Post eens wat foto's uit je portfolio?quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:29 schreef KaVo het volgende:
Wat een vooroordelen. Ben helemaal niet te klein om model te zijn!
Tuurlijk, ze zien liever iemand van 1.78m en ik ben een van de kleinere en moet mezelf meer bewijzen dan een langer iemand, maar loop evengoed catwalk hoor.
Grappig vooroordeel ook dat alle modellen anorexia zouden hebben. Ik zie dat meer als onwetendheid. Achja niemand is perfect
En die alcohol en kebab enzo.. ik blijf ook maar een mens he.. beetje genieten moet kunnen, zolang ik blijf afvallen zie ik er geen probleem in.
Dat jullie mij te dun vinden a la, maar beginnen jullie je nu ook al zorgen te maken om mijn huid enzo?
Zie hier, je probleem in tien woorden....quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:29 schreef KaVo het volgende:
Wat een vooroordelen. Ben helemaal niet te klein om model te zijn!
Tuurlijk, ze zien liever iemand van 1.78m en ik ben een van de kleinere en moet mezelf meer bewijzen dan een langer iemand, maar loop evengoed catwalk hoor.
Grappig vooroordeel ook dat alle modellen anorexia zouden hebben. Ik zie dat meer als onwetendheid. Achja niemand is perfect
En die alcohol en kebab enzo.. ik blijf ook maar een mens he.. beetje genieten moet kunnen, zolang ik blijf afvallen zie ik er geen probleem in.
Dat jullie mij te dun vinden a la, maar beginnen jullie je nu ook al zorgen te maken om mijn huid enzo?
Mwah. Ze had ook nog gewoon heel dom kunnen zijn. Voor trollen is de intentie tot trollen een functie vereiste geloof ik. Dat is nu tenminste duidelijkquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:02 schreef veuve_amiot het volgende:
Dat was al duidelijk vanaf de eerste post, niet dan?
Wat ik al aangaf, laat haar maat 32 willen hebben als ze dat nastreeft. Er gaan meer mensen dood aan overgewicht dan mensen die maat 32 hebben. Wat ik zo typisch vind is dat ze gewoon een vraag stelt ivm tips en er alleen maar ingehakt wordt op het feit dat zij iets anders wil bereiken dan de gemiddelde Nederlander. Ik vind ook niet dat ze het op de juiste/gezonde manier doet. Maar je kunt beter gezond zijn met maat 32 dan het idee hebben dat je gezond bent met maat 40 of zo, want heel veel mensen zijn dat nl niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:51 schreef Chav het volgende:
[..]
Foei, dat mag je niet zeggen anders ben je dik en jaloersSnap het dan
b) Jawel, dat kun je wel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:33 schreef KaVo het volgende:
[..]
b) als proffesioneel fashionmodel ben je nooit te dun![]()
c) 1 a 2x per week zondigen noem jij volstoppen?
Volstoppen noem ik wat de meeste (dikke) mensen doen... en dan gek vinden dat te te dik zijn!
Tuurlijk, máár, punt is; is zij wel gezond met haar maat 32? Je zegt net zelf dat ze het ook niet op de gezonde manier doet, dus zij is ook niet gezond bezig met haar maat 32.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:25 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat ik al aangaf, laat haar maat 32 willen hebben als ze dat nastreeft. Er gaan meer mensen dood aan overgewicht dan mensen die maat 32 hebben. Wat ik zo typisch vind is dat ze gewoon een vraag stelt ivm tips en er alleen maar ingehakt wordt op het feit dat zij iets anders wil bereiken dan de gemiddelde Nederlander. Ik vind ook niet dat ze het op de juiste/gezonde manier doet. Maar je kunt beter gezond zijn met maat 32 dan het idee hebben dat je gezond bent met maat 40 of zo, want heel veel mensen zijn dat nl niet.
Maar wie zegt dat zij gezond is? En waarom zou je met maat 40 niet gezond zijn? Volgens mij zijn er zat vrouwen met maat 40 die gezonder eten dan 2x in de week frituur eten en 2x in de week aan de drank en de red bull.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:25 schreef Samson het volgende:
Ik vind ook niet dat ze het op de juiste/gezonde manier doet. Maar je kunt beter gezond zijn met maat 32 dan het idee hebben dat je gezond bent met maat 40 of zo, want heel veel mensen zijn dat nl niet.
Bij de H&M verkopen ze gewoon maat 32. Gelukkig maar, aangezien kleine tengere dames ook kleding nodig hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:15 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Maar wat ik me afvroeg, bestaat er wel zoiets als een maatje 32 in de winkels? Volgens mij gaat het hier tot minimaal 34-36 en maximaal 52?
Klopt, dat ben ik ook met je eens, ik denk ook niet dat ze slim bezig is.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tuurlijk, máár, punt is; is zij wel gezond met haar maat 32? Je zegt net zelf dat ze het ook niet op de gezonde manier doet, dus zij is ook niet gezond bezig met haar maat 32.
Maar TS is relatief lang.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bij de H&M verkopen ze gewoon maat 32. Gelukkig maar, aangezien kleine tengere dames ook kleding nodig hebben.In Amsterdam heb je zelfs een winkel met alleen maar kleine maten.
Je verzint de rest er gewoon bij.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:00 schreef KaVo het volgende:
Nu hebben we het al over dat ik niet gezond leef omdat ik een keer per week een frietje eet ipv ander avondeten en 1x per week snachts een vette pizza. en 2x per week alcohol en red bull.
Haha laat me niet lachen zeg, dit is altijd nog minder kwa ongezond eten dan wat de gemiddelde nederlander naar binnen schuift![]()
En maatje 32 is heel makkelijk te vinden hoor.. misschien in de goedkopere winkels niet maar gelukkig hou ik van designerkleding![]()
Zit hier echt met verbazing te lezen hoe de maatschappij het westen zich aanpast aan het veel voorkomende probleem: vetzucht. Slank zijn is zogenaamd al niet gezond meer...en maat 40 is normaal...
Hoe ongezond zullen Franse en Italiaanse vrouwen wel niet zijn?
O en mijn huid en haar zijn prima hoor.... nee als je slank bent betekent het niet automatisch dat je dof haar en huid en ogen krijgt, niet meer ongesteld wordt en niet gelukkig bent![]()
Want slank ben ik maar ben bij lange na niet mager, als jullie denken van wel dan is het nog triester met de maatschappij gesteld dan ik al dacht......
Nee, volgens mij is 1 kledingmaat 4 a 5 kilo.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:35 schreef Dipkip het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of is het dikke onzin om door 2,5 kg. af te vallen 2 kledingmaten kleiner te krijgen?
Ik kan me niet precies herinneren hoeveel het bij mij scheelde tussen 36 en 32 maar ik denk toch eerder een kilo of 7?
dat dusquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:14 schreef ChipsZak. het volgende:
En morgen weer 53,5.
Jij hebt zo je prioriteiten verkeerd he.
Je kan beter jezelf opmeten etc.
Je weet toch ook wel dat veel góede modellen een voedingsdeskundige en fitness-instructeur achter zich hebben?
Maargoed, ik zou zeggen. Pak dat centimeterlint erbij, meet jezelf op en houd dat in de gaten.
Waarschijnlijk ben je toch gedoemd tot de Wehkamp. Er zijn er maar weinig die het tot de echte haute couture redden.
Zit je nou echt de Franse en Italiaanse dames met Nederlandse dames te vergelijken?quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:00 schreef KaVo het volgende:
Nu hebben we het al over dat ik niet gezond leef omdat ik een keer per week een frietje eet ipv ander avondeten en 1x per week snachts een vette pizza. en 2x per week alcohol en red bull.
Haha laat me niet lachen zeg, dit is altijd nog minder kwa ongezond eten dan wat de gemiddelde nederlander naar binnen schuift![]()
En maatje 32 is heel makkelijk te vinden hoor.. misschien in de goedkopere winkels niet maar gelukkig hou ik van designerkleding![]()
Zit hier echt met verbazing te lezen hoe de maatschappij het westen zich aanpast aan het veel voorkomende probleem: vetzucht. Slank zijn is zogenaamd al niet gezond meer...en maat 40 is normaal...
Hoe ongezond zullen Franse en Italiaanse vrouwen wel niet zijn?
O en mijn huid en haar zijn prima hoor.... nee als je slank bent betekent het niet automatisch dat je dof haar en huid en ogen krijgt, niet meer ongesteld wordt en niet gelukkig bent![]()
Want slank ben ik maar ben bij lange na niet mager, als jullie denken van wel dan is het nog triester met de maatschappij gesteld dan ik al dacht......
Ik vind het wel meevallen. Het is meer onverstandige TS tegen de restquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:31 schreef fathank het volgende:
Waar maakt iedereen zich eigenlijk druk om? Dit is echt weer uitgedraaid op een typisch Fok! topic.
"Ik weet het beter"
-"Echt niet, wat ik zeg is waar"
"Lul niet, je weet helemaal niks"
"Lul zelf niet, jij bent dik/dun, dus je weet niet hoe het werkt bij dunne/dikke mensen"
Zeg Frits, waar blijft mn zoute popcorn?quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:31 schreef fathank het volgende:
Waar maakt iedereen zich eigenlijk druk om? Dit is echt weer uitgedraaid op een typisch Fok! topic.
"Ik weet het beter"
-"Echt niet, wat ik zeg is waar"
"Lul niet, je weet helemaal niks"
"Lul zelf niet, jij bent dik/dun, dus je weet niet hoe het werkt bij dunne/dikke mensen"
Gezondheid is in de middenmoot (van 38 tot 42 ofzo) niet zozeer af te lezen van het gewicht/BMI/etc.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Praten tegen TS heeft toch weinig zin, maar Chipszak, ik wil ff zeggen dat ik je posts volledig steun, jij snapt wél waar het om gaat.
Daarbij, sinds wanneer ben je ongezond met maatje 40? Volgens mij is 40 een heel normale, gemiddelde maat die veel gezonde vrouwen met een goede conditie hebben. Zeker als je wat ouder bent, misschien zwanger bent geweest en je een stevige, brede lichaamsbouw hebt dan is maat 40 iets om hartstikke trots op te zijn! Kijk, als we gaan zeggen dat maat 60 vaak (en dan nog lang niet altijd) gepaard gaat met ongezond zijn, dan ben ik het daar mee eens, maar maat 40, kom op heej.....
(en nee, totaal geen jaloezie, heb maat 36/S en ben daar volledig tevreden mee)
QFT. Ik denk dat veel vrouwen met maat 40 gewoon een gezond BMI hebben (hoewel die BMI-schaal ook weer niet zo'n belangrijke indicator van gezondheid is).quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Praten tegen TS heeft toch weinig zin, maar Chipszak, ik wil ff zeggen dat ik je posts volledig steun, jij snapt wél waar het om gaat.
Daarbij, sinds wanneer ben je ongezond met maatje 40? Volgens mij is 40 een heel normale, gemiddelde maat die veel gezonde vrouwen met een goede conditie hebben. Zeker als je wat ouder bent, misschien zwanger bent geweest en je een stevige, brede lichaamsbouw hebt dan is maat 40 iets om hartstikke trots op te zijn! Kijk, als we gaan zeggen dat maat 60 vaak (en dan nog lang niet altijd) gepaard gaat met ongezond zijn, dan ben ik het daar mee eens, maar maat 40, kom op heej.....
Menig mens is jaloers op mijn afgetrainde lichaam. Het resultaat van hard trainen, goed eten en veel rusten.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Het is meer onverstandige TS tegen de rest
En jij mag sowieso niet meepraten, fathank. Jij ongedisciplineerde
Zout maakt dikquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:38 schreef Chav het volgende:
[..]
Zeg Frits, waar blijft mn zoute popcorn?
dudequote:Op donderdag 11 juni 2009 16:17 schreef Sander het volgende:
Wat een briljant topic. De ene helft van de vrouwen is stikjaloers en laat dat merken door de topicstarter af te zeiken, en de ander helft van de vrouwen is stikjaloers en laat dat merken door het eens te zijn met die eerste helft.
Dit moet ik gewoon volgen. Elke FOK!-vrouw laat zich zo ontzettend kennen hier. Leuk leesvoer voor later.
Ik moet voor het wielrennen goed op gewicht zijn. Ik ben 1.66m en ik weeg nu 58.5kg voor het mooie zou het 57kg moeten zijn maar ik ga mijzelf niet hongeren en dat is ook niet mogeljik als ik zoveel moet trainen. Dan val ik van mijn fiets. Ik heb zelf maatje 36 en dat vind ik wel goed zo.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Nouja, dat maatje 32 is ook niet letterlijk wat ik wil bereiken. vond het wel een duidelijke topictitel
in mijn posts staat 52 kilo dus hoef waarschijnlijk nog maar zo'n 2 kilo. het gaat me er niet om in welke maat kleding ik pas, maar hoe het eruit ziet. geloof mij die benen en dat buikje mag echt wel wat van af.
en anorexia heb ik niet ik hou van lekker eten![]()
maargoed heb eigenlijk geen zin om hier te gaan bewijzen dat er voor een model wel wat af kan en ik geen anorexia heb.. want het slaat natuurlijk nergens op.
dus geen mensen hier verder die al slank zijn maar superslank willen zijn?
OK, hier moet ik gewoon even op inhaken. Ten eerste is maat 40 nu niet meer de maat 40 van jaren terug, eerder 42 of 44. Vrouwen willen gewoon graag in een bepaalde maat passen en de confectie industrie past zich hierop aan. Ten tweede is maat 40 echt niet een ideale vrouwenmaat hoor. Omdat veel vrouwen in NL wel die maat hebben maakt dat niet meteen dat het ook goed is. Zo lust ik er nog wel een paar. Overgewicht is een toenemend probleem in NL en het begint altijd met een maatje meer. Ten derde wurmen vrouwen zich alsnog in een bepaalde maat waar ze in de meeste gevallen te dik voor zijn dus hebben veelal zowiezo een grotere maat nodig dan ze kopen.....quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Vergeet de Frites Lijn saus niet van Remiaquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:18 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, voortaan maar niet meer over de patat heen doen dan.
Hier wil ik wel even op inhaken. Het is nu idd 2000cal voor vrouwen maar een aantal jaren geleden stond er 1500cal op de verpakking. Het is dus aan de maatschappij aangepast. TS is dus niet aan het ondervoeden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:28 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Deels wel met je eens. Ik zou volgens de BMI maximaal 69 kilo mogen wegen, terwijl ik niet eens denk dat ik dat gewicht ooit haal. Als ik 75 of 80 zou wegen, zou ik heel tevreden zijn. Het is mijn bouw gewoon niet om bijv. 65 kilo te wegen. Ik kan alles, maar ik ben ook gewoon gezond. Geen problemen met cholesterol, geen diabetes, geen bloeddrukproblemen, etc. Ik eet ook gewoon gezond, ik kan trappen lopen zonder te hijgen, ik kan sporten als het moet (ik vind het niet leuk, maar ik kan het wel gewoon zonder lichamelijke problemen).
Maar dat is wel het verschil met TS. Ik kan me best voorstellen dat ze geen tien kilo aan zou willen komen omdat ze dit gewicht gewend is, maar iedereen met meer dan drie hersencellen kan toch wel bedenken dat het niet gezond is als je structureel 800 kcal per dag te weinig eet en er dan ook nog op sport. Je lichaam moet ergens energie vandaan halen en als het niet uit je voeding is, dan is het dus uit je lichaam zelf. En gezien daar al een zeer beperkte massa van aanwezig is in dit geval...
Ik denk dat ik maar op lucht ga leven...quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Vergeet de Frites Lijn saus niet van Remia. En de Hela Curry light
.
Daar krijg je zo'n opgeblazen buik van.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:29 schreef Chav het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar op lucht ga leven...
Geloof me, ik ben best wel eens jaloers op andere vrouwen... Maar niet op deze mevrouw, want volgens mij heeft ze geen tietenquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:17 schreef Sander het volgende:
Wat een briljant topic. De ene helft van de vrouwen is stikjaloers en laat dat merken door de topicstarter af te zeiken, en de ander helft van de vrouwen is stikjaloers en laat dat merken door het eens te zijn met die eerste helft.
Dit moet ik gewoon volgen. Elke FOK!-vrouw laat zich zo ontzettend kennen hier. Leuk leesvoer voor later.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben best wel eens jaloers op andere vrouwen... Maar niet op deze mevrouw, want volgens mij heeft ze geen tieten
Die ruft ik er weer zalig uit, ruik je toch niks van als ik alleen maar lucht eet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Daar krijg je zo'n opgeblazen buik van.
Sjit! Echt niet?quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
oh wacht.. ik heb zelf ook geen tieten
Ik heb ook weinig tiet wat is daar mis meequote:Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben best wel eens jaloers op andere vrouwen... Maar niet op deze mevrouw, want volgens mij heeft ze geen tieten
ik heb voorgevormde cups!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Al heeft ze wel tieten, wat dan nog. Waarom zou je jaloers moeten zijn op vrouwen die slanker of mooier zijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:30 schreef Sjeen het volgende:
Volgens mannen zijn vrouwen altijd jaloers, maar zodra ze TS voor zich krijgen gaan ze zeuren dat ze te dun is en dat ze liever iets hebben om vast te pakken.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Al heeft ze wel tieten, wat dan nog. Waarom zou je jaloers moeten zijn op vrouwen die slanker of mooier zijn![]()
Vind het meer een suf spelletje van mannen, zodra een vrouw iets zegt over een andere vrouw is het OMG JE BENT JALOERS HAHAHA LEESVOER BLABLAje haalt simpele zielen er zo uit.
Hersenloze sportschoolgorilla'squote:Op donderdag 11 juni 2009 16:40 schreef CyclingGirl het volgende:
@Dipkip
Dat ben ik met je eens. Mannen smullen hiervan terwijl ze zelf ook de mannen met spierballen afzeiken.
Helemaal niets, maar dan kan ik niet jaloers op je zijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:37 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik heb ook weinig tiet wat is daar mis mee
quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb voorgevormde cups!en ik kan zonder problemen op mn buik slapen, hardlopen en mn lingerie is niet duur
![]()
het heeft voordelen, heus!Je hebt helemaal gelijk, maar ik zou de mijne toch echt niet willen missenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Mannen kunnen eindeloos zwammen over de nadelen van mercedes ten opzichte van porsche, of de nadelen van Van der Vaart ten opzichte van Sneijder, en dat is dan niet jaloezie maar een intelligent gesprek. Maar als een vrouw iets zegt over de nadelen van maat 32 ten opzichte van maat 38 dan is ze ineens een jaloers hangbuikzwijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:40 schreef CyclingGirl het volgende:
@Dipkip
Dat ben ik met je eens. Mannen smullen hiervan terwijl ze zelf ook de mannen met spierballen afzeiken.
WTF hoe kun je in vredesnaam 150 kilometer wielrennen op 2000 kcal...quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:24 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Hier wil ik wel even op inhaken. Het is nu idd 2000cal voor vrouwen maar een aantal jaren geleden stond er 1500cal op de verpakking. Het is dus aan de maatschappij aangepast. TS is dus niet aan het ondervoeden.
Buiten dat. Op trainingsdagen met het wielrennen train ik wel eens 150km op 1 dag. Ik neem dan 2000cal tot mij en op niet trainingsdagen kom ik ook niet over de 1500cal heen hoor. En ik ben 1.66m en 58.5kg.
ik zou dan na 30km al neervallenquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:47 schreef fathank het volgende:
[..]
WTF hoe kun je in vredesnaam 150 kilometer wielrennen op 2000 kcal...
Ik ben dan wel een man, maar op een normale kantoordag prop ik al tussen de 2500 en 3000 naar binnen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zou dan na 30km al neervallen
als ik 150km motorrijd ben ik al zo intensief bezig dat ik bij minder dan 2000 omvalquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik ben dan wel een man, maar op een normale kantoordag prop ik al tussen de 2500 en 3000 naar binnen.
Kwestie van verdelen en ik ben maar een klein meisje.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:47 schreef fathank het volgende:
[..]
WTF hoe kun je in vredesnaam 150 kilometer wielrennen op 2000 kcal...
Goed bezig, ik herken dat wel, doe zelf intensief aan hardlopen, competities en zo. De algemene reacties geven meteen wel aan dat veel mensen toch wel overconsumeren....quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:53 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Kwestie van verdelen en ik ben maar een klein meisje.
Smorgens voor het fietsen neem ik Brinta of Kelloggs met melk.
In de tussenstop vaak een fles Gatorade en Sultana of Ontbijtkoek
Soms zelfs appeltaart
En s'avonds eet ik pasta met kaas en olijfolie. Of iets met rijst.
Pannenkoeken gaan er ook altijd in.
Voor mij is dit echt genoeg hoor.
Verder drink ik veel water.
Ik rijd dus ook wedstrijden en je hoeft echt niet veel te eten. Gewoon 3 uur van tevoren pasta of pannenkoeken is genoeg. Vaak na een wedstrijd heb ik dan nog geen hongerquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:56 schreef Samson het volgende:
[..]
Goed bezig, ik herken dat wel, doe zelf intensief aan hardlopen, competities en zo. De algemene reacties geven meteen wel aan dat veel mensen toch wel overconsumeren....
Defineer overconsumeren eens voor mij.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:56 schreef Samson het volgende:
[..]
Goed bezig, ik herken dat wel, doe zelf intensief aan hardlopen, competities en zo. De algemene reacties geven meteen wel aan dat veel mensen toch wel overconsumeren....
Klopt, ik moet altijd wel lachen als meer onervaren mensen bv een 5km gaan hardlopen, arsenaal aan eten mee, flesjes drinken, drinkgordels etc etc. Terwijl je dat voor zoiets korts helemaal niet nodig hebt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:59 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik rijd dus ook wedstrijden en je hoeft echt niet veel te eten. Gewoon 3 uur van tevoren pasta of pannenkoeken is genoeg. Vaak na een wedstrijd heb ik dan nog geen hongerWel dorst.
Natuurlijk ga ik ook wel eens uit eten (eigenlijk regelmatig) maar dan drink ik geen alcohol. Ik drink zowiezo erg weinig. En ik neem dan gewoon waar ik trek in heb.
En waarom zou ik dat doen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Defineer overconsumeren eens voor mij.
Ik heb de site gecheckt maar daar staat al op dat het weer van andere sites komt en niet echt zeker is. Beetje raar om nu al die data als correct te beschouwen. Voor hetzelfde geld klopt er geen hout van.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:02 schreef -Elanor- het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen hier net doet alsof je ook best model kan zijn met wat vet op je buik. Het hoort er, als je model bent, nou eenmaal bij om mager te zijn. En ja, veel modellen hebben zelfs een beetje ondergewicht. Zo ontzettend slecht voor je gezondheid is dat toch ook weer niet?
Ter vergelijking:
Gisele Bundchen
Lengte : 1,80m
Gewicht : 55 kg
BMI = 16,9
Adriana Lima
Lengte : 1,78m
Gewicht : 46 kg
BMI = 14,5
Kate moss
Lengte : 1,68m
Gewicht : 48 kg
BMI = 17
Yfke Sturm
Gewicht : 51 kg
BMI = 15,7
Doutzen Kroes
Gewicht : 54 kg
BMI = 17
(http://everythingstylish.web-log.nl/everything_stylish/2007/05/index.html)
Die van Doutzen Kroes staat ook op Wikipedia. Vind je haar eng mager? Haar BMI is zelfs nog lager dan dat wat TS als doel heeft.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:08 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik heb de site gecheckt maar daar staat al op dat het weer van andere sites komt en niet echt zeker is. Beetje raar om nu al die data als correct te beschouwen. Voor hetzelfde geld klopt er geen hout van.
Het gaat ook meer om de manier waarop TS dat wil bewerkstelligen. IMHO (en ervaring) zijn kebab en alcohol niet de handigste middelen voor een slanke taille. Pilates en veel groente en magere eiwitten zullen allicht effectiever zijn (en gezonder! veel gezonder). Maar dat lijkt niet echt door te dringen tot TS.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:02 schreef -Elanor- het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen hier net doet alsof je ook best model kan zijn met wat vet op je buik. Het hoort er, als je model bent, nou eenmaal bij om mager te zijn. En ja, veel modellen hebben zelfs een beetje ondergewicht. Zo ontzettend slecht voor je gezondheid is dat toch ook weer niet?
Oh ja, daar ben ik het ook wel mee eens. Maar ik viel meer over de mensen die haar voor gek verklaarden omdat ze 52 kilo wilde wegen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het gaat ook meer om de manier waarop TS dat wil bewerkstelligen. IMHO (en ervaring) zijn kebab en alcohol niet de handigste middelen voor een slanke taille. Pilates en veel groente en magere eiwitten zullen allicht effectiever zijn (en gezonder! veel gezonder). Maar dat lijkt niet echt door te dringen tot TS.
Nee, zeker niet eng magerquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:11 schreef -Elanor- het volgende:
[..]
Die van Doutzen Kroes staat ook op Wikipedia. Vind je haar eng mager? Haar BMI is zelfs nog lager dan dat wat TS als doel heeft.
Edit: volgens de waarden die op Wikipedia staan, zou Doutzen's BMI zelf nog onder de 17 zijn.
Taille-omvang is toch de belangrijkste indicator?quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:21 schreef Samson het volgende:
[..]
Nee, zeker niet eng magerMaar zij doet het wel op een gezonde manier schat ik zo in, ze sport heel veel en eet vast ook gezond. Dus een laag bmi wil volgens mij niet per definitie zeggen dat je gezondheid in gevaar is. Ik vind zowiezo de BMI schaal wel heeeel erg ruim. De marge voor gezond gewicht is volgens mij veel te groot, en wat al meer gezegd wordt, het gaat er meer om waar je gewicht uit bestaat. Dus misschien tijd voor een exit van de BMI
Ja, ik vind het eigenlijk ook een vrij onzinnig maat. Voor sporters werkt ie volgens mij ook niet. Bodybuilders zouden dan al heel snel overgewicht hebben, terwijl het extra gewicht alleen uit spieren bestaat.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:21 schreef Samson het volgende:
[..]
Nee, zeker niet eng magerMaar zij doet het wel op een gezonde manier schat ik zo in, ze sport heel veel en eet vast ook gezond. Dus een laag bmi wil volgens mij niet per definitie zeggen dat je gezondheid in gevaar is. Ik vind zowiezo de BMI schaal wel heeeel erg ruim. De marge voor gezond gewicht is volgens mij veel te groot, en wat al meer gezegd wordt, het gaat er meer om waar je gewicht uit bestaat. Dus misschien tijd voor een exit van de BMI
Hehe, ja ok. Ik denk ook niet dat Doutzen Kroes vaak patat eetquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Taille-omvang is toch de belangrijkste indicator?
@Eleanor, ik vind 2x per week een vette bek halen wel veel, ja. En Red Bull is absolute rotzooi. Alcohol mag ik zelf graag drinkenMaar ik ben me ervan bewust dat dat voor je lijn geen beste keuze is. Noch voor je huid. En dan heb ik geen enkele modellenaspiratie
Ik liet het zien om aan te tonen dat een BMI van 17 niet per se slecht hoeft te zijn (BMI zegt niets, dat schrijf je zelf ook), en dat het vreemd is om TS hierop aan te vallen. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het voor elke vrouw een goed idee is om een laag BMI te hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:28 schreef Dipkip het volgende:
Wat een gezeur over dat BMI van die topmodellen. Hallo, ze zijn niet voor niets topmodel hoor. Dat Doutzen met een heel laag BMI er nog goed uitziet wil niet zeggen dat het voor iedere vrouw een goed idee is. Bij mij stopte mn menstruatie met een BMI van 19. Dat lijkt me toch een teken dat het in ieder geval in mijn geval niet gezond was. Het maakt nogal wat uit hoe je bouw is en hoe gespierd je bent, wat je vetpercentage is bij een bepaald BMI. Daarom is BMI ook zo nutteloos - bodybuilders hebben overgewicht volgens BMI, en of iemand met mijn bouw een BMI van 23 heeft of iemand met de bouw van Doutzen, maakt ook nogal wat uit.
Waar wordt TS op haar BMI aangevallen dan?quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:33 schreef -Elanor- het volgende:
Ik liet het zien om aan te tonen dat een BMI van 17 niet per se slecht hoeft te zijn (BMI zegt niets, dat schrijf je zelf ook), en dat het vreemd is om TS hierop aan te vallen. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het voor elke vrouw een goed idee is om een laag BMI te hebben.
Nou ja, ik ben toch best een aantal posts over haar te lage bmi dan wel gewicht tegengekomen op de eerste pagina:quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:48 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Waar wordt TS op haar BMI aangevallen dan?
Volgens mij gaat het iedereen om de manier waarop en de focus op de kilo's ipv op de centimeters.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:12 schreef GodsSon het volgende:
Damn, kom wat kilo's aan... wat om vast te houden kan ook geen kwaad!
Achterlijke bedoelingen en ongezonde BMI is toch zonde van je lichaam (helemaal op de lange duur)
quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:22 schreef Karina het volgende:
52 kilo is wel heel erg weinig hoor, niet gezond bij jouw lengte (of ben je een troll).
Maar nu ik verder lees zie ik inderdaad dat de discussie een andere richting is op gegaan. Ik blijf het alleen wat overdreven vinden hoe mensen op haar reageren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:48 schreef ANTAM het volgende:
http://www.cz.nl/bmimeter... 1,73mtr 53 kg U bent veel te licht voor uw lengte..
Omdat ik graag inzicht krijg in jouw idee van "overconsumeren".quote:
Meer eten dan dat je lichaam nodig heeft.... steeds grotere porties als normaal beschouwen, super sizen, vul maar in..quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat ik graag inzicht krijg in jouw idee van "overconsumeren".
Eigenlijk ben ik daar wel mee eens. Sommigen serveren wekelijks stamppot met rookworst/gehaktbal en jus en dan nog beweren dat het ook nog gezond isquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:06 schreef KaVo het volgende:
Natuurlijk is een patatje niet goed, en pizza ook niet. maar soms ga ik bij iemand anders eten en als ik dan zie in hoeveel boter alles gebakken is , dan is dat aardappeltje-groentje-vleesje net zo vet als mij patatje sate![]()
quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb voorgevormde cups!en ik kan zonder problemen op mn buik slapen, hardlopen en mn lingerie is niet duur
![]()
het heeft voordelen, heus!Ja van die hangtieten bedoel je he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live out of your imagination, not your history.
What the facking hell, hier klopt echt geen snars van. Heb je die modellen wel eens gezien? Het zijn allemaal, op Kate na, Victoria's Angels, dus die zijn wat voluptueuzer dan de gewoonlijke kleerhangers die je op de catwalk ziet lopen. Adriana Lima bijvoorbeeld: echt geen 46 kg. 57 kg hoogstens. En Doutzen Kroes is dan wel heel licht aangezien ze veel spiermassa heeft (blokjesbuik, bilspieren). Dit zijn trouwens wel de slechtste voorbeelden.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:02 schreef -Elanor- het volgende:
Ter vergelijking:
Gisele Bundchen
Gewicht : 55 kg
BMI = 16,9
Adriana Lima
Gewicht : 46 kg
BMI = 14,5
Kate moss
Lengte : 1,68m
Gewicht : 48 kg
BMI = 17
Yfke Sturm
Gewicht : 51 kg
BMI = 15,7
Doutzen Kroes
Gewicht : 54 kg
BMI = 17
(http://everythingstylish.web-log.nl/everything_stylish/2007/05/index.html)
BMI is wel wat anders dan gewicht. Je BMI kan laag zijn maar je gewicht kan standaard zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:11 schreef -Elanor- het volgende:
[..]
Die van Doutzen Kroes staat ook op Wikipedia. Vind je haar eng mager? Haar BMI is zelfs nog lager dan dat wat TS als doel heeft.
Edit: volgens de waarden die op Wikipedia staan, zou Doutzen's BMI zelf nog onder de 17 zijn.
Die maten kloppen ook niet. Bij Esprit heb ik 36 bij Gstar weer 34 dus dat is ook maar relatief. Als TS echt van de taille af wil moet ze minstens 1x per week die vette bek laten staan. Want 2x is echt teveel laten we wel wezen. En ze zal dan met een meetlint moeten meten of haar taille kleiner wordt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:25 schreef P.F het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat ik bijna net zo lang ben, 10 kilo meer weeg maar ook maat 36 heb! Weet je zeker dat je niet al maat 32 hebt?
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:25 schreef P.F het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat ik bijna net zo lang ben, 10 kilo meer weeg maar ook maat 36 heb! Weet je zeker dat je niet al maat 32 hebt?
Ok, 1.80 en 93 kg wegen? Of hij is ontzettend gespierd en het gewicht zit daar, maar als daar geen sprake van is kan hij never nooit maat 32 van spijkerbroeken hebben, ik ben 1.80 en weeg 68 kg en heb maat 31/32 van spijkerbroekenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:23 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:
[..]
Het hoeft toch niet zo te zijn dat iedereen die even lang is en hetzelfde weegt allemaal hetzelfde lichaam hebben en dezelfde maat?
Ik ben 1,94, weeg 90 kg en heb een vetpercentage van 14,5. Ik een behoorlijk buikje en zwembandjes...![]()
(ik kom trouwens van de 120 kg en 30% vet).
Een maat van mij is 1,80. Die weegt 93 met een vetpercentage van 20% maar die draagt kleinere maat broeken als ik. Maat 32, ik 34 of 36..
Is nu eenmaal zo.
Inderdaad... en de ene draagt de kleren wat strakker dan de anderquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:21 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Die maten kloppen ook niet. Bij Esprit heb ik 36 bij Gstar weer 34 dus dat is ook maar relatief. Als TS echt van de taille af wil moet ze minstens 1x per week die vette bek laten staan. Want 2x is echt teveel laten we wel wezen. En ze zal dan met een meetlint moeten meten of haar taille kleiner wordt.
Het is wat al eerder in dit topic gezegd wordt. Ik wordt nu steeds dunner door het vele fietsen. Maar als ik in de winter naar de sportschool ga dan blijft mijn vetpercentage hetzelfde maar wordt ik wel zwaarder omdat ikd an anders train en meer spieren opbouw.
Ligt er ook aan waar je vet gaat zitten, zeker bij mannen. Mijn vriend kan de broeken die ik draag aan, maar heeft toch echt een enorm veel hoger BMI. Bij hem zit de bierbuik net boven de broekbandquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:19 schreef Samson het volgende:
Ok, 1.80 en 93 kg wegen? Of hij is ontzettend gespierd en het gewicht zit daar, maar als daar geen sprake van is kan hij never nooit maat 32 van spijkerbroeken hebben, ik ben 1.80 en weeg 68 kg en heb maat 31/32 van spijkerbroekenOf hij krijgt de hele dag geen lucht omdat zn broeken veel te strak zitten.
Voor lovehandles werkt afvallen ook niet, dat is louter trainenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Dan heb ik wel een beetje slecht nieuws voor je. Ik ben vorig jaar ziek uit Peking terug gekomen en ik woog nog maar 56kg. Alle vet was weg behalve mijn lovehandles. Die gaan er het lastigst af.
Ze zijn al een heel stuk kleiner geworden hoor, dus daar ben ik niet zo bang voor eigenlijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Voor lovehandles werkt afvallen ook niet, dat is louter trainen
Ja hoor, hele volksstammen trainen zich helemaal de pleuris om lovehandles weg te krijgen wat niet lukt, en bij jou zijn ze al minder binnen een paar dagenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:13 schreef KaVo het volgende:
[..]
Ze zijn al een heel stuk kleiner geworden hoor, dus daar ben ik niet zo bang voor eigenlijk.
Maar ik ga zowiezo sporten... ook beetje krachttraining enzo, want mn onderlichaam moet echt strakker.. en wat spieren op die ribbenkast , of kan dat niet?
Echt niet. Je kunt niet plaatselijk vet verbranden. Vet krijg je alleen weg door af te vallen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
Voor lovehandles werkt afvallen ook niet, dat is louter trainen
Nee. Alleen bij je taille omdat je buikspieren dan als een soort corsetje werken. Maar van bijv. je bovenbeenspieren trainen krijg je echt niet specifiek slankere bovenbenen terwijl de rest gelijk blijft. Eerder zullen ze dikker worden door extra spierweefselquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:06 schreef P.F het volgende:
Oefeningen helpen wel om plaatselijk slanker te worden, heb ik uit betrouwbare bron!
Tja dingen kunnen anders ogen maar dan nog heb je niet plaatselijk vet verbrandt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:14 schreef P.F het volgende:
Ik bedoelde ook meer armen eigenlijk., die ogen dunner als ze gespierder zijn.
Right.. ben al langer dan een paar dagen bezig met afvallenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:55 schreef Chav het volgende:
[..]
Ja hoor, hele volksstammen trainen zich helemaal de pleuris om lovehandles weg te krijgen wat niet lukt, en bij jou zijn ze al minder binnen een paar dagen![]()
Om te voorkomen uiteraard. Ik heb ze niet in ieder gevalquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:00 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Echt niet. Je kunt niet plaatselijk vet verbranden. Vet krijg je alleen weg door af te vallen.
Goh, vertel je dit mijn lichaam dan ook even? Ik merk wel degelijk verschil bij training en niet-training.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:09 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Nee. Alleen bij je taille omdat je buikspieren dan als een soort corsetje werken. Maar van bijv. je bovenbeenspieren trainen krijg je echt niet specifiek slankere bovenbenen terwijl de rest gelijk blijft. Eerder zullen ze dikker worden door extra spierweefsel![]()
Het is gewoon fysiek compleet onlogisch dat het zo zou werken. Vet wat verbrandt wordt levert niet plaatselijk energie, dat gaat het hele systeem in (bloed). Waar je vet zit is genetisch vastgelegd. Dus waar het verdwijnt bij extra verbranding ook. Het enige wat je plaatselijk kunt doen is spieren opbouwen.
En jij hebt er verstand van omdat..? Ik wil niet lullig doen, maar je komt niet over als iemand die er een hoop over weet, en het lijkt me absoluut niet onverstandig om, als je serieus verder wilt met modellenwerk, een personal trainer en/of diëtiste achter je te hebben staan.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:21 schreef KaVo het volgende:
Dat is niet nodig hoorom een voedingsdeskundige te bezoeken.
Zoals ik nu eet val ik af en eet ik gezond, dus. Ik heb geen hongergevoel en heb niet minder energie ofzo.
b) zoals Chipszak. (toepasselijkquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:33 schreef KaVo het volgende:
b) als proffesioneel fashionmodel ben je nooit te dun![]()
c) 1 a 2x per week zondigen noem jij volstoppen?
Volstoppen noem ik wat de meeste (dikke) mensen doen... en dan gek vinden dat te te dik zijn!
Je wil jezelf nergens vergelijken met de gemiddelde Nederlander qua eten, dan moet je dat ook niet gaan doen als het op jouw 'zondigen' aankomt. Als je echt zo gemotiveerd bent als je aangeeft, dan moet je dat dus ook laten.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:00 schreef KaVo het volgende:
Haha laat me niet lachen zeg, dit is altijd nog minder kwa ongezond eten dan wat de gemiddelde nederlander naar binnen schuift
Zit ik nu te kijken. Schokkend dat mensen zo met hun gezondheid omgaan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:01 schreef Linnie20v het volgende:
Misschien moet je eens de docu: "the truth about size zero" gaan kijken.
Of heb je die al gezien?
Ik heb misschien een tip, ik heb jaaarenlang gefitnesst en zag er best goed gespierd uit, maar mn buikje wegkrijgen? Ho maar, niet dus. Nu fitness ik er nog wel bij, maar mijn voornaamste sport is hardlopen en geloof het of niet, ik heb (bijna) een sixpack. Voor mij is intensief hardlopen dus de manier om dit wel voor elkaar te krijgen. Met andere sporten is het me nooit gelukt. Buikspieroefeningen is leuk voor de definitie van je spieren maar het gaat er meer om om het vet wat ervoor ligt weg te krijgen, en dat lukt niet met buikspieroefeningen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:27 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:
Dat vind ik zo klote: ik heb mijn vet juist om de 'lovehandles' zitten.
Voornamelijk op vrouwelijke plekken: billen; dijen etc.
Benen en hele bovenlichaam is behoorlijk gespierd (en zo goed als vetvrij) bij mij, maar mijn middel is echt nog één en al vet of vel..
Terwijl ik elke dag 1,5 uur intensief cardio doe..
Iemand die hier misschien tips voor heeft of moet ik gewoon veel buikspier oefeningen doen??
THx, wellicht dat ik weer ga proberen hard te lopen!quote:Op maandag 15 juni 2009 23:04 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik heb misschien een tip, ik heb jaaarenlang gefitnesst en zag er best goed gespierd uit, maar mn buikje wegkrijgen? Ho maar, niet dus. Nu fitness ik er nog wel bij, maar mijn voornaamste sport is hardlopen en geloof het of niet, ik heb (bijna) een sixpack. Voor mij is intensief hardlopen dus de manier om dit wel voor elkaar te krijgen. Met andere sporten is het me nooit gelukt. Buikspieroefeningen is leuk voor de definitie van je spieren maar het gaat er meer om om het vet wat ervoor ligt weg te krijgen, en dat lukt niet met buikspieroefeningen.
Zo simpel is het inderdaad.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:15 schreef zoeperzazke het volgende:
Gezonde dingen eten en regelmatig bewegen.
dat denk ik ook. ik ben 1.78 en weeg 62/63 kilo en heb maat 38 bij broeken en 36 bij shirts. Dus dan denk ik dat bij een paar kilo minder best een 34/36 past.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:09 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Ik denk dat maat 34 of 36 daar heel aardig bij past hoor...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |