abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2009 @ 17:51:23 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69157834
quote:
Op 14 mei was het precies 40 jaar geleden dat Marokko en Nederland een overeenkomst sloten over de werving van gastarbeiders. Voor diverse Marokkaanse organisaties in Den Haag, onder leiding van oud-GroenLinks-Kamerlid Mohammed Rabbae, een reden voor het organiseren van het 40 jaar Migratie Festival in Den Haag.

Van maandag tot en met zondag zijn er in onder meer het stadhuis debatten, lezingen en tentoonstellingen die allemaal in het teken staan van de migratie van Marokkanen naar Nederland. Daarnaast is er aandacht voor muziek, toneel, film en sport. Ook gaan de eerste gastarbeiders bij scholen langs om hun ervaringen te delen met leerlingen. De organisatie hoopt op deze manier dat de geschiedenis niet wordt vergeten en dat Haagse Marokkanen kennismaken met het migratieproces van de Marokkaanse pioniers.
bron

Goed idee leek het destijds, maar het heeft ons wel in het gedoe gebracht waar we nu in zitten, met Gouda-taferelen en een PVV van pakweg 26 zetels...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_69157872
Wordt dat nieteens een nationale feestdag?
  Trouwste user 2022 maandag 18 mei 2009 @ 18:38:36 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_69159255
Die KutNederlanders zullen het feestje wel weer verpesten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 18 mei 2009 @ 19:12:45 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69160333
Bedankt, CDA en VVD. Dat was een goed idee!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_69160843
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:12 schreef SpecialK het volgende:
Bedankt, CDA en VVD. Dat was een goed idee!
Wees eens specifieker, wie waren toen de eindverantwoordelijken?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_69160956
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik heb gewoon zelden een mooie Spaanse dame gezien. Echt opvallend weinig.
Nou, ik vind veel dames uit die regio er toch wel redelijk goed uitzien.

Maar wel meer Marokkaanse schoonheden? Daar ligt het percentage toch wel wat lager heur.
Cool story, Hansel.
pi_69161190
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik heb gewoon zelden een mooie Spaanse dame gezien. Echt opvallend weinig.
In Noord-Spanje, Madrid en Catalonië heb je er genoeg. Zo lang je maar niet in die binnenlanden gaat kijken, want daar wonen veelal laaggeletterden (vergelijk het met de Nederlandse meisjes uit Ondiep, Geitenkamp en Spangen).
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 18 mei 2009 @ 19:41:31 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69161289
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nou, ik vind veel dames uit die regio er toch wel redelijk goed uitzien.

Maar wel meer Marokkaanse schoonheden? Daar ligt het percentage toch wel wat lager heur.
Ik zie in 3 weken tijd meer knappe Marokkaanse dames in Amsterdam dan Spaanse schoonheden in 3 weken Spanje.

Maar wellicht zit ik gewoon verkeerd te kijken, kan altijd
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

In Noord-Spanje, Madrid en Catalonië heb je er genoeg. Zo lang je maar niet in die binnenlanden gaat kijken, want daar wonen veelal laaggeletterden (vergelijk het met de Nederlandse meisjes uit Ondiep, Geitenkamp en Spangen).
Catalonie toch vrij vaak geweest, en daar heb ik ze niet mogen ontdekken helaas
Intelligent, but fucked up.
  maandag 18 mei 2009 @ 19:43:33 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69161362
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:31 schreef waht het volgende:

[..]

Wees eens specifieker, wie waren toen de eindverantwoordelijken?
In de Nederlandse politiek hebben we per definitie al geen eindverantwoordelijken

Maar geen idee welke ministers dit visionaire prachtplan hebben voortgebracht. Het zal me niets verbazen als het vooral een VVD initiatief is geweest. Veel goedkope werkkrachten. Goed voor de economie enzo. Je weetz.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 18 mei 2009 @ 19:44:17 #11
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69161388
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:51 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

bron

Goed idee leek het destijds, maar het heeft ons wel in het gedoe gebracht waar we nu in zitten, met Gouda-taferelen en een PVV van pakweg 26 zetels...
Ahahahaha. Ja, natuurlijk. Immigratie brengt ons Gouda-taferelen. En wat is dan de schuld achter Apeldoorn-taferelen, de import van Suzuki's?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69161412
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:51 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nu een beetje zielig zitten zijn, het is ook nooit goed. Deal with it!
Als men het goed had gedaan, had de PVV nu verkondigd dat al "hun" banen waren inpikt.

Zo een slecht idee is helemaal niet om te herdenken wat de grootvaders of wellicht vaders, wel niet allemaal hebben moeten doorstaan om hier te komen werken. Destijds werden ze als de beste arbeidskrachten gesorteerd, om vervolgens 30 jaar alles te pikken.
Helaas is het niet zo dat elk resultaat zo probleemloos bleef, misschien hadden ze (de ned. werkgevers) simpelweg meer moeten investeren in hun "producten".
  maandag 18 mei 2009 @ 19:47:45 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69161528
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:44 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ahahahaha. Ja, natuurlijk. Immigratie brengt ons Gouda-taferelen. En wat is dan de schuld achter Apeldoorn-taferelen, de import van Suzuki's?
zo. dit is wel een van de slechtste replies in tijden.

djeez gast. ga je nu ook alle wandaden in marokko noemen?

ontopic:
ik vind het prima dat ze dat vieren. lijkt het toch net of ze blij zijn dat ze hier gekomen zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 18 mei 2009 @ 19:52:11 #14
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69161725
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo. dit is wel een van de slechtste replies in tijden.
Thanks! Ik probeerde het niveau te evenaren. Zeggen dat immigratie de zogenoemde Gouda-taferelen tot gevolg heeft is namelijk bespottelijk.
quote:
djeez gast. ga je nu ook alle wandaden in marokko noemen?

ontopic:
ik vind het prima dat ze dat vieren. lijkt het toch net of ze blij zijn dat ze hier gekomen zijn.
Terecht.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69161896
Ik vraag me af hoeveel Marokkanen dit daadwerkelijk vieren (of überhaupt in de gaten hebben).
Allah Al Watan Al Malik
pi_69161931
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:44 schreef Min-e het volgende:

[..]

Nu een beetje zielig zitten zijn, het is ook nooit goed. Deal with it!

Helaas is het niet zo dat elk resultaat zo probleemloos bleef, misschien hadden ze (de ned. werkgevers) simpelweg meer moeten investeren in hun "producten".
Eens met niet zeuren maar handelen, maar mischien hadden sommige immigranten ook eens wat meer tijd en opvoeding in hun eigen "producten" moeten steken.
Cool story, Hansel.
pi_69162524
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:56 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Eens met niet zeuren maar handelen, maar mischien hadden sommige immigranten ook eens wat meer tijd en opvoeding in hun eigen "producten" moeten steken.
Ben ik het wel weer mee eens, maar als ze dat niet kunnen (om tal van bekende redenen), moet je ze dat vandaag de dag niet kwalijk gaan nemen. Maar jezelf, als Nederlandse werkgever en overheid, helaas waren die te druk bezig met guldens tellen.
pi_69162974
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:10 schreef Min-e het volgende:

[..]

Ben ik het wel weer mee eens, maar als ze dat niet kunnen (om tal van bekende redenen), moet je ze dat vandaag de dag niet kwalijk gaan nemen. Maar jezelf, als Nederlandse werkgever en overheid, helaas waren die te druk bezig met guldens tellen.
Het is gewoon de schuld van de babyboomers!
Cool story, Hansel.
  maandag 18 mei 2009 @ 20:21:11 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69163053
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:55 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel Marokkanen dit daadwerkelijk vieren (of überhaupt in de gaten hebben).
het viel me wel op dat alle marokkanen vandaag op straat heel vrolijk uit hun ogen keken en me vriendelijk gedag zeiden.
pi_69163199
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het viel me wel op dat alle marokkanen vandaag op straat heel vrolijk uit hun ogen keken en me vriendelijk gedag zeiden.
Misschien was je dit keer gewoon nuchter.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 18 mei 2009 @ 20:24:37 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69163258
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien was je dit keer gewoon nuchter.
proest.
pi_69164146
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik zie in 3 weken tijd meer knappe Marokkaanse dames in Amsterdam dan Spaanse schoonheden in 3 weken Spanje.

[..]

Hmm, toen ik in Canada zat waren er ook een aantal Spaanse dames bij, die mochten er wel wezen hoor Maar eigenlijk waren de Mexicaanse nog beter idd
pi_69164912
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

[..]

en waar kom je dan?
de toeristische trekpleisters?
in de typische zuipplaatsen zul je niet veel mooie locals vinden of je moet de plekken weten waar ze uithangen.
zo heb je in salou een tent waar eigenlijk alleen catalanen zelf komen.
en ik kan je zeggen dat je zelden zoveel mooie vrouwen bij elkaar ziet

en ook het dorpje waar wij elk jaar resideren kent zoveel mooie spaanse dames, de spaanse feesten, rrrrr

ragfijne figuurtjes, mooi bruin en fijn gesneden gezichtjes
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 21:35:24 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69167154
lol @ dit topic

als je goed oplet zie je overal wel mooie dames, volgens mij is dat geen geografisch dingetje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_69172786
quote:
Op maandag 18 mei 2009 21:35 schreef sp3c het volgende:
lol @ dit topic

als je goed oplet zie je overal wel mooie dames, volgens mij is dat geen geografisch dingetje
je hebt toch echt wel verschillen, niet alleen in uiterlijk maar ook in attitude.

duitse dames zijn over het algemeen veel relaxter, minder zeikerig en kunnen goed feesten.
spaanse dames zijn sensueel en lief.
italiaans temperamentvol (en later lelijk )

nederlandse wijven vind ik momenteel niet meer wat

engelse dames kunnen het beste pijpen (als ze hun kunstgebit uit doen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')