quote:VS achter aanslag op moskee in Iran
29-05-2009 om 17:15 uur | 4,123 bekeken | Het complot | www.NIBURU.NL | Print
De daders van een bomaanslag donderdag op een moskee in de Iraanse stad Zahedan, de hoofdstad van de provincie Sistan-Baluchestan, zijn ingehuurd door de Verenigde Staten. Dat zegt de vicegouverneur van de provincie, Jalal Sayah.
Bij de aanslag, die plaatsvond tijdens het avondgebed, vielen 19 doden en tientallen gewonden. Kort na de aanslag in Zahedan werden volgens de lokale autoriteiten verscheidene verdachten opgepakt. Ook werd een tweede bom onschadelijk gemaakt.
Volgens een eerste onderzoek hebben drie arrestanten gezegd dat ze door de VS waren ingehuurd, zei Sayah aan het staatspersagentschap FARS. De regering in Teheran liet zich niet uit over de beschuldigingen.
In de ruime omgeving van Zahedan is het al vaker tot geweldadigheden gekomen tussen de Iraanse veiligheidsdiensten en gewapende groeperingen. De streek geld als een belangrijk transitgebied voor drugssmokkelaars uit Pakistan en Afghanistan.
Ook komt het vaak tot rellen tussen soennitische en sjiitische moslims. De regering heeft de soennitische extremistenbeweging Jundullah er al herhaaldelijk van beschuldigd tweedracht te zaaien tussen sjiieten, die de meerderheid van de bevolking in Iran vormen, en soennieten.
Bron: Knack.be
quote:Aanslag kost hoge officieren Iran het leven
TEHERAN (ANP) - Een aanslag in het zuidoosten van Iran heeft zondagochtend aan vier hoge officieren van de Revolutionarie Garde het leven gekost. Ook tientallen anderen kwamen om en tientallen andere personen raakten gewond. Dat hebben de staatstelevisie en het persbureau Fars gemeld.
Volgens de Iraanse staatstelevisie is een van de slachtoffers generaal Nur-Ali Shushtari, plaatsvervangend hoofd van de landmacht van de Revolutionaire Garde. De drie anderen zijn volgens het persbureau de commandant van de garde in de provincie Sistan-Baluchestan, waar de aanslag plaatshad, de commandant van de garde in de stad Iranshahr en de commandant van de Amir al-Momenin-eenheid. De Revolutionaire Garde is een aparte tak van het leger. Hij heeft een eigen landmacht, luchtmacht en marine.
Parlementsvoorzitter Ali Larijani bevestigde de dood van de vier officieren in een verklaring tot de volksvertegenwoordiging. Die was op de televisie te volgen.
Sistan-Baluchestan grenst aan Afghanistan en Pakistan. De regering in Teheran heeft de soennitische beweging Jundallah (Soldaten van God) ervan beschuldigd achter de aanslagen te zitten die met enige regelmaat de provincie plaatshebben. In Sistan-Baluchestan wonen veel soennitische moslims. Jundallah is sterk gekant tegen de sjiitische regering in Teheran.
Als je ook ziet hoeveel gekken er wonen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:46 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
Iran is een prachtig land, met een zeer interessante geschiedenis en cultuur. Ik vind het jammer dat er altijd zo negatief over wordt gepraat in de media.
Typisch dat je daaraan moet denken n.a.v. aanslagen met tientallen doden en gewonden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:35 schreef Linkse_Rakker het volgende:
Ik moet altijd aan dit filmpje denken als ze het over dat achtelijke land hebben.
Soldaten in de vorm die, andere soldaten in de vorm van een jodenster, amerika en een swastika aanvallen.
En dan vragen ze zich af waarom ze geen atoom bommen mogen bezitten wat een gekken.
Wat een rommeltje daarquote:The blast went off in Zahedan, the capital of a lawless province in southeast Iran that frequently witnesses clashes between police and gangs involved in drug smuggling. It has also seen attacks by an Islamic militant group called Jundallah, which claims to be fighting for rights of Sunni Muslims in mainly Shiite Iran but is suspected of al-Qaida links.
