Da's leuk om te wetenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:00 schreef neen het volgende:
Ik kreeg vandaag een brief van de belastingdienst... open maken
Stond erin dat ze mijn rekeningnummer in de administratie hadden meegenomen
wanneer heb je aangifte gedaan dan?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:00 schreef neen het volgende:
Ik kreeg vandaag een brief van de belastingdienst... open maken
Stond erin dat ze mijn rekeningnummer in de administratie hadden meegenomen
voor 1 april inzenden, voor 1 JULI bericht.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:
maar goed ze hebben nog tot 1 juni toch?
Ik denk dat dat ook maar weinig mensen hier echt om het papiertje zelf zitten te springenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vind de voorlopige belastingaanslag juist niet zo interessant, daar staat standaard precies op wat ik al weet... (blijkbaar hebben ze 3 maanden nodig om een automatische reply te sturen)
Ja, maar voor het geld geldt hetzelfde zolang het geen definitieve aanslag is...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:32 schreef Furia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook maar weinig mensen hier echt om het papiertje zelf zitten te springen
voor de meeste wel handig te weten wanneer het geld ongeveer komt..quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vind de voorlopige belastingaanslag juist niet zo interessant, daar staat standaard precies op wat ik al weet... (blijkbaar hebben ze 3 maanden nodig om een automatische reply te sturen)
quote:Op zondag 17 mei 2009 12:11 schreef kensei het volgende:
Is er ook bekend wanneer je deze teruggave kan verwachten? Gaat het per regio, ontvangst datum of gewoon random?
Heb je een tophypotheek of zoquote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:42 schreef 525TDS het volgende:
bijna 8000 terug!!!
Als ik mij niet vergis is de termijn 2 maand na dagtekening.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:56 schreef InnocentFR het volgende:
Wat is eigenlijk de betalingstermijn van een voorlopige aanslag IB 2008?
Ik moet dit jaar namelijk 500eu betalen, maar ik ga binnenkort 2 maanden op reis en ik heb nog geen bericht gekregen. In verband met de situatie dat op de dag nadat ik vertrek een aanslag op de deur valt met een betalingstermijn van 6 weken.
okey, dit is een domme vraag misschien, maar vakantiegeld dat is tochquote:Op zondag 17 mei 2009 17:48 schreef Bullebak het volgende:
Nog niets, eind maart ingestuurd.
Zal wel ongeveer gelijk met mn vakantiegeld komen.
Muhaha.
In Nederland is vakantiegeld over het algemeen vastgesteld op 8% van het bruto loon, meestal uitgekeerd eind mei, en opgebouwd over de periode 1 juni tot 1 juni. Bij beëindiging van het dienstverband wordt het reeds opgespaarde gedeelte over de afgelopen periode (sinds 1 juni) direct uitbetaaldquote:Op zondag 17 mei 2009 19:40 schreef paaskannekoekje het volgende:
[..]
okey, dit is een domme vraag misschien, maar vakantiegeld dat is toch
het geld wat je krijgt als je je opgebouwde vakantieuren verzilverd?
gewoon precies hetzelfde hier!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 04:14 schreef Fredgroes het volgende:
brief ontvangen met dagtekening 15 mei. Geld staat nog niet op de rekening. Zal maandag wel worden. Aangifte ingestuurd eind maart.
Dat dus.quote:
Vorige jaren schriftelijk ingedient. Altijd eind Maart en dan 3e week van Juni bericht. Dit jaar online, ook eind Maart en nog steeds niets gehoord.......Volgens mij maakt het niets uit hoe je aangifte doet.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:53 schreef Stampie22 het volgende:
Ik heb het schriftelijk ingevuld en opgestuurd, zo'n formulier. Zouden online aangiftes sneller in behandeling worden genomen of heeft dat er niks mee te maken?
Postbank INGquote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:41 schreef gus_hansen het volgende:
Flapkez, bij mij de brief ook vrijdag ontvangen, vraagje welke bank heb jij?
14 mei inderdaad....misschien komt het later vandaag nog binnen bij je. Ik hoop het voor je!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:11 schreef gus_hansen het volgende:
Ok dat is duidelijk. Laatste vraag flapke, jouw dagtekening was ook 14 mei?
zelfde alleen ik had hem al begin februari op de bus gedaan....quote:Op maandag 18 mei 2009 22:15 schreef paggobad het volgende:
[..]
Hier hetzelfde...Eind maart online ingevuld.
Had ik vorige week ook; lag die blauwe envelop op de mat en ik niet kijken van welk kantoor'ie kwam. Ik was helemaal blijquote:
Even een tip: Als je samen met de partner een aanvraag ingedient hebt ivm wat financiele voordelen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:11 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb samen met mijn vriendin aangifte gedaan en alleen naar haar toegedeeld.
Vandaag de brief gekregen dat ik niks krijg (dúh), dus de brief van mijn vriendin zal dan binnenkort wel komen lijkt me.
Ja dat weet ik, dat zei ik in mij post toch ook al ?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:33 schreef Freezed6 het volgende:
[..]
Even een tip: Als je samen met de partner een aanvraag ingedient hebt ivm wat financiele voordelen.
Krijg je ieder een aparte brief. Net even gebelt met de belastingdienst.
btw ik heb een dagtekening van 23 mei! Die gasten werken in de toekomst oid ?![]()
Vandaag de brief van mijn vrouw binnen...quote:Op zondag 17 mei 2009 21:40 schreef Tazz het volgende:
Hier ook nog steeds niet binnen...
10 maart opgestuurd..
Ik heb net even gebeld, omdat mijn aangifte wordt gecontroleerd. Dit word gedaan omdat het aanslag bedrag of de eventuele teruggave onder de minimum grens ligt...quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:37 schreef Sjowhan het volgende:
Nog niets binnen, eind maart ingediend. Aangezien de berekening voor mezelf op ¤ 0,- was gekomen, ben ik benieuwd of het allemaal goed is gegaan, of dat de bd mijn aangifte eruit heeft gepikt om het na te kijken
Dat je zo'n brief krijgt wil niet zeggen dat je geen aanslag krijgt omdat je aangifte wordt gecontroleerd. Zo'n brief wil slechts zeggen dat je geen voorlopige aanslag krijgt, omdat de gegevens die ze uit jouw aangifte hebben gehaald geen aanleiding geven tot een te betalen/te ontvangen bedrag. Een nihil-voorlopige aanslag is complete onzin, dus die sturen ze gewoon niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:27 schreef ScrapHead het volgende:
[..]
Ik heb net even gebeld, omdat mijn aangifte wordt gecontroleerd. Dit word gedaan omdat het aanslag bedrag of de eventuele teruggave onder de minimum grens ligt...
..
Zou dat eventueel ook voor mij kunnen gelden? Dus dat ik totaal geen bericht krijg omdat 't nihil is?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat je zo'n brief krijgt wil niet zeggen dat je geen aanslag krijgt omdat je aangifte wordt gecontroleerd. Zo'n brief wil slechts zeggen dat je geen voorlopige aanslag krijgt, omdat de gegevens die ze uit jouw aangifte hebben gehaald geen aanleiding geven tot een te betalen/te ontvangen bedrag. Een nihil-voorlopige aanslag is complete onzin, dus die sturen ze gewoon niet.
Eigenlijk kunnen ze wel beter een 0-aanslag sturen dan zo'n brief, want nu hebben ze weer een boel mensen aan de telefoon (niet iedereen is even snuggerquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat je zo'n brief krijgt wil niet zeggen dat je geen aanslag krijgt omdat je aangifte wordt gecontroleerd. Zo'n brief wil slechts zeggen dat je geen voorlopige aanslag krijgt, omdat de gegevens die ze uit jouw aangifte hebben gehaald geen aanleiding geven tot een te betalen/te ontvangen bedrag. Een nihil-voorlopige aanslag is complete onzin, dus die sturen ze gewoon niet.
Ik weet (bijna) zeker dat dat ook voor jou geldtquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:11 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Zou dat eventueel ook voor mij kunnen gelden? Dus dat ik totaal geen bericht krijg omdat 't nihil is?
Ze zouden in elk geval de tekst van de brief kunnen aanpassen. Ik moet eerlijk zeggen dat dit (dankzij jullie) de eerste keer is dat de dubbelzinnigheid in de brief me opvalt, ik vond de brief altijd vrij duidelijk.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:20 schreef WVL_KsZeN het volgende:
Eigenlijk kunnen ze wel beter een 0-aanslag sturen dan zo'n brief, want nu hebben ze weer een boel mensen aan de telefoon (niet iedereen is even snugger)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |