abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69501462
Er zouden doden en gewonden bij zijn gevallen.

Meer nieuws volgt...

en het is er al

Explosion in mosque kills 15 in southeast Iran

22 minutes ago
quote:
TEHRAN, Iran (AP) — Iran's official news agency says an explosion in a mosque has killed 15 people and wounded 50 others in southeast Iran near the Pakistani border.

Thursday's report says officials were investigating the cause of the explosion in the Iranian city of Zahedan, some 1,000 miles (1,600 kilometers) southeast of the capital, Tehran.

It quotes an unnamed official as saying part of the mosque was destroyed and rescue teams were transferring the bodies of the dead and injured.

In 2007, a bombing by the militant group Jundallah, or God's Brigade, said to have links to al-Qaida killed 11 members of Iran's Revolutionary Guards in Zahedan.

The area near the Pakistani border has also witnessed clashes between Iranian security forces and drug smugglers.
http://www.google.com/hos(...)3AnRLgrYmPwD98FCE580

grensgebied met Pakistan dus.

O ja in Iran zien ze de Taliban als gestoorde extremisten. In Iran mogen vrouwen bijvoorbeeld wel naar school en in de regering.
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:40:10 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_69501530
wow, tvp
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:41:40 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_69501615
Doden door explosie in Iraanse moskee
AMSTERDAM/ZAHEDAN - 28-05-2009 - Een moskee in de Iraanse stad Zahedan is donderdag getroffen door een explosie. Zeker vijftien mensen kwamen om, ongeveer vijftig mensen raakten gewond. Dat meldde het Iraanse staatspersbureau IRNA. De oorzaak van de ontploffing is niet bekend.

Zahedan, de hoofdstad van de Iraanse provincie Sistan-Baloetsjistan, ligt vlakbij de grens met Pakistan en Afghanistan. In het gebied raakt de Iraanse politie geregeld slaags met drugssmokkelaars.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_69501655
tvp
Ik gok iets met Taliban.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:44:03 #6
167595 mirved
Infobesitas
pi_69501708
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:38 schreef IHVK het volgende:

O ja in Iran zien ze de Taliban als gestoorde extremisten. In Iran mogen vrouwen bijvoorbeeld wel naar school en in de regering.
I
quote:
Women in Iran face far-reaching discrimination under the law. They are denied equal rights in marriage, divorce, child custody and inheritance. Evidence given by a woman in court is considered only worth half that given by a man. A girl under the age of 13 can be forced to marry a much older man if her father permits it.
http://www.amnesty.org/en(...)dation-iran-20080228
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_69501742
quote:
Dat zeg ik ook allemaal niet. Ik noemde school en regering.
Beide zijn onder de Taliban absoluut onmogelijk.
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:47:26 #8
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_69501834
quote:
http://www.freedocumentaries.org/theatre.php?filmid=151&id=999&wh=

Iran is echt niet zo'n verschrikkelijk land om in te leven.
pi_69502068
Inderdaad, Iran wordt ontzettend zwart gemaakt.

Uiteraard is vuur waar rook is.
(zo is het bijvoorbeeld heel kut als openlijk homo wil zijn)
De oplossing die ze daarvoor bieden is een geslacht verander operatie die vergoed wordt door de overheid.

Maar zo erg als de Taliban (die meer cultuur geinspireerd is dan religieus) is het niet.
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:52:42 #10
167595 mirved
Infobesitas
pi_69502074
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:45 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook allemaal niet. Ik noemde school en regering.
Beide zijn onder de Taliban absoluut onmogelijk.
Kwam gewoon even over alsof je wou laten zien hoe "goed" Iran wel niet is voor vrouwen. Maar je bedoelde het dus meer om te laten zien hoe de Taliban nog extremistischer is en wat wellicht de oorzaak is van het geweld tegen Iran.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_69502118
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:52 schreef mirved het volgende:

[..]

Kwam gewoon even over alsof je wou laten zien hoe "goed" Iran wel niet is voor vrouwen. Maar je bedoelde het dus meer om te laten zien hoe de Taliban nog extremistischer is en wat wellicht de oorzaak is van het geweld tegen Iran.
Jup.

Nog veel extremistischer.
pi_69502202
Ik dacht dat Iran een paar dagen terug aan Afghanistan en Pakistan had beloofd mee te zullen strijden tegen de Taliban. Deze aanslag zal dan hoogstwaarschijnlijk wel daar mee te maken hebben.
pi_69502230
Hm, minder. Het blijft daar maar doorgaan, helemaal in de hand hebben ze het dus nog niet.
pi_69502294
Jullie moeten niet zoveel naar die Usa Texas anti Iran filmpjes kijken
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_69502574
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:47 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook, tenzij je uitgesproken anti-etablissement bent.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_69503017
Prachtig land.

Ik mag er niet in vanwege mijn afkomst .
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_69503454
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:20 schreef Roi het volgende:
Prachtig land.

Waarom niet?

Ot: zal denk ik weer te maken hebben met dat de Iraanse sjiieten geen moslims zijn in de ogen van "Jundullah".
Zie ondertitel :)
pi_69503881
quote:
Prachtig land.

Kom je uit Israël of Amerika dan
pi_69503908
Iran is een prachtig land, met een zeer interessante geschiedenis en cultuur. Ik vind het jammer dat er altijd zo negatief over wordt gepraat in de media.
pi_69503962
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:46 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
Iran is een prachtig land, met een zeer interessante geschiedenis en cultuur. Ik vind het jammer dat er altijd zo negatief over wordt gepraat in de media.
Eens.
pi_69503979
quote:
Meeste vriendelijk volk ter wereld heb ik gehoord en natuurlijk die prachtige gebouwen/cultuur
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:11:17 #22
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_69504766
quote:
Eens
pi_69504830
Iran is not the problem,mooie documentaire
pi_69504917
quote:
Prachtig land.

Gaan we samen, dan mag je zeker mee...
ik praat wel met ze dan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_69504945
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:16 schreef Meki het volgende:

[..]

ik praat wel met ze dan
Meki ga je serieus er heen dan Ik wil ook wel mee dan
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:18:04 #26
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_69504973
quote:

In Iran mogen vrouwen bijvoorbeeld wel naar school en in de regering.
't Is alleen jammer dat de verkiezingen zo corrupt als de neten zijn. Mugabe kan er nog wat van leren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_69505296
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:18 schreef popolon het volgende:

[..]

't Is alleen jammer dat de verkiezingen zo corrupt als de neten zijn. Mugabe kan er nog wat van leren.
Het schijnt dat de verkiezingen er voor derdewereldbegrippen vrij eerlijk zijn.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_69513073
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:29 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Kan heel goed kloppen. Iran is een redelijk ontwikkeld land en kan je eigenlijk niet op 1 hoop gooien met (straat)arme derdewereldlanden.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 01:44:21 #29
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69513502
Tja, dit krijg je ervan wanneer je de Beloetsjistanen jarenlang vervolgd, discrimineert en ook nog eens buitensluit. De provincie Beloetsjistan is bovendien ook nog eens de armste provincie van Iran en kent een grote soennitische meerderheid die zwaar onderdrukt worden door de Iraanse regering. Wellicht is de aanslag op burgers niet goed te keuren, maar rouwen doe ik er zeker niet om.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 01:44:53 #30
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69513509
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:29 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

quote:

[..]

Vertel dat maar aan alle pro-democratische strijders binnen Iran die of opgehangen worden of doodgemarteld worden in gevangenissen als Evin.
pi_69513560
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:44 schreef AryaMehr het volgende:
Tja, dit krijg je ervan wanneer je de Beloetsjistanen jarenlang vervolgd, discrimineert en ook nog eens buitensluit. De provincie Beloetsjistan is bovendien ook nog eens de armste provincie van Iran en kent een grote soennitische meerderheid die zwaar onderdrukt worden door de Iraanse regering.
Bahai gelovigen worden toch ook onderdrukt in Iran?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 01:49:00 #32
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_69513562
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kan heel goed kloppen. Iran is een redelijk ontwikkeld land en kan je eigenlijk niet op 1 hoop gooien met (straat)arme derdewereldlanden.
Het was wat sarcastisch. Wel jammer dat er nu een blokkade op sites zit waar de tegenstander van Ahmadinejad zich wat aan het profileren was. Facebook o.a.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 01:51:26 #33
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69513599
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Bahai gelovigen worden toch ook onderdrukt in Iran?
Klopt. Één van de doelen van de Iraanse regering is dan ook om de Bahai geloof compleet uit te roeien.

Zie hier: http://www.bahai.nl/read/bam-59-iran
pi_69513628
De oorzaak lijkt mij zonneklaar: soennitische extremisten zien zelfs de meest vrome sji'iten als ketters.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 01:56:00 #35
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69513663
Mensen die trouwens geïnteresseerd zijn in de dingen die zich binnen en buiten Iran plaatsvinden:

www.jtwnetwork.nl
  vrijdag 29 mei 2009 @ 01:56:42 #36
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69513670
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:53 schreef cultheld het volgende:
De oorzaak lijkt mij zonneklaar: soennitische extremisten zien zelfs de meest vrome sji'iten als ketters.
Als je er geen flikker van afweet reageer dan ook niet.
pi_69513676
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:56 schreef AryaMehr het volgende:
Mensen die trouwens geïnteresseerd zijn in de dingen die zich binnen en buiten Iran plaatsvinden:

www.jtwnetwork.nl
Bedankt voor je link
  vrijdag 29 mei 2009 @ 02:00:54 #38
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69513718
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:16 schreef Meki het volgende:

[..]

ik praat wel met ze dan
Je praat wel met ze? In welk taal dan? De Iraniers verstaan geen Arabisch noch Berbers?
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Bedankt voor je link
Graag gedaan.
pi_69513749
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Als je er geen flikker van afweet reageer dan ook niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jundallah Maar natuurlijk, het heeft niets met een schisma te maken.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 02:06:40 #40
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69513774
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:04 schreef cultheld het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Jundallah Maar natuurlijk, het heeft niets met een schisma te maken.
Goed lezen blijkt tegenwoordig ook een kunst te zijn:
quote:
Rigi defended PRMI's use of violence as a just means to defend Baloch and Sunni Muslim interests in Iran and to draw attention to the difficult economic situation and ethnic discrimination of the Baloch people, whom he describes as Iran's poorest. Significantly, Rigi declared himself an Iranian and Iran as his home. He also denied harboring separatist aspirations. According to Rigi, PRMI's goal is to improve the life of Iranian Baloch and Sunnis and not to separate from Iran or even demand autonomy.
Zoals ik al zei:

Tja, dit krijg je ervan wanneer je de Beloetsjistanen jarenlang vervolgd, discrimineert en ook nog eens buitensluit. De provincie Beloetsjistan is bovendien ook nog eens de armste provincie van Iran en kent een grote soennitische meerderheid die zwaar onderdrukt worden door de Iraanse regering.

Niet zomaar oordelen over dingen waar je geen weet van hebt.
pi_69513834
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:06 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Goed lezen blijkt tegenwoordig ook een kunst te zijn:
[..]

Zoals ik al zei:

De oorzaak is in ieder geval het feit dat er een soennitische minderheid in een sji'itisch land leeft. De aanleiding van deze aanslag is de regionale verwaarlozing, maar wat voor mooie praatjes deze leider ook heeft: er gaan niet voor niets geruchten dat zijn organisatie contacten onderhoudt met Al Qaeda en de Taliban, ook al wordt dat vooralsnog uit die hoek ontkend.
pi_69513856
oh oh verkeerd gelezen
pi_69513879
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:15 schreef IHVK het volgende:
oh oh verkeerd gelezen
Je bent in de war met Amerika in de jaren '80 .
  vrijdag 29 mei 2009 @ 02:19:39 #44
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69513898
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:13 schreef cultheld het volgende:

[..]

De oorzaak is in ieder geval het feit dat er een soennitische minderheid in een sji'itisch land leeft. De aanleiding van deze aanslag is de regionale verwaarlozing, maar wat voor mooie praatjes deze leider ook heeft: er gaan niet voor niets geruchten dat zijn organisatie contacten onderhoudt met Al Qaeda en de Taliban, ook al wordt dat vooralsnog uit die hoek ontkend.
Geruchten die voornamelijk verspreid worden door de Iraanse regering. Er zijn geen serieuze bronnen die op de relatie tussen de opstandige Beloetsjistanen en Al-Qaeda wijzen. De Iraanse regering verspreidt wel vaker zulke nonsens in de wereld. Feit is dat er een soennitische meerderheid binnen Beloetsjistan is die door de Iraanse regering erg onderdrukt worden. Dat ze opkomen voor een waardig bestaan en voor de rechten van de Beloetsjistanen is volledig rechtvaardigt. Laat me raden? Je hebt de provincie Beloetsjistan zeker nooit bezocht?

Met je zonneklare oorzaak.

[ Bericht 5% gewijzigd door AryaMehr op 29-05-2009 02:24:57 ]
pi_69513985
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Geruchten die voornamelijk verspreid worden door de Iraanse regering. Er zijn geen serieuze bronnen die op de relatie tussen de opstandige Beloetsjistanen en Al-Qaeda wijzen. De Iraanse regering verspreidt wel vaker zulke nonsens in de wereld. Feit is dat er een soennitische meerderheid binnen Beloetsjistan is die door de Iraanse regering erg onderdrukt worden. Dat ze opkomen voor een waardig bestaan en voor de rechten van de Beloetsjistanen is volledig rechtvaardigt. Laat me raden? Je hebt de provincie Beloetsjistan zeker nooit bezocht?
Ik heb nog nooit van Beloetsjistan gehoord, maar het lijkt me een leuk woord voor Scrabble.

Dat de Iraanse regering de volledige Iraanse bevolking onderdrukt, is oud nieuws. Maar als deze heren geen banden met fundamentalisten hebben, waarom kiezen ze dan uitgerekend voor het opblazen van een sji'itische moskee? Ze hadden tanks, een lokaal overheidsgebouw of een vazal van Ahmadinejad kunnen kiezen, maar het werd dus een moskee. Dat verbaast mij nogal.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 02:37:20 #46
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69514067
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:29 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit van Beloetsjistan gehoord, maar het lijkt me een leuk woord voor Scrabble.

Dat de Iraanse regering de volledige Iraanse bevolking onderdrukt, is oud nieuws. Maar als deze heren geen banden met fundamentalisten hebben, waarom kiezen ze dan uitgerekend voor het opblazen van een sji'itische moskee? Ze hadden tanks, een lokaal overheidsgebouw of een vazal van Ahmadinejad kunnen kiezen, maar het werd dus een moskee. Dat verbaast mij nogal.
Voornamelijk omdat de Iraanse regering het tot een religieuze strijd heeft gemaakt. Het onderdrukken van de soennitische minderheid - of het nou de Koerden, Arabieren of Beloetsjistanen zijn - is aan de orde van de dag. Dat de Beloetsjistaanse strijders dan uitgerekend een sjiitische moskee uitkiezen die vol met sjiieten zit die het beleid van de Iraanse regering jegens zijn minderheden niet afwijzen en wellicht goedkeuren is misschien verwerpelijk, maar niet onbegrijpelijk. De Beloetsjistanen strijden niet zozeer voor een soennitisch Iran of afscheiding van Iran, maar simpelweg omdat ze al jaren onderdrukt worden en nauwelijks economische steun krijgen. De Iraanse regering heeft dit zelf over zich afgeroepen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 02:47:40 #47
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_69514167
Arya, ben jij van Iraanse afkomst? If so, denk jij dat die progresieve man, naam kwijt, kans maakt nu hem probeert de mond te snoeren?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 03:08:48 #48
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_69514306
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:47 schreef popolon het volgende:
Arya, ben jij van Iraanse afkomst? If so, denk jij dat die progresieve man, naam kwijt, kans maakt nu hem probeert de mond te snoeren?
Ja, ik ben Iraanse afkomst.

Of de gematigde Mousavi werkelijk een kans maakt is volledig afhankelijk van de plannen van Khameini. Het is sowieso allemaal een politiek toneelspel. De ene keer wordt er een conservatieve president gekozen en de andere keer een gematigde. En de doorslaggevende factor hierin is echt niet de Iraanse bevolking, maar Khameini. Ook achter dit verschijnsel zit trouwens een gedachte. De reden dat er de ene keer een gematigde president gekozen wordt is om de Iraanse bevolking een beetje meer vrijheid te geven en zo dus in toom te houden en de andere keer dat er een conservatieve president (meestal na een gematigde) gekozen wordt is om de touwtjes weer strak te trekken. Met het oog op Iran en zijn nucleaire plannen verbaasd het mij niet als straks de gematigde Mousavi werkelijk gekozen wordt. De reden hierachter is simpelweg het winnen van tijd zodat Iran haar kernwapen kan afmaken.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 03:12:01 #49
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_69514321
Tja de Khamieni, dat was al wel bekend. Jammer nog steeds dat die club zo'n macht hebben.

Dank voor je opheldering.
pi_69547836
Drie daders zijn opgehangen. Wilders is voor keihard straffen, net als de Iraanse mullahs.
pi_69560918
Ik vind weinig info over Balochistan.
Ik wist wel al dat er Balochi's (schrijf ik het goed?) rond het drielandenpunt van Afghanistan, Iran en Pakistan leven.
Men leest "Pakistan", "grens" en "soennitisch" en men springt op de kar van het religieuze schisma, maar dat plaatje kan toch niet helemaal kloppen want als ik het goed begrijp worden de Balochi's in het zuidwesten van Pakistan, een land met een overweldigende soennitische meerderheid, net zo goed verdrukt.
De provincie blijkt trouwens officieel "Sistan en Balochistan" te heten. Over hoe die provincie is opgedeeld in twee delen, en waar juist Balochi gesproken wordt en door welk percentage, vind ik niet veel.
De Pakistaanse provincie Balochistan is trouwens eigenlijk helemaal niet zo "Balochi" als de naam laat vermoeden, want daar zijn ze nog geen 50% van de bevolking, en er zijn bijna net zo veel Pathanen.
pi_69565549
Van niburu:
quote:
VS achter aanslag op moskee in Iran

29-05-2009 om 17:15 uur | 4,123 bekeken | Het complot | www.NIBURU.NL | Print

De daders van een bomaanslag donderdag op een moskee in de Iraanse stad Zahedan, de hoofdstad van de provincie Sistan-Baluchestan, zijn ingehuurd door de Verenigde Staten. Dat zegt de vicegouverneur van de provincie, Jalal Sayah.

Bij de aanslag, die plaatsvond tijdens het avondgebed, vielen 19 doden en tientallen gewonden. Kort na de aanslag in Zahedan werden volgens de lokale autoriteiten verscheidene verdachten opgepakt. Ook werd een tweede bom onschadelijk gemaakt.

Volgens een eerste onderzoek hebben drie arrestanten gezegd dat ze door de VS waren ingehuurd, zei Sayah aan het staatspersagentschap FARS. De regering in Teheran liet zich niet uit over de beschuldigingen.

In de ruime omgeving van Zahedan is het al vaker tot geweldadigheden gekomen tussen de Iraanse veiligheidsdiensten en gewapende groeperingen. De streek geld als een belangrijk transitgebied voor drugssmokkelaars uit Pakistan en Afghanistan.

Ook komt het vaak tot rellen tussen soennitische en sjiitische moslims. De regering heeft de soennitische extremistenbeweging Jundullah er al herhaaldelijk van beschuldigd tweedracht te zaaien tussen sjiieten, die de meerderheid van de bevolking in Iran vormen, en soennieten.

Bron: Knack.be
pi_69565574
..

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 31-05-2009 03:00:23 ]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73799237
Er is opnieuw een aanslag gebeurd in die regio van Iran.

Topofficieren revolutionaire garde gedood in Sistan-Baluchistan
  zondag 18 oktober 2009 @ 10:46:43 #55
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73799324
quote:
Aanslag kost hoge officieren Iran het leven

TEHERAN (ANP) - Een aanslag in het zuidoosten van Iran heeft zondagochtend aan vier hoge officieren van de Revolutionarie Garde het leven gekost. Ook tientallen anderen kwamen om en tientallen andere personen raakten gewond. Dat hebben de staatstelevisie en het persbureau Fars gemeld.

Volgens de Iraanse staatstelevisie is een van de slachtoffers generaal Nur-Ali Shushtari, plaatsvervangend hoofd van de landmacht van de Revolutionaire Garde. De drie anderen zijn volgens het persbureau de commandant van de garde in de provincie Sistan-Baluchestan, waar de aanslag plaatshad, de commandant van de garde in de stad Iranshahr en de commandant van de Amir al-Momenin-eenheid. De Revolutionaire Garde is een aparte tak van het leger. Hij heeft een eigen landmacht, luchtmacht en marine.

Parlementsvoorzitter Ali Larijani bevestigde de dood van de vier officieren in een verklaring tot de volksvertegenwoordiging. Die was op de televisie te volgen.

Sistan-Baluchestan grenst aan Afghanistan en Pakistan. De regering in Teheran heeft de soennitische beweging Jundallah (Soldaten van God) ervan beschuldigd achter de aanslagen te zitten die met enige regelmaat de provincie plaatshebben. In Sistan-Baluchestan wonen veel soennitische moslims. Jundallah is sterk gekant tegen de sjiitische regering in Teheran.
pi_73799452
quote:
Als je ook ziet hoeveel gekken er wonen.
pi_73799574
zullen er daar boven wel genoeg maagden over zijn, voor die prutserts??
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:35:39 #58
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_73800208
Ik moet altijd aan dit filmpje denken als ze het over dat achtelijke land hebben.

Soldaten in de vorm die, andere soldaten in de vorm van een jodenster, amerika en een swastika aanvallen.

En dan vragen ze zich af waarom ze geen atoom bommen mogen bezitten wat een gekken.
Jezus zij met ons!
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:39:10 #59
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73800253
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 11:35 schreef Linkse_Rakker het volgende:
Ik moet altijd aan dit filmpje denken als ze het over dat achtelijke land hebben.

Soldaten in de vorm die, andere soldaten in de vorm van een jodenster, amerika en een swastika aanvallen.

En dan vragen ze zich af waarom ze geen atoom bommen mogen bezitten wat een gekken.
Typisch dat je daaraan moet denken n.a.v. aanslagen met tientallen doden en gewonden.
pi_73800290
quote:
The blast went off in Zahedan, the capital of a lawless province in southeast Iran that frequently witnesses clashes between police and gangs involved in drug smuggling. It has also seen attacks by an Islamic militant group called Jundallah, which claims to be fighting for rights of Sunni Muslims in mainly Shiite Iran but is suspected of al-Qaida links.
Wat een rommeltje daar
Ze gaan hun gang maar daar, zolang ze maar niet naar Nederland komen.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:42:00 #61
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_73800313
-edit- mooi geweest

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 14:10:59 ]
Jezus zij met ons!
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:50:41 #62
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73800464
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 11:42 schreef Linkse_Rakker het volgende:

[..]
Zoveel blinde haat richting mensen die je nooit van dichtbij hebt meegemaakt, dat je de dood en verminking van tientallen omstanders - en deze 4 officieren - als gevolg van een terroristische aanslag, zou willen "vieren", kan nooit gezond zijn.

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 14:13:42 ]
pi_73800482
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:53 schreef cultheld het volgende:
Mohammed had zoiets nooit gewild.
Ik zie hier kansen voor Israël en Amerika om hun belangen uit te spelen.
pi_73800505
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 11:50 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Zoveel blinde haat richting mensen die je nooit van dichtbij hebt meegemaakt, dat je de dood en verminking van tientallen omstanders - en deze 4 officieren - als gevolg van een terroristische aanslag, zou willen "vieren", kan nooit gezond zijn.

Elke dag gebeurt daar wel wat.

quote:
11:37 18 Oktober 2009
Iraanse officieren dood bij aanslag

In het zuidoosten van Iran is een aanslag gepleegd op kopstukken van de Revolutionaire Garde, de elite-eenheid van de Iraanse regering. Zeker zes commandanten zijn gedood, onder wie een generaal. Daarnaast kwamen nog 15 mensen om het leven en zijn er tientallen gewonden.

De officieren waren in het zuidoosten van Iran voor overleg met stamoudsten. Bij het gebouw waar het overleg werd gehouden, heeft een zelfmoordenaar zich opgeblazen.

De aanslag is mogelijk het werk van de soennitische groep Jundallah, die vaker aanslagen pleegt in het gebied.
True,desondanks zal er vast wel iemand zijn die het alweer goed heeft gepraat.
4 officieren is wel een feestje waard, voor sommigen
pi_73800553
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 11:52 schreef qonmann het volgende:

[..]

True,desondanks zal er vast wel iemand zijn die het alweer goed heeft gepraat.
4 officieren is wel een feestje waard, voor sommigen
Voor sommigen zijn dode moslims altijd een feestje waard. Dat maakt het vijandsbeeld dat Iran heeft nog gerechtigd ook.

Los daarvan zijn het vier officieren én moslims. Het is slechts kiezen waarop je feest kunt vieren.
pi_73800688
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 11:55 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

Voor sommigen zijn dode moslims altijd een feestje waard. Dat maakt het vijandsbeeld dat Iran heeft nog gerechtigd ook.

Los daarvan zijn het vier officieren én moslims. Het is slechts kiezen waarop je feest kunt vieren.
Het zal me echt een zorg zijn als men elkaar via aanslagen zo nodig wil vermoorden of verminken.
Beter zouden ze het niet kunnen doen, maar daar zijn ze te dom voor daar.
Zolang ze het daar maar doen en niet hier.
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:17:19 #67
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73801004
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 11:52 schreef qonmann het volgende:

[..]

Elke dag gebeurt daar wel wat.
Ja, dat is dus precies dezelfde aanslag waar ik het de laatste paar posts over heb.
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:18:33 #68
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_73801019
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 11:50 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Vijfhonderd weet er anders wel raad mee hoor.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_73801165
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Vijfhonderd weet er anders wel raad mee hoor.
de groep (+ aanhangers) die die aanslag gepleegd hebben zijn vast aan het feesten nu
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:33:32 #70
256436 Whiskey_Tango
pi_73801360
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:25 schreef qonmann het volgende:

[..]

de groep (+ aanhangers) die die aanslag gepleegd hebben zijn vast aan het feesten nu
Ja ik ken in ieder geval één iemand die een "kunstwerk" aan het bewonderen is op dit moment, of zal het nu niet het geval zijn omdat moslims omgekomen zijn, hij had het eigenlijk over Nederlandse doden.
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:49 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

Ik moedig de Taliban aan omdat ik ze bewonder. Dat heeft niks met vreugde te maken, het is een wrede beweging die de islam verkeerd interpreteert en excessen goedpraat. Desondanks zie ik ook de bewonderenswaardige kanten, zoals hun gerechtvaardigde strijd tegen de externe machten die ik bij ze aanmoedig. Het is het gevoel dat je kunt hebben bij een kunstwerk.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:51:56 #71
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73801821
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ja ik ken in ieder geval één iemand die een "kunstwerk" aan het bewonderen is op dit moment, of zal het nu niet het geval zijn omdat moslims omgekomen zijn, hij had het eigenlijk over Nederlandse doden.
[..]
Ga je die discussie met vijfhonderd nu over het hele forum voeren of kan je daar gewoon mee in FB blijven?
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:53:41 #72
256436 Whiskey_Tango
pi_73801875
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:51 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ga je die discussie met vijfhonderd nu over het hele forum voeren of kan je daar gewoon mee in FB blijven?
Ik vond het n.a.v. "zo had Mohammed het niet gewild" wel een goede schop hier naar toe, want blijkbaar wil Mohammed geen dode moslims en Nederlandse militairen vind hij om aan te moedigen. De enige nuance die nog bij hem was is nu wel verdampt.
- W. Churchill
pi_73802319
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:07 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

[..]

Serieus. Jullie zijn echt de meest achterlijke users die zich hier op het forum in politieke discussies mengen. De onwetendheid en achterlijkheid die jullie bezitten is oneindig.
mensen die aanslagen plegen prima vinden horen geen asiel te krijgen.

Liever vrede hier..
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:19:18 #74
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73802596
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:09 schreef qonmann het volgende:

[..]

mensen die aanslagen plegen prima vinden horen geen asiel te krijgen.

Liever vrede hier..
Wie vinden het dan prima dat er aanslagen gepleegd worden? Kan je iets specifieker zijn?
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:29:43 #75
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_73802914
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Wie vinden het dan prima dat er aanslagen gepleegd worden? Kan je iets specifieker zijn?
die homos in die video bijvoorbeeld.

En aangezien dit door de overheid uitegevoerd word, en er geen opositie tegen deze prakteiken zijn, kunnen wij er alleen van uitgaan dat alle iraniers zo over ons denken.
Optyfen dus voor alle iraanse immigranten
Jezus zij met ons!
pi_73803044
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 14:24:44 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:34:58 #77
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73803081
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:29 schreef Linkse_Rakker het volgende:

[..]

die homos in die video bijvoorbeeld.

En aangezien dit door de overheid uitegevoerd word, en er geen opositie tegen deze prakteiken zijn, kunnen wij er alleen van uitgaan dat alle iraniers zo over ons denken.
Optyfen dus voor alle iraanse immigranten
Geen oppositie? Hoe kom je daarbij. Er zijn miljoenen Iraniers in Iran die zich verzetten tegen dat soort achterlijke manifestaties van de Iraanse regering. Ondanks het feit dat ze de kans oplopen om gevangen, gemarteld en soms gedood te worden. Je praat hier nu wel tof achter je computertje, maar je hebt geen idee hoe sterk die mensen zijn. Mensen die ondanks al die gevaren toch de straat opgaan en zich verzetten tegen de Iraanse regering. Als er geen oppositie gevoerd wordt, waarom zitten alle gevangenissen in Iran vol met dissidenten? Je hebt de beelden van de afgelopen maanden in Iran zeker niet gezien?

Verdiep je eens in het land, voordat je zomaar conclusies trekt.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 14:26:28 ]
pi_73803124
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:48 schreef Slappy het volgende:

[..]

Meeste vriendelijk volk ter wereld heb ik gehoord en natuurlijk die prachtige gebouwen/cultuur
En mooie vrouwen ook.
pi_73803154
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:34 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Geen oppositie? Hoe kom je daarbij. Er zijn miljoenen Iraniers in Iran die zich verzetten tegen dat soort achterlijke manifestaties van de Iraanse regering. Ondanks het feit dat ze de kans oplopen om gevangen, gemarteld en soms gedood te worden. Je praat hier nu wel tof achter je computertje, maar je hebt geen idee hoe sterk die mensen zijn. Mensen die ondanks al die gevaren toch de straat opgaan en zich verzetten tegen de Iraanse regering. Als er geen oppositie gevoerd wordt, waarom zitten alle gevangenissen in Iran vol met dissidenten? Je hebt de beelden van de afgelopen maanden in Iran zeker niet gezien?

Verdiep je eens in het land, voordat je zomaar conclusies trekt. Nu kom je wel heel erg achterlijk over.
jij praat toch ook achter je computertje
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:39:16 #80
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73803201
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:37 schreef qonmann het volgende:

[..]

jij praat toch ook achter je computertje
Dit meen je niet? Begrijp je serieus niet waar ik op doel met dat zinnetje?
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:41:51 #81
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_73803263
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:34 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Verdiep je eens in het land, voordat je zomaar conclusies trekt. Nu kom je wel heel erg achterlijk over.
Ja opositie tegen slechte economy en die psychopaat aghmed aghmedinenogwat.
Maar elke iranier is anti semiet en 90% van de iraniers steunt de iraanse drank naar atoombommen. En als je weet dat prioriteit nummer 1 van het iraanse leger is om israel van de aarde af te bombarderen. Kan je alleen maar tegen deze militaire gunta zijn.
Nou als jij deze opositie zo dapper vind, waarom vier jij deze zelfmoordaanslag dan niet?
=

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 14:28:39 ]
Jezus zij met ons!
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:43:06 #82
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73803299
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:41 schreef Linkse_Rakker het volgende:

[..]

Ja opositie tegen slechte economy en die psychopaat aghmed aghmedinenogwat.
Maar elke iranier is anti semiet en 90% van de iraniers steunt de iraanse drank naar atoombommen. En als je weet dat prioriteit nummer 1 van het iraanse leger is om israel van de aarde af te bombarderen. Kan je alleen maar tegen deze militaire gunta zijn.
Nou als jij deze opositie zo dapper vind, waarom vier jij deze zelfmoordaanslag dan niet?
Is toch een dappere streider tegen dit militaire junta.
-edit- nee

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 14:28:02 ]
pi_73803410
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 14:29:12 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:48:57 #84
256436 Whiskey_Tango
pi_73803466
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:30 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je weet gewoon dat we gelijk hebben. Het niveau van je posts is van een dermate laag niveau dat ik me soms afvraag waar je het lef vandaan haalt om hier nog te posten.
Uiteraard weet ik dat je gelijk hebt, zie je mij werkelijk aan voor iemand die denkt dat elke Iraniër maar een kogel door de kop moet krijgen om die parade? Ik heb het er over dat het een generale tendens zet voor onze visie over het land zelf, de inwoners zijn net zo individueel als jij en ik dat zijn in Nederland.

Overigens kan jij m'n posts wel van een laag niveau vinden, maar als ik kijk naar hoe bijv. Zoran1 reacties probeert uit te lokken dan kan ik daar moeilijk op een hoog niveau op in gaan. Ja ik kan hem negeren, maar ik weiger pertinent dat soort mensen mijn zwijgen te geven.
- W. Churchill
pi_73803522
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 14:30:10 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:50:38 #86
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_73803526
-edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 14:31:11 ]
Jezus zij met ons!
pi_73803582
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 14:32:13 ]
pi_73803617
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:41 schreef Linkse_Rakker het volgende:

iraanse drank
Wat je ook denkt over het land, het moet gewoon wel zo zijn dat Iraanse drank hemel op aarde is.
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:56:18 #89
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73803727
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Uiteraard weet ik dat je gelijk hebt, zie je mij werkelijk aan voor iemand die denkt dat elke Iraniër maar een kogel door de kop moet krijgen om die parade? Ik heb het er over dat het een generale tendens zet voor onze visie over het land zelf, de inwoners zijn net zo individueel als jij en ik dat zijn in Nederland.
Maar waar durf je het lef vandaan te halen om de Iraanse bevolking - die niets met die parade te maken heeft - te associëren met zaken waar de Iraanse regering verantwoordelijk voor is? En dan ook nog strooien met achterlijke uitspraken als: ''de Iraniers geen asiel meer geven''. Alsof de Iraniers die hier asiel aanvragen die parade geregisseerd hebben. Sommige mensen hier op het forum mogen zich echt achter de oren krabben.
pi_73803783
Voordat ik dit topic na ga lezen. Wat een flikkers toch om onschuldige biddende mensen te vermoorden. Je medegelovigen.
Walgelijk! "Fools overture" is hier weer van toepassing
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_73803802
Als je een beetje gezond stel soft tissue neuronenwalnoten hebt, kun je natuurlijk bedenken dat de Iraniërs die hier komen, mogelijk, eventueel, misschien toch een beetje onenigheid hebben met de huidige overheid in Iran.
pi_73803837
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:58 schreef paddy het volgende:
Voordat ik dit topic na ga lezen. Wat een flikkers toch om onschuldige biddende mensen te vermoorden. Je medegelovigen.
Walgelijk inderdaad. Ze geloven hetzelfde als jij, dan maak je ze toch niet dood! Had-ie niet gewoon christenen kunnen uitzoeken, ofzo?
pi_73803911
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Walgelijk inderdaad. Ze geloven hetzelfde als jij, dan maak je ze toch niet dood! Had-ie niet gewoon christenen kunnen uitzoeken, ofzo?
Zo bedoel ik dat niet.

Dit is trouwens een bericht van mei? Zijn er updates ofzo?
Moet me nog inlezen nl
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_73803915
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:58 schreef paddy het volgende:
Wat een flikkers toch om onschuldige biddende mensen te vermoorden. Je medegelovigen.
Deze achterlijke terroristen zien de sjiieten niet als medegelovigen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:03:21 #95
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73803947
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:02 schreef Zoran1 het volgende:

[..]

Deze achterlijke terroristen zien de sjiieten niet als medegelovigen.
Daar heeft het niets mee te maken.
pi_73803973
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:02 schreef paddy het volgende:

[..]

Zo bedoel ik dat niet.
Nou ja, wat maakt het dan uit dat zowel dader als slachtoffers denken dat hun fantasiemeester Allah heet?
quote:
Dit is trouwens een bericht van mei? Zijn er updates ofzo?
Moet me nog inlezen nl
Het is een kick. In mei was er een aanslag, vannacht een andere.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:10:08 #97
256436 Whiskey_Tango
pi_73804198
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Maar waar durf je het lef vandaan te halen om de Iraanse bevolking - die niets met die parade te maken heeft - te associëren met zaken waar de Iraanse regering verantwoordelijk voor is? En dan ook nog strooien met achterlijke uitspraken als: ''de Iraniers geen asiel meer geven''. Alsof de Iraniers die hier asiel aanvragen die parade geregisseerd hebben. Sommige mensen hier op het forum mogen zich echt achter de oren krabben.
Je kan aan het paspoort niet zien of iemand wel of niet die ideeën koestert, dus hoe kom je er op dat iedere asielzoeker uit Iran het oneens zou zijn met een dergelijke parade? Het is maar een opinie over anderen, dat jij geloof in de onschuld van velen, en wij in de schuld van velen is een gedachtegoed nuance.

Overigens vind ik het nogal denigrerend zoals hier gereageerd wordt, want ik meng me vaak genoeg in overige discussies en heb laatst met KoosVogels (een politiek tegenstander van me) een lange discussie gehad over de politiek. Het is helemaal niet zo dat ik hier nodeloos constant troll, enkel sommige users denken dat zo vaak te moeten herhalen dat het wel zo lijkt.
- W. Churchill
pi_73804246
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:03 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Daar heeft het niets mee te maken.
Strijden ze voor een onafhankelijk Baluchistan of meer rechten voor hun volk?

Ik doel op die Jundallah-strijders. Ze onthoofden soldaten, blazen sjiitische moskeeën op, doet me denken aan al-Qaeda.
pi_73804478
Schuld van de Taliban dus, niet zozeer van Iran zelf. Maar goed, de Taliban zijn natuurlijk radicale moslims. En ik denk dat zelfs de meest naieveling er nu achter is gekomen dat radicale moslims hun standpunten en hun geloof met geweld willen verspreiden. Waar ook ter wereld...
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:20:03 #100
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73804552
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Je kan aan het paspoort niet zien of iemand wel of niet die ideeën koestert, dus hoe kom je er op dat iedere asielzoeker uit Iran het oneens zou zijn met een dergelijke parade? Het is maar een opinie over anderen, dat jij geloof in de onschuld van velen, en wij in de schuld van velen is een gedachtegoed nuance.
Zoals Monidique al zei: het vergt een klein beetje gezond verstand om te begrijpen dat de Iraniers die hier asiel aanvragen niets te maken hebben met de Iraanse regering noch met haar acties. Vooral als je nagaat dat veel Iraniers in binnen- en buitenland zich verzetten tegen zulke achterlijke acties. Ik snap dan niet zo goed waar je het vandaan haalt, of iniedergeval de relatie legt tussen die parade en de asielzoekers van Iraanse afkomst. Feit is dat ik inderdaad geloof in de onschuld van velen, of heb ik iets gemist? De Iraanse bevolking houdt dag en nacht zulke parades? Iemand die aan de hand van één filmpje waar een aantal honderd soldaten op te zien is, meteen denkt dat de gehele Iraanse bevolking erachter staat heeft weinig intellectueel vermogen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:22:01 #101
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73804627
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:11 schreef Zoran1 het volgende:

[..]

Strijden ze voor een onafhankelijk Baluchistan of meer rechten voor hun volk?

Ik doel op die Jundallah-strijders. Ze onthoofden soldaten, blazen sjiitische moskeeën op, doet me denken aan al-Qaeda.
Ik plaatste eerder in het topic dit:
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:44 schreef AryaMehr het volgende:
Tja, dit krijg je ervan wanneer je de Beloetsjistanen jarenlang vervolgd, discrimineert en ook nog eens buitensluit. De provincie Beloetsjistan is bovendien ook nog eens de armste provincie van Iran en kent een grote soennitische meerderheid die zwaar onderdrukt worden door de Iraanse regering. Wellicht is de aanslag op burgers niet goed te keuren, maar rouwen doe ik er zeker niet om.
Beweegredenen van de Jundallah:
quote:
Rigi defended PRMI's use of violence as a just means to defend Baloch and Sunni Muslim interests in Iran and to draw attention to the difficult economic situation and ethnic discrimination of the Baloch people, whom he describes as Iran's poorest. Significantly, Rigi declared himself an Iranian and Iran as his home. He also denied harboring separatist aspirations. According to Rigi, PRMI's goal is to improve the life of Iranian Baloch and Sunnis and not to separate from Iran or even demand autonomy.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:24:44 #102
256436 Whiskey_Tango
pi_73804734
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:20 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Zoals Monidique al zei: het vergt een klein beetje gezond verstand om te begrijpen dat de Iraniers die hier asiel aanvragen niets te maken hebben met de Iraanse regering noch met haar acties. Vooral als je nagaat dat veel Iraniers in binnen- en buitenland zich verzetten tegen zulke achterlijke acties. Ik snap dan niet zo goed waar je het vandaan haalt, of iniedergeval de relatie legt tussen die parade en de asielzoekers van Iraanse afkomst. Feit is dat ik inderdaad geloof in de onschuld van velen, of heb ik iets gemist? De Iraanse bevolking houdt dag en nacht zulke parades? Iemand die aan de hand van één filmpje waar een aantal honderd soldaten op te zien is, meteen denkt dat de gehele Iraanse bevolking erachter staat heeft weinig intellectueel vermogen.
Vandaar dat ik zei dat het een visie creëerde op het land Iran, maar dat ik wel inzie dat Iran bestaat uit net zoveel individuen als jij en ik hier in Nederland. Echter zoals bij menig land wordt gedaan wordt er wel gekeken naar afkomst als je asiel aanvraagt, dan mag je met de denkwijzen van Iran er ook wel een vraagteken bij zetten.

Ik zeg nergens dat niemand er in mag komen, maar het zet een toon en wat mij betreft mogen de mensen die het wel eens zijn met die ideeën van de Ayatollahs hier zo ver vandaan blijven als mogelijk. De mensen die het oneens zijn mogen wat mij betreft best hier komen, ik ken zelf Iraniërs en het zijn de aardigste mensen.
- W. Churchill
pi_73804806
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Vandaar dat ik zei dat het een visie creëerde op het land Iran, maar dat ik wel inzie dat Iran bestaat uit net zoveel individuen als jij en ik hier in Nederland. Echter zoals bij menig land wordt gedaan wordt er wel gekeken naar afkomst als je asiel aanvraagt, dan mag je met de denkwijzen van Iran er ook wel een vraagteken bij zetten.
Nee, sorry, zoals gewoonlijk is De Logica niet erg sterk in je "betoog" aanwezig.
pi_73804814
quote:
Inderdaad. Alleen heeft Iran de pech dat het zo dichtbij Saoedi-Arabie ligt. En dat Iran daardoor - na de dood van profeet Mohammed - meteen het mikpunt was van aanvalstochten vanuit Saoedi-Arabie om de islam in Iran de verspreiden. Voor de islam heeft Perzie een aantal hoogontwikkelde beschavingen gekend en kende een aantal groot Perzische Rijken.
De moslimaanvallen hebben de oorspronkelijke Zoroatristische godsdienst en cultuur nagenoeg verwoest. En kijk nu wie Iran regeert: een extremistisch islamitisch regime.
Verder heeft Iran nog de pech dat het aan 2 islamitisch extremistische landen grenst: te weten Afghanistan en Pakistan. Waar het nu mag strijden tegen extremistische moslims op het grensgebied Iran-Pakistan.
pi_73804868
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Inderdaad. Alleen heeft Iran de pech dat het zo dichtbij Saoedi-Arabie ligt. En dat Iran daardoor - na de dood van profeet Mohammed - meteen het mikpunt was van aanvalstochten vanuit Saoedi-Arabie om de islam in Iran de verspreiden. Voor de islam heeft Perzie een aantal hoogontwikkelde beschavingen gekend en kende een aantal groot Perzische Rijken.
De moslimaanvallen hebben de oorspronkelijke Zoroatristische godsdienst en cultuur nagenoeg verwoest. En kijk nu wie Iran regeert: een extremistisch islamitisch regime.
Verder heeft Iran nog de pech dat het aan 2 islamitisch extremistische landen grenst: te weten Afghanistan en Pakistan. Waar het nu mag strijden tegen extremistische moslims op het grensgebied Iran-Pakistan.
Ja, want voordat er een extremistisch islamitisch regime was, was alles koek en ei.

[ Bericht 0% gewijzigd door Todesschwalben op 18-10-2009 14:37:29 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:30:08 #106
256436 Whiskey_Tango
pi_73804916
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, sorry, zoals gewoonlijk is De Logica niet erg sterk in je "betoog" aanwezig.
Is het werkelijk, zie jij elk persoon als een ongeschreven stuk papier zonder achtergrond?
- W. Churchill
pi_73804963
De meeste Iraniers vluchten juist voor het extremistische regime in hun geboorteland. Sommingen zijn politiek activisten die in hun eigen land worden vervolgd omdat ze het extremistische regime (probeerden) tegen te werken. Verder zijn de meeste gevluchte Iraniers in Nederland hoogopgeleid. Ook zorgen de Iraniers in Nederland voor beduidend minder problemen dan Marokkanen of Turken. Vandaar dat je liever Iraniers kan verwelkomen in je land dan Marokkanen en Turken. (maar wat doet Nederland? Juist ja...je raadt het zelf al )
pi_73805031
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 14:43:19 ]
pi_73805059
..

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 14:46:12 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:37:01 #110
256436 Whiskey_Tango
pi_73805186
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zie dat jouw stukje tekst weinig logica heeft en toch vooral heel erg veel bullshit is.
Dat mag, dat is inherent aan mijn mening over jouw meeste stukjes. Alles moet altijd maar kunnen omdat "het vast aardige mensen zijn" vooroordelen zijn het kwaad. Leuk dat je dat vind, maar het is niet nodig dan elke keer te antwoorden met oneliners, want verder als dat kom je ook nooit.
- W. Churchill
pi_73805259
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ga je eens verdiepen in de geschedenis van dat land. En de mensten die er onderdrukt worden.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
pi_73805362
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:39 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Wat denk je zelf? Natuurlijk was vroeger ook niet alles koek en ei.
pi_73805365
Over de Iraanse vluchtelingen kan ik wel mee praten. Eén gezin is alweer verhuisd omdat ze werden gevolgd. Was een redelijk hoge in het leger en weigerde onschuldigen (een paar mannen) te martelen. Het is wel zo dat niemand elkaar vertrouwt.

En ja, het is een gastvrij volk. Niet alleen voor Iraniërs zoals je wel eens bij andere nationaliteiten ziet, maar ook voor de blanke buren. Houden niet zo van Arabieren.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:43:30 #114
256436 Whiskey_Tango
pi_73805415
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, het heeft er voornamelijk mee te maken dat ik erg ongeduldig ben met The Stupid en al helemaal geen zin heb om serieus te reageren op tamelijk wanhopige trollen.
Ach daar komt onze schijnintellectueel weer om de hoek kijken met "The Stupid", weet je wat pas "stupid" is m'n beste Monidique? Alles afkaffen en dan weigeren te onderbouwen omdat je anderen dom vind, je bent niets meer dan een edele trol die zich verschuilt achter leuk taalgebruik en over het paard getilde ethiek.

Maar die sluier is zo onderhand toch wel afgeworpen.
- W. Churchill
pi_73805433
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Natuurlijk was vroeger ook niet alles koek en ei.
Als ik jouw reactie lees, zou je haast denken dat het namelijk wel zo was.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:45:31 #116
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73805492
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:41 schreef paddy het volgende:
Over de Iraanse vluchtelingen kan ik wel mee praten. Eén gezin is alweer verhuisd omdat ze werden gevolgd. Was een redelijk hoge in het leger en weigerde onschuldigen (een paar mannen) te martelen. Het is wel zo dat niemand elkaar vertrouwt.

En ja, het is een gastvrij volk. Niet alleen voor Iraniërs zoals je wel eens bij andere nationaliteiten ziet, maar ook voor de blanke buren. Houden niet zo van Arabieren.
En ze zijn van alle bevolkingsgroepen hier in Nederland het hoogst opgeleid. Ze zijn zelf nog iets hoger opgeleid dan de autochtone Nederlanders.
pi_73805577
Echt, wat houdt het ueberhaupt in "over het paard getilde ethiek"? Het staat er misschien heel interessant, maar wat houdt zoiets daadwerkelijk in?
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:48:24 #118
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73805601
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:44 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Als ik jouw reactie lees, zou je haast denken dat het namelijk wel zo was.
Als je goed had gelezen had je gezien dat hij het voornamelijk wijt aan de Arabische verovering van Perzie een aantal eeuwen geleden en aan de geografische ligging van Iran.
pi_73805604
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:31 schreef Zienswijze het volgende:
De meeste Iraniers vluchten juist voor het extremistische regime in hun geboorteland. Sommingen zijn politiek activisten die in hun eigen land worden vervolgd omdat ze het extremistische regime (probeerden) tegen te werken. Verder zijn de meeste gevluchte Iraniers in Nederland hoogopgeleid. Ook zorgen de Iraniers in Nederland voor beduidend minder problemen dan Marokkanen of Turken. Vandaar dat je liever Iraniers kan verwelkomen in je land dan Marokkanen en Turken. (maar wat doet Nederland? Juist ja...je raadt het zelf al )
Het is een behoorlijk kleuterachtige manier van redeneren. Immers, je vergelijkt hier doorgaans (in land van herkomst) kapitaalkrachtige en gealfabetiseerde vluchtelingen met mensen die uit armzalige delen komen en laaggeschoold werk zoeken. Je concludeert daarna dat Nederland beter Iraniërs dan Marokkanen en Turken kan verwelkomen, in plaats van dat Nederland beter hoogopgeleide Marokkanen, Turken en Iraniërs kan verwelkomen. Proef ik hier nu gewoon ordinair racisme verhult in een politiek sausje of wat?
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:49:10 #120
256436 Whiskey_Tango
pi_73805632
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:47 schreef Monidique het volgende:
Echt, wat houdt het ueberhaupt in "over het paard getilde ethiek"? Het staat er misschien heel interessant, maar wat houdt zoiets daadwerkelijk in?
Zo moeilijk is het niet, je beroept je steeds op je eigen gevoel van ethiek en dat de rest dan maar "achterlijk" is alsmede het "niet snapt en trollt". En ik neem aan omdat je geen "The Stupid" bent dat je over het paard getild wel kan vertalen, of niet soms?
- W. Churchill
pi_73805671
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:48 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Als je goed had gelezen had je gezien dat hij het voornamelijk wijt aan de Arabische verovering van Perzie een aantal eeuwen geleden en aan de geografische ligging van Iran.
Het ging hem strikt om de "moslimaanvallen" en de "Islam". Het woord "Arabische" komt er niet eens in voor.
pi_73805696
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet, je beroept je steeds op je eigen gevoel van ethiek en dat de rest dan maar "achterlijk" is alsmede het "niet snapt en trollt".
Ik beroep me op mijn eigen gevoel van ethiek! Je hebt het helder uitgelegd, ik zie nu helemaal wat je bedoelt. O, nee, toch niet, weer een gevalletje van logica die botst met werkelijkheid. Nogmaals: wat houdt het ueberhaupt in?
pi_73805708
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet, je beroept je steeds op je eigen gevoel van ethiek en dat de rest dan maar "achterlijk" is alsmede het "niet snapt en trollt". En ik neem aan omdat je geen "The Stupid" bent dat je over het paard getild wel kan vertalen, of niet soms?
Dan nog slaat het als een drol op een drumstel. Net als de rest van je posts. Daar moet ik M. wel gelijk in geven.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:52:12 #124
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73805745
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:50 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Het ging hem strikt om de "moslimaanvallen" en de "Islam". Het woord "Arabische" komt er niet eens in voor.
Wellicht dat je zelf kan nagaan dat de Arabische verovering van Perzie gepaard ging met het verspreiden van de Islam?
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:52:46 #125
256436 Whiskey_Tango
pi_73805761
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik beroep me op mijn eigen gevoel van ethiek! Je hebt het helder uitgelegd, ik zie nu helemaal wat je bedoelt. O, nee, toch niet, weer een gevalletje van logica die botst met werkelijkheid. Nogmaals: wat houdt het ueberhaupt in?
Ik heb het duidelijk uitgelegd, ik neem aan dat jij als zgn. intellectueel het wel kan begrijpen, zo niet ga je maar lekker achter in de rij staan bij de rest van ons "stupide" mensen.

Overigens voel ik niet de behoefte me steeds te moeten verantwoorden voor Monidique de monotone poster die nooit met iets anders komt dan kritiek en oneliners. Als je werkelijk zo intellectueel was en alles beter weet dan kom maar eens met tegenargumenten en bewijs het.
- W. Churchill
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:53:36 #126
256436 Whiskey_Tango
pi_73805787
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan nog slaat het als een drol op een drumstel. Net als de rest van je posts. Daar moet ik M. wel gelijk in geven.
Uiteraard, ik heb ook nooit een goed woord voor je over gehad, dan schaar je je al snel daar tussen.
- W. Churchill
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:54:27 #127
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73805821
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:48 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Het is een behoorlijk kleuterachtige manier van redeneren. Immers, je vergelijkt hier doorgaans (in land van herkomst) kapitaalkrachtige en gealfabetiseerde vluchtelingen met mensen die uit armzalige delen komen en laaggeschoold werk zoeken. Je concludeert daarna dat Nederland beter Iraniërs dan Marokkanen en Turken kan verwelkomen, in plaats van dat Nederland beter hoogopgeleide Marokkanen, Turken en Iraniërs kan verwelkomen. Proef ik hier nu gewoon ordinair racisme verhult in een politiek sausje of wat?
De conclusie die hij trekt is wat mij betreft volkomen geplaatst. Enig kennis van culturen is daarin wel gevraagd.
pi_73805894
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:52 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Wellicht dat je zelf kan nagaan dat de Arabische verovering van Perzie gepaard ging met het verspreiden van de Islam?
Maar daar ging het hem niet om en daar gaat het mij om. Hij poogt de belabberde staat van Iran nu toe te schrijven aan de Arabieren of de Islam. Ik zie het als een vorm van weglopen voor het nemen van de eigen verantwoordelijkheid.
pi_73805903
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik heb het duidelijk uitgelegd, ik neem aan dat jij als zgn. intellectueel het wel kan begrijpen, zo niet ga je maar lekker achter in de rij staan bij de rest van ons "stupide" mensen.
Nou ja, zogenaamde, eerder: door Whiskey_Tango zo genoemde.

Kortom: iets van een stromannetje.
quote:
nooit met iets anders komt dan kritiek
ONOES! Kritiek! Walgelijk, je beweringen onderbouwen. Zo laf en links.

De niet zo bijster intelligente vrienden onder ons denken dat het "slim" en "weldoordacht" is als je lange lappen tekst typt. Zij hebben het, uiteraard, fout. Eén regel Hyperintelligentie is waardevoller dan honderd regels Stupid.
pi_73805938
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:54 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De conclusie die hij trekt is wat mij betreft volkomen geplaatst. Enig kennis van culturen is daarin wel gevraagd.
Ach, gaan we het over die boeg gooien. Op wat voor wijze is een Iraanse hogeropgeleide beter of nuttiger dan een Marokkaanse of Turkse hogeropgeleide? Of bedoel je te zeggen dat de Iraanse cultuur superieur is aan de Turkse en/of Marokkaanse?
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:59:03 #131
256436 Whiskey_Tango
pi_73805989
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, zogenaamde, eerder: door Whiskey_Tango zo genoemde.
Ik had je gelijk gegeven, ware het niet dat ik niet de enige ben die deze conclusie trekt. Overigens zijn het niet mijn woorden waarin je aangeeft je verheven te voelen boven de rest, dan mag ik daar op ingaan als je een spreekwoord i.c.m. een uitspraak over ethiek niet snapt. Niet jezelf in de vingers snijden en dan de verantwoordelijkheid bij een ander leggen hè, Einstein.
quote:
De niet zo bijster intelligente vrienden onder ons denken dat het "slim" en "weldoordacht" is als je lange lappen tekst typt. Zij hebben het, uiteraard, fout. Eén regel Hyperintelligentie is waardevoller dan honderd regels Stupid.
Bewijs het maar eens, ik heb tot op heden je nog niet kunnen betrappen op Hyperintelligentie.
- W. Churchill
pi_73806081
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:56 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Maar daar ging het hem niet om en daar gaat het mij om. Hij poogt de belabberde staat van Iran nu toe te schrijven aan de Arabieren of de Islam. Ik zie het als een vorm van weglopen voor het nemen van de eigen verantwoordelijkheid.
Kan je niet lezen ofzo? Ik benadruk alleen de geografische ligging van Iran. Dat het hedendaags aan 2 extremistische moslimlanden grenst.

[ Bericht 8% gewijzigd door Zienswijze op 18-10-2009 15:06:40 ]
pi_73806154
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:57 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Ach, gaan we het over die boeg gooien. Op wat voor wijze is een Iraanse hogeropgeleide beter of nuttiger dan een Marokkaanse of Turkse hogeropgeleide? Of bedoel je te zeggen dat de Iraanse cultuur superieur is aan de Turkse en/of Marokkaanse?
Kijk eens even naar de immigratiestroom van Marokkanen, Turken en Iraniers. Die 1e 2 bestaan voornamelijk uit laagopgeleide / analfabete immigranten. Waarvan door gezinshereniging er nog steeds meer bijkomen. Hoogopgeleide Marokkanen of Turken immigreren in het algemeen niet naar NL.
De immigrantenstroom vanuit Iran bestaat voornamelijk uit hoogopgeleide iimmgranten. En dat izijn meestal politieke vluchtelingen.

Leg die 2 eens naast elkaar: welke groep zou meer "aanwinst" zijn voor Nederland?

Waarbij er natuurlijk ook nog eens verschillen in beschavingen en cultuur zijn tussen die 3 groepen. Wat hebben Marokkanen en Turken eigenlijk bijgedragen aan de wetenschap?
pi_73806188
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kijk eens even naar de immigratiestroom van Marokkanen, Turken en Iraniers. Die 1e 2 bestaan voornamelijk uit laagopgeleide / analfabete immigranten. Waarvan door gezinshereniging er nog steeds meer bijkomen. Hoogopgeleide Marokkanen of Turken immigreren in het algemeen niet naar NL.
De immigrantenstroom vanuit Iran bestaat voornamelijk uit hoogopgeleide iimmgranten. En dat izijn meestal politieke vluchtelingen.

Leg die 2 eens naast elkaar: welke groep zou meer "aanwinst" zijn voor Nederland?
Dat noemen wij: appels met peren vergelijken.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:05:25 #135
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73806214
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:56 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Het ging hem om het feit dat de Arabische verovering gepaard ging met het verspreiden van de Islam en de onderdrukking van het Zoroastrisme. De meeste Iraniers zien de Arabische verovering van een aantal eeuwen geleden als de voornamelijke oorzaak van bijna alle problemen in Iran. Niet geheel onlogisch als je nagaat dat de regering in Iran een Islamitische is. En laat het net zo zijn dat de Iraanse regering haast verantwoordelijk is voor alle problemen die zich in Iran voordoen: of het nou om de positie van vrouwen betreft of om de ''vrijheid'' van burgers. En dan zijn er maar al te genoeg Iraniers die zich herinneren dat de vrouwen voor de komst van de Islam van allerlei vrijheden genoten, en haast gelijkwaardig waren aan de man.
pi_73806232
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik had je gelijk gegeven, ware het niet dat ik niet de enige ben die deze conclusie trekt.
Potverdikkie. Nu het schijnbaar blijkt dat er meer mensen zijn die mij "zogenaamd intellectueel" noemen/vinden -wie, eigenlijk?-, is mijn hele 'stroman'-opmerking ongegrond. Nee, toch weer een gebrek aan logica in je reactie.
quote:
Overigens zijn het niet mijn woorden waarin je aangeeft je verheven te voelen boven de rest,
Natuurlijk geef ik niet aan in jouw woorden. Maar ja, het is geen geheim dat ik mij verheven voel boven een substantieel deel van de bevolking en de zwakzinnigen hier op Fok!.
quote:
een uitspraak over ethiek niet snapt.
Het is meer een kwestie van dat jij niet kunt uitleggen wat je probeert over te brengen met de woorden die jij gebruikt. Ethiek, ja, ik begrijp ethiek wel, dat houdt echter niet in dat elk gebruik van het woord 'ethiek' begrijpelijk is; jouw gebruik is onbegrijpelijk. En nog steeds heb je niet uitgelegd wat je bedoelt.
pi_73806250
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:04 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Dat noemen wij: appels met peren vergelijken.
Omdat je geen tegenargumenten hebt?
pi_73806304
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Omdat je geen tegenargumenten hebt?
Nee, omdat het eenmaal zo is. En ik heb ook heel duidelijk aangegeven waarom.
pi_73806344
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:45 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

En ze zijn van alle bevolkingsgroepen hier in Nederland het hoogst opgeleid. Ze zijn zelf nog iets hoger opgeleid dan de autochtone Nederlanders.
Dat is overigens goed te verklaren.

Nederlandse Iraniërs zijn geen arbeidsmigranten maar politieke vluchtelingen (vaak intellectuelen)

In de jaren 80 is er , om maar een voorbeeld ook een stroom politieke vluchtelingen uit Turkije geweest, en zijn zijn gemiddeld ook veel hoger opgeleid en hebben bijvoorbeeld de meeste Turkse organisaties gesticht en zijn het meest actief in de politiek en wetenschap.

Voor Afghanen geldt hetzelfde, bij elke universitaire studie hangen er wel een paar Afghanen rond.
pi_73806379
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:07 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Nee, omdat het eenmaal zo is. En ik heb ook heel duidelijk aangegeven waarom.
Omdat het eenmaal zo is?
Dat ligt aan de achterlijkheid van de Nederlandse regering. Die vinden het een cultuurverrijking (of hoe ze dat ook noemen ) om zoveel mogelijk laagopgeleide / analfabete immigranten te halen. I.p.v. (hoogopgeleide) immigranten uit hoogontwikkelde beschavingen en/of culturen te verwelkomen.

Maar goed, vooral Marokkanen hebben nou eenmaal veel tijd en subsidie nodig om hun draai te vinden in een nieuw land blijkbaar.
pi_73806396
Vluchten kost nu eenmaal geld. Hoogopgeleiden zullen over het algemeen meer geld hebben en meer mogelijkheden verder te vluchten.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:11:18 #142
256436 Whiskey_Tango
pi_73806419
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Potverdikkie. Nu het schijnbaar blijkt dat er meer mensen zijn die mij "zogenaamd intellectueel" noemen/vinden -wie, eigenlijk?-, is mijn hele 'stroman'-opmerking ongegrond. Nee, toch weer een gebrek aan logica in je reactie.
[..]
Nee hoor, semi intellectueel persoon, ik had het over het feit dat je altijd en eeuwig komt met oneliners en on-onderbouwde kritiek behalve je zogenaamde intellect c.q. ethische waarden. Wel begrijpend lezen, Einstein van me.
quote:
Natuurlijk geef ik niet aan in jouw woorden. Maar ja, het is geen geheim dat ik mij verheven voel boven een substantieel deel van de bevolking en de zwakzinnigen hier op Fok!.
Iets dat je gelijk onrealistisch maakt aangezien je altijd en overal preekt dat anderen met zwakzinnige superioriteitsgevoelens ronddwalen, vooral als het gaat om integratie discussies. Ik kan niet anders dan je wegzetten als een kleuter die denkt dat ie met VWO/WO een aardig eind is naar volwassenheid.
quote:
Het is meer een kwestie van dat jij niet kunt uitleggen wat je probeert over te brengen met de woorden die jij gebruikt. Ethiek, ja, ik begrijp ethiek wel, dat houdt echter niet in dat elk gebruik van het woord 'ethiek' begrijpelijk is; jouw gebruik is onbegrijpelijk. En nog steeds heb je niet uitgelegd wat je bedoelt.
Ik heb het meermalen uitgelegd.
- W. Churchill
pi_73806442
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Precies, Turkse politieke vluchtelingen zijn doorgaans net zo goed opgeleid.
quote:
Waarbij er natuurlijk ook nog eens verschillen in beschavingen en cultuur zijn tussen die 3 groepen. Wat hebben Marokkanen en Turken eigenlijk bijgedragen aan de wetenschap?
Genoeg, ik ga niet met lijstjes komen, want dat vind ik kinderachtig.

Net als het Iraanse superioriteitsgevoel dat ik kinderachtig vindt.

Iran is een theocratie momenteel, als ze zo superieur waren hadden ze dat wel tegengehouden.
(om even doorgegaan met die kinderlijke redenatie die wordt gehanteerd)

Ik vind mijn Iraanse studiegenootjes overigens best tof over het algemeen.
pi_73806443
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:05 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het ging hem om het feit dat de Arabische verovering gepaard ging met het verspreiden van de Islam en de onderdrukking van het Zoroastrisme. De meeste Iraniers zien de Arabische verovering van een aantal eeuwen geleden als de voornamelijke oorzaak van bijna alle problemen in Iran. Niet geheel onlogisch als je nagaat dat de regering in Iran een Islamitische is. En laat het net zo zijn dat de Iraanse regering haast verantwoordelijk is voor alle problemen die zich in Iran voordoen: of het nou om de positie van vrouwen betreft of om de ''vrijheid'' van burgers. En dan zijn er maar al te genoeg Iraniers die zich herinneren dat de vrouwen voor de komst van de Islam van allerlei vrijheden genoten, en haast gelijkwaardig waren aan de man.
Weglopen voor de eigen verantwoordelijkheid dus. Het waren diezelfde Iraniërs die keihard het Islamitische regime in haar jonge jaren steunden. En niet geheel onterecht als we zien wat de verdienste van de niet-islamitische regering hiervoor was. De Iraniërs moeten eens bij zichzelf te rade gaan waarom Iran zo onstabiel is geworden en waarom er geen sprake is vrijheid. Veel landen zijn door de Arabieren veroverd, maar er zijn er maar weinig zo radicaal geworden als Iran.
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 15:12:07 #145
137949 Disana
pi_73806445
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:10 schreef Monidique het volgende:
Vluchten kost nu eenmaal geld. Hoogopgeleiden zullen over het algemeen meer geld hebben en meer mogelijkheden verder te vluchten.
Plus hogeropgeleiden zijn over het algemeen beter geinformeerd en mondiger en zullen dus eerder risico lopen.
pi_73806451
Wel, ik denk dat hiermee duidelijk is gemaakt, Whiskey_Tango, dat jij niets doet dan uit je nek lullen, .
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:12:21 #147
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73806452
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:57 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Superieur is niet het juiste woord. Er zijn immers geen algemene regels voor het beoordelen van culturen.

Wat ik bedoel is dat het cultuurverschil tussen de Nederlanders en de Iraniers kleiner is, dan het cultuurverschil tussen de Nederlanders en de Marokkanen/Turken. En niet elke Iraanse immigrant kwam hier als hoogopgeleide of beter bedeelde.
pi_73806490
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:12 schreef Disana het volgende:

[..]

Plus hogeropgeleiden zijn over het algemeen beter geinformeerd en mondiger en zullen dus eerder risico lopen.
Ook, ja.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:13:40 #149
256436 Whiskey_Tango
pi_73806496
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:12 schreef Monidique het volgende:
Wel, ik denk dat hiermee duidelijk is gemaakt, Whiskey_Tango, dat jij niets doet dan uit je nek lullen, .
Ja als je het inhoudelijk weer niet kan winnen dan begrijp ik een dergelijke reactie wel van je, maar dat was al duidelijk aangezien het mijn strekking was in de eerste post. Ga nu maar verder naar LIF of ga huilen in een hoekje.
- W. Churchill
pi_73806511
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Omdat het eenmaal zo is?
Dat ligt aan de achterlijkheid van de Nederlandse regering. Die vinden het een cultuurverrijking (of hoe ze dat ook noemen ) om zoveel mogelijk laagopgeleide / analfabete immigranten te halen. I.p.v. (hoogopgeleide) immigranten uit hoogontwikkelde beschavingen en/of culturen te verwelkomen.

Maar goed, vooral Marokkanen hebben nou eenmaal veel tijd en subsidie nodig om hun draai te vinden in een nieuw land blijkbaar.
Je hebt kennelijk last van het selectief selecteren uit postings. Ik zou je graag willen wijzen naar eerdere postings in dit topic, zoals op de vorige pagina. Je vergelijkt APPELS met PEREN omdat je economische vluchtelingen met politieke vluchtelingen vergelijkt.
pi_73806534
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:12 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Superieur is niet het juiste woord. Er zijn immers geen algemene regels voor het beoordelen van culturen.

Wat ik bedoel is dat het cultuurverschil tussen de Nederlanders en de Iraniers kleiner is, dan het cultuurverschil tussen de Nederlanders en de Marokkanen/Turken. En niet elke Iraanse immigrant kwam hier als hoogopgeleide of beter bedeelde.
Daar ben ik het niet mee eens. Maar daarvoor moet je wel enige kennis van andere culturen hebben.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:15:09 #152
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73806540
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:12 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Weglopen voor de eigen verantwoordelijkheid dus. Het waren diezelfde Iraniërs die keihard het Islamitische regime in haar jonge jaren steunden. En niet geheel onterecht als we zien wat de verdienste van de niet-islamitische regering hiervoor was. De Iraniërs moeten eens bij zichzelf te rade gaan waarom Iran zo onstabiel is geworden en waarom er geen sprake is vrijheid. Veel landen zijn door de Arabieren veroverd, maar er zijn er maar weinig zo radicaal geworden als Iran.
Dezelfde Iraniers inderdaad die de Islamitische revolutie steunden. Wellicht dat ik je ook nog moet uitleggen onder welke voorwendselen dat gebeurde? De Iraniers zijn zich geheel bewust van de oorzaak van de huidige situatie in Iran. Vandaar die haat jegens alles wat Arabisch is.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:15:52 #153
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73806561
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:14 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Maar daarvoor moet je wel enige kennis van andere culturen hebben.
Klopt. De kennis die (helaas) in jouw posts ontbreekt.
pi_73806593
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:15 schreef AryaMehr het volgende:
Vandaar die haat jegens alles wat Arabisch is.
Wat, als het zo is, uiteraard volledig irrationele haat -welke niet- is. Iran is al dertienhonderd jaar islamitisch, de Islam in Iran is geen import-product meer ondertussen, het is simpelweg iets Iraans.
pi_73806604
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:14 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Je hebt kennelijk last van het selectief selecteren uit postings. Ik zou je graag willen wijzen naar eerdere postings in dit topic, zoals op de vorige pagina. Je vergelijkt APPELS met PEREN omdat je economische vluchtelingen met politieke vluchtelingen vergelijkt.
Ja duhhh, omdat de toestroom uit die 3 landen nou eenmaal anders is. En dat heb ik ook uitgelegd in voorgaande posts. Waarbij ik ook nog inging op cultuurverschillen en beschavingsverschillen.

Vergelijk het maar eens met Chinezen. Ook laagopgeleide, economische vluchtelingen in het algemeen. Net als Marokkanen en Turken, over het algemeen. Waarom kunnen Chinezen zich wel aarden in Nederland en vooral Marokkanen niet? Heeft te maken met verschillen in cultuur en beschaving. Same story over de Iraniers, waar echt niet elke Iraanse vluchteling een hoopopgeleide is.
pi_73806644
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:12 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dit is gewoonweg niet waar.

Je kunt niet zeggen dat het cultuurverschil tussen Iraniërs en Nederlanders kleiner is dan het cultuurverschil tussen Turken en Nederlanders.

Over het algemeen ziet men Turkije dan ook meer als verwesterd als Iran. En dat klopt ook.

Toch is een groot deel van de bevolking (zowel Turkije als Iran) niet Europees qua gewoonten. Kijk maar naar de Islamitische Revolutie in Iran.
pi_73806671
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dezelfde Iraniers inderdaad die de Islamitische revolutie steunden. Wellicht dat ik je ook nog moet uitleggen onder welke voorwendselen dat gebeurde? De Iraniers zijn zich geheel bewust van de oorzaak van de huidige situatie in Iran. Vandaar die haat jegens alles wat Arabisch is.
De Arabieren waren geen almachtigen, de recente situatie in Iran heeft dan ook vrij weinig met de Arabieren te maken (die zelf nota bene fel gekant zijn tegen het huidige Iraanse regime). Het is een beetje slachtofferolisme van de Iraniërs. Ik heb het gevoel dat ze nog steeds niet de val van het Perzische rijk kunnen verkroppen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:19:24 #158
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73806677
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat, als het zo is, uiteraard volledig irrationele haat -welke niet- is. Iran is al dertienhonderd jaar islamitisch, de Islam in Iran is geen import-product meer ondertussen, het is simpelweg iets Iraans.
Irrationele haat? Je wou mij vertellen dat er in de wereld ook zoiets als rationele haat bestaat? Enfin. We kunnen op zijn minst begrijpen waar die haat vandaan komt. En in mijn ogen is die haat niet geheel onlogisch.
pi_73806704
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 16:03:43 ]
pi_73806753
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja duhhh, omdat de toestroom uit die 3 landen nou eenmaal anders is. En dat heb ik ook uitgelegd in voorgaande posts. Waarbij ik ook nog inging op cultuurverschillen en beschavingsverschillen.
Cultuurverschillen en beschavingsverschillen? Volgens mij ga jij ervan uit dat de Iraanse politieke vluchtelingen die naar het buitenland vertrekken, de doorsnee Iraniër is. Dat is dus niet zo.
quote:
Vergelijk het maar eens met Chinezen. Ook laagopgeleide, economische vluchtelingen in het algemeen. Net als Marokkanen en Turken, over het algemeen. Waarom kunnen Chinezen zich wel aarden in Nederland en vooral Marokkanen niet? Heeft te maken met verschillen in cultuur en beschaving. Same story over de Iraniers, waar echt niet elke Iraanse vluchteling een hoopopgeleide is.
Chinezen aarden niet in Nederland. Ze zonderen zich juist af.
pi_73806796
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Irrationele haat? Je wou mij vertellen dat er in de wereld ook zoiets als rationele haat bestaat? Enfin. We kunnen op zijn minst begrijpen waar die haat vandaan komt. En in mijn ogen is die haat niet geheel onlogisch.
Die haat is wel onlogisch, de huidige problemen in Iran hebben niets met Arabieren te maken. De revolutie had ook niets met Arabieren te maken; het waren Iraniërs die Iraniërs verwelkomden -hoewel er misschien wat Irakezen tussen zaten?-. Het gaat echt nergens over. De problemen in Iran vinden hun oorzaak in Iran, worden veroorzaakt door Iraniërs en het zijn Iraniërs die er slachtoffer van zijn. Het is geen zevenhonderd-nogwat meer.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:23:31 #162
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73806816
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:19 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

De Arabieren waren geen almachtigen, de recente situatie in Iran heeft dan ook vrij weinig met de Arabieren te maken (die zelf nota bene fel gekant zijn tegen het huidige Iraanse regime). Het is een beetje slachtofferolisme van de Iraniërs. Ik heb het gevoel dat ze nog steeds niet de val van het Perzische rijk kunnen verkroppen.
Je wilt mij vertellen dat je niet de link kan leggen tussen de Arabische verovering en de huidige Iraanse regering? Wellicht als je enig kennis historisch kennis bezat had je kunnen zien dat de Iraniers wel degelijk slachtoffer zijn van de huidige situatie. Of het nou om de Arabieren, Amerikanen of de Britten betreft. Of hadden de Iraniers enig schuld aan de afzetting van de eerste democratisch gekozen premier (Mossadegh) in Iran?

[ Bericht 3% gewijzigd door AryaMehr op 18-10-2009 15:28:52 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:26:52 #163
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73806945
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die haat is wel onlogisch, de huidige problemen in Iran hebben niets met Arabieren te maken. De revolutie had ook niets met Arabieren te maken; het waren Iraniërs die Iraniërs verwelkomden -hoewel er misschien wat Irakezen tussen zaten?-. Het gaat echt nergens over. De problemen in Iran vinden hun oorzaak in Iran, worden veroorzaakt door Iraniërs en het zijn Iraniërs die er slachtoffer van zijn. Het is geen zevenhonderd-nogwat meer.
De problemen in Iran hebben wellicht niets met de Arabieren te maken, maar wel met de Arabische verovering van een aantal eeuwen geleden. Die vergelijking is gewoon geheel logisch. Open maar een topic in C&H, dan wil ik daar wel uitgebreid op ingaan.
pi_73807022
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:23 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je wilt mij vertellen dat je niet de link kan leggen tussen de Arabische verovering en de huidige Iraanse regering? Wellicht als je enig kennis historisch kennis bezat had je kunnen zien dat de Iraniers wel degelijk slachtoffer zijn van de huidige situatie. Of het nou om de Arabieren, Amerikanen en de Britten betreft. Of hadden de Iraniers enig schuld aan de afzetting van de eerste democratisch gekozen premier (Mossadegh) van Iran?
De huidige Iraanse regering en de Arabische verovering eeuwen geleden. Nee, het is vrij onnozel om te stellen dat daar een link tussen zit. Helemaal gezien de globale gebeurtenissen tussendoor en de gebeurtenissen die Iran zelf heeft meegemaakt en ondervonden. Iraniërs zijn slachtoffer van de huidige situatie, dat ben ik met je eens, maar de Arabieren hebben niets te maken met de huidige situatie.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:29:04 #165
151075 Aboutaleb
Geen fan van de politicus
pi_73807032
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:05 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

En dan zijn er maar al te genoeg Iraniers die zich herinneren dat de vrouwen voor de komst van de Islam van allerlei vrijheden genoten, en haast gelijkwaardig waren aan de man.
Veels te makkelijk om de islam de schuld te geven. Maar je constatering klopt niet. Niet de islam maar de islamisten regeren op dit moment in Iran en hebben de vrouwen minder rechten gegeven.

Iran is een v/d eerste landen dat is bekeerd tot de islam. De Iraniërs zijn daarna zelfs van soennisme naar sjiisme overgegaan en hebben het sjiisme door de eeuwen heen verdedigd tegen de aanvallen van extremistische soennieten. Jij bent misschien geen moslim meer en dat projecteer je op alle Iraniërs, maar dat klopt gewoon niet. De Iraniërs waren moslims, zijn moslims en zullen het nog vele jaren blijven. De islam hoort na 14 eeuwen net zo goed bij de Iraanse identiteit als het zoroastrisme.

Het huidige regime zal ooit verdwijnen net als de regimes in de buurlanden van Iran zijn verdwenen, en vrouwen zullen meer rechten krijgen net zoals ze onder Sjah meer rechten hadden, maar de meerderheid van het Iraanse volk zal zich moslim blijven noemen net zoals ze onder de Sjah ook moslims waren.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:30:45 #166
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73807103
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:28 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

De huidige Iraanse regering en de Arabische verovering eeuwen geleden. Nee, het is vrij onnozel om te stellen dat daar een link tussen zit. Helemaal gezien de globale gebeurtenissen tussendoor en de gebeurtenissen die Iran zelf heeft meegemaakt en ondervonden. Iraniërs zijn slachtoffer van de huidige situatie, dat ben ik met je eens, maar de Arabieren hebben niets te maken met de huidige situatie.
Ik ben van mening dat die verovering wel degelijk van enig invloed is geweest. Ik wil ook nog even opmerken dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen de Arabische verovering en het woord Arabieren. Immers treft de huidige Arabieren geen enkele blaam.
pi_73807105
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:26 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De problemen in Iran hebben wellicht niets met de Arabieren te maken, maar wel met de Arabische verovering van een aantal eeuwen geleden. Die vergelijking is gewoon geheel logisch.
Wel, natuurlijk. Het feit dat we een christelijk kabinet hebben is uiteindelijk ook te wijten aan de joden, maar als ik godslastering ga wijten aan joods-Romeinse zendingsdrang -of Ierse misschien eerder-, dan ben ik niet helemaal goed bezig. Dat zou onlogisch en irrationeel zijn. Het zijn immers gewoon Nederlanders die hier in Nederland Nederlandse dingen doen. En hetzelfde geldt voor Iran. Die Arabische veroveringen van een aantal eeuwen geleden, dat is meer dan duizend jaar geleden! Uiteindelijk is alles de schuld van Eva.
pi_73807157
Ja echt, een beetje die fokking appel opeten.
pi_73807208
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:30 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat die verovering wel degelijk van enig invloed is geweest. Ik wil ook nog even opmerken dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen de Arabische verovering en het woord Arabieren. Immers treft de huidige Arabieren geen enkele blaam.
De verovering maakt deel uit van de historie van Iran. In die zin is er natuurlijk invloed geweest. Maar na 14 eeuwen lieve AryaMehr, heeft Iran een geheel eigen identiteit ontwikkeld die niets meer te maken heeft met de identiteit die is "opgedrongen" door de Arabische veroveraars van destijds. Dit geldt niet alleen voor Iran, maar voor alle landen die ooit een veroverd zijn geweest door de Arabieren. Hoeveel andere landen ken jij die een soortgelijk regime hebben als de Iraniërs?
pi_73807384
Iraniërs blijken ook gewoon mensen te zijn. Waar niets mis mee is.

Maar nu zitten ze even opgezadeld met een paar doorgedraaide leiders.
De vraag is hoeveel slechter ze het hebben in vergelijking met mensen die opgescheept zitten met iemand als Moebarak, of Khaddaffi,. (maar dat zijn weer Arabieren waar ik Perzen niet mee moet vergelijken)

Hoe dan ook, what goes up must come down. Ook de Ayatollahs zullen ooit afgezet worden.

Tot zover mijn 2 eurocenten.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:39:42 #171
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73807388
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:29 schreef Aboutaleb het volgende:

[..]

Veels te makkelijk om de islam de schuld te geven. Maar je constatering klopt niet. Niet de islam maar de islamisten regeren op dit moment in Iran en hebben de vrouwen minder rechten gegeven.

Iran is een v/d eerste landen dat is bekeerd tot de islam. De Iraniërs zijn daarna zelfs van soennisme naar sjiisme overgegaan en hebben het sjiisme door de eeuwen heen verdedigd tegen de aanvallen van extremistische soennieten. Jij bent misschien geen moslim meer en dat projecteer je op alle Iraniërs, maar dat klopt gewoon niet. De Iraniërs waren moslims, zijn moslims en zullen het nog vele jaren blijven. De islam hoort na 14 eeuwen net zo goed bij de Iraanse identiteit als het zoroastrisme.

Het huidige regime zal ooit verdwijnen net als de regimes in de buurlanden van Iran zijn verdwenen, en vrouwen zullen meer rechten krijgen net zoals ze onder Sjah meer rechten hadden, maar de meerderheid van het Iraanse volk zal zich moslim blijven noemen net zoals ze onder de Sjah ook moslims waren.
De meeste Iraniers zijn inderdaad moslims. Zo moslim dat maar liefst 1.6 % van de Iraniers het vrijdaggebed bezoekt. Je kan inderdaad stellen dat de Islam een dagelijkse rol van betekenis speelt in het leven van de Iraniers. Ik durf nog wel te stellen dat het Zoroastrisme meer sporen in de Iraanse identiteit heeft achtergelaten dan de Islam. Een handjevol ayatollahs en Mollahs daar buiten gelaten.

Maar goed, wat mij wel deugd doet is dat de Islamitische revolutie juist een tegenreactie heeft veroorzaakt. Het feit dat steeds meer Iraniers minder moslim worden. Ik heb helaas geen tijd om uitgebreid te reageren, maar ik kom er zeker nog op terug.
pi_73807416
1.6 %

Bron? Lijkt me sterk namelijk.
pi_73807497
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:39 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De meeste Iraniers zijn inderdaad moslims. Zo moslim dat maar liefst 1.6 % van de Iraniers het vrijdaggebed bezoekt. Je kan inderdaad stellen dat de Islam een dagelijkse rol van betekenis speelt in het leven van de Iraniers. Ik durf nog wel te stellen dat het Zoroastrisme meer sporen in de Iraanse identiteit heeft achtergelaten dan de Islam. Een handjevol ayatollahs en Mollahs daar buiten gelaten.

Maar goed, wat mij wel deugd doet is dat de Islamitische revolutie juist een tegenreactie heeft veroorzaakt. Het feit dat steeds meer Iraniers minder moslim worden. Ik heb helaas geen tijd om uitgebreid te reageren, maar ik kom er zeker nog op terug.
Het wel of niet bezoeken van het vrijdaggebed zegt niet zo veel over de religieuze identiteit. Laten we wel wezen, de verkiezingen zijn dan wel niet eerlijk verlopen, dat doet er echter niets aan af dat Achmedinejad enorm veel aanhang heeft. Iets zegt me dat die het streng-islamitische regime behoorlijk steunen. Om die mensen allemaal maar meteen moslim te noemen gaat misschien wat ver (net zoals de tegenstanders van Achmedinejad zeker niet alleen niet-moslims zullen zijn), maar het gaat wel om meer dan een 'handjevol ayatollahs'.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:43:45 #174
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73807504
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:40 schreef IHVK het volgende:
1.6 %

Bron? Lijkt me sterk namelijk.
Een quote uit het boek: Iran: een cultuurgeschiedenis.
pi_73807568
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 16:09:31 ]
pi_73807586
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:43 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Een quote uit het boek: Iran: een cultuurgeschiedenis.
Hm, het lijkt me sterk dat het gemiddelde is over heel Iran.

Misschien over een enkele wijk in de grote stad is, maar ik twijfel daar heel erg aan hoor.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:47:15 #177
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73807620
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hm, het lijkt me sterk dat het gemiddelde is over heel Iran.

Misschien over een enkele wijk in de grote stad is, maar ik twijfel daar heel erg aan hoor.
Het is gewoon waar hoor.
pi_73807655
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:47 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het is gewoon waar hoor.
Weet je ook waarop de schrijver zich heeft gebaseerd toevallig?
pi_73807673
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:47 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het is gewoon waar hoor.
Hm. Ik ben niet overtuigd.

Heb je een link ofzo?
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:49:15 #180
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73807692
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:43 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Het wel of niet bezoeken van het vrijdaggebed zegt niet zo veel over de religieuze identiteit. Laten we wel wezen, de verkiezingen zijn dan wel niet eerlijk verlopen, dat doet er echter niets aan af dat Achmedinejad enorm veel aanhang heeft. Iets zegt me dat die het streng-islamitische regime behoorlijk steunen. Om die mensen allemaal maar meteen moslim te noemen gaat misschien wat ver (net zoals de tegenstanders van Achmedinejad zeker niet alleen niet-moslims zullen zijn), maar het gaat wel om meer dan een 'handjevol ayatollahs'.
Het bezoeken van het vrijdaggebed zegt niet zoveel over de religieuze identiteit? Dit meen je niet? Feit is gewoon dat de meerderheid van de Iraniers niets van Ahmadinejad of de regering moet weten. En Ahmadinejad heeft dermate veel aanhangers dat er bussen naar het platteland rijden om daar mensen te werven om te komen demonstreren voor Ahmadinejad. En dat er foto's gephotoshopt worden om de indruk te wekken dat hij breed gesteund wordt.
pi_73807741
=edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 16:11:25 ]
pi_73807769
En hoe zijn de ayatollahs dan aan de macht gekomen?

Iets in je verhaal klopt niet.

En 1.6% lijkt me sterk nog steeds.
pi_73807773
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:49 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het bezoeken van het vrijdaggebed zegt niet zoveel over de religieuze identiteit? Dit meen je niet? Feit is gewoon dat de meerderheid van de Iraniers niets van Ahmadinejad of de regering moet weten.
Dat meen ik wel. Hoeveel % van de Marokkanen bezoekt denk je het vrijdagmiddag gebed in Nederland zelf bijvoorbeeld? Zet dat eens tegenover het aantal dat zichzelf als moslim ziet? Identiteit zegt niets over de mate van praktisering.
pi_73807787
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:49 schreef AryaMehr het volgende:

Het bezoeken van het vrijdaggebed zegt niet zoveel over de religieuze identiteit?
Het zou inderdaad heel goed kunnen dat zoiets niet zoveel zegt over religieuze identiteit. Iran is Iran en heeft z'n eigen Iraanse islamitische beleving.
quote:
Feit is gewoon dat de meerderheid van de Iraniers niets van Ahmadinejad of de regering moet weten.
Het zou een feit kunnen zijn, en ik vermoed het ook, maar het blijkt niet ergens uit.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:54:02 #185
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73807866
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het zou inderdaad heel goed kunnen dat zoiets niet zoveel zegt over religieuze identiteit. Iran is Iran en heeft z'n eigen Iraanse islamitische beleving.
[..]

Het zou een feit kunnen zijn, en ik vermoed het ook, maar het blijkt niet ergens uit.
In een land waar enquêtes en verkiezingen gemanipuleerd worden is het onmogelijk om die ontevredenheid te laten zien in feiten. Bezoek het land eens, dan zie je genoeg.
pi_73807890
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:54 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

In een land waar enquêtes en verkiezingen gemanipuleerd worden is het onmogelijk om die ontevredenheid te laten zien in feiten. Bezoek het land eens, dan zie je genoeg.
Dat geloof ik zo.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:55:12 #187
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73807908
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:51 schreef IHVK het volgende:
En hoe zijn de ayatollahs dan aan de macht gekomen?

Iets in je verhaal klopt niet.

En 1.6% lijkt me sterk nog steeds.
Hoe de ayatollahs aan de macht zijn gekomen? Door bedrog.

En die 1.6 % klopt gewoon.
pi_73807987
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:55 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Is dit niet gewoon wensdenken? Je stelt het als feit, maar nergens blijkt uit dat het zo is. Ik heb het idee dat je wilt dat het zo is.
pi_73807999
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:55 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je komt aanzetten met een zwakke bron. Je mag die wel verduidelijken.

Je zet nu een idealistisch beeld naar van Iran (die van jouw eigen ideaal)

Niks mis mee.
Mooi verhaal.
maar ik kan het weinig op geloofwaardigheid beoordelen zo.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:57:40 #190
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73808005
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:51 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Dat meen ik wel. Hoeveel % van de Marokkanen bezoekt denk je het vrijdagmiddag gebed in Nederland zelf bijvoorbeeld? Zet dat eens tegenover het aantal dat zichzelf als moslim ziet? Identiteit zegt niets over de mate van praktisering.
Ik ken genoeg Marokkanen. En allen van hen zullen zeggen dat ze moslim zijn. Toch zie ik ze elke week dronken in discotheken opzoek naar breezersletjes die ze die avond kunnen scoren.
pi_73808037
Het zou best kunnen, maar nogmaals het zegt niets over de identiteit. In Nederland is het als volgt:
quote:
Het SCP signaleerde in 2004 een afname van het moskeebezoek onder Turken van 44 naar 35 procent en onder Marokkanen van 38 naar 23 procent.
En dan hebben we het over het algeheel moskeebezoek. Maar wat zegt dat over hun identiteit?
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:59:01 #192
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73808043
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:57 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je komt aanzetten met een zwakke bron. Je mag die wel verduidelijken.

Je zet nu een idealistisch beeld naar van Iran (die van jouw eigen ideaal)

Niks mis mee.
Mooi verhaal.
maar ik kan het weinig op geloofwaardigheid beoordelen zo.
Het is een beetje lastig om in je eentje te discussiëren met drie mensen die je ook allen van snel repliek moet voorzien en daarnaast ook nog naar een bron moet zoeken. Maar ik zoek het voor je op.
pi_73808049
Vijfhonderd en WT? ga eens in PM knuffelen? Er is wel degelijk een punt aangegeven, maar tegen elkaar doordrammen is compleet onnnodig.

Ga hem even dichtgooien om te modereren.
Zo, en nu weer ontopic
quote:
TEHERAN (ANP) - Een aanslag in het zuidoosten van Iran heeft zondagochtend aan vier hoge officieren van de Revolutionarie Garde het leven gekost. Ook tientallen anderen kwamen om en tientallen andere personen raakten gewond. Dat hebben de staatstelevisie en het persbureau Fars gemeld.

Volgens de Iraanse staatstelevisie is een van de slachtoffers generaal Nur-Ali Shushtari, plaatsvervangend hoofd van de landmacht van de Revolutionaire Garde. De drie anderen zijn volgens het persbureau de commandant van de garde in de provincie Sistan-Baluchestan, waar de aanslag plaatshad, de commandant van de garde in de stad Iranshahr en de commandant van de Amir al-Momenin-eenheid. De Revolutionaire Garde is een aparte tak van het leger. Hij heeft een eigen landmacht, luchtmacht en marine.

Parlementsvoorzitter Ali Larijani bevestigde de dood van de vier officieren in een verklaring tot de volksvertegenwoordiging. Die was op de televisie te volgen.

Sistan-Baluchestan grenst aan Afghanistan en Pakistan. De regering in Teheran heeft de soennitische beweging Jundallah (Soldaten van God) ervan beschuldigd achter de aanslagen te zitten die met enige regelmaat de provincie plaatshebben. In Sistan-Baluchestan wonen veel soennitische moslims. Jundallah is sterk gekant tegen de sjiitische regering in Teheran.

[ Bericht 80% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 16:17:23 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:19:53 #194
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73808683
Neem mij niet kwalijk IVHK. Niet 1.6 % van de Iraanse bevolking bezoekt het vrijdaggebed, maar iets minder dan 1.4 %.
quote:
Yet according to surveys by Iran’s own Ministry of Culture and Guidance, fewer than 1.4 per cent of the population actually bothers to attend Friday prayers.
Bron

Bron
pi_73808786
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:57 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik ken genoeg Marokkanen. En allen van hen zullen zeggen dat ze moslim zijn. Toch zie ik ze elke week dronken in discotheken opzoek naar breezersletjes die ze die avond kunnen scoren.
Ik denk eerlijk gezegd, maar ik ben geen expert op dit gebied, dat het voor een groot gedeelte groepsdenken is. Althans, het moslim-zijn is een deel van de identiteit, niet de invulling van het moslim-zijn.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:28:27 #196
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73808976
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd, maar ik ben geen expert op dit gebied, dat het voor een groot gedeelte groepsdenken is. Althans, het moslim-zijn is een deel van de identiteit, niet de invulling van het moslim-zijn.
Klopt. Maar ik wil slechts aangeven dat het geloof voor velen van hen totaal niet belangrijk is. Iniedergeval niet in de praktijk.
pi_73809024
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:28 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik wil slechts aangeven dat het geloof voor velen van hen totaal niet belangrijk is. Iniedergeval niet in de praktijk.
Het niet attenderen van het vrijdaggebed zegt daar niets over Arya. 78% van de Marokkanen gaat nooit naar de moskee, ook niet op vrijdag. Ik geloof niet dat 78% het geloof niet belangrijk acht.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:33:13 #198
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73809145
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:29 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Het niet attenderen van het vrijdaggebed zegt daar niets over Arya. 78% van de Marokkanen gaat nooit naar de moskee, ook niet op vrijdag. Ik geloof niet dat 78% het geloof niet belangrijk acht.
Het speelt iniedergeval niet een rol in het dagelijks leven voor velen. En dat is wat ik zelf constateer.

En het percentage in Iran dat het vrijdaggebed bezocht zegt voor mij genoeg.
pi_73809194
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:33 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het speelt iniedergeval niet een rol in het dagelijks leven voor velen. En dat is wat ik zelf constateer.

Dan scheiden hier onze wegen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:35:12 #200
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73809213
quote:
'Jundullah eist aanslagn Iran op'
ANP, AFP, Reuters Gepubliceerd op 18 oktober 2009 13:26, bijgewerkt op 13:31

TEHERAN - De soennitische beweging Jundullah heeft de verantwoordelijkheid voor de zelfmoordaanslag van zondag in het zuidwesten van Iran opgeëist. Dat heeft de Iraanse staatstelevisie gemeld. Jundullah is sterk gekant tegen de sjiitische regering in Teheran en wordt verantwoordelijk gehouden voor meer aanslagen in het grensgebied tussen Iran, Pakistan en Afghanistan. Het dodental van de aanslag is tot 29 opgelopen.

Voorzitter Ali Larijani van het Iraanse parlement beschuldigde de Verenigde Staten ervan betrokken te zijn bij de zelfmoordaanslag. ‘Wij zien de recente terreuraanval als het resultaat van een actie van de Verenigde Staten. Dit is een teken van de vijandigheid van Amerika jegens ons land’, zei Larijani. Hij herinnerde eraan dat de Amerikaanse president Barack Obama zijn hand naar Iran heeft uigestoken, maar ‘met deze terroristische actie heeft hij zijn hand verbrand’.

De Iraanse staatstelevisie meldde op gezag van ‘welingelichte bronnen’, dat Groot-Brittannië direct bij de aanslag betrokken was. Het zou de actie hebben georganiseerd en de explosieven hebben geleverd.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:36:32 #201
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73809269
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:35 schreef Sjaakz het volgende:

[..]
Groot-Brittannië direct betrokken bij de aanslagen. Wat lachwekkend. Eerder op de dag zeiden ze nog dat de Amerikanen betrokken waren.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:42:18 #202
256436 Whiskey_Tango
pi_73809460
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:36 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Groot-Brittannië direct betrokken bij de aanslagen. Wat lachwekkend. Eerder op de dag zeiden ze nog dat de Amerikanen betrokken waren.
Allemaal onderdeel van het huidige politieke spel omtrent Iran, de inwoners aldaar krijgen te horen dat wij ze dood willen maken, en hier krijgen we te horen dat Iran ons dood wil maken. In feite moet je het gewoon negeren deze dingen, want ze zijn zwaar subjectief.
- W. Churchill
pi_73809496
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:33 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nog even een interessant onderzoek onder een kleine groep Tehrani's:

http://www1.luc.edu/faculty/gtezcur/files/TezcurJSSR.pdf

Scroll even naar pagina 7
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:46:58 #204
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73809641
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:43 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Nog even een interessant onderzoek onder een kleine groep Tehrani's:

http://www1.luc.edu/faculty/gtezcur/files/TezcurJSSR.pdf

Scroll even naar pagina 7
Ik zal het doornemen. Bedankt.

Maar wat wil je zeggen met het verwijzen naar de tabel op pagina 7?
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:06:47 #205
242531 Ephesis
Huilen dit
pi_73810468
De westerse media plaatst Iran onder negatief daglicht. Vooral vanuit de Verenigde Staten. Het is ook erg opmerkelijk dat sinds Bush niet meer aan de macht is, Iran niet meer de hoofdpagina's van vele nieuwsartikelen domineerd met leuzen zoals moord, verkrachting etc.
Ja
pi_73810970
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:06 schreef Ephesis het volgende:
De westerse media plaatst Iran onder negatief daglicht. Vooral vanuit de Verenigde Staten. Het is ook erg opmerkelijk dat sinds Bush niet meer aan de macht is, Iran niet meer de hoofdpagina's van vele nieuwsartikelen domineerd met leuzen zoals moord, verkrachting etc.
De media wordt gecontroleerd tot op bepaalde hoogte, dat is al zo oud sinds het bestaan van de media.

Laat het Westen vooral niet de dingen gebeuren die Iran graag aanhaalt in haar gecontroleerde media, dat geeft het Iraanse regime alleen maar meer grip op haar macht. De kans is groot dat de Iraanse staatsmedia gelijk krijgen en Iran idd van binnenuit door het Westen gemanipuleerd wordt en uiteindelijk aangevallen zal worden van buitenaf.
pi_73811169
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:21 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

De media wordt gecontroleerd tot op bepaalde hoogte, dat is al zo oud sinds het bestaan van de media.

Laat het Westen vooral niet de dingen gebeuren die Iran graag aanhaalt in haar gecontroleerde media, dat geeft het Iraanse regime alleen maar meer grip op haar macht. De kans is groot dat de Iraanse staatsmedia gelijk krijgen en Iran idd van binnenuit door het Westen gemanipuleerd wordt en uiteindelijk aangevallen zal worden van buitenaf.
Ik snap de eerste helft op de tweede helft niet helemaal. Je bedoelde dat de pers in Iran neutraal is? Geloof je dat echt?
pi_73811476
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:26 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik snap de eerste helft op de tweede helft niet helemaal. Je bedoelde dat de pers in Iran neutraal is? Geloof je dat echt?
Nee, ik zeg niet dat de pers in Iran neutraal is, maar staatsgecontroleerd. Als iets staatsgecontroleerd is, is het eigenlijk nooit neutraal, maar het kan wel neutraal zijn natuurlijk in theorie.
pi_73812509
quote:
TEHRAN, Iran (CNN) -- A man carrying explosives blew himself up as participants headed to a conference between Shiite and Sunni groups in southeastern Iran on Sunday, killing at least 29 people.
Ik hoor op het Turkse nieuws dat de meeste van deze doden officieren in het Iraans leger waren.
Waarom zie ik dat nergens terug in de berichten op CNN etc.
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:04:36 #210
256436 Whiskey_Tango
pi_73812604
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:02 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Ik hoor op het Turkse nieuws dat de meeste van deze doden officieren in het Iraans leger waren.
Waarom zie ik dat nergens terug in de berichten op CNN etc.
Simpel, het interesseert ze niet.
- W. Churchill
pi_73812632
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Simpel, het interesseert ze niet.
Onzin.
Als je de ontwikkelingen rondom Turkije op dit moment ziet is het juist zeer opmerkelijk dat het niet gemeld word (!)
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:12:42 #212
256436 Whiskey_Tango
pi_73812904
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:05 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Onzin.
Als je de ontwikkelingen rondom Turkije op dit moment ziet is het juist zeer opmerkelijk dat het niet gemeld word (!)
Uiteraard, maar als ze het belangrijk vonden dan hadden ze het wel vermeld, denk je niet?
- W. Churchill
pi_73814006
[udate]
quote:
De Iraanse legertop heeft wraak gezworen voor de aanval op de Revolutionaire Garde van vandaag in het zuidoosten van het land, waardoor zeker 31 mensen omkwamen. Dat berichtte het Iraanse persbureau Fars vandaag.

De legertop wees 'terroristen gesteund door de VS en hun bondgenoot het Verenigd Koninkrijk', als de schuldigen aan. "We nemen wraak, maar niet in de nabije toekomst en de Baluchi's zullen de regio ontdoen van terroristen en criminelen", aldus de verklaring van het leger.

De radicale, soennitische groepering Jundullah (Soldaten van God) is het actiefst in de zuidoostelijke provincie Sistan-Baluchestan en heeft de aanslag opgeëist. De groepering zou zich met drugshandel en ontvoeringen bezighouden.

Kenners vermoeden dat de terdoodveroordeling van de broer van Jundullah-leider Abdulmalik Rigi te maken heeft met de aanslag. In juli werd hij onder meer wegens moord ter dood veroordeeld, maar de datum voor de voltrekking van het vonnis werd tot op heden steeds verschoven.
Iraans leger zweert wraak om aanval
Ik zoek een passende TT

Wel grappig dat het weer aan de Amerikanen ligt? Jee, wat een machtsgeile idioten ook.
quote:
De legertop wees 'terroristen gesteund door de VS en hun bondgenoot het Verenigd Koninkrijk', als de schuldigen aan. "We nemen wraak, maar niet in de nabije toekomst en de Baluchi's zullen de regio ontdoen van terroristen en criminelen", aldus de verklaring van het leger.
Haatprediken zijn ze in ieder geval wel goed in. WTF heeft Amerika hier nu weer mee te maken?
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:48:04 #214
256436 Whiskey_Tango
pi_73814055
Ik vraag me dan wel meteen af of ze wraak op het westen of wraak op de terroristen bedoelen, ik zet er meteen vraagtekens bij, want als ze werkelijk denken dat wij er achter zitten dan zie ik die gekken voor alles aan.
- W. Churchill
pi_73814096
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik vraag me dan wel meteen af of ze wraak op het westen of wraak op de terroristen bedoelen, ik zet er meteen vraagtekens bij, want als ze werkelijk denken dat wij er achter zitten dan zie ik die gekken voor alles aan.
Daar moest ik dus ook aan denken. Werkelijk alles ligt in hun ogen (of doen ze bewust) aan het westen.

Ik ben dus echt niet kapot van die regering daar
pi_73814097
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:46 schreef paddy het volgende:
[udate]
[..]

Iraans leger zweert wraak om aanval
Ik zoek een passende TT

Wel grappig dat het weer aan de Amerikanen ligt? Jee, wat een machtsgeile idioten ook.
[..]

Haatprediken zijn ze in ieder geval wel goed in. WTF heeft Amerika hier nu weer mee te maken?
Het is best aannemelijk dat de VS hiermee te maken hebben.
Als je de geschiedenis kent, dan zul je het hiermee eens zijn.
pi_73814144
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
W_T, verplicht leesvoer: Robert Fisk - Grote beschavingsoorlog.
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:51:03 #218
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73814149
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:49 schreef Chooselife het volgende:

[..]

pi_73814172
quote:

[..]

Wat heeft Amerika hier nu mee te maken? Leg uit
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:53:42 #220
256436 Whiskey_Tango
pi_73814235
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:50 schreef Chooselife het volgende:

[..]

W_T, verplicht leesvoer: Robert Fisk - Grote beschavingsoorlog.
Ik zal eens kijken of ik hem ergens vandaan kan plukken, ik blijf een proleet
- W. Churchill
pi_73814242
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:12 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Uiteraard, maar als ze het belangrijk vonden dan hadden ze het wel vermeld, denk je niet?
En wat denk je nu?
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:54:30 #222
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73814267
quote:

[..]

Wat zou hun belang zijn in deze situatie?
pi_73814278
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:51 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Jij bent subjectief en belicht zaken louter eenzijdig. Dat heeft wellicht met je afkomst te maken, waar ik overigens alle begrip voor heb. Maar op jou zal ik verder niet reageren.
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:55:04 #224
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73814283
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Er blijven altijd idioten bestaan die menen dat Amerika achter elke aanslag in de wereld zit. Of het nou in eigen land gebeurt ofniet. Dergelijke mensen negeren lijkt mij het beste. Bovendien heeft Chooselife geen enkel idee wat er precies aan de hand is in de provincie Baluchistan.
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:55:10 #225
256436 Whiskey_Tango
pi_73814287
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:53 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

En wat denk je nu?
De bron is ANP, dus ik blijf bij m'n eerder gegeven antwoord.
- W. Churchill
pi_73814303
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken of ik hem ergens vandaan kan plukken, ik blijf een proleet
Kun je best kopen hoor, het is de midden-oosten bijbel (wat mij betreft).
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:56:08 #227
256436 Whiskey_Tango
pi_73814321
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:55 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Kun je best kopen hoor, het is de midden-oosten bijbel (wat mij betreft).
Ja ach, het is jammer dat het niet toegestaan is te linken naar torrents hier volgens mij, maar als het me bevalt schaf ik hem alsnog aan
- W. Churchill
pi_73814360
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:55 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Er blijven altijd idioten bestaan die menen dat Amerika achter elke aanslag in de wereld zit. Of het nou in eigen land gebeurt ofniet. Dergelijke mensen negeren lijkt mij het beste. Bovendien heeft Chooselife geen enkel idee wat er precies aan de hand is in de provincie Baluchistan.
Ik snap ook werkelijk niet waarom hij in plaats van antwoord te geven loopt te spammen met een boek wat je moet kopen, dus wacht op een antwoord
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:58:16 #229
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73814382
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:54 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Jij bent subjectief en belicht zaken louter eenzijdig. Dat heeft wellicht met je afkomst te maken, waar ik overigens alle begrip voor heb. Maar op jou zal ik verder niet reageren.
Als er één iemand hier op het forum is die kennis heeft van de gebeurtenissen in Iran dan ben ik het wel. Blijf jij dan maar denken dat je met je wikipedia-kennis een monopolie op de waarheid hebt.
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:58:48 #230
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73814406
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:57 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik snap ook werkelijk niet waarom hij in plaats van antwoord te geven loopt te spammen met een boek wat je moet kopen, dus wacht op een antwoord
Hij probeert een beetje de pseudo-intellectueel uit te hangen. Het is hem vergeven.
pi_73814418
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Amerika heeft grote belangen bij een stabiele midden-oosten. Als je ziet wat er de laatste weken is gebeurd rondom Turkije, Armenië, Azerbeidzjan en Syrië is dit toch best wel erg verdacht.
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:59:33 #232
154952 spoor4
Spoort niet
pi_73814441
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:55 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je zou de VS hooguit indirect de schuld kunnen geven vanwege de jarenlange subsidiëring van extremistische soennitische groepen in de regio gedurende de soviet-afghaanse oorlog.
pi_73814450
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:54 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wat zou hun belang zijn in deze situatie?
Instabiliteit. Ik vermoed dat Westerse inlichtingendiensten wat sponsorprojectjes hebben lopen. Want zo is het altijd al gegaan in de geschiedenis. Dat maakt het tevens zo aannemelijk nu weer die kant op te redeneren.

Balochistan, strategisch zéér belangrijk. Ik had het al verwacht, waarvan mijn Column "Iran so far away, en dan met name de laatste zin, hard bewijs van is.

Ron Paul (VS) over Iran

Ik neem even een break nu. Tot straks.
pi_73814492
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:58 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Als er één iemand hier op het forum is die kennis heeft van de gebeurtenissen in Iran dan ben ik het wel. Blijf jij dan maar denken dat je met je wikipedia-kennis een monopolie op de waarheid hebt.
Oh ongetwijfeld, maar daarom ben je nog wel zo subjectief als de pest.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:02:24 #235
256436 Whiskey_Tango
pi_73814552
Pure objectiviteit is dan ook een utopische gedachte, niet reëel.
- W. Churchill
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:02:28 #236
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73814557
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:59 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Je zou de VS hooguit indirect de schuld kunnen geven vanwege de jarenlange subsidiëring van extremistische soennitische groepen in de regio gedurende de soviet-afghaanse oorlog.
De VS treft hier geen enkele blaam. De problemen en de positie van de Beloetsjistanen - te wijten aan de Iraanse regering - is de hoofdoorzaak van de problemen daar.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:03:56 #237
256436 Whiskey_Tango
pi_73814609
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De VS treft hier geen enkele blaam. De problemen en de positie van de Beloetsjistanen - te wijten aan de Iraanse regering - is de hoofdoorzaak van de problemen daar.
Maar jij als Iran kenner pur sang, meent de regering dan ook wraak te moeten nemen op het westen en onze belangen of is dit alleen hissen als een kat met geen gevolgen? Voor het westen dan hè, dat er consequenties verbonden zullen zijn aan de acties van en voor de Beloetsjistanen lijkt me duidelijk.
- W. Churchill
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:08:02 #238
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73814737
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Maar jij als Iran kenner pur sang, meent de regering dan ook wraak te moeten nemen op het westen en onze belangen of is dit alleen hissen als een kat met geen gevolgen? Voor het westen dan hè, dat er consequenties verbonden zullen zijn aan de acties van en voor de Beloetsjistanen lijkt me duidelijk.
Ach, er zullen de komende dagen vast wel weer een aantal onschuldige Beloetsjistanen worden aangehouden die met een showproces ter dood veroordeeld zullen worden.

Iran wraak nemen op het westen? Dat ligt er helemaal aan of ze zelf overtuigend zijn van het feit of de Amerikanen/Britten achter de aanslagen zitten. Ik denk het niet. De verhalen dat het westen hierachter zit is puur en alleen om de Iraanse bevolking eensgezind te krijgen door een collectieve vijand te creëren. Mochten ze er echt van overtuigend zijn dat het Westen hierachter zit dan zullen ze vast wel een paar Sjiitische groeperingen opdracht geven om een aantal aanslagen in Irak te plegen. Verder zullen ze niet gaan.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:11:15 #239
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73814838
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Instabiliteit. Ik vermoed dat Westerse inlichtingendiensten wat sponsorprojectjes hebben lopen. Want zo is het altijd al gegaan in de geschiedenis. Dat maakt het tevens zo aannemelijk nu weer die kant op te redeneren.
Ik vind het nogal een sprong. Ja, dat soort dingen doen ze wel eens, maar dit soort dingen gebeuren nog veel vaker zonder hun input. Misschien speelt je eigen subjectiviteit je hier parte.
quote:
Balochistan, strategisch zéér belangrijk. Ik had het al verwacht, waarvan mijn Column "Iran so far away, en dan met name de laatste zin, hard bewijs van is.

Ron Paul (VS) over Iran

Maar hoe zou deze gebeurtenis, op die plaats, op dit moment concreet in het voordeel van de VS (of het VK) zijn? En is dat voordeel genoeg om het aannemelijk te maken dat ze het de risico's en investeringen die bij een dergelijke operatie zouden komen kijken waard zouden vinden?

En heb jij enig relevant wetenschappelijk onderwijs genoten, persoonlijke ervaring? Nee? Dan is jouw column natuurlijk nooit bewijs voor wat dan ook. En ga ik eerlijk gezegd ook niet de tijd erin steken om het te lezen terwijl er zoveel andere schrijvers over het onderwerp zijn die wel echt weten waar ze het over hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Wheelgunner op 18-10-2009 19:25:14 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:14:12 #240
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73814924
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:11 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een sprong. Ja, dat soort dingen doen ze wel eens, maar dit soort dingen gebeuren nog veel vaker zonder hun input. Misschien speelt je eigen subjectiviteit je hier parte.
[..]

Maar hoe zou deze gebeurtenis, op die plaats, op dit moment concreet in het voordeel van de VS (of het VK) zijn? En is dat voordeel genoeg om het aannemelijk te maken dat ze het de risico's en investeringen die bij een dergelijke operatie zouden komen kijken waard zouden vinden?
De VS heeft geen enkele belang om dergelijke aanslagen te organiseren. Onstabiliteit is er en blijft er toch wel in die regio. En dat is echt niet te wijten aan de Amerikanen hoor. Bovendien was er in de periode van de Shah al onstabiliteit in die regio.
pi_73815021
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ron Paul (VS) over Iran

Kan je dan niet juist de islamitische landen hier van betichten? Omdat ik het idee heb dat veel mensen juist in Amerika en Israël instabiliteit willen creëren . Al heel lang.

Las ik pas geleden nog een schrijven over en hoef je niets voor te betalen. Vond ik in een ander topic.
quote:
Na de W.O. 2 werden de poorten voor Joodse immigranten gesloten en de Engelsen negeerden de illegale massale toestroom uit Arabische landen als Egypte Syrië Jordanië en Noord-Afrika.
Die viel mij vooral op, dus ontwrichten van de samenleving.Bron

er bestond een forum die van internet afgehaald is na melding. Hoe je het land van de zionisten en Amerikanen kan ontwrichten. De site die ik ook aan moslims liet zien was best wel eng te noemen (vonden zij ook).

Dus met andere woorden; Wat heeft Amerika hier nu mee te maken? met dit geval dus. Ik kan dan nl precies hetzelfde zeggen van die Islamitische landen. Fantaseren en moge de beste leugenaar winnen?

Ik vind dus dat in dit geval Amerika hier niets mee te maken heeft. Kom jij eens met feiten dat ze er wel wat mee te maken zouden hebben? Liever dus niet ....er is mij iets ingefluisterd.

Amerika zit daar helemaal niet en promoot volgens mij ook niet de Soennieten.

Wil ik niet zeggen

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 19:42:01 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:18:04 #242
154952 spoor4
Spoort niet
pi_73815062
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:14 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De VS heeft geen enkele belang om dergelijke aanslagen te organiseren. Onstabiliteit is er en blijft er toch wel in die regio. En dat is echt niet te wijten aan de Amerikanen.
Volgens mij werken Iran, Pakistan en Afghanistan nu zelfs samen in de strijd tegen extremisme in die regio. Wat dit betreft hebben de VS en Iran dus ook gedeelde belangen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:19:01 #243
256436 Whiskey_Tango
pi_73815093
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:08 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ach, er zullen de komende dagen vast wel weer een aantal onschuldige Beloetsjistanen worden aangehouden die met een showproces ter dood veroordeeld zullen worden.

Iran wraak nemen op het westen? Dat ligt er helemaal aan of ze zelf overtuigend zijn van het feit of de Amerikanen/Britten achter de aanslagen zitten. Ik denk het niet. De verhalen dat het westen hierachter zit is puur en alleen om de Iraanse bevolking eensgezind te krijgen door een collectieve vijand te creëren. Mochten ze er echt van overtuigend zijn dat het Westen hierachter zit dan zullen ze vast wel een paar Sjiitische groeperingen opdracht geven om een aantal aanslagen in Irak te plegen. Verder zullen ze niet gaan.
Nouja ik zou 't niet neerzetten als een basaal iets, het is wel degelijk een aanslag op westerse levens. Ware het niet dat ze zich konden verschuilen achter gefinancierde terroristische groeperingen dan kon het worden opgevat als een oorlogsverklaring.
- W. Churchill
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:20:37 #244
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73815155
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:18 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Volgens mij werken Iran, Pakistan en Afghanistan nu zelfs samen in de strijd tegen extremisme in die regio. Wat dit betreft hebben de VS en Iran dus ook gedeelde belangen.
Precies. Er is eerder sprake van gedeelde belangen dan van tegenstrijdige belangen. Bovendien heeft de VS ook belang bij de steun van Iran jegens het Irak beleid. Ze zullen die belangen echt niet riskeren door de Beloetsjistanen te steunen door middel van aanslagen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:22:08 #245
154952 spoor4
Spoort niet
pi_73815207
quote:

[..]

De VS heeft geen enkele belang om dergelijke aanslagen te organiseren. Onstabiliteit is er en blijft er toch wel in die regio. En dat is echt niet te wijten aan de Amerikanen hoor. Bovendien was er in de periode van de Shah al onstabiliteit in die regio.
Operation cyclone gooide een hoop olie op het vuur.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:24:11 #246
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73815266
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:22 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Operation cyclone gooide een hoop olie op het vuur.
Je maakt nu wel een hele grote sprong.
pi_73816908
En voor de mensen die een goed beeld willen hebben van veiligheidsdiensten, is Robert Litell - De machtsfabriek een must read.

http://www.bol.com/nl/p/b(...)001651184/index.html
pi_73816991
quote:

[..]

De VS heeft geen enkele belang om dergelijke aanslagen te organiseren.
De Verenigde Staten hebben er ook geen belang bij Irak aan te vallen en te bezetten, yet they did. Amerika heeft er weinig belang bij de Taliban aan te vallen, toch doen ze het nog. Wat van belang is en wat plaatsvindt wil nog wel eens verschillen.
pi_73816997
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Pure objectiviteit is dan ook een utopische gedachte, niet reëel.
Nee klopt. Het is baseren op de geschiedenis, waarschijnlijkheden en de voorhanden informatie.
pi_73817316
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Kan je dan niet juist de islamitische landen hier van betichten? Omdat ik het idee heb dat veel mensen juist in Amerika en Israël instabiliteit willen creëren . Al heel lang.

Las ik pas geleden nog een schrijven over en hoef je niets voor te betalen. Vond ik in een ander topic.
[..]

Die viel mij vooral op, dus ontwrichten van de samenleving.Bron

er bestond een forum die van internet afgehaald is na melding. Hoe je het land van de zionisten en Amerikanen kan ontwrichten. De site die ik ook aan moslims liet zien was best wel eng te noemen (vonden zij ook).

Dus met andere woorden; Wat heeft Amerika hier nu mee te maken? met dit geval dus. Ik kan dan nl precies hetzelfde zeggen van die Islamitische landen. Fantaseren en moge de beste leugenaar winnen?

Ik vind dus dat in dit geval Amerika hier niets mee te maken heeft. Kom jij eens met feiten dat ze er wel wat mee te maken zouden hebben? Liever dus niet ....er is mij iets ingefluisterd.

Amerika zit daar helemaal niet en promoot volgens mij ook niet de Soennieten.

Wil ik niet zeggen
De VS hebben er alle belang bij chaos te zaaien binnen de Iraanse Revolutionaire Garde. Met als gevolg bijvoorbeeld instabiliteit, interne conflicten. Chaos is een aloude oorlogstactiek.
En je spreekt hier niet van de VS, maar van de entiteit de CIA. De CIA is actief in elk land van de hele wereld, en overal waar zich conflicten afspelen is ze rijk vertegenwoordigd. Waar het Iran en Pakistan betreft wellicht in samenwerking met de MI6 (van oudsher ruim vertegenwoordigd in beide landen).

Je kunt wel vinden dat de VS er niks mee te maken hebben, maar dan heb je simpelweg weinig kaas van de geschiedenis gegeten. Ik ga geen poging doen je te overtuigen. Zolang dit onderwerp je interesse behoudt, kom je daar vanzelf wel achter.
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:56:31 #251
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73819482
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Verenigde Staten hebben er ook geen belang bij Irak aan te vallen en te bezetten, yet they did. Amerika heeft er weinig belang bij de Taliban aan te vallen, toch doen ze het nog. Wat van belang is en wat plaatsvindt wil nog wel eens verschillen.
Ze hadden geen belang om Irak aan te vallen? Wat dacht je van olie en het wegwerken van een anti-Israëlische dictator.

Ze hadden geen belang om de Taliban aan te vallen? Wat dacht je van het wegwerken van een regering die onderdak bood aan allerlei terroristische groeperingen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:59:24 #252
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73819669
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:13 schreef Chooselife het volgende:

[..]

De VS hebben er alle belang bij chaos te zaaien binnen de Iraanse Revolutionaire Garde. Met als gevolg bijvoorbeeld instabiliteit, interne conflicten. Chaos is een aloude oorlogstactiek.
En je spreekt hier niet van de VS, maar van de entiteit de CIA. De CIA is actief in elk land van de hele wereld, en overal waar zich conflicten afspelen is ze rijk vertegenwoordigd. Waar het Iran en Pakistan betreft wellicht in samenwerking met de MI6 (van oudsher ruim vertegenwoordigd in beide landen).

Je kunt wel vinden dat de VS er niks mee te maken hebben, maar dan heb je simpelweg weinig kaas van de geschiedenis gegeten. Ik ga geen poging doen je te overtuigen. Zolang dit onderwerp je interesse behoudt, kom je daar vanzelf wel achter.
De VS heeft geen belang om aanslagen te organiseren in de regio Baluchistan. Met of zonder steun van de VS blijft de regio toch onstabiel en dat is niet de schuld van Amerika, maar van Iran zelf.
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:05:57 #253
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73820067
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:04 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Nee klopt. Het is baseren op de geschiedenis, waarschijnlijkheden en de voorhanden informatie.
Je kan het ook overdrijven. Dat de VS in het verleden belang had om terroristische groeperingen te steunen om onrust te veroorzaken klopt, maar dat is nu niet het geval. De oorzaken van het verzet in Baluchistan is geheel de schuld van de Iraanse regering zelve.
pi_73820435
Die linkse huilies zullen nu wel weer beweren dat de CIA er achter zit.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:14:58 #255
242531 Ephesis
Huilen dit
pi_73820686
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:21 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

De westerse media is ook niet altijd objectief. Er was een jaartje geleden geloof ik een berichtgeving over een vrouw uit Iran die beschuldigd werd van overspel, maar in werkelijkheid verkracht was, terwijl de mannen niet vervolgd waren. Zoiets is onmogelijk in Iran, het is een hartstikke rechtvaardig land wat ook bijna logisch is omdat ze strikte regels hebben.

Dit soort voorbeelden laat zien dat de media Iran onder negatief daglicht probeert te plaatsen, ook al gebeurt dit op basis van onjuistheden.
Ja
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:29:24 #256
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73821589
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:14 schreef Ephesis het volgende:

[..]

De westerse media is ook niet altijd objectief. Er was een jaartje geleden geloof ik een berichtgeving over een vrouw uit Iran die beschuldigd werd van overspel, maar in werkelijkheid verkracht was, terwijl de mannen niet vervolgd waren. Zoiets is onmogelijk in Iran, het is een hartstikke rechtvaardig land wat ook bijna logisch is omdat ze strikte regels hebben.
Donder toch op man met je: ''het is een rechtvaardig land''.
pi_73822550
quote:
Verantwoordelijkheid

De Iraanse staatstelevisie meldde dat de leider van Jundullah (Soldaten van God), Abdolmalek Rigi, de verantwoordelijkheid voor de aanslag heeft opgeëist.

Jundullah is sterk gekant tegen de sjiitische regering in Teheran en wordt verantwoordelijk gehouden voor meer aanslagen op de Garde, waardoor meer dan drieduizend gardisten omkwamen.

Je wordt gek van al die Islam-extremisten daar.
Flink aanpakken, geen wonder dat je daar geen democratie kunt krijgen.
Beetje samenwerken is er niet bij
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 21:59:16 #258
249559 crew  Lavenderr
pi_73823563
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:29 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dat las ik ook met grote verbazing
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 22:00:20 #259
249559 crew  Lavenderr
pi_73823659
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:43 schreef qonmann het volgende:

[..]

Je wordt gek van al die Islam-extremisten daar.
Flink aanpakken, geen wonder dat je daar geen democratie kunt krijgen.
Beetje samenwerken is er niet bij
Niet uit elkaar te houden, al die groeperingen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:02:53 #260
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73823883
quote:
Dodental aanslag Iran loopt op

TEHERAN (ANP) - Het dodental door de aanslag in het zuidoosten van Iran is opgelopen tot 49. Dat berichtte het Iraanse perbureau Mehri zondag. Het dodental kan nog verder stijgen.

Een woordvoerder van een team lijkschouwers in Sistan-Baluchestan meldde, dat er bij hen 42 lichamen zijn binnengebracht. Onder de doden is een aantal officieren van de machtige Iraanse Revolutionaire Garde. De militante soennitische groep Jundullah wordt verantwoordelijk gehouden voor de actie.
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:16:13 #261
242531 Ephesis
Huilen dit
pi_73824803
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:29 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De wetten die ze hebben, Sharia wetgeving, wordt tot in de details nagestreefd.
Wat is hier niet rechtvaardig aan?
Ja
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:31:22 #262
154952 spoor4
Spoort niet
pi_73825817
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:16 schreef Ephesis het volgende:

[..]

De wetten die ze hebben, Sharia wetgeving, wordt tot in de details nagestreefd.
Wat is hier niet rechtvaardig aan?
Dat er sprake is van een rechtsstaat wil niet zeggen dat er sprake is van rechtvaardigheid.
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:14:22 #263
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_73827806
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:56 schreef Andries1 het volgende:
Drie daders zijn opgehangen. Wilders is voor keihard straffen, net als de Iraanse mullahs.
Godsamme Driss, om hier nu ook Wilders weer bij te betrekken...
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_73835272
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:20 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Precies. Er is eerder sprake van gedeelde belangen dan van tegenstrijdige belangen. Bovendien heeft de VS ook belang bij de steun van Iran jegens het Irak beleid. Ze zullen die belangen echt niet riskeren door de Beloetsjistanen te steunen door middel van aanslagen.
Vergeet de Saoedisch niet. Het gaat om een veel groter geo-politiek probleem. Saoedie Arabië en de VS hebben enorme wederzijdse belangen. Laten Saoedie Arabië en Iran nu net aartsvijanden zijn. Simpel gezegd is elk belang van Saoedie-Arabië een belang van de VS.
pi_73835306
quote:
Zo zo...

!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  Moderator maandag 19 oktober 2009 @ 11:26:55 #266
8781 crew  Frutsel
pi_73837041
quote:
Iran belooft vernietigend antwoord

In Iran heeft de Revolutionaire Garde gezegd dat er een vernietigend antwoord komt op de aanslag van gisteren, waarbij zes hoge officieren omkwamen. In totaal vielen er 42 doden, onder wie de tweede man van de Iraanse elite-eenheid.

De legertop liet zich er niet over uit tegen wie het antwoord gericht is.

De aanslag aan de grens met Pakistan en Afghanistan was gericht op een overleg met stamoudsten over toenadering tussen sjiiten en soennieten. De soennitische militante groepering Soldaten van God zou achter de aanslag zitten. Gisteren beschuldigde Iran Pakistan, de VS en Engeland van medeplichtigheid.
pi_73838169
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:14 schreef Ephesis het volgende:

[..]

Dit soort voorbeelden laat zien dat de media Iran onder negatief daglicht probeert te plaatsen, ook al gebeurt dit op basis van onjuistheden.
Sorry maar jij weet echt niet waar je het over hebt. Er zijn een paar goede documentaires van de BBC, daarin komt er ook een rechtzaak van een vrouw aan bod. Rechtvaardig was niet wat bij mij opkwam tijdens het kijken van de geheime camera opnamen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:00:52 #268
256436 Whiskey_Tango
pi_73838197
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Zo zo, ik neem aan dat ze het tegen terroristische organisaties hebben, zo niet wens ik ze veel succes want dat zullen ze nodig hebben.
- W. Churchill
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:35:42 #269
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73839290
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Met je zonneklare oorzaak.
informeer de mensen dan, en meld meteen ff jou plaats in het geheel.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:14:58 #270
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73843266
quote:
Iran wil rebellenleider van Pakistan
ANP, AFP, Reuters Gepubliceerd op 19 oktober 2009 11:50, bijgewerkt op 19 oktober 2009 12:08

TEHERAN - Een delegatie van de regering van Iran vertrekt binnenkort naar Pakistan om de uitlevering te eisen van de rebellenleider Abdolmalek Rigi. Dat meldde het Iraanse persbureau ISNA maandag.

De Iraanse Revolutionaire Garde (AFP) Rigi's beweging Jundullah (Soldaten van God) pleegde volgens de autoriteiten in Iran zondag een zelfmoordaanslag, waarbij zeven commandanten van de Revolutionaire Garde om het leven kwamen. De aanslag had plaats in de Iraanse provincie Sistan-Baluchestan, aan de grens met Pakistan.

Mohammad Ali Jafari, het hoofd van de Revolutionaire Garde, zei maandag over bewijs te beschikken tegen Jundullah. Daarnaast stelde hij dat inlichtingendiensten van Pakistan, de Verenigde Staten en Groot-Brittannië deze beweging ondersteunen. ‘Het kan niet anders of er komen tegenmaatregelen om hen te straffen’, waarschuwde de belangrijkste gardist.

De Revolutionaire Garde (Pasdaran) is een aparte tak van het Iraanse leger. Deze werd in 1979 opgericht om de islamitische revolutie in Iran en haar verworvenheden te beschermen. Een gezamenlijke generaalsstaf coördineert de inzet van ongeveer 130.000 gardisten en ruim 520.000 manschappen van het reguliere leger.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:54:47 #271
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73874461
quote:
Pakistan ontkent rol in aanslag Iran

ISLAMABAD (ANP) - De Pakistaanse regering stelt niets te maken te hebben met de zelfmoordaanslag van zondag in het buurIand Iran. De Iraanse autoriteiten eisten eerder dat Pakistan Jundullah-leider Abdolmalek Rigi uitlevert.

Jundullah heeft maandag de verantwoordelijkheid geclaimd voor de aanslag, waardoor meer dan veertig personen om het leven kwamen. Doelwit was het Iraanse elitekorps de Revolutionaire Garde. Die verloor vijftien leden, onder wie een aantal commandanten.

Het regime in Iran heeft inlichtingendiensten van Pakistan, de Verenigde Staten en Groot-Brittannië beschuldigd van betrokkenheid bij de aanslag. Het Pakistaanse ministerie van Buitenlandse Zaken meldde dinsdag dat het niet op de hoogte is van de verblijfplaats van Rigi. De aanslag zou volgens een woordvoerder van het ministerie het werk zijn van 'krachten' die de relatie tussen Iran en Pakistan willen beschadigen. ,,Maar onze betrekkingen zijn sterk genoeg om deze machinaties te weerstaan'', aldus de woordvoerder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjaakz op 20-10-2009 14:17:01 ]
pi_73876606
Een atoombom van Pakistan op Iran. Droomscenario voor de "coalition of the willing".
In zekere zin een oplossing van alles wat zich afspeelt in die regio.

Ik lijk Kasparov wel.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:14:50 #273
176916 Karrs
2007-2017
pi_73876758
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:08 schreef Chooselife het volgende:
Een atoombom van Pakistan op Iran. Droomscenario voor de "coalition of the willing".
In zekere zin een oplossing van alles wat zich afspeelt in die regio.

Ik lijk Kasparov wel.
Ene Max Brooks heeft het daar in het boek World War Z al eens over gehad...

... maar het lijkt me nog steeds een slecht idee.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:16:15 #274
176916 Karrs
2007-2017
pi_73876804
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Een vernietigend antwoord tegen wie

Het valt me mee dat ze Israël de schuld nog niet hebben gegeven, overigens.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:16:39 #275
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73878824
quote:
Drie verdachten aanslag Zuid-Iran opgepakt

TEHERAN (ANP) - Drie Iraniërs zijn gearresteerd, omdat ze verdacht worden van betrokkenheid bij de zelfmoordaanslag zondag in het zuidoosten van Iran. Dat heeft het Iraanse Openbaar Ministerie dinsdag bekendgemaakt, berichtten Iraanse media. Door de aanslag zijn meer dan veertig mensen omgekomen.

Degene die de zelfmoordenaar begeleidde, is nog niet gearresteerd, aldus de openbaar aanklager. Onder de slachtoffers van de aanslag in de provincie Sistan-Baluchestan zijn zeker vijftien leden van het machtige Iraanse elitekorps, de Revolutionaire Garde.

De islamitische beweging Jundallah (Soldaten van God) heeft de verantwoordelijkheid voor de zelfmoordaanslag opgeëist. Het regime in Iran vermoedde al dat Jundallah achter de terreur zat. De beweging heeft al eerder aanslagen op de garde gepleegd.
pi_74074144
http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=109453§ionid=351020101

A former Central Intelligence Agency officer has confirmed US' relations with the terrorist group Jundullah, despite the CIA knowing that the group has close links with the al-Qaeda.

"American intelligence has also had contact with Jundullah. But that contact, as Iran almost certainly knows, was confined to intelligence-gathering on the country," Robert Baer, a former Middle East CIA field officer wrote on the Time.com, IRNA reported early on Saturday.

However, he noted that the US-Jundullah relationship "was never formalized, and contact was sporadic."

The news comes amid US denial of any involvement in a recent terrorist attack in Sistan-Baluchestan province in southeastern Iran, which Jundullah claimed responsibility for.

"I've been told that the Bush Administration at one point considered Jundullah as a piece in a covert-action campaign against Iran, but the idea was quickly dropped because Jundullah was judged uncontrollable and too close to al-Qaeda. There was no way to be certain that Jundullah would not throw the bombs we paid for back at us," said the former CIA agent who is a columnist in the weekly, and very probably an advisor in the Middle East.

Baer also noted that Pakistan's intelligence agency, the Inter-Services Intelligence (ISI), has had relations with the Jundullah leader, Abdolmalek Rigi.

"Pakistani intelligence has indeed had contact with Jundullah over the years, but there's no good evidence that Pakistan created Jundullah from scratch. And there's certainly no evidence that Pakistan ordered the attack," Baer said in reference to the terrorist attack that took place in Iran on Sunday, October 18, which killed 42 people including the Islamic Revolution Guards Corps commanders.

"In fact, Pakistani intelligence over the past few years has been arresting Jundullah members and turning them over to Iran," he claimed.

This is while earlier on Friday, Iran's Defense Minister Brigadier General Ahmad Vahidi vowed to do everything in his power to hunt down the Jundullah terrorists and bring them to justice.

"This very incident unveiled the true nature of those who call themselves the pioneer in 'war on terrorism'," he said in reference to the United States.

A number of leading newspapers in the West, such as The Sunday Telegraph, have also declared Jundullah to be a CIA brainchild engineered to achieve the longstanding US goal of "regime change in Iran."

Iran's Interior Minister, Mustafa Mohammad Najjar, is currently in Islamabad to ask Pakistani officials to hand over Abdolmalek Rigi and assist Iran on cracking down on his terrorist group.

maandag 26 oktober 2009 @ 12:58:52 #277
256436 Whiskey_Tango
pi_74074849
Ze menen het ook nog hè, wat een achterlijk land.
- W. Churchill
pi_74078287
quote:

Behalve dan voor de inwoners.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')