Zoveel blinde haat richting mensen die je nooit van dichtbij hebt meegemaakt, dat je de dood en verminking van tientallen omstanders - en deze 4 officieren - als gevolg van een terroristische aanslag, zou willen "vieren", kan nooit gezond zijn.quote:
Mohammed had zoiets nooit gewild.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:53 schreef cultheld het volgende:
De oorzaak lijkt mij zonneklaar: soennitische extremisten zien zelfs de meest vrome sji'iten als ketters.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:50 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Zoveel blinde haat richting mensen die je nooit van dichtbij hebt meegemaakt, dat je de dood en verminking van tientallen omstanders - en deze 4 officieren - als gevolg van een terroristische aanslag, zou willen "vieren", kan nooit gezond zijn.
True,desondanks zal er vast wel iemand zijn die het alweer goed heeft gepraat.quote:11:37 18 Oktober 2009
Iraanse officieren dood bij aanslag
In het zuidoosten van Iran is een aanslag gepleegd op kopstukken van de Revolutionaire Garde, de elite-eenheid van de Iraanse regering. Zeker zes commandanten zijn gedood, onder wie een generaal. Daarnaast kwamen nog 15 mensen om het leven en zijn er tientallen gewonden.
De officieren waren in het zuidoosten van Iran voor overleg met stamoudsten. Bij het gebouw waar het overleg werd gehouden, heeft een zelfmoordenaar zich opgeblazen.
De aanslag is mogelijk het werk van de soennitische groep Jundallah, die vaker aanslagen pleegt in het gebied.
Voor sommigen zijn dode moslims altijd een feestje waard. Dat maakt het vijandsbeeld dat Iran heeft nog gerechtigd ook.quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:52 schreef qonmann het volgende:
[..]
True,desondanks zal er vast wel iemand zijn die het alweer goed heeft gepraat.
4 officieren is wel een feestje waard, voor sommigen
Het zal me echt een zorg zijn als men elkaar via aanslagen zo nodig wil vermoorden of verminken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:55 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Voor sommigen zijn dode moslims altijd een feestje waard. Dat maakt het vijandsbeeld dat Iran heeft nog gerechtigd ook.
Los daarvan zijn het vier officieren én moslims. Het is slechts kiezen waarop je feest kunt vieren.
Vijfhonderd weet er anders wel raad mee hoor.quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:50 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Zoveel blinde haat richting mensen die je nooit van dichtbij hebt meegemaakt, dat je de dood en verminking van tientallen omstanders - en deze 4 officieren - als gevolg van een terroristische aanslag, zou willen "vieren", kan nooit gezond zijn.
de groep (+ aanhangers) die die aanslag gepleegd hebben zijn vast aan het feesten nuquote:Op zondag 18 oktober 2009 12:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Vijfhonderd weet er anders wel raad mee hoor.
Ja ik ken in ieder geval één iemand die een "kunstwerk" aan het bewonderen is op dit moment, of zal het nu niet het geval zijn omdat moslims omgekomen zijn, hij had het eigenlijk over Nederlandse doden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:25 schreef qonmann het volgende:
[..]
de groep (+ aanhangers) die die aanslag gepleegd hebben zijn vast aan het feesten nu
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:49 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Ik moedig de Taliban aan omdat ik ze bewonder. Dat heeft niks met vreugde te maken, het is een wrede beweging die de islam verkeerd interpreteert en excessen goedpraat. Desondanks zie ik ook de bewonderenswaardige kanten, zoals hun gerechtvaardigde strijd tegen de externe machten die ik bij ze aanmoedig. Het is het gevoel dat je kunt hebben bij een kunstwerk.
Ga je die discussie met vijfhonderd nu over het hele forum voeren of kan je daar gewoon mee in FB blijven?quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja ik ken in ieder geval één iemand die een "kunstwerk" aan het bewonderen is op dit moment, of zal het nu niet het geval zijn omdat moslims omgekomen zijn, hij had het eigenlijk over Nederlandse doden.
[..]
Ik vond het n.a.v. "zo had Mohammed het niet gewild" wel een goede schop hier naar toe, want blijkbaar wil Mohammed geen dode moslims en Nederlandse militairen vind hij om aan te moedigen. De enige nuance die nog bij hem was is nu wel verdampt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:51 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ga je die discussie met vijfhonderd nu over het hele forum voeren of kan je daar gewoon mee in FB blijven?
mensen die aanslagen plegen prima vinden horen geen asiel te krijgen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
[..]
Serieus. Jullie zijn echt de meest achterlijke users die zich hier op het forum in politieke discussies mengen. De onwetendheid en achterlijkheid die jullie bezitten is oneindig.
Wie vinden het dan prima dat er aanslagen gepleegd worden? Kan je iets specifieker zijn?quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:09 schreef qonmann het volgende:
[..]
mensen die aanslagen plegen prima vinden horen geen asiel te krijgen.
Liever vrede hier..
die homos in die video bijvoorbeeld.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wie vinden het dan prima dat er aanslagen gepleegd worden? Kan je iets specifieker zijn?
Geen oppositie? Hoe kom je daarbij. Er zijn miljoenen Iraniers in Iran die zich verzetten tegen dat soort achterlijke manifestaties van de Iraanse regering. Ondanks het feit dat ze de kans oplopen om gevangen, gemarteld en soms gedood te worden. Je praat hier nu wel tof achter je computertje, maar je hebt geen idee hoe sterk die mensen zijn. Mensen die ondanks al die gevaren toch de straat opgaan en zich verzetten tegen de Iraanse regering. Als er geen oppositie gevoerd wordt, waarom zitten alle gevangenissen in Iran vol met dissidenten? Je hebt de beelden van de afgelopen maanden in Iran zeker niet gezien?quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:29 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
die homos in die video bijvoorbeeld.
En aangezien dit door de overheid uitegevoerd word, en er geen opositie tegen deze prakteiken zijn, kunnen wij er alleen van uitgaan dat alle iraniers zo over ons denken.
Optyfen dus voor alle iraanse immigranten
En mooie vrouwen ook.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:48 schreef Slappy het volgende:
[..]
Meeste vriendelijk volk ter wereld heb ik gehoord en natuurlijk die prachtige gebouwen/cultuur
jij praat toch ook achter je computertjequote:Op zondag 18 oktober 2009 13:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen oppositie? Hoe kom je daarbij. Er zijn miljoenen Iraniers in Iran die zich verzetten tegen dat soort achterlijke manifestaties van de Iraanse regering. Ondanks het feit dat ze de kans oplopen om gevangen, gemarteld en soms gedood te worden. Je praat hier nu wel tof achter je computertje, maar je hebt geen idee hoe sterk die mensen zijn. Mensen die ondanks al die gevaren toch de straat opgaan en zich verzetten tegen de Iraanse regering. Als er geen oppositie gevoerd wordt, waarom zitten alle gevangenissen in Iran vol met dissidenten? Je hebt de beelden van de afgelopen maanden in Iran zeker niet gezien?
Verdiep je eens in het land, voordat je zomaar conclusies trekt. Nu kom je wel heel erg achterlijk over.
Dit meen je niet? Begrijp je serieus niet waar ik op doel met dat zinnetje?quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:37 schreef qonmann het volgende:
[..]
jij praat toch ook achter je computertje
Ja opositie tegen slechte economy en die psychopaat aghmed aghmedinenogwat.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen oppositie? Hoe kom je daarbij. Er zijn miljoenen Iraniers in Iran die zich verzetten tegen dat soort achterlijke manifestaties van de Iraanse regering. Ondanks het feit dat ze de kans oplopen om gevangen, gemarteld en soms gedood te worden. Je praat hier nu wel tof achter je computertje, maar je hebt geen idee hoe sterk die mensen zijn. Mensen die ondanks al die gevaren toch de straat opgaan en zich verzetten tegen de Iraanse regering. Als er geen oppositie gevoerd wordt, waarom zitten alle gevangenissen in Iran vol met dissidenten? Je hebt de beelden van de afgelopen maanden in Iran zeker niet gezien?
Verdiep je eens in het land, voordat je zomaar conclusies trekt. Nu kom je wel heel erg achterlijk over.
-edit- neequote:Op zondag 18 oktober 2009 13:41 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Ja opositie tegen slechte economy en die psychopaat aghmed aghmedinenogwat.
Maar elke iranier is anti semiet en 90% van de iraniers steunt de iraanse drank naar atoombommen. En als je weet dat prioriteit nummer 1 van het iraanse leger is om israel van de aarde af te bombarderen. Kan je alleen maar tegen deze militaire gunta zijn.
Nou als jij deze opositie zo dapper vind, waarom vier jij deze zelfmoordaanslag dan niet?
Is toch een dappere streider tegen dit militaire junta.
Uiteraard weet ik dat je gelijk hebt, zie je mij werkelijk aan voor iemand die denkt dat elke Iraniër maar een kogel door de kop moet krijgen om die parade? Ik heb het er over dat het een generale tendens zet voor onze visie over het land zelf, de inwoners zijn net zo individueel als jij en ik dat zijn in Nederland.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je weet gewoon dat we gelijk hebben. Het niveau van je posts is van een dermate laag niveau dat ik me soms afvraag waar je het lef vandaan haalt om hier nog te posten.
Wat je ook denkt over het land, het moet gewoon wel zo zijn dat Iraanse drank hemel op aarde is.quote:
Maar waar durf je het lef vandaan te halen om de Iraanse bevolking - die niets met die parade te maken heeft - te associëren met zaken waar de Iraanse regering verantwoordelijk voor is? En dan ook nog strooien met achterlijke uitspraken als: ''de Iraniers geen asiel meer geven''. Alsof de Iraniers die hier asiel aanvragen die parade geregisseerd hebben. Sommige mensen hier op het forum mogen zich echt achter de oren krabben.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat je gelijk hebt, zie je mij werkelijk aan voor iemand die denkt dat elke Iraniër maar een kogel door de kop moet krijgen om die parade? Ik heb het er over dat het een generale tendens zet voor onze visie over het land zelf, de inwoners zijn net zo individueel als jij en ik dat zijn in Nederland.
Walgelijk inderdaad. Ze geloven hetzelfde als jij, dan maak je ze toch niet dood! Had-ie niet gewoon christenen kunnen uitzoeken, ofzo?quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:58 schreef paddy het volgende:
Voordat ik dit topic na ga lezen. Wat een flikkers toch om onschuldige biddende mensen te vermoorden. Je medegelovigen.
Zo bedoel ik dat niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Walgelijk inderdaad. Ze geloven hetzelfde als jij, dan maak je ze toch niet dood! Had-ie niet gewoon christenen kunnen uitzoeken, ofzo?
Deze achterlijke terroristen zien de sjiieten niet als medegelovigen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:58 schreef paddy het volgende:
Wat een flikkers toch om onschuldige biddende mensen te vermoorden. Je medegelovigen.
Daar heeft het niets mee te maken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:02 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Deze achterlijke terroristen zien de sjiieten niet als medegelovigen.
Nou ja, wat maakt het dan uit dat zowel dader als slachtoffers denken dat hun fantasiemeester Allah heet?quote:
Het is een kick. In mei was er een aanslag, vannacht een andere.quote:Dit is trouwens een bericht van mei? Zijn er updates ofzo?
Moet me nog inlezen nl
Je kan aan het paspoort niet zien of iemand wel of niet die ideeën koestert, dus hoe kom je er op dat iedere asielzoeker uit Iran het oneens zou zijn met een dergelijke parade? Het is maar een opinie over anderen, dat jij geloof in de onschuld van velen, en wij in de schuld van velen is een gedachtegoed nuance.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar waar durf je het lef vandaan te halen om de Iraanse bevolking - die niets met die parade te maken heeft - te associëren met zaken waar de Iraanse regering verantwoordelijk voor is? En dan ook nog strooien met achterlijke uitspraken als: ''de Iraniers geen asiel meer geven''. Alsof de Iraniers die hier asiel aanvragen die parade geregisseerd hebben. Sommige mensen hier op het forum mogen zich echt achter de oren krabben.
Strijden ze voor een onafhankelijk Baluchistan of meer rechten voor hun volk?quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Daar heeft het niets mee te maken.
Zoals Monidique al zei: het vergt een klein beetje gezond verstand om te begrijpen dat de Iraniers die hier asiel aanvragen niets te maken hebben met de Iraanse regering noch met haar acties. Vooral als je nagaat dat veel Iraniers in binnen- en buitenland zich verzetten tegen zulke achterlijke acties. Ik snap dan niet zo goed waar je het vandaan haalt, of iniedergeval de relatie legt tussen die parade en de asielzoekers van Iraanse afkomst. Feit is dat ik inderdaad geloof in de onschuld van velen, of heb ik iets gemist? De Iraanse bevolking houdt dag en nacht zulke parades? Iemand die aan de hand van één filmpje waar een aantal honderd soldaten op te zien is, meteen denkt dat de gehele Iraanse bevolking erachter staat heeft weinig intellectueel vermogen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je kan aan het paspoort niet zien of iemand wel of niet die ideeën koestert, dus hoe kom je er op dat iedere asielzoeker uit Iran het oneens zou zijn met een dergelijke parade? Het is maar een opinie over anderen, dat jij geloof in de onschuld van velen, en wij in de schuld van velen is een gedachtegoed nuance.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |