Nee, dat blijkt wel uit de aanslagen die zijn gepleegd uit naam van dat boek.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:06 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Exact, een boek is niet verantwoordelijk voor daden van anderen.
Iets met koeien die dieren zijn, maar dieren die geen koeien zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is het dus niet, immers dan zou de gehele Islamitische cultuur een en dezelfde zijn, ongeacht land waar het voorkomt. Probeer jij maar eens bijvoorbeeld de Marokkaans cultuur en de Saoedische cultuur overeen te brengen aan de hand van religie.
Dus als ik een aanslag pleeg uit naam van Pacifico, ben jij de schuldige.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:20 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Nee, dat blijkt wel uit de aanslagen die zijn gepleegd uit naam van dat boek.
Toch groot verschil als je de discussie zuiver wil houden, vindt je niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Iets met koeien die dieren zijn, maar dieren die geen koeien zijn.
Inderdaad. Dat blijkt uit die aanslagen ja. Want die zijn gepleegd door mensen, niet door een boek.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:20 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Nee, dat blijkt wel uit de aanslagen die zijn gepleegd uit naam van dat boek.
Wel als ik jou vertel dat je dit moet doen, en dit de enige weg is in het leven die je moet bewandelen, anders ben je een ongelovige. Dus dan ben ik een haatzaaier, aanstichter, en medeverantwoordelijk ja. Zoals Mohammed dit ook was, terwijl hij aisha nog eens tot zich 'nam'....quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus als ik een aanslag pleeg uit naam van Pacifico, ben jij de schuldige.
Het lijkt er zeer zeker op, vooral als je opzettelijk en bewust zo'n stelling deponeert.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:25 schreef speknek het volgende:
Wat is er zuiver aan een stroman? Of denk je werkelijk dat Diederik_Duck voor gaat stellen dat de Marokkaanse en Saudische cultuur exact dezelfde zijn?
Uit naam van dat boek ja, klopt helemaal.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat blijkt uit die aanslagen ja. Want die zijn gepleegd door mensen, niet door een boek.
Ook als je mij iets vertelt, maar ik het zodanig verdraai dat ik toch een aanslag pleeg in jouw naam. Je bent wel een erg slechte troll, voor een troll.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:26 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Wel als ik jou vertel dat je dit moet doen, en dit de enige weg is in het leven die je moet bewandelen, anders ben je een ongelovige. Dus dan ben ik een haatzaaier, aanstichter, en medeverantwoordelijk ja. Zoals Mohammed dit ook was, terwijl hij aisha nog eens tot zich 'nam'....
Ik heb zojuist gehoord dat het boek tot 1350 jaar cel is veroordeeld wegens meervoudige moord.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Uit naam van dat boek ja, klopt helemaal.
Ik heb zojuist gehoord dat het boek mogelijk in de ban gaat, wegens aanzetten tot meervoudige moord.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb zojuist gehoord dat het boek tot 1350 jaar cel is veroordeeld wegens meervoudige moord.
History will prove Milo¨ević was rightquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:25 schreef Ghazi het volgende:
“…De Islam heeft op het moment waarschijnlijk anderhalf miljard aanhangers. Het bestaat. En het is heden ten dage waarschijnlijk de meest onweerstaanbare spirituele en morele kracht op aarde. Mensen haten het om dat te horen”
Ramsey Clark, voormalige Procureur-generaal van de Verenigde Staten.
Wat ik jou steeds doen is de focus verschuiven naar de islam, jij bent er op uit om de oorzaken te vinden in een zo breed mogelijke context. Wat je uiteindelijke doel daarbij is kan ik niet weten, ik gok dat je probeert te bewijzen dat de islam slecht is. Dat is dan wellicht je uitgangspunt in plaats van kijken naar gedragingen en daar van uit proberen te achterhalen waar het uit voortkomt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Briljant hoor. Het begrip cultuur kan uberhaupt niet bestaan zonder enige vorm van abstrahering. Wat jij de hele tijd doet is de focus verschuiven om daarmee toch maar vooral te kunnen ontkennen dat er een bepaalde (islam) culturele component aanwezig is bij deze problematiek.
Daar kan ik pas mee eens zijn als je definieert wat je verstaat onder:quote:Als we even aannemen dat mensen in alles wat ze doen voor een groot deel gestuurd worden door hun cultuur (waarvan ik me niet kan voorstellen dat je dat betwist...), zul je toch met me eens moeten zijn dat cultuur in deze een rol speelt.
Wil je hiermee suggereren dat de straat/gangster cultuur niet wereldwijd verspreid is? In elke ghetto (voorzover je daarover kan spreken in Nederland, maar aan de andere kant zijn de problemen in Nederlandse ghetto's niet zo erg als in Brazillië), in elke ghetto is er criminaliteit.quote:Als we dat hebben aangetoond, kunnen we gaan kijken welke cultuur het precies is. Jij zoomt daarbij steeds in op de straatcultuur en aanverwanten, maar dat is moeilijk verdedigbaar nu deze problematiek wereldwijd speelt. Dan moet het dus aan een minder specifiek deel van de cultuur liggen, dat is althans zeer aannemelijk.
Ik heb zojuist gehoord dat het boek zich beroept voorlopig op het zwijgrecht. Wilders heeft een 'enkeltje Guantanamo' voorgesteld totdat het boek de misdaden zou bekennen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:29 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Ik heb zojuist gehoord dat het boek mogelijk in de ban gaat, wegens aanzetten tot meervoudige moord.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:29 schreef speknek het volgende:
[..]
History will prove Milo¨ević was right
Ramsey Clark.
Niet zo gek dat hij dat zegt in zijn hoedanigheid als advocaat.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:29 schreef speknek het volgende:
[..]
History will prove Milo¨ević was right
Ramsey Clark.
Waarmee je aangeeft wat het excuus is van mensen die handelen namens dit boek. Dank je wel voor het verduidelijkenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:32 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb zojuist gehoord dat het boek zich beroept voorlopig op het zwijgrecht.
Ik heb zojuist gehoord dat Amerika in naam van Pacifico Iran binnen is gevallen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:34 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Waarmee je aangeeft wat het excuus is van mensen die handelen namens dit boek. Dank je wel voor het verduidelijken
Als bij meerde schoolmoorden blijkt dat alle plegers fanatieke spelers van schietspellen waren, moeten dan alle games verboden worden?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:34 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Waarmee je aangeeft wat het excuus is van mensen die handelen namens dit boek. Dank je wel voor het verduidelijken
'Toon mij dat Mohammed iets nieuws toegevoegd heeft. Je zal niets vinden buiten slechte en onmenselijke zaken, zoals het recht dat hij predikte om het geloof met het zwaard te verdedigen.' - paus Benedictus XVIquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Saying that "History will prove that Slobodan Milosevic was right", is equivalent to saying that history will prove Hitler, Mussolini, Stalin, or Pol Pot right.
Richard Pope.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb zojuist gehoord dat Amerika in naam van Pacifico Iran binnen is gevallen.
Spellen vertellen niet dat je naar buiten moet lopen om mensen neer te schieten omdat ze ongelovig zijn, de koran doet dit wel.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Als bij meerde schoolmoorden blijkt dat alle plegers fanatieke spelers van schietspellen waren, moeten dan alle games verboden worden?
Mahatma Gandhi, speaking on the character of Muhammad, (pbuh) says in (Young India):quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Toon mij dat Mohammed iets nieuws toegevoegd heeft. Je zal niets vinden buiten slechte en onmenselijke zaken, zoals het recht dat hij predikte om het geloof met het zwaard te verdedigen.' - paus Benedictus XVI
Nee, alhoewel het wel zou kunnen betekenen dat schietspellen een kwalijke invloed hebben.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Als bij meerde schoolmoorden blijkt dat alle plegers fanatieke spelers van schietspellen waren, moeten dan alle games verboden worden?
Inderdaad speknek, jij snapt het.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:25 schreef speknek het volgende:
Wat is er zuiver aan een stroman? Of denk je werkelijk dat Diederik_Duck voor gaat stellen dat de Marokkaanse en Saudische cultuur exact dezelfde zijn?
En jij niet. Ik zeg helemaal niks over identiek, ik wijs alleen op overeenkomsten. Cultuur is niet een vastomlijnd iets, maar iets wat fluide is. Teken eens een paar cirkeltjes deels overlappend op een papier. Dat is cultuur. Maar wellicht is dat voor een rechtenstudentje te hoog gegrepen, en moet je een beta zijn om dit soort dingen te snappen, ik weet het niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is het dus niet, immers dan zou de gehele Islamitische cultuur een en dezelfde zijn, ongeacht land waar het voorkomt. Probeer jij maar eens bijvoorbeeld de Marokkaans cultuur en de Saoedische cultuur overeen te brengen aan de hand van religie.
Obama had wat posts gelezen van Pacifico, en verwees naar de posthistorie van deze user als legitimatie voor de inval. Pacifico ontkent elke verantwoordelijkheid, en zegt dat het Obama zelf is die de oorlog is gestart. Wilders stelt een enkeltje Guantanamo voor totdat Pacifico zal bekennen...quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:40 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Obama had wat posts gelezen van Pacifico, en verwees naar de posthistorie van deze user als legitimatie voor de inval.
Spellen vertellen dat je mensen dood moet rijden om punten te verdienen. (Carmageddon). En nu?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:39 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Spellen vertellen niet dat je naar buiten moet lopen om mensen neer te schieten omdat ze ongelovig zijn, de koran doet dit wel.
'Individuele moslims kunnen uitstekende kwaliteiten ten toon spreiden. Duizenden worden moedige, loyale soldaten van de koningin: ze weten allemaal hoe te sneuvelen. Maar de invloed van de godsdienst verlamt de maatschappelijke ontwikkeling van de volgelingen. Er is geen macht in de wereld die de vooruitgang meer tegenhoudt. Het mohammedanisme is nog lang niet dood; het is een militant op bekering gericht geloof. Het heeft zich al verspreid over Centraal Afrika en bij elke stap nieuwe krijgers verworven. Wanneer het christendom niet beschermd werd door de sterke armen van de wetenschap -de wetenschap waar het tevergeefs tegen gestreden heeft- kon de moderne Europese beschaving bezwijken zoals de Romeinse ooit deed.' - Winston Churchillquote:
Joseph Ratzinger joined the Hitler Youth in 1941 when, according to him and his supporters, it became compulsory for all German boys. Millions of Germans were in a position similar to that of Joseph Ratzinger and his family, so why spend so much time focusing on him? Because he is no longer merely Joseph Ratzinger, or even a Catholic Cardinal — he is now Pope Benedict XVI. None of the other Germans who joined the Hitler Youth, were part of the military in Nazi Germany, lived near a concentration camp, and watched Jews being rounded up for death camps has ever become pope.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Toon mij dat Mohammed iets nieuws toegevoegd heeft. Je zal niets vinden buiten slechte en onmenselijke zaken, zoals het recht dat hij predikte om het geloof met het zwaard te verdedigen.' - paus Benedictus XVI
'Ik beschouw de Islam, althans de fundamentalistische variant daarvan als het grootste gevaar, dat ons hier in het vrij westen bedreigt. De middeleeuws aandoende haat tegen gelijkberechtiging van vrouwen, vrijheid van meningsuiting, of tolerantie van andersdenkenden, hoort tot het treurigste bezinksel dat uit de riolen van de menselijk geest is voortgekomen.' - Theo van Gogh
O my god, he has run out of arguments, volgens mij was het jij die religie en cultuur als een beschouwde. En niet als cirkeltjes met slechts bepaalde overlappingen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Inderdaad speknek, jij snapt het.![]()
[..]
En jij niet. Ik zeg helemaal niks over identiek, ik wijs alleen op overeenkomsten. Cultuur is niet een vastomlijnd iets, maar iets wat fluide is. Teken eens een paar cirkeltjes deels overlappend op een papier. Dat is cultuur. Maar wellicht is dat voor een rechtenstudentje te hoog gegrepen, en moet je een beta zijn om dit soort dingen te snappen, ik weet het niet.
Pak jij je Suzuki Swift en volgt het voorbeeld....quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:41 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Spellen vertellen dat je mensen dood moet rijden om punten te verdienen. (Carmageddon). En nu?
Je snapt er maar weinig van.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:46 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Pak jij je Suzuki Swift en volgt het voorbeeld....
Domoortje, probeer je het nu expres te verdraaien, of moet ik je nog lager inschatten? Ik leg je uit hoe op individueel niveau cultuur tussen verschillende mensen gezien kan worden, er is deels overlapping en deels niet. Religie kan nooit buiten het cirkeltje cultuur vallen, wanneer het beschouwd wordt op gelijk niveau. Het is onbegrijpelijk dat je mij verdenkt van een dergelijk vergrijp tegen de logica.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
O my god, he has run out of arguments, volgens mij was het jij die religie en cultuur als een beschouwde. En niet als cirkeltjes met slechts bepaalde overlappingen.
Mensen uitschelden daar wordt het allemaal niet beter op. Zeker niet als de persoon zelfs dit zegt:quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Domoortje, probeer je het nu expres te verdraaien, of moet ik je nog lager inschatten? Ik leg je uit hoe op individueel niveau cultuur tussen verschillende mensen gezien kan worden, er is deels overlapping en deels niet. Religie kan nooit buiten het cirkeltje cultuur vallen, wanneer het beschouwd wordt op gelijk niveau. Het is onbegrijpelijk dat je mij verdenkt van een dergelijk vergrijp tegen de logica.
Feit is dat religie, in casu de Islam, per cultuur verschillend tot uiting zal komen. Religie verschilt dus per cultuur en in die zin kan je religie wel degelijk onderscheiden van het begrip cultuur, net als dat je culturen onderling kan onderscheiden. Cultuur en Religie beinvloeden elkaar, en kennen een bepaalde wisselwerking waarbij de ene keer traditie de overhand heeft en de andere keer bepaalde religieuze dogma's. Discussies dienen zuiver te worden gehouden en dat doe je niet door van algemeen niveau naar individueel niveau te gaan switchen, om vervolgens het een en ander qua voorbeelden in het midden te laten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Cultuur en religie zijn een en dezelfde (met dien verstande dat onder cultuur nog wat extra puntjes vallen), dat is wat ik hier al jaren poneer... Ik draai dus helemaal niks om.
Net zoals jij er maar weinig van snapt, zoals je laat blijken met deze domme reactie:quote:
En uiteraard wil ik je de scherp opgemerkte analyse van jouw reactie je zeker niet onthouden:quote:Op maandag 18 mei 2009 19:44 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ahahahaha. Ja, natuurlijk. Immigratie brengt ons Gouda-taferelen. En wat is dan de schuld achter Apeldoorn-taferelen, de import van Suzuki's?
Om maar aan te geven hoe jij in bovenstaande posts denkt een discussie te kunnen voeren. Helaas, probeer het nog eens, maar dan met je echte account.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo. dit is wel een van de slechtste replies in tijden.![]()
djeez gast. ga je nu ook alle wandaden in marokko noemen?
Laten we dat maar niet doen hè. Minder religie lijkt me persoonljik een beter streven.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef Ghazi het volgende:
Ik denk niet dat Duitsland een Geert Wilders nodig heeft. Duitsland en de rest van West-Europa heeft eerder de Islam nodig.
En dat is erg omdat?quote:Want de mensen hier zijn spiritueel leeg.
Ga eens aan je copy+paste skills werken.quote:Een paar kwaliteiten die de Islam kan aanbrengen inzake de volgende dingen:
Abortion, Gratefulness Parents
Arrogance, Greed, Patience and Perseverance
Backbiting, Homosexuality, Privacy
Benefiting Others Humbleness / Humility Purification of the Soul
Charity Hypocrisy Racism, Nationalism, Sexism
Courtesy Idolatry Rationality / Reasoning
Debts Ignorance Repentance
Despair Intoxicants / Alcohol Suicide
Divorce Justice Suspicion
Enjoining the Good and Forbidding the Evil Knowledge Truthfulness
Fair Trade Marriage Unity
Forgiveness and mercy Murder Vain Talk
Fornication / Adultery Mutual Consultation War and Peace
Freedom of Belief Oppression Women
Good Natured Orphans
Ik zie toch overeenkomsten:quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Feit is dat religie, in casu de Islam, per cultuur verschillend tot uiting zal komen. Religie verschilt dus per cultuur en in die zin kan je religie wel degelijk onderscheiden van het begrip cultuur, net als dat je culturen onderling kan onderscheiden.
Dat mag, jij mag die overeenkomsten zogenaamd zien. En daar mag jij dan ook je verderfelijke mening op baseren.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:17 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Ik zie toch overeenkomsten:
- geweld
- aanzetten tot haat
- onderdrukken van vrouwen
- opdringen van geloofsovertuiging, desnoods met geweld
- plegen van aanslagen, daders zijn uit verschillende culturen
dus...
Het zijn feiten, die je kunt zien of juist ontkennen zoals jij dat doet. En daar mag jij dan ook je verderfelijke mening op baseren.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat mag, jij mag die overeenkomsten zogenaamd zien. En daar mag jij dan ook je verderfelijke mening op baseren.
Vertaal het wel in het Nederlands, als je wilt. Het Engels is een pest voor de taalbeheersing van Nederlandse jongeren...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef Ghazi het volgende:
Ik denk niet dat Duitsland een Geert Wilders nodig heeft. Duitsland en de rest van West-Europa heeft eerder de Islam nodig. Want de mensen hier zijn spiritueel leeg.
Een paar kwaliteiten die de Islam kan aanbrengen inzake de volgende dingen:
Good Natured Orphans
http://www.introducingislam.org/info/moralsquran/title.php
Voor jou zijn het feiten, voor mij zijn het niets meer dan omstandigheden die door bepaalde mensen zo uitgelegd wensen te worden zodat ze daarmee hun verderfelijke mening kunnen propageren. .quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:24 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Het zijn feiten, die je kunt zien of juist ontkennen zoals jij dat doet. En daar mag jij dan ook je verderfelijke mening op baseren.
Aha, dus de aanslagen in o.a. Bali, Londen en Madrid zijn 'omstandigheden' die door bepaalde mensen zo uitgelegd wensen te worden zodat ze daarmee hun verderfelijke mening kunnen propageren?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor jou zijn het feiten, voor mij zijn het niets meer dan omstandigheden die door bepaalde mensen zo uitgelegd wensen te worden zodat ze daarmee hun verderfelijke mening kunnen propageren. .
Precies ja, wil je ontkennen dat die gebeurtenissen een van de grondslagen vormen van je redenering dan?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:31 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Aha, dus de aanslagen in o.a. Bali, Londen en Madrid zijn 'omstandigheden' die door bepaalde mensen zo uitgelegd wensen te worden zodat ze daarmee hun verderfelijke mening kunnen propageren?
Wil jij ontkennen dat die redenering voortkomt uit feiten zoals de genoemde aanlagen uit naam van Allah dan?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies ja, wil je ontkennen dat die gebeurtenissen een van de grondslagen vormen van je redenering dan?
Nee, maar wel wil ik ontkennen dat die redenering deugd. Omstandigheden aandragen om er vervolgens een eigen (lees subjectieve) conclusie uit te trekken, daar had ik het over. De manier waarop jij redeneert verschilt niet van een Islamitische fundamentalist, die het Westen en haar cultuur en grondslag, haat vanwege bijvoorbeeld feiten en omstandigheden als de Irak-oorlog, de oorlog in Afghanistan, Guantanamo Bay en dergelijke. Zo'n verband leggen is te gemakkelijk en laat veel zaken die er toe doen buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:44 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Wil jij ontkennen dat die redenering voortkomt uit feiten zoals de genoemde aanlagen uit naam van Allah dan?
Oke, dus die aanslagen is niet de schuld van de islam.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omstandigheden aandragen om er vervolgens een eigen (lees subjectieve) conclusie uit te trekken, daar had ik het over.
Met dien verschil dat ik niet een geloof aan je opdring, ik laat je kennismaken met feiten, feiten die weergeven waarom aanslagen zijn gepleegd, het idee, de ideologie erachter. Dat heet niets met haat te maken, maar met het waarschuwen voor haat. De verbanden mag ik dus niet leggen van jou omdat het over de islam gaat?quote:De manier waarop jij redeneert verschilt niet van een Islamitische fundamentalist, die het Westen en haar cultuur en grondslag, haat vanwege bijvoorbeeld feiten en omstandigheden als de Irak-oorlog, de oorlog in Afghanistan, Guantanamo Bay en dergelijke. Zo'n verband leggen is te gemakkelijk en laat veel zaken die er toe doen buiten beschouwing.
Hé das toevallig. Ik werd vorige week gebeld door een dame van de Nederlandse Energie Maatschappij. Die wilde me hun dienst verkopen en dat ik bij hen stroom ging afnemen. Aan de telefoon vertelde ze een aantal dingen en die leken me beter dan wat ik nu had, dus ik dacht 'dat moet ik doen, daar wordt ik beter van'.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef Ghazi het volgende:
Ik denk niet dat Duitsland een Geert Wilders nodig heeft. Duitsland en de rest van West-Europa heeft eerder de Islam nodig. Want de mensen hier zijn spiritueel leeg.
Een paar kwaliteiten die de Islam kan aanbrengen inzake de volgende dingen:
Good Natured Orphans
http://www.introducingislam.org/info/moralsquran/title.php
Oke, vooruit:quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:39 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik twijfel aan jouw onderbouwing, jij stelt dat er een causaal verband is en dan moet ik bewijzen dat die er niet is? Zo werkt het niet.
Natuurlijk doen ze dat. Ze zijn bang om tot conclusies te komen die in strijd zijn met hun wereldbeeld.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:12 schreef speknek het volgende:
Mensen blijven hier doen alsware religie en cultuur twee disjuncte mogendheden.
Het is Middeleeuws om mensen uit te sluiten om hun geloof. X gelooft in Y en X is slecht, dus zal A die in Y gelooft ook wel slecht zijn. Dat is de denkwijze die nu gehanteerd wordt. Middeleeuws ja.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:49 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Als je dat Middeleeuws noemt, hoe heet de islam dan? Modern?
Zeggen dat de Islam de enige godsdienst is die ellende met zich mee brengt, dat is struisvogelpolitiek. Laat ik het abortus en euthanasie beleid van veel Christelijke Partijen ter herinnering noemen. Of het feit dat sommige Christelijke Partijen zouden willen bepalen dat bepaalde bands niet op een festival komen (Elsrock dit jaar). Iedereen weet dat dit een bepaalde groep is, niet elke Christen staat hier achter. Ook hier geldt dus: Iemand om z'n geloof veroordelen kan niet, je moet altijd kijken naar het individu.quote:Nee, je kan wel degelijk veroordelen, omdat het nou eenmaal een feit is dat dit geloof veel ellende met zich meebrengt. Voorbeelden zat, dat weet jij net zogoed. En diezelfde mensen waar jij nu huilliehuillie om doet zullen helaas nooit en te nimmer de moeite nemen om eens naar zichzelf te kijken, en begrijpen wat er nou exact omgaat binnen hun eigen groepering. En dat is voor mensen als jou moeilijk te begrijpen heden ten dagen. Want wat doe jij hier nu? Hetzelfde, veroordelen. Mij veroordelen, en demoniseren. En dat is nog véél gevaarlijker! Extreem! Want zonder dat je ook maar enige weet hebt van wat de islam inhoudt, zonder dat je ook maar even hebt opgelet, verdedig je een groep moslims die jij zeer waarschijnlijk als 'gematigd' beschouwd, en vergeet hiermee dat er geen 'gematigdheid' bestaat. Jij weet absoluut niet wat zuivere islam betekend!
Ik sluit niemand 'systematisch' uit. Ik snap dan ook niet wat je met deze verkapte quote van mij wil bereiken. Erg opvallend trouwens dat jij links stemmend Nederland generaliseert. Van de Partij voor de Dieren via SP naar de PVDA, allemaal 1 pot nat.quote:En wat meen jij nu te bereiken met je linkse prietpraat? Een vuist tegen Wilders? Een gezamenlijk bondgenootschap tegen 'Wilders-adeptjes'? Jij hebt vast nooit Geschiedenis gehad op school, of er in ieder geval niet opgelet. Anders had jij wel geweten dat dit één van de gevaarlijkste en idiote dingen zijn die je kan doen. Mensen systematisch uitsluiten omwille van hun denkbeelden is de simpelste, en daarmee vaak ook de meest abjecte (en typerend voor linksstemmend Nederland), oplossing voor het ontkennen van een probleem.
Je valt me hier op de man aan. 'Simplistisch mannetje'? Je beschuldigt mij ervan dat ik selectief kijk, de pot verwijt de ketel? Er zijn zo uit mijn hoofd 2 miljoen Moslims in Nederland. Jij beweert dat de integere op 1 hand te tellen zijn? En dan mij beschuldigen van selectief denken? Gast..quote:En wederom geef je aan zéér weinig kennis van zaken te hebben. Je hebt dus echt niet opgelet, maar ik denk eerder dat jij door het leven moet gaan als struisvogel, want je steekt je kop in het zand. Jij bent een eng mannetje dat simplistisch selectief kijkt naar wat er in de maatschappij speelt. Mensen als jij zorgen ervoor dat terreur wordt gefinancieerd, want oh wat zijn ze toch zielig, die moslims! Wat zijn ze zielig, die Marokkanen! En met die doel ik op de hele grote groep die het voor dat kleine aantal verpest. Want die groep is mogelijk groter dan dé groep Marokkanen, groter dan dé groep moslims. Ik doel altijd op die groep die het verpest, en juist dat kleine aantal die het wél goed doet is op één hand te tellen.
Constante haat die gepredikt wordt? Waar baseer je dit op? Je doet nu net alsof er in elke moskee elke week weer haat wordt gepredikt. Als ik het goed heb, verbeter me als dat niet zo is, denk jij dat Marrokanen een soort natuurlijke aanleg hebben om gewelddadig te zijn. Een ieder geval meer dan dat wij Nederlanders dat hebben. Ik denk persoonlijk dat we allemaal mens zijn en gemaakt worden door de omstandigheden waarin we verkeren.quote:Sporadisch? Dus de constante haat die gepredikt wordt in Nederlandse moskees (en dan heb ik het nog alleen maar over Nederland) noem jij sporadisch? De wekelijkse uitzending van Opsporing Verzocht, waarbij er altíjd Marokkanen voorbij rollen over het scherm, en echt élke week noem jij sporadisch? De overvallen, het geweld, de wekelijkse gewelduitbarstingen in Nederlandse wijken noem jij sporadisch? Onder welke steen kom jij vandaan gekropen? Hoe bekrompen is jouw selectief links wereldje eigenlijk?
Volgens mij is het hiervoor al gezegd. Maar volgens mij ben jij de IRA, ETA, etc vergeten. Het gaat niet op om alle aanslagen aan Moslims toe te schrijven. Dat slaat helemaal nergens op. Ik let vrij goed op, al zeg ik het zelf.quote:Nee, maar een terrorist is meestal wél moslim! Aanslagen in Madrid al vergeten? Aanslagen op Bali al vergeten? Aanslagen Riyad al vergeten? Aanslagen Jakarta al vergeten? Aanslag op Theo van Gogh al vergeten? Aanslagen Londen al vergeten? En uit welk geloof zijn de genoemde voorbeelden gepleegd denk je zelf? Wie heeft er nou niet opgelet? Jij! Nee, je snapt dat jouw constatering idioot is.
Ik vraag me af hoeveel zin mijn argumenten hebben tegenover iemand die de hele Islam als een rotte appel ziet, en daarmee per definitie elke Moslim veroordeelt. Omdat hij/zij Moslim is...quote:Ja hoor, er zullen altijd rotte appels bijzitten. Ik denk dat die hele mand vol met rotte appels zit, want het is een internationaal probleem. Het beperkt zich niet tot 'een enkele' haatimam. Het is niet een rotte appel. De rotte appel is de islam zelf! Het geloof is de rotte appel! En dit ontkennen is wel een van de meest gevaarlijke en meest opmerkelijke constatering van iemand die hier hoog van de toren blaast en pretendeert goed te hebben opgelet tijdens Geschiedenisles op school.
Wederom, dit klinkt allemaal erg gevaarlijk. En ik keur mensen die dat roepen af. Dat is compleet immoreel gedrag. Maar het gaat hier om een groepje mensen. Er is een groepje mensen die dat roept. Niet heel Islamitisch Nederland.quote:Die mensen hebben gelijk. Want wat werd er geroepen toen Theo van Gogh werd vermoord? 'Allah hakbar!!!'. Wat werd er tijdens de demonstratie geroepen in Amsterdam tegen de oorlog in Gaza? 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas!!', en wat denk je wat Hamas voor groepering is dan? Jij hebt toch Geschiedenisles gehad? Jij hebt toch zo goed opgelet? En zo zijn er nog véél meer voorbeelden te noemen van Marokkaanse straattuig dat elk incident aangrijpen even te laten zien waar zij werkelijk voor staan.
Ik zeg niet dat het aan de hardwerkende burger ligt dat zij in een sociaal-economisch zwakke positie verkeren. Dat maak jij ervan. Ik zei dat ik vermoed dat het deels komt door hun zwakke sociaal-economische positie. Punt. Je probeert me uitspraken in de mond te schuiven en me daarop te veroordelen. Vreemd.quote:Boehoe, wat zielig. Nou, weet je wat, schuif ze nog maar weer miljoenen subsidie toe joh! Je zegt wel dat ik generaliseer, en ik populistische uitspraken doe, maar wat jij doet is nét zo. Je constateert zogenaamd iets, en schuift dit dan in de schoenen van de maatschappij, naar de hardwerkende burger toe. En wie kan er voor dit probleem opdraaien? Juist, de belastingbetaler. En dan vindt jij het gek dat mensen het zat zijn, en achter mensen als Wilders gaan staan? Je hebt totaal geen idee waar je het over hebt, want hoe zou het nou komen dat zij in een sociaal-economische positie verkeren? Dat ligt aan ons? Hoe zou het nou komen dat ze de taal niet spreken? Dat ligt aan ons?
Mooie vergelijking, er wonen (in vergelijking met Turken/Marokkanen) nauwelijks Portugezen, Italianen en Spanjaarden in Nederland. Niet zo vreemd dat er dan ook minder zijn die geen Nederlands spreken. Daar komt bij dat ik in elke Kebabzaak altijd keurig Nederlands sprekende mensen tegen kom. Net als in de Turkse groentewinkel hier in de buurt.quote:Hoe verklaar jij dat Portugezen, Italianen, Spanjaarden, wél de taal machtig zijn? Hoe verklaar jij dat deze groep géén problemen veroorzaakt? Waarom zou de groep Marokkanen wantrouwig worden bekeken als zij in een dure BMW rondrijden, en ondertussen een uitkering vangen? Waar komt die negativiteit vandaan denk je zelf? Geef je nou met je laffe linkse prietpraat ons de schuild van dit alles? Je bent een landverrader! Als jij je zo één voelt met dat volk, verhuis dan alsjeblieft naar Marokko! Je hoeft hier niet te wonen!
........quote:Ja, voor jou lijkt het allemaal zo simpel, je bevestigd dit zelf. En mensen hebben niets aan jouw linkse prietpraat en struisvogelgedrag, met daarbij het gevaarlijk links wijzende vingertje, zoals Paul Rösenmuller deed en Pim Fortuyn's aanhang extreem rechts noemde. Dat heeft Fortuyn uiteindelijk met de dood moeten bekopen. Dat is niet de schuld van links, maar de schuld van mensen zoals jij die alles ontkennen, de andere kant opkijken en zeer selectief (vanwege hun eigen linkse visie, en deze met man en macht, koste wat het kost willen beschermen) te werk gaan. En demoniseren omdat de vinger op de zere plek wordt gelegd. Ik zou haast willen zeggen dat jij de kwaliteiten van Joseph Goebbels bezit. Hoe jij hier jouw monoloog afsteekt, en hoeveel mensen dagelijks hier in deze linkse prietpraat trappen, daar kan die man nog een puntje aan zuigen.
Volgens mij heb je het nu over jezelf. Het is voor bepaalde mensen (waar jij onder valt) niet voldoende om crimineel gedrag van individuen af te keuren, nee, een grotere groep moet als schuldige aangewezen worden.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:13 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Natuurlijk doen ze dat. Ze zijn bang om tot conclusies te komen die in strijd zijn met hun wereldbeeld.
1. Twee voorbeelden waaruit alleen al blijkt dat in naam van Allah de westerse samenleving mag worden bedrogen, en dus antwoord op jouw vraag verband aan te tonen is bij deze beantwoord.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:15 schreef Meh7 het volgende:
1. Met twee voorbeelden kan je geen causaal verband aantonen, sterker nog: daarmee kan je niets aantonen.
2. Fijn dat je laat zien waar je het vandaan hebt (hetvrijevolk.com), dat geeft ons een context om jouw posts mee te waarderen.
Nee, je hebt aangetoond dat er (waarschijnlijk) mensen zijn die dat denken. Je hebt niet aangetoond dat het daadwerkelijk zo is. Je hebt ook niet aangetoond dat hedendaagse criminelen op die manier denken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:22 schreef Pacifico het volgende:
[..]
1. Twee voorbeelden waaruit alleen al blijkt dat in naam van Allah de westerse samenleving mag worden bedrogen, en dus antwoord op jouw vraag verband aan te tonen is bij deze beantwoord.
Dat laat alleen maar zien op welke wijze hetvrijevolk selectief bepaalde bronnen uitkiest om vervolgens die individuele situaties als de normale gang van zaken te presenteren.quote:2. Alsof er geheimzinnig over moet worden gedaan wat mijn bron is (daar jank je al de hele middag immers om), bovendien geeft de auteur op hetvrijevolk.com zelf zijn bronnen weer, en heeft de auteur van het originele artikel uit Duitsland het weer gebaseerd op eigen onderzoek met hierbij: bronnen! Wat jij zo graag wilde, bronnen toch?
Het is Middeleeuws om mensen te accepteren als deze uit naam van een Middeleeuws boek aanzetten tot geweld, haat, en een samenleving niet accepteren omdat ze ergens in geloven. Dat is de denkwijze die nu wordt gehanteerd, door jou b.v. Dat is Middeleeuws inderdaad.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:16 schreef Conversatie het volgende:
[..]
[quote]Het is Middeleeuws om mensen uit te sluiten om hun geloof. X gelooft in Y en X is slecht, dus zal A die in Y gelooft ook wel slecht zijn. Dat is de denkwijze die nu gehanteerd wordt. Middeleeuws ja.
Die groep is aan het slinken, in tegenstelling tot de groep die geweld rechtvaardigd. Iets wat jij niet wil inzien, maar waar een grote groep in Nederland al lang achter is. Dit is terug te vinden in o.a. de toenemende kritiek op de islam binnen de samenleving, en het groeiend aantal mensen die straks op de PVV zal stemmen.quote:Een gelovige die geweld denkt te rechtvaardigen is net zo Middeleeuws bezig. Alleen ben ik er van overtuigd dat lang niet alle gelovigen geweld gebruiken. En dat er ook heel veel gelovigen zijn die wél hun best doen in de samenleving. Gelovigen die anderen wél respecteren ondanks hun andere denkbeelden c.q. levensovertuiging. Ik vind dit zeer modern.
Op dit moment is de Islam daar schuldig aan inderdaad, dit ontkennen heet inderdaad struisvogelpolitiek. Laat ik besnijdenis van vrouwen en het onthoofden van homosexuele mannen eens ter herinnering noemen. Of het feit dat de islam zou willen bepalen dat bepaalde vrouwen de hand niet mag worden geschud vanwege het geloof. Om maar niet te spreken over allerlei eisen die moslims stellen in dit land, omdat dit nou eenmaal wordt opgelegd door hun geloof. Voorbeelden zat. Ook hier geldt dus: Iemand in een westerse samenleving proberen naar zijn hand te zetten en te onderwerpen (islam) aan zijn geloof kan niet, je moet zeker kijken naar het individu dat dit veroorzaakt om tot de conclussie te komen dat het zich niet beperkt tot één individu, maar een hele grote groep dat elke dag groeit.quote:Zeggen dat de Islam de enige godsdienst is die ellende met zich mee brengt, dat is struisvogelpolitiek. Laat ik het abortus en euthanasie beleid van veel Christelijke Partijen ter herinnering noemen. Of het feit dat sommige Christelijke Partijen zouden willen bepalen dat bepaalde bands niet op een festival komen (Elsrock dit jaar). Iedereen weet dat dit een bepaalde groep is, niet elke Christen staat hier achter. Ook hier geldt dus: Iemand om z'n geloof veroordelen kan niet, je moet altijd kijken naar het individu.
Ik vind het erg knap dat jij weet hoe ik denk, en dan mij verwijten dat ik dat over een ander denk. En dat je er van overtuigd bent dat iedereen die zich sympathiseert met Wilders allemaal denken zoals jij denkt dat ze denken, en hiermee een hele grote groep demoniseert. Hiermee ben jij niet beter dan een moslim extremist.quote:Ik vind het erg knap dat jij precies weet hoe die mensen denken. En dat je er van overtuigd bent dat ze allemaal zo denken. En het is ook erg knap dat jij weet dat ik de Islam niet kent. Je kent mij helemaal niet. Je weet niet eens of ik atheïst, moslim, christen of wat dan ook ben. Ik heb nergens gezegd dat haat prekende imams, om maar wat te noemen, 'gematigd' zijn. Dat maak jij er van. Wie demoniseert hier nu?
Je sluit wel degelijk mensen uit, mensen die andere denkbeelden en visies hebben. In jouw eerdere monoloog deed je dit al, nu doe je het weer. Een herhaling van zetten. Erg opvallend dat jij rechtsstemmend Nederland generaliseert. Want Wilders stemmers zijn allemaal 1 pot nat als we jou zouden moeten geloven. Waar blijkt dat uit dat jij dit zegt? Niet, want ik zeg gewoon wat jij me verwijt, oftewel, die beschuldiging is nergens op gebaseerd. Je generaliseert nu zelf ook.quote:Ik sluit niemand 'systematisch' uit. Ik snap dan ook niet wat je met deze verkapte quote van mij wil bereiken. Erg opvallend trouwens dat jij links stemmend Nederland generaliseert. Van de Partij voor de Dieren via SP naar de PVDA, allemaal 1 pot nat.
Daar komt bij dat ik uit jou openingspost begrijp dat jij een Europese Vuist tegen de Islamisering welkom acht, als dit niet zo is, maak dit dan duidelijk.![]()
Jij valt mij ook aan, en doet generaliserende uitspraken in je eerste post. Je beschuldigd mij net zo...Gast....quote:Je valt me hier op de man aan. 'Simplistisch mannetje'? Je beschuldigt mij ervan dat ik selectief kijk, de pot verwijt de ketel? Er zijn zo uit mijn hoofd 2 miljoen Moslims in Nederland. Jij beweert dat de integere op 1 hand te tellen zijn? En dan mij beschuldigen van selectief denken? Gast..
Marrokanenquote:Constante haat die gepredikt wordt? Waar baseer je dit op? Je doet nu net alsof er in elke moskee elke week weer haat wordt gepredikt. Als ik het goed heb, verbeter me als dat niet zo is, denk jij dat Marrokanen een soort natuurlijke aanleg hebben om gewelddadig te zijn. Een ieder geval meer dan dat wij Nederlanders dat hebben. Ik denk persoonlijk dat we allemaal mens zijn en gemaakt worden door de omstandigheden waarin we verkeren.
Wéér de kop in het zand!quote:Wekelijkse gewelduitbarstingen? Nederland telt honderdduizenden wijken, niet zo vreemd dat er minstens 52 keer per jaar sprake is van geweld in 1 van die wijken. Daargelaten of dit 'Islamistisch geweld is'. Zo genaamde 12 jarige jochies met bontkragen die volgens sommige mensen handelen uit naam van de Koran. Laat me niet lachen.
Toch wel, de meeste aanslagen op de westerse samenleving van de afgelopen jaren zijn toe te schrijven aan Moslims. Pech voor je, maar steek vooral je kop in het zand.quote:Volgens mij is het hiervoor al gezegd. Maar volgens mij ben jij de IRA, ETA, etc vergeten. Het gaat niet op om alle aanslagen aan Moslims toe te schrijven. Dat slaat helemaal nergens op. Ik let vrij goed op, al zeg ik het zelf.
Ik vraag me af waarom je dan toch antwoord geeft. Ik weet wel waarom, ten eerste om je ego te strelen, ten tweede om even te laten zien dat je het opneemt voor in de jouw ogen 'onschuldige' Marokkanen, en natuurlijk voel jeje aangetast in je (s)linkse trots. Waarom zouden dierenactivisten bestaan? Omdat het zin heeft om hun stem te laten horen misschien?quote:Ik vraag me af hoeveel zin mijn argumenten hebben tegenover iemand die de hele Islam als een rotte appel ziet, en daarmee per definitie elke Moslim veroordeelt. Omdat hij/zij Moslim is...
Jij bent net zo gevaarlijk door feiten te ontkennen, en vóóral er van uit te gaan dat de genoemde feiten slechts 'incidenten' zijn. Steek je linkse kop maar verder in het zand.quote:Wederom, dit klinkt allemaal erg gevaarlijk. En ik keur mensen die dat roepen af. Dat is compleet immoreel gedrag. Maar het gaat hier om een groepje mensen. Er is een groepje mensen die dat roept. Niet heel Islamitisch Nederland.
Generaliseren kán niet. Nooit en te nimmer. En er zijn ook Christelijke terreurorganisaties, IRA bijvoorbeeld.
Nee, jij zegt toch duidelijk dat het aan onze maatschappij ligt in je eerste post. Het aan ons is om de problemen op te lossen, en huilt hier nog even over door. Jij doet die uitspraken zelf, bovendien hebben andere posters na jou je hier ook op gewezen. Ik ben zéker niet de enige die dit zegt.quote:Ik zeg niet dat het aan de hardwerkende burger ligt dat zij in een sociaal-economisch zwakke positie verkeren. Dat maak jij ervan. Ik zei dat ik vermoed dat het deels komt door hun zwakke sociaal-economische positie. Punt. Je probeert me uitspraken in de mond te schuiven en me daarop te veroordelen. Vreemd.
Dit heb ik al weerlegd, zie hierboven, of mijn post als reactie op die van Meh7.quote:Volgens mij is het vaak de jeugd die het criminele pad op gaat. Net als dat bij elke bevolkingsgroep zo is. En de meeste pubers grijpen niet terug op de Koran als ze een auto stelen. Dat maken mensen er van. En vrijwel elke puber spreekt de Nederlandse taal, ze gaan hier immers naar school. Je maakt mij niet wijs dat mensen zo iets uit de Koran halen. Misschien een paar, maar lang niet allemaal. Mensen die het goed hebben gaan zelden het criminele padje op. Daarom denk ik dat een zwakke sociaal-economische positie er aan bijdraagt als mensen crimineel worden. Lijkt me een logische constatering. Als de oplossing makkelijk was had ik die wel gegeven.
Ondanks dat die de samenleving minder vertegenwoordigen, hoor je nooit dat deze groep problemen geeft. Dit wil dus heel veel zeggen!quote:Mooie vergelijking, er wonen (in vergelijking met Turken/Marokkanen) nauwelijks Portugezen, Italianen en Spanjaarden in Nederland. Niet zo vreemd dat er dan ook minder zijn die geen Nederlands spreken. Daar komt bij dat ik in elke Kebabzaak altijd keurig Nederlands sprekende mensen tegen kom. Net als in de Turkse groentewinkel hier in de buurt.
Ik vraag me trouwens af waarom je me steeds zo op de man aanvalt. 'Landverrader'? Verlaag je toch niet naar zo'n niveau.
Net zo laag en vals als deze post, en je eerste post in dit topic. En het is geen vergelijking, het is een mening, en jouw monoloog doet me toevallig aan die persoon denken. Als jij dat strafbaar vindt moet je vooral een rechtszaak starten, en mag je hopen dat die net zoveel publiciteit geniet als die onnozele zaak tegen Wilders. Ik zeg: succes!quote:Volgens mij is zo'n opmerking zelfs strafbaar. Waar haal je het gore lef vandaan mij met een nazi minister te vergelijken. Wat een smerige, lage, valse opmerking. Ik snap werkelijk niet hoe je hierbij komt. Ongelooflijk.
Túúrlijkquote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, je hebt aangetoond dat er (waarschijnlijk) mensen zijn die dat denken. Je hebt niet aangetoond dat het daadwerkelijk zo is. Je hebt ook niet aangetoond dat hedendaagse criminelen op die manier denken.
[..]
Dat laat alleen maar zien op welke wijze hetvrijevolk selectief bepaalde bronnen uitkiest om vervolgens die individuele situaties als de normale gang van zaken te presenteren.
Waar heb je een causaal verband aangetoond tussen de islam en criminaliteit? Je komt op de proppen met twee wazige nieuwsberichten, terwijl ik links naar statistieken en onderzoeken verwacht. Je hebt nergens aangetoond dat moslims autoradio's van niet moslims jatten omdat dat hen aangedrongen wordt vanuit de religie, terwijl je dat wel beweert.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:07 schreef Pacifico het volgende:
[..]
TúúrlijkNou is het ineens niet aangetoond, vormt dit géén bewijs, en is het selectief. Ok, dit zal ik onthouden.
Wat heeft dat te maken met dit topic?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:08 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Net zoals jij er maar weinig van snapt, zoals je laat blijken met deze domme reactie:
[..]
En uiteraard wil ik je de scherp opgemerkte analyse van jouw reactie je zeker niet onthouden:
[..]
Om maar aan te geven hoe jij in bovenstaande posts denkt een discussie te kunnen voeren. Helaas, probeer het nog eens, maar dan met je echte account.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:11 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waar heb je een causaal verband aangetoond tussen de islam en criminaliteit? Je komt op de proppen met twee wazige nieuwsberichten, terwijl ik links naar statistieken en onderzoeken verwacht.
Dat is wel degelijk aangetoont, als men al uit naam van allah de uitkerende instantie mag oplichten zal de imam dan een uitzondering gaan maken voor het jatten denk je? "nee, je mag geen Sony autoradio jatten. Sony iez wezters weetje, en haram!' Denk naquote:Je hebt nergens aangetoond dat moslims autoradio's van niet moslims jatten omdat dat hen aangedrongen wordt vanuit de religie, terwijl je dat wel beweert.
Kneus, anders lees je even terug?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:13 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met dit topic?
Jij zegt dat de Koran aan zou zetten tot daden, en dat daarom de Koran schuldig is. Volgens diezelfde logica zouden games als Carmageddon en GTA ook verboden moeten zijn, omdat ze volgens jouw logica aan zouden zetten tot het overrijden van mensen en het vermoorden van mensen van Haïtiaanse afkomst.
Je faalt in het aantonen van een causaal verband tussen de islam en criminaliteit. Derhalve faalt je betoog. Nog een prettige avond verder.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:16 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Goed, dat jij het wazige nieuwsberichten noemt, zegt al genoeg hoe serieus ik je moet nemen. Sorry, dat trucje werkt niet bij mij. Vragen naar de bekende weg, onderzoek is gedaan en kan je vinden in de door mij gegeven links.
[..]
Dat is wel degelijk aangetoont, als men al uit naam van allah de uitkerende instantie mag oplichten zal de imam dan een uitzondering gaan maken voor het jatten denk je? "nee, je mag geen Sony autoradio jatten. Sony iez wezters weetje, en haram!' Denk na
Ik verwachtte ook geen reactie op die specifieke post.quote:
Je faalt in je welbekende truc anderen denken de mond te snoeren als ze met argumenten komen, en er bronnen bij vermelden. Derhalve faalt jouw post, net zoals gisteren, toen viel je ook door de mand. Nog een prettige avond verder.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je faalt in het aantonen van een causaal verband tussen de islam en criminaliteit. Derhalve faalt je betoog. Nog een prettige avond verder.
Fris?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:38 schreef Pacifico het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
In Duitsland gaan er ook al stemmen op, en wie weet waait ook daar een fris politiek geluid door het land.
[..]
Dus je wil een boek waaruit moorden zijn gepleegd vergelijken met een boek waarin het woord wordt vertolkt van een god, en waarvan er miljarden aanhangers van datzelfde geloof zijn? Rare vergelijking.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:26 schreef Bowlingbal het volgende:
Pacifico, een ander boek genaamd 'The Catcher In The Rye' zou volgens aluminium hoedjes aanzetten tot moord. Zie wiki: en bron 1 en bron 2.
Dat boek is in de US (land of the free!) lange tijd op vele scholen verboden geweest.
Wat vind jij, ook maar verbieden omdat mensen zeggen dat het aanzet tot moord?
Ja, daag, het vrijevolk rechts-extremisten noemen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:28 schreef Meh7 het volgende:
Hoofd"bron": het vrije volk (verzamelplek voor rechts-extremisten)
Pacifico, jij valt hier door de mand, je bent ontmaskerd.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:28 schreef Meh7 het volgende:
Wat valt hier uit af te leiden? Dat twee imams zich tegen het westen keren.
Valt hier een tendens uit af te leiden? Nee.
Valt hier uit af te leiden dat er daadwerkelijk gevolg wordt gegeven aan de oproepen van de imams? Nee.
Is dit reden om aan te nemen dat er autoradio's worden gestolen vanuit islamitische motieven? Nee.
Valt hier een causaal verband tussen de islam en criminaliteit uit af te leiden? Dikke vette nee.
Aantal zou er niet toe moeten doen, dat is een argumenten ad populum.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:34 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Dus je wil een boek waaruit moorden zijn gepleegd vergelijken met een boek waarin het woord wordt vertolkt van een god, en waarvan er miljarden aanhangers van datzelfde geloof zijn? Rare vergelijking.
Net zoals je al eerder gamers erbij betrok, dit noem ik dus incidenten. Maar miljarden aanhangers die nu tegelijkertijd een bepaalde visie hebben, waarbij aanslagen, en dus massamoord mee wordt ondersteund noem ik geen incident meer. Iets wat jij met je oogkleppen op maar niet wilt inzien.
Waar was je trouwens op 9/11 .. een boek aan het lezen? Of aan het gamen?
Het partijprogramma van Wilders is ook op pvv.nl te vinden, wat wil je bereiken met deze post?quote:
Daar ben ik al op ingegaan, hierbij een quote van hoe Mekker7 handeld als ie zijn zin niet krijgt:quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:39 schreef Meh7 het volgende:
Ik werd er gisteren attent op gemaakt dat er meer lezers zijn dan posters, dus hierbij een herhaling van de punten waar pafucko niet op in wil gaan:
[..]
Tot zover, mekker7 ontmaskerd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als jij uitgeluld bent ga je trucjes uithalen, en wanneer het je uitkomt wijs je snel naar andere wantoestanden, maar als anderen dat doen, en je het komt je niet uit, dan mag dat ineens niet.
Er valt niet echt te discussieren met mensen die regels maar ff gaan buigen als ze verliezen.
Nou, nou, wat een argument heb je aangedraagd dan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:49 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Aantal zou er niet toe moeten doen, dat is een argumenten ad populum.
Want waarom zou je het boek wat aanzet tot moord pas verbieden als het goed verkoopt?
Op Amazon.com wel ja, zelfs nieuw. In Nederland nog niet, omdat de overheid het copyright overgenomen heeft, maar dat vervalt binnenkort.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:51 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Nou, nou, wat een argument heb je aangedraagd dan.
Oke, dus Mein Kampf kan ik bestellen bij bol.com?
Oh, nou, in dat geval is jouw post dus een aanbeveling voor alle Nederlanders dat ze Mein Kampf zeker in hun boekenkast moeten hebben staan. Was getekend: Bowlingball.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:59 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Op Amazon.com wel ja, zelfs nieuw. In Nederland nog niet, omdat de overheid het copyright overgenomen heeft, maar dat vervalt binnenkort.
Mein Kampf zet namelijk niet aan tot moord van Joden, het boek is immers voor de tweede wereldoorlog ook veel verkocht in Engeland. Zelfs Churchill heeft het gelezen, en vond het een slecht te lezen boek.
Dat mag iedereen zelf weten, of ze het boek aanschaffen. Ik heet geen Kim Jong Il en ik geloof niet in het verbieden van boeken. Was getekend Bowlingbal.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:04 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Oh, nou, in dat geval is jouw post dus een aanbeveling voor alle Nederlanders dat ze Mein Kampf zeker in hun boekenkast moeten hebben staan. Was getekend: Bowlingball.
Waarom zou ik het boek willen lezen? Als ik wil dat iets vrij zou moeten zijn om te doen, betekent dat niet dat ik dat wil doen. Ik zie gewoon geen reden om dat soort dingen te verbieden.quote:Doe het mensen anders cadeau, of doe een aanbeveling voor de volgende boekenweekgeschenk.... Kom je dan even langs bij Pauw & Witteman voor een recentie over Mein Kampf ?
Ja zeer zeker, ik ben er zelfs mee opgegroeid. Je herhaalt hetgeen wat je zegt, alleen zet je nu "komt niet daardoor" erachter. Ben je gewoon door je argumenten heen of hoe zit het? Zoals ik al zei, ik kan ook uit naam van TinkyWinky een aanslag plegen, is de schuldige daardoor TinkyWinky?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:57 schreef Pacifico het volgende:
Oke, dus die aanslagen is niet de schuld van de islam.
- geweld uit naam van Allah, komt niet daardoor
- aanzetten tot haat uit naam van Allah, komt niet daardoor
- onderdrukken van vrouwen uit naam van Allah, komt niet daardoor
- opdringen van geloofsovertuiging, desnoods met geweld, uit naam van Allah, komt niet daardoor
- plegen van aanslagen, daders zijn uit verschillende culturen, uit naam van Allah, komt niet daardoor
Heb je überhaupt wel kennis van wat er in de koran staat beschreven?Denk het niet.
Nee, het heeft alles te maken met haat en de interpretatie van feiten. Jij interpreteert de feiten zodanig, dat jij ( op een naar mijn mening zeer achterlijke manier) de Islam de schuld geeft van deze handelingen. De interpretatiemethode verschilt niet veel als het door mij eerder aangehaalde denken van Islamitische fundamentalisten. Je mag van mij allerlei verbanden leggen, maar denk niet dat ik - of enig ander persoon die verbanden even van je gaat aannemen. Er zijn heel veel moslims in de wereld, de kans dat er gekken tussen zitten is groot, juist vanwege de grote omvang qua aantal. Dat er een aantal tussen zitten die een religieuze grondslag menen te zien voor het plegen van wandaden, zegt mijns inziens meer over de interpretatie van die mensen, dan over de Islam zelf. De daders van aanslagen mogen dan wel uit verschillende culturen komen, de gevolgde stroming binnen de Islam is vrijwel hetzelfde. Bovendien is er in 99% van de gevallen een patroon te ontdekken, ze worden namelijk gerecruteerd door groeperingen. Die groeperingen verdelen deze mensen onder in cellen. Verspreid over de wereld hebben deze groeperingen bijna altijd politieke doelen, zoals het omverwerpen van regimes (zie de aanslagen in SA of Egypte, of Pakistan) of het laten terugtrekken van buitenlandse troepen uit gebieden, zodat ze daar zelf macht kunnen uitoefenen, denk aan Afghanistan of Irak.quote:Met dien verschil dat ik niet een geloof aan je opdring, ik laat je kennismaken met feiten, feiten die weergeven waarom aanslagen zijn gepleegd, het idee, de ideologie erachter. Dat heet niets met haat te maken, maar met het waarschuwen voor haat. De verbanden mag ik dus niet leggen van jou omdat het over de islam gaat?
Fout. Nog een keertje:quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:06 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat mag iedereen zelf weten, of ze het boek aanschaffen. Ik heet geen Kim Jong Il en ik geloof niet in het verbieden van boeken. Was getekend Bowlingbal.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:06 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat mag iedereen zelf weten, of ze het boek aanschaffen. Ik heet geen Kim Jong Il en ik geloof niet in het verbieden van boeken. Ik beveel extremistische denkbeelden aan, aan elke inwonder van Nederland. Koop nu Mein Kampf! Ik heb niets tegen jodenvervolging! Was getekend Bowlingbal.
Nee, maar jij haalt toch boeken aan? En welk boek ook: Mein Kampf. Hoe krankzinnig ben je danquote:Waarom zou ik het boek willen lezen? Als ik wil dat iets vrij zou moeten zijn om te doen, betekent dat niet dat ik dat wil doen. Ik zie gewoon geen reden om dat soort dingen te verbieden.
Voorbeeld: roken. Ik rook niet, maar ik zou absoluut niet in een land willen leven wat roken volledig verbied. Is dat soms zo vreemd?
Nee, ik haal Mein Kampf niet aan, dat deed jij, hier:quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:10 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Fout. Nog een keertje:
[..]
[..]
Nee, maar jij haalt toch boeken aan? En welk boek ook: Mein Kampf. Hoe krankzinnig ben je dan
Ik beveel geen enkel boek aan. Wat men leest moet men lekker zelf weten. Vrijheid heet dat. En dus ook de vrijheid om 'enge' of 'verkeerde' boeken te lezen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:51 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Nou, nou, wat een argument heb je aangedraagd dan.
Oke, dus Mein Kampf kan ik bestellen bij bol.com?
Wat je nu zegt is wat anders, en is appels met peren vergelijken. Alsof TinkyWinky een aanslag zou plegen omdat zij gelooft in Allah, en de koran vertelt dat ze andersdenkenden, en ongelovigen mag vermoorden met als excuus dat dit het woord van god is. Denk na, zijn je argumenten op? Of hoe zit het?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja zeer zeker, ik ben er zelfs mee opgegroeid. Je herhaalt hetgeen wat je zegt, alleen zet je nu "komt niet daardoor" erachter. Ben je gewoon door je argumenten heen of hoe zit het? Zoals ik al zei, ik kan ook uit naam van TinkyWinky een aanslag plegen, is de schuldige daardoor TinkyWinky?
Oh, dus hoe moeten we de aanslagen uit naam van Allah interpreteren dan?quote:Nee, het heeft alles te maken met haat en de interpretatie van feiten. Jij interpreteert de feiten zodanig, dat jij ( op een naar mijn mening zeer achterlijke manier) de Islam de schuld geeft van deze handelingen.
Oh, er zijn zelfs groepen mensen die het zelfs beter weten te verkondigen dan ik al doe. Ik denk juist dat mensen niets van jou gaan aannemen door jouw ontkenning van feiten, en hiermee de aanslagen uit naam van een geloof goed zit te praten.quote:Je mag van mij allerlei verbanden leggen, maar denk niet dat ik - of enig ander persoon die verbanden even van je gaat aannemen.
Oh, goh. Dus je geeft toe: Ahmadinejad is een gek? Ayatollah Khomeini is een gek? Alle oliesjeiks in Saudi Arabië zijn gek? Alle Oelema zijn gek?quote:Er zijn heel veel moslims in de wereld, de kans dat er gekken tussen zitten is groot, juist vanwege de grote omvang qua aantal. Dat die een religieuze grondslag menen te zien voor het plegen van wandaden, zegt mijns inziens meer over de interpretatie van die mensen, dan over de Islam zelf.
quote:De daders van aanslagen mogen dan wel uit verschillende culturen komen, de gevolgde stroming binnen de Islam is vrijwel hetzelfde. Bovendien is er in 99% van de gevallen een patroon te ontdekken, ze worden namelijk gerecruteerd door groeperingen. Die groeperingen verdelen deze mensen onder in cellen. Verspreid over de wereld hebben deze groeperingen bijna altijd politieke doelen, zoals het omverwerpen van regimes (zie de aanslagen in SA of Egypte, of Pakistan) of het laten terugtrekken van buitenlandse troepen uit gebieden, zodat ze daar zelf macht kunnen uitoefenen, denk aan Afghanistan of Irak.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Conversatie het volgende:
[..]
'Dat volk'? Ik bespeur enige wrok en minachting jegens onze Islamitische vrinden?
Je generaliseert en dat is heel gevaarlijk. Je kúnt iemand niet veroordelen om wat andere mensen die toevallig hetzelfde geloof menen aan te hangen doen. Waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen voor veel mensen heden ten dagen? Ik noem dit dan ook geen fris politiek geluid. Dit is een uiterst conservatief geluid. En met conservatief bedoel ik Middeleeuws.
[..]
Wat meen jij hier mee te bereiken? Een vuist tegen de Islamisering? Een gezamenlijk bondgenootschap tegen de Moslims? Jij hebt vast nooit Geschiedenis gehad op school, of er in ieder geval niet opgelet. Anders had je wel geweten dat dit één van de gevaarlijkste en idiote dingen is die je kan doen. Mensen systematisch uitsluiten omwille van hun geloof is de simpelste, en daarmee vaak ook de meest abjecte, oplossing voor een zogenaamd probleem.
Wat is nu werkelijk het probleem van de Moslimgemeenschap volgens de Wilders aanhangers? Het feit dat er sporadisch een Imam is die oproept tot haat? Zijn er niet talloze dominees, priesters en politici die dat ook doen? Pas was er nog een priester die de Holocaust ontkende, zijn daarom per definitie alle Katholieken Holocaust ontkenners? Nee, je snapt dat dat een idiote constatering is.
Het is net zo'n idiote constatering om daarom meteen alle Moslims gevaarlijk te noemen, omdat er ergens een Imam is die oproept tot haat. Je zult altijd rotte appels hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat de groep zo is.
Ook zijn er mensen die beweren dat de zogenoemde 'Marokkaanse-straatterroristen' handelen in opdracht van hun geloof. Ik wijt dit eerder aan macho-gedrag. Daden die grotendeels zijn toe te schrijven aan de hachelijke positie waarin zij verkeren. Ze verkeren vaak in een sociaal-economische positie die ik niemand toewens. Vaak spreken de ouders de Nederlandse taal niet, en tot overmaat van ramp worden ze ook nog eens wantrouwend bekeken door de autochtone bevolking. Negatieve aandacht creëert vaak negatief gedrag.
Het lijkt allemaal zo simpel, althans voor mij, maar veel mensen willen hier werkelijk niet aan. Zij blijven bij hun idiote standpunt dat Moslims een groot gevaar zijn. Alle Moslims. En ze proberen daardoor steeds dichter bij een volstrekt onnodige cultuurclash te komen.
Hypothetisch. Als je begrijpt wat ik daarmee bedoel in ieder geval, maar gezien je reactie ziet het er niet naar uit. Je draait eromheen Pacifico en je geeft geen antwoord op mijn vraag, die ik de vorige pagina ook nadrukkelijk heb gesteld. Als iemand in naam van iets een aanslag pleegt, is de persoon in wiens naam die aanslag is gepleegd, per definitie schuldig? Dat is natuurlijk een onzin-redenering van de bovenste plank.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:27 schreef Pacifico het volgende:
Wat je nu zegt is wat anders, en is appels met peren vergelijken. Alsof TinkyWinky een aanslag zou plegen omdat zij gelooft in Allah, en de koran vertelt dat ze andersdenkenden, en ongelovigen mag vermoorden met als excuus dat dit het woord van god is. Denk na, zijn je argumenten op? Of hoe zit het?
Je moet helemaal niks. Wat ik je probeer aan te tonen is dat ten minste 99% van de moslims in de wereld zich niet bezig houdt met religieuze gewelddadigheden, dat wijt je dan niet aan de Islam, maar aan de moslims die dan zogenaamd niet zouden praktiseren. Die 1% die wel geweldadigheden pleegt, daar meen jij dan (tezamen met de extremisten zelf) het plakkaat Islam op te moeten zetten, alleen omdat zij het zeggen. Oftewel wat die 1% zegt is "de Islam" en wat de overige 99% doet of zegt, doet er dan niet toe. Beetje makkelijk scoren.quote:Oh, dus hoe moeten we de aanslagen uit naam van Allah interpreteren dan?
Nadat je BowlingBal dingen in de mond bent gaan leggen, probeer je het nu bij mij. Je mag hier nu officieel laten zien dat ik aanslagen uit naam van een geloof zit goed te praten. Ik daag je uit, je hebt nu de kans om mij te exposen.quote:Oh, er zijn zelfs groepen mensen die het zelfs beter weten te verkondigen dan ik al doe. Ik denk juist dat mensen niets van jou gaan aannemen door jouw ontkenning van feiten, en hiermee de aanslagen uit naam van een geloof goed zit te praten.
In het rijtje wat je noemt zijn er heel wat gek ja, en daar zullen heel veel moslims het mee eens zijn.quote:Oh, goh. Dus je geeft toe: Ahmadinejad is een gek? Ayatollah Khomeini is een gek? Alle oliesjeiks in Saudi Arabië zijn gek? Alle Oelema zijn gek?
Wow, het is kennelijk te moeilijk voor je om überhaupt te lezen wat ik schrijf. Hoe bedoel je nutteloos discussiëren. Het enige wat je wil zeggen is "de Islam is de oorzaak van geweld en alle aanslagen". Je kan het honderd keer zeggen, je kan het duizend keer zeggen, je kan het een miljoen keer zeggen, maar je schiet er geen reet mee op. Het is nu een dogma geworden, haast een religieuze waarheid voor jezelf, daarom is het niet mogelijk om überhaupt over dit onderwerp met je te spreken. Ik wens je veel succes.quote:Nou, fijn dat je het nog eens ontleed. Dat neemt niet weg dat er inderdaad een patroon is te ontdekken in het geweld en de aanslagen: islam. Dank je voor de bevestiging.
Het gaat om een geloof, niet om een individueel persoon. Volgens mij begrijp je het zelf niet helemaal.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hypothetisch. Als je begrijpt wat ik daarmee bedoel in ieder geval, maar gezien je reactie ziet het er niet naar uit. Je draait eromheen Pacifico en je geeft geen antwoord op mijn vraag, die ik de vorige pagina ook nadrukkelijk heb gesteld. Als iemand in naam van iets een aanslag pleegt, is de persoon in wiens naam die aanslag is gepleegd, per definitie schuldig? Dat is natuurlijk een onzin-redenering van de bovenste plank.
Hm, je zegt het wel heel mooi, maar je valt er tevens mee door de mand. Je zegt eerst dat is aan te tonen dat 99% zich niet bezig houdt met religieuze gewelddadigheden, om er verderop er aan toe te voegen dat die 1% die dat wel doet, ik daar de plakaat Islam aan hang. Maar daar trappen we niet in, want islam & geweld is wel degelijk met elkaar verweven.quote:Je moet helemaal niks. Wat ik je probeer aan te tonen is dat ten minste 99% van de moslims in de wereld zich niet bezig houdt met religieuze gewelddadigheden, dat wijt je dan niet aan de Islam, maar aan de moslims die dan zogenaamd niet zouden praktiseren. Die 1% die wel geweldadigheden pleegt, daar meen jij dan (tezamen met de extremisten zelf) het plakkaat Islam op te moeten zetten, alleen omdat zij het zeggen. Oftewel wat die 1% zegt is "de Islam" en wat de overige 99% doet of zegt, doet er dan niet toe. Beetje makkelijk scoren.
Ja, dat blijkt wel uit bovenstaande quotes uit de koran. Veel succes met het weerleggen ervan.quote:Wow, het is kennelijk te moeilijk voor je om überhaupt te lezen wat ik schrijf. Hoe bedoel je nutteloos discussiëren. Het enige wat je wil zeggen is "de Islam is de oorzaak van geweld en alle aanslagen". Je kan het honderd keer zeggen, je kan het duizend keer zeggen, je kan het een miljoen keer zeggen, maar je schiet er geen reet mee op. Het is nu een dogma geworden, haast een religieuze waarheid voor jezelf, daarom is het niet mogelijk om überhaupt over dit onderwerp met je te spreken. Ik wens je veel succes.
Zijn je argumenten op?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:12 schreef Bowlingbal het volgende:
Pacifico: als je dit leest: spring 30 cm in de lucht.
Beste Pacifico, heb je nu de onweerstaanbare drang gevoeld om 30 cm te springen? Of zijn letters niet zo almachtig als je ze voor wilt doen komen, en beslis je gewoon zelf wat je doet?
Dus volgens jou moet je alles wat in de koran staat letterlijk nemen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:20 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Zijn je argumenten op?Pijnlijk he, die quotes uit de koran....
Goh, het profielknopje gevonden?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus volgens jou moet je alles wat in de koran staat letterlijk nemen?
Dan neem ik aan dat je bijvoorbeeld de volgende quotes uit de bijbel ook heel letterlijk neemt:
Mat 18:8 Indien dan uw hand of uw voet u ergert, houwt ze af en werpt ze van u. Het is u beter, tot het leven in te gaan, kreupel of verminkt zijnde, dan twee handen of twee voeten hebbende, in het eeuwige vuur geworpen te worden.
Mat 18:9 En indien uw oog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u. Het is u beter, maar een oog hebbende, tot het leven in te gaan, dan twee ogen hebbende, in het helse vuur geworpen te worden.
In hedendaags Nederlands: van een dief moet je de handen afhakken, bij iemand die vreemd gaat moet je de ogen uitprikken, etc.
Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:43 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Goh, het profielknopje gevonden?P&T is verderop
Nee maar helaas zijn er genoeg mensen die dat wel denken, en dat ook ophemelen op *kuch* bepaalde congressen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:12 schreef Bowlingbal het volgende:
Pacifico: als je dit leest: spring 30 cm in de lucht.
Beste Pacifico, heb je nu de onweerstaanbare drang gevoeld om 30 cm te springen? Of zijn letters niet zo almachtig als je ze voor wilt doen komen, en beslis je gewoon zelf wat je doet?
“The world is suffering from identity crisis that basically stems from spiritual emptiness; Islam is the remedy (…) There is no European Islam; there is ONE Islam”quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Aaah hier zijn jullie dus gebleven![]()
[..]
Nee maar helaas zijn er genoeg mensen die dat wel denken, en dat ook ophemelen op *kuch* bepaalde congressen.
30 cm in de lucht springen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Aaah hier zijn jullie dus gebleven![]()
[..]
Nee maar helaas zijn er genoeg mensen die dat wel denken, en dat ook ophemelen op *kuch* bepaalde congressen.
Zijn argumentatie ging over het wel of niet letterlijk nemen van geschreven teksten.quote:
Pacifico jij bent ook islamquote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:55 schreef Pacifico het volgende:
[..]
“The world is suffering from identity crisis that basically stems from spiritual emptiness; Islam is the remedy (…) There is no European Islam; there is ONE Islam”
Bron: http://www.aljazeeratalk.net/english/content/view/97/29/
Hoezo, er is een gematigde islam? Het zijn de extremisten? Het is een andere interpretatie?
'Wallah'quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:09 schreef Matamalam het volgende:
[..]
Pacifico jij bent ook islam, alleen anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |