Volgens de BMI-meter ben je al te licht. Maar dat ligt in jullie vak wat anders geloof ik. Heb je ook een plan om de 52 te bereiken en weet je zeker dat dat een gezond idee is?quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:02 schreef KaVo het volgende:
Ben 21, 1.73m en op het moment tussen de 54-55 kilo. 52 is mijn doel op dit moment. Want heb nu maat 34 en soms 36.
Ben je een aanhanger of een tegenstander?quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:08 schreef ANTAM het volgende:http://www.ze.nl/beauty/De-wereld-van-pro-ana/615/
Wow, 1.73 en 54-55 kilo? Wow.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:02 schreef KaVo het volgende:
Ben 21, 1.73m en op het moment tussen de 54-55 kilo. 52 is mijn doel op dit moment. Want heb nu maat 34 en soms 36.
Maar je moet toch ook wat hebben om vast te kunnen pakken? Ik snap wel dat je graag een goede model wil zijn, maar 52 kilo?!quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:15 schreef KaVo het volgende:
Vrijwel ieder model is te licht volgens die BMI meter![]()
52 kilo is niet perse mijn streven aangezien ik niet weet hoe ik er dan uitzie, maar ik schat dat 52 wel oke is. Dat is overigens nog aan de zware kant als ik veel modellen om mij heen zie met mijn lengte hoor, maar graatmager wil ik niet worden. Maar van die lovehandels enzo op de foto kan gewoon niet!
En die link zegt meer over jouw denkwijze dan de mijne
Yups, het zij zo. Maar heb je ook een gezond plan?quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:15 schreef KaVo het volgende:
52 kilo is niet perse mijn streven aangezien ik niet weet hoe ik er dan uitzie, maar ik schat dat 52 wel oke is. Dat is overigens nog aan de zware kant als ik veel modellen om mij heen zie met mijn lengte hoor, maar graatmager wil ik niet worden. Maar van die lovehandels enzo op de foto kan gewoon niet!
Heb je het verhaal gelezen? Volgens mij staat achter de link een redelijk objectief verhaal over pro-ana-sites. Enigszins gekleurd, want er worden wel wat waarschuwingen gegeven. Maar toch; geen propaganda in elk geval en volgens mij ook geen onderbuik-veroordeling. Of heb ik het fout gelezen?quote:En die link zegt meer over jouw denkwijze dan de mijne
Zeg dat nou niet, TS lijkt me ertoe in staat om wat centimeters weg te werken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:23 schreef Xennia het volgende:
Ben je niet sowieso te klein om model te zijn?
Voor vrouw is dit standaard hoor.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:23 schreef Xennia het volgende:
Ben je niet sowieso te klein om model te zijn?
Ja dat is het dus wel. Tussen de 1,72 en 1,78 als ik het mij goed herinner.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:11 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja maat 40 ook, maar niet als je de catwalk op wilt
1.73 is de 'grens' als ik het goed heb. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen, kijk maar naar Kate Mossquote:Op donderdag 4 juni 2009 02:24 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja dat is het dus wel. Tussen de 1,72 en 1,78 als ik het mij goed herinner.
ik denk dat je dan erg ongezond eet als je bij die lengte en dat gewicht over love handels spreekt, zeker op die jonge leeftijd en als vrouw zijnde.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:15 schreef KaVo het volgende:
* Chav neemt nog een chocolaatje twee chocolaatjesquote:Op donderdag 4 juni 2009 13:36 schreef zwartemarktplaats het volgende:
# ees altijd de etikketen voordat je iets neemt. In sommige dingen zitten meer calorieen dan andere. Kijk vooral uit voor vet want dat is de ergste boosdoener.
# Slaap minstens 6 uur. Als je minder dan 6 uur slaapt dan gaat je stofwisseling 15% langzamer werken.
# Hou een eetdagboek bij. Dit zorgt ervoor dat je je proces kan volgen en dat je verandering kan aanbrengen en weet waar je op moet letten
# Beloon jezelf in plaats van jezelf te straffen. Denk aan de goede dingen die je hebt gedaan. Stop voor elke kg die je bent verloren een euro in je zak en koop daar iets leuks van voor jezelf
# Eet heel langzaam. Neem na elke (kleine) hap 3 slokken water en wacht dan eventjes voordat je weer doorgaat. Hierdoor raak je sneller vol
# Voordat je moet eten zoek je op internet een plaatje op wat je onzettend goor vind. Dwing jezelf om er naar te blijven kijken net zolang totdat je moet eten. Wedden dat alles wat je op je bord ziet je aan dat plaatje herrinerd.
# Saboteer je eten. Strooi er teveel zout of peper overeen zodat je het niet meer lekker vind
# Neem een douche. Koud water zorgt ervoor dat je lichaam meer moeite moet doen om zich op te warmen en dat je dus meer kcal verbrand.
# Ga niet elke dag op de weegschaal staan. In sommige situaties kan je lichaam meer vocht vasthouden waardoor je meer weegt. Je kan beter jezelf elke week meten. Bind een touw om je middel ( of iets anders) en zet een streepje waar je nu bent. Doe dit elke week en je ziet de verschillen
# Koop kleren waar je niet inpast. Zorg ervoor dat je er wel in kan. Dit is goede thinspiration
# Drink elke dag 4 koppen groene thee. Dit zorgt ervoor dat je stofwisseling sneller gaat
# Als je het kan wordt dan vegetarieer
# Kijk naar andere mensen die eten. Je zal dit zo vies vinden dat je geen zin meer hebt om te eten.
# Eet naakt voor de spiegel (als het kan) Als je naar jezelf moet kijken heb je echt geen trek meer
# Leg je bestek neer nadat je een hap hebt genomen
# De vriezer is je beste vriend. Vries iets in wat je lekker vind en eet het op. Het duurt heel lang voordat je het ophebt en het eet heel moeilijk
# Maak jezelf misselijk. Draai 20 rondjes als je honger hebt. We zullen dan zien of je daarna nog wil eten
# Drink elk half uur een glas water. Dit druk je hongergevoel
# Hang niet op je stoel maar ga rechtop zitten. Zo verbrand je meer kcal
# Blijf altijd in beweging. Als je op je stoel zit ga met je voet bewegen. Mensen die dit doen verbranden per uur 36 kcal meer.
# Eet als mensen erbij zijn. Zo zal niemand je verdenken.
# Vertel aan je vrienden dat je kate moss en al die andere topmodellen veel te dun vind
Vermijd het eten
# Maak het huis schoon als je honger hebt
# Surf op internet en bekijk allemaal pro-ana sites (dit helpt mij)
# Zet je favoriete muziek aan en begin met dansen. Niet alleen vergeet je dat je geen honger hebt maar je wordt er ook blijer van en je verbrand kcal
# Maak de wc schoon. Wie heeft er nou nog trek als hij boven een wc hangt?
# Ga winkelen! Ga op zoek naar the smalle kleding. Heup broeken doen het goed
# Koop de cosmogirl,elle girl,fancy,glamour,cosmopolitin en je bent uren zoet met je kijken naar de modellen en lezen van artikelen
# Maak een eigen site dat is een goede afleiding (ik kan het weten)
# Bel een vriend(in) als je honger hebt. Je wilt toch niet dat je vrienden je aan de telefoon horen kauwen?
# Ga scrappen. Maak een mooi boekje waarin je al je thinspiration en droomdoelen en vorderingen inzet.
# Maakt een lijst van de redenen waarom je dun wilt zijn. Als je honger hebt lees je deze allemaal door
# Speel met je huisdier of ga met je hond lopen
# Ga lekker een stuk hardlopen. Dit houdt je van eten af
# Praat op msn met andere ana's
Weetjes
# Koffie zorgt ervoor dat je minder honger hebt
# Als je rechtop zit verbrand je 10% kcal meer
# Als je minder dan 6 uur slaapt gaat je stofwisseling met 15% langzamer
# Je maag kan groter worden. Eet nooit iets groter dan een bekertje
# Je hersens merken pas na 20 minuten dat je vol zit. Eet dus langzaam
# Eet niet voor de tv, als je eet. Je hersens hebben dan niet in de gaten dat je vol zit
Alstu
Voor iemand met zoveel babbels doe je een paar achterlijke uitspraken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:03 schreef Julie. het volgende:
[..]
ik denk dat je dan erg ongezond eet als je bij die lengte en dat gewicht over love handels spreekt, zeker op die jonge leeftijd en als vrouw zijnde.
ik ben 174 en 57 kg en in de 30 en ik ben slank en gespierd.
Als ik al wat dikker wordt is dat bij mijn dijen/billen. Als je bij je buik dik wordt eet je ongezond imho
Misschien moet je eens overwegen (wat meer) te gaan sporten/ bewegen en anders te eten.
Google maar.
Niet te weinig gaan eten iig, daar word je niet mooier/ sterker van en doe je je zelf schade mee op lange termijn.
Je gewicht moet ook bij je passen, dus het kan zijn dat je niet geschikt bent voor model...hoe dun je ook wordt.
Succes
Ik moet er niet aan denken zo weinig te eten, moet ik niet proberen ook want dan val ik af als een gek!quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:59 schreef KaVo het volgende:
Bedankt voor de mensen die wel nuttige posts plaatsen!
Alsof weinig eten ongezond is en veel niet... sterker nog, hoe ik nu eet krijg ik veel meer voedingstoffen binnen dan ik eerst at..
Ben niet zo''n grote eter dus eerst (toen ik niet op mn gewicht lette) at ik ook maar 1 boterham en avondeten ofzo en de rest van de calorieen bestond uit koekjes en snoepjes. Nu eet ik vooral veel fruit en salades, vis, eitje etc. Avondeten geniet ik gewoon van dus een bord pasta oid ga ik niet schrappen.
Ik let wel op dat ik op een dag rond de 1200 kcal zit. tot nu toe voel ik mij daar goed en fit bij en val ong een kilo per week af. en ik loop meer en ga soms joggen.
Maarja, mensen met domme reacties, niet zo jaloers doen ik weet wel beter!
en lovehandels op mijn gewicht is echt niet gek hoor.. ben gewoon heel smal gebouwd dus ik krijg vetrolletjes ipv dat ik breed wordt. iedereen is anders gebouwd en dat is indd genetisch bepaald.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:59 schreef KaVo het volgende:
Bedankt voor de mensen die wel nuttige posts plaatsen!
Alsof weinig eten ongezond is en veel niet... sterker nog, hoe ik nu eet krijg ik veel meer voedingstoffen binnen dan ik eerst at..
Ben niet zo''n grote eter dus eerst (toen ik niet op mn gewicht lette) at ik ook maar 1 boterham en avondeten ofzo en de rest van de calorieen bestond uit koekjes en snoepjes. Nu eet ik vooral veel fruit en salades, vis, eitje etc. Avondeten geniet ik gewoon van dus een bord pasta oid ga ik niet schrappen.
Ik let wel op dat ik op een dag rond de 1200 kcal zit. tot nu toe voel ik mij daar goed en fit bij en val ong een kilo per week af. en ik loop meer en ga soms joggen.
Maarja, mensen met domme reacties, niet zo jaloers doen ik weet wel beter!
en lovehandels op mijn gewicht is echt niet gek hoor.. ben gewoon heel smal gebouwd dus ik krijg vetrolletjes ipv dat ik breed wordt. iedereen is anders gebouwd en dat is indd genetisch bepaald.
Dat is nou ook weer niet per se waar. Ik ben zelf 1.75 en weeg 55/56 kilo en heb bij leggings echt geen maat 156.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:08 schreef taxibabe het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje te ongeloofwaardig...
Als je zegt dat je smal gebouwd bent bij 173 cm en rond de 55 kilo zit kan ik me niet voorstellen dat je maat 34 hebt. Je zou al meer in de kindermaatjes zitten.
Helaas ben ik door omstandigheden afgevallen, ik ben hard bezig om juist weer wat kilo's er bij op te krijgen (ik ben 178 cm en weeg nu 55 kg). Ik heb laatst een legging gekocht in maat 156. Regelmatig moet ik bij de kindermaatjes shoppen
. En dat is echt niet leuk.
Daarbij krijg je bij zo'n laag gewicht wat jij wilt ook nog te maken met lichameijke klachten, zoals lage bloeddruk, het snel koud hebben, en futloos zijn en nog wel meerdere dingen. Wat je ook beweert, het is echt niet gezond om zo'n laag gewicht te hebben.
Ik denk dat maat 34 of 36 daar heel aardig bij past hoor...quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:08 schreef taxibabe het volgende:
Als je zegt dat je smal gebouwd bent bij 173 cm en rond de 55 kilo zit kan ik me niet voorstellen dat je maat 34 hebt. Je zou al meer in de kindermaatjes zitten.
Dat zal hard aantikken met die twee kilo die ze kwijt wil.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:36 schreef zwartemarktplaats het volgende:
# Beloon jezelf in plaats van jezelf te straffen. Denk aan de goede dingen die je hebt gedaan. Stop voor elke kg die je bent verloren een euro in je zak en koop daar iets leuks van voor jezelf
Kan inderdaad goed kloppen hoor, mijn vriendin heeft zelf ook maat 34 met dezelfde lengte/gewicht.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:09 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Ik denk dat maat 34 of 36 daar heel aardig bij past hoor...
Ik zeg het misschien wat bot, maar waarom moet mode voor vrouwen getoond worden door het over een kapstok te hangen? Is het niet handiger om damesmode te laten showen door dames? Ik zie liever een model met lovehandles, een leuke uitstraling en leuke kleding dan iemand die zichzelf uithongert voor geld.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:15 schreef KaVo het volgende:
Dat doen ze omdat kleding op lange, dunne dames mooier valt, het komt beter uit --> beter voor foto's/catwalkshows. [niet per se mijn mening, maar dat is wat ik ooit gehoord heb.]quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik zeg het misschien wat bot, maar waarom moet mode voor vrouwen getoond worden door het over een kapstok te hangen? Is het niet handiger om damesmode te laten showen door dames? Ik zie liever een model met lovehandles, een leuke uitstraling en leuke kleding dan iemand die zichzelf uithongert voor geld.
Jammer dat je carriere en geld boven je lichamelijke gezondheid stelt. Ik hoop voor je dat je er geen spijt van krijgt.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:36 schreef zwartemarktplaats het volgende:
# Voordat je moet eten zoek je op internet een plaatje op wat je onzettend goor vind. Dwing jezelf om er naar te blijven kijken net zolang totdat je moet eten. Wedden dat alles wat je op je bord ziet je aan dat plaatje herrinerd.
# Saboteer je eten. Strooi er teveel zout of peper overeen zodat je het niet meer lekker vind
# Kijk naar andere mensen die eten. Je zal dit zo vies vinden dat je geen zin meer hebt om te eten.
# Eet naakt voor de spiegel (als het kan) Als je naar jezelf moet kijken heb je echt geen trek meer
# De vriezer is je beste vriend. Vries iets in wat je lekker vind en eet het op. Het duurt heel lang voordat je het ophebt en het eet heel moeilijk
# Maak jezelf misselijk. Draai 20 rondjes als je honger hebt. We zullen dan zien of je daarna nog wil eten
# Blijf altijd in beweging. Als je op je stoel zit ga met je voet bewegen. Mensen die dit doen verbranden per uur 36 kcal meer.
# Eet als mensen erbij zijn. Zo zal niemand je verdenken.
# Maak de wc schoon. Wie heeft er nou nog trek als hij boven een wc hangt?
Ik ben 1.75 en ik weeg 64 en ik heb zo vaak shirtjes en broeken in maat 1.64. Dus zo bijzonder of klein is het niet. En als je wil weten hoe mijn figuur er uitziet moet je even kijken in het wat draag je vandaag topic.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:08 schreef taxibabe het volgende:
Helaas ben ik door omstandigheden afgevallen, ik ben hard bezig om juist weer wat kilo's er bij op te krijgen (ik ben 178 cm en weeg nu 55 kg). Ik heb laatst een legging gekocht in maat 156. Regelmatig moet ik bij de kindermaatjes shoppen
. En dat is echt niet leuk.
Daarbij krijg je bij zo'n laag gewicht wat jij wilt ook nog te maken met lichameijke klachten, zoals lage bloeddruk, het snel koud hebben, en futloos zijn en nog wel meerdere dingen. Wat je ook beweert, het is echt niet gezond om zo'n laag gewicht te hebben.
Dat + 52 kilo is weinig! Met een kilo of 55 is het mijns inziens goed genoeg... lager is echt niet nodig (zonder foto's natuurlijk lastig te beoordelen omdat mensen heel wat verschillen. Maar maatje 32 lijkt mij echt tequote:Op donderdag 4 juni 2009 20:42 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik denk dat ook veel mensen verbaasd zijn over het maatje 32 wat je wilt bereiken.
Vooral omdat dit totaal niet nodig is voor een modellencarriere. Daar wordt 34 en 36 ook goedgekeurd.
Stel dat je overgewicht zou hebben. Iedereen weet tegenwoordig wel dat dat ongezond is.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:38 schreef KaVo het volgende:
Ik vind het zo overdreven allemaal dat een laag gewicht ongezond zal zijn... als ik 48 zou wegen ja dat zal niet meer goed zijn, maar met 54 kilo ben ik lang niet te mager! ik heb absoluut geen kindermaten!
54-55 klinkt in jullie oren misschien minder dan het is?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:46 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Stel dat je overgewicht zou hebben. Iedereen weet tegenwoordig wel dat dat ongezond is.
Dat kan je zien aan je BMI.
Een te laag gewicht is ook ongezond. Je loopt dan ook kans op allerlei kwalen. Als je dat niet gelooft, is volgens mij de stap naar anorexia niet zo groot.
Het lijkt me niet zo'n groot probleem voor je dat je menstruatie uitblijft als je te mager bent. Als je zoveel over hebt voor je beroep, kan je toch geen kind hebben. Het wordt pas lastig als er overal haar begint te groeien waarschijnlijk.
Ik ben al hot genoeg,quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Nouja, dat maatje 32 is ook niet letterlijk wat ik wil bereiken. vond het wel een duidelijke topictitel
in mijn posts staat 52 kilo dus hoef waarschijnlijk nog maar zo'n 2 kilo. het gaat me er niet om in welke maat kleding ik pas, maar hoe het eruit ziet. geloof mij die benen en dat buikje mag echt wel wat van af.
en anorexia heb ik niet ik hou van lekker eten![]()
maargoed heb eigenlijk geen zin om hier te gaan bewijzen dat er voor een model wel wat af kan en ik geen anorexia heb.. want het slaat natuurlijk nergens op.
dus geen mensen hier verder die al slank zijn maar superslank willen zijn?
nee sorryquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
Ok en toen was ik overtuigd. Hier zit iemand te trollenquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:54 schreef KaVo het volgende:
Echt lachen hoe mensen zich blindstaren op iets wat men ooit heeft bedacht, zo'n bmi meter![]()
volgens zon programma is mijn ideale gewicht 67 kilo. nou lach me dood zeg, ideaal gewicht voor een varken ja!
Vast wel, ik alleen niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef KaVo het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |