Trek je d'r gewoon niks van aan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:48 schreef BekindRewind het volgende:
Ik wordt er langzaam moe van , al die vragen of ik een vriendin heb.
Ben sinds vorig jaar gescheiden, en het bevalt mij prima zo lekker alleen.
Maar toch komt iedereen altijd met die vraag of ik al een nieuwe vriendin heb.
Ik vindt het prima zo, en wil ook geen nieuwe relatie. Wil zelfs het liefst alleen blijven. Maar toch blijven die vragen komen of ik een nieuwe vriendin heb of dat ik iemand op het oog heb. Het lijkt erop dat je niet gelukkig kunt zijn zonder een realtie volgens de meeste.
Begrijp mij niet verkeerd , ik ben blij voor de mensen die een relatie hebben en gelukkig zijn . Maar ben ik daarom een buitenbeentje omdat ik dat allemaal niet meer wil ?
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:48 schreef BekindRewind het volgende:
Ik wordt er langzaam moe van , al die vragen of ik een vriendin heb.
Ben sinds vorig jaar gescheiden, en het bevalt mij prima zo lekker alleen.
Maar toch komt iedereen altijd met die vraag of ik al een nieuwe vriendin heb.
Ik vindt het prima zo, en wil ook geen nieuwe relatie. Wil zelfs het liefst alleen blijven. Maar toch blijven die vragen komen of ik een nieuwe vriendin heb of dat ik iemand op het oog heb. Het lijkt erop dat je niet gelukkig kunt zijn zonder een realtie volgens de meeste.
Begrijp mij niet verkeerd , ik ben blij voor de mensen die een relatie hebben en gelukkig zijn . Maar ben ik daarom een buitenbeentje omdat ik dat allemaal niet meer wil ?
Ik heb er ook geen moeite mee om het uit te leggen, dat is het punt helemaal niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:22 schreef SG-sam het volgende:
Indien jij het niet erg zou vinden geen relatie te hebben, dan zou het jou ook niets uitmaken om te vertellen dat jij geen vriendin hebt. Het feit dat je aangeeft er moeite mee hebt dit uit te leggen aan jouw omgeving, impliceert dat jij er zelf ook mee zit dat je alleen bent.
Kijk, een robotquote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:44 schreef BarbaRob het volgende:
Het is raar ja , omdat de meerderheid wel een relatie wil
PUNT
Ja, stel je voor dat je anders bent dat het gemiddelde gepeupel.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 02:16 schreef B.E.D het volgende:
Geen relatie willen is raar.
Very true.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:45 schreef heksehiel het volgende:
En idd de omgeving vindt het misschien confronterend om te horen dat jij niemand naast je nodig hebt, maar dat zegt meer over hen dan over jou.
Een oosterse wijze man zei ooit:quote:
Als de meerderheid voor een bepaald iets is, en slechts een enkeling daar tegen is. Is dat toch domweg gewoon raar?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je anders bent dat het gemiddelde gepeupel.
Stel je voor dat iemand z'n kop boven het maaiveld uit steekt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als de meerderheid voor een bepaald iets is, en slechts een enkeling daar tegen is. Is dat toch domweg gewoon raar?
Maarja, de mensen die single willen blijven denk ik aan bijv. die zeiler die in z'n uppie rond de oceaan vaart. En dat vind ik maar een vreemde dodo.
Ze zijn te huur voor 100 euro per uur.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Een oosterse wijze man zei ooit:
'Honderd mannen kunnen een huis bouwen, om een thuis te krijgen heb je een vrouw nodig.'
Het is wel een vereiste dat je gelukkig bent met jezelf. je partner moet een aanvulling zijn en niet hetgeen waarvoor je leeft.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:44 schreef vipergts het volgende:
De meeste mensen kunnen alleen gewoon niet gelukkig zijn. Hierdoor blijven ze bij de eerste de beste die niet direct wegloopt als er hoi gezegd word. Ze kunnen niet begrijpen dat er mensen zijn die zonder partner ook gelukkig kunnen zijn.
Ik vind het ook maar raar.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als de meerderheid voor een bepaald iets is, en slechts een enkeling daar tegen is. Is dat toch domweg gewoon raar?
Maarja, de mensen die single willen blijven denk ik aan bijv. die zeiler die in z'n uppie rond de oceaan vaart. En dat vind ik maar een vreemde dodo.
Vrienden van me zeggen vaak tegen mij : je mag blij zijn dat je vrijgezel bent.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:52 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ik vind het ook maar raar.
Ja tuurlijk is het fijn om soms alleen thuis te zijn. Dat je vrouw een weekend weg is, en jij lekker kunt doen wat je wilt zonder gezeur.
Lekker bier drinken voor de tv, frituur aan en hop die frikandellen in het vet, pizza als ontbijt, niks opruimen (pas een uur voordat ze weer thuis komt), scheten en boeren laten zonder commentaar.
Maar dat heb je na dat weekend wel weer gezien, en ben jij blij iemand om je heen te hebben.
Waarom zou er er voor kiezen om alleen thuis op de bank te zitten, zielig alleen te koken en te eten. Alleen in dat grote bed.
Nee hoor, kijk maar naar religie.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is niet per definitie raar, het is afwijkend..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:52 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ja tuurlijk is het fijn om soms alleen thuis te zijn. Dat je vrouw een weekend weg is, en jij lekker kunt doen wat je wilt zonder gezeur.
Lekker bier drinken voor de tv, frituur aan en hop die frikandellen in het vet, pizza als ontbijt, niks opruimen (pas een uur voordat ze weer thuis komt), scheten en boeren laten zonder commentaar.
Maar dat heb je na dat weekend wel weer gezien, en ben jij blij iemand om je heen te hebben.
Waarom zou er er voor kiezen om alleen thuis op de bank te zitten, zielig alleen te koken en te eten. Alleen in dat grote bed.
Over de mensen met wie jij omgaat denk ik.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:06 schreef witte_fantasie het volgende:
In mijn eigen omgeving zie ik eigenlijk alleen maar contact gestoorden, nerds, asocialen die geen relatie hebben. En geen mensen die "normaal" zijn die geen relatie willen. Over wie dit wat zegt weet ik ook niet.
wtf, waarom is dat nou weer zielig?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:52 schreef B.E.D het volgende:
[..]
En vervolgens als iedereen om je heen samenwoont, kinderen heeft. Jij nog steeds in je eentje rondzwerft.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:23 schreef alors het volgende:
[..]
wtf, waarom is dat nou weer zielig?
Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn, geen gezeik om je heen, lekker doen wat je zelf wilt, geen oppervlakkige verplichte sociale praatjes. Nu heb ik het niet alleen over een relatie, maar relaties in het algemeen.
Je moet geen relaties aangaan omdat je denkt dat dat sociaal wenselijk is, maar omdat je dat zelf wilt.
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die hun hele leven alleen zijn bepaald niet als straf zien.
Als je bovenstaande als argument hebt om een relatie aan te gaan ben je wel heel triest bezig. Guttegut.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:29 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
En vervolgens als iedereen om je heen samenwoont, kinderen heeft. Jij nog steeds in je eentje rondzwerft.
Alles alleen doen. In je eentje binnenkomen op feestjes. Is toch niet leuk.
Samen van het leven genieten vindt jij triest?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:34 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als je bovenstaande als argument hebt om een relatie aan te gaan ben je wel heel triest bezig. Guttegut.
Naja, ik ken ook wel mensen die relatief tevreden zijn met single zijn en het ook geen probleem vinden om alleen binnen te komen op een feestje. Maar, dat zijn wel uitzonderingen. Overigens het feit dat je alleen op een feestje komt moet ook geen probleem zijn. Als je immers een relatie hebt kom je vaak genoeg op feestjes waar je door je partner meer gesleurd wordt waar je niemand van die hele bende kent.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:29 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
En vervolgens als iedereen om je heen samenwoont, kinderen heeft. Jij nog steeds in je eentje rondzwerft.
Nee, ik denk dat hij meer op het statement doelt dat je alleen van het leven kan genieten als je een partner hebt (wat je met je post lijkt te impliceren)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:54 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Samen van het leven genieten vindt jij triest?
Oef dat gaat wel heeeel ver, alleen van het leven genieten als je een partner hebtquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:03 schreef Dingest het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat hij meer op het statement doelt dat je alleen van het leven kan genieten als je een partner hebt (wat je met je post lijkt te impliceren)
Hoezo rondzwerft? Hoezo alles alleen doen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:29 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Een gezonde dosis humor ontbreekt volgens mij bij jou.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:20 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Over de mensen met wie jij omgaat denk ik.
Ik ken genoeg normale (knappe) dudes en mooie chickies die maar geen geschikte partner kunnen vinden, maar wel willen.
Dit dus. Het is toch niet raar dat mensen vragen of je een relatie hebt? Big deal. Als iemand single is is dat m.i. een hele normale vraag...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:46 schreef mysterieblonde het volgende:
Ik vind het niet vreemd als je geen relatie wil. Zeker niet als je in andere relaties een hoop ellende hebt meegemaakt. Het is net zoiets als ervoor kiezen dat je geen kinderen wilt.
Maar als je ervoor kiest om geen relatie te hebben, dan kan je natuurlijk verwachten dat mensen daarnaar vragen. Om eerlijk te zijn, doe ik dat ook wel eens bij mijn single vrienden...misschien moet ik dat maar es gewoon niet meer doen dan.
Hmm je maakt een leuk punt. Het enige probleem wat ik ermee heb (idealist dat ik ben), is dat het nogal verbitterd overkomt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:46 schreef mysterieblonde het volgende:
Ik vind het niet vreemd als je geen relatie wil. Zeker niet als je in andere relaties een hoop ellende hebt meegemaakt. Het is net zoiets als ervoor kiezen dat je geen kinderen wilt.
Maar als je ervoor kiest om geen relatie te hebben, dan kan je natuurlijk verwachten dat mensen daarnaar vragen. Om eerlijk te zijn, doe ik dat ook wel eens bij mijn single vrienden...misschien moet ik dat maar es gewoon niet meer doen dan.
Ik vind dat ook niet raar. Vooral, omdat de meeste singles wel op zoek zijn of open staan voor een relatie/partner. Niet gelijk huisje boompje beestje, maar op z'n minst gezonde interesse in elkaar.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:38 schreef Landslide het volgende:
[..]
Dit dus. Het is toch niet raar dat mensen vragen of je een relatie hebt? Big deal. Als iemand single is is dat m.i. een hele normale vraag...
Ik kreeg die vraag ook vaak na m'n vorige relatie. Dat is inmiddels 3 jaar geleden, dus iedereen weet nu wel dat ik van het vrijgezellenbestaan geniet.
Ja, dat is precies hetzelfde als wat jij zeiquote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:54 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Samen van het leven genieten vindt jij triest?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |