abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69407190
Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken en daar hoeft niemand zich mee te bemoeien, ikzelf zou niet alleen kunnen leven.
Ik sta in de avond
Op de rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:38:56 #127
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_69409219
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 02:38 schreef Leonidas82 het volgende:
In de regel kunnen mannen makkelijker alleen zijn dan vrouwen. Alleenstaande of gescheiden vrouwen met kinderen kunnen ook goed alleen zijn (halen over het algemeen hun geluk uit hun kroost)
(...)
Evolutionair gezien is een relatie/huwelijk alleen zinvol indien het doel voortplanten en opvoeden van een kind is.
(...)

En dat de drang om je genen door te geven ook voor vrouwen in de huidige maatschappij, veel minder is geworden...kan dat niet verklaren dat er ook een verminderde drang naar een relatie bij (sommige) vrouwen bestaat?
*Think outside the box*
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:41:50 #128
pi_69409304
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 02:58 schreef Dingest het volgende:

[..]

Home is where the heart is.
Citaten zijn doorgaans een mening, geen onomstotelijke vaststaand gegeven
Je projecteert nu gewoon jouw levensstijl op andere mensen in de veronderstelling dat die het beste/het gelukkigste is - terwijl dat alleen voor jou geldt. Je doet hele ongenuanceerde aannames en draagt alleen subjectieve zaken aan
Amen.
*Think outside the box*
pi_69409309
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:38 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

En dat de drang om je genen door te geven ook voor vrouwen in de huidige maatschappij, veel minder is geworden...kan dat niet verklaren dat er ook een verminderde drang naar een relatie bij (sommige) vrouwen bestaat?
Dat,en het feit dat vrouwen tegenwoordig prima zelf een inkomen kunnen verdienen en dus ook wat dat betreft niet meer van een man afhankelijk hoeven te zijn denk ik.
  donderdag 28 mei 2009 @ 01:18:30 #130
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_69477589
Ja maar met pinksteren zit je je dan ook maar te vervelen in je uppie.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  donderdag 28 mei 2009 @ 01:27:10 #131
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69477713
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:42 schreef Michelle_2 het volgende:

[..]

Dat,en het feit dat vrouwen tegenwoordig prima zelf een inkomen kunnen verdienen en dus ook wat dat betreft niet meer van een man afhankelijk hoeven te zijn denk ik.

Ik ben ook alleen (met 1 kind) en zit er ook echt niet op te wachten om weer met iemand samen te leven. Ik wil (buiten mijn kind om) niet meer met iemand anders rekening hoeven houden. Ik woon zelfstandig, verdien zelfstandig geld en ben van niemand afhankelijk, ook emotioneel niet
pi_69479073
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 01:27 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik ben ook alleen (met 1 kind) en zit er ook echt niet op te wachten om weer met iemand samen te leven. Ik wil (buiten mijn kind om) niet meer met iemand anders rekening hoeven houden. Ik woon zelfstandig, verdien zelfstandig geld en ben van niemand afhankelijk, ook emotioneel niet

--niet meer met iemand anders rekening hoeven houden.--

Vind ik ook zeer belangrijk, vooral merkbaar als ik weer een vriendin heb, je moet dan alles weer samendoen...
nothing will change without a rebel
pi_69479293
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 01:18 schreef B.E.D het volgende:
Ja maar met pinksteren zit je je dan ook maar te vervelen in je uppie.
Dat ligt helemaal aan de persoon zelf..
Ik verveel me absoluut niet met Pinksteren,en ook niet met Kerst,Pasen enz..
Dat iemand geen relatie heeft wil niet zeggen dat hij/zij in zijn uppie zit..
De meesten hebben vrienden,vriendinnen,kennissen,kinderen dus die vervelen zich helemaal niet.
Als je een relatie nodig hebt om een huis,om je niet te vervelen enz dan ben je triest bezig..
Maar goed dat vind ik,maar ieder zijn eigen..
pi_69479765
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:04 schreef Michelle_2 het volgende:

[..]

Dat ligt helemaal aan de persoon zelf..
Ik verveel me absoluut niet met Pinksteren,en ook niet met Kerst,Pasen enz..
Dat iemand geen relatie heeft wil niet zeggen dat hij/zij in zijn uppie zit..
De meesten hebben vrienden,vriendinnen,kennissen,kinderen dus die vervelen zich helemaal niet.
Als je een relatie nodig hebt om een huis,om je niet te vervelen enz dan ben je triest bezig..
Maar goed dat vind ik,maar ieder zijn eigen..
ik verveel me juist als ik een vriendin heb....
pi_69479867
Je bent 1 jaar gescheiden kom op. Als je nu al 20 jaar alleen was.
pi_69480008
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:39 schreef BekindRewind het volgende:

[..]

Aan een relatie moet je niet werken.
Hij werkt of hij werkt niet.
Zodra je aan een relatie gaat werken cijfer je jezelf weg.
Mwah. Denk dat je na een aantal jaren met elkaar vaker toch echt meer moeite moet doen voor elkaar. In het begin is het makkelijk, maar wacht maar tot de nieuwigheid eraf is.
Niet de moeite willen doen om energie in je relatie te stoppen en doen waar je zelf zin in hebt zal elke relatie doen stoppen. Dan kun je beter alleen blijven.
pi_69485127
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 03:15 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik ben dan nog geen 30, maar goed:

Ik ben licht autistisch en daardoor sociaal-emotioneel zwakbegaafd. Ik kan simpelweg niet functioneren in een relatie omdat ik mijn partner niet goed zou kunnen inschatten, mij niet in haar in kan leven, niet weet wat er van mij verwacht wordt en bij problemen deze niet of nauwelijks kan oplossen. Daarbij komt dat een partner mijn structuur dusdanig in de war gooit dat ik het op sommige punten meer als een hinder zal zien. Voor zover ik weet kan je een vriendin niet zomaar uitzetten wanneer je er even geen behoefte aan hebt of negeren wanneer ik die extra druk niet aan kan, wat ook stof tot nadenken geeft. Ik heb bijna geen aanpassingsvermogen en ik kan dat gewoon niet van een meisje verlangen om daar zóveel rekening mee te moeten houden. Ik moet dus heel bewust een situatie kiezen waarin ik het best kan functioneren (en dus het gelukkigst ben), en vooralsnog is dat als ik geen relatie heb.

Dit is een veel voorkomende keuze bij mensen met mijn problematiek. Niet zozeer omdat ze/we het overigens per definitie weren, maar gewoon omdat het zoeken van een partner erdoor geen prioriteit heeft. Ik heb soms wel behoefte aan genegenheid, maar de wens voor een hanteerbaar leven met mijn problematiek weegt bij mij zwaarder. Mocht ik een meisje tegenkomen die ondanks alles het toch wil proberen dan vind ik dat overigens prima. Het is gewoon een 'mocht zich de mogelijkheid voordoen wil ik het wel proberen'-mentaliteit die niet extreem effectief is
Je komt intelligent over en je ziet je eigen situatie bijzonder knap in vind ik. Er zijn toch ook wel vrouwen die geen man willen die zich helemaal aanpast?

Zoals je nu post, kun je ook zo open praten met mensen in 'het echt'? In dat geval ben je iemand met meer zelfkennis en een betere gesprekspartner dan 90 % van de mannen.
-
pi_69485722
Ik denk dat je niet kunt zeggen 'ik blijf single', net als dat niet opgaat voor relaties dat die duren tot in den eeuwigheid. Ik denk dat voor iedereen geldt dat als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet die je eventueel hebt mbt tot een relatie en graag bij hem/haar wil zijn. Zie het gewoon niet zo zwart/wit. Je hebt nu een relatie? Prima geniet ervan, het kan eindig zijn. Je bent nu single en wil nooit meer een relatie? Ook prima, geniet ervan, je single bestaan kan ook eindigen in een relatie. Waarom je nu al vastleggen voor de rest van je leven? Of dit nou in een relatie is of juist niet? Go with the flow en zie wat er op je pad komt.
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:02:00 #139
pi_69486092
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:51 schreef heksehiel het volgende:
Ik denk dat je niet kunt zeggen 'ik blijf single', net als dat niet opgaat voor relaties dat die duren tot in den eeuwigheid. Ik denk dat voor iedereen geldt dat als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet die je eventueel hebt mbt tot een relatie en graag bij hem/haar wil zijn. Zie het gewoon niet zo zwart/wit. Je hebt nu een relatie? Prima geniet ervan, het kan eindig zijn. Je bent nu single en wil nooit meer een relatie? Ook prima, geniet ervan, je single bestaan kan ook eindigen in een relatie. Waarom je nu al vastleggen voor de rest van je leven? Of dit nou in een relatie is of juist niet? Go with the flow en zie wat er op je pad komt.
Amen.
*Think outside the box*
pi_69486181
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:51 schreef heksehiel het volgende:
-- als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet --

ik ben ieder jaar wel een paar keer verliefd maar ben je dan verplicht om dan ook een relatie aan te gaan?
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:11:44 #141
pi_69486391
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Je komt intelligent over en je ziet je eigen situatie bijzonder knap in vind ik. Er zijn toch ook wel vrouwen die geen man willen die zich helemaal aanpast?

Zoals je nu post, kun je ook zo open praten met mensen in 'het echt'? In dat geval ben je iemand met meer zelfkennis en een betere gesprekspartner dan 90 % van de mannen.
Je hebt gelezen dat hij (toch?) autistisch is? Misschien ben ik bevooroordeeld daarover, spreek ik hiermee een stereotype/stigma uit maar ik denk dat intelligentie dan niet zo vreemd is, maar 'in het echt' contact maken en sociale contacten onderhouden en de betere gesprekspartner zijn die je omschrijft, zijn waarschijnlijk een stuk moeilijker...
Correct me if I'm wrong.
*Think outside the box*
pi_69486595
Autisme heb je in veel vormen. Er zullen heus wel autisten met een relatie zijn.
-
pi_69486772
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:04 schreef bendk het volgende:

[..]

-- als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet --

ik ben ieder jaar wel een paar keer verliefd maar ben je dan verplicht om dan ook een relatie aan te gaan?

Je bent nooit verplicht. De enige verplichtingen die je hebt m.b.t relaties is die je jezelf oplegt. Als jij kost wat kost single wil blijven, is dat jouw keus, maar jij bent zelf degene die zich aan die band vastlegt.

En ik denk dat je verliefdheid met lust verward! Wereld van verschil.
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:31:53 #144
pi_69487062
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef Ritmo het volgende:
Autisme heb je in veel vormen. Er zullen heus wel autisten met een relatie zijn.
Daar had ik het ook niet direct over. Maar je sneed precies dingen aan, die met sociale contacten te maken hadden, die juist, over het algemeen, volgens mij, een issue zijn bij autisme. Maar misschien is dat een stereotype dat eigenlijk maar waar is voor 10 % van de autisten en hoort Dingest daar ook totaal niet bij.
*Think outside the box*
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:03:22 #145
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_69488124
U WILL DIE ALONE
Minds are like parachutes. They only function when open.
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:29:39 #146
pi_69488984
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:03 schreef Demon_Hunter het volgende:
U WILL DIE ALONE
Everybody does.
*Think outside the box*
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:27:49 #147
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_69495533
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef Ritmo het volgende:
Soort zoekt soort zeggen ze.
pi_69502139
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:11 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Je hebt gelezen dat hij (toch?) autistisch is? Misschien ben ik bevooroordeeld daarover, spreek ik hiermee een stereotype/stigma uit maar ik denk dat intelligentie dan niet zo vreemd is, maar 'in het echt' contact maken en sociale contacten onderhouden en de betere gesprekspartner zijn die je omschrijft, zijn waarschijnlijk een stuk moeilijker...
Correct me if I'm wrong.
Ik ben licht autistisch (strikt genomen heet het PDD-NOS)
Autisme komt in verschillende mate en vormen voor, waardoor geen enkele autist of PDD-er eigenlijk hetzelfde is. PDD-NOS is zelfs zo'n mengelmoesje dat NOS simpelweg staat voor Not Otherwise Specified Maar er zijn genoeg PDD-NOSsers die er wel een relatie op na kunnen houden, hetzij met een 'normaal' persoon, hetzij met een lotgenoot. Het is niet zo dat je met dergelijke problematiek gelijk verstokt zal zijn van een relatie, maar bij de één gaat het een stuk beter dan bij de ander.

Op zich kan ik er 'in het echt' het er ook wel zo over hebben zoals ik eerder in dit topic had gedaan, maar het is niet echt een bondig onderwerp dus mijn hoofd (en het gezelschap) moet er wel naar staan Het is ook zo dat de stoornis mij niet alleen op het gebied van liefdesrelaties stoort - ik heb erg veel problemen om een opleiding te doen, werk te vinden (en te behouden): eigenlijk alles wat zich buiten de deur afspeelt. En dat heeft zowel direct als indirect wel invloed op het vermogen om een relatie in stand te houden. Het maak mij geen aantrekkelijk levensgezel, zeker op dit moment niet, omdat voor haar altijd de vraag zal blijven van wat voor problemen ze nu weer kan verwachten maar ook dat ik een erg laag sociaal limiet heb. Een paar maanden geleden had ik werk gevonden voor 20 uur in de week, maar dat vroeg zoveel van mij dat ik nog amper behoefte had aan verder contact, zelfs niet met mijn vrienden. Ik kan moeilijk voor zo'n lange periode een vriendin gaan zitten negeren. Ik kan dat niet aanpassen want dan gaat het helemaal mis, wat niet wil zeggen dat ik het voor een écht speciaal iemand niet zou willen proberen, maar een meisje moet dan ook van hele goede huize komen wil ze zo geluk uit een relatie kunnen halen.

El_Chica_Del-Fuego heeft wat dat betreft dus wel gelijk, het zijn inderdaad de zaken als 'in het echt' contact maken en andere sociale contacten onderhouden die het grootste probleem vormen voor de meesten van 'ons'. Voor mij is de drempel in ieder geval te hoog om uit te gaan - en als ik onverwachts wordt aangesproken dan zie ik dat meer als een hinder en verstoring van waar ik mee bezig was, dus heb ik er dan weinig behoefte aan (ik ben verder wel beleefd hoor ).
pi_69502249
Overigens, van de Wiki-pagina over Asperger (valt ook onder de PDD-groep):
quote:
Relaties

Veel mensen met Asperger ervaren grote moeilijkheden een levensgezel te vinden, of raken gescheiden om tal van redenen buiten hun wil. Velen blijven levenslang alleenstaand en hebben (nog) nooit een relatie gehad. Dit kan een bewuste keuze zijn, maar is vaak tegen hun wil in. Zelfs als ze zich er hard voor inspannen, slagen vele Aspergers er in hun hele leven niet in een partner te vinden, laat staan te trouwen en kinderen te krijgen. Zelfs tot op latere leeftijd ervaren veel mensen met het syndroom van Asperger dat ze niet behoren tot de wereld rondom hen. Veel volwassen personen met het syndroom van Asperger leven (met name in hun vrije tijd) als "einzelgänger" en hebben zichzelf er (min of meer) mee verzoend om maar voor de rest van hun leven alleen te blijven.

Anderzijds zijn er ook volwassenen met het syndroom van Asperger die trouwen, kinderen krijgen, een gelukkig gezinsleven ervaren, een universitaire titel krijgen en een goed betaalde baan hebben. Toch komt dat vaak door veel zelfkennis, een focus op hun mogelijkheden, en aanpassingen door de omgeving.
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:10:49 #150
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_69502712
Ik vind het eigenlijk alleen een beetje vreemd als je verliefd bent en toch geen relatie wil (al is het alleen maar diep van binnen). Rationeel kan ik voor mezelf een relatie in elk geval niet verantwoorden maar verliefdheid is een rationaliteitskiller

Opvallend trouwens, ik ben nu een aantal maanden weer single en heb de vraag nog geen enkele keer gehoord
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')