TBU wordt automatisch berekend. Je zou inderdaad aftrek moeten hebben gehad voor bijzondere ziektenkosten. Het gaat erom dat je de drempel destijds hebt gehaald. Het gaat erom dat je als je niet die aftrekpost had, je meer belasting had betaald en ook meer had teruggekregen (omdat je kennelijk weinig hebt gewerkt). Dus, dat bedrag, krijg je dan alsnog terug.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:32 schreef Kadooosh het volgende:
WTF, krijg ik vandaag opeens een brief dat ik ¤300 terug krijg uit 2007... iets over recht op een financiële tegemoetkoming van buitengewone uitgaven(TBU).
Ik heb echt gid waar ze het over hebben en denk dat dit een foutje is maar goed ff rente innen dan maar...
http://financieel.infonu.(...)ling-wat-is-dat.html
Uhh zover ik weet had ik geen hoge ziektekosten of naja wel hoge tandarts kosten maar niet meer dan ¤1000 dacht ik.
En als je de aanslag naast de aangifte legt, op welke punten wijken deze dan van elkaar af?quote:Op zondag 31 mei 2009 15:59 schreef baniekje het volgende:
Volgens de BD mogen wij 2600 gaan terug betalen terwijl we zelf hadden uitgerekend dat we ongeveer 500 euro terug zouden krijgen...![]()
En die brief krijg je dan op zaterdag zodat je niet meteen kunt bellen om uitleg...![]()
Iemand zo iets al eens meegemaakt?
0800 - 0543 = +31800-0543 je belt gratis vanuit het buitenland, doe ik ook altijd met voipbuster.quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:01 schreef Pien85 het volgende:
Echt ik haat de belastingdienst. Ik kan ze niet bellen, want ik zit in Tsjechië, dat wordt me te duur en mailen met de belastingdienst is niet mogelijk
tot 1 juli hanteert de belastingsdienst de eerste aangifte en krijg je terug wat je zelf hebt ingevuld(voorlopige aangifte) later dat jaar krijg je de definitieve aangifte gecorrigeert door de belastingsdienst.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:29 schreef MissHobje het volgende:
Ik ben er dus inmiddels wel uit dat het de onaangepaste versie is van teruggave die ik toegestuurd heb gekregen, moet ik ze nu gaan bellen.. dat wij toch echt op tijd de aangepaste versie hebben ingestuurd enzo.
Pff dilemma's weer en waarom gaat uitgerekend dit jaar alles niet zoals het hoort.
Hmm zou het > vorig jaar had ik nl hetzelfde, dat ik dus ook een foutje constateerde maar kreeg wel meteen de goede brief zeg maar.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
tot 1 juli hanteert de belastingsdienst de eerste aangifte en krijg je terug wat je zelf hebt ingevuld(voorlopige aangifte) later dat jaar krijg je de definitieve aangifte gecorrigeert door de belastingsdienst.
Jouw correctie aangifte staat wel al in de comp bij de BD.
Meteen doen!!!!quote:Op maandag 1 juni 2009 16:16 schreef Sj0rs het volgende:
Nog steeds niks. Ik ga morgen maar eens bellen..
Lekker cynisch ditquote:Op maandag 1 juni 2009 21:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
Meteen doen!!!!
Dan heb je het vast overmorgen op de rekening. En niet dat je dan nog tot 1 juli moet wachten voor je uiterlijk bericht krijgt.
Valt er nog anders te antwoorden dan?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |