abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69280388
Ik wordt er langzaam moe van , al die vragen of ik een vriendin heb.
Ben sinds vorig jaar gescheiden, en het bevalt mij prima zo lekker alleen.
Maar toch komt iedereen altijd met die vraag of ik al een nieuwe vriendin heb.
Ik vindt het prima zo, en wil ook geen nieuwe relatie. Wil zelfs het liefst alleen blijven. Maar toch blijven die vragen komen of ik een nieuwe vriendin heb of dat ik iemand op het oog heb. Het lijkt erop dat je niet gelukkig kunt zijn zonder een realtie volgens de meeste.
Begrijp mij niet verkeerd , ik ben blij voor de mensen die een relatie hebben en gelukkig zijn . Maar ben ik daarom een buitenbeentje omdat ik dat allemaal niet meer wil ?

[ Bericht 0% gewijzigd door BekindRewind op 22-05-2009 01:57:31 ]
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:00:52 #2
158452 IQM
I am the one
pi_69280517
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:48 schreef BekindRewind het volgende:
Ik vindt het prima zo, en wil ook geen nieuwe relatie. Wil zelfs het liefst alleen blijven. Maar toch blijven die vragen komen of ik een nieuwe vriendin heb of dat ik iemand op het oog heb. Het lijkt erop dat je niet gelukkig kunt zijn zonder een realtie volgens de meeste.
Begrijp mij niet verkeerd , ik ben blij voor de mensen die een relatie hebben en gelukkig zijn . Maar ben ik daarom een buitenbeentje omdat ik dat allemaal niet meer wil ?
Trek je d'r gewoon niks van aan.

[ Bericht 94% gewijzigd door IQM op 22-05-2009 02:21:27 (Gequotet voor de zekerheid) ]
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:02:55 #3
181657 LordNemephis
computer says no
pi_69280540
Heb je alweer een vriendin dan?

Komt vanzelf wel weer als je eraan toe bent, voor de rest, maak je niet druk om dat soort vragen - en geniet van het lekker met niemand rekening hoeven te houden!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:16:09 #4
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_69280675
Geen relatie willen is raar.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_69280731
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:16 schreef B.E.D het volgende:
Waarom?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:28:39 #6
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_69280799
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:48 schreef BekindRewind het volgende:

Mensen vragen dat alleen maar omdat ze dan het onderwerp van de scheiding kunnen mijden!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_69281943
Bagger verwijderd. Gewoon ontopic reageren.
pi_69282316
Ik herken het verhaal van de ts wel. Stel dat ik voor altijd alleen zou blijven, moet je de rest van je leven aan iedereen uitleg geven waarom dit is. Net alsof je jezelf verontschuldigen moet omdat je niemand hebt. Op mij heeft dit ook best wel een bepaalde druk. Wanneer ik wel eens zoen met een jongen, houd ik meteen alle opties open dat het wel iets kan worden... terwijl het dan echt niet die ene bijzondere is, waar ik liever op wacht.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:43:50 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69282363
tuurlijk niet, het leven is veels te leuk om dat te doen wat anderen van je verwachten.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_69282573
Natuurlijk is het niet raar om alleen te blijven en geen relatie te willen.
Ikzelf ben al zo'n 8 jaar alleen en ik vind het prima zo,ik heb 2 kinderen leuke baan,leuk huis en ik heb niet het idee dat ik iets mis.
Ik ken dat soort vragen wel maar die komen meestal van mensen die zelf nooit langer dan een paar maanden single zijn geweest en in de maanden dat ze het wel waren,waren ze wanhopig op zoek naar de volgende ware liefde
pi_69282861
Indien jij het niet erg zou vinden geen relatie te hebben, dan zou het jou ook niets uitmaken om te vertellen dat jij geen vriendin hebt. Het feit dat je aangeeft er moeite mee hebt dit uit te leggen aan jouw omgeving, impliceert dat jij er zelf ook mee zit dat je alleen bent.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2009 09:25:23 ]
  vrijdag 22 mei 2009 @ 09:44:22 #12
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_69283237
Het is raar ja , omdat de meerderheid wel een relatie wil

PUNT
pi_69284440
Je bent pas vorig jaar gescheiden. Waarschijnlijk ligt de hele relatie met je ex-vrouw en alle problemen/toestanden erbij nog vers in je geheugen. Kan me dus goed voorstellen dat je even goed relatie moe bent, dus misschien komt de behoefte aan een partner vanzelf weer en zo niet, ook prima toch? Wees blij dat je tenminste niet zwaar wanhopig op zoek bent naar vervanging, zoals het gros van de mensen doet.

En idd de omgeving vindt het misschien confronterend om te horen dat jij niemand naast je nodig hebt, maar dat zegt meer over hen dan over jou.
pi_69284785
[quote]Op vrijdag 22 mei 2009 09:44 schreef BarbaRob het volgende:

PUNT
[/quote

Dat klopt dat de meerderheid wel een relatie wil,maar om iemand die dat niet wil nu raar te noemen?
Ik vind mensen die maar bij hun partner blijven om maar niet alleen te zijn,voor de kinderen het huis en de hypotheek eigenlijk ook maar raar.
Maar goed leven en laten leven denk ik altijd maar...
Ik trek mijn wenkbrauwen op bij mensen die altijd wat over hun partner te zeuren hebben maar wel op elk feestje weer met die o zo vervelende zeurende man/vrouw aan komen zetten net zoals hun de wenkbrauwen op trekken als ik voor de zoveelste keer alleen op een feestje kom.
pi_69285572
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 09:22 schreef SG-sam het volgende:
Indien jij het niet erg zou vinden geen relatie te hebben, dan zou het jou ook niets uitmaken om te vertellen dat jij geen vriendin hebt. Het feit dat je aangeeft er moeite mee hebt dit uit te leggen aan jouw omgeving, impliceert dat jij er zelf ook mee zit dat je alleen bent.
Ik heb er ook geen moeite mee om het uit te leggen, dat is het punt helemaal niet.
Ik wilde gewoon eens jullie mening hierover weten. De meeste mensen die het mij vragen zijn toch van die figuren die zelf zijn gescheiden en , binnen een paar maanden alweer een een nieuwe relatie hadden . omdat ze niet alleen kunnen zijn.
En idd zoals hierboven ook wordt aangegeven, wel vaak zeuren over de nieuwe partner.
Ik zeg dan gewoon , die heb je toch zelf uitgezocht.

Ook zal het bij niet liggen aan de scheiding hoor, we zijn als vrienden uit elkaar gegaan en hebben nog steeds gewoon contact met elkaar, zonder ruzie.
pi_69285676
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 09:44 schreef BarbaRob het volgende:

PUNT
Kijk, een robot
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 22 mei 2009 @ 11:38:50 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_69285798
quote:
Ja, stel je voor dat je anders bent dat het gemiddelde gepeupel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:40:26 #18
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_69285842
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:45 schreef heksehiel het volgende:
En idd de omgeving vindt het misschien confronterend om te horen dat jij niemand naast je nodig hebt, maar dat zegt meer over hen dan over jou.
Very true.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:54:42 #19
223335 B.E.D
pi_69294613
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waarom?
Een oosterse wijze man zei ooit:
'Honderd mannen kunnen een huis bouwen, om een thuis te krijgen heb je een vrouw nodig.'
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:32:12 #20
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_69295934
-edit-

[ Bericht 89% gewijzigd door Mordreth op 22-05-2009 17:37:59 (reageer dan niet :)) ]
Primum non nocere
pi_69297775
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat je anders bent dat het gemiddelde gepeupel.
Als de meerderheid voor een bepaald iets is, en slechts een enkeling daar tegen is. Is dat toch domweg gewoon raar?

Maarja, de mensen die single willen blijven denk ik aan bijv. die zeiler die in z'n uppie rond de oceaan vaart. En dat vind ik maar een vreemde dodo.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 22 mei 2009 @ 17:38:43 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_69297843
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als de meerderheid voor een bepaald iets is, en slechts een enkeling daar tegen is. Is dat toch domweg gewoon raar?

Maarja, de mensen die single willen blijven denk ik aan bijv. die zeiler die in z'n uppie rond de oceaan vaart. En dat vind ik maar een vreemde dodo.
Stel je voor dat iemand z'n kop boven het maaiveld uit steekt.
Dan wordt die er dus door jou vanaf gehakt omdat het niet volgens de maatschappijstandaard is.
* Netsplitter mompelt iets over oogkleppen....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_69297928
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Een oosterse wijze man zei ooit:
'Honderd mannen kunnen een huis bouwen, om een thuis te krijgen heb je een vrouw nodig.'
Ze zijn te huur voor 100 euro per uur.

Ontopic: Ik hoor dat ook wel vaker van single vrienden/vriendinnen, telkens weer die vraag of ze al weer een vriend/vriendin hebben.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_69297971
De meeste mensen kunnen alleen gewoon niet gelukkig zijn. Hierdoor blijven ze bij de eerste de beste die niet direct wegloopt als er hoi gezegd word. Ze kunnen niet begrijpen dat er mensen zijn die zonder partner ook gelukkig kunnen zijn.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_69298095
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 17:44 schreef vipergts het volgende:
De meeste mensen kunnen alleen gewoon niet gelukkig zijn. Hierdoor blijven ze bij de eerste de beste die niet direct wegloopt als er hoi gezegd word. Ze kunnen niet begrijpen dat er mensen zijn die zonder partner ook gelukkig kunnen zijn.
Het is wel een vereiste dat je gelukkig bent met jezelf. je partner moet een aanvulling zijn en niet hetgeen waarvoor je leeft.

Althans , zo zie ik het. Anders word de relatie toch niets en is het ook niet gebaseerd op gelijkheid.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:52:18 #26
223335 B.E.D
pi_69298139
quote:

[..]

Ik vind het ook maar raar.
Ja tuurlijk is het fijn om soms alleen thuis te zijn. Dat je vrouw een weekend weg is, en jij lekker kunt doen wat je wilt zonder gezeur.
Lekker bier drinken voor de tv, frituur aan en hop die frikandellen in het vet, pizza als ontbijt, niks opruimen (pas een uur voordat ze weer thuis komt), scheten en boeren laten zonder commentaar.

Maar dat heb je na dat weekend wel weer gezien, en ben jij blij iemand om je heen te hebben.
Waarom zou er er voor kiezen om alleen thuis op de bank te zitten, zielig alleen te koken en te eten. Alleen in dat grote bed.
pi_69298342
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 17:52 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Ja tuurlijk is het fijn om soms alleen thuis te zijn. Dat je vrouw een weekend weg is, en jij lekker kunt doen wat je wilt zonder gezeur.
Lekker bier drinken voor de tv, frituur aan en hop die frikandellen in het vet, pizza als ontbijt, niks opruimen (pas een uur voordat ze weer thuis komt), scheten en boeren laten zonder commentaar.

Maar dat heb je na dat weekend wel weer gezien, en ben jij blij iemand om je heen te hebben.
Waarom zou er er voor kiezen om alleen thuis op de bank te zitten, zielig alleen te koken en te eten. Alleen in dat grote bed.
Vrienden van me zeggen vaak tegen mij : je mag blij zijn dat je vrijgezel bent.
pi_69299086
Ik vind het ook maar vreemd dat de vraag "of ik al een nieuwe vriendin heb.." zo vaak voorbij komt. Alsof dat het belangrijkste streven van je leven is. Best sneu eigenlijk als je je leven lang bezig bent te voorkomen alleen te zijn.

Als ik naar mijn vrienden kijk ben ik blij geen vriendin te hebben. Die 'mogen' niks meer en 'moeten' van alles. Niet dat alle vrouwen zo zijn, maar ik heb liever geen vriendin dan zo'n vriendin.
pi_69299251
quote:

[..]

Nee hoor, kijk maar naar religie.
pi_69301380
quote:

[..]

Het is niet per definitie raar, het is afwijkend..
pi_69301825
quote:

[..]

pi_69302353
Ja het is raar om geen relatie te willen hebben.
Niet alleen hebben de meeste mensen een relatie en is dat voor hun normaal... de meeste mensen die lang single zijn, zijn veelal contact gestoord, asociaal of (vul maar in)... Dan blijft er een klein clubje mensen over die wel oké zijn maar gewoon geen relatie willen.

Conclusie: ja je zal raar gevonden worden door 95% van de mensen. niet alleen omdat je al snel in een hokje wordt gestopt (contact gestoord, computer nerd, asociaal etc), of omdat je gewoon "te anders" bent dan de mensen die wél een relatie hebben.

In mijn eigen omgeving zie ik eigenlijk alleen maar contact gestoorden, nerds, asocialen die geen relatie hebben. En geen mensen die "normaal" zijn die geen relatie willen. Over wie dit wat zegt weet ik ook niet.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:20:29 #33
223335 B.E.D
pi_69302907
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:06 schreef witte_fantasie het volgende:

In mijn eigen omgeving zie ik eigenlijk alleen maar contact gestoorden, nerds, asocialen die geen relatie hebben. En geen mensen die "normaal" zijn die geen relatie willen. Over wie dit wat zegt weet ik ook niet.
Over de mensen met wie jij omgaat denk ik.
Ik ken genoeg normale (knappe) dudes en mooie chickies die maar geen geschikte partner kunnen vinden, maar wel willen.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:23:10 #34
123170 alors
zlata1234
pi_69303025
quote:

[..]

wtf, waarom is dat nou weer zielig?

Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn, geen gezeik om je heen, lekker doen wat je zelf wilt, geen oppervlakkige verplichte sociale praatjes. Nu heb ik het niet alleen over een relatie, maar relaties in het algemeen.

Je moet geen relaties aangaan omdat je denkt dat dat sociaal wenselijk is, maar omdat je dat zelf wilt.
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die hun hele leven alleen zijn bepaald niet als straf zien.
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:29:53 #35
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_69303331
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:23 schreef alors het volgende:

[..]

wtf, waarom is dat nou weer zielig?

Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn, geen gezeik om je heen, lekker doen wat je zelf wilt, geen oppervlakkige verplichte sociale praatjes. Nu heb ik het niet alleen over een relatie, maar relaties in het algemeen.

Je moet geen relaties aangaan omdat je denkt dat dat sociaal wenselijk is, maar omdat je dat zelf wilt.
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die hun hele leven alleen zijn bepaald niet als straf zien.
En vervolgens als iedereen om je heen samenwoont, kinderen heeft. Jij nog steeds in je eentje rondzwerft.
Alles alleen doen. In je eentje binnenkomen op feestjes. Is toch niet leuk.
pi_69303505
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:29 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

En vervolgens als iedereen om je heen samenwoont, kinderen heeft. Jij nog steeds in je eentje rondzwerft.
Als je bovenstaande als argument hebt om een relatie aan te gaan ben je wel heel triest bezig. Guttegut.
pi_69303979
Ik vind het niet vreemd als je geen relatie wil. Zeker niet als je in andere relaties een hoop ellende hebt meegemaakt. Het is net zoiets als ervoor kiezen dat je geen kinderen wilt.

Maar als je ervoor kiest om geen relatie te hebben, dan kan je natuurlijk verwachten dat mensen daarnaar vragen. Om eerlijk te zijn, doe ik dat ook wel eens bij mijn single vrienden...misschien moet ik dat maar es gewoon niet meer doen dan.
Karma will get back @ you
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:54:35 #38
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_69304291
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:34 schreef Disorder het volgende:

[..]

Als je bovenstaande als argument hebt om een relatie aan te gaan ben je wel heel triest bezig. Guttegut.
Samen van het leven genieten vindt jij triest?
pi_69304444
quote:

[..]

Naja, ik ken ook wel mensen die relatief tevreden zijn met single zijn en het ook geen probleem vinden om alleen binnen te komen op een feestje. Maar, dat zijn wel uitzonderingen. Overigens het feit dat je alleen op een feestje komt moet ook geen probleem zijn. Als je immers een relatie hebt kom je vaak genoeg op feestjes waar je door je partner meer gesleurd wordt waar je niemand van die hele bende kent.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_69304692
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:54 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat hij meer op het statement doelt dat je alleen van het leven kan genieten als je een partner hebt (wat je met je post lijkt te impliceren)
pi_69304766
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 21:03 schreef Dingest het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat hij meer op het statement doelt dat je alleen van het leven kan genieten als je een partner hebt (wat je met je post lijkt te impliceren)
Oef dat gaat wel heeeel ver, alleen van het leven genieten als je een partner hebt
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 mei 2009 @ 21:29:42 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69305774
Wanneer ik op dit moment van mijn leven single zou worden, zou ik zeker een aantal jaren single willen blijven.
pi_69308142
quote:

[..]

Hoezo rondzwerft? Hoezo alles alleen doen?

En wat is er erg aan in je eentje binnenkomen op feestjes? Moet jouw handje vastgehouden worden dan als je ergens komt?

Ik wil niet gaan beweren dat het triest is, maar het zijn wat mij betreft niet de juiste argumenten om een relatie aan te gaan. Een relatie hoort een aanvulling op je leven te zijn. Niet iedere vrouw is voor die betreffende man een aanvulling. En sommigen hebben die aanvulling ook niet nodig.
pi_69308484
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:20 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Over de mensen met wie jij omgaat denk ik.
Ik ken genoeg normale (knappe) dudes en mooie chickies die maar geen geschikte partner kunnen vinden, maar wel willen.
Een gezonde dosis humor ontbreekt volgens mij bij jou.
Zelfspot, ironie etc. Verspilde moeite bij jou volgens mij.

De mensen die ik nog vergeten was in mijn lijstje: mensen die onmogelijke eisen aan een partner en/of relatie stellen. Ook die mensen blijven single todat ze a.) inbinden qua eisen, of b.) in een kist onder een groen tapijt liggen.
pi_69308518
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:46 schreef mysterieblonde het volgende:
Ik vind het niet vreemd als je geen relatie wil. Zeker niet als je in andere relaties een hoop ellende hebt meegemaakt. Het is net zoiets als ervoor kiezen dat je geen kinderen wilt.

Maar als je ervoor kiest om geen relatie te hebben, dan kan je natuurlijk verwachten dat mensen daarnaar vragen. Om eerlijk te zijn, doe ik dat ook wel eens bij mijn single vrienden...misschien moet ik dat maar es gewoon niet meer doen dan.
Dit dus. Het is toch niet raar dat mensen vragen of je een relatie hebt? Big deal. Als iemand single is is dat m.i. een hele normale vraag...

Ik kreeg die vraag ook vaak na m'n vorige relatie. Dat is inmiddels 3 jaar geleden, dus iedereen weet nu wel dat ik van het vrijgezellenbestaan geniet .
pi_69308602
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:46 schreef mysterieblonde het volgende:

Hmm je maakt een leuk punt. Het enige probleem wat ik ermee heb (idealist dat ik ben), is dat het nogal verbitterd overkomt.

Zo van... Ik voel me als single niet gelukkig, maar het is altijd nog beter als een partner hebben die (...) <- vul maar in.

In een utopie zou dit natuurlijk erg zonde zijn, als dat de enige reden is waarom je geen partner zou willen.
pi_69308642
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:38 schreef Landslide het volgende:

[..]

Dit dus. Het is toch niet raar dat mensen vragen of je een relatie hebt? Big deal. Als iemand single is is dat m.i. een hele normale vraag...

Ik kreeg die vraag ook vaak na m'n vorige relatie. Dat is inmiddels 3 jaar geleden, dus iedereen weet nu wel dat ik van het vrijgezellenbestaan geniet .
Ik vind dat ook niet raar. Vooral, omdat de meeste singles wel op zoek zijn of open staan voor een relatie/partner. Niet gelijk huisje boompje beestje, maar op z'n minst gezonde interesse in elkaar.
pi_69308935
Edit: niet het hele verhaal gelezen
pi_69309326
Tot nu toe vind ik het nog steeds prima om single te zijn en als dat niet meer zo is dan zijn mijn vriendinnen de eersten die het horen.
Het ligt soms ook wel eens aan mijn bui maar zo af en toe word ik kotsziek van die medelijdende blikken van mensen op feestjes en die vragen of ik nog steeds niet aan de man ben.
Ik vraag ook niet op elk feestje aan mensen waarom ze nog steeds een relatie hebben..
Ik neem aan dat die mensen gelukkig in hun relatie zijn en ik ben gelukkig in mijn eentje..
pi_69310396
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:54 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

Ja, dat is precies hetzelfde als wat jij zei Goed lezen bimbo.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:28:37 #51
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_69310892
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Mordreth op 22-05-2009 23:41:37 (ONZ is ergens anders :)) ]
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:17:56 #52
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_69313068
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:33 schreef JDI het volgende:

[..]

Kijk, een robot
Jonge, lig niet zo te zeuren.
Raar is iets dat niet normaal is.
Normaal is wat de meerderheid doet, dus wat TS doet is niet normaal en raar.

Kun je lang of kort over praten, maar zo is het.

PUNT!
pi_69313664
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:17 schreef BarbaRob het volgende:

[..]

PUNT!
Waarom is niet normaal tevens raar? Kun je me daar ook zo'n kort antwoord op geven? Wil er namelijk best lang over praten hoor.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:54:27 #54
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_69314411
Ik wind me echt op over sommige dingen die ik hier lees... Screw de mensen die vinden dat het raar is om een relatie niet als hoogste doel te hebben... Het voor jezelf vanzelfsprekend vinden dat je een relatie wil, a la, maar dat ook nog op anderen opleggen en zowat mensen er op aanvallen...

(gelukkig is er hier en daar nog een reactie te vinden die getuigt van meer verstand, openheid en begrip... anders was ik echt giftig geworden)
*Think outside the box*
pi_69314639
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:17 schreef BarbaRob het volgende:

[..]

PUNT!
Raar is iets wat afwijkt van de (verwachte) norm, en dat is niet per definitie datgene wat de meerderheid doet. Zowel het niet hebben als het wel hebben van een partner hebben zijn nog altijd geaccepteerde normen in onze maatschappij.
pi_69314816
Ik zie best veel mensen in de ellende storten omdat zij maar niet alleen kunnen zijn!
bah wat vreselijk lijkt me dat, om voor iemand te moeten kiezen waar je niets voor voelt...ongezond ook!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_69314818
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:03 schreef Dingest het volgende:

[..]

Raar is iets wat afwijkt van de (verwachte) norm, en dat is niet per definitie datgene wat de meerderheid doet. Zowel het niet hebben als het wel hebben van een partner hebben zijn nog altijd geaccepteerde normen in onze maatschappij.
Niet dat ik het eens ben met raar of niet normaal, maar het ging in deze discussie niet om het wel of niet hebben van een partner, maar het wel of niet willen van een partner.
pi_69317447
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:11 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Niet dat ik het eens ben met raar of niet normaal, maar het ging in deze discussie niet om het wel of niet hebben van een partner, maar het wel of niet willen van een partner.
Daar moest nog een woordje bij Ik bedoelde uiteraard het bewust hebben van een partner.
Dat is een nog genoeg voorkomende keuze, en waarschijnlijk ook maar voor een beperkte periode. Ik zie niemand beweren dat ze nóóit meer een partner zouden willen, of dat ze definitief een nieuwe partner in de toekomst uitsluiten.

Of ik zelf een relatie zou willen (of eigenlijk, kunnen) hebben ben ik nog niet over uit, hoewel ik wel weet dat ik op trouwen of kinderen niet erg zal zitten te wachten.
pi_69319086
Ik kan me best voorstellen dat je het vervelend vind als je dat steeds moet horen. Maar ik denk eigenlijk dat je er weinig tegen kan doen. Het is net als vechten over muzieksmaak. Kheb gister sorry gezegd tegen iemand tegen wie ik dat soms zei.

Ikzelf kan het me niet echt voorstellen om geen partner te willen. Maar ik vind het goed dat je dit topic hebt aangemaakt. Het is wel een eye opener voor mij.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 10:57:30 #60
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_69319661
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:21 schreef mysterieblonde het volgende:
Ikzelf kan het me niet echt voorstellen om geen partner te willen. Maar ik vind het goed dat je dit topic hebt aangemaakt. Het is wel een eye opener voor mij.
99 van de 100 mensen willen ook gewoon een relatie. Misschien hebben ze op een bepaald moment niet die behoefte, maar uiteindelijk komt dat weer terug. Dat de TS dat nu niet wil kan ik me goed voorstellen, en het is dan ook vervelend als je dat telkens weer moet verklaren tegeonover anderen. Ik denk echter dat hij er uiteindelijk wel weer naar op zoek zal gaan.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zaterdag 23 mei 2009 @ 11:15:52 #61
pi_69320032
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 03:49 schreef Dingest het volgende:

[..]

(...)
Dat is een nog genoeg voorkomende keuze, en waarschijnlijk ook maar voor een beperkte periode. Ik zie niemand beweren dat ze nóóit meer een partner zouden willen, of dat ze definitief een nieuwe partner in de toekomst uitsluiten.
(...)
Er bestaat een cruciaal verschil tussen "nooit meer een partner willen, een nieuwe partner in de toekomst uitsluiten" en "niet per se een partner willen//hoeven/zoeken". De mensen waar het hier om gaat staan misschien best open voor een relatie, maar staan ook best open voor geen relatie.
*Think outside the box*
pi_69320741
Kijk ik zie het zo,zeg nooit nooit
Ik weet niet wat de toekomst brengt en als het zo moet zijn zal er ooit wel weer iemand in mijn leven komen en als dat niet zo is dan is het ook prima..
Een relatie beginnen alleen maar om het hebben van een relatie dat zie ik niet zo zitten.
Je moet in de eerste plaats tevreden met jezelf zijn en als je dat niet bent dan word het zowel in je eentje als in een relatie niks..
  zaterdag 23 mei 2009 @ 11:52:50 #63
pi_69320867
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:48 schreef Michelle_2 het volgende:
Kijk ik zie het zo,zeg nooit nooit
Ik weet niet wat de toekomst brengt en als het zo moet zijn zal er ooit wel weer iemand in mijn leven komen en als dat niet zo is dan is het ook prima..
Een relatie beginnen alleen maar om het hebben van een relatie dat zie ik niet zo zitten.
Je moet in de eerste plaats tevreden met jezelf zijn en als je dat niet bent dan word het zowel in je eentje als in een relatie niks..
Amen. Helaas zijn er dus veel mensen die het niet zo zien... En ook die van zichzelf ontkennen dat een relatie hebben om het hebben van een relatie.

Heb me daar zelf ook schuldig aan gemaakt, en kan niet met zekerheid zeggen dat ik nooit meer zal doen..
*Think outside the box*
pi_69321152
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:52 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Amen. Helaas zijn er dus veel mensen die het niet zo zien... En ook die van zichzelf ontkennen dat een relatie hebben om het hebben van een relatie.

Heb me daar zelf ook schuldig aan gemaakt, en kan niet met zekerheid zeggen dat ik nooit meer zal doen..
O maar ik ben ook niet altijd zo geweest hoor.
Ik heb ook jaren gehad dat ik wanhopig op zoek ging naar een relatie omdat dat nou eenmaal zo hoort en iedereen om me heen een relatie had.
O wat was ik bang dat ik overbleef en niemand mij zou willen..
Nu denk ik ,so what.
Vaak word er ook gedacht dat iemand die geen relatie heeft ook wel eenzaam zal zijn.
Ik ben alles behalve eenzaam,sterker nog ik heb me in relaties vaak eenzamer gevoeld dan nu ik geen relatie heb.
Alleen zijn en eenzaam zijn twee verschillende dingen..
pi_69322433
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:15 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Er bestaat een cruciaal verschil tussen "nooit meer een partner willen, een nieuwe partner in de toekomst uitsluiten" en "niet per se een partner willen//hoeven/zoeken". De mensen waar het hier om gaat staan misschien best open voor een relatie, maar staan ook best open voor geen relatie.
Dat zeg ik
Ik lees hier alleen genoeg reacties die de stelling van TS niet als een momentopname maar als een definitief besluit zien, en daar mag wel even in genuanceerd worden.
pi_69323256
Voor mij is het dus wel een bewuste keuze om alleen te blijven. En het liefst voor altijd.
Daarom ga ik dus ook nooit op stap ofzo. Ik heb er gewoonweg geen behoefte aan.
Want die vraag komt er meestal achteraan dan. Dan zeg ik dat ik geen vriendin heb en geen meer wil, en dan zeggen ze meteen . Je hebt toch ook je behoeftes als man zijnde. En dan kijken ze nog gekker aan als je zegt dat je die niet hebt.
Het leven draait voor mij niet alleen maar om die behoeftes.
Ik ben ook geen persoon om af en toe een scharrel te hebben.
pi_69323355
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:38 schreef BekindRewind het volgende:
Voor mij is het dus wel een bewuste keuze om alleen te blijven. En het liefst voor altijd.
Want die vraag komt er meestal achteraan dan. Dan zeg ik dat ik geen vriendin heb en geen meer wil, en dan zeggen ze meteen . Je hebt toch ook je behoeftes als man zijnde. En dan kijken ze nog gekker aan als je zegt dat je die niet hebt.
Dan is het toch niet raar / apart / maf / vreemd dat mensen daar zo van op kijken? Zo apart is het niet dat ze gek naar je kijken dat je zegt dat je dat soort behoeftes niet hebt. Of iig niet meer hebt want je had ze vast en zeker vroeger wel.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:53:06 #68
pi_69323584
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:38 schreef BekindRewind het volgende:
Maar stel dat je toch verliefd wordt? In hoeverre sta je daar voor open? Of je er behoefte aan hebt of niet, het kan je wel overkomen.... Zou je er dan voor kiezen om dan je gevoelens aan de kant te zetten en dus alleen te blijven, of sta je er wel voor open om dan misschien toch met je gevoelens mee te gaan, zeg maar?
*Think outside the box*
pi_69323783
Mijn ervaring is dat mensen die er maar op blijven doorgaan dat je single bent, of daar constant grappen over maken, dat doen om twee redenen. De eerste kan zijn dat ze zelf zo bang zijn om alleen te zijn, dat ze zich niet kunnen voorstellen dat jij dat wel bent. De tweede reden is jaloezie. Iemand die single is kan doen en laten wat hij/zij wil, terwijl veel mensen in een relatie elkaar toch verdrukken op de een of andere manier. Maar goed, zo heeft een relatie ook weer z'n voordelen natuurlijk. Trek je er niks van aan in ieder geval.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_69323813
Ik sta er niet voor open nee . Ik zal er toch voor kiezen om alleen te blijven.
Daarom zoek ik dus ook bewust niet veel kontakt zodat ik die keuze niet hoef te maken.
Zolas ik al aangaf, ik ga nooit op stap en maak ook nooit kontakt via internet .
Ik ben gewoon tevreden zoals het nu is. Wil niet zeggen dat ik geen sociaal leven heb hoor.
pi_69323838
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 14:01 schreef Steeven het volgende:
Mijn ervaring is dat mensen die er maar op blijven doorgaan dat je single bent, of daar constant grappen over maken, dat doen om twee redenen. De eerste kan zijn dat ze zelf zo bang zijn om alleen te zijn, dat ze zich niet kunnen voorstellen dat jij dat wel bent. De tweede reden is jaloezie. Iemand die single is kan doen en laten wat hij/zij wil, terwijl veel mensen in een relatie elkaar toch verdrukken op de een of andere manier. Maar goed, zo heeft een relatie ook weer z'n voordelen natuurlijk. Trek je er niks van aan in ieder geval.
OF!......... die mensen zeggen dat, omdat ze om je geven en het feit dat zij wel liefde en plezier en vrolijkheid uit hun EIGEN relatie weten te halen en zij dus ook willen dat jij blij en happy wordt.
pi_69323892
Boeiend dat je geen relatie hebt. Als je daar allemaal helemaal geen zin in hebt
Je zal wel gek zijn je to conformeren, krijg je altijd spijt van.

Het is wel raar, omdat de meeste mensen wel een relatie willen. Maar raar is niet per definitie slecht.
pi_69323944
quote:

[..]

[b]OF!.........
die mensen zeggen dat, omdat ze om je geven en het feit dat zij wel liefde en plezier en vrolijkheid uit hun EIGEN relatie weten te halen en zij dus ook willen dat jij blij en happy wordt.
Maar daar kunnen ander toch niet over beslissen, ik ga toch ook niet aan hun vragen wanneer ze het gaan uitmaken,of gaan scheiden omdat ik gelukkig ben met het alleen zijn .
pi_69323945
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 14:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

OF!......... die mensen zeggen dat, omdat ze om je geven en het feit dat zij wel liefde en plezier en vrolijkheid uit hun EIGEN relatie weten te halen en zij dus ook willen dat jij blij en happy wordt.
Dit is dus die misplaatste arrogantie waar mensen het in dit topic over hebben. Jij gaat er dus per defintie vanuit dat mensen die niet in een relatie zitten niet blij en happy zijn?
pi_69324081
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 14:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kan ik mee inkomen, maar mijn ervaring is dat mensen dat eerder zeggen, zoals de persoon boven mij zegt, uit misplaatste arrogantie, dan uit oprechtheid. Misschien dat het bij vrouwen anders is, maar bij mannen niet.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_69324266
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 14:08 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dit is dus die misplaatste arrogantie waar mensen het in dit topic over hebben. Jij gaat er dus per defintie vanuit dat mensen die niet in een relatie zitten niet blij en happy zijn?
LOL, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik alleen wel kan begrijpen waarom mensen die in een relatie anderen die single zijn blijven pushen om wel een relatie te krijgen omdat zij zelf! er wel veel uit kunnen trekken. En omdat zij misschien erg geven om die persoon blijven ze dat zeggen, ze hebben immers het beste voor. Ik zeg niet dat als je alleen bent je dus niet gelukkig kunt zijn
pi_69324287
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

LOL, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik alleen wel kan begrijpen waarom mensen die in een relatie anderen die single zijn blijven pushen om wel een relatie te krijgen omdat zij zelf! er wel veel uit kunnen trekken. En omdat zij misschien erg geven om die persoon blijven ze dat zeggen, ze hebben immers het beste voor. Ik zeg niet dat als je alleen bent je dus niet gelukkig kunt zijn
Okay duidelijk, het kwam op mij een beetje over als een Christen die per sé zijn geloof op anderen over wil brengen
pi_69324403
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar je snapt dat het krom is om je eigen levenstijl op te dringen aan anderen in de veronderstelling dat die persoon dat net zo kan waarderen wánt jij wordt er immers ook gelukkig van?
Probeer dat eens met religie, dan is de wereld opeens te klein (letterlijk)
  zaterdag 23 mei 2009 @ 14:30:18 #79
pi_69324461
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 14:27 schreef Dingest het volgende:

[..]

Maar je snapt dat het krom is om je eigen levenstijl op te dringen aan anderen in de veronderstelling dat die persoon dat net zo kan waarderen wánt jij wordt er immers ook gelukkig van?
Probeer dat eens met religie, dan is de wereld opeens te klein (letterlijk)
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 14:08 schreef BekindRewind het volgende:

[..]

Maar daar kunnen ander toch niet over beslissen, ik ga toch ook niet aan hun vragen wanneer ze het gaan uitmaken,of gaan scheiden omdat ik gelukkig ben met het alleen zijn .

Dat dus.
*Think outside the box*
pi_69332483
Bij kinderen moet ik er altijd wel om lachen. Dan komen ze naar me toe en vragen dan of ik helemaal alleen ben. Ik heb zelfs een keer een knuffel aangeboden gekregen zodat ik niet zo alleen was. Ik leg dan altijd wel netjes uit dat ik ook bij mensen op bezoek ga of dat er bezoek komt maar dat ik met iemand samenleven niet zo leuk vind
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 23 mei 2009 @ 20:12:57 #81
pi_69332834
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:02 schreef vipergts het volgende:
Bij kinderen moet ik er altijd wel om lachen. Dan komen ze naar me toe en vragen dan of ik helemaal alleen ben. Ik heb zelfs een keer een knuffel aangeboden gekregen zodat ik niet zo alleen was. Ik leg dan altijd wel netjes uit dat ik ook bij mensen op bezoek ga of dat er bezoek komt maar dat ik met iemand samenleven niet zo leuk vind
Cool
*Think outside the box*
  zaterdag 23 mei 2009 @ 21:01:36 #82
223335 B.E.D
pi_69334353
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:02 schreef vipergts het volgende:
Ja maar, als je later oud bent en in het bejaardenhuis zit, heb je geen kinderen of kleinkinderen die op bezoek komen.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 21:03:11 #83
pi_69334409
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:01 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Ja maar, als je later oud bent en in het bejaardenhuis zit, heb je geen kinderen of kleinkinderen die op bezoek komen.
So? Moet je dan dáárvoor een partner (en kinderen, en maar hopen op kleinkinderen..) nemen?!
*Think outside the box*
pi_69335923
quote:
Een relatie willen is raar. En dat is geen grap. Waarom een continue streak van awesomeness laten liggen voor verplichtingen, sleur, monogamie en compromissen sluiten? Ik kan er echt niet bij.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  zaterdag 23 mei 2009 @ 21:54:57 #85
pi_69335967
Oooh...what's wrong with: ieder moet het voor zichzelf weten, voor beide is genoeg te zeggen, en het is geen van beide raar...

Edit: tenzij je het kunt meten aan wat de meerderheid van een bevolking voor zichzelf wil.
*Think outside the box*
pi_69344009
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:01 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Genoeg mensen die in het verzorgingstehuis zitten en kinderen/kleinkinderen hebben die nauwelijks tot geen bezoek krijgen.
Kinderen krijgen is geen garantie voor het krijgen van bezoek wanneer je oud bent..
pi_69346238
Daar komt bij dat dat een beetje een rare reden is om kinderen te nemen volgens mij...
pi_69350527
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:12 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Cool
Dat was echt een kinderopmerking van die knuffel maar zo cool.

Als ik naar vrienden kijk zie ik relatie die ik nooit zou willen tot relaties waarvan ik soms wel eens denk dat zoiets helemaal nog niet zo erg is. Maar ik spreek mijn vrienden er ook op aan als ze zeggen dat het zo fijn is om vrijgezel te zijn. Dat vind ik nu echt enorm onbeschoft tegenover je partner.
  zondag 24 mei 2009 @ 16:15:27 #89
223335 B.E.D
pi_69353387
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:53 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Een relatie willen is raar. En dat is geen grap. Waarom een continue streak van awesomeness laten liggen voor verplichtingen, sleur, monogamie en compromissen sluiten? Ik kan er echt niet bij.
Van die vrijgezelle kerels van 50+ die nooit aan de vrouw zijn geweest, en in hun ouderlijk huis wonen samen met hun moeder van 80
  zondag 24 mei 2009 @ 16:25:30 #90
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69353627
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:48 schreef Michelle_2 het volgende:

Precies. Er lopen vast massa's vrouwen rond waar ik een relatie mee wil, maar dan gaat het dus om een specifiek (type) persoon waar ik een relatie mee zou willen. Ik ga niet met zo maar iemand een relatie aan om maar niet alleen te hoeven zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 24 mei 2009 @ 16:30:54 #91
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_69353751
Mensen die een relatie hebben óm het hebben van een relatie (alhoewel ze dit zelf niet vaak doorhebben)
Ik zie ze zoveel om me heen, van die aangepraatte nepverliefdheid.. Ik ben zo iemand die pas een relatie wil als ik ook écht verliefd ben of van iemand ben gaan houden. Door deze 2 dingen heb ik dan ook m'n enige, lange relatie gehad.

Laat ieder het gewoon voor zichzelf kiezen idd, ik snap nog steeds niet dat sommige mensen "medelijden" hebben met singles. Kijk, als je nou 40 bent en je geeft echt aan je vrienden aan dat je zooo graag een vrouw zou willen hebben om het gemis, dan is medelijden terecht. Maar zolang je blij bent in je eigen situatie vind ik dat anderen daar ook begrip voor op moeten kunnen brengen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  zondag 24 mei 2009 @ 16:36:51 #92
pi_69353887
quote:

[..]

Kinderen
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_69358124
quote:

[..]

Nee maar je weet hoe dat gaat op een feestje. Je hebt het als man naar je zin met je biertje en je vrienden. En dan het moment.

Je vriendin komt om je schouders hangen "Is je biertje al op" of "als je naar huis wilt moet je het zeggen hoor?" Of om met Hans Teeuwen te spreken "Kom we gaan"

Ik word niet ongelukkig als ik mijn vrienden zie ze hebben bijna allemaal een relatie en zijn bezig met kinderen. Ik ben blij voor ze en hoop dat ze geluk hebben in hun leven. Ze zijn er aan gewend geraakt En als er dan eens iemand is die me ziet zitten hebben ze nog wat te lachen als ik ze afpoeier.

Ik zeg altijd tegen ze dat ik een vrouw zoek die doorzet op zo'n moment. zo'n iemand krijgt van mij de eerst volgende dag dat de juwelier open is gelijk een ring
pi_69371985
Ik heb tig vriendinnen gehad, ben nu al jaaaaaren single en kies daar voor. Reden is simpel, vrouwen willen per dag 26 uur aandacht, aandacht en aandacht. De eerste 24 uur wil nog wel maar die laatste 2 uur...

Het gevolg is nu, dat je als single opeens door veel vrouwen wordt benaderd met klachten over haar vriend/man. Na verloop van tijd zeg ik dan maar: stop dan met hem ....
Reactie: ja...maar.......

[ Bericht 4% gewijzigd door bendk op 25-05-2009 10:52:16 ]
nothing will change without a rebel
  maandag 25 mei 2009 @ 09:46:23 #95
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69373923
TS, is het nou echt zo raar dat mensen geinteresseerd zijn of je al nieuwe vriendin aan het zoeken/vinden ben? Jemig zeg, alsof mensen om je heen moeten kunnen ruiken dat je er zo over denkt, die mensen zijn gewoon benieuwd wat er bij jou allemaal speelt...

Het zou pas erger zijn als ze het geen reet kon schelen.
pi_69379625
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:46 schreef Grumpey het volgende:
TS, is het nou echt zo raar dat mensen geinteresseerd zijn of je al nieuwe vriendin aan het zoeken/vinden ben? Jemig zeg, alsof mensen om je heen moeten kunnen ruiken dat je er zo over denkt, die mensen zijn gewoon benieuwd wat er bij jou allemaal speelt...

Het zou pas erger zijn als ze het geen reet kon schelen.
Ik geef ook niet aan dat ik het raar vindt hoor, ik heb er ook niet echt moeite mee.
Maar als ze om de 3 weken met dezelfde vraag komen, en mijn antwoord is elke keer hetzelfde.
Dat ik er niet meer aan begin aan een relatie en dat ik er genoeg van heb , helpt ook niet.
Ze blijven toch steeds weer vragen.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:16:49 #97
pi_69380075
quote:
Op maandag 25 mei 2009 07:32 schreef bendk het volgende:
Na verloop van tijd zeg ik dan maar: stop dan met hem ....
"... ik hou van hem!" Ik weets. Mensen die denken dat ze "aan hun relatie moeten werken" en " hem opvoeden" Alles om maar niet alleen te hoeven zijn.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:18:33 #98
pi_69380128
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:00 schreef BekindRewind het volgende:

[..]

Ik geef ook niet aan dat ik het raar vindt hoor, ik heb er ook niet echt moeite mee.
Maar als ze om de 3 weken met dezelfde vraag komen, en mijn antwoord is elke keer hetzelfde.
Dat ik er niet meer aan begin aan een relatie en dat ik er genoeg van heb , helpt ook niet.
Ze blijven toch steeds weer vragen.
Het is ook geen serieuze vraag. Er zit geen echte belangstelling achter, anders hadden ze het antwoord wel onthouden. Het is sociaal gedrag en het betekend niets.
pi_69380689
quote:
[
[..]

"... ik hou van hem!" Ik weets. Mensen die denken dat ze "aan hun relatie moeten werken" en " hem opvoeden" Alles om maar niet alleen te hoeven zijn.
Aan een relatie moet je niet werken.
Hij werkt of hij werkt niet.
Zodra je aan een relatie gaat werken cijfer je jezelf weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door BekindRewind op 25-05-2009 16:13:01 ]
pi_69381043
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb express een aantal ex vriendinnen gevolgd hoe hun verdere leven verloopt. Allemaal zo ongeveer hetzelfde, angst om alleen te zijn.
Eentje heeft er nu 5 jaar een vriend, ze schreef: ik had het na 1 jaar uit moeten maken !

Wat ik geleerd heb en nog steeds zie, is dat 99% van de vrouwen geen enkele moeite doen om je ook ECHT te leren kennen. Wel een beetje je gedrag ?! bekijken, maar dat is het dan ook wel...
  maandag 25 mei 2009 @ 13:56:42 #101
223335 B.E.D
pi_69381127
quote:
Op maandag 25 mei 2009 07:32 schreef bendk het volgende:
Ik heb tig vriendinnen gehad, ben nu al jaaaaaren single en kies daar voor. Reden is simpel, vrouwen willen per dag 26 uur aandacht, aandacht en aandacht. De eerste 24 uur wil nog wel maar die laatste 2 uur...

Het gevolg is nu, dat je als single opeens door veel vrouwen wordt benaderd met klachten over haar vriend/man. Na verloop van tijd zeg ik dan maar: stop dan met hem ....
Je ben een regelrechte casanova, of je hebt bindingsangst.
pi_69381301
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:56 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Je ben een regelrechte casanova,
of je hebt bindingsangst. ik heb goed nieuws voor je: je bent vandaag precies de 1.250.000ste die dat zegt, proficiat ....
  maandag 25 mei 2009 @ 16:08:23 #103
pi_69385222
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:39 schreef BekindRewind het volgende:

[..]

Aan een realtie moet je niet werken.
Zodra je aan een realtie gaat werken cijfer je jezelf weg.
Dat is ook niet waar. Je moet niet jezelf wegcijferen voor een relatie, maar dat is een uiterste. Maar je moet ook niet koppig per se niet willen veranderen als je van iemand houdt en diegene graag bij je wilt houden, als je eenmaal (een tijdje...) in die relatie zit. Iets met balans vinden.
(relatie schrijf je overigens zo: relatie )
*Think outside the box*
pi_69385755
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:56 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Je ben een regelrechte casanova, of je hebt bindingsangst.
Ik snap niet dat het raar is om liever single te zijn. Meteen bindingsangst hebben omdat ik op mezelf ben? Dat ik liever alleen wakker wordt, of tenminste het grootste deel van de tijd alleen, is veel en veel leuker dan een vriendin naast je. Ik ben zo snel uitgekeken op mensen, verveel me heel snel, haat compromissen en beloftes. Waarom zou ik een relatie willen?
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  maandag 25 mei 2009 @ 16:32:42 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69386076
Ik ben een vrouw, 35 jaar en single.
Geloof dat ik de enige ben van ons middelbare schoolkliekje.
Alleen zijn inmiddels mss de helft van de vriendinnen voor het eerst sinds hun 16e single nu ( met kids , scheiding, etc etc ).
En ineens blijkt dat ze eerst altijd medelijden met me hadden "dat ik niemand had " en dat ze me nu ineens benijden dat ik zo goed alleen kan zijn.
Tuurlijk sta ik open voor een relatie, heb dr ook wel gehad, maar wel al met de gedachte dat die vrij kansloos waren.
Maar ik zie idd echt veel mensen in relaties die niks doen als klagen en zuchten en in die relatie zitten om maar een relatie te hebben, en daar pas ik voor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_69387975
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:32 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben een vrouw, 35 jaar en single.
Geloof dat ik de enige ben van ons middelbare schoolkliekje.
Alleen zijn inmiddels mss de helft van de vriendinnen voor het eerst sinds hun 16e single nu ( met kids , scheiding, etc etc ).
En ineens blijkt dat ze eerst altijd medelijden met me hadden "dat ik niemand had " en dat ze me nu ineens benijden dat ik zo goed alleen kan zijn.
Tuurlijk sta ik open voor een relatie, heb dr ook wel gehad, maar wel al met de gedachte dat die vrij kansloos waren.
Maar ik zie idd echt veel mensen in relaties die niks doen als klagen en zuchten en in die relatie zitten om maar een relatie te hebben, en daar pas ik voor.
ik had het niet beter kunnen schrijven ! Wat een saamhorigheid...trouwen ?
pi_69393300
Ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat mensen die erg dik zijn, gelukkig kunnen zijn. Bij elke aardige en dikke persoon met een leuk gezicht denk ik: "wat jammer van zo'n leuk iemand dat die dik is".

Toch heb ik het besef dat mijn visie behoorlijk kortzichtig is en de bescheidenheid om niet aan elke dikke persoon die ik aardig vind te vragen of hij al bezig is met afvallen.

Dat zou iemand die bovenstaande visie erop na houdt over singles ipv over dikke mensen, toch ook moeten kunnen, lijkt me zo.
pi_69394307
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:00 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat mensen die erg dik zijn, gelukkig kunnen zijn. Bij elke aardige en dikke persoon met een leuk gezicht denk ik: "wat jammer van zo'n leuk iemand dat die dik is".

Toch heb ik het besef dat mijn visie behoorlijk kortzichtig is en de bescheidenheid om niet aan elke dikke persoon die ik aardig vind te vragen of hij al bezig is met afvallen.

Dat zou iemand die bovenstaande visie erop na houdt over singles ipv over dikke mensen, toch ook moeten kunnen, lijkt me zo.
Op een of andere manier vinden mensen dat ze samen met iemand anders een toekomst aan moeten gaan. Waar dat vandaan komt mag joost weten, cultuur, genen, religie, opvoeding ??!!!

Dan pas ben je er, dan pas ben je gelukkig, zo hoort en ga zo maar door.

Wie zegt nou eens dat dit voorbij is, wat is er toch mis mee met een land vol singles die zo nu en dan samen iets gaan ondernemen. Een korte tijd of een wat minder korte tijd. Een nieuwe moraal en een nieuwe gedachte en een geheel nieuw soort maatschappij.
Wat is het toch dat zo iets geen levensvatbaarheid heeft ? Althans zo denken we thans ... we geven elkaar die ruimte kennelijk niet.
  maandag 25 mei 2009 @ 20:30:05 #109
223335 B.E.D
pi_69394630
Bovendien kun je als alleenstaande ook niet zo'n mooi huis kopen.
Daar heb je toch wel 2 salarissen voor nodig, om een mooi bedrag te kunnen lenen.

In je eentje kom je ergens in een eensgezinswoning in een jaren 30 arbeiderswijk, of een gaar appartement.
  maandag 25 mei 2009 @ 20:31:52 #110
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_69394709
Als je na het stuklopen van een relatie snel een nieuw liefje hebt dan noemen ze 't een rebound. Maar als je na een jaar nog single bent dan vragen ze zich af of er iets mis met je is. Het is nooit goed
(Un)masking for the greater good.
  maandag 25 mei 2009 @ 21:00:53 #111
pi_69395984
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:22 schreef bendk het volgende:

[..]
(...) Waar dat vandaan komt mag joost weten, cultuur, genen, religie, opvoeding ??!!!

(...)
That's it. Evolutie enzo: je moet kinderen maken (om je genen door te geven), en op de 2e plaats komt monogamie, wat inderdaad iets is uit de andere 3 opties die je noemt
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:30 schreef B.E.D het volgende:
Daar heb je toch wel 2 salarissen voor nodig, om een mooi bedrag te kunnen lenen.

In je eentje kom je ergens in een eensgezinswoning in een jaren 30 arbeiderswijk, of een gaar appartement.
Dat argument betwijfel ik: met een 1-persoonssalaris kun je geen mooi groot huis krijgen, maar in je eentje heb je dat toch ook niet nodig? Ik denk dat je met een beetje moeite voor een 1-persoonssalaris ook best een mooi 1-persoonshuis kunt vinden. Ik weet niet veel van de huizenmarkt, maar vermoed wel dat je hiervoor ook in de huursector en ook tussen appartementen en niet alleen vrijstaande huizen zou moeten zoeken - maar wat daar mis mee is? Besides: een mooi/leuk huis maak je toch zelf?

Edit: jij kwam ook al met dat argument over bezoekende (klein)kinderen als je oud bent, als reden om een relatie te willen... Misschien kan ik maar beter geen discussies met je aangaan...
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:31 schreef Natalie het volgende:
Als je na het stuklopen van een relatie snel een nieuw liefje hebt dan noemen ze 't een rebound. Maar als je na een jaar nog single bent dan vragen ze zich af of er iets mis met je is. Het is nooit goed
So true.

[ Bericht 2% gewijzigd door El_Chica_Del_Fuego op 25-05-2009 21:06:57 ]
*Think outside the box*
pi_69399309
quote:

Dus daarom heb jij een relatie?
Het zou om te gieren zijn als het eigenlijk niet zo ontzettend triest was..
pi_69400887
of je blijft single, emigreert en je koop dit voor 155.000 euro + 20.000 m2 grond, gratis frisse lucht en beschaafde mensen...

http://www.edc.dk/en/Sag/?Pid=68851626&res=929d830f-3e7a-47e8-80ff-672a0e6bb67e&type=list

klik op: billeder voor een fotodiashow...

ps ik ben dus geen boer maar vond dit wel een leuk optrekje voor mijzelf en wat kleine dieren en paarden en zo.

[ Bericht 9% gewijzigd door bendk op 25-05-2009 22:50:39 ]
pi_69404133
Wat een negativiteit hangt hier in de lucht. Natuurlijk zijn er mensen met relatie om een relatie te hebben en zeikende en zeurende mensen die het alleen doen om erbij te horen....Maar kan je je niet voorstellen dat je een relatie wil om de diepe niet te omschrijven vurige onvoorwaardelijke liefde voor die ander? Ik weet dat ik het heerlijk vind om wakker te worden naast een geliefde. en jaah, ik heb nu een vriend maar ik ben tussendoor ook een prima happy single.

Maar waar ik me het hardst aan irriteer, is dat er altijd wordt gezegd dat vrouwen alleen maar lopen te zeuren?? is dat echt een algemeen beeld dat heerst? (misschien een goede voor een nieuw topic) Als dat zo is, waarom hebben mannen dan een vriendin? voor de sex? Vrouwen lopen toch niet alleen maar te zeiken? (Jaah of courze sommigen wel) Mijn vriend vind niet dat ik zeur en als me iets dwarszit meld ik dat...is dat dan zeuren>? hij doet precies hetzelfde.

nja dat dus
pi_69404254
Ik vind het altijd een beetje raar als iemand van in de 30 geen vriend/vriendin of man/vrouw heeft. Dan vraag ik me altijd af wat er mis met diegene moet zijn. Maar als iemand uit een scheiding of een lange relatie komt kan ik me er nog wat bij voorstellen.
-
  dinsdag 26 mei 2009 @ 00:40:58 #116
pi_69404951
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:10 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het altijd een beetje raar als iemand van in de 30 geen vriend/vriendin of man/vrouw heeft. Dan vraag ik me altijd af wat er mis met diegene moet zijn. Maar als iemand uit een scheiding of een lange relatie komt kan ik me er nog wat bij voorstellen.
Tip: lees de thread.
*Think outside the box*
pi_69405566
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:40 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Tip: lees de thread.
Is me iets teveel maar ik gok dat het vol staat met mensen "die tevreden zijn zoals het nu is en geen partner nodig hebben om gelukkig te zijn".
-
  dinsdag 26 mei 2009 @ 01:32:16 #118
223335 B.E.D
pi_69405607
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:00 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

Besides: een mooi/leuk huis maak je toch zelf?

Edit: jij kwam ook al met dat argument over bezoekende (klein)kinderen als je oud bent, als reden om een relatie te willen... Misschien kan ik maar beter geen discussies met je aangaan...
Met schilderen en een leuk behangetje?
Ik had het meer over een mooi huis met garage, oprit, leuke tuin, jonge wijk. Probeer dat maar rond te breien met 1 salaris.

PS:
Honderd mannen kunnen een huis bouwen, om een thuis te krijgen heb je een vrouw nodig.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 01:36:24 #119
223335 B.E.D
pi_69405640
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:28 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Is me iets teveel maar ik gok dat het vol staat met mensen "die tevreden zijn zoals het nu is en geen partner nodig hebben om gelukkig te zijn".
Van die gasten van in de 30 die nog steeds al vanaf hun 16e steevast elke zaterdagavond in de kroeg staan, terwijl langzaam maar zeker die groep steeds kleiner wordt. Totdat ze er nog maar met z'n 2'en of 3'en staan, omdat de overige kameraden van weleer, thuis op de bank zit met vrouw en kinderen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 01:46:33 #120
pi_69405708
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:28 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Uhm, nee. Als je te lui bent om te lezen, ga dan ook niet proberen mee te lullen.
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:32 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Ik had het meer over een mooi huis met garage, oprit, leuke tuin, jonge wijk. Probeer dat maar rond te breien met 1 salaris.

PS:
Honderd mannen kunnen een huis bouwen, om een thuis te krijgen heb je een vrouw nodig.
Ja want een garage, oprit, leuke tuin, jonge wijk, heb je inderdaad allemaal nodig, om gelukkig te worden enzo. Ook vooral als je in je eentje bent. Onee wacht, jij bent in de veronderstelling dat je in dat geval uberhaupt niet gelukkig kan zijn
En die wijze quote, is wel heel mooi hoor... Maar geen ultieme waarheid.
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:36 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Van die gasten van in de 30 die nog steeds al vanaf hun 16e steevast elke zaterdagavond in de kroeg staan, terwijl langzaam maar zeker die groep steeds kleiner wordt. Totdat ze er nog maar met z'n 2'en of 3'en staan, omdat de overige kameraden van weleer, thuis op de bank zit met vrouw en kinderen.
... Ik hoop dat je slaagt met je weleer en je bank.
*Think outside the box*
pi_69405836
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:36 schreef B.E.D het volgende:

[..]

En toch kunnen die keer op keer een goede avond beleven met zijn 3en en zonder andere verplichtingen thuis op bed neerploffen, terwijl de anderen met jankende koters in huis zitten en de TV op RTL8 hebben staan omdat vrouwlief dat wilt.

Wat extremere voorbeelden uiteraard, maar die zijn er ernstig genoeg ook.
pi_69405986
In de regel kunnen mannen makkelijker alleen zijn dan vrouwen. Alleenstaande of gescheiden vrouwen met kinderen kunnen ook goed alleen zijn (halen over het algemeen hun geluk uit hun kroost)

Waarom vrouwen meer aansturen op relaties en de behoefte hebben aan binding en familie heeft een meer evolutionaire en sociaal psychologische reden. Vrouwen hebben een bijzondere hoge druk om op een bepaalde leeftijd aan kinderen te beginnen. Dit is rond hun 30e (ook de beste leeftijd om aan kinderen te beginnen qua vruchtbaarheid van de vrouw). Voor die leeftijd willen ze vaak een partner en deze aan zich binden en dan maar hopen dat ze zwanger worden (duurt ook nog vaak 2 jaar). Daarnaast zijn vrouwen, psychologisch gezien, veiligheidszoekers en hebben een grotere behoefte aan zekerheid (als basis voor het stichten van een gezin)

Mannen hebben deze druk totaal niet, misschien verklaard dat waarom zij beter alleen kunnen zijn en soms ook WILLEN zijn. Mannen kunnen tot hun 45e vrouwen bevruchten. Na hun 45e kan dat ook, hoewel de kwaliteit van het zaad iets lijkt af te nemen. Een man hoeft geen kind te dragen en te werpen en is daardoor vrijwel onafhankelijk (vrouwen kunnen door de zwangerschap een periode niet werken en zijn dus financieel afhankelijk van anderen) Wat betreft de voortplanting ligt de rol van de man zuiver in het doneren van zaad en daar houdt het op. De vrouw vertegenwoordigd een veel grotere rol en en om dit alles tot een succes te maken is er veiligheid nodig. Die veiligheid wordt gezocht in relaties en binding. vrouwen zijn daardoor meer gericht op lange termijn relaties en huwelijken om het voortplantingsproces, zwangerschapsproces en opvoeding van het kind in de beginfase te waarborgen.

Een man heeft dus niet beslist een relatie of huwelijk nodig om aan zijn natuurlijke plicht te voldoen. Slechts het doneren van zaad aan de spermabank is voldoende om de evolutie te dienen en daarmee houdt zijn rol alweer op. Een man kan dus in principe zijn hele leven lang alleen blijven en toch zijn natuurlijke plicht (voortplanten) voldoen.

Evolutionair gezien is een relatie/huwelijk alleen zinvol indien het doel voortplanten en opvoeden van een kind is. Is de voortplanting gelukt en zijn de kinderen goed opgevoed dan verliest een relatie of huwelijk tussen man en vrouw haar nut (het dient de natuur niet meer behalve het eigen welzijn) In dat geval zou, natuurlijk gezien, normaal zijn dat mensen weer single worden en zoeken naar een nieuwe partner met als doel zich voort te planten. De culturele revolutie van de mens heeft ervoor gezorgd dat we liefde en romantiek zijn gaan overschatten met alle gevolgen van dien (zoals allerlei bedachte dwang instituties zoals relaties en huwelijken om de seksualiteit en het verkeer der geslachten in de samenleving te reguleren).

Nu hebben vrouwen in deze beperkte mogelijkheden (kunnen tot een bepaalde leeftijd zwanger worden) mannen hebben juist veel meer vrijheid (kunnen op hoge leeftijd vrouwen bezwangeren en hebben een beperkte rol). Dat verklaart waarom vrouwen slecht alleen kunnen zijn en mannen daar minder moeite mee hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leonidas82 op 26-05-2009 02:50:16 ]
pi_69406069
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:32 schreef B.E.D het volgende:

[..]

PS:
Home is where the heart is.
Citaten zijn doorgaans een mening, geen onomstotelijke vaststaand gegeven
Je projecteert nu gewoon jouw levensstijl op andere mensen in de veronderstelling dat die het beste/het gelukkigste is - terwijl dat alleen voor jou geldt. Je doet hele ongenuanceerde aannames en draagt alleen subjectieve zaken aan
pi_69406152
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:10 schreef Ritmo het volgende:
Ik ben dan nog geen 30, maar goed:

Ik ben licht autistisch en daardoor sociaal-emotioneel zwakbegaafd. Ik kan simpelweg niet functioneren in een relatie omdat ik mijn partner niet goed zou kunnen inschatten, mij niet in haar in kan leven, niet weet wat er van mij verwacht wordt en bij problemen deze niet of nauwelijks kan oplossen. Daarbij komt dat een partner mijn structuur dusdanig in de war gooit dat ik het op sommige punten meer als een hinder zal zien. Voor zover ik weet kan je een vriendin niet zomaar uitzetten wanneer je er even geen behoefte aan hebt of negeren wanneer ik die extra druk niet aan kan, wat ook stof tot nadenken geeft. Ik heb bijna geen aanpassingsvermogen en ik kan dat gewoon niet van een meisje verlangen om daar zóveel rekening mee te moeten houden. Ik moet dus heel bewust een situatie kiezen waarin ik het best kan functioneren (en dus het gelukkigst ben), en vooralsnog is dat als ik geen relatie heb.

Dit is een veel voorkomende keuze bij mensen met mijn problematiek. Niet zozeer omdat ze/we het overigens per definitie weren, maar gewoon omdat het zoeken van een partner erdoor geen prioriteit heeft. Ik heb soms wel behoefte aan genegenheid, maar de wens voor een hanteerbaar leven met mijn problematiek weegt bij mij zwaarder. Mocht ik een meisje tegenkomen die ondanks alles het toch wil proberen dan vind ik dat overigens prima. Het is gewoon een 'mocht zich de mogelijkheid voordoen wil ik het wel proberen'-mentaliteit die niet extreem effectief is
pi_69407153
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 02:38 schreef Leonidas82 het volgende:
In de regel kunnen mannen makkelijker alleen zijn dan vrouwen. Alleenstaande of gescheiden vrouwen met kinderen kunnen ook goed alleen zijn (halen over het algemeen hun geluk uit hun kroost)

Waarom vrouwen meer aansturen op relaties en de behoefte hebben aan binding en familie heeft een meer evolutionaire en sociaal psychologische reden. Vrouwen hebben een bijzondere hoge druk om op een bepaalde leeftijd aan kinderen te beginnen. Dit is rond hun 30e (ook de beste leeftijd om aan kinderen te beginnen qua vruchtbaarheid van de vrouw). Voor die leeftijd willen ze vaak een partner en deze aan zich binden en dan maar hopen dat ze zwanger worden (duurt ook nog vaak 2 jaar). Daarnaast zijn vrouwen, psychologisch gezien, veiligheidszoekers en hebben een grotere behoefte aan zekerheid (als basis voor het stichten van een gezin)

Mannen hebben deze druk totaal niet, misschien verklaard dat waarom zij beter alleen kunnen zijn en soms ook WILLEN zijn. Mannen kunnen tot hun 45e vrouwen bevruchten. Na hun 45e kan dat ook, hoewel de kwaliteit van het zaad iets lijkt af te nemen. Een man hoeft geen kind te dragen en te werpen en is daardoor vrijwel onafhankelijk (vrouwen kunnen door de zwangerschap een periode niet werken en zijn dus financieel afhankelijk van anderen) Wat betreft de voortplanting ligt de rol van de man zuiver in het doneren van zaad en daar houdt het op. De vrouw vertegenwoordigd een veel grotere rol en en om dit alles tot een succes te maken is er veiligheid nodig. Die veiligheid wordt gezocht in relaties en binding. vrouwen zijn daardoor meer gericht op lange termijn relaties en huwelijken om het voortplantingsproces, zwangerschapsproces en opvoeding van het kind in de beginfase te waarborgen.

Een man heeft dus niet beslist een relatie of huwelijk nodig om aan zijn natuurlijke plicht te voldoen. Slechts het doneren van zaad aan de spermabank is voldoende om de evolutie te dienen en daarmee houdt zijn rol alweer op. Een man kan dus in principe zijn hele leven lang alleen blijven en toch zijn natuurlijke plicht (voortplanten) voldoen.

Evolutionair gezien is een relatie/huwelijk alleen zinvol indien het doel voortplanten en opvoeden van een kind is. Is de voortplanting gelukt en zijn de kinderen goed opgevoed dan verliest een relatie of huwelijk tussen man en vrouw haar nut (het dient de natuur niet meer behalve het eigen welzijn) In dat geval zou, natuurlijk gezien, normaal zijn dat mensen weer single worden en zoeken naar een nieuwe partner met als doel zich voort te planten. De culturele revolutie van de mens heeft ervoor gezorgd dat we liefde en romantiek zijn gaan overschatten met alle gevolgen van dien (zoals allerlei bedachte dwang instituties zoals relaties en huwelijken om de seksualiteit en het verkeer der geslachten in de samenleving te reguleren).

Nu hebben vrouwen in deze beperkte mogelijkheden (kunnen tot een bepaalde leeftijd zwanger worden) mannen hebben juist veel meer vrijheid (kunnen op hoge leeftijd vrouwen bezwangeren en hebben een beperkte rol). Dat verklaart waarom vrouwen slecht alleen kunnen zijn en mannen daar minder moeite mee hebben.

Je bericht geeft goed aan wat ik bedoel. Mijn ervaring is en ik herhaal, dat vrouwen zich meer richten op het hebben van een relatie dan zich inleven in het karakter van de man, wel zijn gedrag.

Praktisch gesproken: ze hebben iets van hoe eerder samenwonen hoe beter.
Beiden zijn verantwoordelijk om te bezien of je bij elkaar past. Doe dat onderzoekend en wacht niet af tot er conflict komt. (wat ook nog vaak wordt genegeerd).
Dat is mijn zorg of zoals je wilt mijn kritiek...

Oxycotine is een stof dat na enkele maanden 'verkering' aan de slag gaat en je gebiedt om je te hechten. Realiseer je dus, dat deze keuze niet vrijwillig is maar wordt bepaald.
pi_69407190
Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken en daar hoeft niemand zich mee te bemoeien, ikzelf zou niet alleen kunnen leven.
Ik sta in de avond
Op de rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:38:56 #127
pi_69409219
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 02:38 schreef Leonidas82 het volgende:
(...)
Evolutionair gezien is een relatie/huwelijk alleen zinvol indien het doel voortplanten en opvoeden van een kind is.
(...)

En dat de drang om je genen door te geven ook voor vrouwen in de huidige maatschappij, veel minder is geworden...kan dat niet verklaren dat er ook een verminderde drang naar een relatie bij (sommige) vrouwen bestaat?
*Think outside the box*
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:41:50 #128
pi_69409304
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 02:58 schreef Dingest het volgende:

[..]

Home is where the heart is.
Citaten zijn doorgaans een mening, geen onomstotelijke vaststaand gegeven
Je projecteert nu gewoon jouw levensstijl op andere mensen in de veronderstelling dat die het beste/het gelukkigste is - terwijl dat alleen voor jou geldt. Je doet hele ongenuanceerde aannames en draagt alleen subjectieve zaken aan
Amen.
*Think outside the box*
pi_69409309
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:38 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

En dat de drang om je genen door te geven ook voor vrouwen in de huidige maatschappij, veel minder is geworden...kan dat niet verklaren dat er ook een verminderde drang naar een relatie bij (sommige) vrouwen bestaat?
Dat,en het feit dat vrouwen tegenwoordig prima zelf een inkomen kunnen verdienen en dus ook wat dat betreft niet meer van een man afhankelijk hoeven te zijn denk ik.
  donderdag 28 mei 2009 @ 01:18:30 #130
223335 B.E.D
pi_69477589
Ja maar met pinksteren zit je je dan ook maar te vervelen in je uppie.
  donderdag 28 mei 2009 @ 01:27:10 #131
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69477713
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:42 schreef Michelle_2 het volgende:

[..]

Dat,en het feit dat vrouwen tegenwoordig prima zelf een inkomen kunnen verdienen en dus ook wat dat betreft niet meer van een man afhankelijk hoeven te zijn denk ik.

Ik ben ook alleen (met 1 kind) en zit er ook echt niet op te wachten om weer met iemand samen te leven. Ik wil (buiten mijn kind om) niet meer met iemand anders rekening hoeven houden. Ik woon zelfstandig, verdien zelfstandig geld en ben van niemand afhankelijk, ook emotioneel niet
pi_69479073
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 01:27 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik ben ook alleen (met 1 kind) en zit er ook echt niet op te wachten om weer met iemand samen te leven. Ik wil (buiten mijn kind om) niet meer met iemand anders rekening hoeven houden. Ik woon zelfstandig, verdien zelfstandig geld en ben van niemand afhankelijk, ook emotioneel niet

--niet meer met iemand anders rekening hoeven houden.--

Vind ik ook zeer belangrijk, vooral merkbaar als ik weer een vriendin heb, je moet dan alles weer samendoen...
pi_69479293
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 01:18 schreef B.E.D het volgende:
Ja maar met pinksteren zit je je dan ook maar te vervelen in je uppie.
Dat ligt helemaal aan de persoon zelf..
Ik verveel me absoluut niet met Pinksteren,en ook niet met Kerst,Pasen enz..
Dat iemand geen relatie heeft wil niet zeggen dat hij/zij in zijn uppie zit..
De meesten hebben vrienden,vriendinnen,kennissen,kinderen dus die vervelen zich helemaal niet.
Als je een relatie nodig hebt om een huis,om je niet te vervelen enz dan ben je triest bezig..
Maar goed dat vind ik,maar ieder zijn eigen..
pi_69479765
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:04 schreef Michelle_2 het volgende:

[..]

Dat ligt helemaal aan de persoon zelf..
Ik verveel me absoluut niet met Pinksteren,en ook niet met Kerst,Pasen enz..
Dat iemand geen relatie heeft wil niet zeggen dat hij/zij in zijn uppie zit..
De meesten hebben vrienden,vriendinnen,kennissen,kinderen dus die vervelen zich helemaal niet.
Als je een relatie nodig hebt om een huis,om je niet te vervelen enz dan ben je triest bezig..
Maar goed dat vind ik,maar ieder zijn eigen..
ik verveel me juist als ik een vriendin heb....
pi_69479867
Je bent 1 jaar gescheiden kom op. Als je nu al 20 jaar alleen was.
pi_69480008
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:39 schreef BekindRewind het volgende:

[..]

Aan een relatie moet je niet werken.
Zodra je aan een relatie gaat werken cijfer je jezelf weg.
Mwah. Denk dat je na een aantal jaren met elkaar vaker toch echt meer moeite moet doen voor elkaar. In het begin is het makkelijk, maar wacht maar tot de nieuwigheid eraf is.
Niet de moeite willen doen om energie in je relatie te stoppen en doen waar je zelf zin in hebt zal elke relatie doen stoppen. Dan kun je beter alleen blijven.
pi_69485127
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 03:15 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik ben dan nog geen 30, maar goed:

Ik ben licht autistisch en daardoor sociaal-emotioneel zwakbegaafd. Ik kan simpelweg niet functioneren in een relatie omdat ik mijn partner niet goed zou kunnen inschatten, mij niet in haar in kan leven, niet weet wat er van mij verwacht wordt en bij problemen deze niet of nauwelijks kan oplossen. Daarbij komt dat een partner mijn structuur dusdanig in de war gooit dat ik het op sommige punten meer als een hinder zal zien. Voor zover ik weet kan je een vriendin niet zomaar uitzetten wanneer je er even geen behoefte aan hebt of negeren wanneer ik die extra druk niet aan kan, wat ook stof tot nadenken geeft. Ik heb bijna geen aanpassingsvermogen en ik kan dat gewoon niet van een meisje verlangen om daar zóveel rekening mee te moeten houden. Ik moet dus heel bewust een situatie kiezen waarin ik het best kan functioneren (en dus het gelukkigst ben), en vooralsnog is dat als ik geen relatie heb.

Dit is een veel voorkomende keuze bij mensen met mijn problematiek. Niet zozeer omdat ze/we het overigens per definitie weren, maar gewoon omdat het zoeken van een partner erdoor geen prioriteit heeft. Ik heb soms wel behoefte aan genegenheid, maar de wens voor een hanteerbaar leven met mijn problematiek weegt bij mij zwaarder. Mocht ik een meisje tegenkomen die ondanks alles het toch wil proberen dan vind ik dat overigens prima. Het is gewoon een 'mocht zich de mogelijkheid voordoen wil ik het wel proberen'-mentaliteit die niet extreem effectief is
Je komt intelligent over en je ziet je eigen situatie bijzonder knap in vind ik. Er zijn toch ook wel vrouwen die geen man willen die zich helemaal aanpast?

Zoals je nu post, kun je ook zo open praten met mensen in 'het echt'? In dat geval ben je iemand met meer zelfkennis en een betere gesprekspartner dan 90 % van de mannen.
-
pi_69485722
Ik denk dat je niet kunt zeggen 'ik blijf single', net als dat niet opgaat voor relaties dat die duren tot in den eeuwigheid. Ik denk dat voor iedereen geldt dat als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet die je eventueel hebt mbt tot een relatie en graag bij hem/haar wil zijn. Zie het gewoon niet zo zwart/wit. Je hebt nu een relatie? Prima geniet ervan, het kan eindig zijn. Je bent nu single en wil nooit meer een relatie? Ook prima, geniet ervan, je single bestaan kan ook eindigen in een relatie. Waarom je nu al vastleggen voor de rest van je leven? Of dit nou in een relatie is of juist niet? Go with the flow en zie wat er op je pad komt.
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:02:00 #139
pi_69486092
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:51 schreef heksehiel het volgende:
Ik denk dat je niet kunt zeggen 'ik blijf single', net als dat niet opgaat voor relaties dat die duren tot in den eeuwigheid. Ik denk dat voor iedereen geldt dat als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet die je eventueel hebt mbt tot een relatie en graag bij hem/haar wil zijn. Zie het gewoon niet zo zwart/wit. Je hebt nu een relatie? Prima geniet ervan, het kan eindig zijn. Je bent nu single en wil nooit meer een relatie? Ook prima, geniet ervan, je single bestaan kan ook eindigen in een relatie. Waarom je nu al vastleggen voor de rest van je leven? Of dit nou in een relatie is of juist niet? Go with the flow en zie wat er op je pad komt.
Amen.
*Think outside the box*
pi_69486181
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:51 schreef heksehiel het volgende:
-- als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet --

ik ben ieder jaar wel een paar keer verliefd maar ben je dan verplicht om dan ook een relatie aan te gaan?
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:11:44 #141
pi_69486391
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Je komt intelligent over en je ziet je eigen situatie bijzonder knap in vind ik. Er zijn toch ook wel vrouwen die geen man willen die zich helemaal aanpast?

Zoals je nu post, kun je ook zo open praten met mensen in 'het echt'? In dat geval ben je iemand met meer zelfkennis en een betere gesprekspartner dan 90 % van de mannen.
Je hebt gelezen dat hij (toch?) autistisch is? Misschien ben ik bevooroordeeld daarover, spreek ik hiermee een stereotype/stigma uit maar ik denk dat intelligentie dan niet zo vreemd is, maar 'in het echt' contact maken en sociale contacten onderhouden en de betere gesprekspartner zijn die je omschrijft, zijn waarschijnlijk een stuk moeilijker...
Correct me if I'm wrong.
*Think outside the box*
pi_69486595
Autisme heb je in veel vormen. Er zullen heus wel autisten met een relatie zijn.
-
pi_69486772
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:04 schreef bendk het volgende:

[..]

-- als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet --

ik ben ieder jaar wel een paar keer verliefd maar ben je dan verplicht om dan ook een relatie aan te gaan?

Je bent nooit verplicht. De enige verplichtingen die je hebt m.b.t relaties is die je jezelf oplegt. Als jij kost wat kost single wil blijven, is dat jouw keus, maar jij bent zelf degene die zich aan die band vastlegt.

En ik denk dat je verliefdheid met lust verward! Wereld van verschil.
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:31:53 #144
pi_69487062
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef Ritmo het volgende:
Autisme heb je in veel vormen. Er zullen heus wel autisten met een relatie zijn.
Daar had ik het ook niet direct over. Maar je sneed precies dingen aan, die met sociale contacten te maken hadden, die juist, over het algemeen, volgens mij, een issue zijn bij autisme. Maar misschien is dat een stereotype dat eigenlijk maar waar is voor 10 % van de autisten en hoort Dingest daar ook totaal niet bij.
*Think outside the box*
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:03:22 #145
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_69488124
U WILL DIE ALONE
Minds are like parachutes. They only function when open.
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:29:39 #146
pi_69488984
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:03 schreef Demon_Hunter het volgende:
U WILL DIE ALONE
Everybody does.
*Think outside the box*
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:27:49 #147
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_69495533
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef Ritmo het volgende:
Soort zoekt soort zeggen ze.
pi_69502139
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:11 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Je hebt gelezen dat hij (toch?) autistisch is? Misschien ben ik bevooroordeeld daarover, spreek ik hiermee een stereotype/stigma uit maar ik denk dat intelligentie dan niet zo vreemd is, maar 'in het echt' contact maken en sociale contacten onderhouden en de betere gesprekspartner zijn die je omschrijft, zijn waarschijnlijk een stuk moeilijker...
Correct me if I'm wrong.
Ik ben licht autistisch (strikt genomen heet het PDD-NOS)
Autisme komt in verschillende mate en vormen voor, waardoor geen enkele autist of PDD-er eigenlijk hetzelfde is. PDD-NOS is zelfs zo'n mengelmoesje dat NOS simpelweg staat voor Not Otherwise Specified Maar er zijn genoeg PDD-NOSsers die er wel een relatie op na kunnen houden, hetzij met een 'normaal' persoon, hetzij met een lotgenoot. Het is niet zo dat je met dergelijke problematiek gelijk verstokt zal zijn van een relatie, maar bij de één gaat het een stuk beter dan bij de ander.

Op zich kan ik er 'in het echt' het er ook wel zo over hebben zoals ik eerder in dit topic had gedaan, maar het is niet echt een bondig onderwerp dus mijn hoofd (en het gezelschap) moet er wel naar staan Het is ook zo dat de stoornis mij niet alleen op het gebied van liefdesrelaties stoort - ik heb erg veel problemen om een opleiding te doen, werk te vinden (en te behouden): eigenlijk alles wat zich buiten de deur afspeelt. En dat heeft zowel direct als indirect wel invloed op het vermogen om een relatie in stand te houden. Het maak mij geen aantrekkelijk levensgezel, zeker op dit moment niet, omdat voor haar altijd de vraag zal blijven van wat voor problemen ze nu weer kan verwachten maar ook dat ik een erg laag sociaal limiet heb. Een paar maanden geleden had ik werk gevonden voor 20 uur in de week, maar dat vroeg zoveel van mij dat ik nog amper behoefte had aan verder contact, zelfs niet met mijn vrienden. Ik kan moeilijk voor zo'n lange periode een vriendin gaan zitten negeren. Ik kan dat niet aanpassen want dan gaat het helemaal mis, wat niet wil zeggen dat ik het voor een écht speciaal iemand niet zou willen proberen, maar een meisje moet dan ook van hele goede huize komen wil ze zo geluk uit een relatie kunnen halen.

El_Chica_Del-Fuego heeft wat dat betreft dus wel gelijk, het zijn inderdaad de zaken als 'in het echt' contact maken en andere sociale contacten onderhouden die het grootste probleem vormen voor de meesten van 'ons'. Voor mij is de drempel in ieder geval te hoog om uit te gaan - en als ik onverwachts wordt aangesproken dan zie ik dat meer als een hinder en verstoring van waar ik mee bezig was, dus heb ik er dan weinig behoefte aan (ik ben verder wel beleefd hoor ).
pi_69502249
Overigens, van de Wiki-pagina over Asperger (valt ook onder de PDD-groep):
quote:
Relaties

Veel mensen met Asperger ervaren grote moeilijkheden een levensgezel te vinden, of raken gescheiden om tal van redenen buiten hun wil. Velen blijven levenslang alleenstaand en hebben (nog) nooit een relatie gehad. Dit kan een bewuste keuze zijn, maar is vaak tegen hun wil in. Zelfs als ze zich er hard voor inspannen, slagen vele Aspergers er in hun hele leven niet in een partner te vinden, laat staan te trouwen en kinderen te krijgen. Zelfs tot op latere leeftijd ervaren veel mensen met het syndroom van Asperger dat ze niet behoren tot de wereld rondom hen. Veel volwassen personen met het syndroom van Asperger leven (met name in hun vrije tijd) als "einzelgänger" en hebben zichzelf er (min of meer) mee verzoend om maar voor de rest van hun leven alleen te blijven.

Anderzijds zijn er ook volwassenen met het syndroom van Asperger die trouwen, kinderen krijgen, een gelukkig gezinsleven ervaren, een universitaire titel krijgen en een goed betaalde baan hebben. Toch komt dat vaak door veel zelfkennis, een focus op hun mogelijkheden, en aanpassingen door de omgeving.
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:10:49 #150
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_69502712
Ik vind het eigenlijk alleen een beetje vreemd als je verliefd bent en toch geen relatie wil (al is het alleen maar diep van binnen). Rationeel kan ik voor mezelf een relatie in elk geval niet verantwoorden maar verliefdheid is een rationaliteitskiller

Opvallend trouwens, ik ben nu een aantal maanden weer single en heb de vraag nog geen enkele keer gehoord
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:13:22 #151
pi_69502778
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:54 schreef Dingest het volgende:

knip
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:57 schreef Dingest het volgende:
knip
Ik bedoelde niet direct dat je moeite zou hebben met het vinden een partner, maar meer dat het 'hier over praten in het echt' wat genoemd werd, juist een issue was. Maar dat klopt dus, en dat dat het ook lastig maakt om een relatie te vinden/op te bouwen, is ook wel een logisch gevolg.
Hopelijk heb jij niet de instelling zoals volgens de quote Aspergers hebben, zo zielig, dat ze zich er maar min of meer mee verzoend hebben om alleen te blijven...
Maar van het syndroom van Asperger weet ik ook wel *iets* en dat stukje vind ik sowieso vrij negatief...
*Think outside the box*
pi_69507573
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:13 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Hopelijk heb jij niet de instelling zoals volgens de quote Aspergers hebben, zo zielig, dat ze zich er maar min of meer mee verzoend hebben om alleen te blijven...
Daar vind ik het nu nog iets te vroeg voor, ik ben nog maar 22, maar ik heb wel aanvaard dat het een mogelijkheid is. Als er over 20 jaar nog steeds geen schot in de zaak zit dan gooi ik de handdoek wel in de ring
Al denk ik dat in dat geval het single-zijn zolang heeft geduurd dat er dan inmiddels genoeg ondersteunende structuur in zou zitten. Ik heb nu ook al dingen die zo in mijn structuur passen dat ik ze altijd doe zonder er van op te kijken, terwijl het in de ogen van anderen onlogisch of overbodig is.
pi_69508163
Ik ken een autist (volgens mij ken ik er wel meerdere, maar van hem weet ik zeker dat ie autistisch is) met een prima relatie. Zijn vriendin is het tegenovergestelde van hem, heel open en spontaan, als ze ergens als koppel naartoe gaan doet zij dus al het 'sociale' en hij hangt er wat bij en gaat zijn gang . Zij is iemand met veel zelfvertrouwen, dus dat hij niet aanvoelt dat een vrouw wat aandacht of bevestiging nodig heeft is bij haar niet zo'n probleem. Ze vraagt er zelf wel om en geeft aan wat ze wil, en dan snapt ie dat wel. Gaat al jaren uitstekend, ze wonen samen en hebben twee kindertjes.

Voor zover ik weet is hij trouwens een klassieke autist, geen PDD-Nos of Asperger.

Kortom, het kan. Ik denk dat er misschien minder vrouwen zijn die bij hem passen dan dat er bij de gemiddelde man passen, maar hij heeft toevallig de goeie gevonden. Het zal ongetwijfeld moeilijker zijn voor mensen met een stoornis in het autistisch spectrum, maar ik geef je er gelijk in dat je jezelf nog niet wilt 'afschrijven' op dat gebied. Daar is het veel te vroeg voor inderdaad.
pi_69508669
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:29 schreef Dingest het volgende:

[..]

Daar vind ik het nu nog iets te vroeg voor, ik ben nog maar 22, maar ik heb wel aanvaard dat het een mogelijkheid is. Als er over 20 jaar nog steeds geen schot in de zaak zit dan gooi ik de handdoek wel in de ring
Al denk ik dat in dat geval het single-zijn zolang heeft geduurd dat er dan inmiddels genoeg ondersteunende structuur in zou zitten. Ik heb nu ook al dingen die zo in mijn structuur passen dat ik ze altijd doe zonder er van op te kijken, terwijl het in de ogen van anderen onlogisch of overbodig is.
Je kansen liggen m.i. in het sociale aspect van de vrouw, zeg maar het verzorgende type. Iemand die het prettig vindt om een helpende hand te bieden. Iemand met een redelijk ontwikkeld IQ, zeg maar rondom HBO.
En daar zijn er best veel van te vinden !
pi_69513167
O, ik denk ook wel dat met goed zoeken en/of met (veel) geluk er vast wel een partner voor mij te vinden zal zijn. Dat is ook niet het punt waar het om gaat
Ik probeer alleen te illustreren waarom ik er voorlopig voor kies om alleen te zijn, want er was iemand die om een beweegreden vroeg. Het is dus niet zozeer omdat ik single zijn zo leuk vind, maar meer omdat het in mijn geval voldoende is en beter voor mij werkt.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 02:19:50 #156
pi_69513902
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:55 schreef bendk het volgende:

[..]

Je kansen liggen m.i. in het sociale aspect van de vrouw, zeg maar het verzorgende type. Iemand die het prettig vindt om een helpende hand te bieden. Iemand met een redelijk ontwikkeld IQ, zeg maar rondom HBO.
En daar zijn er best veel van te vinden !
Ik denk dat je vrouwen, en mensen, niet zo makkelijk in kunt delen. Er zullen zat vrouwen zijn die jij omschrijft waarbij de betreffende situatie toch totaal niet werkt, en ook zat uitzonderingen waarbij het andersom is. Je moet elkaar gewoon net treffen en aanvoelen...
*Think outside the box*
pi_69514705
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:19 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Ik denk dat je vrouwen, en mensen, niet zo makkelijk in kunt delen. Er zullen zat vrouwen zijn die jij omschrijft waarbij de betreffende situatie toch totaal niet werkt, en ook zat uitzonderingen waarbij het andersom is. Je moet elkaar gewoon net treffen en aanvoelen...
Ik deel in het geheel niets in, ik geef gebieden aan bij mensen. In dit geval dus bij een vrouw.
pi_69566035
quote:

Gut boeien. Kijk dan doe je het voor het aanzien. Ik ben 37 jaar, denk maar 2 jaar een relatie gehad en ik heb het allang uit gedokterd. Ik ben zoveel liever alleen dan een relatie. Ik woon in een huur appartement en kan geld uitgeven als water. Gut wat moet ik met dat koop huis, vertel mij eens wat daar het voordeel van is?
Als Huis en Relaties je doel in het leven is, dan ben je wel heel angstig geboren. Ja dat is het standaard huisje, boompje beestje, je moet er maar zin in hebben.
TS, ik kan me voorstellen dat constant de vragen vervelend zijn, maar denk niet dat het gras bij de buren alleen maar groener is. Er is niks met de gedachten om gewoon alleen te blijven... de mensen die wel denken dat het niet normaal is, hebben zelf een probleem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')