Da's leuk om te wetenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:00 schreef neen het volgende:
Ik kreeg vandaag een brief van de belastingdienst... open maken
Stond erin dat ze mijn rekeningnummer in de administratie hadden meegenomen
wanneer heb je aangifte gedaan dan?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:00 schreef neen het volgende:
Ik kreeg vandaag een brief van de belastingdienst... open maken
Stond erin dat ze mijn rekeningnummer in de administratie hadden meegenomen
voor 1 april inzenden, voor 1 JULI bericht.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:
maar goed ze hebben nog tot 1 juni toch?
Ik denk dat dat ook maar weinig mensen hier echt om het papiertje zelf zitten te springenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vind de voorlopige belastingaanslag juist niet zo interessant, daar staat standaard precies op wat ik al weet... (blijkbaar hebben ze 3 maanden nodig om een automatische reply te sturen)
Ja, maar voor het geld geldt hetzelfde zolang het geen definitieve aanslag is...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:32 schreef Furia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook maar weinig mensen hier echt om het papiertje zelf zitten te springen
voor de meeste wel handig te weten wanneer het geld ongeveer komt..quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vind de voorlopige belastingaanslag juist niet zo interessant, daar staat standaard precies op wat ik al weet... (blijkbaar hebben ze 3 maanden nodig om een automatische reply te sturen)
quote:Op zondag 17 mei 2009 12:11 schreef kensei het volgende:
Is er ook bekend wanneer je deze teruggave kan verwachten? Gaat het per regio, ontvangst datum of gewoon random?
Heb je een tophypotheek of zoquote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:42 schreef 525TDS het volgende:
bijna 8000 terug!!!
Als ik mij niet vergis is de termijn 2 maand na dagtekening.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:56 schreef InnocentFR het volgende:
Wat is eigenlijk de betalingstermijn van een voorlopige aanslag IB 2008?
Ik moet dit jaar namelijk 500eu betalen, maar ik ga binnenkort 2 maanden op reis en ik heb nog geen bericht gekregen. In verband met de situatie dat op de dag nadat ik vertrek een aanslag op de deur valt met een betalingstermijn van 6 weken.
okey, dit is een domme vraag misschien, maar vakantiegeld dat is tochquote:Op zondag 17 mei 2009 17:48 schreef Bullebak het volgende:
Nog niets, eind maart ingestuurd.
Zal wel ongeveer gelijk met mn vakantiegeld komen.
Muhaha.
In Nederland is vakantiegeld over het algemeen vastgesteld op 8% van het bruto loon, meestal uitgekeerd eind mei, en opgebouwd over de periode 1 juni tot 1 juni. Bij beëindiging van het dienstverband wordt het reeds opgespaarde gedeelte over de afgelopen periode (sinds 1 juni) direct uitbetaaldquote:Op zondag 17 mei 2009 19:40 schreef paaskannekoekje het volgende:
[..]
okey, dit is een domme vraag misschien, maar vakantiegeld dat is toch
het geld wat je krijgt als je je opgebouwde vakantieuren verzilverd?
gewoon precies hetzelfde hier!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 04:14 schreef Fredgroes het volgende:
brief ontvangen met dagtekening 15 mei. Geld staat nog niet op de rekening. Zal maandag wel worden. Aangifte ingestuurd eind maart.
Dat dus.quote:
Vorige jaren schriftelijk ingedient. Altijd eind Maart en dan 3e week van Juni bericht. Dit jaar online, ook eind Maart en nog steeds niets gehoord.......Volgens mij maakt het niets uit hoe je aangifte doet.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:53 schreef Stampie22 het volgende:
Ik heb het schriftelijk ingevuld en opgestuurd, zo'n formulier. Zouden online aangiftes sneller in behandeling worden genomen of heeft dat er niks mee te maken?
Postbank INGquote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:41 schreef gus_hansen het volgende:
Flapkez, bij mij de brief ook vrijdag ontvangen, vraagje welke bank heb jij?
14 mei inderdaad....misschien komt het later vandaag nog binnen bij je. Ik hoop het voor je!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:11 schreef gus_hansen het volgende:
Ok dat is duidelijk. Laatste vraag flapke, jouw dagtekening was ook 14 mei?
zelfde alleen ik had hem al begin februari op de bus gedaan....quote:Op maandag 18 mei 2009 22:15 schreef paggobad het volgende:
[..]
Hier hetzelfde...Eind maart online ingevuld.
Had ik vorige week ook; lag die blauwe envelop op de mat en ik niet kijken van welk kantoor'ie kwam. Ik was helemaal blijquote:
Even een tip: Als je samen met de partner een aanvraag ingedient hebt ivm wat financiele voordelen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:11 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb samen met mijn vriendin aangifte gedaan en alleen naar haar toegedeeld.
Vandaag de brief gekregen dat ik niks krijg (dúh), dus de brief van mijn vriendin zal dan binnenkort wel komen lijkt me.
Ja dat weet ik, dat zei ik in mij post toch ook al ?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:33 schreef Freezed6 het volgende:
[..]
Even een tip: Als je samen met de partner een aanvraag ingedient hebt ivm wat financiele voordelen.
Krijg je ieder een aparte brief. Net even gebelt met de belastingdienst.
btw ik heb een dagtekening van 23 mei! Die gasten werken in de toekomst oid ?![]()
Vandaag de brief van mijn vrouw binnen...quote:Op zondag 17 mei 2009 21:40 schreef Tazz het volgende:
Hier ook nog steeds niet binnen...
10 maart opgestuurd..
Ik heb net even gebeld, omdat mijn aangifte wordt gecontroleerd. Dit word gedaan omdat het aanslag bedrag of de eventuele teruggave onder de minimum grens ligt...quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:37 schreef Sjowhan het volgende:
Nog niets binnen, eind maart ingediend. Aangezien de berekening voor mezelf op ¤ 0,- was gekomen, ben ik benieuwd of het allemaal goed is gegaan, of dat de bd mijn aangifte eruit heeft gepikt om het na te kijken
Dat je zo'n brief krijgt wil niet zeggen dat je geen aanslag krijgt omdat je aangifte wordt gecontroleerd. Zo'n brief wil slechts zeggen dat je geen voorlopige aanslag krijgt, omdat de gegevens die ze uit jouw aangifte hebben gehaald geen aanleiding geven tot een te betalen/te ontvangen bedrag. Een nihil-voorlopige aanslag is complete onzin, dus die sturen ze gewoon niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:27 schreef ScrapHead het volgende:
[..]
Ik heb net even gebeld, omdat mijn aangifte wordt gecontroleerd. Dit word gedaan omdat het aanslag bedrag of de eventuele teruggave onder de minimum grens ligt...
..
Zou dat eventueel ook voor mij kunnen gelden? Dus dat ik totaal geen bericht krijg omdat 't nihil is?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat je zo'n brief krijgt wil niet zeggen dat je geen aanslag krijgt omdat je aangifte wordt gecontroleerd. Zo'n brief wil slechts zeggen dat je geen voorlopige aanslag krijgt, omdat de gegevens die ze uit jouw aangifte hebben gehaald geen aanleiding geven tot een te betalen/te ontvangen bedrag. Een nihil-voorlopige aanslag is complete onzin, dus die sturen ze gewoon niet.
Eigenlijk kunnen ze wel beter een 0-aanslag sturen dan zo'n brief, want nu hebben ze weer een boel mensen aan de telefoon (niet iedereen is even snuggerquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat je zo'n brief krijgt wil niet zeggen dat je geen aanslag krijgt omdat je aangifte wordt gecontroleerd. Zo'n brief wil slechts zeggen dat je geen voorlopige aanslag krijgt, omdat de gegevens die ze uit jouw aangifte hebben gehaald geen aanleiding geven tot een te betalen/te ontvangen bedrag. Een nihil-voorlopige aanslag is complete onzin, dus die sturen ze gewoon niet.
Ik weet (bijna) zeker dat dat ook voor jou geldtquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:11 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Zou dat eventueel ook voor mij kunnen gelden? Dus dat ik totaal geen bericht krijg omdat 't nihil is?
Ze zouden in elk geval de tekst van de brief kunnen aanpassen. Ik moet eerlijk zeggen dat dit (dankzij jullie) de eerste keer is dat de dubbelzinnigheid in de brief me opvalt, ik vond de brief altijd vrij duidelijk.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:20 schreef WVL_KsZeN het volgende:
Eigenlijk kunnen ze wel beter een 0-aanslag sturen dan zo'n brief, want nu hebben ze weer een boel mensen aan de telefoon (niet iedereen is even snugger)
Dat was in dit geval niet mogelijk. Ik kreeg de definitieve aanslag 2007 in december 2008 en heb toen uitstel aangevraagd en gekregen (5 maanden uitstel, te betalen uiterlijk 28 mei 2009). De belastingaangifte 2008 heb ik eind maart gedaan, dus ik neem aan dat er nu niet meer verrekend gaat worden maar dat men wacht tot 2007 binnen is voordat 2008 wordt uitbetaald. Ik had het liever andersom gehad, kan ik het teruggave bedrag gebruiken voor de aanslag van 2007.quote:Op donderdag 21 mei 2009 01:19 schreef childintime het volgende:
Als het mogelijk is, verrekenen ze dat. Moet trouwens ook in die brief staan.
rara vandaag geld ontvangen!! was er misschien iets misgegaan bij de BD met overmaken?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:27 schreef Fredgroes het volgende:
brief vrijdag al ontvangen met dagtekening 15 mei. Tot op heden nog geen geld op de bank (ING). Vandaag maar eens gebeld. Volgens de BD is het al op de 13de overgemaakt, maar het kan enkele dagen duren?? Waarom kan mijn werkgever het wel op dezelfde dag van bank naar giro krijgen en de BD niet?? We wachten maar weer af!!
de medewerker van de BD heeft gewoon fout gekeken. Er staat namelijk nooit een datum van overmaken in het systeem. Alleen een datum dat de betalingen klaar gezet worden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 02:28 schreef Fredgroes het volgende:
[..]
rara vandaag geld ontvangen!! was er misschien iets misgegaan bij de BD met overmaken?
Mja, je verwacht toch wel een bericht van de BD over de aanslag.. Nu weet ik zelf nu dat het waarschijnlijk niet verstuurd wordt, waardoor ik niet meer vreemd opkijk. Maar dat is voor anderen niet bekend, waardoor er weer mensen gaan bellen als ze inderdaad niets vernomen hebben...quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:20 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
Eigenlijk kunnen ze wel beter een 0-aanslag sturen dan zo'n brief, want nu hebben ze weer een boel mensen aan de telefoon (niet iedereen is even snugger)
En vandaag ook de brief van mijn vriendin binnen, ook met dagtekening 23 mei.quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:39 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Vandaag mijn vrief binnen, met dagtekening 23 mei. Hopelijk komt die van mijn vriendin ook een dezer dagen, het meerendeel van het terug te krijgen bedrag zit namelijk bij haar.
En nog steeds niks!!!!!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:42 schreef Jannuk het volgende:
Brief 1: dagtekening 6 mei
Brief 2: dagtekening 1 mei
Geen geld, vandaag gebeld, betalingsopdracht is gegeven op 8 mei... tsja, tzal Jantje de Boer nie wezen
rekeningnummer laten controleren. Laten uitzoeken of het niet toevallig verrekend is.quote:
neequote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:51 schreef klusfoobje het volgende:
hier ook nog niets. Moeten ze niet voor ene bepaalde datum dokken als je voor de deadline alles hebt ingediend?
dus, ik concludeer uit jouw verhaal dat ik "moet"inleveren voor 1 april, maar de BD er net zoveel tijd voor mag nemen als ze willlen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee
Je zou voor 1 juli bericht moeten krijgen als je voor 1 april ingediend hebt.
Echter het is niet altijd mogelijk om voor 1 juli te reageren. En al helemaal de betalingen niet, door verrekeningen en andere mogelijke opties.
ja,quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:03 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
dus, ik concludeer uit jouw verhaal dat ik "moet"inleveren voor 1 april, maar de BD er net zoveel tijd voor mag nemen als ze willlen?
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja,
of nee, niet helemaal... de BD mag er 5 jaar over doen.
je mag best eerder pogingen doen. Je hebt alleen de kans dat je te horen krijgt dat ze een diepgaand onderzoek doen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:54 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Lekker zeg... de burger heeft dus pas het recht om na 5 jaar te beginnen met pogingen om zijn poen te krijgen.....
Rekeningnummer heb ik gecontroleerd en heb zelfs al contact gehad met BD Dordrecht. Niets verrekend, 8 mei betalingsopdracht. Melding van gemaakt, als het er maandag niet is, moet ik dinsdag weer contact opnemen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:52 schreef Nizno het volgende:
rekeningnummer laten controleren. Laten uitzoeken of het niet toevallig verrekend is.
Zo niet, laat ze maar een melding er van aanmaken bij de BD.
Je zou het nu al op je rekening moeten hebben namelijk als er echt een uitbetaling is geweest 8 mei.
Waar zal dat dan toch aan liggen dat de 1 binnen 2 dagen de brief en centen ontvangt en de ander er langer op moet wachten?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:00 schreef Robijn1961 het volgende:
Gisteren de brief, vandaag het geld ontvangen.
Lekker onzinnig dat ze je zo lang laten wachten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:50 schreef Jannuk het volgende:
[..]
Rekeningnummer heb ik gecontroleerd en heb zelfs al contact gehad met BD Dordrecht. Niets verrekend, 8 mei betalingsopdracht. Melding van gemaakt, als het er maandag niet is, moet ik dinsdag weer contact opnemen.
Er worden betaal batches uitgevoerd.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:52 schreef essie05 het volgende:
[..]
Waar zal dat dan toch aan liggen dat de 1 binnen 2 dagen de brief en centen ontvangt en de ander er langer op moet wachten?
Als je op de brief kijkt bij de specificatie zul je inderdaad zien dat het heffingsrente is.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:58 schreef yozd het volgende:
Brief vandaag binnen, geld nog niet. Krijg trouwens 20 euro meer dan ik volgens het belastings programma terug zou moeten krijgen. Kan dat rente zijn ofzo?
Helaas kan niemand dat.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:21 schreef wolferl het volgende:
Ik heb een kleine 2 weken geleden alsnog een aangifte ingevuld en verstuurd voor het jaar 2004 & 2005. Wie kan mij een indicatie geven van wanneer het ongeveer op mijn rekening staat.
Thanks voor het melden!!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:38 schreef TheFrankey het volgende:
ik heb maandelijks teruggave. Dus anders was het 3000of suks
Dat dusquote:Op woensdag 20 mei 2009 17:01 schreef Furia het volgende:
Mei is al bijna voorbij en nog niksNou ja, misschien krijg ik dan nog wel meer rente
Per mail sowieso niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:21 schreef Gehannes het volgende:
Ik heb hem ook eindelijk binnen gekregen maar nu hebben die basterds geen rekeningnummer. Dus nu kan ik dit eerst weer doorgeven waardoor het dus nog minstens 2 weken duurt voordat ik mijn geld krijg.
Kan je dat rekeningnummer trouwens ook per mail doorsturen, of via je Digid?
Nou, eerder teveel betaaldquote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zoveel? Zal je wel gefraudeerd hebben....![]()
Hoe doe je dat.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 16:51 schreef Furia het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Te ontvangen: ¤7861
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dagtekening 28 mei, dus dat zal wel eind volgende week eens op de rekening staan
gewoon een voorlopige aanslag 2008 aanvragen op 1 januari 2008 zodat je per maand 655 euro moet betalen. En dat aan het eind van het jaar terug krijgen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:13 schreef wolferl het volgende:
[..]
Hoe doe je dat.
Ik werk me een ongeluk, krijg slecht betaald, betaal veel belasting, maar krijg ieder jaar 'maar' gemiddeld ¤ 150,-.
Eigenlijk gewoon een verkapte spaarpot.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
gewoon een voorlopige aanslag 2008 aanvragen op 1 januari 2008 zodat je per maand 655 euro moet betalen. En dat aan het eind van het jaar terug krijgen.
Afwachten, gewoon afwachtenquote:Op zondag 24 mei 2009 17:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
welk nummer moet ik bellen als ik maar niets hoor??
mn pa zei dat t altijd voor 1 juni bericht is... maar is dat onlangs veranderd ofzo?quote:Op zondag 24 mei 2009 17:51 schreef wolferl het volgende:
[..]
Afwachten, gewoon afwachten![]()
Geduld is een schone zak.
Het is voor 1 juliquote:Op zondag 24 mei 2009 17:53 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
mn pa zei dat t altijd voor 1 juni bericht is... maar is dat onlangs veranderd ofzo?
is al een tijd voor 1 juli...quote:Op zondag 24 mei 2009 17:53 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
mn pa zei dat t altijd voor 1 juni bericht is... maar is dat onlangs veranderd ofzo?
ja ik weet....quote:Op zondag 24 mei 2009 18:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
is al een tijd voor 1 juli...
echter... geen garanties.
en zelfs al was het 1 juni.. dan nog... is het nu nog maar 24 mei.
Geduld
dan neem je een lening.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:40 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
ja ik weet....![]()
maar ik wil mn nieuwe TV zo graag
Geertruidaquote:Op zondag 24 mei 2009 22:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
dan neem je een lening.
lenen.nl
frisia
of welke dochter van dirk scheringa dan ook.
Ik heb dagtekening 23 mei en ook nog niet binnen.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:29 schreef kahlie het volgende:
Kwam terug van vakantie, brief binnen, ik helemaal blij... staat het nu nog steeds niet op mijn rekening
![]()
Dagtekening 19 Mei... normaal duurt het nooit zo lang... misschien morgen dan maar...
Idemquote:Op maandag 25 mei 2009 13:52 schreef yozd het volgende:
[..]
Ik heb dagtekening 23 mei en ook nog niet binnen.
En nog niks, ik ga me morgen ff flink boos makenquote:
Joh, je wacht al maanden en je dan nu druk maken over 'n paar daagjes?quote:Op maandag 25 mei 2009 15:20 schreef Jannuk het volgende:
[..]
En nog niks, ik ga me morgen ff flink boos maken
Ze hebben op 8 mei al een betalingsopdracht gegeven!!quote:Op maandag 25 mei 2009 15:33 schreef snellejelle het volgende:
Joh, je wacht al maanden en je dan nu druk maken over 'n paar daagjes?
Dat zou ik dan inderdaad maar even gaan doen. En je niet af laten schepen he?!?!quote:Op maandag 25 mei 2009 15:20 schreef Jannuk het volgende:
[..]
En nog niks, ik ga me morgen ff flink boos maken
Ben nog een beetje in de afreageermodus... komt wel goed dus!quote:Op maandag 25 mei 2009 17:52 schreef Nizno het volgende:
Dat zou ik dan inderdaad maar even gaan doen. En je niet af laten schepen he?!?!
goed zoquote:Op maandag 25 mei 2009 18:49 schreef Jannuk het volgende:
[..]
Ben nog een beetje in de afreageermodus... komt wel goed dus!
ik zou gewoon bellen.... dan hoor je vast en zeker dat het er met spoed op wordt gezet en dat jij niet de 2 week hoeft te wachten dat het normaal maximaal kan durenquote:Op maandag 25 mei 2009 22:14 schreef ijswater het volgende:
Ik heb een brief gehad met dagtekening 19 mei....
nu heb ik dit nogsteeds niet op mijn rekening (Rabobank)
Duurt dit langer ivm hemelvaart? hoelang duurt het normaal?
Of zou ik toch maar even bellen???![]()
Groet
ik zou gewoon meteen heel erg boos gaan bellen! Dan maken ze 't direct met een spoedopdracht over en heb je 't twee minuten later binnenquote:Op maandag 25 mei 2009 22:14 schreef ijswater het volgende:
Groet
De mijne met dagtekening 19 Mei is vandaag binnen !quote:Op maandag 25 mei 2009 22:14 schreef ijswater het volgende:
Groet
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:48 schreef essie05 het volgende:
Dinsdag 19 mei de brief ontvangen (aangifte half maart digitaal verzonden) maar tot op vandaag nog niet bijgeschreven (ING). Overigens hadden mijn man en ik tegelijkertijd de brief ontvangen.
Dagtekening is 23 mei.
Vorig jaar zat er ook een dag of 6 tussen dus verwacht ik toch wel dat het maandag
of dinsdag is bijgeschreven.
Goed ideequote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:20 schreef ijswater het volgende:
Zo , ik heb er maar eens even een telefoontje aan gewaagt...
19 mei, ik moest er van uit gaan dat het er binnen 5 dagen was, zondagen etc niet meegerekent, en hemelvaart ook niet... dus vandaag of morgen zou het er op komen te staan....
morgenmiddag nog niet ontvangen , dan maar weer bellen
in dat geval vind ik een telefoontje best op zijn plaats.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:39 schreef Pien85 het volgende:
Bericht al eind april gehad. Maar nu nog steeds geen geld terugDuurt lang!
Op zondag?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:44 schreef iamredleader het volgende:
Eergisteren de brieven ontvangen (vrouwlief en ik), nog geen geld, maar dat komt dan binnenkort
Ik zit in Tsjechië nuquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
in dat geval vind ik een telefoontje best op zijn plaats.
Laten controleren of er niets verrekend is, rekeningnummer controleren. Als daar de oorzaak niet in zit hun een onderzoek laten doen hoe het kan dat jij de betaling nog niet hebt.
ow ja is ook zo... is duur bellen uit tjechiequote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:22 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik zit in Tsjechië nuIk bel wel als ik over 4 weken weer thuis ben dan
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:24 schreef Jannuk het volgende:
Yeahhh ik heb ut! Hoefde ik niet eens nog een keer te bellen vandaag
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:36 schreef DrMarten het volgende:
Wat is ongeveer de gemiddelde tijd waarin het is overgemaakt na het ontvangen van de brief? Die van mij heeft dagtekening 23 mei.
Uiteraard is niet de hele kwoot voor jouquote:Op maandag 25 mei 2009 23:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik zou gewoon bellen.... dan hoor je vast en zeker dat het er met spoed op wordt gezet en dat jij niet de 2 week hoeft te wachten dat het normaal maximaal kan duren
Je haat de belastingdienst omdat jij te cheap bent om te bellen vanuit het buitenland, terwijl je daar geheel vrijwillig zit? Logsich..quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:01 schreef Pien85 het volgende:
Echt ik haat de belastingdienst. Ik kan ze niet bellen, want ik zit in Tsjechië, dat wordt me te duur en mailen met de belastingdienst is niet mogelijk
Van de andere kant is het wel belachelijk dat ze niet per mail bereikbaar zijn. Het is geen 1995 meer.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:12 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je haat de belastingdienst omdat jij te cheap bent om te bellen vanuit het buitenland, terwijl je daar geheel vrijwillig zit? Logsich..
Dat dusquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:36 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Van de andere kant is het wel belachelijk dat ze niet per mail bereikbaar zijn. Het is geen 1995 meer.
Ik zou mijn gegevens mbt de BD niet over de mail willen hebben.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:36 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Van de andere kant is het wel belachelijk dat ze niet per mail bereikbaar zijn. Het is geen 1995 meer.
Ach. Ik heb niet zoveel met die (in mijn ogen overdreven) privacy. Niemand kan er iets mee. 'Ze' mogen best weten dat ik 500 euro terug krijg hoorquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik zou mijn gegevens mbt de BD niet over de mail willen hebben.
Mwoah, zeker met dit soort dingen maak ik me er niet zo druk om, wil alleen weten hoe het met mn geld isquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik zou mijn gegevens mbt de BD niet over de mail willen hebben.
Dat laat je iemand thuis toch even bellen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:45 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Mwoah, zeker met dit soort dingen maak ik me er niet zo druk om, wil alleen weten hoe het met mn geld is
Hier precies hetzelfde, voor allebei.quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:49 schreef DrMarten het volgende:
Geld is binnen![]()
Dus maar 4 dagen na dagtekening van de brief
Ach, als je ze al bereikt, dan word je toch van het kastje naar de muur gestuurd...quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:36 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
En daarom heb ik dus geen zin om vanuit Tsjechië te gaan bellen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ach, als je ze al bereikt, dan word je toch van het kastje naar de muur gestuurd...
Dat is toch wel lang hoor. Ik zou het maar eens navragen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:09 schreef raymarfab het volgende:
wij hebben het ook nog niet ontvangen met de dagtekening 20 mei raar dat er mensen zijn met een latere dagtekening die het al hebben mogen ontvangen
naja geluk er mee wij moeten maar weer gedult hebben
Groetjes
Maximale tijd is gewoon 2 weken. Dus heeft weinig zin om al te gaan navragen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:25 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Dat is toch wel lang hoor. Ik zou het maar eens navragen.
Normaal krijg je die brief, en heb je het binnen een paar werkdagen op je rekening.
Of heb je Postbank ofzo?![]()
Het postbank verhaal is een fabeltje.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:25 schreef JJ.Johnson het volgende:
[..]
Dat is toch wel lang hoor. Ik zou het maar eens navragen.
Normaal krijg je die brief, en heb je het binnen een paar werkdagen op je rekening.
Of heb je Postbank ofzo?![]()
TBU wordt automatisch berekend. Je zou inderdaad aftrek moeten hebben gehad voor bijzondere ziektenkosten. Het gaat erom dat je de drempel destijds hebt gehaald. Het gaat erom dat je als je niet die aftrekpost had, je meer belasting had betaald en ook meer had teruggekregen (omdat je kennelijk weinig hebt gewerkt). Dus, dat bedrag, krijg je dan alsnog terug.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:32 schreef Kadooosh het volgende:
WTF, krijg ik vandaag opeens een brief dat ik ¤300 terug krijg uit 2007... iets over recht op een financiële tegemoetkoming van buitengewone uitgaven(TBU).
Ik heb echt gid waar ze het over hebben en denk dat dit een foutje is maar goed ff rente innen dan maar...
http://financieel.infonu.(...)ling-wat-is-dat.html
Uhh zover ik weet had ik geen hoge ziektekosten of naja wel hoge tandarts kosten maar niet meer dan ¤1000 dacht ik.
En als je de aanslag naast de aangifte legt, op welke punten wijken deze dan van elkaar af?quote:Op zondag 31 mei 2009 15:59 schreef baniekje het volgende:
Volgens de BD mogen wij 2600 gaan terug betalen terwijl we zelf hadden uitgerekend dat we ongeveer 500 euro terug zouden krijgen...![]()
En die brief krijg je dan op zaterdag zodat je niet meteen kunt bellen om uitleg...![]()
Iemand zo iets al eens meegemaakt?
0800 - 0543 = +31800-0543 je belt gratis vanuit het buitenland, doe ik ook altijd met voipbuster.quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:01 schreef Pien85 het volgende:
Echt ik haat de belastingdienst. Ik kan ze niet bellen, want ik zit in Tsjechië, dat wordt me te duur en mailen met de belastingdienst is niet mogelijk
tot 1 juli hanteert de belastingsdienst de eerste aangifte en krijg je terug wat je zelf hebt ingevuld(voorlopige aangifte) later dat jaar krijg je de definitieve aangifte gecorrigeert door de belastingsdienst.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:29 schreef MissHobje het volgende:
Ik ben er dus inmiddels wel uit dat het de onaangepaste versie is van teruggave die ik toegestuurd heb gekregen, moet ik ze nu gaan bellen.. dat wij toch echt op tijd de aangepaste versie hebben ingestuurd enzo.
Pff dilemma's weer en waarom gaat uitgerekend dit jaar alles niet zoals het hoort.
Hmm zou het > vorig jaar had ik nl hetzelfde, dat ik dus ook een foutje constateerde maar kreeg wel meteen de goede brief zeg maar.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
tot 1 juli hanteert de belastingsdienst de eerste aangifte en krijg je terug wat je zelf hebt ingevuld(voorlopige aangifte) later dat jaar krijg je de definitieve aangifte gecorrigeert door de belastingsdienst.
Jouw correctie aangifte staat wel al in de comp bij de BD.
Meteen doen!!!!quote:Op maandag 1 juni 2009 16:16 schreef Sj0rs het volgende:
Nog steeds niks. Ik ga morgen maar eens bellen..
Lekker cynisch ditquote:Op maandag 1 juni 2009 21:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
Meteen doen!!!!
Dan heb je het vast overmorgen op de rekening. En niet dat je dan nog tot 1 juli moet wachten voor je uiterlijk bericht krijgt.
Valt er nog anders te antwoorden dan?quote:
Zeker bij de belastingdienst gewerkt?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
Valt er nog anders te antwoorden dan?
Voor 1 juli is Voor 1 juli!
KLAAR! stelletje ongeduldige koters die de hele dag de BD bellen waardoor je voor ECHTE vragen uren in de wacht moet hangen!
Why?quote:
Had ik met teruggaaf van 2007 ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:04 schreef Ewelina het volgende:
Brief binnen, geld binnen.
Bij mij is vaak het geld er eerder dan de brief
Nee geen vastgestelde datum.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:25 schreef loving_mama het volgende:
Ik heb al terug gelezen maar nergens mijn vraag (of antwoord) terug kunnen vinden.
Mocht ik er toch overheen gelezen hebben, alvast mijn excuus daarvoor!
Als je uitstel van aangifte hebt aangevraagd, is er dan een datum vastgesteld waarvoor je bericht krijgt?
1 juli is begrijpelijk geen streefdatum in dit geval.
Hier ook nog niks, geen geld en geen brief.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:33 schreef charmed_angel het volgende:
Nog helemaal niks ontvangen, geen brief, geen geld.
27-03 opgestuurd.
Ik ook nog nietquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:43 schreef LENUS het volgende:
[..]
Hier ook nog niks, geen geld en geen brief.
hoezo niet op tijd???quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:55 schreef erwin_denfer het volgende:
Zijn er mensen die het gewoon Niet optijd hadden? maar wel optijd ingeleverd? Ik moet het echt hebben deze maand, hoop geld.
Had je eerder moeten bedenken en een voorlopige teruggave moeten vragen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:55 schreef erwin_denfer het volgende:
Zijn er mensen die het gewoon Niet optijd hadden? maar wel optijd ingeleverd? Ik moet het echt hebben deze maand, hoop geld.
Duh dat krijg je automatisch als je aangifte doet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:34 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Had je eerder moeten bedenken en een voorlopige teruggave moeten vragen.
Verder: wat Nizno zegt.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:43 schreef erwin_denfer het volgende:
Ja dus ik bedoel ook.. '[goed lezen] mensen die het niet optijd kregen. (dus na 1 juli ) maar die het wel voor 1 april hadden ingelevert
Wat krijg je automatisch als je aangifte doet?quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:44 schreef erwin_denfer het volgende:
[..]
Duh dat krijg je automatisch als je aangifte doet.
nee, maar dat was ook niet mijn vraag,. zijn er mensen die voorgaande jaren het niet voor 1 juli kregen ?quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:47 schreef GotC het volgende:
[..]Is het al 1 juli geweest dan?
Over het algemeen zorgt BD ervoor dat als je het voor 1 april hebt ingeleverd, je voor 1 juli bericht hebt. Lijkt me logisch. Anders zouden ze zeggen van joh, lever maar in wanneer je wil, kijken wij wel wanneer we tijd hebben.
Het is nu 4 juNi.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:43 schreef erwin_denfer het volgende:
Ja dus ik bedoel ook.. '[goed lezen] mensen die het niet optijd kregen. (dus na 1 juli ) maar die het wel voor 1 april hadden ingelevert
Heb jij zo'n brief gekregen? Zou gewoon effe rustig wachtenquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:51 schreef erwin_denfer het volgende:
[..]
nee, maar dat was ook niet mijn vraag,. zijn er mensen die voorgaande jaren het niet voor 1 juli kregen ?
had gelezen van dat sommige een brief kregen van dat de aangifte niet klopte en dat het wel lang kan duren nog voordat ze voorlopige teruggave krijgen.
Owwww... voorgaande jaren....quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:51 schreef erwin_denfer het volgende:
[..]
nee, maar dat was ook niet mijn vraag,. zijn er mensen die voorgaande jaren het niet voor 1 juli kregen ?
had gelezen van dat sommige een brief kregen van dat de aangifte niet klopte en dat het wel lang kan duren nog voordat ze voorlopige teruggave krijgen.
hebben ze het precies op het randje gestortquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
Owwww... voorgaande jaren....
tja ik heb elk jaar nog voor 1 juli gekregen.
Laatste dat ik het kreeg van 30 juni.
Wel op tijd!quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:54 schreef erwin_denfer het volgende:
[..]
hebben ze het precies op het randje gestort
als ze alle papieren nog heeft, van haar werk ken ze van voorgaande jaren ook alles nog terug vragen !quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb ook terug gekregen, 1732 euro, mijn vriendin krijg nog effe 2108 terugvoor het eerst.
Nu is ze 23, de jaren daarvoor heeft ze dit nooit ingediend, kan ze dit als nog krijgen? Ik neem aan van niet maar misschien dat jullie wat weten
Ze heeft nooit gewerkt en nu dus ook niet terwijl ze wel terug krijgt. Wel heeft ze op school gezeten en stages gedaan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:10 schreef erwin_denfer het volgende:
[..]
als ze alle papieren nog heeft, van haar werk ken ze van voorgaande jaren ook alles nog terug vragen !
als ze geen loonheffing heeft betaald kan ze hier ook geen bedrag van terugkrijgen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ze heeft nooit gewerkt en nu dus ook niet terwijl ze wel terug krijgt. Wel heeft ze op school gezeten en stages gedaan.
Bedankt voor deze informatiequote:Op donderdag 4 juni 2009 19:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
als ze geen loonheffing heeft betaald kan ze hier ook geen bedrag van terugkrijgen.
Indien ze een baan had gehad in 1 van de 5 voorgaande jaren had ze inderdaad een aangifte kunnen doen.
Ik heb het 8 april ingevuld nog niks gehad natuurlijkquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:17 schreef Cherrie het volgende:
Is hier ook iemand die hem later in heeft gevuld dan 1 april
Ik heb hem op 1 april ingestuurd en nog geen bericht...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:17 schreef Cherrie het volgende:
Is hier ook iemand die hem later in heeft gevuld dan 1 april
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |