abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69294021
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Toon mij dat Mohammed iets nieuws toegevoegd heeft. Je zal niets vinden buiten slechte en onmenselijke zaken, zoals het recht dat hij predikte om het geloof met het zwaard te verdedigen.' - paus Benedictus XVI
Mahatma Gandhi, speaking on the character of Muhammad, (pbuh) says in (Young India):

"I wanted to know the best of one who holds today's undisputed sway over the hearts of millions of mankind....I became more than convinced that it was not the sword that won a place for Islam in those days in the scheme of life. It was the rigid simplicity, the utter self-effacement of the Prophet, the scrupulous regard for his pledges, his intense devotion to this friends and followers, his intrepidity, his fearlessness, his absolute trust in God and in his own mission. These and not the sword carried everything before them and surmounted every obstacle. When I closed the 2nd volume (of the Prophet's biography), I was sorry there was not more for me to read of the great life."
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:39:48 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_69294029
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Als bij meerde schoolmoorden blijkt dat alle plegers fanatieke spelers van schietspellen waren, moeten dan alle games verboden worden?
Nee, alhoewel het wel zou kunnen betekenen dat schietspellen een kwalijke invloed hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_69294050
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:25 schreef speknek het volgende:
Wat is er zuiver aan een stroman? Of denk je werkelijk dat Diederik_Duck voor gaat stellen dat de Marokkaanse en Saudische cultuur exact dezelfde zijn?
Inderdaad speknek, jij snapt het.
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is het dus niet, immers dan zou de gehele Islamitische cultuur een en dezelfde zijn, ongeacht land waar het voorkomt. Probeer jij maar eens bijvoorbeeld de Marokkaans cultuur en de Saoedische cultuur overeen te brengen aan de hand van religie.
En jij niet. Ik zeg helemaal niks over identiek, ik wijs alleen op overeenkomsten. Cultuur is niet een vastomlijnd iets, maar iets wat fluide is. Teken eens een paar cirkeltjes deels overlappend op een papier. Dat is cultuur. Maar wellicht is dat voor een rechtenstudentje te hoog gegrepen, en moet je een beta zijn om dit soort dingen te snappen, ik weet het niet.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:40:32 #129
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69294060
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:38 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Obama had wat posts gelezen van Pacifico, en verwees naar de posthistorie van deze user als legitimatie voor de inval. Pacifico ontkent elke verantwoordelijkheid, en zegt dat het Obama zelf is die de oorlog is gestart. Wilders stelt een enkeltje Guantanamo voor totdat Pacifico zal bekennen...
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69294080
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:40 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Obama had wat posts gelezen van Pacifico, en verwees naar de posthistorie van deze user als legitimatie voor de inval.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:41:59 #131
248844 Bowlingbal
pi_69294110
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:39 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Spellen vertellen niet dat je naar buiten moet lopen om mensen neer te schieten omdat ze ongelovig zijn, de koran doet dit wel.
Spellen vertellen dat je mensen dood moet rijden om punten te verdienen. (Carmageddon). En nu?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:42:26 #132
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69294124
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:39 schreef Meh7 het volgende:

[..]
'Individuele moslims kunnen uitstekende kwaliteiten ten toon spreiden. Duizenden worden moedige, loyale soldaten van de koningin: ze weten allemaal hoe te sneuvelen. Maar de invloed van de godsdienst verlamt de maatschappelijke ontwikkeling van de volgelingen. Er is geen macht in de wereld die de vooruitgang meer tegenhoudt. Het mohammedanisme is nog lang niet dood; het is een militant op bekering gericht geloof. Het heeft zich al verspreid over Centraal Afrika en bij elke stap nieuwe krijgers verworven. Wanneer het christendom niet beschermd werd door de sterke armen van de wetenschap -de wetenschap waar het tevergeefs tegen gestreden heeft- kon de moderne Europese beschaving bezwijken zoals de Romeinse ooit deed.' - Winston Churchill
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_69294198
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Toon mij dat Mohammed iets nieuws toegevoegd heeft. Je zal niets vinden buiten slechte en onmenselijke zaken, zoals het recht dat hij predikte om het geloof met het zwaard te verdedigen.' - paus Benedictus XVI

'Ik beschouw de Islam, althans de fundamentalistische variant daarvan als het grootste gevaar, dat ons hier in het vrij westen bedreigt. De middeleeuws aandoende haat tegen gelijkberechtiging van vrouwen, vrijheid van meningsuiting, of tolerantie van andersdenkenden, hoort tot het treurigste bezinksel dat uit de riolen van de menselijk geest is voortgekomen.' - Theo van Gogh
Joseph Ratzinger joined the Hitler Youth in 1941 when, according to him and his supporters, it became compulsory for all German boys. Millions of Germans were in a position similar to that of Joseph Ratzinger and his family, so why spend so much time focusing on him? Because he is no longer merely Joseph Ratzinger, or even a Catholic Cardinal — he is now Pope Benedict XVI. None of the other Germans who joined the Hitler Youth, were part of the military in Nazi Germany, lived near a concentration camp, and watched Jews being rounded up for death camps has ever become pope.

Austin Cline.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69294240
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Inderdaad speknek, jij snapt het.
[..]

En jij niet. Ik zeg helemaal niks over identiek, ik wijs alleen op overeenkomsten. Cultuur is niet een vastomlijnd iets, maar iets wat fluide is. Teken eens een paar cirkeltjes deels overlappend op een papier. Dat is cultuur. Maar wellicht is dat voor een rechtenstudentje te hoog gegrepen, en moet je een beta zijn om dit soort dingen te snappen, ik weet het niet.
O my god, he has run out of arguments, volgens mij was het jij die religie en cultuur als een beschouwde. En niet als cirkeltjes met slechts bepaalde overlappingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69294316
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:41 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Spellen vertellen dat je mensen dood moet rijden om punten te verdienen. (Carmageddon). En nu?
Pak jij je Suzuki Swift en volgt het voorbeeld....
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:47:28 #136
248844 Bowlingbal
pi_69294340
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:46 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Pak jij je Suzuki Swift en volgt het voorbeeld....
Je snapt er maar weinig van.
- Donald Love
pi_69294494
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

O my god, he has run out of arguments, volgens mij was het jij die religie en cultuur als een beschouwde. En niet als cirkeltjes met slechts bepaalde overlappingen.
Domoortje, probeer je het nu expres te verdraaien, of moet ik je nog lager inschatten? Ik leg je uit hoe op individueel niveau cultuur tussen verschillende mensen gezien kan worden, er is deels overlapping en deels niet. Religie kan nooit buiten het cirkeltje cultuur vallen, wanneer het beschouwd wordt op gelijk niveau. Het is onbegrijpelijk dat je mij verdenkt van een dergelijk vergrijp tegen de logica.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:54:43 #138
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_69294615
Ik denk niet dat Duitsland een Geert Wilders nodig heeft. Duitsland en de rest van West-Europa heeft eerder de Islam nodig. Want de mensen hier zijn spiritueel leeg.

Een paar kwaliteiten die de Islam kan aanbrengen inzake de volgende dingen:

Abortion, Gratefulness Parents
Arrogance, Greed, Patience and Perseverance
Backbiting, Homosexuality, Privacy
Benefiting Others Humbleness / Humility Purification of the Soul
Charity Hypocrisy Racism, Nationalism, Sexism
Courtesy Idolatry Rationality / Reasoning
Debts Ignorance Repentance
Despair Intoxicants / Alcohol Suicide
Divorce Justice Suspicion
Enjoining the Good and Forbidding the Evil Knowledge Truthfulness
Fair Trade Marriage Unity
Forgiveness and mercy Murder Vain Talk
Fornication / Adultery Mutual Consultation War and Peace
Freedom of Belief Oppression Women
Good Natured Orphans

http://www.introducingislam.org/info/moralsquran/title.php
What lies in the shadow of the statue?
pi_69294623
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:51 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Domoortje, probeer je het nu expres te verdraaien, of moet ik je nog lager inschatten? Ik leg je uit hoe op individueel niveau cultuur tussen verschillende mensen gezien kan worden, er is deels overlapping en deels niet. Religie kan nooit buiten het cirkeltje cultuur vallen, wanneer het beschouwd wordt op gelijk niveau. Het is onbegrijpelijk dat je mij verdenkt van een dergelijk vergrijp tegen de logica.
Mensen uitschelden daar wordt het allemaal niet beter op. Zeker niet als de persoon zelfs dit zegt:
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:15 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Cultuur en religie zijn een en dezelfde (met dien verstande dat onder cultuur nog wat extra puntjes vallen), dat is wat ik hier al jaren poneer... Ik draai dus helemaal niks om.
Feit is dat religie, in casu de Islam, per cultuur verschillend tot uiting zal komen. Religie verschilt dus per cultuur en in die zin kan je religie wel degelijk onderscheiden van het begrip cultuur, net als dat je culturen onderling kan onderscheiden. Cultuur en Religie beinvloeden elkaar, en kennen een bepaalde wisselwerking waarbij de ene keer traditie de overhand heeft en de andere keer bepaalde religieuze dogma's. Discussies dienen zuiver te worden gehouden en dat doe je niet door van algemeen niveau naar individueel niveau te gaan switchen, om vervolgens het een en ander qua voorbeelden in het midden te laten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69295140
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:47 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Je snapt er maar weinig van.
Net zoals jij er maar weinig van snapt, zoals je laat blijken met deze domme reactie:
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:44 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ahahahaha. Ja, natuurlijk. Immigratie brengt ons Gouda-taferelen. En wat is dan de schuld achter Apeldoorn-taferelen, de import van Suzuki's?
En uiteraard wil ik je de scherp opgemerkte analyse van jouw reactie je zeker niet onthouden:
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo. dit is wel een van de slechtste replies in tijden.

djeez gast. ga je nu ook alle wandaden in marokko noemen?
Om maar aan te geven hoe jij in bovenstaande posts denkt een discussie te kunnen voeren. Helaas, probeer het nog eens, maar dan met je echte account.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:13:45 #141
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_69295308
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef Ghazi het volgende:
Ik denk niet dat Duitsland een Geert Wilders nodig heeft. Duitsland en de rest van West-Europa heeft eerder de Islam nodig.
Laten we dat maar niet doen hè. Minder religie lijkt me persoonljik een beter streven.
quote:
Want de mensen hier zijn spiritueel leeg.
En dat is erg omdat?
quote:
Good Natured Orphans
Ga eens aan je copy+paste skills werken.
pi_69295449
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Feit is dat religie, in casu de Islam, per cultuur verschillend tot uiting zal komen. Religie verschilt dus per cultuur en in die zin kan je religie wel degelijk onderscheiden van het begrip cultuur, net als dat je culturen onderling kan onderscheiden.
Ik zie toch overeenkomsten:

- geweld
- aanzetten tot haat
- onderdrukken van vrouwen
- opdringen van geloofsovertuiging, desnoods met geweld
- plegen van aanslagen, daders zijn uit verschillende culturen

dus...
pi_69295570
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:17 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Ik zie toch overeenkomsten:

- geweld
- aanzetten tot haat
- onderdrukken van vrouwen
- opdringen van geloofsovertuiging, desnoods met geweld
- plegen van aanslagen, daders zijn uit verschillende culturen

dus...
Dat mag, jij mag die overeenkomsten zogenaamd zien. En daar mag jij dan ook je verderfelijke mening op baseren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69295704
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat mag, jij mag die overeenkomsten zogenaamd zien. En daar mag jij dan ook je verderfelijke mening op baseren.
Het zijn feiten, die je kunt zien of juist ontkennen zoals jij dat doet. En daar mag jij dan ook je verderfelijke mening op baseren.
pi_69295792
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:54 schreef Ghazi het volgende:
Ik denk niet dat Duitsland een Geert Wilders nodig heeft. Duitsland en de rest van West-Europa heeft eerder de Islam nodig. Want de mensen hier zijn spiritueel leeg.

Good Natured Orphans

http://www.introducingislam.org/info/moralsquran/title.php
Vertaal het wel in het Nederlands, als je wilt. Het Engels is een pest voor de taalbeheersing van Nederlandse jongeren...
Sum es est, sumus estis sunt
pi_69295826
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:24 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Het zijn feiten, die je kunt zien of juist ontkennen zoals jij dat doet. En daar mag jij dan ook je verderfelijke mening op baseren.
Voor jou zijn het feiten, voor mij zijn het niets meer dan omstandigheden die door bepaalde mensen zo uitgelegd wensen te worden zodat ze daarmee hun verderfelijke mening kunnen propageren. .
Allah Al Watan Al Malik
pi_69295914
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Voor jou zijn het feiten, voor mij zijn het niets meer dan omstandigheden die door bepaalde mensen zo uitgelegd wensen te worden zodat ze daarmee hun verderfelijke mening kunnen propageren. .
Aha, dus de aanslagen in o.a. Bali, Londen en Madrid zijn 'omstandigheden' die door bepaalde mensen zo uitgelegd wensen te worden zodat ze daarmee hun verderfelijke mening kunnen propageren?
pi_69295966
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:31 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Aha, dus de aanslagen in o.a. Bali, Londen en Madrid zijn 'omstandigheden' die door bepaalde mensen zo uitgelegd wensen te worden zodat ze daarmee hun verderfelijke mening kunnen propageren?
Precies ja, wil je ontkennen dat die gebeurtenissen een van de grondslagen vormen van je redenering dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_69296353
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies ja, wil je ontkennen dat die gebeurtenissen een van de grondslagen vormen van je redenering dan?
Wil jij ontkennen dat die redenering voortkomt uit feiten zoals de genoemde aanlagen uit naam van Allah dan?
pi_69296478
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:44 schreef Pacifico het volgende:

[..]

Wil jij ontkennen dat die redenering voortkomt uit feiten zoals de genoemde aanlagen uit naam van Allah dan?
Nee, maar wel wil ik ontkennen dat die redenering deugd. Omstandigheden aandragen om er vervolgens een eigen (lees subjectieve) conclusie uit te trekken, daar had ik het over. De manier waarop jij redeneert verschilt niet van een Islamitische fundamentalist, die het Westen en haar cultuur en grondslag, haat vanwege bijvoorbeeld feiten en omstandigheden als de Irak-oorlog, de oorlog in Afghanistan, Guantanamo Bay en dergelijke. Zo'n verband leggen is te gemakkelijk en laat veel zaken die er toe doen buiten beschouwing.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')