futloos zijn en nog wel meerdere dingen. Wat je ook beweert, het is echt niet gezond om zo'n laag gewicht te hebben.
Dat + 52 kilo is weinig! Met een kilo of 55 is het mijns inziens goed genoeg... lager is echt niet nodig (zonder foto's natuurlijk lastig te beoordelen omdat mensen heel wat verschillen. Maar maatje 32 lijkt mij echt tequote:Op donderdag 4 juni 2009 20:42 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik denk dat ook veel mensen verbaasd zijn over het maatje 32 wat je wilt bereiken.
Vooral omdat dit totaal niet nodig is voor een modellencarriere. Daar wordt 34 en 36 ook goedgekeurd.
Stel dat je overgewicht zou hebben. Iedereen weet tegenwoordig wel dat dat ongezond is.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:38 schreef KaVo het volgende:
Ik vind het zo overdreven allemaal dat een laag gewicht ongezond zal zijn... als ik 48 zou wegen ja dat zal niet meer goed zijn, maar met 54 kilo ben ik lang niet te mager! ik heb absoluut geen kindermaten!
54-55 klinkt in jullie oren misschien minder dan het is?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:46 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Stel dat je overgewicht zou hebben. Iedereen weet tegenwoordig wel dat dat ongezond is.
Dat kan je zien aan je BMI.
Een te laag gewicht is ook ongezond. Je loopt dan ook kans op allerlei kwalen. Als je dat niet gelooft, is volgens mij de stap naar anorexia niet zo groot.
Het lijkt me niet zo'n groot probleem voor je dat je menstruatie uitblijft als je te mager bent. Als je zoveel over hebt voor je beroep, kan je toch geen kind hebben. Het wordt pas lastig als er overal haar begint te groeien waarschijnlijk.
Ik ben al hot genoeg,quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Nouja, dat maatje 32 is ook niet letterlijk wat ik wil bereiken. vond het wel een duidelijke topictitel
in mijn posts staat 52 kilo dus hoef waarschijnlijk nog maar zo'n 2 kilo. het gaat me er niet om in welke maat kleding ik pas, maar hoe het eruit ziet. geloof mij die benen en dat buikje mag echt wel wat van af.
en anorexia heb ik niet ik hou van lekker eten![]()
maargoed heb eigenlijk geen zin om hier te gaan bewijzen dat er voor een model wel wat af kan en ik geen anorexia heb.. want het slaat natuurlijk nergens op.
dus geen mensen hier verder die al slank zijn maar superslank willen zijn?
nee sorryquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Ok en toen was ik overtuigd. Hier zit iemand te trollenquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:54 schreef KaVo het volgende:
Echt lachen hoe mensen zich blindstaren op iets wat men ooit heeft bedacht, zo'n bmi meter![]()
volgens zon programma is mijn ideale gewicht 67 kilo. nou lach me dood zeg, ideaal gewicht voor een varken ja!
Vast wel, ik alleen niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Nee. Ik zie liever vrouwelijke vormen en mijn vriendje volgens mij ookquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Dat is dan ook een net gewicht. En als jij daar al mee in maat 164 past, wat voor maat heeft TS dan met 10 kilo minder gewicht.....quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:44 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik ben 1.75 en ik weeg 64 en ik heb zo vaak shirtjes en broeken in maat 1.64. Dus zo bijzonder of klein is het niet. En als je wil weten hoe mijn figuur er uitziet moet je even kijken in het wat draag je vandaag topic.
Ik zou met mijn 56 kilo [bij 1.75 cm] echt níet in maat 164 passen. Dus dat geld zeker niet voor iedereen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:58 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat is dan ook een net gewicht. En als jij daar al mee in maat 164 past, wat voor maat heeft TS dan met 10 kilo minder gewicht.....
Vast wel als je bij de juiste merken kijkt. Ik pas met mijn 168cm en 72 kilo zelfs in maat 164 van shirtjes.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:00 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik zou met mijn 56 kilo [bij 1.75 cm] echt níet in maat 164 passen. Dus dat geld zeker niet voor iedereen.
Niet ieder lijf is hetzelfde,quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Vast wel als je bij de juiste merken kijkt. Ik pas met mijn 168cm en 72 kilo zelfs in maat 164 van shirtjes.
Ik pas met 1.65 en 58 kg ook in maat 164. Dat is niet zo vreemd. Maar volgens mij is TS gewoon aan het trollen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:58 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat is dan ook een net gewicht. En als jij daar al mee in maat 164 past, wat voor maat heeft TS dan met 10 kilo minder gewicht.....
Hoeveel soorten kleren kan je dan wel niet gaan maken,quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:09 schreef krakkemieke het volgende:
Ik snap dat hele modellengebeuren niet.
Ik wil weten hoe kleren met mijn maat mij staan en ik ga echt geen kleren kopen omdat die bij een dun iemand leuk zijn. Ik heb gewoon een echte vrouwelijke buik. Dus ga ik echt niet die satijnen jurk kopen, omdat hij zo mooi is op dat model met maat 32.
1200 Kcal? Dan ga je vast ook alle vet schrappen? Als je dat doet, ben je ongezond bezig.
Verder ben ik het eens met Kaasstengel!
Het gaat niet om de kleren, die worden toch wel gemaakt. Het gaat mij om de modellen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:14 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hoeveel soorten kleren kan je dan wel niet gaan maken,. Er zijn zoveel vormen, maten, etc.
En er bestaan ook dunne mensen dus voor hen is dat wel 'hun maat.'
Of voor een man. Ik heb een bmi van 24 maar geen vet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:54 schreef KaVo het volgende:
Echt lachen hoe mensen zich blindstaren op iets wat men ooit heeft bedacht, zo'n bmi meter![]()
volgens zon programma is mijn ideale gewicht 67 kilo. nou lach me dood zeg, ideaal gewicht voor een varken ja!
Dat houdt je toch. Dat geld voor alle maten. Je ziet net zo goed dingen op de catwalk die een 'normale' maat vrouw beter zou staan. Denk bijvoorbeeld aan strapless jurkjes etc.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:20 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Het gaat niet om de kleren, die worden toch wel gemaakt. Het gaat mij om de modellen.
Als ik met mijn maat een mooie jurk/whatever zie, wil ik die kopen. Maar die wordt geshowed door een dun model. Grote kans dat het ding me totaal niet staat.
Krengquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:25 schreef La_Vita het volgende:
TS, naast dat je te dik bent, ben je ook te kort om model te worden. Dus kijk anders ook eens naar een beenverlening
quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:25 schreef La_Vita het volgende:
TS, naast dat je te dik bent, ben je ook te kort om model te worden. Dus kijk anders ook eens naar een beenverlening
Dat je geen 10 kilo wilt aankomen en dat je blij bent dat je zo dun bent, goed.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:41 schreef MaLo het volgende:
Tegenwoordig zijn we 10 jaar verder en weeg ik 61 kilo. Nog niet veel voor iemand van mijn lengte, maar ik vind mezelf wel mooier dan toen. Ik heb nu een kont. Maar dikker wil ik ook niet worden. Wat KaVo zegt over BMI, ik zou volgens mij ook een vet varken zijn als middenin het groene vlak zou zitten. Dan zou ik nog 10 kilo aan moeten komen, nou, dank je feestelijk.
Als je dalijk 52 weegt en je bent eens een weekje goed ziek dan zit je zo aan de 48 kilo en dat is ongezond.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:38 schreef KaVo het volgende:
Ik vind het zo overdreven allemaal dat een laag gewicht ongezond zal zijn... als ik 48 zou wegen ja dat zal niet meer goed zijn, maar met 54 kilo ben ik lang niet te mager! ik heb absoluut geen kindermaten!
54-55 klinkt in jullie oren misschien minder dan het is?
In MIJN beleving ben ik dan vet ja. Ik ben heel tenger gebouwd, heb dunne polsen enzo, en als ik dan zwaarder zou worden, wordt het een heel raar gezicht.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:55 schreef lily het volgende:
[..]
Dat je geen 10 kilo wilt aankomen en dat je blij bent dat je zo dun bent, goed.
Maar dat je met 10 kilo erbij dan maar meteen "een vet varken" zou zijn is natuurlijk belachelijk (die term alleen al, sorry hoor)
52 kilo en lovehandles?quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:15 schreef KaVo het volgende:
Wie heeft hier nou de issues?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:55 schreef lily het volgende:
[..]
Maar dat je met 10 kilo erbij dan maar meteen "een vet varken" zou zijn is natuurlijk belachelijk (die term alleen al, sorry hoor)
quote:
juistquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:36 schreef ForumGek het volgende:
Maar voor beiden is belangerijk dat je je goed voelt met het lichaam dat je hebt, en is je over- ondergewicht niet te groot, dan is er niks aan de hand.
Dat zei ik extra zo, een dun iemand wordt ook makkelijk skelet genoemd of "ohh wat ben je dun"quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:55 schreef lily het volgende:
[..]
Tja, ten eerste vind ik dat ook niet. Het hangt er als losse lappen omheen en zelf kun je dan nooit zien hoe het zit bij een 'echte' vrouw (eentje met borsten en heupen, die je maar zelden ziet bij modellen). Het is dus niet representatief voor hoe zoiets staat bij niet-modellen (die de kleding uiteindelijk moeten kopen). Ik zie de logica er dus niet van in.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:33 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat doen ze omdat kleding op lange, dunne dames mooier valt, het komt beter uit --> beter voor foto's/catwalkshows. [niet per se mijn mening, maar dat is wat ik ooit gehoord heb.]
Overigens kunnen lange, dunne dames ook een leuke uitstraling en leuke kleding hebben. Ook niet ieder model hongert zich uit, er zijn genoeg vrouwen die nou eenmaal meer zo'n bouw hebben.
Maar dat is weer een heel andere discussie, natuurlijk.
Zoals ik al zei; maat 32 lijkt me wel ongezond en is totaal niet nodig voor een modellencarierre.
Deels wel met je eens. Ik zou volgens de BMI maximaal 69 kilo mogen wegen, terwijl ik niet eens denk dat ik dat gewicht ooit haal. Als ik 75 of 80 zou wegen, zou ik heel tevreden zijn. Het is mijn bouw gewoon niet om bijv. 65 kilo te wegen. Ik kan alles, maar ik ben ook gewoon gezond. Geen problemen met cholesterol, geen diabetes, geen bloeddrukproblemen, etc. Ik eet ook gewoon gezond, ik kan trappen lopen zonder te hijgen, ik kan sporten als het moet (ik vind het niet leuk, maar ik kan het wel gewoon zonder lichamelijke problemen).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:36 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Wie heeft hier nou de issues?
Als je al jaren in een bepaald lichaam zit waarin je jezelf goed voelt, en ook gezond bent. Daar gaan we dan vanuit natuurlijk. Als je dan ziet dat je "eigenlijk" 10 kilo zwaarder had moeten zijn volgens een meetinstrument wat op de massa (hehe) is afgestemd, en niet op het individu, dan kan ik me best voorstellen dat je je daarna een vet varken voelt. Zo'n BMI zegt ook niet veel, ik denk dat die meer in het leven is geroepen voor mensen die te zwaar zijn (het gros van de samenleving momenteel...) dan voor mensen die te dun zijn.
Maar voor beiden is belangerijk dat je je goed voelt met het lichaam dat je hebt, en is je over- ondergewicht niet te groot, dan is er niks aan de hand.
je mist mijn punt compleetquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:57 schreef KaVo het volgende:
Dat zei ik extra zo, een dun iemand wordt ook makkelijk skelet genoemd of "ohh wat ben je dun"
ik vind het belachelijk dat dat wel altijd maar moet kunnen en iemand dik noemen dat is wel heel erg![]()
De catwalkshows met extreem dunne modellen waar we het over hebben zijn haute couture shows. Die kleding is niet gemaakt om zo op straat te worden gedragen, maar als inspiratiebron voor de pret a porter lijnen. Haute couture is eerder kunst en niet bedoeld om door de 'gewone vrouw' (of man) te worden gedragen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tja, ten eerste vind ik dat ook niet. Het hangt er als losse lappen omheen en zelf kun je dan nooit zien hoe het zit bij een 'echte' vrouw (eentje met borsten en heupen, die je maar zelden ziet bij modellen). Het is dus niet representatief voor hoe zoiets staat bij niet-modellen (die de kleding uiteindelijk moeten kopen). Ik zie de logica er dus niet van in.
En voor wie zegt dat er tig verschillende mensen zijn met een verschillend model: ik denk dat er iets meer mensen zijn met maat 40 en cup C bijvoorbeeld, dan mensen met maat 32 die geen BH nodig hebben (en ouder zijn dan 18). Kortom, meer mensen kunnen dan zien hoe het staat.
Maar goed, lange dunne dames kunnen wel uitstraling hebben, ik zeg nergens van niet. Maar iemand van TS' lengte en gewicht valt m.i. echt niet meer onder gewoon dun. Ik had een klasgenoot vroeger van minder dan 1m70 die rond de 50 woog en die droeg kledingmaatjes. Kan me niet voorstellen dat als TS een paar centimeter langer is en een paar kilo zwaarder en dus eigenlijk dezelfde 'verhouding' heeft er dan nog gezond uit ziet.
Overigens hoeven mensen met zo'n bouw er over het algemeen ook niet zo weinig voor te eten. 1200 kcal is gewoon ondervoeding, heeft niets te maken met bouw. TS maakt gewoon haar lichaam kapot en tegen de tijd dat ze oud genoeg is dat te beseffen is het ws. te laat.
Eigenlijk is het best erg. Ik kijk zelf ook niet graag naar graatmagere modellen, zeker niet die catwalk/ echte modewereldmodellen, absoluut niet graag zelfs. Maar kijk toch WEL liever naar slank.....en ook al denk ik dan zelf dat dat een 'normaal' postuurtje 36/38 is waar ik tegenaan zit te kijken, ik kijk toch aan tegen een maatje 34.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik zeg het misschien wat bot, maar waarom moet mode voor vrouwen getoond worden door het over een kapstok te hangen? Is het niet handiger om damesmode te laten showen door dames? Ik zie liever een model met lovehandles, een leuke uitstraling en leuke kleding dan iemand die zichzelf uithongert voor geld.
Jammer dat je carriere en geld boven je lichamelijke gezondheid stelt. Ik hoop voor je dat je er geen spijt van krijgt.
Kijk je weleens naar superdik, superdun? Dan kun je zien wat ondergewicht doet met je lichaam. Het is slecht voor je huid en haar (ook belangrijk voor een model, toch?) en loopt meer risico op osteoporose. Bovendien kun je met een dieet als het jouwe nooit genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen, onmogelijk. 1200 kcal en dan nog sporten is ook echt te weinig!
Ik zou je adviseren om op z'n minst een dokter of dietist te raadplegen die je kan helpen nog enigszins verantwoord af te vallen (voor zover mogelijk).
Dat dus, en daarbij komt dat de kleding die bij catwalks wordt gedragen gemaakt is voor die maat. Qua verhoudingen enzo, dat 99% van de wereldbevolking geen maatje 34/32 heeft, is de reden dat sommige kleding tot in maat 40 (en soms meer, maar dat is veelal geen designer kleding)geproduceerd wordt. Dat is echt niet omdat de ontwerpers dat graag willen, dat is om ervoor te zorgen dat ook de rest van de wereld ermee rond kan lopen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:56 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
De catwalkshows met extreem dunne modellen waar we het over hebben zijn haute couture shows. Die kleding is niet gemaakt om zo op straat te worden gedragen, maar als inspiratiebron voor de pret a porter lijnen. Haute couture is eerder kunst en niet bedoeld om door de 'gewone vrouw' (of man) te worden gedragen.
2000 is een grove stelregel voor vrouwen, dat is zo. Maar ken jij mensen die zelfs als ze werken, veel lopen en soms sporten 1200 kcal of minder nodig hebben? Ik heb er nog nooit van gehoord. [/quote]quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:14 schreef ForumGek het volgende:
En aan Maeghan: 1200kcal per dag wil niet zeggen dat je jezelf 800 kcal ondervoed. Er is ook nog zoiets als een basaalmetabolisme, dus dat wat je lichaam verbruikt zonder ook maar een stap gezet te hebben . Dat is lager dan de 2000 kcal norm en zelf te berekenen d.m.v. onderstaande formule:
Tja, dat begrijp ik dus ook echt niet en ik vind het idd best ernstig. Ik kijk liever naar iemand die er gewoon gezond uitziet en m.i. is dat als iemand in verhouding is (dus iemand met smalle polsjes en heupen zal wat lichter zijn, iemand met een brede bouw zal wat zwaarder zijn), gezonde huid en mooi haar heeft, heldere ogen, etc. Pas als iemand echt moeite krijgt met lopen, een gigantische onderkin heeft of een slechte huid van het slechte eten, dan vind ik iemand lelijk dik.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:28 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Eigenlijk is het best erg. Ik kijk zelf ook niet graag naar graatmagere modellen, zeker niet die catwalk/ echte modewereldmodellen, absoluut niet graag zelfs. Maar kijk toch WEL liever naar slank.....en ook al denk ik dan zelf dat dat een 'normaal' postuurtje 36/38 is waar ik tegenaan zit te kijken, ik kijk toch aan tegen een maatje 34.
De vrouwen van die Dove reclame zijn maatje 38/40 en dus 'normaal' en toch vind ik die vrouwen altijd walgelijk dik en niet lekker om naar te kijkenTerwijl ze ws nog dunner zijn dan ikzelf en de meeste Nederlandse vrouwen er zo uitzien
Ik ben al zo geindoctrineerd dat ik dat dikke papzakjes vind
Tja, maar ik denk dat de gemiddelde vrouw met cellulitis ook gewoon geen hotpants aan moet doen. Net zoals sommige mode gewoon ook niet geschikt is voor vrouwen van een gemiddelde leeftijd is ook niet alles gemaakt voor vrouwen met een gemiddelde maat.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:17 schreef Maeghan het volgende:
En dan nog boeit het me niet zo enorm waar ik tegenaan moet kijken. Of ik op tv nou een dikke vrouw of een dunne vrouw reclame zie maken voor tandpasta, dat zal me echt niet uitmaken. En met kleding zie ik liever iemand met een gemiddelde maat (in het westen is dat maat 40/42 volgens mij) dan iemand die zo dun is dat je niet normaal kunt vergelijken hoe iets staat. Fijn dat iemand met maat 32 hotpants draagt op een catwalk, maar de 'gemiddelde' vrouw met maatje 40 en cellulitis heeft daar weinig mee denk ik.
Nee, dat is dus het probleem. Dikke mensen gaan gebruiken 'omdat dat ook moet', dan gaan we nog steeds net zo hard de verkeerde kant op. Het zou gewoon normaal moeten zijn dat mensen er verschillend uit zien, of dat nu op het gebied is van gewicht, huidskleur, haarkleur, grootte van de neus of wat dan ook.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:45 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Tja, maar ik denk dat de gemiddelde vrouw met cellulitis ook gewoon geen hotpants aan moet doen. Net zoals sommige mode gewoon ook niet geschikt is voor vrouwen van een gemiddelde leeftijd is ook niet alles gemaakt voor vrouwen met een gemiddelde maat.
Ik zou zelf wel liever modellen maat 36/38 zien dan dat maatje nul gedoe. Ook omdat die hele magere vaak geen borsten hebben en dan moet je er zo veel onderdelen bij denken om te kunnen zien hoe het bij jezelf valt. Ik snap best dat erg slank mooier oogt dan wat gemiddeld is, maar maat 36/38 met tieten kan ook gewoon hartstikke slank zijn. En bij tandpasta enzo zou ik het ook fijn vinden als er ook wat normale maten tussen zaten. Maar aan de andere kant heb ik ook niet zo'n behoefte aan naast excuusnegers excuusdikkerds te gaan zien.
Dat 40/42 de gemiddelde maat in het westen is dat is jou juist het probleem. Dat wordt normaal gevonden en iemand met maat 34 heeft volgens velen al meteen anorexia... of is ongezond.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:17 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tja, dat begrijp ik dus ook echt niet en ik vind het idd best ernstig. Ik kijk liever naar iemand die er gewoon gezond uitziet en m.i. is dat als iemand in verhouding is (dus iemand met smalle polsjes en heupen zal wat lichter zijn, iemand met een brede bouw zal wat zwaarder zijn), gezonde huid en mooi haar heeft, heldere ogen, etc. Pas als iemand echt moeite krijgt met lopen, een gigantische onderkin heeft of een slechte huid van het slechte eten, dan vind ik iemand lelijk dik.
En dan nog boeit het me niet zo enorm waar ik tegenaan moet kijken. Of ik op tv nou een dikke vrouw of een dunne vrouw reclame zie maken voor tandpasta, dat zal me echt niet uitmaken. En met kleding zie ik liever iemand met een gemiddelde maat (in het westen is dat maat 40/42 volgens mij) dan iemand die zo dun is dat je niet normaal kunt vergelijken hoe iets staat. Fijn dat iemand met maat 32 hotpants draagt op een catwalk, maar de 'gemiddelde' vrouw met maatje 40 en cellulitis heeft daar weinig mee denk ik.
Iemand hierboven zei nog dat het meer 'kunst' is dan kleding, daar kan ik niet in meegaan. Er is geen enkele vorm van kunst waar zo weinig gedachte achter zit en zo veel geld in om gaat.
Helemaal mee eens. Als je in andere landen kijkt dan zijn de vrouwen zoveel dunner. Hier zijn gezonde mensen een uitzondering. Bijna iedereen in NL heeft overgewicht en om dan de mensen met een gezond gewicht eng dun te noemen vind ik schandalig. Het is ook niet vreemd dat er zo ontzettend veel hart en vaatziekten en diabetes is de laatste jaren. Mensen eten ongezond en bewegen veel te weinig. Daarbij wordt gezet nu als normaalwaarde gezien. Erg jammer.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:47 schreef KaVo het volgende:
[..]
Dat 40/42 de gemiddelde maat in het westen is dat is jou juist het probleem. Dat wordt normaal gevonden en iemand met maat 34 heeft volgens velen al meteen anorexia... of is ongezond.
Ik weet niet of je wel eens in Frankrijk of Italië komt, maar die mensen daar zijn volgens velen dus ongezond of eng dun? Vooral in steden als Milaan of Parijs is maat 32/34 eerder regel dan uitzondering....
Ik vind meeste mensen in Nederland gewoon te dik, IK vind dat lelijk, naar mijn mening is een mens veel soberder dan wij denken, en dan nog niet gesproken of de dieren (vooral honden) in Nederland die allemaal vetgemest worden...
Haute couture mag zeker wel kunst genoemd worden. Kleding Mode kan heus een kunstvorm genoemd worden, zeker de haute couture.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:17 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Iemand hierboven zei nog dat het meer 'kunst' is dan kleding, daar kan ik niet in meegaan. Er is geen enkele vorm van kunst waar zo weinig gedachte achter zit en zo veel geld in om gaat.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:21 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Haute couture mag zeker wel kunst genoemd worden. Kleding Mode kan heus een kunstvorm genoemd worden, zeker de haute couture.
Klik.
Klik.
Klik.
Daar ga je toch zeker niet in rondlopen? Haute couture, waarbij je dus zulke slanke modellen hebt, is niet bedoeld voor de 'gewone' man of vrouw.
En achter die kleding zit nog altijd meer gedachte dan achter een schilderij wat bestaat uit alleen maar wit met een rode stip in het midden, naar mijn mening.
In zeer commerciële bladen zijn de modellen vaak niet eens zo heel dun, en hebben ze gewoon maat 38. Echter willen veel modellen verder komen, dus richting haute couture, en daarbij zijn de modellen veel slanker.
Overigens vind ik niks mis met de modellen in de haute couture plaatjes die ik gepost heb.
Nouja, bij maatje 32 vraag ik me dan wel weer af of het gezond is, maargoed.quote:
Nou leef je uitquote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:47 schreef KaVo het volgende:
[..]
[..]
En 2000 is indd natuurlijk niet wat alle mensen "nodig" hebben, iemand van 52 verbruikt VEEL minder calorieen dan iemand van 80 kilo. Als ik iedere dag 2000 kcal zou eten zou ik alleen maar dikker worden.
En om af te vallen moet je juist minder nemen dan je verbruikt want het is JUIST de bedoeling dat je lichaam dan energie ergens anders vanaf haalt, je lichaam dus. Van je vet, en spieren.
Maatje 44 is beterquote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:58 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nouja, bij maatje 32 vraag ik me dan wel weer af of het gezond is, maargoed.
Bezoek een voedingsdeskundige zou ik zeggen.
Pardon? Ik ben dik en ik word daar regelmatig op aangesproken hoor. Ook als ik bijv. gewoon op de fiets boodschappen doe kunnen mensen het niet laten om daar dingen over te roepen. En dat dikke mensen geen kritiek krijgen op hun eten, geen onbedoelde adviezen oid is ook echt niet zo.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:48 schreef Daisass het volgende:
Waarom als iemand dik is, word daar niks van gezegd. En als iemand dun is heeft die persoon een eetprobleem? Niet iedereen heeft zo'n honger om zichzelf vol te vreten.
Ge. Lul.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:48 schreef Daisass het volgende:
Waarom als iemand dik is, word daar niks van gezegd.
quote:Op zondag 7 juni 2009 11:41 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ge. Lul.
Neem nou maar aan van iemand die zowel maat 32 als maat 44 heeft gehad;
- als je dun bent heb je een eetprobleem en ben je arrogant
- als je dik bent ben je lui en geef je niets om je uiterlijk
- als je 'normaal' bent heb je een eetprobleem, ben je arrogant, lui én geef je niks om je uiterlijk, afhankelijk van hoe dik degene is die je beoordeelt
Iedereen heeft áltijd kritiek op álles. Die eeuwige discussie over wie er nou het zieligst is slaat helemaal nergens op. Iedereen zou gewoon zn mond moeten houden, of iemand nou 50 kilo weegt of 100.
Een bmi van 16 net zo ongezond als dat van 32? Dat maak je mij niet wijs. Ondergewicht is niet goed, maar overgewicht tast ook je hele lichaam aan!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:03 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Pardon? Ik ben dik en ik word daar regelmatig op aangesproken hoor. Ook als ik bijv. gewoon op de fiets boodschappen doe kunnen mensen het niet laten om daar dingen over te roepen. En dat dikke mensen geen kritiek krijgen op hun eten, geen onbedoelde adviezen oid is ook echt niet zo.
Nog afgezien van alle domme reclamespotjes over afvallen, slechte adviezen in tijdschriften, nare opmerkingen op verjaardagen en de hele maatschappij die gericht is op dun (waardoor je bijv. moeilijk kleding kunt kopen - moeilijker dan iemand met een BMI van 16, wat net zo ongezond is als een BMI van 32 oid...).
Net zoals ondergewicht, dus is beide even slechtquote:Op zondag 7 juni 2009 13:38 schreef Daisass het volgende:
[..]
Een bmi van 16 net zo ongezond als dat van 32? Dat maak je mij niet wijs. Ondergewicht is niet goed, maar overgewicht tast ook je hele lichaam aan!
Is dat niet hetzelfde? Als je 2000 kcal binnen krijgt en 2300 verbruikt, is het precies hetzelfde als dat je 1200 kcal binnenkrijgt en 1500 kcal verbruikt. In beide gevallen verbruik je maar dan dat je binnen krijgt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:25 schreef verregentmeisje het volgende:
[..]
Afvallen doe je in mijn ogen door meer te verbruiken dan dat je binnen krijgt, niet door minder binnen te krijgen dan je verbruikt.
Dat dus. En waarom noemen ze het eigenlijk modellen? Voor wie staan ze model? De gemiddelde vrouw heeft (godzijdank) echt niet zo'n bonenstaakfiguur.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid kcal nodig om te kunnen functioneren. Dat is uiteraard voor iedereen verschillend... Daarnaast heeft het kcal nodig om dingen te doen: werken, sporten etc. Het is voor je lichaam verstandig om niet te gaan beperken op je basisbehoefte, maar beter om te zorgen dat je meer gaat verbranden. Zo ongeveerquote:Op zondag 7 juni 2009 19:28 schreef Opheliac het volgende:
[..]
Is dat niet hetzelfde? Als je 2000 kcal binnen krijgt en 2300 verbruikt, is het precies hetzelfde als dat je 1200 kcal binnenkrijgt en 1500 kcal verbruikt. In beide gevallen verbruik je maar dan dat je binnen krijgt.
Ja in die zin bedoelde ik hetquote:Op zondag 7 juni 2009 20:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid kcal nodig om te kunnen functioneren. Dat is uiteraard voor iedereen verschillend... Daarnaast heeft het kcal nodig om dingen te doen: werken, sporten etc. Het is voor je lichaam verstandig om niet te gaan beperken op je basisbehoefte, maar beter om te zorgen dat je meer gaat verbranden. Zo ongeveer
Met het kleine verschil dat bij een BMI van 16 je geen reserves hebt voor als je ziek wordt, je lichaam dusdanig weinig reserves heeft dat het (in het geval van een vrouw) zorgt dat je niet meer zwanger kan raken (iemand met een bmi van 32 wel, blijkbaar vindt het eigen lichaam je met een BMI van 32 dus beter in staat een kind te voldragen dan met een BMI van 16). Iemand met een BMI van 32 hoeft ten eerste niet zo ongezond te zijn (ligt aan wat je eet - overgewicht is geen garantie voor hoog cholesterol en diabetes, al wordt het zo wel afgedaan). Daarnaast is wat wij 'overgewicht' noemen, BMI 25 tot 30, juist een BMI waarbij mensen gemiddeld langer leven dan met een 'gezond' gewicht. 32 zit daar dus dichter bij dan 16. En iemand met een hoge BMI die afvalt, heeft meteen minder risico op overgewichtsgerelateerde aandoeningen en zelfs diabetes wordt minder erg als je afvalt. De problemen die je krijgt bij ondergewicht duren veel langer, zoals bijv. osteoporose. Dat is niet zomaar op te lossen door een paar kilo aan te komen, maar vraagt jarenlang medicijngebruik om de situatie te herstellen.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:38 schreef Daisass het volgende:
[..]
Een bmi van 16 net zo ongezond als dat van 32? Dat maak je mij niet wijs. Ondergewicht is niet goed, maar overgewicht tast ook je hele lichaam aan!
Ze staan model voor het merk waar ze model voor staan. Daar staan ze model voor.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:53 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat dus. En waarom noemen ze het eigenlijk modellen? Voor wie staan ze model? De gemiddelde vrouw heeft (godzijdank) echt niet zo'n bonenstaakfiguur.
Toen ik nog dunner was dan nu kreeg ik ook vaak commentaar over mijn gewicht en figuur. Heel kwetsend vond ik dat. Ik snap dat ook niet, waar die mensen zich druk om maken. Je weet toch zelf ook wel dat je te dun of te dik bent, daar heb je echt hun commentaar niet bij nodigquote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:03 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Pardon? Ik ben dik en ik word daar regelmatig op aangesproken hoor. Ook als ik bijv. gewoon op de fiets boodschappen doe kunnen mensen het niet laten om daar dingen over te roepen. En dat dikke mensen geen kritiek krijgen op hun eten, geen onbedoelde adviezen oid is ook echt niet zo.
Nog afgezien van alle domme reclamespotjes over afvallen, slechte adviezen in tijdschriften, nare opmerkingen op verjaardagen en de hele maatschappij die gericht is op dun (waardoor je bijv. moeilijk kleding kunt kopen - moeilijker dan iemand met een BMI van 16, wat net zo ongezond is als een BMI van 32 oid...).
Ik dacht altijd dat modellen zo dun waren omdat de ontwerpers dan minder stof nodig hebben en het dus goedkoper is. Een jurk bezet met Swarovski-kristallen is in maat 34 een stuk goedkoper om te maken dan in maat 44quote:Op zondag 7 juni 2009 19:53 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat dus. En waarom noemen ze het eigenlijk modellen? Voor wie staan ze model? De gemiddelde vrouw heeft (godzijdank) echt niet zo'n bonenstaakfiguur.
Nou ja, echt kwetsend vind ik het niet. Tenminste, ik vind het vervelend omdat ik weet dat het respectloos en kwetsend is bedoeld en ik niet begrijp wat de lol ervan is om mensen zomaar uit te schelden, maar het doet me geen pijn of zo. Ik weet zelf ook wel dat ik dik ben en ik vind het niet zo'n probleem. Beter dik dan respectloos.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Toen ik nog dunner was dan nu kreeg ik ook vaak commentaar over mijn gewicht en figuur. Heel kwetsend vond ik dat. Ik snap dat ook niet, waar die mensen zich druk om maken. Je weet toch zelf ook wel dat je te dun of te dik bent, daar heb je echt hun commentaar niet bij nodig.
Ik was toen een stuk jonger dan nu en toen vond ik het wel erg kwetsend. Ik was al zo onzeker over mijn uiterlijk en als er dan ook nog soms keiharde opmerkingen over mijn figuur kwamen dan deed me dat heel veel. Ik werd er echt ongelukkig van en lag er 's nachts gewoon wakker van.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:06 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nou ja, echt kwetsend vind ik het niet. Tenminste, ik vind het vervelend omdat ik weet dat het respectloos en kwetsend is bedoeld en ik niet begrijp wat de lol ervan is om mensen zomaar uit te schelden, maar het doet me geen pijn of zo. Ik weet zelf ook wel dat ik dik ben en ik vind het niet zo'n probleem. Beter dik dan respectloos.
Mjah ok, toen ik jonger was had ik er ook wel last van. Toen is het juist mis gegaan, door al het gepest had ik geen zelfvertrouwen over en dacht ik echt dat ik dik was, terwijl ik dat toen nog niet was. Ging lijnen, dat ging flink mis en toen zat er uiteindelijk zo'n 30 kilo bij. Yay. Misschien dat ik daarom dus wel geen waarde meer hecht aan wat een ander zegt - kheb m'n lesje wel geleerd wat dat betreft. Andere mensen hebben niet bepaald het beste met je voor over het algemeen.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:14 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik was toen een stuk jonger dan nu en toen vond ik het wel erg kwetsend. Ik was al zo onzeker over mijn uiterlijk en als er dan ook nog soms keiharde opmerkingen over mijn figuur kwamen dan deed me dat heel veel. Ik werd er echt ongelukkig van en lag er 's nachts gewoon wakker van.
Ook nu met mijn 1m80 en 61 kilo komen er soms nog opmerkingen over dat ik (te) dun ben. Maar nu doet het me weinig meer, omdat ik zelf inmiddels heel tevreden ben over mijn lijf. Want tegenwoordig heb ik eenkont
en kan ik fietsen zonder dat mijn stuitje zeer gaat doen
.
Dat is er binnen 2 weken weer aan, crash-dieeten werken nou eenmaal niet. En het heet niet voor niets crash-dieetquote:
quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:27 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat is er binnen 2 weken weer aan, crash-dieeten werken nou eenmaal niet. En het heet niet voor niets crash-dieet
Pas maar op met je alcohol en red bull dan. Krijg je niet bepaald een betere huid van.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:56 schreef KaVo het volgende:
[..]
![]()
Hoe kom jij bij crash dieeten? halve kilo per week afvallen is niet ongezond hoor. en heb er niet eens gekke dingen voor gedaan, sterker nog als ik uitga, een x per week dan gaat er altijd wel een broodje kebab of pizza in, of meer
en dan heb ik het nog niet eens over alle alcohol en red bull 2 dagen per week. en elke zondag frietje sate + snack. Niks crash dieeten aan..
Je bent best raar bezig, als je echt een bepaald gewicht wil bereiken en je serieus met modellenwerk bezig zou zijn zou je echt de kebab, pizza, alle alcohol, red bull, frietjes sate, snacks laten staan en gewoon gezond eten. Ik ga niet oordelen over of je te licht wil worden. Dat moet iedereen zelf weten. Wat je al zegt, iedereen is anders gebouwd, zolang je maar de juiste voedingsstoffen binnen krijgt. Ik ben altijd wel verrast over de felle reacties op dit soort topics terwijl NL nu niet bepaald bekend staat om zn slanke inwoners. Er zal (zeker bij de vrouwen) een hoop jaloezie meespelen...quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:56 schreef KaVo het volgende:
[..]
![]()
Hoe kom jij bij crash dieeten? halve kilo per week afvallen is niet ongezond hoor. en heb er niet eens gekke dingen voor gedaan, sterker nog als ik uitga, een x per week dan gaat er altijd wel een broodje kebab of pizza in, of meer
en dan heb ik het nog niet eens over alle alcohol en red bull 2 dagen per week. en elke zondag frietje sate + snack. Niks crash dieeten aan..
Jaloers op een anorexiafiguur?quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:45 schreef Chav het volgende:
Zou dat het zijn Samson? Of het feit dat ze het toch zogenaamd wel beter weet en wij jaloers zijn?
Anorexia werkt dan blijkbaar ook op de hersenfunctiequote:Op donderdag 11 juni 2009 11:51 schreef Chav het volgende:
[..]
Foei, dat mag je niet zeggen anders ben je dik en jaloersSnap het dan
quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Anorexia werkt dan blijkbaar ook op de hersenfunctie
Waarom zou het in hemelsnaam afgunst zijn als je het raar vind dat iemand met ondergewicht nog meer wilt afvallen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:54 schreef Desmonkey het volgende:
Eigenlijk wel lollig om telkens weer te lezen hoe vrouwen met afgunst op elkaar reageren.
Je geeft zelf je afgunst al aan door je eigen BMI-waarde neer te zettenquote:Op donderdag 11 juni 2009 11:56 schreef mazaru het volgende:
[..]
Waarom zou het in hemelsnaam afgunst zijn als je het raar vind dat iemand met ondergewicht nog meer wilt afvallen?
Ik heb een BMI van 21, dus ik heb niets te klagen.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:00 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Je geeft zelf je afgunst al aan door je eigen BMI-waarde neer te zetten.
nee schat, je verwart afgunst met sociale druk tot conformeren aan een idiote norm. En bedankt dat jij deel uitmaakt van die sociale druk.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:00 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Je geeft zelf je afgunst al aan door je eigen BMI-waarde neer te zetten.
Graag gedaanquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:12 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
En bedankt dat jij deel uitmaakt van die sociale druk.
quote:
En wat patatmetfriet zei, modellen meten in cm, niet in maten.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Chipszak heeft natuurlijk wel gelijk! Als model zou je beter moeten weten; veel en gezond eten, hardlopen, pilates: daarvan krijg je een mooi lijf
b) als proffesioneel fashionmodel ben je nooit te dunquote:Op donderdag 11 juni 2009 11:59 schreef ChipsZak. het volgende:
b) Ook bij haute couture volstaat een maat 36
c) Je verder volstoppen met vet voedsel en alcohol is slecht voor je hart en huid, ze kan dan beter gezond eten en op die manier een beter lijf krijgen.
Ik vind het nogal vreemd hoe je de ene keer gaat zitten roepen dat het anders is voor modellen en de andere keer weer roept dat je maar een mens bent.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:29 schreef KaVo het volgende:
En die alcohol en kebab enzo.. ik blijf ook maar een mens he.. beetje genieten moet kunnen, zolang ik blijf afvallen zie ik er geen probleem in.
Ja, ok, duidelijk.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:33 schreef KaVo het volgende:
b) als proffesioneel fashionmodel ben je nooit te dun![]()
c) 1 a 2x per week zondigen noem jij volstoppen?
Volstoppen noem ik wat de meeste (dikke) mensen doen... en dan gek vinden dat te te dik zijn!
Post eens wat foto's uit je portfolio?quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:29 schreef KaVo het volgende:
Wat een vooroordelen. Ben helemaal niet te klein om model te zijn!
Tuurlijk, ze zien liever iemand van 1.78m en ik ben een van de kleinere en moet mezelf meer bewijzen dan een langer iemand, maar loop evengoed catwalk hoor.
Grappig vooroordeel ook dat alle modellen anorexia zouden hebben. Ik zie dat meer als onwetendheid. Achja niemand is perfect
En die alcohol en kebab enzo.. ik blijf ook maar een mens he.. beetje genieten moet kunnen, zolang ik blijf afvallen zie ik er geen probleem in.
Dat jullie mij te dun vinden a la, maar beginnen jullie je nu ook al zorgen te maken om mijn huid enzo?
Zie hier, je probleem in tien woorden....quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:29 schreef KaVo het volgende:
Wat een vooroordelen. Ben helemaal niet te klein om model te zijn!
Tuurlijk, ze zien liever iemand van 1.78m en ik ben een van de kleinere en moet mezelf meer bewijzen dan een langer iemand, maar loop evengoed catwalk hoor.
Grappig vooroordeel ook dat alle modellen anorexia zouden hebben. Ik zie dat meer als onwetendheid. Achja niemand is perfect
Dat jullie mij te dun vinden a la, maar beginnen jullie je nu ook al zorgen te maken om mijn huid enzo?
Mwah. Ze had ook nog gewoon heel dom kunnen zijn. Voor trollen is de intentie tot trollen een functie vereiste geloof ik. Dat is nu tenminste duidelijkquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:02 schreef veuve_amiot het volgende:
Dat was al duidelijk vanaf de eerste post, niet dan?
Wat ik al aangaf, laat haar maat 32 willen hebben als ze dat nastreeft. Er gaan meer mensen dood aan overgewicht dan mensen die maat 32 hebben. Wat ik zo typisch vind is dat ze gewoon een vraag stelt ivm tips en er alleen maar ingehakt wordt op het feit dat zij iets anders wil bereiken dan de gemiddelde Nederlander. Ik vind ook niet dat ze het op de juiste/gezonde manier doet. Maar je kunt beter gezond zijn met maat 32 dan het idee hebben dat je gezond bent met maat 40 of zo, want heel veel mensen zijn dat nl niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:51 schreef Chav het volgende:
[..]
Foei, dat mag je niet zeggen anders ben je dik en jaloersSnap het dan
b) Jawel, dat kun je wel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:33 schreef KaVo het volgende:
[..]
Volstoppen noem ik wat de meeste (dikke) mensen doen... en dan gek vinden dat te te dik zijn!
Tuurlijk, máár, punt is; is zij wel gezond met haar maat 32? Je zegt net zelf dat ze het ook niet op de gezonde manier doet, dus zij is ook niet gezond bezig met haar maat 32.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:25 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat ik al aangaf, laat haar maat 32 willen hebben als ze dat nastreeft. Er gaan meer mensen dood aan overgewicht dan mensen die maat 32 hebben. Wat ik zo typisch vind is dat ze gewoon een vraag stelt ivm tips en er alleen maar ingehakt wordt op het feit dat zij iets anders wil bereiken dan de gemiddelde Nederlander. Ik vind ook niet dat ze het op de juiste/gezonde manier doet. Maar je kunt beter gezond zijn met maat 32 dan het idee hebben dat je gezond bent met maat 40 of zo, want heel veel mensen zijn dat nl niet.
Maar wie zegt dat zij gezond is? En waarom zou je met maat 40 niet gezond zijn? Volgens mij zijn er zat vrouwen met maat 40 die gezonder eten dan 2x in de week frituur eten en 2x in de week aan de drank en de red bull.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:25 schreef Samson het volgende:
Ik vind ook niet dat ze het op de juiste/gezonde manier doet. Maar je kunt beter gezond zijn met maat 32 dan het idee hebben dat je gezond bent met maat 40 of zo, want heel veel mensen zijn dat nl niet.
Bij de H&M verkopen ze gewoon maat 32. Gelukkig maar, aangezien kleine tengere dames ook kleding nodig hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:15 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Maar wat ik me afvroeg, bestaat er wel zoiets als een maatje 32 in de winkels? Volgens mij gaat het hier tot minimaal 34-36 en maximaal 52?
Klopt, dat ben ik ook met je eens, ik denk ook niet dat ze slim bezig is.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tuurlijk, máár, punt is; is zij wel gezond met haar maat 32? Je zegt net zelf dat ze het ook niet op de gezonde manier doet, dus zij is ook niet gezond bezig met haar maat 32.
Maar TS is relatief lang.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bij de H&M verkopen ze gewoon maat 32. Gelukkig maar, aangezien kleine tengere dames ook kleding nodig hebben.In Amsterdam heb je zelfs een winkel met alleen maar kleine maten.
Je verzint de rest er gewoon bij.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:00 schreef KaVo het volgende:
Nu hebben we het al over dat ik niet gezond leef omdat ik een keer per week een frietje eet ipv ander avondeten en 1x per week snachts een vette pizza. en 2x per week alcohol en red bull.
Haha laat me niet lachen zeg, dit is altijd nog minder kwa ongezond eten dan wat de gemiddelde nederlander naar binnen schuift![]()
En maatje 32 is heel makkelijk te vinden hoor.. misschien in de goedkopere winkels niet maar gelukkig hou ik van designerkleding![]()
Zit hier echt met verbazing te lezen hoe de maatschappij het westen zich aanpast aan het veel voorkomende probleem: vetzucht. Slank zijn is zogenaamd al niet gezond meer...en maat 40 is normaal...
Hoe ongezond zullen Franse en Italiaanse vrouwen wel niet zijn?
O en mijn huid en haar zijn prima hoor.... nee als je slank bent betekent het niet automatisch dat je dof haar en huid en ogen krijgt, niet meer ongesteld wordt en niet gelukkig bent![]()
Want slank ben ik maar ben bij lange na niet mager, als jullie denken van wel dan is het nog triester met de maatschappij gesteld dan ik al dacht......
Nee, volgens mij is 1 kledingmaat 4 a 5 kilo.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:35 schreef Dipkip het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of is het dikke onzin om door 2,5 kg. af te vallen 2 kledingmaten kleiner te krijgen?
Ik kan me niet precies herinneren hoeveel het bij mij scheelde tussen 36 en 32 maar ik denk toch eerder een kilo of 7?
dat dusquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:14 schreef ChipsZak. het volgende:
En morgen weer 53,5.
Jij hebt zo je prioriteiten verkeerd he.
Je kan beter jezelf opmeten etc.
Je weet toch ook wel dat veel góede modellen een voedingsdeskundige en fitness-instructeur achter zich hebben?
Maargoed, ik zou zeggen. Pak dat centimeterlint erbij, meet jezelf op en houd dat in de gaten.
Waarschijnlijk ben je toch gedoemd tot de Wehkamp. Er zijn er maar weinig die het tot de echte haute couture redden.
Zit je nou echt de Franse en Italiaanse dames met Nederlandse dames te vergelijken?quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:00 schreef KaVo het volgende:
Nu hebben we het al over dat ik niet gezond leef omdat ik een keer per week een frietje eet ipv ander avondeten en 1x per week snachts een vette pizza. en 2x per week alcohol en red bull.
Haha laat me niet lachen zeg, dit is altijd nog minder kwa ongezond eten dan wat de gemiddelde nederlander naar binnen schuift![]()
En maatje 32 is heel makkelijk te vinden hoor.. misschien in de goedkopere winkels niet maar gelukkig hou ik van designerkleding![]()
Zit hier echt met verbazing te lezen hoe de maatschappij het westen zich aanpast aan het veel voorkomende probleem: vetzucht. Slank zijn is zogenaamd al niet gezond meer...en maat 40 is normaal...
Hoe ongezond zullen Franse en Italiaanse vrouwen wel niet zijn?
O en mijn huid en haar zijn prima hoor.... nee als je slank bent betekent het niet automatisch dat je dof haar en huid en ogen krijgt, niet meer ongesteld wordt en niet gelukkig bent![]()
Want slank ben ik maar ben bij lange na niet mager, als jullie denken van wel dan is het nog triester met de maatschappij gesteld dan ik al dacht......
Ik vind het wel meevallen. Het is meer onverstandige TS tegen de restquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:31 schreef fathank het volgende:
Waar maakt iedereen zich eigenlijk druk om? Dit is echt weer uitgedraaid op een typisch Fok! topic.
"Ik weet het beter"
-"Echt niet, wat ik zeg is waar"
"Lul niet, je weet helemaal niks"
"Lul zelf niet, jij bent dik/dun, dus je weet niet hoe het werkt bij dunne/dikke mensen"
Zeg Frits, waar blijft mn zoute popcorn?quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:31 schreef fathank het volgende:
Waar maakt iedereen zich eigenlijk druk om? Dit is echt weer uitgedraaid op een typisch Fok! topic.
"Ik weet het beter"
-"Echt niet, wat ik zeg is waar"
"Lul niet, je weet helemaal niks"
"Lul zelf niet, jij bent dik/dun, dus je weet niet hoe het werkt bij dunne/dikke mensen"
Gezondheid is in de middenmoot (van 38 tot 42 ofzo) niet zozeer af te lezen van het gewicht/BMI/etc.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Praten tegen TS heeft toch weinig zin, maar Chipszak, ik wil ff zeggen dat ik je posts volledig steun, jij snapt wél waar het om gaat.
Daarbij, sinds wanneer ben je ongezond met maatje 40? Volgens mij is 40 een heel normale, gemiddelde maat die veel gezonde vrouwen met een goede conditie hebben. Zeker als je wat ouder bent, misschien zwanger bent geweest en je een stevige, brede lichaamsbouw hebt dan is maat 40 iets om hartstikke trots op te zijn! Kijk, als we gaan zeggen dat maat 60 vaak (en dan nog lang niet altijd) gepaard gaat met ongezond zijn, dan ben ik het daar mee eens, maar maat 40, kom op heej.....
(en nee, totaal geen jaloezie, heb maat 36/S en ben daar volledig tevreden mee)
QFT. Ik denk dat veel vrouwen met maat 40 gewoon een gezond BMI hebben (hoewel die BMI-schaal ook weer niet zo'n belangrijke indicator van gezondheid is).quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Praten tegen TS heeft toch weinig zin, maar Chipszak, ik wil ff zeggen dat ik je posts volledig steun, jij snapt wél waar het om gaat.
Daarbij, sinds wanneer ben je ongezond met maatje 40? Volgens mij is 40 een heel normale, gemiddelde maat die veel gezonde vrouwen met een goede conditie hebben. Zeker als je wat ouder bent, misschien zwanger bent geweest en je een stevige, brede lichaamsbouw hebt dan is maat 40 iets om hartstikke trots op te zijn! Kijk, als we gaan zeggen dat maat 60 vaak (en dan nog lang niet altijd) gepaard gaat met ongezond zijn, dan ben ik het daar mee eens, maar maat 40, kom op heej.....
Menig mens is jaloers op mijn afgetrainde lichaam. Het resultaat van hard trainen, goed eten en veel rusten.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Het is meer onverstandige TS tegen de rest
En jij mag sowieso niet meepraten, fathank. Jij ongedisciplineerde
Zout maakt dikquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:38 schreef Chav het volgende:
[..]
Zeg Frits, waar blijft mn zoute popcorn?
dudequote:Op donderdag 11 juni 2009 16:17 schreef Sander het volgende:
Wat een briljant topic. De ene helft van de vrouwen is stikjaloers en laat dat merken door de topicstarter af te zeiken, en de ander helft van de vrouwen is stikjaloers en laat dat merken door het eens te zijn met die eerste helft.
Dit moet ik gewoon volgen. Elke FOK!-vrouw laat zich zo ontzettend kennen hier. Leuk leesvoer voor later.
Ik moet voor het wielrennen goed op gewicht zijn. Ik ben 1.66m en ik weeg nu 58.5kg voor het mooie zou het 57kg moeten zijn maar ik ga mijzelf niet hongeren en dat is ook niet mogeljik als ik zoveel moet trainen. Dan val ik van mijn fiets. Ik heb zelf maatje 36 en dat vind ik wel goed zo.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Nouja, dat maatje 32 is ook niet letterlijk wat ik wil bereiken. vond het wel een duidelijke topictitel
in mijn posts staat 52 kilo dus hoef waarschijnlijk nog maar zo'n 2 kilo. het gaat me er niet om in welke maat kleding ik pas, maar hoe het eruit ziet. geloof mij die benen en dat buikje mag echt wel wat van af.
en anorexia heb ik niet ik hou van lekker eten![]()
maargoed heb eigenlijk geen zin om hier te gaan bewijzen dat er voor een model wel wat af kan en ik geen anorexia heb.. want het slaat natuurlijk nergens op.
OK, hier moet ik gewoon even op inhaken. Ten eerste is maat 40 nu niet meer de maat 40 van jaren terug, eerder 42 of 44. Vrouwen willen gewoon graag in een bepaalde maat passen en de confectie industrie past zich hierop aan. Ten tweede is maat 40 echt niet een ideale vrouwenmaat hoor. Omdat veel vrouwen in NL wel die maat hebben maakt dat niet meteen dat het ook goed is. Zo lust ik er nog wel een paar. Overgewicht is een toenemend probleem in NL en het begint altijd met een maatje meer. Ten derde wurmen vrouwen zich alsnog in een bepaalde maat waar ze in de meeste gevallen te dik voor zijn dus hebben veelal zowiezo een grotere maat nodig dan ze kopen.....quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Vergeet de Frites Lijn saus niet van Remiaquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:18 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, voortaan maar niet meer over de patat heen doen dan.
Hier wil ik wel even op inhaken. Het is nu idd 2000cal voor vrouwen maar een aantal jaren geleden stond er 1500cal op de verpakking. Het is dus aan de maatschappij aangepast. TS is dus niet aan het ondervoeden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:28 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Deels wel met je eens. Ik zou volgens de BMI maximaal 69 kilo mogen wegen, terwijl ik niet eens denk dat ik dat gewicht ooit haal. Als ik 75 of 80 zou wegen, zou ik heel tevreden zijn. Het is mijn bouw gewoon niet om bijv. 65 kilo te wegen. Ik kan alles, maar ik ben ook gewoon gezond. Geen problemen met cholesterol, geen diabetes, geen bloeddrukproblemen, etc. Ik eet ook gewoon gezond, ik kan trappen lopen zonder te hijgen, ik kan sporten als het moet (ik vind het niet leuk, maar ik kan het wel gewoon zonder lichamelijke problemen).
Maar dat is wel het verschil met TS. Ik kan me best voorstellen dat ze geen tien kilo aan zou willen komen omdat ze dit gewicht gewend is, maar iedereen met meer dan drie hersencellen kan toch wel bedenken dat het niet gezond is als je structureel 800 kcal per dag te weinig eet en er dan ook nog op sport. Je lichaam moet ergens energie vandaan halen en als het niet uit je voeding is, dan is het dus uit je lichaam zelf. En gezien daar al een zeer beperkte massa van aanwezig is in dit geval...
Ik denk dat ik maar op lucht ga leven...quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Vergeet de Frites Lijn saus niet van Remia. En de Hela Curry light
.
Daar krijg je zo'n opgeblazen buik van.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:29 schreef Chav het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar op lucht ga leven...
Geloof me, ik ben best wel eens jaloers op andere vrouwen... Maar niet op deze mevrouw, want volgens mij heeft ze geen tietenquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:17 schreef Sander het volgende:
Wat een briljant topic. De ene helft van de vrouwen is stikjaloers en laat dat merken door de topicstarter af te zeiken, en de ander helft van de vrouwen is stikjaloers en laat dat merken door het eens te zijn met die eerste helft.
Dit moet ik gewoon volgen. Elke FOK!-vrouw laat zich zo ontzettend kennen hier. Leuk leesvoer voor later.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben best wel eens jaloers op andere vrouwen... Maar niet op deze mevrouw, want volgens mij heeft ze geen tieten
Die ruft ik er weer zalig uit, ruik je toch niks van als ik alleen maar lucht eet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Daar krijg je zo'n opgeblazen buik van.
Sjit! Echt niet?quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
oh wacht.. ik heb zelf ook geen tieten
Ik heb ook weinig tiet wat is daar mis meequote:Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben best wel eens jaloers op andere vrouwen... Maar niet op deze mevrouw, want volgens mij heeft ze geen tieten
ik heb voorgevormde cups!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Al heeft ze wel tieten, wat dan nog. Waarom zou je jaloers moeten zijn op vrouwen die slanker of mooier zijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Sjeen het volgende:
Volgens mannen zijn vrouwen altijd jaloers, maar zodra ze TS voor zich krijgen gaan ze zeuren dat ze te dun is en dat ze liever iets hebben om vast te pakken.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Al heeft ze wel tieten, wat dan nog. Waarom zou je jaloers moeten zijn op vrouwen die slanker of mooier zijn![]()
Vind het meer een suf spelletje van mannen, zodra een vrouw iets zegt over een andere vrouw is het OMG JE BENT JALOERS HAHAHA LEESVOER BLABLAje haalt simpele zielen er zo uit.
Hersenloze sportschoolgorilla'squote:Op donderdag 11 juni 2009 16:40 schreef CyclingGirl het volgende:
@Dipkip
Dat ben ik met je eens. Mannen smullen hiervan terwijl ze zelf ook de mannen met spierballen afzeiken.
Helemaal niets, maar dan kan ik niet jaloers op je zijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:37 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik heb ook weinig tiet wat is daar mis mee
quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb voorgevormde cups!en ik kan zonder problemen op mn buik slapen, hardlopen en mn lingerie is niet duur
![]()
het heeft voordelen, heus!Je hebt helemaal gelijk, maar ik zou de mijne toch echt niet willen missenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Mannen kunnen eindeloos zwammen over de nadelen van mercedes ten opzichte van porsche, of de nadelen van Van der Vaart ten opzichte van Sneijder, en dat is dan niet jaloezie maar een intelligent gesprek. Maar als een vrouw iets zegt over de nadelen van maat 32 ten opzichte van maat 38 dan is ze ineens een jaloers hangbuikzwijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:40 schreef CyclingGirl het volgende:
@Dipkip
Dat ben ik met je eens. Mannen smullen hiervan terwijl ze zelf ook de mannen met spierballen afzeiken.
WTF hoe kun je in vredesnaam 150 kilometer wielrennen op 2000 kcal...quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:24 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Hier wil ik wel even op inhaken. Het is nu idd 2000cal voor vrouwen maar een aantal jaren geleden stond er 1500cal op de verpakking. Het is dus aan de maatschappij aangepast. TS is dus niet aan het ondervoeden.
Buiten dat. Op trainingsdagen met het wielrennen train ik wel eens 150km op 1 dag. Ik neem dan 2000cal tot mij en op niet trainingsdagen kom ik ook niet over de 1500cal heen hoor. En ik ben 1.66m en 58.5kg.
ik zou dan na 30km al neervallenquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:47 schreef fathank het volgende:
[..]
WTF hoe kun je in vredesnaam 150 kilometer wielrennen op 2000 kcal...
Ik ben dan wel een man, maar op een normale kantoordag prop ik al tussen de 2500 en 3000 naar binnen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zou dan na 30km al neervallen
als ik 150km motorrijd ben ik al zo intensief bezig dat ik bij minder dan 2000 omvalquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik ben dan wel een man, maar op een normale kantoordag prop ik al tussen de 2500 en 3000 naar binnen.
Kwestie van verdelen en ik ben maar een klein meisje.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:47 schreef fathank het volgende:
[..]
WTF hoe kun je in vredesnaam 150 kilometer wielrennen op 2000 kcal...
Goed bezig, ik herken dat wel, doe zelf intensief aan hardlopen, competities en zo. De algemene reacties geven meteen wel aan dat veel mensen toch wel overconsumeren....quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:53 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Kwestie van verdelen en ik ben maar een klein meisje.
Smorgens voor het fietsen neem ik Brinta of Kelloggs met melk.
In de tussenstop vaak een fles Gatorade en Sultana of Ontbijtkoek
Soms zelfs appeltaart
En s'avonds eet ik pasta met kaas en olijfolie. Of iets met rijst.
Pannenkoeken gaan er ook altijd in.
Voor mij is dit echt genoeg hoor.
Verder drink ik veel water.
Ik rijd dus ook wedstrijden en je hoeft echt niet veel te eten. Gewoon 3 uur van tevoren pasta of pannenkoeken is genoeg. Vaak na een wedstrijd heb ik dan nog geen hongerquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:56 schreef Samson het volgende:
[..]
Goed bezig, ik herken dat wel, doe zelf intensief aan hardlopen, competities en zo. De algemene reacties geven meteen wel aan dat veel mensen toch wel overconsumeren....
Defineer overconsumeren eens voor mij.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:56 schreef Samson het volgende:
[..]
Goed bezig, ik herken dat wel, doe zelf intensief aan hardlopen, competities en zo. De algemene reacties geven meteen wel aan dat veel mensen toch wel overconsumeren....
Klopt, ik moet altijd wel lachen als meer onervaren mensen bv een 5km gaan hardlopen, arsenaal aan eten mee, flesjes drinken, drinkgordels etc etc. Terwijl je dat voor zoiets korts helemaal niet nodig hebt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:59 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik rijd dus ook wedstrijden en je hoeft echt niet veel te eten. Gewoon 3 uur van tevoren pasta of pannenkoeken is genoeg. Vaak na een wedstrijd heb ik dan nog geen hongerWel dorst.
Natuurlijk ga ik ook wel eens uit eten (eigenlijk regelmatig) maar dan drink ik geen alcohol. Ik drink zowiezo erg weinig. En ik neem dan gewoon waar ik trek in heb.
En waarom zou ik dat doen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Defineer overconsumeren eens voor mij.
Ik heb de site gecheckt maar daar staat al op dat het weer van andere sites komt en niet echt zeker is. Beetje raar om nu al die data als correct te beschouwen. Voor hetzelfde geld klopt er geen hout van.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:02 schreef -Elanor- het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen hier net doet alsof je ook best model kan zijn met wat vet op je buik. Het hoort er, als je model bent, nou eenmaal bij om mager te zijn. En ja, veel modellen hebben zelfs een beetje ondergewicht. Zo ontzettend slecht voor je gezondheid is dat toch ook weer niet?
Ter vergelijking:
Gisele Bundchen
Lengte : 1,80m
Gewicht : 55 kg
BMI = 16,9
Adriana Lima
Lengte : 1,78m
Gewicht : 46 kg
BMI = 14,5
Kate moss
Lengte : 1,68m
Gewicht : 48 kg
BMI = 17
Yfke Sturm
Gewicht : 51 kg
BMI = 15,7
Doutzen Kroes
Gewicht : 54 kg
BMI = 17
(http://everythingstylish.web-log.nl/everything_stylish/2007/05/index.html)
Die van Doutzen Kroes staat ook op Wikipedia. Vind je haar eng mager? Haar BMI is zelfs nog lager dan dat wat TS als doel heeft.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:08 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik heb de site gecheckt maar daar staat al op dat het weer van andere sites komt en niet echt zeker is. Beetje raar om nu al die data als correct te beschouwen. Voor hetzelfde geld klopt er geen hout van.
Het gaat ook meer om de manier waarop TS dat wil bewerkstelligen. IMHO (en ervaring) zijn kebab en alcohol niet de handigste middelen voor een slanke taille. Pilates en veel groente en magere eiwitten zullen allicht effectiever zijn (en gezonder! veel gezonder). Maar dat lijkt niet echt door te dringen tot TS.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:02 schreef -Elanor- het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen hier net doet alsof je ook best model kan zijn met wat vet op je buik. Het hoort er, als je model bent, nou eenmaal bij om mager te zijn. En ja, veel modellen hebben zelfs een beetje ondergewicht. Zo ontzettend slecht voor je gezondheid is dat toch ook weer niet?
Oh ja, daar ben ik het ook wel mee eens. Maar ik viel meer over de mensen die haar voor gek verklaarden omdat ze 52 kilo wilde wegen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het gaat ook meer om de manier waarop TS dat wil bewerkstelligen. IMHO (en ervaring) zijn kebab en alcohol niet de handigste middelen voor een slanke taille. Pilates en veel groente en magere eiwitten zullen allicht effectiever zijn (en gezonder! veel gezonder). Maar dat lijkt niet echt door te dringen tot TS.
Nee, zeker niet eng magerquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:11 schreef -Elanor- het volgende:
[..]
Die van Doutzen Kroes staat ook op Wikipedia. Vind je haar eng mager? Haar BMI is zelfs nog lager dan dat wat TS als doel heeft.
Edit: volgens de waarden die op Wikipedia staan, zou Doutzen's BMI zelf nog onder de 17 zijn.
Taille-omvang is toch de belangrijkste indicator?quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:21 schreef Samson het volgende:
[..]
Nee, zeker niet eng magerMaar zij doet het wel op een gezonde manier schat ik zo in, ze sport heel veel en eet vast ook gezond. Dus een laag bmi wil volgens mij niet per definitie zeggen dat je gezondheid in gevaar is. Ik vind zowiezo de BMI schaal wel heeeel erg ruim. De marge voor gezond gewicht is volgens mij veel te groot, en wat al meer gezegd wordt, het gaat er meer om waar je gewicht uit bestaat. Dus misschien tijd voor een exit van de BMI
Ja, ik vind het eigenlijk ook een vrij onzinnig maat. Voor sporters werkt ie volgens mij ook niet. Bodybuilders zouden dan al heel snel overgewicht hebben, terwijl het extra gewicht alleen uit spieren bestaat.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:21 schreef Samson het volgende:
[..]
Nee, zeker niet eng magerMaar zij doet het wel op een gezonde manier schat ik zo in, ze sport heel veel en eet vast ook gezond. Dus een laag bmi wil volgens mij niet per definitie zeggen dat je gezondheid in gevaar is. Ik vind zowiezo de BMI schaal wel heeeel erg ruim. De marge voor gezond gewicht is volgens mij veel te groot, en wat al meer gezegd wordt, het gaat er meer om waar je gewicht uit bestaat. Dus misschien tijd voor een exit van de BMI
Hehe, ja ok. Ik denk ook niet dat Doutzen Kroes vaak patat eetquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Taille-omvang is toch de belangrijkste indicator?
@Eleanor, ik vind 2x per week een vette bek halen wel veel, ja. En Red Bull is absolute rotzooi. Alcohol mag ik zelf graag drinkenMaar ik ben me ervan bewust dat dat voor je lijn geen beste keuze is. Noch voor je huid. En dan heb ik geen enkele modellenaspiratie
Ik liet het zien om aan te tonen dat een BMI van 17 niet per se slecht hoeft te zijn (BMI zegt niets, dat schrijf je zelf ook), en dat het vreemd is om TS hierop aan te vallen. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het voor elke vrouw een goed idee is om een laag BMI te hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:28 schreef Dipkip het volgende:
Wat een gezeur over dat BMI van die topmodellen. Hallo, ze zijn niet voor niets topmodel hoor. Dat Doutzen met een heel laag BMI er nog goed uitziet wil niet zeggen dat het voor iedere vrouw een goed idee is. Bij mij stopte mn menstruatie met een BMI van 19. Dat lijkt me toch een teken dat het in ieder geval in mijn geval niet gezond was. Het maakt nogal wat uit hoe je bouw is en hoe gespierd je bent, wat je vetpercentage is bij een bepaald BMI. Daarom is BMI ook zo nutteloos - bodybuilders hebben overgewicht volgens BMI, en of iemand met mijn bouw een BMI van 23 heeft of iemand met de bouw van Doutzen, maakt ook nogal wat uit.
Waar wordt TS op haar BMI aangevallen dan?quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:33 schreef -Elanor- het volgende:
Ik liet het zien om aan te tonen dat een BMI van 17 niet per se slecht hoeft te zijn (BMI zegt niets, dat schrijf je zelf ook), en dat het vreemd is om TS hierop aan te vallen. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het voor elke vrouw een goed idee is om een laag BMI te hebben.
Nou ja, ik ben toch best een aantal posts over haar te lage bmi dan wel gewicht tegengekomen op de eerste pagina:quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:48 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Waar wordt TS op haar BMI aangevallen dan?
Volgens mij gaat het iedereen om de manier waarop en de focus op de kilo's ipv op de centimeters.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:12 schreef GodsSon het volgende:
Damn, kom wat kilo's aan... wat om vast te houden kan ook geen kwaad!
Achterlijke bedoelingen en ongezonde BMI is toch zonde van je lichaam (helemaal op de lange duur)
quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:22 schreef Karina het volgende:
52 kilo is wel heel erg weinig hoor, niet gezond bij jouw lengte (of ben je een troll).
Maar nu ik verder lees zie ik inderdaad dat de discussie een andere richting is op gegaan. Ik blijf het alleen wat overdreven vinden hoe mensen op haar reageren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:48 schreef ANTAM het volgende:
http://www.cz.nl/bmimeter... 1,73mtr 53 kg U bent veel te licht voor uw lengte..
Omdat ik graag inzicht krijg in jouw idee van "overconsumeren".quote:
Meer eten dan dat je lichaam nodig heeft.... steeds grotere porties als normaal beschouwen, super sizen, vul maar in..quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat ik graag inzicht krijg in jouw idee van "overconsumeren".
Eigenlijk ben ik daar wel mee eens. Sommigen serveren wekelijks stamppot met rookworst/gehaktbal en jus en dan nog beweren dat het ook nog gezond isquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:06 schreef KaVo het volgende:
Natuurlijk is een patatje niet goed, en pizza ook niet. maar soms ga ik bij iemand anders eten en als ik dan zie in hoeveel boter alles gebakken is , dan is dat aardappeltje-groentje-vleesje net zo vet als mij patatje sate![]()
quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb voorgevormde cups!en ik kan zonder problemen op mn buik slapen, hardlopen en mn lingerie is niet duur
![]()
het heeft voordelen, heus!Ja van die hangtieten bedoel je he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live out of your imagination, not your history.
What the facking hell, hier klopt echt geen snars van. Heb je die modellen wel eens gezien? Het zijn allemaal, op Kate na, Victoria's Angels, dus die zijn wat voluptueuzer dan de gewoonlijke kleerhangers die je op de catwalk ziet lopen. Adriana Lima bijvoorbeeld: echt geen 46 kg. 57 kg hoogstens. En Doutzen Kroes is dan wel heel licht aangezien ze veel spiermassa heeft (blokjesbuik, bilspieren). Dit zijn trouwens wel de slechtste voorbeelden.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:02 schreef -Elanor- het volgende:
Ter vergelijking:
Gisele Bundchen
Gewicht : 55 kg
BMI = 16,9
Adriana Lima
Gewicht : 46 kg
BMI = 14,5
Kate moss
Lengte : 1,68m
Gewicht : 48 kg
BMI = 17
Yfke Sturm
Gewicht : 51 kg
BMI = 15,7
Doutzen Kroes
Gewicht : 54 kg
BMI = 17
(http://everythingstylish.web-log.nl/everything_stylish/2007/05/index.html)
BMI is wel wat anders dan gewicht. Je BMI kan laag zijn maar je gewicht kan standaard zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:11 schreef -Elanor- het volgende:
[..]
Die van Doutzen Kroes staat ook op Wikipedia. Vind je haar eng mager? Haar BMI is zelfs nog lager dan dat wat TS als doel heeft.
Edit: volgens de waarden die op Wikipedia staan, zou Doutzen's BMI zelf nog onder de 17 zijn.
Die maten kloppen ook niet. Bij Esprit heb ik 36 bij Gstar weer 34 dus dat is ook maar relatief. Als TS echt van de taille af wil moet ze minstens 1x per week die vette bek laten staan. Want 2x is echt teveel laten we wel wezen. En ze zal dan met een meetlint moeten meten of haar taille kleiner wordt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:25 schreef P.F het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat ik bijna net zo lang ben, 10 kilo meer weeg maar ook maat 36 heb! Weet je zeker dat je niet al maat 32 hebt?
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:25 schreef P.F het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat ik bijna net zo lang ben, 10 kilo meer weeg maar ook maat 36 heb! Weet je zeker dat je niet al maat 32 hebt?
Ok, 1.80 en 93 kg wegen? Of hij is ontzettend gespierd en het gewicht zit daar, maar als daar geen sprake van is kan hij never nooit maat 32 van spijkerbroeken hebben, ik ben 1.80 en weeg 68 kg en heb maat 31/32 van spijkerbroekenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:23 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:
[..]
Het hoeft toch niet zo te zijn dat iedereen die even lang is en hetzelfde weegt allemaal hetzelfde lichaam hebben en dezelfde maat?
Ik ben 1,94, weeg 90 kg en heb een vetpercentage van 14,5. Ik een behoorlijk buikje en zwembandjes...![]()
(ik kom trouwens van de 120 kg en 30% vet).
Een maat van mij is 1,80. Die weegt 93 met een vetpercentage van 20% maar die draagt kleinere maat broeken als ik. Maat 32, ik 34 of 36..
Is nu eenmaal zo.
Inderdaad... en de ene draagt de kleren wat strakker dan de anderquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:21 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Die maten kloppen ook niet. Bij Esprit heb ik 36 bij Gstar weer 34 dus dat is ook maar relatief. Als TS echt van de taille af wil moet ze minstens 1x per week die vette bek laten staan. Want 2x is echt teveel laten we wel wezen. En ze zal dan met een meetlint moeten meten of haar taille kleiner wordt.
Het is wat al eerder in dit topic gezegd wordt. Ik wordt nu steeds dunner door het vele fietsen. Maar als ik in de winter naar de sportschool ga dan blijft mijn vetpercentage hetzelfde maar wordt ik wel zwaarder omdat ikd an anders train en meer spieren opbouw.
Ligt er ook aan waar je vet gaat zitten, zeker bij mannen. Mijn vriend kan de broeken die ik draag aan, maar heeft toch echt een enorm veel hoger BMI. Bij hem zit de bierbuik net boven de broekbandquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:19 schreef Samson het volgende:
Ok, 1.80 en 93 kg wegen? Of hij is ontzettend gespierd en het gewicht zit daar, maar als daar geen sprake van is kan hij never nooit maat 32 van spijkerbroeken hebben, ik ben 1.80 en weeg 68 kg en heb maat 31/32 van spijkerbroekenOf hij krijgt de hele dag geen lucht omdat zn broeken veel te strak zitten.
Voor lovehandles werkt afvallen ook niet, dat is louter trainenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Dan heb ik wel een beetje slecht nieuws voor je. Ik ben vorig jaar ziek uit Peking terug gekomen en ik woog nog maar 56kg. Alle vet was weg behalve mijn lovehandles. Die gaan er het lastigst af.
Ze zijn al een heel stuk kleiner geworden hoor, dus daar ben ik niet zo bang voor eigenlijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Voor lovehandles werkt afvallen ook niet, dat is louter trainen
Ja hoor, hele volksstammen trainen zich helemaal de pleuris om lovehandles weg te krijgen wat niet lukt, en bij jou zijn ze al minder binnen een paar dagenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:13 schreef KaVo het volgende:
[..]
Ze zijn al een heel stuk kleiner geworden hoor, dus daar ben ik niet zo bang voor eigenlijk.
Maar ik ga zowiezo sporten... ook beetje krachttraining enzo, want mn onderlichaam moet echt strakker.. en wat spieren op die ribbenkast , of kan dat niet?
Echt niet. Je kunt niet plaatselijk vet verbranden. Vet krijg je alleen weg door af te vallen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
Voor lovehandles werkt afvallen ook niet, dat is louter trainen
Nee. Alleen bij je taille omdat je buikspieren dan als een soort corsetje werken. Maar van bijv. je bovenbeenspieren trainen krijg je echt niet specifiek slankere bovenbenen terwijl de rest gelijk blijft. Eerder zullen ze dikker worden door extra spierweefselquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:06 schreef P.F het volgende:
Oefeningen helpen wel om plaatselijk slanker te worden, heb ik uit betrouwbare bron!
Tja dingen kunnen anders ogen maar dan nog heb je niet plaatselijk vet verbrandt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:14 schreef P.F het volgende:
Ik bedoelde ook meer armen eigenlijk., die ogen dunner als ze gespierder zijn.
Right.. ben al langer dan een paar dagen bezig met afvallenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:55 schreef Chav het volgende:
[..]
Ja hoor, hele volksstammen trainen zich helemaal de pleuris om lovehandles weg te krijgen wat niet lukt, en bij jou zijn ze al minder binnen een paar dagen![]()
Om te voorkomen uiteraard. Ik heb ze niet in ieder gevalquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:00 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Echt niet. Je kunt niet plaatselijk vet verbranden. Vet krijg je alleen weg door af te vallen.
Goh, vertel je dit mijn lichaam dan ook even? Ik merk wel degelijk verschil bij training en niet-training.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:09 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Nee. Alleen bij je taille omdat je buikspieren dan als een soort corsetje werken. Maar van bijv. je bovenbeenspieren trainen krijg je echt niet specifiek slankere bovenbenen terwijl de rest gelijk blijft. Eerder zullen ze dikker worden door extra spierweefsel![]()
Het is gewoon fysiek compleet onlogisch dat het zo zou werken. Vet wat verbrandt wordt levert niet plaatselijk energie, dat gaat het hele systeem in (bloed). Waar je vet zit is genetisch vastgelegd. Dus waar het verdwijnt bij extra verbranding ook. Het enige wat je plaatselijk kunt doen is spieren opbouwen.
En jij hebt er verstand van omdat..? Ik wil niet lullig doen, maar je komt niet over als iemand die er een hoop over weet, en het lijkt me absoluut niet onverstandig om, als je serieus verder wilt met modellenwerk, een personal trainer en/of diëtiste achter je te hebben staan.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:21 schreef KaVo het volgende:
Dat is niet nodig hoorom een voedingsdeskundige te bezoeken.
Zoals ik nu eet val ik af en eet ik gezond, dus. Ik heb geen hongergevoel en heb niet minder energie ofzo.
b) zoals Chipszak. (toepasselijkquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:33 schreef KaVo het volgende:
Je wil jezelf nergens vergelijken met de gemiddelde Nederlander qua eten, dan moet je dat ook niet gaan doen als het op jouw 'zondigen' aankomt. Als je echt zo gemotiveerd bent als je aangeeft, dan moet je dat dus ook laten.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:00 schreef KaVo het volgende:
Haha laat me niet lachen zeg, dit is altijd nog minder kwa ongezond eten dan wat de gemiddelde nederlander naar binnen schuift
Zit ik nu te kijken. Schokkend dat mensen zo met hun gezondheid omgaan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:01 schreef Linnie20v het volgende:
Misschien moet je eens de docu: "the truth about size zero" gaan kijken.
Of heb je die al gezien?
Ik heb misschien een tip, ik heb jaaarenlang gefitnesst en zag er best goed gespierd uit, maar mn buikje wegkrijgen? Ho maar, niet dus. Nu fitness ik er nog wel bij, maar mijn voornaamste sport is hardlopen en geloof het of niet, ik heb (bijna) een sixpack. Voor mij is intensief hardlopen dus de manier om dit wel voor elkaar te krijgen. Met andere sporten is het me nooit gelukt. Buikspieroefeningen is leuk voor de definitie van je spieren maar het gaat er meer om om het vet wat ervoor ligt weg te krijgen, en dat lukt niet met buikspieroefeningen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:27 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:
Dat vind ik zo klote: ik heb mijn vet juist om de 'lovehandles' zitten.
Voornamelijk op vrouwelijke plekken: billen; dijen etc.
Benen en hele bovenlichaam is behoorlijk gespierd (en zo goed als vetvrij) bij mij, maar mijn middel is echt nog één en al vet of vel..
Terwijl ik elke dag 1,5 uur intensief cardio doe..
Iemand die hier misschien tips voor heeft of moet ik gewoon veel buikspier oefeningen doen??
THx, wellicht dat ik weer ga proberen hard te lopen!quote:Op maandag 15 juni 2009 23:04 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik heb misschien een tip, ik heb jaaarenlang gefitnesst en zag er best goed gespierd uit, maar mn buikje wegkrijgen? Ho maar, niet dus. Nu fitness ik er nog wel bij, maar mijn voornaamste sport is hardlopen en geloof het of niet, ik heb (bijna) een sixpack. Voor mij is intensief hardlopen dus de manier om dit wel voor elkaar te krijgen. Met andere sporten is het me nooit gelukt. Buikspieroefeningen is leuk voor de definitie van je spieren maar het gaat er meer om om het vet wat ervoor ligt weg te krijgen, en dat lukt niet met buikspieroefeningen.
Zo simpel is het inderdaad.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:15 schreef zoeperzazke het volgende:
Gezonde dingen eten en regelmatig bewegen.
dat denk ik ook. ik ben 1.78 en weeg 62/63 kilo en heb maat 38 bij broeken en 36 bij shirts. Dus dan denk ik dat bij een paar kilo minder best een 34/36 past.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:09 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Ik denk dat maat 34 of 36 daar heel aardig bij past hoor...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |