abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:13:22 #151
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_69502778
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:54 schreef Dingest het volgende:

knip
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:57 schreef Dingest het volgende:
knip
Ik bedoelde niet direct dat je moeite zou hebben met het vinden een partner, maar meer dat het 'hier over praten in het echt' wat genoemd werd, juist een issue was. Maar dat klopt dus, en dat dat het ook lastig maakt om een relatie te vinden/op te bouwen, is ook wel een logisch gevolg.
Hopelijk heb jij niet de instelling zoals volgens de quote Aspergers hebben, zo zielig, dat ze zich er maar min of meer mee verzoend hebben om alleen te blijven...
Maar van het syndroom van Asperger weet ik ook wel *iets* en dat stukje vind ik sowieso vrij negatief...
*Think outside the box*
pi_69507573
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:13 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Hopelijk heb jij niet de instelling zoals volgens de quote Aspergers hebben, zo zielig, dat ze zich er maar min of meer mee verzoend hebben om alleen te blijven...
Daar vind ik het nu nog iets te vroeg voor, ik ben nog maar 22, maar ik heb wel aanvaard dat het een mogelijkheid is. Als er over 20 jaar nog steeds geen schot in de zaak zit dan gooi ik de handdoek wel in de ring
Al denk ik dat in dat geval het single-zijn zolang heeft geduurd dat er dan inmiddels genoeg ondersteunende structuur in zou zitten. Ik heb nu ook al dingen die zo in mijn structuur passen dat ik ze altijd doe zonder er van op te kijken, terwijl het in de ogen van anderen onlogisch of overbodig is.
pi_69508163
Ik ken een autist (volgens mij ken ik er wel meerdere, maar van hem weet ik zeker dat ie autistisch is) met een prima relatie. Zijn vriendin is het tegenovergestelde van hem, heel open en spontaan, als ze ergens als koppel naartoe gaan doet zij dus al het 'sociale' en hij hangt er wat bij en gaat zijn gang . Zij is iemand met veel zelfvertrouwen, dus dat hij niet aanvoelt dat een vrouw wat aandacht of bevestiging nodig heeft is bij haar niet zo'n probleem. Ze vraagt er zelf wel om en geeft aan wat ze wil, en dan snapt ie dat wel. Gaat al jaren uitstekend, ze wonen samen en hebben twee kindertjes.

Voor zover ik weet is hij trouwens een klassieke autist, geen PDD-Nos of Asperger.

Kortom, het kan. Ik denk dat er misschien minder vrouwen zijn die bij hem passen dan dat er bij de gemiddelde man passen, maar hij heeft toevallig de goeie gevonden. Het zal ongetwijfeld moeilijker zijn voor mensen met een stoornis in het autistisch spectrum, maar ik geef je er gelijk in dat je jezelf nog niet wilt 'afschrijven' op dat gebied. Daar is het veel te vroeg voor inderdaad.
pi_69508669
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:29 schreef Dingest het volgende:

[..]

Daar vind ik het nu nog iets te vroeg voor, ik ben nog maar 22, maar ik heb wel aanvaard dat het een mogelijkheid is. Als er over 20 jaar nog steeds geen schot in de zaak zit dan gooi ik de handdoek wel in de ring
Al denk ik dat in dat geval het single-zijn zolang heeft geduurd dat er dan inmiddels genoeg ondersteunende structuur in zou zitten. Ik heb nu ook al dingen die zo in mijn structuur passen dat ik ze altijd doe zonder er van op te kijken, terwijl het in de ogen van anderen onlogisch of overbodig is.
Je kansen liggen m.i. in het sociale aspect van de vrouw, zeg maar het verzorgende type. Iemand die het prettig vindt om een helpende hand te bieden. Iemand met een redelijk ontwikkeld IQ, zeg maar rondom HBO.
En daar zijn er best veel van te vinden !
nothing will change without a rebel
pi_69513167
O, ik denk ook wel dat met goed zoeken en/of met (veel) geluk er vast wel een partner voor mij te vinden zal zijn. Dat is ook niet het punt waar het om gaat
Ik probeer alleen te illustreren waarom ik er voorlopig voor kies om alleen te zijn, want er was iemand die om een beweegreden vroeg. Het is dus niet zozeer omdat ik single zijn zo leuk vind, maar meer omdat het in mijn geval voldoende is en beter voor mij werkt.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 02:19:50 #156
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_69513902
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:55 schreef bendk het volgende:

[..]

Je kansen liggen m.i. in het sociale aspect van de vrouw, zeg maar het verzorgende type. Iemand die het prettig vindt om een helpende hand te bieden. Iemand met een redelijk ontwikkeld IQ, zeg maar rondom HBO.
En daar zijn er best veel van te vinden !
Ik denk dat je vrouwen, en mensen, niet zo makkelijk in kunt delen. Er zullen zat vrouwen zijn die jij omschrijft waarbij de betreffende situatie toch totaal niet werkt, en ook zat uitzonderingen waarbij het andersom is. Je moet elkaar gewoon net treffen en aanvoelen...
*Think outside the box*
pi_69514705
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:19 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Ik denk dat je vrouwen, en mensen, niet zo makkelijk in kunt delen. Er zullen zat vrouwen zijn die jij omschrijft waarbij de betreffende situatie toch totaal niet werkt, en ook zat uitzonderingen waarbij het andersom is. Je moet elkaar gewoon net treffen en aanvoelen...
Ik deel in het geheel niets in, ik geef gebieden aan bij mensen. In dit geval dus bij een vrouw.
nothing will change without a rebel
pi_69566035
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:30 schreef B.E.D het volgende:
Bovendien kun je als alleenstaande ook niet zo'n mooi huis kopen.
Daar heb je toch wel 2 salarissen voor nodig, om een mooi bedrag te kunnen lenen.

In je eentje kom je ergens in een eensgezinswoning in een jaren 30 arbeiderswijk, of een gaar appartement.
Gut boeien. Kijk dan doe je het voor het aanzien. Ik ben 37 jaar, denk maar 2 jaar een relatie gehad en ik heb het allang uit gedokterd. Ik ben zoveel liever alleen dan een relatie. Ik woon in een huur appartement en kan geld uitgeven als water. Gut wat moet ik met dat koop huis, vertel mij eens wat daar het voordeel van is?
Als Huis en Relaties je doel in het leven is, dan ben je wel heel angstig geboren. Ja dat is het standaard huisje, boompje beestje, je moet er maar zin in hebben.
TS, ik kan me voorstellen dat constant de vragen vervelend zijn, maar denk niet dat het gras bij de buren alleen maar groener is. Er is niks met de gedachten om gewoon alleen te blijven... de mensen die wel denken dat het niet normaal is, hebben zelf een probleem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')