quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:46 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Stel dat je overgewicht zou hebben. Iedereen weet tegenwoordig wel dat dat ongezond is.
Dat kan je zien aan je BMI.
Een te laag gewicht is ook ongezond. Je loopt dan ook kans op allerlei kwalen. Als je dat niet gelooft, is volgens mij de stap naar anorexia niet zo groot.
Het lijkt me niet zo'n groot probleem voor je dat je menstruatie uitblijft als je te mager bent. Als je zoveel over hebt voor je beroep, kan je toch geen kind hebben. Het wordt pas lastig als er overal haar begint te groeien waarschijnlijk.
Ik ben al hot genoeg,quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Nouja, dat maatje 32 is ook niet letterlijk wat ik wil bereiken. vond het wel een duidelijke topictitel
in mijn posts staat 52 kilo dus hoef waarschijnlijk nog maar zo'n 2 kilo. het gaat me er niet om in welke maat kleding ik pas, maar hoe het eruit ziet. geloof mij die benen en dat buikje mag echt wel wat van af.
en anorexia heb ik niet ik hou van lekker eten![]()
maargoed heb eigenlijk geen zin om hier te gaan bewijzen dat er voor een model wel wat af kan en ik geen anorexia heb.. want het slaat natuurlijk nergens op.
dus geen mensen hier verder die al slank zijn maar superslank willen zijn?
nee sorryquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Ok en toen was ik overtuigd. Hier zit iemand te trollenquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:54 schreef KaVo het volgende:
Echt lachen hoe mensen zich blindstaren op iets wat men ooit heeft bedacht, zo'n bmi meter![]()
volgens zon programma is mijn ideale gewicht 67 kilo. nou lach me dood zeg, ideaal gewicht voor een varken ja!
Vast wel, ik alleen niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Nee. Ik zie liever vrouwelijke vormen en mijn vriendje volgens mij ookquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Dat is dan ook een net gewicht. En als jij daar al mee in maat 164 past, wat voor maat heeft TS dan met 10 kilo minder gewicht.....quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:44 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik ben 1.75 en ik weeg 64 en ik heb zo vaak shirtjes en broeken in maat 1.64. Dus zo bijzonder of klein is het niet. En als je wil weten hoe mijn figuur er uitziet moet je even kijken in het wat draag je vandaag topic.
Ik zou met mijn 56 kilo [bij 1.75 cm] echt níet in maat 164 passen. Dus dat geld zeker niet voor iedereen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:58 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat is dan ook een net gewicht. En als jij daar al mee in maat 164 past, wat voor maat heeft TS dan met 10 kilo minder gewicht.....
Vast wel als je bij de juiste merken kijkt. Ik pas met mijn 168cm en 72 kilo zelfs in maat 164 van shirtjes.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:00 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik zou met mijn 56 kilo [bij 1.75 cm] echt níet in maat 164 passen. Dus dat geld zeker niet voor iedereen.
Niet ieder lijf is hetzelfde,quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Vast wel als je bij de juiste merken kijkt. Ik pas met mijn 168cm en 72 kilo zelfs in maat 164 van shirtjes.
Ik pas met 1.65 en 58 kg ook in maat 164. Dat is niet zo vreemd. Maar volgens mij is TS gewoon aan het trollen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:58 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat is dan ook een net gewicht. En als jij daar al mee in maat 164 past, wat voor maat heeft TS dan met 10 kilo minder gewicht.....
Hoeveel soorten kleren kan je dan wel niet gaan maken,quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:09 schreef krakkemieke het volgende:
Ik snap dat hele modellengebeuren niet.
Ik wil weten hoe kleren met mijn maat mij staan en ik ga echt geen kleren kopen omdat die bij een dun iemand leuk zijn. Ik heb gewoon een echte vrouwelijke buik. Dus ga ik echt niet die satijnen jurk kopen, omdat hij zo mooi is op dat model met maat 32.
1200 Kcal? Dan ga je vast ook alle vet schrappen? Als je dat doet, ben je ongezond bezig.
Verder ben ik het eens met Kaasstengel!
Het gaat niet om de kleren, die worden toch wel gemaakt. Het gaat mij om de modellen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:14 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hoeveel soorten kleren kan je dan wel niet gaan maken,. Er zijn zoveel vormen, maten, etc.
En er bestaan ook dunne mensen dus voor hen is dat wel 'hun maat.'
Of voor een man. Ik heb een bmi van 24 maar geen vet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:54 schreef KaVo het volgende:
Echt lachen hoe mensen zich blindstaren op iets wat men ooit heeft bedacht, zo'n bmi meter![]()
volgens zon programma is mijn ideale gewicht 67 kilo. nou lach me dood zeg, ideaal gewicht voor een varken ja!
Dat houdt je toch. Dat geld voor alle maten. Je ziet net zo goed dingen op de catwalk die een 'normale' maat vrouw beter zou staan. Denk bijvoorbeeld aan strapless jurkjes etc.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:20 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Het gaat niet om de kleren, die worden toch wel gemaakt. Het gaat mij om de modellen.
Als ik met mijn maat een mooie jurk/whatever zie, wil ik die kopen. Maar die wordt geshowed door een dun model. Grote kans dat het ding me totaal niet staat.
Krengquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:25 schreef La_Vita het volgende:
TS, naast dat je te dik bent, ben je ook te kort om model te worden. Dus kijk anders ook eens naar een beenverlening
quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:25 schreef La_Vita het volgende:
TS, naast dat je te dik bent, ben je ook te kort om model te worden. Dus kijk anders ook eens naar een beenverlening
Dat je geen 10 kilo wilt aankomen en dat je blij bent dat je zo dun bent, goed.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:41 schreef MaLo het volgende:
Tegenwoordig zijn we 10 jaar verder en weeg ik 61 kilo. Nog niet veel voor iemand van mijn lengte, maar ik vind mezelf wel mooier dan toen. Ik heb nu een kont. Maar dikker wil ik ook niet worden. Wat KaVo zegt over BMI, ik zou volgens mij ook een vet varken zijn als middenin het groene vlak zou zitten. Dan zou ik nog 10 kilo aan moeten komen, nou, dank je feestelijk.
Als je dalijk 52 weegt en je bent eens een weekje goed ziek dan zit je zo aan de 48 kilo en dat is ongezond.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:38 schreef KaVo het volgende:
Ik vind het zo overdreven allemaal dat een laag gewicht ongezond zal zijn... als ik 48 zou wegen ja dat zal niet meer goed zijn, maar met 54 kilo ben ik lang niet te mager! ik heb absoluut geen kindermaten!
54-55 klinkt in jullie oren misschien minder dan het is?
In MIJN beleving ben ik dan vet ja. Ik ben heel tenger gebouwd, heb dunne polsen enzo, en als ik dan zwaarder zou worden, wordt het een heel raar gezicht.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:55 schreef lily het volgende:
[..]
Dat je geen 10 kilo wilt aankomen en dat je blij bent dat je zo dun bent, goed.
Maar dat je met 10 kilo erbij dan maar meteen "een vet varken" zou zijn is natuurlijk belachelijk (die term alleen al, sorry hoor)
52 kilo en lovehandles?quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:15 schreef KaVo het volgende:
Vrijwel ieder model is te licht volgens die BMI meter![]()
52 kilo is niet perse mijn streven aangezien ik niet weet hoe ik er dan uitzie, maar ik schat dat 52 wel oke is. Dat is overigens nog aan de zware kant als ik veel modellen om mij heen zie met mijn lengte hoor, maar graatmager wil ik niet worden. Maar van die lovehandels enzo op de foto kan gewoon niet!
En die link zegt meer over jouw denkwijze dan de mijne
Wie heeft hier nou de issues?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:55 schreef lily het volgende:
[..]
Maar dat je met 10 kilo erbij dan maar meteen "een vet varken" zou zijn is natuurlijk belachelijk (die term alleen al, sorry hoor)
quote:
juistquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:36 schreef ForumGek het volgende:
Maar voor beiden is belangerijk dat je je goed voelt met het lichaam dat je hebt, en is je over- ondergewicht niet te groot, dan is er niks aan de hand.
Dat zei ik extra zo, een dun iemand wordt ook makkelijk skelet genoemd of "ohh wat ben je dun"quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:55 schreef lily het volgende:
[..]
Tja, ten eerste vind ik dat ook niet. Het hangt er als losse lappen omheen en zelf kun je dan nooit zien hoe het zit bij een 'echte' vrouw (eentje met borsten en heupen, die je maar zelden ziet bij modellen). Het is dus niet representatief voor hoe zoiets staat bij niet-modellen (die de kleding uiteindelijk moeten kopen). Ik zie de logica er dus niet van in.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:33 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat doen ze omdat kleding op lange, dunne dames mooier valt, het komt beter uit --> beter voor foto's/catwalkshows. [niet per se mijn mening, maar dat is wat ik ooit gehoord heb.]
Overigens kunnen lange, dunne dames ook een leuke uitstraling en leuke kleding hebben. Ook niet ieder model hongert zich uit, er zijn genoeg vrouwen die nou eenmaal meer zo'n bouw hebben.
Maar dat is weer een heel andere discussie, natuurlijk.
Zoals ik al zei; maat 32 lijkt me wel ongezond en is totaal niet nodig voor een modellencarierre.
Deels wel met je eens. Ik zou volgens de BMI maximaal 69 kilo mogen wegen, terwijl ik niet eens denk dat ik dat gewicht ooit haal. Als ik 75 of 80 zou wegen, zou ik heel tevreden zijn. Het is mijn bouw gewoon niet om bijv. 65 kilo te wegen. Ik kan alles, maar ik ben ook gewoon gezond. Geen problemen met cholesterol, geen diabetes, geen bloeddrukproblemen, etc. Ik eet ook gewoon gezond, ik kan trappen lopen zonder te hijgen, ik kan sporten als het moet (ik vind het niet leuk, maar ik kan het wel gewoon zonder lichamelijke problemen).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:36 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Wie heeft hier nou de issues?
Als je al jaren in een bepaald lichaam zit waarin je jezelf goed voelt, en ook gezond bent. Daar gaan we dan vanuit natuurlijk. Als je dan ziet dat je "eigenlijk" 10 kilo zwaarder had moeten zijn volgens een meetinstrument wat op de massa (hehe) is afgestemd, en niet op het individu, dan kan ik me best voorstellen dat je je daarna een vet varken voelt. Zo'n BMI zegt ook niet veel, ik denk dat die meer in het leven is geroepen voor mensen die te zwaar zijn (het gros van de samenleving momenteel...) dan voor mensen die te dun zijn.
Maar voor beiden is belangerijk dat je je goed voelt met het lichaam dat je hebt, en is je over- ondergewicht niet te groot, dan is er niks aan de hand.
je mist mijn punt compleetquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:57 schreef KaVo het volgende:
Dat zei ik extra zo, een dun iemand wordt ook makkelijk skelet genoemd of "ohh wat ben je dun"
ik vind het belachelijk dat dat wel altijd maar moet kunnen en iemand dik noemen dat is wel heel erg![]()
De catwalkshows met extreem dunne modellen waar we het over hebben zijn haute couture shows. Die kleding is niet gemaakt om zo op straat te worden gedragen, maar als inspiratiebron voor de pret a porter lijnen. Haute couture is eerder kunst en niet bedoeld om door de 'gewone vrouw' (of man) te worden gedragen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tja, ten eerste vind ik dat ook niet. Het hangt er als losse lappen omheen en zelf kun je dan nooit zien hoe het zit bij een 'echte' vrouw (eentje met borsten en heupen, die je maar zelden ziet bij modellen). Het is dus niet representatief voor hoe zoiets staat bij niet-modellen (die de kleding uiteindelijk moeten kopen). Ik zie de logica er dus niet van in.
En voor wie zegt dat er tig verschillende mensen zijn met een verschillend model: ik denk dat er iets meer mensen zijn met maat 40 en cup C bijvoorbeeld, dan mensen met maat 32 die geen BH nodig hebben (en ouder zijn dan 18). Kortom, meer mensen kunnen dan zien hoe het staat.
Maar goed, lange dunne dames kunnen wel uitstraling hebben, ik zeg nergens van niet. Maar iemand van TS' lengte en gewicht valt m.i. echt niet meer onder gewoon dun. Ik had een klasgenoot vroeger van minder dan 1m70 die rond de 50 woog en die droeg kledingmaatjes. Kan me niet voorstellen dat als TS een paar centimeter langer is en een paar kilo zwaarder en dus eigenlijk dezelfde 'verhouding' heeft er dan nog gezond uit ziet.
Overigens hoeven mensen met zo'n bouw er over het algemeen ook niet zo weinig voor te eten. 1200 kcal is gewoon ondervoeding, heeft niets te maken met bouw. TS maakt gewoon haar lichaam kapot en tegen de tijd dat ze oud genoeg is dat te beseffen is het ws. te laat.
Eigenlijk is het best erg. Ik kijk zelf ook niet graag naar graatmagere modellen, zeker niet die catwalk/ echte modewereldmodellen, absoluut niet graag zelfs. Maar kijk toch WEL liever naar slank.....en ook al denk ik dan zelf dat dat een 'normaal' postuurtje 36/38 is waar ik tegenaan zit te kijken, ik kijk toch aan tegen een maatje 34.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik zeg het misschien wat bot, maar waarom moet mode voor vrouwen getoond worden door het over een kapstok te hangen? Is het niet handiger om damesmode te laten showen door dames? Ik zie liever een model met lovehandles, een leuke uitstraling en leuke kleding dan iemand die zichzelf uithongert voor geld.
Jammer dat je carriere en geld boven je lichamelijke gezondheid stelt. Ik hoop voor je dat je er geen spijt van krijgt.
Kijk je weleens naar superdik, superdun? Dan kun je zien wat ondergewicht doet met je lichaam. Het is slecht voor je huid en haar (ook belangrijk voor een model, toch?) en loopt meer risico op osteoporose. Bovendien kun je met een dieet als het jouwe nooit genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen, onmogelijk. 1200 kcal en dan nog sporten is ook echt te weinig!
Ik zou je adviseren om op z'n minst een dokter of dietist te raadplegen die je kan helpen nog enigszins verantwoord af te vallen (voor zover mogelijk).
Dat dus, en daarbij komt dat de kleding die bij catwalks wordt gedragen gemaakt is voor die maat. Qua verhoudingen enzo, dat 99% van de wereldbevolking geen maatje 34/32 heeft, is de reden dat sommige kleding tot in maat 40 (en soms meer, maar dat is veelal geen designer kleding)geproduceerd wordt. Dat is echt niet omdat de ontwerpers dat graag willen, dat is om ervoor te zorgen dat ook de rest van de wereld ermee rond kan lopen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:56 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
De catwalkshows met extreem dunne modellen waar we het over hebben zijn haute couture shows. Die kleding is niet gemaakt om zo op straat te worden gedragen, maar als inspiratiebron voor de pret a porter lijnen. Haute couture is eerder kunst en niet bedoeld om door de 'gewone vrouw' (of man) te worden gedragen.
2000 is een grove stelregel voor vrouwen, dat is zo. Maar ken jij mensen die zelfs als ze werken, veel lopen en soms sporten 1200 kcal of minder nodig hebben? Ik heb er nog nooit van gehoord. [/quote]quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:14 schreef ForumGek het volgende:
En aan Maeghan: 1200kcal per dag wil niet zeggen dat je jezelf 800 kcal ondervoed. Er is ook nog zoiets als een basaalmetabolisme, dus dat wat je lichaam verbruikt zonder ook maar een stap gezet te hebben . Dat is lager dan de 2000 kcal norm en zelf te berekenen d.m.v. onderstaande formule:
Tja, dat begrijp ik dus ook echt niet en ik vind het idd best ernstig. Ik kijk liever naar iemand die er gewoon gezond uitziet en m.i. is dat als iemand in verhouding is (dus iemand met smalle polsjes en heupen zal wat lichter zijn, iemand met een brede bouw zal wat zwaarder zijn), gezonde huid en mooi haar heeft, heldere ogen, etc. Pas als iemand echt moeite krijgt met lopen, een gigantische onderkin heeft of een slechte huid van het slechte eten, dan vind ik iemand lelijk dik.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:28 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Eigenlijk is het best erg. Ik kijk zelf ook niet graag naar graatmagere modellen, zeker niet die catwalk/ echte modewereldmodellen, absoluut niet graag zelfs. Maar kijk toch WEL liever naar slank.....en ook al denk ik dan zelf dat dat een 'normaal' postuurtje 36/38 is waar ik tegenaan zit te kijken, ik kijk toch aan tegen een maatje 34.
De vrouwen van die Dove reclame zijn maatje 38/40 en dus 'normaal' en toch vind ik die vrouwen altijd walgelijk dik en niet lekker om naar te kijkenTerwijl ze ws nog dunner zijn dan ikzelf en de meeste Nederlandse vrouwen er zo uitzien
Ik ben al zo geindoctrineerd dat ik dat dikke papzakjes vind
Tja, maar ik denk dat de gemiddelde vrouw met cellulitis ook gewoon geen hotpants aan moet doen. Net zoals sommige mode gewoon ook niet geschikt is voor vrouwen van een gemiddelde leeftijd is ook niet alles gemaakt voor vrouwen met een gemiddelde maat.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:17 schreef Maeghan het volgende:
En dan nog boeit het me niet zo enorm waar ik tegenaan moet kijken. Of ik op tv nou een dikke vrouw of een dunne vrouw reclame zie maken voor tandpasta, dat zal me echt niet uitmaken. En met kleding zie ik liever iemand met een gemiddelde maat (in het westen is dat maat 40/42 volgens mij) dan iemand die zo dun is dat je niet normaal kunt vergelijken hoe iets staat. Fijn dat iemand met maat 32 hotpants draagt op een catwalk, maar de 'gemiddelde' vrouw met maatje 40 en cellulitis heeft daar weinig mee denk ik.
Nee, dat is dus het probleem. Dikke mensen gaan gebruiken 'omdat dat ook moet', dan gaan we nog steeds net zo hard de verkeerde kant op. Het zou gewoon normaal moeten zijn dat mensen er verschillend uit zien, of dat nu op het gebied is van gewicht, huidskleur, haarkleur, grootte van de neus of wat dan ook.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:45 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Tja, maar ik denk dat de gemiddelde vrouw met cellulitis ook gewoon geen hotpants aan moet doen. Net zoals sommige mode gewoon ook niet geschikt is voor vrouwen van een gemiddelde leeftijd is ook niet alles gemaakt voor vrouwen met een gemiddelde maat.
Ik zou zelf wel liever modellen maat 36/38 zien dan dat maatje nul gedoe. Ook omdat die hele magere vaak geen borsten hebben en dan moet je er zo veel onderdelen bij denken om te kunnen zien hoe het bij jezelf valt. Ik snap best dat erg slank mooier oogt dan wat gemiddeld is, maar maat 36/38 met tieten kan ook gewoon hartstikke slank zijn. En bij tandpasta enzo zou ik het ook fijn vinden als er ook wat normale maten tussen zaten. Maar aan de andere kant heb ik ook niet zo'n behoefte aan naast excuusnegers excuusdikkerds te gaan zien.
Dat 40/42 de gemiddelde maat in het westen is dat is jou juist het probleem. Dat wordt normaal gevonden en iemand met maat 34 heeft volgens velen al meteen anorexia... of is ongezond.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:17 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tja, dat begrijp ik dus ook echt niet en ik vind het idd best ernstig. Ik kijk liever naar iemand die er gewoon gezond uitziet en m.i. is dat als iemand in verhouding is (dus iemand met smalle polsjes en heupen zal wat lichter zijn, iemand met een brede bouw zal wat zwaarder zijn), gezonde huid en mooi haar heeft, heldere ogen, etc. Pas als iemand echt moeite krijgt met lopen, een gigantische onderkin heeft of een slechte huid van het slechte eten, dan vind ik iemand lelijk dik.
En dan nog boeit het me niet zo enorm waar ik tegenaan moet kijken. Of ik op tv nou een dikke vrouw of een dunne vrouw reclame zie maken voor tandpasta, dat zal me echt niet uitmaken. En met kleding zie ik liever iemand met een gemiddelde maat (in het westen is dat maat 40/42 volgens mij) dan iemand die zo dun is dat je niet normaal kunt vergelijken hoe iets staat. Fijn dat iemand met maat 32 hotpants draagt op een catwalk, maar de 'gemiddelde' vrouw met maatje 40 en cellulitis heeft daar weinig mee denk ik.
Iemand hierboven zei nog dat het meer 'kunst' is dan kleding, daar kan ik niet in meegaan. Er is geen enkele vorm van kunst waar zo weinig gedachte achter zit en zo veel geld in om gaat.
Helemaal mee eens. Als je in andere landen kijkt dan zijn de vrouwen zoveel dunner. Hier zijn gezonde mensen een uitzondering. Bijna iedereen in NL heeft overgewicht en om dan de mensen met een gezond gewicht eng dun te noemen vind ik schandalig. Het is ook niet vreemd dat er zo ontzettend veel hart en vaatziekten en diabetes is de laatste jaren. Mensen eten ongezond en bewegen veel te weinig. Daarbij wordt gezet nu als normaalwaarde gezien. Erg jammer.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:47 schreef KaVo het volgende:
[..]
Dat 40/42 de gemiddelde maat in het westen is dat is jou juist het probleem. Dat wordt normaal gevonden en iemand met maat 34 heeft volgens velen al meteen anorexia... of is ongezond.
Ik weet niet of je wel eens in Frankrijk of Italië komt, maar die mensen daar zijn volgens velen dus ongezond of eng dun? Vooral in steden als Milaan of Parijs is maat 32/34 eerder regel dan uitzondering....
Ik vind meeste mensen in Nederland gewoon te dik, IK vind dat lelijk, naar mijn mening is een mens veel soberder dan wij denken, en dan nog niet gesproken of de dieren (vooral honden) in Nederland die allemaal vetgemest worden...
Haute couture mag zeker wel kunst genoemd worden. Kleding Mode kan heus een kunstvorm genoemd worden, zeker de haute couture.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:17 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Iemand hierboven zei nog dat het meer 'kunst' is dan kleding, daar kan ik niet in meegaan. Er is geen enkele vorm van kunst waar zo weinig gedachte achter zit en zo veel geld in om gaat.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:21 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Haute couture mag zeker wel kunst genoemd worden. Kleding Mode kan heus een kunstvorm genoemd worden, zeker de haute couture.
Klik.
Klik.
Klik.
Daar ga je toch zeker niet in rondlopen? Haute couture, waarbij je dus zulke slanke modellen hebt, is niet bedoeld voor de 'gewone' man of vrouw.
En achter die kleding zit nog altijd meer gedachte dan achter een schilderij wat bestaat uit alleen maar wit met een rode stip in het midden, naar mijn mening.
In zeer commerciële bladen zijn de modellen vaak niet eens zo heel dun, en hebben ze gewoon maat 38. Echter willen veel modellen verder komen, dus richting haute couture, en daarbij zijn de modellen veel slanker.
Overigens vind ik niks mis met de modellen in de haute couture plaatjes die ik gepost heb.
Nouja, bij maatje 32 vraag ik me dan wel weer af of het gezond is, maargoed.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |