abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2009 @ 13:56:42 #101
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_69381127
quote:
Op maandag 25 mei 2009 07:32 schreef bendk het volgende:
Ik heb tig vriendinnen gehad, ben nu al jaaaaaren single en kies daar voor. Reden is simpel, vrouwen willen per dag 26 uur aandacht, aandacht en aandacht. De eerste 24 uur wil nog wel maar die laatste 2 uur...

Het gevolg is nu, dat je als single opeens door veel vrouwen wordt benaderd met klachten over haar vriend/man. Na verloop van tijd zeg ik dan maar: stop dan met hem ....
Reactie: ja...maar.......
Je ben een regelrechte casanova, of je hebt bindingsangst.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_69381301
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:56 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Je ben een regelrechte casanova,
of je hebt bindingsangst. ik heb goed nieuws voor je: je bent vandaag precies de 1.250.000ste die dat zegt, proficiat ....
nothing will change without a rebel
  maandag 25 mei 2009 @ 16:08:23 #103
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_69385222
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:39 schreef BekindRewind het volgende:

[..]

Aan een realtie moet je niet werken.
Hij werkt of hij werkt niet.
Zodra je aan een realtie gaat werken cijfer je jezelf weg.
Dat is ook niet waar. Je moet niet jezelf wegcijferen voor een relatie, maar dat is een uiterste. Maar je moet ook niet koppig per se niet willen veranderen als je van iemand houdt en diegene graag bij je wilt houden, als je eenmaal (een tijdje...) in die relatie zit. Iets met balans vinden.
(relatie schrijf je overigens zo: relatie )
*Think outside the box*
pi_69385755
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:56 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Je ben een regelrechte casanova, of je hebt bindingsangst.
Ik snap niet dat het raar is om liever single te zijn. Meteen bindingsangst hebben omdat ik op mezelf ben? Dat ik liever alleen wakker wordt, of tenminste het grootste deel van de tijd alleen, is veel en veel leuker dan een vriendin naast je. Ik ben zo snel uitgekeken op mensen, verveel me heel snel, haat compromissen en beloftes. Waarom zou ik een relatie willen?
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  maandag 25 mei 2009 @ 16:32:42 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69386076
Ik ben een vrouw, 35 jaar en single.
Geloof dat ik de enige ben van ons middelbare schoolkliekje.
Alleen zijn inmiddels mss de helft van de vriendinnen voor het eerst sinds hun 16e single nu ( met kids , scheiding, etc etc ).
En ineens blijkt dat ze eerst altijd medelijden met me hadden "dat ik niemand had " en dat ze me nu ineens benijden dat ik zo goed alleen kan zijn.
Tuurlijk sta ik open voor een relatie, heb dr ook wel gehad, maar wel al met de gedachte dat die vrij kansloos waren.
Maar ik zie idd echt veel mensen in relaties die niks doen als klagen en zuchten en in die relatie zitten om maar een relatie te hebben, en daar pas ik voor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_69387975
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:32 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben een vrouw, 35 jaar en single.
Geloof dat ik de enige ben van ons middelbare schoolkliekje.
Alleen zijn inmiddels mss de helft van de vriendinnen voor het eerst sinds hun 16e single nu ( met kids , scheiding, etc etc ).
En ineens blijkt dat ze eerst altijd medelijden met me hadden "dat ik niemand had " en dat ze me nu ineens benijden dat ik zo goed alleen kan zijn.
Tuurlijk sta ik open voor een relatie, heb dr ook wel gehad, maar wel al met de gedachte dat die vrij kansloos waren.
Maar ik zie idd echt veel mensen in relaties die niks doen als klagen en zuchten en in die relatie zitten om maar een relatie te hebben, en daar pas ik voor.
ik had het niet beter kunnen schrijven ! Wat een saamhorigheid...trouwen ?
pi_69393300
Ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat mensen die erg dik zijn, gelukkig kunnen zijn. Bij elke aardige en dikke persoon met een leuk gezicht denk ik: "wat jammer van zo'n leuk iemand dat die dik is".

Toch heb ik het besef dat mijn visie behoorlijk kortzichtig is en de bescheidenheid om niet aan elke dikke persoon die ik aardig vind te vragen of hij al bezig is met afvallen.

Dat zou iemand die bovenstaande visie erop na houdt over singles ipv over dikke mensen, toch ook moeten kunnen, lijkt me zo.
pi_69394307
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:00 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat mensen die erg dik zijn, gelukkig kunnen zijn. Bij elke aardige en dikke persoon met een leuk gezicht denk ik: "wat jammer van zo'n leuk iemand dat die dik is".

Toch heb ik het besef dat mijn visie behoorlijk kortzichtig is en de bescheidenheid om niet aan elke dikke persoon die ik aardig vind te vragen of hij al bezig is met afvallen.

Dat zou iemand die bovenstaande visie erop na houdt over singles ipv over dikke mensen, toch ook moeten kunnen, lijkt me zo.
Op een of andere manier vinden mensen dat ze samen met iemand anders een toekomst aan moeten gaan. Waar dat vandaan komt mag joost weten, cultuur, genen, religie, opvoeding ??!!!

Dan pas ben je er, dan pas ben je gelukkig, zo hoort en ga zo maar door.

Wie zegt nou eens dat dit voorbij is, wat is er toch mis mee met een land vol singles die zo nu en dan samen iets gaan ondernemen. Een korte tijd of een wat minder korte tijd. Een nieuwe moraal en een nieuwe gedachte en een geheel nieuw soort maatschappij.
Wat is het toch dat zo iets geen levensvatbaarheid heeft ? Althans zo denken we thans ... we geven elkaar die ruimte kennelijk niet.
  maandag 25 mei 2009 @ 20:30:05 #109
223335 B.E.D
pi_69394630
Bovendien kun je als alleenstaande ook niet zo'n mooi huis kopen.
Daar heb je toch wel 2 salarissen voor nodig, om een mooi bedrag te kunnen lenen.

In je eentje kom je ergens in een eensgezinswoning in een jaren 30 arbeiderswijk, of een gaar appartement.
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  maandag 25 mei 2009 @ 20:31:52 #110
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_69394709
Als je na het stuklopen van een relatie snel een nieuw liefje hebt dan noemen ze 't een rebound. Maar als je na een jaar nog single bent dan vragen ze zich af of er iets mis met je is. Het is nooit goed
(Un)masking for the greater good.
  maandag 25 mei 2009 @ 21:00:53 #111
pi_69395984
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:22 schreef bendk het volgende:

[..]
(...) Waar dat vandaan komt mag joost weten, cultuur, genen, religie, opvoeding ??!!!

(...)
That's it. Evolutie enzo: je moet kinderen maken (om je genen door te geven), en op de 2e plaats komt monogamie, wat inderdaad iets is uit de andere 3 opties die je noemt
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:30 schreef B.E.D het volgende:
Daar heb je toch wel 2 salarissen voor nodig, om een mooi bedrag te kunnen lenen.

In je eentje kom je ergens in een eensgezinswoning in een jaren 30 arbeiderswijk, of een gaar appartement.
Dat argument betwijfel ik: met een 1-persoonssalaris kun je geen mooi groot huis krijgen, maar in je eentje heb je dat toch ook niet nodig? Ik denk dat je met een beetje moeite voor een 1-persoonssalaris ook best een mooi 1-persoonshuis kunt vinden. Ik weet niet veel van de huizenmarkt, maar vermoed wel dat je hiervoor ook in de huursector en ook tussen appartementen en niet alleen vrijstaande huizen zou moeten zoeken - maar wat daar mis mee is? Besides: een mooi/leuk huis maak je toch zelf?

Edit: jij kwam ook al met dat argument over bezoekende (klein)kinderen als je oud bent, als reden om een relatie te willen... Misschien kan ik maar beter geen discussies met je aangaan...
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:31 schreef Natalie het volgende:
Als je na het stuklopen van een relatie snel een nieuw liefje hebt dan noemen ze 't een rebound. Maar als je na een jaar nog single bent dan vragen ze zich af of er iets mis met je is. Het is nooit goed
So true.

[ Bericht 2% gewijzigd door El_Chica_Del_Fuego op 25-05-2009 21:06:57 ]
*Think outside the box*
pi_69399309
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:30 schreef B.E.D het volgende:

Dus daarom heb jij een relatie?
Het zou om te gieren zijn als het eigenlijk niet zo ontzettend triest was..
pi_69400887
of je blijft single, emigreert en je koop dit voor 155.000 euro + 20.000 m2 grond, gratis frisse lucht en beschaafde mensen...

http://www.edc.dk/en/Sag/?Pid=68851626&res=929d830f-3e7a-47e8-80ff-672a0e6bb67e&type=list

klik op: billeder voor een fotodiashow...

ps ik ben dus geen boer maar vond dit wel een leuk optrekje voor mijzelf en wat kleine dieren en paarden en zo.

[ Bericht 9% gewijzigd door bendk op 25-05-2009 22:50:39 ]
pi_69404133
Wat een negativiteit hangt hier in de lucht. Natuurlijk zijn er mensen met relatie om een relatie te hebben en zeikende en zeurende mensen die het alleen doen om erbij te horen....Maar kan je je niet voorstellen dat je een relatie wil om de diepe niet te omschrijven vurige onvoorwaardelijke liefde voor die ander? Ik weet dat ik het heerlijk vind om wakker te worden naast een geliefde. en jaah, ik heb nu een vriend maar ik ben tussendoor ook een prima happy single.

Maar waar ik me het hardst aan irriteer, is dat er altijd wordt gezegd dat vrouwen alleen maar lopen te zeuren?? is dat echt een algemeen beeld dat heerst? (misschien een goede voor een nieuw topic) Als dat zo is, waarom hebben mannen dan een vriendin? voor de sex? Vrouwen lopen toch niet alleen maar te zeiken? (Jaah of courze sommigen wel) Mijn vriend vind niet dat ik zeur en als me iets dwarszit meld ik dat...is dat dan zeuren>? hij doet precies hetzelfde.

nja dat dus
Karma will get back @ you
pi_69404254
Ik vind het altijd een beetje raar als iemand van in de 30 geen vriend/vriendin of man/vrouw heeft. Dan vraag ik me altijd af wat er mis met diegene moet zijn. Maar als iemand uit een scheiding of een lange relatie komt kan ik me er nog wat bij voorstellen.
-
  dinsdag 26 mei 2009 @ 00:40:58 #116
pi_69404951
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:10 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het altijd een beetje raar als iemand van in de 30 geen vriend/vriendin of man/vrouw heeft. Dan vraag ik me altijd af wat er mis met diegene moet zijn. Maar als iemand uit een scheiding of een lange relatie komt kan ik me er nog wat bij voorstellen.
Tip: lees de thread.
*Think outside the box*
pi_69405566
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:40 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Tip: lees de thread.
Is me iets teveel maar ik gok dat het vol staat met mensen "die tevreden zijn zoals het nu is en geen partner nodig hebben om gelukkig te zijn".
-
  dinsdag 26 mei 2009 @ 01:32:16 #118
223335 B.E.D
pi_69405607
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:00 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

Besides: een mooi/leuk huis maak je toch zelf?

Edit: jij kwam ook al met dat argument over bezoekende (klein)kinderen als je oud bent, als reden om een relatie te willen... Misschien kan ik maar beter geen discussies met je aangaan...
Met schilderen en een leuk behangetje?
Ik had het meer over een mooi huis met garage, oprit, leuke tuin, jonge wijk. Probeer dat maar rond te breien met 1 salaris.

PS:
Honderd mannen kunnen een huis bouwen, om een thuis te krijgen heb je een vrouw nodig.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 01:36:24 #119
223335 B.E.D
pi_69405640
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:28 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Is me iets teveel maar ik gok dat het vol staat met mensen "die tevreden zijn zoals het nu is en geen partner nodig hebben om gelukkig te zijn".
Van die gasten van in de 30 die nog steeds al vanaf hun 16e steevast elke zaterdagavond in de kroeg staan, terwijl langzaam maar zeker die groep steeds kleiner wordt. Totdat ze er nog maar met z'n 2'en of 3'en staan, omdat de overige kameraden van weleer, thuis op de bank zit met vrouw en kinderen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 01:46:33 #120
pi_69405708
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:28 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Uhm, nee. Als je te lui bent om te lezen, ga dan ook niet proberen mee te lullen.
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:32 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Ik had het meer over een mooi huis met garage, oprit, leuke tuin, jonge wijk. Probeer dat maar rond te breien met 1 salaris.

PS:
Honderd mannen kunnen een huis bouwen, om een thuis te krijgen heb je een vrouw nodig.
Ja want een garage, oprit, leuke tuin, jonge wijk, heb je inderdaad allemaal nodig, om gelukkig te worden enzo. Ook vooral als je in je eentje bent. Onee wacht, jij bent in de veronderstelling dat je in dat geval uberhaupt niet gelukkig kan zijn
En die wijze quote, is wel heel mooi hoor... Maar geen ultieme waarheid.
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:36 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Van die gasten van in de 30 die nog steeds al vanaf hun 16e steevast elke zaterdagavond in de kroeg staan, terwijl langzaam maar zeker die groep steeds kleiner wordt. Totdat ze er nog maar met z'n 2'en of 3'en staan, omdat de overige kameraden van weleer, thuis op de bank zit met vrouw en kinderen.
... Ik hoop dat je slaagt met je weleer en je bank.
*Think outside the box*
pi_69405836
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:36 schreef B.E.D het volgende:

[..]

En toch kunnen die keer op keer een goede avond beleven met zijn 3en en zonder andere verplichtingen thuis op bed neerploffen, terwijl de anderen met jankende koters in huis zitten en de TV op RTL8 hebben staan omdat vrouwlief dat wilt.

Wat extremere voorbeelden uiteraard, maar die zijn er ernstig genoeg ook.
pi_69405986
In de regel kunnen mannen makkelijker alleen zijn dan vrouwen. Alleenstaande of gescheiden vrouwen met kinderen kunnen ook goed alleen zijn (halen over het algemeen hun geluk uit hun kroost)

Waarom vrouwen meer aansturen op relaties en de behoefte hebben aan binding en familie heeft een meer evolutionaire en sociaal psychologische reden. Vrouwen hebben een bijzondere hoge druk om op een bepaalde leeftijd aan kinderen te beginnen. Dit is rond hun 30e (ook de beste leeftijd om aan kinderen te beginnen qua vruchtbaarheid van de vrouw). Voor die leeftijd willen ze vaak een partner en deze aan zich binden en dan maar hopen dat ze zwanger worden (duurt ook nog vaak 2 jaar). Daarnaast zijn vrouwen, psychologisch gezien, veiligheidszoekers en hebben een grotere behoefte aan zekerheid (als basis voor het stichten van een gezin)

Mannen hebben deze druk totaal niet, misschien verklaard dat waarom zij beter alleen kunnen zijn en soms ook WILLEN zijn. Mannen kunnen tot hun 45e vrouwen bevruchten. Na hun 45e kan dat ook, hoewel de kwaliteit van het zaad iets lijkt af te nemen. Een man hoeft geen kind te dragen en te werpen en is daardoor vrijwel onafhankelijk (vrouwen kunnen door de zwangerschap een periode niet werken en zijn dus financieel afhankelijk van anderen) Wat betreft de voortplanting ligt de rol van de man zuiver in het doneren van zaad en daar houdt het op. De vrouw vertegenwoordigd een veel grotere rol en en om dit alles tot een succes te maken is er veiligheid nodig. Die veiligheid wordt gezocht in relaties en binding. vrouwen zijn daardoor meer gericht op lange termijn relaties en huwelijken om het voortplantingsproces, zwangerschapsproces en opvoeding van het kind in de beginfase te waarborgen.

Een man heeft dus niet beslist een relatie of huwelijk nodig om aan zijn natuurlijke plicht te voldoen. Slechts het doneren van zaad aan de spermabank is voldoende om de evolutie te dienen en daarmee houdt zijn rol alweer op. Een man kan dus in principe zijn hele leven lang alleen blijven en toch zijn natuurlijke plicht (voortplanten) voldoen.

Evolutionair gezien is een relatie/huwelijk alleen zinvol indien het doel voortplanten en opvoeden van een kind is. Is de voortplanting gelukt en zijn de kinderen goed opgevoed dan verliest een relatie of huwelijk tussen man en vrouw haar nut (het dient de natuur niet meer behalve het eigen welzijn) In dat geval zou, natuurlijk gezien, normaal zijn dat mensen weer single worden en zoeken naar een nieuwe partner met als doel zich voort te planten. De culturele revolutie van de mens heeft ervoor gezorgd dat we liefde en romantiek zijn gaan overschatten met alle gevolgen van dien (zoals allerlei bedachte dwang instituties zoals relaties en huwelijken om de seksualiteit en het verkeer der geslachten in de samenleving te reguleren).

Nu hebben vrouwen in deze beperkte mogelijkheden (kunnen tot een bepaalde leeftijd zwanger worden) mannen hebben juist veel meer vrijheid (kunnen op hoge leeftijd vrouwen bezwangeren en hebben een beperkte rol). Dat verklaart waarom vrouwen slecht alleen kunnen zijn en mannen daar minder moeite mee hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leonidas82 op 26-05-2009 02:50:16 ]
pi_69406069
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:32 schreef B.E.D het volgende:

[..]

PS:
Home is where the heart is.
Citaten zijn doorgaans een mening, geen onomstotelijke vaststaand gegeven
Je projecteert nu gewoon jouw levensstijl op andere mensen in de veronderstelling dat die het beste/het gelukkigste is - terwijl dat alleen voor jou geldt. Je doet hele ongenuanceerde aannames en draagt alleen subjectieve zaken aan
pi_69406152
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:10 schreef Ritmo het volgende:
Ik ben dan nog geen 30, maar goed:

Ik ben licht autistisch en daardoor sociaal-emotioneel zwakbegaafd. Ik kan simpelweg niet functioneren in een relatie omdat ik mijn partner niet goed zou kunnen inschatten, mij niet in haar in kan leven, niet weet wat er van mij verwacht wordt en bij problemen deze niet of nauwelijks kan oplossen. Daarbij komt dat een partner mijn structuur dusdanig in de war gooit dat ik het op sommige punten meer als een hinder zal zien. Voor zover ik weet kan je een vriendin niet zomaar uitzetten wanneer je er even geen behoefte aan hebt of negeren wanneer ik die extra druk niet aan kan, wat ook stof tot nadenken geeft. Ik heb bijna geen aanpassingsvermogen en ik kan dat gewoon niet van een meisje verlangen om daar zóveel rekening mee te moeten houden. Ik moet dus heel bewust een situatie kiezen waarin ik het best kan functioneren (en dus het gelukkigst ben), en vooralsnog is dat als ik geen relatie heb.

Dit is een veel voorkomende keuze bij mensen met mijn problematiek. Niet zozeer omdat ze/we het overigens per definitie weren, maar gewoon omdat het zoeken van een partner erdoor geen prioriteit heeft. Ik heb soms wel behoefte aan genegenheid, maar de wens voor een hanteerbaar leven met mijn problematiek weegt bij mij zwaarder. Mocht ik een meisje tegenkomen die ondanks alles het toch wil proberen dan vind ik dat overigens prima. Het is gewoon een 'mocht zich de mogelijkheid voordoen wil ik het wel proberen'-mentaliteit die niet extreem effectief is
pi_69407153
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 02:38 schreef Leonidas82 het volgende:
In de regel kunnen mannen makkelijker alleen zijn dan vrouwen. Alleenstaande of gescheiden vrouwen met kinderen kunnen ook goed alleen zijn (halen over het algemeen hun geluk uit hun kroost)

Waarom vrouwen meer aansturen op relaties en de behoefte hebben aan binding en familie heeft een meer evolutionaire en sociaal psychologische reden. Vrouwen hebben een bijzondere hoge druk om op een bepaalde leeftijd aan kinderen te beginnen. Dit is rond hun 30e (ook de beste leeftijd om aan kinderen te beginnen qua vruchtbaarheid van de vrouw). Voor die leeftijd willen ze vaak een partner en deze aan zich binden en dan maar hopen dat ze zwanger worden (duurt ook nog vaak 2 jaar). Daarnaast zijn vrouwen, psychologisch gezien, veiligheidszoekers en hebben een grotere behoefte aan zekerheid (als basis voor het stichten van een gezin)

Mannen hebben deze druk totaal niet, misschien verklaard dat waarom zij beter alleen kunnen zijn en soms ook WILLEN zijn. Mannen kunnen tot hun 45e vrouwen bevruchten. Na hun 45e kan dat ook, hoewel de kwaliteit van het zaad iets lijkt af te nemen. Een man hoeft geen kind te dragen en te werpen en is daardoor vrijwel onafhankelijk (vrouwen kunnen door de zwangerschap een periode niet werken en zijn dus financieel afhankelijk van anderen) Wat betreft de voortplanting ligt de rol van de man zuiver in het doneren van zaad en daar houdt het op. De vrouw vertegenwoordigd een veel grotere rol en en om dit alles tot een succes te maken is er veiligheid nodig. Die veiligheid wordt gezocht in relaties en binding. vrouwen zijn daardoor meer gericht op lange termijn relaties en huwelijken om het voortplantingsproces, zwangerschapsproces en opvoeding van het kind in de beginfase te waarborgen.

Een man heeft dus niet beslist een relatie of huwelijk nodig om aan zijn natuurlijke plicht te voldoen. Slechts het doneren van zaad aan de spermabank is voldoende om de evolutie te dienen en daarmee houdt zijn rol alweer op. Een man kan dus in principe zijn hele leven lang alleen blijven en toch zijn natuurlijke plicht (voortplanten) voldoen.

Evolutionair gezien is een relatie/huwelijk alleen zinvol indien het doel voortplanten en opvoeden van een kind is. Is de voortplanting gelukt en zijn de kinderen goed opgevoed dan verliest een relatie of huwelijk tussen man en vrouw haar nut (het dient de natuur niet meer behalve het eigen welzijn) In dat geval zou, natuurlijk gezien, normaal zijn dat mensen weer single worden en zoeken naar een nieuwe partner met als doel zich voort te planten. De culturele revolutie van de mens heeft ervoor gezorgd dat we liefde en romantiek zijn gaan overschatten met alle gevolgen van dien (zoals allerlei bedachte dwang instituties zoals relaties en huwelijken om de seksualiteit en het verkeer der geslachten in de samenleving te reguleren).

Nu hebben vrouwen in deze beperkte mogelijkheden (kunnen tot een bepaalde leeftijd zwanger worden) mannen hebben juist veel meer vrijheid (kunnen op hoge leeftijd vrouwen bezwangeren en hebben een beperkte rol). Dat verklaart waarom vrouwen slecht alleen kunnen zijn en mannen daar minder moeite mee hebben.

Je bericht geeft goed aan wat ik bedoel. Mijn ervaring is en ik herhaal, dat vrouwen zich meer richten op het hebben van een relatie dan zich inleven in het karakter van de man, wel zijn gedrag.

Praktisch gesproken: ze hebben iets van hoe eerder samenwonen hoe beter.
Beiden zijn verantwoordelijk om te bezien of je bij elkaar past. Doe dat onderzoekend en wacht niet af tot er conflict komt. (wat ook nog vaak wordt genegeerd).
Dat is mijn zorg of zoals je wilt mijn kritiek...

Oxycotine is een stof dat na enkele maanden 'verkering' aan de slag gaat en je gebiedt om je te hechten. Realiseer je dus, dat deze keuze niet vrijwillig is maar wordt bepaald.
pi_69407190
Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken en daar hoeft niemand zich mee te bemoeien, ikzelf zou niet alleen kunnen leven.
Ik sta in de avond
Op de rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:38:56 #127
pi_69409219
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 02:38 schreef Leonidas82 het volgende:
(...)
Evolutionair gezien is een relatie/huwelijk alleen zinvol indien het doel voortplanten en opvoeden van een kind is.
(...)

En dat de drang om je genen door te geven ook voor vrouwen in de huidige maatschappij, veel minder is geworden...kan dat niet verklaren dat er ook een verminderde drang naar een relatie bij (sommige) vrouwen bestaat?
*Think outside the box*
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:41:50 #128
pi_69409304
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 02:58 schreef Dingest het volgende:

[..]

Home is where the heart is.
Citaten zijn doorgaans een mening, geen onomstotelijke vaststaand gegeven
Je projecteert nu gewoon jouw levensstijl op andere mensen in de veronderstelling dat die het beste/het gelukkigste is - terwijl dat alleen voor jou geldt. Je doet hele ongenuanceerde aannames en draagt alleen subjectieve zaken aan
Amen.
*Think outside the box*
pi_69409309
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:38 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

En dat de drang om je genen door te geven ook voor vrouwen in de huidige maatschappij, veel minder is geworden...kan dat niet verklaren dat er ook een verminderde drang naar een relatie bij (sommige) vrouwen bestaat?
Dat,en het feit dat vrouwen tegenwoordig prima zelf een inkomen kunnen verdienen en dus ook wat dat betreft niet meer van een man afhankelijk hoeven te zijn denk ik.
  donderdag 28 mei 2009 @ 01:18:30 #130
223335 B.E.D
pi_69477589
Ja maar met pinksteren zit je je dan ook maar te vervelen in je uppie.
  donderdag 28 mei 2009 @ 01:27:10 #131
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69477713
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:42 schreef Michelle_2 het volgende:

[..]

Dat,en het feit dat vrouwen tegenwoordig prima zelf een inkomen kunnen verdienen en dus ook wat dat betreft niet meer van een man afhankelijk hoeven te zijn denk ik.

Ik ben ook alleen (met 1 kind) en zit er ook echt niet op te wachten om weer met iemand samen te leven. Ik wil (buiten mijn kind om) niet meer met iemand anders rekening hoeven houden. Ik woon zelfstandig, verdien zelfstandig geld en ben van niemand afhankelijk, ook emotioneel niet
pi_69479073
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 01:27 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik ben ook alleen (met 1 kind) en zit er ook echt niet op te wachten om weer met iemand samen te leven. Ik wil (buiten mijn kind om) niet meer met iemand anders rekening hoeven houden. Ik woon zelfstandig, verdien zelfstandig geld en ben van niemand afhankelijk, ook emotioneel niet

--niet meer met iemand anders rekening hoeven houden.--

Vind ik ook zeer belangrijk, vooral merkbaar als ik weer een vriendin heb, je moet dan alles weer samendoen...
pi_69479293
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 01:18 schreef B.E.D het volgende:
Ja maar met pinksteren zit je je dan ook maar te vervelen in je uppie.
Dat ligt helemaal aan de persoon zelf..
Ik verveel me absoluut niet met Pinksteren,en ook niet met Kerst,Pasen enz..
Dat iemand geen relatie heeft wil niet zeggen dat hij/zij in zijn uppie zit..
De meesten hebben vrienden,vriendinnen,kennissen,kinderen dus die vervelen zich helemaal niet.
Als je een relatie nodig hebt om een huis,om je niet te vervelen enz dan ben je triest bezig..
Maar goed dat vind ik,maar ieder zijn eigen..
pi_69479765
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:04 schreef Michelle_2 het volgende:

[..]

Dat ligt helemaal aan de persoon zelf..
Ik verveel me absoluut niet met Pinksteren,en ook niet met Kerst,Pasen enz..
Dat iemand geen relatie heeft wil niet zeggen dat hij/zij in zijn uppie zit..
De meesten hebben vrienden,vriendinnen,kennissen,kinderen dus die vervelen zich helemaal niet.
Als je een relatie nodig hebt om een huis,om je niet te vervelen enz dan ben je triest bezig..
Maar goed dat vind ik,maar ieder zijn eigen..
ik verveel me juist als ik een vriendin heb....
pi_69479867
Je bent 1 jaar gescheiden kom op. Als je nu al 20 jaar alleen was.
pi_69480008
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:39 schreef BekindRewind het volgende:

[..]

Aan een relatie moet je niet werken.
Hij werkt of hij werkt niet.
Zodra je aan een relatie gaat werken cijfer je jezelf weg.
Mwah. Denk dat je na een aantal jaren met elkaar vaker toch echt meer moeite moet doen voor elkaar. In het begin is het makkelijk, maar wacht maar tot de nieuwigheid eraf is.
Niet de moeite willen doen om energie in je relatie te stoppen en doen waar je zelf zin in hebt zal elke relatie doen stoppen. Dan kun je beter alleen blijven.
pi_69485127
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 03:15 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik ben dan nog geen 30, maar goed:

Ik ben licht autistisch en daardoor sociaal-emotioneel zwakbegaafd. Ik kan simpelweg niet functioneren in een relatie omdat ik mijn partner niet goed zou kunnen inschatten, mij niet in haar in kan leven, niet weet wat er van mij verwacht wordt en bij problemen deze niet of nauwelijks kan oplossen. Daarbij komt dat een partner mijn structuur dusdanig in de war gooit dat ik het op sommige punten meer als een hinder zal zien. Voor zover ik weet kan je een vriendin niet zomaar uitzetten wanneer je er even geen behoefte aan hebt of negeren wanneer ik die extra druk niet aan kan, wat ook stof tot nadenken geeft. Ik heb bijna geen aanpassingsvermogen en ik kan dat gewoon niet van een meisje verlangen om daar zóveel rekening mee te moeten houden. Ik moet dus heel bewust een situatie kiezen waarin ik het best kan functioneren (en dus het gelukkigst ben), en vooralsnog is dat als ik geen relatie heb.

Dit is een veel voorkomende keuze bij mensen met mijn problematiek. Niet zozeer omdat ze/we het overigens per definitie weren, maar gewoon omdat het zoeken van een partner erdoor geen prioriteit heeft. Ik heb soms wel behoefte aan genegenheid, maar de wens voor een hanteerbaar leven met mijn problematiek weegt bij mij zwaarder. Mocht ik een meisje tegenkomen die ondanks alles het toch wil proberen dan vind ik dat overigens prima. Het is gewoon een 'mocht zich de mogelijkheid voordoen wil ik het wel proberen'-mentaliteit die niet extreem effectief is
Je komt intelligent over en je ziet je eigen situatie bijzonder knap in vind ik. Er zijn toch ook wel vrouwen die geen man willen die zich helemaal aanpast?

Zoals je nu post, kun je ook zo open praten met mensen in 'het echt'? In dat geval ben je iemand met meer zelfkennis en een betere gesprekspartner dan 90 % van de mannen.
-
pi_69485722
Ik denk dat je niet kunt zeggen 'ik blijf single', net als dat niet opgaat voor relaties dat die duren tot in den eeuwigheid. Ik denk dat voor iedereen geldt dat als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet die je eventueel hebt mbt tot een relatie en graag bij hem/haar wil zijn. Zie het gewoon niet zo zwart/wit. Je hebt nu een relatie? Prima geniet ervan, het kan eindig zijn. Je bent nu single en wil nooit meer een relatie? Ook prima, geniet ervan, je single bestaan kan ook eindigen in een relatie. Waarom je nu al vastleggen voor de rest van je leven? Of dit nou in een relatie is of juist niet? Go with the flow en zie wat er op je pad komt.
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:02:00 #139
pi_69486092
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:51 schreef heksehiel het volgende:
Ik denk dat je niet kunt zeggen 'ik blijf single', net als dat niet opgaat voor relaties dat die duren tot in den eeuwigheid. Ik denk dat voor iedereen geldt dat als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet die je eventueel hebt mbt tot een relatie en graag bij hem/haar wil zijn. Zie het gewoon niet zo zwart/wit. Je hebt nu een relatie? Prima geniet ervan, het kan eindig zijn. Je bent nu single en wil nooit meer een relatie? Ook prima, geniet ervan, je single bestaan kan ook eindigen in een relatie. Waarom je nu al vastleggen voor de rest van je leven? Of dit nou in een relatie is of juist niet? Go with the flow en zie wat er op je pad komt.
Amen.
*Think outside the box*
pi_69486181
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:51 schreef heksehiel het volgende:
-- als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet --

ik ben ieder jaar wel een paar keer verliefd maar ben je dan verplicht om dan ook een relatie aan te gaan?
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:11:44 #141
pi_69486391
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Je komt intelligent over en je ziet je eigen situatie bijzonder knap in vind ik. Er zijn toch ook wel vrouwen die geen man willen die zich helemaal aanpast?

Zoals je nu post, kun je ook zo open praten met mensen in 'het echt'? In dat geval ben je iemand met meer zelfkennis en een betere gesprekspartner dan 90 % van de mannen.
Je hebt gelezen dat hij (toch?) autistisch is? Misschien ben ik bevooroordeeld daarover, spreek ik hiermee een stereotype/stigma uit maar ik denk dat intelligentie dan niet zo vreemd is, maar 'in het echt' contact maken en sociale contacten onderhouden en de betere gesprekspartner zijn die je omschrijft, zijn waarschijnlijk een stuk moeilijker...
Correct me if I'm wrong.
*Think outside the box*
pi_69486595
Autisme heb je in veel vormen. Er zullen heus wel autisten met een relatie zijn.
-
pi_69486772
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:04 schreef bendk het volgende:

[..]

-- als je super verliefd wordt, je alle bezwaren opzij zet --

ik ben ieder jaar wel een paar keer verliefd maar ben je dan verplicht om dan ook een relatie aan te gaan?

Je bent nooit verplicht. De enige verplichtingen die je hebt m.b.t relaties is die je jezelf oplegt. Als jij kost wat kost single wil blijven, is dat jouw keus, maar jij bent zelf degene die zich aan die band vastlegt.

En ik denk dat je verliefdheid met lust verward! Wereld van verschil.
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:31:53 #144
pi_69487062
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef Ritmo het volgende:
Autisme heb je in veel vormen. Er zullen heus wel autisten met een relatie zijn.
Daar had ik het ook niet direct over. Maar je sneed precies dingen aan, die met sociale contacten te maken hadden, die juist, over het algemeen, volgens mij, een issue zijn bij autisme. Maar misschien is dat een stereotype dat eigenlijk maar waar is voor 10 % van de autisten en hoort Dingest daar ook totaal niet bij.
*Think outside the box*
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:03:22 #145
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_69488124
U WILL DIE ALONE
Minds are like parachutes. They only function when open.
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:29:39 #146
pi_69488984
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:03 schreef Demon_Hunter het volgende:
U WILL DIE ALONE
Everybody does.
*Think outside the box*
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:27:49 #147
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_69495533
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef Ritmo het volgende:
Soort zoekt soort zeggen ze.
pi_69502139
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:11 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Je hebt gelezen dat hij (toch?) autistisch is? Misschien ben ik bevooroordeeld daarover, spreek ik hiermee een stereotype/stigma uit maar ik denk dat intelligentie dan niet zo vreemd is, maar 'in het echt' contact maken en sociale contacten onderhouden en de betere gesprekspartner zijn die je omschrijft, zijn waarschijnlijk een stuk moeilijker...
Correct me if I'm wrong.
Ik ben licht autistisch (strikt genomen heet het PDD-NOS)
Autisme komt in verschillende mate en vormen voor, waardoor geen enkele autist of PDD-er eigenlijk hetzelfde is. PDD-NOS is zelfs zo'n mengelmoesje dat NOS simpelweg staat voor Not Otherwise Specified Maar er zijn genoeg PDD-NOSsers die er wel een relatie op na kunnen houden, hetzij met een 'normaal' persoon, hetzij met een lotgenoot. Het is niet zo dat je met dergelijke problematiek gelijk verstokt zal zijn van een relatie, maar bij de één gaat het een stuk beter dan bij de ander.

Op zich kan ik er 'in het echt' het er ook wel zo over hebben zoals ik eerder in dit topic had gedaan, maar het is niet echt een bondig onderwerp dus mijn hoofd (en het gezelschap) moet er wel naar staan Het is ook zo dat de stoornis mij niet alleen op het gebied van liefdesrelaties stoort - ik heb erg veel problemen om een opleiding te doen, werk te vinden (en te behouden): eigenlijk alles wat zich buiten de deur afspeelt. En dat heeft zowel direct als indirect wel invloed op het vermogen om een relatie in stand te houden. Het maak mij geen aantrekkelijk levensgezel, zeker op dit moment niet, omdat voor haar altijd de vraag zal blijven van wat voor problemen ze nu weer kan verwachten maar ook dat ik een erg laag sociaal limiet heb. Een paar maanden geleden had ik werk gevonden voor 20 uur in de week, maar dat vroeg zoveel van mij dat ik nog amper behoefte had aan verder contact, zelfs niet met mijn vrienden. Ik kan moeilijk voor zo'n lange periode een vriendin gaan zitten negeren. Ik kan dat niet aanpassen want dan gaat het helemaal mis, wat niet wil zeggen dat ik het voor een écht speciaal iemand niet zou willen proberen, maar een meisje moet dan ook van hele goede huize komen wil ze zo geluk uit een relatie kunnen halen.

El_Chica_Del-Fuego heeft wat dat betreft dus wel gelijk, het zijn inderdaad de zaken als 'in het echt' contact maken en andere sociale contacten onderhouden die het grootste probleem vormen voor de meesten van 'ons'. Voor mij is de drempel in ieder geval te hoog om uit te gaan - en als ik onverwachts wordt aangesproken dan zie ik dat meer als een hinder en verstoring van waar ik mee bezig was, dus heb ik er dan weinig behoefte aan (ik ben verder wel beleefd hoor ).
pi_69502249
Overigens, van de Wiki-pagina over Asperger (valt ook onder de PDD-groep):
quote:
Relaties

Veel mensen met Asperger ervaren grote moeilijkheden een levensgezel te vinden, of raken gescheiden om tal van redenen buiten hun wil. Velen blijven levenslang alleenstaand en hebben (nog) nooit een relatie gehad. Dit kan een bewuste keuze zijn, maar is vaak tegen hun wil in. Zelfs als ze zich er hard voor inspannen, slagen vele Aspergers er in hun hele leven niet in een partner te vinden, laat staan te trouwen en kinderen te krijgen. Zelfs tot op latere leeftijd ervaren veel mensen met het syndroom van Asperger dat ze niet behoren tot de wereld rondom hen. Veel volwassen personen met het syndroom van Asperger leven (met name in hun vrije tijd) als "einzelgänger" en hebben zichzelf er (min of meer) mee verzoend om maar voor de rest van hun leven alleen te blijven.

Anderzijds zijn er ook volwassenen met het syndroom van Asperger die trouwen, kinderen krijgen, een gelukkig gezinsleven ervaren, een universitaire titel krijgen en een goed betaalde baan hebben. Toch komt dat vaak door veel zelfkennis, een focus op hun mogelijkheden, en aanpassingen door de omgeving.
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:10:49 #150
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_69502712
Ik vind het eigenlijk alleen een beetje vreemd als je verliefd bent en toch geen relatie wil (al is het alleen maar diep van binnen). Rationeel kan ik voor mezelf een relatie in elk geval niet verantwoorden maar verliefdheid is een rationaliteitskiller

Opvallend trouwens, ik ben nu een aantal maanden weer single en heb de vraag nog geen enkele keer gehoord
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')