Dat is het dus niet, immers dan zou de gehele Islamitische cultuur een en dezelfde zijn, ongeacht land waar het voorkomt. Probeer jij maar eens bijvoorbeeld de Marokkaans cultuur en de Saoedische cultuur overeen te brengen aan de hand van religie.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Cultuur en religie zijn een en dezelfde (met dien verstande dat onder cultuur nog wat extra puntjes vallen), dat is wat ik hier al jaren poneer... Ik draai dus helemaal niks om.
Nee, dat blijkt wel uit de aanslagen die zijn gepleegd uit naam van dat boek.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:06 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Exact, een boek is niet verantwoordelijk voor daden van anderen.
Iets met koeien die dieren zijn, maar dieren die geen koeien zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is het dus niet, immers dan zou de gehele Islamitische cultuur een en dezelfde zijn, ongeacht land waar het voorkomt. Probeer jij maar eens bijvoorbeeld de Marokkaans cultuur en de Saoedische cultuur overeen te brengen aan de hand van religie.
Dus als ik een aanslag pleeg uit naam van Pacifico, ben jij de schuldige.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:20 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Nee, dat blijkt wel uit de aanslagen die zijn gepleegd uit naam van dat boek.
Toch groot verschil als je de discussie zuiver wil houden, vindt je niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Iets met koeien die dieren zijn, maar dieren die geen koeien zijn.
Inderdaad. Dat blijkt uit die aanslagen ja. Want die zijn gepleegd door mensen, niet door een boek.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:20 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Nee, dat blijkt wel uit de aanslagen die zijn gepleegd uit naam van dat boek.
Wel als ik jou vertel dat je dit moet doen, en dit de enige weg is in het leven die je moet bewandelen, anders ben je een ongelovige. Dus dan ben ik een haatzaaier, aanstichter, en medeverantwoordelijk ja. Zoals Mohammed dit ook was, terwijl hij aisha nog eens tot zich 'nam'....quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus als ik een aanslag pleeg uit naam van Pacifico, ben jij de schuldige.
Het lijkt er zeer zeker op, vooral als je opzettelijk en bewust zo'n stelling deponeert.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:25 schreef speknek het volgende:
Wat is er zuiver aan een stroman? Of denk je werkelijk dat Diederik_Duck voor gaat stellen dat de Marokkaanse en Saudische cultuur exact dezelfde zijn?
Uit naam van dat boek ja, klopt helemaal.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat blijkt uit die aanslagen ja. Want die zijn gepleegd door mensen, niet door een boek.
Ook als je mij iets vertelt, maar ik het zodanig verdraai dat ik toch een aanslag pleeg in jouw naam. Je bent wel een erg slechte troll, voor een troll.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:26 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Wel als ik jou vertel dat je dit moet doen, en dit de enige weg is in het leven die je moet bewandelen, anders ben je een ongelovige. Dus dan ben ik een haatzaaier, aanstichter, en medeverantwoordelijk ja. Zoals Mohammed dit ook was, terwijl hij aisha nog eens tot zich 'nam'....
Ik heb zojuist gehoord dat het boek tot 1350 jaar cel is veroordeeld wegens meervoudige moord.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Uit naam van dat boek ja, klopt helemaal.
Ik heb zojuist gehoord dat het boek mogelijk in de ban gaat, wegens aanzetten tot meervoudige moord.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb zojuist gehoord dat het boek tot 1350 jaar cel is veroordeeld wegens meervoudige moord.
History will prove Milo¨ević was rightquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:25 schreef Ghazi het volgende:
“…De Islam heeft op het moment waarschijnlijk anderhalf miljard aanhangers. Het bestaat. En het is heden ten dage waarschijnlijk de meest onweerstaanbare spirituele en morele kracht op aarde. Mensen haten het om dat te horen”
Ramsey Clark, voormalige Procureur-generaal van de Verenigde Staten.
Wat ik jou steeds doen is de focus verschuiven naar de islam, jij bent er op uit om de oorzaken te vinden in een zo breed mogelijke context. Wat je uiteindelijke doel daarbij is kan ik niet weten, ik gok dat je probeert te bewijzen dat de islam slecht is. Dat is dan wellicht je uitgangspunt in plaats van kijken naar gedragingen en daar van uit proberen te achterhalen waar het uit voortkomt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Briljant hoor. Het begrip cultuur kan uberhaupt niet bestaan zonder enige vorm van abstrahering. Wat jij de hele tijd doet is de focus verschuiven om daarmee toch maar vooral te kunnen ontkennen dat er een bepaalde (islam) culturele component aanwezig is bij deze problematiek.
Daar kan ik pas mee eens zijn als je definieert wat je verstaat onder:quote:Als we even aannemen dat mensen in alles wat ze doen voor een groot deel gestuurd worden door hun cultuur (waarvan ik me niet kan voorstellen dat je dat betwist...), zul je toch met me eens moeten zijn dat cultuur in deze een rol speelt.
Wil je hiermee suggereren dat de straat/gangster cultuur niet wereldwijd verspreid is? In elke ghetto (voorzover je daarover kan spreken in Nederland, maar aan de andere kant zijn de problemen in Nederlandse ghetto's niet zo erg als in Brazillië), in elke ghetto is er criminaliteit.quote:Als we dat hebben aangetoond, kunnen we gaan kijken welke cultuur het precies is. Jij zoomt daarbij steeds in op de straatcultuur en aanverwanten, maar dat is moeilijk verdedigbaar nu deze problematiek wereldwijd speelt. Dan moet het dus aan een minder specifiek deel van de cultuur liggen, dat is althans zeer aannemelijk.
Ik heb zojuist gehoord dat het boek zich beroept voorlopig op het zwijgrecht. Wilders heeft een 'enkeltje Guantanamo' voorgesteld totdat het boek de misdaden zou bekennen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:29 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Ik heb zojuist gehoord dat het boek mogelijk in de ban gaat, wegens aanzetten tot meervoudige moord.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:29 schreef speknek het volgende:
[..]
History will prove Milo¨ević was right
Ramsey Clark.
Niet zo gek dat hij dat zegt in zijn hoedanigheid als advocaat.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:29 schreef speknek het volgende:
[..]
History will prove Milo¨ević was right
Ramsey Clark.
Waarmee je aangeeft wat het excuus is van mensen die handelen namens dit boek. Dank je wel voor het verduidelijkenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:32 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb zojuist gehoord dat het boek zich beroept voorlopig op het zwijgrecht.
Ik heb zojuist gehoord dat Amerika in naam van Pacifico Iran binnen is gevallen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:34 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Waarmee je aangeeft wat het excuus is van mensen die handelen namens dit boek. Dank je wel voor het verduidelijken
Als bij meerde schoolmoorden blijkt dat alle plegers fanatieke spelers van schietspellen waren, moeten dan alle games verboden worden?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:34 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Waarmee je aangeeft wat het excuus is van mensen die handelen namens dit boek. Dank je wel voor het verduidelijken
'Toon mij dat Mohammed iets nieuws toegevoegd heeft. Je zal niets vinden buiten slechte en onmenselijke zaken, zoals het recht dat hij predikte om het geloof met het zwaard te verdedigen.' - paus Benedictus XVIquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Saying that "History will prove that Slobodan Milosevic was right", is equivalent to saying that history will prove Hitler, Mussolini, Stalin, or Pol Pot right.
Richard Pope.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb zojuist gehoord dat Amerika in naam van Pacifico Iran binnen is gevallen.
Spellen vertellen niet dat je naar buiten moet lopen om mensen neer te schieten omdat ze ongelovig zijn, de koran doet dit wel.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Als bij meerde schoolmoorden blijkt dat alle plegers fanatieke spelers van schietspellen waren, moeten dan alle games verboden worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |