Trek je d'r gewoon niks van aan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:48 schreef BekindRewind het volgende:
Ik wordt er langzaam moe van , al die vragen of ik een vriendin heb.
Ben sinds vorig jaar gescheiden, en het bevalt mij prima zo lekker alleen.
Maar toch komt iedereen altijd met die vraag of ik al een nieuwe vriendin heb.
Ik vindt het prima zo, en wil ook geen nieuwe relatie. Wil zelfs het liefst alleen blijven. Maar toch blijven die vragen komen of ik een nieuwe vriendin heb of dat ik iemand op het oog heb. Het lijkt erop dat je niet gelukkig kunt zijn zonder een realtie volgens de meeste.
Begrijp mij niet verkeerd , ik ben blij voor de mensen die een relatie hebben en gelukkig zijn . Maar ben ik daarom een buitenbeentje omdat ik dat allemaal niet meer wil ?
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:48 schreef BekindRewind het volgende:
Ik wordt er langzaam moe van , al die vragen of ik een vriendin heb.
Ben sinds vorig jaar gescheiden, en het bevalt mij prima zo lekker alleen.
Maar toch komt iedereen altijd met die vraag of ik al een nieuwe vriendin heb.
Ik vindt het prima zo, en wil ook geen nieuwe relatie. Wil zelfs het liefst alleen blijven. Maar toch blijven die vragen komen of ik een nieuwe vriendin heb of dat ik iemand op het oog heb. Het lijkt erop dat je niet gelukkig kunt zijn zonder een realtie volgens de meeste.
Begrijp mij niet verkeerd , ik ben blij voor de mensen die een relatie hebben en gelukkig zijn . Maar ben ik daarom een buitenbeentje omdat ik dat allemaal niet meer wil ?
Ik heb er ook geen moeite mee om het uit te leggen, dat is het punt helemaal niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:22 schreef SG-sam het volgende:
Indien jij het niet erg zou vinden geen relatie te hebben, dan zou het jou ook niets uitmaken om te vertellen dat jij geen vriendin hebt. Het feit dat je aangeeft er moeite mee hebt dit uit te leggen aan jouw omgeving, impliceert dat jij er zelf ook mee zit dat je alleen bent.
Kijk, een robotquote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:44 schreef BarbaRob het volgende:
Het is raar ja , omdat de meerderheid wel een relatie wil
PUNT
Ja, stel je voor dat je anders bent dat het gemiddelde gepeupel.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 02:16 schreef B.E.D het volgende:
Geen relatie willen is raar.
Very true.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:45 schreef heksehiel het volgende:
En idd de omgeving vindt het misschien confronterend om te horen dat jij niemand naast je nodig hebt, maar dat zegt meer over hen dan over jou.
Een oosterse wijze man zei ooit:quote:
Als de meerderheid voor een bepaald iets is, en slechts een enkeling daar tegen is. Is dat toch domweg gewoon raar?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je anders bent dat het gemiddelde gepeupel.
Stel je voor dat iemand z'n kop boven het maaiveld uit steekt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als de meerderheid voor een bepaald iets is, en slechts een enkeling daar tegen is. Is dat toch domweg gewoon raar?
Maarja, de mensen die single willen blijven denk ik aan bijv. die zeiler die in z'n uppie rond de oceaan vaart. En dat vind ik maar een vreemde dodo.
Ze zijn te huur voor 100 euro per uur.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Een oosterse wijze man zei ooit:
'Honderd mannen kunnen een huis bouwen, om een thuis te krijgen heb je een vrouw nodig.'
Het is wel een vereiste dat je gelukkig bent met jezelf. je partner moet een aanvulling zijn en niet hetgeen waarvoor je leeft.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:44 schreef vipergts het volgende:
De meeste mensen kunnen alleen gewoon niet gelukkig zijn. Hierdoor blijven ze bij de eerste de beste die niet direct wegloopt als er hoi gezegd word. Ze kunnen niet begrijpen dat er mensen zijn die zonder partner ook gelukkig kunnen zijn.
Ik vind het ook maar raar.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als de meerderheid voor een bepaald iets is, en slechts een enkeling daar tegen is. Is dat toch domweg gewoon raar?
Maarja, de mensen die single willen blijven denk ik aan bijv. die zeiler die in z'n uppie rond de oceaan vaart. En dat vind ik maar een vreemde dodo.
Vrienden van me zeggen vaak tegen mij : je mag blij zijn dat je vrijgezel bent.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:52 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ik vind het ook maar raar.
Ja tuurlijk is het fijn om soms alleen thuis te zijn. Dat je vrouw een weekend weg is, en jij lekker kunt doen wat je wilt zonder gezeur.
Lekker bier drinken voor de tv, frituur aan en hop die frikandellen in het vet, pizza als ontbijt, niks opruimen (pas een uur voordat ze weer thuis komt), scheten en boeren laten zonder commentaar.
Maar dat heb je na dat weekend wel weer gezien, en ben jij blij iemand om je heen te hebben.
Waarom zou er er voor kiezen om alleen thuis op de bank te zitten, zielig alleen te koken en te eten. Alleen in dat grote bed.
Nee hoor, kijk maar naar religie.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is niet per definitie raar, het is afwijkend..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:52 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ja tuurlijk is het fijn om soms alleen thuis te zijn. Dat je vrouw een weekend weg is, en jij lekker kunt doen wat je wilt zonder gezeur.
Lekker bier drinken voor de tv, frituur aan en hop die frikandellen in het vet, pizza als ontbijt, niks opruimen (pas een uur voordat ze weer thuis komt), scheten en boeren laten zonder commentaar.
Maar dat heb je na dat weekend wel weer gezien, en ben jij blij iemand om je heen te hebben.
Waarom zou er er voor kiezen om alleen thuis op de bank te zitten, zielig alleen te koken en te eten. Alleen in dat grote bed.
Over de mensen met wie jij omgaat denk ik.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:06 schreef witte_fantasie het volgende:
In mijn eigen omgeving zie ik eigenlijk alleen maar contact gestoorden, nerds, asocialen die geen relatie hebben. En geen mensen die "normaal" zijn die geen relatie willen. Over wie dit wat zegt weet ik ook niet.
wtf, waarom is dat nou weer zielig?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:52 schreef B.E.D het volgende:
[..]
En vervolgens als iedereen om je heen samenwoont, kinderen heeft. Jij nog steeds in je eentje rondzwerft.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:23 schreef alors het volgende:
[..]
wtf, waarom is dat nou weer zielig?
Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn, geen gezeik om je heen, lekker doen wat je zelf wilt, geen oppervlakkige verplichte sociale praatjes. Nu heb ik het niet alleen over een relatie, maar relaties in het algemeen.
Je moet geen relaties aangaan omdat je denkt dat dat sociaal wenselijk is, maar omdat je dat zelf wilt.
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die hun hele leven alleen zijn bepaald niet als straf zien.
Als je bovenstaande als argument hebt om een relatie aan te gaan ben je wel heel triest bezig. Guttegut.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:29 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
En vervolgens als iedereen om je heen samenwoont, kinderen heeft. Jij nog steeds in je eentje rondzwerft.
Alles alleen doen. In je eentje binnenkomen op feestjes. Is toch niet leuk.
Samen van het leven genieten vindt jij triest?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:34 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als je bovenstaande als argument hebt om een relatie aan te gaan ben je wel heel triest bezig. Guttegut.
Naja, ik ken ook wel mensen die relatief tevreden zijn met single zijn en het ook geen probleem vinden om alleen binnen te komen op een feestje. Maar, dat zijn wel uitzonderingen. Overigens het feit dat je alleen op een feestje komt moet ook geen probleem zijn. Als je immers een relatie hebt kom je vaak genoeg op feestjes waar je door je partner meer gesleurd wordt waar je niemand van die hele bende kent.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:29 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
En vervolgens als iedereen om je heen samenwoont, kinderen heeft. Jij nog steeds in je eentje rondzwerft.
Nee, ik denk dat hij meer op het statement doelt dat je alleen van het leven kan genieten als je een partner hebt (wat je met je post lijkt te impliceren)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:54 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Samen van het leven genieten vindt jij triest?
Oef dat gaat wel heeeel ver, alleen van het leven genieten als je een partner hebtquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:03 schreef Dingest het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat hij meer op het statement doelt dat je alleen van het leven kan genieten als je een partner hebt (wat je met je post lijkt te impliceren)
Hoezo rondzwerft? Hoezo alles alleen doen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:29 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Een gezonde dosis humor ontbreekt volgens mij bij jou.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:20 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Over de mensen met wie jij omgaat denk ik.
Ik ken genoeg normale (knappe) dudes en mooie chickies die maar geen geschikte partner kunnen vinden, maar wel willen.
Dit dus. Het is toch niet raar dat mensen vragen of je een relatie hebt? Big deal. Als iemand single is is dat m.i. een hele normale vraag...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:46 schreef mysterieblonde het volgende:
Ik vind het niet vreemd als je geen relatie wil. Zeker niet als je in andere relaties een hoop ellende hebt meegemaakt. Het is net zoiets als ervoor kiezen dat je geen kinderen wilt.
Maar als je ervoor kiest om geen relatie te hebben, dan kan je natuurlijk verwachten dat mensen daarnaar vragen. Om eerlijk te zijn, doe ik dat ook wel eens bij mijn single vrienden...misschien moet ik dat maar es gewoon niet meer doen dan.
Hmm je maakt een leuk punt. Het enige probleem wat ik ermee heb (idealist dat ik ben), is dat het nogal verbitterd overkomt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:46 schreef mysterieblonde het volgende:
Ik vind het niet vreemd als je geen relatie wil. Zeker niet als je in andere relaties een hoop ellende hebt meegemaakt. Het is net zoiets als ervoor kiezen dat je geen kinderen wilt.
Maar als je ervoor kiest om geen relatie te hebben, dan kan je natuurlijk verwachten dat mensen daarnaar vragen. Om eerlijk te zijn, doe ik dat ook wel eens bij mijn single vrienden...misschien moet ik dat maar es gewoon niet meer doen dan.
Ik vind dat ook niet raar. Vooral, omdat de meeste singles wel op zoek zijn of open staan voor een relatie/partner. Niet gelijk huisje boompje beestje, maar op z'n minst gezonde interesse in elkaar.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:38 schreef Landslide het volgende:
[..]
Dit dus. Het is toch niet raar dat mensen vragen of je een relatie hebt? Big deal. Als iemand single is is dat m.i. een hele normale vraag...
Ik kreeg die vraag ook vaak na m'n vorige relatie. Dat is inmiddels 3 jaar geleden, dus iedereen weet nu wel dat ik van het vrijgezellenbestaan geniet.
Ja, dat is precies hetzelfde als wat jij zeiquote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:54 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Samen van het leven genieten vindt jij triest?
Jonge, lig niet zo te zeuren.quote:
Waarom is niet normaal tevens raar? Kun je me daar ook zo'n kort antwoord op geven? Wil er namelijk best lang over praten hoor.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:17 schreef BarbaRob het volgende:
[..]
Jonge, lig niet zo te zeuren.
Raar is iets dat niet normaal is.
Normaal is wat de meerderheid doet, dus wat TS doet is niet normaal en raar.
Kun je lang of kort over praten, maar zo is het.
PUNT!
Raar is iets wat afwijkt van de (verwachte) norm, en dat is niet per definitie datgene wat de meerderheid doet. Zowel het niet hebben als het wel hebben van een partner hebben zijn nog altijd geaccepteerde normen in onze maatschappij.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:17 schreef BarbaRob het volgende:
[..]
Jonge, lig niet zo te zeuren.
Raar is iets dat niet normaal is.
Normaal is wat de meerderheid doet, dus wat TS doet is niet normaal en raar.
Kun je lang of kort over praten, maar zo is het.
PUNT!
Niet dat ik het eens ben met raar of niet normaal, maar het ging in deze discussie niet om het wel of niet hebben van een partner, maar het wel of niet willen van een partner.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:03 schreef Dingest het volgende:
[..]
Raar is iets wat afwijkt van de (verwachte) norm, en dat is niet per definitie datgene wat de meerderheid doet. Zowel het niet hebben als het wel hebben van een partner hebben zijn nog altijd geaccepteerde normen in onze maatschappij.
Daar moest nog een woordje bijquote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:11 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Niet dat ik het eens ben met raar of niet normaal, maar het ging in deze discussie niet om het wel of niet hebben van een partner, maar het wel of niet willen van een partner.
99 van de 100 mensen willen ook gewoon een relatie. Misschien hebben ze op een bepaald moment niet die behoefte, maar uiteindelijk komt dat weer terug. Dat de TS dat nu niet wil kan ik me goed voorstellen, en het is dan ook vervelend als je dat telkens weer moet verklaren tegeonover anderen. Ik denk echter dat hij er uiteindelijk wel weer naar op zoek zal gaan.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:21 schreef mysterieblonde het volgende:
Ikzelf kan het me niet echt voorstellen om geen partner te willen. Maar ik vind het goed dat je dit topic hebt aangemaakt. Het is wel een eye opener voor mij.
Er bestaat een cruciaal verschil tussen "nooit meer een partner willen, een nieuwe partner in de toekomst uitsluiten" en "niet per se een partner willen//hoeven/zoeken". De mensen waar het hier om gaat staan misschien best open voor een relatie, maar staan ook best open voor geen relatie.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 03:49 schreef Dingest het volgende:
[..]
(...)
Dat is een nog genoeg voorkomende keuze, en waarschijnlijk ook maar voor een beperkte periode. Ik zie niemand beweren dat ze nóóit meer een partner zouden willen, of dat ze definitief een nieuwe partner in de toekomst uitsluiten.
(...)
Amen. Helaas zijn er dus veel mensen die het niet zo zien... En ook die van zichzelf ontkennen dat een relatie hebben om het hebben van een relatie.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:48 schreef Michelle_2 het volgende:
Kijk ik zie het zo,zeg nooit nooit![]()
Ik weet niet wat de toekomst brengt en als het zo moet zijn zal er ooit wel weer iemand in mijn leven komen en als dat niet zo is dan is het ook prima..
Een relatie beginnen alleen maar om het hebben van een relatie dat zie ik niet zo zitten.
Je moet in de eerste plaats tevreden met jezelf zijn en als je dat niet bent dan word het zowel in je eentje als in een relatie niks..
O maar ik ben ook niet altijd zo geweest hoor.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:52 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Amen. Helaas zijn er dus veel mensen die het niet zo zien... En ook die van zichzelf ontkennen dat een relatie hebben om het hebben van een relatie.![]()
Heb me daar zelf ook schuldig aan gemaakt, en kan niet met zekerheid zeggen dat ik nooit meer zal doen..![]()
Dat zeg ikquote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:15 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Er bestaat een cruciaal verschil tussen "nooit meer een partner willen, een nieuwe partner in de toekomst uitsluiten" en "niet per se een partner willen//hoeven/zoeken". De mensen waar het hier om gaat staan misschien best open voor een relatie, maar staan ook best open voor geen relatie.
Dan is het toch niet raar / apart / maf / vreemd dat mensen daar zo van op kijken? Zo apart is het niet dat ze gek naar je kijken dat je zegt dat je dat soort behoeftes niet hebt. Of iig niet meer hebt want je had ze vast en zeker vroeger wel.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:38 schreef BekindRewind het volgende:
Voor mij is het dus wel een bewuste keuze om alleen te blijven. En het liefst voor altijd.
Daarom ga ik dus ook nooit op stap ofzo. Ik heb er gewoonweg geen behoefte aan.
Want die vraag komt er meestal achteraan dan. Dan zeg ik dat ik geen vriendin heb en geen meer wil, en dan zeggen ze meteen . Je hebt toch ook je behoeftes als man zijnde. En dan kijken ze nog gekker aan als je zegt dat je die niet hebt.
Het leven draait voor mij niet alleen maar om die behoeftes.
Ik ben ook geen persoon om af en toe een scharrel te hebben.
Maar stel dat je toch verliefd wordt? In hoeverre sta je daar voor open? Of je er behoefte aan hebt of niet, het kan je wel overkomen.... Zou je er dan voor kiezen om dan je gevoelens aan de kant te zetten en dus alleen te blijven, of sta je er wel voor open om dan misschien toch met je gevoelens mee te gaan, zeg maar?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:38 schreef BekindRewind het volgende:
Voor mij is het dus wel een bewuste keuze om alleen te blijven. En het liefst voor altijd.
Daarom ga ik dus ook nooit op stap ofzo. Ik heb er gewoonweg geen behoefte aan.
Want die vraag komt er meestal achteraan dan. Dan zeg ik dat ik geen vriendin heb en geen meer wil, en dan zeggen ze meteen . Je hebt toch ook je behoeftes als man zijnde. En dan kijken ze nog gekker aan als je zegt dat je die niet hebt.
Het leven draait voor mij niet alleen maar om die behoeftes.
Ik ben ook geen persoon om af en toe een scharrel te hebben.
OF!......... die mensen zeggen dat, omdat ze om je geven en het feit dat zij wel liefde en plezier en vrolijkheid uit hun EIGEN relatie weten te halen en zij dus ook willen dat jij blij en happy wordt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:01 schreef Steeven het volgende:
Mijn ervaring is dat mensen die er maar op blijven doorgaan dat je single bent, of daar constant grappen over maken, dat doen om twee redenen. De eerste kan zijn dat ze zelf zo bang zijn om alleen te zijn, dat ze zich niet kunnen voorstellen dat jij dat wel bent. De tweede reden is jaloezie. Iemand die single is kan doen en laten wat hij/zij wil, terwijl veel mensen in een relatie elkaar toch verdrukken op de een of andere manier. Maar goed, zo heeft een relatie ook weer z'n voordelen natuurlijk. Trek je er niks van aan in ieder geval.
Maar daar kunnen ander toch niet over beslissen, ik ga toch ook niet aan hun vragen wanneer ze het gaan uitmaken,of gaan scheiden omdat ik gelukkig ben met het alleen zijn .quote:
[..]
[b]OF!......... die mensen zeggen dat, omdat ze om je geven en het feit dat zij wel liefde en plezier en vrolijkheid uit hun EIGEN relatie weten te halen en zij dus ook willen dat jij blij en happy wordt.
Dit is dus die misplaatste arrogantie waar mensen het in dit topic over hebben. Jij gaat er dus per defintie vanuit dat mensen die niet in een relatie zitten niet blij en happy zijn?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
OF!......... die mensen zeggen dat, omdat ze om je geven en het feit dat zij wel liefde en plezier en vrolijkheid uit hun EIGEN relatie weten te halen en zij dus ook willen dat jij blij en happy wordt.
Kan ik mee inkomen, maar mijn ervaring is dat mensen dat eerder zeggen, zoals de persoon boven mij zegt, uit misplaatste arrogantie, dan uit oprechtheid. Misschien dat het bij vrouwen anders is, maar bij mannen niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
OF!......... die mensen zeggen dat, omdat ze om je geven en het feit dat zij wel liefde en plezier en vrolijkheid uit hun EIGEN relatie weten te halen en zij dus ook willen dat jij blij en happy wordt.
LOL, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik alleen wel kan begrijpen waarom mensen die in een relatie anderen die single zijn blijven pushen om wel een relatie te krijgen omdat zij zelf! er wel veel uit kunnen trekken. En omdat zij misschien erg geven om die persoon blijven ze dat zeggen, ze hebben immers het beste voor. Ik zeg niet dat als je alleen bent je dus niet gelukkig kunt zijnquote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:08 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dit is dus die misplaatste arrogantie waar mensen het in dit topic over hebben. Jij gaat er dus per defintie vanuit dat mensen die niet in een relatie zitten niet blij en happy zijn?
Okay duidelijk, het kwam op mij een beetje over als een Christen die per sé zijn geloof op anderen over wil brengenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
LOL, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik alleen wel kan begrijpen waarom mensen die in een relatie anderen die single zijn blijven pushen om wel een relatie te krijgen omdat zij zelf! er wel veel uit kunnen trekken. En omdat zij misschien erg geven om die persoon blijven ze dat zeggen, ze hebben immers het beste voor. Ik zeg niet dat als je alleen bent je dus niet gelukkig kunt zijn
Maar je snapt dat het krom is om je eigen levenstijl op te dringen aan anderen in de veronderstelling dat die persoon dat net zo kan waarderen wánt jij wordt er immers ook gelukkig van?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
LOL, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik alleen wel kan begrijpen waarom mensen die in een relatie anderen die single zijn blijven pushen om wel een relatie te krijgen omdat zij zelf! er wel veel uit kunnen trekken. En omdat zij misschien erg geven om die persoon blijven ze dat zeggen, ze hebben immers het beste voor. Ik zeg niet dat als je alleen bent je dus niet gelukkig kunt zijn
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:27 schreef Dingest het volgende:
[..]
Maar je snapt dat het krom is om je eigen levenstijl op te dringen aan anderen in de veronderstelling dat die persoon dat net zo kan waarderen wánt jij wordt er immers ook gelukkig van?
Probeer dat eens met religie, dan is de wereld opeens te klein (letterlijk)
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:08 schreef BekindRewind het volgende:
[..]
Maar daar kunnen ander toch niet over beslissen, ik ga toch ook niet aan hun vragen wanneer ze het gaan uitmaken,of gaan scheiden omdat ik gelukkig ben met het alleen zijn .
Coolquote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:02 schreef vipergts het volgende:
Bij kinderen moet ik er altijd wel om lachen. Dan komen ze naar me toe en vragen dan of ik helemaal alleen ben. Ik heb zelfs een keer een knuffel aangeboden gekregen zodat ik niet zo alleen was. Ik leg dan altijd wel netjes uit dat ik ook bij mensen op bezoek ga of dat er bezoek komt maar dat ik met iemand samenleven niet zo leuk vind
Ja maar, als je later oud bent en in het bejaardenhuis zit, heb je geen kinderen of kleinkinderen die op bezoek komen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:02 schreef vipergts het volgende:
Bij kinderen moet ik er altijd wel om lachen. Dan komen ze naar me toe en vragen dan of ik helemaal alleen ben. Ik heb zelfs een keer een knuffel aangeboden gekregen zodat ik niet zo alleen was. Ik leg dan altijd wel netjes uit dat ik ook bij mensen op bezoek ga of dat er bezoek komt maar dat ik met iemand samenleven niet zo leuk vind
So? Moet je dan dáárvoor een partner (en kinderen, en maar hopen op kleinkinderen..) nemen?!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:01 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ja maar, als je later oud bent en in het bejaardenhuis zit, heb je geen kinderen of kleinkinderen die op bezoek komen.
Een relatie willen is raar. En dat is geen grap. Waarom een continue streak van awesomeness laten liggen voor verplichtingen, sleur, monogamie en compromissen sluiten? Ik kan er echt niet bij.quote:
Genoeg mensen die in het verzorgingstehuis zitten en kinderen/kleinkinderen hebben die nauwelijks tot geen bezoek krijgen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:01 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ja maar, als je later oud bent en in het bejaardenhuis zit, heb je geen kinderen of kleinkinderen die op bezoek komen.
Dat was echt een kinderopmerking van die knuffel maar zo cool.quote:
Van die vrijgezelle kerels van 50+ die nooit aan de vrouw zijn geweest, en in hun ouderlijk huis wonen samen met hun moeder van 80quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:53 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Een relatie willen is raar. En dat is geen grap. Waarom een continue streak van awesomeness laten liggen voor verplichtingen, sleur, monogamie en compromissen sluiten? Ik kan er echt niet bij.
Precies. Er lopen vast massa's vrouwen rond waar ik een relatie mee wil, maar dan gaat het dus om een specifiek (type) persoon waar ik een relatie mee zou willen. Ik ga niet met zo maar iemand een relatie aan om maar niet alleen te hoeven zijn.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:48 schreef Michelle_2 het volgende:
Een relatie beginnen alleen maar om het hebben van een relatie dat zie ik niet zo zitten.
Kinderenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:29 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Nee maar je weet hoe dat gaat op een feestje. Je hebt het als man naar je zin met je biertje en je vrienden. En dan het moment.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:29 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Ik geef ook niet aan dat ik het raar vindt hoor, ik heb er ook niet echt moeite mee.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:46 schreef Grumpey het volgende:
TS, is het nou echt zo raar dat mensen geinteresseerd zijn of je al nieuwe vriendin aan het zoeken/vinden ben? Jemig zeg, alsof mensen om je heen moeten kunnen ruiken dat je er zo over denkt, die mensen zijn gewoon benieuwd wat er bij jou allemaal speelt...
Het zou pas erger zijn als ze het geen reet kon schelen.
"... ik hou van hem!" Ik weets. Mensen die denken dat ze "aan hun relatie moeten werken" en " hem opvoeden" Alles om maar niet alleen te hoeven zijn.quote:Op maandag 25 mei 2009 07:32 schreef bendk het volgende:
Na verloop van tijd zeg ik dan maar: stop dan met hem ....
Reactie: ja...maar.......
Het is ook geen serieuze vraag. Er zit geen echte belangstelling achter, anders hadden ze het antwoord wel onthouden. Het is sociaal gedrag en het betekend niets.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:00 schreef BekindRewind het volgende:
[..]
Ik geef ook niet aan dat ik het raar vindt hoor, ik heb er ook niet echt moeite mee.
Maar als ze om de 3 weken met dezelfde vraag komen, en mijn antwoord is elke keer hetzelfde.
Dat ik er niet meer aan begin aan een relatie en dat ik er genoeg van heb , helpt ook niet.
Ze blijven toch steeds weer vragen.
Aan een relatie moet je niet werken.quote:[
[..]
"... ik hou van hem!" Ik weets. Mensen die denken dat ze "aan hun relatie moeten werken" en " hem opvoeden" Alles om maar niet alleen te hoeven zijn.
Ik heb express een aantal ex vriendinnen gevolgd hoe hun verdere leven verloopt. Allemaal zo ongeveer hetzelfde, angst om alleen te zijn.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"... ik hou van hem!" Ik weets. Mensen die denken dat ze "aan hun relatie moeten werken" en " hem opvoeden" Alles om maar niet alleen te hoeven zijn.
Je ben een regelrechte casanova, of je hebt bindingsangst.quote:Op maandag 25 mei 2009 07:32 schreef bendk het volgende:
Ik heb tig vriendinnen gehad, ben nu al jaaaaaren single en kies daar voor. Reden is simpel, vrouwen willen per dag 26 uur aandacht, aandacht en aandacht. De eerste 24 uur wil nog wel maar die laatste 2 uur...
Het gevolg is nu, dat je als single opeens door veel vrouwen wordt benaderd met klachten over haar vriend/man. Na verloop van tijd zeg ik dan maar: stop dan met hem ....
Reactie: ja...maar.......
of je hebt bindingsangst. ik heb goed nieuws voor je: je bent vandaag precies de 1.250.000ste die dat zegt, proficiat ....quote:
Dat is ook niet waar.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:39 schreef BekindRewind het volgende:
[..]
Aan een realtie moet je niet werken.
Hij werkt of hij werkt niet.
Zodra je aan een realtie gaat werken cijfer je jezelf weg.
Ik snap niet dat het raar is om liever single te zijn. Meteen bindingsangst hebben omdat ik op mezelf ben? Dat ik liever alleen wakker wordt, of tenminste het grootste deel van de tijd alleen, is veel en veel leuker dan een vriendin naast je. Ik ben zo snel uitgekeken op mensen, verveel me heel snel, haat compromissen en beloftes. Waarom zou ik een relatie willen?quote:Op maandag 25 mei 2009 13:56 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Je ben een regelrechte casanova, of je hebt bindingsangst.
ik had het niet beter kunnen schrijven ! Wat een saamhorigheid...trouwen ?quote:Op maandag 25 mei 2009 16:32 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben een vrouw, 35 jaar en single.
Geloof dat ik de enige ben van ons middelbare schoolkliekje.
Alleen zijn inmiddels mss de helft van de vriendinnen voor het eerst sinds hun 16e single nu ( met kids , scheiding, etc etc ).
En ineens blijkt dat ze eerst altijd medelijden met me hadden "dat ik niemand had " en dat ze me nu ineens benijden dat ik zo goed alleen kan zijn.
Tuurlijk sta ik open voor een relatie, heb dr ook wel gehad, maar wel al met de gedachte dat die vrij kansloos waren.
Maar ik zie idd echt veel mensen in relaties die niks doen als klagen en zuchten en in die relatie zitten om maar een relatie te hebben, en daar pas ik voor.
Op een of andere manier vinden mensen dat ze samen met iemand anders een toekomst aan moeten gaan. Waar dat vandaan komt mag joost weten, cultuur, genen, religie, opvoeding ??!!!quote:Op maandag 25 mei 2009 20:00 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat mensen die erg dik zijn, gelukkig kunnen zijn. Bij elke aardige en dikke persoon met een leuk gezicht denk ik: "wat jammer van zo'n leuk iemand dat die dik is".
Toch heb ik het besef dat mijn visie behoorlijk kortzichtig is en de bescheidenheid om niet aan elke dikke persoon die ik aardig vind te vragen of hij al bezig is met afvallen.
Dat zou iemand die bovenstaande visie erop na houdt over singles ipv over dikke mensen, toch ook moeten kunnen, lijkt me zo.
That's it. Evolutie enzo: je moet kinderen maken (om je genen door te geven), en op de 2e plaats komt monogamie, wat inderdaad iets is uit de andere 3 opties die je noemtquote:Op maandag 25 mei 2009 20:22 schreef bendk het volgende:
[..]
(...) Waar dat vandaan komt mag joost weten, cultuur, genen, religie, opvoeding ??!!!
(...)
Dat argument betwijfel ik: met een 1-persoonssalaris kun je geen mooi groot huis krijgen, maar in je eentje heb je dat toch ook niet nodig? Ik denk dat je met een beetje moeite voor een 1-persoonssalaris ook best een mooi 1-persoonshuis kunt vinden. Ik weet niet veel van de huizenmarkt, maar vermoed wel dat je hiervoor ook in de huursector en ook tussen appartementen en niet alleen vrijstaande huizen zou moeten zoeken - maar wat daar mis mee is? Besides: een mooi/leuk huis maak je toch zelf?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:30 schreef B.E.D het volgende:
Bovendien kun je als alleenstaande ook niet zo'n mooi huis kopen.
Daar heb je toch wel 2 salarissen voor nodig, om een mooi bedrag te kunnen lenen.
In je eentje kom je ergens in een eensgezinswoning in een jaren 30 arbeiderswijk, of een gaar appartement.
So true.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:31 schreef Natalie het volgende:
Als je na het stuklopen van een relatie snel een nieuw liefje hebt dan noemen ze 't een rebound. Maar als je na een jaar nog single bent dan vragen ze zich af of er iets mis met je is. Het is nooit goed
Dus daarom heb jij een relatie?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:30 schreef B.E.D het volgende:
Daar heb je toch wel 2 salarissen voor nodig, om een mooi bedrag te kunnen lenen.
In je eentje kom je ergens in een eensgezinswoning in een jaren 30 arbeiderswijk, of een gaar appartement.
Tip: lees de thread.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:10 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het altijd een beetje raar als iemand van in de 30 geen vriend/vriendin of man/vrouw heeft. Dan vraag ik me altijd af wat er mis met diegene moet zijn. Maar als iemand uit een scheiding of een lange relatie komt kan ik me er nog wat bij voorstellen.
Is me iets teveel maar ik gok dat het vol staat met mensen "die tevreden zijn zoals het nu is en geen partner nodig hebben om gelukkig te zijn".quote:
Met schilderen en een leuk behangetje?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:00 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Besides: een mooi/leuk huis maak je toch zelf?
Edit: jij kwam ook al met dat argument over bezoekende (klein)kinderen als je oud bent, als reden om een relatie te willen... Misschien kan ik maar beter geen discussies met je aangaan...![]()
![]()
Van die gasten van in de 30 die nog steeds al vanaf hun 16e steevast elke zaterdagavond in de kroeg staan, terwijl langzaam maar zeker die groep steeds kleiner wordt. Totdat ze er nog maar met z'n 2'en of 3'en staan, omdat de overige kameraden van weleer, thuis op de bank zit met vrouw en kinderen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 01:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Is me iets teveel maar ik gok dat het vol staat met mensen "die tevreden zijn zoals het nu is en geen partner nodig hebben om gelukkig te zijn".
Uhm, nee. Als je te lui bent om te lezen, ga dan ook niet proberen mee te lullen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 01:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Is me iets teveel maar ik gok dat het vol staat met mensen "die tevreden zijn zoals het nu is en geen partner nodig hebben om gelukkig te zijn".
Ja want een garage, oprit, leuke tuin, jonge wijk, heb je inderdaad allemaal nodig, om gelukkig te worden enzo. Ook vooral als je in je eentje bent. Onee wacht, jij bent in de veronderstelling dat je in dat geval uberhaupt niet gelukkig kan zijnquote:Op dinsdag 26 mei 2009 01:32 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Met schilderen en een leuk behangetje?
Ik had het meer over een mooi huis met garage, oprit, leuke tuin, jonge wijk. Probeer dat maar rond te breien met 1 salaris.
PS:
Honderd mannen kunnen een huis bouwen, om een thuis te krijgen heb je een vrouw nodig.
... Ik hoop dat je slaagt met je weleer en je bank.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 01:36 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Van die gasten van in de 30 die nog steeds al vanaf hun 16e steevast elke zaterdagavond in de kroeg staan, terwijl langzaam maar zeker die groep steeds kleiner wordt. Totdat ze er nog maar met z'n 2'en of 3'en staan, omdat de overige kameraden van weleer, thuis op de bank zit met vrouw en kinderen.
En toch kunnen die keer op keer een goede avond beleven met zijn 3en en zonder andere verplichtingen thuis op bed neerploffen, terwijl de anderen met jankende koters in huis zitten en de TV op RTL8 hebben staan omdat vrouwlief dat wilt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 01:36 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Van die gasten van in de 30 die nog steeds al vanaf hun 16e steevast elke zaterdagavond in de kroeg staan, terwijl langzaam maar zeker die groep steeds kleiner wordt. Totdat ze er nog maar met z'n 2'en of 3'en staan, omdat de overige kameraden van weleer, thuis op de bank zit met vrouw en kinderen.
Home is where the heart is.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 01:32 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Met schilderen en een leuk behangetje?
Ik had het meer over een mooi huis met garage, oprit, leuke tuin, jonge wijk. Probeer dat maar rond te breien met 1 salaris.
PS:
Honderd mannen kunnen een huis bouwen, om een thuis te krijgen heb je een vrouw nodig.
Ik ben dan nog geen 30, maar goed:quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:10 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het altijd een beetje raar als iemand van in de 30 geen vriend/vriendin of man/vrouw heeft. Dan vraag ik me altijd af wat er mis met diegene moet zijn. Maar als iemand uit een scheiding of een lange relatie komt kan ik me er nog wat bij voorstellen.
Je bericht geeft goed aan wat ik bedoel. Mijn ervaring is en ik herhaal, dat vrouwen zich meer richten op het hebben van een relatie dan zich inleven in het karakter van de man, wel zijn gedrag.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 02:38 schreef Leonidas82 het volgende:
In de regel kunnen mannen makkelijker alleen zijn dan vrouwen. Alleenstaande of gescheiden vrouwen met kinderen kunnen ook goed alleen zijn (halen over het algemeen hun geluk uit hun kroost)
Waarom vrouwen meer aansturen op relaties en de behoefte hebben aan binding en familie heeft een meer evolutionaire en sociaal psychologische reden. Vrouwen hebben een bijzondere hoge druk om op een bepaalde leeftijd aan kinderen te beginnen. Dit is rond hun 30e (ook de beste leeftijd om aan kinderen te beginnen qua vruchtbaarheid van de vrouw). Voor die leeftijd willen ze vaak een partner en deze aan zich binden en dan maar hopen dat ze zwanger worden (duurt ook nog vaak 2 jaar). Daarnaast zijn vrouwen, psychologisch gezien, veiligheidszoekers en hebben een grotere behoefte aan zekerheid (als basis voor het stichten van een gezin)
Mannen hebben deze druk totaal niet, misschien verklaard dat waarom zij beter alleen kunnen zijn en soms ook WILLEN zijn. Mannen kunnen tot hun 45e vrouwen bevruchten. Na hun 45e kan dat ook, hoewel de kwaliteit van het zaad iets lijkt af te nemen. Een man hoeft geen kind te dragen en te werpen en is daardoor vrijwel onafhankelijk (vrouwen kunnen door de zwangerschap een periode niet werken en zijn dus financieel afhankelijk van anderen) Wat betreft de voortplanting ligt de rol van de man zuiver in het doneren van zaad en daar houdt het op. De vrouw vertegenwoordigd een veel grotere rol en en om dit alles tot een succes te maken is er veiligheid nodig. Die veiligheid wordt gezocht in relaties en binding. vrouwen zijn daardoor meer gericht op lange termijn relaties en huwelijken om het voortplantingsproces, zwangerschapsproces en opvoeding van het kind in de beginfase te waarborgen.
Een man heeft dus niet beslist een relatie of huwelijk nodig om aan zijn natuurlijke plicht te voldoen. Slechts het doneren van zaad aan de spermabank is voldoende om de evolutie te dienen en daarmee houdt zijn rol alweer op. Een man kan dus in principe zijn hele leven lang alleen blijven en toch zijn natuurlijke plicht (voortplanten) voldoen.
Evolutionair gezien is een relatie/huwelijk alleen zinvol indien het doel voortplanten en opvoeden van een kind is. Is de voortplanting gelukt en zijn de kinderen goed opgevoed dan verliest een relatie of huwelijk tussen man en vrouw haar nut (het dient de natuur niet meer behalve het eigen welzijn) In dat geval zou, natuurlijk gezien, normaal zijn dat mensen weer single worden en zoeken naar een nieuwe partner met als doel zich voort te planten. De culturele revolutie van de mens heeft ervoor gezorgd dat we liefde en romantiek zijn gaan overschatten met alle gevolgen van dien (zoals allerlei bedachte dwang instituties zoals relaties en huwelijken om de seksualiteit en het verkeer der geslachten in de samenleving te reguleren).
Nu hebben vrouwen in deze beperkte mogelijkheden (kunnen tot een bepaalde leeftijd zwanger worden) mannen hebben juist veel meer vrijheid (kunnen op hoge leeftijd vrouwen bezwangeren en hebben een beperkte rol). Dat verklaart waarom vrouwen slecht alleen kunnen zijn en mannen daar minder moeite mee hebben.
En dat de drang om je genen door te geven ook voor vrouwen in de huidige maatschappij, veel minder is geworden...kan dat niet verklaren dat er ook een verminderde drang naar een relatie bij (sommige) vrouwen bestaat?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 02:38 schreef Leonidas82 het volgende:
In de regel kunnen mannen makkelijker alleen zijn dan vrouwen. Alleenstaande of gescheiden vrouwen met kinderen kunnen ook goed alleen zijn (halen over het algemeen hun geluk uit hun kroost)
(...)
Evolutionair gezien is een relatie/huwelijk alleen zinvol indien het doel voortplanten en opvoeden van een kind is.
(...)
Amen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 02:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Home is where the heart is.
Citaten zijn doorgaans een mening, geen onomstotelijke vaststaand gegeven![]()
Je projecteert nu gewoon jouw levensstijl op andere mensen in de veronderstelling dat die het beste/het gelukkigste is - terwijl dat alleen voor jou geldt. Je doet hele ongenuanceerde aannames en draagt alleen subjectieve zaken aan
Dat,en het feit dat vrouwen tegenwoordig prima zelf een inkomen kunnen verdienen en dus ook wat dat betreft niet meer van een man afhankelijk hoeven te zijn denk ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:38 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
En dat de drang om je genen door te geven ook voor vrouwen in de huidige maatschappij, veel minder is geworden...kan dat niet verklaren dat er ook een verminderde drang naar een relatie bij (sommige) vrouwen bestaat?
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:42 schreef Michelle_2 het volgende:
[..]
Dat,en het feit dat vrouwen tegenwoordig prima zelf een inkomen kunnen verdienen en dus ook wat dat betreft niet meer van een man afhankelijk hoeven te zijn denk ik.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 01:27 schreef childintime het volgende:
[..]
![]()
Ik ben ook alleen (met 1 kind) en zit er ook echt niet op te wachten om weer met iemand samen te leven. Ik wil (buiten mijn kind om) niet meer met iemand anders rekening hoeven houden. Ik woon zelfstandig, verdien zelfstandig geld en ben van niemand afhankelijk, ook emotioneel niet
Dat ligt helemaal aan de persoon zelf..quote:Op donderdag 28 mei 2009 01:18 schreef B.E.D het volgende:
Ja maar met pinksteren zit je je dan ook maar te vervelen in je uppie.
ik verveel me juist als ik een vriendin heb....quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:04 schreef Michelle_2 het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan de persoon zelf..
Ik verveel me absoluut niet met Pinksteren,en ook niet met Kerst,Pasen enz..
Dat iemand geen relatie heeft wil niet zeggen dat hij/zij in zijn uppie zit..
De meesten hebben vrienden,vriendinnen,kennissen,kinderen dus die vervelen zich helemaal niet.
Als je een relatie nodig hebt om een huis,om je niet te vervelen enz dan ben je triest bezig..
Maar goed dat vind ik,maar ieder zijn eigen..
Mwah. Denk dat je na een aantal jaren met elkaar vaker toch echt meer moeite moet doen voor elkaar. In het begin is het makkelijk, maar wacht maar tot de nieuwigheid eraf is.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:39 schreef BekindRewind het volgende:
[..]
Aan een relatie moet je niet werken.
Hij werkt of hij werkt niet.
Zodra je aan een relatie gaat werken cijfer je jezelf weg.
Je komt intelligent over en je ziet je eigen situatie bijzonder knap in vind ik. Er zijn toch ook wel vrouwen die geen man willen die zich helemaal aanpast?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 03:15 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik ben dan nog geen 30, maar goed:
Ik ben licht autistisch en daardoor sociaal-emotioneel zwakbegaafd. Ik kan simpelweg niet functioneren in een relatie omdat ik mijn partner niet goed zou kunnen inschatten, mij niet in haar in kan leven, niet weet wat er van mij verwacht wordt en bij problemen deze niet of nauwelijks kan oplossen. Daarbij komt dat een partner mijn structuur dusdanig in de war gooit dat ik het op sommige punten meer als een hinder zal zien. Voor zover ik weet kan je een vriendin niet zomaar uitzetten wanneer je er even geen behoefte aan hebt of negeren wanneer ik die extra druk niet aan kan, wat ook stof tot nadenken geeft. Ik heb bijna geen aanpassingsvermogen en ik kan dat gewoon niet van een meisje verlangen om daar zóveel rekening mee te moeten houden. Ik moet dus heel bewust een situatie kiezen waarin ik het best kan functioneren (en dus het gelukkigst ben), en vooralsnog is dat als ik geen relatie heb.
Dit is een veel voorkomende keuze bij mensen met mijn problematiek. Niet zozeer omdat ze/we het overigens per definitie weren, maar gewoon omdat het zoeken van een partner erdoor geen prioriteit heeft. Ik heb soms wel behoefte aan genegenheid, maar de wens voor een hanteerbaar leven met mijn problematiek weegt bij mij zwaarder. Mocht ik een meisje tegenkomen die ondanks alles het toch wil proberen dan vind ik dat overigens prima. Het is gewoon een 'mocht zich de mogelijkheid voordoen wil ik het wel proberen'-mentaliteit die niet extreem effectief is
Amen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:51 schreef heksehiel het volgende:
Ik denk dat je niet kunt zeggen 'ik blijf single', net als dat niet opgaat voor relaties dat die duren tot in den eeuwigheid. Ik denk dat voor iedereen geldt dat als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet die je eventueel hebt mbt tot een relatie en graag bij hem/haar wil zijn. Zie het gewoon niet zo zwart/wit. Je hebt nu een relatie? Prima geniet ervan, het kan eindig zijn. Je bent nu single en wil nooit meer een relatie? Ook prima, geniet ervan, je single bestaan kan ook eindigen in een relatie. Waarom je nu al vastleggen voor de rest van je leven? Of dit nou in een relatie is of juist niet? Go with the flow en zie wat er op je pad komt.
-- als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet --quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:51 schreef heksehiel het volgende:
Ik denk dat je niet kunt zeggen 'ik blijf single', net als dat niet opgaat voor relaties dat die duren tot in den eeuwigheid. Ik denk dat voor iedereen geldt dat als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet die je eventueel hebt mbt tot een relatie en graag bij hem/haar wil zijn. Zie het gewoon niet zo zwart/wit. Je hebt nu een relatie? Prima geniet ervan, het kan eindig zijn. Je bent nu single en wil nooit meer een relatie? Ook prima, geniet ervan, je single bestaan kan ook eindigen in een relatie. Waarom je nu al vastleggen voor de rest van je leven? Of dit nou in een relatie is of juist niet? Go with the flow en zie wat er op je pad komt.
Je hebt gelezen dat hij (toch?) autistisch is? Misschien ben ik bevooroordeeld daarover, spreek ik hiermee een stereotype/stigma uit maar ik denk dat intelligentie dan niet zo vreemd is, maar 'in het echt' contact maken en sociale contacten onderhouden en de betere gesprekspartner zijn die je omschrijft, zijn waarschijnlijk een stuk moeilijker...quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je komt intelligent over en je ziet je eigen situatie bijzonder knap in vind ik. Er zijn toch ook wel vrouwen die geen man willen die zich helemaal aanpast?
Zoals je nu post, kun je ook zo open praten met mensen in 'het echt'? In dat geval ben je iemand met meer zelfkennis en een betere gesprekspartner dan 90 % van de mannen.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:04 schreef bendk het volgende:
[..]
-- als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet --
ik ben ieder jaar wel een paar keer verliefd maar ben je dan verplicht om dan ook een relatie aan te gaan?
Daar had ik het ook niet direct over. Maar je sneed precies dingen aan, die met sociale contacten te maken hadden, die juist, over het algemeen, volgens mij, een issue zijn bij autisme. Maar misschien is dat een stereotype dat eigenlijk maar waar is voor 10 % van de autisten en hoort Dingest daar ook totaal niet bij.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef Ritmo het volgende:
Autisme heb je in veel vormen. Er zullen heus wel autisten met een relatie zijn.
Soort zoekt soort zeggen ze.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef Ritmo het volgende:
Autisme heb je in veel vormen. Er zullen heus wel autisten met een relatie zijn.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je komt intelligent over en je ziet je eigen situatie bijzonder knap in vind ik. Er zijn toch ook wel vrouwen die geen man willen die zich helemaal aanpast?
Zoals je nu post, kun je ook zo open praten met mensen in 'het echt'? In dat geval ben je iemand met meer zelfkennis en een betere gesprekspartner dan 90 % van de mannen.
Ik ben licht autistisch (strikt genomen heet het PDD-NOS)quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:11 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Je hebt gelezen dat hij (toch?) autistisch is? Misschien ben ik bevooroordeeld daarover, spreek ik hiermee een stereotype/stigma uit maar ik denk dat intelligentie dan niet zo vreemd is, maar 'in het echt' contact maken en sociale contacten onderhouden en de betere gesprekspartner zijn die je omschrijft, zijn waarschijnlijk een stuk moeilijker...
Correct me if I'm wrong.
quote:Relaties
Veel mensen met Asperger ervaren grote moeilijkheden een levensgezel te vinden, of raken gescheiden om tal van redenen buiten hun wil. Velen blijven levenslang alleenstaand en hebben (nog) nooit een relatie gehad. Dit kan een bewuste keuze zijn, maar is vaak tegen hun wil in. Zelfs als ze zich er hard voor inspannen, slagen vele Aspergers er in hun hele leven niet in een partner te vinden, laat staan te trouwen en kinderen te krijgen. Zelfs tot op latere leeftijd ervaren veel mensen met het syndroom van Asperger dat ze niet behoren tot de wereld rondom hen. Veel volwassen personen met het syndroom van Asperger leven (met name in hun vrije tijd) als "einzelgänger" en hebben zichzelf er (min of meer) mee verzoend om maar voor de rest van hun leven alleen te blijven.
Anderzijds zijn er ook volwassenen met het syndroom van Asperger die trouwen, kinderen krijgen, een gelukkig gezinsleven ervaren, een universitaire titel krijgen en een goed betaalde baan hebben. Toch komt dat vaak door veel zelfkennis, een focus op hun mogelijkheden, en aanpassingen door de omgeving.
quote:
Ik bedoelde niet direct dat je moeite zou hebben met het vinden een partner, maar meer dat het 'hier over praten in het echt' wat genoemd werd, juist een issue was. Maar dat klopt dus, en dat dat het ook lastig maakt om een relatie te vinden/op te bouwen, is ook wel een logisch gevolg.quote:
Daar vind ik het nu nog iets te vroeg voor, ik ben nog maar 22, maar ik heb wel aanvaard dat het een mogelijkheid is. Als er over 20 jaar nog steeds geen schot in de zaak zit dan gooi ik de handdoek wel in de ringquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:13 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Hopelijk heb jij niet de instelling zoals volgens de quote Aspergers hebben, zo zielig, dat ze zich er maar min of meer mee verzoend hebben om alleen te blijven...![]()
Je kansen liggen m.i. in het sociale aspect van de vrouw, zeg maar het verzorgende type. Iemand die het prettig vindt om een helpende hand te bieden. Iemand met een redelijk ontwikkeld IQ, zeg maar rondom HBO.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:29 schreef Dingest het volgende:
[..]
Daar vind ik het nu nog iets te vroeg voor, ik ben nog maar 22, maar ik heb wel aanvaard dat het een mogelijkheid is. Als er over 20 jaar nog steeds geen schot in de zaak zit dan gooi ik de handdoek wel in de ring![]()
Al denk ik dat in dat geval het single-zijn zolang heeft geduurd dat er dan inmiddels genoeg ondersteunende structuur in zou zitten. Ik heb nu ook al dingen die zo in mijn structuur passen dat ik ze altijd doe zonder er van op te kijken, terwijl het in de ogen van anderen onlogisch of overbodig is.
Ik denk dat je vrouwen, en mensen, niet zo makkelijk in kunt delen. Er zullen zat vrouwen zijn die jij omschrijft waarbij de betreffende situatie toch totaal niet werkt, en ook zat uitzonderingen waarbij het andersom is. Je moet elkaar gewoon net treffen en aanvoelen...quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:55 schreef bendk het volgende:
[..]
Je kansen liggen m.i. in het sociale aspect van de vrouw, zeg maar het verzorgende type. Iemand die het prettig vindt om een helpende hand te bieden. Iemand met een redelijk ontwikkeld IQ, zeg maar rondom HBO.
En daar zijn er best veel van te vinden !
Ik deel in het geheel niets in, ik geef gebieden aan bij mensen. In dit geval dus bij een vrouw.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:19 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Ik denk dat je vrouwen, en mensen, niet zo makkelijk in kunt delen. Er zullen zat vrouwen zijn die jij omschrijft waarbij de betreffende situatie toch totaal niet werkt, en ook zat uitzonderingen waarbij het andersom is. Je moet elkaar gewoon net treffen en aanvoelen...
Gut boeien. Kijk dan doe je het voor het aanzien. Ik ben 37 jaar, denk maar 2 jaar een relatie gehad en ik heb het allang uit gedokterd. Ik ben zoveel liever alleen dan een relatie. Ik woon in een huur appartement en kan geld uitgeven als water. Gut wat moet ik met dat koop huis, vertel mij eens wat daar het voordeel van is?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:30 schreef B.E.D het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |