Groot-Brittannië direct betrokken bij de aanslagen. Wat lachwekkend. Eerder op de dag zeiden ze nog dat de Amerikanen betrokken waren.quote:
Allemaal onderdeel van het huidige politieke spel omtrent Iran, de inwoners aldaar krijgen te horen dat wij ze dood willen maken, en hier krijgen we te horen dat Iran ons dood wil maken. In feite moet je het gewoon negeren deze dingen, want ze zijn zwaar subjectief.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Groot-Brittannië direct betrokken bij de aanslagen. Wat lachwekkend. Eerder op de dag zeiden ze nog dat de Amerikanen betrokken waren.
Nog even een interessant onderzoek onder een kleine groep Tehrani's:quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het speelt iniedergeval niet een rol in het dagelijks leven voor velen. En dat is wat ik zelf constateer.![]()
En het percentage in Iran dat het vrijdaggebed bezocht zegt voor mij genoeg.
Ik zal het doornemen. Bedankt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:43 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Nog even een interessant onderzoek onder een kleine groep Tehrani's:
http://www1.luc.edu/faculty/gtezcur/files/TezcurJSSR.pdf
Scroll even naar pagina 7
De media wordt gecontroleerd tot op bepaalde hoogte, dat is al zo oud sinds het bestaan van de media.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:06 schreef Ephesis het volgende:
De westerse media plaatst Iran onder negatief daglicht. Vooral vanuit de Verenigde Staten. Het is ook erg opmerkelijk dat sinds Bush niet meer aan de macht is, Iran niet meer de hoofdpagina's van vele nieuwsartikelen domineerd met leuzen zoals moord, verkrachting etc.
Ik snap de eerste helft op de tweede helft niet helemaal. Je bedoelde dat de pers in Iran neutraal is? Geloof je dat echt?quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:21 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
De media wordt gecontroleerd tot op bepaalde hoogte, dat is al zo oud sinds het bestaan van de media.
Laat het Westen vooral niet de dingen gebeuren die Iran graag aanhaalt in haar gecontroleerde media, dat geeft het Iraanse regime alleen maar meer grip op haar macht. De kans is groot dat de Iraanse staatsmedia gelijk krijgen en Iran idd van binnenuit door het Westen gemanipuleerd wordt en uiteindelijk aangevallen zal worden van buitenaf.
Nee, ik zeg niet dat de pers in Iran neutraal is, maar staatsgecontroleerd. Als iets staatsgecontroleerd is, is het eigenlijk nooit neutraal, maar het kan wel neutraal zijn natuurlijk in theorie.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap de eerste helft op de tweede helft niet helemaal. Je bedoelde dat de pers in Iran neutraal is? Geloof je dat echt?
Ik hoor op het Turkse nieuws dat de meeste van deze doden officieren in het Iraans leger waren.quote:TEHRAN, Iran (CNN) -- A man carrying explosives blew himself up as participants headed to a conference between Shiite and Sunni groups in southeastern Iran on Sunday, killing at least 29 people.
Simpel, het interesseert ze niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:02 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik hoor op het Turkse nieuws dat de meeste van deze doden officieren in het Iraans leger waren.
Waarom zie ik dat nergens terug in de berichten op CNN etc.
Onzin.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Simpel, het interesseert ze niet.
Uiteraard, maar als ze het belangrijk vonden dan hadden ze het wel vermeld, denk je niet?quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:05 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Onzin.
Als je de ontwikkelingen rondom Turkije op dit moment ziet is het juist zeer opmerkelijk dat het niet gemeld word (!)
Iraans leger zweert wraak om aanvalquote:De Iraanse legertop heeft wraak gezworen voor de aanval op de Revolutionaire Garde van vandaag in het zuidoosten van het land, waardoor zeker 31 mensen omkwamen. Dat berichtte het Iraanse persbureau Fars vandaag.
De legertop wees 'terroristen gesteund door de VS en hun bondgenoot het Verenigd Koninkrijk', als de schuldigen aan. "We nemen wraak, maar niet in de nabije toekomst en de Baluchi's zullen de regio ontdoen van terroristen en criminelen", aldus de verklaring van het leger.
De radicale, soennitische groepering Jundullah (Soldaten van God) is het actiefst in de zuidoostelijke provincie Sistan-Baluchestan en heeft de aanslag opgeëist. De groepering zou zich met drugshandel en ontvoeringen bezighouden.
Kenners vermoeden dat de terdoodveroordeling van de broer van Jundullah-leider Abdulmalik Rigi te maken heeft met de aanslag. In juli werd hij onder meer wegens moord ter dood veroordeeld, maar de datum voor de voltrekking van het vonnis werd tot op heden steeds verschoven.
Haatprediken zijn ze in ieder geval wel goed in. WTF heeft Amerika hier nu weer mee te maken?quote:De legertop wees 'terroristen gesteund door de VS en hun bondgenoot het Verenigd Koninkrijk', als de schuldigen aan. "We nemen wraak, maar niet in de nabije toekomst en de Baluchi's zullen de regio ontdoen van terroristen en criminelen", aldus de verklaring van het leger.
Daar moest ik dus ook aan denken. Werkelijk alles ligt in hun ogen (of doen ze bewust) aan het westen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik vraag me dan wel meteen af of ze wraak op het westen of wraak op de terroristen bedoelen, ik zet er meteen vraagtekens bij, want als ze werkelijk denken dat wij er achter zitten dan zie ik die gekken voor alles aan.
Het is best aannemelijk dat de VS hiermee te maken hebben.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:46 schreef paddy het volgende:
[udate]
[..]
Iraans leger zweert wraak om aanval
Ik zoek een passende TT
Wel grappig dat het weer aan de Amerikanen ligt? Jee, wat een machtsgeile idioten ook.
[..]
Haatprediken zijn ze in ieder geval wel goed in. WTF heeft Amerika hier nu weer mee te maken?
W_T, verplicht leesvoer: Robert Fisk - Grote beschavingsoorlog.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik vraag me dan wel meteen af of ze wraak op het westen of wraak op de terroristen bedoelen, ik zet er meteen vraagtekens bij, want als ze werkelijk denken dat wij er achter zitten dan zie ik die gekken voor alles aan.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:49 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het is best aannemelijk dat de VS hiermee te maken hebben.
Als je de geschiedenis kent, dan zul je het hiermee eens zijn.
Wat heeft Amerika hier nu mee te maken? Leg uitquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:49 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken of ik hem ergens vandaan kan plukken, ik blijf een proleetquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:50 schreef Chooselife het volgende:
[..]
W_T, verplicht leesvoer: Robert Fisk - Grote beschavingsoorlog.
En wat denk je nu?quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:12 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als ze het belangrijk vonden dan hadden ze het wel vermeld, denk je niet?
Wat zou hun belang zijn in deze situatie?quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:49 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Jij bent subjectief en belicht zaken louter eenzijdig. Dat heeft wellicht met je afkomst te maken, waar ik overigens alle begrip voor heb. Maar op jou zal ik verder niet reageren.quote:
Er blijven altijd idioten bestaan die menen dat Amerika achter elke aanslag in de wereld zit. Of het nou in eigen land gebeurt ofniet. Dergelijke mensen negeren lijkt mij het beste. Bovendien heeft Chooselife geen enkel idee wat er precies aan de hand is in de provincie Baluchistan.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat heeft Amerika hier nu mee te maken? Leg uit
De bron is ANP, dus ik blijf bij m'n eerder gegeven antwoord.quote:
Kun je best kopen hoor, het is de midden-oosten bijbel (wat mij betreft).quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken of ik hem ergens vandaan kan plukken, ik blijf een proleet
Ja ach, het is jammer dat het niet toegestaan is te linken naar torrents hier volgens mij, maar als het me bevalt schaf ik hem alsnog aanquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Kun je best kopen hoor, het is de midden-oosten bijbel (wat mij betreft).
Ik snap ook werkelijk niet waarom hij in plaats van antwoord te geven loopt te spammen met een boek wat je moet kopen, dus wacht op een antwoordquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Er blijven altijd idioten bestaan die menen dat Amerika achter elke aanslag in de wereld zit. Of het nou in eigen land gebeurt ofniet. Dergelijke mensen negeren lijkt mij het beste. Bovendien heeft Chooselife geen enkel idee wat er precies aan de hand is in de provincie Baluchistan.
Als er één iemand hier op het forum is die kennis heeft van de gebeurtenissen in Iran dan ben ik het wel. Blijf jij dan maar denken dat je met je wikipedia-kennis een monopolie op de waarheid hebt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Jij bent subjectief en belicht zaken louter eenzijdig. Dat heeft wellicht met je afkomst te maken, waar ik overigens alle begrip voor heb. Maar op jou zal ik verder niet reageren.
Hij probeert een beetje de pseudo-intellectueel uit te hangen. Het is hem vergeven.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap ook werkelijk niet waarom hij in plaats van antwoord te geven loopt te spammen met een boek wat je moet kopen, dus wacht op een antwoord
Amerika heeft grote belangen bij een stabiele midden-oosten. Als je ziet wat er de laatste weken is gebeurd rondom Turkije, Armenië, Azerbeidzjan en Syrië is dit toch best wel erg verdacht.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat heeft Amerika hier nu mee te maken? Leg uit
Je zou de VS hooguit indirect de schuld kunnen geven vanwege de jarenlange subsidiëring van extremistische soennitische groepen in de regio gedurende de soviet-afghaanse oorlog.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Er blijven altijd idioten bestaan die menen dat Amerika achter elke aanslag in de wereld zit. Of het nou in eigen land gebeurt ofniet. Dergelijke mensen negeren lijkt mij het beste. Bovendien heeft Chooselife geen enkel idee wat er precies aan de hand is in de provincie Baluchistan.
Instabiliteit. Ik vermoed dat Westerse inlichtingendiensten wat sponsorprojectjes hebben lopen. Want zo is het altijd al gegaan in de geschiedenis. Dat maakt het tevens zo aannemelijk nu weer die kant op te redeneren.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:54 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat zou hun belang zijn in deze situatie?
Oh ongetwijfeld, maar daarom ben je nog wel zo subjectief als de pest.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Als er één iemand hier op het forum is die kennis heeft van de gebeurtenissen in Iran dan ben ik het wel. Blijf jij dan maar denken dat je met je wikipedia-kennis een monopolie op de waarheid hebt.
De VS treft hier geen enkele blaam. De problemen en de positie van de Beloetsjistanen - te wijten aan de Iraanse regering - is de hoofdoorzaak van de problemen daar.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:59 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Je zou de VS hooguit indirect de schuld kunnen geven vanwege de jarenlange subsidiëring van extremistische soennitische groepen in de regio gedurende de soviet-afghaanse oorlog.
Maar jij als Iran kenner pur sang, meent de regering dan ook wraak te moeten nemen op het westen en onze belangen of is dit alleen hissen als een kat met geen gevolgen? Voor het westen dan hè, dat er consequenties verbonden zullen zijn aan de acties van en voor de Beloetsjistanen lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De VS treft hier geen enkele blaam. De problemen en de positie van de Beloetsjistanen - te wijten aan de Iraanse regering - is de hoofdoorzaak van de problemen daar.
Ach, er zullen de komende dagen vast wel weer een aantal onschuldige Beloetsjistanen worden aangehouden die met een showproces ter dood veroordeeld zullen worden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar jij als Iran kenner pur sang, meent de regering dan ook wraak te moeten nemen op het westen en onze belangen of is dit alleen hissen als een kat met geen gevolgen? Voor het westen dan hè, dat er consequenties verbonden zullen zijn aan de acties van en voor de Beloetsjistanen lijkt me duidelijk.
Ik vind het nogal een sprong. Ja, dat soort dingen doen ze wel eens, maar dit soort dingen gebeuren nog veel vaker zonder hun input. Misschien speelt je eigen subjectiviteit je hier parte.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:59 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Instabiliteit. Ik vermoed dat Westerse inlichtingendiensten wat sponsorprojectjes hebben lopen. Want zo is het altijd al gegaan in de geschiedenis. Dat maakt het tevens zo aannemelijk nu weer die kant op te redeneren.
Maar hoe zou deze gebeurtenis, op die plaats, op dit moment concreet in het voordeel van de VS (of het VK) zijn? En is dat voordeel genoeg om het aannemelijk te maken dat ze het de risico's en investeringen die bij een dergelijke operatie zouden komen kijken waard zouden vinden?quote:Balochistan, strategisch zéér belangrijk. Ik had het al verwacht, waarvan mijn Column "Iran so far away, en dan met name de laatste zin, hard bewijs van is.
Ron Paul (VS) over Iran
Ik neem even een break nu. Tot straks.
De VS heeft geen enkele belang om dergelijke aanslagen te organiseren. Onstabiliteit is er en blijft er toch wel in die regio. En dat is echt niet te wijten aan de Amerikanen hoor. Bovendien was er in de periode van de Shah al onstabiliteit in die regio.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:11 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een sprong. Ja, dat soort dingen doen ze wel eens, maar dit soort dingen gebeuren nog veel vaker zonder hun input. Misschien speelt je eigen subjectiviteit je hier parte.
[..]
Maar hoe zou deze gebeurtenis, op die plaats, op dit moment concreet in het voordeel van de VS (of het VK) zijn? En is dat voordeel genoeg om het aannemelijk te maken dat ze het de risico's en investeringen die bij een dergelijke operatie zouden komen kijken waard zouden vinden?
Kan je dan niet juist de islamitische landen hier van betichten? Omdat ik het idee heb dat veel mensen juist in Amerika en Israël instabiliteit willen creëren . Al heel lang.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:59 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Instabiliteit. Ik vermoed dat Westerse inlichtingendiensten wat sponsorprojectjes hebben lopen. Want zo is het altijd al gegaan in de geschiedenis. Dat maakt het tevens zo aannemelijk nu weer die kant op te redeneren.
Balochistan, strategisch zéér belangrijk. Ik had het al verwacht, waarvan mijn Column "Iran so far away, en dan met name de laatste zin, hard bewijs van is.
Ron Paul (VS) over Iran
Ik neem even een break nu. Tot straks.
Die viel mij vooral op, dus ontwrichten van de samenleving.Bronquote:Na de W.O. 2 werden de poorten voor Joodse immigranten gesloten en de Engelsen negeerden de illegale massale toestroom uit Arabische landen als Egypte Syrië Jordanië en Noord-Afrika.
Volgens mij werken Iran, Pakistan en Afghanistan nu zelfs samen in de strijd tegen extremisme in die regio. Wat dit betreft hebben de VS en Iran dus ook gedeelde belangen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:14 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De VS heeft geen enkele belang om dergelijke aanslagen te organiseren. Onstabiliteit is er en blijft er toch wel in die regio. En dat is echt niet te wijten aan de Amerikanen.
Nouja ik zou 't niet neerzetten als een basaal iets, het is wel degelijk een aanslag op westerse levens. Ware het niet dat ze zich konden verschuilen achter gefinancierde terroristische groeperingen dan kon het worden opgevat als een oorlogsverklaring.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ach, er zullen de komende dagen vast wel weer een aantal onschuldige Beloetsjistanen worden aangehouden die met een showproces ter dood veroordeeld zullen worden.
Iran wraak nemen op het westen? Dat ligt er helemaal aan of ze zelf overtuigend zijn van het feit of de Amerikanen/Britten achter de aanslagen zitten. Ik denk het niet. De verhalen dat het westen hierachter zit is puur en alleen om de Iraanse bevolking eensgezind te krijgen door een collectieve vijand te creëren. Mochten ze er echt van overtuigend zijn dat het Westen hierachter zit dan zullen ze vast wel een paar Sjiitische groeperingen opdracht geven om een aantal aanslagen in Irak te plegen. Verder zullen ze niet gaan.
Precies. Er is eerder sprake van gedeelde belangen dan van tegenstrijdige belangen. Bovendien heeft de VS ook belang bij de steun van Iran jegens het Irak beleid. Ze zullen die belangen echt niet riskeren door de Beloetsjistanen te steunen door middel van aanslagen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:18 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Volgens mij werken Iran, Pakistan en Afghanistan nu zelfs samen in de strijd tegen extremisme in die regio. Wat dit betreft hebben de VS en Iran dus ook gedeelde belangen.
Operation cyclone gooide een hoop olie op het vuur.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:14 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De VS heeft geen enkele belang om dergelijke aanslagen te organiseren. Onstabiliteit is er en blijft er toch wel in die regio. En dat is echt niet te wijten aan de Amerikanen hoor. Bovendien was er in de periode van de Shah al onstabiliteit in die regio.
Je maakt nu wel een hele grote sprong.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:22 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Operation cyclone gooide een hoop olie op het vuur.
De Verenigde Staten hebben er ook geen belang bij Irak aan te vallen en te bezetten, yet they did. Amerika heeft er weinig belang bij de Taliban aan te vallen, toch doen ze het nog. Wat van belang is en wat plaatsvindt wil nog wel eens verschillen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:14 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De VS heeft geen enkele belang om dergelijke aanslagen te organiseren.
Nee klopt. Het is baseren op de geschiedenis, waarschijnlijkheden en de voorhanden informatie.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Pure objectiviteit is dan ook een utopische gedachte, niet reëel.
De VS hebben er alle belang bij chaos te zaaien binnen de Iraanse Revolutionaire Garde. Met als gevolg bijvoorbeeld instabiliteit, interne conflicten. Chaos is een aloude oorlogstactiek.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Kan je dan niet juist de islamitische landen hier van betichten? Omdat ik het idee heb dat veel mensen juist in Amerika en Israël instabiliteit willen creëren . Al heel lang.
Las ik pas geleden nog een schrijven over en hoef je niets voor te betalen. Vond ik in een ander topic.
[..]
Die viel mij vooral op, dus ontwrichten van de samenleving.Bron
er bestond een forum die van internet afgehaald is na melding. Hoe je het land van de zionisten en Amerikanen kan ontwrichten. De site die ik ook aan moslims liet zien was best wel eng te noemen (vonden zij ook).
Dus met andere woorden; Wat heeft Amerika hier nu mee te maken? met dit geval dus. Ik kan dan nl precies hetzelfde zeggen van die Islamitische landen. Fantaseren en moge de beste leugenaar winnen?
Ik vind dus dat in dit geval Amerika hier niets mee te maken heeft. Kom jij eens met feiten dat ze er wel wat mee te maken zouden hebben? Liever dus niet ....er is mij iets ingefluisterd.
Amerika zit daar helemaal niet en promoot volgens mij ook niet de Soennieten.
Wil ik niet zeggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |