Jonge, lig niet zo te zeuren.quote:
Waarom is niet normaal tevens raar? Kun je me daar ook zo'n kort antwoord op geven? Wil er namelijk best lang over praten hoor.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:17 schreef BarbaRob het volgende:
[..]
Jonge, lig niet zo te zeuren.
Raar is iets dat niet normaal is.
Normaal is wat de meerderheid doet, dus wat TS doet is niet normaal en raar.
Kun je lang of kort over praten, maar zo is het.
PUNT!
Raar is iets wat afwijkt van de (verwachte) norm, en dat is niet per definitie datgene wat de meerderheid doet. Zowel het niet hebben als het wel hebben van een partner hebben zijn nog altijd geaccepteerde normen in onze maatschappij.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:17 schreef BarbaRob het volgende:
[..]
Jonge, lig niet zo te zeuren.
Raar is iets dat niet normaal is.
Normaal is wat de meerderheid doet, dus wat TS doet is niet normaal en raar.
Kun je lang of kort over praten, maar zo is het.
PUNT!
Niet dat ik het eens ben met raar of niet normaal, maar het ging in deze discussie niet om het wel of niet hebben van een partner, maar het wel of niet willen van een partner.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:03 schreef Dingest het volgende:
[..]
Raar is iets wat afwijkt van de (verwachte) norm, en dat is niet per definitie datgene wat de meerderheid doet. Zowel het niet hebben als het wel hebben van een partner hebben zijn nog altijd geaccepteerde normen in onze maatschappij.
Daar moest nog een woordje bijquote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:11 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Niet dat ik het eens ben met raar of niet normaal, maar het ging in deze discussie niet om het wel of niet hebben van een partner, maar het wel of niet willen van een partner.
99 van de 100 mensen willen ook gewoon een relatie. Misschien hebben ze op een bepaald moment niet die behoefte, maar uiteindelijk komt dat weer terug. Dat de TS dat nu niet wil kan ik me goed voorstellen, en het is dan ook vervelend als je dat telkens weer moet verklaren tegeonover anderen. Ik denk echter dat hij er uiteindelijk wel weer naar op zoek zal gaan.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:21 schreef mysterieblonde het volgende:
Ikzelf kan het me niet echt voorstellen om geen partner te willen. Maar ik vind het goed dat je dit topic hebt aangemaakt. Het is wel een eye opener voor mij.
Er bestaat een cruciaal verschil tussen "nooit meer een partner willen, een nieuwe partner in de toekomst uitsluiten" en "niet per se een partner willen//hoeven/zoeken". De mensen waar het hier om gaat staan misschien best open voor een relatie, maar staan ook best open voor geen relatie.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 03:49 schreef Dingest het volgende:
[..]
(...)
Dat is een nog genoeg voorkomende keuze, en waarschijnlijk ook maar voor een beperkte periode. Ik zie niemand beweren dat ze nóóit meer een partner zouden willen, of dat ze definitief een nieuwe partner in de toekomst uitsluiten.
(...)
Amen. Helaas zijn er dus veel mensen die het niet zo zien... En ook die van zichzelf ontkennen dat een relatie hebben om het hebben van een relatie.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:48 schreef Michelle_2 het volgende:
Kijk ik zie het zo,zeg nooit nooit![]()
Ik weet niet wat de toekomst brengt en als het zo moet zijn zal er ooit wel weer iemand in mijn leven komen en als dat niet zo is dan is het ook prima..
Een relatie beginnen alleen maar om het hebben van een relatie dat zie ik niet zo zitten.
Je moet in de eerste plaats tevreden met jezelf zijn en als je dat niet bent dan word het zowel in je eentje als in een relatie niks..
O maar ik ben ook niet altijd zo geweest hoor.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:52 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Amen. Helaas zijn er dus veel mensen die het niet zo zien... En ook die van zichzelf ontkennen dat een relatie hebben om het hebben van een relatie.![]()
Heb me daar zelf ook schuldig aan gemaakt, en kan niet met zekerheid zeggen dat ik nooit meer zal doen..![]()
Dat zeg ikquote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:15 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Er bestaat een cruciaal verschil tussen "nooit meer een partner willen, een nieuwe partner in de toekomst uitsluiten" en "niet per se een partner willen//hoeven/zoeken". De mensen waar het hier om gaat staan misschien best open voor een relatie, maar staan ook best open voor geen relatie.
Dan is het toch niet raar / apart / maf / vreemd dat mensen daar zo van op kijken? Zo apart is het niet dat ze gek naar je kijken dat je zegt dat je dat soort behoeftes niet hebt. Of iig niet meer hebt want je had ze vast en zeker vroeger wel.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:38 schreef BekindRewind het volgende:
Voor mij is het dus wel een bewuste keuze om alleen te blijven. En het liefst voor altijd.
Daarom ga ik dus ook nooit op stap ofzo. Ik heb er gewoonweg geen behoefte aan.
Want die vraag komt er meestal achteraan dan. Dan zeg ik dat ik geen vriendin heb en geen meer wil, en dan zeggen ze meteen . Je hebt toch ook je behoeftes als man zijnde. En dan kijken ze nog gekker aan als je zegt dat je die niet hebt.
Het leven draait voor mij niet alleen maar om die behoeftes.
Ik ben ook geen persoon om af en toe een scharrel te hebben.
Maar stel dat je toch verliefd wordt? In hoeverre sta je daar voor open? Of je er behoefte aan hebt of niet, het kan je wel overkomen.... Zou je er dan voor kiezen om dan je gevoelens aan de kant te zetten en dus alleen te blijven, of sta je er wel voor open om dan misschien toch met je gevoelens mee te gaan, zeg maar?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:38 schreef BekindRewind het volgende:
Voor mij is het dus wel een bewuste keuze om alleen te blijven. En het liefst voor altijd.
Daarom ga ik dus ook nooit op stap ofzo. Ik heb er gewoonweg geen behoefte aan.
Want die vraag komt er meestal achteraan dan. Dan zeg ik dat ik geen vriendin heb en geen meer wil, en dan zeggen ze meteen . Je hebt toch ook je behoeftes als man zijnde. En dan kijken ze nog gekker aan als je zegt dat je die niet hebt.
Het leven draait voor mij niet alleen maar om die behoeftes.
Ik ben ook geen persoon om af en toe een scharrel te hebben.
OF!......... die mensen zeggen dat, omdat ze om je geven en het feit dat zij wel liefde en plezier en vrolijkheid uit hun EIGEN relatie weten te halen en zij dus ook willen dat jij blij en happy wordt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:01 schreef Steeven het volgende:
Mijn ervaring is dat mensen die er maar op blijven doorgaan dat je single bent, of daar constant grappen over maken, dat doen om twee redenen. De eerste kan zijn dat ze zelf zo bang zijn om alleen te zijn, dat ze zich niet kunnen voorstellen dat jij dat wel bent. De tweede reden is jaloezie. Iemand die single is kan doen en laten wat hij/zij wil, terwijl veel mensen in een relatie elkaar toch verdrukken op de een of andere manier. Maar goed, zo heeft een relatie ook weer z'n voordelen natuurlijk. Trek je er niks van aan in ieder geval.
Maar daar kunnen ander toch niet over beslissen, ik ga toch ook niet aan hun vragen wanneer ze het gaan uitmaken,of gaan scheiden omdat ik gelukkig ben met het alleen zijn .quote:
[..]
[b]OF!......... die mensen zeggen dat, omdat ze om je geven en het feit dat zij wel liefde en plezier en vrolijkheid uit hun EIGEN relatie weten te halen en zij dus ook willen dat jij blij en happy wordt.
Dit is dus die misplaatste arrogantie waar mensen het in dit topic over hebben. Jij gaat er dus per defintie vanuit dat mensen die niet in een relatie zitten niet blij en happy zijn?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
OF!......... die mensen zeggen dat, omdat ze om je geven en het feit dat zij wel liefde en plezier en vrolijkheid uit hun EIGEN relatie weten te halen en zij dus ook willen dat jij blij en happy wordt.
Kan ik mee inkomen, maar mijn ervaring is dat mensen dat eerder zeggen, zoals de persoon boven mij zegt, uit misplaatste arrogantie, dan uit oprechtheid. Misschien dat het bij vrouwen anders is, maar bij mannen niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
OF!......... die mensen zeggen dat, omdat ze om je geven en het feit dat zij wel liefde en plezier en vrolijkheid uit hun EIGEN relatie weten te halen en zij dus ook willen dat jij blij en happy wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |